Ilyen a járható autópálya?

  2013. március 16. - Lendvai Zsolt Címkék: vélemény m3 autópálya sztori

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Ég veled, Jules!
2015-07-18 09:31:40

Jules Bianchi mintegy kilenc hónappal ezelőtt, a 2014-es Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet. A

Megfőztem a BMW-t
2015-07-04 06:25:15

Naiv voltam. Amikor megvettem a BMW-t, persze alaposan átnéztük, mérlegeltünk, hogy mire lehet számítani. Az

A világ leghülyébb közlekedési lámpája
2015-05-16 11:12:52

Bármerre indulunk is autóval, motorral, vagy akár gyalogosként, előbb-utóbb szinte biztosan furcsa

Bocsi! Eladó a BMW?
2014-12-29 18:49:19

Úgy tizennégy éves lehettem, amikor édesapám elmesélte, hogyan szedte rendbe első Zsiguliját. Komoly

Kőbájker kollégánk, a Robogó blog gazdája Debrecenbe indult az ítéletidőben, és semmi oka nem volt az aggodalomra, hiszen az autópálya-kezelő honlapja az M3-ason nem jelzett problémát. Ilyen lenne a tökéletes állapotú autópálya?

Tegnap az M3 tökéletes állapotban volt. Tökéletes volt, csak hókotrót nem látott. De azért elértünk Debrecenig, lassan, sok 60-70-es szakasszal. Volt persze, aki sietett, találtunk is idiótát az árokban. Valamiért rendőrautók és kisbuszok is nagy számban előztek minket, legalábbis jelentősen többen voltak, mint a hókotrók, akik sehányan se voltak.

Nyilván egyébként nem lehetett kitalálni, hogy hosszú hétvégén elindulnak majd az emberek a rokonokhoz, bármi áron. Nekem mondjuk nem volt nehéz abszolválni, hogy a neten utánanézzek a híreknek. Mivel az M3-ról nem érkezett az autópálya-kezelő oldalán semmiféle problémára utaló jelentés, el mertem indulni (igaz, a webkamera oldal elérhetetlen volt).

Sokkal egyszerűbb utólag idióta sms-eket küldeni "Belügyminisztérium" aláírással mindenkinek, hátha akad a címzettek között hóba rekedt valaki, de persze telefonszám nem volt, hogy mégis kit hívjon, ha baj van, és milyen másik járműbe üljön Röjtökmuzsaj és Bánatosf***ompuszta között beesve az árokba.

Mert ugye, hogy legyen készenlétben egy úttakarító flotta legalább az autópályákon, az nem annyira megy. Uram bocsá', hogy lezárják és kész.

Megjegyzem, visszafelé már minden oké volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr915137520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Firk 2013.03.16. 22:06:54

@uarempty: aztán mit csinálnának a beszedett adópénzből? Repülő hóekét? Azzal talán átugorhatták volna a több tíz kilométeres kocsisort. Ha meg lezárják a sztrádát a balhé előtt, épp itt lenne mindenki a leghangosabb, hogy fölöslegesen korlátozták a mozgásban. A kamionstopot még délután kettőkor elrendelték, csütörtökön. Mikor kellett volna, amikor még nem is esik? Az sms hiba volt, mehetett volna előbb, ahogyan a rádiók is adhattak volna többet az útviszonyokról (szerda este óta, minden híradóban bemondták - direkt megnéztem - hogy a hatóságok kérnek mindenkit, ha nem muszáj, ne induljon el). Voltak hibák, de egy ilyen rendkívüli helyzetben (itt ez az, Svedországban, Kanadában lehet, hogy nem) hol nincsenek? De ne már a kormány legyen a felelős. Ez pártállástól fuggetlenül is egy vicc! Közel huszonöt éve volt ilyen utoljára itt, mikor gyakoroltak volna élesben. Ahhoz képest a kényszerszállásokat tök időben megnyitották, nem fagyott meg senki az utakon, sőt. Még a kocsik is épségben maradtak. A baleset nem tartozik ide. Egyébként meg az, hogy a cikk szerzője nem találkozott hókotróval az M3-mon csak pont ennyit jelent: ő nem találkozott ilyennel. Olyan szél volt es akkora havazás, hogy öt perccel a kotró után így nézett ki minden. En a mi utcankban próbáltm járdával...

traxx 2013.03.16. 22:16:08

Pár dolog, gondolat, tapasztalat az elmúlt napok alapján. Mindez úgy, hogy több, mint 24 órát lenyomtam a mentésben:
1. Nem indulok el. Alap. Ha mégis, akkor olyan járművel, ami lehetőleg bírni fogja. Szedtünk ki az árokból 20 millás mercit nyári gumikkal.
2. Ha megáll a sor, akkor nem tolakodok. Szabadon hagyok egy sávot a mentőknek. Nem trollkodok, hogy előre menjek 3 autót.
Szintén volt olyan, aki látta, hogy a sima hókotró nem boldogul a hóval(hómaró kellett volna legalább), nekiment személykocsival. Persze, hogy beragadt. Csak most már a gépek sem fértek oda, így élőerővel kellett kiásni. Nem kell mondanom, hogy amit egy homlokrakodó 10 másodperc alatt odébb tesz, az 10 embernek 3-4 óra.
Sokszor volt olyan, hogy az akadály 10-15 perc alatt megszüntethető lett volna, de az odajutás az autósok fegyelmetlensége miatt lehetetlen volt.
Hókotrók: voltak, csak nagy részük bent volt a dugóban, mert nem tudtak előre jutni. Igaz, volt olyan is, ami megsérült, vagy épp lefújta az útról a szél(nem vicc).
Sok kamionosnál se hólánc, se rendes gumi.Főleg román, bolgár kamionoknál voltak ilyenek. Sajnos ők voltak a legnagyobb trollok is, mert ennek ellenére elkezdtek előzgetni, amivel csak lezárták a pályát.
Személyautósok. Volt, aki beleragadt a hófalba a kis csipet csapatával. Ülnek az autóban, és várják, hogy kitoljuk őket. Persze nem szálnak ki.
Volt, aki -miután lezárták a várost- elindult éjjel a szomszéd városba. Mindenféle kerülőúton kijátszotta a lezárásokat. Elakadt. Melegítőben, sportcipőben, se kabát, se sapka semmi.
Volt aki kitalálta, hogy átcsúszna a daru alatt/mellett(épp a pályán szedték ki a tűzoltók a betonokat.
Találkoztam olyannal, hogy 3 km-en tiszta volt az út, ép, hogy nedves, majd 150 méteren kb 1,5 méter magas hó végig. Majd 3-4 km megint tiszta.
Volt, hogy a honvédség járműveit is menteni kellett, mert nem bírt az elemekkel.
A mentésben résztvevők. Volt, aki 72 órás szolgálatot nyomott. Mindenki, akivel találkoztam, odatette magát 110%-ig. Nem számított, rendőr-e, tűzoltó, katona, civil szervezetes. Vagy épp helyi lakos, aki hozott teát, szendvicset.
Illetve a rendőrség is hozott élelmet, benzint(csak előbb be kellett juttatni őket, ami nem volt épp egyszerű).
Természetesen voltak nagyon jó fej és segítőkész bajba jutottak is, sőt, ők voltak többségben.

