Mr. Bond, ne féljen a szimulátortól!

  2011. július 11. - Stump András Címkék: vélemény mercedes

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

Kémet játszottunk a Mercedes fejlesztőközpontjában, de lebuktunk: összetörtük az álcázott prototípust.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr723056443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vittore 2011.07.11. 11:24:45

Senki nem kérte a kedves cikkírótól, hogy essen hanyatt egy üzemlátogatáskor, de én a Mercedes helyében többet az autóim közelébe sem engedném. Nagyképű, pökhendi hangvételű cikk, mely valószínűleg tükrözi a szerző személyiségét is.

rekszem 2011.07.11. 11:26:07

Anélkül, hogy fejlesztő mérnök lennék, azt azért látom, hogy pl. a formula 1-ben 1-2-3-4 hét alatt terveznek és gyártanak le működőképes alkatrészeket.

Oké, hogy nem széria gyártmány, no de akkor is durva különbség.

Ebben a formában pedig megállja a helyét, hogy egy mamut szervezetnél a 4 év egy vasdarabra azért azt jelzi, hogy működik a belső bürokrácia.

Hurri Kán 2011.07.11. 11:27:07

@Rocko-:
Szerintem igazából egyiket sem... De tovább megyek: azt sem, hogy minden motor optimalizálva van bizonyos sebességtartományokra és nagyjából meghatározott tömegű járművek mozgatására (persze itt a váltó/ difi áttételezéssel lehet menni valamennyire a dolgok után), de nem a végtelenségig...

fogash 2011.07.11. 11:27:42

@Shadowbull: a mindenféle szabványoknak való megfelelést még nem is említetted... :)

Igazat kell adjak neked, nagyon naiv az, aki azt hiszi, hogy egy tetszőleges alkatrész kifejlesztése csak annyi, hogy leülünk a CAD elé aztán pár egérkattintás és már kész is van.

@Stump András: Én azt olvastam ki a cikkebdől, hogy "na, a Merci eljutott a Golf/Focus szintjére, és micsoda fasság, hogy kisebb vészfékasszisztens jut bele, mint a (4x ennyibe kerülő) S-klassebe".

Lehet fanyalogni, sőt tény, hogy az eddigi A/B osztály nem lett akkora siker, mint az átcimkézett/felprémiumosított Golf (=ódi A3). De azért a mercedesnek is van pár elévülhetetlen érdeme az autógyártás terén.

És igen, büdös magyar fikázó mentalitásra utal, hogy a cikked arra fókuszál, ami szar (vagy legalábbis nem világújdonság) az helyett, hogy elmesélted volna, amit a tesztközpontban láttál/tapasztaltál. Ha már techday volt. :(

Stump András 2011.07.11. 11:28:11

@Shadowbull: Nem véletlen, hogy nem ott dolgozom, kipróbáltam, nem tetszett. Például az a négy év sem, amiről szó van a cikkben.
Az pedig, hogy eddig mit csináltam, csak abból a szempontból lehet érdekes, hogy folyamatosan azt hajtogatod, nem értem. Elképzelhető, hogy de. Csak másképp látom, mint te.

Hurri Kán 2011.07.11. 11:29:24

@rekszem:
Hadd kérdezzem meg, mit szívtál? Adnál belőle nekem is?

rekszem 2011.07.11. 11:29:51

@Rocko-:

basszus, milyen alkmáról meg körtéről beszélsz???

szerintem ha a 7 éves unokaöcsémnek elmagyarázom, hogy van 2 autó, amit ugyanúhgy vezetnek, ugyanazon az útvonalon, unagyanazona s ebességen, ugyanannyi km-en keresztül, mondjuk pont mint ahogy apa szokta, nagyrészt város, kisseb részt országút 90-el, és néha sztráda 130-al, majd a végén megnézzük, hogy KONKRÉTAN mennyi káros anyag került ki egy 6 lieteres és egy ezres motorral szerelt autóból, akkor az kurvára összehasonlítható.

Esetleg politikus vagy-e?

Shadowbull 2011.07.11. 11:32:39

@Papundekli: Igy van, van nehany ember akinek a hulyesegeivel szemben elnezobb vagyok, mert alapvetoen kedvelem az irasaikat, es emberileg is szimpatikusnak tartom oket.

Ez Csikos, Winkler, Valyi meg Karotta volt valamikor, de o sajna ritkan ir. Ja es Kobajker, de ot meg nem az itteni tevekenysege miatt kedvelem, pedig olyan bunko bir lenni mint a fold :)

Na es persze a Gulyas, de vele szemben nyilvan elfogult vagyok.

A tobbiek hulyesegeire hamarabb kinyilik a bicska, de ez az en szemelyes problemam, es amugy a loteri kutyat sem erdekli.

sb

fogash 2011.07.11. 11:33:54

@rekszem: szerintem jelentkezz te is, tuti, hogy te egy hét alatt megterveznéd az egész autót.

rekszem 2011.07.11. 11:35:27

@fogash:

ilyet hol írtam? bekopizod? vagy csak nem jutott értelmes dolog az eszedbe és írhatnékod volt?

PRND2L 2011.07.11. 11:36:14

@Rocko-: Előkotortam egy 1984-es Autorevű című könyvet,amikor még többé-kevésbé reális adatokat adtak meg fogyasztásnak. Ez a két járgány két egymás melletti lapon van, meg az eltérés is jó nagy ,így kiváló példák.

Ferrari Mondial 2997 cm3 , V8
90 km/h 9.8 l
120 km/h 11.1 l
városban 21.6 l

végsebesség 240 km/h

Fiat Panda 45 903 cm, soros 4
90 km/h 5.0 l
120 km/h 7.0 l
városban 7.1 l

végsebesség 140 km/h

Ha a Fiat üveghangon visítva, padlógázon menne 100 km-t, 150 km/h sebességgel valószínű megenné a 15 litert és a végén nem ártana neki egy nagyszervíz, míg a Ferrari ezt vidáman teljesítené kevesebb üzemanyaggal.
Úgyhogy valóban fogyaszthat a kicsi motor többet extrém esetben,de azért valljuk be: ez azért nem általános használati mód.

