Kiszámoltam, mennyiért tankoltam 2012-ben

  2013. január 07. - Winkler Róbert Címkék: yamaha fogyasztás 4runner 2012 vino cougar tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

P1110312

Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző karbantartásokra ment el 700 ezer forint. És a Mazdának baja sosem volt. Közben nem is tűnt fel, hogy költöttem volna rá, ezért sem szabad összeszámolni. A fillérekből fenntartható autóikról handabandázó tulajdonosok közös ismérve, hogy még egyszer sem számolták össze.

P1110313

A tavalyi projektem az volt, hogy mindig, minden járművemmel felírom a fogyasztást. Az árat nem, mert azért egy tankolást követően megvan az ésszerű időhatás, ameddig hajlandó vagyok a telefonba pötyögni, nekem elég a liter, év végén pedig számolok az aktuális benzinárakkal. Mínusz tesztautók – azokat nem írom.

2012-ben négy járműbe tankoltam, de öt számoszlop keletkezett, mert júniusban 1997-es évjáratú, 3,4 literes, hat hengeres Toyota 4Runner gépjárművembe belement egy gázszett 300 ezer forintért, amit a gépjárműadóval egyetemben nem vettem bele a számításba, hiszen most az üzemanyag mennyisége érdekelt. Tankoltam a Tehénnel januártól márciusig havonta kétszer, áprilisban és májusban egyszer-egyszer, és hiába a gáz, volt, hogy kifogyott, és benzinnel jártam, meg a gázos autó is benzinnel indul, úgyhogy volt még egy benzines tankolásom októberben is. Első szám: Tehén, benzinnel 2012-ben 488 liter.

tehengaz

Gázból júniustól szilveszterig 11 tankolás jött össze, 702 liter gázzal – 100 literes a tartályom, amibe gyakorlatilag 65-70 litert tudnak belepréselni. Gázárban az olcsóbbik fekvésű magyar 240 forintos összeggel számoltam, bár sokszor jártam Dorogon, és akkor mindig átmentem 10 kilométerre, Párkányba gázozni literenként 75 eurocentért. Mivel Matolcsi miniszter nagy lehetőségeket látott az autógáz adójában, ezt a gyakorlatot idén is folytatom majd.

vino

Amikor csak lehetett, robogóztam: májustól októberig összesen tízszer tankoltam 50 köbcentis, kétütemű Yamaha Vino csettegőmbe. Mivel nincs benzinszint-jelzőm, 200 kilométerenként tankolok, tehát nagyjából 2000 kilométert robogózhattam tavaly, ami megvolt 49 literből (20 ezer forint).

Motorozni keveset motoroztam, újévi fogadalmam, hogy idén a többszörösét fogom. 1300 köbcentis Yamaha XJR-emmel összesen csak szánalmas öt tankolás jött össze 92 literrel, ennek is a fele egy Hegyalja fesztivállal egybekötött szlovák túrának volt köszönhető. 92x410, az annyi, mint 37 720.

gp xjr1300 01

A végére hagytam az igazi benzinpusztítót, 1968-as évjáratú, ötliteres, nyolchengeres Mercury Cougar gépkocsimat, amivel még azt is terveztem, hogy kimegyünk Svédországba, a nagy V8-találkozóra. Megjött az eszem, nem mentünk. Így ötször tankoltam bele, összesen 236 litert, az kb. 96 ezer forint lehetett. 2012-ben tehát – a tesztautókat és a néhány tesztmotort leszámítva – elfogyasztottam 865 liter benzint (354 650 Ft), 702 liter gázt (168 480 Ft). És két liter olaj ment a kétütemű Vinóba. Kifejezetten élvezeti jellegű autózásnak a Cougar volt nevezhető, a motorozást is ide venném, a többi nagyjából sima közlekedés. A bő félmilliós költséget nem sokallom, hiszen azért járok a Tehénnel, mert szeretem a V6-ot, az ennyibe' van. Ha jön a globális felmelegedés, úgyis sokkal többet robogózok 2,5 literes fogyasztással.

cougar

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr394998211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dennisthemenace 2013.01.07. 21:43:49

@GGerg: Gondolkodtam rajta, de inkabb Alfat vettem..:)

nyisziati 2013.01.07. 21:53:15

@abcd1234: "A tömegközlekedés kb. 3-4x drágább, mint hogy ne érje meg autózni."

Max. ha vonatot számolsz, BKV esetén fordított az arány. Nekem a minimál költségvetésű Opelom kb. havi 40-be fáj (benya+jav), BKV bérlet pedig 10. Ha hárman megyünk (előfordul) akkor sem nullszaldós.

tundrazuzmo (törölt) 2013.01.07. 21:57:07

@woodoopilot: "az idén nem repültem egy percet sem, és igazából nem is tudom az okát."

Megmagyarázom: ez azért van, mert még csak január 7 van...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.07. 22:04:08

Üzemanyagköltséget sosem, egyéb költségeket mindig írom.
Szerintem nincs értelme a tankolást vezetni, használom tudatosan, ennyi.

nyisziati 2013.01.07. 22:09:09

@Sztavrosz_: "Ez nem szabadna hogy alternatíva legyen bárkinek is...."

Így van. Ezért (is) van a BKV-nek 800 milliárd(!!!!!!!) Ft tartozása. A másik ok ugye a nokiás dobozokban "kimentett" pénzek, de mivel az is lopás, ezért lényegében egy kategória.

balee13 2013.01.07. 22:09:49

13400km, 355000 Forint, 893 liter.

glinolid 2013.01.07. 22:11:33

Évi 20ekm, 1511 l benzin, $1520/év, nem sokkal több, mint a lakásunk havi bérleti díja.

nyisziati 2013.01.07. 22:18:30

@Zoli2009: "80%-ban Budapesten közlekedem, és nagyon soknak találom. Következő autóm dízel lesz... "

Mi pont ezért cseréltük a 10 litert fogyasztó benzinesünket a jelenlegi dízelre. Megbántam, mert ha összeszámolom, akkor amennyivel kevesebbet költök gázolajra, annyival több a szerelési költség. Ráadásul hangosabb, gyengébb és kényelmetlenebb is, bár a mai autóknál ez a különbség már jóval kisebb.

Egyébként volt valahol (autós újságban) egy összehasonlítás, ahol kiszámolták, hogy dízelt fenntartani csak akkor éri meg, ha évente elég sokat mész vele (több tízezeret).

