Jobb híján éjjel egykor készült a videó, olyankor esik igazán jól a hangos káromkodás a garázsban. Figyelem - az itt látható dolgokat otthon, sőt, az út szélén is kipróbálhatják! De egyszer nem árt gyakorolni. Csipszet, sört elő, gurul az Arany Medve-díjas videó.
Kerékcsere ától cettig
Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok
Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt
Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok
Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
wob 2011.01.27. 13:01:42
De a legnagyobb szopást, ezeket a kis gyári emelőket/kulcsokat be sem mutattatok:) pedig azok aztán halálos szerkezetek, ha nem sík talajon labor körülmények között jön a defekt:)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.27. 13:21:48
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 13:30:01
A gyári kulcsot kell használni, ugrálni kell rajta, csajok is meg tudják csinálni.
Nem térdelünk le. 60 éves korig le kell tudni hajolni addig.
Útszélen nincs kesztyű, koszos lesz a kezünk. Drótszál nem megy bele, mert nem nyalogatjuk.
Az viszont stimmel, hogy előbb kell lazítani, mint emelni. Röhögtem már azon, hogy fordítva akarták.
"Befékeztük." Igen, a KÉZIFÉKET be kell húzni! Ez a legfontosabb minden más tanács előtt.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 13:35:38
Ezt oktassa meg már nekem valaki, hogy kell használni. Volt defektem, belenyomtam a szprét, felfújtam a kereket, leengedett. A gumisnál leszedtük, a fehér bűzös folyadék ott volt összegyűlve az aljában. Semmit nem tömített.
Zsola777 2011.01.27. 13:53:33
Még nem néztem végig, de azt hittem, lesz némi Happy Tree Friends-akció :)
J.G. 2011.01.27. 13:56:45
nem lehet, hogy előbb kell felfújni, és aztán belefújni a spray-t? (Nem tudom, csak kérdezem.)
Magyar[HUN] 2011.01.27. 14:01:22
Aki pedig a videó minőségéért sír,szerintetek Zsoltnak full HD-s kamerája van csak otthoni használatra? Ja és nálam nem csúszott már a hang.
énjobbantudom:) 2011.01.27. 14:06:24
Én úgy emlékszem egyszer azt olvastam ezzel kapcsolatban, hogy miután belefújtad, meg kell pörgetni a kereket, hogy a lötty szétterüljön a gumiban.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 14:18:02
Szerintem akkor a pofámba kapom, nem?
"miután belefújtad, meg kell pörgetni a kereket"
Ja, az megvolt. Mégse működött.
A szett a kocsival együtt jött (VW), nem volt két éves, nem romolhatott meg.
amenta 2011.01.27. 14:18:37
Persze, kényelmes azzal szerelni, de azzal csak lazítani lenne szabad. (autónál)
Lehúzni meg nem (csak) azért kell a rövidebb karral, hogy a gyengébbek is le tudják szedni, hanem mert könnyen tönkre vághatjuk a csavarokon a menetet, valamint összebassza a kúpot a felniben/csavaron/anyán.
Ja, persze nem mindenki szaladgál nyomatékkulccsal, ezért azt szokták mondani, hogy az autóhoz kapott gyári kulccsal ha egy ember meghúzza, annak elégnek kell lennie, az se nem sok, se nem kevés.
A gumisoknak szokása ráveretni légkulccsal (tisztelet a kivételnek) a csavarokat, tönkre vágva ezáltal a felnit, csavart.
Valamint nem hallottam hogy elhangzott volna, hogy néhány kilométer megtétele után újra meg kellene húzni a csavarokat.
Egyébként a videó jó ötlet.
énjobbantudom:) 2011.01.27. 14:18:40
Amúgy minden Homasitás cucc kéken világít?Azt hittem ez a kék LED mánia kihalt már...tényleg kényelmes dolog, de azért én betennék a csomitartóba egy hagyományos kulcsot is, minden esetre.
