Behoztuk a mezőnyt

  2011. január 21. - Stump András Címkék: tc bamako 2011

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Egy gondolat a távol-keleti dizájntrendekről
2015-06-09 13:14:30

Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az

Lada? BMW? Toyota? Jól megvannak egymással
2015-04-25 14:05:19

Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van

Olcsón vettem, drága lett
2015-03-15 07:27:33

Úgy ültem neki az első galantos posztomnak , hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán

Lopni megy a Nissan
2015-03-04 18:48:48

Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan

A barcelonai kuplungszerelős napunk után erősen bele kellett húznunk. Mindenképpen oda akartunk érni az első afrikai szálláshelyre, egy Azrau és Ifran közötti kempingbe, hogy ott legyünk a szerda reggeli eligazításon, amit akkor még fontosnak hittünk.

P1090439-1280

Valencia melletti szálláshelyünkről korán reggel indultunk útnak – több mint ezer kilométer, egy órás kompozás és marokkói beléptetés várt ránk, vagyis majd két napra elég program. Nagy lendülettel kanyarodtunk fel az autópályára, csak a fizetőkapuk lassítottak minket változó ritmusban. Még a sikeres improvizatív kuplungozásnak örültünk, amikor elkezdett morogni kedvenc fehér Charade-unk. A morgás pedig nem jó jel, kerékcsapágykopásra utal.

Olyan sebességgel erősödött a morgás, hogy alig volt időnk keresgélni, melyik is szól a négy közül. Majdnem elkezdtünk aggódni, hogy az egyik első, ami nem lett volna egyszerű eset, hiszen még otthon is nehéz beszerezni, nemhogy a Charade-mentes Spanyolországban. De mivel gyorsabb balkanyarokban teljesen elmúlt a hang, amikor pedig búgott, a hátsó kerék közelében volt a legerősebb, megnyugodhattunk, hogy csak egy hátsó. Ami két közönséges golyóscsapágy a fékdobban.

P1090462-1280

Granada tűnt a legalkalmasabb helynek a csapágyak beszerzésére. Elég volt két gyors telefon az otthoniaknak, és már ki is derítettük, mekkora méretűek kellenek, illetve hogy mondják spanyolul: kerékcsapágy. Egy bontóban kezdtük a kérdezősködést, mert éppen az volt az út mellett, de ők csak egy használt Renault 5-ös fékdobot szerettek volna eladni nekünk, de nagyon, hiszen annak ugyanakkora a belső átmérője, mint a miénk, jó lesz a csapágy. Egy jól felszerelt csapágyboltot, amit mi kerestünk, nem tudtak ajánlani.

A tuti címet egy motoros boltban kaptuk meg egy KTM-et szerelő kedves bácsitól, aki kapásból értette, mit keresünk. A Rodillas Triunfo igen jól felszerelt üzlet volt, egyből vettünk is három szettet a legolcsóbb féle csapágyakból, mert amikor megrángattuk az összes kereket, még kettő lógott kicsit azon kívül, ami nagyon szólt. Ha már ott voltunk, szimmeringet is vettünk a váltókihajtáshoz, mert onnan kicsit eresztette az olajat a fehér, mint kiderítettük a kuplungozásnál.

P1090438-1280

A csapágyakkal a kesztyűtartóban gurultunk fel a kompra, kicserélni Tangerben álltunk neki egy benzinkútnál, a kissé fárasztó vámolási procedúra után. Nem volt egész fél óra a művelet, könnyebben ment, mint gondoltuk. Közben Márk még a Land Cruiser-es Borsa Miklósnak is segített megszerelni a fényszóróját, akivel a marokkói hatósággal folytatott diskurzus közben ismerkedtünk meg. Ahhoz képest, hogy kilenckor gurultunk fel a kompra, bőven éjfél után volt már, mire a selymesen sikló új kerékcsapággyal elindultunk a szálláshely felé.

