Kiszámoltam, mennyiért tankoltam 2012-ben

  2013. január 07. - Winkler Róbert Címkék: yamaha fogyasztás 4runner 2012 vino cougar tc flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

P1110312

Fontos, hogy nem szabad kiszámolni, mennyit költ az ember egy-egy évben autóra-motorra. Engem viszont akkor is érdekel, ha egyszer már belefutottam egy csúnya összegbe, amikor a Mazda MX-5 eladásakor egymásra raktam a szerviz-munkalapokat, és kijött, hogy csak tervszerű megelőző karbantartásokra ment el 700 ezer forint. És a Mazdának baja sosem volt. Közben nem is tűnt fel, hogy költöttem volna rá, ezért sem szabad összeszámolni. A fillérekből fenntartható autóikról handabandázó tulajdonosok közös ismérve, hogy még egyszer sem számolták össze.

P1110313

A tavalyi projektem az volt, hogy mindig, minden járművemmel felírom a fogyasztást. Az árat nem, mert azért egy tankolást követően megvan az ésszerű időhatás, ameddig hajlandó vagyok a telefonba pötyögni, nekem elég a liter, év végén pedig számolok az aktuális benzinárakkal. Mínusz tesztautók – azokat nem írom.

2012-ben négy járműbe tankoltam, de öt számoszlop keletkezett, mert júniusban 1997-es évjáratú, 3,4 literes, hat hengeres Toyota 4Runner gépjárművembe belement egy gázszett 300 ezer forintért, amit a gépjárműadóval egyetemben nem vettem bele a számításba, hiszen most az üzemanyag mennyisége érdekelt. Tankoltam a Tehénnel januártól márciusig havonta kétszer, áprilisban és májusban egyszer-egyszer, és hiába a gáz, volt, hogy kifogyott, és benzinnel jártam, meg a gázos autó is benzinnel indul, úgyhogy volt még egy benzines tankolásom októberben is. Első szám: Tehén, benzinnel 2012-ben 488 liter.

tehengaz

Gázból júniustól szilveszterig 11 tankolás jött össze, 702 liter gázzal – 100 literes a tartályom, amibe gyakorlatilag 65-70 litert tudnak belepréselni. Gázárban az olcsóbbik fekvésű magyar 240 forintos összeggel számoltam, bár sokszor jártam Dorogon, és akkor mindig átmentem 10 kilométerre, Párkányba gázozni literenként 75 eurocentért. Mivel Matolcsi miniszter nagy lehetőségeket látott az autógáz adójában, ezt a gyakorlatot idén is folytatom majd.

vino

Amikor csak lehetett, robogóztam: májustól októberig összesen tízszer tankoltam 50 köbcentis, kétütemű Yamaha Vino csettegőmbe. Mivel nincs benzinszint-jelzőm, 200 kilométerenként tankolok, tehát nagyjából 2000 kilométert robogózhattam tavaly, ami megvolt 49 literből (20 ezer forint).

Motorozni keveset motoroztam, újévi fogadalmam, hogy idén a többszörösét fogom. 1300 köbcentis Yamaha XJR-emmel összesen csak szánalmas öt tankolás jött össze 92 literrel, ennek is a fele egy Hegyalja fesztivállal egybekötött szlovák túrának volt köszönhető. 92x410, az annyi, mint 37 720.

gp xjr1300 01

A végére hagytam az igazi benzinpusztítót, 1968-as évjáratú, ötliteres, nyolchengeres Mercury Cougar gépkocsimat, amivel még azt is terveztem, hogy kimegyünk Svédországba, a nagy V8-találkozóra. Megjött az eszem, nem mentünk. Így ötször tankoltam bele, összesen 236 litert, az kb. 96 ezer forint lehetett. 2012-ben tehát – a tesztautókat és a néhány tesztmotort leszámítva – elfogyasztottam 865 liter benzint (354 650 Ft), 702 liter gázt (168 480 Ft). És két liter olaj ment a kétütemű Vinóba. Kifejezetten élvezeti jellegű autózásnak a Cougar volt nevezhető, a motorozást is ide venném, a többi nagyjából sima közlekedés. A bő félmilliós költséget nem sokallom, hiszen azért járok a Tehénnel, mert szeretem a V6-ot, az ennyibe' van. Ha jön a globális felmelegedés, úgyis sokkal többet robogózok 2,5 literes fogyasztással.

cougar

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr794998211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

skyrangr 2013.01.07. 09:32:28

a legrosszabb, amikor összeszámolja az ember az éves szintű kiadásokat a járműparkra (karbantartás, üzemanyag, fogyóanyag, adók, illetékek, biztosítás, etc), elosztja a megtett kilométerek számával, és a végén kijön hogy olcsóbban kijött volna egy bérautóval/taxival.
ez már csak ilyen :)

rognork 2013.01.07. 09:37:33

én 533-at költöttem, ennek 50%-a munkába járásra megy el.

madbalee 2013.01.07. 09:50:39

@rognork: Engem is az lohaszt le legjobban amikor kiszamolja az ember, hogy a bejarasra mennyit benyazik el.

fifibá55 2013.01.07. 09:50:46

Kis köpőcsésze, mindennapi használat Bp-en 3-4 km-es távokkal, évi benzinköltés 90200. A BKV bérletem meg 120...

Sirius01 2013.01.07. 09:52:08

A tehéntől én is sajnálnám a benzint,de a gázt nem,a Cugar-tól nagyon nem.Viszont az XJR-be csak úgy önteném.Na az tényleg nem számítana.

-trogerone- 2013.01.07. 09:52:21

en 550-et koltottem, ebbol csak 8% ingazas munkaba(amugy busz vagy bringa)
a tavaly elott km-re eso koltseg kissebb volt mint a tavaly, az iden igyekszem konnyebb labbelire valtani :)

vandorboy.com 2013.01.07. 09:53:17

marad a stoppolás :)) vandorboy

sowi 2013.01.07. 09:58:23

en is szoktam kisebb stroke-ot kapni, mikor megnezem a spritmonitort ev vegen, es az 1.25os fiesta megkajalt 1792euronyi benzint

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2013.01.07. 10:01:03

Volt egy időszakom amikor gázolajból autóztam el a havi 50-60 ezres összeget... És mindezt olyan vezetési stílussal, hogy a computer szerinti átlagfogyasztás 5,3 l/100km volt. És ezt főleg munkába járásra. Szerencsére gyakorlatilag olyan útvonalon jártam hogy majdnem háztól házig lámpa nélkül lehetett tartani a 90-110-et.

dreamhotep 2013.01.07. 10:07:26

35400 km mentem 2012ben kevéssel 280ezer Ft alatt költöttem üzemanyagra. Jövő év második felére annyit spórolok meg egy 7,5L fogyasztású autóhoz képest, amennyiért a kocsit vettem 2011 közepén.
Viszont igaza volt Telós Bandinak egy korábbi égéstérben, ha kis fogyasztású autóval jársz, többet mész. Bp-Siófok-Bp két gyros árából kijön egy panda cng-vel.

GregDzsi 2013.01.07. 10:09:07

In Vino veritas:)
Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy nem én állom a cehhet, viszont "írom" az összeget a maga módján: információs rendszert fejlesztek. Ha a könyvelőink jól dolgoznak, akkor az egységsugarú ingázó (agglomeráció - Bp, évi kb. 20 eKm, 6-8 éves megbízható autóval, kb. 6.9 l/100km) autós rezsije kb így néz ki egy évre:
- Benzin: kb. 550 eFt
- Javítás, karbantartás: kb. 40 eFt (mázli?)
- Biztosítás: 100 eFt (KGFB+Casco)
- Gépjárműadó: 23 eFt
Specialitások
- Cégautóadó: 80 eFt
- Amortizáció: 300-500 eFt (nem olyan életszerűtlen a ÉCS-leírás )

Summa summárum: drága sport ez.

rekszem 2013.01.07. 10:10:00

nem az a durva, amikor kijön, hogy elment az évben 5-600 ezer ft tankolásra, hanem mikor kiszámolja az ember, hogy mondjuk egy 150-200 ezer forintos fizetés mellett is 3-4 hónapot kell csak azért dolgozni egy évben, hogy legyen benya + még 1-2-3 hónap az autó egyéb járulékos költségeire is (értékvesztést is beleszámítva)

Attys 2013.01.07. 10:12:10

na ezért járok bringával.
de a családot valahogy vinni kell, ha vinni kell.
erre van a bérlet meg a suzi. (bár az is tud sokat enni

off: a monitorod alatt az valakinek a keze vagy csak egy gipsz"szobor" ? :OD
on.

Hurri Kán 2013.01.07. 10:14:16

Most nem tankolok, amikor meg tankoltam, különösebben akkor sem számolgattam. Minek? Attól nem lett volna kevesebb.

T-akonypunpa 2013.01.07. 10:16:08

Robi légyszi írd meg, h mennyit fogyaszt a Cougar városban. Köszi.

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2013.01.07. 10:18:23

Ha jön a globális felmelegedés, többet robogózol,tökjó. Megelőzni már nem lehet,csak alkalmazkodni.

Abfangjaeger 2013.01.07. 10:19:58

@fifibá55: nem bántásból, de én az év nagy részében azt a 3-4 km-t inkább gyalogolnám. Kinyírja az autót.

Jó Estét 2013.01.07. 10:20:45

Kollegam mondta, h o ceges ugynem masfelmillat tankolt tavaly az autoba. Teljesen el voltam hulve, aztan rajottem, hogy egy alig tobb mint 3000 liter gazolaj, ami mondjuk lab sulyatol fuggoen 40-50ezer km, ami azert nem az az ultrabrutal mennyiseg... en kb a felet mentem, uh ezek szerint 700 siman elment benyara :S Tobb, mint a kocsim erteke...

rekszem 2013.01.07. 10:22:47

@Jó Estét:

és több mint amit szórakozásra költöttél ugyanabban az évben :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.07. 10:26:47

" A fillérekből fenntartható autóikról handabandázó tulajdonosok közös ismérve, hogy még egyszer sem számolták össze."

Kikérem magamnak! Én többször is.
Kb. mindig az jött ki, hogy belement egy sokkal jobb használtautó aktuális ára, vagy egy új kezdőrészlete...
...jópár év alatt, két totálkárral.
Szóval persze, bukó, csak ezen évek alatt autó nélkül meg atom nagy szopás lett volna. Csókolom, ezt mindig el szokás felejteni.

vladek 2013.01.07. 10:27:04

Az se sokkal jobb, ha csak hétvégi autózással számol az ember. 2012-ben 5570 km-t autóztam, 186 000 Ft benzinköltséggel, és 238 000 forint ment el az összes többi költségre. Ebben benne van kb. 100 000 forintnyi kopó, fogyó, rohadó alatrész csere, javítás, lakatolás, igaz az idén kicsit több munka volt, de ez egy 18 éves autónál megbocsátható. Benne van a biztosítás, az adók, 2 új téligumi, garázsbérlés a téli hónapokra, plusz az egyéb apróságok is. Ez összesen 424 000 forint, ami km-re vetítve kb. 76 ft/km. Munkába meg busszal...

rekszem 2013.01.07. 10:27:48

Én a tavalyi évben kb. 9000 km-t bringáztam, amivel 270.000 Ft üzemanyagot spóroltam

költeni a bringára is lehet sokat, de azért az még mindig a legolcsóbb individuális járműközlekedési forma

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.01.07. 10:30:07

@fifibá55: Csodálkozik a Vitézy, miért nem szopatja magát az ember tömegközlekedéssel...

tiger1342 2013.01.07. 10:32:44

Robi! Egyszerűbben is lehet ezt követni: fuelly.com.
Van mobil alkalmazásuk is, tényleg pár kattintás és megvan az össz liter, költség, sőt az átlagfogyit is kiszámolja neked.
Perverzek összehasonlíthatják a többiek járgányaival. :)

fifibá55 2013.01.07. 10:33:49

@Abfangjaeger: gyerekeket viszem oviba/suliba, öreg és nagyon beteg szülőkhöz naponta többször átugrani - erre vettem a romot. Gyalog sajnos mindegyik 15-25 perc, hegyen-völgyön át, + csomagok. És mindegyik csak 2x átszálással oldható meg BKV-val: 4 perc vs. 25 perc, jó esetben.
Országúton másikkal járok, az évi 700 l gázolaj, és tényleg nem akarom tudni, mennyi..

fifibá55 2013.01.07. 10:41:16

@ColT: Dolgozni (amíg van hova) BKV-val járok, mert nincsenek cuccok, és gyorsabb, mint autóval (Bp. belváros).

Jó Estét 2013.01.07. 10:42:54

@rekszem: hmm, ebben mondjuk nem vagyok egeszen biztos :D

TheRminator 2013.01.07. 10:47:23

720e Ft üzemanyagra, és 130e Ft fenntartásra (olaj, legevőszűrő, pollenszűrő csere, fék, kopó alkatrészek cseréje) 2012-ben.

rekszem 2013.01.07. 10:49:43

@TheRminator:

plusz az értékvesztés

az senki nem akarja számolni, de egy évben százezreket (milliókat) is kitehet, még öregebb autóknál is

bunny.hu · http://www.divecenter.hu 2013.01.07. 10:53:14

2km körön belül minden gyalog vagy vidéken bringa még távolabb is, nagyobb távra autó, nagyboltba 1-2 hetente, autó van hogy nem mozdul egy hetet mert minek, egy kis mozgás nem árt.
Minden tankolás precízen excelben , minden szervízszámla és ráköltés saját munkalapon vezetve. Értékvesztés mondjuk az nem. Ésszerű használattal a végeredmény nem is vészes, olcsóbb mintha vonattal és bkv-vel közlekednék.
Nem olcsó az autó, de összevetve az alternatívákkal ésszel használva még mindig versenyképes. Így aztán nem csodálkozom a dugókon nagyfaluban. Alkalmi bkv-zóknak meg egyszerűen horror 350ft-os sima jegyárral közlekedni. Még a drága parkolással is olcsóbb az autó ha csak beugrok elintézni ezt-azt pár órára.

rekszem 2013.01.07. 10:54:30

@Jó Estét:

fenn kell tartani az egészséges egyensúlyt :D

balogh_gabor 2013.01.07. 10:58:08

Járós autó: 383.000
Hétvégi autó: 114.000

És takkra ugyanennyi a járulékos költség (biztosítás, parkolás, autópálya, szerviz, adó, stb)

Szerintem nem hülyeség vezetni a költségeket. Csak nem szörnyülködni kell rajta, hanem megnézni, hogy min lehet optimalizálni, vagy mivel kell tervezni ha változtatni nem lehet.

balogh_gabor 2013.01.07. 11:00:20

A robogós benzinfogyasztás mondjuk nagyon szimpatikus. Kár, hogy nem tudnám hol tárolni..

rekszem 2013.01.07. 11:00:26

@bunny.hu:

mikor megszűnt a melóhelyem, akkor elment a fiatal autó, cserébe jött haverom öreg autója, de mivel havi 3 rugót tankoltam bele a bringa mellett (kifejezetten szeretek bringázni), így a km arányos költség nagyon megugrott az összes ráfordítás tekintetében, szóval azt is eladtuk.