J.G. 2011.01.27. 14:27:10
esef 2011.01.27. 14:37:22
én vizsgán az motorolajszint ellenőrzését és asszem még a cseréjét húztam. mivel készültem, fehér nadrágban, narancssárga pólóban voltam, ezért csak rá kellett mutatnom a motorra és elmondani a folyamatot
esef 2011.01.27. 14:39:58
nekem a téli/nyári gumi cseréjét ismerős srác csinálja, rendesen keresztkulccsal. nem megtépve, pár km után meg utánahúzok a csavarnak ha kell.
Leadfoot 2011.01.27. 14:41:19
Az elvileg nem frankó, ha 4 felnire szerelt gumi van lapjával egymáson. A gumisok azt szokták mondani, így tárolva maximum kettőt-kettőt ajánlott egymásra tenni.
Oleg Gontar 2011.01.27. 14:43:50
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.27. 14:52:32
Amúgy nem tud kilazulni magától a csavar... Ha egyszer meg van húzva.
esef 2011.01.27. 15:09:06
volt már rá példa az életben nem is egy, hogy nem lettek rendesen meghúzva a csavarok és jött a baj
turbólyuk 2011.01.27. 15:14:26
VÉLEMÉNYVEZÉR1000 2011.01.27. 15:24:20
Ezek szerint nem tudsz normálisan váltani, és gk. vezetésre alkalmatlan vagy.
Sys 2011.01.27. 15:31:50
Bakker emelgess naponta több száz kilót, legyél minima 185 magas és nem vagyok kövér, de inkább letérdelek kereket cserélni mind gugoljak:P
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 15:38:23
Nincs a kerékcserénél olyan feladat, amit ne lehetne lehajolva elvégezni. De tőlem fetrenghetsz a sárban. :)
Na jó, ha jobban belegondolok, az emelő beakasztásához valóban le kell guggolni, de az egy perc sincs.
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 15:41:21
Nem jön az olyan gyorsan. Először meglazulnak a csavarok, akkor éktelenül elkezd zörögni a kerék, aki azt nem veszi észre, anak úgyis mindegy. Ha meg csak egy-két csavar lazul meg, azok szépen elvesznek, három csavarral is vígan megy a verda.
esef 2011.01.27. 15:42:49
pedig hányan vannak, akik nem veszik észre...
múltkor (tavaly) a Homáron volt egy ilyen poszt, hogy az itthoni szerelő nem húzta meg, aztán Ausztriában elgurult a kerék
conmorientes 2011.01.27. 15:49:01
Rendben, neked elhiszem, hogy sokáig túrtál egy olyan kameráért ami ezt a minőségtelenséget hozza, álvány állításról, áramellátásról nem is beszélve. Valamint az is időt vett el hogy előkészítsd a szerszámokat a békát stb :)
Ez nem rontja le a szándékodat.
Jegyzem meg érdemi kérdésekben csendben:
A tőcsavaros autóknál tényleg leesik a kerék azonnal amikor emelés nélkül kiveszed a csavarokat, de az anyás megoldásnál a csavar álló helyzetben megtartja a kereket, persze sem nem elegáns sem nem okos megoldás....
Másrészről a rögzítéshez igen fontos a kézifék, de ha véletlenül egy hátsókerekes automata a cserélési cél, akkor nem annyira fontos a kézifék.
ommm 2011.01.27. 16:25:12
Grat!
Jamesblond 2011.01.27. 16:27:49
Sword 2011.01.27. 16:48:10
Egy ideig jó, de az eltolódás a végéhez közeledve egyre nagyobb.
Jó lenne ha az indexesek megoldanák ezt és feltennék normálisan, mert amúgy nem lenne rossz.