A háromszázvalahány kilométeres út majdnem öt óráig tartott – helyenként ötven méterig nem láttunk a ködben, és a számunkra ismeretlen kontinensen a biztonság kedvéért azért óvatosan indítottunk. Többen fent voltak már, amikor pirkadatkor felvertük a sátrunkat a kempingben, de legalább az eligazítást nem kellett megvárnunk, mert egy szervezővel összefutottunk a mosdók előtt. Semmi számunkra lényeges információ nem fog elhangzani, mondta, inkább csak a versenyzőknek tartják.

P1090468-1280

Dél körül sikerült magunkhoz térni, gyakorlatilag mindenki rég útra kelt már, mire kitöröltük a csipát a szemünkből, de nagyon szükségünk volt már egy három óránál hosszabb egybefüggő alvásra. Úgy gondoltuk, a körülbelül hatszáz kilométeres szerdai etap nem lesz olyan húzós. Tévedtünk.

A kellemes tavaszi időben szépen elbóklásztuk a kora délutánt, többnyire országúton, falvakon keresztül gurulva. Rácsodálkoztunk, hogy Marokkó civilizáltnak hitt északi részén is mennyire afrikai már a hangulat. Igaz, jórészt arabok lakta terület, de a közepesen rendezett Spanyolország után súlyos káoszban éreztük magunkat. Úttesten kóricáló gyalogosok, mindenféle vicces járművön közlekedők színesítik az utcaképet, de éppen ezek miatt gyakran lépésben lehet csak haladni a településeken. Ami kifejezetten érdekes is lenne, csak mi sajnos sietségben voltunk.

P1090474-1280

Az Atlasz hegység lábánál még megálltunk egy útszéli sütödénél, ahol a nyárson sült hús mellett elbeszélgettünk a helyiekkel is, aztán gondoltuk, sötétedés után gyorsan letekerjük még a navigáció által kijelzett százvalahány kilométert a csütörtöki szálláshelyig. Halvány fogalmunk nem volt arról, milyen úton fogunk átkelni a hegyen.

A legtöbb helyen egyesben, közel padlógázon tudtunk csak haladni a helyenként kőomlásokkal tarkított szűk szerpentinen. Lehet, hogy jobb is volt, hogy nem nappal értünk ide, mert még a sötétben is néha ledöbbentünk, amikor megláttuk, mekkora szakadékok mellett megyünk éppen – korlát nélkül. Kétezer-kétszáz méterre másztunk fel, majd onnan úgy nyolcszázat megint le a túloldalon, eufórikus hangulatban. Még nem sejtettük az éjjel igazi megpróbáltatását, amiért én voltam felelős.

Tudni kell, hogy a Bamako rajtja előtt több héttel megkapják a túrázók az itinert minden koordinátával, amiket én akkor el is kezdtem felvinni a navigációs gépünkre. Szépen megtervezgettem az első pár napot, mikor merre. Majd pár nappal az indulás előtt elkészül a végleges roadbook, ami alapján menni kell. Nem hasonlítottam össze a kettőt, mert a néhány apró eltérés meg volt jelölve, és ez csúnyán megbosszulta magát. Az első verzióban ugyanis hibásan szerepelt a csütörtöki szállás koordinátája.

DSC 7982-1280

Körülbelül három órát bolyongtunk irdatlan vízfolyások által elmosott, útnak alig nevezhető csapásokon a kősivatagban, mire hajnali négy körül rájöttünk, hogy az a pont nem az a pont. Nem dobott túlságosan fel, hogy az én navigátori hanyagságom miatt szívtunk hatalmasat az éjszakában, de erre még rátett egy lapáttal, hogy a feketének a kuplungja is elkezdett vacakolni. Néha kiemelt, néha nem. Azért végül elvergődtünk valahogy a táborba, Marrakech közelébe, de megint akkor sikerült befutnunk, amikor ébredezett a társaság. Inverzben abszolváltuk így a második afrikai napunkat is, de most elhatároztuk, nem alszunk túl sokat, hogy csütörtökön végre behozzuk a mezőny elejét.

