Irigylem azokat a megszállottakat, akik képesek egy húszéves, teljesen átlagos autóval hetekig vagy akár hónapokig foglalkozni, hogy azt többé senki ne keverhesse össze a több tízezer hasonlóval. Előre szólok, hogy az alábbiakban egy szó sem esik majd ízlésről, most az elszántságot pontozzuk.
A Hungaroring felső parkolója ma tele van szent őrültekkel és autóikkal, hiszen éppen most zajlik a Golf-találkozó, ahol a közönség először láthatja élőben a Volkswagen Golf hetedik generációját, melyről a Totalcaron az elmúlt két hétben már minden megtudhattak. Az országos premier előtt megtelt az összes pálya-közeli parkoló, de a kiemelt helyekre kizárólag golfosokat engedtek fel.
A több száz, főleg egyes, kettes és hármas Golf között kevés az eredeti állapotú példány. Vannak itt kedvesen rozsdásított patkányok, hódít a stickerbomb-stílus és persze a megkerülhetetlen "VR6-os blokkot az egyes kasztnijába"-vonal képviselői is eljöttek.
A képeken látható, dupla körlámpás gép egy bizonyos Szabié, aki a motortér feliratának tanúsága szerint az édesanyja pénzéből valósította meg álmát: a teljesen bebőrözött Volkswagent. Az utastér kellemes, bordó színárnyalatot kapott, olyan lehet benne ücsörögni, mint egy százéves szivarszobában. Nem hiányzik a zene sem, de jól látható, hogy ebben az autóban nem a hangerő a lényeg, hanem az ódon hangulat és a tapintási élmény.
A kesztyűtartón stopper ül a bőr tokjában, a lábtérben polírozott poroltó, kevés csillogás, sok meghittség. A motorházban a megszokott, szerintem nem tuningolt négyhengeres blokkot látni, a szokottól alaposan eltérő környezetben.
Hosszan találgatom, hogy ki kellett-e szerelni mindent a kárpitozáshoz, vagy idomított egerekkel érték el az alig látható helyeket. Láttak már bőrözött vízcsöveket, rézzel futtatott generátort, vagy autómodellt a szintén bőrös akkutartón? Nem? Akkor most pótolják. A környéken ténfergők szerint a rejtélyes alkotó foglalkozása kárpitos, így már értjük. Kőművesként biztosan nem vágott volna bele ebbe az átalakításba.