Heti merítés

  2013. június 23. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A vén japán

61186

Úgy kezdődött az egész, hogy megszállott Ladásként építgettem egy 2106-t. Egyszer nézegettem a neten, és belebotlottam ebbe az öreg Datsunba. Bár siralmas állapotban volt, egyből beleszerettem, és azt mondtam: Nekem ez kell! Pedig nem akartam autót venni, komoly terveim voltak a Zsigával.

Legenda romboló

61208

Kicsit több mint egy éve van nálam. A „baleset” úgy történt, hogy édesapám meglátta az egyik használtautós oldalon: első tulajos, magyarországi, fullfapad 190-es, a hirdető szerint „gyári” állapotban. Akkoriban hullott ki alólam az előző közlekedési eszközöm egy automata váltós Renault Clio I.-es (gondolom mindenki kitalálja: elfogytak a fokozatok a váltóból). Felhívott hát, hogy: „Te nem lenne jó ez neked?”.

Ma Zda, reméljük holnap is

61194

Az a fránya részecskeszűrő nálam valamiért nem akar elromlani, 150000km alatt egyszer nem volt vele probléma, ahogy az egr-el sem, ha az ember normális fordulatszámtartományban használja a motort, nem fognak problémát okozni.

Batárka Londonból

61206

Élőben 89-90 körül láthattam meg először, egy ismert lemezlovas (akkor még így hívták) járkált egy ilyennel és rendszeresen ott állt a VI. kerületi klubja előtt. Persze, hogy ez a hely lett a törzshelyem. Első látásra beleszerettem az autóba.

Arany gombóc

61144

A feleségemnek kerestem valami kicsi kocsit, amelyik nem fogyaszt sokat, öt ajtaja van és nincs benne kuplung (ez úgy is csak zavarja a legtöbb nőt és most már engem is :).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr635374096

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robi019 2013.06.23. 10:06:30

Szép hosszú írás van a Merciről , de élvezet olvasni.

United Steaks 2013.06.23. 11:06:22

Igen, kár volt bele a végén az „új Szvift" megelőz-feltart történet...

The Good Boy ! 2013.06.23. 11:52:14

egy ideje én is vágyódom egy youngtimer mercire, ami napról napra erősebb bennem. A típust és a vétel időpontját még nem tudom, de az biztos, hogy előbb lesz meg Károly mester száma a telefonomban, mint az "új" jövevény!
Ha a mercinél lenne valakinek üzleti érzéke, akkor telepítene saját költségén Viszre egy gyönyörű nikotinelszívós műhelyt Károlynak, már vagy 20-30 km távolságból előjelző reklámtáblákkal, mert ha valaki tesz a régi mercikért valamit, az ő és a tudása, nem a sokszor sok helyen megírt arrogáns, segíteni nem akaró márkaszervizes "kollégái".

A datsunos sztoriban visszaköszön egy régi emlékem, mert anno nagyon régen volt nekem is egy Datsun (by Nissan) Stanza 1,8-as. Korábban taxi volt pesten, tehát a km ehhez mérten 10-12 éves korában elég jelentős volt, de komolyan mondom, mind motorikusan, mind mechanikusan tökéletes volt, és a plüss ülések is hiányoznak a mai autókból. Viszont csak az eladáskor árultam el kedves feleségemnek (én is csak nem sokkal korábban vettem észre), hogy a vezetőülés bal első felfogatásának helyén a kárpit alatt egy nyél nélküli kalapács található (azaz kalapácsfej), mert az értelmes előző tulaj ahelyett, hogy egy fél órás munkával meg egy 5x10 cm-es lemezzel kilakatoltatta volna a kirohadt felfogatási pontot, helyette keresett valamit, ami pont befér és kitámaszt, valamint elbír 80 plusz-mínusz 30 kg súlyt. Ezek után belegondolni is rossz, hogy milyen lehetett az alja. de a motor meg a mechanika az hiba nélkül működött. És érdekes módon a gyári fényű karosszérián sem volt rozsdára utaló képződmény.

Rocko- 2013.06.23. 11:52:46

merci:
"Tényleg szép volt, tényleg jónak tűnt, de az adagoló karterjéből folyt az olaj, és kiderült az eladóról, hogy valójában gépjármű kereskedelemmel foglalkozik (vö. „nepper”), a gépet a felesége használta, mióta náluk van – „gyanús”."
már miért is? a végére meg kiderül, hogy tök alaptalan volt a félelem.

