Unortodox ingatlanos

  2012. szeptember 12. - ZáchDani Címkék: ingatlanos unortodox

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

Aki feltehetően most csöppent a szakmába, de legalábbis a jogi dolgokkal nincs teljesen tisztában. Például feltehetően titoktartási szerződést sért azzal, hogy kiírja a jutalék mértékét. Ez csak egy dolog. A pontos cím megadása eléggé szokatlan, már csak azért is, mert így fél perc alatt meg lehet találni a hirdetőt direktben, és ugrott a 4,2%. Mondjuk az eladónak ez sovány vigasz, főleg, hogy leírja, szerinte a lakás túlárazott, sőt, odáig megy, hogy eladási árat javasol, ezzel alkupozícióba hozva a vevőt. Hm.

Senkiháziak kezében van a popszakma. Nem rég dobta elém az internet bűzös folyama e csodás találatot, amivel megalapozta az estét. Ingatlan rovatunkat olvashatták.

Ön árul lakást? Ezek után kiben bízik és hogyan hirdetné?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr994773484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurri Kán 2012.09.12. 22:03:15

Ennyire nem tudtok valami autós témát találni? Szomorú...

SPS 2012.09.12. 22:13:51

szimplán rossz adatokat másolt be a "leírás" rovatba :)
ott van a valós leírás a szöveg alján, ami előtte van, azok a belső adatok
nem unortodox, csak béna :(

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.09.12. 22:16:48

Totalbau.hu :)

De azért tetszett a poszt, volt itt már tintahal is, azt is elolvastuk...

agent_x 2012.09.12. 22:17:26

valakinek holnap már nem kell dolgozni mennie

Astra001 2012.09.12. 22:27:41

Egy jó tortareceptet feldobnátok, még a Nagyim is TC hívővé válna!!!
:)

Advanced Flight 2012.09.12. 22:33:43

Poszter valaha ebben az utcában lakott. Lehet, hogy még mindig ott lakik. Lehet, hogy övé a lakás XD

Bende Tibor 2012.09.12. 22:33:49

@Astra001: Egy szavadba kerül, Apunak remek lángosreceptje van, legközelebb fotózok, és sütheted is

eweres 2012.09.12. 22:51:17

Ingatlanhirdető adta fel, lehet, hogy meg lehet találni a hirdetőt direktben, de az OC szerintem perre menne a 4,2%-ért. Ha a jutalékot kiírják, akkor szerintem pluszban kell a vételáron felül fizetni. Ausztriában a jutalékok illetékek stb. mértékét már a hirdetésben kötelező megadni, csak Mo-on ezt szokás elsunnyogni, mert akkor a nagy részét könnyebb feketén eltenni.
A három különböző eladási ár pedig marketing.

bosco05 (törölt) 2012.09.12. 23:34:39

Minden szakmában megvannak a hozzáértő emberek és a tehetségtelen, tudással nem rendelkezők. Ő az utóbbiba tartozik az ingatlanos pályát tekintve :)

csoncsoj 2012.09.12. 23:55:08

Van az ingatlanközvetítőknek valamiféle képzése? Kétfélére gondolok.
Az egyik, hogy milyen lakástípusok vannak, abban pl. milyen fűtéstípusok lehetnek, milyen anyagok lehetnek a lakásban, minek mi az előnye, hátránya. Azaz, ha felhívom, és megkérdezem tőle, hogy egy ilyen lakásban milyen a hangszigetelés meg a fűtés, arra ne azt válaszolja, hogy "ó hát az nagyon jó meg mindig meleg van és olcsó!", hanem azt, hogy ez kérem szépen egy tégla épület, ami viszonylag jól szigeteli a hangot, szigetelt álmennyezettel ami csökkenti a fűtendő térfogatot, stb.stb. Tehát kompetens választ tudjon adni.
A másik, hogy hogyan rakunk fel egy hirdetést a netre. Jó minőségű (éles, nem alulexponált, lényeges részeket tartalmazó) képek, alaprajz (képek alapján sokszor nehéz összerakni az eloszlást), beszédes cover-kép (ami a hirdetés-listában látszik, az alapján kattintasz rá egy hirdetésre), pontos, részletes és koherens adatok (kedvencem a közös költség 7 600 000 Ft/hó), a leírásban pedig nem az érdekel, hogy a szomszéd allergiás-e a macskákra, stb.stb.
Gyakorlott albérlet-keresőként az a tapasztalatom, hogy vagy nincs ilyen oktatás, vagy nem kimondottan hatékony...

taecleau 2012.09.12. 23:58:56

Státusz: piszkozat
ez mindent elmond

gesternmann · http://www.saller.blog.hu/ 2012.09.13. 00:03:10

Nem védeni akarom az ingatlanost, de SPS kommentjéhez csatlakozva: ezt elbénázta.

Ehhez csak annyit, hogy néhány éve - igaz, nem túl sokáig - dolgoztam egy teljesen más jellegű területen, ahol nagy hangsúlyt fektettek a pontos adminisztrációra (is többek közt).

Namost, ezt a belső felhasználásra fejlesztett admin-felületet még 15 éve programozóként dolgozó ismerősöm is sűrű fejvakarások közepette tanulmányozta, és ezután ajánlotta azt, hogy keressek másik melót.

Csak egy apróság: kizárólag az Internet Explorer valamelyik verziójáról lehetett belépni. És azoknak, akik nem ismerik az ilyen jellegű, millió legördülő menüsoros, időzáras (!) rendszereket: amikor a tényleges meló után, este kis nyugiban még két (-három) órát adminisztrálsz, és véletlenül leokézol valamit, ami nem stimmelt, akkor az egész addig úgy marad, amíg a közvetlen felettesed a saját kódjával be nem lép, és engedélyezi a változtatást.

Az egy belső felhasználású történet volt, de bizalmas adatokkal (plusz lóvé, ugye) - lehetett égni.

Mondom, minimális empátia, egyébként mindegy.

gesternmann · http://www.saller.blog.hu/ 2012.09.13. 00:07:32

"Nem rég találtam dobta elém az internet bűzös folyama e csodás találatot, amivel megalapozta az estét."