Úgy gondoltuk, a verseny hatodik napján végre többet láthatunk a marokkói életből, hiszen egészen emberi időben sikerült elindulnunk. Nem mintha még lett volna valaki tízkor a táborban, de magunkhoz képest fejlődtünk. Csak a napi közel hatszáz kilométer megint annyinak bizonyult, hogy alig töltöttünk időt az autón kívül, kivéve, amikor tankoltunk és ettünk. Ez volt az első napunk, amikor tudtunkkal nem ment tönkre semmi az autókon, csak a kuplung beteg továbbra is a feketén, meg az egyik féltengelye ropog egyre erősebben. Viszont nem kellett szerelnünk, és megünnepelhettük azt a kivételes alkalmat is, hogy éjfél előtt beértünk az éjszakai szálláshelyre, nem messze az óceánparttól, Agadirtól délre.

P1090526-1280

Meglepő, hogy az első afrikai szálláshoz képest, ahol a kétszáz indulóból kábé nyolcvanan futottak be, itt sokkal nagyobbnak tűnő autókupac gyűlt össze. Itt van a Zastava és a Renault 4-es is, akiket meghökkentő dinamikával láttunk közlekedni napközben, de a rozsdásított kispolszkit is láttuk még szerda éjjel. A terepjárósok végre elemükben érzik magukat, keringenek a sztorik a legdurvább elakadásokról, mi pedig várjuk a pénteki napot, amikor időben elindulhatunk, és a Nyugat-Szahara felé tartva remélhetőleg nappal is utazhatunk egy keveset a szédületes látványt nyújtó tájban.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr492602444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peti251 2011.01.21. 18:31:20

Mázlisták! annyira irígylem őket! De kár hogy nekem nem lesz rá potya 2 milkóm hogy induljak jövőre...

Jirzsij 2011.01.21. 18:32:35

Na végre megint hallunk rólatok...
Milyen egyszerű lenne backspace-t nyomkodni a hibák megjelenésekor és otthon, kényelmesen megbütykölni. De persze ez az út pont attól érdekes, hogy nem all inclusive, burokban nyaralós.

Csabby 2011.01.21. 18:34:14

Nem semmi kalandok...(olvasom az első résztől)gratulálok az eddigiekhez és sok sikert!!!

filyok 2011.01.21. 18:54:07

Semmi szerelés? Milyen unalmas lehet:)

m20b25 2011.01.21. 18:55:00

Nekem van egy kevés vizsgás Marutim. Kidobjuk belőle a hátsó üléseket, rakunk bele egy swift hűtőt új folyadékokat aztán mehetünk is.
Jövőre valaki??:):)

janikj 2011.01.21. 18:59:23

@m20b25: hmm pont ráérek :o)
vagy:
nekem van egy vizsga nélküli pannóniám, ha valaki szerez hozzá oldalkocsit akkor azzal is mehetünk :o) :o)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.21. 19:20:08

Kurva nagy buli lehet!

Így tovább!!

Csikós Zsolt 2011.01.21. 19:42:59

Basszus Bandi, szurkolunk, mint állat. Olyan jók a posztok - ilyenkor negyed órát ott is vagyunk, Assurral már a képeken elnyámmogtunk tíz percet...

atabi 2011.01.21. 19:54:00

mire hazaértek lesz 2 full felújított daihatsutok (nemdohányzó,keveset futott,nyugdíjas tulajtól)

MitTomÉn 2011.01.21. 19:56:21

Azért a végén áruljátok már el, valójában mit is csináltatok meg a kocsin, mielőtt elindultatok! :-)

Komolyan úgy érzem (most pl. a "többi kerék is lóg..." példáján), mintha direkt semmit sem csináltatok volna velük, aztán majd menet közben meglátjuk, ami nem bírja, megjavítjátok... :-)

Jópofa, mert így igazán kalandos, de hát akkor is...

nils_h 2011.01.21. 19:59:28

már aggódtunk, uazz!
Én a fehérre fogadtam, úgyhogy azt javítsátok bőszen! :)

Tomchy 2011.01.21. 20:05:02

Flexet azért vittetek????

:O)

Hajrá!