Nem állítom, hogy akkor is eladjuk, ha nem szűnik meg a jól fizető munkahelyem (inkább nem), de az biztos, hogy én azóta sem bántam meg. Mivel teljesen rááltunk a kerékpáros közlekedésre, ezért minden megvan hozzá, rendes téli cucc, csomagtartó, normális világítás, minőségi kerékpáros táska, stb, stb. Szóval a heti nagybevásárlást is úgy intézzük bringával, hogy közben nem egy kínszenvedés, meg trógerkodás az egész.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.07. 11:16:11

@rozsdapeti: felsírtam a blogodon :)))))))) Annyira röhögök rajta,hogy szinte fetrengek :))))) és ezt egyáltalán nem bunkóságból írom,csak meg kellett osztanom. :)))

Abfangjaeger 2013.01.07. 11:17:17

@fifibá55: Így már érthető. Gondoltam csak munkába járásra van használva.

Ada 2013.01.07. 11:17:45

Nincs abban semmi rossz, ha az ember vezeti a kiadasait, vagy csinal egy elszamolast...
En 2012ben megtettem 14691 km-t amihez elegettem 1230 l benzint, ami 8,37 l/100km atlagfogyasztast jelent. Ja, es 6 lovat itatok 3000 ccm valyubol.

Giryu 2013.01.07. 11:23:38

Havi 1000 km-t megyek munkábajárásilag. LPG-vel járok, az annyi mint 9L/100 km = 2250 * 10 = 22500/1000 km. Ebből a cég fizet 10 000-et, vagy 12 500-at én állok. Azaz éves szinten 150 000 ft csak arra megy el, hogy dolgozni járhatok. Igen ám, de ehhez az kellett, hogy korábban 230 000-ért betoljam a gázszettet + 6 000 a forgalmi csere. Ha benyával járnék még mindig, akkor az éves szinten 264 000 ft lenne. Ez b@***ná belém az ideget elsősorban, de itt érdemes kicsit a mérleg másik serpenyőjébe is tennem, miszerint a feleségem is velem jön dolgozni és a gyerekek is velem jönnek, mert útba esik munkahely, iskola, bölcsi, ovi. Így ha azt számolom, hogy a feleségemnek nem kell bérlet (amit kutya nem fizetne ki neki), vagy második autó, jobb a helyzet. Ami elgondolkodtató, hogy ez csakis szerencse kérdése, mert ennyi erővel mehetnénk a szélrózsa minden irányába is a város, vagy a megye különböző pontjaira. Hogy AZT hogyan gazdálkodnánk ki, lövésem sincs.

Giryu 2013.01.07. 11:25:30

Előző kommentem javítása: "Ebből a cég fizet 10 000-et, VAGYIS 12 500-at én állok."

Bocs.

Atosbacsi 2013.01.07. 11:34:44

Én is mindig kiszámolom. Karbantartás, kötelező, üzemanyag. Persze, hogy sok, de nem ez számít. Arra kell törekedni, hogy a "kötelező" kiadásokat minél alacsonyabban tartsuk. A manapság pedig sokesetben muszáj autózni.

mis 2013.01.07. 11:35:26

@Jó Estét: Ha már 700-at elköltöttél benyára, akkor 2-őt simán költhetnél ékezetes billentyűzetre...

CsGergo 2013.01.07. 11:36:09

Nálunk kb. 120-140 ezer Ft-ba került az elmúlt kb. 4500 km a Ladával.:)

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2013.01.07. 11:37:07

Drága sport, de én inkább azt számolom össze, hogy a motorra mennyi költöttem (amortiozációt is ám!)és az jön ki, hogy bezony, kicsit kevesebb, mint az éves bérlet. Úgy, hogy a motorral nemcsak bejárok, hanem pár kisebb túra is beficcen, ami a bérlettel nem menne. Welcome to England.

Szóval aki nekem ezután rinyál, hogy drága a BKV, azt megütöm:)

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2013.01.07. 11:40:54

én nem merem összeszámolni! Az a baj, hogy amikor a fogyasztáskülönbséget számolom csak össze két autó között az éves átlagos kilométerfutásommal, akkor is hatalmas összeg jön ki, amelyet valójában észre sem veszek! Oké, vannak költségei az autómnak! Kötelező, teljesítményadó, szervízköltségek, de ezt egy jobb és rosszabb autónál egyaránt kell fizetni!

tamaska 2013.01.07. 11:48:53

Én a tankolt mennyiséget és az árat írom, összesítem. Hogy ebből mi volt céges, mi magán, azt nem vezetem, nem is érdekes.

2012-ben 415429 Ft-ért 983 litert tankoltam. Ami szörnyű, hogy 2006-ban majdnem ennyiért, 442576 Ft-ért pedig 1568 litert...

Jó Estét 2013.01.07. 11:52:44

@mis: azt majd inkabb elkuldom neked, hogy vegyel belole egy eletet :)

wsx 2013.01.07. 11:59:29

Kicsit az irigység beszél belőlem, bevallom, mert elhűlve nézem, hogy mennyit költenek üzemanyagra, az itt hozzászólók. Én max. 20ezer forintot tankolok el egy hónapban, mert nem engedhetek meg magamnak többet. Ha elfogy, akkor BKV. Annyi szerencsém van, hogy közel dolgozom, így ellenőrrel szinte sosem találkozom (1,2,3 hol is kopogjam le), ezért jegyet is igen ritkán használok fel. Ha minden nap autóval járnék dolgozni, erre a 3 kilométerre, akkor hamar elfogyna a 20ezer forintért vett üzemanyag, így igazából az autót, csak inkább hétvégente használjuk.

Viszont ameddig a kormány, legyen bármelyik is, látja ezeket a hozzászólásokat, addig emelni fogják a benzin árakat, az biztos. Sajnos ezzel nem csak az autósok járnak rosszul, hanem mindenki más is, mivel mindent autóval, kamionokkal, és teherautókkal szállítanak, tehát ha felmegy a benzin, akkor felmegy mindennek az ára is.

mis 2013.01.07. 12:01:20

@Jó Estét: "eletet" :)
Köszi, de nem hinném, hogy szükségem lenne a pénzedre. De azért mégegyszer köszi. :)

De, csak azért, hogy Te is megértsed:
Koszi, de nem hinnem, hogy szuksegem lenne a penzedre. De azert megegyszer koszi. :)

Abfangjaeger 2013.01.07. 12:04:18

@wsx: mivel fán szokták lekopogni, esetleg a fejeden.
Miért nem veszel inkább feleannyiért bérletet? Ja, mert lehet jegy nélkül is utazni. Értem.

lord75 2013.01.07. 12:06:19

Bocs,de nem mindegy mennyi a költség?Számolhatnánk mennyi a gáz,víz,az étel.Cigaretta,alkohol,szórakozás,nyaralás.A végén rájönne a sok spórolós birka,hogy inkább otthon marad éhezik és megfagy.
Ha valaki sajnálja rá akkor ne motorozzon,és ne tartson autót.

Kovacsla 2013.01.07. 12:11:09

@wsx: Ha jegy nélkül utazol a buszon, miért nem hajtasz el fizetés nélkül a tankolás után?

Dandie (törölt) 2013.01.07. 12:11:35

Siralmas. Én is logolom a tankolásokat, a 2012-es eredmények:

Megtett út: 14 842,2 Km
Benzin: 1 204,8 L
Összeg: 505 284 Ft

Legalább másfél literrel többet fogyasztok százon, mint azt kéne :/

Daró 2013.01.07. 12:11:44

Fikkenfákk, az a legnagyobb csuda hogy pörgős, felgyorsult világunkban hiába szeretek én bringázni, napi 100-300 km-et nem fogok bicajjal letekerni sosem.
Évi kb 10.000 km 8l/100km lpg, molnál 12ft kedvezmény a Green-kártyára, az annyi mint páppárááááá: 184.000 HUf, ehhez hozzátolom a járulékos költségeket (műszaki fele, mivel ugye két év, olaj meg vizek, ablakmosók, satöbbi) szumma 20e/hónap.
Tényleg sok, de szülőkhöz menni vonattal, vagy rokonokhoz Pestre 2 gyerekkel, Debrecenből, esetleg nyáron a balatonra... szerintem megéri. Természetesen ebben benne van az én igénytelenségem is, leszarom hány ló, nem ciki a 94-es astra, elvisz bárhová. Nem folyik benzin az ereimben, kiegyezek az LPG-vel, sőt, tudom az előnyeit (meg a hátrányait is persze.
És vezettem már más autót, a cégesbe is csak belemegy az a 40ezer évente... (Hi-Lux)
Ha választani kell melyikkel menjek, az Opel. Ha választani kell tömegközlekedés vagy gyalog, akkor gyalog.
(szilveszter éjjel Debrecenen belül busszal a barátokhoz, 4 megálló meg vagy 1000 m gyaloglás szűk óra. Hajnalban haza gyalog: 40 perc. Városon belül bárhová hamarabb eljutok biciklivel mint busszal.)

wsx 2013.01.07. 12:11:51

@Abfangjaeger:
Azért, mert ha még 10ezer forintért bérletet is vennék, akkor a közlekedés már havi max.30ezer forintba kerülne, és az autóra szükség van, mivel a nagy bevásárlást, a gyerekek különórára jutását, és a nagymama hurcolászását sokkal gyorsabb, és egyszerűbb autóval megoldani, mint gyalogosan. Szerintem ez érthető. Azt gondolom, hogy havi 40-50ezer forintot utazásra költeni eléggé luxus egy hónapban, amikor vannak, akik 120ezer forintot keresnek havonta. Ezért nem kell lenézni, és fafejűnek nevezni azokat, akik nem vesznek bérletet egész családjuknak, ha esetleg nélküle is tudnak utazni rövidebb távokon, de ezt a magad fajta úgysem értheti, mert gondolom, hogy neked kolbászból van a kerítés, és sosem voltál még igazán kakiban.

Lugi 2013.01.07. 12:28:20

Inkább én sem adom össze a tankolást, meg a szervizköltségeket. Tudom így is, hogy sok. :) Október óta elkezdtem gyűjteni az egyik benzinkút matricáit, amiből 2000FT-onként adnak egyet. Ebből könnyen kijött, hogy év végéig, ha kb 250db matrica jött össze, mennyit tankoltam a 3 hónap alatt. Munkára is használom az autót, szóval nem igazán érdekel, mennyit éget el. Több munka - több üzemanyag, kevesebb munka - kevesebb üzemanyag.

Euscorpius Hungaricus 2013.01.07. 12:34:18

@skyrangr: Nagyon igazad van, ha kiszámolja akkor az ember az 1 km-re vetített költséget, az egy nagyon borzasztó számra tud kijönni, főleg a hiteles autónál, amelyik kevés kilométert megy városban. Én egész éves minden költséget szoktam számolni, még az amortizációt is. Tuti infarktus! Ezt persze szembe kell állítani a jármű hasznossági faktorával, és akkor lehet elmondani, hogy mennyit bukik rajta az ember. Az is lehet, hogy így már nem bukó, hanem nyerő, bár a hobbiautónál erősen kétlem.

JmOS 2013.01.07. 12:47:36

Szerintem marha kevés.
Nekem legalább a duplája, pedig kisautóm van, nem ingázok és nem járok külföldre.
Gondolom a többi a tesztautókba ment...

Én meg mindig csodálkozom miért nyomják annyira az emberek, mindenki ennyire gazdag, hogy nem spórol a benzinnel???

mr.louie 2013.01.07. 12:53:55

Ország egyik fele és Pest távon, havi legalább kétszer megtéve az oda vissza utat egy 2,4-es, átlag 10 litert elfogyasztó kocsival, autópálya matrica nélkül:

((10000x2)x2)x12 = 480000Ft

milyen alternatíva van? Ja igen, a vonat.. Asszonnyal együtt utazok, mindketten felnőtt jeggyel:

(((4000x2)x2)x2)x12 = 384000Ft

Na jó de ez sokat késik, kb. 1 órával lassúbb, időhöz vagy kötve, emberek, fertőzés, stb. Legyen IC, az gyorsabb...

(((5000x2)x2)x2)x12 = 480000 Ft

Hoppá! Szóval a tömegközlekedés mégsem annyira jó buli? A kocsi járulékos költségeit nem számolva persze - nem.
Hát ha még anno nem egy benzinzabálót vásároltam volna magamnak, amivel nem 20 ezer lenne egy oda-vissza út, akkor még a szerviz is beleférne, esetleg telekocsival kipótolva az utasteret..

Persze Budapesten belül más a helyzet, ott egyelőre semmi sem tudja lekörözni a BKV bérlet árat, legalábbis árban. Időben már inkább.