Mazda:
"Ma Zda, reméljük holnap is"
jajj. :D

Fairway Driver:
"Ne felejtsük el taxi üzemből kiesett autókat árulgatnak, jellemzően 5-600 ezer km-rel az órában. És igen, a hangsúly az „órán” van, a fotókat elnézve nyugodtan lehet venni a dupláját a jelzett futásteljesítménynek"
nahát, még mindig azt hiszik sokan, hogy a kilométeróra teszi tönkre az autót?
meg ugye nem lepődünk meg egy taxi magas futásán...
"Az árba, 5-20 ezer Font számítsuk bele, hogy egy ottani lakatosnak, szerelőnek, fényezőnek kicsit más a rezsióradíja, mint nálunk és nem feltétlenül jelenti azt, hogy a (jóval) drágább munka jobb minőséget jelentene."
hát pedig találni itthon olyan lakatost, aki legalább fényképen látott ilyet.
"Próbálok márkatársakat találni, akikkel megoszthatjuk élményeinket, tapasztalatainkat."
:)))))))))))

Algopirin 2013.06.23. 13:55:52

Én a Toyotánál említett szerelőt nem értékelném 10esre :)

Leadfoot 2013.06.23. 14:16:38

A Mazda dízel hangja "fenomenális". Még szerencse, hogy nem elfogult a tulaj. :-D

"3000-es fordulaton bömböltessem"

Ez se rossz (tudom, dízel, de akkor is).

kapitális 2013.06.23. 14:30:27

@Leadfoot: Dízelhez képest egyáltalán nincsen rossz hangja. Nyilván nem egy V8.
3000 fölé amúgy mikor pörgetsz dízelt?

kapitális 2013.06.23. 14:34:53

@kapitális: Bocsánat, 6-os váltóst, mint amilyen abban is van.

TurboRudi 2013.06.23. 15:15:56

kár, hogy a datsun belsejéről nincs kép...

huspotyolo 2013.06.23. 16:54:07

A népítéleteket csak úgy lehet megírni, ha valamilyen formában összehasonlítjuk a kocsit egy Swifttel? Ez valami új magyar autós mértékegység?

Elég érdekes világban élünk ha már a Yarisos nem-macsóknak integetnek a nők. Ráadásul jönnek az 1littyós turbós varrógépek netkapcsolattal. Remek kilátások. :D

Amúgy a Datsunos srácnak gratulálok, hogy sikerült megmenteni egy ilyen járgányt a bontástól.

ub3r 2013.06.23. 17:33:30

Közben azt hittem elnyelte a blog a kommentet.

ub3r 2013.06.23. 17:36:35

@Algopirin:
Köszönöm!
Hát hosszú munkaórák eredménye. De még mindig tudnék mit csinálni rajta. Jelenleg is folynak a munkálatok rajta, de most már nem a szépségre, hanem a műszaki tartalomra fekszek rá. :-)

Algopirin 2013.06.23. 17:49:29

@ub3r: eléggé brutál módon szét volt rohadva, de megérte megcsinálni, mostmár én is akarok egy ilyet. :D

Null Problemo 2013.06.23. 18:37:12

@Rocko-: " már miért is? a végére meg kiderül, hogy tök alaptalan volt a félelem."

Hogy alaptalan volt? A verda par honap utan motorcseres lett. Akkor mi lett volna a megalapozott gyanu? :)

En nem tudom, de szerintem az autosok nagyobb resze azert megszenvedne a kalandot. Ami persze nem akadalyozna meg oket abban, hogy aztan "megint" ill. "tovabbra is" szeressek a gepet - mert rettegnenek attol, hogy a sztori megismetlodik...

A nepperkem meg dogoljon meg cipoben.

Invinoveritas 2013.06.23. 19:01:57

@ub3r: Szép lett a Datsun, gratula a megmentéséhez, nem semmi!

A London Taxi a másik érdekesség.

A motorja nem Nissan, eredeti angol cucc, 162.5 köbhüvelykes. A Nissan vette meg a licencét, ez a motor dohogott a Cabstar teherautókban, majd az I. és a II-es Terranokban TD27, majd TD27T és TD27Ti kódok alatt.
Ja, ha kéziváltó kéne bele, akkor nagy valószínűséggel egy bontott Cabstar váltó cuppra rámenne :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2013.06.23. 20:25:55

nem mernék öreg dízel mercit venni,akkor inkább benzines kevés km el.
kibírható az a plusz 2 liter fogyasztá,főleg hogy a benzin olcsóbb is.

