Heti merítés

  2013. július 14. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Klasszikus verda

26115

Az autót 2001 óta használom - 2005. ősz óta második autóként. Miután már öreg olasz verdáról van szó valóban igazak a közhelyek: sok rozsda és nagyon gyenge elektromos rendszer.

Piros "romboló"

44875

Alapvetően nem volt vele sok baj, ha egyszer elindult, útközben már nem hagyott cserben. Persze, ha elindult, mert a végén már volt olyan, hogy akkor indult, ha Ő is akarta :)

In J-s alvázszám we trust

61346

Adott a magát tudatos fogyasztónak kikiáltó egyetemista, interneteléréssel, rengeteg ábrándosan eltöltött órával a jogosítványszerzés rögös útja alatt – meg totális hozzá nem értéssel, ami az autókat illeti.

Hipsterwagen

61298

2012. Norwich, Egyesült Királyság. A barátnőmmel akkor még nem sejtettük, hogy utolsó kettőszáz jó angol Fontunkat életünk autójára fogjuk elkölteni. De amikor a nagy pillanaton volt a sor, már tudtuk hogy mire számítsunk. Na nem az ára (bár az is árulkodhat), sokkal inkább az állapota utalt némi lankadtságra.

Angol Griff madár, japán lábakon

61342

A történetünk úgy kezdődött, hogy 6 évvel ezelőtt egy hasonló 620-assal találkoztam kollégám édesapja révén. Akkor megismertem a típust, és nagyon megtetszett. A tény is; hogy egy rendkívül elegáns, jó megjelenésű, nagy autó, ami tulajdonképpen egy-két karosszéria elemet leszámítva, egy Honda Accord.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr205403875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsi a guminagykeres 2013.07.14. 10:26:17

Az almera "ítéletnél" van azért szó az autóról is? Csak beleolvastam és a végén megláttam egy olyan km számot,aminél többet mentem a múlt héten.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.07.14. 10:38:38

130-as nagyszerviz vásárlás után szvsz reális az Almeránál... különben imádom ezt a hozzáállást :) 'láncos, nem szíjas, bár fogalmam sincs ez miért jó' Hát bazz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.14. 10:39:07

a meganosnak tenyleg kellett egy kocsi!:)

az alfa jol nez ki, komolyan.

Caucescu bosszujarol meg szo ne essek! :D:D:D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.07.14. 10:42:03

"Bent meglepően pazarul néz ki" :D:D:D

Plumper_ 2013.07.14. 10:50:47

Nem veszünk autót megszűnt gyártótól. Olyantól sem, amelyik pár éve csak magnókat gyártott, mikor értitek meg végre. Gazdagok lefingott autóit sem vesszük meg.

Hurri Kán 2013.07.14. 11:03:55

Az a Lancia tetszik, bár ahogy a tulaj is írja, legfeljebb szép lesz, de jó sosem :)

Prérifarkasz 2013.07.14. 11:11:36

@visszakettopadlogaz: "az alfa jol nez ki" - valóban jól néz ki, de Lancia...

Michel Djerzinski 2013.07.14. 12:14:03

"Plumper_ 2013.07.14. 10:50:47
Nem veszünk autót megszűnt gyártótól. Olyantól sem, amelyik pár éve csak magnókat gyártott, mikor értitek meg végre. Gazdagok lefingott autóit sem vesszük meg."

Kevés ekkora kretén hozzászólást lehet olvasni errefelé!!! Idióta.

Pepejoe 2013.07.14. 12:31:03

Hajjaj, a Fehérvári úti Start Auto üzlete...:)