Rocko- 2013.01.07. 22:24:42

@rekszem: én autüba is beülök 3 üveg whiskey-vel.
csak nem iszom meg.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.01.07. 22:30:11

@dennisthemenace: Egyszer már igazán összefuthatnánk..

Rocko- 2013.01.07. 22:32:00

@Macibb: talán mert a benzinkutat érdekli a bevétel, nem az állam használja pénzmosodának, ezért odafigyel erre.

lord75 2013.01.07. 22:48:54

@csúcsragi: hagyd,a sok birka eddig nem jut el:)

ennél még jobb:"megyek a benzinkútra tankolni,holnap 5,- Ft al drágul a benzin"

-tankol kb 40 litert,örül magának(az már eszébe sem jut,hogy 1 nap múlva amúgy is arra jár esetleg és nem kell ezért oda vissza 10km-t autóznia-költség kb 400,-Ft),+ kifele menet megiszik az automatából egy kávét 190,-ért......

és meglepöen sok ilyen üzletember van,az ilyenek szállnak ki a 6 millióba került 700ezret érö suzukikból

Rocko- 2013.01.07. 22:51:15

@dennisthemenace: látom a családban senki se vesz autót. :}

etwas kultur muss sein 2013.01.07. 23:49:18

@tAB: Hehe. :-) Meg egyébként is olyan szívderítő látvány, hogy tankolás után a mutató felmászik tök nulláról a nulla és a negyed jel közé. :D

conmorientes 2013.01.08. 00:35:05

Kb. 1M ment el ebben az évben naftára, de nem sajnálom, mert minden cseppje, és minden forintocskája maga volt a tömény élvezet.
Kétszer ültem az elmúlt évben BKV-n egyszer részegen buliból, egyszer meg előre megfontolt kitervelt szándékból.
Részegen még ha nehezen is de viselhető....
Ezért ebben az évben nem is tervezem :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 01:59:01

@Madár Fokker: :D Azért nem is hinné az ember, hogy csak az üzemanyag lehet több 10 tonna is... (Durván 1 L víz= 1 kg, a benzin persze könnyebb valamivel)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 02:40:45

@hpapagaj: maga a benzin ugyanannyi, csak az ado keves rajta. a benzin ara a kutaknal most Magyarorszagon kb 65% adot tartalmaz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 02:46:41

@geegee: 0.73 a benzin, a gazolaj surubb

en autoval jarok mert nincs tomegkozlekedes, ez egy 80ezres varos es nem deldakotaban van hanem SanFranciscotol egy orara. Van allitolag valami 7szemelyes kisbusz ami jar de en meg nem lattam sosem. 15 eve megkerdeztem egy haverom LA ben hogy buszozott e mar, azt felelte o meg soha de nincs olyan ismerose aki egy metert is ment volna busszal. Most mar azert ott is buszoznak azert. mondjuk akkor $0.9 volt a benzin most $3

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 02:49:37

The next time you complain about the price of gas, remember: It's all relative. Filling up the same 39-gallon tank of a Chevrolet Suburban in Venezuela costs $3.51. In Norway it's $394.68.

bovebben:

www.bloomberg.com/slideshow/2012-08-13/highest-cheapest-gas-prices-by-country.html

ugyhogy nem sirni a benzinarakon!!! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 03:06:15

@visszakettopadlogaz: Gondolom, gallonja kerül 3 dollárba, ugye? Akkor 230*3/3,8 , és kiderül, hogy lassan elérte a 180 forintot a benzin odakint...Óbazmg, de szar lehet... :D Ha lesz kis időm, majd sajnálkozom. :D Itt nálunk meg még csak 500 forint...Remélem, azért nem sértődsz meg... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 03:25:21

@geegee: És nagyon jó a fájdalomszint kiértékelése is, mutatja, hogy mennyire könnyen, vagy nehezen fizetik ki az adott országban.A döbbenet számomra a venezuelai ár; oké, hogy valszeg sok olaj van az ország lakosságához képest, de nem tudom felfogni, hogy a p!cs@ba nem adóztatja halálra a benzinárat a venezuelai kormány...?Nem lehetne onnan politikusokat importálni? :-/

Tökösmákos 2013.01.08. 03:29:59

@visszakettopadlogaz: Jah de Venezuelára fúj is az IMF meg FED tulaj Rothschild akinek Magyarország is a gyarmata (Soros Gyurka meg a fullajtárja aki többek között a fideszesek ösztöndíjait állta) :P

Tökösmákos 2013.01.08. 03:35:10

@geegee: az ottani politikusok valszeg nem a Rothschildok bábjai, ez az EUban max Izlandról mondható el, de róluk is csak a "válság" óta mikor is Izland népe felkelt, leváltotta a kormányát és nem adott pénzt a bankoknak hanem hagyta (volna) őket csődbe menni. Persze mivel a válság csak mesterségesen kreált dolog (így készítik elő a terepet a 3. világháborúra ami során a jelenleg még nem az ő kezükben levő ingatlanokat és ingóságokat is megszerzik majd) ezért persze nem mentek csődbe, viszont Rothschild bosszúból az izlandi pénzt értéke harmadára rontotta le. Viszont Izlandon nincs munkanéküliség, se recesszió. A gazdaság az EUs átlag duplájával nőtt 2012-ben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 04:27:00

az olcso benzin meg senkit nem tett boldogga.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 04:29:06

egy jo baratom volt venezuellaban, annyit mondott ha legkozelebb kell menjen akkor inkabb felmond ahol dolgozik.

Kov 2013.01.08. 05:37:34

@SzélsebesVelorex: A kétezerért tankolás nekem is heppem, de nem a súlycsökkentés az ideológia mögötte, hanem az önmagam elleni pszichológiai hadviselés.

Gödöllői vagyok, Pestet kétezerből pont megjárom. Az autót teletankolni egyszeri fájdalom, de hát az ember nyugtázza annyival hogy muszáj, és a budira is kocsival megy. Minden nap megállni a kútnál más tészta, a kínai vizes kínzáshoz lehetne hasonlítani, miszerint egy-egy csepp önmagában nem nagy kín, de folytatólagosan egy idő után elviselhetetlenné válik. :D Hív a vasút, vár a MÁV! (brrr)

Burgermeister 2013.01.08. 05:45:22

Sziasztok!
Mivel az üzemanyagárak (LPG-is) brutálisan felmentek ezért én mindig azzal járok amivel éppen a legköltséghatékonyabb. Persze vannak kivételek amikor kell az autó de ez kb. 4-5 alkalom volt tavaly. Igy autót, robogot, bringát és BKV. (BKV tavaly kb. 3 alkalom.)
LPG-s autó kb. 5000 kilométer (kb. 135 ezer forint)
maxi robogo kb. 5000 kilométer (kb. 70 ezer forint)
( A legdurvább barátnőm esete. Munkábajárás 140 km oda és vissza, ez kb. 900ezer forint. Erre javasoltam, hogy gázt bele!)