Kábé erről beszélek. Valaki ingatlanos, valaki blogba írogat.

bosco05 (törölt) 2012.09.13. 00:12:32

@csoncsoj: Van képzés, hatékony is, csak sok a kókler. Sokan a gyors és sok pénzt várják ettől a szakmától és munka helyett csak élősködnek. Azért én ismerek pár kollégát aki lelkiismeretesen végzi a munkáját, odafigyelve a képek és hirdetések minőségére, a tulajdonosok és a vevők igényeire stb...

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.09.13. 00:15:32

Copy+Paste

Amúgy... csodás az a beton tartóoszlop a nappali közepén...

brand_boy 2012.09.13. 03:03:08

@ErtelmetlenSzajkarate: Kérem szépen, itten forgatták Vandamének a kickboxos filmjét.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.13. 06:48:35

@bosco05: Amikor lakást kerestem, elég sok ilyen volt, akinek a "nem a négysávos útra néz" lakát az az volt, hogy legalább 20 fokkal el volt fordítva az ablak (de a 4 sávos felé volt), meg a "nem a négysávos mellett van" is az volt, hogy nem közvetlenül mellette, hanem kb. 6 méterre...

Volt, hogy kimentem egy címre, megláttam a helyet, és közöltem, hogy jó, fel sem kell menni...

sakalk · http://kislakas.blog.hu/ 2012.09.13. 07:00:10

Csak elcseszte a hölgy. Sok szakmát lehetne említeni, amit elcsesztek az ostoba emberek. Az "ingatlanreferens" is ilyen. Értékesíteni mindenki tud...na persze.

Mérges 1234 2012.09.13. 07:11:01

Legalább tudjuk mennyi a jutalák álltalában.

Ahhoz képest jurva ok, hogy feltöltik az ingatlan.com-ra meg elbohockódnak kicsit a jövendőbeli veőkkel.

Szükség van egyáltalán ingatlanosra????

bekbórd! 2012.09.13. 07:14:53

Még ilyen rovatok lehetnének: "ide majd írunk vmi faszságot"

Rocko- 2012.09.13. 07:17:33

@csoncsoj: "a leírásban pedig nem az érdekel, hogy a szomszéd allergiás-e a macskákra, stb.stb."
pedig nem elhanyagolható tényező.
nem biztos hogy jó ha beköltözés UTÁN két héttel derül ki hogy a szomszéd arzénos párizsival akarja etetni a macskámat.

Ez a Nick 2012.09.13. 07:38:02

mi tkömöet keres ez itt? ez nem a blikk bátok meg. u most annyira, de annyira... még jó. hogy nem a pista írta. LESZAROM EZT A CIKKET. Dani Te meg inkább a Csikóssal folytasd a mazsola tanodát. Annak volt értelme. Szép napot.

nick papagiorgo 2012.09.13. 07:50:30

Egen, én pl. árulok lakást. Kapcsolatba is léptem pár ingatlanossal.
A jutalék általában 2 és 4+Áfa (ami 5) százalék között mozog.

A dologban az a bizarr, hogy az ingatlanközvetítők jelentős része annyit tesz, hogy eljön, megírjuk a papírt, fénygépezget kicsit, aztán felteszi az ingatlan.com-ra, és vár. Aztán nem jön senki, akkor meg engem masszíroz, hogy túlárazott lehet a lakás, mert nem jön senki, engedjek már az árból. Miért, mondom vevő van? Hozzon egy vevőt, akivel elkezdünk alkudozni, és akkor kialakul az ár, de én magamtól nem fogok engedni úgy, hogy vevő sincs a láthatáron.

Ugyanakkor van olyan ingatlanos is, aki hetente hoz kb 2 vevőt. Hogy csinálja? :) Úgy látszik, ebben melóban is sokan a könnyű pénzkeresetet látták meg csak, azt hogy dolgozni is kellene, vagy tenni valamit azért az öt százalékért, az már nem jött át, hogy úgy mondjam.

Amúgy jópofa dolog az ingatlan.com-ot nézni, pár illető egészen irodalmi magasságokba embelkedik az olyan szófordulatokkal, mint madárcsicsergős kis ékszerdoboz (=szuterén a kisállatkereskedés mellett), Hősök terétől tíz percre (=Gödöllő), Panoráma lakóparkban (=domboldalban, kiváló kilátás az 5 km-re elhelyezkedő városra), és még sorolhatnám.

metalex 2012.09.13. 08:26:08

Lassan eljön a Total Car hétfő ideje ?
Vagy mi a frász van ?
Remélem csak a szabi nyúlt idén egy kicsit hosszabbra.

kamasuka 2012.09.13. 08:33:08

Ez a nő tényleg béna, de van ahol CSAK pontos címmel és GPS koordinátával hirdet az ingatlanos, mert olyan szerződése van ...

balogh_gabor 2012.09.13. 08:35:55

Most komolyan, ingatlanokról kell itt olvasni?
Mi a f.sz van, hogy kiengedtétek ezt a cikket?

Én nem szeretnék többet Dániel lakásvásárlási problémáiról olvasni, bármilyen érdekesnek gondolja ő maga.

Autószerető 2012.09.13. 08:42:13

Totalcaron ez a cikk legalább akkora hiba, mint a hirdetésben szereplő adatok.

kamasuka 2012.09.13. 08:43:27

@nick papagiorgo:
Egyes franciknak "külön részlegük" volt/van? a kamuzásra, ami annyit tett ki, hogy saját embereik mentek ki, hogy szóljanak: nekik ez kell, de csak ennyiért, majd amikor levitte a tulaj az ára, ők eltűntek, de az ingatlanos meggyőzhette őket, hogy látja, ennyit adnának érte, és máris egyszerűbb volt a helyzete.

Az ingatlanosnak is van barátja, családja, ha okos, ő őket küldi ki és ugyanezt csinálja, mint a fenti eset.

