Heti merítés

  2012. november 18. - Nyegleo Címkék: népítélet heti merítés

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

A világ végére is ezzel!

59402

Megjelent a kivánt gépsárkány a használtautón. 1979-es model megkímélve jó állapotban korrektül megcsinálva. Rozsda mentes kasznival, 100e km-et futott 1994-es motorral. Semmi kokány tuning egyszerű gyári állapotban karbival, 120LE-vel.

Az idős 2.0 sti

58212

Franciaországban akadtam rá.Teljesen véletlenül.Egy zárt garázsban pihent 14 évet.A családi ereklye szerepét töltötte be.Elsőgazdás autó, apáról fiúra szállt.Megvan a hagyatéki papírja is.Hogy milyen az autó? Az akkori német tesztek alapján mindent tud, az 5-ös BMW-vel bezárólag.Ebben a kocsiban még fellelhető mindaz, amit a mai gépcsodákból már kiöltek.

Látványos Coupe, kis pénzért, olcsó fenntartással

59824

Az előző autóm egy Daewoo Nexia 16 szelepes volt, sose volt komolyabb problémám vele, mint mondjuk egy F Astrával előfordulhat. Valljuk be az előző autóm, ami az "E" Kadett licenszére épült, sosem volt egy hi-tech modell, a maga idejében is elavult, de jól kiforrott technológia volt.

Együtt a kalandokra

59798

Sokan értelmetlen kategóriának tartják a SUV-okat. Szerintem pedig, ha nem terepjárónak kezeljük, hanem egy személyatónak, kibővített lehetőségekkel, akkor már csak azt kell eldöntenünk, hogy ezeket a plussz szolgáltatásokat, mi mennyire használjuk ki. Mi sokat járunk földutakon (a házunkhoz is az vezet) és a kirándulásokon is gyakran csak burkolatlan útun tudunk eljutni a szállásra . Vagy télen havas utakon.

Gazdaságos átlagautó

58788

Nos én egy 2.0-es benzines 1991-es Honda Accordból ültem át ebbe a paripába és meg kell valljam, féltem a megszokott dinamika elvesztésétől. ÉS kellemeset csalódtam. Ezzel az autóval is lehet dinamikusan haladni, persze kicsit más stílusú vezetést igényel és más az élmény is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr564912472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Omahaboss 2012.11.18. 10:14:10

Mintha Scirocco lett már volna

Youngtimer 2012.11.18. 10:26:40

Nekem is úgy tűnik a Scirocco már volt,de hihetetlen,hogy ennyi helyen megfordult vele,a képek gondolom nem "pfotoshoppolva"vannak?

Pityubácsi 2012.11.18. 10:31:13

@Omahaboss: úgy látszik nyegleonak nagyon tetszik ez a sirci :)

Dr_utcai_arcos 2012.11.18. 10:40:30

Az a coupé nagyon gonosz,biztos, hogy mindenütt megnéznék vele az embert!

DrSzoke 2012.11.18. 10:46:59

A hjundajos srac teccett: USA-ba szantak,szar anyag a belsejeben nem lehet...Ha tudna...Ezzel egyutt a berautos cegnel ahol meloztam voltak accentek,randa,de soha nem volt baj veluk.

Horváth Patrik 2012.11.18. 10:47:35

Ez a coupé mennyire megbízható egy szerkezet? Gondolom, viszonylag faék a kasztni alatt lévő alkatrészkupac, így talán szervizelni is tudják.

Nyegleo 2012.11.18. 10:47:40

@Omahaboss: volt valóban, sőt a Pug is volt már.

ben1988 2012.11.18. 10:49:06

Egész szimpatikusnak tűnt a hyundai kupé egészen eddig: 1400 kiló és 105 ló. Hogy lett ez a kis kupé ilyen nehéz? Ekkora súlyhoz hogy menjen is valami értékelhetőt legalább 200 ló kéne.

josip 2012.11.18. 11:21:37

Az a Pug 505 bejövős, régóta fent van a listámon.
5-6 éve még elég sok volt hahun, láttam még utakon is, mára teljesen eltűntek az országból.
Mire meglesz rá a keret, talán a világból is eltűnik :(

j-cool 2012.11.18. 11:39:48

Nekem is ilyen 1.9 TDI Audi A4-em van csak Sedanból és nagyjából hasonló a véleményem, mint amit itt is írtak róla. Nagyon jó fogyasztás és menettulajdonságok és költségesen karbantartható futómű.