Adam31 2011.01.21. 20:08:06

A rozsdásított Kis Polski tulajdonosát (úgy ahogy) ismerem :DDD

op tomi 2011.01.21. 20:11:11

Le a kalappal, menjetek és érjetek célba:)

44M_Tas 2011.01.21. 20:13:20

Hajrá fiúk lányok, aztán majomcsorda nélkül haza se gyertek!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.01.21. 20:30:43

@nils_h: Pedig mindenki tudja, hogy a fehérre nem szabad fogadni. Ja, az az ökölvívás.. :)

MitTomÉn 2011.01.21. 20:30:48

Visszaolvastam a nyitó cikket, meg is kaptam a választ a kérdésemre:

"Mára annyira belénk ivódott a Mad Max-elv, miszerint abból építkezünk, amink van, hogy új alkatrész csak akkor kerülhet az autókba, ha mindhárman, szellemi képességeink teljes birtokában megszavazzuk, hogy nincs más út."

Így már értem.
Becsülöm a kitartásotokat!

pickapu 2011.01.21. 20:37:51

Nagyon jó képek, remélem a gyöszökkel nem lesz nagyobb gond. Ennyi meg belefér, legalább nem unatkoztok. :)
Hajrá!

robian 2011.01.21. 20:51:58

imádni való örültek vagytok, a sztori kezd csikósi magasságba emelkedni, nehogy megálljon
egy Ponton (leírva nem olyan jó, bocs)

Hilux94 2011.01.21. 20:55:26

@MitTomÉn: "Azért a végén áruljátok már el, valójában mit is csináltatok meg a kocsin, mielőtt elindultatok! :-)"

Erre én is kíváncsi lennék. Az otthoni trehányságból, balfaszkodásból fakadó szerelések, tűzoltások inkább idegesítők, mint szórakoztatók...

makmarci 2011.01.21. 21:14:59

Ezek után nem hiszem el, hogy idehaza nem rohadtatok le állandóan, csak az kíméletlen egyenes az autópályán az,ami kinyírja a gépsárkányt !

1kutya 2011.01.21. 21:16:49

hát nemtom, de azon a valamin, amit a gyípíeszetek a képen mutat én verőfényes napsütésben sem mertem volna elindulni, nemhogy sötétedés után!

respect!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2011.01.21. 21:21:45

Az érdi flexelős gyerek miért nem ment?

Garp 2011.01.21. 21:45:00

Csorgonak a testnedveim, nagyon drukkolok! Elkezdődött az "igazi" része. Várom a köv.posztot! Ügyesen!

6096czt 2011.01.21. 22:03:07

@MitTomÉn: Olvasd vissza az indulás előtti poszt..Csak azt cserélték amit nagyon kellett...Mondjuk én is más vagyok,de EZ a kalandtúra-ez tény!

6096czt 2011.01.21. 22:05:45

@6096czt: jah,visszaolvastad...befogtam.

Csikós Zsolt 2011.01.21. 22:30:12

@Hilux94:

Ha idegesít, ne olvasd el. Soha nem kaptál még jobb nyugtató receptet... :-)

brain drain 2011.01.21. 22:38:49

Hogy lehet elindulni Afrikába egy elfuserált, Afrikában alkatrész mentes kisautóval? Ez a bajkeresés. Miért nem egy Toyotával vagy Peugeottal mentetek, azokból van szarásig Afrikában, nem is értem.

becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.01.21. 22:42:18

@brain drain: Az első részben leírták, ez volt, nem kellett venni

brain drain 2011.01.21. 22:46:34

@Asszeretnémondani: Ha azt mondják: ugorj a kútba csukott szemmel, víz van az alján, beleugrasz?

pickapu 2011.01.21. 22:51:00

@brain drain: Szerintem senki nem mondta, hogy ugorjanak. Önként választott kaland.

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2011.01.21. 22:59:20

a 15. képen véletlenül nem az Üvegtigris büfé Marokkói alteregóját látjuk? Már csak az arab Csoki hiányzik...
"Anyámmal lakok, BABETTÁVAL járok, macskám van, mért ne legyek kemény??????"

brain drain 2011.01.21. 23:07:25

@pickapu: Nem akarok én beleszarni a kalandjukba, drukkolok nekik, csak ha lehet az ember nem nehezíti meg saját életét. Nem értesz: ha nekem mondja valaki menjek el egy elfuserált japán kisautóval, amihez nem hogy Afrikában, de még Európában sincs elegendő alkatrész Afrikába poénból, hát nincs az az isten. Ezért írtam a kutas példát, amit nem értettél meg. Még pénzért se.

S4mu3l 2011.01.21. 23:24:37

Kurvajó! :D Csak így tovább!
Ezek szerint a 3 csavar (kuplung) túlélte a szerpentinezést is az Atlaszban.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.21. 23:55:01

@Hilux94: Ejj, barátom, te nem érted ezt. Van, aki azért kel útra, hogy a végén lövöldözhessen. Van, aki meg azért, mert szereti a kalandokat útközben is, különösen, ha a kalandokban van krova, meg pajszer.
Természetesen nem mindenki olvasta a legelső posztot, de azért az ennyiből is nyilvánvaló, hogy maguknak keresik a bajt, direkt. Mert az nekik jó. Ezért mennek öreg, az udvar végéből macsetével kivágott autókkal, amik ráadásul ritkák, mint a fene, öregek, mint az országút. Így van benne kihívás. Már idézték is többen, hogy Bandiéknál előre lefektetett szabály, új alkatrészt csak akkor szerelnek be, ha már végképp semmi más megoldás nincs. Ha segít egy kis kacsaszalag, gyorskötöző, sziloplaszt, akkor azzal lesz megoldva a probléma.
Ami pedig az átnézést illeti: a kerékcsapágyakról minden további nélkül el tudom képzelni, hogy mivel nem, vagy nem sokat voltak használva, különösen nem többezer kilométeres autópálya szakaszokon, itthon még rendben voltak/annak tűntek. Aztán a nagyobb tempó, sok kilométer megette őket.
A kuplungra már írtam, hogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy mindenki átnézné indulás előtt a motoron, karosszérián található összes csavart (én ilyet eddig még csak akkor tettem, amikor nulláról raktam össze kocsit). Más kérdés, hogy ezek után, hasonló kiruccanás előtt, aki olvasta a sztorit, alá mászik a gépnek, és biztos, ami biztos alapon ránt egyet minden kötőelemen.
Erről az egész Bamako túráról az jut eszembe, mikor Csikós kérdezte, kimegyünk-e Pontont venni. Mondtam, ha lábon hozzuk, megyek, ha tréleren, fel se emelem a seggem a fotelből, intézze mással.
Nekem már a Bandi amerikai tripje is pont attól tetszett marhára, hogy egy még sosem látott, kétes előéletű "szarral" vágott neki.

2011.01.21. 23:59:56

@brain drain: Szaros 8500km az egész Bp-Bamakó. Nincs egy olajcsereperiódusnyi sem. Ennyit bármilyen bontószökevény elmegy nagyobb hibák nélkül egy kis szerencsével.

@MitTomÉn: nyilván nem csináltak nagygenerált olyan kocsikon, amiket nem akarnak visszahozni... sőt, a tulajból még azt is kinézem, hogy a felkészítés abból állt, hogy a kicsit jobb állapotú alkatrészeket kimentette, és "jó lesz arra a pár kilóméterre" típusúakra cserélte. Ugyanis van még neki pár érelmesebb állapotú csárádé is ezeken a szétszadizottakon kívűl.

@makmarci: pedig van ilyen, hogy csőstül jön a baj. A legutolsó kocsim, egy régi panda is ilyen volt. Másfél évig ütöttem-vágtam, mentem vele 21.000km-et, és nem volt semmi baja. Utána sorozatban lerohadtam vele, de hetenként, leszakadt a motortartó bak, elrepedt az üzemanyagcső, lekopott az utolsó tizedmilliméter szénkefe az önindítóból, átszakadt a segéddiódahíd a generátorban, egyszerre csak nulla lett a jobb első teló csillapítása, kotyogni kezdett az egyik kormánygömbfej de nagyon, letört a géptető zárja, feladta az elektromos hűtőventi, és volt háromnegyed év alatt hat (!) gumidefektem. Utána amikor mindezen túl voltam, megint ment 6000km-et hiba nélkül, és talán még most is megy, de mivel megundorodtam tőle, eladtam az első komoly érdeklődőnek. ;-)

africans 2011.01.22. 00:32:28

Ez a kaland! Ez Afrika! Ez az élet!
Aki meg csak innen pampog, hogy miért nem így... meg miért nem úgy... azok ha ilyen nagy szakértők akkor most miért a fotelből írják a sok okosságot? Mindenesetre Bandinak lesz mit mesélni az unokáknak, ellenben a sok okos majd mit mond? Hogy miért nem csinált soha semmi izgalmasat egész életében?
Bandi csak így tovább! Mikor mész az antarktiszra?

