Majdnem feleannyit fogyaszt a Tehén…

  2012. június 19. - Motordoktor

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

Miután a HHO generátor nem jött be a Tehén esetében, szegény állat étvágyát valami más módszerrel kellett mérsékelni. Arra, hogy benzinből egyen kevesebbet, hirtelen semmilyen módszer, csodaszer, tabletta vagy ráolvasás nem állt rendelkezésre, így egy régi módszert kellett bevetni. Ez persze kicsit csalás, mert nem fog kevesebbet fogyasztani, de remélhetőleg olcsóbb lesz az üzemeltetése, mert a tüzelőanyag sokkal kevesebbe fog kerülni. Igen, kitalálhatták már, ez a gázüzem lesz, azon belül is az LPG.

Tehén alsó ellenőrzése

Semmi nem mutatja jobban az utóbbi idők benzin ár ámokfutását, mint az, hogy Winkler a tehénbe gázt szereltet. Előtte azonban rendesen körbejárta a kérdést, telefonált, kérdezett, olvasott és kiválasztotta a Medic-car műhelyét. Kicsit úgy éreztem nem is annyira a költségek szorítása, mint az ismeretlen felfedezése vonzotta a prodzsektben. Legyen a Tehén gázos.

Az elektronika és a kábelkötege

A gáz, mint a belső égésű motor hajtóanyaga nem új keletű dolog, azonban az évek alatt a technika nagyon megváltozott. Valójába csak a gáz meg a tartály maradt a régi, reduktoros, a karbi szívócsövébe lógatott csöves rendszerből, a mai rendszerek teljesen mások. Az új, modern autógáz szekvenciális, a benzines befecskendező rendszerre nagyon hasonlító, elektronikusan vezérelt rendszer, amely az autó gyári jeleit használja fel a gáz pontos és megbízható adagolására. A gázmennyiség állítható, kalibrálható, azonban a terhelés és motorüzemi változásoknak megfelelő adaptivitást a gázrendszer agya már a gyári jeladókról, gyári helyekről, a gyári vezérlőből veszi. Ez nagy megbízhatóságot és pontosságot garantál, tehát ha valaki tudja, hogy mit és miért kell beállítani, akkor a végeredmény nagyon jó lehet.

Ez a való életben azt jelenti, hogy a literben kifejezett fogyasztás alig 6-10%-kal több, miközben a teljesítmény 10-15%-kal kevesebb. Nyilván a két érték között kapcsolat van, ha jelentősebben csökken a teljesítmény, akkor a fogyasztás is barátibb lesz.

A nem kevés csövezés még több lett, de rendezett és jól rögzített

Ha nagyvonalakban elsoroljuk, mit kell beépíteni és hová kell kötni az autó elektromos rendszerébe, akkor rájöhetünk, hogy nem lehetetlen küldetés. A leírás egyértelmű, nincs is túl sok komponens, tehát nem bonyolult. Igazunk is van, azonban a beszerelés bonyolultságát, illetve a későbbi üzembiztosságát és biztonságát meghatározó tényező nem ez, hanem a komponensek fizikai elhelyezése, és rögzítése, elvezetése. Ez pedig igen bonyolult, és tapasztalatot, ötletességet igénylő feladat. Ez volt az egyik ok, ami miatt ezt a szervizt választottuk, mert én már láttam a munkájukat és megfelelőnek találtatott. Hibátlan nincs egy ilyen utólag bekendácsolt rendszerben, hiszen nem gyári, de vannak fokozatok. Mindennél lehet eggyel jobbat csinálni, eggyel szebben elvezetni a kábeleket, de az itt végzett munka mindenképpen a jobban közül való.

Tartályrögzítő vasak lekezelve a sárvédőben

Elég sok elektromos vezetéket, víz és gázcsövet kell elvezetni, ezek vezetése, rögzítése nagyon fontos. Nem csak esztétikum, hanem biztonság és üzembiztosság kérdése ez. Ezen felül pedig a furatok lekezelése, lefestése, a későbbi korrózióvédelem szempontjából meghatározó jelentőségű. Nagyon nem mindegy, hogy egy tartályrögzítő cső furata pontos és korrózió ellen lekezelt, vagy megszaladt a pisztolyfúró, és 10 centi hosszan szántott bele a gyári alvázvédőbe, és úgy maradt nyersen. Nem mindegy, hogy a vezetékek bekötése egy csókafészket mintáz, vagy szépen összefogva, elvezetve megy a motortérben.

Különösen kényes kérdés ez a Tehén esetében, ahol már a HHO generátor cellájával is meggyűlt a bajunk Stump Bandival, amikor betettük. Nincs hely, minden kis terület be van építve, nehéz elvezetni a csöveket, vezetékeket. Amikor a gázos műhely szerelője nézegette, hogy hová lehetne tenni az egységeket, rámutatott a bödönre: ez az uszodatechnikai cucc kell még? Hangjában éreztem a maró gúnyt, de nem engem mart, hanem azt, aki a kartergáz lecsapató bödönt valami víztechnikai szűrőből ácsolta össze. Ez volt az egyetlen egy hely, ahová a gázrendszer vezérlőegysége elfért, a bödönnek menni kell. Nem dönthettem a főszerkesztő úr autója felett, gyors telefon, és a tulajdonos kimondta a bödönre a halálos ítéletet. A szerelők felszabadultan helyezték el a vezérlőegységet és a szelepvédő adalékot tartalmazó dobozt, kidobva a bödönt és csövezetét.

Előtérben a beszerelésre váró szelepvédő adalék tartálya. Biztos, hogy kell?

Aztán ezen a szelepvédő adalékon kicsit elkezdtünk szakmázgatni, hogy mire is jó, és hogyan fejti ki hatását. Az elmélet azt mondja, hogy a szelepeket hűti és a szelepfészkeket óvja, a dobozán és leírásában nem ismertetett módon. A hűtés, mint olyan azért merül fel szükségesként, mert a gázüzem melegebb, és ezt a szelepek esetleg nem tolerálják. Kérdés, miért kell ez egy nagy motorba, aminek a teljesítményét szinte soha nem használják ki? Aztán meg hogyan lehet hatásos a hathengeres motor szívócsövébe egyetlen ponton bevezetett adalékanyag, amely tartálya fél literes, és több ezer kilométerre elegendő? Mennyire egyenletesen oszlik ez el a hat henger között? Mit számít a szívószelepnek ez a nagyon kis térfogat? Erre a marketinganyag nem tér ki, én magam részéről azt mondom, nem kell, de azért berakattuk, biztos ami biztos alapon.

