Ma sem éltünk hiába

  2011. június 27. - Csikós Zsolt Címkék: túra opel torpedo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mint tudjuk, úgy tartják, ha az ember felesége már benne van a korban, érdemes lecserélni fiatalabbra, a leggyakoribb tipp a harminchat évest két tizennyolc évesre. Mi vasárnap hasonló dolgot műveltünk a két vén Opellel, amit hoztunk – letettük őket, hogy a látványukat leváltsuk kábé másfél ezer fiatalabbra. Természetesen azért huszonöt évnél öregebbekre, mert autózásban efölött minden pedofíliának számít, ugye tudják.

Szerintem nem volt kétezer autó, de az 1500-at simán elhiszem. Egy gigantikus mező tele kocsival, egy kisebb mező, ahol szintén álltak, mint a heringek, valamint egy vadregényes, ősfás, kanyargós utas, kistavas, zegzugos, óriási park, ahol a legjobb cuccok bújtak meg szétszórt csoportokban. Nyilván a rafinált ősveteránosok ezeket a helyeket foglalták el először, ezért is került ide a színe-java mindennek.

Eladó volt. Kilencezer euróért

C-Type Jaguar, amivel ma is versenyeznek, 112 lóerős Abarth 1000 TCR (tudják, a faros Zastava, ha igazán taplók akarunk lenni), meg persze, számomra a rendezvény sztárja, egy 180-as Ponton-Merci az utolsó szériából, pontosan abban a színben, mint az én Dezsőm volt, még mielőtt Csabi kilakatolta volna. Olyan szép, amikor ennyire jó is, hogy eldöntöttem: megtartja az eredeti színét.

Letérdeltünk és megcsókoltuk: 1000 TCR

Bárkihez oda lehetett menni, azonnal hosszú beszélgetések kezdődtek, nem volt itt sznobéria. Ezt azért is mondom el, mert az rüsselsheimi Klassiktreffennek erre a részére már nem jutott el a kamera, itt magunkra maradtunk Pistával, Tomi ugyanis visszament a szállásra megvágni a délelőtt, a másik két helyszínen felvett videót.

Azt a kisfilmet most lenyomjuk itt. (Vigyázat! Szókimondó, durva szöveg!) Nagyjából minden érdekességet elmondtunk(amit ismertünk), amikor készítettük, bár én még nem láttam, hogy Tomi mit vágott ki a félórányi anyagból, mert most, vasárnap éjjel negyed egykor Keller Laci szobájában ülünk a földön Pistával, isszuk a Metaxáját, a film pedig csak olyan fél-háromnegyed óra múlva érkezik. Nyilván sokat metszett belőle, máskülönben nem tudnánk átküldeni. Mindenesetre nézzék szeretettel, mi igazán nagy örömmel készítettük. Ami kimaradt, az talán részben ott van a galériában. Holnap kora este megyünk végre haza a családhoz, mert már eléggé hiányoznak, bár a buli szenzációs volt. Mission completed, we're packing. (De előtte még azért belenyalunk a tejfölbe, de erről később. - Pista)


Közben persze megejtettük hosszú idő után az első felszabadult, semmittevős autózásunkat Csikkal, bebarangoltuk Rüsselsheim és Frankfurt környékét, fürödtünk a napfényben és a holdvilágban is, csodálatos semmittevés volt. Egy picit tán jól is éreztük magunkat, ne irigyeljék, megérdemeltük. Beszámolunk róla bővebben is, ahogy elmeséljük azt is, milyen az új veteránautó, addig csak némi hangulatkép- és videó. Nagyon mennénk már haza, de mégsem bánjuk, hogy itt voltunk. Köszönünk mindent, most ideje feldolgozni a látottakat és az olvasó elé tálalni. -Pista-

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr573017520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Németautós 2011.06.27. 04:15:36

Hát lehetséges, hogy az az E21 nem eredeti Alpina, de azért nagyon szép darab,bár mondjuk egy cápa BMW nem is lehet más, csak királyság!

Németautós 2011.06.27. 04:42:08

Az E21 azért szép darab, még ha valószínűleg nem is eredeti Alpina,de hát tudjuk, egy cápa BMW mindig királyság.

Németautós 2011.06.27. 04:48:42

B+, először nem ment el a kommentem, most meg kiadja mindkettőt..mindegy, lényeg a lényeg.

