Linácska

  2011. május 12. - Csikós Zsolt Címkék: opel szuletesnap

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Csajozni szuper volt vele, mellesleg az első nyugati autó volt a haveri körben, de száguldozáshoz nem ártott némi óvatosság. Egy újabb olvasói sztori, van benne minden. És ne feledjék: a buli napja közeleg...

És egy szolgálati közlemény is ide tartozik: holnap, azaz május 13-án, pénteken, délután egy órától hatalmas, rendőri felvezetéses, opeles veteránfelvonulás lesz a Vár-Alagút-Lánchíd-Andrássy út-Hősök tere útvonalon. Akit érdekel jöjjön, nézze meg, integessen! Itt van két autó az indulók közül, ízelítőnek:

>
Huszonegy évesen az első autóm volt. Opel Ascona B 2.0S Berlina (1979). Az első pár havi fizumból vettem 1995-ben. Nem sokat konyítottam az autókhoz, hiszen előtte csak a családi Trabit nyúztam.

A gép rendesen ment, bár amikor csajozni mentem vele Balcsira, nem mertem meghajtani, hogy vissza is jöjjön. Városi gép volt előtte is, kicsit ütött kopott, a szilentek lógtak, de ha beindult, már nem hagyott ott. A vontatókötél, mondjuk, azóta alapfelszerelés. A kipukkal voltak állandó problémáim, de ez inkább a pénzhiánynak tudható be. Két évig hajtottam, volt hozzá donor is, de nem kellett belőle nagyon semmi. Hűtőt, fűtő radiátort kellett javíttatni, de mivel régi rezes volt, nem akadt vele gond.

Küszöb, ívek, hattyúnyak persze az opelséghez illően rohadt, néhol beázott. És persze a műbőrtető alatt is, amit rendes autót használó ember talán el sem tud képzelni, hogyan.

Belül kényelmes, nagy volt, el lehetett férni öt embernek is. Mai fejjel azért már nem ebben az árkategóriában választanék autót. Miután eladtam, használták is még vagy 2-3 évet, és aztán én vontattam utolsó útjára elbontani. A haverok között is én lehettem vele a májer, mert volt egy saját nyugati, nagy motoros gépem. Sok kellemes emlékem fűződik hozzá, de ami leginkább megmaradt, az egy korai baleset, talán ha négy hónapja lehetett meg az autó.

Igazi driftes megmozdulás is lehetett volna, ha tudom akkor, mi a drift. Addig csak parkolókban ment a karikarajzolás. A XII. kerületi Stromfeld-Németvölgyi lámpánál elsőként indultam nagy gázzal fölfelé, esőben, sötétben, nulla-mínusz egy fok körüli hőmérséklet lehetett kint. Haverok, zene, vagányság.

200 méter múlva elkanyarodott az út enyhén balra, nagy gázzal meg is próbáltam bevenni. Nem sikerült. Kocsi fara ki, gép elsokall, csúszik jobbra, a járda felé. Egyszer csak hatalmas csattanás, 180 fokos pördülés, és minden fénycsóva, ami addig mögöttem jött, hirtelen szembevilágított. Motor persze leállt. Ki sem szálltam, indítottam, húztam volna el a tetthelyről. A haverok azért szóltak, hogy a hátsó lámpát és a csomagtértetőt azért jó lenne összeszedni. Csak hosszú percekkel utána esett le, hogy óriási szerencsénk volt. A kocsi farát egy útszéli villanyoszlop kapta el. Ha máshova érkezik, a hidat veri ki a kocsi alól, rosszabb esetben még az utastérbe is kaphattunk volna egy kis betont.

Aztán jött a javíttatás. Fél hátat vágattam hozzá bontóból, egy kisöreg a garázsában a kocsi vételárának a feléért összetoldotta, lefestette.

Ez volt az első autóm, jó szívvel gondolok rá, meg arra is, hogy hátsókerekes volt. Szerintem ő is hozzátett pár cseppnyit, hogy számomra az autó csak egyféleképpen nézhet ki: motor-váltó-kardán-difi hosszában, tehát hátul hajt.

Utána még volt egy E Kadett is a családban, 1,3 fapad, az aztán tényleg a classic Opel rozsdakupac volt. Egy karosszéria-alkatrésze nem maradt ép, pedig csak a háta volt ütve, mégis a taposón keresztül telt meg az utastér vízzel. Mindegy, nekem az Ascona maradt meg.