 

A rendszer egyébként úgy működik, hogy mindig benzinnel indít, azonban ha a motor hűtővize eléri a 40 fokot és a fordulat egyszer eléri, illetve meghaladja az 1200 1/min fordulatot, automatikusan gázüzemre áll, és ott is marad, ha csak nem kapcsolunk a beépített üzemmódváltóval állandó benzinüzemre. Menet közben semmit nem lehet észrevenni, nem torpan, nem rángat, szépen és egyenletesen húz. A kezelő diszkrét helyen van, könnyen kezelhető, mellesleg a gáztartály töltöttségét is jelzi. A tartály tankolónyílását a benzintank-ajtó mögé rejtették, ez nagyon jó, a rossz benne, hogy egy kis adaptert állandóan rá kell csavarni, ha ez otthon marad, aznap nem tankolunk.

Beszerelt 70 literes tartály

A rendszer teszt alatt van, a tapasztalatokról később beszámolunk. Egyelőre megy, és még nem kellett hengerfejet felújítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr884597153

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.06.19. 08:12:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ne most 2012.06.20. 14:34:28

@Luighi: A LPG -ben az L = liquid vagyis gáz, szerinted.

ne most 2012.06.20. 14:39:31

@Lezly: Ez a mágneses dolog jó lehet, persze ha valaki hisz benne. Csak akkor működik jól, ha egy igazi sámán mágnest használunk, ami a napból származik és aranyból van.

ne most 2012.06.20. 14:41:22

@Tiltott Lally: Már Heisenberg is megmondta, a mérés megzavarja a rendszert. Mágneseket leginkább csillagközi utazáshoz érdemes használni.

mudd 2012.06.20. 14:44:06

@ne most: es 3 meteres. es gomb, es piros fenyu

mudd 2012.06.20. 14:49:14

@ne most: az kicsit kisebb (2.95m), kicsit sargabb es kevesbe magneses.

GERI87 2012.06.20. 14:51:19

@Wolfram:

"Én ezekért nem tudok felelősséget vállalni,"

Ja értem....ha nem működik és reklamálsz akkor "ezt meg azt nem úgy kellett volna", "meg nem oda", a lényeg hogy te basztad el nem a kütyü rossz....tipikus mentegetős duma..

Luighi 2012.06.20. 14:52:28

@ne most: Van ott egy G is fotelfizikus einsteinke! És az SZERINTED micsoda!?

LPG= Liquefied Petroleum Gas Cseppfolyósított(an tárolt) gáz, amit a motor szívócsőbe Gáz halmazállapotban jut be. Kivéve a PITTA által írott LPG befecskendezést. De többnyire nem az van!

Szerintem már hiányzol máshol! (Állatkert)(már láttam a többi "de minek" hozzászólásod is!)

GERI87 2012.06.20. 14:52:36

Természetesen ez Lezly-nek akart menni.

mudd 2012.06.20. 14:57:24

@Luighi: a cng-t folyekonyan adagolta, a lpg-meg gaz allapotban, szerintem ez volt a furcsasag.

Rocko- 2012.06.20. 15:03:24

@Shadowbull: azon az egyszerű apróságon túl, hogy a mágnesnek semmi hatása nincs az üzemanyagra.

ForEster 2012.06.20. 15:05:18

7 hónapja szereltettem be gázt egy bajai céggel. Korrektek, a beállítás tökéletes, menet közben számítógépen húzták rá az LPG jelleggörbéjét a benzinüzemére. Gyakorlatilag nem lehet észrevenni az átváltást benzinre, amikor kifogy a gáztank.
A benzinfogyasztás 10,5 l/100 km volt (összkerékhajtás, automata váltó, 2000 cm3). Most 11,5-12,0 l/100 km fogy el gázból + kb. háromhavonta egyszer tankolok benzint az autóba. (indításkor benzinnel kezd a motor, majd, amikor eléri a rendszer a 25-30 C üzemi hőfokot vált át LPG üzemre. Mindezt csak egy villógó zöld LED jelzi vizuálisan, a motor járásán nem érezni semmit. A gáztank töltöttségi szintjét is jelzi. 17.000 km alatt megtérült a 200eFt beszerelési költség a 25eFt-os műszaki vizsgadíjjal együtt. A SUBARU LPG üzemhez külön kifejlesztett gyertyákat, így természetes volt, hogy a gyertyákat is kicseréltük. Éves szinten 700000Ft-ot spórolok, ha beleszámítom az elhasznált benzin mennyiségét is 40000 km/év futásteljesítmény mellett. Ez nekem megéri. Egészen pontosan 1334 Ft a megtakarítás 100 km-en a benzinfogyasztást is számolva. Nekem nem csökkent az autó teljesítménye LPG üzemmel.
Valószínűleg sok múlik azon, hogy a beszerelést végző szervíz mennyire találja el a beállításokat...

aaaaaaah 2012.06.20. 15:13:48

motor/kipufogo kimelesre javasolt az elso es utolso par perc uzemelest benzinnel csinalni, hogy kifujja a vizet magabol (a gaz egyik egestermeke), ill. uzemi homersekletet hamarabb szokta elerni a motor benyaval...

ne most 2012.06.20. 15:13:59

@Luighi: " De többnyire nem az van! " Szerintem te tanultad a nyelvet.

ne most 2012.06.20. 15:15:50

@Rocko-: Már hogyna lenne, pld a mágnest nem kell feltölteni, soha nem fogy ki. Semennyi üzemanyagot nem használ.

Rocko- 2012.06.20. 15:22:45

@ne most: éó, és mennyit spórolna az emebr ha meg se veszi a mágnest! :)

vagy ez a Föld polaritását használja ki? észak felé vonz, dél felé taszít? :))))

Lezly 2012.06.20. 15:24:03

@GERI87: Az emberi hülyeségért Te felelősséget vállalsz? Vagy ki vállal?
Ha valaki nem a motorhoz vezető üzemanyag csőre teszi fel a készüléket, talán ugyanolyan lesz a hatása mintha arra tette volna fel? Vagy egyáltalán lesz valamilyen hatása szerinted az üzemanyagra?
Vagy egy mágnesezhető cső talán nem úgy viselkedik mint a Faraday-kalitka a mágnese hullámokkal - elvezeti azokat?
Vagy, ha már érte az üzemanyagot a vezetékben valamilyen mágneses erőtér, talán ugyanúgy tovább ionizálható, mint előtte, szerinted?
Ja, hogy nem tudod mi is az a mágneses ionizáció?
Sajnos az emberek nagy része ilyen, csak kritizálni tud és lehúzni a másikat - még ha fogalma sincs miről beszél - mert ez a könnyebb, és jobban is kézre áll. Nem baj ha a elbukik az akadékoskodásaiktól a másik, vagy elhallgat, aki jót akar - majd legfeljebb hazugnak tituláljuk!
Ami meg haladó jellegű, vagy előremutató és megoldást nyújthat valamilyen problémára, azt elgáncsolják és akadályozzák ahogyan csak tudják. "Káröröm a legszebb öröm" jelszóval!
A különbség közöttünk csak annyi, hogy én ismerem és megtapasztaltam azt amiről beszélek, Te pedig még csak nem is láttad és semmilyen tapasztalatod nincs vele kapcsolatban, és csak beszélsz légből kapott dolgokról, mintha az igaz lenne! A valós tudásod meg finoman szólva is hiányos!

