Gáz van, fék nincs

  2011. december 18. - Stump András Címkék: totalcar flotta ae86 corolla patkány junkyard porból shitgun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A jó dolgokra az életben várni kell. El is telt a kellő idő, mióta utoljára tákoltuk patkány-Corollánkat, hogy nagy események történjenek. Ennek megfelelő lendülettel toltuk be a műhelybe a Shitgunt a hideg elől, majdnem megfeledkezve arról, hogy fék, na, az egyáltalán nincs még rajta.

Három autó a képen

Rendes szappanoperához illően most következik a mi történt eddig című rész, de ígérem, nem lesz belőle rétestészta, csak nem árt néha összefoglalni, hogy jutott el Rosalinda és Fernando az aktuális perpatvarhoz.
 

Lassan haladunk, de mindig előre, sosem hátra

Van ugye ez a Toyotánk, amit Karotta alkatrészautónak szerzett be saját Hacsirokujához. Az viszont annyira agyonverhetetlennek bizonyult, hogy semmi, de tényleg semmi szervcserére nem volt szűksége, és a donor már olyan régóta rohadt bele a földbe egy kert hátsó végében, hogy senki se tudja megmondani, pontosan hány éve. Széthordtak belőle pár alkatrészt, de talán egyet sem építettek be másik autóba, így szétszóródott néhány pincébe, garázsba, ahonnan Pistával sírrablókat meghazudtoló elszántsággal gyűjtöttük össze földi maradványait. Mivel az egyre jobban útban levő, autóra egyre kevésbé hasonlító kotványt megkaptuk ajándékba.

Nyegleo kolléga arra járt, bejött hát csodálkozni, miből lesz a cserebogár

A motor indításával kezdtük - ha az halott, nem érdemes belevágni a feltámasztásba. Első nekifutásra nem, de egy hiányzó relédoboz pótlása után a lyukas kipufogón át jól hallhatóan felhördült a 4AGE, és onnan már nem volt visszaút. Számolatlanul öntöttük bele a pénzt, temérdek új és használt alkatrészt szereztünk be, több helyről nem is remélt, kincset érő cuccokat kaptunk ajándékba. Összeállt a kormányszerkezet, ami teljesen hiányzott belőle, a motor járt, a váltót már olyan rég feltettük, hogy talán be is rohadtak a csavarjai. Mi hiányzott még egy önfeledt csapatáshoz?

P1070513

Jó, jó, a fék, de az a gyávák fegyvere. Persze, a főfékhenger még csak a virtuális kosarunkban volt, lebeszélve, de még nem elhozva, a nyergek összerohadva, fékcsövek elcsípve. De ahhoz, hogy az autó önerőből menjen, csak a kardán és a váltókulissza hiányzott. Nehogy a nagy izgalomban elmaradjon, a dicső jövőbe vetett hitünk tanúbizonyságaként azonban inkább egy olajcserével kezdtük a napot.

Milyen szerencse, hogy a Japanparts olajszűrőkhöz adnak matricát, így óriási boldogságot szerezve Pistának, dokumentáltuk a műveletet a messze nem korróziómentes doblemezen. Én ugyan 15 ezer kilométernél rövidebbre vettem volna a csereperiódust, de ha azt nézzük, mikor cserélhettek szegény Toyotában utoljára olajat, és nem feledjük el a tényt, hogy a műszeregységet pár hete szereztük be, a kerek kétszázezres szám inkább szimbolikus jelentőséggel bír. Ja, és kilométerspirál sincs még, khm.

Olyan otthonosan belaktam már a Corolla alatti, kellemesen pókhálós teret, hogy nem engedtem elvenni a kardántengely felszerelésének a feladatát. Persze a piszkos munkát már megcsinálta Pista, a drótkorongos Ali G; még egy három mikronos védőbevonatot is ráköhintett kedvenc flakonjából, gondosan ügyelve arra, nehogy forgó tömegeink fölöslegesen megnőjenek.

Elveszve a mélységben, ilyenkor imádjuk a fűtött műhelyt

Megint előjött a japánautós nyűg, amely apró hiányosságoktól nem mentes Toyotánkra hatványozottan érvényes: a csavarhiány. Már a motor és a váltó összehúzásánál is úgy kellett felhajtani az 1,25-ös menetemelkedésű csavarkákat a véletlenül még nyitva tartó érdi csavarboltból, mert a szokványos, európai autós méretek valamiért soha nem passzolnak. Szerencsére most volt nálunk alapanyag, csak méretre kellett vágni a kétrészes kardánt összefogó nyolcas hatlapfejűket, a támasztócsapágyat meg a kiszerelt biztonsági öv csavarjaival sikerült felfogatni.