Üdv
Szöllőssi Márton

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr1002898716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.05.12. 19:03:38

Pedig jó ez a gép. Asszem nekem az Ascona A jobban tetszik, de elfogadnék egy ilyet is, fekete-fehérben.

peti251 2011.05.12. 21:00:07

Vedd meg az én Ascona A kocsijaimat. Nekem az ártól fontosabb hogy autó legyen még belőlük. használton hirdetem százé, de elég rugalmas vagyok minden tekintetben!

biker_kolee 2011.05.12. 21:02:31

A Bakondi Tamás nevet vegyétek ki srácok, az a tegnapi "áldozat".. :))

subtotal 2011.05.12. 21:04:30

Nekem ilyen idős Opelhez nem volt szerencsém.
Anno 93-ban egy '82-es 1.5 Golf-al indult a nyugati autók sora a családban. majd aztán '96-ban egy ötajtós Vectra A 1.8i. Imádtam azt a vasat, nem volt benne egy gramm extra sem, de így is csúcsszuper volt akkor. 6 év alatt ment bele 180ekm, a Debrecen-Budapest útvonalon nem kellett fogni a kormányt, magától tudta az utat :)).

Gyurma73 · https://plus.google.com 2011.05.12. 21:22:30

Nekünk is volt ilyen,csak az kétajtós volt.
De legalább hátsókerékhaJTÁSÚ!!!

randomuser1 2011.05.12. 21:24:48

jó a klasszikus felépítés nagy motorral, de azért néha a keresztbemotoros előlkaparó autó is jól jön, fene akar pl egy budapest-csíkszereda távot végigdriftelni karácsony elött.
szilveszterre, az más, akkor direkt jól esik :)

pollucs 2011.05.12. 21:28:24

Ilyen volt nekem is. Egy haverommal kukáztuk össze '94-ben. Ha jól emlékszem 45 pénz volt, mert nem volt tiszta a papírmunka, talán sohasem volt itthon forgalomba helyezve. Egyszer merészkedtünk ki vele a forgalomba, de mindene lógott szegénynek, fékek, futómű katasztrofális volt :). Egy földúton érte el a végzete, kb.: 10km/órás sebesség mellet felborultunk (drifteltünk LOL), mert a rugók és a telók is kivoltak. Első-hátsó szélvédő kirottyant, mi visszafordítottuk a kerekére és hazamentünk hozzánk. A parkolóban egy bodzaszedő kinézetű tag támaszkodott egy libafos-zöld színű W123-ason és kérdezte, hogy mi is történt. Becsülettel elmeséltük, hogysmint volt a dolog, ő meg ajánlott egy 30 ezres összeget az autóért, amit nem utasítottunk el, örültünk, hogy megszabadultunk. Mindkettőtől :).
Na, ez volt az én Opeles sztorim:)
bocs a terjedelemért!

pollucs 2011.05.12. 21:29:30

Áldott gyermekkor :)

263 2011.05.12. 21:31:45

Olvasom a levélben:"motor-váltó-kardán-difi hosszában, tehát hátul hajt."

Azért Audi Quattro, Passat32B Syncro,Ford Sierra,Scorpio 4X4, Mercedes 124 4 Matic, Lada Niva, és a legtöbb terepjáró, pickup is motor-váltó-kardán hosszában, aztán mégis minden kerekét hajtja.

Baráti körben volt egy ilyen B Ascona, ráadásul dízel, használható kis autó volt, 6 literrel elment.Persze nem túl gyorsan.

jürgen baromartz 2011.05.12. 21:43:25

@peti251:

ha volna annyi pénzem, amennyi nincsen, megvenném őket, és építenék belőlük mondjuk egy ilyet:

www.opelgt.com/forums/general-discussions/19416-opel-ascona-body-kit.html

McK (törölt) 2011.05.12. 21:48:26

Amindenit,micsoda emlékek tolulnak fel..
Imádtam,imádtam.
EJU volt a rendszáma,és annyira,de annyira ment lapjával,hogy folyton bogaras volt az oldalablak.
Két év alatt kifizettem az árát mégegyszer a rendőröknek..:D
Egy este 3-szor..de a végén már ők is röhögtek..:D

Kicsi79 2011.05.12. 21:55:24

Opelek az életemben, időrendi sorrendben:

Édesapámnak volt, de még nem volt jogsim, nem vezettem (hivatalosan):

1., 1979-es Rekord E1 2.0 benzines (ez még a kockalámpás)
2., 1984-es Rekord E2 1.8 benzines (ez már az Omega-elejű)
3., 1984-es Ascona C 1.6 diesel

Már volt jogsim, de nem volt saját autóm:

0., 1984-es Ascona C 1.8 CD, 5 ajtós, benzines (ez még édesapámé volt, de én is hajtottam anno friss jogsival)

Saját:

1., 1978-as Ascona B Berlina coupe 1.9 benzin
2., 1984-es Kadett D 3 ajtós, 1.6 diesel, 1.7 Isuzu motorral
3., 1992-es Astra F 1.4, 5 ajtós, benzines
4., 1993-as Astra F 1.8 16V Caravan
5., 1992-es Omega A 3.0 24V Caravan
5., 2005-ös Corsa C 1.2 16V Twinport

/Azt hiszem, elmondhatom, hogy szép termés majdnem 14 év alatt('97 óta van jogsim)! :-))) /

Ezeken kívül volt a tulajdonomban egy 1980-as Volkswagen Polo 0.9 benzin, egy 1993-as Volkswagen Polo 1.4 diesel, egy 1993-as Volkswagen LT 35D, és egy 1988-as Mercedes-Benz W124 2.5 diesel.

A B Asconát, az Omegát, és a Mercedest a mai napig visszasírom!

Phrascarica 2011.05.12. 22:23:15

Ilyenem még nekem is volt libafos ződ színű, 16S tipusú, gyakorlatilag minden szar volt rajta és rohadt is, mint kiderült vételkor át is kúrtak (csapágyas volt a motor) de bepereltem, megnyertem, felújítottam, ráköltöttem a zsoldomat, meg mindent amit kerestem és kb 6-8 hónap múlva rájöttem hogy ez bizony feneketlen kút, aztán elcseréltem egy BMW E3-ra, de az is az volt -szar és át is kúrtak vele :D
Az Ascona oly mértékben rohadt hogy elképesztő, és minden, de minden tönkre tudott rajta menni, azóta az Opel nekem egyet jelent a szar autóval.

Magyar[HUN] 2011.05.12. 22:31:07

@Kicsi79: Nekem egy ilyen tetszik,de mocskosul:
www.polodriver.com/wp-content/uploads/2009-VW-Polo-GT-1981-HVWP010909.jpg
Csak éppen egy darabot se találok a német használtautós portálokon...

nick2005 2011.05.12. 22:35:19

Én egyszer egy hétvégén vezettem egy ilyen Asconat a 90-es évek elején-közepén. Egyik haveromé volt, és mivel ő éppen sörözni akart, megkért, hogy vezessek. Nagyon jó gép volt, az addig általam vezetett keleti kocsikhoz képest.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.12. 22:36:21

@McK: Aztán eladtad nyolcvanezer kilométerrel, nagypapa templombajárós autójaként, mi?!:)))

Hurri Kán 2011.05.12. 22:48:15

Nekem 70-es évek Opeljei tetszenek nagyon (Kadett, Commodore, Manta), a 70 vége, 80 eleje szögletesek azok annyira nem. Na jó, a Monza az kivétel. :)

Rocko- 2011.05.12. 22:51:21

@streetsta: ez nagyon övön aluli volt. :DDD

Hurri Kán 2011.05.12. 22:54:08

@Rocko-:
Azt mégse írhatta, hogy női tulajdonostól :D

megint 2011.05.12. 22:55:05

Egyik havernak volt egy ilyen autója, az egyik kanyarban ugyanúgy járt mint ez a tulaj, nem gondoltam én sem, hogy ilyen könnyen lehet vele keresztben autózni, főleg úgy, hogy nem is akarsz

Rocko- 2011.05.12. 22:56:18

@gyvy: mai világban, ki tudja?
mondjuk én láttam már olyan hirdetést, hogy "elektromos ablak, nem dohányzó, női tulajdonostól, központi zár, ABS", erre aladó: Kovács Géza.
de lehet csak a nemi identitásával volt zavarban. :)

Hurri Kán 2011.05.12. 22:58:47

@Rocko-:
Elöl Rómeó, hátul Júlia? Mai világban előfordul :D

Rocko- 2011.05.12. 23:02:52

@gyvy: jaja, alfa ROMEO JULIettA.

GiXXXer 2011.05.12. 23:28:59

@263: egy random Subaru is belefért volna a felsorolásba. :)

Bár én még kedvelem a keresztmotor - összkerék kombót is, rettentő sokat látok belőlük a rallykon. És nem csak az evo-ra gondolok.

De jó a középmotor - hátsóhajtás is, volt is, igaz nem Lambo, csak kisbusz, de driftelni azzal is lehetett a hóban. Én csak egy elsőbbségadás táblát karcoltam meg picit a hátsó lökössel... :)

denmik 2011.05.13. 07:43:45

Az Ascona expert járgány, sok emlék fűz hozzá engem is.

