Elrontottam Karotta autóját

  2012. december 15. - ZáchDani Címkék: karotta totalcar prius flotta tc flotta záchdani

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Image24

Amikor a hétfői értekezleten Papp Tibi felsorolta a héten várható tesztautókat, azonnal berikkantottam a zsivajba, hogy eszeveszettül vinném a Toyota Prius Plug-Int. A konnektorról is tölthető hibridautó tesztjét a jövő héten olvashatják a Totalcaron.
Kiderült, hogy az új autóhoz ragadt egy tévéstáb, és egy régi, második generációs Prius is. Az operatőröknek egy-két-három napra át kellett adnom a Toyotát, hogy elvégezzék vele amit el kell végezniük. A régi Prius pedig azért került hozzám, mert Karottának is ki kellett próbálnia az újat, hogy érvényes állításokat fogalmazhasson meg az aktuális TCTV-adásban.

Most pedig én is megfogalmazom saját állításaimat azzal az estével kapcsolatban, amikor a szerkesztőségből Karotta 2004-es autójával indultam haza, és soha nem érkeztem meg. A beszállás után kellemes érzésem támadt, azt gondoltam, mennyivel emberibb egy ilyen űrjármű, ha már ott van benne egy család történelme, gyerekülése, kekszmorzsái és szaga. Így sokkal kedvesebb a Prius II központi kijelzőjének gyér színvilága, illetve a maihoz képest megejtően bumfordi grafikája, vagyis mindaz, ahogy tíz éve a jövő autóját képzelték a Toyotánál.
A hangulatot fokozta, hogy mellettem ült Dudás Gergely, az Index főszerkesztő-helyettese, akit az estig az irodában kockuló kollégák a carpooling (magyarul telekocsi mozgalom) hercegeként ismerhetnek. A fuvar csak a közeli Batthyány térig tartott volna, ezért indulás után rögtön a lényegre tértünk: ő is szeretne egy ilyen autót, és a vásárlásról már döntöttek is a feleségével.

Photo 2012.12.03. 19 13 36

Aki egy kicsit kevésbé járatos az Amerikából behozott, használt Priusok virágzó piacával kapcsolatban, annak ideszúrom, hogy mindig akad a neten néhány olyan, főleg második generációs darab, amelynek legfeljebb 100 ezer mérföldet mutat a számlálója, és ha volt is balesete korábban (volt), első magyar tulajdonosát már viszonylag rendezett állapotban várja, nagyjából 2 millió forintért.

Karotta autója is hasonló életpályát járt be mielőtt megvette, vagyis nem ez a világ legszebb állapotú hibridautója, de a család boldogan használja. Bár ő következetesen robotgépnek nevezi, munkába járáshoz biztosan nagyon megfelel, hiszen a cseréről eddig egy szót sem ejtett.

1,8 kilométernyire a szerkesztőségtől már kezdtek kialakulni az élet fennmaradásához szükséges hőmérsékleti viszonyok az utastérben, jöttek volna a hümmögős pillanatok Dudás-kollégával, amikor a Szépvölgyi út kereszteződésénél váltott a lámpa, gázt adtam, majd hatalmas csattanás, és egy pillanat alatt szertefoszlott az idill: a Toyota lerobbant.

Photo 2012.12.03. 18 52 20

Az nem lehet, hogy egy ennyire emblematikus japán autó egyszerűen megszűnik működni! - ugrott be eszeveszett sebességgel a kettővel ezelőtti Corolla tévéreklámja. Pedig de. Sőt, ahogy megmaradt mozgási energiánkat hasznosítva még Prius-viszonylatban is nagyon csendesen átgurultunk a kereszteződésen, már tudtam, hogy nem találok majd a mókából franciára állított központi vezérlőképernyőn olyan menüpontot, amellyel a rendszer visszatér az utolsó helyes konfigurációhoz.

A hibrid-Toyota pontosan úgy múlik ki, mint bármilyen más autó: a vezető fejében ilyenkor pontosan ugyanúgy felvillan a miért pont én-lámpa, a biztonsági mentést pedig ugyanúgy egy közönséges trélerre kell bízni, mintha teszem azt, egy Polski Fiatban ülnénk 1987-ben, a gyújtógyertya kilövése után.

A Kúlok Kúlja összesítés idei első helyezettje nagyon sajnálta. Kicsit nevetgéltünk, majd taxival távozott. Kisvártatva megérkezett Karotta, és hamarosan ott volt velünk a tréleres is. Előtte, bűntudat ide vagy oda, visszaültem az úttest mellett vészvillogózó autóba, hogy a maradék testhőmet összeadjam az utastér melegével. A várakozás perceiben is csak egy platánfának támaszkodva bírtam állni az éppen erre a napra eső hátgerinci idegbecsípődésem miatt. Most már tudják, milyen egy tökéletes csütörtök este.

Miután elkészítettük a felvételeket, keresni kezdtük a régi Prius vonószemét, hogy az autómentő egyszerű drótkötél és csörlő segítségével felhúzza a platóra a magatehetetlen, enyhe tolásra is fájdalmas ropogó hangot hallató Toyotát és végre elindulhassunk Budafokra, ahol a Prius-guru még este is fogadja betegeit.