Burgermeister 2013.01.08. 05:47:21

Androidra fuel log app.

Shadowbull 2013.01.08. 07:03:10

@Tökösmákos: eloszor rohogtem, de aztan lattam hogy nem tettel szmajlit. Mert amugy jo kis kurucos parodia lett volna.

Kihagytad amugy a cion bolcseit, meg drabikot, es kellett volna egy fel mondat arrol is, hogy Jezus partus herceg volt.

Rocko- 2013.01.08. 07:40:08

@visszakettopadlogaz: csinálok egy autót amit adó hajt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 08:02:20

@Rocko-: ez jo! :) mondjuk arra is kitalalnanak valamit!! tudod Montesquieu mondta: ha a sz@r finom lenne a szegenyeknek nem lenne segguk! a hatalom minidg vigyazz arra hogy ne jarjunk jol - hallom az LPG olcsosaga is szurta a szemuk

@Shadowbull: a gyurccsanny takarogggy lejart lemez, most ezek mennek! :D csodalom hogy a szivcsakra/pilis/sziriuszrol jottunk az kimaradt

@Tökösmákos: A Dalai Láma, mikor megkérdezték, mi az ami leginkább meglepi az emberiséggel kapcsolatban, ezt válaszolta:
"Az ember. Mert feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét.
És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és aztán úgy hal meg, hogy soha nem is élt igazán."

ne foglalkozz a rocsildokkal, eld az eleted

Közlekedőedény (törölt) 2013.01.08. 08:52:23

Én mindent vezetek (tankolás, matrica, szervíz, biztosítás), és bizony szép nagy számok szoktak kijönni, de nekem nagyon megéri a mindenkitől független mobilitás.

Az autózás drága dolog, és véleményem szerint egyre inkább luxus lesz. De igazából a tömegközlekedés sem olcsó, és egy nagy büdös rohadvány az egész.

Volt nekem 5 évig Swiftem, amire az "okosok" szerint semmit nem kell költeni. Az okosok mind retardáltak, az ilyenektől lehet megvenni a lefingott szarokat. Igényes vagyok a járműveimre is, ezért jó karban tartom őket. 5 év alatt beletettem a Swiftbe 100000 km-t, a benzin, javítások, tehát minden összesen kb. 3,3 MFt volt. Ez sok. De az autózás drága dolog. Aki azt hiszi, hogy havi 20000 Ft-ból fenn lehet tartani egy autót, az 1) vagy hülye és nem tud számolni, 2) vagy pedig azért vesz autót, hogy az utcán parkoltassa és minden reggel meleg pillantásokat vessen rá, amikor elslattyog a buszhoz.

Én vállalom az autózás pluszköltségét, mert a "közösségi közlekedésnek" csúfolt tömegjelenettől kiakadok. Egyszerűen irritál a sok ismeretlen közelsége. Nem vagyok barátkozós alkat, nem akarok ismerkedni (vagy ha igen, nem ott). A HÉV-et 160 cm-es gnómoknak tervezték, zsibbad a lábam, a derekam, a műplüss beszívta nyáron az izzadt seggszagot, amit átvesz a nadrágom. A redvás üléseken nem fér el négy felnőtt, valaki mindig a vesémben matat a könyökével vagy nyomja a zsíros lábát. Túlfűtött, vagy rohadt hideg. Felszáll a lihegős, a büdösszájú, az állandóan telefonáló, az alfahím (120 fokos terpeszben a lába), a plázapicsa, az agressziív nyugdíjas utas; nem akarok találkozni velük, így is látok elég idiótát. Nem, kösz, inkább autózok.

Márciustól meg átnyergelek a bringára, és akkor még olcsó is vagyok, sportolok is, gyorsan is, élvezem is, és gyakorlatilag nincs olyan, hogy dugóba kerülnék. Mondjuk azt is sokan elfelejtik, hogy évi több ezer km-es futásteljesítmény mellett a bicikli sincs ingyen, én pl. 6000 km-enként elhasználok egy hátsó gumit, 1500 km-enként a láncot, aztán kopnak a fékek, kell felszerelés is, javítások, nő az ember étvágya is... ;)

Tudomásul kell venni: akárhogy közlekedik az ember, az pénzbe kerül, és egyre többe.

Rocko- 2013.01.08. 09:19:27

@visszakettopadlogaz: jaja. :/ szivatjék az LPG-t itt.
ott meg a hibridet. teljesen jó ötlet, majd visszaszoknak nálatok az 6 literes gépekre.

Schütii 2013.01.08. 12:30:26

Mi értelme van/volt ennek Róbert? Mindenki maga dönti el hogy a jövedelméhez képest mekkora az az összeg amit elfüstöl és hogy ez "fenntartható" e számára vagy sem. Ha nem viszonyítjuk semmihez, csak egy kopasz számot kapunk, amit kérve/kéretlenül mások elé tárva őket hozzuk abba a helyzetbe hogy viszonyítani kezdjenek. És itt aztán kultúráltsági szinttől erősen függő visszajelzést kap, a "leszarom, ő dolga" -tól a "honnanazanyádbólvagyígytele" -vel bezárólag. Kvázi, a számolgató és ennek eredményét közlő ember önnönmagát kívánja "rangsorolni" azon a mérécén amit a pénz jelöl ki. Vagy, a másik elméletem szerint szánt szándékkal véleményt, azaz kattintásokat akar gyűjteni, áttételesen pedig még több pénzt.
Értem én, de azért ne így már, lécci...

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 13:29:25

@Kov: Én 99%-ban teli rakom. Eléggé tudatosan vezetek, nem ülök kocsiba feleslegesen. Rendszerint a környék legolcsóbb kútján tankolok, ezzel hozok literenként 8-12 Ft-ot a többi kúthoz képest. Továbbá nem kell 2 naponta megállnom tankolni, ami felesleges 5-10 perc időelcseszés lenne, illetve télen fagyoskodás. Így ritkábban fenyeget az, hogy ha rohannom kell valahová, akkor csak 20 km-re elég a benyám, ezért meg kelljen állni tankolni.
Az 1% amikor nem rakom teli, csak pár litert töltök bele akkor van, amikor mégis úgy jön össze, hogy kényszerből egy drága kúton tankolok.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:30:57

Havi 30-40 ezer a benzinpénz alsó hangon. Sajna, rá kellett döbbennem pár havi nyugtagyűjtögetés után, hogy a városon történő átvergődés közben zabálódik fel a benzin nagy része, hála a szerencsétlenkedő sofőröknek, akik miatt egyetlen kurva zöldhullámot sem lehet normálisan meglovagolni.