Manó824 2013.01.07. 12:58:17

Kedves Róbert!
Az én férjem taxis, ő naponta 10.000.-rt tankol, minden nap dolgozik,de csak számoljunk évi 300 nappal, de ő k.b. 20 napot nem dolgozik /év. az barátok között is 3M ft /év. Ja és van k.b. 6000 taxis a városban, Mo-on k.b. 10.000.
Számoljunk csak utána. És még a taxisok a szemetek. Szerintem nem nagyon van még egy olyan iparág aki ennyi adót fizetne az államnak /év.
Üdv.

skyrangr 2013.01.07. 13:03:30

@Euscorpius Hungaricus: a fentebbi hozzászólásom amúgy megtörtént eseményen alapszik, igaz nem velem, hanem egy közeli ismerőssel.
beszéltem vele a délelőtt során, pont a cikkre hivatkozva is. tavaly 170-180e ft-ot költött autóra. ebben benne van egy 10napos nyaralás (kombival), 2 kisebb költözés (kisteherautóval), és jópár 1-2 napos ide-oda szaladgálás (városi kisautóval). ez az összeg tartalmazza a bérleti díjakat, az üzemanyag és autópálya matricák árát.
ami még hozzájön: pár ezer forintos bicikli karbantartás, mondjuk 1 pár elkoptatott cipő, pár alkalom taxizás, téli hónapokra tömegközlekedésre bérlet... :)

elmondása szerint előtte éves szinte bőven 500e ft felett volt a kiadásban autó terén, amortizációt nem számolva, mert mindig öreg autói voltak (amikkel párszor lyukra futott, volt hogy nyaralásra menet esett szét a frissen szervizelt kuplung :D ).

azért ahhoz képest ez nem kevés csökkentés! :)

csufar 2013.01.07. 13:03:38

én elautóztam másfél év alatt 4100 liter benyát két éve egy avensissel. spritmonitor rulez...

sziliciumdioda 2013.01.07. 13:05:33

Nem sok. Előző évben több mint 4 misit költöttem benzinre. Nem mintha számítana, de excel táblába csak poénból mindig felviszem (2011-es ML63 AMG).

kowalski 2013.01.07. 13:08:21

Én 2 autót tankolok, (egy alsóközép benzines és egy felsőközép dízel) 2012-ben pontosan 1.788.360 Ft ment el csak üzemanyagra.
Átlagban 2 havonta van egy szerviz (~40-80E)
illetve 2011 április óta kellett cserélni mind a 4 gumigarnitúrát... (~524E)

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.07. 13:12:29

Igazából Pesten a metrón kívül nem igazán szükséges a jegy.Persze egy darabba be lehet fektetni ha szükséges és ellőni.A metró helyett pedig mindenhova el lehet jutni busszal-villamossal.És szerintem az az ember,akinek fel van dobva a labda,hogy eszik,vagy számlákat fizet,az bizony nem fog 350 ft-os jegyet venni pár megállóra.Persze az itt kommentelő mintapolgárok biztosan megveszik....Lehet erre mondni,hogy geciség,meg ezért tartunk itt,ahol tartunk,de csupán hazaszeretetből,vagy miből,meg"azért,hogy jobb legyen" nem fog senki elvenni napi mondjuk 2.000 Forintot csak BKV-ra a családjától,vagy a kajapénzből.

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.07. 13:19:09

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: Akkor én megszívtam mert Budáról járok Pestre dolgozni?
10e egy bérlet és azzal 30 napig utazol amennyit akarsz. (nemértem azt a napi 2000huf-ot) Igen mellette még tankolok is. Közelsem vagyok mintapolgár, de leégne a pofámról a bőr ha jegy/bérlet nélkül elkapnának.
Ha nincs jegyed lehet menni gyalog, vagy be lehet ülni az autóba és rá lehet eszmélni hogy 320ft-ból nem mész végig autóval a hungárián. Csak villamossal.

2013.01.07. 13:21:59

Drága autózni, de ha a cikkíró összeszámolná, hogy tömegkölekedve mennyibe került volna ez, akkor elájulna! Ugyanis sokkal többe, plusz büdösben álldogálhatott volna órákat az átszállásra várva. A vonat, ami normálisan olcsóbb kellene legyen a busztól is, nos az kb. másfélszer kerül kilóméterenként többe, mint autóval. Ha számolom a biztosítást, szervízköltséget stb. akkor egálban van. Ha ketten megyünk akkor fele annyiba kerül gépkocsival. A Spritmonitor.de oldalon én vezetek minden kiadást és nem kapok tőle infarktust. Egy távolsági bérletet nem tudnák megvenni a kiadásokból...

butschq 2013.01.07. 13:27:16

én mindig azt mondom, hogy akinek sír a szája a fenntartás miatt, az ne tartson autót.
Persze városban, meg nagyon nagy városban más a helyzet, én másképp látok sok dolgot, nagyon sokszor van alternatíva autó helyett.
De egy gyors számolást végzek gyorsan, tavaly nem sokat mentem motorral, bicaj nagyobb szerepet kapott. Asszongya júniusban vettem egy 5 literes kannával, de munkába járáshoz bicajt használtam. Július közepe fele fogyott ki, akkor 10 litert vettem, amit sikeresen elfogyasztottam olyan október körül (persze tartalék nem volt, én meg tolhattam haza).
15 liter benzin, plusz olaj. Tavaly ügyes voltam, ebben az évben többet fogok motorozni :)
Autóba ritkán tankolok én, talán négyszer ötször fordult elő, hogy saját használatra vittem, legyen 5 alkalom. 5*2000 ft, megint ügyes voltam. (ahová mentem, és amiért ott kicsit többet költöttem azért)
Szerviz: moci elérte a milf kategóriát, 30 éves lett, festés 25000, alkatrészek kb 20000, index javítás, kábelek cseréje kb 50000 ft. Többet költöttem rá, mint amennyit elbenzineztem. (ezért akarnak mostanában elmegyógyintézetbe küldeni :D ) Kötelező: 5616ft
Kocsi: olaj kb 10000, jobb első ajtó szélvédőcsere nem tudom mennyi volt, meg 4 gumi, azt se tudom, apa rendezte.
:)

2013.01.07. 13:27:27

@Sztavrosz_: 320 Ft-ból pontosan 10km-t megyek gépkocsival, ha dugó van. Ha nincs, akkor 15-öt. Klimatizálva, egyedül, nyugodtan, átszállások nélkül és rugalmasan. Vagyis lekanyarodhatok a Hungáriáról és nem kell átszállnom 320.-ért.
A tömegközlekedés kb. 3-4x drágább, mint hogy ne érje meg autózni. Vidékiként hivatali ügyeket intézni, vagy elutazni messzi rokonokhoz pedig nem is lehet máshogyan megoldani. És még csomagot is vihetek magammal.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.07. 13:28:32

@Sztavrosz_: Arra akarok kilyukadni,hogy ha valaki nagyon szarban van,akkor lehet alternatíva a bliccelés is.

mf_laca 2013.01.07. 13:33:06

Én nem írom a benzint, de egy kb. becslés:
2012: majdnem pontosan 10.000 km, 7,5-8 körüli átlaggal, az kb. 315.000 Ft, ezen kívül csak a kötelező szervíz, ami 30.000 volt + biztosítás + adó. Ez főleg melóba, de van kb. 8-10 hosszabb autópályázás. Ebből volt kevés céges ügy, amit kifizettek.

Sok. Ennek ellenére megéri, mert ha BKV lenne, akkor lenne 200.000-rel több pénzem, és - ugyanannyi munkaidő mellett - 8,3 nappal (!!!) kevesebb nap a családommal. Autó: összesen kb. 50-60 perc oda-vissza, BKV 2 óra naponta.

rekszem 2013.01.07. 13:36:55

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro:

jaja, én bringával járok mindenhová, de már eleve kizáró tényező a bkv, mert alkalmi jelleggel nem fogok 12 km-re 2 átszállással egy útra 1050-ft fizetni, oda-vissza 2100-at

ha majd olyan jegy lesz, ami nem átszállásra, hanem utazásra szól, akkor majd simán megveszem a 350 Ft-os jegyet, de addig nem ülök rá és kész

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.01.07. 13:37:23

Egy Volvo C70 2.4T-vel én is eltankolok kb. 50-70 ezret egy hónapban, de volt már, hogy 200 litert is vettem. 15.5-öt eszik városban (nagyrészt ott használom). Imádom;-)

rekszem 2013.01.07. 13:39:26

@abcd1234:

kicsit sarkosítod, egy éves bkv bérlet ára 120 ezer ft

ha néha mész vidékre, akkor is 2 kilóból megáll a dolog

ezt vesd össze az üzemanyagokkal és a járulékos költségekkel (amortizációt is számold)

Sztavrosz_ (törölt) 2013.01.07. 13:41:56

@EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro: Én meg arra gondolok hogy elég baj az ha felmerül a bliccelés alternatívaként. Inkább a gyaloglás lenne az altarnatíva, és nem az hogy a mások pénzén fenntartott tömegközlekedést ingyen akarom használni. Ez nem szabadna hogy alternatíva legyen bárkinek is....
Mint ahogy a "bejelentem minimálbérre és zsebből fizetem" is gyakorlat, pedig igazából senkinek se jó.

rekszem 2013.01.07. 13:42:13

@mf_laca:

kérdés, hogy kivennél egy hónap fizetetlen szabadságot, hogy a családoddal lehess, de nem lenne autód, akkor hogyan alakulna az év végi költségvetésed

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.07. 13:51:49

@Sztavrosz_: Persze,nyilván enm egy jó dolog és szerintem senki sem azért bliccel,mert örömét leli benne.

Lehet,hogy közhely,meg szar duma,de most én miért sétáljak napi 5-10 km-eket hóban,fagyban,esőben,kánikulában a melóba,amikor sokan mások szét bliccelik az agyukat és gond nélkül átutazzák a várost ingyen.Az meg a másik,hogy 10 utazó emberből szerintem 5-nek nincs jegye(és bérlete sem :) ).

Rain 2013.01.07. 13:52:12

Én is kiszámoltam, nem forintra, nagyjából.
50 km-re lakom a munkahelyemtől, és ez a pénz 660ezer forintra rúgott.
Szeretnék én is tesztautókat vezetni. Vagy olyan keveset menni, mint WinklerÚr.
:(

Zoli2009 2013.01.07. 13:53:00

20245 kilómétert mentem 2012-ben, ehhez 1866 liter benzinre volt szükségem, ez 9.1 l./100 km. fogyasztás, 80%-ban Budapesten közlekedem, és nagyon soknak találom. Következő autóm dízel lesz...

Szelid sunmalac 2013.01.07. 14:00:35

H Astra kombi - 1.7 turbo dizel - 2012 - 31297 km, 2289.71 liter gazolaj, 997212 forint

zsooca 2013.01.07. 14:04:47

Várom már azt a globális felmelegedést :D A fűtés számlát meg vidáman eltankolom majd valami motorba. ;)

Bambano 2013.01.07. 14:10:55

én egyszer (úgy érzem) tisztességesen kiszámoltam az akkori munkakörömnek, vezetési stílusomnak megfelelően a költségeket, 75 ft/km jött ki. ebben benne volt a biztosítás, adott időnként gumicserék, szerviz, akkori árakon. mostani benzinárakon ez biztos 100 forint fölött lenne.

Prien-u47 2013.01.07. 14:11:28

Ha kiszámolnám, mennyiért tankoltam, valószínűleg felakasztanám magam... 15 körüli városi fogyasztással elég durva lenne. :D

Bambano 2013.01.07. 14:17:45

@abcd1234: és ha hozzászámolnád valamilyen értéken, hogy autó akkor indul, amikor akarod, vonathoz igazodni kell, autóba annyit raksz, amennyit nem szégyellsz, vonaton meg amennyit elbír a két kezed, akkor még nagyobb hátrányba kerülne a tömegközlekedés. illetve minőséget is figyelembe véve az autót az ic 1. osztály árával kell hasonlítani.

Hurri Kán 2013.01.07. 14:19:58

@Bambano:
"A vonat ugyanannyit késik első osztályon is, mint másodikon". :D

rekszem 2013.01.07. 14:23:10

@Bambano:

de a vonatra felülök egy sörrel a kezemben, akár egy egész napos, fárasztó elfoglaltság után is :)

Abfangjaeger 2013.01.07. 14:30:59

@wsx: Minden nézőpont kérdése, ugye? Idézem, nem pontosan: "Ha elfogy a benzin, megyek BKV-val. Munkába menet meg amikor csak lehet, bliccelek." Akkor nem kellene egyáltalán autóval járni. Mert ugye amíg van benzin, autó, ha nem, BKV.
Vagy nem kellene kategorikusan kijelenteni ilyeneket. Utána meg megmagyarázni, hogy mégis mennyi mindenre kell az autó.
Apropó: a 20000 Ft-hoz hozzá kellene adni a kilyukasztott jegyek árát is, nem?

Winkler Róbert 2013.01.07. 14:36:46

@Attys: Ilyen pumpás bemutató-készlet, tapadókoronggal.

TheRminator 2013.01.07. 14:40:27

@rekszem: 1996-os G3 TDI-m van légkondi/légzsák stb. 545-ért vettem német idős első tulajtól karcmentesen (au autóban 240e km van, ebből 180e kb autópálya), nem hinném, hogy vesztett volna az értékéből

Nani24 2013.01.07. 15:01:32

@zsooca
Tiéd a pont :) Én is számoltam: kb 250-300 ezer az éves gázszámlám. A motorom 5 litert eszik azaz 5*400=2000 Ft Így a mostani 6-7 ezer km-hez képest még mehetnék 10-15000 km-t pluszba...hólyagosra motoroznám a hátsómat :)

voroseltolodas 2013.01.07. 15:03:04

A pénz csak szimbolikus értékkel bír. Egy darab papír,önmagában semmit sem ér. Arra szolgál,hogy elcseréljük valamire. Ha autózni akarunk akkor el kell cserélni üzemanyagra nincs mese.Hiába gyűr bele az ember a tankba egy húszezrest,nem fog elindulni az autó.
Számolgatni hány szines papírdarabot cseréltem el a benzinkúton egy év alatt? Elég értelmetlen dolog.

tede 2013.01.07. 15:04:05

Én sokáig írtam minden kiadást, de aztán arra jöttem rá, hogy csak azért, mert király statisztikákat tudok gyártani a számsorokból, teljesen feleslegesen az időmet erre áldozni.

Ha nem használja valaki a számadatokat, akkor felesleges gyűjteni.