De ha jó az ingatlan, akkor sok ügyfél jön össze. Venni nem feltétlenül vesznek, de nézegetnek. Meg vannak előnézők, stb, de az általános cél az, hogy az ingatlanost kikerüljék, a fenti esetekben pedig az ár csökkentése.

Annyi mindent lehetne írni, de miért itt, ezen a blogon tépitek a karaktert egy - szemmel láthatóan - új ember ingatlanos baromságaira, aki nem biztos, hogy ez a nő?

Megj. sokszor van az, hogy a régi hülye pont ilyenek miatt repül, és a hirdetése átkerül egy régi kollégához, aki késve reagálja le a hozzá került ingatlanokat, ILL. néha nem is tudja, hogy hozzá került egy-egy ingatlan.

Meg kellene nézni, hogy a nő ingatlanjai közül hány ilyen lehet, és ha több az értelmes, mint az ilyen, akkor örökölte az ingatlant, ha nem, akkor tényleg Ő a hunyó.

Úttalan utakon 2012.09.13. 08:55:56

Ha ez elkel 19-ért, akkor nekem többé egy fővárosi se sírjon, hogy micsoda válság van.

Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2012.09.13. 09:03:41

@gesternmann: Az is fasza, hogy a képen a nevek el vannak mosva, de bal oldalt ott virít a Szabó Katalin...

Analfa Béla 2012.09.13. 09:10:39

Na mi az, az Urbanista rossz nikkel jelentkezett be? :D

fda 2012.09.13. 09:18:59

Miért kell bántani az ingatlanost. Ebből az eladásból a másfélórás munkájáért cserébe potom 800ezer (!) forintot remél, ennyikéért nem várhatjuk el, hogy még értelmesen is dolgozzon.

digitális küllő 2012.09.13. 09:22:48

@ErtelmetlenSzajkarate: Ügyes lakberendező csodákat művelhetne azzal a nappaliban lévő oszloppal! szerény ötletem: 100-as szöggel papirzsákot erősiteni az oszlopra/nem teljesen beverve a szöget! a kilógó részre akaszthatjuk a ködmönt, lajbit, ami igy nem lesz falas!

telkoe 2012.09.13. 09:23:13

@bosco05: Van kepzes, arrol szol mukormos mucika es hasonlo komolya szakmai hatteru emberek 3 honap gyorstalpalo utan elhiszik magukrol hogy muszakilag, jogilag es uzletkotoileg felkeszult egy tobbtizmillios uzlet lebonyolitani. :)

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2012.09.13. 09:30:12

Ööö... Valami zavar támadt a tér-idő kontinuumban... Ez a téma itt?

nick papagiorgo 2012.09.13. 09:32:31

@kamasuka: ennek egy továbbfejlesztett változata, hogy ha az ingatlanos megbízása díja (jelen esetben ez a 800ezer) nagyobb, mint a foglaló, kivisz egy havert, az le is foglalózza (mondjuk 500 ezerrel), és azt mondja, hogy hitelből szeretne venni. Mivel az ingatlanost a foglaló után ki kell fizetni, megkapja a megbízási díjat (800). Később meg jelentkezik a "vevő", hogy bebukta hitelt (mégse ad a bank), oda a foglaló. Ilyenkor a haver elbukott 500-at, az ingatlanos meg keresett 800-at, megosztoznak, tiszta pénz semmiért. Csak a T. eladó bukott 300-at az üzleten, ugye.

conmorientes 2012.09.13. 09:47:35

Totalcar átmegy mindenttudóba ? :)
Nekem jó.
Keressetek akkor olyan hirdetést is, hogy káposztásmegyeri 47m2-es panel X5-össel csomagban eladó.
Az jobban érdekelne.
Teszt a tulajdonossal, fényképes cikk ahogy mesél arról hogyan tartota karban a lakást meg a bímert...

conmorientes 2012.09.13. 09:51:45

@nick papagiorgo:

Van ilyen, hallottam én is.
Tegyük hozá az is egy hülye aki az ingatlanközvetítőnek nevezett hiénának akkor ad pénzt amikor még nincs kifizetve a teljes vételár.
Ugyan off, de ennél csak az a vérlázítóbb amilyen díjakért nem dolgoznak semmit, hanem kiteszik öt honlapra a hirdetést általában úgy fotózva hogy vagy megszépítik és akkor a lakásnak semmi köze a realitáshoz, vagy olyan igénytelennek néz ki hogy meg se néznéd.
A lakáspiacon jó ingatlan normális árért az esetek 90%-ban kézen-közön cserél gazdát kihagyva az értelmetlen haszonlesőket.

tocibacsi 2012.09.13. 09:55:55

nem akarnátok már ezt a retkes flesses-jávás-atyaúristenvalagás képnézegetőt elküldeni a halál véreres ló*aszára?! Rákattintok az eleve olvashatatlan képre, kinagyítva még kisebb lesz; ha rázúmolnék a böngészőből, akkor pedig ez az agyament okoskodó fos skálázza vissza - még annál is kisebbre!

Brownfinger 2012.09.13. 10:18:00

Két dolog.

Az egyik az, hogy miért nem lehet nagyítható (menthető) képet betenni, ehelyett nekem kell kibogarásznom.

galeria.totalcar.hu/blogok/2012/09/12/ingatlanos/3320354_962d78289ed0970eb5c327fdc877ca1e.jpg

A másik, hogy ez kapkodás eredménye volt. A Ctrl A, Ctrl C, Ctrl V kombináció lehetett, csak rossz helyen volt a kurzor. Meg nem is vette észre. De semmiképp sem szándékos, csak trehány.

zuulululu 2012.09.13. 10:18:52

Hogy kell nagyitani a kepen? Hiaba nyomok ra a nagyitas gombra, csak eltunik a keret, de ugyanakkora kicsi marad a kep, ebbol lof@szt sem tudok kiolvasni...