Tiltott Lally 2012.06.20. 15:34:19

Még jó, hogy a mi iskolarendszerünkből viszonylag művelt fők kerülnek ki. Mekkorát tarolhatnak ezek a kuruzslók a hiszékenyek Amerikájában. Vagy nem?

Meglepő, hogy a Bödön, a HHO generátor posztjai, kommentjei után is van élettere ezeknek a csalóknak.

GERI87 2012.06.20. 15:34:30

@Lezly:

Úgysem fog működni és majd úgy is ki lesz találva vmi hogy miért nem és miért nem a készülék a hibás...erre akartam csak rámutatni.
felesleges ez a mű hiszti, te is tudod hogy így van.

Arról akarod meggyőzni az embereket hogy 2+2=5 és ha nem jön ki nekik akkor azt mondod a képlet jó, rosszul számoltak....

Ha működik miért egy blogon kell telószámmal ajánlgatni?

Keresd fel a TC-t add oda nekik a cuccot tesztre és bizonyíts!
Neked kell bizonyítani, nem nekem.

Olyan mintha azt mondanám a hold belsejében egy manó van és ha nem tudod cáfolni akkor nekem van igazam....ez a te szarodnak a marketingje.

Na akkor várjuk a tesztet, nem teló számot meg jóska pistát!

Lezly 2012.06.20. 15:46:50

@GERI87: Mondtam, hogy nem érdekel ki hiszi el, vagy ki nem! Én üzemanyag fogyasztás csökkentésre ajánlottam egy lehetőséget. Ha eljössz Miskolcra szívesen megmutatom, akár több kocsin is, hogy működik. Te is leellenőrizheted (vagy bárki), hogy amit leírtam ebben a témában az valós tényeken alapszik!
Tényleg megdöbbentő, de működik ez a kütyü, és hozza a leírt üzemanyag megtakarítást az autóknál!
Nem tudom másképp bebizonyítani, hogy igazat állítok!

GERI87 2012.06.20. 16:00:24

@Lezly:

Szóval arra hivatkozol hogy le van írva hogy 2+2=5 legyen ennyi elég. ráadásul nem tudod kiszámolni és még a ceruzád is kitörött...(pedig én mondtam hogy van ám faragó!)
gondoltam.

thisisnotsound 2012.06.20. 16:04:39

@Luighi:
LPG= Liquefied Petroleum Gas = cseppfolyósított petróleum gáz, folyadék van a tankban amit aztán elpárologtatsz, és gázként juttatsz a motorba
nincs nagy nyomáskülönbség
nagyrészt propán-bután keverék, ha tömöríted viszonylag könnyen cseppfolyóssá válik

CNG= Compressed Natural Gas = sűrített földgáz
metán-etán keverék, nem szeret cseppfolyósodni normál hőmérsékleten, ezért kell vastag falú, nagy térfogatú, tehát ku. nehéz és sok tartály, amibe alig fér nafta

Végül mindkettő gázként jut az égéstérbe, a különbség a tartályban uralkodó nyomás között van.
LPG: folyadék felett kis nyomás (4-14 bar)
CNG: nagy nyomású gáz (250 bar)
Ez a kb. 20-szoros nyomáskülönbség az, ami miatt nem kompatibilis a két rendszer nagynyomású része.

A rádiós beharangozás után azt vártam, hogy kapunk egy frankó, részletes, újdonságokat is bemutató cikket, ehhez képest... Egy-két ismertebb LPG műhely honlapján több infót találunk.

Beszállok a számháborúba én is:

Honda Accord 1994 2.2i (SOHC)
benzin: 8,5-10,5 / 100 km
Gáz: 8,6-11,4 / 100 km
195 volt a szett, 53 literes pótkerék tartály, rejtett töltőnyílás, hengerenkénti AG Compact (lengyel)
kicsit gyengébben húz, előzéshez vissza kell tenni benyára
eddig 1,5 hónap alatt 9000 km, 147 000 Ft spórolás
eddig hiba nincs, bár most jött el az olajcsere, hát, alánézve van gányolás rendesen, nulla alvázvédelem ahol szétvágták, megyek vissza, hogy fejezzék be rendesen a munkát...

2012.06.20. 16:11:28

@PITTA: Olyan rendszer van benne, megnéztem. Küldtem egy üzenetet. Remélem megkaptad.

sabba 2012.06.20. 16:23:00

@hosino: Szia .nem vagyok tag de írj nyugodtan a szabocsaba1971@gmail.com címre

Lezly 2012.06.20. 16:38:34

@GERI87: Úgy látom két malomba őrlünk. Én kézzel fogható és tapintható egzakt módszert javasoltam a bizonyításra, Te pedig elvonatkoztatott rébuszokkal próbálsz érvelni. Teljesen más felfogású világ a Tied, és az enyém is, ezért úgy gondolom itt hagyjuk is abba vitatkozást, mert úgy sem tudjuk egymást meggyőzni! Én mérnök vagyok és tudom miről beszélek.Ismerem az elméletét és gyakorlatát is, és ezért ami fehér, azt nem tudod bemesélni, hogy fekete.

GERI87 2012.06.20. 17:13:38

@Lezly:

Semmit nem nyújtasz...még mindig várjuk a tesztet, hiteles mérést, videót bármit...

"gyere el"

Jól néznénk ki anno nem publikáltak volna semmit csak annyit mondtak volna..."gyere el akkor meglátod, amúgy nyazsgem".

Röhej!

"én mérnök vagyok"

dehogy vagy.

Lezly 2012.06.20. 17:16:34

@GERI87: A stílusod minősít téged!

Lajos63 2012.06.20. 17:20:26

Minek ez??? Nem Úr aki nem pazal :D :D :D

GERI87 2012.06.20. 17:23:07

@Lezly:

Téged meg hogy egy szart árulsz/ajánlgatsz....és mérnöknek mered mondani magad.

Attól még hogy nem tetszik ahogy írok, még nem lesz igazad...ha nagyon besértődsz akkor se!