Photo 2012.12.03. 18 53 00

Mivel Karotta hétköznapi autójának csomagtartójából - kifürkészhetetlen okból - hiányzott a gyári vonószem, az autómentős a közeli taxiállomásra, mi pedig a plug-in tesztautóhoz indultunk, hogy immár liluló kezekkel keressünk valamit, amit a lerobbant kocsi első lökhárítójába csavarhatunk és kibírja a vontatást. Ilyen szélsőséges lelki és időjárási helyzetben minden pillanat rengeteget számít, ezért érintett érzékenyen mindhármunkat, amikor kiderült: a nagyobb akkumulátort cipelő új Toyotának nem a csomagtartójában kell keresni a vonószemét, ott ugyanis nincsen akkora rekesz, mint a régiben. Hát akkor mégis, hol a fenében?

Amikor végre megtaláltuk az emelőt és vele az istenverte vonószemet a Plug-in vezetőülése alatt kialakított rekeszben, azt Excaliburként az égbolt felé tartva jelt adtunk a tréleresnek, aki ismét felvette a csörlőzéshez szükséges testhelyzetet. Hamar kiderült, hiába. A régi Priushoz ugyanis más menetemelkedésű vonószem szükséges, mint az újhoz. Az egyik nem csavarható be másik lukába és viszont.

Photo 2012.12.03. 18 51 19

A problémát végül úgy oldottuk meg, hogy rendkívül óvatosan, a hátsó, fix vontatási pontra beakasztott drótkötéllel tettük trélerre a Priust, ügyelve arra, hogy az orra közben ne súrolja az aszfaltot, és a lélekromboló ropogás után körülbelül másfél órával már úton is voltunk Budafokra.

A mester kezei közt hamar gyógyul a Prius, próbáltam a rossz érzések ellenére álomba kényszeríteni magam azon az estén, miután hazavittem Karottát. Még másnap reggel is háborgott a lelkem. 

Néhány nap csend következett. Semmit nem mertem kérdezni. Végül valaki más mondta, hogy a kolléga megkönnyebbülten meséli a konyhában, hogy idén mégiscsak lesz karácsony a Bazsó-házban, hiszen mindössze 70 ezer forintba került a hibaelhárítás a Toyotán.

A pontos diagnózist végül már a tulajdonostól tudtam meg, aki egy kettétört csavart tett az asztalomra. Ez a csavar a Prius ezerötös benzinmotorjának egyik tartóbakjában múlt el, vélhetően azért, mert a korábbi karambolban megnyúlt és a helyreállításkor nem ellenőrizték. A megbillent motor-váltó egység befeszítette a bal első féltengelyt, amitől a belső féltengelycsukló azonnal szétfordult. A hajtáslánc ledifferált, így hiába volt még egy ép féltengelyünk, a Toyota képernyőjén megjelent az Erreur du systéme-felirat, és onnantól nem reagált a gázadásra.

A működő autónak nagyjából egy hétig örülhetett Karotta. A Budafoki guru ugyan átvizsgálta és összerakta a szétesés után is sérülésmentes féltengelyt, pótolta a Szépvölgyi út aszfaltján napokkal később is látható, szétfolyt kenőzsírt, ám valami megint szivárogni kezdett az autó bal eleje alól. A hajtóműolaj volt az, és a bolygómű házából jött.

photo (2)

A szivárgás okáról most még semmit sem tudunk, csak annyi biztos, hogy a Prius központi bolygóművének olajtöltete elvileg az autó élettartamára szól, így az utántöltés viszonylag nehézkes. Csak rossz és meg rosszabb ötleteim vannak, pedig bölcsész vagyok. Félő, hogy a méltán népszerű Hangyász hétfők mellett el kell majd indítanunk a Prius péntek sorozatot is, hogy ott adjuk közre a nyolcéves hibridautó javításának fejleményeit. Kevés epizódban reménykedem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr94965767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vakegér 2012.12.15. 13:28:15

@Rocko-: "nade miért? elvégre adnak hozzá vonóhorgot, az egységet képez az autóval. ahogy a felni is collos, hiába vagyunk európában. szerintem semmi értelme és haszna hogy ez is kötelezően amerikai szabványos legyen."

Ha jol tudom Karotta Priusa egy USA import peldany. Ott pedig nem metrikusan a csavarok.

ui: A felnit az egesz vilagon huvelykben jegyzik.

Schütii 2012.12.15. 13:30:13

@- Szerzet -: Hűha, ez már nagyon tudományos. Egy dolog viszont egyérelmű, az olaj az folyik...

Bambano 2012.12.15. 13:34:42

@novothauto: beadtam márkaszervizbe az autómat vezérléscserére. külön hangsúlyoztam, hogy a hátsó futóművet ne babrálják. Amikor mentem érte, közölték, hogy beleszakítottak egy csavart az egyik lengőkarba a hátsó futóművön, csak úgy tudják kivenni, ha szétflexelnek mindent, de mivel a gyár változtatott az alkatrészen, párban kell cserélni.

Ilyenkor ki a hibás?

bush84 2012.12.15. 13:34:50

@Megszeppent kisgyerek: 94-es 9000 CSE, a jó öreg 2.3-as szívó benzinessel. Mechanikailag rendben van (3000 km-es korától kezdve családban volt, nagybátyámtól szerváltam pár éve), de a tetves elektronika irtózatosan kibaszott velem. A digitklímával kezdődött az egész, aztán jött a világítás, de mára úgy elkanászodtak a kósza elektronok, hogy a garázs előtt, indítás után öcsém arcába robbant a légzsák úgy, hogy egy korábbi első ráfutásos eset miatt az első két érzékelő be sem volt kötve a javítás után. Úgyhogy tavasszal százmillió darabra ell szétszedni az egész műszerfalat. Ha csak eszembe jut az egész ordítani tudnék. De amúgy nagyon szeretem, az üléseit jó pár vadiúj autó megirigyelhetné.