Dilismaci 2012.11.18. 11:42:03

Csak azt nem értem,miért kell egy 1991-es Hondát egy majd 5-8 évvel fiatalabb dizel Audival összehasonlitani?

nordea 2012.11.18. 11:49:31

Szívesen olvastam a Scirocco-t és a Peugeot-t is újra. Sőt, az első közlés után a facebook-on is megnéztem VW-t; nos, nem semmi, merre mászkált már a srác. Az azért érdekelne, hogy a munkájából adódóan utazik ennyit, vagy csak hobbiból? Európa még hagyján, de van asszem new york-i fotó is a kis sárgáról...!
A Peugeot nagyon bejön, nagyon kellene. Roppant elegáns és ez egy kivételes példány is ráadásul! Gratulálok a mázlihoz!!!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.18. 12:26:52

A Scirocco szép, de fájdalmas volt olvasni az ítéletet...
Nekem is kéne egy olyan gép, igaz, a későbbiek tetszenek inkább :)

jürgen baromartz 2012.11.18. 13:40:05

@feketebarany666: nagyon kívánatos, de ennyiért inkább egy e21-es bömbit választanék

CorollaVVTI 2012.11.18. 13:55:37

Scirocco... Nem gondoltam volna, hogy valaki már '80-ban volt olyan pofátlan, hogy a sportosnak szánt coupe első hajtással ruházza fel. Értem én, hogy Golf váz, meg egyebek, na de azért mégis. Egy sportautó hajtson hátul!

CorollaVVTI 2012.11.18. 13:57:28

@jürgen baromartz: Egyetértünk. Az legalább jó helyen hajt és még sorhat hangot is adnak hozzá. :) Bár ennyiért már talán AE86 is van, vagy Mazda 323 4WD turbo. Igaz, azok picit későbbi gépek, de más kategória is.

2012.11.18. 14:08:45

@josip: Ahogy némiképp a bejegyzés is megemlékezik róla, Afrikába meg a Közel-keletre hordják őket a bevándorlók - korábban csak Franciaországból vitték őket, de ma már ott ami megmaradt az gyűjtőké és épp ezért olyan áron van. Itthon nem sok gyűjtő van, így ami még piacon volt azt az Abdulok fogták és vitték.

jürgen baromartz 2012.11.18. 14:14:58

@CorollaVVTI: hááát igen, a hacsiroku... utoljára abból kb. másfél éve láttam eladót emberi áron, az is egy romos pusztulat volt sajnos. a hype, ami körülveszi, felnyomta az árát rendesen.

Prérifarkasz 2012.11.18. 14:15:03

@josip: Tőlünk kb. 50 méterre parkol egy kombi, rendszeresen szoktam látni.

Aldo Moro 2012.11.18. 14:21:16

Persze, jó a fosvágenes gyerek, meg minden egyéb, de egy helyesírás-ellenőrző programon azért átfuttathatta volna az irományát. Borzasztó. Ilyen prosztó embernek, hogy van annyi pénze, hogy autót vegyen egyáltalán? Hát írni nem tud, bakker.

CorollaVVTI 2012.11.18. 14:29:53

@jürgen baromartz: Ez tény, de 700-ra (a fent említett Scirocco hirdetés) már nem sokat kell rádobni...

Sirius01 2012.11.18. 14:31:09

Nagy öröm volt olvasnom ezeket az itéleteket,annak tükrében hogy 3 ilyen autóm is volt.Még a 90-es évek elején vettem egy Scirocco-t,és érdekes hogy már/még abszolút nem volt menő.Mindenki a golf2 GTi-t faforizálta.Az isten meg a Coradó volt. Jól emlékszem egy barátom frissen vásárolt suzuki sport(muhaha) mellett állva meg is jegyezte: -te haver,miért nem vásárolsz már valami sportos normális autót,e helyett,és a swiftjére mutatott.Hát igen,akkor a 90-es években még ez is menőbnek számított.Némi vigasz volt azért,amikor a Szentendrei úton gyorsúltam vele,és persze szarrá vertem.Nyúlt is a arca.Aztán persze fillérekért tudtam csak eladni,az egyébként jó állapotú autót. Hát igen,rég volt,és azóta nagyott változott a dolog.A Peogeot meg szerintem annak idején abszolút az élvonalat képviselte a kategóriájában. Mint az elődje,az 504-es ,úgy ez is az autógyártás remekei. Az a futómű,meg az a tartósság! Semmivel sem maradt -el a kortás BMW,Audi stb től.