Katana750 2013.07.14. 12:54:07

Múlt héten is egy Lancia,most is! Nagyon aktívak a márkatársak. Sok örömet kívánok a további üzemben tartáshoz. Engem nem fogott meg a szépsége. A dákóval van személyes emlék. 1987ben vásárolt családunk egy TLXet újként. Nyáron, ez fontos mert hibát az első hűvösebb reggelen produkált. Nem indult semmiképpen sem. A régi 120L Skoda szerencsére megvolt,így elhúztuk a Hengersor utcai szervizbe.(Skoda) A szerelő mosolyogva dobta ki az 500km-et futott SINTEROM gyertyákat, kiszedett a hulladékból 4 KLG gyertyát és már ment is a dákó. Vízpumpa, féltengely, dunsztosüveg, ami lehet kipurcant. 4 évesen ellopták. Nem sírtunk utána, főleg mert a fater "új érték" cascót kötött rá isten tudja miért a vásárláskor.Almera: Egy közös nyaralásra mentünk Bibiónéba ismerős családdal akinek ilyen Nissanja volt. Annyi maradt meg,hogy az emelkedőkön mindig eltűnt a képből és a fogyasztása. 60liter Gyál-Bibióne. Nekem a 2,6 Avant Audi 63litert. Nem valami fényes. A Rover sajnos már nincs, gyermekkoromban nagyon tetszett a 3500as V8. Később a 75. A szóban forgók nekem nem érdekesek.

Smartass 2013.07.14. 13:09:41

Szegény rover-es nagyon durván mellényúlt, ha biztonságos autót akart...

'99 előtt kurvára nem volt biztonságos minden autó, akármilyen nagy is volt :)

www.euroncap.com/tests/rover_600_1997/1.aspx

Kőkemény 1 csillagos EuroNcap törésteszt. Tényleg szomorú, hogy abban az illúzióban él, hogy a swifthez képest egy tankban él.

Lehet, hogy hajszálnyival biztonságosabb, de hogy ez sokat fog segíteni neki egy 90 Kmh-es balesetnél, az kurvaélet!

Egyékbként ugyanez a 97 körüli 3-as BMW (1 csillag), és a 98-as C mercedes (2 csillag). Ezek mind-mind halálcsapdák. De! Nemcsak ezek, hanem a korabeli clio-punto-corsa-escort-civic-swift bármelyik kis-kompakt autó. Csodát nem szabad várni egyiktől se sajnos.

Smartass 2013.07.14. 13:28:35

Tévedés ne essék:

Én nem a Suzukit védem (huszon éves konstrukció, könnyű sok szempontból elavult), csak azt szeretném elérni, hogy ha valakinek van egy 16 éves autója, ami nehezebb 20 kilóval, ne higyjye azt, hogy tankban ül. Régebbi autóknál még durvábban jelentkezik, az, hogy "Ejj öcsém, ebben még volt anyag!", ja épp ezért ultimét módon 1 csillagra, vagy annyira sincsenek predesztinálva :)

Pepejoe 2013.07.14. 13:29:42

Így van, szóval mivel az átlagembernek idősebb kocsija van, átlagemberek idősebb kocsijával fog "találkozni", így törés szempontjából egálban vannak. Ha bármelyikük abban a szerencsés helyzetben van, hogy újabb kocsival rendelkezik a másikénál, akkor talán több az esélye. Azért csak talán, mert az "övbecsatolási" készség igen siralmas az országban. Tehát rossz esetben az épp összetört Modusban két halott fog ülni elöl, akiket az öv nélkül beinduló légzsák vert agyon vagy ha nem indult be, akkor a műszerfal. Vagy a másik autó motorháztetője, ill. a szántóföldön álló egyetlen fa, aminek habtestével nekirepül a delikvens.
Ne legyenek illúziók, elsősorban nem az öl meg, hogy kisebb lett a lábtér.
Az tény, hogy az autók egyre biztonságosabbak lettek és lesznek, 10 év múlva az ilyen koszlott Modusok ezirányú teljesítményét max. egy elnéző mosollyal fogjuk konstatálni. Nem árt a létező összes kedvező feltételnek fennálni (övbecsatolás, üléspozíció helyes beállítása, fejtámla, esernyőt és táskát nem a kalaptartón tárolni, stb.) hogy legyen értelme a mérnökök erőfeszítéseinek, addig az egész új vs. régiautó csattanós affér kimenetele merő fikciózás, de az alapelvben egyértelműen az újabb van előnyben.