Rowar Atkinson 2012.09.13. 10:30:30

Valószínűleg copy/paste probléma adódott az adatlap feltöltésekor, betette a nem publikus, az ügyféllel kötött megállapodást szegény.

nick papagiorgo 2012.09.13. 10:34:08

@conmorientes: a legtöbb ingatlanközvetítő kiköti, hogy a megbízási díjat a foglaló megfizetésekor kell fizetni.

Jó, a nagyok nem élnek ezzel a trükkel (mert ott a megbízási díj egy részét kapja csak meg az üzletkötő, a többi az irodáé), de pl. a "Poloskás ingatlan, a 32. kerület specialistája" egyszemélyes hadsereg pl. igen, mert ott a megbízási díj egy az egyben az övé is.

kabelguru 2012.09.13. 10:40:15

"Kedves ZáchDani"
Nem tudom, honnan vetted ezt a belső admin felületes linket, de valószínűsítem, hogy Te is ebben a körben mozogsz. Vagy esetleg Te akarod a feni ingatlant megvenni..? Kétlem..
Különben, hogy szerezted volna meg a NEM NYILVÁNOS adatokat!

Ráadásul a bejegyzésedben található link, már az éles hirdetésre mutat, amelyben nincs hiba.
Ja, és vettem a fáradságot, felhívtam a számot a hirdetésben, de nem a nevezett hölgy vette fel a telefont, hanem egy pasi.
Hogyisvanez....?
ha volna kommented, csak küldjed :) várom
KábelGuru

h_zolee 2012.09.13. 10:40:46

+ címlapos,
+ nem is a bloghasábban vagy a totalcar-keretesben, hanem főoldalon...
pffff

pasi28 2012.09.13. 10:41:10

Hát igen, látom nagyon sokan értenek ehhez a szakmához is. Mint minden máshoz. Hogy is van, Magyarországon a focihoz, politikához és az ingatlanhoz mindenki ért.
Kezdjük az elején.
1. - nem ingatlanos, mert te sem blogos (blogger), autós ( autószerelő), kenyeres (Pék), stb vagy.
2. - egy embert kiszedni a szakmából és az alapján véleményt mondani róla? Ezt ugye nem gondolja senki sem komolyan... ha igen, akkor kb. ugyanannyit ér a személy véleménye is. Véleményt arról mondunk, amihez értünk. És nem csak hisszük, hogy értünk, hanem van mondjuk mögötte tartalom.
3. - igen, nagyon könnyű ingatlannal foglalkozni. Semmi dolgod nincs, hiszen bármikor és bárhogyan lehet megbízási szerződés kötni, alig van konkurencia, tapasztalt kollégáid vannak, nagy a szakma pozitív megítélése és ami a legfontosabb, ilyen gyorsan és egyszerűen pénzt keresni semmivel nem lehet, hiszen ezt bizonyítják az elmondott tapasztalatok is. Nem is értem, hogy miért nem foglalkoznak ezzel, akik fikázzák?! Ha ilyen könnyű 800 kilót keresni, akkor mi tart vissza?
4. - az ingatlan közvetítőnél mindenki jobban ért a lakáspiachoz. Ez tény. Hogyan is jöhet valaki, aki hétfőtől péntekig mást sem csinál, mint járja az utcákat, szörföl a neten, túrja a hirdetéseket és megannyi adásvételi szerződést köt. Az irodában másról sincs szó, mint hogy kinek milyen lakása van, mennyiért sikerült eladni, és egy héten több embernek az igényével találkozik, mint bármilyen nem a szakmával foglalkozó. Ismeri a környéket, tudja, hogy melyik ház szar és melyik a jó, hogyan alakulnak az árak egy épületen belül. Igazuk van a fikázóknak. Hogyan is tudhatná jobban, mint aki el akarja lakni, aki benne él? Nyilván mindenki tisztában van az illeték és az adó fogalmával, azok mértékeivel, ahogy azzal is, hogy adóalap csökkentő tényező a geci ingatlanos jutaléka áfástúl. Sorolhatnám.

A csaj elbaszta, nem kicsit. Nagyon. Egy mozzanat után szarrá szeditek. Neki ott a neve, az arcát adja hozzá, itt pedig megy a fikázás jobbnál jobb nick nevek mögül.

Ha már autós oldal. A nepperekről is megvan az emberek véleménye és mégis van normális ember, aki ezzel foglalkozik és lehet adni a szavára. A Totacar is írt erről. totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/12/30/a_magyar_hasznaltauto-vasarlo_hulye_2._resz/ például.

Az viszont tény, hogy nagyon sok ember kényszerből dolgozik ebben a szakmában. Melyikben nem?

Már csak egy kérdésem volna. Ha trógernek tartjátok a rendőrt, az "ingatlanost", az orvost, az ápolónőt, a mindenkit, akkor az országot tartjátok trógernek. Akkor meg mit kell csodálkozni, hogy egy tróger országban élünk?

nick papagiorgo 2012.09.13. 11:07:40

@kabelguru: jelzem az éles hirdetés, amire a link mutat, ma kb 9-ig hibás volt (ott volt benne minden, amiről szó van), utána vélhetőleg javították.

Rocko- 2012.09.13. 11:15:13

@Úttalan utakon: mert? attól hogy a gazdadog drágán vesznek lakást attól a középrétgenek nem lesz jobb.

fehso2 2012.09.13. 11:17:13

@pasi28:
Nem kell ez a rinyálás.
Az ingatlanosok között nagyon sok a kókler, eredeti szakmájából kikopott hiányos tudású ember.
Csak viszonyításnak:
- Egy építész mostanság kb 1%-ért készít terveket egy házról. Egyetemi végzettséggel dolgozik pár hétig, és mellette valós ügyintézést is végez.
A 4,2% nagyon-nagyon sok, főleg az internet korában. Egyszerűen nincs arányban az elvégzett munkával.
Sok ingatlanossal kerültem kapcsolatba, több ingatlan adásvétel kapcsán, és a véleményem, hogy pl. a műszaki felkészültségük hiányos, egyes tényeket szeretnek elhallgatni (tehát nem műszaki embert tudatosan átvernek), olyan ingatlanokat mutatnak, amilyet nem kértem, de csak ott derül ki, esetenként kifejezetten zaklatóak és tolakodóak

De volt, aki nagyon profi és nagyon korrekt volt, ez tény. Érdekes módon ezek inkább a helyi kisebb közvetítők voltak.

egynemmerengo 2012.09.13. 12:09:06

ez a Szabó Katalin most nagyot hibázott :)

conmorientes 2012.09.13. 12:31:16

@nick papagiorgo:

Hogy is mondta a Miniszterelnök egykor ?