Polifémosz 2012.11.18. 16:00:06

Összeszámoltam, az audis 1 milliót költött javíttatásra, most a hahu-n 600.000-1.200.000 között árulnak ilyen gépeket.
Hát nem tudom, jó bolt-e egy ilyen dízel Audi....?

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.18. 16:20:39

@Polifémosz: És ez még nem is a költséges dízel. Amit erre költesz, kb az egyszerűbb benzinesre is ráköltheted. Ebben maximum egy turbóval meg egy sok lengőkaros futóművel (de 50 körül már van komplett szett) van több költeni való, mint mondjuk egy 1.6 benzin akármicsodára. Sajnos egy öregedő járgányra lehet költeni, főleg, ha évi majd 40 ezret fut. Kíváncsi leszek majd egy 15 éves cr dízel szervizköltségére. :)

Rocko- 2012.11.18. 16:23:51

@CorollaVVTI: "Egy sportautó hajtson hátul!"
mint egy VVTi Corolla? :)

CorollaVVTI 2012.11.18. 16:26:20

@Rocko-: az mióta sportautó? :D Távol áll tőle, mint Makó Jeruzsálemtől. :)

Egyébként - csak hogy ne érezd úgy, hogy vizet prédikálok és bort iszom - a múlt héten cseréltem le a Corollát egy IS200-ra, ami ugyan szintén nem sportautó, de hátul hajt. ;)

zdyzs 2012.11.18. 16:27:19

@DrSzoke: Azért annyit hadd mondjak az amcsik védelmében, hogy tényleg nincs szar anyag az autók belsejében. Persze egyszerű anyagok vannak, mert ott hála istennek az autó még elsősorban közlekedési eszköz, de ezek a legtöbb esetben jó minőségűek - és itt most ne kezdjünk vitatkozni az autósújságírók kedvencéről a "kemény" műanyagokról, amelyeket (szerintük) már nem illene autóba tenni - és simán kibírják a félmillió kilométert anélkül, hogy kikopna az ülés.
Egyszerűek mint a faék, ezt elismerem, mert a klímán meg a tempomaton kívül nincs benne semmi, se seggmasszírozó, se start-stop rendszer, se radaros távolságtartó. De ha beleülsz New Yorkban és kiszállsz Miamiban, akkor sem lesz agyontörve a derekad. A túlméretezett és lefojtott motorok meg szintén elmennek félmillió km-t. Persze tudom, itt elsősorban autóbuzik vannak, de azért az emberek nagy többségének arra kell a jármű, hogy kényelmesen eljusson A-ból B-be. Arra meg nagyon jók az amerikai autók.

Polifémosz 2012.11.18. 16:39:20

Szerintem egy 1,6 benyás Astrára pl. képtelenség elkölteni ennyit...
Akinek nincs pénze újra, az nem értem miért vesz meg egy ilyen pénzpusztító kocsit.

Sákif za morro? 2012.11.18. 16:48:55

"Látványos Coupe"? Maradjunk inkább a lányos kupénál. Kisbetűvel. Ma jó napom van, ezért nem mondtam, hogy buzis. :-)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.11.18. 16:59:40

Melyik az a Scirocco, amelyik karbisan, GYÁRI ÁLLAPOTBAN 120LE????

Pepejoe 2012.11.18. 17:00:40

Na ja, de milyen futásteljesítmény és mennyi idő alatt? Én nem számoltam össze, de ha benne van a munkadíj is, akkor pláne nem gáz. Mondjuk én a fele költségeket sem tudnám vállalni.