attisu01 2011.01.22. 02:48:46

@brain drain: A Daihatsu a Toyotához tartozik.Van 1-2 kompatibilis cucc.

zootyo 2011.01.22. 03:51:01

@Hilux94: Szerintem meg az az idegesítő, hogy ilyen kommenteket kell olvasni állandóan!
Nem értem miért kell ugyanazt megkérdezni ezerszer.
Ezek az autók voltak, ezekkel mennek, kész!
Embert, gépet próbáló izgalmas kaland ez. Pont ez a jó benne, hogy mikor milyen problémák jönnek elő és azokat hogyan tudják megoldani a srácok.
Alig várom a beszámolókat, ami nekem százszor érdekesebb mint egy újautó teszt.
Lehet ki kellene tenni ide is egy olyan táblát mint Csikós öregautós cikkei elé.
Hajrá fiúk!!!

zootyo 2011.01.22. 03:52:03

@Hilux94: Szerintem meg az az idegesítő, hogy ilyen kommenteket kell olvasni állandóan!
Nem értem miért kell ugyanazt megkérdezni ezerszer.
Ezek az autók voltak, ezekkel mennek, kész!
Embert, gépet próbáló izgalmas kaland ez. Pont ez a jó benne, hogy mikor milyen problémák jönnek elő és azokat hogyan tudják megoldani a srácok.
Alig várom a beszámolókat, ami nekem százszor érdekesebb mint egy újautó teszt.
Lehet ki kellene tenni ide is egy olyan táblát mint Csikós öregautós cikkei elé.
Hajrá fiúk!!!

zootyo 2011.01.22. 03:53:52

@Hilux94: Szerintem meg az az idegesítő, hogy ilyen kommenteket kell olvasni állandóan!
Nem értem miért kell ugyanazt megkérdezni ezerszer.
Ezek az autók voltak, ezekkel mennek, kész!
Embert, gépet próbáló izgalmas kaland ez. Pont ez a jó benne, hogy mikor milyen problémák jönnek elő és azokat hogyan tudják megoldani a srácok.
Alig várom a beszámolókat, ami nekem százszor érdekesebb mint egy újautó teszt.
Lehet ki kellene tenni ide is egy olyan táblát mint Csikós öregautós cikkei elé.
Hajrá fiúk!!!

comp 2011.01.22. 05:07:44

Ti szopni mentetek a sivatagba, de már a zippzár akadozik. :)

filyok 2011.01.22. 07:31:14

Ha még sok ilyen "menjünk valahova valami szarral" típusú túrája lesz Bandiéknak, akkor a cikkek elejére ide is be lehetne rakni egy Csikós féle "tudom hogy hülye vagyok mert régi autókkal vacakolok" fejlécet.

Miért van a két gépjárműnek(?) irokéz frizurája?

filyok 2011.01.22. 07:37:17

@streetsta: A kerékcsapágyak rendben voltak itthon még? Hát nehezen hihető. Talán ha a bennük lévő kenőanyag már kicsit kikeményedett, megégett meg ilyesmi.
Inkább elképzelhető az "ez kitart még Bamakóig" kategóriába sorolás.
Azt nehezen hinném el, hogy a felkészülés alatt nem rángatták meg a kerekeket. Ezt még direkt kihagyni is nehéz lenne.

kjanik 2011.01.22. 07:48:36

6

"Szép magyar leventék, aranyos vitézek!
Jaj be keservesen, jaj be búsan nézlek.
Merre, meddig mentek? Harcra? Háborúba?
Hírvirágot szedni gyöngyös koszorúba?
Mentek-é tatárra? mentek-é törökre,
Nekik jóéjszakát mondani örökre?
Hej! ha én is, én is köztetek mehetnék,
Szép magyar vitézek, aranyos leventék!"
Arany J.

tlantos 2011.01.22. 08:55:30

@peti251: ha meg lesz, akkor kicsit nagyobb kenyelemre vagyva mas iranyba fogok indulni :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.01.22. 10:25:22

A fehéret, nem kellett volna átnézni, mielőtt elindultatok? :D De tényleg.