khell 2013.07.14. 13:39:08

Azért aki komolyan elhisz, hogy egy valós balesetben sokat ér, egy 5*-os euroncap-es teszt az nagyon naiv. Érdemes megnézni más teszteket is, hogyan véreznek el az ott jól szereplő autók, ha csak kicsit többel ütköznek vagy picit más irányból. (tisztelet a kivételnek pl. volvo)

Másrészt pedig a "van benne anyag" mentalitás sem teljesen hülyeség, csak más okból mint azt gondolják. Ülhetsz te a 10*-os, 1 tonnás kisautódban, ha de ha országúti tempónál szembetrafál egy 2 tonnás 0*-os régi vas, valószinűleg az abban ülök élik túl és nem te... És nem azért, mert az mekkora csúcstechnika, hanem egyszerű fizika, kinetikus energia, ha kellően nagy a súlykölönbség, akkor ő le se lassul 0-ra, te pedig nemcsak, hogy lefékeződsz pár tizedmásodperc alatt nullára, de még meg is indulsz hátrafelé és hajadra kenheted a csillagokat és a légzsákokat magát a lassulást se éled túl.

Ha viszont önmagad egy betonfalnak ütközöl, akkor már számithat valamit az encap-os teszt, kérdés melyik a reálisabb...

Pepejoe 2013.07.14. 13:41:37

@khell:
Ilyesmire gondoltam én is.

Rocko- 2013.07.14. 14:12:29

Dacia: "Nagyon sokat tudnék róla mesélni, hiszen 18 évig volt nálam"
és van 3 bekezdés. :DDD
"volt, hogy akár 600km-t is elment román (!) benzinnel."
román autó üzemel román benzinnel, és ezen csodálkozunk?

Hipsterwagen, jó megnezevés. az.

dekás dezső 2013.07.14. 14:30:50

egyébként meg az az autó biztonságos, amivel nem indulsz el.

egy haverom több csillió kilómétert autózott különféle NULLA csillagos ezeréves guruló koporsókkal, és egy darab darázs csípése lett a végzete egy Badacsonyi nyaralás során, a présház udvarán, egy szomorú nyár végi délutánon...:(
a sors fricskája. élni veszélyes dolog.

Muzsikok közt 2013.07.14. 14:50:20

@Józsi a guminagykeres: Ehhez az Almerához még nem volt köze a Renaultnak, és a japók legmegbízhatóbb korszaka volt. Egy nagyon hasonló korabeli (97es) 1.5i M323-ba magam tettem 305.000 km-t minden hiba nélkül, és az utódom azóta is hajtja.

Muzsikok közt 2013.07.14. 14:57:48

@Smartass: Azért nem kell túlpörögni a biztonságot. A 90es években is sokan kiszálltak baleset után, igaz 2000 óta átlag 50%-kal csökkent a halálos baleseti szám az EU-ban (persze ebben gyalog, bicikli, stb. aktív biztonság, minden van).

Olyan az NCAP kicsit mint az új fogyasztási szabvány, elméleti. A 90es évekbeli fogyasztási szabványt az akkori autóim röhögve hozták, vagy kevesebbet.

Smartass 2013.07.14. 16:27:51

@Zuckerbrot:

Ja, csak most még egy Corsa is 1200 kiló, nem pedig 750 mint 16 éve volt :)

Amúgy igaz.

Józsi a guminagykeres 2013.07.14. 18:32:17

www.youtube.com/watch?v=wZOqK_E7VBg
Logan háromcsillag, bálnát nem tesztelték,de 1990-ben fejlesztették. Tehát biztos nem lenne túl sok.
Bálnában még hűtőt is kellett cserélni,ahogy elnézem.

Pasas 2013.07.14. 18:44:06

A rover pazar belsőtérrel. Lol. Nagyon fless.