Szelid sunmalac 2013.01.07. 15:11:05

@csúcsragi: Amig a szines papirlapokat masra is elcserelheted, es csak meghatarozott mennyisegu szines papirlapot kapsz meghatarozott mennyisegu termelt ertekert, addig nem art szamolgatni. Egyebkent meg gyujts inkabb csigakat!

hpapagaj 2013.01.07. 15:18:08

Jöjjön az örök klasszikus: Amerikában miért fele a benzin?

voroseltolodas 2013.01.07. 15:21:46

@tede: Jól teszed. Időpocsékolás.

hpapagaj 2013.01.07. 15:21:58

Igaz egy nevetséges öreg ház 400-700 000 USD ami egy vicc (felújítós műsorok alapján).

Grafithuszar 2013.01.07. 16:07:29

Akinek okostelefonja van, annak javaslom valamilyen "car costs" program feltelepítését. Én is egy ilyet használok, és nagyon hasznos tud lenni. Szerintem egyáltalán nem gáz ha utánaszámolunk a költségeknek, a struccpolitika soha nem vezetett eredményre....

lorincz84 2013.01.07. 16:13:46

Szia Robi!Milyen évjáratú a Tehén,ha szabad kérdezni?-elég pöpecül néz ki!

ogabor84 (törölt) 2013.01.07. 16:23:27

Én is vezetem a költségeket. :-)Tudja az ember, hogy mire számíthat. Szinte hobbiból költök az autóra, ha kell, ha nem. A jelenlegi picit több, mint egy éve van meg. Konkrétan ő az:
www.scenicrxt.eoldal.hu/
Semmi extra. :-) Lassan én is elérem a 700eft-ot vásárlástól nézve... hogy mennyit tankoltam? Azt is tudom... ~1300litert vásárlás óta. De legalább tudok számítani átlagfogyasztást hosszú távra, ~7,3l. :-)

Praktékás 2013.01.07. 16:24:37

Üdv kommentelők!
Úgy látom sikerült megelőzni. Mindegy. Én is egy mobilalkalmazást ajánlok mindenkinek. Nekem bejött. A neve "Radius Fuel". Ingyenes, többféle mobilrendszerre installálható. Egy hátránya van; egy járművet kezel egyszerre.
Viszont mindenféle statisztikát csont nélkül legyárt, még grafikont is rajzol. Arról és olyat, amilyet kérek tőle. Magyarul is tud. (Emlékeim szerint cseh fejlesztés)
Igaz, továbbadni nem tudom az adataimat(ld. az előző gyűjtősite-ok), de CSV text fájlba tud exportálni. Onnan csak egy lépés mondjuk az excel.
Egyet értek azokkal, akik azt írták, hogy fontos kézben tartani a költségeket. Ha tudom, hogy az aktuális autómmal mennyi mondjuk 1km költsége, helyből el tudom dönteni, hogy a sarki boltban vásárlok, vagy egy városszéli hyperben. Ennél is fontosabb, hogy érdemes-e egy útra elmennem, ha esetleg azt telefonon is el tudom rendezni. Minden ellentétes híreszteléssel szemben viszont a telefonköltség nehezebben mérhető, mint az üzemanyagé;))
Szó-mi-szó több éve használom ezt a kis programot, tankolás után max. 1 perc+ és máris kézzelfogható adataim vannak, ha szükséges. Akár csak arról, hogy jól működött-e a jobblábas fogyasztáscsökkentő;))

Krisi 2013.01.07. 16:45:24

hehehe, ha kiszámolnám elsírnám magam. 20éves 122 lóerős benzines autóval járok 60km-re dolgozni, az napi 120, néha munkatársammal felváltva, szóval heti 3-4 nappal simán lehet számolni. átlagos fogyasztásom kb. 9 liter, a de a 10 is még reális. kapok mondjuk a nettó 9Ft/km mellé még külön bejárási támogatást, de még így is horror összeg jön ki minden hónapban. még saccolni sem merek. ha nem szeretném az autómat már biztos felgyújtottam volna, és lecseréltem volna egy 1.3 szívódízel Citroen AX-re, ami 3 liter alatt fogyaszt.

de nem fogom.

mert úgy vagyok vele, hogy ha már napi 2 órát vezetek, akkor azt olyan autóban tegyem meg, ami örömöt ad cserébe. ezért nem sajnálom rá (annyira) a pénzt. ha majd nem fogom bírni anyagilag akkor eladom a faszba. de addig is élvezem midnen kilométerét :)

kayaibrahim 2013.01.07. 16:45:39

Szerintem az amortizáció az egyik legnagyobb költség, amit hajlamosak vagyunk elfelejteni. A BKV szerintem is röhejesen drága, a bicikli lenne jó választás, már ahol nem túl veszélyes.

Gubo77 2013.01.07. 17:19:10

Lehet, azért nem értem ezt a "telefonba nincs időm mindent bepötyögni" dolgot, mert butatelefonom van. Ellenben ha a blokkra ráírod a kilóméteróra állást (spórolósoknak az utólsó 3, esetleg 4 számjegy elég), máris megvan minden adat egy helyen. Hoppá.
Tudod, mint a NASA-s viccben: "...az oroszok meg ceruzát használnak."
;)

protézisesh 2013.01.07. 17:22:15

én a céges autóval 32.000km-t gurítottam, 8,0 átlagfogyasztással és 430Ft-os gázolajjal ez 2560L= 1,1mFt volt.

Emellett 4 év alatt legyalogoltam 1 adag nyári és egy adag téli gumit (2x4x 50.000 = 400.000 Ft), volt némi matrica, karbantartás, biztosítás, szóval valahol a nettó másfél-kétmillió közé esik az évente autózásra költött összeg.

Ja, plusz amortizáció évi 1.000.000,- :(

Winkler Róbert 2013.01.07. 17:41:54

@lorincz84: 1997. De közelről azért már nem néz ki annyira fittül.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.07. 17:47:10

@mis: Még annyit sem kell költenie.Ugyanis bármilyen nyelvű billentyűzettel lehet bármilyen nyelvű karaktereket leírni.Csak be kell állítani a kódlapokat hozzá.Aki nem tudja megjegyezni, hogy melyik gomb melyik betű, rá is írhatja, vagy használhat kis matricákat...Ennyit a számtech-nyelvtan náciskodásról... :D

voroseltolodas 2013.01.07. 17:48:55

Több ilyen deci szinten számolgatót,dicsekvőt ismerek. Az ilyen ne autózzon tényleg.8,6 vagy 8,8-at fogyaszt nem mindegy? Ezer kilométerre 800forint a különbség. Ezért stresszel,az optimális fordulatszámnál vált,hagyja kigurulni lámpánál és a kútnál is kézzel tolja előrébb a szerencsétlen.
800ft,nagybevásárlásnál szűken egy tusfürdőt kap érte hűha!
De a pénztárhoz menet belesöpör a kosárba pár doboz cigit 3000-ért az nem érdekes. Vagy átmennek a McDonba és a moslékra otthagyják az ezreket.

Brett Shaw 2013.01.07. 17:54:17

34500Km, 13l/100Km, 98+ üzemanyag.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.07. 17:55:33

@Macibb: Én már hajtottam el...Nem szokásom; de valami pillanatnyi elmezavar volt.Robogóval voltam, 1500 körül volt a számla.De este, mikor eszembe jutott, visszamentem és kifizettem.Én a hülye... :D Néztek is rám a kutasok döbbenten.

mis 2013.01.07. 17:56:44

@geegee: elvben még billentyűk sem kellenek hozzá. Az ASCII karakterkészletet meghívni nem nagy ördöngösség. Próbáld csak ki: lenyomod az altot és a numerikus billentyűn mondjuk beütöd azt, hogy 163. Tádám... Ez tuti mindenhol műxik :)

Kencsuszi 2013.01.07. 18:01:38

2011 dec 20 és 2012 dec 20 között:

15 tankolás
8054 Km
596 liter benzin
250 000 Ft

Fogyasztás: 7,4 l/100 Km

Átlag benzinár: 419 Ft/l
Legmagasabb ár: 452 Ft/l (ez valami extra benzin lehetett)
Legalacsonyabb ár: 391 Ft/l (2011 decemberben)

Legtöbb tankolás egyszerre: 53l (55 literes tank)
Legkevesebb: 16l
Átlag: 39,7l

Legmagasabb kúton hagyott összeg: 22e Ft
Átlag: 16666 Ft

etwas kultur muss sein 2013.01.07. 18:16:22

@ColT: "Szóval persze, bukó, csak ezen évek alatt autó nélkül meg atom nagy szopás lett volna."

Ez a lényeg. Egy budapesti nyugdíjas panellakó házaspárnak lehet, hogy nem kell autó, mert minden van 500 méteren belül és szinte semmire sincs igényük, de a nagy többségnek egyszerűen kell a kocsi. Ezernyi okból lehet rá szükség, és nagyban megkönnyíti az életet. Pláne vidéken vagy gyerekkel. Kocsi kell, és kész. Drága mulatság, de mégiscsak könnyebb és jobb vele az élet.

Bambano 2013.01.07. 18:41:09

@csúcsragi: hasonlóan mikor meghallja, hogy 2 forinttal drágább lesz a benya, csak azért külön elmegy tankolni...

etwas kultur muss sein 2013.01.07. 18:47:47

@Bambano: Lehet ezt még fokozni. Elszalad 2 Ft/L-ért tankolni 5 litert. Vagy egyik ismerősöm baromsága: Mindig csak 2 ezer Ft-ért tankol, hogy minél könnyebb legyen a kocsija, ezáltal alacsonyabb legyen a fogyasztás. Persze 2 ezerért mindig annál a kútnál tankol, ami épp útba esik, amikor már 20 km óta égeti a retináját az üres tankot jelző lámpa. Így van az, hogy jellemzően a környék 2 legdrágább kútjánál tankol. :DD

Persze magyarázhatok neki, nem érti.

Madár Fokker 2013.01.07. 18:48:03

Én ma elégettem 23.300 liter kerozint. Még szerencse, hogy a cég fizeti. :D

Németh András 2013.01.07. 18:59:33

@rozsdapeti: megelőzni már nem lehet, ha holnap leállna minden emberi eredetű kibocsátás akkor úgy 50 év kellene hogy a hatás eltűnjön...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.07. 19:04:23

@mis: Így van, ismerem a dolgot, kellett még a régi időkben sokat használni.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.07. 19:08:59

@Madár Fokker: Haha, gondolom, nagyban nyomod... :D Meg azért csak összedobja az a 50-150 utas is mögötted, nem?És általában telekocsival (telerepülővel...) mész, ugye? :D

woodoopilot 2013.01.07. 19:12:34

Pár hónapja többnyire egy elektromos mopedautóval furikázok. Amióta elkészült a villany Aixam, a családi autónkban 2x annyi ideig elég a benzin, mint korábban.

Az Aixam átépítése kb. 200e Ft-ba került, ebben benne van, a villanymotor, a vezérlő, aksik, stb. Az ár nagyon akciós volt, szinte minden alkatrészt meg tudtam venni féláron. Bukni tuti nem fogok rajta...
A hatótáv kb. 70 km. az az esetek többségében elég szokott lenni naponta. 100 km-en 8 kWh áramot fogyaszt a járgány, ez kevesebb mint 1 liter benzin ára. Az aksikat 15e km után cserélni kell, az kb. 100e Ft-ba fog kerülni. Az üzemanyagköltség + akkuamortizáció 15e km-rel számolva: 154e Ft, azaz 10 Ft/km kb. 2,5 literes fogyasztásnak felel meg. Egy robogó is többet fogyaszt ennél, de ebben a műanyag játékautóban legalább nem ázunk, és beleülhetünk ketten is. Műszaki vizsga, teljesítmény adó nincs, a biztosítás 3e Ft/év. Szervizháttér nincs, nekem kell szerelni a kocsit, de egy villanyautóban gyakorlatilag alig van kopó alkatrész. A féket is alig kell használni, mert elektromosan állóra lehet fékezni a járgányt, és még az aksit is töltjük közben.

Annyira nem nagy spórolás az elektromos autózás, de én nagyon megkedveltem. Lehet ciki egy mopedautóval járni, meg az ütközésvédelem is nulla, de a városban furikázni nekem tökéletesen megfelel...

Tomchy 2013.01.07. 19:24:45

@Gubo77: Ott a pont. Ugyanigy vezetem a fogyasztasmonitor.hu-n a költségeket én is.

tAB · http://tabblog.net 2013.01.07. 19:26:30

Az én 2012-es mérlegem:

31410 km
2018,4 liter
865430 Ft

Mindezt egy Skoda 120-assal :)

Rusger 2013.01.07. 19:27:58

Nekem szigorúan hobbiautóra, éves 2-3000 km-es futásteljesítménnyel számolva, minden járulékos költséggel együtt 9 literes átlagfogyasztással olyan 250k körüli összeg jön ki... egyben így utólag összeadva elég brutális összeg.

S2-77 2013.01.07. 19:30:10

2012 év
Autók km Liter Forint Üa

Céges autó 49 293 4 363,18 1 841 644 gázolaj

Feleségem 7 639 412,79 175 040 gázolaj
Oldtimer 1 5 579 571,05 250 415 benzin
Oldtimer 2 1 607 366,35 162 017 benzin
Oldtimer 3 2 824 462,90 194 105 benzin
Saját összesen 17 649 781 577

NperA 2013.01.07. 19:33:53

Nekem 2012.02.09-én volt az első tankolásom 68781 km-nél. A legutolsó 78243 km-nél volt.

Tehát:

628 liter
9461 km

Került 9270 SEK-be. 33-as árfolyammal számítva ez sok gombóc fagyi...

Madár Fokker 2013.01.07. 19:48:56

@geegee: Szerencsére összedobják az utasok. Saját zsebből kicsit költséges hobbi volna. A telekocsi nem mindig jön össze, de azért már a 80%-os kihasználtság is igen jó.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2013.01.07. 19:51:44

54000km, 10literes fogyasztás, 2268000Ft.

pelisandor · http://pelisandor.tvn.hu/ 2013.01.07. 19:58:24

spritmonitor.de-t senki sem használja? :)

26.474 km
1.691 liter
708.152 HUF
6,39 l/100km

Ez csak üzemanyag...

tAB · http://tabblog.net 2013.01.07. 20:05:08

@SzélsebesVelorex:

Mi baj ezzel a 2ezres tankolással? Fater is mindig értetlenkedik, hogy mi baja van mindenkinek a benzin árakkal, ő már 10 éve ugyanúgy 2ezerért tankol mindig :)

nyisziati 2013.01.07. 20:17:18

@skyrangr: na! Azért durva lenne. Ötödáron kijövök a 26 éves Opel Kadett 1.6D-mel a taxihoz képest, már számoltam.
(40 forint a 200-zal szemben)

srank 2013.01.07. 20:17:46

@hpapagaj: nem hallottál még arról a városi legendáról, hogy azért háborúzik az USA gyakorlatilag 23 éve "olajos" vidékeken, mert ...

