Heti merítés

  2013. január 20. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

The complete sports car

53487

Hatéves lehettem... szerelem volt első látásra pedig matt fekete volt, ecsettel vagy teddy hengerrel lefestve, forgatott felnikkel és ültetve...

Feel the sunshine

53051

Akkori árát kicsit borsosnak tituláltam, de egy próbakanyar után ki is derült, hogy mi kerül ennyibe ezen a jószágon. Hazafelé az autópályán munkába siettem épp így első ízben ki is derült, hogy a Smart-oknál általános 140-es korlátozást ennél a kocsinál el lehet felejteni.

Egy levetett cégautónak is van jó élete

60192

Természetesen a valóság más volt. Kértük a hideg motort (2009 januárjában járunk), ellenben már meleg motorral várt minket az ürge. Beleülve, kipróbálva azt nem hogy 80.000 km volt benne, hanem inkább 580.000, azt is olyan magyarosan belehajtva, vagyis még sz@rabb állapotban volt, mint a szegény 1.3D. A tulaj kardoskodott, hogy "nézzék meg, '99-ben 75.000 km-rel volt szervizelve!!", ja, oké, szóval 10 éve volt benne annyi. Köszviszlát.

Belépő szint

60232

Tervbe van véve a motor levegő beszívásának legkönnyebbé tétele egy kis korrekcióval, mert ugyebár az összes autógyár túlságosan lefolytja a motort a minél csendesebb üzem érdekében nem törődve a józan ész elvárásaival...!

A pasztellzöld cseh Táltos

38601

Dögledezett a Táltos. Mutatók mutattak amit akartak, alapgáz nem volt, gyújtás akadozott...kiderült hogy a vezeték az aksiról a biztosítékpanelba meg volt lazulva, csak a szentlélek segítette át az áramot.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr55028308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2013.01.20. 19:43:01

@jelentéktelen alak: A GM 1929-ben kezdte el az Opel felvásárlását. 31-re 100%-os tulajdonos lett. Érdekes kérdés lehet, hogy miután a náci Németország az USA ellensége lett, és háborúban álltak, és az Opel művek teherautója volt az egyik legtöbbet alkalmazott szállító jármű a német hadseregben, hogyan számolt el az amerikai anyacég felé a német leányka? Nyereség, osztalék, stb, stratégia döntések?

magyar bucó 2013.01.20. 19:49:46

@Aldo Moro: "Az én autónom a gumi ára az autó árának harmada."

Nagyon olcsó autód lehet.

Schütii 2013.01.20. 19:53:10

A Skodás rocker: "írock, akarock".. :)

magyar bucó 2013.01.20. 19:53:14

@Krisi: Mióta kocsi van a világon, a hajtás helye elöl van. Láttál már kocsit mögé fogott lovakkal? Volt az autógyártásban egy átmeneti időszak, amíg gondot okozott a hajtás és a kormányzás azonos keréken. Ez már régen elmúlt.

Chabs 2013.01.20. 19:56:42

@Aldo Moro: hehe akkor kepzelheted milyen ha angliaban leesik a ho es meg is marad 2napig:) senki nem rak fel teli gumit de legalabb forgalom sincs nagy mert meloba, suliba nem kell menni ha esik a ho:D Nekem is csak nyari van de ahhoz kepest eleg jol boldogult a friss hoban, egyedul az egyik bevasarlokozpont tetejen levo parkoloba felhajtaskor fostam be kicsit meredek volt, keskeny es qrva havas.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2013.01.20. 19:59:05

@Spacecake: Igazából nem önmagában a hátsókerékhajtással van a baj, hiszen valamikor réges-régen szinte csak az volt, és közlekedtek az emberek, hóban, télben, sárban, HÁBORÚBAN! A BMW-s világra nagyon jellemzőek az alábbiak:

1. Az utolsó fillérén is megvette az a romot, téli gumira már nincs pénze.
2. Nem érti a téli gumi jelentőségét, neki csúcs bajor technikája van.
3. Megveszi a téli gumit, de abból is jó széleset, mert az úgy néz ki jól.

Nekem az egyik BMW-m szoborként ácsorogja végig a telet a garázsban, de még így is felrakom rá a téli papucsokat, ami gyári ajánlás szerint keskenyebb váltóméret. 235 helyett 215-ös. A másik meg folyamatosan jár ilyenkor is, szintén keskenyebb téli gumival, és végzi a dolgát, ha hó, ha szél, ha fúj. Nem is volt még elakadás.

"streetfighter" 2013.01.20. 20:00:30

Az opeles arany köpése:
"Műszaki beállítottságú révén elsődleges szempont volt számomra a vételnél, hogy csak és kizárólag német autó jöhet szóba..."
Még világgá is kürtöli a hülyeségét. :D

speed2006 · https://picasaweb.google.com/figlar2006 2013.01.20. 20:02:22

Nekem volt.Rozsdahalmaz, de működött néha.

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.20. 20:02:31

@Aldo Moro: "Az én autónom a gumi ára az autó árának harmada"

Az enyémen az ötöde, úgyhogy nyugodtan leprolizhatlak :)

Fiesta Van négy új Polarissal

1127ccm 2013.01.20. 20:06:14

Batran kovezzen meg mindenki, de en is smart al jarok. Beleraktam 100000kmt tulajdonkeppen hibamentesen. Es nekem kifejezetten tetszenek a muszaki megoldasai. Bar lehet a jo szerelonek koszonhetem. Helyen kell kezelni es maris szeretni fogja az ember.

remélemeztbeveszi 2013.01.20. 20:11:32

Nem akarok szemétkedni, de itt is feltűnt, hogy még mindig van, aki a Skoda Superb-et SuperB-nek írja, valószínűleg SzuperBé-nek is ejti. A superb önmagában suːˈpɜːb-ként ejtve (azaz kb. szupööb) fenséges, pompás stb... jelentésekkel bír. Az emblémán is végig kisbetű, és a megjelenésekor is sokszor említették, hogy így ejtendő. Béke!

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2013.01.20. 20:12:44

@magyar bucó: Ez így nem igaz. Mind két hajtásmódnak meg van a helye, alkalmazhatósága. Nincs olyan szabály, hogy bármelyik szar lenne. Arra van szabály, hogy milyen körülmények között, melyik előnyösebb / hátrányosabb.

magyar bucó 2013.01.20. 20:14:07

@Csák Morritz AKA Alibiman: Persze, csak arra írtam, hogy némelyek a hátsókerékhajtást tartják egyedül üdvözítőnek.