Az alkatrészek mondjuk tényleg horror áron vannak, egy bal első, bontott tükröt (elektromos, fűthető) valami 25 ezerért akartak rámsózni Pesten. Már azon gondolkozom hogy innen a németektől viszek haza lábon egy donort, 5-700 euróért már szebbek vannak mint az enyém. :)

megint 2012.12.15. 13:38:18

bush84, ha tudnád, hogy az a 25000 ft milyen olcsónak számít.

TaaT 2012.12.15. 13:39:53

@Adam88: "Egy dologgal viszont sose fogok megbarátkozni, az pedig az élettartam feltöltésű olaj. Nem akarom elhinni..."

Egy idézet az új 1000-es Ford motorról:

"...a motor teljes élettartamát kiszolgálja, ami 240 ezer kilométert jelent..."

Így már hihető hogy kibír annyit a váltóolaj? :P

Bár azért néha nem árt cserélni azt sem...

Dseries 2012.12.15. 14:04:14

@dez01: VÉGRE! Már régóta szerettem volna valakitől megkérdezni. MIÉRT VETTÉL MULTIPLÁT TE ÚRISTEN????

SwedishRunner 2012.12.15. 14:07:04

70 ezer tipikus típusspecifikus sufniszaki ár... éjcakai készenléttel..

Rocko- 2012.12.15. 14:07:26

@vakegér: "ui: A felnit az egesz vilagon huvelykben jegyzik."
akkor hüvelyk, elnézést.

"Ha jol tudom Karotta Priusa egy USA import peldany."
igen, az. de mi értelme van hogy ott más a csavar? mit teker még be oda az ember? csak a saját vonószemét. akkor meg nem mindegy hogy milyen? miért kell hogy eltérő legyen?
most már komolyan meg kéen kérdezni a Toyotától. :D

SwedishRunner 2012.12.15. 14:09:19

@Megszeppent kisgyerek: Nekem 2007-es Saabom van, mindenfélét veszek hozzá. Tök egy árúak a cuccok a 2007 es hasonló motorizáltságú c Mercedes-el.

vasgyuszi 2012.12.15. 14:10:24

"...bölcsész vagyok..." - Épp a minap filóztam a keretszámos mizéria kapcsán, hogy mit dolgozik egy bölcsészként végzett ember? Hát most kaptam egyfajta választ. ;)
Egyébként hogyan kell bölcsész diplomával elhelyezkedni? A lehetoségek mely tárháza nyílik meg egy bölcsész diploma elott? Mit lehet egy felvételi beszélgetésen mondani arra, hogy mihez ért az ember? Vagy ez nem önálló diploma, hanem mindenféleképpen kell mellé egy "szakmai" végzettség is? Nem megsértodni, komolyan kérdezem!

CorollaVVTI 2012.12.15. 14:13:59

@novothauto: Nekem is pont ez ugrott be! Ha önzáró lenne a difi, eljutottak volna lábon a szerelőig. :)

medvetoka 2012.12.15. 15:02:22

@vasgyuszi: ha valakinek mérnök diplomája van, az is valamilyen szakon tanult, Pl. informatikus, vegyész, építész.

A bölcsész ugyanígy: tanár, újságíró, pszichológus szakon például. Tehát korrekt a feltételezésed, nem önálló diploma.

- Szerzet - 2012.12.15. 15:15:26

A váltóolaj nem kap égéstermékeket, a legtöbb autóban nem kell már cserélni.

Adam88 2012.12.15. 15:19:19

@Rocko-: Mondjuk igen, ez jó meglátás, úgy tényleg van realitása.

@TaaT: Ezen jót mosolyogtam, úgy teljesen hihető. Magyarán amíg szét nem esik a motor, addig elvileg bírja. :D
Szóval ha többet akarok menni annál a futás teljesítménynél, akkor azért nem árt cserélni. Igaz a Ford nak, mint minden más cégnek, akkor éri meg ha sűrűn cserélsz autót.

Rocko- 2012.12.15. 15:23:04

@Dseries: én egy 5er GT tulajtól akarom ezt megkérdezni. de még nem mertem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.15. 15:23:08

@vakegér: "A felnit az egesz vilagon huvelykben jegyzik." Amit mondanak inchnek (esetleg incsnek), máshol - német nyelvterületen - meg zollnak (vagy mondjuk colnak). Mivel mi magyarok sok német szakkifejezést átvettünk, szerintem a collal semmi baj. Hiszen mindenkinek volt már a kezében colostok. Eredetiben Zollstock.

vasgyuszi 2012.12.15. 15:29:29

@medvetoka: Köszönöm a választ! Mondjuk a tanárról és a pszichológusról nem gondoltam, hogy árukapcsolással a bölcsészettel oktatják. Akkor ma is tanultam valamit.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.15. 15:32:58

@- Szerzet -: "Laikusként megjegyezném, hogy a Priusban semmiféle sebességváltó nincsen, se fokozatos, se fokozatmentes, se automata, se mechanikus."
A profik viszont azt mondják "We call the transmission type an ECCVT, which is an acronym for electronically controlled continuously variable transmission." forrás: www.gottransmissions.com/blog/toyota-transmissions-for-sale/2004-2009-toyota-prius-transmissionsengine

Kuplungot szerintem nem akartak cserélni, sőt, izzítógyertyát, magassági kormányt, részecskegyorsítót, de még gőzkatapultot sem.