NperA 2013.01.07. 20:18:17

@pelisandor:

Van applikáció is Androidon, simán fel lehet tölteni a kúton akár...

Katana750 2013.01.07. 20:21:07

Még soha nem jutott eszembe ilyen költségszámolás,de most kedvet kaptam hozzá. Jó poszt volt,köszi.

NperA 2013.01.07. 20:25:09

@wsx:

Ha nem érvényes jeggyel vagy bérlettel utazol akkor lopsz. Lehet mellébeszélni, de ez lopás.

skyrangr 2013.01.07. 20:25:12

@nyisziati: az oké. de ha csak azért tartod fent az autódat, hogy azt a pár utat megtedd, amit amúgy taxival megtennél, mondjuk azt, hogy 25km/év, akkor mennyibe kerülne a fenntartás 1km-re lebontva (adó, biztosítás, szerviz, stb)?
persze ez sem életszerű, mert az autót meg nem csak erre tartod fent... de érted amire gondolok, nem?

lényeg a lényeg az autózás drága, és sok helyen ki lehet váltani közösségi közlekedéssel.
ami igaz hogy nem kényelmes, de vannak egyéb előnyei...

(mondom én, aki évente 20-25e km-t autózik privát, és legalább 10-12e-et meló miatt :) )

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.07. 20:27:27

Én ki sem merem számolni a 18 éves V6-os benzinest,ami napi 80 km oda,80 km vissza utat tesz meg plusz az egyéb utak.

Tonti-10 2013.01.07. 20:28:45

Szerintem nem csak nekem probléma az idő... Kis gondolatébresztőnek: A 13. kerületben lakom, 17. végére járok dolgozni, 22. kerületben laknak a szüleim, feleségem szülei pedig 160km-re vidéken. Vidékre a tömegközlekedés sokkal drágább és lassabb is mint kocsival (kb + 3 óra utazás és +6e Ft oda-vissza). Szülőkhöz bkv-val kb. 1 óra 20 perc (tervező szerint), kocsival 25p. Munkába másfél óra BKV-val, 45 perc kocsival és 25 perc motorral. A spórolás jegyében (is :)) vettem egy motort, ezzel megspórolok évi 200-250e-t márciustól októberig és minden nap 40 perccel többet lehetek otthon. Így 1,5 év alatt visszajön az ára, aztán spórolás.... Viszont nem pörög annyira a kocsiba a km, nincs annyi szerviz, nem kell lecserélni és +3-4 évig szolgálhat. Eredetileg idén akartam cserélni a kocsit, de így nem fogom.

Vhornet 2013.01.07. 20:29:49

Én pedig sem azt nem figyeltem, hogy hány kilométert autóztam tavaly, sem azt, hogy mennyiért vettem gázolajat. Annyi a szokásom, hogy egyszerre csak 5-6 ezerért tankolok, annyival 200-240 kilométert legalább meg teszek. 5 liter-el szoktam számolni. Ha úgy megyek mint a lapostetű 4,8-at, ha kitolom a szemét 5,5. Nincs értelme sokat tötymörögnöm, de azért nem is gyilkolom. Költeni csak egy olajcserét kellett rá, az is olcsón megvolt.

GiXXXer 2013.01.07. 20:46:16

Én tavaly mentem úgy 50.000 km-t, körülbelül 7,5-8 literes átlaggal (sok-sok autópálya), az kb. 3750-4000 liter nafta. Az átlagár kb. 450 Ft (sok német benzin 1,65-1,72-ért, svéd benzin 15-16 koronáért) - az annyi mint... 1.675.000 - 1.800.000... pffff... Nem gyenge.

Bele se merek gondolni, honnan van pénz ilyen nagy benzines böszme terepjárókba évi 80-100.000 autópályás (németben ez 200-at jelent) km-t beletenni. Megesznek akár 20-30 litert (X5 3.0 benzin 140-150-nél 17 körül eszik), 100.000 km alatt az 30.000 liter szorozva 450 ft... :) Ez kb. egy V6 TDI A6-as Audi ára... 13,5 misi... Ehhez képest én még kismiska se vagyok.

sascha 2013.01.07. 20:50:53

2012. ev: 18329km
benzin: 2780,81€ (15,1cent/km)
egyeb (biztositas, ado, szerviz): 2456,39€
összesen: 5237,2€ (28,6€/km)
(viszonyitas kepen az autot most 2900€-ert adtam el...)

CoIie 2013.01.07. 20:56:11

Én csak azt számolom mennyi maradt meg azzal, hogy nem átlagosan, hanem "normálisan" vezetek. Azaz a gyári 8,5 l helyett 6,5-el eljárok városban.
100 km-enként tehát úgy 2 l megmarad, mostanában évi 18k km-t megyek, tehát 360 l, kb. 150k HUF marad meg!
A szervizelés kb. 10-15k HUF évente.

pedaz 2013.01.07. 20:59:28

Lényeg a lényeg:
Lehet, hogy drága dolog ez az autózás, de távolságtól függően 2-3 felnőtt esetén már olcsóbb (pro kopf) mint a busz. Nem vagy időhöz kötve, de a sofőr nem pihenhet ( ideális személy esetén kárpótolja a vezetés élménye ). Kinek-kinek ízlése szerint.

nyisziati 2013.01.07. 20:59:53

@skyrangr: persze, drága. Nekem 12.000 km/év, ~200.000 Ft javítási ktg., ~300e tankolás.

A mi családunkban is inkább mozgássérült faterom miatt+idős anyám miatt létszükséglet, én tavaly többször még Budára is áttekertem, ha jó volt az idő (cca. 40 km oda-vissza).

mükkemakk 2013.01.07. 21:02:31

@woodoopilot: Lebuktál fagylaltos....nem hiányzik a sárkányod, talpad alatt fütyölt-e a szél?

összeszámoltam, általában biciklivel járok dolgozni, de így is elautóztam 150.000, Ft ot, elmotoroztam 170.000, Ft-ot.

gabor.doczi 2013.01.07. 21:04:35

'86-os Skoda Rapid. Valahol évi 2100 liter környékén csúsztat le a torkán, de ha kell megy 160-at azon a 70 km-en, amit megteszek munkába és vissza. Tankolás saját zsebből, a fizetés 60%-alékának hathatós felhasználásával. Én sem értem, miért csinálom...

tundrazuzmo (törölt) 2013.01.07. 21:09:45

A döntés teljesen racionális. Meg kell nézni, hogy hány kilómétert, mekkora költséggel, mennyi idő alatt és milyen körülmények között lehet megtenni:
- saját autóval (vagy céges autóval)
- bérelt autóval
- biciklivel
- taxival
- tömegközlekedve

Nekem csak a saját autó jött be, mint ahogyan bizonyos napi megtett kilóméter felett szinte mindenkinek.
OK, eltankoltam kb. 1 millát 2012-ben.
De a tömegközlekedéshez képest megspórolt időben meg kerestem 2 millát...

woodoopilot 2013.01.07. 21:13:30

@mükkemakk: az idén nem repültem egy percet sem, és igazából nem is tudom az okát. A repcsimet csak össze kellene szerelni, óránként az a 2-3 liter benzin sem lenne sok pénz, belépőm is van már végre, de valahogy mégsem járok ki a reptérre.
Lehet építenem kellene egy elektromos repülőt..:)

Ssinyo 2013.01.07. 21:27:44

3,5 Év @ 54.000km @ 37Ft/Km

Üzemben tartás: 380.000 Ft
/2gar gumi,1 felni gar,Biztosítás,gpjm adó, szezon gumizás/

Szerviz: 420.000 Ft
/gyakorlatilag az összes típus hiba előjött/

Benzin: 1.300.000 Ft / 3.581 Liter @ 6.6/100km

nyisziati 2013.01.07. 21:36:23

@JmOS: "Én meg mindig csodálkozom miért nyomják annyira az emberek, mindenki ennyire gazdag, hogy nem spórol a benzinnel??? "
Így van, a másik ok meg, hogy kb. a 3-4-szeresére nőtt a trafik száma az elmúlt években csak az általam látogatott útvonalakon, ráadásul jóval gyakrabban változtatják a helyüket is. Ennyire van pénze sokaknak a több tízezres bírságokra???

Ma délután úgy vágott ki mögülem egy átlag Opel a Gyömrőin, mintha fizették volna ezért. Pont ott volt egy sebességmérő tábla (Shell-kút, aki ismeri a helyet), 85-tel ment a fickó!
Ráadásul errefelé elég gyakran szoktak rendőrök is állni, nem semmi bátorság (vagy tudatlanság).

tundrazuzmo (törölt) 2013.01.07. 21:37:07

@Macibb: "Ha jegy nélkül utazol a buszon, miért nem hajtasz el fizetés nélkül a tankolás után?"

Ha én hajtok el a benzinkútról fizetés nélkül, akkor a kutas utánam szól:
- Főnök, ebben a hónapban nem vesz ki pénzt?
:)

dennisthemenace 2013.01.07. 21:43:49

@GGerg: Gondolkodtam rajta, de inkabb Alfat vettem..:)

nyisziati 2013.01.07. 21:53:15

@abcd1234: "A tömegközlekedés kb. 3-4x drágább, mint hogy ne érje meg autózni."

Max. ha vonatot számolsz, BKV esetén fordított az arány. Nekem a minimál költségvetésű Opelom kb. havi 40-be fáj (benya+jav), BKV bérlet pedig 10. Ha hárman megyünk (előfordul) akkor sem nullszaldós.

tundrazuzmo (törölt) 2013.01.07. 21:57:07

@woodoopilot: "az idén nem repültem egy percet sem, és igazából nem is tudom az okát."

Megmagyarázom: ez azért van, mert még csak január 7 van...

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2013.01.07. 22:04:08

Üzemanyagköltséget sosem, egyéb költségeket mindig írom.
Szerintem nincs értelme a tankolást vezetni, használom tudatosan, ennyi.

nyisziati 2013.01.07. 22:09:09

@Sztavrosz_: "Ez nem szabadna hogy alternatíva legyen bárkinek is...."

Így van. Ezért (is) van a BKV-nek 800 milliárd(!!!!!!!) Ft tartozása. A másik ok ugye a nokiás dobozokban "kimentett" pénzek, de mivel az is lopás, ezért lényegében egy kategória.

balee13 2013.01.07. 22:09:49

13400km, 355000 Forint, 893 liter.

glinolid 2013.01.07. 22:11:33

Évi 20ekm, 1511 l benzin, $1520/év, nem sokkal több, mint a lakásunk havi bérleti díja.

nyisziati 2013.01.07. 22:18:30

@Zoli2009: "80%-ban Budapesten közlekedem, és nagyon soknak találom. Következő autóm dízel lesz... "

Mi pont ezért cseréltük a 10 litert fogyasztó benzinesünket a jelenlegi dízelre. Megbántam, mert ha összeszámolom, akkor amennyivel kevesebbet költök gázolajra, annyival több a szerelési költség. Ráadásul hangosabb, gyengébb és kényelmetlenebb is, bár a mai autóknál ez a különbség már jóval kisebb.

Egyébként volt valahol (autós újságban) egy összehasonlítás, ahol kiszámolták, hogy dízelt fenntartani csak akkor éri meg, ha évente elég sokat mész vele (több tízezeret).

Rocko- 2013.01.07. 22:24:42

@rekszem: én autüba is beülök 3 üveg whiskey-vel.
csak nem iszom meg.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.01.07. 22:30:11

@dennisthemenace: Egyszer már igazán összefuthatnánk..

Rocko- 2013.01.07. 22:32:00

@Macibb: talán mert a benzinkutat érdekli a bevétel, nem az állam használja pénzmosodának, ezért odafigyel erre.

lord75 2013.01.07. 22:48:54

@csúcsragi: hagyd,a sok birka eddig nem jut el:)

ennél még jobb:"megyek a benzinkútra tankolni,holnap 5,- Ft al drágul a benzin"

-tankol kb 40 litert,örül magának(az már eszébe sem jut,hogy 1 nap múlva amúgy is arra jár esetleg és nem kell ezért oda vissza 10km-t autóznia-költség kb 400,-Ft),+ kifele menet megiszik az automatából egy kávét 190,-ért......