Fenn a kardán, patent és hibátlan

Amíg a hajtáslánc utolsó hiányzó eleme összeállt, Pista már végzett is a váltóbottal, amit nemrég fél mázsa sitt alól ástunk ki - majdnem olyan lett, mint az új. Úgy kellett elrángatni a satupad mellől, ahol éppen elmélyülten drótkorongozta az első féknyergeket, szinte tükörfényig. Kész a Shitgun, csapathatunk.

Már-már autóra hasonlít. Kormánykerék, műszercsoport (működik!) és VÁLTÓKAR!

Kellett már az akció, ennyi munkaóra után muszáj volt látnunk valami eredményt. Bár Pista elbizonytalanodott Gábor és Peti rosszalló nézésére, hogy fék nélkül toljunk egy kört, én nem tágítottam az ötlettől. Nem akartuk a póznát koppkeresztben megkörzőzni, a zárt ipartelepen meg viszonylag kevés letarolásra váró óvodáscsoport kóricál a hétvégén, így legfeljebb azon kellett izgulni, hogy a hátsó híd levelesre rohadt bekötési pontjai nem engednek-e el.

A japán technika nem okozott csalódást. Pár hete még kormány, váltó, kardán nélkül ásták ki a földből, most meg vajpuha kuplunggal, szörcsögve, hörögve gurul önerőből. Ezek azok a pillanatok, amikért érdemes kivakarni esténként a fülünkből a rozsdát egy-egy műhelyben töltött nap után. Ilyenkor nyernek értelmet az esti alkatrészvadászó túrák, a munka előtti autósboltba járás miatti korai kelések, az elhasznált flexkorongok.

Egy pillanatra megszállt minket a jól végzett munka romlatlan öröme. Lapogattuk egymás hátát, méltattuk a tervezőket, meg persze magunkat is, bennünk még van anyag, miegymás. Petiék is jót szórakoztak a két idióta örömtáncán egy autóra csak messziről hasonlító roncs körül, pedig egyelőre éppen csak körbevonszolta magát a betonplaccon. De micsoda perspektívák nyíltak meg azzal, hogy a friss olajban kéjesen lubickoló motor az ötgangoson és a végre összefűzött kardánon keresztül megtekerte a remélhetőleg sperres merev hidat!

Pista már maga előtt látta a gyorsasági szakasz végén a sportbírót, én reménykedve néztem fel az esőfelhőkre, hátha leesik végre az első hó. Persze, hátra van még néhány feladat, de a három lényegi funkcióból kettőt már teljesít a gép.

Ali G féket újít fel

Neki is estünk egyből a harmadiknak. Ali visszatért az összegyógyult első féknyergekhez, amelyekben a dugattyúkat sajnos már megkapta a rozsda, újakat kell rendelni, addig dobozban pihen a felújítókészlet. A festésről ennek ellenére nem mondott le - lesz ideje az anyagnak megkötni.

Amíg Picasso alkotott, megismerkedtem a Toyota beragadt alapjárat-állítójával, amely úgy háromezer környékén pörgette a terheletlen motort, de egy alapos pucoláson kívül nemigen lehetett mit kezdeni vele - ez már a modern felfogás szerinti szétszedhetetlen, javíthatatlan alkatrészek közé tartozik. Melegítésre mindenesetre változást mutatott, még az is elképzelhető, hogy működni fog.

A kapcsolási érzet remek, pontos és rövid úton jár még mai mércével is

Tarhálásunk újabb fejezetét nyitotta meg a Karottától kapott, csodálatos, minimum plusz húsz lóerőt jelentő direktszűrő felszerelése. Miután vagy fél órát elszenvedtem egy üres féktisztítós flakonnal, hogy toldást gyártsak belőle, amivel fel lehet kendácsolni a szűrőt a szívócsőre, megsajnált Gábor, aki fáradhatatlanul szobrászkodott mellettünk meseszép hetes Volvóján, és felajánlotta egy éppen kidobásra váró motor szívórendszerének alkatrészeit. Így megint elképesztő versenytechnikához jutottunk egy káprázatos alumínium szívócső és a hozzá való gumikönyök formájában, amikkel végre sikerült úgy felfogatni a filtert, hogy be is lehet csukni a motorháztetőt. Köszi, Gábor.