Józsi a guminagykeres 2013.07.14. 18:57:14

@Zuckerbrot: Oktató ismerősöm most adta el az 1.4 60lovas,benzin-gázos f-astráját 470.000km-rel. Bontatalan,füstmentes motorral.
Nem azt mondom,hogy az opel jó vagy jobb mint a nissan,mert 15évesen egyiknél sem csoda ha az értékével megegyező nagyjavítások a következő tulajra maradnak.

powerup 2013.07.14. 19:34:50

@khell:

"Másrészt pedig a "van benne anyag" mentalitás sem teljesen hülyeség, csak más okból mint azt gondolják. Ülhetsz te a 10*-os, 1 tonnás kisautódban, ha de ha országúti tempónál szembetrafál egy 2 tonnás 0*-os régi vas, valószinűleg az abban ülök élik túl és nem te... És nem azért, mert az mekkora csúcstechnika, hanem egyszerű fizika, kinetikus energia, ha kellően nagy a súlykölönbség, akkor ő le se lassul 0-ra, te pedig nemcsak, hogy lefékeződsz pár tizedmásodperc alatt nullára, de még meg is indulsz hátrafelé és hajadra kenheted a csillagokat és a légzsákokat magát a lassulást se éled túl."
Pontosan így van,ez a modus vs volvo 940 video már az egyik Égéstér adásban is ki lett vesézve. A Volvo szépen összegyűrődik elnyelve így az ütközés energiáját. A Modus alig gyűrődött,de szépen megugrik hátrafelé,abban a lassulástól biztosan leszakadt volna az utasok aortája és minden belső szerve.

Józsi a guminagykeres 2013.07.14. 20:07:48

@powerup: "A Volvo szépen összegyűrődik elnyelve így az ütközés energiáját."
Ja, a műszerfal a dummy lábára gyűrődik a kormány meg a mellkasára és a fejére.

Józsi a guminagykeres 2013.07.14. 20:22:11

Szvsz öreg nagy autók között a Mercedes a legbiztonságosabb. Kaszkadőrök is azokat szeretik a legjobban.

powerup 2013.07.14. 20:24:38

@Józsi a guminagykeres: Nem fogtad a lényeget: azok a dummy-k a Modusban szép, épen maradt HULLÁK,meghaltak a lassulás miatt.Inkább törjön el a lábam és fejeljem le a kormányt, minthogy kiszakadjon az összes belső szervem.
De próbáljuk ki jó? Jöhetsz egy Swift II-vel, én megyek egy '95-ös S8-al. Rendben?

gss 2013.07.14. 21:07:51

Kb 3 hete irtam egy itéletet,egy hete rákérdeztem mi a gond vele,miért nem jelent meg,választ nem kaptam.
...egyes márkákról csak végig pozitiv itélet kerülhet ki!?

butschq 2013.07.14. 21:12:38

Nekünk 90' körül volt ilyen Daciank. Apa szerint a legkényelmesebb autója volt (előtte Wartburg, utána Wartburg, majd Fabia :D ), de szeretett mállani, pedig csak 2-3 évet volt, és újonnan vették.

Le is vagyok fotózva vele, ülök a motorháztetőn, voltam vagy két éves (akkor még szőke göndör hajjal, és zöld szemmel, csak a csajok kedvéért :D:D )

A többihez érdemben nem tudok mit hozzászólni, majd ha autók is lesznek a felsorolásban (BMW, Merci)
:D

A80 2013.07.14. 21:56:05

Biztonság témához néhány gondolat:
- a legtöbb jelenlegi autónál kevesebb mint 1 méter áll a rendelkezésedre, hogy lelassuljon a tested. Ez kb. 70-80 km/h-s betonfalnak ütközéshez elég, felette akkora lassulás jelentkezik, hogy nem lehet túlélni, ez puszta fizika.
- a fizikából és az előző pontból következik, hogy a két gépjármű tömegének aránya alapvetően befolyásolja a túlélési esélyeket, hiszen ez fogja főként meghatározni, hogy ki mennyit lassul. Azért tegyük hozzá, hogy felsőbb kategóriás gépjárműveket már egy ideje úgy terveznek, hogy igyekezzenek a másik vélhetően kisebb autóval szemben megbocsátóbbak lenni javítva az abban ülők túlélési esélyeit
- az autótervezésben az alapelve már 30 éve ugyanaz, ráadásul egy magyar találta ki a Mercedesnél. Végy egy minél merevebb utaskabint, ebben próbáld a helyükön tartani az utasokat (biztonsági öv + később légzsákok!). Az utaskabint vedd körül gyűrődő zónákkal és kontrollált keretek között, programozottan lassítsd az utasokat, úgy, hogy minél kevesebb sérülést szendvejenek el közben. (pl. ne törjenek be az utastérbe mindenféle alkatrészek, pl. pedálok, kormányoszlop)
- a lassulási értékeket mérik a dummykon és már 30 éve is tudták a biztonsági övek azt a trükköt, hogy megnyúlnak nagy erő hatására, illetve azóta hozzájött az övfeszítő és överőhatároló, pont azért, hogy ne lassuljanak túlzottan az utasok, de azt minél hosszabb úton tegyék (pirotechnikai övfeszítő, már az F Astra is tartalmazta)