Shadowbull 2012.12.15. 15:37:13

Ugyan mar Dani, nem kell a rizsa, mindenki tudja hogy egyszeruen szethajtottad ezt a szerencsetlen autot :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.15. 15:41:18

@lg-m: Neem a Dani rontotta el, ennyire egyszerű. Ha összetöri, lepadkázza, kiégeti cigivel a kárpitot, esetleg üveghangon forgatja, és ezért kikönyököl a váltókar, az az ő sara. Ez a hiba mindenképpen kijött volna, de most ő vezetett. Ha ezt nem érted, nincs miről vitatkoznunk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.15. 15:49:05

@caby77: Nem érted mi történt. Ez azért lehet, mert nem olvastál figyelmesen, vagy esetleg nem láttál még féltengelycsuklót közelről.
Egy tartóbak csavarja eltörött, ettől a motor-váltó egység megbillent, az erőhatásoktól olyan pozícióba került, amiben a csukló szét tudott csúszni. Nem tört el a se a féltengely, se a csukló, egyedül a gumiharangon látom a sérülést, meg ugye odalett a kenőzsír.

Szociknak vége 2012.12.15. 15:59:32

@streetsta: Tehát lehet mondani, hogy menet közben kiesett a kocsiból a hajtáslánc? Elég kellemetlen lehet, jó hogy nem pályán történt 150nel....:)

GKoves 2012.12.15. 16:23:58

A Prius guru elérhetőségét keresem...
262 ezer km-t futott priusom veszti az olaját a motorból, a nagyon korrekt mayeresek elmagyarázták, hogy ha ők szednék szét az fél misi lenne... akksi egyébként eredeti, féktárcsát még nem cseréltem.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.12.15. 16:43:09

@ommm: a cikk címe ez: "Elrontottam Karotta autóját"

nyilván ez a cím arra ment rá, hogy mindenki azt higgye, hogy a Hangyászról van szó

hát most megkapja a kolléga a beosztását a jól kiválasztott cím miatt (:

Teshow 2012.12.15. 17:07:28

Húúúúú, skaccok!

Hétvége van, meg tél, meg rossz idő (itt nálunk pl szakad az eső, ami még nem ónos, de tuti lefagy éccaka) tehát látom, be kellett kapcsolni a kattintásvadász üzemmódot a TC-n!
Annyira jó lett, hogy muszáj hozzászólni a legjobb járulékos témákhoz! :D

De először legyek kicsit ON: a cikk címe az, hogy ELRONTOTTAM az ótót. A cikk tartalma pedig az hogy nemis, mert csak az történt, ami az alap mörfi törvény hatványa, vagyis ami elromolhat az akkor romlik el, amikor kölcsönadjuk/kapjuk! Ez tényleg működik, kölcsönadóként és -vevőként is volt alkalmam megtapasztalni. Evvan .....

A másik, ami nagyon tetszett, az a poénosan feldobott "bölcsészként-vagyok-autós-újságíró" duma. Buli, hogy mennyien rákattantatok ;)
Ehhez csak annyit, hogy én meg jogász vagyok, oxt hifista is! Az ismertebb fórumokon cca 20.000 kommentem van (nem ezen a nicken) több-kevesebb rendszerességgel írok cikkeket az egyik portálra, és hamarosan "papíron" is leszek, mert az egyik kereskedő ragaszkodott hozzá, hogy az (x)-es megjelenését egy exkluzív lapba én írjam. Mert szerinte úgy szakmai, hogy közben még érthető is. Ezzel csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy az ember érthet néha több dologhoz is.

(Ps.: édesapám forgácsoló-szerszámkészítő volt /ami a világ egyik legprecízebb szakmája/ Mellette nőttem fel, plusz kamaszként nyaranta egy gépgyárban dolgoztam segédmunkásként, a gépzsírszag ma is az orromban van, és kedvesebb számomra, mint másnak a virágillat - akkor most hogy is tovább?)

Csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy az ember érthet néha több dologhoz is, ettől vagyunk színes egyéniségek!

Rocko- 2012.12.15. 17:18:55

@caby77: "Mondjuk ki,alul lett tervezve.Ennyit bírt."
nahát, egy alkatrész nem bír ki egy balesetet. ebben mi a meglepő?

gyújtómágnes 2012.12.15. 17:30:54

@novothauto: Az fizeti a számlát, aki otthagyta az udvaron a gépet úgy, hogy nem volt behúzva a rögzítőfék. Alapjáraton még egyetlen egy teherautót sem sikerült elindítani amin a parkfék működik.
Szerinted ha a toyotán van sperrdifi, hány métert tud megtenni úgy , hogy a lógó féltengely nem veri szét a kocsit?

Rocko- 2012.12.15. 17:33:07

@Bambano: nem tudom mi lesz a vita vége, de egyre inkább bizonyos hogy a debreceni Aranybikában semmi esetre se fogják fogadni Tibit. :DDD

@- Szerzet -: ok, égésterméket nem kap. de hőhatást igen, forgácsot igen és az idő is hat rá.

@Shadowbull: :D

@MetroGoldwinMayer: valóban jó hogy nem 150-nel történt, de valószínűleg ritkán indul el ember autópályán piros lámpától.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.15. 17:55:12

Hát, muszáj lesz rendbe rakni...

A Kispókos-Trabis cikkhez meg : Azért vegyük figyelembe, hogy Csikós 500-asa is bír túrákat, illetve pl. nekünk is volt Kispókunk, és miután apám _rendbe_rakta_ - nem csak nyúzta - má normálisan működött.
Szóval aki tud szerelni, annak a Trabi és Kispók teljesen jó _hobbiautó_.

