Elütötte bringást, majd továbbhajtott?

  2012. szeptember 05. - ZáchDani Címkék: baleset kerékpáros Budapest

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A legjobb autós oldal a Facebookon
2015-05-04 18:06:23

2003.08 havi 1.9 pdtdi 131 le. VW Golf IV 1.400.000 ft Sportkivitel, kagylo ülések, 6gangos válltó, gyari

Megőrülök, annyira szép
2014-10-07 10:57:53

A világ legszomorúbb munkái sorozatunk újabb gyöngyszemei következnek. Aki kiállítási standot tervez

Ilyen könnyen még sosem nyertél
2014-09-30 15:10:44

Svájcban minden megtörténhet, ami az egyszeri magyar autóbuzinak csupán gyűrött újságpapírból

Ezt ne csináld, ha jön a mentő
2014-09-17 17:58:25

Megfigyelték, hogy az utóbbi időben sorra születnek az érdekes autós témák a szerkesztőség tövében?

rendszámtalan

Fogalmunk sincs, pontosan mi történt ma reggel a Budai rakparton, amikor Varga Endre kerékpárjával át akart kelni egy kereszteződésnél. Az eddig mintegy hatezer Facebook-felhasználó által megosztott üzenetében ugyanis azt írja, egy szürke Suzuki Swift, melynek rendszáma 666-ra végződik, éppen a kerékpárok számára kijelölt átkelőhelyen ütötte el, majd segítségnyújtás nélkül továbbhajtott.

Az eset, Endre leírása alapján körülbelül 7 óra 30 perckor történt és mivel erejéből még futotta a fényképezésre és a posztolásra, a pórul járt kerékpáros remélhetőleg nem szerzett súlyos sérüléseket és megtette a feljelentést. Most mégis az autós nyomára bukkanna és ebben a törekvésében lassan egy kisvárosnyi internetező támogatja. Mivel mindez a mi érdeklődésünket is felkeltette, de nem szeretnénk ítéletet hirdetni egy tisztázatlan ügyben, ezúton várjuk az autós jelentkezését, mondja el ő is, hogy mit látott a volán mögül.

A KRESZ szerint egy ilyen balesetben a résztvevőknek attól függetlenül meg kell állniuk, hogy történt-e személyi sérülés vagy sem, illetve, hogy kinek volt elsőbbsége az adott helyen. Aki a segítségnyújtást elmulasztja, bűncselekményt követ el. Ez egy tisztázatlan helyzet, mindenesetre fontos, hogy észben tartsuk, akár a számunka kijelölt átkelőn is elüthetnek minket. 

Update: A közösségi oldalon nem regisztrált olvasóink nem láthatják, hogy Endre újabb üzenetet helyezett el a baleset helyszínén készült fotó mellett. Azt írja, a bal könyöke tört el, amúgy jól van, kiengedték a kórházból. Reméli, hogy az ügy visszhangja segít elkerülni a hasonló baleseteket. Eddig 17 ezren osztották meg a Facebookon a ma reggel elütött kerékpáros történetét, a rendőrségen pedig állítólag azt ígérték, hamar megtalálják az autóst. Aki látta a szürke Swift és Endre ütközését, jelentkezzen a rendőrségen.

Az eredeti Facebook-link, ITT található. 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr794756848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosszindulatú Vászka 2012.09.05. 21:03:51

Nektek nem télleg vérzik a sztori több sebből?
Csak nekem tünik gerillamarketing kampánynak?

Tronik 2012.09.05. 21:04:08

@Infox: A zebrán van a bicaj. Ott van mellette a kerékpár út. Ha el akarnak gázolni elrántom a kormányt, vagy próbálom kikerülni. Az autós volt a hunyó, mert kanyarodott a kerékpáros egyenesen ment.

-=Ger=- 2012.09.05. 21:05:33

Hülye kerékagyu, pusztulj az autók elől! Legközelebb nézz körül mikor átmész az úttesten, ha nem, hát így jársz.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2012.09.05. 21:08:02

@visszakettopadlogaz: Tiszta mázli, hogy vannak még zugügyvédek :D

tetro 2012.09.05. 21:11:18

@-=Ger=-: gondolom te sohasem jársz biciklivel és gyalog sem...

mtk001 2012.09.05. 21:15:09

Nyilván a Sátán volt : 666 -os rendszámmal. :-)
A hasonló helyeken az a baj, hogy az autós éppen ki tud slisszolni a forgalomból, miközben jón a biciklis lendületesen és neki van elsőbbsége !!! Potenciális életveszély az összes ilyen kialakítású út !!!
Az autósnak nem lett volna szabad meglépnie, akárki is a hibás az esetnél !!!

uarempty 2012.09.05. 21:16:47

@hamisnero: "hamisnero 2012.09.05. 21:00:08
@uarempty: nem tudom, figyelted-e, de nem említettem rajzfilmfigurát... omg, egyébként a figura egy tanáremberé." Egy meleg tanáré..az, h egy tanár, attól még egy rajzfilm figurát utánzol :D:D ..de nem is értem, miért vesződök veled, a vessző az ami elé kell, na mind1...legalább olyanon lovagolj, amiben nem tévesztesz.Most már tényleg ignore, bármit probálsz belemagyarázni.

Dömijani 2012.09.05. 21:16:49

Szép lenyomata ez a kommentfolyam a mai magyar rögvalóságnak.
:-(
A legtöbb közlekedő ugyanígy útálja többieket, mint ahogy itt most nekiestetek egymásnak. A lassú anyáz arra a vadállatra, aki haladna és megelőzi. Aki haladna az meg azt küldené melegebb éghajlatra, aki az út közepén poroszkál 75-tel a vadiúj autójában, önelégültséggel a képén, milyen őrült biztonságosan vezet is ő! Lehet, hogy a suzukisok idegesítőek, de engem mindig a nagy erős autósok szoktak veszélyhelyzetbe hozni a tizedmásodperc mániájukkal: nehogy má' ne elsőként érjenek a piroshoz. Aztán ha már zöld, megint ráérnek. Sorolhatnám napokig...

Adott egy fotó, meg valami feltételezés, hogy mi történhetett. Fura helyzet, kicsit gyanús az egész eset, de mindegy. Erre okostojások azonnal megmondják a tutit, hogy mi történt és ki a hunyó, persze, érdekes módon mindenki a saját szemszögéből. Meg az erősködés, hogy a biciklis tűnjön el a térképről, mert az mi a ...-t keres az utcán? Közlekedik, bármilyen kellemetlen is az F1 pilótáknak. Mi az a riksa? Tricikli, nem ismeretlen fogalom. Meg van (nyugatról behozott) mopedautó is az úton. Sőt akár kézikocsit is tolhatnának az úton, mert azt a járdán végképp nem lehet.
A KERÉKPÁR JÁRMŰ, bár szinte minden helyen tesznek róla, hogy mégse legyen egészen az: a KRESZ-ben azt mondják, toljad öreg; a közlekedésszervezők és az útfenntartók csak statisztikailag veszik figyelembe: bringaút kész, kipipálva; a rendőrök le se sz..ják és ez is óriási hiba.
Egyébként ha a szabály azt mondja, elsőbbsége van, akkor nem elméleteket kell gyártani, hogy milyen nehéz észrevenni, hanem MEG KELL ADNI neki! Ha felhajtok az autópályára és ott húznak el 140-nel, akkor is észre kell vennem a többieket, nem mászhatok elébük - bár néhányan ott is megteszik. Nekik is tudtok felmentő körülményeket sorolni?
Ebben hamisnero-nak igaza van, mégha ennek sajátos módon ad is hangot.

Kakimaki0123456789 2012.09.05. 21:18:46

@Kengyelfutó Gyalogkakukk:
Talán a Google azért takar ki minden arcot és rendszámot mert nem akar pereket kapni a nyakába.
Az a törvénysértés szempontjából mindegy hogy a nyilvánosságra hozott adat (hogy az autó tulajdonosa mikor, hol, mit csinált) mindenki vagy csak egyes személyek (akik ismerik, szomszédok, munkatársak is pld) számára azonosítható; a lényeg hogy van-e, lehet-e olyan személy akihez a nyilvánosságra hozott adat eljuthat (pld hogyan bizonyítanád be hogy nincs ilyen személy bíróság előtt?) és hogy az jogosult-e az adatok kezelésére (magánszemély pld nem jogosult, a rendőrség pld jogosult).
Tehát a rendőrségnek hivatalból nyomozást kellene indítania személyes adatokkal való visszaélés miatt.