Kivancsi 2012.11.18. 17:28:56

@Süni25: haaat a fakebookos kepek alapjan ez tenyleg karbis vmi 2 torku weber van rajta.... kerdes, hogy min?
94-es moci... ranezesre nem 1.6 -os... talan egy 8V, 2.0-as?
akkoriban az 115LE volt, de nincs computer nincs katalizator... szo fojtas nelkul?
meg lesz a 120.... de akar 130 vagy 140 is ha ven benne egy 286-s vezermutengely.... de ez csak gyari akkor minimum 115 de talan 120 is elkerulhet :):)
van vagy 800kg :):) se legzsak se abs se semmi... full fapad!:):)

JL 2012.11.18. 18:10:36

A Peugeot...lerosáltam a bokámat! Meseszép bringa, egyik régi kedvencem - azős-Scirocco nemkülönben. Ütős válogatás!

Rocko- 2012.11.18. 18:25:46

@Polifémosz: - minden kocsi pénzpusztító
- olyan viszonylatban összevethető az audi és az opel hogy?

Süni25 · http://www.eakft.hu 2012.11.18. 19:26:00

@Kivancsi: Ez idáig OK, csak így szólt a szöveg: "Semmi kokány tuning egyszerű gyári állapotban karbival, 120LE-vel."

110 lovas volt a legerősebb 1-es Scirocco (1.6 GTi)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.18. 19:30:32

@Süni25: Meg hogy előtte írja, hogy 94-es motorral :D

TheRminator 2012.11.18. 20:20:30

Peugeot 505 egy vicc. Nekem volt, akkor amikor megvettem 10 éves volt 140e km-rel. A kormányról hámlott a burkolat, az elektronikája ritka szar volt, hol a világitáskapcsoló, hol az index szart be. Majd az ablaktörlő szerkezet ment szét. Utánna a km óra spirál, ami egy vagyon volt akkor. Az elektromos ablakok hol működtek, hol nem, az elektromos tető nem csukódott rendesen. A szelepfedél alól szivárgott néha az olaj, a kormány szervo szar volt. Örültem amikor eladtam, pedig ez egy megkimélt, metálfényes minden extrával felszerelt kocsi volt. Tipikus francia autó, valami baja mindig volt. Most meg a 16 éves G3 TDI maga az unalom. Csak tankolni kell, meg olajat cserélni, meg a téligumit nyárira, majd vissza. A Peugeottal alig mentem elindulni pécsről veszprémbe, mert féltem, nem érek fel. Ilyet csak az vegyen, aki mazochista.

TheRminator 2012.11.18. 20:25:30

@Sirius01: Peugeot 505 és a tartósság? Ez jó vicc :-) Azért nincsenek, mert már rég bepréselték őket. Mint irtam saját tapasztalatból irtam, hogy ritka hitvány. Nekem egy 1982-es volt 1992-ben, és már akkor vacakok voltak. De akkor legalább bontóban volt hozzá cucc, mert oda adták le őket.

TheRminator 2012.11.18. 20:29:06

@TheRminator: Elirtam, 1984-es volt 1994-ben.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.18. 20:40:10

@TheRminator: Vagy az is úgy volt megkímélt, mint amiket manapság visszatekernek :D

Sirius01 2012.11.18. 21:09:27

@TheRminator: Nekem is ezidő tájékán volt egy ilyen autómatám.
Semmi bajom nem volt vele soha,bár lehet hogy Neked nagyobb tapasztalatod van e téren,mert nekem csak egy évig volt meg.Semmi bajom nem volt vele.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.18. 21:18:07

@Polifémosz: Az új a pénzpusztító, nem ez. Ha egy újjal egy métert se mész, 3 év alatt elbukod a vételárának a felét, minél drágább, annál több miskát. Mi a drága, ha nem ez? Amúgy valahol írja az Audis, hogy jóval a piaci ár alatt vette hibásan. Akinek megvannak a forrásai, érdemesebb lehet egy pl motorhibás autót olcsón venni és megcsinálni. Még így is lehet, hogy a piaci ár alatt lesz és az legalább amit az ember magának csinál, az meg lesz csinálva. Minden autóvásárlásba be kellene kalkulálni egy nagyobb gatyába rázás költségét és nem lenne baj. Pl vásárlás után szíjak, görgők, vízpumpa, hűtőcsövek, fék, futómű, kerékcsapágyak (persze, ami hibátlan állapotban van, azt nem kell cserélni) és jó esetben évekig csak olajcserekor kell szervizbe vinni.