Teshow 2012.12.15. 18:03:14

@ColT: Az Andrássy út / Nagymező utca sarkán lévő Lengyel Kulturális Központban ma is egy érdekes P126 áll, naponta látom. Érdemes megnézni, akár a kirakaton át is, nem lőném le a poént! ;)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.15. 18:20:44

@gyújtómágnes: "Szerinted ha a toyotán van sperrdifi, hány métert tud megtenni úgy , hogy a lógó féltengely nem veri szét a kocsit? "

Ugye nem gondolod, hogy komolyan gondoltam, hogy egy féltengellyel közlekedhet az autó?

don't 2012.12.15. 18:24:11

@CorollaVVTI:
Ja a kalimpalo feltengely mit vert volna szet addig az mas kerdes.A tulaj boldog lehet hogy nem volt benne,mert egy bolcsesz el is vitte volna,ha nyomja a pedalt,es megy...

don't 2012.12.15. 18:33:12

@Teshow:
A focihoz es az autokhoz mindenki ert,ez nem ketseges.

gyújtómágnes 2012.12.15. 18:54:03

@novothauto: Gondoltam megkérdezem, mielött még valaki rád fog hivatkozni, hogy a TC olvasta a kommentek között egy ismert szerelőtől.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.15. 19:35:49

@Teshow: Nem fogom látni, mert nem járok Pöstre.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.15. 20:38:28

@Rocko-: Piszokul nem lennék meglepve, ha ez az egész eltérő vonószem kérdés onnan jönne, hogy a Koyota az évek alatt - mert hogy ugye a két verda közel sem ugyanaz a generáció - egyszerűen vonószem beszállítót váltott.

Rocko- 2012.12.15. 20:52:15

@Sam. Joe: igen, ezt fejtegették az adásban is.
node a beszállító azt hoz, amit kérsz. ergo mást kértek.

ommm 2012.12.15. 21:04:00

@GYUSZI BACSl: Kötve hiszem, hogy bármi ilyen hülyeség járt volna Dani fejében. Ez a Prius a Karotta autója, mégis, mit írjon, hogy a Csikósé?!? És eleve, hogyan rontotta volna el a Hangyászt, amikor az még egy métert nem ment?

etwas kultur muss sein 2012.12.15. 21:15:26

@ColT: Hobbi autónak megfelel minden, annyi a lényeg, hogy érdekeljen/szeresd és persze legyen pénzed, lehetőséged élni a hobbidnak.

De 2012-ben normál közúti használatra trabiban vagy kispókban gondolkodni totál értelmetlen dolog. Szerintem. Vegyen inkább egy pici nyugati benyást, vagy pug 205, citrom ax dízelt, oszt sokkal előrébb lesz, mint trabival, vagy kispókkal. Alkatrészt is könnyebben szerez hozzá, meg üzembiztosabb is lesz sokkal. Nem mellesleg gyorsabb és a dízel sokkal kevesebb üzemanyaggal is eljár. 200 ezerért már lehet használható kisautókat venni, kár ezekkel a szoci szarokkal szenvedni.

A hobbi az más, az külön téma. :-)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.12.15. 21:27:15

@Rocko-: Tiszta sor. Nem is értem, hogy mit kell ezt a dolgot így túlmisztifikálni. Viszont egészen meglep, hogy valahogy az évek alatt mintha megváltozott volna a Prius megítélése. Hol van már a Top Gear-es, "finggá fikázni mindenáron" hozzáállás... Mintha a többség kezdené a helyén kezelni.

Rocko- 2012.12.15. 21:37:23

@Sam. Joe: "pénz beszél, kutya ugat."
(nem, nem 1kutya. :) )

- Szerzet - 2012.12.15. 21:42:16

@streetsta: Mégsincs benne sebességváltó, sem semmilyen azt helyettesítő szerkezet, nem tudsz rámutatni, hogy ez az, ettől még tudja a sebességét változtatni, csak azt a meghajtó villanymotor fordulatszámának változtatásával teszi. Ha nincs benne váltó, akkor az olaj sem folyhat belőle. Esetleg a differenciálműből, ami egy féltengelyhibánál könnyen előfordulhat.

Ismétlem: folyamatosan változó áttételű sebességváltó (ékszíjas, fémszíjas vagy görgős CVT) továbbra sincs benne, ahogyan semmilyen egyéb sebességváltó sem. A Prius hibrid egész más műfaj a Lexusok hajtásánál.

Különben meg tökmindegy milyen marketingnevet adunk egy nemlétező alkatrésznek. Például mondhatjuk rá, hogy ebben Elektronikusan Vezérelt Folyamatosan Változó Áttétel (ECCVT) van. Ez aztán elég konkrét. De mi a faszt jelenthet?

Úgy kell elképzelni, mint egy hátsó hidat, amin az egyik kerék helyén villanymotor, a másik helyén benzinmotor van, és a kettő együt a kardántengelyen keresztül hajtja az autót.