Az Adatvédelmi Biztos egy régebbi állásfoglalásából idézve:
A személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (Avtv.) 2. §-a alapján e törvény alkalmazása során személyes adat: „bármely meghatározott (azonosított vagy azonosítható) természetes személlyel (a továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat az adatkezelés során mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható. A személy különösen akkor tekinthető azonosíthatónak, ha őt - közvetlenül vagy közvetve - név, azonosító jel, illetőleg egy vagy több, fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző tényező alapján azonosítani lehet.” Az Avtv. 3. § (1) bekezdése szerint személyes adat akkor kezelhető, ha ahhoz az érintett hozzájárul, vagy azt törvény vagy – törvény felhatalmazása alapján, az abban meghatározott körben – helyi önkormányzat rendelete elrendeli.

Border 2012.09.05. 21:22:10

Nekem csak az a furcsa, hogy míg az autó balról érte a biciklit, a bicikli nem jobbra, hanem balra dőlt el...

kacagány 2012.09.05. 21:30:01

@közlekedő edény: A szilveszteri furgonos ügyet három napon belül megoldották, ha jól emlékszem

don ciccio 2012.09.05. 21:36:14

"gratulálok" a totalcar-nak,és a "kedves",önkéntesrendőr hozzászólóknak... talán,ha minden sofőr úgy vigyázna a kerékpárosokra,mintha a saját gyereke,hozzátartozója tekerne,akkor más lenne a közlekedés. gondolom ti is felháborodnátok,ha sajátjaitokat ütné el vlmelyik kollégátok.

1kutya 2012.09.05. 21:43:31

elmarad a Kritikál Massz, aztán ki kellett találni valami figyelemfelkeltőt...

Tronik 2012.09.05. 21:44:09

@don ciccio: ha végigolvastad akkor láthatod a többség figyel a kerékpárosokra.

Annamarias 2012.09.05. 21:45:30

@visszakettopadlogaz: Ovatossan és jogossan??? Ezt hogy basszus???:)

neked ugatok 2012.09.05. 21:46:17

@Pirx:
a fotón éppen nyílik / záródik a suzuki ajtaja.. tehát vagy ki, vagy éppen beszállnak kepfeltoltes.hu/120905/su_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

simán el tudom képzelni a következőt:
- jól vagy? ne haragudj hogy elütöttelek
- semmi baj jól vagyok
- viszont látásra

és utána megy FB-on a sírás.. miért nem a rendőrségen? ilyen fotót amúgy én is tudok csinálni, lefektetem a bringámat és aki megáll azt lefotózom, utána meg jól lejáratom..
annak van elsőbbsége akinek megadják. lehet emiatt nem basznak el engem minden nap a zebrán?

Tronik 2012.09.05. 21:50:51

@neked ugatok:
-jól vagyok persze, csak eltört a könyököm. Minden nap előfordul az ilyen! De ha már itt van az autója csinálnék róla egy képet, mert pont ilyet szeretnék venni a páromnak a születésnapjára. :)
Jók ezek a találgatások. Soha nem derül már ki mi történt.

mohaa 2012.09.05. 21:56:45

Sajnos nem tudok segíteni!
Kár, hogy nem ezüst ufó Civic, mert van egy ellenségem, aki ilyennel jár. Őt szívesen felnyomnám. :D

Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2012.09.05. 21:57:21

@közlekedő edény:
Ja, én voltam a pótkerék a kisteherautón. :-)
Nem tudom, hogy elmeszelték-e az embert. Jó ügyvéddel ez felfüggesztett 1 év. Rosszal letöltendő 6 hónap.

esef 2012.09.05. 22:15:25

most nem azért, de ha "elütötte", akkor kellene lennie horpadásnak az autón, és nem ilyen szép egyenes lenne a váz...
az 'úr' vajon a honi biciklisták 99,99 százalékának jó szokása szerint a piros jelzés ellenére hajtott az autó elé, ugye?

don ciccio 2012.09.05. 22:22:13

@Tronik: az utakon nem veszem észre. szabályosan közlekedek. megyek az út szélén,és az önkéntesrendőrök mögülem rám dudálnak,aztán jobb esetben csak anyáznak,rosszabb esetben rám húzzák a kocsijukat. mindez vidéken,nem főúton. szóval van még mit tanulni. konkrét példát is tudok: ez a tavasszal történt meg velem. Őrbottyán,és Vácrátót között 1 pilóta 2x is eljátszotta velem a leszoritósdit. nincs kerékpárút azon a szakaszon sehol. nem is főút. rajtunk kívül senki nem volt az úton,de akkora nagynak képzelte a fos 3 ajtósát,h meg kellett mutatnia nekem az erejét. se tanú,se rendszám. semmi. próbáltam nem meghalni. az a gond,h 1x tényleg ottmaradok 1 ilyen szituban az ilyen hülyék miatt. kb 20 éve tekerek. versenyeztem is,szóval nem vagyok rutintalan. a Millenárisra kellett bejárnom naponta az edzésekre. van a fővárosi közlekedésről is tapasztalatom. minden esetre régen sokkal kevesebb volt az önkéntesseriff.

Rocko- 2012.09.05. 22:29:26

azért ez a rendszámon lovaglás...
és ha 312 a rendszáma, akkor mit húznak rá?

terrormaci 2012.09.05. 22:31:18

hát ez nagyon fura, főleg, hogy az üzenőfalán csak magát promótáló videók vannak... végülis hihető, hogy törött könyökkel felkászálódik az ember a tökéletes állapotban lévő biciklije mellől és lefotózza a tökéletes állapotban lévő telefonjával a tökéletesen sértetlen autót is. Does not seem legit.

Tronik 2012.09.05. 22:33:35

@don ciccio: Az az út elég gáz, a szélén nem is lehet közlekedni rendesen. Kerülni kell a csapdákat. Veresen meg van kerékpárút, csak senki nem használja. Viszont az autósoknak jó kis kátyúk vannak a főúton. Az unios pénz csak a kerékpár útra járt! :D

ivanhu 2012.09.05. 22:45:17

Személyi sérüléssel járó baleset esetén értesíteni kell a rendőrséget, és meg kell várni a kiérkező baleseti helyszínelőket. A sérülés megállapítása nem a baleset résztvevőinek feladata, ha bármilyen fájdalom, rosszullét vagy szédülés lép fel, akkor személyi sérülést kell feltételezni és orvost kell hívni! Személyi sérüléssel járó baleset esetén nemcsak a baleset résztvevői, hanem a balesetben nem érintett járművek vezetői is kötelesek segítséget nyújtani!

Ha személyi sérülés nem történt, de a baleset valamelyik résztvevője kéri, ugyancsak értesíteni kell a rendőrséget, és meg kell várni a helyszínelést.

hamisnero 2012.09.05. 22:47:57

@don ciccio: én viszont azt tapasztalom - bár volt már nekem is hozzád hasonló halálközeli élményem - hogy egyre több autós figyel (talán mert egy részük, egyre nagyobb részük közlekedik két keréken) a bicósokra. viszont van egy réteg - na és ezekből akad egy jó halom, aki nem gonosz, vagy gyilkos hajlamú, hanem egyszerűen fogalma sincs, mi történik körülötte, mellette, előtte, mögötte. nem látja a lámpát (erre nem mentség, hogy a bicós is átmegy a piroson, lopni se szabad, csak mert más is), nem érti a táblát, és képtelen ésszerűen reagálni bármilyen (kivéve az egyenesen haladást az üres úton) forgalmi helyzetre.ja és közben telefonál is.

Spalya 2012.09.05. 23:03:35

Bazeee, mennyi klikk és komment! 19.060 megosztás, pillanatnyilag FB-on! A macskás videókat nem osztják meg ennyien! Amúgy meg:
Szabályosan közlekedett elütötték, gondolom ment a huza-vona, hogy ki a hibás, a bringás pedig jobbnak látta fényképezni, aztán autós látta, hogy jólvan hiszen fényképezget, ezért inkább elhajtott, hiszen reggel arra nagy a forgalom, senki sem szeret dugót csinálni! Kivéve a hülyéket!
Jobbulást a bringásnak, és egy életre való tanulságot a gépjármű soförjének!