CybOrg 2013.06.23. 20:26:44

A Mercis iromány nálam felér egy belsőség szintű cikkel.
Lehet hogy óriási szívás volt, de jól leírt élvezhető történet.

HMilan21 2013.06.23. 20:54:41

A Datsun nagyon tetszik, gratula a tulajnak hogy belevágott és végig is csinálta.

Hurri Kán 2013.06.23. 20:58:00

Az a Datsun gyönyörű.

Seca81 2013.06.24. 00:39:27

@ub3r: Udv! Eloszor is oszinte gratulaciom a Datsunert, tenyleg gyonyoru lett!
Konkretan ezt a kocsit vezettem talan 4 eve, amikor lementem Pecsre megnezni. De nem mertem belevagni, igy a kepek lattan banom mar h nem vettem meg projektautonak :(
Ha nem vagyok tul indiszkret, elarulnad h a vetelaron kivul mennyit oltel bele h ilyen allapotu legyen?
Mehet privatban is ha gondolod...

pedaz 2013.06.24. 02:30:52

Mellesleg ( mercishez ): Ez a Karesz az a Karesz ? :D

ub3r 2013.06.24. 02:31:29

@Seca81: Szia, írtam üzenetet.

DrSzoke 2013.06.24. 06:10:11

Ott ahol regebben is sok japan auto volt,reneszanszukat elik a 70-es 80-as evek hatulkaparos kocsijai. Szep ez is,de egy elso szerias starletert eszveszejto mi penzt ki nem adnak.Durvan egy 90 vegi kategoriatars arat,meg akkor is ha az alany egy lom.Korai 323 es 626 mazdak,de nekem a legszebb az rx3.
Egy kis izelito: www.trademe.co.nz/Browse/CategoryAttributeSearchResults.aspx?search=1&cid=268&sidebar=1&rptpath=0001-0268-&5=&14=Mazda&15=&18=0&18=0&24=0&24=1980&searchRegion=100&sidebarSearch_keypresses=0&sidebarSearch_suggested=0

tizenhatkarakter 2013.06.24. 08:50:47

@Leadfoot: Nem ártana végigolvasni egy mondatot véleményezés előtt, a többi négyhengeres dizelhez hasonlitottam a mazda motorhangját, és bizony, jobb tudd lenni még igy 6 évesen is, mint egy új c5-ösé például, a minap lepődtem meg, milyen csúnya csörgés-zörgés jön ki egy friss ropogós 320d-nek a motorházfedele alól. Ugyancsak nem hinném, hogy bárki is 3000en forgatva 2-esbe tartósan "krúzolna" egy gázkályhás autóval. Szövegértelmezés 2-es, ülj le fiam!

Leadfoot 2013.06.24. 09:19:57

@tizenhatkarakter: "a többi négyhengeres dizelhez hasonlitottam a mazda motorhangját"

Az ítéletben pedig: "A hangja amúgy fenomenális, persze a négyhengeresek között." - itt dízelekről szó sem volt.

"nem hinném, hogy bárki is 3000en forgatva 2-esbe tartósan "krúzolna" egy gázkályhás autóval"

Ettől még nem "bömböl" 3000-nél...

Mielőtt szövegértésről oktatsz, nem ártana azt megtanulni értelmezned, amit _saját magad_ leírtál, csillagbogár.

tizenhatkarakter 2013.06.24. 09:39:39

@Leadfoot: Amolyan igazi magyar-féle szőrszálhasogatás megy neked, szerintem oktathatnád valahol. Dizel autóról szól az itélet, mi máshoz hasonlitanám? Persze, biztos olyanok is olvassák, akiknek ez nem megy át (pl. te).
3000-nél pedig igenis kellemetlen hangja van, főleg ha tartósan kell hallgatni, én pedig pont erről irtam.
Remélem megtelt a troll-gyomor. Kézcsók

siskalaszlo · http://vulgarian.blog.hu 2013.06.25. 15:32:50

durva az a visszapillantó... :D Lehet abban látni valamit?
süti beállítások módosítása