Egyre jobban megszeretjük

Azt hiszem, Pista sem fog ellenkezni, hogy a hátralevő, nem kevés feladat ellenére most már végleg bennünk van a bizsergés, viszket a talpunk, hogy végre lekoppanthassuk a gázpedált, és összezárjon a sperr. Hamarosan összeáll a fék, még egy kis lakatolás, és reméljük, nemsokára a túl kicsi kormányszögre fogunk panaszkodni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr213466557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2011.12.18. 10:33:40

Ezzennel a szokásos vasárnap reggeli szerelős poszt éhségünk is csillapítva lett. Csík nagyon eltűnt?! Éheztet? Kellemes Ünnepeket mindenkinek!

jani_a_hegyről 2011.12.18. 10:41:11

csak így tovább, öröm még olvasni is

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.18. 10:43:55

Jaj-jaj, megszeretitek, és a végén nem lesz kedv szétütni ;)
De a technikának respect!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.18. 10:45:52

@rendszamgyujto.hu: Remélhetőleg a műhelyben szív, hogy legyen újabb adag :D

pickapu 2011.12.18. 10:47:53

Remek írás, a videón meg röhögtem, de azért átjött az érzés. Kemények vagytok. :)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2011.12.18. 10:50:29

@ColT: Na én is ebben bízok, mert bár inkább ezekhez a japánokhoz húz a szívem, de azért az "anyagvanbenne" német technika is le tud nyűgözni.

Nr01 2011.12.18. 10:50:47

További hasonló sikereket a géphez. Bár a postot olvasva ismét felmerült bennem, hogy meg fognak jelenni a trollok, akik a "fék nélkül, hogy képzelitek" mondatokat fogják skandálni, de kapják be :D

BAwagon 2011.12.18. 10:55:17

Húzzatok bele , vàr Lepence :-)

Chainer 2011.12.18. 11:02:26

E95-be áztassatok minden megszorult cuccot ami nem elektromos, sajnos vezeti az áramot de minden lerakódást leold! Van olyan jó mint a fékfolyadék!
A rozsdás fékdugókat meg kellene pörgetni és felcsiszolni valami sík felületre feszített, először kicsit durvább, majd finom polírpapírral. Néhány tizedet is gond nélkül tolerál a karmantyú. Magát a dugót ha kéziszerszámba tudnátok fogni, polírpasztával meg lehet forgatni a beszerelési helyén a durva csiszolás után, hogy tisztázza a hengert. Én megfúrnám a dugókat esztergával (sűllyesztett furat a belső oldalon) és át rajtuk egy hosszú csavart. Be lehetne fogni fúrógépbe és ha kész a felület egy rövid, süllyesztett fejű csapágyrögzítővel bekent csavarral lezárható a furat! E95-tel nagyon kimosni a hengert (mivel olcsó, agresszívan tisztít és nem bántja a karmantyúkat ha marad egy nagyon kicsi a hengerben) és új karmantyúkkal mehet össze a fék!
Tudom nem ortodox de ez legalább működik!

Ada 2011.12.18. 11:18:25

Ez a jelenet mar megvolt egyszer: Silvester Stallone, a Bosszu Bortoneben (Lock Up)...

Omm bacsi, a ti verziotok sokkal realisabb, csak igy tovabb!

Index Elek 2011.12.18. 11:31:42

Hajrá, jókat bütyköltök!

ommm 2011.12.18. 12:01:54

@Chainer: Ah, hagyjuk a fenébe, találtunk fékdugattyúkat. Átmérőre stimmelnek (Toyota szintén) a magasságukból kell levenni egy millimétert. Valami 2e per stück. Jó lesz. De köszi!

tükörfúró 2011.12.18. 12:05:46

@Chainer: minek fúrógép gányolni, ha van (lenne) eszterga?
Néhány tizedet...polírpapírral leszedni? Jólvagy? Tudod mennyi egy TIZED? parkettára való csiszolópapírral meg a róla lemálló egyre finomabb porral 3órát csesztettük legutóbb az E36 hátsó munkahengereit, mire szabadon lehetett kézzel is járatni, még karmantyút sem cseréltünk, összeraktuk és nem folyik, úgyis ki akarom dobni a dobfékeket alóla..

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.12.18. 12:25:22

Kurvajó!
Én sem bírtam volna ki, hogy meg ne gurítsam!

Moleman 2011.12.18. 12:42:20

Lyukóbánya - Parasznya :D
Gratula, már jelenlegi állapotában is elfogadnám. :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.18. 13:01:02

jó lesz, hajrá! várom a csapatásról készített M5-ös szintű videókat! :)

Chainer 2011.12.18. 13:02:51

misi46 2011.12.18. 12:00:27
Persze, Brazilban van E95!
Igazad van!
---------------------
tükörfúró 2011.12.18. 12:05:46
"Jól vagy?"
Igen, jól vagyok köszönöm, csak érzékeltetni szerettem volna, hogy még pár tized sem gond (lásd, kényszerhelyzetben főfékhenger javítás, pedig ott kisebb az átmérő és a karmantyú toleranciája) és itt természetesen szó sincs ilyen léptékekről!