Muzsikok közt 2013.07.14. 21:58:34

@gss: Nem, így megy, ritkán frissítenek, és akkor sok kerül ki egyszerre. Amikor én írtam akkor is vagy 1 hónap volt mire kikerült.

A80 2013.07.14. 22:00:35

+1

az utak minőségi is sokat számít. Egy egycsillagos girbe-gurba kátyús úton elég nagy az esély arra, hogy egy útszéli fának csapódjon valaki. Ez rosszabb egy betonfalnál, mivel koncentráltan éri az autót az ütközés. Ha oldalról történik (oldalra kicsúszás) 30km/h-nál nagyobb sebességgel akkor az tiszta életveszélyes, az csak akkor élhető túl, ha a másik oldalon ülsz mint ahol a fa bejön... Szemből meg abban lehet reménykedni, hogy kidől a fa (nem szokott), különben 80 felett szinte bármilyen autóval jó eséllyel halálos találkozás történik, hátsó utasok szokták csak túlélni, ha bekötötték magukat...

gss 2013.07.14. 22:26:59

@Zuckerbrot: thx
remélem tényleg így lesz...

3gb 2013.07.14. 22:35:59

Mióta egyszer a fejemmel betörtem a szélvédőt, kúrvára bekötöm magam, még akkor is, ha kicsorgom a közértig (500 m) 20-al.:-)

3gb 2013.07.14. 22:43:59

Mielőtt bárkiben is felmerülnének kérdések:

1. Nem én vezettem.
2. Régen volt, nem nagyon volt légzsák.
3. Azt mondták, nem szenvedtem maradandó agykárosodást.
4. Az előbbiben nem vagyok biztos:-))

Nyegleo 2013.07.14. 22:47:10

@Zuckerbrot, @gss: Egy hónap tuti nem lehetett, a max négy-öt nap. Ha annál több ideje nem jelenne meg, akkor vagy a kukában landolt, vagy valami technikai hiba van. Írjatok és megnézzük. Ha nem reagálok, akkor elképzelhető, hogy valahol elveszett az email.
@gss: átnéztem az elmúlt két hét email termését népítélet ügyben, nem találtam megválaszolatlant. Küld el privátba vagy emailban az ítélet címét, az autó márkáját és típusát.

Muzsikok közt 2013.07.14. 23:40:02

@Nyegleo: Pedig így emléxem, de legalább 3 éve írtam. Kit szeressek?

DrSzoke 2013.07.15. 02:21:23

@jöttem láttam mentem: Az a rono-volvo korbement mar parszor a neten es ki is lett elemezve.Valami kurvara nem gombolyu ott. Lehet fejleszteni meg jobb es jobb autot csinalni,de a fizikat megb..ni nem.Torott volt,rozsdas,akarmi lehetett.

africans 2013.07.15. 09:03:57

Én a Rovert élesben teszteltem.... még élek:)

Szóval annyira azért nem életveszély, mint itt egyesek sugallják.