Butának lenni és rossz üzletet kötni nem bűn/büncselekmény. Persze akkor az általa kötött üzletről volt szó.....

Egyébként a témának megfelelő vonalon dolgozom, tehát egy kicsi rálátásom azért van. Mindenki vessen magára aki ingatlanközvetítővel biankó megállapodást, vagy jogellenes általános szerződési feltételeket tartalmazó szerződést ír alá. Felnőtt embereknek felnőttként kellene gondolkodnia, de ettől függetlenül ez a gyakorlat egy csomó más ingatlanközvetítők által alkalmazott technikával együtt, a nem gilt kategória.

jucifer21 2012.09.13. 15:06:12

Én is ingatlanos vagyok, de ez tényleg a legalja...
qva nehéz ebből megélni , persze vannak jobb pillanatok amikor viszonylag sokat keres az ember , és van mikor semmit...Szó szerint, van úgy hogy hónapokig csak dolgozol , reggeltől-estig,és egyszerűen nem jönnek össze a dolgok.
Csak olyanoknak ajánlom akik hajlandóak hétvégén, esőben, kánikulában,éjjel 10 kor lakást mutatni -és többnyire olyan tulajdonosoknak hallgatni az ökörségét akiknek fingjuk nincsen arról hogy mennyit ér a lakásuk-de jobbat mondok- a tulajok többsége semmit nem tud a saját lakásáról. Szigetelés vagy miből épült a ház?Örülök ha arra tudják a választ hogy hány tulajdonosa van a lakásnak és mennyi m2.
És akkor még nem beszéltem a vevőkről--katasztrófa mennyit hazudnak--a kedvencem az hogy mikor megkérdezem miből szeretné megvásárolni az ingatlant, "ja még nem adtam el , meg sem hirdettem , de szeretném azonnal megnézni a lakást mert nagyon tetszik".
És ingatlanos kell.De csak a jóféle.
Nekem van olyan volt tulajdonosom aki minden évben felhív és megköszöni hogy segítettem neki, MERT NÉLKÜLEM ESÉLYE NEM VOLT hogy eladja a lakást.
És igen, sokan megakarnak kerülni de előbb vagy utóbb kiderül--általában előbb ,mert a vevő és a tulaj is egyszerre nem veszi már fel a telefont, így a takarnetről lekérjük az adatokat és voila!meg is van a sunyi..akkor meg persze sírnak hogy ők nem tudták blablabla..
De igen sok a xar ingatlanos, mondjuk ha nem arra koncentrálnának a tulajok hogy "hány %?" hanem feltenne 2 keresztkérdést vagy utánanézne hogy ki mennyi ideje ingatlanos, akkor jobban járnának. De nem, a fő kérdés a "hány%? Ja az nagyon sok!"

Zokera 2012.09.13. 15:38:37

pasi28: Teljesen egyetértek veled!

fehso2: Te egy gyökér vagy!!!

fehso2 2012.09.13. 16:21:06

@Zokera:
Köszönöm, hogy megosztottad kimerítően részletes véleményedet!

Egyébként vettem és adtam is el ingatlant ingatlanos által, de a jól felkészült és korrekt ingatlanos bizony kevés. Evvan.

Zokera 2012.09.13. 17:11:58

@fehso2: Elnézést azért a dúrva kijelentésemért, egy kicsit felment az agyvizem a sok kedves hozzászóló miatt, akiknek fogalmuk sincs, hogy mennyit dolgozik egy ingatlanközvetítő, és nem tudják azt tolerálni, hogy ő is csak egy ember, és mint mindannyian ő is tévedhet. Nem olyan könnyű ez a munka mint ahogy azt sokan gondolják.
Én számos nagyon jó és korrekt ingatlanost ismerek.
Szép estét!

syn0314 2012.09.13. 17:15:37

Ez komoly? A bejegyzés írója összekeverte a saját blogját a belsőséggel?

franceparis 2012.09.13. 17:49:18

Bocs teljesen eltévedtem! Nem tudtam, hogy ez egy ingatlanos oldal! Azért ennyire nem unalmas az autós világ, hogy ilyen szarokkal foglalkozzatok.
Most volt a Concours d'Elegance of America, azt talán izgalmasabb lett volna, bár ha ilyen szánalmas cikkeket írtok, akkor soha nem engednek be oda, még nézelődni se.
Ismét csalódtam, köszi. De gyűlnek a kommentek,lehet egymásnak az orra alá fingani, hogy kinek mennyit kapott a cikke.

telkoe 2012.09.13. 18:48:51

@pasi28:
1. - nem ingatlanos,
dehogynem, tipikus fogalmatlan ingatlanos.
2. - egy embert kiszedni a szakmából és az alapján véleményt mondani róla?
Nem ez a csaj az egyetlen ingatlanos aki ilyen szinvonalon mozog
3. - igen, nagyon könnyű ingatlannal foglalkozni.
Az ingatlanozás az amivel minden balfék megpróbálkozik hátha szakít vele valamit.
4. - az ingatlan közvetítőnél mindenki jobban ért a lakáspiachoz.
Lásd 3). nagyon nevetséges tud lenni amikor egy becsődölt műkörmös vagy hasonló egy gyorstalpaló után műszaki és jogi
témában akar okoskodni.

A csaj egy allítólagos szakember aki ezért az inkompetens munkáért pénzt akar kérni.

Ingatlanozásból nagyon sok ostoba tróger akar megélni, de azt azért nem kellen olyan szakmákkal egy lapon emlegetni ahol képzett és hozzáértő emberek dolgoznak (orvos, ápolónő).