Chainer 2011.12.18. 13:07:37

@ommm: Nincs mit!
Élvezettel olvasom a storyt!
Mire elkészül megszeretném a verdát!

Waxolo 2011.12.18. 13:28:18

@ommm: A nagypókkal mi lett?

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.18. 13:40:46

@Waxolo: az engem is érdekelne, még az első shitgun posztban volt rá utalás, h gallyra ment a projekt. de miért?

nils_h 2011.12.18. 13:41:25

Nagyon kemény Bandi vigyorgó arca, mikor elindul a géppel :)

landcruisör 2011.12.18. 13:46:44

Mint a SIÓ reklámban: Lehet, hogy van szebb,lehet,hogy van kerekebb,de jobb ízű aligha! csak így tovább

ommm 2011.12.18. 14:12:14

@Waxolo: Eladtam és felszámoltam. Pár ezer forint bukóval.

Matyi21zs 2011.12.18. 14:17:01

gratula nektek srácok. amolyan dejavu érzésem van.16 évesen (most 27 vagyok) vettem az első autómat az egy 83as 3 ajtós honda civic volt 35e ft-ért. közel egy évig építettem mert hasonló állapotban volt a kasznija. a motor váltó viszont szerencsémre új volt (115e km). hasonlóan tettem meg első lépéseim hajnali 1kor kipufogó rendszer nélkül 2es tiltásban az utcánkban. hagy ne mondjam mit kaptam másnap!!!

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.18. 14:22:56

@ommm: azért, mert jött egy alak, aki adott érte eleget, vagy azért, mert meguntad?

bexxter 2011.12.18. 15:30:11

El sem hiszem, hogy még senki nem szólt be a fék nélküli próbáért! :D

Grat a géphez, jó lesz ez!

tonalcar 2011.12.18. 15:35:13

@ommm: Videón az Alfa6 és a 33 16V ismerős autók, milyenek? Egy Alfa6 még nagyon hiányzik...

Macséta 2011.12.18. 15:35:37

A videón bizonyára azon mulatnak, hogy mi lenne, ha elszakadna a kuplungbowden :) Vagy az elején lemenne a pba.hu szignál :D Motorféknek kicsit túlzás az alapjárat, bár gyújtáselvételre biztos reagálna, de ha valamiért arra sem, hát meg kell forgatni, lett volna hely bőven, vagy mire van a sperr?! :D
És miért nincs kézifék?
Köszi a beszámolót, érdeklődve várom a folytatást!

Tommi 2011.12.18. 16:14:58

A kék E34 az véletlenül nem TNT tulajdona? ;-D

ommm 2011.12.18. 16:26:04

@tonalcar: Nem eladó egyik sem :) Egy meglehetősen fanatikus gyűjtőé mindkettő :) A hatos nagyon karaj, imádom.

bertrollnok 2011.12.18. 17:00:49

„Önerőből gurul a földből kiásott szar”:)

éppcsakkérdem 2011.12.18. 17:02:50

Elgurult az áuto? Miért nem fékeztetek? :D Aranyos, ahogy örültök, fiúk, de miért Ali G? Nem Omm az?

Épp csak kérdem

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.18. 17:22:32

Na, a jelenleg futó Totalcaros autóprojektek közül talán még ennek van a legtöbb értelme, IMHO.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.18. 17:24:01

Ja, most látom: az Initial Drifters autja volt ez? Valami régi VMax magazinból rémlik ez a kocsi.

gyuri70 2011.12.18. 17:48:20

Csak halkan jegyzem meg hogy a kardánnál a sima M8 csavar nem lesz jó. Ha az elszabadul lesz ramazuri. Illesztettnyakú 8-as surumeneteset tegyetek, akár imbuszfejut. Egyébként fasza.

Dennis01 2011.12.18. 17:53:37

Alakul ez, egy-ket napnyi lakatolas utan egesz popec jarmu szulethet belole..

Errol a cimrol ez a video ugrott be elsonek:
www.youtube.com/watch?v=py7Ts13NNO0

Egy fanatikus Initial D rajongo.. :)

Fan-tom 2011.12.18. 17:58:06

@Chainer: Általában az utólag felvitt keményfém réteg szokott felválni a dugattyú palástjáról,ezen meg semmilyen csiszolás nem segít.
Ennél azért van egyszerűbb megoldás is.
A régi dugattyú kiszerel,megfog és elballag vele a jó ismerős esztergályoshoz aki farag egy újat rozsdamentes acélból.
Soha sem lesz többet baj a dugattyúval,kb 4-5k-ból kijön.
Tudom,hogy nem igazán olcsó,de néhány ritka/öreg típusnál kifizetődő.
Az autóról meg alig várom az első csapatásokról szóló videókat.
Én sem hagytam volna ki a féktelem száguldást.:P

tonalcar 2011.12.18. 17:58:40

@ommm: Köszi az információt! :) Mondjuk a GTV6, 75, Berlina trió mellé most nem is férne...