Ezért ha áll az autó, akkor a villanymotor hátrafelé forog, a benzin előre, kivéve persze ha a benzinmotort leállítjuk. Az áttétel a villanymotor fordulatszámától függ. Ezért jár a lemerült Prius kizárólag tréleren.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.15. 21:57:27

@SzélsebesVelorex: Anyámnak egy jó Kispókot szívesen adnék. Kb. 25km a legmesszebb, ahova megy vele, és ismeri is.
De csak tipptoppot.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.12.15. 21:58:57

@SzélsebesVelorex: Ja, és max. annyira használná közúton, hogy kis falvak között mászkálna :) Ahogyan 1982 és 2000 között is tette, szintén Kispókkal :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.15. 22:11:32

@- Szerzet -: Ebben az esetben kezdjük a rendrakást ott, hogy mindenkit tarkón lövünk, aki a sebességváltó szót használja. Hiszen az nyomatékváltó.
Te is tudod, mindenki tudja, hogy a gearboxról beszélünk. Ebbe meg már csak nem kötsz bele, hiszen gear van benne szép számmal. Szerintem felesleges szőrszálhasogatás, de lelked rajta.
A lényeg, hogy a benne lévő automata sebességváltókba (miket beszélek, nyomatékváltókba) való kenőanyag a szimeringnél (ajkas tömítőgyűrű) szivárog.

voroseltolodas 2012.12.15. 22:21:48

Kölcsönkérte a szomszéd kocsiját a ZOLI,a karácsonyi bevásárláshoz.
Az árúház parkolójában csurogtak üres hely után kutatva, amikor egy csaj gyakorlatilag hátranézés nélkül erőből kitolatott, bele a jobb első ajtajukba.
Ha a Schumi vezet akkor sem lehetett kivédeni. Kapott betétlapot is.
Mégis úgy terjedt el,hogy a ZOLI elkérte a kocsit és összetörte. Ez ilyen sajnos.

CerealKiller 2012.12.15. 22:56:15

@caby77: Már ne haragudj, de ez egy karambolos autó. A csavart külső erőhatás érte. Hajlító igénybevétel, tudod?!

@Rocko-: Nem kötözködésből mondom, de az forgács helyett inkább kopadék. Gondolom te is erre gondoltál?!

Rocko- 2012.12.15. 23:11:31

@CerealKiller: bármiféle részecskére, szennyeződésre, ami az elemek surlódásából származik, legyen bármi is a neve. erre gondoltam.

CerealKiller 2012.12.15. 23:40:32

@Rocko-: Tudom, hogy te tudod. Csupán helyesbítés volt a részemről.
De egy Szerzetes-féle fotelfizikus-troll mindig ott lapul a kommentablakban, hogy belédköthessen. :D

Rocko- 2012.12.15. 23:44:06

@CerealKiller: ez legyen a legnagyobb öröme.

Nem Penny hajója 2012.12.16. 00:00:41

ommm: a Kispolszkis cikkben azt írod, hogy 1987-ben voltál huszonéves. Elírtad tíz évvel, vagy tényleg 45 vagy?

- Szerzet - 2012.12.16. 00:16:12

@streetsta: Folyik a váltóolaj a virtuális nyomatékváltóból, vágom.

Rocko- 2012.12.16. 01:43:18

@Betűrtem a trikómat a gatyámba: nem azt írta.
"Kúpos felnis-dinamós, krómlökhárítós, 1987-es"
azaz az autó volt 1987-ben gyártott, nem pedig Pista volt 1987-ben huszonéves.

josip 2012.12.16. 02:36:52

<Troll feeding>
@- Szerzet -: Tehát a megvalósított működés az áttétel módosítása a motorok és a kerekek között. Az ilyen hajtőművet pedig változtatható áttételezésű hajtóműnek, magyarul sebességváltónak, nyomatékváltónak hívjuk.
A T-Fordban a bolygókereket szalagfék fékezi, régebbi automata váltókban a szalagfék fékezi a bolygómű külső gyűrűjét, kevésbé régebbiekben hidraulikus működtetésű lemezes tengelykapcsoló (magyarul kuplung). Újabban elektromágneses tengelykapcsolót is használnak.
Toyotáéknál ezt a műveletet egy villanymotor végzi ami az autó meghajtására is képes, ráadásul ezt fokozatmentesen változtatható nyomatékkal teszi ezáltal a hajtómű kinematikailag egy fokozatmentesen változtatható áttélezesú hajtómű, akárhogy is próbálod csavarni a szót.
</Troll feeding>

<trolling>
@streetsta: A szimmering az rugós tömítőgyűrű :)
</trolling>

josip 2012.12.16. 02:39:28

@- Szerzet -: és a lényeg ami lemaradt:
Tehát az autóban van egy fogaskerekes bolygóműves hajtómű, abba pedig olaj szükségeltetik a rendeltetésszerű működéshez, de hogy miért, azt már nem fejteném ki ha nem baj.

nem kéne... 2012.12.16. 02:52:16

@ommm:

mondjuk az nem egészen tiszta nekem, hogy a belső csukló hogy' tud pont ÍGY széthullani, látni kéne, na.
furcsa.

nem kéne... 2012.12.16. 02:55:32

@novothauto:

ó.
csattog a lánc az ányóc négypontkettőn.
üffél átadja a kulcsot, távozik.
szerelő indít, lánc nem csattog, csak egyet, de akkor anyagfolytonossági hiány képződik a láncban éppen.
nyilván a mester kúrta szét.

nem kéne... 2012.12.16. 02:57:42

@novothauto:

nesze.
pedig bizisten nem olvastam.

josip 2012.12.16. 02:58:43

@nem kéne...:
No igen... Anno Trabiban minden bak széthullott, a motor a tűzfaltól a "hűtő"-rácsig verődött, csak a gravitáció meg a bowdenek tartották, oszt' mégse esett ki a féltengely...

nem kéne... 2012.12.16. 03:00:06

@clior:

szakszerű amerikai javítás, az.
el nem tudod képzelni, miféle redneck tákolásokkal jönnek autók onnan.