2012.09.05. 23:30:14

Kár ez a flame war, a baleset sajnálatos de megtörténik mert vannak buta/felelőtlen emberek. Viszont elmenni elég gáz. Remélem tisztázódik az ügy hivatalosan is.

Scrabantia 2012.09.06. 00:09:18

Nekem is itt "sikerült" majdnem biciklist gázolni. Probléma: Biciklisek 80%-a 25-30-al szab végig a bicikliúton ezen a szakaszon. Az oldalsó visszapillantóban nem látod, ha veled egyirányból érkezik. Te látod h gyalogátkelő, gyalogos nincs haladsz, igen ám, de ő baszik arra, hogy te kanyarodsz, mert neki van elsőbbsége. Végeredmény egy hatalmas satu, ők meg küldenek el engem a anyámba és társai... Pedig megmentettem egy kórházi kezeléstől. Ugyanez van, ha a margit krt-ról a híd felé lekanyarodsz pl az erőd utcában, utca végén, bicikliút a járdán, amit csak úgy látsz be ha az autód orra rálóg a bicikliútra, megintcsak biciklis részéről az anyázás, hogy miért megyek ki elé. Tegnap két fogalmatlan egymás mellett kerekezik enyhén illuminált állapotban napközben, rádudálok, hogy egymás mellett??? lámpánál meg ordít, hogy neki joga van meg így meg úgy... meg hogy miért nem megyek el az anyámba, befejezte, majd a piroson át, kiment a kereszteződésbe... hatalmas dudálás, ott meg megállt szintén anyázni egy másik autóssal... Aztán még az autós a fasz...

Ormi 2012.09.06. 01:39:48

A képen nem tűnik úgy, mintha továbbhajtott volna.
Jelesül...elölről van fotózva...
Igen, én is hülye vagyok, hogy egyáltalán ezt a kamu szart elolvastam.

aaaaaaah 2012.09.06. 03:43:38

serbenhagyta? hat ulni fog.

reszeg volt? mind1, ulni fog.

azvezette? mind1 ulni fog .. vagy vajavaja... az csak a buntentes?
mert ha lehet h van 2 jogsi a csaladban... persze ebbe jobb bele sem gondolni.

a bringanak nem lett baja amugy?

bobeszedulacika 2012.09.06. 06:02:07

baromság!régi régi közmondás !az erősebb kutya baszik!
egy jó indok a kórházi ágyon fekve, nyakig gipszben ,hogy de hát nekem volt elsőbbségem....
kettő én a benzinpénzben fizetek egyebek közt úthasználati díjat(vagy tudja fene hogy ,hívják)
a biciklis semmit de közben azt az utat használja amit az én pénzemből csinálnak javítanak stb(???)
ő leverheti a tükröm, belém rúghat ha úgy érzi a hülye, hogy neki van igaza ,persze ő csak esetleg érzi mert nem tanulta én meg tudom ,hogy nem és mehetek panaszra a Jóistenhez ....persze ő rögtön tud adni egy rendszámot ha kérdezik....
és hát ritka az olyan bicajos is aki leszáll a szamaráról a gyalogátkelőhelyen és áttolja...pedig a nevében is benne van!
továbbá azt sem értem és tudom ,hogy nekem van igazam és minden más józan ész is azt támasztja alá ,hogy ne legyen már elsőbbsége a gyalogosnak a zebrán ,kivéve a lámpával irányított!mert ugye nekem 2 tonnát sokkal nehezebb megállítanom mint neki egy lélegzetnyit megállnia!aztán nekem újra mozgásba hoznom azt a két tonnát...még környezetvédőbb is mert ugye elindulni sokkal több üzemanyag kell mint haladni....
és hát ezerrel kevesebb baleset is lenne, tanuljuk már meg a gyalogosnak semmi köze az úttesthez!az az autóké!
ha pedig azon kell haladnia,nézzen szét! mint mint az aknamezőn ,hogy hová lép...és ha biztonságosnak ítéli csak akkor keljen át a zebrán várja mg még lesz annyi ideje a két kocsi közt átmenve ami elég hozzá!
így korán reggelre.

Spider 2012.09.06. 06:19:55

@Rocko-: Állítsd be a kontrasztot a monitorodon :)
A jobb lámpa mellett a motorháztetőn, meg a két spricni között.
(egyébként tegnap 21 után hazafele találkoztam Gödön 4 kivilágítatlan biciklissel, igaz az egyiken volt kukás mellény, illetve egy kismotorossal hátsó lámpa nélkül Dunakeszi és Göd között a vak sötétben. Ma reggel a Váci úton meg sorozatos piroson "átrepesztő" kerékpárossal)
Az a baj, ezek azt hiszik, ők mehetnek, mint a meszes.
És sok kerékpáros lesz@rja, hogy kirakom jobbra kanyarhoz az indexet és bejön mellém jobbra, hogy véletlenül se tudjak elkanyarodni...
Nem érzik, hogy őket nem védi a kasztni...

kobelako 2012.09.06. 07:01:52

1. Érdekes, sem a Suzukin, sem a cangán nincs sérülés!
2. A "balesetet" okozó pedig segítség nélkül továbbhajtott... akkor hogy a F@szomba tudott szegény elütött bringás törött könyökkel nekiállni jól beállított képeket csinálni a rég segítségnyújtás nélkül elhajtott autóról????

Jön az új Suzuki Swift, hogy kell neki a marketing, vagy mi??? Vagy épp a biciklit kellett reklámozni, hogy milyen fasza canga, hogy egy ilyet is túlél???

PluginPrius 2012.09.06. 07:19:55

Számtalanszor láttam, hogy bicajos úgy hajt át az ilyen helyeken, hogy oda sem néz jön e valami !!!

Ha az autós nem figyel ott is a baj....

Autóstársaim figyeljünk jobban, mert a végén úgyis mi szívunk....

Q-match 2012.09.06. 07:26:08

Szerencsére nem lehetett nagy csatt.
Pedig lehet, hogy féktávon belül volt az a suzuki...
Lehet, hogy a gyalogos zebrán akart átmenni a bringás...
Több kép nem készült? Szívesen megnézném...
Feljelentés történt? ...
A suzukis hogyan hajtott el? Kivárta, amíg a törött könyökű áldozat felkelt a földről, elrendezi a képkivágást, exponál...?... és utána?
Nem facebook-ozott emberünk ( na, találd ki, melyik ) menet közben, és úgy keletkezett az egész balhé? ... esetleg mind a kettő?
SMS-ező robogóst már láttam.

rvilike 2012.09.06. 08:14:00

Érdekes, én sok-sok évig jártam erre bicajjal, többnyire nem adták meg az elsőbbséget, mégsem üttettem el magam soha.. látod ha autó jön, látod hogy kanyarodik, látod hogy szarik rád, mert nem lát. Teljesen érthetetlen számomra, hogy ütteti el valaki magát egy ilyen helyen. Van sok helyzet, ami a (bal)szerencsén múlik, szerintem ez tipikusan nem az. Az a baj sajnos már boldog boldogtalan jogsit is kap, bicajra meg aztán mindenki felülhet, mert arra jogsi sem kell. Aki bicajjal nem olyan hozzáállással közlekedik, hogy neki sosincs elsőbbsége, és 360 fokban folyton azt figyeli tudat alatt, ki honnan és mikor akarja elütni, az hülye. Lehet rajta puffogni, hogy nem adják meg az elsőbbséget, igaza is van, mert meg kéne, ettől függetlenül még semmi sem fog változni, hozzá kéne szokni, hogy működik a nagyvárosban a közlekedés, alkalmazkodni, és akkor jóval kevesebb lenne a baleset. Nem vitatom jelen esetben a kerékpáros igazát, de szerintem ez kicsit műbalhé, pláne ekkora feneket keríteni neki, ez egy tök átlagos napi dolog, hogy itt nem adnak elsőbbséget, ez meg csak egy átlagosan gyökerebb autós lehetett talán - vagy még az se, ki tudja. Mindenesetre most nyilvános kövezést tartani emiatt szerintem elég túlzó.