@jucifer21: Szigetelés vagy miből épült a ház?
Ha értenél az ingatlanok műszaki részéhez, akkor nem kérdezgetnél ilyeneket a tulajtól hanem ránézésre mondanád.

pasi28 2012.09.13. 20:01:00

@conmorientes:
"Tegyük hozá az is egy hülye aki az ingatlanközvetítőnek nevezett hiénának akkor ad pénzt amikor még nincs kifizetve a teljes vételár."
A vételárat akkor fizeted, ha a közvetítő hoz egy ügyelet, akivel adásvételi szerződést kötsz, nem a teljes vételár kifizetésekor. Miért? Mert a megbízási szerződésben ez van. Miért? Mert a megbízási szerződés az ELADÓ és a KÖZVETÍTŐ között van, az adásvételi meg az ELADÓ és a VEVŐ között. Ott már nincs közvetítő, ahogy a jutalék sem kerül bele az adásvételibe. Mi köze ahhoz a tanácsadónak, hogy adásvételi után tróger a vevő és nem fizeti ki, amit ügyvéd előtt vállalt? Semmi. Amúgy miért is minősítesz? Mi alapján? Mert rosszul rakott fel egy hirdetést? Ja, ebből aztán sokat le lehet vonni az emberből. Ez kb olyan, mint ha lebuziználak, mert nincs akváriumod...

"Ugyan off, de ennél csak az a vérlázítóbb amilyen díjakért nem dolgoznak semmit, hanem kiteszik öt honlapra a hirdetést"

Persze, és nem jár fél évig ugyanoda, nem veszi fel a telefont szenteste vagy péntek esete 22:30-kor és magyarázza el a hívó félnek, hogy nem fogja tudni szombat reggel 9-kor megmutatni a lakást, akárhogy is akarja. Igen, csak felrakja a netre és minden meg van oldódva. Fel sem háborodik, ha nem mutatkoznak be, vagy rácsapják a telefont, viszont a NAV-os ellenőrzéskor kurva jól jön, hogy mennyiért adták el a lakást, mert egymás közötti adásvételivel segget lehet törölni.

"A lakáspiacon jó ingatlan normális árért az esetek 90%-ban kézen-közön cserél gazdát kihagyva az értelmetlen haszonlesőket."

Hány ingatlan adásvétel történt az elmúlt évben ingatlanközvetítők által és mennyi a magánszemélyek közötti? Csak a számok végett, mert ha a 90% állítod, akkor biztos tudod a 100%-ot is...

pasi28 2012.09.13. 20:26:48

@fehso2:

"Az ingatlanosok között nagyon sok a kókler, eredeti szakmájából kikopott hiányos tudású ember"

Ez igaz. A legtöbb esetben kényszer szakma. Azonban ugyanolyan trehányság pár ember alapján egy egész szakmát megítélni, mint ahogy a hirdetés felkerült.

"Egy építész mostanság kb 1%-ért készít terveket egy házról. Egyetemi végzettséggel dolgozik pár hétig, és mellette valós ügyintézést is végez.
A 4,2% nagyon-nagyon sok, főleg az internet korában. Egyszerűen nincs arányban az elvégzett munkával."

Gondolom van ismerős, aki építész. Esetleg Te? Miből gondolod, hogy csak egy építész végezhet "valós ügyintézést"? Van tapasztalat vagy csak hallottad? Sok a %? Ez egy kényelmi szolgáltatás, aminek ára van. Nem kötelező. Vannak, akik el tudják adni a lakásukat saját erőből is. Van aki okosan nekiáll, kutat és eladja. Valaki meg nem. Valaki 1 hónap alatt, van aki 3 év alatt sem. Miért az "ingatlanos" a hülye, ha túlárazottan akarják értékesíteni a lakást és nem megy? Vagy Te esetleg hallottál olyanról, hogy jó áru lakást nem lehetett eladni?
Vegyük pl. a Vaterát. Mindenki ismeri. Mit az a Vatera. Egy felületet, ahol hirdethetsz. Felelősséget vállal? Nem. Mennyi a jutaléka? Minél drágább az eladott dolog annál olcsóbb, de több mint 4 %. Mire is? Milyen ügyintézés, milyen kereskedelem folyik ott? És Te fizetsz.
A közvetítő pedig felrakja a hirdetést, lefotózza a lakásod, alkudik helyetted, mutatja a lakást, szervez, küldi az ajánlatokat, tartja a kapcsolatot az eladóival, stb. A HAVI FIX 0-ÉRT! Sőt, még ő fizet. Ezért persze nagyobb fizetést kap, mint az átlag. Erre persze megy az irigykedés, mer' sokat a semmiért.
Az ügynöki munka agilitással jár. Gondolj bele, milyen hiteles egy tanácsadó, ha az első nemre rábólint. Biztos Ő lenne az, akit megbíznál, hogy alkudjon neked? Sokkal több a lakás, mit a vevő. Agilisnek kell lenni, mert éhen halsz. Ha csak innen van pénzed, te nem tennél meg mindent, hogy enni tudjál?

pasi28 2012.09.13. 20:43:43

@telkoe:
Látom átment, amit írtam....

1. - Nem ingatlanos, olvasd el miért...
2. - Igen, nem Ő az egyetlen, de egy hirdetése alapját Te már biztosan látod, hogy hogyan is végzi a szakmáját. Gondolom kurvára fel lennél háborodva, ha a hozzászólásod alapján ítélnének meg téged is...
4. - Akkor meg fejezd ki magad rendesen! Írd le bátran, hogy mivel van bajod! Az hogy a Te értékrendedben ez hogy áll az a Te dolgod, de nem a Te értékrended alapján működik a világ. Attól mert nem ért hozzá vagy tapasztalatlan még nem hülye, nem ártó szándékkal mondja, teszi.
Orvos, ápolónő? Mitől különb? Semmivel. Ahogy a pénztáros sem és a cégigazgató sem. Nem én leszek az, aki elmondja miért. Ha nem látod, azzal neked van dolgod, nem nekem...