nem kéne... 2012.12.16. 03:02:04

@Rocko-:

az élettartamolajak NEM a motorra szólnak.
jézusom.

nem kéne... 2012.12.16. 03:04:43

@vakegér:

"ui: A felnit az egesz vilagon huvelykben jegyzik."

kivéve, ahol nem.

moby76 2012.12.16. 08:03:36

Igazából prius csütörtököt mond lenne a megfelelő.
Bocs

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.16. 08:10:58

@josip: Jesszusisten, már ajka sincs?:)

De komolyan, én mint ha már találkoztam volna olyan szimeringgel, amiben nem volt rugó. Vagy csak nem láttam benne?

vakegér 2012.12.16. 10:29:50

@nem kéne...:

>> "ui: A felnit az egesz vilagon huvelykben jegyzik."

> "kivéve, ahol nem."

Tudsz erre KONKRET peldat ?

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2012.12.16. 10:50:07

@vakegér: persze, számtalan példa van

manapság például a Veyron Michelin rendszere mm-es:

elöl Michelin Pilot Sport Pax 265-680 R 500A
hátul Michelin Pilot Sport Pax 365-710 ZR 540A

de a Ferrari régebben nagyon sokat használt Michelin TRX rendszert, az mm-ben volt megadva, például a 400/412-nél:

elöl Michelin TRX 240/55 VR-415
hátul Michelin TRX 250/55 VR-415

ommm 2012.12.16. 10:58:09

@nem kéne...: leírtam én is és Sipos úr is mi okozta a hibát.

nem kéne... 2012.12.16. 15:16:23

@vakegér:

bmw e24, e28, e34, citroen ds 19, 21, cx, porsche 928, ferrari 288, 308, 512bb, mondiale, saab og 900, ford mustang, mercury cougar, peugeot 604,

most így hirtelen.

ezeknél a felni nem 13" 14" 15" stb, hanem 340, 365, 390 és 415 mm.
/NEM szerelhető össze a coll méretezésű gumikkal, mert egyrészt méretkülönbség is van, másrészt pedig eltérő a felnik vállrésze, ami helyén tartja ugye a gumit.

nem kéne... 2012.12.16. 15:18:12

@ommm:

a "mi" az megvan.
a "hogyan" érdekelne, de ezt itt kicsit nehézkes megbeszélni.

novothauto · http://novothauto.hu 2012.12.16. 19:18:14

@streetsta: Ha szereltél pl Fiat Scudot... abban rugó nélküli teflon szimmering van az első szíjtárcsa alatt. Persze lehet más autókban is, de most ez jutott eszembe.

protézisesh 2012.12.16. 21:44:22

@novothauto: Teflon TOMITOGYURU vaN benne. A "szimering" az egy konkret fajta tomitogyuru neve, abban pedig mindig van rugo.

clior 2012.12.17. 01:55:41

tudom, hogy itt is van tákolmány, de akkor a beszerződet kell cserélned. Itt nem lehet tákolni és azt továbbadni, mivel az ilyen szerelésből adódó hibát azonnal perre lehet váltani. Persze amikor a cél az, hogy eltünjön a vas és senki nem jön ide pereskedni, akkor elképzelhető, hogy direktbe van az átverés. Hangsúlyozom, a beszerző bőven benne van ebben sőt, ha nagyon belegondolok, akkor talán eleve magyar a kitalálója annak, hogy miként kell olcsón javítani.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 04:29:49

@nem kéne...:

ezt egy kicsit cifraznam tovabb

van par amcsi truck amin meg milimeter (!) szabvanyos felni/gumi van, a nittro grappler gyart pl ilyet, de a

www.tirerack.com on megnezheted.

Ez hogy miert van? Szerintem unatkoztak a mernokok.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 04:38:10

PRIUS:

akksikat ki, a csokkeno tomeg eredmenyezne annyi fogyasztas csokkenest mint az akkuk sulya okoz ha bent vannak.

parasztvakitas.

ha elmenne 300merfoldet ( mint egy truck egy tank benzinnel ) egy feltoltessel akkor oke, addig meg parasztvakitas - nagy szennyezessel, mert ugye a v8 truck all vasbol meg muanyagbol, a "bebifokak alma" ban meg van vagy 4-5ookilo erossen kornyezetszennyezo szemet, amire nincs egyenlore megoldas mi lesz vele. ( az nem valasz hogy a gyar visszaveszi, nem a "helyere" vagyok kivancsi hanem hogy hogyan bomlasszak le ) amugy 1995ben ugyanezt kerdeztem a priusrol meg a honda nemtommirol amikor eloszor szo volt rola hogy lesznek - a valasz ugyan az azota is: a gyar meg gondolkodik rajta. ( apropo, hogy eltuntek az utakrol az elso hondak - meg amiknel le volt fedve a hatso kerekjarat. Az elobb jott ki mint a prius ha jol csalodom.

.com 2012.12.17. 13:41:13

Azert a cim olvastaval megallt bennem az uto, hogy a Hangyaszt zuztad le!
Mert ugye az a Karotta AUTOJA, ez csak egy prius

- Szerzet - 2012.12.17. 15:56:47

@josip: A nyomatékváltó szerepét a villanymotor tölti be. A hajtóműolaj meg nyilván a difiből folyik, amiből kiesett a féltengely.

josip 2012.12.17. 16:10:36

@- Szerzet -: Nyilván folyhat a differenciálműből is ami a történtek fényében valőszínűbbnek látszik, de a nyomatékváltó szerepét akkor is a villanymotor-bolygómű egység tölti be.
Nézd, itt egy videó amiben egy Prius hajtással legózik a szaki, aminek a közepében ott csücsül a bolygómű.
Mellékesen megjegyezném, hogy a bolygómú valószínűleg egyazon olajtérben lakik a differenciálművel.
www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0

- Szerzet - 2012.12.17. 16:30:58

Az is lehet, hogy egy olajtérben vannak, igen.