Facehugger 2013.07.15. 10:16:14

@A80:
Ehhez pedig még annyit, hogy akárki akármit mond feljebb, egy Smartban legfeljebb egy Suzuki Swift ellen van esélyed, hiába remek biztonsági cuccokkal van felszerelve.

deepdiver 2013.07.15. 12:19:22

Az a jó autó amiről leszakadnak az alkatrészek, és törik, mint az állat, nem pedig az aminek alig horpad be a lökhárítója, mert a leszakadó gyűrődő anyagok elnyelik a becsapódás energiáját, és nem közvetítik az utastérbe, egy Forma 1-es autó is darabokra szakad, és nem azért, mert nem tudnak masszív autót építeni, a lényeg a fülke, utastér legyen erős, tűzfal, ajtó merevítések, A, B, C oszlop a többi sárvédő, motorháztető gyűrődjön csak, és nyelje el az energiát.

HgGina 2013.07.15. 13:07:44

Kpa3-zal kell közlekedni, oszt jó napot.

Globetrotter2014 2013.07.15. 13:16:42

Vicces váltás stiftől angololsított accordra. Nyilván, a Stift két generációval régebbi, már bemutatsakor is elavult autó volt, míg a 620as minden idők egyik legjobban siekrült accordjráa épül aminek akkoribban csak egy komolya hibája volt: a törésbiztonság (azlrt is váltották le mindössze 4-5 év után).

Szal cserből vederbe, még a korabeli masszív Audi 80asok sem voltak különösebben biztonságosak, mai szemmel. 520i kb 1300kg, ezt ma egy új Swift is megközelíi. Konrkétan egy alap 5gen Accord egy súlyban van a legnehezebb 2013as Swfitekkel...

baliY 2013.07.15. 13:52:39

Halee!!

Nem kötözködésként, csak tisztázásként: Semmilyen Swift nincs nemhogy 1300 de még 1200 kilós sem. A 2005-ös típus 1000 - 1100 kiló között van, de jellemzően jóval közelebb az 1000-hez (felszereltség, motor de főleg ajtók számától függő), a legújabbak meg ha jól tudom még valamivel könnyebbek.

Ez persze nem baj, sőt ha ekkora súlyból is ki lehet hozni a 4 (2005) vagy az 5 csillagot, akkor miért ne, nem kell égetni a benzint fölösbe.

De persze igen, egy könnyű autót szinte akármilyen másfél tonnás másik autó "elpusztítja", kiváltképp a bunker-suv kategória. Ha innen nézem a dolgokat egy 5 csillagos másféltonnás SUV-nál amiből jellemzően ki sem lehet látni veszélyesebb dolog nincs is. Te lehet túléled de én a Swiftemben biztos nem:) Vagy akkor a SUV-os a király, én meg a balek? Most akkor mi is a veszélyes?

Józsi a guminagykeres 2013.07.15. 14:59:16

@powerup: A kormány lefejelését és a műszerfal okozta sérüléseket nem úgy kell elképzelni,hogy lesz egy bibi a fejeden meg max eltörik a lábad és három hét fekvőgipsz.
Hanem úgy ,mintha legalább 40-50km/h-val biciklivel telibe fejelsz egy fát.
Egyébként az emberi szervezet meglepően nagy gyorsulásokat el tud viselni,a szövetkárosodás nagyjából 100g felett kezdődik,50g-t mindenféle károsodás nélkül el lehet viselni az ütközés időtartamáig. 50g erőhatás öt csillagra minősített,-gyűrődő és nem gyűrődő zónákkal jól operáló- átlag autónál pedig kb. 70-75km/h betonfalnak ütközéskor lép fel.

közösperonos átszállás 2013.07.15. 15:22:24

@DrSzoke: "Valami kurvara nem gombolyu ott. Lehet fejleszteni meg jobb es jobb autot csinalni,de a fizikat megb..ni nem.Torott volt,rozsdas,akarmi lehetett. "

Márpedig ha törött volt vagy rozsdás, az csalás, hiszen a 15 éves Volvók (meg autók, úgy általában) mind törés- és rozsdamentesek.

Globetrotter2014 2013.07.15. 16:36:22

@baliY: A legnegezhezzebb motorizáltságú mostani swift súlya 1200 kg. A 620i alapjául szolgáló Accord 1300kg.