Lajos63 2012.06.20. 17:24:15

Lezly kitiltanálak innét a faszba!

humanoid40 2012.06.20. 17:34:03

LPG=Liquid Propan Gas.Sztem.Kőolajfinomítás egyik terméke.Már ugye nem mellékterméke...Régen elégették egy nagy kéményen.Ezek a fáklyák égtek az olajfinomítóknál.Amiről senki nem beszélt az az olajcsere kijjebb tolása.Nem terheli annyira az olajat mint a benzin és a diesel.Szakvélemények szerint akár lehet dupla periódust tartani.Én csak 1.5 szerest tartok.12000 után még szemmel láthatóan tiszta az olaj.Pedig 240000 km van a motorban.Mondjuk nulla az olajfogyasztás is....Gázzal csendesebb is a motor.Nekem bevállt módszer, hogy a kurrens helyeken a dobokra egy 2 -es furatot fúrok.Így nem áll meg a víz.

nickmack 2012.06.20. 18:05:39

@Lezly: Én végigmértem már lassan a világ összes csodakütyüjét és csodaadalékát. Az adalékok egy része javít dolgokon (mindig kérdés, hogy az árukhoz képest mennyit), a csodakütyük kb. annyit változtatnak, hogy amelyikhez áram kell, az jobban terheli a generátort. Eddig olyat nem nagyon kaptunk, ami jó lenne valamire.

Lezly 2012.06.20. 19:44:50

@GERI87: Itt csak te vagy megsértődve! Miért indulatoskodsz, és miért használsz trágár kifejezéseket? E helyett miért nem jössz el Miskolcra kipróbálni? Nem kerülne pénzedbe, és 5 perc alatt meggyőződhetsz róla, hogy mit tud!

Lezly 2012.06.20. 19:46:44

@uszilard: Ilyen alpári stílusban, és meggyőződéstelenül szövegelőket kellene kitiltani szerintem innét, mint amilyen te vagy!

Lezly 2012.06.20. 19:50:21

@nickmack: Nekem használt ez a kütyü! Egyébként pedig nem csoda kütyü! Nem kell hozzá áram sem!

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:02:56

Shadowfos, Rokkó, húzzatok már a halál véreres, náthás faszára. Megint kurva magas lóról brekegtek, de a szart is megennétek, csak nehogy bebizonyosodjon, hogy hülyék vagytok ahhoz, amiről beszéltek.

Hogy a búbánatos lófaszba ne lenne hatása az erős mágnese mezőnek az üzemanyagra baammeg? Mágnesterépiáról nem hallottatok még (szerencsére...)? A mágneses mező mindenre hatással van. A nem mágnesezhető anyagokra is.

Húzzatok el Miskocra, próbáljátok ki. Nem tudom, mit vártok még Lezlytől. Ajánljon fel egy pipát a bizbaza mellé?

Amúgy meg vegyetek egy pár mágnest, amiből gyűrűt tudtok kirakni, aztán próbáljátok ki. Ha nem működik, a hangyányi pöcsötökre még mindig feltehetitek, hogy ha a Belsőség éppen karvantartás alatt lesz, nehogy lelankadjon.

GERI87 2012.06.20. 20:07:30

@Lezly:

Annyi értelme van megnézni mint barlangban sárkányt keresni...

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:11:00

@GERI87: Húzz el kipróbálni, ne a pofád járjon neked se. Elméleti okoskodással baszhatnád a fizikát, öcsém. Még mindig a pattintott kőkorszakban élnénk, ha az ilyen gyepes agyú kis penészvirágokon múlt volna.

Habár agyilag kezd az emberiség afelé tendálni, ahogy elnézem a mai fiatalokat.

Lezly 2012.06.20. 20:11:49

@GERI87: Úgy látszik a mesét jobban szereted, mint a valóságot....

GERI87 2012.06.20. 20:13:58

@magyar_ellenállás:

Akkor menjél MRI-re, lehet segít beindítani az agyműködésedet, ha már a mágneses mező mindenre jó....a búbánatos lófaszt meg feldughatod a seggedbe mellé.

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:14:58

@Lezly: hagy el, b.meg, ezeknek attól rezdül meg a cerka, ha a béjemvénél Jürgen rábasz a hűtőrácsra húsklopfolóval, és kijön az új modell.

GERI87 2012.06.20. 20:16:24

@Lezly:

Ott a kurva link fent a levezetett mérésekkel....miszerint nem működik. De téged ez sem zavar.

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:16:40

@GERI87: Nem MRI-ről van szó, kiskancsó, kevesebb Dr. House-t kellene nézned. Nem fogom neked kifejteni, mert nem vagy rá érdemes.

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:18:30

@GERI87: Ó, dzsízöszkrájzler. Belinkelsz egy soha nem látott valakitől egy pdf-doksit a NETről (ez már külön vicc), és neki azonnal elhiszed, amit leírt, Lezly meg próbát kínál fel, de őt elhajtod a búsba.

Van egy kis izé a koponyádban, tudod, az agy. Be kéne indítani.

GERI87 2012.06.20. 20:26:50

@magyar_ellenállás:

szkeptikus.bme.hu

Olvasd el hogy mi a faszom ez...

Ők teszteket, méréseket végeznek el, (és nem épp hülye noname emberek) Lezly-ke erre nem hajlandó...

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:38:30

@GERI87: Ha a 87 a születési éved, megbocsátom a hülyeségedet, mert még tejfogú vagy.

Szerinted az illető úr, aki fogyasztáscsökkenést csak rácsapott a hasára, aztán bevállalja, hogy kurvára semmi nem fog történni, ha esetleg beesik hozzá egy érdeklődő (hacsak nem az a perverz szándéka, hogy lekoccolja valaki, ez esetben én kérek elvérzést).

Elolvasom azt az egy oldalt a kedvedért, hogy lásd, úriemberrel van dolgod.

Te meg addig nézz körül olyan cégeknél, akik ugyanilyen vagy hasonló technológiát nagyban gázkazánoknál használnak. De azok is biztosan fegyvert tartottak a megrendelők fejéhez, mikor aláíratták a referencianyilatkozatot...

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:39:33

@magyar_ellenállás: "fogyasztáscsökkenést ÍGÉR, csak rácsapott"

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:40:32

Sem online, sem gépre mentve nem tudom megnyitni a belinkelt szakdolgozatot. Egyéb forrás?

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:44:07

Ó, fákk, azt hittem, ebbe a témába nehéz lesz politikát belevinnem, nem is volt szándékomban, de most látom, hogy Pálinkással rajol a projekt. Kevés ilyen hiteltelen, senkiházi, szar embert lehetne az akadémikusok közt találni, mint amilyen ő.

OFF
Politikusként is tahó volt, 50 millióba kerülő nyomdahibára a diákhitel bevezetésekor azt mondta: "Nem tétel."

ON

GERI87 2012.06.20. 20:46:48

@magyar_ellenállás:

Olvasd csak el.

A gázos sem használ, fizikailag lehetetlen hogy működjön, bármit is állítsanak.

Ha nem működik és reklamálsz (már ha tudsz) úgy is a felhasználóra fogják hogy ő nem jól szerelte be, rossz helyre stb.
Vmi mindig lesz.

GERI87 2012.06.20. 20:50:36

@magyar_ellenállás:

acrobat reader...