Peter48 2011.06.27. 05:20:15

Kedves Csík!
Ez a cikk nyilván a Metaxa-kóstolgatás középső fázisában született, a csukláson túl, a hányáson még éppen innen, muszájból. Olyan is.Rüsselsheimről tízkötetes beszámolót várunk.
Más: kinyitom a fotógalériát, meg is nyílik a 60/114. képnél és akkor most előre, vagy hátra? (megfejtés: előre 1-ig, becsuk, kinyit, hátra). És ez minden galériátoknál így van! Ráadásul a képek feléhez semmi info, a "családi üzenetek" nem érnek!
Bocs a kritikáért, de az eddigi színvonalad kötelez! Büntiből hatalmas, folytatásos beszámolót várok (várunk).

Ironpen 2011.06.27. 06:41:26

Engem is bosszant, hogy a legtöbb cikkhez tartozó fotógaléria a sokadik képnél kezdődik, de meg kell "hekkelni" a dolgot. A böngésző címsorban a "current_image_num=48&image_size=l" résznél a "num=0"-ra átírod, akkor odaugrik az 1-es képhez. Mondjuk így 2011-ben illő lenne ezt kulturáltabban megoldani a honlap készítőinek...

pickapu 2011.06.27. 06:43:41

Hasonlóan épített sorhatos Jawa-t hozott a 2003-as siroki motorostalálkozóra egy pesti srác. Elmondása alapján két évig építgette, a legnehezebb dolog a blokkok összehangolása volt, hogy ne rázza szét mindenét. És akkor még a vázat, meg a hátsó villát is át kellett méretezni, mert egy erősebb gázadásnál csavarta mint állat.
Azóta nem láttam, de akkor azt hiszem, még a motorszépségversenyen is díjat nyert.

Pajkos kisdömper 2011.06.27. 06:48:16

Tudod a hosszúorrúú..a zsidómerci......
Basszátok meg,sirok:))))

Zsomatograf 2011.06.27. 07:20:40

Miért van az, hogy a rövid videók féltávról újraindulnak hang nélkül? Vagy csak nekem?

Rocko- 2011.06.27. 07:25:13

@Zsomatograf: technikai malőr.
gondolom a lassú net bekavar vele.
nálunk is.

Rocko- 2011.06.27. 07:31:42

Pista kommentárja a legjobb. :)))

Opel P1 · http://www.pbcomputer.hu/ 2011.06.27. 07:42:26

Pista megmondta, nem kell parázni :)

Schütii 2011.06.27. 07:47:08

mi ez a "Ford GT40"-es videó?

tybcsi 2011.06.27. 07:53:34

Azért az beszarás hogy minden autó orra alatt kartonlapot látok:))) Azért mégis csak egy német mezőn van a rendezvény nem pedig albániában :))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.06.27. 07:58:37

@Középnyugger: Ha elolvastad a posztot -mert elolvastad-, akkor nem értem a reakciód. Minden le van írva benne. A többi majd jön, ezt azért kaptuk, hogy addig is legyen mit nézni.
A videókhoz, képekhez: a De Tomaso!! Mint ha kölökkorom valamelyik meccsboksza elevenedett volna meg. A szín, a türhő arányok (gigantikus hátsókerék, felcsapott segg), letaglózott.
Pick up Amazon? Jól láttam? Mögötte meg nagy gázzal a hat hengeres oldalkocsis motor. Beszarás a hangja.
A fagyis Transit meg még izgalmasabb, mint bármi, amit ebben a témában láttam, mert első szériás, nagy dobozos ÉS rövid tengelytávú, szimplakerekes. Eddig meg szerintem csak prospektusban láttam ilyet.
És igenis, a Pontonnak, ha szép, ez a szürke árnyalat is jól áll.
Pista kölcsön-veteránjában a kormány felülete... Mint ha még ember nem érintette volna. Nekem nem kiemelt kedvencem a Commodore/Rekord, de ez a kocsi annyira gyönyörű...

harcosaladar 2011.06.27. 08:02:53

Ba...a meg! Hogy én hülye! Itt lakom a Majna Másik oldalán konrétan 6 km.re Rüsselsheimtól! Szerintetek elmentem?

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.06.27. 08:03:46

Ja, még egy mondat: ha valaki az első képtől szeretné nézegetni a galériát, van rá egyszerű megoldás: a galériában alul, a kis képeknél megfogja a csúszkát, teljesen balra húzza, rákattint az első képre, és voilá! Már lehet is kattintgatni.

Schütii 2011.06.27. 08:08:19

Kedves Szerző(k).Nem kéne a képeket (sem) kommentálni. Majd mindenki feldolgozza amit lát. Szerintem nagyon nem illik a narancssárga szín az E3-hoz.
(Faros Zasztava, jah, aminek lényegében nincs is fara...)