Ja és az F Astra nem is egy Audi semmiben sem. Mint ahogy egy Suzuki sem. Egyikkel sem tennék meg szívesen évi 30-40e km-t az Audival ellentétben.

DeezL 2012.11.18. 22:46:08

@ben1988: 140-150 lóerővel azért már érzel valamit hidd el!:)

@j-cool: hát a futóműve az tényleg kényes,de a 156os alfának is..nem ezekre az utakra lettek tervezve ezek az autók

@jürgen baromartz: jó is az E21es,az még ízig vérig BMWből való...volt egy 320 karbisom meg volt egy 23i belőle...23i elég jól mozgatta

@Sirius01: az 504es annyiból volt mérföldkő,hogy az első Turbodiesel motor ebben volt..Kaposváron még van egy ilyen PUg@Kivancsi: itt van a hozzászólásokban feljebb a használtautós linkje az autónak 2.0 8v motor van benne...egyébként az akkori német autók nem voltak csúcsok a felszereltségben....mára nagyon sokat fejlődtek e téren,de designban is

DeezL 2012.11.18. 22:49:14

@akos696: inkább ez mint az 1.6... 1.6os 10körül eszik városban ez meg 6körül...de ha ügyes vagy 5-5,5 is lehet...
a francia CR-ek mármost fiatalon is szarok,persze nem mind de a zöme az 1.5 DCI-knek az pl. a TDIben még hiba az elektromos adagoló ha beszarik az méregdrága....

rooklin 2012.11.19. 00:03:23

@ben1988: Nekem volt ilyen Coupém, és az 2.7-es motorral is valamivel 1400 kiló alatt volt. Bár egy ekkora motorból 170 lóerő nem sok, de hidd el, azzal már nagyon szépen megy a járgány. Azt mondjuk nem értem, minek szerelik 1.6-os motorral, mert azzal a kocsi tényleg nem több egy csinos doboznál.

Smith Racing!!! 2012.11.19. 02:12:37

Hello ! Elöször is nem csak 1 db sárga scirocco MK1 létezik : A használtautón hirdetett nem azonos a képen szereplövel :) Az utazós sciroccorol készültek pedig nem photoshopposak és az tényleg karbis autó ,egyik se gyári motor ,de a hirdetésbe is szerepel ,hogy adja hozzá a felujjitott gyári 1,6 karbit ;) ÜdVW!

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.19. 11:44:47

@DeezL: Ja, de az 1.6 benzint (vagy bármelyik benzint) el lehet gázosítani, ha valaki sokat megy. Persze nem lehet tudni, hogy mi lesz az LPG-vel jövőre, de nekem egyenlőre nagyon megéri. 3.0 v6 automata kisbuszom országúton 100-120 al elmegy 11L gázból. Ez 6-7 közötti fogyasztás. Városban átszámítva 9-10 L, de kényelmesen utazik benne 7 ember vagy több, mint 3 köbméter áru. Gázosítás előtt ez 10-11L Országút és 13-15L város volt. És a v6 nem egy tdi erőben és kulturáltságban sem. Ettől függetlenül az a tdi nem rossz konstrukció, de még az 1.9 pd sem az. A 2.0 és a 2.5 v6 tdi már más tészta.

vincent vega? 2012.11.19. 14:35:19

soha nem gyártottak 1-es sciroccoból 120 lovasat

Polifémosz 2012.11.19. 15:26:03

@akos696: Nem F Astrára gondolok. Ha a vételárra rádobta volna a javíttatás 1 millás költségét, akkor a kb 2 millióból elég jó és sokkal fiatalabb H Astra kombit vehetett volna. Azokkal meg nem sok baj van, ha el is romlik nem milliós tétel a javítása....