---

Ha a forgatókönyv szerint haladnak a kilincsorrúak, Venezuelát ugyanúgy le fogják radírozni, mint Irakot, Iránt + Észak-Afrikát. Csak idő kérdése.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:32:17

Bocs, nem Iránt, hanem Afganisztátn.

Shadowbull 2013.01.08. 14:35:17

@magyar_ellenállás: nem fogjak. a loteri kutyat nem erdekli mi van venezuelaban.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:43:48

Attól, hogy te a béjemvégyárból írogatva mindentudó nyugodt bölcs szerepében tetszelegsz, a világ még nem fog a hülyeségedhez igazodni.

Kb. olyan szinten látod a világot, mint az Echo tévén az idióta riporter, aki azt mondta, hogy nevetett a legutóbbi késeléses riporton, mert ő a mátészalkai gimnáziumi évei alatt soha nem került konfliktusba cigányokkal.

Nagyon fájdalmas lesz az ébredés neki is, neked is, meg úgy általában minden agyhalottnak.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:49:26

@Shadowbull: Egy immár nyugdíjas US Army százezredes (tehát nem MAri néni a titkárságról) nyilatkozta, hogy hónapokkal a WTC-s parasztvakítás előtt már le volt papírozva, hogy megy a sok agymosott idióta keletre.

És Venezuela is rajta van egy másik listán, erről meg Aaron Russonak beszélt az egyik fő-fő kilincsorrú, habár Russo bácsi már alulról szagolja a flasztert, így nem lehet kivallatni, vajon igazat beszélt-e.

Kb. ugyanannyi esély van rá, mint a te sületlenségei valóságtartalmára.

Shadowbull 2013.01.08. 14:55:58

@magyar_ellenállás: nem tetszelgek en semmilyen szerepben, egyszeruen nem bologatok az ilyen fusztralt gorcsoknek mint te, akik a sajat elbaszott eletukert mindenkeppen valaki mast akarnak hibaztatni.
Butak vagytok, vegtelenul korlatoltak, nem ertitek a vilagot, ezert krealtok magatoknak valamit, amiben hinni tudtok. Tok mindegy hogy az tervezett avultatas, zsido vilagosszeeskuves, hetszeresen csavarodo sziriuszi gen vagy piros potty a magyar meg a japan kisgyerek seggen.
Persze ertem en, kenyelmes allaspont hogy a zsidok felelosek mindenert, akik osszeeskudtek PONT ellenetek, es nem engednek ervenyesulni, pedig ha a zsidok nem osszeeskudoznenek, akkor ti annyira fasza gyerekek lennetek hogy csak na.

Kicsit nyisd ki a szemed, tanulj, olvass, (ne drabikot, meg cion bolcseit) ismerd meg a vilagot, nem fog megartani.

Bar van aki mar szuletesetol kezdve kupplungos, mindenhol ufokat meg zsidokat lat, azon nem segit semmi.

Bar nekik sem art neha szolni, hogy bazmeg hulye vagy, mert ha csak mindig a sajat kupplungos szubkulturajaban mozog, akkor meg elkezdi elhinni, hogy mindenki pont olyan elmeroggyant mint o.

Shadowbull 2013.01.08. 14:57:44

@magyar_ellenállás: persze, tudom en, a wtc tamadas elott az osszes ott dolgozo zsidot felhivtak telefonon, hogy ma ne menj dolgozni, mert rombolunk.

ismerem az osszes ostoba elmeletet.

srank 2013.01.08. 15:00:18

egy biztos, a III. VH-t ázsia vívja a nyugattal ...

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:01:06

Emlékeim szerint már a 2000-es évek elejétől megy a feszkó Chavez izmozása miatt, habár a külföldi sajtó arról regél(t), hogy az USA felé irányuló venezuelai olajexport leállása csepp a tengerben, szarni rája. Persze, ennek ellenére az Obamajom előtti Rizs nevű dísznigger kurva vergődött egy sort, mert az volt neki előírva.

Értelmes, felnőtt ember egy szót sem hisz el a sajtónak. Sajna, még a pár hónappal ezelőtti hírekre sem emlékeznek sokan, az összefüggéseket meg végképp képtelenek átlátni, ezért valóban az a legértelmesebb cselekedet, hogy szarik az ember az egészre. Csak akkor pl. senki ne regéljen az ősök hősiességről meg hasonló faszságokról a gyerekének meg az unokájának, ha közben hagyja, hogy őt magát meg tömködje hátulról az Államnak nevezett virtuális fosrakás.

Jawarider 2013.01.08. 15:02:21

Én meg BKV-zom. Nem gond a dugó, a parkolás, ihatok, éjszakaival is meglepően hamar hazaérek és az autó költségekhez képest szinte ingyen van. Nézem, hogy mennyit költöttetek kocsira, majdnem lefordultam a székről. 2 éve amikor a kocsit megvettem csak ide-oda elmegyek használat gyanánt is a havi BKV bérlet ára kis túlzással napok alatt elment. Azóta a kocsit letettem, kb. 5e km ment bele 2 év alatt úgyhogy meglesz még egy pár évig.(Már meg akarták venni de marad mert semmi baja sincs:)

Shadowbull 2013.01.08. 15:03:01

@srank: szerintem meg a sziriusziak a pirezekkel.

Amugy meg hulyek lennenek haboruzni, amikor mindenkinek teljesen megfelelel ugy a dolgok allasa ahogy van.

Atomfegyverek arnyekaban egyebkent sem lelkes senki sem, nem veletlenul nincsennek komolyabb fegyveres konfliktusok majd 70 eve.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:03:28

@Shadowbull: Ezek, sajnos, nem elméletek. Hidd el, én is örülnék neki, ha azok lennének, de, sajna, már mind bizonyított TÉNY. Én írtam ide többször is, hogy a 60-as évek Amerikájában már lezajlott ugyanaz a technológiai átbaszáshullám, ami hozzánk a 90-es évek végén csapott át, de arra is csak hümmögtél. Minden dokumentálva van.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:07:13

@Shadowbull: "nem veletlenul nincsennek komolyabb fegyveres konfliktusok majd 70 eve"

Te hülye vagy. A délszláv háború óta az USA hadserege és a NATO gyakorlatilag folyamatosan éles hadi cselekményeket hajt végre a világ számos pontján, amiben katonák és polgári lakosok ezrei halnak meg, és milliárdos kár keletkezik az anyagi javakban.