Tanácsadó: - Milyen fűtése van a lakásnak?
Tulaj: - Radiátoros...

Szép estét!

conmorientes 2012.09.13. 21:03:15

@pasi28:

Nézd, olvasgatom itt a te hozzászólásaid, amik inkább buta mentegetőzésnek tűnnek mint értelmes válaszoknak, de nem csodálkozom mert ezekre nincsenek értelmes válaszok.
Szívesen beszélgetek veled a kérdésről de akkor előre rögzítsünk néhány dolgot:

1) Az ingatlan közvetítőnek a nevében is benne van hogy ingatlant közvetít nem pedig szándékot. Amennyiben az ügylet közvetítésével nem jön létre úgy lenne a korrekt ha viselné is ennek a rizikóját.

2) Az ingatlanközvetítő az ingatlan értékéhez mérten kap pénzt aminek semmilyen reális köze sincs a befektetett munkájához, mert azt ne merd nekem állítani, hogy egy 20M Ft. értékű lakáshoz amin mondjuk 800e Ft-ot kaszálsz ennyi energiát és időt fektetsz is be, mert ezmondjuk egy 4 havi átlagfizetés tehát egyszerűen nem lehet igaz.

3) A közvetítő az ingatlan adásvétel mai magyar rendszerében az egyetlen szereplő az aki semmilyen, mondom semmilyen felelősséget nem vállal az ügyletért, de minden más szereplő sokszorosába kerül.

Tehát figyelj ide tanácsadókám.
Amennyiben szavatossági igénye nyílik meg a vevőnek az eladóval szemben és milliókat követel rajta, az ingatlan közvetítő mossa kezeit, holott nem ritkán pont az a tájékozatlansága és éppen ebből fakadóan a vevőnek adott tájékoztatása hiányából fakad.
Amennyiben nem jön létre az üzlet bármely akár elháríthatatlan külső okból a közvetítő nem felel érte.
Amennyiben estleg az adásvételi szerződés a joghatás kiváltására alkalmatlan, a közvetítő akkor is mossa kezeit ha az impertinens jogi képviselőt ő javasolta.
Az adásvételi szerződés felelőssége sem az ingatlan közvetítő terhe, azt kizárólag a jogi képviselő, illetve az Ő felelősségbiztosítója állja.

Van felelősségbiztosítási kötelezettség kapcsolva az ingatlanközvetítő tevékenységéhez ? Nem lesz titok, de nincs semmilyen, sőt ő az egyetlen ilyen szereplő (kötelező, az ügyvédi, hitelközvetítői, mérnöki az energetikai tanusítvány kiállítója felelősség biztosításása, csak pont a közvetítőnek nincs)holott az általa a feleknek adandó információ jelentős mértékben meghatározza a létejövő üzletet, amelynek tárgya leggyakrabb esetben a felek életének gyümölcse, egyetlen valamire való vagyontárgya.

Nos akkor mindenféle valós felelősség nélkül miért is lenne baj, ha az ingatlan közvetítési tevékenységet egyfajta szerencsejátéknak tekintenénk amiben a szerencse elem a díj megfizetése ?

Nem lenne semmilyen probléma akkor ha mondjuk az általános kereskedelmi szegmensekhez hasonlóan pont ebben nem gondolhatnák a közvetítők, hogy az általuk adott tevékenység a legnagyobb értéktöbblet.

Úgyhogy oltsd le magad, leülhetsz egyes.

Jegyzem meg csak neked csendben hogy az elmúlt 15 évben több ingatlan adásvételt bonyolítottam le, mint ahány napot te eddig életedben dolgoztál.
Igen ismerek olyat, mert azért van jó ingatlan közvetítő aki korrekt módon kiteszi a lelkét, és megfelelő alázattal járul a saját szakmájához, és az őt fizető emberekhez akár éjszakai telefonálás alkalmával is, vagy ha butaságokat kérdeznek, de ez nem te vagy ezért te nekem ezzel a tudással és stílussal itt ne óberkedjél és lehetőleg ne csak olvasd el, hanem értsd meg amit írtam.

Az ingatlanpiacon ma jelenlévő és sokáig eladatlan lakások egyszerűen vagy vállalhatatlanul szarok, vagy vállalhatatlan árúak, ezek eladásához valóban firnyákos közvetítő kell, aki rá tudja beszélni a madarat. A jó lakások normális árért percek alatt cserélnek gazdát kézen és ez az általam megírt hozzászólás lényege.

Tiszta ?

telkoe 2012.09.13. 21:20:52

@pasi28: Figyi pubi, megprobalom olyan egyszeruen elmagyarazni hogy meg egy ingatlanos is felfogja.

Ha en az en szakteruletemen csinalok ilyen szarvashibat nem csodalkoznek hogy hulyenek tartanak. Sotmitobb, a kollegaim sem kezdenek elmagyarazgatni hogy aaa, attol meg nyugodtan ram lehet bizni ezt a melot, nehogy mar abbol iteljenek meg, hogy veletlenul a megbizo uzleti poziciojat sulyosan ronto informaciot irogatok ki netre... az hogy az ingatlanosok kozt ez teljesen ok, jelzi az ingatlanosok munkajanak siralmas szinvonalat. Ha az eladonak van egy kis esze es egy kozepesen jo ugyvedje akkor nem sok jutalekot lat az ingatlanos ha alkudnak az eredeti arbol.

Ha nem erted a 4) pontot olvasd ujra batran. Elobb utobb talan megerted hogy miert tartjak az ingatlanosokat komolytalannak.