Gondolom már belinkelkte más:
www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs

A modern Crossoverekkel semmi baj, az öreg terepjárók rosszak, mert bár nem biztonságosak, nagy kárt tesznek abban az autóban is amibe belecsapódnak.

De ezek a mumusok nem az X5ös BMW-k hanem mondjuk a G klasse és tsai...

potto34 2013.07.15. 18:26:19

@ZF2:

ZF! Ezt hol találtad, hogy a legnehezebb motorizáltságú mostani swift 1200 kg? Én mindenhol 1125 kg-ot találtam.
Egyébként meg a hazai új Swift állomány kb 90%-a 1.2-es motorral megy, nézd meg a hahu-t, de ha legnagyobb legnehezebb motor, akkor a Rovernél is azt hozd fel, ami 1365 kg. A kettő között akárhogy is nézem, van több mint 200 kg, vagyis a Rover több mint 20%-al nehezebb. Ezzel nem azt akarom bebizonyítani, hogy biztonságosabb is, de a tények azok tények.

Muzsikok közt 2013.07.15. 20:38:00

@Józsi a guminagykeres: A dummykon sok helyen mérnek lassulást. Más maximumokat visel el a mellkas, fej, lábszár stb.

Ttt van a Golf V. töréstesztje 100zal. A kabindeformáció alapján túl lehetne élni, de - www.youtube.com/watch?v=auxBC5mw2g8

A túlélési esélyre van egy ismert görbe, 80nál 40% van a halálra, de 100nál ez már 99%. Igazából 70-80 körül az idősek vannak veszélyben(mert öreg dummy is van ám).

etwas kultur muss sein 2013.07.15. 21:55:47

@powerup: "Nem fogtad a lényeget: azok a dummy-k a Modusban szép, épen maradt HULLÁK,meghaltak a lassulás miatt.Inkább törjön el a lábam és fejeljem le a kormányt, minthogy kiszakadjon az összes belső szervem."

Nem igen érted a lényeget. A Volvóban nem (csak) a láb sérül, hanem péppé deformálódik az egész ember. HULLÁK lesznek, érted?
Hogy a Modusban meghalnak egy bizonyos sebesség felett a túl erős lassulás miatt, az tény, de 100%-ig biztos vagyok benne, hogy létezik az a sebesség, ahol a Volvósok meghalnak, a Modusosok meg még bőven túlélik a kalandot (max. kisebb-közepes sérülésekkel).

Globetrotter2014 2013.07.15. 22:27:21

@potto34:
de.wikipedia.org/wiki/Suzuki_Swift
A dízel 1200 kg.

De itt nem is erről van szó.

Ha a kasztni "fajsűrűságát" nézzük, úgy lenne korrekt, hogy egy 620si-t egy kétlityis swifttel néznénk, de ilyen nincs.

Akárhogy is, nagyobb fajsűrűségű az új swft mint az öreg 620, és valszeg egy balesetnél úgy menne keresztül a roveren, mint a videón a Modus az öreg volvo kombin...

Globetrotter2014 2013.07.15. 22:30:10

@powerup: az a baj hogy régi aukban nem csaj az orr de az egész utascella gyárődik, a sofőrt összetörve, nem csak a pedálok kormány de pl a kimozduló motor is.

A Modus lényege az erős utascella. Minden más tervezetten gyűrődik hogy a cella becsapódását csökkentse...

DBandesz 2013.07.15. 22:57:27

HA egy régi Swifttel hasonlítok össze egy 600-as Rovert, egyértelműen a Rover a biztonságosabb. Egy modernebb, NCAP-konform kocsival hasonlítva már nyilván nem.
Volt alkalmam nekem is Swiftet használni, de emellett 12éve én magam is Rover owner vagyok (620SDi), úgyhogy tudom, miről beszélek.

Minden kocsit a helyén kell kezelni. Swift - Rover600 - GolfIII - Accord - Primera - Vectra A - Vectra B (MY99 előtt) - Peugeot406 - Renault Laguna I meg ilyenek.

közösperonos átszállás 2013.07.16. 08:18:43

@powerup: "Nem fogtad a lényeget: azok a dummy-k a Modusban szép, épen maradt HULLÁK,meghaltak a lassulás miatt."

