Autót a semmiből

  2011. október 08. - ommm Címkék: corolla patkány tc flotta junkyard porból shitgun

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

A formája remek, majd meglátjuk, mi lesz belőle

Minden valószínűség szerint ön egy folytatásos reality-show első részét olvashatja/láthatja most, érezze át a pillanat nagyszerűségét, főszerepben egy autóra emlékeztető tárgy, két hülye és kazalnyi szórakozás.

- Arra gondoltam, hogy nektek adnám azt a Corollát, amit anno még donornak vettem a Hacsihoz, csak aztán semmi nem kellett belőle – hiszen egy Toyotáról beszélünk – így szerencsétlen már csak a helyet foglalja hatodik éve, sürgősen el kéne vinni.

Ezt közölte Karotta komoly arccal Telós Bandival és velem a dohányzóban.

- Csak a meglévő kormányművet kell belelógatni és kész, működik. – legdörzsöltebb PR-oshoz méltóan kapacitált, de mi már azonnal eldöntöttük, hogy kell, naná. Bandival összenéztünk: csapatósnak, de jó lesz.

Legalább hat éve áll helyben, a gumik mentek a kukába, kapott két használtat, csak hogy mozgatni bírjuk

Nem voltunk túlzottan optimisták, hiszen egy legalább hat éve helyben porladó autóról (a legendás ős-drifter, Chicken néhai verdája) beszélünk, ráadásul a nyolcvanas évekbeli japán autók azért iszonyatosan képesek rohadni, de egy maximálisan low-cost projekthez remek alany lesz: ha a motorja jó, akkor fillérekből megoldunk mindent, bízunk magunkban.

A bal oldali lökhárító-bakkal nem kellett bajlódni, kirohadt. A téglák lenyomják a zsanérokat, a csomagtérfedél még csak dísznek van rápakolva

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy adományozó atyánk, Karotta, sem látta az autót jó pár éve, így nem csoda, hogy emlékeiben némiképp élénkebb színekben élt még, tán ezért is kockáztatta meg a kormányműves kijelentést, de nem számít. Gyors telefon Ogrénak (Gyuri és csapata meglehetősen TC-közeli), aki – hangjában nem titkolt örömmel – vette tudomásul, hogy elkerül az autó a helyéről, ki is hozták Sabchoz, átmenetileg, amíg Bandi 02-ese el nem kerül gyógykúrára, addig itt berheljük, aztán átvisszük a 02-es helyére.

És ez még a jobbik küszöb!

Eddig a pontig még nem is láttuk az autót, csak Sabc mesélt a telefonba mindenféle rozsdahalmokról és szép kihívásokról, nagyon kíváncsiak voltunk már.

Jogosan tehetnék fel a kérdést: miért szopatja magát két felnőtt ember ilyen hülyeséggel? Miért teszi tönkre szabadidejét, miért öl energiát egy ennyire reménytelen dologba?

Először is, kell a kihívás, márpedig ez a Corolla egy igazán szaftos darabnak ígérkezik ebből a szempontból. Nem mondom, hogy unalmas az életünk, de ez a kis rozsdakupac úgy jött most, mint bors a tokányra, felpörgetett, felrázott mindkettőnket, hiszen ez egy tisztességes, hátsókerekes-sperres autó, VALAMIRE biztosan jó lesz. Lelki szemeink előtt feltűnt a poros úton keresztben felbukkanó rozsdamarta bontószökevény a két vigyorgó hülyével valami vidéki libekergető-ralin és máris jobban éreztük magunkat.

Ez a koptatott-dizájn határozottan tetszik

Másodsorban mindketten zsákutcába futottunk: a Polski-projekt szépen, csendben kimúlt, el is adtam, amit lehet (a két ülést nem), Bandi 02-ese pedig megújul annyira, hogy ne legyen szíve széthajtani a pályanapon vagy kivinni a lőtérre. Valahogy törvényszerű volt, hogy együtt találjunk ki valamit, túrtuk is a netet, felbukkantak 340-es Volvók, mindenféle öreg BMW-k és kis japán autók, a megoldás aztán ölünkbe hullott.

A beltérben lényegében egy fél Gloria (feltehetően az ex-Elnöki) és némi Alfa-alkatrész. Akadt azért használható is pl. két alufelni

Nem iszunk, nem drogozunk, sem Bandi sem én nem szórunk súlyos tízezreket ruhára, menő csukákra, ilyen maradi izék vagyunk ebből a szempontból. Persze nem fogunk erre sem költeni sokat, összevissza 4000 forintban van az autó eddig, csővel együtt sem lesz több százezernél.

Hat évig állt a földben, meg is látszik rajta, de hejj, tökéletes, ilyet akartunk, nem borult ránk a bank ahhoz, hogy drága csapatós verdánk legyen, lesz hát olcsó, nagyon olcsó. A végeredmény ugyanaz, csak az arányok mások.

Ez mind benne volt, és még több is

Nincs megoldhatatlan probléma, talán ezért sem borzasztott el minket a látvány, ami Sabc műhelyénél fogadott: egy alkalmi szemétdomb- és alkatrész-lerakat négy keréken, tele lyukkal. Gyorsan számba vettük, milyen apróságok hiányoznak (váltó, kuplungszerkezet, főfékhenger-vákuumdob, kardán, kormánymű, vízcsövek…) de Karotta megnyugtatott: a dolgok többsége régi pincéjében van, menjünk el értük, ott megtaláljuk, a váltó Tomitsunál Pestlőrincen. Ezt Bandi önfeláldozóan el is hozta, itt jegeltük a parkolóházban Árpád mozdulatlan motorja mellett.