Firk 2013.03.16. 22:16:36

@nincs_nick: ez azért márciusban annyira nem szokatlan... Ezen a napon 10 fok körül van a sokéves átlag. Nem tudom, a hófogók milyen jogi státuszt élveznek, de asszem a mezőgazdasági munkák miatt szedik be őket a magánföldekről. visszarakni egy hidegbetörés miatt durva lenne. te se viszel feltétlenul úszógumit sílec helyett a gyereknek a sítáborba, pedig előfordulhat, hogy az utószezonban meleg lesz... A többiről nem fudok, ha úgy van, ahogy leírtad, az hiba volt, de az én információim szerint nem a kotrás hiánya, hanem a hóátfúvás okozta a gondot, amit nem lehet szórni es kotorni. Voltak hibák, de, hogy nem az évszaktól idegen, rendkívüli időjárás és a kelleténél jóval több, sokszor meggondolatlan autós, hanem a kormány lenne a felelős a semmiért (hiszen szerencsére közúton senki sem fagyott meg, maradt ellátatlanul) az egy vicc!

uarempty 2013.03.16. 22:17:16

@Firk: Jaj ne..ezt a kört nem akarom megfutni már 20-jára is.Szavak, amiket láthatóan nem ismersz és a bm se ismert : Megelőzés,Kommunikáció,Felkészültség

uarempty 2013.03.16. 22:20:34

@uarempty: ja és komolyan vevés.Németo-ból,osztrákoktól özönlöttek a képek, hogy mi várható.Mindenki telibeszrta, wellnesszes-hosszúhétvégés,kamionos,és a minisztérium is.Ez lett belőle.

Firk 2013.03.16. 22:22:59

@traxx: végre valaki, aki a lényegről ír, nem arról csámcsog a meleg karosszékből, hogy monnyon le mindenki egy termeszeti vészhelyzet miatt, aminek a kezelését nem elsősorban a hatóságok felkészuletlensége, hanem a jelenlévő károsultak nehezítették a leginkább...

Firk 2013.03.16. 22:30:05

@uarempty: olvasd el, mit írt traxx! Aztán gondolkozz! Persze a legkönnyebb (és a legférfiatlanabb is) minden gondot fölfelé hárítani. Az alaptörvényért, a rezsicsökkentésért, mindenért basztatható nyugodtan a kormány, persze szólásszabadság van, de az egyébként kezelt, de sokaknak kényelmetlenséget okozó helyzetért talán inkább az, aki feleslegesen belekeverte magát. Semmi gond nem lett volna, ha mindenki, aki teheti komolyan veszi a figyelmeztetéseket, a szabályokat (M7 tömegbaleset) és a kamionosok a kamionstopot, illetve a járművei képességeit. Ez is egy felelős ország sajátja, az öngondoskodás...

nincs_nick 2013.03.16. 22:34:04

@Firk: Tudták, hogy jön a szar idő és beszedték. Nem két hónapja szedték be, hanem már akkor amikor tudtak a közelgő szeles havazásról. Ez innetől kezdve meg erősen Tajgetosz pozitív.

A hóátfúvás önmagában nem okoz gondot. Akkor okoz gondot, ha megáll a forgalom vagy ha a kotrás/szórás elégtelen ütemű. Osztrákoknál és németeknél a kiemelt utakon ilyenkor szétküldik már a vihar előtt a kotrókat és egy-egy pár átfog egy 20-30km-es szakaszt. Így garantáltan tudnak átmenni mindenütt fél-egy óránként. Mellé kaminonstop, hogy ne állják el az utakat, ha megcsúsznak (ugye nekik nincs téli gumi érthető okokból). Működik. Néha nagy gebasz van, mert nem várt szakaszon leszakad 30-40 centi hó és/vagy nincs elég jármű, de most láthatóan nem ez volt a helyzet, mert az osztrákok a már ott magát kitomboló vihar után tudtak még segítséget küldeni.

A szervek most a hóátfúvásra fogják, pedig tisztán szervezési/vezetési gond. Megint nem döntött senki, mint 2006 augusztusában. A katasztrófavédelem vezetősége éppen önmagát tüntegette ki számos helyen az országban, miközben már emberek voltak a hóban. Az első riasztást tegnap reggel 6-kor adták ki, ez máig megtekinthető a honlapjukon. Ekkor már talán 12 órája "helyzet" volt. Nekem az jön le ebből, hogy valakire baromira várni kellett vagy nem volt még ügyelet sem...

A mai helyzetért a kormány a felelős egyértelműen. Baromira nem az a katasztrófahelyzet meg végítélet volt/van aminek most éppen el akarják adni...

A gépparkja a közútkezelőnek és főleg az AAK-nak megvan/meg lett volna a helyzet elhárításához. A népek nagy pechje az volt, hogy akkor jött a hó amikorra már minden döntési helyzetben lévő elhúzott haza a helyetteseik meg nem mertek dönteni. Jó példa erre a BM 20 órával az első elakadások után küldött sms-e. Érted, ott van a pár éve milliárdokból kiépített országos riadórendszer és nem tudták használni, az országos rádiók/tv-k végig némák voltak.

Az időjárásról meg annyit, hogy az mtv oldalán visszanézhető a 13. esti és 14. déli jelentés. Egy szó sincs benne arról, hogy ilyen idő várható, csak a szokásos havazni fog meg viharos szél lesz. Ezt meg minden héten kétszer elmondták a télen...

uarempty 2013.03.16. 22:55:27

@Firk: Miről beszélsz?Leírtam, mindenki hibázott, ilyen-olyan mértékig, ezért jött össze így minden.

nincs_nick 2013.03.16. 23:30:18

@becseit: Nem kell ehhez ilyen messzire menni, németek is így csinálják, csak kettesével. Mondjuk Kanadában azért elkél az a pár plusz kotró.:)

becseit 2013.03.16. 23:36:49

@nincs_nick: Ok, csak ez a videó jutott hirtelen az eszembe.

Józan paraszt ésszel csak abba gondolok bele, hogy mi lenne velünk, ha tényleg lenne egy kemény telünk?
Mert szerintem ez csak egy másfél napos stresszteszt* volt.

*ezt nem tudom, hol tanultam

Nap Pali 2013.03.17. 00:37:23

az sms az pusztán kormányzati felelősségeloszlatás volt...
semmi más értelme nem volt...

agyhalott fidesmafiakormány...
minden közpénzt szétrabolnak...

Nap Pali 2013.03.17. 00:38:40

@becseit: majd nemsoká jön az ÁRVÍÍÍÍÍÍZ
lehet lopni az újjáépítésen...

amugy meg majd meglesheted az utakat a hóolvadáés után !

JÁRHATATLAN LESZ AZ ORSZÁG...

saját felelőségedre 30cal tucc majd közlekedni...

2013.03.17. 01:55:07

@Typeir: Ja. Angliában a téli gumit a gumigyárak reklámfogásának tartják, ennek ellenére nem az utakon akadnak el, hanem a vasút áll le. Hogy van ez? Épp ezen a télen láttam egy fotót valamelyik újság címlapján: a kocsi ablakán egy 10x40-es rést takarított le a barom, így közlekedett! Nem, még az ablaktörlőt sem kapcsolta be, bár attól vastagabb volt a hó, hogy működhetett volna. Ha ilyenek az emberek, arra fel kell készülni. A hatóságnak.

Kard 2013.03.17. 02:03:21

@((Adam)): Szerinted egy hókotró ami mondjuk Polgár környékén üzemel majd átmegy Győrbe takarítani? Elég furán nézne ki. Még ha így is lenne - amit nem hiszek - akkor is legalább a másik oldalon lett volna belőle egy-kettő.
Szerintem inkább az volt, hogy senki nem mert dönteni így maradtak a hókotrók szépen a helyükön, mert így olcsóbb.