Azért remélem a feketébe féltengely lesz valahol...!

davez 2011.01.22. 11:43:38

én csak mosolyogni tudok. ezzel támogatom a kis csapatot! hajrá srácok és persze hölgyek!! :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.22. 13:26:24

@filyok: Nem állította senki. Annyit modtam, el tudom képzelni. Nálad egy kerékcsapágy hogy megy tönkre? 5000 kilométerrel korábban, vagy egy hónappal előtte írásos értesítőt küld? Ha a csapágy el kezd szar lenni, morog. Mert amikor már lóg, akkor morog. Általában. De mindegy is.
Ennek a missziónak a mottója olyasmi, mint a naghbecsű lökhárító matrica szövege: If it ain't broke, don't fix it. If it jams, force it. If it breaks, it needed replacing anyway. Ami szabad fordításban valami olyasmi, hogy ha működik, ne akard megjavítani. Ha szorul, feszegesd, erőltessed. Ha eltörik, úgyis szar volt, ki kell cserélni.
Amolyan trash-expedition.

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.01.22. 13:37:05

@Hilux94: Te mekkora gyökér vagy!

Hajrá fiúk, szurkolunk értetek!

convert 2011.01.22. 15:22:28

két tökéletesen átnézett jó autóval unalmasabb lenne az út.ez egy kaland,és így minden nap izgulhatnak hogy holnap vajon mi megy tönkre, és mivel lehet majd helyettesíteni. hajrá MacGyver-ek :)

2011.01.22. 16:48:25

@streetsta: Erről eszembe jutott a kétnyelvű tábla, amit egy Siemens levélosztályozó autómatában láttam. Németül ez állt rajta: "Figyelem! A csatlakozó csak egyféleképpen dugható be. Ügyeljen a helyes pozícióra!" ugyanazon a cimkén franciául: "Figyelem! A csatlakozó törékeny! Ne feszegesse, ne ütögesse!" :-)

meakzs 2011.01.22. 20:30:06

Afrikában tuti hogy jóval olcsóbb a benzin mint itt QVA országban.

batmodells5 2011.01.22. 20:36:04

Sziasztok!

Sok sikert a kalandhoz. Remélem az eljövendő 5 éven belül találkozunk ott a sivatag közepén.:D

ui.: ha valaki tudja, honnan lehetne letölteni a Budapest-Bamako filmet az kérem írja meg e-mailben, köszönöm

batmodells5@gmail.com

batmodells5 2011.01.22. 20:37:27

@meakzs: Szia! Ott a benzin literje 6-800 forint körül van, ezért javasolják, hogy diesel autóval induljanak (legalábbis ezt olvastam a tájékoztató füzetükben)
Üdv.

Valaki más 2011.01.22. 21:36:40

További sportsikereket!

streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.01.22. 21:48:56

@Hajszás Láncos: A két mondat végül is nem mond ellent egymásnak:)

Hurri Kán 2011.01.23. 17:09:30

Nem vagytok ti normálisak! További jó utat!

szcsaba66 · http://www.bumbino.eoldal.hu/ 2011.01.25. 18:15:39

Na mi van, éltek még?? 4 napja semmi!!!!
Hahhóóóóó!

2011.01.26. 10:10:35

@szcsaba66: nemrég egy kannibál törzs étlapján szerepeltek némi savanyú körítéssel. :)

Chingachgook 2011.01.26. 10:48:51

kicsit OFF leszek

meakzs: akinek ez az orszag, ahol annyian haltak meg azert is, hogy te itt bekeben es joletben elhess, "qrva orszag" az menjen mashova, boldoguljon mashol. viszonyitas kerdese az egesz, ugyan draga a benzin, de azert a Fold lakossaganak 94,7 szazalekanal jobban elsz...

ON
süti beállítások módosítása