Ha ez neked nem komoly fegyveres konfliktus, akkor nem tudom, mi számít annak.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:09:04

@Shadowbull: Drábik nekem gyanús, úgyhogy ignorálom, a jegyzőkönyvnek meg minden bekezdése beigazolódni látszik. Néha ki kéne jönnöd a gyárból, hogy láss is, ne csak nézz.

Shadowbull 2013.01.08. 15:10:23

@magyar_ellenállás: persze hogy megy a feszko, amikor Chavez gazdasagi erdekeket sert! Senki nem allitotta hogy allamoknak ne lennenek erdekei. Vannak, es ervenyesitik is oket, neha mocskos eszkozokkel. De ehhez nem kellenek zsidok akik hatulrol mozgatjak a szalakat.

Shadowbull 2013.01.08. 15:12:21

@magyar_ellenállás: konkretan mire gondolsz? a tervezett avultatasra?

Itt altalaban ket fogalom keveredik, az erkolcsi avul(tat)as es a programozott tonkremenetel. Az elobbi letezik, bar igen osszetett tema, utobbi nincs.

srank 2013.01.08. 15:12:38

@Shadowbull:
a dolgoknak sajnos nincsen állása, hanem a dolgok változnak és egyre gyorsabban, ráadásul nem a mi javunkra, hogy csak autós berkekben maradjunk a TC két mai híre : korea audi konkurens, kína nagy szeletet vesz a daimlerből, a skandináv márkák felvásárlása csak a kezdet volt.
Mi lesz itt 10 év múlva , ha mindent ázsia gyárt-tól odáig jutottunk , hogy felvásárolják az EU-t, ill. kirabolják a szellemi tőkéjét és itt marad egy nincstelen kontinens, akik anno meghódították a világot és évszázadokon keresztül jól éltek belőlük, azok most csövesek lesznek, nem szabadott volna "felszabadítani" a gyarmatokat ...

Shadowbull 2013.01.08. 15:18:46

@magyar_ellenállás: az egesz delszlav "haboru" nem volt tobb mint egy kis kiterjedesu lokalis fegyveres csetepate, a Nato szerbiai beavatkozasa meg egy komolyabb hadgyakorlat nagysagrendjevel ert fel.

Az ettol nagyobb jelentosegu haboruk, mint Korea, Vietnam meg Irak sem mutatnak tul a helyi konfliktusok radiuszan, es a masodik vilaghaboru volumenevel messze nem ertek fel.

Shadowbull 2013.01.08. 15:22:39

@srank: koreai Audi konkurens? Ez csak a hirszerkeszto fantaziajaban letezik.

Tobb mint 10 eve ezt halljuk, jon Japan, aztan Korea, aztan Kina, vege lesz mindennek, jajaj.

Jottek is, megsem lett vege. A vilag valoban folyamatosan valtozik, Europa veszit a jelentosegebol, de azert meg itt vagyunk, es itt is maradunk. Jelenleg a kinaiak akarnak nemet autot venni es nem forditva...

Amugy meg van egy kis logikai bukfenc a mondandodban: ha a kinaiak mindent meg tudnak vasarolni, akkor minek haboruznanak?

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:23:36

@Shadowbull:

"De ehhez nem kellenek zsidok akik hatulrol mozgatjak a szalakat."

Persze, hogy nem kellenek, de érdekes módon szinte mindig ők a hunyók.

A zsidó és cigánykérdés témáját a liberális vagy nemtörődöm népek hajlamosak azonnal nácizással letromfolni, holott, pusztán arról van szó, ha a szomszéd kutyája naponta átjön, és széttúrja a kertemet, én meg végül szitává lövöm a dögöt, attól én még nem vagyok kutyagyűlölő, csupán megvédtem azt, ami az enyém. És ha nyúl vagy medve teszi a rombolást, azt is ugyanúgy elküldöm a búsba.

Remélem, így már érthető. De pl. a répásban nem a róka, a tyúkólban meg nem a nyúl fog garázdálkodni. A zs. betűs népség a gazdaság mételye, erről sem ők, sem mi nem tehetünk, ez beléjük van kódolva meg történelmi okai is vannak. De az erkölcstelenségnek is van határa, aminek az átlépését már nem lehet (nem szabad) egy ejnyebejnyével elintézni.

Az előző háborús kijelentésedhez egy röpke számadat:

Csak a 2. öbölháborúban és az afganisztániban mintegy 100ezer fegyveres esett el. A polgári lakosság veszteségére rá sem keresek, majd te utána nézel.

A tervezett avultatással kapcsolatban autószerelő ismerősömnek adtam egy írást, a minap felhívott, hogy mesélt róla szaktársainak, és mindenki érdeklődik a téma iránt, mert egy re jobban látják, hogy nem összeesküvés-elméletről van szó. És ez a technológiának egy kis szelete csupán...

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:25:13

@Shadowbull: Akinek szétlövik a veséjét meg a házát, leszarja a volumeneket. délen még pár évvel ezelőtt is aknaveszély volt, azért egy kicsit ideges lennék, ha az én országomban néhyány idegbeteg politikus miatt emiatt is kellene aggódni.

Sajnálom, hogy te ennyire félvállról kezeled ezt a témát.

Shadowbull 2013.01.08. 15:32:28

@magyar_ellenállás: nagyon ingovanyos terulet a zsidozas meg a ciganyozas. Nem is kene egy kalap ala venni a kettot.

Az a baj, hogy a ciganyos tema annyira komplex es osszetett hogy nem igazan lehet ra egymondatos megfejteseket krealni. A szelsojobb viszont ezt teszi.
A zsidos tema meg egyszeru frusztracio es ellensegkrealas.

Nacinak meg azt nevezzuk aki az. Aki kepes pusztan a szarmazasa miatt utalni valakit, az naci es pont. Meg ostoba is, de ez a ketto egyutt jar.

A tervezett avultatast talan nem az autoszerelokkel kene megbeszelni, lovesuk sincs rola hogyan terveznek es gyartanak egy autot.

Shadowbull 2013.01.08. 15:33:40

@magyar_ellenállás: nem kezelem felvalrol, minden haboru szomoru es tragikus.

