Péter autója még nincsen készen, de nem is lesz soha, mert akkor elveszne a társalgás lehetősége ember és gép közt. Ezt ő maga mondta, amikor arról kezdtünk beszélgetni, honnan szerezte a babkávé szállításához használt vászonzsákot, amellyel a karosszéria egyes felületeit szépen beborította. A válasz egyszerű, de tökéletesen megmutatja, hogy neki tényleg mindenről a golfozás jut eszébe. A zsákot egy kávézóban kapta, miután elmesélte mire kell.
Nem tudom, miért éppen egy újabb kettes Golfon akadt meg a szemem a kárpitos srác remekműve után. A mai hungaroringi Golf találkozón ott sorakoznak a néhány éves ötödik és hatodik generáció tagjai is. Ott van a Bandi-féle R32, a Rézmányi által megénekelt egyes kabrió, rengeteg a kortárs GTI és az jó idő kicsalogatta a csiptuningos TDI híveit is. Mégis úgy veszem észre, ahhoz legalább egy hányatott sorsú hármas Golf kell, hogy valaki bátran kezdjen a fazonírozáshoz.
Péter autója eredetileg piros volt, de most már vannak rajta teljesen rozsdás lemezfelületek és fekete terepminták is. Egy másik patkány-Golf mellett álló társaságtól tudtam meg, hogy a valódi, tehát nem festett rozsdát sósavazással állítják elő. Igen, savval maratják az acéllemezeket, hogy azok egyenletesen rozsdásodni kezdjenek. Csak néhány napot kell várni és kész.
Péter autója elég szofisztikált darab. A kerékjárati ívekre ablakgumikat erősítettek, néhol összevarrták a fényezetlen műanyagokat, felszereltek egy rozsdás keresőlámpát a vezető keze ügyébe, és éppen tegnap került a tetőcsomagtartóra a téli szett, vagyis a szánkó, a síléc és a korcsolya. Az autó napi használatban van és már csak akkor jöttem rá mekkora hülye vagyok, amikor kibuggyant belőlem a kérdés: mit szólnak mindehhez a műszaki vizsgán. A válasz meglepett: mindent vissza lehet alakítani eredetire, egy nap alatt. Gondolom, ehhez rengeteg cserealkatrész is kell.
A bájos patkányon szóviccek is találhatók, úgy, mint a kutyás lábkaparóra írt rattweiler és társai. A többit keressék meg a képeken. A motor korábban egy szöcskében szolgált, kétliteres, dupla vezérműtengelyes változat, körülbelül 130 lóerővel. A jó kis Weber karburátorokkal biztosan sokat hozzátesz az összetéveszthetetlen autó hangulatához, amellyel talán nem csak vonulni, de menni is lehet. A tulajdonost ez nem túlságosan érdekli, sokkal jobban érdekli, hogyan lehetne még tovább fejleszteni a koncepciót.