Shadowbull 2011.07.11. 11:39:28

@rekszem: "azt azért látom, hogy pl. a formula 1-ben 1-2-3-4 hét alatt terveznek és gyártanak le működőképes alkatrészeket"

Miert nem hozod fel peldaul a nutriatenyesztest?

Meg annak is tobb koze van az utcai autok fejlesztesehez, mint az F1-nek.

sb

Rocko- 2011.07.11. 11:44:03

@PRND2L: persze, elôfordulhat ez is, az is, abszolute helyzettôl függô.
ezt nem akarja megérteni ez a csökkent elméjû. :)

rekszem 2011.07.11. 11:44:45

@Shadowbull:

és?

mit szeretnél ezzel mondani?

hogy akkor nem igaz, hogy 4 év egy alkatrészre soknak tűnik, akkor is ha van rá magyarázat?

rekszem 2011.07.11. 11:46:08

@Rocko-:

szerintem az a csökkent elméjű aki nem fogja fel, hogy az UGYANOLYAN HASZNÁLAT MELLETT kifejezés az mit jelent :)

válasz persze nem jött, még elvi síkon sem :D:D:D

butschq 2011.07.11. 11:56:53

@Shadowbull: "Ezert telik 3-4 evbe egy fejlesztes, es nem azert mert annyira hulye a tervezo, hogy nem tudja egy ejszaka alatt megrajzolni az alkatreszt mint a gepeszhallgato az egyetemen feleves feladat leadasa elott 3 oraval."

naaa, ne mond, hogy te nem anno...:):)
nekem eddig sikerült minden rajzomat leadni időben, igaz azok jó hosszú éjszakák szoktak lenni:) ha 4-es, 5-ösre hajtunk, nem is alszunk:P:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.11. 11:59:44

@Stump András: Nem pusztán Shadowbull az egyetlen, akinek szúrja a szemét ez a parnasszista gögös stílus, amiben a cikked megfogant.
Kb. a keretes íránsál lemerült a telefonom és nem is bántam, mert csak a folyamatos "én ezt jobban tudom / tudnám" dölt a cikkböl.
Nem a kommentelökkel van a gond, hanem a pennáddal.
Jó moderálást.

Shadowbull 2011.07.11. 12:01:49

@butschq: de, en is a leadas elotti ejszakan rajzoltam meg az osszeset :)

sb

megint 2011.07.11. 12:17:07

Szerintem Shadowbull és Stump András stílusa nem áll messze egymástól.

Rocko- 2011.07.11. 12:19:12

igen, ugyanolyan használat mellett lehet kisebb az emissziója a nagyobb löktérfogatú motornak.
és most már fejezd be.

rekszem 2011.07.11. 12:31:34

@Rocko-:

igenis szaktekintély úr :)

Rocko- 2011.07.11. 12:57:18

@rekszem: köszönjük szépen az okos számolgatást.
kapsz te is 4 hét alatt alkatrészt. igaz, csak 72 kört fog kibírni, de akkor majd jöhetsz okoskodni, hogy átkozott mérnökök, direkt így tervezték, elavultatva.
szeretünk, ne hagyd abba!

gumifust 2011.07.11. 12:57:47

@malenykij polgar: @Shadowbull: Meg meg beirhatnek egyket kommentelot .

Egyetertek veletek . Egy ujsagironak bizony el kell viselnie a kritikakat is . Semmi szidalamzas nem volt , csak kritika ( a stilusa miatt meg nehogymar kitoroljenek egy kommentet , csak mert nem tetszik a megfogalmazasmod ) . Jo tanacs legkozelebb ne adjal komment lehetoseget .

Sajnos nem tudam vegigolvasni a cikket mert nagyon unalmas volt , es nem ertettem hogy mi az a mi ennyire el veheti az ember kedvet egy Mercedes gyarben .
Mert oke hogy valaki tud a technikakrol , hogy ilyen es olyan van , de megint mas kerdes azt megcsinalni kifejleszteni es alkalmazni , ugy hogy a Mercedes Mercedes lehessen holnap is .

kozlekedo 2011.07.11. 13:07:31

Nógrádi Attila az Origon ugyanezt kevésbé kihaénnem stílusban tudta leírni. A "jobbra az új A látható"-t gondolom az üvegfal mögül nézte végig a cikk írója és utána mutatta meg milyen fasza legény ő.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2011.07.11. 13:17:41

Talán a meleg teszi, talán más, de a keretes résznél, ahol a futóműves mérnököt gúnyolja a szerző - rohadjak meg, ha értem, hogy miért -, elment a kedvem a továbbolvasástól. 8-(

EzVan:) 2011.07.11. 13:25:36

@gumifust: megértem én is sb-t...

az írás elég nagyképűre sikerült, ahogy egyre többször a tc-n mostanában...

baszki, egy rakás elvakult ember évek-évtizedek munkájával teremti meg azokat az autókat, amiknek lézetéséből többek között ti tc-sek is elég jól megéltek, úgy, hogy szinte semmivel nem járultok hozzá. ehhez képest meredeken beleköpni a levesbe egyáltalán nem tisztességes dolog. egy dolog a kritika, egy másik a vélemény.

emellett sajnos fogalmad sincs egy nagyvállalat működéséről :(

javasolnám a több tény, kevesebb okoskodás vezérvonalat követni.

psl 2011.07.11. 14:17:42

Én sem tudtam végigolvasni mert a cikk eleje annyira irritáló, hogy elment a kedvem attól, hogy továbbolvassam.

négykarika 2011.07.11. 14:49:06

Jó és szükséges a dolgok kritikus szemlélete. Mindemellett (és a szerző autóipari ismereteinek mélységétől függetlenül) úgy érzem: ez a cikk nem a lovon ülve, hanem annak a túlsó oldalára átesve íródhatott.