Globetrotter2014 2013.01.20. 20:24:03

@Chabs: egyébbként a Brabus editon sem xarral gurigázott, a Smart roadsterből egész sokat rendeltek azzal a felpiszkált turbóval...

Lük 2013.01.20. 20:25:54

Smartos tipikus hülye gyerek lehet, ha meg férfi és smartja van akkor talán még homok is...

intubátor 2013.01.20. 20:27:30

@Dzso_bácsi: Szevasz Dzso!

nem kell vitatkozni, turboragos papiron a skoda motorok nem erik el a Maserati szintjet, mas meg nem szamit, igy szar autok. ugyan az öcsi nem ult benne, neki 50 az kicsi szam, igy jo vas nem lehet!

(off: a töled vett motor--ami nincs 1000LE, igy fos--gyönyöruen muzsikal, szepen duruzsol az ezresben!!)
udv eszakrol!!

Chabs 2013.01.20. 20:28:33

@Csák Morritz AKA Alibiman:
'3. Megveszi a téli gumit, de abból is jó széleset, mert az úgy néz ki jól.'
Abbol is nankangot :D

biker_kolee 2013.01.20. 20:43:09

@magyar bucó: Digó Limó mond valamit? Akkor rakd össze a képet. :)

Chabs 2013.01.20. 20:54:10

@biker_kolee: Ez a digo limo jo draga hobby lehet ha minden nap szerelonel van :D

Rocko- 2013.01.20. 21:14:36

@visszakettopadlogaz: "bakkkkkker rakivantam egy ilyen skodara!"
a favoritra? :D

jelentéktelen alak 2013.01.20. 21:14:39

@Csák Morritz AKA Alibiman: Érdekes, ezt nem tudtam. Valamiért azt gondoltam, hogy valamikor 70-es, 80-as évek körül történt meg a tulajdonos váltás. De hogy már a háború előtt... Köszi az infót.
De az csak elsőre hihetetlen, hogy egy hadsereget az ellenség lát el technikával, akár fegyverrel. Ma már nem penge csörtéről szólnak a csaták. Száraz gazdaság áll minden mögött. Talán éppen ez a meglepő dolog (is) játszott közre, hogy nem a németek nyerték meg a háborút.

Érdekes, hogy most is hasonló módon függ a nagy US Army és közvetve az egész világ a kínai bányáktól és az exporttól. De ez már nagyon OFF itt.

Spacecake 2013.01.20. 21:25:31

@Krisi: juj de fájhatott ha így besértődtél:-)
nem ez a tökéletes érv,de ne vitassuk el,h van amiben jobb,van amiben rosszabb.ennyi.
egyébként télleg nem volt.nem is lesz valszeg,engem már a kis SAAB 93 XWD-m kiszolgál.persze tudom,az is csak 1 szar OPEL végeredményben...:-)nekem jó.

norisz01 2013.01.20. 21:25:59

farmotoros skoda nagyon jó,ettől csak a wartburg kupé szebb.
Az omegás kiütött majdnem, csakis német auto,ez sem ült még japánba.
Na meg az a v6szép példány lehet.

jelentéktelen alak 2013.01.20. 21:30:38

@gabec26: Magam sem tudom, hogy mi alapján mondjuk egy autóra, vagy bármire, hogy német, japán, olasz, stb.
Általában a tulajdonos hovatartozása alapján határozom meg, hiszen a tulajdonos dönti el a minőség ellenőrzés a gazdaságosság irányelveit. Azután a-szerint gyártják a termékeket, amik ilyen olyan véleményt formálnak bennünk. Ha így nézzük, akkor az Opel USA gyártmány, az Audi, Mercedes, német, A Suzuki, Nissan, japán, stb.
Azokkal sem tudok nagyon vitatkozni, akik a gyártás helye szerint döntik el, hogy milyen autóról, vagy egyéb terméköl beszélünk. Mint leírtad, ilyen módon az Opel Omega, német autó. Az Audi, Mercedes, viszont magyar lenne? A Suzuki anno magyar autó volt? Az asszony régi autója a Nissan Micra brit autó lett volna?
Azt hiszem az igazság, hogy nincs igazság. Már egy ideje nem lehet országhoz kötni semmilyen tömeg terméket. Nem is biztos, hogy kell. Ezért tartom marhaságnak, mikor valaki kijelenti, hogy a német, vagy a japán autó jobb, mint a többi. Mi alapján német, vagy japán az az autó? Mely alkatrésze a meghatározó? Vagy a tervező iroda helye? És ha ott a német irodában japán, kínai, spanyol, török mérnökök közös munkája az a termék? Ahogy német futószalagok mellett is több a török, lengyel, mint a német munkás, nem hiszem, hogy ez bír jelentőséggel. Tévedek?

Chabs 2013.01.20. 21:54:32

@jelentéktelen alak: A balaton szelet roman. A jaguar indiai, a volvo kinai, saab kinai, a rolls royce nemet :)

Dzso_bácsi 2013.01.20. 21:55:17

@intubátor:
örömmel vettem az elégedettségröl szóló jelentést a fehér kör alapon piroskeresztes jármüvel szolgáló kollégától. Jó volt végre valamit hallani Rólad:)
Kinek mi a hányinger, nekem pl. Pufibá második reakciója volt. Valszeg nagyon megcsömörlött a néha huszastól, lelke ratja.

Indzsimeter 2013.01.20. 21:57:21

Jó estét, én vagyok a Favoritos :-) Nemsokára készul a folytatás, mert sokminden tortént azóta, de nem török Aldo Moro babérjaira :-D

To Schütii: Igen, rock-ot hallgatok :-)

To BenFranklin: Igen, zörgött, amíg nem vettem pár méter ajtótomítő csíkot. Utána jó lett. Amúgy meg nem tudom miért lenne fos, egyetemre járni jó volt, melóba járni jó most is. Ha villantani akarock akkor előveszem a Tatra 613-3 OTS EU limuzinomat. Hoppá!