Skoduci 2012.11.19. 15:35:31

Én vagyok az audis:).
Hogy miért hasonlítottam össze az audit a hondával? Mert egyikből ültem a másikba. Öt évig hajtottam a Hondát, ennyi ideig szeretném az audit is. Sok e a ráköltött egy milla( valaki kiszámolta korábban)? Sok. Ezzel nem vitatkozom. De vonjátok le belőle azokat a költségeket, amit bármilyen autóra ráköltenék az eddig megtett 80000km alatt.Az összes olajcsere, fék, futómű, vezérlés, gumigarnitúrák stb..., legalább a fele kopóalkatrész, ha nem több is. És most egy atombiztos autóban utazom biztonságban, bármikor bárhová el merek indulni vele. És a kilométerek miatt fontos szempont a fogyasztás. Rengeteg megtakarított pénz a hondához képest.
Megérte. És nekem ne magyarázzanak olyanok, akik évi 10000km-sem mennek. És ne felejtsük el, hogy 15 éves az autó valós 280000km-el. És még mindig autó.

Skoduci 2012.11.19. 15:48:28

@Polifémosz: A H astra tényleg elfogadható választás lett volna.De egyrészt a vásárláskor adott időpontban nem volt több pénzem. Autó kellett, mert a hondát eladtam, így nem volt fél évem, hogy kipótoljam az 1 millát még 1-el. És az sem biztos, hogy anyagilag jobban jártam volna, ha meg tudnánk becsülni az astra értékvesztését a tervezett 5 éves intervallumra. És azt sem tudni biztosra, hogy hogyan bírná a strapát, amit az audi kap jelenleg.

Rocko- 2012.11.19. 15:59:54

@Skoduci: ahogy nézem hátul EEP-t, jó helyre került az Audi. ;)

(---Flúgos Buszos---) 2012.11.19. 16:31:43

@Skoduci: Honnan tudod,hogy nem mennek évi 10 000 km-t?

Skoduci 2012.11.19. 16:33:30

@Rocko-: :). Viszont EEP már nincs a családban egy ideje :), de ezt biztosan tudod.

Skoduci 2012.11.19. 16:44:35

@(---Flúgos Buszos---): igazad van, nem tudhatom, csak gyanú. Pl. ajánlott itt valaki 1,6 benzines akármicsodát..

DeezL 2012.11.19. 20:27:49

@akos696: értem én,nekem annak idején 1 gázos autóm volt az nem jött be...én is inkább benzines párti vagyok,annak idején amikor megvettem az első diesel autómat az szívódiesel volt rosszul voltam benne a benzines után:) amúgy Tdi-k közül volt mindegyikem:) a 2.5 v6 szar volt.. 1.9 TDI-k nagyon jók 1.9 PD 2.0 PD-vel sem volt bajom... CR TDI-m még nem volt

DeezL 2012.11.19. 20:40:11

@Skoduci: meg még 2,5x elmegy ennyit ez a motor

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.19. 22:03:18

@DeezL: Írod, hogy annak idején. Szerintem ez itt a kulcsszó, mert 10 év alatt is rengeteget fejlődött a gázüzem. Jelenleg a szekvenciális hengerenkénti injektoros teljesen elektronikus rendszer kerül az autókba (az enyémbe is), van külön vezérlő komputere, minden paramétere állítható. Nekem olyan szuperül működik (jól be is lőtték beszereléskor), hogy azt el sem hiszem. Semmi, de tényleg semmi különbséget nem érzek benzin és gázüzem között. Nincs gázszag, nem gyengébb (vagy legalábbis nem érzem), benzin-gáz átváltáskor még egy rántás sincs, akkor is észrevétel nélkül vált vissza benzinüzemre, mikor kifogyott a gáz. Csak egy sípolás és egy villogó piros led jelzi. Arról nem is beszélve, hogy sokkal környezetbarátabb, jóval túltejesíti az euro V-öt is egy alapból EuroII-es motor. Nem is értem, hogy miért nem támogatják sokkal jobban ezt a fajta üzemet, mert gyakorlatilag csak előnyei vannak (ilyen apróságok nekem nem számítanak a nagy raktér miatt, hogy a pótkerék helyére került tartály miatt a pótkereket a csomagtérben kell cipelni, illetve a 45 literes tartály miatti kb 3-400 km-es hatótáv sem probléma, mert már rengeteg helyen lehet gázt tankolni). Természetesen vannak érzékenyebb motorok, amit nehezebb korrektül beállítani gázüzemre és vannak kevésbé azok (pl egy mezei 8 szelepes, régi vágású injektoros motort hidrotőkés szelepemeléssel elég egyszerű). A spórolás nekem kb 40%.