Kezdőket megkímélhet néhány szopástól.
kerokaa 2011.01.27. 16:59:25
butschq 2011.01.27. 17:03:04
Jamesblond 2011.01.27. 17:05:17
Egyes tulajok nem engedik krokodillal emelni az autójukat, a gyári "küszöbgyilkos" emelővel kell idétlenkednünk... Némelyik emelő annyira szar, hogy alig tudjuk vele felemelni a kocsit. 4x4-es Scenic emelője meg nem emel akkorát, hogy lógni tudjon a kerék. Ha elől kap defektet a kocsi hogy tegyem hátra a mankó kereket? Hurcoljak 2 emelőt? Vagy: Emeljem meg először hátul, tegyem be oda a mankót, majd emeljem elől is? 2 szopás egy helyett... Ugyan már... A nyomaték kulcsot sokan hiányolják: De ha előtte Józsi már "elnyújtotta" a menetet, a jövőbeni békesség érdekében jobb azt jól meghúzni. Egyébként a mai kúpos csavarokat már nem kell utána húzni. Úgy marad. A gumisoknál inkább a perelhetőség miatt írnak ki ezt-azt. De volt már vitám valakivel aki szerint fordítva tettem fel a csavarokat. Mutattam neki, fordítva rá se megy a kulcs. Azt mondta, hozzak olyan kulcsot, ami rá megy. Addig vitatkoztunk, míg kézen fogtam a faszit és addig sétáltunk az utcán, míg nem találtunk egy ugyanolyan autót mint neki van. Belenyugodott... Aztán a gazdiszopatós autó mint pl Mazda B 2200, E 2200, meg más kistgk-k. A pasi meg se próbálta másik irányba ha már nem bír vele... Ő az egyiket addig melegítette, míg megadta magát a tőcsavar és elszakadt:) De a régi mumusok:
Skoda: elkenődött állandóan az anya, krova dugót vertünk rá hogy lejöjjön...
Wartburg: Némelyiknél kifáradt a ricni, be tudodd esni a fékdobba a tőcsavar. Jajj de fasza is volt...
Lada: Keresztkulccsal húzva olyan, mintha nem akarna "felkle felkeményedni" a csavar. Csak megy- és megy beljebb...
Dacia: a tele felnis miatt át kellett mindig alakítani a gépsort, mert nem volt a felni közepén lyuk.
Tavria: Centírozhatatlan... A felni közepe a fékdob, 3 kis füllel kell a dobra szerelni a kereket. Vicc. A Zapi is ilyen volt.
Trabi: Állandóan "kiszoposodtak" a felni lyukai, már sokszor majd' átestek a csavarok...
Tavria: Alátétekkel kellett feltenni a felnit. Ez az autó elől dob, hátul tárcsa fékes. :)
Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2011.01.27. 17:07:31
A szinkroncsúszásnak csillió oka oka lehet, ezek közül a szerzőnek n-nel kevesebbre van behatása, ahol n 0-nál nagyobb és csilliónál kevesebb.
Nem az a baj, hogy szinkroncsúszás van, mert ugye előfordul, hanem az, hogy így kikerült az anyag.
Az, hogy mit tartalmaz... Biztos lesz, akinek hasznos. Viszont kettő súlyos dolog nagyon-nagyon hiányzik:
-- egy szó sincs az ékelésről,
-- egy szó sincs arról, hogy a kéziféket be kell húzni és az elsőkerékhajtású autót érdemes sebességben hagyni.
Aztán: egy szó sincs arról, hogy a család azért szálljon ki az autóból.
Továbbá. A pótkerék nyomását a rendes kerekek nyomásával egyidőben ellenőrizni kell, mert felettébb nagy szívás, amikor a pótkerék lapos.
Végül. 340 (ha jól emlékszem) Nm nyomatékkal (megjegyzem egyébként, hogy az erőkar nem "nem elég erős", hanem rövid, "nem elég erős" csak a forgatónyomaték tud lenni) meghúzni egy kerékcsavart. Feleség legyen a talpán, aki azt kerékkulccsal lelazítja.
Ja, és egy darab garázslámpával forgatni... A film jelentős részében alig látni valamit. Akár egy 70-es évek-beli rádiójáték.