To Pufibá: Te egy tinó vagy! Mi az hogy a Favoritos az tipikus? Hol írtam én hogy a gyújtásszog és a szelephézag állítás után 200 LE vagy hogy + 50 LE? Tudod hogy ezt miért szokták állítani? Képzeld ha egy kicsit ráadtam a gyújtásszogre, tekertem az alapgáz állítócsavarján és hozzáadtam egy kis benzint akkor egy kicsit jobban ugrott a gépecske a tobbi Favorithoz képest.

To Dzso_bácsi: vendégem vagy egy sörre!

norisz01 2013.01.20. 21:58:07

jelentéktelen alak

Szerintem érdekesen gondolkozol,mert német auto az német esetleg vannak más országokban összeszerelő gyárai,az ottani munkások szerelik össze.Mondjuk biztos vannak olyan országok ahol érdekes összerakásokkal találkozhatunk.
De a legtöbb Toyota,mazda azért még japánba rakják össze.
A nissan más téma már mert ott már a francia beleugatott vesztükre.

jelentéktelen alak 2013.01.20. 22:01:19

@Chabs: Bizonyos értelemben, igen. Bár elég ostobán hangzik. Ezért is marhaság ilyen módon nyilatkozni manapság. -Szerintem.

cso zsi 2013.01.20. 22:07:09

Az Omega nem lenne rossz autó, ha a motorja nem ott érne véget, ahol az ausztrálok kezdik.
www.uniquecarsandparts.com.au/car_info_holden_commodore.htm
Ahogy elnézem, a tágas, erős, kényelmesnek mondható autókat keresi, bár a szivar volt nagyobb motorral is.

Aki szerint a WagonR+ jó családi kocsinak, az még sosem próbált belerakni egy darab gyerekülést, majd a gyereket, ezek után megejteni egy nagybevásárlást a hiperben.
A vásárlás végeztével a parkolóban ugyanezt elég csak a gyerekkel eljátszani, bekötni nem tudod, csak a másik oldalról behajolva, és az ajtó nem nyílik ki annyira, hogy a gyereken áthajolva próbálkozz.
Ami az Omega kombi (de akár a szedán, vagy a 100-as szivar) csomagterében elfér, az a WagonR-ben csak leborogatott hátsó ülésekkel.
Amit a WagonR-be bepakolsz, azt a hátsó ajtó kinyitása után a földről szeded össze.

Melyik autó német, melyik francia, és melyik japán?
Nálunk gyártanak japánt is, németet is. A törököknél franciát, a németeknél sokmindent, amire a neve alapján inkább japán, vagy más európai ország autógyára jut az eszünkbe. Az európai autógyárak többségében vendégmunkások robotolnak. Biztos, hogy az minőségibb?

"streetfighter" 2013.01.20. 22:08:47

@jelentéktelen alak:
Szerintem egyértelműen tévedsz, de megismerve az általános nézőpontodat ezen nem is csodálkozom. :)

jelentéktelen alak 2013.01.20. 22:17:25

@norisz01: Ok, de mi alapján? Ha jól értelek, akkor az Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, német termék. De mi újság az Opel-lel? Mitől tartasz te német autónak egy autót? A gyártócég tulajdonosi bejegyzési helye szerint? Akkor az Opel nem német. A gyártás helye szerint? Akkor a Mercedes-Benz egyes modeljei magyar autók? Tervezés alapján? Ha jól tudom, sok BMW model formavilágáért olasz desing studiók a felelősek. Arról nem is beszélve, hogy az összeszereléshez szükséges alkatrészek a világ minden tájáról származnak.

Mellesleg a Toyota márkát bár nagyon jónak tartom, nem ismerem a gyártás hátterét. De valahonnan mintha hallottam volna brazil összeszerelő üzemről. Persze, lehet tévedek.

jelentéktelen alak 2013.01.20. 22:23:59

@"streetfighter": Mégis mi alapján gondolod, hogy tévedek? :-)

Kámasuka 2013.01.20. 22:25:08

@jelentéktelen alak: Ha így nézzük, akkor az Opel USA gyártmány, az Audi, Mercedes, német, A Suzuki, Nissan, japán, stb.

- Vagyis a Nissan jó lesz franciának is.

Kámasuka 2013.01.20. 22:27:37

@Indzsimeter: Amúgy meg nem tudom miért lenne fos, egyetemre járni jó volt, melóba járni jó most is.

- Gyalogláshoz képest zsenialitás, nem kérdés. Csak autókhoz hasonlítva szar.

jelentéktelen alak 2013.01.20. 22:31:34

@BenFranklin: Bár a lényegre nem sikerült ráérezned, azzal amit leírtál, igazad van.

Dzso_bácsi 2013.01.20. 22:48:07

@Indzsimeter:
Respect & kösz! Sört igyanak csak nyugodtan a Škodások:)
A Tatra (nem tátra) elött viszont le a kalappal! Na azanemsemmi. Várom a népítélet.

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2013.01.20. 22:58:01

Szóval köszi mindenkinek aki feltette a kezét. :-)

Igazából a fikázók között érdekelt volna a (volt) tulajok aránya.
Minden esetre így is tanulságos volt, köszönöm. :-)

jaszli 2013.01.20. 22:59:07

@novothauto: Jól emlékszem? Piros, és fehér színű?
UF03-71 rendszámú?

Hurri Kán 2013.01.20. 23:51:43

@Quentin, Montargis-ból:
Csak nem az történt, amire számítottál? ;-)

Quentin, Montargis-ból (törölt) 2013.01.20. 23:58:19

@Hurri Kán:
Mit mondjak? Nem ért nagy meglepetés. :-D

Mercel 2013.01.21. 00:05:10

A Skoda zsír.
A Smart szánalmas, de a tulajdonos vicces.
Az Omega mint autó nem (olyan) rossz, a tulajdonos viszont SZÁN-AL-MAS. (Apááám, csak a putrisok használnak minden mondat végén felkiáltójelet, és a csak a még putrisabbak állnak be lezsernek szánt pózolással egy tizenéves ma már kicsit sem ütős kombi elé jaszkarizni.)
Még egyszer, - SZÁNALMAS! meg még két felkiáltójel, hogy lássék:D.
!!!

A többit nem olvastam az omegás teljesen kiakasztott.