Schütii 2011.06.27. 08:12:13

@streetsta: No, igen, én sem vagyok informatikus de valahogy rájöttem hogyan lehet gyorsan a 1. képtől nézegetni a galériát. De látom vannak itt hekkerek akik inkább feltörik az oldalt, azt a túlművelt betyár szencségit...

ChPh 2011.06.27. 08:13:28

Ahh, ezekre a képekre csak nyálat lehet csorgatni, de ha nem fogom vissza kiszáradok és elporladok :D

zoozo 2011.06.27. 08:14:01

a képeken bosszankodóknak (én is közéjük tartozom) üzenem, hogy alul kinyit kis képek ---> katt az elsőre, és akkor nem kell átírogatni mindenfélét. Alapból ha jól tudom rejtve van így katt a kis nyilakra alul.

ommm 2011.06.27. 08:33:41

@Ironpen: Pedig elég lenne alul a kicsi fülre kattintva visszaállni az elejére. So simple.

zoozo 2011.06.27. 08:37:46

@ommm: valaki még mondja el... köszi! :D

l4ller 2011.06.27. 08:50:31

@zoozo: alul vissza, katt, és első kép.
:)

Luighi 2011.06.27. 08:57:02

Ez jó volt így reggel, bitangok! :-)

Szkotti 2011.06.27. 09:22:56

@Schütii: Amúgy az nem azért "faros", mert hosszú a segge, hanem mert a hátsó tengely után van a motor, szaknyelven "farmotoros"...

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.27. 09:25:12

Szépjóreggelt Zsolt és Pista,

nézem a képeket, van jó pár jajjdecsúnyára illő gép, illetve rengeteg nagyon szépen megtartott, hozzágányolást elkerült darab is. De igazából a legelképesztőbb számomra Pista szolgálati autója.
Volna egy ötletem, bár kicsit messziről kezdem...

A TC kint volt az év során az Oldtimer Expo-n és szépen reprezentálta a 70-es és 80-as évek japán ikonjait, plusz hangulatos hozadékként járult az eseményhez a batáta, meg a többi dolog.

A következő OT expora, milyen ötlet lenne a 70-es évek végének, illetve a 80-as évek közepének- végének autóit és hangulatát megidézni?

Ezek voltak azok az autók, amelyek 90-es évek elején bekerültek tömegesen Magyarországra, és már akkor is elég vén és leharcolt volt a legtöbbje, viszont a 90-es évek magyar utcaképében jelen voltak, néhány reprezentáns modell, bár ez teljesen szubjekítív felsorolás, de szerintem érteni fogjátok: VW Golf 1 kislámpás, Opel Kadett D (hát még a GTE!), Peugeot 205, az összes malacorrú előtti VW Passat, BMW E21, illetve E12, E28, Audi Coupé, de lehetne még bőven sorolni. Amelyek akkor bejöttek, már régen a bontóban rohadnak, vagy már a bontókban sincsenek bent, "Suzuki lengőkar lett belőlük". Nos, ezek közül megtalálni itthon azokat, amelyek valamilyen csoda szerencse folytán elkerülték ezt a sorsot: kb. úgy mint a Commodore, amit Pista küld most nagy örömmel. Ezek az autók abból a szempontból is ritkaságok, mivel egy pl. egy korabeli S Klasse Mercerdes, W116 és W126, talán nagyobb eséllyel őrződött meg (persze sok köztük olyan amilyen, magyar ember <is> szeret barkácsolni, még ha nem is muszáj).

Aztán hab lenne a tortán, a felhozatalban, a korszak ritka sportos modelljei: ezek esetében az a nagy kihívás, hogy egyáltalán működő darabot lehessen találni, nemhogy működőt és eredetinek megőrzöttet. Ezek ma is megtalálhatók esetleg: csirkeól mellé, kert hátuljába letámasztva, egyszer-még-lesz-talán-belőle-valami autó, széttört spojlerekkel, szétütött, szétüvegelt motorokkal meg futóművekkel, nyilván ezek nem is bemutathatók. Ám ami megmaradt belőlük, eredetinek, szerintem nagyot ütne. (Két évtizeddel később, ma gyanez történik a Calibrák négyötödével, alig lehet találni eredeti állapotút. A boyracer változatok pedig kiadós gányolás után szétütve mennek a bontókba.)