Karotta régi lakásának pincéje tartogatott egy-két meglepetést

Egyik este aztán elmentünk a misztikus pincébe és effektíve a földből ástuk ki a számunkra kincset érő kardánt, váltót és komplett – alig kopott - kuplungszerkezetet-kormányművet (erről valaki régen levágta a kormányösszekötőket), de találtunk ott ültetőrugókat és ki tudja még mit. Körbetáncoltuk a rozsdakupacot, mint kajovák az utolsó nagy máglyát, mielőtt tömeges öngyilkossággal tiltakoztak volna a kormányzat politikája ellen.

Ez a Corolla lesz a mi máglyarakásunk, már érzem, aztán vagy beleesünk a végén, mint az éjjeli szúnyogok, vagy melengeti lelkünket, ha végre beröffen.

Krokodilra vele, aztán hadd menjen alá a váltó és a kuplungszerkezet

Egyelőre ugyanis nem sikerült beindítani, bár Karotta elmondása szerint alig valamivel több mint 100 ezer kilométer van a motorjában. Ez lehet akár így is, de fene tudja, milyen állapotban van, lehet csapágyas, hengerfejes, a motor állapota dönti el, hogy érdemes-e vele tovább foglalkoznunk, de nagyon bánnánk, ha kezdeti lendületünk máris megtörne, hiszen nagyon megszerettük ezt a romhalmazt.

Alkatrészhalom 2.: 1426 hangszórórács, 45 hangszóró és két szatyor rozsda

Szétosztottuk a munkát – ez nagyon fontos, főleg, ha közös a projekt - és nekiláttunk. Kipakoltunk három kupac alkatrészt a beltérből: 1. a teljesen típusidegen cuccok (Gloria és Alfa alkatrészek nagy összevisszaságban) 2. kuka 3. a jó lesz még ez nekünk – kupac.

Bandi aláfeküdt, kezelésbe vette a hajtásláncot, fel kellett rakni a váltót ahhoz, hogy az önindítót a helyén rögzítsük, és majd megforgassa a lendkereket. Eközben én csupaszítottam a hátsót, felszereltem a csomagtérfedelet és 45 perc szopás után egy jól vektorált erőkar segítségével lejött a hátsó lökhárító is. A másik oldalon a bak már szerencsére kirohadt, azzal nem lesz gond. Ellenben a hossz- és kereszttartók épek, bár egy tábla lemez legalább belemegy, de van mire alapozni.

Tájkép hiánnyal és optimistával

A közeli gumisnál gyorsan rakattunk két használt abroncsot előre, hogy legalább a műhely ajtajáig el tudjuk gurítani miután felraktuk az elpucolt könnyűcske váltót és a kuplungszerkezetet (ez pikk-pakk készen volt), lett jobbos tükör, az ablakemelő-szerkezetet is sikerült beműtenem, ablak is akadt (be volt esve az ajtóba), közben megérkezett Kopasz és Sabc is, agyaltak-agyaltak, de a motor csak nem röffent be.

A motor porszáraz, olajfolyás nincs sehol, bár az idő múlását mi sem illusztrálja jobban, mint a négy-öt megszáradt csigaház a szelepfedélen

Már egy héttel korábban, az első inspekciónál (lol) is feltűnt, hogy a jobb első fényszóró mögött riasztóan sokpines csatlakozók lógnak látszólag a semmiben. A sejtés, hogy ezek nem a fényszórókhoz tartoznak, ott motoszkált bennünk, de láthatatlanul, mint Picasso Guernicáján a náci bombázók, nyugtattuk magunkat, nem fontos az ott.

Aztán amikor ötödik próbálkozásra is csak az önindító forgatta meg a motort, de szikra nem jött ki a megszakítóból, akkor hagytuk abba. Az első és az ötödik indítás között eltelt három-négy óra és történtek dolgok. Először is, BMW-vízcsövekből tökéletes, csepegésmentes vízkört varázsoltunk, másodszor, kiderült, hogy a gyújtógyertyák tök jó állapotban vannak, a vezérlés is egész fitt.

Sabc is kijött, hogy az édesanyja autójával foglalkozzon. Mint a mellékelt kép mutatja, nem egészen sikerült. Szereti a kihívásokat ő is

Amíg én hamar feladtam az elektronokkal való harcot (egy műszert, lámpasort, vagy autórádiót még bekötök, de ez már nekem magas) és az egyéb hiányosságokkal törődtem, Bandi és Sabc a találékonyság, vaslogika és türelem magasiskoláját prezentálták: kimértek mindent, amit lehet, szálanként végignézték a vezérlőkompjútert, minden csatlakozást, a megszakítót. És lemerítettek két akkumulátort, de semmi.

Itt még küzdöttem a berohadt 17-es csavarokkal, aztán letéptem a fenébe az egészet

Már ott tartottak, hogy direktben adták a kraftot a vezérlőnek és az indítómágnes behúzójának, de szikra csak nem jött ki a hibátlan megszakítóból. Pedig még gyorsan letöltöttünk pár kapcsolási rajzot az ae86.hu-ról.

Sajnos nem vettük észre, ami otthon – a komplett rajzot böngészve – pár pillanat alatt világos lett: az a soklábas csatlakozó bizony az ECU reléjének, a motor főreléjének és pár biztosítéknak helyet adó dobozkához csatlakozik. Na bumm, ezért nem volt hajlandó szikrát adni a megszakító (hiszen oda-vissza figyeli az ECU).