@megint: "Szerintem Shadowbull és Stump András stílusa nem áll messze egymástól." :)

gumifust 2011.07.11. 14:52:40

@négykarika: "Szerintem Shadowbull és Stump András stílusa nem áll messze egymástól." :)

Igen csak az egyikuk cikket publikal!! :))

nabazzmeg 2011.07.11. 14:53:32

"és a csipogás után rondán belecsattanok az előttem fékezőbe. Meg kellene nyomni a fékpedált"

Érdekes, a D3-as A8 óta nem is kell fékezni, magától lefékez az autó, akár állóra is, elég sokat szórakoztam vele, szerintem jól működik.
Igaz, abban még tempomat mellett tudta, egyébként nem működött a rendszer.
Vajon ezt az alacsonyabb szegmensbe tartozó modelleknél is tudja a 4 karika?

Shadowbull 2011.07.11. 14:56:52

@négykarika: majd irok en is egy jo kis fikazos cikket, mondjuk ha a NASA elhiv a fejlesztokozpontjaba.

Csak hogy kontextusba helyezzem a NASAt. Teccikerteni.

Mert en otthon a sufniba mar hiperhajtomuvet krealtam 3 meter felcolos csobol meg egy tekercs vecepapirbol, az oviban meg csillag volt a jelem (ugyehogyugye!).

A NASAhoz meg azert nem megyek dolgozni, mert nem tetszik arrafele a klima es sok az aligator a csatornaban.

sb

rekszem 2011.07.11. 15:07:46

@Rocko-:

Idéznéd, hogy én hol írtam, hogy 4 hét alatt kell alkatrészt tervezni? :)

fogash 2011.07.11. 15:29:27

@rekszem: mondjuk itt:
"@rekszem: azt azért látom, hogy pl. a formula 1-ben 1-2-3-4 hét alatt terveznek és gyártanak le működőképes alkatrészeket"

erre reagáltam, hogy neked biztos az egész autó is hamarabb menne.

rekszem 2011.07.11. 15:57:14

@fogash:

köszönöm a kiragadott és semmitmondó idézést

Azért berakom a teljes szöveget:

"Anélkül, hogy fejlesztő mérnök lennék, azt azért látom, hogy pl. a formula 1-ben 1-2-3-4 hét alatt terveznek és gyártanak le működőképes alkatrészeket.

Oké, hogy nem széria gyártmány, no de akkor is durva különbség.

Ebben a formában pedig megállja a helyét, hogy egy mamut szervezetnél a 4 év egy vasdarabra azért azt jelzi, hogy működik a belső bürokrácia."

Hurri Kán 2011.07.11. 15:59:13

@rekszem:
Konkrétan fájdalmas a hülyeséged...

is 2011.07.11. 16:24:30

szerintem nem csokken a rafutasos balesetek szama. csak most majd a mogotted jovo megy tebeled, nem te az elotted levobe.

@rekszem: ja, de az az alkatresz kb. 4-6 honapra kell, minden evben ujratervezik az F1 autot a semmibol. termeszetesen a szeriaautoknak is legyartanak egy darabot 4 hetente mindenbol, csak kell az a kb. 40 verzio, mire a vegso valtozat kijon. es azert kell a 40 verzio, mert nem 4-6 honapra keszitenek egy platformot, hanem 4-6 evre, vagy meg tobbre.

es nyilvan a faszi sem teljes idoben dolgozott ezen az egy darabon. van harom parhuzamos projektje, ez az egyik.

is 2011.07.11. 16:28:00

@kozlekedo: ez az. tudtam, hogy en ezt a cikket olvastam mar kevesbe pikirt stilusban, ugyanezekkel a fotokkal.

RonJeremy 2011.07.11. 17:48:27

Mercedes, meg a NAGY NÉMET TECHNIKA, ha-ha! Egyszer elhitették a világgal, hogy amire rá van írva, hogy ,,made in Germany"
az übesrfa*a, de ez már rég nincs így!
MB-,,Az autógyártás jövője" , ja, na szép jövő elé nézünk...
A osztály: BUKÁS, B osztály: BUKÁS,
R osztály: BUKÁS, smart (csatolt rész..) totál csőd, mióta csak van, azóta ráfizetéses, nyomorék kis görcs, csak plázacicák meg metroszexuálisok használják. A Mercedes mint az autóipari dzsungel nagy Akelája, az utóbbi időben egyre több és nagyobb hibákat vét.
Annyiból szurkolok, hogy az új B osztály sikeres legyen, mert magyar embereknek adhat munkát az anyacégnél és a beszállítóknál is, amúgy ezek a bödönformájú mostanság autónak nevezett szörnyszülött verdák olyan messze vannak az igazi klasszikus arányok és jó ízlés , tervezői tehetség ihlette kocsiktól, mint Makó Jeruzsálemtől. Ha Mercedes akkor E vagy S osztály, bár a legutolsó szériák dizájnja igencsak megosztó és eklektikus azokból is.

Sb meg van a BMW mániás haverja vonyíthat itt mint aki szögbe lépett,azon, hogy András meg mert egy kis kritikai élt engedni magának azzal kapcsolatban,hogy a sok marketing rizsa, amivel etették hát finoman szólva sem volt túl gusztusos. De a németek propangandában mindig jók voltak, ( dr. Göbbels Consulting GmbH , mi? ) , szépen el lehet adni a korábbi félresikerült ( alias elcseszett) konstrukciók kijavításást óriási sikerként ( hoppá, hova lett a szendvics padlólemez, valaki megette? Egészségére).
Hát ennyi, kistökösök!

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.11. 17:52:39

nekem is csipte a szemem a pikirt stilusban megirt cikk, de latom masnal kicsapta a biztositekot rendesen :)

nem ertem amugy miert kell ilyen hangnemben irni megha a "Gyoztes Traktor" ulanbatori gyaraban jar az ujsagiro akkor sem, nemhogy a Mercedesnel. ( azert az MB nel - en ugy gondolom - tudhatnak JOL egy s mas dolgot ) en szigoruan az autoipari korforgasban mint vevo veszek reszt, az autokeszitesrol annyi fogalmam van hogy egy szalagon vegig mokoljak emberkek es a vegen kesz a kocsi, de azt gyanitom ha a Mercedesnel ( es NEM a "Gyoztes Traktor Ulanbator 2983-es Uzemegysegenel ) valamire 3-4ev kell hogy a felelos azt mondja ra hogy KESZ akkor valoszinu arra 3-4 ev kell....

kar hogy en itt nem fogok latni se A -s es se B-s Mercit, szerintem a presztizs miatt nem arul az MB USA itt ilyeneket, mint ahogy teherautot es buszt sem, a Merci sprinter itt DODGE sprinter. En ugy gondolom vennek pedig a B-s Mercit.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.11. 17:59:26

@RonJeremy: mond meg most hogy hol lehet a belso diszvilagitas erosseget allitani az S ben, kb egy perc alatt. Ha nem tudod sosem hasznaltal ilyen autot - akkor ne okoskodj.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 18:10:08

Ejj, gyerekek, ez azért szomorú, ami itt lezajlott, na. Én értem, hogy nem tetszik esetleg a cikk hangvétele. Azt is értem, ha a komment nem tetszik. Ezt az itt kommentelők 98 százaléka meg tuja fogalmazni cizelláltan is. Csak az nem értem, miért nem teszi.
Azt meg különösen nem értem, miért kell egymást leanyázni, és irtózatosan személyeskedő hangnemben odamondogatni. És ezt minden tiszteletem és megbecsülésem ellenére (de inkább pont hogy ezért) címezném Shadowbullnak. Mert az világos, hogy a Bandit nem csíped valamiért, de nem hinném, hogy diplomatikus lenne így véleményt nyilvánítani. Nem tudom pontosan, de gyanítom, hogy ha akkora faszságok lennének bármilyen cikkbe leírva, akkor a Gusztáv ne rakná helyre a szerzőket, hiszen napi kapcsolatban állnak.
Ráadásul, mivel ismerem Bandit, meg találkoztam már SB-vel is, meggyőződésem, hogy egy Belsőség találkozón a legnagyobb barátságban vitatkoznának el a dolgokról, még ha esetleg egymással szemben ülve, vigyorogva le is hülyéznék a másikat (amit kétlek). Szóval, ha nem kezdtek el rendesen viselkedni, mindkettőnek büntetésből kötelező lesz megjelenni a Belsőség treffenen, és fizetni egy rundot a másiknak.

uki 2011.07.11. 18:32:17

Ahogy olvastam a cikkemet kb ugyanezek az érzéseim voltak amit fent mát többen megfogalmaztak, de úgy voltam vele biztosan csak nekem nem tetszik. Ezek szerint nem vagyok egyedül. András tud jó cikkeket írni, senki nem tagadja, hogy ért a futóművekhez is, de ez a cikk ez tényleg nagyon fikázós lett. Gyakorlatilag minden sora a merci fikázása. A cikk közben is azon gondolkodtam, hogy itt valami személyes sérelem lesz. Vagy csak ennyire haragudni kell a mercira ha valaki bmw-s? :-) Az a nagy baj a cikkel, hogy ha még az össes fika szóról szóra igaz is, hogy nem élvezetes, nincs lendülete. Persze nem várunk Csikós féle történetvezetést meg fordulatokat (amihez tegyük hozzá Vályi rohamosan nő fel), vagy amolyan kicsit össze vissza csapongó Winkler-es cikket. Sőt még a párhuzam, derékszög Papp Tibi is 100x élvezetesebben megírta volna. Bocsi Bandi, de ez nem mellé ment. Annyira mellé hogy bedobás lett belőle! :-)

uki 2011.07.11. 18:46:55

A másik dolog amin ki tudok akadni, amikor az jön hogy végre alacsonyabban ülhetünk, közelebb földhöz, meg végre milyen sebességgel vehetjük be a kanyart és nem fogunk felborulni. (aláírom hogy pl az A class-éval voltak gondok :-)) de értsük már meg hogy van aki szeret kicsit magasabban ülni, főleg ha idősebb és nem kell lefeküdnie a padlóra a vezetéshez. De az átlag autóvásárlót az sem érdekli hogy elöl vagy hátul hajt az autója és a derékszögű kanyart sem akarja 140km/h bevenni. Egyszerűen egy autót akar, ami kényelmes, jól néz ki, nem romlik el, elviszi A-ból B-be és azt is leszarja, hogy az a motor hány hengeres, de felőle akár egy taliga apró majom is lehet a motortérben.
Hogy miért is írom ezt? Mert az autógyártók arra a vásárlók fent említett 80%-ra terveznek és gyártanak, nem ránk akiket ezek a részletek is érdekelnek. (jól mutatja ezt a megkérdezett 1-es bmw tulajok nagy része azt hitte, hogy első kerék meghajtású a gép)

rekszem 2011.07.11. 19:15:23

@gyvy:

szerintem meg fájdalmasan hülye vagy :)

mert vagy olvasni nem tudsz vagy értelmezni, vagy értelmesen gondolkozni, esetleg egyszerre mind

és nem kell válaszolni, épp eleget olvastam már itten :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.11. 19:53:11

@streetsta: Bullshit, kérlek tisztelettel. (tényleg tisztelettel és tényleg bullshit)

Stump András fizetést kap az újságírásért, és az olvasói meg teljes joggal ideírhatják, ha elszaladt vele a ló.
Ez nem csak egy elfogult írás volt, hanem egy dilettáns gúnyolodás, ami egy posztolotól még csak-csak oké lenne, de egy olyan embertöl, akinek elvileg ez lenne a szakmája, és még pénzt is kap érte, hát minimum súlyos.
Küldjetek mást autógyárba, vagy tartsa meg az ilyen véleményét magának.

Továbbra sem bírjátok a kritikát, csak véditek a védhetetlent.

Hurri Kán 2011.07.11. 20:29:05

@rekszem:
Így van. Itt egyedül te vagy normális, mindenki más helikopter.

gumifust 2011.07.11. 20:36:06

@streetsta: Szep dolog a bekites es igazad is van a hangvetellel kapcsolatban.

Csak legyszives olvasd vegig a cikket es mond hogy nincs igazuk a kommenteloknek . Egy ket megjegyzes oke beszolas lehet a szerzo reszerol mint magan velemeny nade , hogy az egesz cikk ilyen legyen.... .

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 20:46:34

@malenykij polgar: Mondtam, véleménye mindenkinek lehet. De ne személyeskedjünk már, különösen ne olyan emberek ne személyeskedjenek egymással (és itt most mindegy ki kivel), akik alapvetően egy társaság tagjai. Nem akarom megvédeni a Bandit, mert nincs neki arra szüksége, meg aztán se az nincs a fejemben, amit a Bandi tud, se az, amit Shadowbull, szóval igaz üres rikácsolás lenne csak, ha bármi módon állást foglalnék a műszaki kérdésekben.
Egyszerűen csak tudom (igen, biztos vagyok benne), hogy azok az emberek, akik itt rendszeresen írnak -akár szerzőként, akár kommentelőként-, valójában nincsenek ilyen nagyon távol egymástól. Felfogásbeli különbségek lehetnek, amikről lehet vitatkozni, de vitatkozni, nem indulatosan hőbörögni.
Tehát röviden összefoglalva: a kritikának helye van, de mondjuk annál ne legyen alpáribb, mint ahogy a Bandi kritizált a cikkben. Így érthetőbb?:)
Vannak kommentelők, akiktől az ilyesmi teljesen megszokott, nem is vársz mást, mert hiába is tennéd. És vannak, akiknél máshoz vagy szokva.
Erről jut eszembe, csak én nem látom Edénket jó ideje, vagy tényleg nem kommentel?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 20:48:50

@gumifust: Lásd fentebb. Ha a cikkben foglaltakkal kapcsolatosan valami védelemre szolgál, azt majd megteszi a szerzője, ha úgy gondolja.
Én csak szeretek úgy benézni a kommentek közé, hogy jó érzéssel görgessem le a képernyőt.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.11. 20:53:23

@streetsta:
Te tényleg nem érted, hogy Stump András a totalcar újságírója?
És az gerjeszti az indulatot, hogy az újságíró nem elöször adja elö úgy magát, mintha ö alkotta volna az autógyártást?

Vagy szerinted ez a cikk annyira golyóálló szakmai munka, hogy nyugodtan lefordíthatom németre és elküldhetem Stuttgartba?
Mert nekem nem kerül semmibe.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 20:54:39

@rekszem: Azt hiszem, hogy talán úgy lehetne könnyebben érthetően megfogalmazni, amiről már jó ideje vitatkoztok, hogy elégethetsz 10 liter benzint hatékonyan is, meg 5 litert rossz hatékonysággal. És lehet, hogy az utóbbi esetben több károsanyag lesz az égéstermékben, mint a tíz liter elégetésekor. Mert ugye nem mindegy, mennyi oxigént adsz az égéshez, meg a franc tudja még hány paraméter változása befolyásolja az égés tökéletességét. Természetesen olcsóbb 5 litert gázokká és hővé változtatni, de koránt sem biztos, hogy környezetkímélőbb.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 20:57:21

@malenykij polgar: Te tényleg nem érted, hogy nem a cikkről beszélek?
Lefordíthatod, és el is küldheted, de szerintem nálad gyorsabban cselekednek ilyenkor a MB itteni emberei.
Ismétlem önmagamat: vitatkozzatok, mondjátok el egymásnak, miért nem állja meg a helyét egyik vagy másik állítás, vélemény. Csak tegyétek ezt olyan hangnemben, amit ti is elviselnétek mástól.

Hurri Kán 2011.07.11. 20:58:36

@streetsta:
Akkor fordítsuk meg egy kicsit a dolgot, ha szerinted "elviselhetetlen" ez a hangnem. Mit csinálnál, ha valaki a TE cégedről/boltodról, stb. írna egy hasonló hangvételű, hasonlóan "megalapozott" cikket?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.11. 21:09:00

@streetsta:
Ja, már értem.
Szerinted nem az a gond, hogy az újságíró kontár munkát ad ki a kezéböl, hanem az, hogy az olvasók ezt nem elég cizelláltan véleményezik.

Shadowbull 2011.07.11. 21:17:48

@streetsta: "Csak tegyétek ezt olyan hangnemben, amit ti is elviselnétek mástól. "

Pontosan olyan hangnemben teszem.

Egyebkent meg csodalkozom, hogy pont most akadsz ki a stilusomon. Szerintem eddig sem volt a cizellalt udvariassag mintapeldaja, de te tudod.

Edet regen lattam.

sb

Shadowbull 2011.07.11. 21:20:28

@streetsta: Pontosan.

Azt a tevhitet kellene mar elfelejteni, hogy a karosanyagemisszio egyenesen aranyos a fogyasztassal.

Hat nem.

sb

Váltó 2011.07.11. 21:27:43

Kedves mindenki és Shadowbull!
Én és családom ezúton köszönjük a német mérnökök, ha kell több éves alapos kidolgozó munkáját, aminek a mai napig élvezzük áldását.
W124, 2,5 5 hengeres szívódiesel kombi taxi típusú,1994 gyártási évvel, kb 1 000 000 km menetteljesítménnyel a háta mögött. Németországban flotta taxirendelésre legyártott, napi 3 műszak váltásban non-stop dolgozó, gondosan szervizelt taxiként kezdte, Én Budapesten taxiztam vele 1 műszakban, így évi 60 000 km átlagot hajtottam bele.
Ma már nem taxi, a család kedvenc autója, mint a Doxa óra csendesen, precízen jár még hidegben indítva is. Mindig csodálkozunk rajta, valahányszor elindítjuk, és szeretettel vesszük körül.
Csak kopó alkatrészek, és folyadékcserék.
Ebben 3 éve a hidraulikus gömbök újratöltése, nem hiba miatt, karbantartásként. Sima futás, kivasalva az úthibákat.Ha kell nagy sebességgel KRESZ szerint :)) megy, de nem akarsz vele sietni, élvezed a lassú autózást, és a tájat - vidéken - Védjétek az alapos munkát végző precíz, értékteremtő és jövőt építő arra érdemes embereket a világ bármely táján. Leszólni könnyű, én még babakocsit sem terveztem és építettem, de ha fogok őszülő fejjel, akkor majd talán leszólok egyet-egyet :))

Shadowbull 2011.07.11. 21:46:23

@streetsta: "akkora faszságok lennének bármilyen cikkbe leírva, akkor a Gusztáv ne rakná helyre a szerzőket, hiszen napi kapcsolatban állnak."

Pedig szoktak allni, es ugy latszik a Gulyasnak van ertelmesebb elfoglaltsaga is. Igy jobb hijan en fikazom a cikkeket :)

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 21:49:58

@gyvy: @malenykij polgar: Mondom, ha értenék annyira hozzá, hogy meg tudjam teljes bizonyossággal ítélni, kinek van igaza, megtenném (vagy esetleg kussolnék, mert kell a francnak, hogy az ember a kedves ismerőseivel rúgja össze a port).
Ezért nem is megyek bele a cikk, illetve az ellenvélemények tényszerű vitájába. Azt ti megteszitek magatok, és ez így van jól.

hifgif 2011.07.11. 21:51:02

@streetsta:

Ezt igazából elsőre is megértettem. Ami kicsit bosszantó, hogy a szakértő urak azt szeretnék megmagyarázni, hogy ez egy teljesen természetes dolog, mármint a nagyfogyasztás-alaocsony kibocsátás, alacsony fogyasztás-magas kibocsátás. Akkor is ha ugyanazt a katalizátort használjuk, és akkor is ha dugóban araszolunk, meg laza 50-el poroszkálunk.

Mert ha ez igaz lenne, akkor a városokban a zöld autók a crazok lennének katalizátorral szerelve és nem a hibrid toyoták.

hifgif 2011.07.11. 21:52:31

hifgif = rekszem

érdekes, az itthoni gépekről! ezt a nick nevet adja a rendszer, és tippem sincs, hogy miért, még csak nem is én írtam ezt....

Shadowbull 2011.07.11. 21:55:25

@hifgif: senki nem probalt neked ilyet magyarazni.

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 21:57:58

@Shadowbull: Jó, persze, világos, hogy nem a brit királyi udvar etiketje szerint szoktál vitatkozni, de tudjuk mindketten, hogy a Bandira különösen ugrasz. És éppen ezért most az átlagosnál is "karcosabb" lett a dolog.
"Pontosan olyan hangnemben teszem." Naná, hiszen egy csapzott hajú mocskos rokker vagy, nincs is ebben semmi meglepő.
És igazából azért sajnálom, hogy kissé csapkodósba ment át a dolog, mert ha ilyenkor vitaszerűen kezdtek el beszélgetni az egészről, az mindenkinek jó, mert érdekes dolgokat tud meg az ember. Míg abból, hogy valaki azt állítja valamiről, hogy marhaság, mire a másik kijelenti, hogy az az igazi marhaság, hogy az marhaság, hát, nem nagyon van a hasznomra, na. Szóval, igazából a rohadt egoizmusom beszél belőlem már megint:)
Edének remélem semmi baja, kicsit már hiányzik...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 22:00:23

@Shadowbull: De ő megkapta az egészet még a megjelenés előtt, a levlistán...
Persze, lehet, hogy ő túlságosan visszafogott a kritizáláshoz.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 22:05:04

@hifgif: Nem, nem erről van szó. Inkább valami olyasmiről, mint ha mondjuk az izzadást károsanyag kibocsájtásnak vennéd. A bevitt grillcsirkéket meg a fogyasztásnak. Egy kigyúrt állat sokkal könnyedébben cipel fel az emeletre lassan egy olyan súlyt, amit mondjuk egy girnyó erőlködve, izzadva tudna csak felvinni. Persze, a nagy darab ember több grillcsirkét fog a végén bepuszilni, hiszen neki a saját súlyát is vinnie kellett, meg egyébként is nagyobb a bele, de a kis krapeknak a pólójából kell majd a vizet facsarni.
Tehát vannak helyzetek, amikor bár nagyobb a fogyasztásod (részterhelésen), de kisebb a károsanyag kibocsájtásod.

Rocko- 2011.07.11. 22:06:12

@streetsta: a témából kiszakítva: "de nem hinném, hogy diplomatikus lenne így véleményt nyilvánítani."
pedig ez itt a véleménnyilvánítás helye. :)

Kopi3.14 2011.07.11. 22:16:44

@Stump András: Pedig sikerült a trójai faló tetejéről hintened az igét. Mellékeld már kérlek, mégis mi alapján vagy ilyen kurva okos!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 22:20:34

@Rocko-: Ilyenkor szoktad mondani: szövegértés egyes, fiam, leülhet:))
Mondom "így", miszerint ilyen stílusban, na.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.11. 22:23:57

Na, beszéljünk sokkal fontosabb dolgokról, amik ráadásul offok is: ki tud online Mitsubishi Sigma 92-96 Workshop Manualt? Akár pénzt is adok érte, csak tudjam, hogy minden, ismétlem, minden benne van. Persze a W108-hoz is jöhet ilyesmi.

Kopi3.14 2011.07.11. 22:25:15

@rekszem: ugyanolyan használat, városban ötven, ugyanazon az útvonalon, lakott területen kívül 90/100, autópályán 130. Ekkor váltótól függően is hatalmas elte´rések lehetnek a között, mikor megy egy kis pöcsköszörű teljes terhelésen, s mikor egy nagy dög nagyon részterhelésen.
Károsanyag kibocsátáshoz pedig ennek is hatlamas köze van.

Rocko- 2011.07.11. 22:32:41

@Kopi3.14: de látod hogy nem érti mi az a rész meg teljes terhelés. ;(

Hurri Kán 2011.07.11. 22:33:50

@Rocko-:
Nem baj, (rész)teher alatt nő a pálma :D

PRND2L 2011.07.11. 22:42:34

@Kopi3.14: hogy kedvenc (volt) főnökömet idézzem "éves szintre kivetítve!"
De jó lenne egy olyan feketedoboz az autókon amelyik 10mp-enként rögzítené a motor fordulatszámát és a használt fokozatot,akár éves vagy teljes élettartamra kivetítve! Ebből aztán szépen lehetne látni/kiszámolni mekkora a károsanyag-kibocsájtás...

A véleményekről pedig egy kiváló színész örökérvényű mondata ugrik be: A vélemény ,olyan mint a segglyuk - mindenkinek van! - Clint Eastwood.

Gelu 2011.07.11. 22:47:40

Annyit mondok csak , hogy w 246... megéri majd a pénzt ez a kocsi már akinek..épp ez kell .. bár én rohadtúl utálok mindennap rajta doglozni :D

misinator 2011.07.11. 22:54:57

Már úgyis régen szóltam hozzá /Még szerencse!?/

Semmi nagyívű nem fogalmazódott meg bennem, csak egy-két közhely:
Kezdem azzal, hogy volt szerencsém(?) vezetni A-Mercit: 140-est. A viszonyítási alap a tajparaszt Albeám: ,Hááát...ahhoz képest egy ipari hulladék.
Se rugózási komfortban, zajban, minőségérzetben nem volt különb s akkor még politikus voltam...
A konkrét kocsi 57000 km-es garanciális motorcseréjéről meg inkább nem is írok...

De mielőtt nekem esne bármelyikőtök is, újfent megemlítem, hogy az autógyártók nem jótékonysági intézmények, nem lelkes manufaktúrák, vagy lánglelkű autóépítők, hanem keményen profitorientált cégek, bonyolult struktúrával; annak minden átkával, öntörvényűségével, hétköznapi ember számára g.ci értékrendjével /lásd reluxa pénzügyi szemlélete/.

Tehát az, hogy egy autó, tv, hűtőgép stb. tulajdonságai találkoznak a fogyasztó igényeivel, az jó szerencse, a csillagok együttállása, semmi több.
Most ne gyertek a közvélemény kutatásokkal, meg őszinte "jótakarunk"-kal, merthogy csak egyet említsek: fényszóró izzó csere szakszerviz igénye, ami nonszensz a műanyagfröccsöntés világában...
A gyártókat igenis csak annyira őszintén érdekli a felhasználó, amíg nincs parasztlázadás, ami veszélyeztetné a tervezett eladásokat: Lásd A-Merci borulása, Audi TT spoilere, meg még ki tudja..

A Golf kategória megcélzása meg igenis nagy kihívás még egy ilyen nagy múltú cégnek is, lásd már buktak is vele.
Most újra nekirugaszkodnak,s millió piaci, meg házi szempontrendszer szerint próbálnak valamit gyártani, amit nem is túl drága gyártani, de elmarad a parasztlázadás, az elkényeztetett újságíróknak is tetszik, de öncélúan nem túlbonyolított.

Bonyolult az ember, hát még ha bonyolult a környezete is...

PRND2L 2011.07.11. 23:04:57

@misinator:" De mielőtt nekem esne bármelyikőtök is, újfent megemlítem, hogy az autógyártók nem jótékonysági intézmények, nem lelkes manufaktúrák, vagy lánglelkű autóépítők, hanem keményen profitorientált cégek, bonyolult struktúrával; annak minden átkával, öntörvényűségével, hétköznapi ember számára g.ci értékrendjével /lásd reluxa pénzügyi szemlélete/."

De jó esetben azok, mármint lánglelkű autóépítők, viszont ez manapság elég ritka dolog, többek közt ezért is tart ott a mai autógyártás ahol....

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.07.11. 23:19:19

@misinator:
>A Golf kategória megcélzása meg igenis nagy kihívás még egy ilyen nagy múltú cégnek is, lásd már buktak is vele.

Aha, csak a B-Klasse 24%-os piaci részesedése a kompakt egyterüek szegmensében verte a Zafiráét meg a VW Touranét a német piacon. És az a gyártó célja.
Nem véletlen, hogy ennyire rákészülnek az utódra.

misinator 2011.07.11. 23:42:27

@malenykij polgar: Kösz az infót.
Összekevertem az A-val.
Az A-t az ára ugye ebben az árérzékeny /Magyarország/ szegmensben a Golf osztályba sorolja nálam...
A platform meg ugye ugyanaz.

Shadowbull 2011.07.12. 07:07:04

Azt el is felejtettem mondani, hogy a Szente Laci jo cimboram.

Egeszsegunkre, Lacikam! Isten eltessen!

sb

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.07.12. 08:26:15

@Shadowbull:
"a Szente Laci jo cimboram" -lemaradtam.

rekszem 2011.07.12. 08:34:25

@Kopi3.14:

ok, ezt értem

Csak feltételezem, hogy létezik egy optimum érték amit tömeg-teljesítmény-légellenállás viszonylatban városi araszolásra, országútra és autópályára számolhatunk. És ezt nem nagyon láttam leírva senkitől, mert ennek hiányáéban az egyszerűen a nagyobb a jobb elve érvényesül, ami a józan paraszti ész szerint is minimum sántít.

Shadowbull 2011.07.12. 08:38:08

@rekszem: figyi, ez a vita mar akkor is unalmas volt, amikor a masik helyen folytattuk.

De emlekezz mar vissza legyszi, hogy onnan indultunk, hogy az egyik kommentelo azt kifogasolta, hogy hogyan lehet az, hogy o a 20 eves szarjara piros matricat kap es nem hajthat be a varosba, az uj nagymotoros autok meg zold matricat kapnak.

ez volt a kiindulas. Euro nullas pocskoszoru vs. Euro 5-os M3.

sb

rekszem 2011.07.12. 08:50:51

@Shadowbull:

ezen csak az "segítene", ha minden autó hirdetésben kötelező lenne feltűntetni mennyi a káros anyag kibocsátása

sőt... ez közérdekű adat, ezért én köteleznék minden autógyártót és tulajt, hogy mondjuk a csomagtérajtón is tegye láthatóvá ezeket az értékeket egy sablon szerint.

Lehet elsőre ez viccesen hangzik, de valójában egyáltalán nem az.

Shadowbull 2011.07.12. 08:53:10

@rekszem:

Az Euro normat kotelezoen feltuntetik a katalogusban.

Nemetorszagban meg ragasztgatjak a matricakat ezek alapjan.

sb

rekszem 2011.07.12. 08:57:18

@Shadowbull:

én arra gondoltam, hogy a pontos értékeket tüntessék fel a fogyasztási normákl szerinti ciklusokra vonatkoztatva

mert pl. én sem tudom hogy egy euro 4-es besorolás milyen széles mennyiségi sávot takar, ill. így jól látható lenne, hogy melyik motor pontosan milyen anyagot ereget a levegőbe, pl. dieseleknék a korom, ami a benzinesnél nincs vagy sokkal kevesebb, stb.

Shadowbull 2011.07.12. 09:02:41

@rekszem: sok ertelme nem lenne.

sb

rekszem 2011.07.12. 09:04:37

@rekszem:

szerintem ösztönözné a gyártókat arra, hogy jobb értékeket adjanak meg, mert a mostani rendszuerben nem jelenik meg ha valaki túlteljesíti a normát, és az sem ha valaki éppen csak hozza a szintet

Shadowbull 2011.07.12. 09:07:28

@rekszem: lehet, de nem valoszinu. A jelenlegi szintek elerese is igen koltseges dolog.

sb

rekszem 2011.07.12. 09:12:11

@Shadowbull:

társadalmi nyomás esetén azért elmozdulhat a dolog, és ezt lehet, hogy segítené

mindenesetre egy matrica felrakása nem lenne költséges dolog, és ha netán nem is lenne haszna, hát kára sem nagyon

Gulyás G 2011.07.12. 13:03:52

@rekszem: "én arra gondoltam, hogy a pontos értékeket tüntessék fel"

Nem lennénk tőle okosabbak. A gyártó számára a határérték a cél, egészen pontosan egy biztonsági tényezővel a határérték alá belőtt érték. Ennél jobbat nem érdekük csinálni. Ha jobb lenne az emisszió, azonnal változtatnának a beállításokon, hogy a határértékre kerüljön az emisszió, mert így jobb fogyasztás érhető el. Vagy egyszerűen kisebb, olcsóbb katalizátort szerelnének fel. Feleslegesen nem költenek egy centet se.

rekszem 2011.07.12. 13:11:51

@Gulyás G:

törvényi szabályozásra gondoltam, pontosan az általad említettek miatt

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.13. 05:35:23

@rekszem: ezen csak az "segítene", ha minden autó hirdetésben kötelező lenne feltűntetni mennyi a káros anyag kibocsátása

nyitott kapukat dongetsz, a kisteherautok kivetelevel Californiaban igy csinaljak. highway/city re lebontva.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.07.13. 05:38:41

@rekszem: "tarsadalmi nyomas"

Magyarorszagon? Ugyan, Ferenc testvert nem tudtak elkergeti 4 evig, pedig az fontosabb dolog lett volna. De ne politizaljunk.

@Shadowbull:

A jelenlegi szintek elerese is igen koltseges dolog.

na ez az egy dolog amit nem tudok elfogadni az autogyartoktol. Senkinek nem kotelezo autot gyartani es eladni ( nyeresegessen ) de kotelezo nem szennyezni a kornyezetet, arra torveny is van. ( hatosagi szabalyozas ) sokba kerulne tiszta autot gyartani? sokba kerul a legzsak? akarmi? haaaat akkor ragjak meg a ceruza veget, de azt indoknak - foleg a kornyezetvedelemben - hogy sokba kerul, azt nem tudom elfogadni. Kevesebbet osszanak szet a reszvenyesek kozott ev vegen, azt kene megprobalni talan....
süti beállítások módosítása