Pálinkás:

Most nehogymár azért ne legyen hiteles mert ő is ott van....

magyar_ellenállás 2012.06.20. 20:55:13

@GERI87: Mondom, kicsi vagy még. Nem mind1, hogy egy ilyen dzsemborira csúsztat a kakadémia 10 rugót, és "ingyen" osztják a hülyeséget a pórnépnek, Lezly meg veri itt magát ingyen, és még úgy sem halad előre.

magyar_ellenállás 2012.06.20. 21:01:05

Acrobat Reader: köszi, végre egy értelmes gondolat. Kb. az ősrobbanás óta a 6-ost és a 7-est használtam, egyik sem tudta megnyitni. A 10-es már igen. Na, kb. ennyi a fejlesztés az autóiparban per pillanat.

Kurvára nem ad semmi többletet, ugyanúgy gurul a kocsi, csak a hülyék beveszik, hogy mekkora újdonság mááán...

bedo911017 2012.06.20. 21:07:03

Az első mítoszrombolónak aki leteszteli a csodamágnest ajándék balance karkötőt adok! :D

magyar_ellenállás 2012.06.20. 21:08:35

@bedo911017: Na, az tényleg mókusvakítás. Egyébként kórházakban működik a téma, persze, olyan erős elekromágnessel, hogy ha odatapasztanak hozzá, ott sorvadsz el, amíg van benne áram.

Lezly 2012.06.20. 21:08:36

@GERI87: Figyeljetek ide! Ne egymást szidjuk, mert ezzel semmire sem megyünk, és nincs semmi értelme sem!
Ugyanis amióta beléptünk az EU-ba, nem kell kötelezően semmilyen teszt mérés sem, mint az régen elő volt írva. Ez a kötelezettség megszűnt. A hasonló kütyüket forgalmazók sem csinálnak ilyet már, mert sok millió forintba kerül, hanem inkább a már említett hosszú távú menet teszteket, amelyeket az előzőekben is leírtunk.
Mi is általában így teszteltünk, vagyis szélcsendes időben állandó sebességgel oda felé úton nem volt rajta a kütyü, és kattanásig tankoltuk induláskor az üzemanyag tartályokat. Így lett egy fogyasztási eredmény az úti célt elérve (kütyü nélkül), és ekkor újra tankoltunk, majd rátettük az üzemanyag vezetékre visszafelé útra a kütyüt. Visszaérve megint teletankoltunk, és ekkor megkaptuk a fogyasztás csökkentővel elért üzemanyag felhasználást. A két eredmény különbsége már elég jól mutatja a megtakarítást, ami 100km-es távra is kiszámítható.
De elvégezhető ez úgy is, hogy oda-vissza úton nincs rajta, és a legközelebbi ilyen oda-vissza úton pedig rajta lesz a kütyü.
Azonban 2000-3000 km után kitisztítja a motor hengerét és dugattyúját a kormos-kokszos lerakódástól is, és ekkor adja le a legjobb eredményt. Ez eddig 45 % volt több esetben is!
Az átlag 25-30% szokott lenni.

bedo911017 2012.06.20. 21:22:38

Pontosan ez a baj...Hogy nem kötelező semmilyen mérés, a sok szélhámos meg kitalál egy tetszőleges százalékot amennyivel növel vagy csökkent az adott készülék és rásózza az emberekre... A múltkor rám akartak sózni egy matricát amit a telefon/laptop aljára lehet ragasztani és a káros sugárzásoktól véd... Kérdeztem hogy mik azok a káros sugarak és hol vannak a mérési adatok amik megmutatják ugyan mennyivel csökkenti a káros élettani hatásokat. Na ilyen nem volt... Most hogy fizessek ki erre 6000 Ft-ot? Őszintén? Autó gumit sem bemondásra veszek hanem megnézem az ADAC tesztet... Nyilván nincs tökéletes mérés de amit megközelítőleg lehet bizonyítani azt el is várom hogy megtegyék... Ja és a legszomorúbb, hogy a sok "tudatos vásárló" meg is veszi ezeket a baromságokat...

GERI87 2012.06.20. 21:42:39

@magyar_ellenállás:

Hát ilyen "kakadémia" féle degradálásra nem lehet már mit mondani....attól hogy vki ossza az észt baromságokról és neked még tetszik is, még nem lesz hiteles, pláne nem igaza.

A koromat meg hagyjuk, mi köze ehhez?
A tények meg a valóság meglátásához semmi köze...ha arra "vered" hogy idősebb vagy akkor tévúton jársz, mert semmit nem jelent mint látszik...

"Na, kb. ennyi a fejlesztés az autóiparban per pillanat."

Na ja, ez is egy gyakorta előbukkanó fasság.
Nyílván egy sufniban rég megoldották azt amire az autógyártók milliárdokkal sem képesek....ja bocs, csak nem akarják mert gonoszak vagy mi...

@Lezly:

....a mérés az mérés, bármilyen EU-s jogszabály is legyen....nem úgy megy hogy mondok vmit és igaz lesz mer nem kell bebizonyítani, tesztelni....ez ökörség. Ez az érved? Ezért lehetséges?
Jézusom.
45% meg lehetetlen, de úgy az egész egy alaptalan marhaság.

Ha nemzetközi kongresszus mondaná ki hogy NEM működhet akkor se hinnétek el.
ennyit erről.

GERI87 2012.06.20. 21:51:06

"sok millió forintba kerül,"

baszki, ráteszed a kurva mágnes megméred azzal meg megméred anélkül....mi ebben a milliós tétel?
semmi.

Az autóiparban a beszállítókat is biztos pofára választják ki meg az alkatrészeket is szemre mer' a műszeres mérés az pénz....pfff.

Oláh György-nek meg semmi köze a mágneses hülyeségekhez...

Ő EZÉRT kapta a Nobel díját:

www.kfki.hu/chemonet/hun/olvaso/histchem/szerves/olah.html

nickmack 2012.06.20. 22:01:30

@Lezly: Tudom. Mindenkinek használ, aki árulja, meg aki megveszi. Nézd, ha minden jól megy, még ebben az évben fékpadra tudom rakni felműszerezve az autódat. Miskolcon. Bár gyanítom, hogy nem azt az eredményt kapnád, amit szeretnél.

magyar_ellenállás 2012.06.20. 22:11:41

@GERI87: Figyelj, kisfiú, több tudóst, akadémikust ismerek (sajnos), mint ahány nőt (valószínűleg) te eddig megcsöcsörésztél. Sajnos, a többségükre malacot sem bíznék, nem hogy egy ilyen felelősségteljes beosztást. Majd alkalomadtán nézz utána, mire is hivatott jelenleg ez a gittegylet, amit, ha látna Széchenyi, nem lenne elég nyála a köpdöséshez a nap végére. Pálinkás lánya pl. pont egy régi barátnőmmel járt egy osztályba. Nem egy nagy koponya az örege, hidd el. Eladta a lelkét az ördögnek, ennyi. Történt már ilyen.