A remek ülések másodlagos felhasználási helyükre kerülnek majd, ide jönnek a Polskiba szánt STI-kagylók

Gond egy szál se, amikor önök ezeket a sorokat olvassák, talán éppen akkor túrok az egyik legnagyobb hazai AE86-gurujának pincéjében a hiányzó dolgok után, köszi Tomi!

Ha beindul, onnantól kezdve már szórakozás és sétagalopp, csak idő kérdése. Mindenre van megoldásunk, még talán küszöböt is varázsolunk rá. Nem építünk újjá, nem restaurálunk, a cél, hogy minél hamarabb legyen egy autó, amit nem sajnálunk és fillérekből fenn tudjuk tartani.

Itt már eltettük estére, szépen visszaigazgattunk mindent úgy, ahogy volt. És van már ablak és tükör is!

Egyszer élünk, ha nem próbáljuk meg, azzal magunkat köpnénk szembe. Szép kihívás, de élvezzük, szórakoztat, és nem félünk - ez is csak egy autó. Egy napon talán előkerülnek a papírjai is (folyamatban). Valami lesz belőle, ha más nem, csirkeól. Bővebben a képgalériában.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr243280291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2011.10.08. 18:33:33

@AUTÓNEPPER: Hah, arra sokkal több megy, és az sem fáj. Hitelem nincs, másra nem költök, eddig 4000 Ft, pedig ma nagyon akartam Tomiéknak pénzt adni a cuccokért, amiket elhoztam. Sörben maradtunk végül.

Rocko- 2011.10.08. 18:35:09

@Shadowbull: de hát írják is: szeretik a ihívásokat. :)

Rocko- 2011.10.08. 18:38:13

@m_balage: sztem az E32. direkt belenagyíottam, az 740i lesz.
amúgy stimmel, Sabcé bomlott.

ommm 2011.10.08. 18:38:36

@klarky: "Hát ez egy nagy nulla, nem autóépítés, felújítás, szerelés."

Fuh, még szerencse, hogy se nem felújítunk, se nem építünk, szerelni fogunk még, jó sokat.
Ja, és nem adtunk érte pénzt, láthatod, miért. Kaptuk. Ne fájjon már neked, hogy én és Bandi mivel múlatjuk a szabadidőnket. Köszönöm.

Rocko- 2011.10.08. 18:40:04

@Shadowbull: @BOSCHtechnikus: @Ciri: @gyvy: bazz, most már rá kéne szoknom a cigire, hogy leszokhassak.

karlov 2011.10.08. 18:40:45

Lehet,hogy én vagyok túl nagyra vágyó de hobbi autónak én biztos,hogy nem választottam volna olyat amin két ajtónál több van és tizenkettő egy tucat ,hétköznapi autó.Nem kell,hogy valami nagyon drága,ritka darab legyen de nem egy szürke egér.
Lassan ,pár év múlva egy Daewoo Nexiát fogunk itt nagy izgalomban "lájkolni".
Persze nem fáj,hogy másnak ez örömet okoz csak én épp nem tudok vele azonosulni.
Azért hajrá...

GGG77 2011.10.08. 18:42:21

Hajrá!!! Nagyon jó formájú autó ez.

ommm 2011.10.08. 18:42:23

@vancello: Nem cél a helyezés, hahó, ez csak szórakozás, móka.

Jelzem, a Polski-patkányhoz nem létezik kielégítő és a tervekbe illeszthető alacsony költségvetésű sperres hátsó futómű megoldás. Ezért lett eladva mindene, remélem, akik megvették a cuccokat, azóta is elégedettek vele.

Rocko- 2011.10.08. 18:42:30

@Matenak: "Pár alkatrészt megvenni és belerakni nem egy nagy kaland"
:)))))
cserélj le egy váltót meg mondjuk cseréld ki a legelbaszottabb helyekre tett alaktrésezket, aztán rájössz, hogy a nem nagy kalanddal elment egy heted.
azt mondja, hogy nem nagy kaland. :))))

GGG77 2011.10.08. 18:45:02

@Ciri: Az tuti. Én ugyan még nem próbáltam leszokni (napi egy doboz sajna simán elmegy), de tuti, hogy hamar 200 kiló lennék.

ommm 2011.10.08. 18:49:05

@GalloG: "Gondolom azt a 100 ezret is a TC adja, hogy legyen miről posztolni. A bedolgozó szakemberek meg a reklámért cserébe csinálják, nem ingyen."'

Mpfmmmfff... ne haragudj, most elképzeltem, ahogy a Bende Tibi átnyújt borítékban száz ropit erre azzal, hogy "Nesztek fiúk, érezzétek jól magatokat!"... Ilyen bolygóállás nincs, elhiheted, ez csak a Bandi és az én dolgom.

ommm 2011.10.08. 18:50:26

@spapda: Van ilyen, nagy úr a megszokás, jó eséllyel Polskis időből maradt meg, ezért alkalmazom rendszeresen helytelenül. Megkövetem magam.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.08. 18:55:27

@zöldi:
Nekem autóban ülni (értsd: állni a dugóban) nincs időm. Ezért járok motorral, ameddig csak lehet. Pénzt és időt takarítok meg.

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.08. 18:56:07

@Rocko-: És képzeld, még mindig azt mondja! :) Egy hét meló... fúha, rengeteg! Ha egy fullos felújításról lenne szó, arra azt mondanám, hogy az igen, az már kihívás egy öreg japán legendánál. De egy "csakmennyen" állapotra hozásra ne mondjuk már azt, hogy fúdenagy történet. Ennyi. :)

toooth 2011.10.08. 18:57:07

Gratula az ajándékhoz, lehet majd rajta bogarászni. Ha majd olyan lesz mint az enyém volt tegyétek fel!