Pusztan annyit allitottam, hogy a III. vilaghaboru kitorese meglehetosen valoszinutlen azota, miota azt nem lehet megnyerni es ezzel mindenki tisztaban is van.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:35:47

@Shadowbull: "Tobb mint 10 eve ezt halljuk, jon Japan, aztan Korea, aztan Kina, vege lesz mindennek, jajaj.

10 év ilyen szempontból semmiség. A "nagyok" 30-40 évre előre terveznek. Majd a te gyereked fogja megszívni igazán, ha most hezitálsz, mi a helyes és mi nem.

"Jottek is, megsem lett vege. A vilag valoban folyamatosan valtozik, Europa veszit a jelentosegebol, de azert meg itt vagyunk, es itt is maradunk."

Gondolom, neked sem mindegy, hogy úrként vagy szolgaként éled le az életedet. Mert a többség már rabszolga most is, csak sokan még nem akarják elhinni.

A fehér ember kisebbségbe fog kerülni Európában, és ez olyan szellemi és anyagi katasztrófához fog vezetni, amit fel sem tudsz fogni, mert neked egyelőre JÓ.

Ezt csak olyanok tudják belátni, akik huzamosabb ideig éltak más kultúrájú népek között. A keveredés olyan mértékű elfajzása, ami manapság az egész kontinensen tapasztalható, 1000%, hogy végzetes ránk nézve.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:39:11

@Shadowbull: "Aki kepes pusztan a szarmazasa miatt utalni valakit, az naci es pont."

Sajnos, fel kell homályosítsalak, hogy a sávos lobogót a budira is kirakó amerikai is náci (nacionalista). Minden ember az, aki a nemzetének érdekeit előbbre helyezi egy másik embercsoport érdekeivel szemben. Nácinak lenni hazafias kötelessége lenne mindenkinek. Hülye csököttagyú bolsevik történelemoktatás persze, ezt a mondatot soha ki nem mondta az iskolában az elmúlt évtizedekben. Pedig ennyire egyszerű.

"A tervezett avultatast talan nem az autoszerelokkel kene megbeszelni, lovesuk sincs rola hogyan terveznek es gyartanak egy autot."

De ők látják, hogy régen tartósabb volt egy autó, ma meg széthullik benne valami félévente. Nem én mondom, hanem ők.

Shadowbull 2013.01.08. 15:41:47

@magyar_ellenállás: "Majd a te gyereked fogja megszívni igazán, ha most hezitálsz, mi a helyes és mi nem."

Lehet hogy meg fogja szivni, de az fuggetlen lesz attol hogy en mit tartok helyesnek vagy mit nem.

"Gondolom, neked sem mindegy, hogy úrként vagy szolgaként éled le az életedet. "

Ezt a mondatot nem tudom ertelmezni.

"A fehér ember kisebbségbe fog kerülni Európában, és ez olyan szellemi és anyagi katasztrófához fog vezetni"

Valoban kisebbsegbe fog kerulni, de ez ellen nem tudunk semmit tenni. Amit megprobalhatunk az az hogy integraljuk a bevandorlokat. Ha sikerul, europa tovabb el, legfeljebb nem feher tobbseggel. Ha nem, akkor jon a katasztrofa.

Shadowbull 2013.01.08. 15:46:16

@magyar_ellenállás: affenet. A naci szo a nemet nazi kifejezes magyarositasa, a nazi pedig olyan embert jelent, aki hisz a nemzetiszocializmus (nácizmus) eszmeiben.

Gondolom nem kell magyarazni hogy mi a kulonbseg a nemzetiszocializmus es a nacionalizmus kozott.

Hogy mit allitanak az autoszerelok, az irrelevans. Egyebkent meg regen nem voltak tartosabbak az autok, sot.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:53:00

@Shadowbull: A "nemzeti" szón van a hangsúly, a többi már csak gazdaságpolitikai sallang. A legnacionalistább fajzat egyébként épp a zsidóság, épp ezért nincs értelme nácizni.

Az USA gazdasága sem kapitalista, mégis mindig azt hozzák fel, ha a kapitalizmus lényegét akarják illusztrálni. :)

Shadowbull 2013.01.08. 15:58:20

@magyar_ellenállás: azert a nacizmusban volt meg nehany jelentektelen vonas, mint a szocialdarwinizmus, eugenika, arja felsobbrenduseg, eletter, esatobbi....

megiscsak kinyirtak szarmazasi alapon nehany millio embert. nem elegans.

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 16:00:28

@Shadowbull: "Amit megprobalhatunk az az hogy integraljuk a bevandorlokat."

Esetleg megállítjuk és kitoloncoljuk őket?

Shadowbull 2013.01.08. 16:05:42

@SzélsebesVelorex: Ez is egy megoldas, igen. Persze kerdes hogy hol huzod meg a hatart es mi alapjan szelektalsz.

Az USA mar 300 eve a bevandorlokra alapozva sikeres.

Europa nem szuletik eleg gyerek. Fogy a nepesseg es oregszik. Bevandorlok nelkul eleg hamar lehuzhatjuk a rolot.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 16:17:19

Egyébként nem is értem, miért tépem a számat, mikor
1. nem ide való téma
2. megfogadtam, hogy nem teszem

A szemét reggel sem a szomszédja nyitja fel senkinek ébredéskor.

"Az USA mar 300 eve a bevandorlokra alapozva sikeres. "

Ez súlyos tévedés. Kezdetben az őslakosság kiirtására, a termőföldek, erdők, bányák elrablásra alapozott. Most pedig nemzetvédelemnek, honvédelemnek és ideológiai felszabadító háborúnak álcázott olajrabló gyarmatosításra alapozva "sikeres".

"Europa nem szuletik eleg gyerek."

De születik: cigány és mohamedán (afrikai, arab stb.).

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 16:20:24

@Shadowbull: "Ez is egy megoldas, igen. Persze kerdes hogy hol huzod meg a hatart es mi alapjan szelektalsz."

Ez nem az én dolgom. Hozzon létre az EU egy szociológusokból, közgazdászokból, genetikusokból, antropológusokból stb. álló tudományos vizsgálócsoportot, és agyalják ki, hogy ki az akire szüksége van az EU-nak, őket tárt karokkal várjuk, akire meg nincs, azok előtt bezárultak a kapuk. Biztos nem 2 filléres projekt, és biztos nem is sikerülne tökéletesre, de ami ma megy, az teljesen nyilvánvalóan rövid távon elhozza Európa hanyatlását.