Kard 2013.03.17. 02:06:49

@nincs_nick: Nekem mindig az jut eszembe, hogy merre tartunk és hol volt utoljára ilyen. Putyin Oroszországában. Még egy puha diktatúrában sem mer senki sem dönteni két okból, egyrészt mert fél a másik pedig biztos haveri alapon került oda így nem igazán érti a dolgát.

becseit 2013.03.17. 02:06:49

Régen, amikor még volt egy század katona itt, nem igazán várták senki felszólítására sem. Amint úgy ítélte meg az ügyeletes tiszt, már indították is a tolólapos Krazt, oszt' gyíí kifelé. Az első segélyhívások már telephelyen kívül érték az autót, illetve máshogy fogalmazok; a segélykérés többnyire meglátni és kihúzni elven működött, nem távbeszélő útján. A vasutasok meg ilyenkor hordták az élesztőt, pékárut, egyéb élelmiszert. A 'glasznoszt' óta nálunk se honvédség, se vasút. Jó, hogy nem itt ütjött be a ménkű.

becseit 2013.03.17. 02:33:33

A számomra felettébb furcsa dolog, hogy az egynapos taktikai megbeszélés után egy hölgy (szóvivő?) szájából elhangzott "...felkértük a katonaságot.." mondat volt. Táncolni? Az előljáró saját katonáknak, parancsot szokott adni. Erről nem tudtak, vagy már megint lemaradtam valamiről?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 05:54:29

okos gyerek ez a kobajker hogy elindul ilyen idoben. ( europaban kedd ota tombolt a vihar es kelet fele tartott )

A kormany kuldott sms t mindenkinek - ha nem kuldott volna semmit akkor azert szapulnak. Legalabb csinaltak valamit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 06:04:55

@BTO11: en 86ra emlekezek, az durva volt. Skoda 12o tetocsomagtartoig behavazva, valahol van rola csaladi kep. Bekes megye akkor szo szerint megallt. Nem orakra hanem 6napra volt elzarva sok falu, katonai helikopterek jartak de Geszten az oregek kemenceben sutottek a kenyeret, tehen az istalloban volt majd minden haznal ugyhogy tej is volt. Ma mar hol van ez?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 06:10:25

@Pepejoe: kicsit kiegeszitenelek: semmi mas ertelme nem volt szerintem a sorkatonasagnak. Mi Bolyba mentunk cimerezni nyaron, telen meg a pecsvasasi emelkedon segedkeztunk az emelkedon egy muhely DAC al ( Pecsen voltam a Zrinyi Miklosban )

a kikepzes.... penz es idopocsekolas volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 06:18:11

@3 gb: most ne haragudj, de ehhez neked egy smst kell kuldeni hogy ketten ne ket autoban kulon melegedjetek? ugye nem.

a kormany akart valamit csinalni ami LATSZIK es lehet ramondani utanna hogy "bizony mi csinaltunk is valamit" na ezert volt ez az sms. Ha sok eso esne akkor azt irnak: " Vigyazat! Az eso felulrol erkezik, ha alatta marad nedves lesz! Alljon eresz ala! Belugyminiszterium.

PluginPrius 2013.03.17. 06:36:51

A Voda és a Tmob küldte csak ki a Smst.A Tele. nem reagált a kérésre.

Pint meg is fenyegette öket, hogy ennek lesz még következménye...

Pedig ágyuval löttek verébre...

Orbi szerint 155 ember volt még kint 24 óra múlva is, mégis több millió ember megkapta a Smst.....

PluginPrius 2013.03.17. 07:39:46

1értelmű, hogyha nem lettek volna kamionok az utakon akkor nem lenne most miről irni...

Sajnos most ŐK kapták a Minden Rossz Okozója címet !!!

HakapesziM 2013.03.17. 08:50:29

Tegnap értem haza Svédországból kamionnal. Lengyelországon keresztül jöttem, a csehek kicsit okoskodtak, egyszer visszafordítottak a határról, második próbálkozásra átengedtek. Természetesen nem volt semmi gond. Öt éve skandináv pályán kamionozom. Hazafelé csak a rádiót hallgattam, most tájékozódom, nézegetem a képeket, s tudom nem láttam még mindent, de az eddigiek nem látszanak túl veszélyes helyzetnek. Svédországban, Norvégiában szóvá sem tennék, esett egy kis hó, nem nagy ügy.
Amúgy régen voltak a hófúvás elleni védő - palánkok,vagy mifélék, manapság nemigen látni az utak mellett, hova lettek?

Nap Pali 2013.03.17. 08:52:24

@HakapesziM: hova lettek volna ????

az éves munkaterv szerint a HÓFOGÓRÁCSOKAT a MÚLT HÉTEN összeszedték !

amugy külföldön majd figyeld meg hogy ültetnek ERDŐSÁVOKAT...
tehát fleto a hibás

Mr. Homn 2013.03.17. 09:28:20

kinyílik a bicska a zsebemben amikor a "faszé' nem maradt otthon, amikor narancs-piros riasztás volt" dumákat hallom. valaki számolja már össze az elmúlt fél évben hányszor volt ilyen riasztás - csoda hogy nem veszik komolyan a népek? arról nem is beszélve hogy egy normálisan működő országban maximum szép havas vágóképek lettek volna az esti híradóban, nem világraszóló káosz.
idepasszol: youtu.be/66bbjU621gE

3 gb 2013.03.17. 09:32:28

@visszakettopadlogaz: abszolút igazad van, annyit azért hozzátennék, hogy az emberi butaságot és tehetetlenséget, főleg vészhelyzetben, sose becsüld alá.

HakapesziM 2013.03.17. 09:38:32

Olvasgatva a hozzászólásokat látok félreértéseket kamionos szaemszögből. Pl. természetesen létezik kamionra is téligumi, de csak északi országokban használatosak - ott nem sóznak - és nagyon drágák. Kamionnál nincs nagy jelentősége, egy jó négyévszakos is elegendő. Sokkal lényegesebb, hogy rakott - e, vagy üres a kamion. 40 tonnára megrakva nagyon jól tapad, de az üreset lefújja a szél az útról.
Ilyenkor ugye "kamionstop" van. Ez úgy néz ki, leállítanak a legközelebbi határon, ne az adott ország területén álljuk el az utat. Így elálljuk az utat a határokon, ugyanis parkoló még normál körülmények között sincs elegendő. Mi ugyan elvagyunk a fülkében, van fűtés, ágy, egy valamire való nemzetközi sofőrnek étel - ital egy hétre is akár, de WC például már nincs, ilyenkor ha szorít a szükség, megyünk a pótkocsi alá.
Tudom, hogy látványos, ha elakad, vagy bebicskázik egy kamion, nagy járművek, sok is van belőle, nehezebb a mentése, de tizenkét éves kamionos tapasztalatom szerint az úrvezetők sokkal rutintalanabbak, sokkal nehezebben kezelik a szélsőséges helyzetet. Hólánc sincs mindegyiknél, nekünk mindig van, nekem pl. 7 db. Még soha nem akadtam el, ha kell, megláncolom az egész szerelvényt.
Nem kamionstop kell, hanem emelni a képzés színvonalát, profi vezetőket képezni.

becseit 2013.03.17. 09:48:45

m@visszakettopadlogaz: Nekem kicsit más a véleményem, az utolsó 1 éves eresztések közül való vagyok. Már közöttünk sem számított kirívónak, ha valamelyik neveléshiányos és/vagy egocentrikus úriember a kanálgép tompa végével akarta felvágni valamijét, mert fel kellet takarítania a körletet. (nem a 45°-ban döntött Hajdú dobtárcsásba melegvizes slag + folyamatosan adagolt 15kg Ultra kombináció, sima takarítás) A harcászati kiképzés értelme valóban megkérdőjelezhető volt, (20 lőszeres lőgyakorlat + atomvillanás minden irányból) de hidd el, emberileg sokan, sokat fejlődtek ott. A pozitív értelemben vett közösségi szellemről nem is beszélve. Már ha ez a mai korszerű társadalomban számít valamit.
Viszont az is igaz, hogy a család nevelő szerepének pótlása nem a honvédség feladata.

becseit 2013.03.17. 09:51:48

@HakapesziM: Ezek szerint még nem ismered a munkavédelmi sisak használhatóságának minden aspektusát. :)

átlátó 2013.03.17. 10:56:33

Hétfőre bekértem a Sándor gyerek szüleit. Megmondom, hogy a Sándort vigyék valamilyen neki megfelelő szintű iskolába... a Pintér Sándorról beszélek és most nem nagyon érdekel, ha valaki az asszonya, aktuális babája, vagy a szeretője menstruációs ciklusával kezdi magyarázni a töketlenségeit...nem, nem fogadom el azt sem, hogy az autósok között is sok hülye van, mert itt nem az autósok hülyeségeit forszírozom, hanem a Sándor és a szolgálatban levő operatív nagygondolkodók felelősségét... tudom, hogy az ülepükön ki van fényesedve a dzörzénadrág, meg a könyökükön is van kopás...azért az igazsághoz tartozik az is, hogy a végeken a rendőrök jól teljesítettek... nem volt hólapát náluk, - ugye nem ilyen helyre lettek diszponálva a nagygondolkodó operatív részéről - viszont a magyar rendőr föltalálja magát. használták a tömegoszlató pajzsokat, mint hólapátként... a többi beosztott is ketett magáért, de az operatívok közül néhányan csöndesen tegyék majd le az íróasztal sarkára a levelüket... a lemondót.