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2011.10.08. 19:01:34

@ommm: Nem fáj, csak nem kell minden ilyen megmozdulásról posztot írni pláne úgy nem, h nem csak te csinálod ezt, hanem lassan mindenki a szerkesztőségben.

Vagy akkor legalább egyszer csináljátok végig és mondjuk úgy, hogy a posztok dolgozzanak fel egy témát. Kedves emberek, most féket fogunk légteleníteni, így. Kedves emberek, most kuplungtárcsát fogunk cserélni így.

De ez a poszt is - ahogy hála az égnek nem csak én látom így - nem is nulla volt, túloztam, bocsánat. Null volt!

Tudom ne olvassam, ígérem nem fogom. Én köszönöm!

@Rocko-:

Téged azért fizetnek, hogy lépten-nyomon bevédd a posztokat azokkal szemben akik nem tudnak fanatikusan tapsikolni minden hülyeséghez? Te is ommm akarsz lenni? Beígértek valami státuszt? Vagy már ott is vagy?

Tudtommal ez egy blog, ami jellegéből adódóan úgy működik, h vki ír valamit, aztán az emberek eldiskurálnak alatta. Ha nem tetszik, h vannak a tiédtől eltérő vélemények legyen zárva a komment mező. Vagy ne olvasd te se ha irritál.

peace

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.08. 19:02:02

@ommm: Biztos vagyok benne, hogy nem jön ki százezerből. Szerintem csináljatok egy JÓ csapatós autót. Nem kell bele high-tech drifter cucc, VEMS, meg turbo, de azért a karosszéria legyen rendben. Egy ilyen autót azért csinál az ember, hogy fejreálljon vele. Benneteket is várnak otthon?!

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.08. 19:04:23

Egy Rali 3-as, vagy túraversenyen
-mondjuk Mezőtúron- is lehet borzasztó nagyot bukni.

m_balage 2011.10.08. 19:06:18

@Rocko-: igenám, de az ezüst 7er mellett áll egy kék és egy szintén ezüst E34, utóbbi Alpina-sztájl alufelnikkel.
Van felhozatal :)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2011.10.08. 19:08:17

Ez a motor üvölt, hogy:

"rakj belém két Schrick vezérműtengelyt!!!"

Shadowbull 2011.10.08. 19:15:19

@GGG77: Hat nem kő annyit zabalni, meg mozogni kő egy kicsit.

Oszt nem leszel 200 kilo.

Nem nem pusztulsz el nagy valoszinuseggel 50 eves korodban nyomorultul tudorakban.

(tudom, most jon a tipikus cigis duma, hogy a nagyapa szomszedjanak a nagybatyja aki napi 3 doboz mezitlabas Kossuth-ot szivott 12 eves koratol, 90 eves koraban halt meg, de akkor is csak azert mert reszegen kiesett a kupi ablakan egyebkent makkegeszseges volt)

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.10.08. 19:17:43

@karlov:
"hobbi autónak én biztos,hogy nem választottam volna olyat amin két ajtónál több van és tizenkettő egy tucat ,hétköznapi autó"

Melyik autóra gondolsz?

A Toyota 2 ajtós és olyan ritka, mint a fehér holló. Úgyhogy arra biztos nem.

Lemaradtam valamiről?

karlov 2011.10.08. 19:22:04

@Csumpi Hálidéj: a két ajtót benéztem épp ezen de ha ez itt valami különleges,izgalmas autó akkor én maradtam le valamiről.
Nexia alapból (Opel Kadet)is volt hátsó ajtó nélküli,mégsem gondolom,hogy az valami izgalmas gép lenne.

gnme 2011.10.08. 19:22:41

azért halt meg, mert torkán akadt a karéj szalonna, miután cukrozott dinnyét zabált, miután megitta a napi adagot és inzulin híján "elfelejtett" nyelni :-D ..hát nem belehalt?

nem segített itt már a kapanyél ..

w a s d 2011.10.08. 19:28:31

@karlov: De a Nexia jellemzően nem is 125(?) LE- s, sperres, hátsókerékhajtású autó a 80- as évekből, még ha van is belőle 3 ajtós, akkor sem.

comp 2011.10.08. 19:30:50

Ha a polski helyett anno BMW-t vettél volna, ahogy sokan tanácsolták, már vígan csapatnál, nem ilyen sajtreszelőket kellene defibrillálni.

magyar_ellenállás 2011.10.08. 19:32:51

@h4z4rd: "-az megvan, hogy a túr nem sebet, hanem tajtékot jelent"

Van olyan nézet, miszerint szláv eredetű szóról van szó, és sebet, fekélyt jelent.

Én józan paraszti ésszel szoktam gondolkodni, amúgy is, az oldszkúl nyelvészek gyanúsan sok magyar szót eredeztetnek a szlávból... :)

Túros: fel van túrva.
Én szeretném azt hinni, hogy nem bal kézzel vakarták a jobb fülüket az ősmagyarok, ha érted, miről beszélek... :) (Bár, a kockafejű finnugrász akadémikusok ezt előszeretettel csúfolják népetimológiának...)

Amúgy épp pár hete hallhattam egy kiselőadást a témáról az ősi magyar nyeregkészítés egyik legtovább fennmaradt fellegvárában, Tiszafüreden.