"Frigyes"

Mad0613 2013.01.21. 00:35:41

Jó estét mindenkinek!
Én vagyok az Omegás.
Élvezet volt olvasni a sok tinédzser korú számítógépes játékokon edződött, profi hozzáértő önjelölt "szakember" kommentjét. :))
Igazán hűen tükrözte azt a mérhetetlen szaktudást aminek a birtokában vannak...! :))
Ugyanakkor olvastam pár normális és értékelhető véleményt is de sajna nem ezek voltak többségben.
Ezen utóbbi kommentelőknek szeretném megköszönni az építő jellegű hozzászólásokat!

Mad0613 2013.01.21. 00:51:22

@Mercel: Keress fel egy elmeorvost és kezeltesd magad. Hidd el utána nem gyötörnek majd lidércnyomásos álomképek és nem halucinálsz majd annyit... ;-)

Ez a hozzászólásod egy őszinte beismerővallomás volt részedről az elmebeli állapotodat illetően. :)

.N.I.G. 2013.01.21. 00:51:32

@Invinoveritas:

Nekem is V6-os opelem van, igaz nem omega, hanem vectra. Maga a blokk ugyanez, a szívósorban és a kipufogóban van eltérés. (a vectrán egy katalizátor van, és egy pillangószelep)
Konkrét szervíz igények:
-gyertyák és kábelek (munkadíjjal és tömítésekkel): 52E
-hosszbordás szíj, vízpumpával, vezérműszíj, feszítő, támasztó, termosztát, hűtőfolyadék, fékfolyadék, olaj, olajszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő, klíma rátöltés, fertőtlenítés (munkadíjjal): 165E

A karbantartási cikkek valóban nem olcsók, 120.000. km "nagyszervíz" alig áll meg 200ból, nekem pár opcionális dologgal át is lépte. Ugyanakkor nem kibírhatatlan ezer kilométerenként félrerakni öt ezer forintot, és ha kell, akkor rááldozni az autóra, ha nem kell, akkor pedig elkölteni másra.

Olajfogyasztás van, 12.7XX. km alatt rátöltöttem nem egész négy decit, bár max vonal alatt volt, amikor leengedtem, így sem volt egy liter a teljes fogyasztás. Az autót inkább városon kívül használom, és nem váltok fel 2000 fordulatnál...

Mindent összevetve, minden oké, és nem szerelem kell hozzá, elég csak törődni.

Mad0613 2013.01.21. 01:02:52

@.N.I.G.: Lám lám, akadnak még értelmes hozzászólók! ;-)
Csak sajna egyre ritkább...

DrSzoke 2013.01.21. 06:45:48

@cso zsi: Azt tedd hozza hogy a holdenek piacan a benzin fele az europai arnak.Amugy meg nem kell elajulni toluk.Azt a 3.8-as kokori nyomorudas amerikai V6-os motort senkitol sem irigylem.De a V8-ast sem.A 90-es evek vegi "clubsport" modell meg 4 sebesseges regi automataval jott,a motor tetejen kigyozott a sok gyujtokabel az elosztotol es tudott kb 50 loero/litert.

csiky944 2013.01.21. 07:07:46

@Mad88: Van itt pár szakember is,egyöntetűen néznek balfasznak. Sorry

Shadowbull 2013.01.21. 07:36:38

@jelentéktelen alak:

Az ipari kultura nemzetenkent igenis eltero. egy ceg viszi magaval a sajat ipari kulturajat barhova megy a vilagban.

Es a nemzetek kozott bizony van elteres az ipari kultura tekinteteben. Is.

Ugyhogy a mai globalizalt vilag ellenere a "nemet auto" meg a japan auto" tovabbra is ertelmezheto, habar a hatarok valoban kevesbe elesek, mint mondjuk 20 eve.

Shadowbull 2013.01.21. 07:38:15

@jelentéktelen alak: Az Opelt a kozvelemeny nemet autonak tekinti.

Pufibá 2013.01.21. 08:16:31

@Indzsimeter: Na látod,hogy igazam van!
Ha beállítod,akkor jobban ugrik,mint a többi!Mert a többi nem lehet úgy beállítva,azt csak Te tudod!Egy igazi i..óta...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2013.01.21. 08:57:27

Gyönyörű.

Én elfogadom, ha valakinek hülyeség a mániája. Tegye, ha ne ki tetszik. Aki Smart-buzi, vegyen azt. Aki a B Omegára gerjed, élvezze. DE KÖNYÖRGÖM!! NE OKTASSON!! Majd ÉN eldöntöm, mit szeretnék.

Plumper_ 2013.01.21. 09:19:43

Smart ingyen sem kéne, ha adnák.
ennél hülyébb, használhatatlanabb, apple-s köcsögjuppis gyöszt ki sem lehetett volna találni.

Opel Omega Caravan.... SZUPER! ez autó.

"streetfighter" 2013.01.21. 10:08:02

@jelentéktelen alak:
Minden nemzet autóinak megvannak a saját jellegzetességei, megjelenésben, motorizáltságban, felszereltségben, kidolgozásban stb.
Arról nem is beszélve, hogy függetlenül a tervezéstől és a gyártás helyszínétől az anyacég maximális felügyeletével történnek a dolgok.
A németek tökön is szúrnák magukat, de a többiek is, ha a Kínában készülő autóikat kínai terméknek állítanák be. :D

Mad0613 2013.01.21. 10:14:33

@csiky944: Ezen nagyon jót nevettem. :-)))))

"streetfighter" 2013.01.21. 10:15:15

@Mad88:
Valószínűleg nem tudhattad, hogy közszemlére teszik az ítéletedet, de a bevezető mondatod igen csak viccesre sikerült. :)
Szerintem ezek után nem kéne felháborodni.
Sokkal elfogulatlanabb ítéletek is megkapták a magukét, a tied pedig egyáltalán nem az.

Mad0613 2013.01.21. 10:28:11

@"streetfighter": Ez is nagyon jó... :-)))))))))))))))

jaszli 2013.01.21. 10:53:03

@novothauto: Na az volt az én Skodabogaram. De rég is volt.