és meglepöen sok ilyen üzletember van,az ilyenek szállnak ki a 6 millióba került 700ezret érö suzukikból

Rocko- 2013.01.07. 22:51:15

@dennisthemenace: látom a családban senki se vesz autót. :}

etwas kultur muss sein 2013.01.07. 23:49:18

@tAB: Hehe. :-) Meg egyébként is olyan szívderítő látvány, hogy tankolás után a mutató felmászik tök nulláról a nulla és a negyed jel közé. :D

conmorientes 2013.01.08. 00:35:05

Kb. 1M ment el ebben az évben naftára, de nem sajnálom, mert minden cseppje, és minden forintocskája maga volt a tömény élvezet.
Kétszer ültem az elmúlt évben BKV-n egyszer részegen buliból, egyszer meg előre megfontolt kitervelt szándékból.
Részegen még ha nehezen is de viselhető....
Ezért ebben az évben nem is tervezem :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 01:59:01

@Madár Fokker: :D Azért nem is hinné az ember, hogy csak az üzemanyag lehet több 10 tonna is... (Durván 1 L víz= 1 kg, a benzin persze könnyebb valamivel)

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 02:40:45

@hpapagaj: maga a benzin ugyanannyi, csak az ado keves rajta. a benzin ara a kutaknal most Magyarorszagon kb 65% adot tartalmaz.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 02:46:41

@geegee: 0.73 a benzin, a gazolaj surubb

en autoval jarok mert nincs tomegkozlekedes, ez egy 80ezres varos es nem deldakotaban van hanem SanFranciscotol egy orara. Van allitolag valami 7szemelyes kisbusz ami jar de en meg nem lattam sosem. 15 eve megkerdeztem egy haverom LA ben hogy buszozott e mar, azt felelte o meg soha de nincs olyan ismerose aki egy metert is ment volna busszal. Most mar azert ott is buszoznak azert. mondjuk akkor $0.9 volt a benzin most $3

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 02:49:37

The next time you complain about the price of gas, remember: It's all relative. Filling up the same 39-gallon tank of a Chevrolet Suburban in Venezuela costs $3.51. In Norway it's $394.68.

bovebben:

www.bloomberg.com/slideshow/2012-08-13/highest-cheapest-gas-prices-by-country.html

ugyhogy nem sirni a benzinarakon!!! :)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 03:06:15

@visszakettopadlogaz: Gondolom, gallonja kerül 3 dollárba, ugye? Akkor 230*3/3,8 , és kiderül, hogy lassan elérte a 180 forintot a benzin odakint...Óbazmg, de szar lehet... :D Ha lesz kis időm, majd sajnálkozom. :D Itt nálunk meg még csak 500 forint...Remélem, azért nem sértődsz meg... :-)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 03:25:21

@geegee: És nagyon jó a fájdalomszint kiértékelése is, mutatja, hogy mennyire könnyen, vagy nehezen fizetik ki az adott országban.A döbbenet számomra a venezuelai ár; oké, hogy valszeg sok olaj van az ország lakosságához képest, de nem tudom felfogni, hogy a p!cs@ba nem adóztatja halálra a benzinárat a venezuelai kormány...?Nem lehetne onnan politikusokat importálni? :-/

Tökösmákos 2013.01.08. 03:29:59

@visszakettopadlogaz: Jah de Venezuelára fúj is az IMF meg FED tulaj Rothschild akinek Magyarország is a gyarmata (Soros Gyurka meg a fullajtárja aki többek között a fideszesek ösztöndíjait állta) :P

Tökösmákos 2013.01.08. 03:35:10

@geegee: az ottani politikusok valszeg nem a Rothschildok bábjai, ez az EUban max Izlandról mondható el, de róluk is csak a "válság" óta mikor is Izland népe felkelt, leváltotta a kormányát és nem adott pénzt a bankoknak hanem hagyta (volna) őket csődbe menni. Persze mivel a válság csak mesterségesen kreált dolog (így készítik elő a terepet a 3. világháborúra ami során a jelenleg még nem az ő kezükben levő ingatlanokat és ingóságokat is megszerzik majd) ezért persze nem mentek csődbe, viszont Rothschild bosszúból az izlandi pénzt értéke harmadára rontotta le. Viszont Izlandon nincs munkanéküliség, se recesszió. A gazdaság az EUs átlag duplájával nőtt 2012-ben.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 04:27:00

az olcso benzin meg senkit nem tett boldogga.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 04:29:06

egy jo baratom volt venezuellaban, annyit mondott ha legkozelebb kell menjen akkor inkabb felmond ahol dolgozik.

Kov 2013.01.08. 05:37:34

@SzélsebesVelorex: A kétezerért tankolás nekem is heppem, de nem a súlycsökkentés az ideológia mögötte, hanem az önmagam elleni pszichológiai hadviselés.

Gödöllői vagyok, Pestet kétezerből pont megjárom. Az autót teletankolni egyszeri fájdalom, de hát az ember nyugtázza annyival hogy muszáj, és a budira is kocsival megy. Minden nap megállni a kútnál más tészta, a kínai vizes kínzáshoz lehetne hasonlítani, miszerint egy-egy csepp önmagában nem nagy kín, de folytatólagosan egy idő után elviselhetetlenné válik. :D Hív a vasút, vár a MÁV! (brrr)

Burgermeister 2013.01.08. 05:45:22

Sziasztok!
Mivel az üzemanyagárak (LPG-is) brutálisan felmentek ezért én mindig azzal járok amivel éppen a legköltséghatékonyabb. Persze vannak kivételek amikor kell az autó de ez kb. 4-5 alkalom volt tavaly. Igy autót, robogot, bringát és BKV. (BKV tavaly kb. 3 alkalom.)
LPG-s autó kb. 5000 kilométer (kb. 135 ezer forint)
maxi robogo kb. 5000 kilométer (kb. 70 ezer forint)
( A legdurvább barátnőm esete. Munkábajárás 140 km oda és vissza, ez kb. 900ezer forint. Erre javasoltam, hogy gázt bele!)

Burgermeister 2013.01.08. 05:47:21

Androidra fuel log app.

Shadowbull 2013.01.08. 07:03:10

@Tökösmákos: eloszor rohogtem, de aztan lattam hogy nem tettel szmajlit. Mert amugy jo kis kurucos parodia lett volna.

Kihagytad amugy a cion bolcseit, meg drabikot, es kellett volna egy fel mondat arrol is, hogy Jezus partus herceg volt.

Rocko- 2013.01.08. 07:40:08

@visszakettopadlogaz: csinálok egy autót amit adó hajt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 08:02:20

@Rocko-: ez jo! :) mondjuk arra is kitalalnanak valamit!! tudod Montesquieu mondta: ha a sz@r finom lenne a szegenyeknek nem lenne segguk! a hatalom minidg vigyazz arra hogy ne jarjunk jol - hallom az LPG olcsosaga is szurta a szemuk

@Shadowbull: a gyurccsanny takarogggy lejart lemez, most ezek mennek! :D csodalom hogy a szivcsakra/pilis/sziriuszrol jottunk az kimaradt

@Tökösmákos: A Dalai Láma, mikor megkérdezték, mi az ami leginkább meglepi az emberiséggel kapcsolatban, ezt válaszolta:
"Az ember. Mert feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét.
És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és aztán úgy hal meg, hogy soha nem is élt igazán."

ne foglalkozz a rocsildokkal, eld az eleted

Közlekedőedény (törölt) 2013.01.08. 08:52:23

Én mindent vezetek (tankolás, matrica, szervíz, biztosítás), és bizony szép nagy számok szoktak kijönni, de nekem nagyon megéri a mindenkitől független mobilitás.

Az autózás drága dolog, és véleményem szerint egyre inkább luxus lesz. De igazából a tömegközlekedés sem olcsó, és egy nagy büdös rohadvány az egész.

Volt nekem 5 évig Swiftem, amire az "okosok" szerint semmit nem kell költeni. Az okosok mind retardáltak, az ilyenektől lehet megvenni a lefingott szarokat. Igényes vagyok a járműveimre is, ezért jó karban tartom őket. 5 év alatt beletettem a Swiftbe 100000 km-t, a benzin, javítások, tehát minden összesen kb. 3,3 MFt volt. Ez sok. De az autózás drága dolog. Aki azt hiszi, hogy havi 20000 Ft-ból fenn lehet tartani egy autót, az 1) vagy hülye és nem tud számolni, 2) vagy pedig azért vesz autót, hogy az utcán parkoltassa és minden reggel meleg pillantásokat vessen rá, amikor elslattyog a buszhoz.

Én vállalom az autózás pluszköltségét, mert a "közösségi közlekedésnek" csúfolt tömegjelenettől kiakadok. Egyszerűen irritál a sok ismeretlen közelsége. Nem vagyok barátkozós alkat, nem akarok ismerkedni (vagy ha igen, nem ott). A HÉV-et 160 cm-es gnómoknak tervezték, zsibbad a lábam, a derekam, a műplüss beszívta nyáron az izzadt seggszagot, amit átvesz a nadrágom. A redvás üléseken nem fér el négy felnőtt, valaki mindig a vesémben matat a könyökével vagy nyomja a zsíros lábát. Túlfűtött, vagy rohadt hideg. Felszáll a lihegős, a büdösszájú, az állandóan telefonáló, az alfahím (120 fokos terpeszben a lába), a plázapicsa, az agressziív nyugdíjas utas; nem akarok találkozni velük, így is látok elég idiótát. Nem, kösz, inkább autózok.

Márciustól meg átnyergelek a bringára, és akkor még olcsó is vagyok, sportolok is, gyorsan is, élvezem is, és gyakorlatilag nincs olyan, hogy dugóba kerülnék. Mondjuk azt is sokan elfelejtik, hogy évi több ezer km-es futásteljesítmény mellett a bicikli sincs ingyen, én pl. 6000 km-enként elhasználok egy hátsó gumit, 1500 km-enként a láncot, aztán kopnak a fékek, kell felszerelés is, javítások, nő az ember étvágya is... ;)

Tudomásul kell venni: akárhogy közlekedik az ember, az pénzbe kerül, és egyre többe.

Rocko- 2013.01.08. 09:19:27

@visszakettopadlogaz: jaja. :/ szivatjék az LPG-t itt.
ott meg a hibridet. teljesen jó ötlet, majd visszaszoknak nálatok az 6 literes gépekre.

Schütii 2013.01.08. 12:30:26

Mi értelme van/volt ennek Róbert? Mindenki maga dönti el hogy a jövedelméhez képest mekkora az az összeg amit elfüstöl és hogy ez "fenntartható" e számára vagy sem. Ha nem viszonyítjuk semmihez, csak egy kopasz számot kapunk, amit kérve/kéretlenül mások elé tárva őket hozzuk abba a helyzetbe hogy viszonyítani kezdjenek. És itt aztán kultúráltsági szinttől erősen függő visszajelzést kap, a "leszarom, ő dolga" -tól a "honnanazanyádbólvagyígytele" -vel bezárólag. Kvázi, a számolgató és ennek eredményét közlő ember önnönmagát kívánja "rangsorolni" azon a mérécén amit a pénz jelöl ki. Vagy, a másik elméletem szerint szánt szándékkal véleményt, azaz kattintásokat akar gyűjteni, áttételesen pedig még több pénzt.
Értem én, de azért ne így már, lécci...

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 13:29:25

@Kov: Én 99%-ban teli rakom. Eléggé tudatosan vezetek, nem ülök kocsiba feleslegesen. Rendszerint a környék legolcsóbb kútján tankolok, ezzel hozok literenként 8-12 Ft-ot a többi kúthoz képest. Továbbá nem kell 2 naponta megállnom tankolni, ami felesleges 5-10 perc időelcseszés lenne, illetve télen fagyoskodás. Így ritkábban fenyeget az, hogy ha rohannom kell valahová, akkor csak 20 km-re elég a benyám, ezért meg kelljen állni tankolni.
Az 1% amikor nem rakom teli, csak pár litert töltök bele akkor van, amikor mégis úgy jön össze, hogy kényszerből egy drága kúton tankolok.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:30:57

Havi 30-40 ezer a benzinpénz alsó hangon. Sajna, rá kellett döbbennem pár havi nyugtagyűjtögetés után, hogy a városon történő átvergődés közben zabálódik fel a benzin nagy része, hála a szerencsétlenkedő sofőröknek, akik miatt egyetlen kurva zöldhullámot sem lehet normálisan meglovagolni.

---

Ha a forgatókönyv szerint haladnak a kilincsorrúak, Venezuelát ugyanúgy le fogják radírozni, mint Irakot, Iránt + Észak-Afrikát. Csak idő kérdése.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:32:17

Bocs, nem Iránt, hanem Afganisztátn.

Shadowbull 2013.01.08. 14:35:17

@magyar_ellenállás: nem fogjak. a loteri kutyat nem erdekli mi van venezuelaban.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:43:48

Attól, hogy te a béjemvégyárból írogatva mindentudó nyugodt bölcs szerepében tetszelegsz, a világ még nem fog a hülyeségedhez igazodni.

Kb. olyan szinten látod a világot, mint az Echo tévén az idióta riporter, aki azt mondta, hogy nevetett a legutóbbi késeléses riporton, mert ő a mátészalkai gimnáziumi évei alatt soha nem került konfliktusba cigányokkal.

Nagyon fájdalmas lesz az ébredés neki is, neked is, meg úgy általában minden agyhalottnak.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 14:49:26

@Shadowbull: Egy immár nyugdíjas US Army százezredes (tehát nem MAri néni a titkárságról) nyilatkozta, hogy hónapokkal a WTC-s parasztvakítás előtt már le volt papírozva, hogy megy a sok agymosott idióta keletre.

És Venezuela is rajta van egy másik listán, erről meg Aaron Russonak beszélt az egyik fő-fő kilincsorrú, habár Russo bácsi már alulról szagolja a flasztert, így nem lehet kivallatni, vajon igazat beszélt-e.

Kb. ugyanannyi esély van rá, mint a te sületlenségei valóságtartalmára.

Shadowbull 2013.01.08. 14:55:58

@magyar_ellenállás: nem tetszelgek en semmilyen szerepben, egyszeruen nem bologatok az ilyen fusztralt gorcsoknek mint te, akik a sajat elbaszott eletukert mindenkeppen valaki mast akarnak hibaztatni.
Butak vagytok, vegtelenul korlatoltak, nem ertitek a vilagot, ezert krealtok magatoknak valamit, amiben hinni tudtok. Tok mindegy hogy az tervezett avultatas, zsido vilagosszeeskuves, hetszeresen csavarodo sziriuszi gen vagy piros potty a magyar meg a japan kisgyerek seggen.
Persze ertem en, kenyelmes allaspont hogy a zsidok felelosek mindenert, akik osszeeskudtek PONT ellenetek, es nem engednek ervenyesulni, pedig ha a zsidok nem osszeeskudoznenek, akkor ti annyira fasza gyerekek lennetek hogy csak na.

Kicsit nyisd ki a szemed, tanulj, olvass, (ne drabikot, meg cion bolcseit) ismerd meg a vilagot, nem fog megartani.

Bar van aki mar szuletesetol kezdve kupplungos, mindenhol ufokat meg zsidokat lat, azon nem segit semmi.

Bar nekik sem art neha szolni, hogy bazmeg hulye vagy, mert ha csak mindig a sajat kupplungos szubkulturajaban mozog, akkor meg elkezdi elhinni, hogy mindenki pont olyan elmeroggyant mint o.

Shadowbull 2013.01.08. 14:57:44

@magyar_ellenállás: persze, tudom en, a wtc tamadas elott az osszes ott dolgozo zsidot felhivtak telefonon, hogy ma ne menj dolgozni, mert rombolunk.

ismerem az osszes ostoba elmeletet.

srank 2013.01.08. 15:00:18

egy biztos, a III. VH-t ázsia vívja a nyugattal ...