Csak vélemény: sokszáz (talán ezer) kerékcsere után én a keresztkulcs nagy barátja vagyok, dehát ízlések és pofonok.
néccázöt 2011.01.27. 17:13:22
Jamesblond 2011.01.27. 17:14:05
A legnagyobb szopás a Kamaz egyébként, meg a többi osztott felnis rohadék... A Kamazon pl kínszenvedés volt úgy felhúzatni a "bub-ra" a kereket, hogy ne legyen benne legalább egy kicsi 8-as... A Moszkviccsal Volgával Nívával csak annyi baj volt, hogy 5 csavar fogta nem 4. Több volt a munka:) Ma meg a Fabia-n is 5 van. Azt mondták okosok, hogy 5 puha olcsóbb mint 4 kemény a gyárnak...
néccázöt 2011.01.27. 17:22:41
Jamesblond 2011.01.27. 17:35:15
Pl a nagy kerekes pasi a nagy autóval aki olyan méretet vett az autó alá ami egyébként nem fér be. Ilyenkor látunk a gumi oldalán körbe vájatot amit a sárvédő perem csinált, vagy olyat hogy az első gumi belső szélei beleérnek a doblemezbe ha nagyon alászedi a gazdi, aztán van a kerék-távtartó karika a felni alatt ami miatt a csavarok 2-3 meneten fognak csak. Meg amikor hozzák az új szerzeményt, az új alufelnit és hegesztett, esztergált szélű, tojás, meg nem arra az autóra való, stb... Olyan is volt, 5 lyukast vett a 4 lyukas autóra. Azt mondta, semmi gond, tegyek bele csak 4-et, megfogja azt annyi is, a kupak meg úgy is eltakarja majd a hiányt :) Vagy amikor pont akkora a felni, hogy fel lehet tenni, de az hozzáér a féknyereghez... Meg amikor se központosító, se semmi, egyik kezemmel emelem a kereket, a másikkal célzok a csavarral... Azt egy nő sötétben soha nem cseréli ki. De a csúcs az öreg fillérbaszók akik szereznek téli keréknek Lada felnit pl az Astra alá. Hány ilyen van...
Meg ugye a TESCO-s dísztárcsa. Szedjem le -10-ben hogy ne törjön el...
Meg amikor hagyatékból marad gumi... A múlt nyáron diagonál Cordatic-ot hoztak hogy dobjuk fel. Biztos volt 40 éves... Meg amikor az öregebbek meglátják hogy nincs belső :D :D A víz leveri őket. Már megszoktam: 2 percig bizonygatom nekik hogy az úgy jó, így gyári, ez a divat, stb, aztán kivágom a szelepeket és teszek bele nekik belsőt... Olyan is volt, aki első útján az új Ignissel nálunk állt meg, rakatott belsőt a kerekekbe. Azt mondják, "különben lefordul a gumi az autóról". Meg a nyomás ugye: Jönnek lélekszakadva hogy 2.4 van a gumiban most mi lesz? Megsérült a szerkezete a guminak? Meg ilyenek... Mindjárt előkeresem a füzetem, mert a faterral írni szoktuk a jobbakat:)
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.27. 17:36:43
Nem kell. Háttal odaállsz, és megrugdosod sarokkal.
Jamesblond 2011.01.27. 17:38:57
Jamesblond 2011.01.27. 17:45:37
-"Milyenre?"
-"há te vágy á góré, te tudod."
Professzore · http://ekonyvolvaso.blog.hu 2011.01.27. 17:55:05
Mééééég! :-)
Jamesblond 2011.01.27. 17:56:02
Jamesblond 2011.01.27. 18:14:37
-Fiestája volt.
Jamesblond 2011.01.27. 18:16:34
-Oda a térdem alá a betonra...
"Lökj fel 2-t, nézd meg az olajat, pórszívózd ki!"
-????
Jamesblond 2011.01.27. 18:20:09
-oké,maradjatok bent, de ne mocorogjatok nagyon!
Egyszer csak nagy zenebona, mindenki tapsol, meg fickándozik... Mondom a gazdának le fog esni a kocsi az emelőről.