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.19. 22:14:30

@Polifémosz: Veszel egy H Astrát 200e km-rel (mert a legtöbb közel annyit futott, az ennél kevesebb meg nem 1-1,5m. 2 év múlva lesz benne 280. Szerintem ez idő alatt azért lesz ráköltve szépen. Anyósomék újonnan vett és nemrég eladott Astra G-jükre sokkal többet kellett rákölteni 112ekm alatt, mint az én kb azonos időben vásárolt E36 316i-mre (abban 60e km volt akkor, most 185). Szóval a futás közel azonos. Az Opelben kormányműcsere 2x (1x garanciában, de nem hiszem, hogy kicserélték, csak feltöltötték olajjal), vezérműláncszett fogaskerekekkel, vízpumpa, hátsó lengéscsillapítók, első stabpálcák, eladáskor első fékek, hátsó dob, hátsó rugók csere érettek, komolyabb olajfolyás valahonnan, nem lett kijavítva.

BMW ugyanezidő alatt: első fékek, vízpumpa, görgők, első talpasok, stabpálcák, termosztát, most engedte el magát a fűtőradiátor. Ennyi. Csak az Astra 10 éves múlt, a Bömös 20 lesz. Mindkettőben garantált km futás.

Skoduci 2012.11.20. 10:01:08

@DeezL: Igen, én is így gondolom. Amúgy az elődjét, 80-as audit kerestem az 1Z kódosat, de akkor nem volt a piacon megfelelő állapotú. Van egy a családban sok-sok megtett kilométerrel és még mindig teszi a dolgát. Mivel a motor ugyan az az A4-ben (kivéve adagoló, turbó meg egy- két körítés), ezért mertem megvenni.

DeezL 2012.11.20. 17:21:43

@akos696: én megértelek,de vannak autók amik meg kifeküdtek a gázüzemtől újabbak közül is,de ha neked bevált maradjon is így...diesel bevált nekem arra amire kell,na meg annak idején katonaságon dolgoztam,szerinted került valamibe diesel autómat tankolni?:)

DeezL 2012.11.20. 17:23:50

@Skoduci: volt 80asom is:)
TDIből
90le-vel volt: ventom,meg 80asom
110le-vel: Golf III,Ibiza,Leon

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.20. 21:47:49

@Skoduci: Egyik szervizes ügyfelem járt egy utolsó szériás 80 kombi 1.9 tdi-vel és 650 ezernél repedt el egy dugattyú, akkor újította fel a motort.

Skoduci 2012.11.21. 10:53:28

@DeezL: Akkor van tapasztalat bőven :). És mid van most, csak nem elpártoltál az 1.9 tdi-től? :)

Skoduci 2012.11.21. 10:56:00

@akos696: az általad említett megtett km az, ami megnyugtat. És mivel gondos tulaj vagyok, mindig mindent időben megkap az autó, így bízom is benn, hogy addig fut a hátsóm alatt, amíg én akarom:)

akos696 · www.focusauto.hu 2012.11.21. 11:06:39

@Skoduci: Egy másik ismerősöm 1.6 16v Mondeo I., amit újonnan vett 93-ban 730 ezret futott alatta, motormegbontás nélkül. Lecserélte egy faceliftes kombira, de az már 1.8 16v . Annak sajnos 350 ezer körül beleesett a gyertya közepe az egyik hengerbe (ilyen, ha az ember nem cserél időben gyertyát, bár ez a gyertya valszeg a tervezett élettartam sokszorosát futotta, amíg így feladta). Szóval bírja a benzines is ,szerintem nagyrészt mindegy milyen gyártmány, a felhasználás módja és a rendszeres szerviz a titka. :)

hgabi00- 2012.11.21. 12:03:10

Hyundai helyett inkább mx5.
Hátul hajt, 400kg-al könnyebb, kabrió és mazda.