Rocko- 2013.01.08. 16:22:00

@magyar_ellenállás: "De ők látják, hogy régen tartósabb volt egy autó, ma meg széthullik benne valami félévente."
jaja!
csak tudnám hogy miért a Ladákat kellett százezer kilométerenként generálozni és nem a mai autókat.

Shadowbull 2013.01.08. 16:22:44

@SzélsebesVelorex: ma sem engedunk be mindenkit esz nelkul, nagyon komoly bevandorlasi szabalyok vannak.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.01.08. 16:34:56

@dennisthemenace: 0777 százötvenkettő-dupla hat-dupla nyolc.

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 16:39:41

@magyar_ellenállás: "De ők látják, hogy régen tartósabb volt egy autó, ma meg széthullik benne valami félévente. Nem én mondom, hanem ők."

Ma egy átlag kocsi sokkal összetettebb, mint 30 éve volt. Sokkal több alkatrész, sokkal több meghibásodási lehetőség. Az is egy jelentős tényező, hogy ma nehezebb a meghibásodott alkatrészt működőképessé gányolni. Az elszart gányolás meg újabb hibákhoz vezet.
Nem mellesleg manapság egy átlag autó ezerszer komfortosabb, biztonságosabb, mint régen volt. Persze érdemes az almát az almával hasonlítani.

jani57 2013.01.08. 17:08:01

2012 autós költségeim:
1802 km 193 l benzin 80884 Ft
egyéb költségek (olaj,légszűrő, biztosítás, súlyadó és 2000 Ft parkolási bírság)42369 Ft
összesen 123253 Ft
statisztika: ez napi 337,70 Ft vagy 68,40 Ft/km
VW Passat II.
Mellette tavasztól őszig bicikliztem.

srank 2013.01.08. 17:49:57

@Shadowbull: az hogy miért háborúzna kína , Fábri egyik vicce jut az eszembe még a szocializmusból:
" a Szuvjetúni ÉK-i részén a Kínával határos szántóföldeken, a kínai néphadsereg megtádt egy békésen arató kombájn, mire az viszonozta a tüzet, majd felszállt és elhagyta a területet..."
a mai helyzet meg az, hogy a közös orosz-kínai határon beházasodásos taktikával nyomulnak a kínaik az orosz területekre ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 18:21:40

@Shadowbull: Te, Sedó, egyszer írhatnál már arról is, hogy mi érdekli a lőtéri kutyát?Mondjuk ha nem találja el egy kósza golyó sem, gondolom... :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 19:18:29

micsoda eszmefuttatasok :)

az a csodalatos hogy magyarorszagon mindenki alapbol szovetsegikapitany, miniszterelnok es filozofus, max tanul meg hozza valamit de ezek a szuletesetol fogva alapszakmak. Ehhez mindenki ert a budapesti egyetemektol a videki talponallokig. Egy dologrol azonban megfeletkezik lassan mindenki otthon, pont arrol ami lehetove tette hogy a karpat medenceben ezer evig fennmaradtunk, ellenseges szlav nepek gyurujeben: a szorgalom, a kitartas, a kreativitas, az OSSZETARTAS. most sokan megharagszanak ram, szerintem tul fogom elni: akiben ezen tulajdonsagok megvannak es meg talan hajlando kepezni is magat ( akar tanulo lesz 30evessen is ) es nem nyugszik bele hogy nem erzi jol magat az korulnez otthon es egy napon szepen otthagyja az osszes filozofust es fotelforradalmart, elmegy mashova. A honvagy ugy gyengul benne minel jobban beepul fogadott hazajaba, megszuletnek gyerekei - akik magyarok persze, ha beviszek egy tehenet a loistalloba attol az sem szul kiscsikot ugye - es eldegel ahogy kepessegei engedik. Jol, rosszabul, ahogy sorsat formazza.

csak a magyar blogok kommentjei kozott vannak ezek a nagy vilagmegvalto felfedezesek, allando osszeeskuves gyartasok es mutogatas a nagyvilag dolgaira - ennyi idot ha par kommentelo a csaladjara koltene lehet rajonne mi is fontos a vilagon.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 19:21:23

@srank: a kinai - orosz hataron a szaratov hutogepgyar uzemegysegebol Szasa hazalopott aprankent egy komplett hutogepet alkatreszenkent, de akarhogy rakta otthon ossze az alkatreszeket valtozo sorrendben, minidg kalasnyikov lett a vegeredmeny! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 19:28:44

europanak van egy evezredes elonye, mondjuk a Frank birodalom ota,

hu.wikipedia.org/wiki/Frank_Birodalom

a mai modern europa is pontossan erre a teruletre epul ( nem portugalia es gorogorszag, vagy mi magyarok! )

valaki irjon ide most hirtelen ( google nem er hasznalni!! ) kinai festot vagy afrikai zeneszerzot....

Europa utannozhatatlan es lemasolhatatlan, mindig elvezettel hallgatom azokat az amerikaiakat akik elmennek par hetre es minden kepzeletuket felulmulo elmenyekkel jonnek haza. Firenze, Parizs, Budapest, Amsterdam orok elmeny, barkinek.

na ennyit az offolasrol.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.08. 19:33:11

@visszakettopadlogaz: A 19:18-as kommented minden szavával egyet értek!

Dr. GGG77 2013.01.08. 20:42:51

@visszakettopadlogaz: Azért az a Kína közel 5000 éve áll, nagyjából változatlan méretben, nemzetiségi összetételben. Míg mi szarrá öltük egymást, leszámítva az elmúlt 65 évet.

Mallorca 2013.01.08. 20:56:12

@Winkler Róbert:

Szia Robi!

Van egy rossz hírem. A globális felmelegedés nem jönni fog, hanem már itt is van!

Ha így nézzük, és betartod az ígéretedet, akkor idén már sokat fogsz spórolni a robogód segítségével. :)

no_holy_shit 2013.01.08. 21:09:51

@GiXXXer:
ha ennyit jarsz, akkor vagy melo miatt jarsz vagy ha privatban, akkor
1, vmi bajod van...
2, rakd tele mitfahrgelegenheit-n...

en is volt hogy en is 45-50ekm-t jartam egy evben, de 5-6lityos fogyival(diesel) es mindig teleraktam a verdat (ha nicns is mindig egesz szakaszra tele, es minden uton, de effektiv nem koltesz benzinre... mert kifizetik az utasok)

akkor mar csak fekre, olajra, szurokre, gumira kell kolteni, ami szinten nem keves penz...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 21:19:32

@Dr. GGG77: kina mas teszta. Annak meg oka van hogy egy 4000eves orszag 4000 eve elszigetelt gyakorlatilag.

no_holy_shit 2013.01.08. 21:19:47

@no_holy_shit:
2012: 450eFt/20ekm inkl. karbantartas (uj termosztat, klimakuplung, uj kipuf, olaj es szurocserek)

GiXXXer 2013.01.08. 21:34:04

@no_holy_shit: sajna max 30-40%-ban tudok utassal menni, mert általában minden baustellé-ről én jövök el utoljára (ez a vorarbeiter-ség egyik átka, amivel jobban keresek, azt általában beletankolom az autóba).