Szóval ilyesmi ötletem van, mindezt a Commodore-ról készült fotók, a még rücsis kormánya, illetve Pista padlózós videója inspirálta. Régen ezek micsoda gépek voltak. Ide a r.változás előtt és után már a legtöbbjük félhullaként került, szerintem jó lenne látni őket "eredeti veteránként", nyolcvanas éveket időző díszletek, zene, stb. között.

ommm 2011.06.27. 09:32:52

@biturbo s: Hohó! A jövő évi terv még ott elkészült. Nem fogtok cslódni. (feltéve, ha lesz belőle valami)

Merida001 2011.06.27. 09:36:44

Tetszett, ahogy kiállt a Tatra mellett...sok Mercit fel is lehet gyújtani...:))))

De attól még szép az a Tatra! Tény, hogy kevés van belőle, de még így "arab barokk giccs" stílusban is szebb, mint rozsdakupacként valahol az ég alatt...szerintem.

Cooper911 2011.06.27. 09:37:05

Királyság. Nagyon jó verdák. Jó lehetett ott naphosszat nyálat csorgatni.

farrier 2011.06.27. 09:51:04

@biturbo s:
Nekem itt figyel a kertben egy Talbot Matra murena 1,6 82-es.Eredeti sorszámozott.Megvannak hozzá az eredeti alufelnik is.Ha minden igaz jövö év nyarára feláll,ha nem akkor majd késöbb.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.27. 09:51:52

@Merida001:

Értem a fószer motivációját a Tatra mögött: olyasmire gondolt, hogy felhúzza a mai luxusautók megjelenésének szintjére, plusz rá is tesz egy lapáttal. Sajnos az eredmény a sok munka, és a valószínűleg rengeteg beleölt zsé ellenére kétséges.
Persze az olyan találkozón, ahol az egy hektárra jutó könyvespolc-hátsószárnyak száma az egekben van, valszeg össze is tud szedni jópár (aranyfestékkel befújt, műanyagból fröccsöntött) serleget.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.27. 09:55:33

@farrier:

Nekem is sajnos ridegtartva lakik a Renault Medallion-om (amerikai piacos R21), mivel garázsom nincs, egyenlőre veszegetem és 2 évente dobálom ki a jó minőségű, páraáteresztő- nedvességkinttartó autótakarókat. (Épp tegnap voltam vele, kipróbáltam a mexikói gyorsbüfét, amit a hasznátautótesztes cikkben említettek Csikósék.)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.06.27. 10:00:05

@streetsta: Mondjuk akinek ezt le kell írni, az adja el a számítógépét, és fizessen elő az árából a Szabad Földre.

Merida001 2011.06.27. 10:04:47

@biturbo s:

Persze!:) Sikere lesz a Tatra-s tulajnak így is, de csak ebben a szegmensben, amit írtál. Szakmaspecifikus szemek előtt már nagyon nem...ahogy hallottuk is a kis videóban!:)

HugoHugo 2011.06.27. 10:44:51

Nájjsz :)

Milyen verdával mentetek? (amin az uccsó kisvideón a huzatás van) ?

stabiloboss 2011.06.27. 10:52:58

OMG, ha hamarabb tudom, hogy jöttök, akkor meghívtalak volna egy jó kis gulyásra vagy ha jobban tetszik bratwurstra brötchennel :-P

Lious Hott 2011.06.27. 11:33:26

A Kadett Aero és a DS Cabrio is kívánatos!

GiBR 2011.06.27. 12:15:06

Hogy lesz így meg az utolsó vizsgám, ha ilyeneket raktok fel? :D

Az Abarth mindent visz! De azért a JPS-színű Espritet se adnám vissza!

sunblind 2011.06.27. 13:14:30

ritkán szoktam végignézni az elejétől végéig galériát, időhiány, ügyfelek ... de ehhez most lementem egy túróstáskáért, meg kakóért, és szépen egyenként végignéztem, meg minden második képnél kuurvajóztam ... nagyon klassz út volt! Micsoda kocsik vannak itt vaszki. Az a 356. Meg az Abarth. Meg a ... áhh, mind.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2011.06.27. 15:02:28

Még egy 10 éve is néztem, ha éppen bontózni kellett: na ott is egy cápa BMW, micsoda széjjelcseszett hulladék ez is.

Most meg: az a piros ott van, még ha épített is, még ha fehérek az első indexek is, nagyon kéne. Főleg ha tényleg 2,8 liter van odabent.

Egy őszinte autóformájú autó a sok műszálüléshuzatos, futóműben műanyagházúszilentes-tizenkettőegytucat mai szappantartó között.

Hurri Kán 2011.06.27. 15:32:28

Szegény autós újságírók... Szépet nem tudnék most írni, csúnyát nem akarok :D

Hurri Kán 2011.06.27. 15:39:17

egy kicsit hadd kötözködjek: a 25. képen az a Bitter az SC, nem SD. :)
Egyébként húb+ :)

dol86 2011.06.27. 15:42:04

@streetsta:
Nem amazon az a Pick up hanem PV544. De azért szép.