Accordbela 2011.10.08. 19:37:40

@Süni25: Nem mondom meg,csak privatban!:-)Amúgy senkinek se koll,mert egy regi szar,amirol nem írnak ódákat itt a TC-n.Lehet azert mert nekik nincs??Lehet hogy még nem is vezettek ilyet!Sot biztos.Nem akarok reklámot,ha valakinek kell,odaadom annyiért amennyit írtam.Egy szazas,de ne a tyúkok szarjak ossze megint.Csalad van,asszony van,gyerek van,ilyen drága hobbit nem engedhetek meg magamnak most már,ennyi a torténet.Nem írom ide hogy milyen autó,mert mocskolódast nem szeretnék.

karlov 2011.10.08. 19:44:08

Valaki nagyon akar velem vitatkozni...
De ha nem haragszik meg senki( de tényleg) ,akkor nekem ez akkor sem teszik.

ommm 2011.10.08. 19:45:06

@vancello: Ne ítélj elhamarkodottan, messze nem tudsz még mindent. Csak szólok, nehogy később szabadkozni kelljen :)

Nagyon nem számít semmi, sem a helyezés, sem a tetőre rakás. Ez nem az az autó lesz.

vwpolo · http://edrink.blog.hu 2011.10.08. 19:47:15

@ommm: mi lett a pókkal? Mindent eladtál, a kocsit is? Vagy akkor most hogy?:D És arról lesz még poszt vagy valami?

gnme 2011.10.08. 19:54:35

@ommm: nah.. ilyennel éredemes a neszűrben járőrözni (erről nincs mit lelopni)

Petta, miután járóképes lesz az ótó, felajánljátok a jászb***nyi rendőrségnek neszűri járőrözésre?

Igazán nemes tett lenne!

h4z4rd 2011.10.08. 20:01:29

@magyar_ellenállás: épp nem szempont a szó eredete, a visszamenőleges elszlávosítás szándékát magam sem kedvelem, viszont a szólás valódi jelentését mindkét verzió elég jól lefedi.

Nekem azért nem lanyhul a gyanúm, mi szerint a túró szavunk pont a fehéres színű tajtékhoz hasonlatos megjelenése miatt kapta ezt az elnevezést, pusztán a paraszti logika alapján. Aztán persze lehet, hogy tévedek.

Kartácsok! Van a fedélzeten önök között néprajzos-etimológus? Persze haladó szellemű.

Tsaby601S 2011.10.08. 20:04:05

Hajrá, innen szép a győzelem!

Valahogy...izé..olyan "szívmelengetően perverz" dolog ez az egész:)

És igenis minden értelemben Nagy Kaland egy ilyen meló Kicsit őrültnek kell lenni a hozzá a jó értelemben véve.

Ja! Ha nincs még az ismerősi körben, akkor szükséges egy végtelenül autóbuzi, a génkészletében autodata enzimekkel is megáldott széles kapcsolatrendszerrel rendelkező alkatrészkereskedő:)

3ndRush 2011.10.08. 20:10:54

Annyi mindent tudnék ide most írni..:)
Alapból irigyeltem a nagypókot, mikor vetted, mert gondoltam a kapcsolati rendszereddel majd faszás lesz belőle, és én mint a Mecsek szülötte nyálcsorgatva olvasgatom, h milyen frankó lett.
Kiváncsi lennék majd a sztorira, mert én is erősen csapatós autókat nézegetek low costban és a nagypókos érdekelne...
DE
Ez a mostani sztem is 1 orbitális pénznyelő... Nyilván nem az én pénzem, de abban biztos vagyok, h ebből + 100e forintból még semmi nem lesz... Miért nem indultok el a jól bevált 2107/2101/E30/Sierra vonalon?!:) Azért sok sikert kívánok, hátha 1X találkozunk vmelyik szerpentinen..;)

w a s d 2011.10.08. 20:11:55

@karlov: Ahhoz joga van mindenkinek, hogy ne tetszen neki, de gondoltam, megemlítem, mi teszi különlegessé ezt az akkori átlagautó- kinézetű típust.

Dennis01 2011.10.08. 20:13:37

Egy Hachiroku, ezt mar szeretem!
Sok sikert hozza sracok, remelem, azert a vegere jol fog kinezni, megerdemlik ezek a kocsik a torodest azok utan, amennyi boldog percet adnak tulajaiknak..
A 4A-GE egy szuper motor, kivanja a fordulatot, egy ilyen konnyu kasztniban (rozsda sokat segit LOL) ugy fog menni keresztbe hogy csak na.
Eldontottem, kell nekem egy Hachi ha beledoglok is.
Ezt tudja egy jol osszerakott, enyhen tuningolt Hachi meg 300-400 loeros szornyek ellen is:
www.youtube.com/watch?v=MGYGSqGz3gM

Remelem, az Initial Drifters matricat rajt hagyjatok.. :)

karlov 2011.10.08. 20:17:13

A különleges szó ennél talán kicsit sok vagy ha nem akkor nekem sokk.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.10.08. 20:31:36

ennyire elfogytak ezek külföldön is hogy ezt kell életre kelteni?