Következő autóm nekem is valszín diesel lesz, bár amennyivel többet költök benzinre, annyival kevesebbet kettős tömegű lendkerékre, v.g. turbóra, nagynyomású vickekre-vackokra, egérszelepre miegymásra. :D Meg télen 2 perc után meleg van bent, nem kell végigdideregni egy 8-10 km-es utat. :)

Vizvári Pál 2013.01.08. 23:28:10

Akkor én se maradjak ki a statisztikából... :)
2012-ben 9.878 km-re 874,50 liter üzemanyag összesen 359.100 Ft-ért, kötelező biztosítás 31.200 Ft, gépjárműadó 8.820 Ft, olajcsere 8.500 Ft, fékbetét-gumiharang-kipuffogórögzítő 41.000 Ft, defekt utáni gumijavítás 4.000 Ft, fékjavítás 3.000 Ft, ékszíj szakadás/csere 5.400 Ft (az ékszíjat cimborám vette talán 740 Ft-ért), parkolást nem tudom, de átlagosan nem több havi 1.500 Ft-nál, autómosás kb. 6.000 Ft, plusz olyan apróságok, hogy műszerfal tisztító kendő, ablaktörlő lapát és hasonlók...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.09. 00:16:02

@SzélsebesVelorex: Így van.
Mint ahogyan az ausztrálok is megcsinálták ezt a rendszert és azóta kurvára megnézik, hogy kit fogadnak be, ki kaphat letelepedést, ki élvezheti a szociális hálót.Ja és még az egész procedúra q drága is, mint egy előszűrő.Ez kéne ide az EU-ba is...Mert télleg baj lesz ebből.Itt a svédeknél lassan több a kokeró arab, muszlim, stb, mint a bennszülött.

közösperonos átszállás 2013.01.09. 15:14:58

@Shadowbull: "Hogy mit allitanak az autoszerelok, az irrelevans. Egyebkent meg regen nem voltak tartosabbak az autok, sot. "

Márhogy mit értünk régenen, meg mit tartósabban? :-)

Volt egy időszak olyan 20-30 éve (talán 15 is), amikor már nem karbis-zsírozandó-stb. autókat gyártottak, viszont a komplikáltságuk még nem érte el a mai szintet, és ezek "idős" korukban (8-10+) még költséghatékonyabban javíthatók, mint a maiak, szerintem ezt kijelenthetjük. (Errefelé elég sok szögletes Audi 80 meg a kortárs 100-asa fut még, azért azok új korukban olcsóbbak voltak, mint egy mai A4-A6, és azokból nem lesz ilyen tömeg ennyi idős korukban. Persze nyilván szerepe van a rendszerváltáskori importhullámnak is, de mégis, huszonéves gépekről beszélünk.) Ebből aztán kellő összemosással levonható egy régen-minden-jobbvót álláspont, ami nyilván túlzott egyszerűsítés, meg ignorál sokmindent (az új A6-os azért nem egy kategória a valamikori 100-assal, nagyon nem), de mégis.

közösperonos átszállás 2013.01.09. 15:39:08

@Shadowbull: "persze, tudom en, a wtc tamadas elott az osszes ott dolgozo zsidot felhivtak telefonon, hogy ma ne menj dolgozni, mert rombolunk."

Ennek a legendának ismered amúgy a hátterét? Elég érdekes.

no_holy_shit 2013.01.09. 16:53:12

@GiXXXer:
vagy LPG, de az marha macera. jo kis 90pacis 1,9 tdi Golf 3 :-), de azzal meg varosba nem mehetsz be...(hivatalosan)

Rocko- 2013.01.09. 19:33:55

@no_holy_shit: "90pacis 1,9 tdi Golf 3 :-), de azzal meg varosba nem mehetsz be...(hivatalosan)"
de.

GiXXXer 2013.01.09. 20:46:41

@no_holy_shit: én nem gondolkodom 15 éves autóban... Nem hiszem, hogy örülne az évi 40-50.000 km-nek. :) Meg lehet széthullana alattam az autobahn-on.

Majd egy Subaru Legacy B4(2009-ig) diesel, csak fenemód tartja az árát! Talán nem véletlenül...
Itt egy Legacy drágább, mint a nála fiatalabb, jobban felszerelt A6/E/5, pedig újonnan felébe került a fentieknek... :P

Rádió K 2013.01.25. 03:20:01

A politikus kihagyható lett volna... De Matolcsi döntése ellenére úgy látom nincs Nálad válság ez elég szép mennyiség forintban. Matolcsi ide vagy oda. Ezt kár volt bele írni szerintem.

SGaabor 2013.02.15. 22:33:57

Úgy látom, mindannyian elég sokat költünk az autózásra - "válságtól" függetlenül (vagy épp azért).

Mit szólnátok, ha lehetőségetek lenne spórolni az autózás terén? Nemrég indult el a Magyar Autózási Társaság, mely ezt is elérhetővé teszi klubtagjai részére - és még nagyon sok mindent...

Pontosan mit is kínál Magyar Autózási Társaság:
- elfogadó partnereknél jelentős (10-50%-os) kedvezmények a klubkártya használatával;
- kuponfüzet a mindennapi autózásnál használható kuponokkal (23.000,- Ft értékben);
- profi jogvédelem Nektek és családotoknak minden, autózással kapcsolatos vitás ügyben;
- teljes körű kárrendezési folyamat;
- kártérítések érvényesítése a biztosítókkal szemben;
- folyamatos akciók és nyereményjátékok a klubtagok számára;
- műszaki segélyszolgáltatások (assistance, opcionálisan).

Mindezeken felül pedig a Magyar Autózási Társaság egy új generációs, egyszerű, 21. századi jövedelem-szerzési lehetőséget is jelenthet számotokra.

Bővebb információkat a Magyar Autózási Társaság honlapján (autotarsasag.hu/SGaabor) olvashatsz, vagy a blogom (passzivjodelemforras.blogspot.hu/search/label/MAT) olvashattok.
süti beállítások módosítása