PaOntan 2011.06.27. 15:49:12

Megtudhatom milyen geppel keszultek a fotok? Koszi.

Tomchy 2011.06.27. 17:47:03

Szar, elcsépelt duma, de a 70-90-as években volt az autóipar a csúcspontján. Ennél szebb dögöket azóta sem gyártottak, sehol.

Index Elek 2011.06.27. 19:40:11

Irigylem azokat az embereket akiknek az a baja hogy nem az első képtől indul a galéria. Én kézzel szoktam odahúzni, egy kis mozgás nem árt a modern világban :-)

Csak trollkodom itt...

nyelv-ész 2011.06.27. 21:31:46

A Tatra kapcsán:

Gyerekkorom meghatározó élménysorozata a nyári kiruccanás Bártfafürdőre ('70-es évek első fele). Fő attrakciók: a gyógyszálló kombi Skoda Octavia alapra épített mentőautója, a szomszéd kétajtós 1000 MBX-je és a minden évben ugyanakkor ott nyaraló család Tatra 603-asa.

Ez utóbbi vajszínű, elöl a lámpabetét piros, oldalt piros dekorcsíkok, valamint a kárpit és az ülések is részben piros színűek. A motortérről nem tudok nyilatkozni.

Szóval a filmen látható rettenet részben autentikus forrásból merített, bár kétségtelenül túllőtt a célon.

nyelv-ész 2011.06.27. 21:33:46

@HugoHugo: Vagy Monza, ami kb. a Senator kétajtós kupé változata. Mindkettő sorhatos.

switch 2011.06.27. 21:43:08

Jól látom, hogy a kis narancs gyöszön kívül nem volt japó verda? :-(
Szép-jó képek...jó lehetett, irigy vagyok :-)

prokee · http://blog.prokee.hu 2011.06.27. 22:03:02

Aszongya, üdv, Prokee :)

Namost elmondom, annyira kevés Tramp van kint, hogy annak sem volt kisebb esélye, hogy tényleg mi vagyunk vele, mint hogy más.

Főleg gyári állapotban, olyan 10-12db lehet összesen a németeknél. Itthon meg mondjuk 3.

Kübel az van bőven, meg Tramp 1.1, illetve akad néhány berhelt, enyhén átalakított, esetleg strandmobilisított Tramp - de ilyen szép, gyári állapotú (már persze, amennyi látszik) alig-alig, az sem mozog, szinte soha...

Egyszer Alsóörsön egy német srác, akinek van otthon nyolc (8!) gyári Kübelje, meg néhány bontásra, teljesen elalélt, hogy egymás mellett látott kettőt a kempingben.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.06.27. 22:12:21

@dol86: Perszehogynaná. Én is arra gondoltam, de valamiért a púpos helyett Amazon jött ki a billentyűzetemen. Szkúzi. De attól még továbbra is ingatom a fejem: hihetetlen, hogy ilyen létezett.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.06.27. 22:19:51

Érdekes, de rövid keresgélés után úgy néz ki, mint ha tényleg nem is létezett volna ilyen formában. Az összes képen, amit találtam, csak fadeszkás-platós kivitelt láttam, egyedül egy modellautónak van hasonló formája. Fura.

YAN CHI 2011.06.27. 23:24:12

A cadillac amitől kidobtátok a taccsot, ha jól látom egy 1978as opera cabriolet amibül tudtommal kevesebb mint 700 db készült. Persze van aki szerint jobb is igy, de már vadiújnak is ritkaság volt.

Dennis01 2011.06.28. 00:25:00

Remelem, jol ereztetek magatokat, ez nagyon jo bulinak tunik!!

OFF: Foleg Zsoltnak szol, remelem nem felejtitek el, hogy iden van a Jaguar E-Type 50.-ik evforduloja. Remelem, lesz valami erdekes cikk rola, egy ilyen fenseges bestia megerdemel legalabb egy kis tortenetleirast...

rlazol 2011.06.28. 20:09:27

hogy én mennyit bosszankodtam a galériás dolgon! Az évak során soha nem vettem észre az alsó sávot - mea culpa! _o_

Bambano 2011.06.28. 21:04:30

no, megállt az élet opelfalván?
vagy csak a spamjeiket tolják épp ezerrel (amiért orrbaverés lesz, ha nem fejezik be)...

ommm 2011.06.29. 16:37:57

@Bambano: Nem ám! Türelem. Ma, holnap, hétfő
süti beállítások módosítása