Krisi 2013.01.21. 11:00:07

@magyar bucó: a lovas kocsi jó poén volt :)

@Spacecake: azzal nincs bajom, ha leírod, hogy szerinted nem jó a hátsókerék hajtás, egészségedre.

azzal van bajom, amikor valaki belinkel két videót, ahol két balfasz szerencsétlenkedik, és ezzel próbálja meg bebizonyítani, hogy úgy ahogy van használhatatlan az összes hátsókerekes autó.
remélem érted mire próbálok kilukadni.
ha valamihez egyáltalán nem értesz akkor inkább ne is mondj semmit abban a témában

novothauto · http://novothauto.hu 2013.01.21. 11:36:23

@jaszli: Szia Józsi! Hol futunk össze :)

Rég. Éppen azon filózok, hogy olyan "öreg" vagyok, hogy volt régi rendszámos autóm...

vmaast 2013.01.21. 12:16:17

@Quentin, Montargis-ból: Gobbi Hildát sem kell(ett) meghúzni ahhoz hogy ismerd a korlátait ;-)

vmaast 2013.01.21. 12:17:39

@plasticar2001bt: Csodálattal vegyes tiszteletem az őrülteké ;-)

rashy729 2013.01.21. 12:35:09

Az omegás meg van veszve? Kicsit el van varázsolva ez az ember. A 3.0-s omega biztosan nagyon jól mehet (én 2.5-ben ültem az is bírt haladni)
DE:
1. Az omegát az e39-hez hasonlítani, mikor köztudott, hogy az omegának mindig van valami kínja? A BMW és az Opel sosem voltak egy szinten (VÉLEMÉNYEM szerint!!!).

2. Azt nem hiszem el, hogy nem elég egy 170 Le-s V6os, egy olyan országban ahol az emberek 60-70%-a 1.2-es cliokkal, corsákkal, stb. közlekedik...

Mercel 2013.01.21. 13:05:46

@mad88

A 88 az IQ vagy a kor?
Mindkettő esetében érthető a megszólalások színvonala:)
De nem probléma, a pornón és a macskás videókon kívül még az idióták pörgetik az internetet.. Tehát ne hagyd abba, van létjogosultságod:D
Az meg ne zavarjon, hogy a kommentelők kb. fele rajtad, röhog vagy akadt ki - nyilván mind hülyék vagyunk
Mindegy részemről nem ekézem tovább szánalmas mivoltod, megtették, megteszik ezt mások ahogy elnézem..:)

"Frigyes"

jaszli 2013.01.21. 13:28:06

@novothauto: Szia Tibi! Az nem lesz olyan egyszerű, a távolság okán. Szoktam olvasni az itteni Írásaidat. Szerintem nagyon jók.

szabi1983 2013.01.21. 14:10:18

@Krisi: Pedig a hátsókerékhajtás néha nagyon kellemetlen tud lenni. Nekem eddig 4 darab hátsókerekesem volt(lada, transit és két bmw) és nem lesz több. Amióta a bmw is rájött, hogy ez bizonyos helyeken egyszerüen nem müködik azóta szerencsére van alternatíva. X drive a neve. Felénk( nem magyarország) kész kínszenvedés a hátsókerékhajtás. Volt már olyan, hogy az 530-as nem akart kijönni a garázsból miközben a szomszéd octáviája nyárigumival kijött. Volt égés. És az állandó fenék riszálás az már fárasztó egy olyan helyen ahol az év több mint fele tél.

rooklin 2013.01.21. 14:14:34

@Mad88: Hogy is volt a régi viccben?

– Vadász, vadász, te szopni jársz ide!

szabi1983 2013.01.21. 14:18:32

Skodák. Számomra érdekes, hogy valaki rajongani tud egy skodáért. Nálunkfele a legsnasszabb dolog volt a skoda. Nekünk persze ladánk volt de mindig kiröhögtük a bólogatós, vízforralós, lassú skodás ismerősöket ha együtt mentünk rándulni és vártuk őket, hogy valahogyan utolérjenek. Ma már más a helyzet de a 89-előtti skodák eléggé elavultak és tervezési hibáktól hemzsegő autók voltak. Számomra a legidegesítőbb az volt, hogy miközben tisztán látszott az irányvonal, amerre haladt az autók tervezése a csehszlovák mérnökök konokul ragaszkodtak az elveikhez és csinálták egymás után farmotoros csodáikat.

szabi1983 2013.01.21. 14:28:18

@Mad88: Azonos szinvonal? Micsoda? Mondd láttál te már BMW-t? Ezt kikérem magamnak. Hát már az eleje senem ugy kezdődik. Vesék vannak az orrán és kék fehér propeller. Nem egy ilyen hülye villámcsapás vagy mi. Megkérlek ne hasonlítsd azt a halottaskocsit egy BMW-hez mert bízisten beperellek.
Ja és megnyerem.

Krisi 2013.01.21. 15:32:54

@szabi1983: kell 4 minőségi téligumi meg pár kiló plusszsúly a hajtott tengely fölé, és kész. gondolom a Ladánál a téligumi, Transitnál meg a terhelés hiánya miatt volt rémálom az utazás, ezt meg is értem.
de mondom, mindenki olyat vesz amilyen neki jó. csak értetlenül olvasom, amikor sokan írják, hogy télen nem lehet hátsókerekessel közlekedni. pedig lehet, legalábbis én tudok :)

Mad0613 2013.01.21. 15:35:15

@rooklin: Ne magadból indulj ki...

Mad0613 2013.01.21. 15:51:59

@Mercel: Úgy látom valakivel összetévesztesz...!

Invinoveritas 2013.01.21. 16:40:18

@.N.I.G.: Na végre már, hogy valakitől konkrétumokat is látni! Köszönöm! Csajomnak volt B Corsa-ja, 1.2 négyhengeres és tele volt cseszve az a faék motor egy talicska elektronikus és műanyag hulladékkal. Valami mindig szar volt benne, jellemzően ilyen egybefröcssöntött pártízezerbe fájó szarok. Bontottan kaptam hozzá olcsón ugyanolyan szart. Na ezért kérdeztem, hogy mi a helyzet V6 fronton. A Vectrád egy emberbarátabb verzió az Omegánál, mert neked motor után már ,,egysávos az út". (katalizátor, kipuff) Ja, és hidd el, az a pár deci nem fogyasztás, olyat tud tömítés is:)

Másik: japán, francia etc. melyik a fos. Felejtse már el mindenki a járműnacionalizmust!

Nekem régebbi Nissanom van a Rönyó előtti időből.
Motorblokk, hengerfej: japán és fasza
Turbó: Garrett, de nem USA, hanem olasz és jó.
Elektronika: Bosch, német, jó
Gumi/műanyag cucc: japán, drága és szar:(
Lámpatestek, üvegek: Valeo, francia és minőségi
Tervezőiroda: Bedford, Anglia
Összeszerelés: Barcelona, Spanyol... nem is mert Katalán.

A 370Z ellenben made in Japan és mit ad isten, ami az enyémben Bosch, meg miegymás, az abban biza' Hitachi! Amiről el tudom képzelni, hogy made in Taiwan:)

Bocs a hosszért, de már unom a német-japán-francia melyikafasza locsogást. Az anyagiakon és a mérnökökön múlik. Utóbbiak lehetnek arabok, indiaiak, vagy éppen dánok.

Szép napot!

"streetfighter" 2013.01.21. 17:02:25

@szabi1983:
Nem tudom, én agyba főbe "aláztam" a Ladákat a 120-assal 1993-ban.
Volt egy 1500-ös amit jobbról előztem az M3-on, mert nem hitte el, hogy le fogom hagyni.
Igaz ők négyen, én pedig egyedül voltam, de így legalább volt több tanú is. :)
Hiszed nem hiszed, teszek rá, csak gondoltam leírom, mert nagyon élveztem a dolgot. :D

Indzsimeter 2013.01.21. 19:18:32

@Pufibá: Nincs igazad és még mindíg tinó vagy. Megint olyat állítasz amit én sose írtam. Az egy dolog hogy más le se fosta a Favoritját én meg kicsit foglalkoztam vele.

Indzsimeter 2013.01.21. 19:23:34

@szabi1983: Most nem vagyok biztos benne de Magyarországra nem sok Škodát vittek (nincsenek forrásadataim). Amúgy a vizforralás eredete visszavezetheto a termosztát cseréjének az elhanyagolására (tapasztalat). Hoztak hozzám pár autót hogy megforralták a vizet és mindíg a termosztát volt a ludas. Sot olyan is előfordult hogy fejjel lefelé tették be (légteleníto nyílás lent volt)

JaxTeler 2013.01.21. 19:57:43

Nekem egyszer volt szerencsém egy "C" Omegát vezetni, 2.5 diesel motorral. Hát talán a leghosszabb személygépkocsi amit eddig vezettem. Ami tetszett, hogy jó nagy, nagyon kényelmes, átlátható a kocsi. Nem nehéz vele közlekedni, hátsó kerék hajtás miatt tényleg jó nagy szögben fordul a kerék. Ami nem az a motor, igazából nem gyakran vezetek diesel-t de nekem elsőre nem jött be, igazából úgy tűnt eléggé pörgetni kell. Persze mondjuk pár száz km után biztos jobban kitapasztaltam volna, egy 30kmes út után hirtelen ennyi jött le. A tulaj egyébként nagyon szereti, 1 évesen került hozzá mindig karban tartotta/tarja elmondása szerint nem volt túl sok nyűg vele.
Én az Omegás ítélet íróját nem minősítem se így se úgy, bár a felkiáltó jel tényleg kicsit sok.

jelentéktelen alak 2013.01.21. 20:13:08

@"streetfighter": Akkor elbeszélünk egymás mellett.

A példa kedvéért nézzük az Opel márkát. Mely nemzet autója?
A tulajdonos az USA-ban bejegyzett General Motors. Vélhetően a tulajdonos hathatós befolyással bír a minőség ellenőrzésre a gyártásnál és a gazdaságosságra a tervezésnél. Opel márkajelű autók egykoron német tulajdonostól, német üzemekből gördültek ki, de mára a világ minden részén fellelhető olyan gyár, ahol Opel autók készülnek (Lásd anno Astra Magyarországon).
A részalkatrészekről nem is beszélve...

Értem én, amit írsz és írnak mások is, csak éppen nem válasz a kérdésemre.

MITŐL NÉMET AUTÓ EGY NÉMET AUTÓ? (Vagy bármely más nemzet, bármely más multi terméke)

jelentéktelen alak 2013.01.21. 20:26:50

@Shadowbull: Értem amit írsz, de te sem kérdésemre válaszolsz.
Mi az a tulajdonság, amitől német autó a német autó?
Régen ez egyszerű volt. Német tulajdonos, németországi gyárában, német szerelők rakták össze a zömében német alkatrészeket tartalmazó és német mérnökök által tervezet autót. Ez vitán felül német autó.
De egy Opel, ami az amerikai GM brit összeszerelő üzemében készül, indiai és lengyel munkások közreműködésével, olasz tervező stúdiók francia és spanyol alkalmazottjainak tervei alapján, az miért éppen német?

Illetve, mitől német autó egy német autó?

Szabványok 2013.01.21. 20:54:36

@szabi1983: Én inkább nem írom le, hány hátsókerekes autóm volt, mert akkor kiderülne, hogy jópár volt már születésed előtt.
Szerintem az RWD az optimum. Az ideális az összkerék, de az drága, nehéz, nem olyan élvezetes, stb. A FWD-t olcsó gyártani, nincs kardánalagút és amíg nem csúszik meg, addig azt hiszi a vezető, hogy mindent lehet vele csinálni.
Én járok síelni, nekem ezért is kell a RWD autó.
(Tudod a síhelyeket meredek(!) úton kell megközelíteni
jól telepakkolt autóval. Most is épp egy meredek
osztrák zsákutca végén áll az RWD autóm. Igen, van
ebből a típusból X is, de eszembe nem jutott azt venni.
Te talán vettél a biciklidhez kitámasztókereket?)

Hogy visszakanyarodjak a témához, télen csodálatos autó a farmotoros Skoda. (Meg a kispolszki!) Olyan meredekekre felmegy, ahová csak a jobb összkerekesek tudnak felmenni.
Ráadásul a Skodának a hátsó futóműve sokkal jobb volt, mint a Zsigulié, jobban lehetett vele kanyarodni, élvezetesebb a vezetése. Sajnos a motor harmatgyenge. Már 30 éve is csak némi tuning után volt kellemes, ma ha beülök egy faros Skodába, 60 felett megijedek, hogy valaki kilopta belőle a motort menet közben. Azért egy havas szerpentinen ma is élvezhető!