Dennis01 2011.10.08. 20:36:59

@Gyurma73: Nem fogytak el, de a tulajok rajottek, mekkora ertek egy jo allapotu Hachiroku, igy eleg borsos aron cserelnek gazdat. En nezegettem ezeket unalmamban, Japanbol hoznak be hajon, szallitassal-regisztracioval egyutt kb 6500-7000 fontba kerulne a moka. Mondjuk az is igaz, hogy jo allapotu Truenot (ritkabb verzio, a felnyilos lampaval) palyafutomuvel kapsz ennyiert.

tükörfúró 2011.10.08. 20:47:37

japán csapatós szatyorból tákolva?, amikor a tőszomszédságában tömött sorokban állnak az E32k.....
(homlokra mutogatós szmájli)

zootyo 2011.10.08. 20:47:45

Ennyi irígy, rosszmájú és tapló kommentet régen nem olvastam.
Miért fáj az nektek, hogy ki mire költi a pénzét és a szabadidejét? Méghogy unalmasak ezek a posztok... Dehogy! Ezerszer szivesebben olvasom mint például egy új müanyagautó tesztet. Akinek nem tetszik az ne jöjjön ide és főként nem kommenteljen.
Dühítő ez a tipikus Magyar hozzáálláss, hogy mindenki okosabb a másiknál és megmondja a frankót.

Dennis01 2011.10.08. 20:57:29

@ommm: A masodik linkben szereplo Levin tetszik a leginkabb, latszik, hogy siman szalonallapotu lehetne minimalis munkaval, de igy a gazdaja egy vagany autot akart, amit meg is kapott.
Mar alig varom, hogy lassam a tieteket akcioban.. ;)

tükörfúró 2011.10.08. 20:58:10

@zootyo: eddig tied az érzelmileg legnegativabb komment , ráadásul még igazad sincsen, a hozzászólások többsége inkább továbbgondolja a cikket, a megpenditett alaphangot, nem kategorikusan ellenséges, irigynek meg pláne nem nevezném egyik kommentelőt sem

azért valljuk be, miután a pókra is elment kitudjahány munkaóra, agyalás, sokszor X ft, és nemkevés cikk, van némi hitelességi vákuum szerű érzület az olvasóban itten

LBL 2011.10.08. 20:59:35

@ommm: Hát, ha ezek a példaképek: lesz vele meló bőven, amíg nagyjából olyan lesz. Ezek lemezből vannak, nem rozsdából. :)

AzHofi 2011.10.08. 21:01:14

"ez is csak egy autó"

nem úgy tűnik :-)

gnme 2011.10.08. 21:04:51

... ha megfáradnátok, azért a tisztálkodásra is szakítsatok időt

www.pannonhalmipalinkarium.hu/images/pparf.png

ommm 2011.10.08. 21:12:20

@LBL: Hmm...nem akarom lelőni a poént, de hol olvastad a posztban, hogy éppen nincs kéznél olyan közeli családtag, aki lemezmegmunkálással foglalkozik? :)

@tükörfúró: A Pók is egy jó buli volt, buktam rajta ötven ropit, van ez így, az egy jó pár cipő vagy egy napszemüveg ára :)

Gomulka Béla 2011.10.08. 21:28:11

@BOSCHtechnikus: Annak idején én is ámulattal olvastam Winkler cikkét a magyarországi pornográf iparról. Azóta nyilván sokat fejlodott a világ, és sokat oregedtem én, de ezt a dolgot a két vezérmutengellyel egyáltalán nem szeretném látni. Juj.

Figyejjémmá 2011.10.08. 21:30:23

Na és kinek miért fáj? Arra költenek, amire akarnak. Nem eldrogozzák, elisszák,sőt bazz! Ebböl posztok születnek. Nehogy már más ossza be, hogy mire költik a pénzüket! Én pl. a kerékpározásra kattantam rá, és érdekes módon ha azt nézem mennyit költöttem rá, és mennyit spórolok a szájbatekert bkv-n, akkor erősen pluszban vagyok, sőt, jól érzem magam, és ez számít. Ők is nagykorúak, a pláne az, hogy minket is szórakoztatnak ezzel. Szerintem hajrá! @ommm: Azért a pólókat valahogy egyszer eljuttatom, ha lesz időm! :)

Matenak · http://csipszerelde.hu 2011.10.08. 21:55:38

@ommm: Az első kép távirányítós autókat ábrázol, látszanak a kasztnitartó rudak. :)
Amúgy értem én, hogy missile lesz a gépből.
noriyaro.com/?p=3447

Shadowbull 2011.10.08. 22:03:22

@gnme: edes istenem, mi ez a szar?

sb

Bambano 2011.10.08. 22:03:29

@malenykij polgar: áttolja a döglött lovat a másik portára :)

Shadowbull 2011.10.08. 22:13:47

@malenykij polgar: nekem is ilyesmi jutott az eszembe :)

Egyebkent kovezzetek meg, de mielott Karotta nem kezdett el irogatni rola, en eletemben nem hallottam errol a tipusrol.

Egyszer mar emlitettem errefele a csoportdinamikat, oszt jol megsertodtek :)

Elvileg a Pista is meg a Bandi is szereti a BMWt, erre nekiallnak berhelni egy Toyotat :))))

sb

GERI87 2011.10.08. 22:26:02

Távol áll tőlem a házi kókány de Csikós irományait azért elolvasom....ha nem is mindig végig.
Nála is abbamaradnak projektek meg ilyenek...de ti minek erőltetitek ezt?:)

A végtelen szopás az amcsi döggel...VmaxZsoltikkal..

Meg ezek a hulladékok...

Értem én hogy minél több bőrt lehúzni ha kajálja a nép...4 poszt minimum addig is míg kifullad...de...magunkat megszopatni minek?

meg ezek a anyagi becslések "kijön 100-ból"....persze...mi?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2011.10.08. 22:34:42

De frankó, nekem is kellene egy ilyen játszós-szerelős-csapatós autó.Már csak érteni kéne hozzá kicsit...Ez tipikusan az "innen szép nyerni" állapot; sok sikert hozzá.