- Szerzet - 2012.12.17. 16:48:33

Bár a videó szerint nem. Amúgy milyen egyszerű az egész!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.17. 20:45:09

@visszakettopadlogaz: khm. Hogyan kérsz a tirerackben gumit? Sixteen micsoda? Gondolom inch. Ugyanez a németeknél sechszehn Zoll. Nálunk is tizenhat colos gumit/felnit keres az ember, persze lehet hüvelykest is kérni, de nem jellemző. És ez mind ugyanaz a gumi, mindegy, hogy hivatalosan mennyi a váltószám.
BMW-nek, Citroennek is voltak milliméteres gumi-felni kiszerelései, pl. CX, cápa hetes.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 20:52:18

@streetsta:

www.tirerack.com/tires/SearchTires.jsp

1. Select a tire size: -- na ott lehuzod a "csuszkat" ( scroll bar, nem tudom hogy hivjak ) es ott kezdodik alul hogy pl 42X stb.. az nem inch standardban van, hiszen ha az lenne akkor at tudnek setalni a kocsim alatt, de nem :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.17. 20:52:55

@nem kéne...: "a "hogyan" érdekelne, de ezt itt kicsit nehézkes megbeszélni."
Pedig elég világosan le volt írva.
"KRCSHZRR"

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.17. 20:54:00

@visszakettopadlogaz: Megleplek. Képzeljed el azt, hogy gumissal beszélsz. Nincs csúszka, csak élő szó. Na?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 20:57:20

@streetsta:

szelessege 42, ami nem inch. peldaul. biciklikereknek is vekony lenne, de most ( ha nem felejtem el ) megnezem a garazsban a gumi oldalat hogy ott mit irnak, bar a milimeteres gumikon sincs az hogy milimeter. Na majd meglatjuk. Kepet kuldjek?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 21:01:37

@streetsta: elo szo irasban - ez furcsa :)

a tenyek:

vasarolhato barki altal olyan gumi ami nem millimeterben van

Az allitas:

sajat birtokomban levo gepjarmuvon is ilyen gumi van

A kovetkeztetes:

leteznek olyan gumimeretek amik nem millimeterben vannak

Konluzio: tobbfele mertekegyseget hasznalnak az autogyarak/gumigyarak/beszallitok

A gumiszereles jo szakma, mindig van melo gondolom.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.17. 21:01:58

Átmérőről beszélünk, normál méretű kerekeknél. Hiszen a magasság sem inch, de még csak nem is milliméter (illetve igen, de kell hozzá kis matek is)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.17. 21:14:55

@visszakettopadlogaz: Idézlek (erre válaszoltam): "khm, 1 inch az 0.96zoll de ellenorizz le pls"

Persze, hogy vannak milliméteres gumik, hiszen magam is ezt mondtam korábban. De személyautóknál elterjedtebb (sokkal) a coll.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 21:18:50

Kezdunk elbeszelni egymas mellett az az erzesem. Egyik elozo kommentem arra iranyult hogy a zoll az nem egyenlo az inchel, de az hogy vannak millimeteres gumik az ugy latszik mindkettonk szamara vilagos.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 21:20:08

@streetsta: "Gondolom inch. Ugyanez a németeknél sechszehn Zoll."

Nem. 16inch az nem 16zoll.

errol beszelek.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.17. 21:21:08

@streetsta:

es akkor ujra :)

visszakettopadlogaz 2012.12.17. 04:22:30
@streetsta:

khm, 1 inch az 0.96zoll de ellenorizz le pls

www.convertunits.com/from/zoll/to/inches

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.18. 05:09:13

@stp1: akkor itt valami sumaksag van a mertekegysegekkel.

Rocko- 2012.12.18. 07:40:22

@visszakettopadlogaz: mondom hogy át kéne állnotok SI-re.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.12.18. 07:49:09

@visszakettopadlogaz: De. Hiszen, a 16 colos felni, az 16 Zoll Felge és 16 inch rim. Mindegy, hogy mértékegység konverterek mit mondanak.

@stp1: így meg különösen egyértelmű.

Érdekes még a tonna, amit sokáig azt hittem, angolul ton-nak írnak. De nem, mert nem mindegy, metrikus tonna, vagy sem. Lehet ton, meg tonne, és jelenthet a fene tudja hányfélét: en.wikipedia.org/wiki/Ton

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.02.06. 22:21:12

Vazze, most komolyan, létezik olyan, hogy egy Toyota elromlik?? :D
Bocs, de nem lehet kihagyni.Ha valaki már elsütötte, szorri, nem olvastam a kommenteket...

Bushman 2014.12.02. 18:55:16

@GKoves: Tényleg nem tudja senki a "guru" elérhetőségét? Nekem is hasonló problémám van, 180.000-nél elkezdte enni az olajat.
Márkaszerviz 400k-ért csinálná meg, kicsit sokallom (100 az anyag, 300 a munkadíj).

Ha valakinek volt hasonló problémája és valahol jól megcsinálták, kérem, írja meg.

Köszönöm.
süti beállítások módosítása