-"Nem baj a, úccse fizessük mán vagy 3 hónapja..."
Kisbuszos 2011.01.27. 18:22:27
Caldera75 2011.01.27. 18:31:43
Jamesblond 2011.01.27. 18:33:57
Fiatal házaspár 3-4 év körüli kislánnyal. Bejönnek, defektjük van. Fater megcsinálta nekik, a faszi olyan rendes volt,nem is engedte a nagy hőségben hogy a fater bírkózzon a kerékcserével, be a csomiba, majd valamikor visszakerül. Faternak nagyon tetszett a kislány, aki egy vadi új ugrálót fogott a kezében, még fel sem volt fújva. (tudjátok van két "antennája" amit fogni kell, meg egy nagy gumilabda amin ülve lehet ugrabugrálni...
fater felajánlotta, hogy felfújja a kiscsajnak. A szülők boldogan belementek, nem kell a kúton szívni a dologgal... A kislánynak is igen csillogott a szeme, hogy menni fog az új játék.
Fater be a műhelybe, fújja-fújja, hallom csak megy- és megy a kompresszor. Már többet ment a kompi, mint amikor STEIGER kereket fújunk, arra gondoltam a szelep szívatja a fatert :D Egyszer csak hallom a műhelyből: A k..rva anyját aki ezt kitalálta! B.ssza meg... Kihallatszott, én (is) kezdtem magam kellemetlenül érezni a "vendégek" előtt... Jó pár ólom léptékű perc után leizzadva, nagy vigyorral feltűnt a fater a műhelyajtóban és diadalittasan ezt mondta: "Na látjátok? Üggyel-bajjal a lovat is meg lehet b.szni, csak akarni kell!"
Úgy elkezdtünk röhögni, alig bírtuk abbahagyni. A fater a fogóját is felfújta az ugrálónak. Olyan vastag volt mint egy rúd parizer... A kiscsaj mikor meglátta bömbölni kezdett, apuci, anyuci, én, a fater meg röhögtünk mint állat. Leengedtük az ugrálót, minden rendben lett, a család meg nálunk ebédelt aznap :) Persze ebéd közben még rengetegszer folytogatott a nevetés/hahota mikor a fater elmesélte hogy oxigénnel melegítette a fogókat hogy ki tudjanak tágulni... Szóval hatalmas nap volt az :D
ostvan 2011.01.27. 18:37:21
Ciri 2011.01.27. 18:53:11
"A fater a fogóját is felfújta az ugrálónak. Olyan vastag volt mint egy rúd parizer... "
Tavaly nyáron a gyerek Apóséknál nyaralt.
Volt ilyen csöcsös ugrálólabdája de kitalálta, hogy milyen jó lenne óriásfocinak használni, nem kell az a két fogantyú rá. Idióta após meg le is vágta róla... :))
ttuske 2011.01.27. 18:56:44
Egyébként az iskolavideó jó ötlet.
Lehetne sorozat pl. légszűrő csere, pollenszűrő csere stb. egyszerű mókákról
Krisi 2011.01.27. 19:14:34
Jamesblond 2011.01.27. 19:18:55
lally 2011.01.27. 19:26:41
Jamesblond 2011.01.27. 19:45:36
Tomchy 2011.01.27. 21:40:52
Nagyon szép az ETZ, és hát a fixi sem... csúnya. Nekem egy Favoritból van SS-em, ez nem az volt?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2011.01.27. 21:43:13
Erre van egy jó módszer:
Csak akkor tettük vissza a dísztárcsát-felnikupakot, ha az összes csavar le volt nyomatékra húzva az adott keréken. Ha nem volt fenn rajta valamiért, akkor újrahúz.
Krisi 2011.01.27. 22:19:27
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.27. 23:46:12
Élettartamra mit bírhat?
Van bennem egy olyan érzés, hogy minden egyes alkatrésze a teherbírása határán dolgozik.