hím-pellér 2012.09.06. 08:21:55

A helyszín és a körülmények ismerete nélkül írnám le a véleményemet. A felfestésnek nincs jelentősége, mert télen havas úton úgysem látható, tehát táblákkal kell jelölni a zebrát, kerékpárutat stb. Sok olyan átkelő hely van, ahol van lámpa a gyalogosoknak és a kerékpárosoknak i. Ezek úgy működnek, hogy a gyalogosnak és a kanyarodó autósnak egyszerre van zöld, és a kerékpárosnak piros. Na ez az amit a kerékpárosok leszarnak és úgy gondolják, hogy ha a gyalogosnak zöld, akkor ők is mennek. A különbség az, hogy egy gyalogos feltűnése és sebessége jól felbecsülhető, egy kerékpárosé, aki 10-20 km/h-val is érkezhet pedig nem. Én úgy tanultam, hogy akkor van elsőbbségem, ha megadják. Igyekszem is eszerint közlekedni, és élni az elsőbbséggel de nem visszaélni. Nem voltam ott, de furcsállom, hogy a baleset után a sérültnek volt kedve fényképezni és nem a fájdalmával foglalkozni, az autóvezető meg a földön heverő kerékpárt kikerülve elhajt. Nem túl életszerű. Ez cserbenhagyás lenne, a felelősségtől függetlenül. Kíváncsian várom a fejleményeket.

rvilike 2012.09.06. 08:35:48

@Scrabantia:

Igen, ennyi, jól mondod. És ez szerintem azért (is) van, mert a bicajozók jó részének nincs jogsija, és nem vezet. Én, amikor bicajjal megyek ilyen helyen, tisztában vagyok vele, hogy ha ilyen sebességgel átmennék, akkor én autóval kivasaltam volna saját magamat :) Mindenki csak a saját kis szempontjait képes figyelembe venni.. a bicajosnak az autós a gyökér, mert miért nem adja meg az elsőbbséget, az autósnak meg a bicajos, mert miért ekkora gyökér, hogy 30-cal megy át ott, ahol emiatt észlelhetetlen a feltűnése. Mindkettő jogos. Ha minden autós bicajozna is, és minden bicajos vezetne is, sokkal jobban képesek volnának felmérni a forgalmi helyzeteket. Talán nem minden azért van, mert minden közlekedő gyökér ebben a városban, hanem mert minden jármű más, az adottságaik is mások, ha pl. vezetsz és az autók forgalmi ritmusára áll rá az agyad, nagyon nehéz még a sávok közt cikázó bicajost is szemmel tartani stb. stb. Ha kicsit tudna valaki a másik fejével is jobban gondolkodni, meg ésszel menni, akkor kevesebb lenne az egymásra mutogatás, anyázás, és az ilyen ostoba (mű?)baleset.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2012.09.06. 08:40:32

Valami kurvára nem stimmel. Estében lekapta a kocsit? Kurva jó kamera lehet a telefonjában, hogy be sem mozdult a kép.

Lucky Luke 2012.09.06. 08:44:06

A kerékpárosok a legidiótább közlekedők itt abszurdisztánban.Nekik soha semmi nem tilos,nem piros,mindig elsőbbségük van,és amint látszik a képen,annyira széles út kell nekik,hogy elférjenek,amit máshol repülőgép felszálló pályának hivnak.Itt kb balfaszunk nekiment a kocsinak,és neki állt feljebb.Miért nem kerülte ki? Van ott hely untig elég.Arról nem is beszélve,hogy kifogott,egy speciális repülő suzukit,ami úgy cserben hagyta,hogy átrepült a retkes bringája felett,mert máshol ugye nem fért volna el.Ne vicceljünk,ez egy faszság igy ahogy van.Endre,a kormány azért van a bringán is,hogy lehessen vele irányt változtatni,amennyiben ez neked nem megy,próbálkozz más közlekedési megoldásokkal,vagy hajts át egy busz előtt is. :)

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.06. 08:55:09

@Lucky Luke: kedves fröcsigépek! Csak jelezném, hogy ismereteim szerint, az adott helyen, a kerékpárosnak _ELSŐBBSÉGE VAN_!
Ha ez így van, akkor tekergetheted bárhogy a dolgokat, a tény, tény marad: az autós volt a hibás.
(erre valahogy elfelejtenek reagálni a kedves autóbuzi, biciklis gyűlölők...)

Lucky Luke 2012.09.06. 09:06:14

Jelezném,hogy nekiment a kocsinak.Remélem legközelebb átteker a vonat előtt is.Ha ennyire gyik béna,hogy csak előre teker mint egy fasz,hát igy járt.Valószinűleg még a nyakára is tekertem volna a biciklijét,ha az én kocsimnak megy neki.

rowi 2012.09.06. 09:09:15

nekem is kicsit sántít ez, mert ha eltört a könyököm, akkor nem az az első, hogy nekiállok fényképezni. vagy ha mégis, akkor a rendőrség az első, nem a fb...na mind1

de sztem nem is ez a lényeg. hanem, hogy ha ott a bringás hátranéz, akkor egy sima duzzogással megúszta volna, hogy már megint nem adták meg az elsőbbséget, de mindenki megy tovább a dolgára. pedig pesten nincs sok szabály, amit bringásként észben kéne tartani, sztem ezek a következők:

1 az az elsőbbség, amit megadnak
2 világítsál, mint egy karácsonyfa
3 ha hátranézel a vállad fölött, akkor a bringa továbbra is egyenesen menjen tovább, ne térjen ki (általában) balra
4 járda felejtő, ha nincs bringaút, akkor ott az úttest

egyébként én az ilyen párhuzamos utakon, ahol a szélső sáv kanyarodósáv ott én a kereszteződés előtt 50-100 m-rel már hátrafele tekintgetek, hogy jön-e vki. ha nem, akkor lehet haladni, ha igen, akkor jó hosszan nézem, hogy észrevett-e. ilyen van Kápmegyeren az Auchan előtt plö, vagy a Margit-híd pesti hídfője alatt meg még jónéhány helyen

2012.09.06. 09:23:45

@Scrabantia: valóban az egyik legveszélyesebb szituáció ez, t ha autóval megyek, ha bringával megyek utálom, mert nagyon figyelni kell. De milyen hozzáállás az, hogy ha nem látod a visszapillantóban, akkor az láthatatlan és jön a satufék?

Alapszabály, hogy az egyenesen haladónak elsőbbsége van a kanyarodóval szemben és úgy kell megközelíteni az ilyen keresztező utat, hogy meg lehessen győzödni arról, nem jön semmi. A visszapillantó sokszor nem elég a holttér miatt, ezért hátra kell fordulni + majdnem teljesen lelassítani, akár megállni. Villamosnál vagy ahol kamion is jöhet, valahogy senki sem annyira bátor...

Persze igaz, hogy a bringásnak is figyelni kell, a saját érdekében is, de ez sem olyan könnyű ám, ha folyamatosan jönnek a kanyarodó utak + szűk rázós úton szembeforgalom+ gyalogosok minden irányból +a bonus útakadályok, karók a kerékpárút közepén (vajon milyen lenne ez az autóúton?)
Hát igen, lefékezni kényelmetlen és időt rabló dolog, de bringával még inkább az ám...és még nehezebb is.

De még egyszer hangsúlyoznám, az igazi felelős az, aki ezeket a totál veszélyes kerékpárutakat megalkotta... Az autósok érdeke is lenne ezek felszámolása. Egy kiszélesített út, ahol elfér egymás mellett a kettő (még külön kerékpársáv se kell), sokkal éssszerűbb és biztonságosabb.

Ahol én vizsgáztam vidéken, tele volt a városközpont kosarakkal megpakolt, imbolygó, kerékpáros bácsikákkal és nénikkel, Bp-en régebben nem volt ennyi, valószínű idő kell az autósoknak is, bringásoknak is hozzá, hogy megszokják. Már egyre többen figyelnek szerencsére, az össztapasztalatom jó, de mindig van pár barom, aki nem fogja fel, hogy a kettő egyenrangú közlekedési eszköz. Nekem tegnap tábla nélküli kereszteződésben a jobbkézszabályt nem adták meg, szerencsére a fékem jó.