Opel Omegám nem volt, de az ahhoz igencsak hasonló Ford Scorpiom igen. Nem annyira rossz autók azok! Persze igénytelenebbül tervezett autók, mint pl. egy BMW, gyakoribbak a meghibásodások, de aki együtt tud ezzel élni, annak szerethető autók. És aki szereti őket, megadja nekik, amit meg kell, annak meghálálják. (Üresen persze nem épp túl nagy a tapadás, de ha négy ember egy heti sícucca bent van hátul, akkor jobban megy a hegyre, mint egy Passat. Kísérletileg is alátámasztott tény.)

Szabványok 2013.01.21. 21:12:19

@szabi1983:
Ne szidd a faros skodákat, jó autók azok!
'82-ben Angliában jártam vele és meglepetésemre rengeteg volt belőle. Valóban a '60-s, '70-s évet technológiája, dehát akkor is tervezték. (A VW bogarat a '30-s években tervezték és mégis az '50-s években a német motorizáció igáslova volt, '70-s években is vállalható autó.)
Elavult, de nem rossz. Ha megkapja, amit kell (pl. zsírzás 5000km-ként), akkor jó. Na jó, a hűtőrendszert tényleg eltolták. (Jól emlékszem, hogy az 1000MB-ben még hátul volt a hűtő?)

Amikor átültem Zsiguliból Skodába én is azt hittem, hogy ezentúl én is lassan fogok járni. De nem. A motoron könnyen lehet javítani és akkor már veri a Zsigulit. (Aztán lecseréltem Lada2107-re, az kétségtelenül erősebb, de sok mindenben visszasírtam az S120-t. Pl. az ülések nagyságrendekkel jobbak. Hátsó futómű jobb. Jobb a trakció, nagyobb a terhelés a hajtott keréken.)

szabi1983 2013.01.22. 07:53:22

@Krisi: Persze hogy lehet közlekedni télen hátsókerekessel sőt magyarországon biztosan jól lehet amennyi hó és hegy van de ahol a tél 7 hónapos és végig havas és jeges ott nem túl praktikus és állandóan izgulni kell, hogy vajon erre a parkolóhelyre még beállhatok, innen még kijön? Persze ettől függetlenül lehet közlekedni ahogyan én is közlekedtem de amióta beleültem az első AWD autómba. Háát elgondolkodtam, hogy én mostanig miért kínlódtam. Persze nyáron megváltozik a helyzet és igen sokszor hagyom a sorhatosnak hadd fordítsa kedvére a hátsóját a körforgalomban.

szabi1983 2013.01.22. 07:57:22

@Szabványok: Biztosan igazad van. Szpeciel az osztrák síterepek környékén nekem sem volt soha bajom a hátsókerekessel mert ezek a sógorok nagyon tudnak havat takarítani. Én ötztalba járok sielni leginkább schöldenbe. Ott száraz aszfalt fogad mindíg és fedett parkoló.

Pufibá 2013.01.22. 08:38:59

@Indzsimeter: Kit tinózol te marha!Már megint leírtad,hogy más nem foglalkozik vele CSAK TE!Hát nem veszed már észre ??Olvasd már vissza miket írkálsz!Megnéztem volna anno amit csináltam Skodát (120) mennyivel volt jobb a Tiéd.Ez kapott nagyobb szelepeket,sürítés meg lett növelve a HF módosításával,másik karburátor és vezérműtengely került bele.Mindezek össze lettek hangolva.Így már egy 1500-as széria Lada szintjét elérte.Csak hát a silány főtengely-mert az sajnos maradt nem bírta.
A termosztáton levő furat csak megkönnyíti a légtelenítést,de csak addig,amíg ki nem nyit,mert utána már mindegy hogy van-e furat vagy sem.-Ezt egy másik válaszodra írtam,ahol erre fogtad a meghibásodást.Ha 1x jól le van légtelenítve üzemmelegen-nyitott termosztáttal akkor min1 hogy a kis furat hol van.Egy rossz konstrukció úgy ahogy van.Elöl a hűtőben van a hőkapcsoló,de mire ott is forró a "víz" a motornál már 120 fokos.Akinek ez megfelel az kalapot fel,szemellenzőt fel és lehet Skodázni!

norisz01 2013.01.22. 09:01:14

a kommentekből itélve pár tudományost olvasva csak hátsókerekes,kis benzinest,a világ minden tájáról összehajigált,opel szerűt szabad venni.
Hiszen ez felmegy mindenen,lehet bele pakolni.

norisz01 2013.01.22. 09:06:10

Az omegáshoz már le írták az én szavaimat is,de látom következő autóiból sem tanulna csupa hiba tenger autókat venne.

Mercel 2013.01.22. 21:00:18

@rooklin:

"@Mad88: Hogy is volt a régi viccben?

– Vadász, vadász, te szopni jársz ide!"

:DD

Az előzmények, és az írásának ismeretében ezen felröhögtem.:D

"Frigyes"

Mercel 2013.01.22. 21:01:59

@jelentéktelen alak: @norisz01:

Nem az autóval van ott a legnagyobb probléma hidd el:))

"Frigyes"

Szabványok 2013.01.22. 22:01:49

@szabi1983: Nekem is voltak összkerekes autóim. (Sőt, mostanában időnként a sógornőm KIA Sportage-ével megyek.) De soha nem éreztem azt a nagy orgazmust az rwd-hez képest.
Akkor már inkább az a jó, ha nem kell nagyon kímélni az autót, magas felépítésű, erős. Mert egy UAZ-zal, vagy Panda 4x4-gyel lendületből megpróbálom átvinni a hóakadályt, de azért egy alacsony felépítésű, kényes, méregdrága BMW 325i-vel nem kísérletezek ilyennel.