@Csikós Zsolt:
Régi autók gyári könyveiben benne van, hogy időnként át kell cserélgetni a kerekeket. Akkor nem nyúlottak a szálak vagy nem tudtak róla? Vagy eltérő gumiszerkezet miatt lehetett megtenni?
Vagy mi változott?
Alf (törölt) 2011.01.27. 23:50:40
Ciri 2011.01.28. 04:45:30
"Unoka kinyitja a száját, papa azonnal akcióba lép."
Szintén a tavalyi nyaraláskor vettük meg a régóta vágyott medencéjét (valami Metrós cucc de kurva nagy, legalább négy helyen kell felfújni)
A gyereknek mondtam, hogy majd kérek a cégtől egy platós autót, kimegyek és egy benzinkúton felfújjuk.
Ő megértette...
Após meg sajnálta az unokát és nekiállt kézi pumpával felfújni.. egy óra után még csak meg sem mozdult. A kislányom annyira kacagta Papa szenvedését, hogy majd be pisilt.
Akkor döbbent meg az öreg, amikor látta, hogy a komoly kompresszor is hosszú percekig fújja. :)
Nemrég a csemete elmondta, hogy mennyire tetszik neki, amikor a lovacska húzza a szánkót...
...na azóta a kutya van befogva a szánkó elé. :)
-Gabi- 2011.01.28. 07:22:02
ostvan 2011.01.28. 09:03:15
nov2016 2011.01.28. 09:20:15
:) Csak belegondoltam, hogy egy programozó hamar végtelenciklusba keveredne egy elveszett dísztárcsa miatt. :)))
"Régi autók gyári könyveiben benne van, hogy időnként át kell cserélgetni a kerekeket. Akkor nem nyúlottak a szálak vagy nem tudtak róla? Vagy eltérő gumiszerkezet miatt lehetett megtenni?
Vagy mi változott?"
Kérdeztem pár gumist, azt mondták valóban volt ilyen szabály, hogy nem lehetett változtatni a forgásirányt, de pár évtizede már olyan gumikat gyártanak amiknek ez nem árt.
énjobbantudom:) 2011.01.28. 11:23:10
Egy szakmai kérdésem lenne:ha lecserélem a belsős kereket belső nélkülire, abba nagyobb nyomás kell?Köszi a választ!
énjobbantudom:) 2011.01.28. 11:27:13
Ott sem azt írták, hogy cseréld fel a kétoldalit, hanem csak az elsőt a hátsóval.
vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 11:29:21
vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 11:43:19
Jamesblond 2011.01.28. 12:39:28
énjobbantudom:) 2011.01.28. 14:13:34
Köszi a választ!Amúgy egy 120-as Skodáról van szó, úgyhogy semmi extra.Gyárilag ugye ezeket belsővel szerelték, de mivel mások már évek óta használják belső nélkül, én is a belső nélküli mellett döntöttem.A felnik természetesen le lettek csiszolva, festve előtte, és csak jó állapotút használtam.Hogy a felni alapból mennyire alkalmas a belső nélküli használatra, nem tudom, de mint írtam, másoknál bevált már.Nekem féléve van fent így, és nincs vele gond.
pumajoe 2011.01.28. 14:27:59
Halkan megkerdeznem, miert nem zsirozunk kerekcsavart ? Talan magatol kilazul (kicsuszik a zsir miatt ?) 30 eve minden kerekcserenel (tavasz, osz) tisztara torlom es zsirozom a kerekcsavarokat es meg soha nem volt jele a kurvasagnak. Pedig csak a gyari kulcsot hasznalom (es nem vascsovel novelve az erokart) Szoval szerintem aki torodik az autojaval, az ilyenkor nyugodtan lepucolhatja a pl. fekeket is, elmoshatja, "kikovezheti" a gumit (igy rogton az allapotaval is tisztaba kerul) es megzsirozhatja (lefestheti) azokat a pontokat, ahol ilyen esetben kezeletlenul szepen minden eggye rohad.