Skoduci 2012.11.21. 16:36:24

@akos696: Igen, mindegy milyen gyártmány, ha a tulaj nem adja meg a minimum szervizelést (rendszeres olajcsere, vezérlés, szűrők, folyadékok) akár hanyagság , akár anyagi okok miatt az autónak, akkor vége. És szerintem nyugodtan lehet hajtani az autót, sőt, néha muszáj, pl amikor én megvettem az audit, nem működött a turbó, EGR szelep, turbó nyomásérzékelő, légtömegmérő.( A bátyámmal mentünk érte az Ő kocka 1,6 TD-vel és hazafalé nem tudtam tartani a lépést vele:) Ezekből a turbónak és EGR-nek csak egy tisztításra volt szüksége mert eltömődött a koromtól valószínű azért, mert nem kapta meg a szükséges hajtást, amivel ez kiküszöbölhető. Rögtön a vételkor tisztítottuk ezeket és azóta semmi gond velük. A másik kettő cserés volt, viszont még gyári cuccok voltak.

DeezL 2012.11.22. 13:30:52

@Skoduci: munkára illetve a vállalkozáshoz : fiat ducato 2.8 szíbü diesel átalakítva TD-re,iveco daily 2.8 IDtd meg egy seat inca 1.9 110lovas TDI
asszony: facelfit alfa 147 1.9 JTD16v-t hajt fiam facelift 156 2.4 20v JTd-t van egy citroen ZX 1.9 TD mászkálósnak nekem..meg van egy eladó sorban levő 156os 1.9 8v JTD alfa

DeezL 2012.11.22. 14:29:09

@Skoduci: én meg pl az EGR-t a JTD-kben ledugóztam,koromszűrő is kiiktatva... egr egy nagy rakás szar...

Skoduci 2012.11.23. 09:27:14

@DeezL: Válasz elfogadva:). Seat incat hajtottam fél évig üzletkötőként anno, imádtam. Mi a helyzet a sok Francia- Olasz géppel? Látva a felsorolásodat elégedett lehetsz. Motorikusan nem sok gondjuk lehet, de mi a helyzet a körítéssel, elektronikával?

Skoduci 2012.11.23. 09:31:16

@DeezL: Amíg nem döglik be az EGR, nem foglalkozom vele, de idővel biztos dugózás lesz a vége, egyenlőre dolgozik rendesen.
A koromszűrővel mi a gond, hogy kiiktattad? Az enyémben is van ilyen? Ha igen, hol? És mi a tünet, ha rosszalkodik? Vizsgán nem gond, hogy nincs üzemben?

Rocko- 2012.11.23. 10:13:41

@DeezL: "egr egy nagy rakás szar"
miért is?

DeezL 2012.11.23. 17:51:03

@Skoduci: nagyon sok olasz autóm volt idáig,ahogy német is..nem volt velük gondom,alapvető cuccokat megveszem hozzá,az autót megcsinálom.. Citroen csak azért lett mert járok Ausztriába,és ahonnan szoktam cuccot hozni volt egy ZX 40ezer Ft-nak megfelelő Euróért odaadták.fiamnak elhoztam..aztán mivel sok ZX cuccot már nem lehet beszerezni hoztam hozzá donornak 2őt..egyiket 70ért másikat 110ért.. utóbbi nagyon jó állapotú ,és inkább forgalomba helyeztem,a csökkentett regadó miatt...alfába az elektroniak BOSCH...német... renegeteg VW-mben seatomban Magnetti Marelli volt ami olasz... tehát fölösleges a fikázás:)
Koromszűrő drága a közösnyomócsövesekhez,és ha lekormolódik nem megy úgy az autó ahogy kéne stb...kipufógóban van,,,@Rocko-: pl renegeteg ople daewoonál még a hajtás ellenére is lekoszolódott....nem ment szintén úgy az autó... és mivel a kipufogó gázt visszavezeti ezért 2szer teszi meg ugyanazt az utat ez többletfogyasztást jelent,és renegeteg autónál általános hibaforrás

Rocko- 2012.11.23. 18:03:37

@DeezL: miért tenne meg egy utat kétszer?
miért jelent többletfogyasztást?
azt ugye tudod hogy a környezetvédelem miatt van ott?
süti beállítások módosítása