TWK-001 2013.03.17. 10:57:34

@PluginPrius: sok rossznak okozói a rajtunk átutazó Balkaner kamionoshorda, de nem igaz hogy a kamionosok kapták "CSAK" ezt a címet! ;-) A hó azorbántól jött, és miatta is maradt. a kamionosok csak jól széttaposták, jegesítették a nyári gumijukkal, meg kersztbe álltak a kotróknak. De nem ők hozták a havat...

Zsótti28 2013.03.17. 10:58:59

sokan emlegetik hogy már 4 napja tudhatták az emberek hogy havazás lesz, miért indultak útnak.
ugyanerre válaszul másik szemszögből.
ha 4 napja tudta ezt mindenki akinek nem kötelessége erről informálódni(lakosok), akkor akinek kötelessége(útkezelő)az miért nem tudta?
ha tudta miért nem készült?
ha le lett volna sózva az út, akkor nem lesz tükörjég, nem bicskázik be egy kamion sem.
onnan indult minden. a sózás hiánya.
az már csak plussz, hogy levették a hófógókat, aztán csodálkoznak hogy a hó az útra kerül..
rohadt könnyű az autósokra meg a kamionosokra fogni.
az autós minek megy az úton , hisz nem arra való.
a kamionos minek megy, hisz nem kell áru a boltokba.
a kamionost egyszerű mindig mindenért leállítani, de ha áll, akkor kevesebbet megy. ha kevesebbet megy, akkor drágább lesz a fajlagos fuvarköltség (ár/km), ezzel együtt minden árú is.
akkor legyen, állítsák le őket, de akkor ne tartson fenn az állam ilyen útfenntartókat, annak a megmaradt pénzéből építsen kamionleállót(ugye ha az úton állnak, az sem jobb), és támogassa az embereket a drágább árúkra kiszabott alacsonyabb áfával stb stb.
az úgy valahogy nem jön ki, hogy van útfenntartó, de az uton nem lehet járni, sima időben sem(kátyúk), hó, szél, eső, meleg esetén még egyáltalán..

mtk001 2013.03.17. 11:10:19

Érdekes, hogy az M3-M5 pályákon nem volt cirkusz, csak lassulás ...
Talán a kurva jó fej, én vagyok az isten faszikat ott is kellett volna hagyni a hóban.
Jöttem az M2 -őn nyolcvannal, Gödnél 2x2 sáv, a jófejek be a belsőbe - ahol álla a havas latyak - és full gáz ! (Kamionosok is !) Csak a szerencse miatt nem volt ráfutásos baleset, mert fékezni ugye már nem lehett volna bő 100-120 -ról ...

Először gondolkodni, utána autózni. A szar időben száguldóktól helyben elvenném a jogsit és pszichológiai vizsgálatra kötelezném !!!

Nap Pali 2013.03.17. 11:32:47

fizetett BM-es fideszgyíkok elözönlötték a netet most parancsra, nekik:

ad1) -saját szemmel láttam hogy beszedték múlthéten a HÓFOGÓRÁCSOKAT
-saját fülemmel halotam az időjárás jelentésben hogy 100 km/h feletti széllel HÓFÚVÁS lesz és rendkívüli hideg (fagy) !

ad2) ennek következményeként az országban leesett 1 cm hó az utakon volt 3-5 méteres kupacokban...

ad3) a kamionoknak KÖTELEZŐ menni, kivéve ha útzár vagy tilalom van...
ezek magáncégek, nem a közpénzt lopják, mint ti, hanem munkából élnek
Ankarából nem tudnak okosabbak lenni mint a heji kormányok
bár ezt most szerintem Mao. esetében újragondolhattyák...

ad4) megjegyzem én sem indultam utnak, mert megtehettem...
kik voltak mégis úton???
-az 1kulcsos fidióták mentek sielni hoszu7végére (márc15 fostak!)...
-a külföldiek akik Budapest s repterei (Pozsony, Bécs) között shuttle-nak... vagy sima átutazó túristák...
-aki megnézi a légifotókat láthattya hogy nem Ignis és Thalia felvonulás volt!

ad5) az összes többi fidesmafia kuminikáció már csak hab a tortán
és nagyon szánalmas... hogy érdemi munka hejett még emberek HOLTTESTYEIN is kamunikálni próbálkoznak...

ad6) dr.O.Viktor megmenti a Csíkszeredai mediterrán vidékről jött átlagpolgárt...
és hogy dr.P.Sándor bűnszervezetfeje sms t küld hogy mencse a saját és dr.B.György 1/2lősségét?
inkább szánalmat ébreszt... ijjen hitványsággal nehéz lehet együt élni...

ad7) ja és az hogy a kib@szott MTA elnök megmentésére külön akció indul és a több ezer kocsiban a nőket gyerekeket hagyják meggebedni! hát mijjen ország ez???
+a TEK megy parádézni, meg a katasztrófavédelem???

ad8) a fidesmafiaálam működésképtelen feudális sötétség !

ad9) ezt véditek??? hát mijjen vastag a pofátokon a bőőőr???

uff én beszéltem nemdakota törzs főként

Rocko- 2013.03.17. 11:40:55

@Nap Pali: pártállástól függetlenül: régen így nézett ki egy út: criticalmass.hu/files/csepel_szabadkikoto_ut2008.jpg
2008-ban kivágták a fákat, majd újraültették őket, 2013-ban is ígyn éznek ki, pedig nem csemetéket tettek vissza: csepel.info/wp-content/uploads/weiss-manfr%C3%A9d-%C3%BAt.jpg
egy fasor telepítése, felnövése nem 2 nap.

Rocko- 2013.03.17. 11:43:10

@visszakettopadlogaz: ennél azért kicsit több várható el az államtól, úgy érzem.

Nap Pali 2013.03.17. 11:44:13

fizetett BM-es fideszgyíkok elözönlötték a netet most parancsra, nekik:

(összefoglalóm bővített kiadás 2.1)

ad1) -saját szemmel láttam hogy beszedték múlthéten a HÓFOGÓRÁCSOKAT
-saját fülemmel halotam az időjárás jelentésben hogy 100 km/h feletti széllel HÓFÚVÁS lesz és rendkívüli hideg (fagy) !

ad2) ennek következményeként az országban leesett 1 cm hó az utakon volt 3-5 méteres kupacokban...

ad3) a kamionoknak KÖTELEZŐ menni, kivéve ha útzár vagy tilalom van...
ezek magáncégek, nem a közpénzt lopják, mint ti, hanem munkából élnek
Ankarából nem tudnak okosabbak lenni mint a heji kormányok
bár ezt most szerintem Mao. esetében újragondolhattyák...

ad4) megjegyzem én sem indultam utnak, mert megtehettem...
kik voltak mégis úton???
-az 1kulcsos fidióták mentek sielni hoszu7végére (márc15 fostak!)...
-a külföldiek akik Budapest s repterei (Pozsony, Bécs) között shuttle-nak... vagy sima átutazó túristák...
-aki megnézi a légifotókat láthattya hogy nem Ignis és Thalia felvonulás volt!

ad5) az összes többi fidesmafia kuminikáció már csak hab a tortán
és nagyon szánalmas... hogy érdemi munka hejett még emberek HOLTTESTYEIN is kamunikálni próbálkoznak...