NYISZI 2011.05.13. 09:24:05

Nekem is volt ilyen,spenót zöld színben 1997ben. 1.9 motorral. a kipufogóval nekem is gondjaim voltak,de az egyik haverom akinek ford mustangja volt mindig azt mondta,h ne javítsam meg,mert így legalább hasonlít a hangja ici picit egy v8 asra:) a fogyasztása magas volt,de az akkori benzin áraknál nem volt veszélyes fentartani . a hátulját könnyen kitette...

mry314 2011.05.13. 09:40:07

Nekem első autóm egy velem egyidős ('77-es) MANTA B kupé volt. 1.6 automata, amibe aztán került egy 5 gangos Getrag váltó. A motor lehetett volna nagyobb, de akkor még gimis/egyetemista voltam, másra kellett a lóvé. Sok szép emlék fűz hozzá. Ja, és nekem is sikerült egyszer odacsapni a hátulját (a mai napi megvan a fán az autó "nyoma" :) )

McK (törölt) 2011.05.13. 09:56:10

@streetsta: Mos' mé'?
Tényleg nagypapáé volt,és tényleg járt vele templomba..
Tán az órája is 5 jegyű,sztem lehetett benne 80.
Ha nem,akkor is garntált,hogy legalább 80 ezer volt benne..:D

Egyébként meg szarta volna le a kezemet egy galamb,amikor aláírtam az adásvételit az eladásáról.
Évekig bántam.
Amikor vissza akartam venni,megkerestem,és bőghetnékem lett,amikor megláttam..köcsög dzsukelóknál állt a gazban szarrá lelakva..sajgott a szívem.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.05.13. 10:10:53

@McK: Szegény nagypapa már szenilis lehetett, biztos nem tudta, hogy ahová jár az a Vasárnapi Sendergőset Fartatók Ökomenikus Felekezete volt. A köszönés is csak annyi volt: Szikrázzon a kartertálca! Mindörökké, ámmennnn....
Látod, pedig nekiállhattál volna restaurálni. Csinálni belőle igazi csapatóst. Adni neki még egy esélyt.

Sausage 2011.05.13. 12:16:06

Vajon Manta kapitány is ott lesz?

quinine911 2011.05.13. 14:49:50

Opel Manta B GT/E....örök szerelem volt és az is marad! A mai napig ha látok egyet, utánafordulok.

Hurri Kán 2011.05.13. 17:46:31

@McK:
Autót is, nőt is sokszor csak utólag értékel az ember...

Slavedriver 2011.05.14. 11:42:04

Nekem is ilyen volt az elso (2.0E), 17 evesen, a robogomat csereltem el ra. Persze a szulok nyaralni voltak, mikor hazajottek, mar ott varta oket a "csoda"! Sajnos iszonyatosan szet volt rohadva az alja, az elozo tulaj foliatakaro alatt tartotta par evig. De marha jol ment, keresztbe is, vegul par honap utan eladtam egy Asconasnak, akik azota is hasznaljak a motorjat, a tobbi ment a bontoba.

dr.oid 2011.05.15. 19:11:20

Ópl sohse kópl..az emléke biztosan nem annak a metálbarna kétajtós Asconá-nak amivel a német rokonok -Jóska bácsi és Béla bácsi- érkeztek nyaranta a nagyanyámhoz. Kis számító köcsikként tudtuk, hogy ittlétük pár napja maga lesz a kánaán. Fahéjas Wrigley's hegyek amit kétpofára tömhetek, Schlogetten aus der Aldi és más jóféle csokik, zsebpénz DM-ben amivel a Balatonnál az Intertourist boltokban lehet menőzni, Lego és Matchbox között válogatni. Jóska bácsi nagyanyám bátyja volt. Nyugdíjazásáig útfelügyelőként motorral járta a nyugatnémet országutat. Egyszer az árokban találtak rá rommátörve, napokig tartott amíg a korházban azonosítani tudták és értesítették a családját. Béla bá jóbarát volt, sofőr és ha jól emlékszem nyugdíjas Opel gyári melós. Kétajtós Asconáját képesek voltunk egész nap a nagykapun állva várni. Mikor hazavittek a hátsó ülésen utaztunk jampizva, apámék meg mögöttünk börrögve próbálták tartani a tempót Dömével a Trabanttal. Akkor láttam először elefántfül hátsó ablakokat, kardánboxot, automata öveket, igazi nyugatnémet csomagtartót jóféle táskákkal-ruhákkal-Braun villanyborotvával, jellegzetes lyukas-négyágú Ascona lemezfelnit, csillámló barna metálfényt...egyszóval kommenyista kisgyerekként ízelítőt kaptam a piszkosmocskos (átlag)imperialista életszínvonalból...Köszönöm Jóska bá, Köszönöm Béla bá!:D

Hurri Kán 2011.05.15. 19:15:36

@dr.oid:
Mi ez a lazulás?
Kéretik mindezt versbe foglalni :)
süti beállítások módosítása