A regadóemeléssel csak tovább hazudunk

  2011. július 06. - Stump András Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

hazug

Olyan ez a sarc, mint egy benyögött mentőhazugság, amiből már nem lehet kikeveredni. Pedig lenne tuti megoldás.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr283043371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

banana republic2 2011.07.06. 14:36:02

Csatlakozom az ellőttem szólóhoz (Kelci), nekem is egy 15 éves, Németországból behozott autóm van. Prémiummárka, kevés km-rel (leigazolható, megkaptam hozzá az elmúlt 15 év összes besárgult javítási számláját, műszaki vizsga adatlapjait, mindenhol az aktuális km-óra állással). Kinti ára 2000 EUR volt (jelenleg alig több mint félmillió Ft), négykerékmeghajtású, dízel, kombi, 140 LE, digitklímás. Országúton 7 literrel elmegy, városban 8. Robosztus, megbízható, könnyen javítható. használati értékben nem nyújt többet egy sokmilliós autó sem, megbízhatóságban meg pláne nem. Természetesen a presztízse messze nem ugyanolyan mint egy 10 millás mostani luxusautónak, de a használati érték, kényelem, biztonság és főleg megbízhatóság terén mindenképp megállja a helyét egy akár új középkategóriás kocsival összehasonlítva.

rekszem 2011.07.06. 14:36:23

@Shadowbull:

de most miért beszélsz mellé? nem a kivételek a lényeg, hanem azonos használat mellett (mondjuk bejárok vele dolgozni, ugyanazon az útvonalon, hasonló vezetési stíliusban), akkor a kissebb és a nagyobb fogyasztású, de azonos környezetvédelmi besorolású motor közül melyik fog több káros anyagot a levegőbe eregetni?

rekszem 2011.07.06. 14:38:23

@phrascarica:

a teherautó áfáját azt vissza lehet igényelni, ha jól tudom

a személyautót, ami csak a vezető kényelmét szolgálja, na annak az áfáját ne lehessen már visszaigényelni

Shadowbull 2011.07.06. 14:43:02

@rekszem: es azt nekem honnan a bubanatos faxbol kene tudnom, hogy te hogy vezetsz?

a digitalisan, akkor a nagyobb tobbet bocsat ki.

ha nagypapasan, akkor valszeg egyforma, de lehet a nagyobb kevesebbet.

Ha a ketto kozott valahol, akkor az adott uzemallapottol fugg.

sb

Phrascarica 2011.07.06. 14:49:27

@rekszem: "a személyautót, ami csak a vezető kényelmét szolgálja, na annak az áfáját ne lehessen már visszaigényelni "
Miről beszélsz? Miben különbözik egy Fiesta teherautó és személyautó változatban? A plusz üléssor? Mellesleg pedig cégautóadót kell fizetni a Fiesta után is! Ezt mivel magyarázod?

subtotal 2011.07.06. 14:50:27

Végre sikerült értelmes megoldási javaslatokat leírni.

Ezután már csak egy lépés van hátra: be kell bizonyítani a leírt megoldásról, hogy:
- rossz lenne az autóvásárlóknak
- jó lenne az újautó lobbinak

Abban a pillanatban, hogy a feltételek fennállnak, be fogják vezetni.
Mondjuk a környezeti besorolás alapján történő sarcolást lehet, hogy mindezek mellé meg fogják lépni. Hogy igazán igazságos legyen.

rekszem 2011.07.06. 14:53:59

@Shadowbull:

szerintem konkrétan leírtam,hogy azonos vezetési sítlus mellett, de lehet ez nem elég konkrét mégsem

ok, ha az a szakvéleményed hogy 16 literes fogysztás és azonos sítlus mellett egy euro 4-es bmw kevesebb káros anyagot bocsát ki, mint mondjuk egy hasonló műszaki szinvonalú, de csak 6 litert fogyasztó autó, akkor én ezt elfogadom és terjesztem rád hivatkozva :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.07.06. 14:54:46

@rekszem: Miért?
Ha a teherautóban van rádió, klíma, hűtő, menetstabilizátor, szervókormány, stb, amik csak és kizárólag a vezető kényelmét szolgálják, és azoknak vissza lehet kérni az áfáját, akkor ilyen erővel miért ne lehetne visszakérni az autóét is?

Szóval nem a kényelmi szolgáltatás a határvonal.

kissfero 2011.07.06. 14:55:03

Lehet itt csócsálgatni sokáig a regadót, de egy a tömör lényeg, az. hogy minket a saját államunk kifoszt, éhbérért kell melóznunk, mert annyit elvesz a fizetésekből, mindenen beszedi a sarcot, ő maga taszít bennünket a szegénységbe. Az államot és az azt fenntartó „herenépet”, a politikusokat kellene radikálisan lecsökkenteni, mert ők mint a vérszívó piócák élősködnek rajtunk. Mit érdekelne bennünket a regadó, ha mi is annyit kapnák a munkánkért kézhez, mint tőlünk nyugatabbra. Itt van a döglött eb elásva.

Shadowbull 2011.07.06. 14:55:46

@rekszem: az oke hogy azonos, de milyen?

Mindegy, ha eddig nem ertetted meg mit akarok mondani, akkor ezutan se fogod.

sb

kissandor 2011.07.06. 14:56:57

@Avatar: Ja a Toyota sose romlik 14 év alatt 2 autóval volt gond, aha hát szerintem meg a Toyotának ennyi jutott marketingből, szépnek nem nevezheti, sportosnak se maradt ez és mint ahogy a reklámszövegek sem igazak így ez sem, Ugyannyi toyota romlik el mint bármelyik más, kérdezz csak meg barmelyik szervízest. Egyébkint itt egy gyakori probléma pont a prius celláival:ezinearticles.com/?2002-Toyota-Prius-Battery---How-to-Repair-Your-2002-Toyota-Prius-Battery&id=3682484

rekszem 2011.07.06. 14:57:19

@phrascarica:

@kolbászoszsömle

ha a céges pisitike kap egy cégautót magán használatra akkor az ne legyen már áfa adómentes

de tulajdonképpen ha veszek egy autót saját zsebből,. és azzal járok be dolgozni, akkor az is leget áfa mentes

meg az ebédem is, mert anélkül nem tudok dolgozni

meg a cipőm is, mert azzal sétálok napközben

meg a .....

rekszem 2011.07.06. 15:00:21

@Shadowbull:

én értem, hogy meg akarsz győzni arről, hogy a sávon belül van megoszlás, és néha a jobb műszaki szonvonal kompenzálja a magasabb fogyasztást

csak éppen én arról beszélek, hogy azonos feltételek mellett, azonos műszaki tartalommal (katalizátor), ha neked a nagyobb (alap) fogyasztás kissebb kibocsátást jelent általánosságban, akkor csak gratulálni tudok, még úgy is, hogy nem vagyok mérnök

de lehet a bringa pufogja ki a legtöbb kormot, mert az se nem fogyaszt, se nincs katalizátora....

Budapesti Szexipari Vállalat 2011.07.06. 15:07:29

regisztrációsadó-táblázat

Így írják.

Hogy a faszba publikálhat rendszeresen valaki, aki a magyar helyesírás alapjaival sincs tisztában?

Shadowbull 2011.07.06. 15:11:26

@rekszem: azt kene megerteni, hogy siman lehet hogy a 20 literes fogyasztas kevesebb karos anyag kibocsatassal jar mint az 5 literes.

CO2 nem karosanyag, mielott idekeverned.

sb

Hurri Kán 2011.07.06. 15:13:08

@Shadowbull:
"CO2 nem karosanyag, mielott idekeverned."

Előbb lesz Kínában demokrácia, mint hogy ezt emberek megértsék...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.07.06. 15:15:18

@rekszem: Ne vagdalkozz!
Te mondtad, hogy ne legyen az áfa visszaigényelhető, MERT kényelmi szempontokat szolgál a megvett dolog.
Én csak annyit mondtam, hogy NEM a kényelmi szempontok léte/nemléte a határvonal az áfa visszaigénylésének lehetősége során.

"a személyautót, ami csak a vezető kényelmét szolgálja, na annak az áfáját ne lehessen már visszaigényelni"

Ezt írtad!
Ez alapján CSAK a kopasz teherautó áfáját lenne szabad visszaigényelni, az összes kiegészítőét pedig a tempomattól a klímán át a kipörgésgátlón keresztül a rádióig, mint kényelmi felszerelést ki kellene venni az elszámolható, visszaigényelhető cuccok közül.

Viszont, ha ezek benne lehetnek, akkor miért ne lehetne benne az autó?
Segíti-e a termelékenységemet, ha nem kell buszoznom, a buszhoz igazodnom?

Phrascarica 2011.07.06. 15:17:58

@rekszem: látom alkalmazott vagy, de abba gondolj bele, hogy ez mind a fizetésedre is kihat (bár nem hiszem hogy valaha is megérted)
Én egy Mercedes Vianót vettem céges célra, mert használom áru cipelésre is meg a család cipelésére is (céges használat kb 85%) mi a bánatos f@szért nem kaphatom vissza az ÁFÁt, plusz miért kell havi 15e Ft cégautóadót fizetnem?
Ha veszek egy Vito teherautót és egy Passatot használtan az miért jobb az államnak? Eltörölték annak a lehetőségét is hogy ha nem használom magán célra akkor ne kelljen fizetni cégautóadót sem.

subtotal 2011.07.06. 15:18:15

@gyvy: persze, maga a CO2 nem káros, mert akkor a szóda káros lenne. Akkor meg nem lehetne fröccsöt inni.

De azért a mérték itt is érték. :)
Nem véletlenül lesz itt 3 hengeres dízel meg atmoszferikus sor6 mentesítés @Shadowbull: munkáltatójánál.
Tényleg sb, amiről lehetett olvasni (itt persze nem), hogy ősztől a 25d is négyhengeres lesz, az igaz?

Hurri Kán 2011.07.06. 15:21:11

@subtotal:
Ne is mondd... 528 benzines sor néggyel...

közösperonos átszállás 2011.07.06. 15:23:26

@Shadowbull: "az oke hogy azonos, de milyen?"

Mondjuk mondhatjuk azt simán, hogy jellemző használat, meg átlagos. A jónép itthoni autóhasználatának 90%-át simán le lehetne fedni saccra 50 olyan scenarioval, mint teszemazt "dugózás a Körúton" meg "csorgás hazafele 40-60 között, időnkénti pirossal". (Eleve a szabványos ciklus is valami ilyesmi akarhatott lenni.) De ne mondd, hogy eddig ezt nem értetted. :-P

Aztán meg persze az eredmény lehet ilyen is meg olyan is, szóval nem tudunk semmit, de ez szvsz egyszerű terelés. Erős tipped simán lehet (sőt van is, lásd "kiallnal es veszitenel.").

Shadowbull 2011.07.06. 15:24:25

@gyvy: co2 hiszti, ez van.

azert van meg 6 henger, meg 8 is, ha valakinek az kene.

sb

rekszem 2011.07.06. 15:25:36

@kolbászoszsömle:

vezető kényelme = magán használat, és az hogy reggel a munkába is azzal megy, meg napközben sem ül bkv-ra

közösperonos átszállás 2011.07.06. 15:25:51

@kolbászoszsömle: "
"a személyautót, ami csak a vezető kényelmét szolgálja, na annak az áfáját ne lehessen már visszaigényelni"

Ezt írtad!
Ez alapján CSAK a kopasz teherautó áfáját lenne szabad visszaigényelni, az összes kiegészítőét pedig a tempomattól a klímán át a kipörgésgátlón keresztül a rádióig, mint kényelmi felszerelést ki kellene venni az elszámolható, visszaigényelhető cuccok közül."

Amúgy nem, azt írta, hogy a személyautóét azért ne lehessen visszaigényelni, mert az CSAK a vezető kényelmét szolgálja. Az extrás teherautó részben szolgálja a vezető kényelmét, arról semmit nem mondott (az ár szétbontását meg te se gondoltad komolyan, ugye?).

Shadowbull 2011.07.06. 15:25:57

@közösperonos átszállás: A "kiallnal es veszitenel" az a Euro 0 kisauto vs. Euro 5 nagyautora vonatkozott.

a euro 5 kisauto vs. euro 5 nagyauto a kerdeses.

sb

rekszem 2011.07.06. 15:27:50

@phrascarica:

ezt nem tudom, mert tényleg alkalmazott vagyok félig, és a másik felem is bringával jár tárgyalásra :)

régen volt cégautóm, jártam az országot, de most már más a munkaköröm

közösperonos átszállás 2011.07.06. 15:29:35

@gnme: "dehát mér csak ol'tájmerként megy ez? mér nem úgy, hogy kapcsiból magyar há betűs rencám ... "

Passz; lehet, hogy lehetett volna úgy is, csak így olcsóbb volt. Meg az is lehet, hogy ez a tiltás csak annyit jelent, hogy nem vághatják kapásból vissza, hogy hátöcsém, karbis autó, mégis mit képzelsz, ezt itt te sohasenem, hanem meg kell indokolniuk, hogy oké, haver, ha ezt meg azt kicserélteted, jó lesz az (pl. az angliai/ír kocsiknál is cserélni kell a lámpát, ha behozod).

Avatar 2011.07.06. 15:31:23

@SomeSeed: Azért a hibrid felára nem 3,5 misi.

@kissandor: Nem meghibásodásról volt szó, hanem akkuszett cseréről.

közösperonos átszállás 2011.07.06. 15:31:35

@PRND2L: Ez már megint itthoni kormányok (akik tele vannak népfelhatalmazással, mint kifejtetted) sara, köze nincs ahhoz, hogy szabad-é az EU-n belül. Ha szabad, attól még lehet rossz.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.07.06. 15:31:40

@rekszem: A vezető kényelme =/= magánhasználat!

Szerintem kényelmesebb a klímás autó, még akkor is, ha nem használom magáncélra.

@közösperonos átszállás: Én nem gondolom komolyan, de ha esetleg olvassa valami nünüke, akkor lehet, hogy lesz belőle valami, mert hogy van má az, hogy nem elég, hogy nem izzad, mert klímás az autója, de még az áfát is visszakéri, hogy jól érezze magát!
Nem azért van a kormány, hogy nekünk jó legyen, hanem, hogy igazságosan tudjon sanyargatni!

rekszem 2011.07.06. 15:32:35

@Shadowbull:

akkor miért nem adnak meg konkrét értékeket a legjellemzőbb káros anyagokról, mint. korom, szém monoxid, stb., ahogy a co2-ről megadnak?

jah, és valami életképesebb fogyasztási norma kellene

rekszem 2011.07.06. 15:34:13

@kolbászoszsömle:

most miért kötöd ebet a karóhoz?

ki a francot érdekel, hogy klímás-e a teherautó?

az érdekel, hogy ha magánhasználat az nem termelés, ergo a magánhasználatra vett autó az áfa köteles

vagy most mi ezen a bonyolult?

Darázs Csaba 2011.07.06. 15:34:58

Az esztelen hibrid eszmefuttatáshoz csak egy megjegyzés:

"Egy Toyota Prius vagy egy Honda Jazz Hybrid esetében mások az arányok, hisz mondjuk mi az utóbbival képesek voltunk 4,4–6 l/100 km fogyasztással járni."

4,4–6 l/100 km fogyasztást BÁRMILYEN 1,300-1,500 köbcentis benzines autóval el lehet érni, pláne CVT váltóval. Az, hogy a Toyota marketingeseinek sikerült az amerikaiakat 80 Le-s autókba ültetni egy hybrid felirattal, csak a magyar tv-hozókat tévesztette meg. A világon sehol sem jelent adóelőnyt a hybrid matrica, hiszen a nap végén a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás számít csak, ebben pedig nem az Atkins-motor jelenti a csúcsot.

A Mercedes példa pedig azért sántít, mert a magyar illetékrendszer nem az alacsonyabb fogyasztású, kisebb károsanyag kibocsátású diesel verziót támogatja, hanem a ritkafémekkel, környezeti kárt okozó akkumulátorokkal felpakolt, 150 kg-mal nehezebb hibrid-et.

Shadowbull 2011.07.06. 15:36:13

@rekszem: mert nem az a szabaly.

sb

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2011.07.06. 15:37:06

@rekszem: Most akkor a vezető kényelme szerinted egyenlő-e a magánhasználattal vagy sem?
Tanácstalan vagyok!

subtotal 2011.07.06. 15:38:15

@Shadowbull: ájvé.
Pedig nekem olyan szimpatikus volt az a motor.
Finom járáskultúra, bevált korábbi 30d technika, pont elég teljesítmény.
Most meg lesz belőle egy csúcsra csippelt 4 hengeres. Nem értem miért kellett a Merci után menni ezügyben.
Marad a 30d, mint egyetlen opció.

közösperonos átszállás 2011.07.06. 15:38:35

@phrascarica: "Ha veszek egy Vito teherautót és egy Passatot használtan az miért jobb az államnak?"

Mert a Passat használatát nem írod le költségnek, ellentétben addig a teherautód üzemeltetésének 15%-ával. Vagy te azokat a gázolajszámlákat, amikkel csak az iskolába vitted a családot, nem tennéd be a könyvelésbe soha, becsszó?

"Eltörölték annak a lehetőségét is hogy ha nem használom magán célra akkor ne kelljen fizetni cégautóadót sem."

De egyúttal csökkentették a cégautóadót is, nem?

rekszem 2011.07.06. 15:39:32

@Shadowbull:

nem, de attól a tények még nem változnak, és akinek több esze van egy bontott csirkénél, azért közelítőleg eltalálja az arányokat

persze a jó megoldás még mindíg az lenne, ha mindenki a zárt utastérbe vezetné a kipufogót, és akkor magánüggyé válna a szennyezés kérdése

Shadowbull 2011.07.06. 15:41:59

@subtotal: senkinek nincs kedve egy valag buntetest kifizetni mert tullepte a ra ervenyes CO2 flottaemisszios hatart.

Ugyhogy ez van, ha 6 henger kell, veszel dragan :)

sb

Phrascarica 2011.07.06. 15:42:56

@közösperonos átszállás: "amikkel csak az iskolába vitted a családot, nem tennéd be a könyvelésbe soha, becsszó?"
még így is hogy megtehetném -mert kifizetem a 15e/hó cégautóadót- legalább 30%-nyi üzemanyag számlát nem teszek be a könyvelésbe, mert elvész, külföldi, vagy csak nem lenne miatta nyereség és akkor nyígnak a NAVnál :(
"De egyúttal csökkentették a cégautóadót is, nem?"
NEM! Régebben csak azt számoltam el szgk. menetlevéllel amit el lehetett!

subtotal 2011.07.06. 15:46:38

@Shadowbull: nem lehetne inkább a drága 6 henger helyett valami bajban lévő, olcsó kisautókat gyártó céget megvenni és azzal lehúzni a flottaátlagot?
Ott van mondjuk mindjárt az Opel. :)
Ezek szerint az egyre terjedő kompakt propellerflotta az elsőkerekes szubkompakttal se lesz elég?
Akkor tényleg cudar világ jön.

Phrascarica 2011.07.06. 15:46:46

@közösperonos átszállás: "Mert a Passat használatát nem írod le költségnek, ellentétben addig a teherautód üzemeltetésének 15%-ával. "
A többség úgyis vesz hozzá számlát és magánnéven van a Passat, ergo lecsalta, ki járt jól már megint? Szerinted? Tehát tök mindegy hogy a NAV mit akar úgyis csak ésszerű(nek ítélt) adót fog kapni a vállalkozásoktól.
Tudod van egy jó mondás: "Aki sokat markol keveset fog!"
Mennyire igaz!

Jesus4871 2011.07.06. 15:46:49

A regisztrációs adónak van haszna. Mi leszünk az EU Kubája. Még 15 év múlva is ezek a romok rohangálnak majd az utcán. Régi házak , régi autók, ezek majd ide delejezik a turistákat. A retro feeling nagyon menő.Ez lesz az országimázs. Az lesz a jelmondatunk: Mi ragaszkodunk a régi értékekhez! (85-ös Escort-95 ös Toledo) Mindenki veterán verdával hasít majd.(Munkahely teremtés! Kell a szaki aki szegeli a romokat) Az új autókon meg külföldi rendszám lesz(ha nem szlovák akkor más), tehát turisták, pörög majd tőlük az idegenforgalom.Fellendül az ország!
Gondolom ezért van regadó, ezért lesz regadó, és ezért emelik is. :)

Matyi21zs 2011.07.06. 16:29:17

Kedves cikk író!! lehet te könnyen beszélsz a havi 300e ftos nettóddal, hogy kapunk 5 év haladékot majd autót venni. a szemét akkor is ott lesz az út szélén ha egy darab vasat nem hozunk be az országba!! azok nem 10éves autó műszerfalak meg alkatrészek. az olyanokat eladják. lada meg egyéb dolgokat látsz az út szélén ami már a cigánynak sem kell. és miért?? mert elmész mint rendes ember a legközelebbi szeméttelepre (gyál, ASA) és oda nyögnek neked a a csomagtartónyi cuccra "10e lesz"!! angliában ezek a telepek mind ingyen működnek!!!!! tegyük fel!! van egy gyerekem a következő útban van már. minden nagyszülőm él szóval esélyem sincs a másik két testvéremmel, hogy örököljünk valamit!! ha igen akkor 3 felé esik. albérletben élek a csalásommal mert 28 évesen érdekes lenne a szülők nyakán a családdal! éjjel-nappal hétfőtől vasárnapig dolgozok, hogy a havi 300e nettót hazavigyem. van egy 16 éves tranzitom, valamit meg szeretnék külföldről hazahozni. a nejem átlag 120e nettót kap. és akkor adnál öt évet, hogy vegyek egy újat???? még a cikk elején kicsit örültem is, hogy igen ez a csávó jól mondja. de sajna a végére elcseszted!! hát hol érdekel, hogy a nepperek csődbe mennek?? ezek mind azok akik a gyors és könnyű pénzszerzés útját választották amik általában rövid életűek!! hol érdekel valakit, hogy a szaros 16éves opel vectrája csak 300e-et ér amikor 300e-ért 10 éves külföldit vesz amik ugye szervízeltek és nem magyar tulajdonostól van(tisztelet a kivételnek)!! jössz it, hogy milyen király csávók ezek a kereskedők meg minden, hogy itt még olcsóbb az autó mint a németeknél. ja. mega fizetésünk is csak a negyede annak amit ők keresnek!!!! havi 500e ből én is tudnék venni új autót 8évente!! köszönöm, hogy hozzászólhattam a cikkhez neked pedig kedves cikk író remélem eljön majd egy nehéz idő az életedben amikor majd a föld alá kívánod majd a regadót a politikusaiddal együtt!!! szép napot

kissandor 2011.07.06. 16:29:56

@Avatar: Te ezt írtad: "Milyen cellákat kell cserélgetni? A Prius 1997-es indulása óta mintegy 2 millió kelt el és kb 2 db akkucserés eset volt összesen..."
A valóság pedig ez: " Many owners have put off repairing their batteries until their cells are completely dead. In this case, you will need to replace or rebuild your 2002 Toyota Prius battery." Egyszerűen olvasd végig a szöveget vagy keress az interneten, nem hibátlan a prius sem, nem kell ez a marketing szöveg. Szerintem az egész hybrid technológia, meg kompletten ez a környezetvédelmi őrület egy felkapott divathullám, amibe nagyon sok dollármillárd van valakinek.

Atengerimalac 2011.07.06. 16:40:22

Jesus 4871. Nagyon igaz! És a retro feelinget erősíti, hogy emberek ezreit lehet majd látni, akiket lepukkant Csepelekről, kivénhedt Ikarusokból fognak egyenruhás, gumibotos öreg rendőrök sorba állítva a talicskáikhoz vezetni. Közben luxus Audikon kivonul a politikus gárda és megtekinti serény munkájuk eredményeit. A kedvenc képem pedig az, amikor virtuális 7000 milliárdért megépül az a 3-400 km autópálya, amit az emelkedő díjak miatt alig fog rongálni a forgalom. Ebben az országban nincsen olyan agyrém, ami ne öltene testet pillanatok alatt. Még a jó és tényleg helyes dolgokból is olyan abszurditást bírnak csiholni, ami megdöbbentő. A regisztrációs adó mérséklése helyett, ezen a címen emelés? Ha szépen lassan kiépítenék az árakból, akkor a növekvő forgalom adóbevétele busásan behozná a veszteséget! Vegyük az üzemanyagokat! Az árak emelkedése miatt visszaesett a kereslet. Ha 5-10%-ot ejtenék az árat némi önmérsékléssel az adótartalomban, akkor az egész forgalom növekedésével többszörösét nyernék. A másik csodatett. A bioetanol adóemelése, holmi energiatartalom ideológiával megtámogatva. Azt az etanolt, amit itthon bekever a MOL, illetve árusítanak bizony itthoni alapanyagból állítják elő itthon. (Mi erre a bizonyíték? A német bioetanolból tankolva 10%-al alacsonyabb fogyasztást produkál a kocsi, mint itthonival etetve.) Ez a pénz, ami az etanol megvásárlásában manifesztiválódik itthoni munkahelyeket támogat. Olyanokat, akik adóznak, nem segélyért állnak sorban, nem állami gigaberuházásokon fognak kétes minőségben kényszermunkát végezni. Mitöbb az etanol itthoni előállításával tényleg nőne az energiafüggetlenedésünk. Mert hurrá, hogy megint magyar a MOL többségi tulajdon, de én úgy tudom, hogy ettől egy kanyi köbcenti olajtöblet sem keletkezett hazánk litoszférájában! Szóval van a propaganda és vannak a tettek. Erős a disszonancia közöttük, hogy finoman fogalmazzunk!

Érdekes 2011.07.06. 17:58:24

gyerekek mit izgultok?Valahogy a mindenkori kormánynak be kell szednie az elmúlt 50 év alatt ellebzselt hitelt/költekezéseket (15-20.000mrd huf?).és nyilván legjobban a munkástöbbség xopik.Ők meg kapják a mégtöbb fizut és emellett lehet mutyizgatni okosba :) Az a baj, hiába zavarják el a mindenkori bandát, ugyanolyan jön helyére :D Lehet itt okoskodni a cikkekkel, gyűjtsenek aláírást a regadó eltörlésére :D

khaleeji 2011.07.06. 18:12:29

a regadóbevétel 2010-ben 25 milliárd ft volt.

a máv veszteségére az állam évi 220 milliárd ft-ot költ az adófizetők pénzéből.

a bkv-ra 40 milliárdot, a 62 évnél fiatalabb fegyveresek nyugdíjára pedig 60 milliárdot.

263 2011.07.06. 19:27:14

Nem olvastam végig az eddigi hozzászólásokat, ha írtátok bocs.

Magyarázza meg a cikkben elhangzó:

"ha elfogadjuk az állítást, hogy az öreg autók társadalmi kárt okoznak"

szöveget, lehetőleg a cikkíró(ha ő elfogadja)!

Nem szoktam trágár szavakat ideírni, de azért ez túlzás, a k... nénikéjét annak aki ilyet állít!

Mitől okoz társadalmi kárt, egy 1995-ös TDI Golf, a maga 5,5-6,5 liter gázolaj elégetésével, EURO 2-nek megfelelő füstölésével, minimális szervízigényével?

Esetleg egy 1993-as W124 300D, ami szintén EURO2, sosem romlik el.

Azzal, hogy mindkettő még évekig gond nélkül jár, elfogadható mértékben füstöl?

Az a "társadalmi kár", hogy nem veszünk pár évente új, korszerűnek kikiáltott autót?Ez baromság. Ez annak a kára, aki nem (gyártó, állam, semmirekellő mindenkit lehúzni próbáló csibész kereskedő-javító) tudna enélkül könnyedén gazdagodni.

Erre gondolom válasz a fenenagy környezetvédelem. Na azt se mondja senki komolyan, hogy egy tovább üzemeltetett régebbi autó összességében több környezetszennyezést okoz, mint, ha megsemmisítenék, plusz az új autó gyártásakor keletkező szennyezés,és az újabb hamarabb elhasználódó alkatrészek előállításakor létrejövő. Ha ezt mind figyelembe vesszük, megint érdekes eredményt kapunk, nem feltétlenül az autócserélgetés javára.

Szóval, mi az a társadalmi kár, és nem a szegény szerencsétlen gyártó,kereskedő elmaradó haszna érdekel, nem is az állam kevesebb bevétele, hanem valami értelmes válasz!

Köszönöm!

United Steaks 2011.07.06. 19:30:13

Az volt már, hogy "el kell menni innen, talán már itt sem vagyok"...

sutpet 2011.07.06. 19:31:00

@stofilol:
Nálad a pont ez így van, Sőt a közvetlen befecskendezéses benzinmotoroknál is van jelentős koromkibocsájtás, hasonlóan mint a dieselnél.

United Steaks 2011.07.06. 19:31:53

@263:
Gondolom, költői kérdés volt...

263 2011.07.06. 19:32:40

Egyébként a társadalmi kár meg az, amit a sok hülye csinált, hogy ész nélkül hitelt vett fel, és az ország eladósodott, viszont volt szép új, környezetbarát társadalmi hasznot hozó autója, amíg a bank el nem vitte. Aztán vett egy szarabbat az új autója előttinél, de már azt sem tudja fenntartani.

sutpet 2011.07.06. 19:34:51

@fogash:
Nagyon tetszik, pözsókereskedő mondja meg a tutit.

A Suzuki tagja már ennek a díszes társaságnak?

isti75 2011.07.06. 20:04:44

Regadóóóó Muhahahaaaa. Marad a 4,2TDI-n a szlovák rendszám. További jó adózást kívánok mindenkinek! (persze magamnak nem kivánom.)

laci_52 2011.07.06. 20:40:41

"ha elfogadjuk az állítást, hogy az öreg autók társadalmi kárt okoznak"
Nem fogadjuk el! Sokan kényszerből tartanak autót, mert anélkül nem tudnak létezni, életvitelükhöz nélkülözhetetlen, például közösségi közlekedés nélküli helyen laknak. Emellett csórók is. Talán őket kellene belehajszolni a drága hitelbe? Hadd furikázzanak két falu között a húszéves csotrogányokkal, melyek hátsó szélvédőjén a közismert felirat van: "Ez öreg, de ki van fizetve". Nem fogják tönkretenni az erdőt a kicsit több CO-t tartalmazó kipufogógázukkal. Az öreg autók fenntartásának megdrágítása, megnehezítése csak az autókereskedőknek és a bankoknak érdeke.

komikus 2011.07.06. 21:00:49

Még pár hónapot adok az államnak,aztán kint veszek én is autót.Valamikor összeszámoltam,kb.10 féle adót fizetek, amiből az ingyenélőket és a spekulánsokat hízlalják.Engem ellenőriz,szorít,présel,aki hivatalosan dolgozik.Ahol tud, levesz,ezért én is ezt fogom tenni.-Ő kezdte...

Schneider Ádám 2011.07.06. 21:18:32

@rekszem: Az mindegy, az a lényeg hogy a szaros oldalával szpemmelhessen.

Avatar 2011.07.06. 21:23:28

@kissandor: Rákerestem az általad idézett "valóságra", de semmi konkrét infot nem találtam arra vonatkozóan, hogy az a "many owners" valójában mit is jelent, viszont 80 dollárért eladnák az akku szerelési know-how-t... Szóval ez legalább annyira marketing szöveg, mint amit én idéztem a totalcar-os cikk alapján.
A környezetvédelem valóban nagy biznic egyeseknek, viszont a "beleszarok a környezetbe" hozzáállás legalább annyira biznic másoknak.

hoseman 2011.07.06. 21:23:42

...tisztelt totááálkár! csak nem egy régi "pártner" (vagy reexportőr ?) ösztönözte ennek a remek cikknek a megírását??...

Rocko- 2011.07.06. 21:25:16

@rekszem: no, lassan eljutunk a mindenki járjon lóval témáig?

Frw 2011.07.06. 21:45:14

Röhej ami itt folyik!
Majd annyira nyúlnak a hibridautókhoz is a következő lépésben, mint az E85-höz! Nehogy már a magyarnak jó legyen bármi is! Magyarok ezek???
Majd mi sem leszünk. Jól elmegy innen mindenki. Gondolkodni kellene, de az nem megy!

Rocko- 2011.07.06. 21:49:53

@263: a társadalmi kár a régebbi autók rosszabb emisszójára értendő.

Rocko- 2011.07.06. 21:52:59

@laci_52: tetszik - nem tetszik, az autók káros anyagokat termelnek. azt meg az emberek belélegzik, szervezetükbe kerül és megbetegednek tőle.
ez káros a társadalomra.

hauptrichter 2011.07.06. 22:07:39

Igazad van, Tibi, ez is megérne egy népi kezdeményezést!

Grifter 2011.07.06. 22:17:35

Jól értem, hogy ha mondjuk behozok egy Supra-t, akkor HATMILLIÓ FORINT ragisztrációs adó?

:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Mégjó, hogy akármilyen más rendszám lesz rajta. Nevetséges.

263 2011.07.06. 22:27:10

@Rocko-: Ez így nagyon jól hangzik, de amíg a régebbi, de jó minőségű autók nagyon sokáig alkatrészcsere nélkül tudnak menni némi emisszió többlettel, addig a mai modern motorok nagyságrendekkel szervíz -és alkatrészigényesebbek lehetnek.Pont azért, hogy teljesíteni tudják az előírásokat nagyon kevés tartalékot hagynak bennük. Azokat a hamarabb elfogyó alkatrészeket is le kell ám gyártani, és nem a semmiből, hanem nyersanyagból, és többnyire nem megújuló energiával működő, nem 0 emissziójú alkatrészgyárakban ám. Hozzájön még az egyre igényesebb kenőanyagok gyártásának emissziója, nyersanyagszükséglete.

Ráadásul a mai környezetbarát autók se oxigént pöfögnek, legfeljebb valamivel kevesebb mérget, mint a régebbiek.

Az lenne a "társadalmi haszon", ha 1-2 évente megvennénk a legújabb autókat? Igen, ha a társadalom alatt a gyártókat, kereskedőket, bankokat, államokat értjük.
Ha az emisszióról beszéltél, továbbra is az a véleményem, hogy a rengeteg új autó előállítása biztos, hogy kizsákmányolóbb a környezetre nézve, mintha jó minőségű, sokáig használható autókat sokáig használnánk. Persze akkor a fent említett valós munka nélkül igen jól élő embereknek dolgozni kéne, ami ugye nem helyénvaló, társadalmilag káros lenne.

Egyébként a sok hozzászólással azt hiszem jól fizetjük az újságíró urakat is, akik átérzik a társadalmi károk lényegét. Ha (ne történjen meg) eljön az az idő, hogy ilyen cikkek leírásával olyan színvonalon nem lehet már élni, ahogy néhányan most teszik, akkor kíváncsi lennék mit szólna a cikkíró úr, ha az ötleteit hirtelen valóra váltanák a döntéshozók. Mondjuk napi 8 óra munkával a minimálbérnél kicsit több fizetést kapna, és arra ösztönöznék adóemeléssel, hogy 5 éven belül új autót vegyen?

Shadowbull 2011.07.06. 22:28:15

@subtotal: lehet hogy ma meg eleg lenne, de a hatarokat folyamatosan szigoritani fogjak.

Az Opel meg kell a halalnak :)

sb

Stratocaster 2011.07.06. 22:44:37

Én abszolút felháborítónak tartom, hogy a lakosság kárára akarják életben tartani a hazai új autó kereskedőket. A válság kezdete óta több ágazatot is maga alá temetett a kereslet visszaesése (pl. építőipar, élelmiszer ipar egyes részei), de gyakorlatilag lesz@rta őket az állam.

Azt is figyelembe kellene venni, hogy belátható időn belül a lakosság nagy részének esélye sem lesz új autó venni, az egyetlen normális lehetőség, a nyugatról behozott elfogadható használt autó. Nem szégyen ez, csórók vagyunk (lettünk?) sajnos :-(

subtotal 2011.07.06. 22:56:27

@Shadowbull: igen, sajnos fogják szigorítani. Mostmár az USA-ban is olyan CAFE értékekről beszélnek, hogy csak pislogok.
De azért én inkább kiegyeznék egy kisebb teljesítményű, de ezért kevesebbet fogyasztó sor6-tal addig is, mint egy felpiszkált 4 hengeressel, ami nagyobb teljesítményt ad le.
Egyszerűen nem tudom a jövőbeli 5er-emet 4 hengerrel elképzelni. Inkább lemondanék méretről (tudom a BMW koncepciójába egy 2 literes sor6 nem illik bele) és teljesítményről, mint a sor6-ról. Azaz a végén odajutok, ahova a gyárnak jó. Többet fizetek.
Ez már tiszta népnyúzás :DDD

JawasZoli 2011.07.07. 00:10:52

@kolbászoszsömle: megmondtad a tutit, egyetertek veled, es a cikkiro meg arrol akarja meggyozni az embereket, hogy az jo nekik, ha szopatjak oket. hat menjen a kurva anyjaba. megint a gazdagabbakat segiti ez a kurva fideszes csurhe, lasd 16%-os szja peldaja, lasd kevesebbet fizet egy BMW X6 gazdaja, ha be akarja hozni. na szoval errol ennyit. ki a faszt erdekelnek az autokereskedok? senki nem kenyszeritette oket bele. csak jo uzletet latnak benne. a kormany meg addig szoritja a szijjat amig birja az ember.

Kiflitzsömlével 2011.07.07. 00:12:02

Ennyi hulyeseget mint ebben a cikkben, Andras, te is a regado elszenvedoje vagy, de egy suletlen olvasoi levelre alapozva irsz egy tetelt, aminek semmi alapja sincs.

Kiflitzsömlével 2011.07.07. 00:13:18

@JawasZoli: "cikkiro meg arrol akarja meggyozni az embereket, hogy az jo nekik, ha szopatjak oket."

- pontosan, annak ellenere, hogy o is szenvedoje ennek. Szerencsetlen.

JawasZoli 2011.07.07. 00:14:40

@Stratocaster: jol mondod testver, az allam szarik bele, es kit erdekelnek az autokereskedok?? nem fontosabb az elelmiszeripar? az EU fittyent egyet es bezarjak a cukorgyarakat, olcsobb a lengyel tej mint a magyar, kinabol hoznak fokhagymat, stb, stb, ja minden annyiba kerul, vagy dragabb mint angliaban vagy nemetorszagban, (elemiszer). rossz vicc. de sikeres volt az EU elnokseg. hurra, most oruljunk?
felhuztam magam

JawasZoli 2011.07.07. 00:21:24

gyorsan megneztem a motorkerekparok regadojat, hat meg a legnagyobb hengerurtartalomra is csak 23e Ft egy 20 eves motorra. az nem szennyezi a kornyezetet? azon biztos nincsen katalizator, meg Euro500 norma. lehuzas az egesz. kereslet van ra? megsarcoljuk. kutyanak sem kell, adjuk ingyen. KAPITALIAMUS dul hazankban semmi sincsen a "dolgozo nepert".profit, megterules, meg kompatibilitas, stb jol hangzo divatszavak.

Kiflitzsömlével 2011.07.07. 00:27:27

@Shadowbull: Az s400H eseteben nem az az irrelevans, hogy mennyit fogyasztott a TC-nal, hanem az idealis korulmenyek kozt vegzett laboratoriumi tesztek, amelyek a mindennapi forgalmi szituaciot nem kepezik le.

Grifter 2011.07.07. 04:00:46

@Grifter: Fura volt ez nekem, megnéztem, 800 az a 8m. Mi hiányzik a táblázatból?

Shadowbull 2011.07.07. 07:58:58

@subtotal: Az USA adatok trukkosek, mert ha jol tudom, a hatarok csak a szemelyautokra vonatkoznak. A SUVok meg nem azok arrafele.

Lesz Sor6, nagyobb teljesitmenykategoriaban.

Hogy ez a gyarnak jo-e? Ketseges.

sb

Shadowbull 2011.07.07. 08:00:21

@JawasZoli: "minden annyiba kerul, vagy dragabb mint angliaban vagy nemetorszagban"

Ezt nehogy elhidd mar. Magyarorszagon sokkal olcsobbak az elelmiszerek, mint Nemetorszagban.

sb

Shadowbull 2011.07.07. 08:01:39

@Kiflitzsömlével: "az idealis korulmenyek kozt vegzett laboratoriumi tesztek, amelyek a mindennapi forgalmi szituaciot nem kepezik le."

a mindennapi forgalmi szituacio jellegenel fogva lekepezhetetlen.

sb

közösperonos átszállás 2011.07.07. 08:57:00

@Shadowbull: "a mindennapi forgalmi szituacio jellegenel fogva lekepezhetetlen."

Tökéletesen szimulálható? Nyilván nem.

(Az adott témához szükséges pontosságal) becsülhető? Naná, hogy.

közösperonos átszállás 2011.07.07. 09:01:44

@263: "Nem szoktam trágár szavakat ideírni, de azért ez túlzás, a k... nénikéjét annak aki ilyet állít!"

Pedig ja, még pénzben is kifejezhető a dolog. Ilyenekre kell gondolni, mint passzív biztonság, környezetszennyezés (abból is kimondottan a más emberek orra alá füstölés és ennek TB-kassza--terhelő folyományai, ez most úgyis sláger ugye), komfort, ad absurdum fogyasztáscsökkenés. Nyilván minden viszonyítás kérdése, "régi" autóból is van hat litert fogyasztó, meg klímás, meg biztonságos is (bár ritkán egyszerre).

Mint ahogy vannak hátrányaik is (elsősorban anyagi fronton). A dolgok ritkán fekete-fehérek, csak az egyik oldalt kiemelni minimum csúsztatás. :-)

Akos_79 2011.07.07. 09:58:50

Nekem egy bajom van a regadóval, hogy ha még jól tudom haszon gépjárművekre nem kell reg adót fizetni. Ez totál nonszensz!

subtotal 2011.07.07. 10:09:26

@Shadowbull: hát biztos nem véletlenül a drágább sor6-ok maradnak meg a kínálatban és nem a szegény 25d. :)
Én csak ennyire gondoltam.

A CAFE nekem úgy tűnik, bár nem annyira dúrván, mint a szgk kategóriában, de SUV-k esetén is emelkedik:
en.wikipedia.org/wiki/Corporate_Average_Fuel_Economy#cite_note-3

Shadowbull 2011.07.07. 10:17:35

@subtotal: ennel egyszerubb a magyarazat: a gyengebb sor6ot konnyebben ki lehet valtani egy eros negyhengeressel.

azert a 300+ lovas kivaltasa eleg maceras lenne :)

sb

subtotal 2011.07.07. 10:23:23

@Shadowbull: ugyanmár, hengerenkénti triplaturbót bele!! :DD

Kiflitzsömlével 2011.07.07. 13:54:43

@Shadowbull: "a mindennapi forgalmi szituacio jellegenel fogva lekepezhetetlen"

- pedig ez az, amire az atlag usernek szuksege van. Ezert is erthetetlen, hogy miert irtad azt, hogy a TC meresei irrelevansak. Hiszen nem azok, ok a mindennapi forgalomban hasznaltak a gepet.

csunyadiszno 2011.07.07. 14:14:58

Kedves posztíró, azt nem vetted figyelembe, hogy a magyar lakosságot ezzel egyszerűen autóhitel felvételére kényszerítik. A te ötleteddel is ez a baj. Ez akkor működne rendesen ha az átlagfizetés elég lenne ahhoz, hogy ne kelljen egy új autóért szinte mindenkinek kilátástalan kölcsönt felvennie. Azt se látod tisztán szerintem, hogy amíg az én 30 éves autóm még mindig kiválóan működik, addig ezeket a mostaniakat max 5 év múlva kukázni kell, vagyis az én autóm helyett hat másikat kell gyártani, szervizelni, majd elbontani. Szóval lehet, hogy nyomom a gázolaj füstöt de összesítsd a környezetterhelést hat másik legyártott autóhoz képest, beleértve az autógyár energiahasználatát, a kitermelt alapanyagokat stb. Komolyan gondoltad, hogy ez a mesterségesen felpörgetett vásárlási kényszer hosszútávon jobb megoldás és környezetkímélőbb?

Phrascarica 2011.07.07. 17:44:58

@csunyadiszno: "ezeket a mostaniakat max 5 év múlva kukázni kell, vagyis az én autóm helyett hat másikat kell gyártani, szervizelni, majd elbontani."
Ezeket az oltári baromságokat honnan veszed?

foolproof 2011.07.07. 18:20:07

Egyet mondjatok, mikor ezek a taknyok nem hazudnak...mér' ez lenne a kivétel? Itt sose a legésszerűbb, ráadásul máshonnan kölcsönvehető módszer lesz bevezetve, hanem ami az éppen aktuális seggfejgarnitúra kedvére való. Pont.

Phrascarica 2011.07.07. 18:51:01

@csunyadiszno: ...ja és még egy kérdés a Te autódból (típusból) hány százalék szaladgál a legyártott darabszám arányában ma? 1-2%?

JawasZoli 2011.07.08. 00:52:53

@Shadowbull: sajat szmemmel latom hogy angliaban kb ugyan annyiba kerulnek a cuccok, kiveve a tokehust, erts, nyers hus, az olcsobb. a berekhez viszonyitva meg ...

cso zsi 2011.07.08. 08:27:07

@rekszem: "régen volt cégautóm, jártam az országot, de most már más a munkaköröm "

Ezek szerint van valami tapasztalatod a témában, nem csak egy szimpla bringástroll vagy.

Mesélj arról, hogy is használtad anno a cégautót.
Akiket én ismerek, nem azért kapják a cégautót, hogy "reggel irodába, este haza, közben gyerekszállítás az óvodába-iskolába" legyen a menetrend.
Hanem azért, hogy szükség esetén (értsd: kötelezve van rá) otthonról menjen az ügyfélhez, vagy ügyfélnél végezve mehessen haza. A nap bármely időpontjában, ettől "rugalmas" a munkaideje is.
Némelyiküknél gyerek sincs, mert a család ilyen létformájába bele sem férne.

csunyadiszno 2011.07.08. 12:09:38

@phrascarica: Onnan veszem, hogy a mostanában gyártott motorok sem bírnak 200e.-nél többet, egyszerűen elhasználódnak ennyi idő alatt, az egész autóval együtt. Eldobható, műanyag cuccok, eleve úgy vannak kitalálva, hogy ez lesz a sorsuk, mivel jönnek az újabb normák, előírások és elavulnak. Mindennek semmi köze a környezetvédelemhez, ennek a folyamatos vásárlási kényszerhez van köze, a már említett okok miatt. Amúgy meg, nem jó példa az én autóm, mert azt a típust elég könnyű a végtelenségig életben tartani. Annyit mondok, hogy bontatlan a motorja (igaz már gyenge) de lassan eléri a 900-ezres futásteljesítményt. De biztosan környezetkímélőbb lenne helyette elhasználni néhány új autót.

anti76 2011.07.12. 21:59:16

Az egész regadó egy humbug. El ne higgye már valaki, hogy ez az egész cécó a környezetszennyezés leküzdésének eszköze.
Csak a pénzről szól a dolog. Van autód? Akkor gazdag vagy. Legalábbis van pénzed. Ergo tudsz miből fizetni.
Olybá' tünik mintha az emberek úri passzióból járnának régi "fospisztolyokkal", legalábbis ebből az alaptézisből indul ki a kormányzat.
Nem azért mert nincs pénzük egy új(abb) autóra.
Csak az újautó-lobbi miatt találnak ki ilyen szemétségeket.
Egy autó nem csak használati tárgy, mint pl. egy vasaló, miért bűn, ha vki ragaszkodik a kocsijához?
Mert állítólag környezetszennyező?
Az való igaz, egy euro1-es kocsinak magasabb a CH, NOx, stb értéke, de ha abszolúte tökéletes az égés, akkor is van CO2 kibocsátás ami az üvegházhatás legfőbb okozója. Erről kussolnak. Persze gond, ha a sok SOx-től a savasesők helyileg kinyírnak egy erdőt, de a klímaváltozásba, amit a CO2 okoz, abba mindannyian beledöglünk. Ja, és amikor az én autóim a boldog vadászmezőkre költöznek (egy 18 éves BMW és egy 14 éves opel), könnyedén újrahasznosítják majd mivel gyakorlatilag vasból van nagyrészt mind2. Egy modern kocsiban nagyon sok nyák meg mikrovezérlő meg kompjuter van. Azokkal mi lesz?
Az a trendi meg az EU-komform, ha max. 8 éves korukig használjuk a kocsit, igaz? Na akkor aktív autós életemben (kb. 50 év) kb hat autót használok el, amik tele vannak elektronikai hulladékkal, amiket nem túl egyszerű újrahasznosítani.
Ha ellenben 20 évig használok egyet akkor kettőt, esetleg hármat kell utánam elbontani.
Biztos az új környezetbarátabb?

Amúgymeg Németországban is büntetik a régiautó-tulajokat-ahogy a cikk írja- lám, ott is vannak "őrültek" akik meg akjarják tartani a "fospisztolyukat" és nem akarják a döntéseiket a fogyasztói társadalom igényeinek alárendelve meghozni.

Rekspa 2011.11.11. 17:40:28

Csak az autók regadójának a csökkentését javasolták vagy a motorkerékpárokét is? Az érdekes lenne, hogy egy verda regadója fele annyi lenne, mint egy 125-ös robogóé!:)
süti beállítások módosítása