Orvos, ápolónő? Mitől különb?
Ket dologtol:
- nem gyorstalpalon tanulta es ert a szakmajahoz
- felelosseget vallal azert amit csinal
Valoszinuleg azert nem tunt eddig fel ez a ket kulonbseg, mert ez hianyzik az ingatlanosokbol. Ha mar hasonlitgatni akarod, akkor valasz olyan hasonlo szintu foglalkozasok kozul mint a mukormos, szorolapos, BKV ellenor, pultos, parkoloor, portas vagy konyhalany.

jucifer21 2012.09.14. 08:40:44

telkoe--nak..
Én ránézésre tudom hogy milyen a ház és a külső jegyeiből megtudom azt is állapítani majdnem pontosan hogy hányban épült.
Ezt a kérdést : " Miből van a ház és milyen a szigetelése?" egyrészt azért írtam mert az egyik kommentelő írta le hogy az ingatlanosok nem tudnak semmit a lakásokról amivel foglalkoznak.
Így van. Ha valaki műkörmös volt 3 évig és egy hete ingatlanozik csak ,vagy ha még pl. életében nem volt Budán de ott kezdi az ipart akkor kell neki legalább 3-4 hónap hogy mindenzt megtanulja.
A megjegyzésemben csak arra próbáltam utalni hogy a tulajdonosok mindent elvárnak (tegyük hozzá h csak akkor kell fizetni ha ténylegesen mi hoztuk a vevőt)de nem segítőkészek ill . semmit nem tudnak és nem is akarnak tudni a saját lakásukról-tehát mindent nekem/künk kell beszerezni. De ez rendben van így csak az ember pumpája akkor megy fel , ha mindent megteszel és akkor elkezd alkudozni és cigánykodni.

jucifer21 2012.09.14. 08:44:52

@pasi28:
naggggyon jó amit írtál.Próbáltam megfogalmazni de a lila ködtől nem ment.Kösz.

jucifer21 2012.09.14. 09:09:37

@telkoe:
Sztem nem oké hogy ez a tanácsadó még ott ül ma is az irodában (ellenőriztem) 100%-ig értetlenül állok a dolog előtt , és mikor olvastam a cikket -szörnyülködtem és hangosan röhögtem egyszerre hogy ez hogy történhetett meg...
Tényleg szánalmas.De ez is még 2 napig lesz érdekes, valakinek már most sem az ahogy a kommentekből látom.
Rá nézve és a főnökére nézve, aki nem ellenőrzi a munkáját az újaknak, mert régi tanácsadó ilyet nem csinál.
"Ingatlanozni" megtanulni szerintem csak "élőben lehet" tehát hiába van oktatás mert csak felületesen tudják érinteni a felmerülő problémákat és egy lakás eladásának a folyamatát.
De igen soxor én sem értem hogy az internet világában miért van szükség rám--de van mert a megbízóimnak majdnem 100% adja be hozzám és még másik 5-6 ingatlanoshoz a lakását, annak ellenére hogy persze ő is megpróbálkozik az interneten az eladással.
Ennek is mi értelme ?
Szóval vannak tagok akik haladnak a korral ,általában a fiatalok vagy azok akik nap mint nap használják az internetet -jól- (na nekik nem kell semmi segítség)és vannak tagok (inkább az idősebbek) akiknek meg kell az ingatlanos.
Na megyek dolgozni...ja , 2 éve volt egy eladásom ---1500 napomba került míg sikerült eladnom. Már úgy jártam oda mintha haza járnék, a gyerekek felnőttek- a szülők elváltak közben , de én még mindig jártam hozzájuk. rendületlenül vittem az ügyfeleket. Mikor sikerült eladni szó nélkül fizette a jutit.Aztán belevetette magát a lakáskeresésbe , én is ajánlottam neki de beleszeretett egy olyanba ahol nem volt ingatlanos , csak tulaj---ahol úgy átb.....ák, a lakással hogy csak na.
Én azt ajánlottam neki hogy ne vegye meg mert a felújítást nagyon elnagyolták a megítélésem szerint , szerinte viszont nem és beleugrott egy olyan "felújított" lakásba ahova aztán talicskával kellett behordania a suskát.
Ez van.

telkoe 2012.09.14. 14:02:07

@jucifer21: A leggázabb az az ingatlanos aki azt hiszi magáról hogy 3-4 hónap után műkörmösből szakértő lett és teljes magabiztossággal adja elő a legnagyobb hülyeségeket is, közben egy (vázlat)alaprajz olvasása is erős kihívás számára. Aki érteni szeretne hozza az beugrónak kezdheti Budán a Műegyetem rkp-n kb 5 évvel. Nem egyszer volt már velem olyan hogy ilyen ingatlanos lótifuti megpróbálta leokoskodni a vele levő mérnököt és úgy kellett leállítani a hülyeségéit.

telkoe 2012.09.14. 14:10:45

@jucifer21: Szükség egyre kevésbé van, egyre többen fogják maguk intézni és egyre inkább csak a reménytelen esetek bíznak meg ingatlanost.

A gyakorlati megtanulás elég reménytelen amikor vak vezet világtalant alapon egymástól tanulnak olyan ingatlanosok akinek egy alaprajz vagy a helyi építési szabályozás értelmezése megoldhatatlan kihívás.

Akinek nincs vásárlásnál 10eFtja hogy kivigyen egy mérnököt akiben megbízik, az igy fog járni, ez nem csoda.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.14. 19:38:45

Most ez meg itt hogy? Lehet gyenge elmeju vagyok de mi van akkor hogy kiirta 4.2% a jutalek? En egy lakashirdetest latok a totalcaron es ugy vagyok vele mint parttitkar a Hofin: szoljon valaki min kell rohogni.

agent_x 2012.09.14. 20:12:06

@visszakettopadlogaz: nem a jutalék a gond, hanem az, hogy kint volt a megbízó neve, hogy túlárazott az ingatlan és hogy mennyi lenne a reális ár. Te szeretnéd, hogy valaki balf@szsága miatt rögtön 2 misit bukj?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.14. 20:21:01

@agent_x: ja mar ertem. ( csak azt nem hogy miert van ez a tc n de hat uborkaszezonvan. )

apropo: mi van a pista/six fele forma egy szakertessel? tanacstalanul nezem bamba birkakent a f!et, nincs aki fenycsovat dobjon sotet elmem melyere! :D
süti beállítások módosítása