Teljesen elvesztünk a Brabus standján, ahol több volt a nyolcszáz lóerős autó, mint a szép arcú hoszteszlány. Egyrészt bemutatták a CLS-re épülő Rocket 800-at, másrészt ugyanezzel a motorral, elérhető az E- és az S- és a G-osztály egy-egy alaposan átépített változata is. Mi a Brabus 800 E V12-ben töltöttünk el három önfeledt percet. Felemelő volt, de hirtelen véget is ért, amikor egy technikatanár jelmezes úr a kezét tördelve megkért, szálljunk ki. Állítólag ha sokat mocorgunk a 800 lóerőre hevített Mercedes vajszínű bőrülésein, azok menthetetlenül átveszik a farmerünk színét, őt pedig azonnal leváltják e bizalmi posztról. Aha, tehát a leendő tulajdonos, illetve felesége és gyermekei is csak öltönynadrágban szállhatnak be a félmillió euróért rendelhető rettenetbe.
A Mercedes S 600 alaposan átalakított V12-esét, az eredeti 5,5 literről 6,3 literre fúrták hengersoronként egy turbót kapott, a töltőlevegőt összesen négy intercooler hűti, a légszűrőház pedig szénszálas. Érdemes benézni egy ilyen autó motorterébe és elképzelni, milyen amikor az 1100 newtonméterre korlátozott forgatónyomatékú szörny, 23 másodperc alatt háromszázra gyorsítja a kéttonnás testet, majd 370-ig kúszik tovább a mutató. Eszembe jutott, mit szóltak volna tegnap a német autópályán, ha egyszer csak felbukkanok a fekete döggel, és laza kétszázas sebességkülönbséggel megérkezem egy magát szupergyorsnak képzelő A6 TDI mögé. Kell egy erős autó, na!
A Brabust egyébként nem nehéz szeretni. Munkáik, főleg a Carlssonhoz képest, nagyon igényesek. A legnagyobb bűnük, hogy néha kicsit hanyagul bánnak a karbon elemekkel. Az autók küszöbén lévő, kék ledekkel megvilágított Brabus embléma kitalálóját viszont mi rúgnánk ki, de ezt nem kötöttük az óriási standon bemutatott elektromos tanulmányautók körül őgyelgő fejesek orrára. Ők úgyis elégedettnek tűntek, hiszen elektromos vonalon megelőzték a Mercedest.
Bandi kiderítette, hogy a hamarosan hátsó- és összkerékhajtással készülő hibrid, illetve teljesen elektromos Brabus modellek villannyal hajtott kerekei mögött egy-egy óriási agymotor van. A Brabus High Performance 4WD Full Electricnek nevezett, E-osztály alapú tanulmány összteljesítménye 420 lóerő, nyomatéka 3200 newtonméter. Ez utóbbit nyilván alaposan megregulázzák, különben csak egy gyors gumifüstre lenne alkalmas a gép. A teljesen polgári 220 kilométeres végsebesség, illetve 6,9 másodperces gyorsulás így is megfelelőnek tűnik. A végsebességet a villanymotorok 2000-res maximális fordulatszáma korlátozza, de az elektromos Brabus 5 másodperc alatt ugrik 60-ról 120-ra, tehát egy E 500 4 Maticot azért le lehet vele nyomni.
A kasztniba zsúfolt, 56 kilowattóra kapacitású akkucsomag 350 kilométeres hatótávolsághoz elegendő, aztán viszont jöhet a tréler, hiszen nincs range-extender. Meg kell próbálni tehát okosan fékezni, és keveset padlózni, hiszen így villanymotorok, darabonként akár 70 kilowattot visszatermelnek az akkumulátorba. A töltési idő az otthoni hálózatról öt óra, de akár másfél is lehet, ha kiépül az RWE áramszolgáltató, nagyfeszültségű töltőhálózata.
Fejünkben nyomasztó kérdéssel távoztunk a Brabustól. Behuppantunk pihenni a Mercedes SLS AMG-re épülő Brabus 700 Biturbóba, és nem tudtuk becsukni az ajtót. Ez az autó amúgy nem számít rekordernek, hiszen csak 340 a vége és 10,2 alatt gyorsul kétszázra, de ez most mindegy, hiszen aki vezeti, folyamatosan szenvedni fog amikor beszáll. Vagy ő nem éri majd el a kilincset, hogy magára húzza a híres felfelé nyíló ajtót, vagy a mellette ülő. Képzeljék el helyzetet, amikor egy száznyolcvan centi körüli ember teljesen megfeszített keze, és az ajtó legközelebbi pontja között van tíz átkozott centiméter!