Igaz, nem természettudós, "csak" történész-filozófus barátom olyan elméletet látott beigazolódni hosszú évek kutatómunkája után, amiről az átlegember max. a Da Vinci kódban olvasott/látott. Az akadémia nem kívánt érdemben foglalkozni a dologgal, mondván: nem igazodik a tudomány jelenlegi álláspontjához. Érted a "logikájukat"? Neeeem? Akkor belőled még lehet jó ember.

Na, légy bátor, hívő és kitartó, aztán majd leesik neked is a tantusz.

ne most 2012.06.20. 22:14:54

@Lezly: Nekem ingyen sem kellene. Mi az ára?

magyar_ellenállás 2012.06.20. 22:35:55

GERI87: Zárásként, hogy tudd, merről fúj a keleti szellő: mi itt rugózunk pár tízezres sorsán, meg okoskodunk té és tova, közben meg a közel 300 fős MTA rendes tagság fejenként havi 500ezer ft tiszteletdíjban részesül (ennyi egyébként a titkárság vezetőinek a bére IS!).

Több, mint 2/3-uk kommunistaseggnyaló dromedár őskövület, akik még a megengedett hibaszázalékon belül sem képesek értelmes dolgokban valami épkézláb ötlettel előrukkolni vagy legalább néha odabaszni az asztalra a g.ci politikusokkal folytatott vitában. Pénz beszél, ugyabár.

Na, én csak ennyit szerettem volna mondani, kérem, kapcsojja ki.

GERI87 2012.06.20. 22:37:13

@magyar_ellenállás:

Gittegylet mi?

Na figyelj öreg, bármilyen tudományosan igazolt dokut mutatnék arról hogy ez amit ajnároztok nem működhet, akkor sem hinnétek el...

Hívő nem akarok lenni, maradok a realitásoknál, tényeknél...
majd ha megkeseredett hibbant vén hülye lesz belőlem lehet leesik vmi....de remélem csak a vérnyomásom.

De mondtam már.
Nyugodtan vigyétek el teszteltetni a cuccot nagy nyilvánosság előtt hogy mindenki lássa mekkora nagy cucc ez, 45% az már nem semmi és mindez egy mágnestől....ha tényleg működik akkor mi akadálya van?

GERI87 2012.06.20. 22:38:53

@magyar_ellenállás:

Ennek meg aztán végképp mi a franc köze van a fizikai törvényszerűségekhez????

Ennyi.

magyar_ellenállás 2012.06.20. 22:48:24

@GERI87: "Nyugodtan vigyétek el teszteltetni a cuccot nagy nyilvánosság előtt hogy mindenki lássa mekkora nagy cucc ez..."

Figyu, egy lakóhelyed-Miskolc oda-vissza. Lezly szerintem elégé világosan fogalmazott. Mondjuk, igazad van más farkincájával jobb verni a csalánt. De az általam belinkelt cég pl. pesti, ha oda való vagy, akár villamossal is elmehetsz, nem kell autóznod. :)

"Ennek meg aztán végképp mi a franc köze van a fizikai törvényszerűségekhez????"

Ha egy cingár gyerek kétszer gyorsan képen töröl, amíg te egyszer lassan nekiveselkedsz, ott is törpölhetsz fizikai törvényszerűségeken...

Csak arra akartam utalni, hogy addig "tudósoktól" ne várj korrekt, egzakt tanulmányokat meg "hiteles" méréseket, amíg betömik a szájukat.

Kimérték a kis nyomi bunzenégővel. Igen, hurrá. Fasza. Szerintem kb. ezer másik videót és mérést találnék pár órás kutatás után a neten, ami igazolja, hogy működik ez a mágneses szar. Engem nem a dolog tudományos része érdekel, hanem az, hogy habzó pofával megin t nekiálltatok valakinek, aki nyugodtan, korrekten, intelligensen felhívta a figyelmet valami olyanra, amivel csak segíteni akart másokon. Hogy ezzel pénzt is akar keresni? KI NEM? De próba nélkül se belőled, se a többi kockafejűből nem akart egy petákot sem kihúzni.

GERI87 2012.06.20. 23:08:41

@magyar_ellenállás:

Ez nem válasz!
Miért csak én tapasztaljam meg hogy működik e, ha pl egy TC tesztben vagy egy hitelesen rögzített akár youtube videóban tisztázni lehetne az egészet.....de ilyet nem kínáltok, nincs ilyen, csak a rizsa, e-mail cím, meg telószám.....hagyjuk már.

Nyilván Otto Benz meg Henry Ford is így adta ela világnak a találmányait....vicc az egész.

Úgy álltok hozzá ehhez mintha vmi beavatási szertartás kéne ahhoz hogy vki megtudja, mert különben jön a olajlobbi és nyoma vész....

Ködösítetek baszki.
"Menj el Miskolcra és megtudod"

Mondtam már: menj el a holdra és megtudod hogy ott a holdmanó....ha nem mész akkor az a te bajod és megmondtam.
kb ezen szinten vagytok.

GERI87 2012.06.20. 23:15:19

@magyar_ellenállás:

"ezer másik videót és mérést találnék pár órás kutatás után a neten, ami igazolja, hogy működik ez a mágneses szar."

Hitelesített méréssel, hitelt érdemlő intézményektől, megbízható szakértőktől biztosan NEM.

"Engem nem a dolog tudományos része érdekel,"

Hát ha neked elég a placebó hatás akkor érthető.....csak akkor ne állítsuk már hogy ez fizikailag lehetséges.

"habzó pofával megin t nekiálltatok valakinek, aki nyugodtan, korrekten, intelligensen felhívta a figyelmet valami olyanra, amivel csak segíteni akart másokon"

Értem, szóval azért legyen igaza mert csak segíteni akar mindenki más egy hülye túlfizetett vízfej, meg egy éretlen marha.
A fizika és a tudomány meg csak egy elvont konzervatív hókuszpókusz.

Wolfram 2012.06.20. 23:21:30

@Lezly: két lehetőséget látok
A./ nem működik, és akkor ez is egy szokásos mlm-es beetetés: itt mindenki egymilliót keres havonta, csak te (még) nem, mert nem nyomod elég keményen.