Ez az új Nick 2011.12.18. 18:16:43

Alakul a molekula. Féket neki meg 5 centi havt alá és jöhet a következő bejelentkezás srácok. :)

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2011.12.18. 18:45:23

@tonalcar: kár, h nem kötelező feltüntetni vhova a név mellé, h kinek milyen autója, autói vannak. akkor nem kéne ennyit dicsekedni :)

tonalcar 2011.12.18. 18:50:04

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Öreg helyfoglaló (nem férne melléjük az Alfa6) "romok", ezért ez inkább panasz volt mint dicsekvés. :(

gokart87 2011.12.18. 19:01:33

Tetszik, jó olvasni. Csak ne hagyjon alább a lendület mint eddig mindig.

Liverpool87 2011.12.18. 19:22:16

Nem értem mi a lényege?

tonalcar 2011.12.18. 19:29:54

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Semmi gáz, én választottam Őket. :)

mtk001 2011.12.18. 21:03:26

Szép volt fiúk !!!

Csoki mondása jut eszembe :
Babettával, járok, macskám van, anyámmal lakom és ne legyek kemény !?

Dennis01 2011.12.18. 22:21:27

Vegre sikerult megnezni a videot is, ilyenkor latszik, miert lehet egy japan autot szeretni. Gyonyoruen, poccre indult ki tudja mennyi allas utan. Nagyon szeretnek egy Hachit, de a 4000 fontos biztositas megolne..

Anteovin 2011.12.18. 22:35:22

De hisz' ezek állatok!
(szerencsére)
Mekkora spílerek! Milyen jó annak, aki nem csak vezeti, hanem azt is tudja, mitől megy!
:-))

Garp 2011.12.18. 22:45:48

Pista, a drótkorongos Ali G -ááááá xD xD

Pistä - a drótkorongos Äli G

Hurri Kán 2011.12.18. 23:41:45

OFF:
TcTV-s poszt nem kommentelhető, azt írja, hiba a komment elküldésekor. Blogponthu hiba, vagy más?

SwedishRunner 2011.12.19. 01:04:02

hogy írta a Winkler? "fékhez nem nyúlunk..."

bizé 2011.12.19. 08:01:00

Bakker megesz az ííííríígység !! Hasonló érzés lehet mint egy gyermek születése! ommm ha kérhetném legközelebb külgyétek el tiltásig,persze álló helyben! hallani akarom!!!! tö tö tö tö:-)

Gozer 2011.12.19. 09:08:57

Szimplán csak hülyék vagytok. Fék nélkül nem szabad elindulni, nektek nem tanították meg az alapokat se? Egyébként is, minek egy ilyen rozsdás fos nektek? Vettetek volna inkább Suzukit, az is örök életű, és legalább van hozzá minden. Fék is. Hülyék.

Garp 2011.12.19. 13:04:35

@Gozer: Vagy lemaradt a szmajli a kommented vegerol vagy egy szot sem ertesz abbol amit olvasol. Ha ez utobbi akkor gratula az oltashoz.

midnignt se - kitiltotta az ommm 2011.12.20. 22:37:17

@Chainer: 1tizedet te sohasem szedsz le polirpapirral. Meg aztan mit kezdesz a pittingekkel?

@Dennis01: "Nagyon szeretnek egy Hachit, de a 4000 fontos biztositas megolne.. "
- szlovak rendszam :)

@ommm:
Drotkoronggal nagyon ovatosan, vagy inkabb kesztyu nelkul. Ha egyszer elkapja a drotkorong a kesztyut, sulyosabb serulest tud okozni, mint ha nem is lett volna rajtad kesztyu. Tapasztalat.

ommm 2011.12.20. 22:55:06

@midnignt se - kitiltotta az ommm: Jaja, tudom, ez a cérnakesztyű ráadásul erre a legrosszabb, de ez volt éppen kéznél.

BUBISBUBLEK 2011.12.21. 07:58:22

hát igen. az öreg Toyota ;) ennyi ;) ez még verda.

(pár éve sem volt hogy ilyet keresgéltem kb. 0 darab aztán a lemondás a cuccról)
süti beállítások módosítása