ad6) dr.O.Viktor megmenti a Csíkszeredai mediterrán vidékről jött átlagpolgárt...
és hogy dr.P.Sándor bűnszervezetfeje sms t küld hogy mencse a saját és dr.B.György 1/2lősségét?
+a TEK megy parádézni, meg a katasztrófavédelem???
inkább szánalmat ébreszt... ijjen hitványsággal nehéz lehet együt élni...

ad7) ja és az hogy a kib@szott MTA elnök megmentésére külön akció indul és a több ezer kocsiban a nőket gyerekeket hagyják meggebedni! hát mijjen ország ez???
Pálinkás az hungarikum? egyenlőbb? pfujj...

ad8) a fidesmafiaálam működésképtelen feudális sötétség !

ad9) ezt véditek??? hát mijjen vastag a pofátokon a bőőőr???

uff én beszéltem nemdakota törzs főként

utóirat:

ad10) jön az ÁRVÍÍÍÍZ, hurrá, újjáépítés= 98% lopás !!!

ad11) kijárási tilalom várható a most tankokkal is tönkrevágott utakon !

ad12) a szerencsésebb fekvésű országokban ahol nem lopnak el minden közpénzt ott
erdőt telepítenek az utak mellé (mint nálunk is régen amikor ez szakma volt)
criticalmass.hu/files/csepel_szabadkikoto_ut2008.jpg
2008-ban kivágták a fákat, majd újraültették őket, 2013-ban is ígyn éznek ki, pedig nem csemetéket tettek vissza: csepel.info/wp-content/uploads/weiss-manfr%C3%A9d-%C3%BAt.jpg

köszi @Rocko-:

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2013.03.17. 12:10:29

Annyi okos ember van itt, aki Svédekkel, Németekkel, sógorékkal példálózik. Gondolkodni próbálok most helyettetek is. Egy olyan országban, ahol a sok hó, esetleg hóvihar megszokott dolog -a földrajzi elhelyezkedés következtében- természetes, hogy megfelelő rutinnal és eszközparkkal rendelkeznek. Osztrákoknál, Németeknél ott a sok hegy, sípályák.. Svédek skandináv ország, nyilván fel vannak készülve az ilyen helyzetekre. Valószínűleg a sógoréknak is van egy böszme nagy gépparkjuk és rutinjuk is, mivel egész télen non-stop a hegyi szerpentineket turkálják.
- Magyarországon az ilyen időjárás extrémnek számít, nem vagyunk rá felkészülve. Van x darab hókotrónk, ami egy átlagos havazáshoz nagyjából elég. De ilyen időben 2x ennyi gépre lenne szükség és nagyobb rutinra. Oké lehetett tudni, hogy jön a hó, el is indult az x darab hókotró, de nem volt elég. Mit kellett volna csinálni? Venni még 100 Unimogot hirtelenjében? Különben is ki fizetné ki őket, meg az üzemanyagot, ki tartaná fent, ki vezetné el őket? Aztán ha jövő télen nem esne, csak 5 cm hó, akkor az lenne a baj, hogy ott áll a sok gép és a személyzet feleslegesen.
- Beszedték a hófogókat az utak mellől és nem tették ki újból: ez tényleg balfaszság volt, ezzel egyet értek. Én Márc. végéig kint hagynám, biztos ami biztos.
- Mi az hogy nem küldték ki a hókotrókat? Ezt a balfaszságot honnan szedik egyesek? Akkor az árokba beborult hókotró, meg amik a dugókban álltak, meg ami Zalában a 2m hófalat próbálta eltúrni azok mik voltak, UFO-k? Nyilván volt olyan hely, ahova tényleg nem ment/nem jutott kotró, de azért ne általánosítsunk.
- Nem sózták le az utakat, holott tudtak előre a hóról? Lehet hogy így van, nem tudom , hogy sóztak-e vagy sem. Bár szerintem ha le is sózzák, nem sokat ér, miközben a szél 1 méteres hófalakat épít. Vagy van aki szerint ez ellen elég a sózás?
- Amin még felháborodtam, hogy Szanyi Tibor budapesti politikus a gazdákat is okolta a helyzetért a facebookos üzenőfalán (index is megírta), mert hogy az uniós pénzekből vett traktorokkal nem segítenek csak tüntetnek. Kérdezem én, hogy ő budapestről a meleg kis bőrfoteljéből, honnan a picsából tudja, hogy melyik gazda hol segít vagy nem segít, meg hogy milyen traktorral? Nálunk itt a faluban nem sok gépet tudnék összeszámolni, ami uniós pénzből van, de olyat sem, ami 10 évnél fiatalabb. A gazdák mégis mennek és segítenek a 20-25 éves MTZ-kel, minden nap túrják a havat, mivel normális hókotró az nincs a környéken.
- végül csak annyit, hogy ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden faszán meg lett oldva. Van min javítani az biztos. De az anyázás meg fröcsögés nem segít. Meg az sem ha a gép előtt ülve okoskodik valaki. Akinek nem tetszik valami, az menjen és segítsen a rászorulókon vagy magán, ne csak a szája járjon. Manapság mindenki a másiktól várja el a segítséget, miközben ő maga meg a kisujját sem mozdítja, pedig ismert a mondás: segíts magadon az Isten is megsegít!

Nap Pali 2013.03.17. 12:15:11

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): a rohat qva fajtád!

82% adótartam mint Dániában

és mindenki maga söpörja az ótópáját ha esik 1 cm (egy azaz egy) HÓÓÓÓ?????

hol a qva életben élsz??? kátyúzzam is majd?
és az árvizet is intézzem???? mindenki épícsen gátat a háza köré????

agyatlan fideszombi, dögöjj meg!

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2013.03.17. 12:17:43

@Nap Pali: "2008-ban kivágták a fákat, majd újraültették őket" te baromarcú, 2008-ban melyik kormány volt? Akkor ez is a jelenlegi kormány hibája szerinted? Jajj de sötét vagy.. el is húztam a függönyt, mert elszívtad az összes fényt :) ... - Ó Istenem, hát az ilyen embereket miért nem dobták le a taigetoszról???

Nap Pali 2013.03.17. 12:19:49

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): gondolom az előző ormányt elszámoltatták már...

miből gondolod hogy a maszop bűnözőket nem együtt látnám szivesen a fides szel böriben....

bár az utóbbi esetben ez talán már kevés lesz

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2013.03.17. 12:22:38

@Nap Pali:
1. te dögölj meg faszfej
2. megtanulhattál volna helyesen írni, bár egy ilyen agyatlan pöcs mint te, szegény tanáraid...
3. az általad mutatott színvonal alapján kb. 15 éves vagy, szóval itt le is zárom a veled való kommunikációt :)

Nap Pali 2013.03.17. 12:44:40

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): érdemi érveid nincsenek? Bajnai áll mögöttem:)

meg mitkeresoszkópéter a vízerben...

na majd mit kerestek a dunában fogtok csodálkozni...

Progi 2013.03.17. 13:10:04

Az Osztrák hókotrók mehettek volna még egy kicsit tovább is, vagy hívni kellett volna a Szlovákokat...?

Progi 2013.03.17. 13:19:10

@Nap Pali: Tetszik az összefoglalód, de a fidiotákat ugyse lehet meggyőzni...

Nap Pali 2013.03.17. 13:21:53

@Progi: igen mert stokholm szindrómások az áldozat együttérez a BŰNÖZŐKKEL

túszul ejtették őket...

itt a hiteles története az elmúlt napoknak

www.youtube.com/watch?v=rIIAwVCbKlc

WLaci 2013.03.17. 13:29:14

Szerintem jövőre román és szerb hókotrók is lesznek, ha így haladunk. Ennyit tud a magyar állam, március 15-én.

WLaci 2013.03.17. 13:30:50

@Anakin Solo (a.k.a. Ape): Ja, szanyiahibás. Meggyőző. Dolgozzatok még egy kicsit az Árpival ezen.