B./ valóban működik, akkor viszont nagyon szar a marketingje. már megbocsáss. ez egy tipikusan olyan termék, ami új kategóriát teremt, és nagyot ígér, tehát senki nem hiszi el. ergo, a hitelességét kell felépíteni. a másik hátránya, hogy az ígért termékelőnyökről csak vétel és kipróbálás után bizonyosodhatom meg. nem olyan, mint a bor, hogy odamegyek, megkóstolom, ha jó megveszem. vagy a cipő. ezt megveszem, használom, és aztán kiderül, hogy jó, vagy nem.
egy ilyen relatív kis kockázattal nagy hasznot ígérő terméknek szájreklám útján is el kellet volna terjednie, az ismerős (tapasztalata) a legbiztosabb hiteles info forrás.
tehát ahelyett, hogy itt bizonygatod az igazad, építs fel egy üzleti modellt és kezd el eladni a kütyüt,

1. erősíts rá a szájreklámra. ha valaki behoz valakit premizáld (bónusz rendszer, kicsi olyan, mint az mlm.) ha jó a tapasztalata vele, és még vissza is kap pénzt minden ismerősére rásózza.
2. használj hiteles embereket. hidd el, szarhoz nem adják a nevüket, többet ér nekik. ez egy kicsit nagyobb befektetés, de nagyobb körben hat. pl. vegyél meg egy tesztet a totalcaron, próbálják ki írjanak róla (PR) cikket. ha tényleg működik, hidd el megírják, utána viszik, mint a cukrot.

Wolfram 2012.06.20. 23:50:35

@PITTA: OK, ott a pont (a kis piros). annyi idegen szót írtál a hozzászólásodban, hogy elhiszem neked, hogy jól be tudod állítani :)))
telefonszám? weblap, mailcím?

Wolfram 2012.06.21. 00:13:18

@Lezly: "miért nem jössz el Miskolcra kipróbálni? Nem kerülne pénzedbe, és 5 perc alatt meggyőződhetsz róla, hogy mit tud!"

1. pontosan hogyan és mit tud Miskolcon kipróbálni valaki? kipróbálhatja milyen saját kezűleg felhelyezni a mágnest? vagy milyen menni egy autóval, amin mágnes van? (itt mihez méri majd a különbséget?)

2, "nem kerülne pénzedbe": hogyan lehet ingyen eljutni Miskolcra? asszem ezzel sokkal több pénzt keresnél, mit a mágnessel (vonzanád a pénzt, mint a mágnes:)

3. 5 perc alatt miről győződik meg? hogy 5 perc alatt 2,5 percnek megfelelő üzemanyag halad át a rendszeren? vagy 5 percen keresztül fog tudományos prezentációt hallgatni?

és szinte minden mondatodat szét lehetne szedni... :(
komolyan sajnállak, mert a mai gazdaság legfontosabb erőforrása az információ, ami pedig kommunikáció útján terjed, amely készséget nem igazán birtoklod. ha humbug, akkor sajna nem vagy elég jó, hogy az itteni közösséget megvezesd, ha azonban Miskolcon valóban csoda történt, akkor azt nem így kellene a világ tudomására hoznod....

Wolfram 2012.06.21. 00:42:12

egyébként jobban belegondolva nagyon sok mlm-es fordulat köszön vissza a csodamágnes kommunikációjában:
•tapints rá a fáj pontra (benzinár) és ne tágíts (sulykoldt)
•folyamatosan sulykold a kis befektetés (25eFt) nagy nyereség (46%) kedvező relációját
•építs fel egy hiteles személyt és hivatkozz rá
•hivatkozz a tudomány (orvostudomány, politika) korruptságára és ellenérdekeltségére
•forszírozd, a próbát, (ami már termékvásárlás is egyben), próbálja ki, győződjön meg róla.
•ha mégsem működik, akkor valamit rosszul csináltál, benned van a hiba
és ha valaki beszállt, ezen a ponton már nem is törődik az eredménnyel, csak szalad a befeccölt pénze után, próbál újabb áldozatokat bevonni, hogy visszajöjjön a pénze.

a legjobban összerakott humbug szöveg mostanában a noni reklámja a hír tv-n, műporzársás után. nagyon jó csengésű szavak folynak össze jól hangzó mondatokká, de ha odafigyel valaki a tartalomra, és azt elemzi mondatonként teljesen értelmetlen, összefüggéstelen kamu szöveg. a tökéletes nesze semmi fogd meg jól. egymással nem összefüggő dolgokat állít logikai kapcsolatba: "már az ókori görögök is hittek a természet gyógyító erejében, ez is bizonyítja a noni csodálatos hatásait" (csak szemléltetés, nem pont így hangzik el)

Shadowbull 2012.06.21. 06:46:58

@Lezly: "Én mérnök vagyok és tudom miről beszélek"

Perszepersze.

En meg a romai papa meg a dalai lama szerelemgyereke vagyok.

Konyorgom, LOVESED SINCS arrol amirol beszelsz. 30-40%os fogyasztascsokkenes? Kicsit gondolkodj mar el, hogy ez mekkora hatasfoknovekedest feltetelez. Meg azon gondolkodj mar el, hogy azt allitod, a motorban ennyi elegetlen benzin megy a kukaba, mert nem tud elegni a "tokeletlen" eges miatt, bezzeg a te kutyuddel.

Erre mondtam, hogy fogalmad sincs mi az a lambdaszabalyzas, nem tudod hogy mukodik egy belsoegesu motor, meg nagy vonalakban sem.

A kutyud egy hazugsag, egy humbug, egy atbaszas, aki ilyet arul, azt bortonbe kene csukni.

A menekuloutat mar latom megkerested, mar kezded lealkudni a fogyasztascsokkenesi potencialt. A vegen persze el fogunk jutni a 10%-hoz, amit meg mindenki meg tud sporolni, ha egy kicsit odafigyel.

Lezly 2012.06.21. 06:54:54

@magyar_ellenállás: Köszi a segítségedet, de most már elegem van a győzködésükből, meg a hülyeségeikből, ami arról szól,
hogyan toljuk hátrébb a világot! (Ez úgy látszik magyar átok.)
Én kiszálltam ebből a vitából!

Shadowbull 2012.06.21. 06:55:30

@magyar_ellenállás: Figyi, nekem van egy olyan csodaszerem, amivel ha bekenem a cipom aljat, fel tudok ugrani egy negy emeletes haz tetejere. Osi magyar samanrecept, a Pilisben eredo csodapatak iszapjabol (a Pilis ugye a Fold szivcsakraja, mint tudjuk) vontam ki egy olyan eljarassal, amiert 1955-ben Willis Lamb fizikai Nobel-dijat kapott.
Ha nem hiszed egy kis kocsog vagy. Gyere ide, megmutatom. Persze lehet hogy csak az utpadkara fogok tudni felugrani, mert neha a napszel okozta eros elektromagneses sugarzas megzavarja a csodaiszap hangolt hidrogenspektrumat.

De az utpadkara valo felugrast garantalni tudom neked!

10 ml. csodaiszap-kivonat ara 96.899 forint + AFA.

Csak neked, aki kibukott altalanos iskolaban fizikabol.

Hulye.