Másik oldalról persze az is teljesen igaz, hogy sok az idióta bringás, de ezek ugyanúgy veszélyeztetik ám a többi kerekest is... Az önkéntes Rambók helyett rendőr (akár kerékpáros rendőr) kellene, aki lekapcsolja őket. Meg persze a szabálytankodó autósokat is, ebből és abból is van bőven...

Lucky Luke 2012.09.06. 09:29:00

@wowww: "Hát igen, lefékezni kényelmetlen és időt rabló dolog, de bringával még inkább az ám...és még nehezebb is"

Légyszives fejtsd ki,mitől nehezebb? :D Ja hogy tekerni kell megint utána,hogy felgyorsulj? :D Tolni könnyebb :D

((Adam)) 2012.09.06. 09:39:55

@don ciccio: Ha a fiam tekerne ott, úgy ahogy a bringások 90%-a, piroson át, gyalogok között 20-30-al, akkor kiszállnék, elvenném a bringát, neki meg adnék 2 nevelő célzatú sallert és hazaküldeném busszal. Erre gondoltál?

Tronik 2012.09.06. 10:16:52

Savazzátok a bicajost ész nélkül. Ha autósként vétlen vagyok akkor bevárom a rendőrt és döntsék el ők. Nem pedig olajra lépek. Lehet, hogy a bicajos nem volt figyelmes. De hogy neki elsőbbsége van az biztos. Lehet tuskó, de akkor se rakom fel a motorháztetőre. A gyalogbékát se illik elgázolni amikor átslisszol előttünk a főúton.
Egyszer a Váci úton azt hiszem 2x3 sáv van. Keresztbe átment egy bicajos, baromi nagy satufékkel sikerült csak elkerülni az ütközést. Gondolom itt a helyes megoldás az lett volna, ha még gázt adok és kikerülő manővert se csinálok, mert mit keres ott egyáltalán? Nekem van elsőbbségem, és utána a bicajt is a nyakára tekerem. 14 év körüli srác volt.

fejetlen bárd 2012.09.06. 10:31:10

@bobeszedulacika: Nem a benzinpénzből fizeted az úthasználati díjat, hanem azzal az adóval amibe ez be van építve. Ezen kívül a kerékpáros is fizet adót amiből megy többek között az úthálózat fenntartására is. Így az ostoba okfejtésed nem állja meg a helyét, de arra jó, hogy hangot adj a kerékpárosokkal szembeni utálatodnak.

És aztán ott van az, hogy te meg kicseszettül szívhatatlanná teszed a városi levegőt mert 4 háztömböt sem tudsz gyalogolni vagy kerékpározni, a gyerekeim asztmásak lesznek, én meg tüdő bántalmakkal mehetek kezelésre. Na azért én is ugassak? Nem teszem, mert egy adófizető közösségben ez nem így megy. Befizetem a TB-t meg az adót, remélem te is így teszel és akkor nincs vita azon, hogy ki kaphat orvosi kezelést és ki nem.

A kerékpárosnak is joga van használni az utakat és annak fenntartási díja nem éppen egy 10 kilós kerékpár által okozott amortizáció miatt van, hanem a TE autód miatt.

Persze akkor beszélhetnénk még az átlag magyar adófizetési szokásról. Keresik a kibújókat az autósok, hogyan kerüljenek el adót, biztosítást, be vannak jelentve minimálbérre de BMW-t hajt és hasonló nyalánkságok.

Én is autós vagyok, ne érts félre, de sokat tekerek kerékpárral, mert amúgy sincs messze a munkahelyem. De kissé unalmas ez a felsőbbrendűségi komplexus ami az olyan autósokból süt mint Te!

Egyvalamit viszont kötelezővé tennék: Általános vagy középiskolában a KRESZ vizsgát. Mert az vonatkozik gyalogosra és kerékpárosra is, de aki nem szerez jogosítványt az totál hülye hozzá és folyton bajba sodorja magát és másokat.

ExDriver 2012.09.06. 10:31:54

Rocko- 2012.09.05. 19:56:05
gyertek, csatlakozzatok ti is! már csináltam is klubot a facebookon: Akik frissen törött karral fotóznak!
Van egy ütősebb tippem, klubot szervezhetnél azzal, hogy: "Aki törött gerinccel hazamegy" - és másnap kerül kórházba mert a fájdalomtól görcsös izomzata összetartja!
Ha nem hiszed a nevet és a személyes adatokat kisatírozva elküldöm a szkennelt orvosi papírokat!

bobeszedulacika 2012.09.06. 10:48:20

@fejetlen bárd: AZÉRT ÉN MÉGIS CSAK FIZETEK VALAMIVEL TÖBBET MINT A BICIKLIS!
TUDOD A TÉLEN ELCSAPTAM EGY BICIKLIST (MOST NEM FONTOS HOGYAN )
TUDOD MI VOLT A SZERENCSÉM?HOGY ELŐTTEM IS ÉS UTÁNAM IS EGY RENDŐR JÁRŐR JÖTT!ÉS LÁTTÁK MI VOLT...
DE MI VAN AKKOR HA NINCSENEK OTT?TALÁN MÁR RÉGEN BÖRTÖNBEN ÜLÖK!?
PEDIG EGY HOSSZÚ PATROLT NEM NEHÉZ ÉSZRE VENNI...CSAK SEG HÜLYE VOLT MINT MINDEGYIK!
ÉS LEHET HA KOCSIBAN ÜLSZ ÉS AZT HAJTOD VAN HOZZÁ ESZED,DE MIHELYT BICAJRA PATTANSZ ELMEGY A JÓZAN ESZED!
RENDSZÁMOT RÁJUK ÉS FIZESSE AZ ADÓT MINDEGY HÁNY KILÓ AKKOR IS CSAK AZON AZ ÚTON JÁR AMIN ÉN.

imittto 2012.09.06. 10:52:34

@((Adam)): Ritka nagy hülyeséget sikerült írnod...azon a helyen az autóknak is van macisajtja (ráadásul alatta kiegészítő táblán jelezve hogy kerékpárút keresztezi az utat), nem csak a bringásoknak. Amíg a jelzőlámpa működik addig a jelzéseinek megfelelően lehet közlekedni - tehát zöld jelzésnél - a kanyarodás szabályainak megfelelően - az autós elsőbbséget kell adjon a zebrán a gyalogosnak és mellette a kerékpárút átvezetésen a kerékpárosnak. Ha a lámpa sárgán villog akkor a Lágymányosiról kis ívben kanyarodó autós - a kanyarodás szabályainak megfelelően - elsőbbséget kell adjon a zebrán a gyalogosnak és mellette a kerékpárút átvezetésen a kerékpárosnak, míg a kerékpáros elsőbbséget kell adjon a főúton egyenesen (neki keresztben) haladóknak. Volt erről vita az autozz blogon, engem akartak ott éppen elütni...

NO MA’AM 2012.09.06. 11:08:39

@hamisnero:

1. Nem vagyok agyalágyult, az ilyen jelzőket tartogasd a haverjaidnak.

2. Úgy látom nem igazán értetted, amit írtam.
Nem azt feszegettem, hogy ha betartja az említett jogszabályt, akkor az eset nem történik meg, hanem hogy általánosságban hiányos volt a kerékpár felszerelése.
Ennyi erővel mondhatnánk, nappal nem is kell fényszóró lakott területen megfelelő látási viszonyok mellett, akár ki is szerelhetném az autómból.
Hát nem.
A rendőr ha meglát, úgy megbüntet, mint a huzat.
A jogszabály azt írja elő, mindig kell.... az élet már csak ilyen kegyetlen, a szabályokat be kell tartani, az állampolgárnak mérlegelési lehetősége nincs, slussz, passz.

3. Nem értem miért háborogsz a kormányszerkezeten, a jogszabály azt írja kell, én megállapítottam, hogy van neki.

Én nem azt mondtam, hogy a biciklis a vétkes, de azt sem mondom hogy az autós.
Tulajdonképpen csak a biciklis verzióját ismerjük és hát messziről jött ember azt mond amit akar, a fotó pedig (legalább is számomra) nem egyértelmű. Én az ilyenre úgy szoktam reagálni: "ja... és én vagyok a dalai láma" :-) vagyis mondok amit akarok.