A Volvo nem lassult ugyanannyira szerinted? Az első felvétel alapján gondolhatod azt, hogy a Volvo megállt, a Modus pedig lepattant róla, de a többi nem ezt támasztja alá. Egyszerűen becsapós a szög.

potto34 2013.07.16. 09:54:28

@ZF2:
A híresen megbízható wikipedián kívül nem találtam máshol 1200 kg-os adatot, max 1170 kg-ot, de nem is ez a lényeg ez igaz.
Az hogy a kasztni fajsűrűségét nézed, az nonsense, nem hiszem hogy ütközés előtt kidobálod a motort, a hűtőt stb... De ha éppésszel nézzük a dolgokat, akkor egy átlag új Swift egy 5 ajtós 1.2-es a Rover pedig egy 620 benzines. Ez 1020 kg vs 1340 kg ami 320 kg. Szóval én csak azt a hülyeséget akartam megdönteni, hogy az új kisautók böhömnehezek. Egyébként az számomra is egyértelmű, hogy egy ilyen 20 évvel fiatalabb konstrukció biztonságosabb, de kb 10X-res az ára a Roverénál.

Globetrotter2014 2013.07.16. 17:59:22

@potto34: a korábban linkelt 5th gear videoónak pont az volt a lényege hogy egy öregecske volvokombi kb annyiba kerül mint egy páréves modus.

ÉS ha csak a masszivitása miatt venné valaki a volvót kár, mert a Renault megsemmisíti koros ellenfelét.

Ez van, ennyit fejlődött a technika. Öreg 86os japánom 825kg volt, a jogutóda most most hosszabb 30 centivel de 1400 kg, majdnem duplája. És ez jelentős többségben merevítésre ment el, mert a japánok már a 80as években nagyon jól felszerelték az autóikat.

DeezL 2013.07.17. 18:18:20

@jöttem láttam mentem: helyzetfüggő minden... ön vágtam Tk-ra 2002ben pár 1000km-es Mondenot a 90valahányas Lancia themámmal... de lehet az hétfő kora reggeli mondeo volt:)

misi107 2013.07.19. 10:39:31

90-es évekbeli biztonság?Személyesen tesztelve:
Alany Ford mondeo,1995,1.8 benzin,5 ajtós:
eset:négy számjegyű mellékút,tele kátyúval,gyorsan mentem,fa ledarálása 100-110-es tempóval.Autó kiflibe,gyerek mögöttem gyerekülésben semmi baja,anyám mellettem,a szétrepülő üveg megvágta a jobb könyökét,asszony jobb hátul,ő kapta a legtöbbet a fától.ajtó+benne a merevítés felfogta az ütést,neki a jobb combja lett térképszínű.Autó lábon hazajött...200 km-t Szegedre szétbontásra...
2. eset,Mondeo,1998,2.5 v6/ötajtós:szabálytalanul kanyarodó szőke hölgy telibekapta az autó oldalát (minek szétnézni...) én meg azzal a mozdulattal letaroltam egy gyalogoslámpát (mázli,hogy gyalogos nem állt mellette....) és egy masszív kandelláber állított meg.A leszakadó lámpatest fél méterrel az autó előtt landolt...lufi durr,öv becsapotalva,piropatron durr.Sérüléseim:zúzódás,mellkas minden árnyalatban pompázott,a lufi beletolta a napszemüveget a homlokomba-összevarrás...bal térdem szétvágta egy elrepedt kárpitelem...kórházban észre sem vették (hurrá magyar egészségügy...)
3. eset.1993,ford mondeo,1.8 benzin,ötajtós:eladtam,a vevő egy elbaxott előzés után árokban landolt,két autót magával vitt...egy hónap táppénz meg számos zúzódás...ennyit a biztonságról,aki nem saját maga próbálta ki,az legyen szíves kussoljon.
süti beállítások módosítása