Szabványok 2013.01.22. 22:14:10

@norisz01: Pár dolgot félreértettél:
* A kis benzineseket kevesen szeretik.
* Az autónak fontos jellemzője, hogy lehessen bele pakkolni, és fel lehessen menni vele a hegyre, ebbe nem értem miét kötsz bele.
* Ma az autók 99%-a a "világ minden tájáról összehajigált". A Toyotát Angliában tervezik. A KIA-t Szlovákiában gyártják. A minden autógyárnak beszállítók a világ minden táján gyártatnak. Vajon a BMW-ben lévő HDD-t hol gyártják? Sőt ma már a fejlesztés is egyre nemzetközibb, mert az alkatrészeket a beszállítók tervezik. Vajon a BMW-ben lévő HDD-t hol tervezték? Kölnben? Sőt a beszállítók beszállítói. Mit gondolsz, egy német autó elektronikájában lévő alkatrészek hol készülnek? Vajon Németorzágban hány magyar fejlesztőmérnök dolgozik? A szoftver, ami egyre lényegesebb, még nemzetközibb.
Ezért - szerintem - ma csak a cégek "alapfilozófiája", ami különbözik. A francia autók hagyományosan kényelmesek, gyorsak, olcsók, de kevesebbet adnak a minőségre. Az olasz autók szépek, a japánok hibátlanok.

Szabványok 2013.01.22. 22:22:56

@norisz01: Egy autónak sok tulajdonsága van. Amikor vesz egyet az ember, akkor ezeket mérlegeli. És ezen tulajdonságok között csak egy a megbízhatóság. Az ár, méret, teljesítmény, fogyasztás, kényelem és még ezer jellemző van, amit figyelembe kell venni.
Nagyon együgyű az az ember, aki a sok jellemző közül kiemel egyet, mondjuk a fogyasztást vagy a konstrukciós hibákat és csak az alapján dönt: Márpedig kerül, amibe kerül,kinéz, ahogy kinéz, szar az ülése, rohadtul nem megy, nem biztonságos, nem fér bele az anyósom segge, de nekem ez az autó kell, mert úgy hírlik az ADAC statisztikából, hogy ez 3%-kal kevesebbszer hibásodik meg és ez mindent überel.
A racionális ember mérlegeli a sok szempontot és a személyes optimumot választja, előre tudva az örömöket, bánatokat.
Az emocionális ember meg érzi, hogy neki egy ilyen autó kell, mert szerelmes bele.

jelentéktelen alak 2013.01.22. 23:14:35

@Szabványok:
Sosem értettem igazán az autók műszaki hátteréhez. De úgy gondolom, hogy az átlag ember számára higgadt többé kevésbé szabályos közlekedéshez, mindegy, hogy melyik a meghajtott kerék.
Aszongyák az okosok, hogy az első kerék hajtású nehezebben csúszik meg, de ha megcsúszik, akkor nehezen is korrigálható. A hátsó kerék hajtású, meg könnyebben csúszik meg, de könnyű is össze szedni utána.
Nem tudom. Igaz, hogy eddig főleg első kerék hajtásúval jártam, de még talán 2x ha megcsúsztam. Egyszer sem lett baj belőle, korrekció után mentem tovább. De valami érdekes dolog miatt, télen, sípályák közelében, ha tényleg havas az út, akkor az ide oda csúszott autók jellemzően orrmotoros, hátsó kerék hajtású típusok. Mindannak ellenére, hogy a közlekedő autók között nem az ilyen van többségben.
Mint írtam, nem értek az autók műszaki hátteréhez. De nekem ebből az jön le, hogy a hátsó kerék hajtás mégsem ideális, de legalábbis nem kezdő és/vagy kivagyi pilótáknak és ezen a sok 3betűs sem igazán változtatott még.
Persze, számomra a napnál is világosabb, hogy a sofőrön több múlik, mint az autón. Normálisan közlekedve, szerintem bármelyik jó, bármilyen úton.

Indzsimeter 2013.01.23. 08:25:23

@Pufibá: Elnézést, bocsánat, nem pgy akartam,nem úgy gondoltam ... te tinó! Olvasgass inkább magad után, ok nélkül itt kötekedsz és meg vagy sértődve hogy visszakapod. Az én Favoritomnál még vannak olyan tulajdonosok a környékemen akik sokkal jobban törődnek a géppel és komolyabb alakításokat végeztek az autókon. A 120-as Škodában milyen nagyobb szelepeket cseréltél? A termosztát funkcióját meg nézd át az ANDRT féle Škoda-bibliában mert csak hulyeségeket írtál megint. Ha egyszer a termosztát teste nincs hűtővízben mert a légtelenítő nyílás lent van és nem engedi ki a levegőt akkor szerinted a termosztát ki fog nyitni? Ki fog nyitni, miután a felforrt víz elég forró gőzt termel hogy átmelegítse a termosztát testét. Egyébbként a farmotoros Skodákban azért van 82 fokos termosztát hogy fel ne forrjon mielőtt a hűtőig elér a víz, az orrmotoros Favoritban pedig 88 fokos. Dehát te ezt mind jobban tudod. Gyere fel a műhelyünkbe, hozzád vágok 2 100-as motort és a biztonság kedvéért egy TATRA sebszekrényt is hogy okosabb legyél. ENNYI!

A többi kommentelőtől pedig elnézést kérek hogy ilyen alakra pazaroltam az időtöket és a helyet.

@Dzso_bácsi: Ez már a 3. Tatra limuzinom, készítem az ítéletet de kénytelen vagyok körültekintőbben megírni nehogy megsértsem egyesek szakértelmét. Ezért se járok a veretánjaimmal találkozókra mert mindíg van aki jobban tudja annál, mint aki meg is csinálta.

Pufibá 2013.01.23. 12:46:55

Ki kezdett el tinózni te marharépa?A népítéletedet olvasva valóban én voltam a barom hogy válaszra méltattalak!Többé nem teszem.Te leszel az utolsó akinek elárulnám milyen szelep ment bele.Annyit segítek hogy boltban polcról nem kapsz olyat.Át kell alakítani egy másik típusét és hozzá a HF-et is hogy belemenjen.Elolvastam újra a sztoridat a Táltosról,mert szeretek nevetni.Tudod miért előznek vissza vazze?Mert a bűzt amit áraszt a kipufogód nem tudják elviselni.Komoly autókat vagy épp sofőröket alázhattál a gépsárkánnyal!"Max 140-ig."
Én kérek elnézést a kommentelőktől,de ez a kalapos kiakaszt. :-))
Többet nem is válaszolok neki,nem ér annyit.Emberszámba sem veszem.Okosabb enged.
süti beállítások módosítása