Én a biciklis hozzáállását tartom felháborítónak. Ha fotója van és biztos az igazába, irány a rendőrség, ha nem, akkor csendben tanulok az esetből, nem pedig a frászbúkon nyomozgatok.
Lehet hogy igaza van és az autós egy k.öcs.ög, de akkor sem ez a módja, hogy rendezze az ügyet.

Pláne, hogy maga a biciklis sem jogkövető maradéktalanul.
Ha pl az autós nem lett volna bekötve és ez a fotón látszódna, a rendőr azért is megbüntetheti, függetlenül attól, hogy a biztonsági övnek nem volt köze az esethez.

imittto 2012.09.06. 11:14:51

@NO MA’AM: Nem kell a bringára lámpa, legalábbis nem feltétlenül...a frissen módosult KRESZ-ből:
"54§ (6) A kerékpárral éjszaka és korlátozott látási viszonyok között abban az esetben szabad közlekedni, ha a kerékpáron vagy a kerékpároson
a) előre fehér-, hátrafelé piros színű, folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát és fényvisszaverőt helyeztek el, és
b) lakott területen kívül kerékpáros fényvisszaverő mellényt (ruházatot) visel."
Tehát ha a ruháján volt (állapítsd meg a képről) akkor szabályos.

Rocko- 2012.09.06. 11:24:03

@Kamionsofőr: nem hiszem.
hinni a templomban kell. való életben a tények beszélnek.

NO MA’AM 2012.09.06. 11:40:20

@imittto:

Megnéztem, kétségtelen, az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet 54. § (6) bekezdése ezt írja, amit mondasz.

Csakhogy ezen 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 116. § (1) bekezdése ezen szigorít.

Nem vagyok jogász, de sajnos a szakmámban elég sok jogi anyagon kellett már átrágnom magam.
Példát nem hozok fel, azzal nem untatlak, de volt már rá precedens, hogy az egyik előírás megengedte, a másik nem és a hatóság bizony a szigorúbbat kéri számon.
A véleményem fenntartom: a felsorolt felszerelések mindig kellenek.

Egyébként érdekes, hogy az 1975-ös rendelet azt írja: "...folyamatos vagy villogó fényt adó lámpát ..."

Az 1990-es pedig 37. § (6): "Villogó fényt a világító, illetőleg fényjelző berendezés – az irányjelző, a megkülönböztető lámpa, a figyelmeztető lámpa, a taxi vészjelző lámpája, továbbá a visszajelző lámpák kivételével – nem bocsáthat ki."

A bringawiki ezt úgy értelmezi: "A kerékpárra felszerelt folyamatosan világító hátsó lámpa mellett, a táskára, sisakra vagy ruházatra erősített villogóra nem vonatkozik a rendelet, mivel nem a kerékpárt szereli fel vele a járművezető."

Vagyis, ha jól értem, hiába hordok fejlámpát, az villoghat is, de ha a kerékpáron nincs világítás, a rendőr akkor is megbüntethet. :-P

imittto 2012.09.06. 11:51:49

@NO MA’AM: Értem én, de itt (és még számtalan blogon) azért hisztizik mindenki hogy tanuljanak a bringások KRESZ-t. Az autósok is KRESZ-ből vizsgáznak, a KÖHÉM rendelet nem része a kötelező tantervnek. Ha elolvasod, megtanulod a KRESZ-t akkor joggal gondolod szabályosnak hogy a ruhádon elég ha van megfelelő világítás...rendbe kellene már kicsit szedni ezt. Vagy mondja azt a KRESZ hogy "a kerékpár feleljen meg a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben leírtaknak, vagy vegyük ki a KÖHÉM rendeletből a megfelelő szakaszt és rendelkezzen róla a KRESZ. De ez így elég gáz. (most hogy említetted megnéztem, kivették ebből is az "egy helyről kapcsolható" és a "folyamatos fényt adó" részt...így azért kicsit könnyebb megoldani, ha erre se hajlandó valaki akkor sünt a hátsójába)

NO MA’AM 2012.09.06. 12:17:04

@imittto:

Sajnos (tapasztalataiból mondom) az élet egy adott területére sok egymástól akár teljesen független jogszabály is vonatkozik, amiket be kell tartani és így van ez a közlekedés esetén is.

A KRESZ csak egy szabálygyűjtemény, de nem jogszabály, és ezek szerint nem is teljes.

Egyébként úgy tudom általános iskolában oktatják már.... de csak hallottam, tudni nem tudom. Szóval elméletileg a kerékpárosoknak is tudniuk kellene ezt-azt.
+ jogszabály ismeretének hiánya nem mentesít a hatálya alól (hogy én ezt hogy utálom!)

Találtam még egy érdekeset: 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről.
Hajjaj, volna mit olvasgatnia az állampolgároknak.

Ez az "egy helyről kapcsolható" dolgon nekem is megakadt a szemem: "(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók."
Hát én még nem is láttam ilyet... mármint ilyen kerékpár lámpa szettet.
Ezek szerint én sem vagyok maradéktalanul jogkövető, nekem bizony külön kapcsolható.
Hogyaza... :-P

fejetlen bárd 2012.09.06. 12:25:23

@bobeszedulacika: Hajtogasd csak az ostobaságaidat. Én kerékpáron is ismerem a KRESZ-t nem csak autóban ülve. És képzeld, ismerek sok bringást aki szintén tudnak értelmesen közlekedni (nem csak szabályosan, hanem udvariasan is). És igen, van nagyon sok olyan bringás aki totál segghülye. Nem rendszám kell a kerékpárokra, hanem rendes KRESZ oktatás már iskolában, mert nem csak a bringások, hanem a gyalogosok többsége is ostoba öngyilkos jelölt.

Amit meg a fizetésről beszélsz az egy rakás hülyeség. És mi van akkor ha én több SZJA-t fizetek mint te? Akkor is kevesebb jogom van bringával az utat használni, mint neked? Vagy akkor neked nincs jogod a parkban leülni egy padra, csak nekem, mert én többet adtam a kalapba padok kihelyezésére? Beszéld csak a baromságaidat, felőlem fel is robbanhatsz mérgedben amikor bringást látsz, de én befizetem az autóm után az összes forintot amit harácsol az állam, bringásoktól is beszedni pedig egy gyökér húzás lenne, mert az utak a MI adónkból épülnek, amit TE és ÉN fizetünk, a fenntartást meg fizessék azok akik amortizálják a hálózatot.

De akkor szedjünk a fiadtól is (ha van, vagy ha lesz) úthasználati díjat, mert a 1,5 kilós műanyag lábbal hajtós motorjával amortizálja az infrastruktúrát. De akkor szedjünk útdíjat a gyalogosoktól is, mert a cipőjük talpa érinti azt az utat aminek a használatáért TE is fizettél.

Sőt... tiltsunk ki mindenkit az utakról aki nem autóval van.

Ostoba vagy és ezen az sem segít ha csupa nagy betűvel szólsz hozzá.

imittto 2012.09.06. 12:27:31

@NO MA’AM: Akkor benéztem, még mindig benne van...az enyém pl. ilyen (mellesleg az egész gép megfelel a KÖHÉM rendeletnek). Agydinamós első lámpa, innen van tovább vezetékelve a hátsóhoz. Az első lámpa kapcsolója egyben a hátsót is kapcsolja (de egyszerre csak felkapcsolni lehet őket, hiába kapcsolom ki, a hátsó lámpában még van egy kondi amiről még 5-6 percig világít a led). Éjjel-nappal fel van kapcsolva, városban nekem így megfelel. Így 1000-1500 km. az első izzó élettartama (390 ft.), illetve a hátsó led úgy 2000 kilométerenként elhalálozik (csak egyben cserélhető, 2000 forint körül van a lámpa). Az agydinamó élettartamáról nem nyilatkoznék, 5000 km. van benne, egyenlőre hibátlan.

NO MA’AM 2012.09.06. 12:42:03

@imittto:

Tényleg, a dinamósok ilyenek, ezekről megfeledkeztem.

Egy érdekesség: vettünk kedves feleségemnek kb. 1 hónapja biciklit. Fel volt szerelve lámpákkal, és persze külön kapcsolhatókkal. Ezek szerint nekünk már jogszabály ellenesen adták el a terméket :-))

Persze ez a mi felelősségünket nem mérsékli, de akkor is...

Egyébként magam is tróger vagyok kicsit, nincs állandóan fenn a kerékpáron a világítás, csak ha be kell kapcsolni, egyébként a hátamon a táskában van. Tudnillik ha megállok folyton le kellene vennem, egyszer tuti elfelejtem, és valami szemfüles enyveskezű abban a pillanatban megprivatizálja. Ráadásul a rögzítés műanyag, ami az ilyen fel-le ráncigálástól rövid idő alatt kikopna. Magyarán egyszer csak menet közben elhagyom a lámpáim.
Hát kövezzenek meg, nem tartom fenn állandóan, de készenlétben mindig ott van.

Az agydinamó gondolom mint minden rendes kerékagy, csapágyazott, szóval az élettartama szerintem megegyezik a kerékpár élettartamával.

2012.09.06. 13:59:41

@Lucky Luke: nem attól nehezebb...
egy átlagos kerékpár lefékezése a nehezebb annál, mint az autón egy fékpedál benyomása, túl hirtelen fékezésnél meg fejre lehet állni

egyébként az autósok egy része sajnos elfelejti, hogy nem minden biciGlis megy gyök2-vel, nyugodtan bevág elé, pedig ott is van fékút (+reagálási idő)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2012.09.06. 14:08:52

() A biciklis hülye.
() Az autós hülye.
() Zách Dani hülye.
() A Facebook hülye.

uarempty 2012.09.06. 14:10:03

@wowww: "wowww 2012.09.06. 13:59:41
@Lucky Luke: nem attól nehezebb...
egy átlagos kerékpár lefékezése a nehezebb annál, mint az autón egy fékpedál benyomása, túl hirtelen fékezésnél meg fejre lehet állni"

Hm, ilyenkor úgy bírom, hogy elmarad a nagy zöld nyafogás, a bébifókák utáni kapálódzás!Hogy mennyivel környezet barátabb biciklivel lassítani, mint autóval...most magyarázd már el plz, hogy sokkal nehezebb a jobb kis kacsóddal meghúzni a fékkart egy bringán, ami nem füstől ki co2-t és tol fékport a levegőbe, mint a kocsiban belerúgni a fékbe...Lehet talán, 6 diplomás nehézségi különbség is van a 2 között :D:D:D rossz fékrendszerű (esetleg hibás) autó meg nem is létezik ugye?csak canga.
Aki meg úgy megy bele "kereszteződésbe" cangával, hogy nem tud korrigálni és fejre áll, ráadásul piroson mondjuk, hát annak úgy kell.

uarempty 2012.09.06. 14:20:18

@visszakettopadlogaz: " En siman elvallalnam a jogi kepviseletet - sima ugy. Amit hozzafuztetek a cikkhez labjegyzet ( amiben mossatok kezeiteket ) az nem eleg."

Megérdemelné Endrécske, hogy, ha meglesz a tulaj esetleg, akkor, ahogy te is írtad, feljelentse a fentebb említett dolgok miatt...és a szabálytalan bicikli miatt.Az egy dolog, hogy ő elment, de azért ne örüljön már úgy a szája, hogy itt önkéntesseriffkedik, az ügy abszolut tisztázatlan, az egyik oldal erre köpköd a másik arra.
Ahogy én látom, az az, hogy a normális útvonal először a fényképpel és tanúkkal a brfk-ra, ha ott nem hajlandóak segíteni és tényleg a cangásnak van igaza, akkor mehet a nagy ajvékolás...de így, tisztázatlan körülmények, fotózgatás törött karral, szabálytalan bicikli, személyi jogok megsértése, kocsin még horpadás sincs, stb Azért ez bátor, lehet még rágalmazás is mehet pluszba ellene.

Nap 2012.09.06. 14:20:44

@malenykij polgar:
(x) Az a forgalomtechnikus a hülye, aki ráereszti a kanyarodókat a zebrán átkelőkre.

titan 2012.09.06. 15:20:53

@Nap: asszem akkor milyen felzúdulás lenne, ha - mint ahogy pár városban van - háromfázisú lenne a lámpa.
- minden gyalogos mehet mindenfele
- autók egyik irányból mehetnek
- autók másik irányból mehetnek

ludati 2012.09.06. 15:32:30

ez egy kamu! kizárólag önreklám a gitárbaszogatására, hogy minél többen nézegessék.

Sys 2012.09.06. 17:05:51

@((Adam)):
Ha megállt és ezek szerint igen mert beszéltek vele akkor hogy van itt az elhajtott segítség nyújtás nélkül? ez tényleg zavaros....
Gondolom várta volna hogy vegye át a piros keresztes kis ruciját is kösse be meg mindenféle első segélyben részesítse ... :D:D:D:D:

Alf (törölt) 2012.09.06. 17:21:50

@uarempty: miért haragszol rá ennyire? nem volt csengő a biciklijén, júj, és még ő "önkéntessheriffeskedik".

Elütötték, bazdmeg.

uarempty 2012.09.06. 17:27:52

@Alf: Te sem nagyon érted..a normális eljárás brfk, nem közösségi portálon (minden jogot sértve) nagypofával óbégatás.Ez egy negatív hozzáállás..amit megérdemelne a másik oldalról is, ha már így viselkedik...Elütötték?Én egy eldöltött biciklit látok a képen, amit lefotozgattak elég élesen sikerült a kép, rgo elég stabil kézzel.Ha nem lesz értelmes tanuja és jó ügyvédje, simán megfingathatnák...amit a z óbégatás miatt meg is érdemelne.

zaza42 2012.09.06. 17:35:54

@ludati: egyetértek. Gázolás után rögtön kedve lett fotózni, de az állítólag törött balkönyökét véletlenül se posztolná a kis fotofil! :-> Se a kórházi látleletet legalább...

Datsun Sunny Coupe 2012.09.06. 17:52:11

Na akkor most Ati megmondja a frankót! Minden Budapesti biciGlis Jackass-os,nem kell őket félteni,önként vállalják be,nem kényszerből!
És ha netán valami történik velük(ne)adj isten,akkor azon jót kell nevetni! Ez történt most is! HEHEhihiiii.....(Felrakaom a vadrácsot)

hálátlan olvasó 2012.09.06. 20:27:10

-

csak nekem tűnt fel, hogy az autós éppen száll ki, vagy be a kocsiba? látszik a képen:
fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/301200_221550314638367_1154232140_n.jpg

talán elzavarta a vérbe a bringás, ezért hajtott később el az autós, most meg rá akarja verni a balhet. simán kinézem belőle, ha olyan lélekjelenléte volt, hogy fényképezett.

hol tart a dolog az fb-n? bringások összefogtak, vagy megoszlanak a vélemények?

-

ZBR 2012.09.06. 22:11:32

@Tornado86:
Bocs, aki szabálytalanul kel át, az meghal...
Én arról beszélek, hogy aki szabályos, arra oda kéne figyelni...

beepee 2012.09.06. 22:59:16

@uarempty:

Ez tetszik, szerintem valami feltalálói díj kellene neked. És a kamionoknak, teherautóknak lenne abszolút elsőbbsége, mert azoknak kerül a legtöbb energiába a fékezés-gyorsítás.
Mellesleg akkor zebrák sem kellenek, a szabad helyeken slisszolhatnának át a gyalogosok, persze soha senki nem fékezne. Denszesz leviszi a vért, a horpadásokra még találj ki valamit.
Egyébként értem az alapszabályt: aki autóban van, az siet. Mindenki más pedig a sietőket akadályozza. Ezentúl megpróbálok ennek megfelelően vezetni.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.06. 23:41:45

@hálátlan olvasó: én nem látok ilyesmit... Miből gondolod, hogy éppen ki- vagy beszáll?

lwcolors 2012.09.07. 00:46:41

közlekedő edény 2012.09.05. 20:39:23
"Szilveszterkor egy furgonos ütött el egy gyalogos nőt zebrán, miközben bekanyarodott, azóta sem lett meg az elkövető, mert mint aki jól végezte dolgát, elhajtott."
Erre az esetre emlékszem: a gyalogos mindent megtett, hogy elüssék. Autó mögül sötétben lépett ki, sötét ruhában, nem nézve az egyetlen irányba, ahonnan kocsi jöhet. Ha én így közlekednék, már vagy hússzor elütöttek volna.