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:01:06

Emlékeim szerint már a 2000-es évek elejétől megy a feszkó Chavez izmozása miatt, habár a külföldi sajtó arról regél(t), hogy az USA felé irányuló venezuelai olajexport leállása csepp a tengerben, szarni rája. Persze, ennek ellenére az Obamajom előtti Rizs nevű dísznigger kurva vergődött egy sort, mert az volt neki előírva.

Értelmes, felnőtt ember egy szót sem hisz el a sajtónak. Sajna, még a pár hónappal ezelőtti hírekre sem emlékeznek sokan, az összefüggéseket meg végképp képtelenek átlátni, ezért valóban az a legértelmesebb cselekedet, hogy szarik az ember az egészre. Csak akkor pl. senki ne regéljen az ősök hősiességről meg hasonló faszságokról a gyerekének meg az unokájának, ha közben hagyja, hogy őt magát meg tömködje hátulról az Államnak nevezett virtuális fosrakás.

Jawarider 2013.01.08. 15:02:21

Én meg BKV-zom. Nem gond a dugó, a parkolás, ihatok, éjszakaival is meglepően hamar hazaérek és az autó költségekhez képest szinte ingyen van. Nézem, hogy mennyit költöttetek kocsira, majdnem lefordultam a székről. 2 éve amikor a kocsit megvettem csak ide-oda elmegyek használat gyanánt is a havi BKV bérlet ára kis túlzással napok alatt elment. Azóta a kocsit letettem, kb. 5e km ment bele 2 év alatt úgyhogy meglesz még egy pár évig.(Már meg akarták venni de marad mert semmi baja sincs:)

Shadowbull 2013.01.08. 15:03:01

@srank: szerintem meg a sziriusziak a pirezekkel.

Amugy meg hulyek lennenek haboruzni, amikor mindenkinek teljesen megfelelel ugy a dolgok allasa ahogy van.

Atomfegyverek arnyekaban egyebkent sem lelkes senki sem, nem veletlenul nincsennek komolyabb fegyveres konfliktusok majd 70 eve.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:03:28

@Shadowbull: Ezek, sajnos, nem elméletek. Hidd el, én is örülnék neki, ha azok lennének, de, sajna, már mind bizonyított TÉNY. Én írtam ide többször is, hogy a 60-as évek Amerikájában már lezajlott ugyanaz a technológiai átbaszáshullám, ami hozzánk a 90-es évek végén csapott át, de arra is csak hümmögtél. Minden dokumentálva van.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:07:13

@Shadowbull: "nem veletlenul nincsennek komolyabb fegyveres konfliktusok majd 70 eve"

Te hülye vagy. A délszláv háború óta az USA hadserege és a NATO gyakorlatilag folyamatosan éles hadi cselekményeket hajt végre a világ számos pontján, amiben katonák és polgári lakosok ezrei halnak meg, és milliárdos kár keletkezik az anyagi javakban.

Ha ez neked nem komoly fegyveres konfliktus, akkor nem tudom, mi számít annak.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:09:04

@Shadowbull: Drábik nekem gyanús, úgyhogy ignorálom, a jegyzőkönyvnek meg minden bekezdése beigazolódni látszik. Néha ki kéne jönnöd a gyárból, hogy láss is, ne csak nézz.

Shadowbull 2013.01.08. 15:10:23

@magyar_ellenállás: persze hogy megy a feszko, amikor Chavez gazdasagi erdekeket sert! Senki nem allitotta hogy allamoknak ne lennenek erdekei. Vannak, es ervenyesitik is oket, neha mocskos eszkozokkel. De ehhez nem kellenek zsidok akik hatulrol mozgatjak a szalakat.

Shadowbull 2013.01.08. 15:12:21

@magyar_ellenállás: konkretan mire gondolsz? a tervezett avultatasra?

Itt altalaban ket fogalom keveredik, az erkolcsi avul(tat)as es a programozott tonkremenetel. Az elobbi letezik, bar igen osszetett tema, utobbi nincs.

srank 2013.01.08. 15:12:38

@Shadowbull:
a dolgoknak sajnos nincsen állása, hanem a dolgok változnak és egyre gyorsabban, ráadásul nem a mi javunkra, hogy csak autós berkekben maradjunk a TC két mai híre : korea audi konkurens, kína nagy szeletet vesz a daimlerből, a skandináv márkák felvásárlása csak a kezdet volt.
Mi lesz itt 10 év múlva , ha mindent ázsia gyárt-tól odáig jutottunk , hogy felvásárolják az EU-t, ill. kirabolják a szellemi tőkéjét és itt marad egy nincstelen kontinens, akik anno meghódították a világot és évszázadokon keresztül jól éltek belőlük, azok most csövesek lesznek, nem szabadott volna "felszabadítani" a gyarmatokat ...

Shadowbull 2013.01.08. 15:18:46

@magyar_ellenállás: az egesz delszlav "haboru" nem volt tobb mint egy kis kiterjedesu lokalis fegyveres csetepate, a Nato szerbiai beavatkozasa meg egy komolyabb hadgyakorlat nagysagrendjevel ert fel.

Az ettol nagyobb jelentosegu haboruk, mint Korea, Vietnam meg Irak sem mutatnak tul a helyi konfliktusok radiuszan, es a masodik vilaghaboru volumenevel messze nem ertek fel.

Shadowbull 2013.01.08. 15:22:39

@srank: koreai Audi konkurens? Ez csak a hirszerkeszto fantaziajaban letezik.

Tobb mint 10 eve ezt halljuk, jon Japan, aztan Korea, aztan Kina, vege lesz mindennek, jajaj.

Jottek is, megsem lett vege. A vilag valoban folyamatosan valtozik, Europa veszit a jelentosegebol, de azert meg itt vagyunk, es itt is maradunk. Jelenleg a kinaiak akarnak nemet autot venni es nem forditva...

Amugy meg van egy kis logikai bukfenc a mondandodban: ha a kinaiak mindent meg tudnak vasarolni, akkor minek haboruznanak?

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:23:36

@Shadowbull:

"De ehhez nem kellenek zsidok akik hatulrol mozgatjak a szalakat."

Persze, hogy nem kellenek, de érdekes módon szinte mindig ők a hunyók.

A zsidó és cigánykérdés témáját a liberális vagy nemtörődöm népek hajlamosak azonnal nácizással letromfolni, holott, pusztán arról van szó, ha a szomszéd kutyája naponta átjön, és széttúrja a kertemet, én meg végül szitává lövöm a dögöt, attól én még nem vagyok kutyagyűlölő, csupán megvédtem azt, ami az enyém. És ha nyúl vagy medve teszi a rombolást, azt is ugyanúgy elküldöm a búsba.

Remélem, így már érthető. De pl. a répásban nem a róka, a tyúkólban meg nem a nyúl fog garázdálkodni. A zs. betűs népség a gazdaság mételye, erről sem ők, sem mi nem tehetünk, ez beléjük van kódolva meg történelmi okai is vannak. De az erkölcstelenségnek is van határa, aminek az átlépését már nem lehet (nem szabad) egy ejnyebejnyével elintézni.

Az előző háborús kijelentésedhez egy röpke számadat:

Csak a 2. öbölháborúban és az afganisztániban mintegy 100ezer fegyveres esett el. A polgári lakosság veszteségére rá sem keresek, majd te utána nézel.

A tervezett avultatással kapcsolatban autószerelő ismerősömnek adtam egy írást, a minap felhívott, hogy mesélt róla szaktársainak, és mindenki érdeklődik a téma iránt, mert egy re jobban látják, hogy nem összeesküvés-elméletről van szó. És ez a technológiának egy kis szelete csupán...

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:25:13

@Shadowbull: Akinek szétlövik a veséjét meg a házát, leszarja a volumeneket. délen még pár évvel ezelőtt is aknaveszély volt, azért egy kicsit ideges lennék, ha az én országomban néhyány idegbeteg politikus miatt emiatt is kellene aggódni.

Sajnálom, hogy te ennyire félvállról kezeled ezt a témát.

Shadowbull 2013.01.08. 15:32:28

@magyar_ellenállás: nagyon ingovanyos terulet a zsidozas meg a ciganyozas. Nem is kene egy kalap ala venni a kettot.

Az a baj, hogy a ciganyos tema annyira komplex es osszetett hogy nem igazan lehet ra egymondatos megfejteseket krealni. A szelsojobb viszont ezt teszi.
A zsidos tema meg egyszeru frusztracio es ellensegkrealas.

Nacinak meg azt nevezzuk aki az. Aki kepes pusztan a szarmazasa miatt utalni valakit, az naci es pont. Meg ostoba is, de ez a ketto egyutt jar.

A tervezett avultatast talan nem az autoszerelokkel kene megbeszelni, lovesuk sincs rola hogyan terveznek es gyartanak egy autot.

Shadowbull 2013.01.08. 15:33:40

@magyar_ellenállás: nem kezelem felvalrol, minden haboru szomoru es tragikus.

Pusztan annyit allitottam, hogy a III. vilaghaboru kitorese meglehetosen valoszinutlen azota, miota azt nem lehet megnyerni es ezzel mindenki tisztaban is van.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:35:47

@Shadowbull: "Tobb mint 10 eve ezt halljuk, jon Japan, aztan Korea, aztan Kina, vege lesz mindennek, jajaj.

10 év ilyen szempontból semmiség. A "nagyok" 30-40 évre előre terveznek. Majd a te gyereked fogja megszívni igazán, ha most hezitálsz, mi a helyes és mi nem.

"Jottek is, megsem lett vege. A vilag valoban folyamatosan valtozik, Europa veszit a jelentosegebol, de azert meg itt vagyunk, es itt is maradunk."

Gondolom, neked sem mindegy, hogy úrként vagy szolgaként éled le az életedet. Mert a többség már rabszolga most is, csak sokan még nem akarják elhinni.

A fehér ember kisebbségbe fog kerülni Európában, és ez olyan szellemi és anyagi katasztrófához fog vezetni, amit fel sem tudsz fogni, mert neked egyelőre JÓ.

Ezt csak olyanok tudják belátni, akik huzamosabb ideig éltak más kultúrájú népek között. A keveredés olyan mértékű elfajzása, ami manapság az egész kontinensen tapasztalható, 1000%, hogy végzetes ránk nézve.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:39:11

@Shadowbull: "Aki kepes pusztan a szarmazasa miatt utalni valakit, az naci es pont."

Sajnos, fel kell homályosítsalak, hogy a sávos lobogót a budira is kirakó amerikai is náci (nacionalista). Minden ember az, aki a nemzetének érdekeit előbbre helyezi egy másik embercsoport érdekeivel szemben. Nácinak lenni hazafias kötelessége lenne mindenkinek. Hülye csököttagyú bolsevik történelemoktatás persze, ezt a mondatot soha ki nem mondta az iskolában az elmúlt évtizedekben. Pedig ennyire egyszerű.

"A tervezett avultatast talan nem az autoszerelokkel kene megbeszelni, lovesuk sincs rola hogyan terveznek es gyartanak egy autot."

De ők látják, hogy régen tartósabb volt egy autó, ma meg széthullik benne valami félévente. Nem én mondom, hanem ők.

Shadowbull 2013.01.08. 15:41:47

@magyar_ellenállás: "Majd a te gyereked fogja megszívni igazán, ha most hezitálsz, mi a helyes és mi nem."

Lehet hogy meg fogja szivni, de az fuggetlen lesz attol hogy en mit tartok helyesnek vagy mit nem.

"Gondolom, neked sem mindegy, hogy úrként vagy szolgaként éled le az életedet. "

Ezt a mondatot nem tudom ertelmezni.

"A fehér ember kisebbségbe fog kerülni Európában, és ez olyan szellemi és anyagi katasztrófához fog vezetni"

Valoban kisebbsegbe fog kerulni, de ez ellen nem tudunk semmit tenni. Amit megprobalhatunk az az hogy integraljuk a bevandorlokat. Ha sikerul, europa tovabb el, legfeljebb nem feher tobbseggel. Ha nem, akkor jon a katasztrofa.

Shadowbull 2013.01.08. 15:46:16

@magyar_ellenállás: affenet. A naci szo a nemet nazi kifejezes magyarositasa, a nazi pedig olyan embert jelent, aki hisz a nemzetiszocializmus (nácizmus) eszmeiben.

Gondolom nem kell magyarazni hogy mi a kulonbseg a nemzetiszocializmus es a nacionalizmus kozott.

Hogy mit allitanak az autoszerelok, az irrelevans. Egyebkent meg regen nem voltak tartosabbak az autok, sot.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 15:53:00

@Shadowbull: A "nemzeti" szón van a hangsúly, a többi már csak gazdaságpolitikai sallang. A legnacionalistább fajzat egyébként épp a zsidóság, épp ezért nincs értelme nácizni.

Az USA gazdasága sem kapitalista, mégis mindig azt hozzák fel, ha a kapitalizmus lényegét akarják illusztrálni. :)

Shadowbull 2013.01.08. 15:58:20

@magyar_ellenállás: azert a nacizmusban volt meg nehany jelentektelen vonas, mint a szocialdarwinizmus, eugenika, arja felsobbrenduseg, eletter, esatobbi....

megiscsak kinyirtak szarmazasi alapon nehany millio embert. nem elegans.

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 16:00:28

@Shadowbull: "Amit megprobalhatunk az az hogy integraljuk a bevandorlokat."

Esetleg megállítjuk és kitoloncoljuk őket?

Shadowbull 2013.01.08. 16:05:42

@SzélsebesVelorex: Ez is egy megoldas, igen. Persze kerdes hogy hol huzod meg a hatart es mi alapjan szelektalsz.

Az USA mar 300 eve a bevandorlokra alapozva sikeres.

Europa nem szuletik eleg gyerek. Fogy a nepesseg es oregszik. Bevandorlok nelkul eleg hamar lehuzhatjuk a rolot.

magyar_ellenállás 2013.01.08. 16:17:19

Egyébként nem is értem, miért tépem a számat, mikor
1. nem ide való téma
2. megfogadtam, hogy nem teszem

A szemét reggel sem a szomszédja nyitja fel senkinek ébredéskor.