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2011.10.08. 22:41:12

Buzik vagytok fikázó tömegek, én speciel örülök, hogy Ommm is típustársam lesz :)))

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.08. 22:47:11

@Dennis01: Még a hacsi láz előtt nézegettem egy amerikai piacos 3 ajtóst (bukólámpást),klímást, gyönyörű állapotban, persze búgó difivel (mindegyiknek olyan), de adtak hozzá másikat.

Valamiért nem vettem meg. (300.000.- volt az ára)

Rá egy évre elindult az Initial Drifters csapat, meg úgy általában itthon a drift, mindjárt felugrottak az árak. Egy olyan állapotú, mint amit én nem vettem meg simán 900.000.- 1mill környékére.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.10.08. 22:50:14

@Accordbela: Ha elmondod, hogyan kell privátot írni.....

midnight se 2011.10.08. 22:54:37

@tök mindegy: Azt hiszem, bolcsesz. De semmi baj ezzel. Egy bolcsesz nyugodtan irjon, csak ne akarjon okosnak tunni. (omm nem szokott mondjuk, de kerdehetne a szerkesztosegben esetleg)

McK (törölt) 2011.10.08. 23:02:51

Ti tudjátok..nekem ettől kissé felfordult a gyomrom.
Jó lenne végre valami értelmes dologba kezdeni,mert ez egyre komolytalanabb.

Tisztán magánvélemény.

midnight se 2011.10.08. 23:05:11

@ommm: "Nyugodj meg, sokkal jobb lesz. Ez működni fog"
- varjuk ki a veget. Meg az a szerencse, hogy nem egyedul kell nekiallnod, hanem segit a Bandi meg a tobbiek...

midnight se 2011.10.08. 23:12:39

Ennel a projektnel a bende mercije is ezerszer tobb ertelemrol tanuskodik, pedig ott is fogta a fejet a nagykozonseg.

McK (törölt) 2011.10.08. 23:14:50

A CÉL,egy játszós autó birtoklása,becsülendő ötlet.

De ez az út nem odavisz,innen általában a balekok közelítenek,mert aki KICSIT ért hozzá,az tudja,hogy ebből örömöt adó készülék 3-szor annyiért se lesz,mint egy JÓ állapotban lévőből.

Hogy példát mondjak.
Hójáró.
318 IS,korrekt ,rozsdamentes állapotban,sperr-rel,húzott kormány,két új versenyüléssel,kemény szilentes,Katona gátlós futóművel,széles övekkel 300 ezer Hun Ft volt.

Abból lesz élmény autózás is.

EBBŐL CSAK ÉLMÉNYSZERELÉS. Igaz,írni sokat lehet róla..:D

Krisi 2011.10.08. 23:54:53

@ommm: 1 jótanács: ezentúl bele ne üljetek Wolverine vagy TéZé Corollájába, mert úgy jártok mint Bende Tibi, aki beleült Hosszú barátunk patent 520-asába, megtudta milyen amikor valami jól működik, aztán visszaült a saját E28-asába, és hirtelen rájött, hogy mekkora szakadék választja el a két autót egymástól, pedig milyen hasonlónak tűnnek.

Szóval mindig tartsátok szem előtt, hogy ekkora anyagi keret ráfordításával ebből soha nem lesz olyan gép mint az övéké, ahhoz kb egy tizedesjeggyel több kéne.

amúgymeg csapatós autónak ilyet vennék:
www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/75/alfa_romeo_75_3.0_v6_america-4866715
hátul teker, sperrdifi, V6, 185 gyí, mi kell még? :)

DrSzoke 2011.10.09. 00:30:49

@fogash: japannal a 8-as menetre 12 kulcs.A 10-esre surun hasznalnak 14-es fejet.

Rocko- 2011.10.09. 00:44:19

@klarky: nem, nem fizetnek engem, nincs beígérve semmi, sőt, nem is szeretnék a totalcarnál dolgozni.
ellenben azt nem szeretem, amikor valaki tévedésben van, és ezt másra hárítja. (jajj, ezek a terepjárók nem tudnak terpejárni. persze, mert nem terepjárók, hanem SUV-ok. VAGY jajj, hát ilyen az index. nem, ez nem az index, ez a belsőség.)
és ugyanilyen tévedés, amikor elovlasod az egészet, majd panaszkodsz, hogy nem tetszik.
hát kérlek, akkor bizony te tévedtél el.
és való igaz, nem kötelező tapsikolni hozzá. örülj, hogy téged nem érint, viszont akkor legalább más örömét ne rontsd el, ha már neked nem tetszik.
talán nem olyan nagy kérés.

Krisi 2011.10.09. 01:27:42

@Rocko-: látom még mindig nem tetted túl magadat a múltkori SUV-os dolgon :)

Rocko- 2011.10.09. 01:43:14

@Krisi: hát ha mások hülyeségeket beszélnek, azon nehezen teszem túl magam. :D
de majd iegyekszek meghagyni az embereket butának. ;)

ommm 2011.10.09. 06:45:21

@midnight se: Jaj, nem :) Feljebb írtam már, miért a megszokás.

@McK: Nem szándékoztunk érdemi összeget adni érte. Amúgy iszonyat sok ilyen kategóriájú autó fut, él és működik szerte a világban (low cost racers), gazdáik nagy örömére.