Nemrég céges kocsival én is elütöttem egy biciklist, ami két parkoló kocsi közül hajtott ki elém. Rendesen meg is sérült. Kihívtam a mentőket, a rendőröket, együtt értek ki.
Az addig magát meghúzó biciklis elmondta a rendőröknek, hogy ő csak ment az úton, mire elütöttem. Erre én vittem a rendőröknek a kamerát a kocsiból, nemrég rakták be mindegyikbe és elmondtam az én verzióm. A biciklis piás volt ,hamis tanúzás - büntetés, plusz 300 e költséget terheltek rá.

zeugma 2012.09.07. 00:58:19

@lwcolors: Mondom én: kamerát mindenkinek! Ha csak egyszer ment meg egy általad leírt esettől, vagy egy hamis gyorshajtási bírságtól (mert GPS-es, sebesség- és G-erő-rögzítős, HD felbontású is van már elérhető áron), már behozta az árát.

nagylaszlo971 2012.09.07. 08:35:09

Te analfabéta vadbarom, Elütött AAAAAAAAAAAA bringást, könyörgöm!
Hány osztályt végeztél, te szerencsétlen primitív????

hálátlan olvasó 2012.09.07. 09:14:13

@A fidesz a betegek kiirtására készül: nézd meg a képet, amit linkeltem. sofőr jobb keze a kormányon, bal keze az ajtókárpit tetején, ajtó olyan 20 centire nyitva, testhelyzete meg pont olyan, mint aki épp ki vagy beszáll a kocsiba. talán inkább ki.

itt van mégegyszer a kép (ami egy törött könyökkel készült?:
fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/301200_221550314638367_1154232140_n.jpg

ezek tények, hogy pontosan mi történt, azt csak ők tudják.

van valami fejlemény az ügyben?

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 09:35:52

Hát őszintén szólva a bal kezét én nem látom...
A testhelyzet alapján akár az ablakot is engedheti le/húzhatja fel, miközben nézi, hogy mi van a háta mögött.
Szóval nekem ebben a méretben nem igazán egyértelmű.

Shadowbull 2012.09.07. 09:43:38

@A fidesz a betegek kiirtására készül: nekem is ugy tunik, hogy mar resnyire nyitva van az ajto (szelvedon keresztul latszik) es a vezeto eppen kiszalashoz keszul.

TheRminator 2012.09.07. 09:55:34

@A fidesz a betegek kiirtására készül: A nagy képen egyértelműen látható, hogy kinyitja az ajtót, az ajtó kb 20-30 cm-re nyitva van.

Kis segítség:

kepfeltoltes.hu/120907/su_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

titan 2012.09.07. 10:49:56

@lwcolors: attól, hogy neked volt egy ilyen eseted, nem feltétlen kéne ezt vélelmezni a jelen esetben. A biciklis - ha olvastad - épp a tanúk keresése végett tette fel a képet. ha meg idióták által elkövetett szabálytalanságokból sztereotipizálnék, azt mondanám, hogy te, mint céges kocsi vezető valószínűleg fékezés nélkül rongyolsz keresztül a zebrákon, és ha emiatt majdnem elütsz egy gyalogost, akkor még rá is ordítasz. Ez meg ugyanis gyalogosként velem történt meg.

Dark Archon 2012.09.07. 13:17:34

@Tronik: most azon gondolkozom, ha én lennék az autós (egyébként járok bringával is), hogy védekeznék az ellen, hogy: elfogyott a zöld lámpa és olyan szerencsétlenül kellett megállnom, hogy rálógok a kerékpárútra. Előfordul a leggyakorlottabbakkal is, olyan, mint bent ragadni a kereszteződésben.

Jön egy bringás, aki bal lábbal kelt fel, már unja, hogy folyton mindenki ráparkol a sávjára és direkt nekem jön. Én is karcoltam volna végig már szívesen a bringasávra parkoló kocsit.

Mondjuk lelépni semmi esetre sem szerencsés.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 13:47:06

@TheRminator: na ez az, hogy amit te bal kéznek és nyitott ajtónak látsz, az számomra nem elég egyértelmű.
Rá lehet fogni, hogy az, de...

hálátlan olvasó 2012.09.07. 13:52:18

@A fidesz a betegek kiirtására készül: remélem, komolyabb dolgokat észreveszel és nem vakon vezetsz.

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 15:37:00

@hálátlan olvasó: nem vezetek, de továbbra sem vagyok meggyőzve.

hálátlan olvasó 2012.09.07. 17:50:54

@A fidesz a betegek kiirtására készül: nem akarlak meggyőzni, a fénykép magáért beszél, csak neked nem az igazi a látásod. hogy tetézzem, a jobb fényszóró mellett három karcolás(?) is látható, a kerékpár vázán pedig "big nine" felirat. gondolom ezeket sem veszed ki. ha nem hordasz szemüveget, akkor nagyon ajánlok egy szemvizsgálatot. vagy több "helyszínelők" nézést. :)

fidesz = házmesterek pártja 2012.09.07. 18:42:16

@hálátlan olvasó: ugye jól sejtem, hogy életedben nem fotóztál?
Ami ott karcnak látszik, az bármi lehet. Akár karc, akár kosz, akár valami tükröződő tárgy részlete. Ahhoz nagyon rossz minőségű a kép, hogy ennyiből el lehessen dönteni.
Valami hasonlót láthatsz a két ablakmosó bigyó között is.

Helyszínelők? Jó, így már értem. Működik a fantáziád. Csak kicsit gyengécske.

drolt 2012.09.08. 08:46:53

Bárki aki olvassa!!!
Ki az a Varga Endre????
Ismerős nélküli facebook oldal?

Rocko- 2012.09.08. 10:38:02

@drolt: (technikai információ, objektíven.)
nem ismerőse nincs, hanem nem publikus az ismerősei listája.

hálátlan olvasó 2012.09.08. 11:59:44

@A fidesz a betegek kiirtására készül: más is látja, hogy a sofőr épp ki vagy beszáll, de csak erölködj tovább.

hálátlan olvasó 2012.09.08. 12:04:56

@A fidesz a betegek kiirtására készül: ennyi:

"Shadowbull
2012-09-07 09:43:38
Válasz erre
@A fidesz a betegek kiirtására készül: nekem is ugy tunik, hogy mar resnyire nyitva van az ajto (szelvedon keresztul latszik) es a vezeto eppen kiszalashoz keszul."

"TheRminator
2012-09-07 09:55:34
Válasz erre
@A fidesz a betegek kiirtására készül: A nagy képen egyértelműen látható, hogy kinyitja az ajtót, az ajtó kb 20-30 cm-re nyitva van.

Kis segítség:

kepfeltoltes.hu/120907/su_http://www.kepfeltoltes.hu_.jpg"

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.09.08. 18:51:29

@uarempty: Látom érzékenyen érint a dolog, sajnálom, hogy szuzukid van, nem szégyen az, csak kellemetlen. De ha annyira nincs igazam, akkor miért van az, hogy a balesetek túlnyomó többségét az ilyen autók vezetői okozzák? Nem, nem hivatalos felmérés, csak több barátom és ismerősöm tapasztalatai alapján.

2012.09.09. 09:06:59

azoknak akik sírnak, hogy rossz irányba dőlt a bringa:
volt szerencsém végignézni, ahogy a feleségemet elüti egy kanyarodó fauvé passzát egy bringaúton. Nos mindketten fékeztek, de nem sikerült elkerülni. A bringával együtt felkenődött a motorházra, majd lecsúszott. Végig rajta maradt a bringán, ezért fel sem dőlt. DE: ha fájlalta volna valamiét, és le kellett volna szállnia a bicikliéről, akkor ő is így borította volna fel (mivel nincs kitámasztója), ugyanis így áll a váltó felfelé...
süti beállítások módosítása