"Az USA mar 300 eve a bevandorlokra alapozva sikeres. "

Ez súlyos tévedés. Kezdetben az őslakosság kiirtására, a termőföldek, erdők, bányák elrablásra alapozott. Most pedig nemzetvédelemnek, honvédelemnek és ideológiai felszabadító háborúnak álcázott olajrabló gyarmatosításra alapozva "sikeres".

"Europa nem szuletik eleg gyerek."

De születik: cigány és mohamedán (afrikai, arab stb.).

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 16:20:24

@Shadowbull: "Ez is egy megoldas, igen. Persze kerdes hogy hol huzod meg a hatart es mi alapjan szelektalsz."

Ez nem az én dolgom. Hozzon létre az EU egy szociológusokból, közgazdászokból, genetikusokból, antropológusokból stb. álló tudományos vizsgálócsoportot, és agyalják ki, hogy ki az akire szüksége van az EU-nak, őket tárt karokkal várjuk, akire meg nincs, azok előtt bezárultak a kapuk. Biztos nem 2 filléres projekt, és biztos nem is sikerülne tökéletesre, de ami ma megy, az teljesen nyilvánvalóan rövid távon elhozza Európa hanyatlását.

Rocko- 2013.01.08. 16:22:00

@magyar_ellenállás: "De ők látják, hogy régen tartósabb volt egy autó, ma meg széthullik benne valami félévente."
jaja!
csak tudnám hogy miért a Ladákat kellett százezer kilométerenként generálozni és nem a mai autókat.

Shadowbull 2013.01.08. 16:22:44

@SzélsebesVelorex: ma sem engedunk be mindenkit esz nelkul, nagyon komoly bevandorlasi szabalyok vannak.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2013.01.08. 16:34:56

@dennisthemenace: 0777 százötvenkettő-dupla hat-dupla nyolc.

etwas kultur muss sein 2013.01.08. 16:39:41

@magyar_ellenállás: "De ők látják, hogy régen tartósabb volt egy autó, ma meg széthullik benne valami félévente. Nem én mondom, hanem ők."

Ma egy átlag kocsi sokkal összetettebb, mint 30 éve volt. Sokkal több alkatrész, sokkal több meghibásodási lehetőség. Az is egy jelentős tényező, hogy ma nehezebb a meghibásodott alkatrészt működőképessé gányolni. Az elszart gányolás meg újabb hibákhoz vezet.
Nem mellesleg manapság egy átlag autó ezerszer komfortosabb, biztonságosabb, mint régen volt. Persze érdemes az almát az almával hasonlítani.

jani57 2013.01.08. 17:08:01

2012 autós költségeim:
1802 km 193 l benzin 80884 Ft
egyéb költségek (olaj,légszűrő, biztosítás, súlyadó és 2000 Ft parkolási bírság)42369 Ft
összesen 123253 Ft
statisztika: ez napi 337,70 Ft vagy 68,40 Ft/km
VW Passat II.
Mellette tavasztól őszig bicikliztem.

srank 2013.01.08. 17:49:57

@Shadowbull: az hogy miért háborúzna kína , Fábri egyik vicce jut az eszembe még a szocializmusból:
" a Szuvjetúni ÉK-i részén a Kínával határos szántóföldeken, a kínai néphadsereg megtádt egy békésen arató kombájn, mire az viszonozta a tüzet, majd felszállt és elhagyta a területet..."
a mai helyzet meg az, hogy a közös orosz-kínai határon beházasodásos taktikával nyomulnak a kínaik az orosz területekre ...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.08. 18:21:40

@Shadowbull: Te, Sedó, egyszer írhatnál már arról is, hogy mi érdekli a lőtéri kutyát?Mondjuk ha nem találja el egy kósza golyó sem, gondolom... :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 19:18:29

micsoda eszmefuttatasok :)

az a csodalatos hogy magyarorszagon mindenki alapbol szovetsegikapitany, miniszterelnok es filozofus, max tanul meg hozza valamit de ezek a szuletesetol fogva alapszakmak. Ehhez mindenki ert a budapesti egyetemektol a videki talponallokig. Egy dologrol azonban megfeletkezik lassan mindenki otthon, pont arrol ami lehetove tette hogy a karpat medenceben ezer evig fennmaradtunk, ellenseges szlav nepek gyurujeben: a szorgalom, a kitartas, a kreativitas, az OSSZETARTAS. most sokan megharagszanak ram, szerintem tul fogom elni: akiben ezen tulajdonsagok megvannak es meg talan hajlando kepezni is magat ( akar tanulo lesz 30evessen is ) es nem nyugszik bele hogy nem erzi jol magat az korulnez otthon es egy napon szepen otthagyja az osszes filozofust es fotelforradalmart, elmegy mashova. A honvagy ugy gyengul benne minel jobban beepul fogadott hazajaba, megszuletnek gyerekei - akik magyarok persze, ha beviszek egy tehenet a loistalloba attol az sem szul kiscsikot ugye - es eldegel ahogy kepessegei engedik. Jol, rosszabul, ahogy sorsat formazza.

csak a magyar blogok kommentjei kozott vannak ezek a nagy vilagmegvalto felfedezesek, allando osszeeskuves gyartasok es mutogatas a nagyvilag dolgaira - ennyi idot ha par kommentelo a csaladjara koltene lehet rajonne mi is fontos a vilagon.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 19:21:23

@srank: a kinai - orosz hataron a szaratov hutogepgyar uzemegysegebol Szasa hazalopott aprankent egy komplett hutogepet alkatreszenkent, de akarhogy rakta otthon ossze az alkatreszeket valtozo sorrendben, minidg kalasnyikov lett a vegeredmeny! :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 19:28:44

europanak van egy evezredes elonye, mondjuk a Frank birodalom ota,

hu.wikipedia.org/wiki/Frank_Birodalom

a mai modern europa is pontossan erre a teruletre epul ( nem portugalia es gorogorszag, vagy mi magyarok! )

valaki irjon ide most hirtelen ( google nem er hasznalni!! ) kinai festot vagy afrikai zeneszerzot....

Europa utannozhatatlan es lemasolhatatlan, mindig elvezettel hallgatom azokat az amerikaiakat akik elmennek par hetre es minden kepzeletuket felulmulo elmenyekkel jonnek haza. Firenze, Parizs, Budapest, Amsterdam orok elmeny, barkinek.

na ennyit az offolasrol.

EL-GO Tornado 426 Hemi Quattro 2013.01.08. 19:33:11

@visszakettopadlogaz: A 19:18-as kommented minden szavával egyet értek!

Dr. GGG77 2013.01.08. 20:42:51

@visszakettopadlogaz: Azért az a Kína közel 5000 éve áll, nagyjából változatlan méretben, nemzetiségi összetételben. Míg mi szarrá öltük egymást, leszámítva az elmúlt 65 évet.

Mallorca 2013.01.08. 20:56:12

@Winkler Róbert:

Szia Robi!

Van egy rossz hírem. A globális felmelegedés nem jönni fog, hanem már itt is van!

Ha így nézzük, és betartod az ígéretedet, akkor idén már sokat fogsz spórolni a robogód segítségével. :)

no_holy_shit 2013.01.08. 21:09:51

@GiXXXer:
ha ennyit jarsz, akkor vagy melo miatt jarsz vagy ha privatban, akkor
1, vmi bajod van...
2, rakd tele mitfahrgelegenheit-n...

en is volt hogy en is 45-50ekm-t jartam egy evben, de 5-6lityos fogyival(diesel) es mindig teleraktam a verdat (ha nicns is mindig egesz szakaszra tele, es minden uton, de effektiv nem koltesz benzinre... mert kifizetik az utasok)

akkor mar csak fekre, olajra, szurokre, gumira kell kolteni, ami szinten nem keves penz...

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.01.08. 21:19:32

@Dr. GGG77: kina mas teszta. Annak meg oka van hogy egy 4000eves orszag 4000 eve elszigetelt gyakorlatilag.

no_holy_shit 2013.01.08. 21:19:47

@no_holy_shit:
2012: 450eFt/20ekm inkl. karbantartas (uj termosztat, klimakuplung, uj kipuf, olaj es szurocserek)

GiXXXer 2013.01.08. 21:34:04

@no_holy_shit: sajna max 30-40%-ban tudok utassal menni, mert általában minden baustellé-ről én jövök el utoljára (ez a vorarbeiter-ség egyik átka, amivel jobban keresek, azt általában beletankolom az autóba).

Következő autóm nekem is valszín diesel lesz, bár amennyivel többet költök benzinre, annyival kevesebbet kettős tömegű lendkerékre, v.g. turbóra, nagynyomású vickekre-vackokra, egérszelepre miegymásra. :D Meg télen 2 perc után meleg van bent, nem kell végigdideregni egy 8-10 km-es utat. :)

Vizvári Pál 2013.01.08. 23:28:10

Akkor én se maradjak ki a statisztikából... :)
2012-ben 9.878 km-re 874,50 liter üzemanyag összesen 359.100 Ft-ért, kötelező biztosítás 31.200 Ft, gépjárműadó 8.820 Ft, olajcsere 8.500 Ft, fékbetét-gumiharang-kipuffogórögzítő 41.000 Ft, defekt utáni gumijavítás 4.000 Ft, fékjavítás 3.000 Ft, ékszíj szakadás/csere 5.400 Ft (az ékszíjat cimborám vette talán 740 Ft-ért), parkolást nem tudom, de átlagosan nem több havi 1.500 Ft-nál, autómosás kb. 6.000 Ft, plusz olyan apróságok, hogy műszerfal tisztító kendő, ablaktörlő lapát és hasonlók...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.01.09. 00:16:02

@SzélsebesVelorex: Így van.
Mint ahogyan az ausztrálok is megcsinálták ezt a rendszert és azóta kurvára megnézik, hogy kit fogadnak be, ki kaphat letelepedést, ki élvezheti a szociális hálót.Ja és még az egész procedúra q drága is, mint egy előszűrő.Ez kéne ide az EU-ba is...Mert télleg baj lesz ebből.Itt a svédeknél lassan több a kokeró arab, muszlim, stb, mint a bennszülött.

közösperonos átszállás 2013.01.09. 15:14:58

@Shadowbull: "Hogy mit allitanak az autoszerelok, az irrelevans. Egyebkent meg regen nem voltak tartosabbak az autok, sot. "

Márhogy mit értünk régenen, meg mit tartósabban? :-)

Volt egy időszak olyan 20-30 éve (talán 15 is), amikor már nem karbis-zsírozandó-stb. autókat gyártottak, viszont a komplikáltságuk még nem érte el a mai szintet, és ezek "idős" korukban (8-10+) még költséghatékonyabban javíthatók, mint a maiak, szerintem ezt kijelenthetjük. (Errefelé elég sok szögletes Audi 80 meg a kortárs 100-asa fut még, azért azok új korukban olcsóbbak voltak, mint egy mai A4-A6, és azokból nem lesz ilyen tömeg ennyi idős korukban. Persze nyilván szerepe van a rendszerváltáskori importhullámnak is, de mégis, huszonéves gépekről beszélünk.) Ebből aztán kellő összemosással levonható egy régen-minden-jobbvót álláspont, ami nyilván túlzott egyszerűsítés, meg ignorál sokmindent (az új A6-os azért nem egy kategória a valamikori 100-assal, nagyon nem), de mégis.

közösperonos átszállás 2013.01.09. 15:39:08

@Shadowbull: "persze, tudom en, a wtc tamadas elott az osszes ott dolgozo zsidot felhivtak telefonon, hogy ma ne menj dolgozni, mert rombolunk."

Ennek a legendának ismered amúgy a hátterét? Elég érdekes.

no_holy_shit 2013.01.09. 16:53:12

@GiXXXer:
vagy LPG, de az marha macera. jo kis 90pacis 1,9 tdi Golf 3 :-), de azzal meg varosba nem mehetsz be...(hivatalosan)

Rocko- 2013.01.09. 19:33:55

@no_holy_shit: "90pacis 1,9 tdi Golf 3 :-), de azzal meg varosba nem mehetsz be...(hivatalosan)"
de.

GiXXXer 2013.01.09. 20:46:41

@no_holy_shit: én nem gondolkodom 15 éves autóban... Nem hiszem, hogy örülne az évi 40-50.000 km-nek. :) Meg lehet széthullana alattam az autobahn-on.

Majd egy Subaru Legacy B4(2009-ig) diesel, csak fenemód tartja az árát! Talán nem véletlenül...
Itt egy Legacy drágább, mint a nála fiatalabb, jobban felszerelt A6/E/5, pedig újonnan felébe került a fentieknek... :P

Rádió K 2013.01.25. 03:20:01

A politikus kihagyható lett volna... De Matolcsi döntése ellenére úgy látom nincs Nálad válság ez elég szép mennyiség forintban. Matolcsi ide vagy oda. Ezt kár volt bele írni szerintem.

SGaabor 2013.02.15. 22:33:57

Úgy látom, mindannyian elég sokat költünk az autózásra - "válságtól" függetlenül (vagy épp azért).

Mit szólnátok, ha lehetőségetek lenne spórolni az autózás terén? Nemrég indult el a Magyar Autózási Társaság, mely ezt is elérhetővé teszi klubtagjai részére - és még nagyon sok mindent...

Pontosan mit is kínál Magyar Autózási Társaság:
- elfogadó partnereknél jelentős (10-50%-os) kedvezmények a klubkártya használatával;
- kuponfüzet a mindennapi autózásnál használható kuponokkal (23.000,- Ft értékben);
- profi jogvédelem Nektek és családotoknak minden, autózással kapcsolatos vitás ügyben;
- teljes körű kárrendezési folyamat;
- kártérítések érvényesítése a biztosítókkal szemben;
- folyamatos akciók és nyereményjátékok a klubtagok számára;
- műszaki segélyszolgáltatások (assistance, opcionálisan).

Mindezeken felül pedig a Magyar Autózási Társaság egy új generációs, egyszerű, 21. századi jövedelem-szerzési lehetőséget is jelenthet számotokra.

Bővebb információkat a Magyar Autózási Társaság honlapján (autotarsasag.hu/SGaabor) olvashatsz, vagy a blogom (passzivjodelemforras.blogspot.hu/search/label/MAT) olvashattok.
süti beállítások módosítása