@Krisi: Ültünk azokban eleget, nagyon szerethető autók, de ez a miénk!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 08:49:10

@Asszeretnémondani: Ezt. Már. Hallottam.
A végén ott leszünk, hogy a rózsaszín párduc nem fog havat járni, a Karottának nem lesz télifutóműve, neked nem indul be/nem fűt (mondjuk a fűtőradiátorom nekem is ereszt), a semmiből épülő autó meg csak félúton lesz. Csak a Sierra lesz hadrafogható. Még kiderül, igaz a szlogen: Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb, csak Ford lehet!:))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 09:04:25

@ommm: A második linken lévőhöz vannak a Karottánál jófajta Hayashi felnik, olcsón:)) (Olyan, mint az elsők. Ha azt kiimádkozzátok belőle, megemelem a kalapom.)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 09:17:00

@Matenak: "Az első kép távirányítós autókat ábrázol, látszanak a kasztnitartó rudak. :)"
Aztak... és ezt nem vettem észre:))

h4z4rd 2011.10.09. 10:47:04

Pont jó lesz ez arra, hogy ordítva-röhögve pörögjenek vele, na.
Csak ne felejtsetek el kamerarögzítő peckeket berhelni a ketrecre, hogy nekünk is jusson a jóból.

LBL 2011.10.09. 11:09:11

@ommm: Ajajj. Közeli családtag, akit nem kedvelsz különösebben? :)
(Amúgy én nektek szurkolok, nem a rozsdának, csak láttam már milyen az, amikor odatartom az acetilénlángot, és eltűnik a fél autó.)

LBL 2011.10.09. 11:11:00

@midnight se: "Egy bolcsesz nyugodtan irjon, csak ne akarjon okosnak tunni."

Azt hiszem, ez klasszikus lehet. :)

Crazy_Horse 2011.10.09. 13:50:11

Jól teszitek srácok, hogy megmentitek ezt a kis Hacsit. Baromi nagyokat fogtak vigyorogni benne.

Rocko- 2011.10.09. 14:19:06

@gnme: mindig is röhögtem azon az angyalföldi vagy békásmegyerei lakótelepi srácokon, akik azt hitték, hogy niggerek.
küldeném nekik soxeretettel: www.youtube.com/watch?v=Aicdfl1-bi8

Rocko- 2011.10.09. 14:24:43

@streetsta: az mán valam, ha egy profi nem veszi észre. ;)

nem kéne... 2011.10.09. 15:28:52

@streetsta:

minőség, megbaszhatóság, ford.
:)))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 15:37:49

@nem kéne...: Ízlések és pofonok, én maradnék a nőknél.

TóthZé 2011.10.09. 16:27:22

@streetsta: igaz, hogy másik pilótával és tulajjal, de CXS azért továbbra is gyúr a télre ;)

TóthZé 2011.10.09. 16:29:30

Egyébként hajrá, nem olyan vészes ez, én még kicsit irigy is vagyok. :) Mindensetre, ha félúton feladnátok és elfogyna a kedv, szóljatok, beszerzési áron átveszem :D

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.10.09. 16:38:44

@TóthZé: Ez igaz. Akkor Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb, csak Toyota lehet!:)))

ommm 2011.10.09. 17:30:23

@TóthZé: A jövő héten eldől minden, Tomi sokat segített a cuccokkal.

trizul 2011.10.09. 18:36:44

Engem csak az bánt az egészben hogy valaki kap ingyen egy Hacsit, aki nem is értékeli ezt az autót, csak azt látja benne hogy milyen jót ökörködhetnek majd vele.
Ha ez működöd képes lesz, ugyan úgy rohad majd tovább, hullik szét. Ha meghal a motorja, vagy netán össze lesz törve, vagy megunják, csak el lesz dobva.
Én össze tenném a két kezem, ha kaphatnék egy ilyen hacsit, és kevés pénzből is normális autót építenék belőle.
Ez az autó nem ezt érdemli, akármilyen állapotban is van.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.10.09. 18:49:57

@Shadowbull:
>Elvileg a Pista is meg a Bandi is szereti a BMWt, erre nekiallnak berhelni egy Toyotat* :))))

Egy Toyotának látszó valamit.

p0l1c3c4r 2011.10.09. 21:08:13

@ommm:
kicsit offtopik, de láthattalak ma Győr belvárosában a kredenccel valamikor késő délután?

ommm 2011.10.09. 21:10:08

@p0l1c3c4r: Nem, ma nem ültem autóban egyáltalán. Legalábbis nem tudok róla :)

Figyejjémmá 2011.10.09. 21:43:56

Én ültem, de nem én vezettem, és enyhén nem voltam szomjas. :D Amugy a trabant jobb mint a ford. A trabant meg tud fordulni, de a ford nem tud meg trabantulni... tudom, régi, szar, voltmár, de én jól elvagyok. :D

ANTI-SQUIRREL 2011.10.10. 14:58:43

Jatszoauto + presztizs: www.autotrader.co.uk/classified/advert/201138416573641/sort/priceasc/usedcars/make/jaguar/postcode/da67bh/page/1/radius/100?logcode=p

kb 350-bol mar otthon is van mindenestul.
Ha veszel ra road tax-ot akkor tudod hasznalni is otthon pont 1 evig, amig le nem jar minden rola.

Itt egy masik csak ez Ford: www.autotrader.co.uk/classified/advert/201139418857881/sort/priceasc/usedcars/model/mondeo/make/ford/postcode/da67bh/page/4/radius/100?logcode=p

Ez 1.2M-tol indul otthon.
550 font most kb. 185. HUF ez 270-bol otthon van szorostul-borostul. (benzin, utazas)

Viszont ezek legalabb mennek es 150 evvel fiatalabbak! :)
Egy TC tesztet megerne szerintem.
süti beállítások módosítása