Shadowbull 2012.06.21. 06:57:24

@Lezly: Jaja, kezd forro lenni a szitu, mi? Kiderult hogy itt nem teleshop-fuggo anyokaknak kell eladni az ujabb varazskutyut.

Hat, ezt benezted.

Shadowbull 2012.06.21. 07:00:53

@Wolfram: Es ami a legfontosabb jelenseg amit ezek a szemetladak kihasznalnak: a kognitiv disszonancia redukcioja.

Az egyszeri ember, ha megvesz kurvadragan egy ilyet, akkor nehezen tudja maganak beismerni, hogy hulye volt, es marhasagot csinalt. Onkentelenul is kisebb gazt ad, jobban sporol, ami onmabagan is jelenthet 10-15%-ot siman, ezt felkerekiti 25%-re es boldogan ujsagolja mindenkinek mekkora uzletet csinalt, es milyen okos volt.

Aztan nehany honap mulva csendben kiszereli a faszba az egeszet.

Rocko- 2012.06.21. 07:04:15

@Shadowbull: :))))))

@GERI87: csodálom a kitátasod, ne add fel! :)

Lezly 2012.06.21. 07:33:04

@Shadowbull: Bárkinek meg tudom mutatni és bebizonyítani amit mondtam. A továbbiakban nem érdekel a meddő vitátok.

Shadowbull 2012.06.21. 07:37:24

@Lezly: rendben, kezdjuk azzal, hogy beszkenneled a mernokdiplomadat, es belinkeled.

nevedet kitakarhatod.

PITTA 2012.06.21. 07:45:38

@Wolfram: Én csak egy lelkes amatőr vagyok. Ezért nincs weblapom. A saját kocsimat hangolgatom ha szükséges. Csak a LandiRenzo Omegast ismerem közelről így csak annak az állítgatásában tudok segíteni. Mailcím pedig a nick mögött.

Wolfram 2012.06.21. 08:53:17

"Majdnem feleannyit fogyaszt a Tehén…"

zárásképp a régi vicc, amiben két horgász beszélget:
- képzeld, tegnap majdnem egy kilós halat fogtam!
- tényleg? hol van?
- mondom, hogy csak majdnem...

ne most 2012.06.21. 09:16:52

@Wolfram: Azért fogyaszt feleannyit, mert áll a műhelyben.

GERI87 2012.06.21. 10:52:46

@Rocko-:

'Dolgozzon' egy kicsit a hülyéje ha már arra állt rá hogy egy általa sem hitt baromságot ad el hiszékeny szerencsétleneknek....

Lajos63 2012.06.21. 11:17:50

Remélem eladja olyannak aki nem örül hogy rabolják az idejét :))

GERI87 2012.06.21. 11:27:46

Ezek a kuruzslók maguk sem hisznek ezekben a kamu szarokban, épp ezért ilyen 'suttyomban ajtó alatt becsúsztatott levél' stílusban árulják a vackaikat: néhány elszórt infó, telószám, gagyi honlap, tudományosnak hangzó kifejezések...az értelmesebbje tudja hogy fasság, leszarja...így elhiteti hogy ez "titkolt, elhallgattatott dolog", aki fogékony rá az felfigyel és elmegy a garázsába, lakásba, községházára stb....

Ez biztonságos: ott csak olyanok lesznek akik nem tesznek fel ciki kérdéseket, lövésük sincs hogy csak a hablaty megy és szeretnének hinni...

Nem véletlen hogy nem a szabadalmi iroda kapuját döngetik, nem az országos csatornákat zaklatják.

Pontosan tudják hogy szart árulnak masnival.

ne most 2012.06.21. 12:42:54

@GERI87: A bűnbocsátó cédula árusok munkanélkül maradtak a középkorban és új lehetőségeket keresnek, pld fogyasztáscsökkentő.

mudd 2012.06.21. 13:31:27

a nap kozepeben levo 3 meteres aranygombot mindnekinek!

engem inkabb az erdekelne, mikor viszik itatni a tehenet, es az mennyire lesz szomjas.

mof 2012.06.21. 16:38:55

huhh.. végigolvastam! vicces volt:)
többet bringázok, mint autózok. viszont van bennem szén, lévén szénalapú életforma vagyok magam is. ha a combomra rakom a mágnest, gyorsabban tekerek majd? mondjuk Miskolcra? juteszembe Miskolc.. ott van a Merényi, neki van acélcsöve. abban is van szén! ez nem lehet véletlen! és én mérnökdoktor vagyok!
jahajj..:D nyomjátok még!

gabist 2012.06.21. 23:07:08

Sok sikert és szerencsét kívánok a gázüzemhez. Ha jó a rendszer, és jól van beállítva akkor rendben lesz. Én egy "E" Carinába rakattam gázt, azóta is átkozom azt a napot. A 6,3-as benzines fogyasztásból lett 10 l-es gázfogyasztás, sehol nem tudták beállítani, már ahol volt program a Stag4 rendszerhez. Lehet, hogy a beszerelésnél toltak el valamit piszkosul, lehet, hogy ez a rendszer ilyen, de nekem egy életre elment a kedvem az autógáztól. Később az autót eladtam, mivel drágábban jártam szinte a gázzal mint a benzinnel.

xfile 2012.06.23. 00:22:42

Grat Winkler Robi, ennél jobb megoldást nem találtál volna a tehénre, hacsak nem cseréled le mondjuk eg olaszból behozott 2,4td-re(ott viszonylag sok van belőle),bár sztem. te nem vagy diesel párti.

xfile 2012.06.23. 00:26:29

@gabist: Tudni kell, hogy kihez vidd az autót, ugyanis a számítógép beállításait ugyanúgy "hekkelik", mint bármi mást, tehát minden számítógép vezérlést át lehet "hackelni"...
Vagy így,vagy úgy,de lehet...

juliusbond 2012.07.10. 16:37:55

www.napi.hu/ado/pofon_az_autosoknak_is_jovedeki_adot_emel_a_kormany.524977.html

Az LPG-t megemelik kb 60 forinttal. Így mennyi idő alatt lesz az átalakítás nyereséges?

terepjaro_jaroterep 2012.07.13. 11:28:49

@juliusbond: 7-8 literes benzin fogyasztású autónál sosem.
10 liter felettinél akkor ha az LPG-s túlfogyasztásod 25%-nál alacsonyabb lenne (amire senki!! sem ad írásos garanciát!) akkor cc 60.000 után. JÓL KI LETT EZ TALÁLVA, gratula Matolcsynak ! Nesze neked környezettudatosság, alacsony emisszió :-(

terepjaro_jaroterep 2012.07.13. 11:30:24

Róbert! Hogy áll a tehén projekt? Tapasztalatok?

Ajtony 2016.10.19. 08:03:06

@ne most: L=liquid=folyékony
P=propane=propán
G=gas=gáz
süti beállítások módosítása