Nap Pali 2013.03.17. 13:34:15

@WLaci: nagyon hitványak !

nem érzik hogy most egyetlen járható úttyuk van ha KUSSSOLNAK...
fülüket farkukat behúzzák...

nem kapálóznak
miután az ÚTSZÉLÉN HAGYTAK TÖBB TÍZEZER EMBERT !

ezzel ojjan mérhetetlen károkat okoztak az uccsó működő iparágnak
a turizmusnak... hogy legjob lenne ha holnap dr.O.Viktor főbűnöző bejelentené:
az M1 es autópája fontos útvonal Budapest és repterei között (Pozsony és Bécs),
ezért lemondunk a b-közgépes stadionépítésekről és
BEFEGGYÜK AZ M1es autópáját, és a burkolatba FŰTÉST ÉPÍTÜNK !

Anakin Solo (a.k.a. Ape) 2013.03.17. 13:41:26

@WLaci: nem azt mondtam hogy szanyi a hibás ezért, csak azt hogy undorító amit művel, hogy le akarja járatni azokat, akik tényleg dolgoznak, és az élelmet termelik neki és a családjának is. Ezzel szerintem minden Magyar gazda egyetért.

traxx 2013.03.17. 15:32:15

Olvasva a fentieket egy érdekes eset jutott eszembe. Első szereplő: Magyar "kiscsalád", zsír új német prémium márka, jönnek haza síelésből. Mi a f*szt képzelünk mi, hogy nem engedjük tovább őket, 18 órája állnak a pályán, takarodjunk a p*csába. A tűzoltók épp dolgoztak a pályán, daruzás, kármentés, stb.
Öt autóval hátrébb külföldi cserediák, cukorbeteg. Elfogyott mindene, hamarosan kellene valamit ennie, különben rosszul lesz. Gyorsan összeszedjük, amink még maradt(több, mint 14 órája voltunk kint). Mondjuk neki, tudunk mentőt hívni, be tud jönni érte. Köszöni, de amit kapott tőlünk, azzal egyelőre még kihúzza, a mentőt meg tartogassuk fontosabb helyzetekre.

xr4i 2013.03.17. 15:52:23

Már megint hóhelyzet!:D
És megint mutogat mindenki mindenkire!
Én is vidéken dolgozom, én is haza szerettem volna menni, de meg sem fordult a fejemben, hogy elinduljak!
Persze a családlátogatás nem olyan fontos, mint "Istvánnak" a síelés, mert az ugye mindenek felett áll, és ha kisbalták esnek az égből, akkor is menni kell!:DNa az ilyet ki sem mentettem volna, ha bajba kerül, megérdemli, síeljen haza a hóból!
Másik:
Kíváncsi lennék hány hóban ragadt autósnak volt a kocsijában lapát, kesztyű, élelem, folyadék, pokróc!?
Én 13km-re járok dolgozni kocsival, de télen ezek az eszközök bent vannak mindig a kocsiban.;)
Ne várjuk már el, hogy a popsinkat fényesre nyalják!

Nap Pali 2013.03.17. 16:03:50

míg több tízezer ember kínlódott a hó fogságában...
addig akatasztrófavédelem a minisztériumban:

www.katasztrofavedelem.hu/index2.php?pageid=press_keptar_mutat&galeria_id=1205

gondolom 16h kor erről lesz beszámoló, hoyg mijen volt a pezsgő és a kaviár...
vagy esetleg sírva lemondanak dr.P.Sándor és dr.B.György bűnözők?

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 16:45:26

@Rocko-: a magyar allamtol az is segitseg ha tetlen marad.

Vesszoparipam ilyen ugyekben: ha a lampavasra felhelyeztek volna legalabb egy fokolompost '89 ben ( csak miheztartas vegett ) a tobbit meg nem engedik belepni allami intezmenybe 50 evig akkor most mas lenne a helyzet.

Nap Pali 2013.03.17. 16:48:46

amig az egykulcsos vidék fidesznyikek az úton faygoskodtak a hóviharban...
addig a fővárosi libsiket örömtűz körül melengeti dávid vitéz

index.hu/belfold/budapest/2013/03/17/kigyulladt_egy_bkv-busz_ujpesten/

@visszakettopadlogaz: ja ja... ez lenne a megoldás... most se késő

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 16:57:28

@becseit: hej, azok a terdig habos "fokavadaszatok"!! :D nekem azota is ha szoba hozzak a fradista vagy ujpesti ultrakat mindig a pecsi tuzerdandar vegtelen hosszu fekete feher jarolapjai ugranak be, plusz fel kobmeter viz, 20kb ultra ( feher papirdobozos!!:)

A szocializacios folyamatok oroszlanreszet a csaladnak kell viselni. A valasok szama megmutatkozik idovel a bortonok zsufoltsagaban. Igazad van.

kicsidio 2013.03.17. 17:12:10

Nem tudom a tisztelt hozzászólók észrevették-e, hogy ez egy autós oldal és nem politikai párbaj helye.
Nem értem ilyenkor miért nincs egy admin aki megfékezné ill. eltávolítaná a nem ide illő és nem a témához tartozó hozzászólásokat, mocskolódásokat minden oldalról. Még valami, ha már saját erőből nem megy akkor kapcsoljunk már be egy helyesírás ellenőrzőt és mellőzük a harmadik elemi-s színvonalat.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 17:52:37

@HakapesziM: beszedik tavasszal oket, kezdodnek a munkak a foldeken.

@Progi: Slota alma valora valna, T72 essel johetett volna ( a hotolo lap az elejen nem latszana a bevonulasi fotokon :D)

amugy mindig minden a jelenlegi kormany hibaja - kivetel ha az elozoe...vagy az azt megelozoe... egesszen az Arpad hazig mehetunk vissza ha kell.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 17:59:06

@Rocko-: a magyar ember nem francia. Igazi tomegek ( nem part altal kicsoditett tomegek, hanem spontan, nepi duhbol szervezodo, partallastol fuggetlen millios tomegek ) nem vonulnak soha az utcara. A birka faktor igen eros. Amugy 1989 oktober 23.-an csak en nem hittem a szememnek hogy egy kommunista lesz az ideiglenes kozt elnok - akkor azert mar boritekolhato volt hogy nem lesz itt semmifele nagy valtozas. Az ellenzeki kereksztal is kizarta a nyilvanossagot '89ben, egy alakulo fiatal demokracia alapjainak letetelekor az ilyen eljaras hihetetlen! Szoval en nem veletlenul leptem le, az ember a jelekbol azert megertette mi lesz. 2006ban egy volt kisz titkar bol lett miniszterelnok parancsara megverik es elviszik a rendorok a fiatal demokratakkal szimpatizalokat egy tuntetes utan - Gyakorlatilag ha nem lett volna rendszervaltozas akkor is ez tortenik - az embereket igen, a dolgokat nem lehet becsapni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 18:02:11

@Rocko-: keress ra a neten a "rozsadombi paktum" ra. Na ott dolt el minden. Ami meg az atb@szas csucsa volt 90-ben: a valasztasok elott hirtelen kiirtak egy nepszavazast negy kerdesrol, amibol 3 kerdes mar a szavazas napjan torvenyileg rendezve volt :D a negyedik kerdes volt csak "kerdes", a koztarsasagi elnokrol szolo. Na az a nepszavazas volt a legnagyobb szemfenyvesztes best ever.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 18:05:41

@kicsidio: mocskolodasnak nincs helye sem itt sem mas blogokban. Kosza politizalas azert nem bun. A kormany szidasa pedig nepsport, ha lenne ilyen olimpiai szam abban Magyarorszag elhoditana az arany, ezust es bronz ermeket egyszerre ! :D

a TC re nem jellemzo a politizalas, sot, a kommentekben meg mindenki azt ir amit akar ( termeszetesen az altalanos erkolcsi normak keretein belul )

Rocko- 2013.03.17. 18:07:28

@visszakettopadlogaz: "A birka faktor igen eros."
ez változni látszik.
persze a tényekről csak múlt időben lehet beszélni, érdemes megvárni, hogy mi lesz.

"rozsadombi paktum"
az összeesküvés elméleteket tudod miért hívják ELMÉLETnek? :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 18:14:35

@Rocko-: az sajnos egy megtortent valos tanacskozas volt, reszt vett rajta Az MSZMP vezetoi ( KB ) a Mazsihisz vezetoje, az akkor az orszagunkban allomasozo szovjet katonai parancsnok, ( haho akkor itt volt am 35.000 muszka katona ! ) az amerikai nagykovet es meg par fontos ficko. Ott szepen lezsiroztak hogy hogyan tovabb, mikor mindenki egyetertoen bologatott akkor elmentek haza. Mai napig az ott lefektetett paktum betuit koveti Magyarorszag.

lasd meg

m.mandiner.hu/cikk/20120204_csurka_nehany_gondolat_rendszervaltozas_MDF

itt meg Csurka valamennyire nem volt elhulyulve, amugy ( iroi munkassagat kiveve ) szinte semennyire nem ertettem vele egyet de amit irt ezt erdemes elolvasni tole - mar akit erdekel es teljesebb kepet szeretne kapni hogyan mentek a dolgok akkoriban

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.17. 18:22:00

@Rocko-: ez a link ELMELET :)

konteo.blogrepublik.eu/2011/03/14/a-haarp-osszeeskuves/

Csurka mellesleg amikor gondolatait papirra vetette a kormanypart masodik embere volt, ezt az elobb elfelejtettem megemliteni. Termeszetessen kirugtak a partbol ezert.

na de vissza a hohelyzetre: a kormay gyengen teljesitett, az emberek ugy viselkedtek ahogy ez ilyenkor lenni szokott, egyvalaki teljesitett eron felul: A TEL. na az belehuzott.

Rocko- 2013.03.17. 18:38:13

@visszakettopadlogaz: "na de vissza a hohelyzetre: a kormay gyengen teljesitett, az emberek ugy viselkedtek ahogy ez ilyenkor lenni szokott, egyvalaki teljesitett eron felul: A TEL. na az belehuzott."
ezzel egyetértek. :)

Minden Áron 2013.03.17. 20:00:54

Kedves Nap Pali! A jó életbe tudtál így megtanulni helyesen írni, te agyhalott szégyene az országnak... Apád inkább csapta volna a falra... Ráadásul még gondolkodsz is... Szavazati jogot is fogsz kapni... Na ez a baj ebben az országban...

medvedr 2013.03.17. 20:13:10

@xr4i: Nekem mindez bent volt a kocsimban, bár a lapát nem túl jó az igaz. Ennek ellenére 20 órát vesztegeltem Pápa és Győr között, mert olyan volt a helyzet. A legrosszabb a tájékoztatás teljes hiánya volt. Lsd. honlapok, telefonos szolgálatok, a helyszínre kivezényelt rendőrök semmit nem tudtak, stb. Egyébként csütörtök munkanap volt, nem mindenki síelni ment, én pl. vakcinát vittem Bábolnára többek között. Sokan Járóbeteg ellátásra utaztak és mentek volna haza, beteg emberek is ott voltak, illetve kisbabák és nem szórakozásból. (Mondjuk az sem bűn ha síelni indul valaki.) Ami jó volt, az a gyarmati emberek példamutató segítsége, és az összefogás a bajban. Szerencsére mindenki összetartott abban a helyzetben, ez nagyon jó érzés volt.

United Steaks 2013.03.17. 20:26:01

Ez az írás kb. olyan volt, mint ha valaki Fukusimától 30 kilométerre azon háborgott volna, hogy lefújta a muskátlit a szél a teraszról.

kicsidio 2013.03.17. 20:27:53

@visszakettopadlogaz: Szia!Félreértesz én inkább az egymás "anyázására",és "dögölj meg inkább te" jellegű dolgokra gondolok.
Kósza politizálás nem zavar de aki csak azért irkál ide, hogy politizáljon ne tegye.Nem itt van a helye szerintem.
Inkább azt kéne leírnia, hogy hány emberen segített vagy, hogyan vette ki a részét a dolgokból.
Tudod lottó húzás után mindenki tudja a számokat:)
És ezt leírom még egyszer pártoktól függetlenül ez a véleményem.Peace

Pepejoe 2013.03.17. 22:03:08

@visszakettopadlogaz:
Hát igen, egyetértek...az alakulatok jelentős részének semmi értelme nem volt, csak a pénz és idő pocsékolása.
Érdemi munkát ÁLTALÁBAN nem végeztek, ücsörögtek a századszinten és passz. Erre én is azt mondom, hogy minek voltak ott.
Ha első lépcsős vagy legalább valamilyen szinten hadrafogható helyen lettél volna, biztos más lenne a véleményed. Így tényleg jobb lett volna, ha otthon vagy és dolgozol és addig is adót fizetsz legalább.
Te és mindenki jól jár, ez tényleg logikus.
Ezen felül remélem, hogy mégis látod valamilyen értelmét az emelkedőn való segédkezésnek legalább.
Hogy a kiképzés mennyit ért, nem tudom. Szerencsére nem volt alkalom kipróbálni. Az biztos, ha 1 lőszer 1 ezres lenne és most megkaphatnám, kijönne 6-7 mostani magyar átlagfizetés, igaz, csak nettó. :D És akkor az még csak a 63-as. Az SzVD a borravaló.

kitiltott, de seráfütty 2013.03.18. 00:23:13

@Nancsi: Beszarás, hogy a TEK-nek milyen sokkerekű izéik vannak. Tiszta Dredd bíró.

Nap Pali 2013.03.18. 00:27:05

@kitiltott, de seráfütty:

Bécsből hókotrókat küldtek..
Budapestről meg páncélozott harcijárműveket...

ki mivel készült fel márc 15-re...

ennyi a különbség a demokrácia és a diktatúra között
az előbbi a havat oszlattya azutóbbi a fegyelmezetlen autósokat

kitiltott, de seráfütty 2013.03.18. 00:58:36

@visszakettopadlogaz: Ezzel maximálisan egyetértek, akkor lett elkúrva minden. Persze ne felejtsük el, hogy az éppen oszladozó MSZMP vezetésű hatalom vezérkara milyen szépen megegyezett az "új, demokratikus" pártokkal. Ezek levajazták előre az akkori új berendezéssel a jövőjüket és a felelősségre vonás elkerülését is.

A legdurvább akták megsemmisültek, senki nem lett felakasztva, bebörtönözve és elkezdődött az a pár év káosz (1989-96), amikor kiárusítottak mindent, sok ember gyanúsan gazdag lett, robbantgattak, olajat szőkítettek, lövöldöztek és egyszer csak megjelent a "demokrácia". Na, azóta szopunk.

D4D 2013.03.18. 01:11:36

@HakapesziM:

"Nem kamionstop kell, hanem emelni a képzés színvonalát, profi vezetőket képezni."

- Ebben igazad van. Ugyanakkor a balkáni kamikázékkal sem ártana kezdeni valamit. Viszont legfontosabb az lenne, ha az itthoni úrvezetők nem szarnának be egy 10 cm magas hódombocskától, ahol simán átmegy még a személykocsi is. Ez utóbbi saját tapasztalat.

D4D 2013.03.18. 01:17:45

@Anakin Solo (a.k.a. Ape):

"Van x darab hókotrónk, ami egy átlagos havazáshoz nagyjából elég."

- 4-5 éve volt, hogy éjjel (Januárban!) leesett 3-5 cm hó. Már este 11-től esett. Hajnal 4:30-kor az Egér úton én törtem a szűz havat. Az M1 eleje sem volt se szórva, se kotorva.

D4D 2013.03.18. 01:25:23

@xr4i:

"de télen ezek az eszközök bent vannak mindig a kocsiban."

- Nálam száraz zokni, törülköző, váltócipő is. Egy száraz zokni kifejezetten nagy kincs tud lenni.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.18. 02:21:05

@Pepejoe: Zrinyi Milkos Tuzerdandar az elso lepcsos volt ( laktanya teljes szemelyi allomanyanak 2/3 allandoan a laktanyaban kellett legyen, abbol 550fos ( egy ezred osztalytorzzsel ) keszenleti csoport ami 5percen belul el tudta hagyni a laktanyat ha jonnek a gonosz kapitalistak es tamadnak. Allitolag mikor volt a yugo balhe es veletlenul atlottek Barcsra a szerbek ( vagy horvatok? ) a keszenleti csoport elindult a hatarra - akkor nem lehett tudni hogy csak veletlenul lottek e at. A hatarorsegnel ugyanebben az idoszakban ( Pecs, Siklosi ut ) teljes beszaras kaosz volt kb fel napig. nem voltam ott, hallottam, de teljessen realisnak tunik hogy ez lehetett a helyzet.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.18. 02:26:43

@Pepejoe: SZVD bakonyban "megvolt", ( Rezibanya ) a Dragunov es az RPG viszont "alom" maradt. Szegyenkeztem is otthon a kocsmaban de hat nem juottam hozzajuk :D ak63d ( fatus ) volt, fegyverszamom 161855 - erre mindenki emlekszik. Ha elfelejtetted a fegyverszobaban le- feladaskor akkor jott a csello ( konyhaszolgalat ) es a "beultrazas" napokig :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.18. 02:34:35

a kikepzes annyit ert hogy a mai napig nem eszek soletet, egy fegyverkiallitason par eve SanJoseban szet es osszeraktam csak ugy rutinbol egy PKMSZ t 49masodperc alatt ( hatartalan tisztelet ovezett utanna a standnal, gondolom azt hittek valami del szlav veteran vagyok vagy Rambo, ChuckNorris es Steven Segal egyben :D ) es azota van C es E jogsim - na mondjuk az mar minek.

A legszebb az volt akkor hogy nalamnal ezerszer hulyebb emberek dirigaltak nyilvanvalo f@szsagokat - ez utanna az eletben sokszor visszakoszont Magyarorszagon de akkor mar tudtam "kezelni" a dolgot :D

Rocko- 2013.03.18. 07:41:12

@kitiltott, de seráfütty: keménye kell harcolni a hó alá búj terroristákkal.

Rocko- 2013.03.18. 07:43:30

@D4D: hah, terveztem ilyen képet csinálni én is, műszerfal mögül fotózott 10 centis hóolvadvány, képalá: már itt ülök 10 órája, de a TEK még nem mentett ki.

Nap Pali 2013.03.18. 07:59:52

@Rocko-: írj egy papcsók gyalázó smst és 5percen belül elvisz a TEK

Pepejoe 2013.03.18. 17:49:09

@visszakettopadlogaz:
Én úgy tudom repülőről dobtak le "véletlenül" (szerintem provokáció volt, de mindegy) ezt-azt a falu határába meg a temetőre. Én akkor még csak suliba jártam.
Ellenben 1999 elején 2 hetes váltásokban volt kitelepülés a déli határ környékére. Akkoriban szálltak rá NATOék a jugókra és biztosítani kellett, hogy ne legyen kedvük errefelé jönni. (Meg ugye nemsokkal előtte volt a NATO-felvétel)
Ettől függetlenül bizony voltak ezen az oldalon véletlenül és gondolom direkt is és olykor nem is kevesen, akár 30-35-en. Általában csak 2-3, de párszor akár több száz méterrel is bejöttek. Akkori meggyőződésem alapján simán le kellett volna őket lőni mint a kutyákat, mégsem történhetett semmi. Még volt poénkodás is, hogy még 10-15 méter és meg lehet őket kínálni puhadobozos szofival.
Nekem is 63-as volt, de a válltámaszos. Az SzvD-től nem voltam hasraesve, a mi szakaszunké pl. törött-repedt lencsével díszelgett, mondjuk attól még hibátlanul lehetett használni. Az RPG viszont már jajaja! 3 hét oktatás és szimulációs "lövészet" után lehetett EGYET lőni vele fejenként, aztán lesz amilyen lesz. Úgy emlékszem 100 m.-re kellett vele egy 50 éves PSZH-ra lőni, amin több luk volt mint a melószoknimon. A hátsó kerék fölött-mögötti találat után nagy ujjongás volt, de visszagondolva egy igen silány eredmény. Értékelése: "jó, megfelelt" :D A 2. legbénábbként csak egy ember űberelt, méterekkel elkerülte a célt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.03.18. 18:50:01

@Pepejoe: '99 ben mar csak a tv ben neztem hogy bombazzak Ujvideket ( ijeszto volt hallani hogy magyar varost bombaznak )

A magyar tisztikar szerintem az ivason kivul nem sokmindenre volt hasznalhato ( falusi gyerek vagyok alapvetoen, aki nem ivott meg fel liter bort naponta az buzi volt vagy beteg, de a tiszt urak jobban ittak mint egy teesz elnok )

Nekem akkor nagy elmeny volt vadaszpuska utan barmi amivel lohettem:)

dennisthemenace 2013.03.19. 08:15:58

@Firk: Van a lofaszt, ez csak urban legend.

dennisthemenace 2013.03.19. 08:23:36

@mtk001: A kamionok le vannak korlatozva kilencvenre.

mtk001 2013.03.19. 08:43:12

@dennisthemenace:
Ez én is tudom, de minden nap van egy-két olyan, ami 100-110 között száguld. Nem tudom, hogy csinálják, de gyakorlati tapasztalat !!!

norisz01 2013.03.19. 08:52:13

Olvasva a kommenteket nem tudom ki miért védi páran ezeket a seggfejeket,a hókotró szarul kormányzó bandára gondolok.
Ahol lakom nem volt vihar csak iszonyat nagy hó egy darab hókotró sem volt de az a lényeg ők fel vannak készülve,és elégedettek.
A városban konkrétan debrecenben egy darab kotró semmi sem ment mig el nem olvadt,de a polgármester utcájában többen is nyomták géppel,kézzel mindenhogy,ez a lényeg.
Itt meg ilyen hó miatt megbénul az egész orzság ,már egy hete is tudták hogy jön a hó.Igaza a van a királyunknak ő elhúzott mint szokott ilyenkor 15-én melegebb éghajlatra.

D4D 2013.03.19. 13:03:34

@dennisthemenace:

"Meg van lepkézve" - így mondja a kamionos haverom, és akkor megy amennyit bír.

dennisthemenace 2013.03.19. 20:34:42

@D4D: Es mi benne a buli? Menni megy,de akkor zabal is...

D4D 2013.03.20. 00:05:43

@dennisthemenace:

Egy kamion alapból 20 liter körüli fogyasztással megy el, ami a rakomány (súly) és az útvonal (fékezés-gázadás) függvényében felmehet akár 35-50 literre is. Régebbi modelleknél még feljebb.
Mivel lepkézni és száguldani általában alacsony súllyal (pl vattával) szoktak vagy üresen, ezért az a 20-25 literes fogyasztás érdemben nem megy a rakott fogyasztás fölé, ami még belefér, mivel a cégek átlaggal szoktak számolni.

Viszont Siófok Tesco áruház - Herceghalom Tesco logisztikai bázist ilyenkor meg lehet tenni ötvenöt perc alatt alatt visszafele az üres kocsival, így belefér még egy kanyar a napi vezetésbe, ami pénz.

dennisthemenace 2013.03.20. 08:08:12

@D4D: Hja, a Nyugat Balkanon.. Csakhogy engem oraberben fizetnek es elvarjak, hogy tartsam be a szabalyokat. Tehat, ha szaguldoznek, magamat szivatnam meg, mert elobb vegeznek. Abban meg mi a jo?
süti beállítások módosítása