Jamesblond 2011.01.28. 14:29:39
Csikós Zsolt 2011.01.28. 14:37:57
Sima zsír nem ér semmit, amikor megmelegszik rendesen a fék, teljesen megváltozik, ha valamit lehetne használni, az a rezes zsír.
Csak az a baj, hogy ezzel beviszed a fékbe a zsírt, amit a centripetális erő meglehetős biztonsággal a betétekre porlaszt.
Már írtunk róla, illusztrálva a zsíros taknyot, amit le lehetett mosni a betétekről a zsírozott csavarok után. Ha külső az anya, azt érdemes zsírozni, de rezessel.
klingy 2011.01.28. 14:45:36
akik idejárnak, szerintem 95%-ban tudnak kereket cserélni és tisztába van azokkal amit elmondtál.
Jamesblond 2011.01.28. 14:48:12
Jamesblond 2011.01.28. 15:03:11
Jamesblond 2011.01.28. 15:27:05
Csikós Zsolt 2011.01.28. 15:46:35
Napi 130 ezer olvasó? Avagy havi közel nyolcszázezer? Nem hinném. Nem vagy tisztában a számokkal. :-)
klingy 2011.01.28. 16:23:14
20 munkanap x 130e = 2,6 milla, nem 800e... asszem nem csak én vagyok számzavarba.
de elnézést kérek.
Csikós Zsolt 2011.01.28. 16:30:27
Nem számzavar, csak nem gondolkozol.
Nem KÜLÖNBÖZŐ olvasók jönnek vissza minden nap, hanem akad egy jó nagy adag átfedés a napi IP-címek között.
Kábé 80 ezer olvas a fix bázis, a többi ingázik, kénaponta, vagy még ritkábban jön vissza. A havi UU-ban viszont csak egynek számít egy IP-cím, ha ötvenszer jön vissza, akkor is.
Gondolkozz, mielőtt kötekedsz :-)
vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 17:00:04
Arra figyelj oda, hogy a hátsókban mindig 0,3-mal magasabb nyomás legyen, ahogy a gyár is kéri, (pl. 1,7-2,0) meglásd, nem lesz túlkormányzott.
Csikós Zsolt 2011.01.28. 17:43:29
No problem :-)
Gondolhatod, hogy valami lövésünk azért van ehhez, hiszen folyamatosan benne élünk, amikor például címlapos vagy (mint én most), másra se gondolsz egész nap, csak ezekre a számokra.
Csikós Zsolt 2011.01.28. 17:44:36
Ja, és 28-31 munkanap, nem 20. Egész hétvégén folyamatosan frissülünk, napi 6-8 anyaggal :-)
pumajoe 2011.01.28. 18:05:51
vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 18:18:28
énjobbantudom:) 2011.01.28. 19:44:49
Természetesen gumis szerelte, amúgy nyolc lyukas a felni, az újabb fajta.Amire te gondolsz a négylyukas, az 14 colos, és a százas Skodákon volt, meg ha jól emlékszem a korai 105-kön.
énjobbantudom:) 2011.01.28. 19:49:58
Persze, azt be is tartom, bár a gyári előírás szerint előre 1.6, hátra 1.8 kell, nos az 1.8 nagyon kevés, ezért 2-re szoktam a hátsót fújni.
Jamesblond 2011.01.28. 20:02:44
rATdrAgOn 2011.01.28. 20:24:13
Bár, nekem kicsit macerásabb szokott lenni, igaz ritkán van defektem.
Illetve az első volt ilyen, mikor tesztképpen levettem egy kereket. Manuál mondá: gépkocsit beindítani, szintszabályzó kart felső állásba állítani, emelővel felemelni, stbstbstb.
Na, az nem volt benne, hogy a kar átállítása után le kéne állítani a motort.
Emelés közben egyszer csak a kerék felemelkedett az autó alá, én meg csak néztem, hogy mivan? :)
vаdparaszt (törölt) 2011.01.28. 22:54:06
Persze az emelőt is használhatod bak helyett.
Az utolsó 100 komment: