Megvan a következő James Bond filmtéma

Kínaiak kémkedtek a Renault-nál?

  2011. január 19. - Csikós Zsolt Címkék: kína vélemény renault

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

renaultspy1

Ez az ügy átcsapott a Franciaország nevű kád peremén, még Kína is vizes lett a loccsanástól. Titkosszolgálatok, vádaskodás, kirúgások, százmilliók, gyors visszavonuló, magas politika – minden van itt.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr162595083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Henry82 2011.01.19. 14:18:21

@gyvy:

Miért mindig Magyarországból indulsz ki, nekünk van egy kis lemaradásunk mint tudjuk, nyugaton igenis vannak kezdeményezések, ha nem lennének, egy cikket nem olvasnál, hogy xy gyártó is tisztán elektromos autót készülne piacra dobni. Márpedig ilyet mindennap olvashatsz.

Hurri Kán 2011.01.19. 14:20:25

@Henry82:
Komoly ártámogatás nélkül jelenleg kint sem piacképes egyetlen elektroautó sem. És nem nagyon van hír arról hogy bármelyik országban is kapnának támogatást.

De pl. a töltők problémája sem csak magyar érintettségű. És kintről sem hallani hogy rohamosan fejlesztenék az infrastruktúrát hozzá.

Henry82 2011.01.19. 14:25:06

@Shadow55:

Én még nem vettem észre a kínai áruk minőségi javulását, én úgy látom most is pont fényévekkel vannak elmaradva a nyugati minőséghez képest, de elhiszem, hogy ez az irány. Így kanyarodtunk vissza a cikkhez, hogy ehhez technológiát kell lopniuk a nyugattól, mert ha a fejük tetejére állnak sem lehet 50 év technikai fejlődését fél alatt behozni. Ha a seggfej, pénzéhes nyugati ember meg pár millió euróért eladja a hazája szellemi termékét, talán meg is érdemeljük.

Facebook? Egyetértek, de sztem ez is a "fejlődésünk" része (ami sztem is visszafejlődés), ami azt jelenti, hogy majd őket is megfertőzi ez a sok szarság :)

Henry82 2011.01.19. 14:30:43

@gyvy:

Mert még nem fogy rohamosan az olaj, majd ha rohamosan fog fogyni, ráfekszenek az infratruktúrára is.

A benzin nem azért kerül ennyibe mert már alig van pár csepp a szaudi hordókban, tévedésbe ne essünk!

karlmann 2011.01.19. 14:36:27

@Henry82:

Úgy valahogy, Kína most papíron nagyon jól áll, de ez csak az érem egyik oldala. A másik, amiről ritkán esik szó, az a politikai berendezkedés és társadalom. Nem lennék meglepve, ha hirtelen kettészakadna, majd létrejönne egy kicsi gazdag állam és egy nagy szegény. Mert arról ritkán esik szó, hogy Kína csak az elmúlt évtizedekben volt nemzetállam. Előtte egymással háborúzó és acsarkodó hadurak sakktáblájaként funkcionált. De én kíváncsi lennék, hogy a kommunista rezsim meddig áll még fenn, de arra még inkább, hogy mi lesz utána?

Shadow55 2011.01.19. 14:37:07

@Henry82:
Itt a baj: Kína most már a "nagy piacra" úgy engedi be a külföldieket, hogy oda viszik a know-howt. A ritka földfém kiviteli korlátozás is emiatt van: ha kell neked a legfejlettebb akkumulátor gyártasd itt! Ezek meg a nagy biznisz reményében egymást tapossák érte. (kedvencem a Siemens mágnes vasútja!) Szerintem a Renaulttal közölték, hogy vagy elaltatja az ügyet, vagy felejtse el a kínai jelenlétet. Hogy is döntött?

Évek óta a nagy nemzetközi egyetemeken, kutatólaborokban túlsúlyban vannak a kínai állam által ösztöndíjas hallgatók! Ha hazamennek ott a tudás..

Hurri Kán 2011.01.19. 14:38:01

@karlmann:
Amíg a gazdasági érdekek úgy diktálják addig egyben marad az ország.

mtk001 2011.01.19. 14:57:10

Höhö !
Mindig van még nagyobb hal !!!

okoskodó 2011.01.19. 15:03:26

@mtk001:

Úgy úgy!

Hallottad-e? Valaki kezdi szépen sorban az összes ország földhivatalában a nevére bejegyeztetni a NAPOT.

Lesz itt bozmegelés, ha érvényt szerez a tulajdonának.

magyar_ellenállás 2011.01.19. 15:48:11

@okoskodó: Gál Gyula
A Nemzetközi Asztronautikai Akadémia r. tagja, A Nemzetközi Világűrjogi Intézet tiszteletbeli Igazgatója
A világűrjog néhány alapkérdése az ezredfordulón című írása:

jura.ajk.pte.hu/cikkek.php?cikk=22&oldal=9

robertocrack 2011.01.19. 16:19:12

azon érdekcsoportok nagyom is ellene vannak,hogy elkészülhessen a normális használati értékkel bíró villanyautó(500 km hatótáv és 200km/h végsebesség)A föld iparának 95%-ban benne van a kezük....ha valaki ellenük akar valamit tenni(legyen akár jóhiszemű feltaláló)azt így vagy úgy,de tönkreteszik...Kínával viszont nem tudnak mit kezdeni....túl nagy potenciállal rendelkezik minden téren.Ők meg fogják csinálni.....

magyar_ellenállás 2011.01.19. 16:45:13

@robertocrack: A végsebesség, ugye, kínos kérdés a közlekedési szabályok miatt. Jó, ha minél többet bír, de minek, ha úgysem szabad száguldozni(a büntetési tételek, ugye, manapság sem csökkenő tendenciát mutatnak...) Nyomaték meg úgyis van bőven, ha esetleg szükség lenne rá.

Én még azt sem tartanám hülyeségnek, ha autópályákon "egyszerűen" (és akkor bilibe ért a kezem) átmenne troliba a történet.

robertocrack 2011.01.19. 16:59:59

@magyar_ellenállás: gondolkozz,hogy miért fontos szempont a végsebesség!minél nagyobb a végsebesség,ergo annál nagyobb a teljesítmény ergo 130-nál kisebb lesz az igénybevétel mint egy épp csak 130-at tudó valaminél.Tartóssága is összefügg ezzel,mert használj ki valamit állandóan 100%-on és várd ki,meddig bírja....száguldozni meg ráér az,aki büntetésekért könyörög
Autópályás ötlet meg nem hülyeség....autópálya két szélén napelem(mert hely lenne bőven)vezetéken meg leadják az enerdzsit az autóknak.ötletnek jó,csak kurva sokba kerül(panel darabja 150 és 1m széles,BP-től a határig 300km-re kell 300 000 darab és akkor lehet számolgatni....)egyszerre hihetetlen kiadás,utána kánaán....

magyar_ellenállás 2011.01.19. 17:02:12

@robertocrack: "minél nagyobb a végsebesség,ergo annál nagyobb a teljesítmény ergo 130-nál kisebb lesz az igénybevétel mint egy épp csak 130-at tudó valaminél"

Én hülye vagyok a fizikához, de szerintem ez nem teljesen így van. :)

magyar_ellenállás 2011.01.19. 17:03:10

@magyar_ellenállás: (elektromos hajtásnál meg pláne nem)

Mongoose 2011.01.19. 18:25:52

Hát igen, végigolvasva a kommenteket - az egészet - örülök,h nem sárdobálás van, hanem érdemi párbeszéd. Csikósnak üzenném,h le kéne már szállni erről a WTC 911-es hülyítésről, ma már minden épelméjű ember tisztában van azzal,h a CIA csinálta, mert ürügy kellett az expanziós politikájuk megvalósításához, vagyis háborúzni kellett. A tálibok leállították Afganisztánban az ópium ültetvényeket, és ki pénzelte eddig? Hát persze,h a cia és pár amcsi nagykutya, akik zsírosra keresték magukat a heroinon. Hát ezért kellett odamenni a Humveekkal. Szabadság, hát persze..A saját kormányod megöl a hazádban...
www.ababook.hu/a_cia_es_szeptember_11e
Ébresztő Magyarország, ébresztő Világ.
Én tényleg csak azt szeretném tudni, hogy valójában mennyi olaj van még. Ez a CO2 duma is egy irgalmatlan nagy átverés.
neoltsal.blog.hu/2009/11/25/breaking_a_nagy_globalis_felmelegedes_csalas_lebuktak_a_hazug_tudosok

A felmelegedést, a napkitörések okozzák. Nézzetek utána. És érdekes, tavaly minta irgalmatlan nagy tél lett volna. Ügye?
Elférünk ezen a bolygón ennyien, nincs ezzel baj, bár valóban lehet és kell is KÖRNYEZETTUDATOSAN ÉLNI. De az nem globális CO2 adó bevezetésében jelenjen meg. Ahogy a Fehér Ház előtt bejelentette Merkel, Sárközy és Bush, vagy már Obama állt ott, nem tudom? Ezt adták le,h be akarják vezetni a globális adót. Nagyon ajánlott! Youtube-on keressetek rá, így magyarul: Obama átverés.
Iszonyatosan nagy dokumentumfilm. Sok mindent megértetek belőle. Tényleg nézzétek meg.
Iszonyú mocskos, világot élünk, és a hatalmi elitnek nem érdeke,h egységesen mindenki bőségben éljen. Nézzetek utána,h most mi a "sláger": Chipet ültetnek be amerikában, csak épp azt felejtik el, hogy távvezérelni lehet a hullámhosszt a chipben, és ezáltal - mivel az ÉLET maga - is - ENERGIA és rezgés, ezáltal a lelkiállapotodat befolyásolni tudják. Nem hiszed? Keress rá, hány cég vette rá a dolgozóit Amerikában, hogy vagy chip, vagy kirúgás.

karlmann 2011.01.19. 18:28:46

@gyvy:

Ez jól hangzik, csak az a baj, hogy a forradalmak ritkán foglalkoznak a gazdasági érdekekkel. Sok nagy birodalmat szakítottak már darabokra a társadalmi ellentétek, pedig a gazdasági racionalizmus nem indokolta.

papa33 2011.01.19. 18:49:35

Pont Kínában a villanyautó, így szénerőműből származóan a villamos autó kibocsájtása 180, ma egy kisautó 90-135 g/km CO2. (Max 10 kilométerrel odébb pöfögi ki.
Szakirodalomból vettem,mint azt is, hogy 1-2 hetente! adnak át új szénerőművet Kínában.

robertocrack 2011.01.19. 19:00:13

@magyar_ellenállás: akkor menjünk vissza kicsit belső égésű motorhoz:3 hengeres buzuki kontra 320béemvé(kivételesen benzines)és legyen 150 4 személlyel....ez nem kézzelfogható,hanem tudja mindenki...ugyanez igaz villanymotornál is...vagy nézz meg egy sarokcsiszolót:menj be a petikerbe,vegyél ócsó 500 W-os félkilós mocskot és ess neki kazánlemeznek egész nap(hacsak nem ég le 1 óra alatt)vagy nézz meg egy 2 kW-os böhömnagydögnehéz.... 10-szerdrágább flexet(na ott csak koronggal kell bírni)kell itt is egy kis racionalítás,mert a túl pici szart sem ér,nagy meg minek

robertocrack 2011.01.19. 19:01:35

@papa33: mintha lassan ráébredtek volna,hogy nem kéne...inkább vízerőmű szélkerék napelemek tömkelege....

shelby 2011.01.19. 20:01:52

@papa33: Én 3 naponkénti erőmű átadásról hallottam! Bár lehet, hogy túlzás, de az 1 hét reális.

robertocrack 2011.01.19. 20:19:57

@shelby: volt valami nesönel dzseografikos viccelődés...állítólag rájöttek,hogy a környezetet szétbarmolják a szénerőművel....meg szén sincs már annyi...ráálltak a folyóduzzasztásra....az se jó....marad a szél meg a nap....meg a fúzió,de arról mostanában igencsak hallgatnak

janper 2011.01.19. 20:33:21

@Mongoose: te is a csipes, cajtgajsztos, penz-mint-adossagos csapatba tartozol? :) Ti vagytok azok, akik dramai zenevel ellatott, kozrohej targyava valt filmeket linkeltek be mint referencia, es az ellenervekre az a legkomolyabb valaszotok, hogy a masik oldal biztosan az osszeeskuves resze vagy ot is megtevesztettek? Ti vagytok azok, akik azt hiszitek, hogy jozan paraszti esszel, mely szakertelem nelkul is barmi megertheto, a fizika, a penz, a vilag?

janper 2011.01.19. 20:39:46

@robertocrack: a szel meg a nap nem fog megoldani semmit, mindketto minimalis energiat szolgaltat a koolajhoz kepest.

robertocrack 2011.01.19. 20:50:42

@janper: jó amit mondtál...csak miből mennyi van?Ha rajta ülnék 2 millió m3 olajon,szarnék a napelemre meg a szélkerékre....állítólag a nap szép hazánkban úgy 1000 órát süt....szél meg átlag 3-9m/s sebességű és most már érdemes számolgatni és töprengeni....nem egy napelemes cég csinált számításokat....igaz hogy 4-5 milla körül van a rendszer,amellyel egy nagyobb család kiválthatja 4-500 kWh havi fogyasztását....csak az állami támogatás ezt a költséget a felére is leviheti(ha marad a tavalyi támogatási rendszer)állítólag Debrecenben vett valaki egy Tesla Roadstert meg egy 8 kW-os napelem rendszert az akkuinak a töltésére....mondjuk az ára alapján neki mindegy lenne

Vu, de ja vu 2011.01.19. 21:59:47

Tegye fel a kezét, aki szerint van olyan repülőgép-tipus, amelyik annyira jól megkonstruált, hogy soha semmilyen meghibásodás nem fordulhat elő rajta, ami miatt zuhanni kezdhet. Vagy az is jó, ha megoldották hogy legalább fent maradjon a levegőben...

Ugye, ha van is ilyen megbízható gép, annak nem gyenge karbantartási szisztéma az ára... És akkor mélyen gondoljon mindenki bele, hogy ő maga mennyit próbálna spórolni egy nem olcsó, de legalább instabil járműbe, hogy amikor 3 cm-rel mögötte jön a veres 7-es, ne pont akkor essen pofára, mert pl. beszorult a giroszkóp tengelye vagy meglazult egy biztosíték...

Ezért jobb a legrosszabb Trabant is bármilyen luxusrepülőnél: ha baj van, kigurulsz az út szélére, 'oszt elballagsz. Ugyanez még működik robogóval, biciklivel is... no de egy egytengelyes valami, amit 'gép' tart egyensúlyban???

Vu, de ja vu 2011.01.19. 22:00:58

Opp, ezt éppen máshova akartam:-(

Bocsesz...

Shadowbull 2011.01.19. 22:14:06

@Mongoose: Ugye ezt a sok baromsagot nem szoptad be egyszerre?

sb

Shadowbull 2011.01.19. 22:17:56

@robertocrack: "zon érdekcsoportok nagyom is ellene vannak,hogy elkészülhessen a normális használati értékkel bíró villanyautó"

Nem az erdekcsoportok vannak ellene, hanem a fizika, meg a tudomany jelenlegi allasa.

Hagyjuk mar ezt az olajipari osszeeskuvest.

sb

tükörfúró 2011.01.19. 22:27:38

@Shadowbull: Az oil-peak apokalipszis-hívő idióták sem sokkal értelmesebbek különben, mint a konteós makimajmok...
:DD

Shadowbull 2011.01.19. 22:29:42

@tükörfúró: Az idiotak mindenutt idiotak.

sb

tükörfúró 2011.01.19. 22:32:04

@Shadowbull: Nem tudok róla, hogy a jelenlegi fizika tiltaná kompozit anyagokból többtiz éves élettartamu 300-400kilós, max 80km/h-ra képes, 120km hatósugarú villanyautók előállitását tömegesen.
jahogy gazdaságilag..
jahogy mivel töltjük..
jahogy az adó..

akkor ez fizika, tudomány, vagy mi is??

Shadowbull 2011.01.19. 22:40:12

@tükörfúró: autokrol beszeltunk, nem motorizalt gokartokrol.

Sajnos nem all ott a tudomany, hogy megoldja a jelenlegivel osszevetheto, olcso villanyautozast.

sb

robertocrack 2011.01.19. 22:49:04

@Shadowbull: maradjunk a tesla roadsternél.jó név,ami(nagyon)meg kell fizetni....akksirészuét meg mobiltelefon akksikból szórták össze.....thundersky kínai lítium akksik 5000 feltöltést bírnak 70%-os kisütés mellett(ha nem többet)van ami 7000-et ez a mai tudomány.olajipari összeesküvés?akkor az emirátusokban miért folyik a turizmus eszement bővítése?apró tények,amik ott vannak előtted.nem akarod megérteni?végül is igazad van,mit vesztesz te személy szerint vele?tökfúró nagyon szépen elmondta a véleményem....és akkor a legjobb támadás:na akkor ki is az idióta?

tükörfúró 2011.01.19. 23:02:27

@Shadowbull:

Hogy neked mi az autó, az itt másodlagos, ez olyan, mint amikor a 17. szézadban verték az asztalt az akkori nagytudások, hogy repülőgép márpedig nem lesz soha

Az "olcsó" egy társdalomszervezési-gazdasági dogma
az oroszoknak anno éppen csernobilt megépíteni volt "olcsó", kétlem hogy végül "megérte"

A tudományra hivatkozás egy porhintés, az autóipar ilyen tekintetben szégyellheti magát.

A legkorszerűbb dolog a mai autókban az integrált szórakoztatóközpont nagyteljesítményű számítógépe, a többi az lejárt lemez, már a 90es évek eleje óta változatlan formában létezik kb, vagy inkább létre se jött volna.

Shadowbull 2011.01.19. 23:29:24

@tükörfúró: "a többi az lejárt lemez, már a 90es évek eleje óta változatlan formában létezik kb, vagy inkább létre se jött volna. "

Naja. Vegul is ha fogalmunk sincs arrol amirol beszelunk, akkor mondhatunk ilyesmiket is.

sb

janper 2011.01.19. 23:56:10

@tükörfúró:
"A legkorszerűbb dolog a mai autókban az integrált szórakoztatóközpont nagyteljesítményű számítógépe, a többi az lejárt lemez"

Ja, teny, hogy a navigacio valoszinuleg frissebben indult fejlesztes, mint a fekberendezes. El kell fogadni, hogy minel kritikusabb az adott eszkoz, annal konzervativabban tortenik a fejlesztes. Az nem gaz, ha a navigacio szazbol otszor teved, termeszetesen ennek megfelelo tesztelest es validaciot vegeznek rajta. Ugyanez kicsit mashogy nez ki mondjuk egy 3D-s rontgengepnel, ahol a teljes fejlesztesi folyamat 60%-a teszteles, 30%-a dokumentacio.

Egyebkent meg tenyleg nem tudom, hogy a kilencvenes evek elejen ki tudott volna Euro5-os motort gyartani ertelmes teljesitmenyek mellett (FEM/FEA meg modern kemiai eszkozok nelkul).

tükörfúró 2011.01.20. 00:17:59

@Shadowbull: Muhaha, efféle hárítópatron mindig van raktáron, konkrétum meg sehol, szokásos:)

Mellébeszéléses személyeskedés helyett inkább megyek aludni.

De előbb még megismétlem a lényeget, a villanyautó, az alternatív közlekedés általában is, társadalomszervezési, gazdasági, politikai, ujraelosztási kérdés.

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2011.01.20. 00:41:10

@vakvarju69: "ott érdemes az elektromos autókkal foglalkozni, ahol az elektromosság termelésében a nukleáris energiának (és a megújuló energiáknak) van jelentősen nagyobb súlya"

Érdemes azzal minenhol. Mire kifejlesztik a könnyű és olcsó akkumulátort, addigra mindenhol fúziós energiával világítunk.

Okapika- 2011.01.20. 04:03:43

Szerintem mindkét tábornak van egyszerre igaza és nagy tévedése is.

Jelenlegi kémiai alapú akksik lassú töltésűek és az áramtermelésünk/szállításunk nem teszi lehetővé az autók/teherjárművek töltését, csak kis mennyiségben.
Példa: New Yorkban fordult elő, mikor mindenki egyszerre kapcsolta be a légkondit a nagy meleg miatt, hogy lecsapta az egész városrészt a hálózat, kb. ilyet lehet elképzelni autóknál.

Jelenlegi "jóléti" társadalmunk olaj nélkül nem tartható fenn, mert a mezőgazdaság, a műtrágyázástól a vegyiparig, szállításig erre épül.
A kínai középosztály 200.000.000 embert számlál és napról napra többet, a szénerőműveket meg napi szinten húzzák fel, nem heti szinten.

Ha az energiatárolás majd megoldódni látszik, akkor jöhetnek az új autótechnikák, lehet már léteznek ilyenek, csak visszatartja őket az "olajlobbi", nem tudhatjuk, ez biztos sajnos.
Az elektromos autóknak nagy lökést adhatnának a nanotechnikán alapuló akksik, de ezek még nem elég tökéletesek stb.
A hidrogénmeghajtású jármű jelenleg a legéletképesebb alternatíva, de olaj emellett is kell a mg.-hoz.

Shadowbull 2011.01.20. 07:17:57

@tükörfúró: Ebben semmi szemelyeskedes volt. Nem azt mondtam hogy hulye vagy, csak azt hogy hulyeseget irtal.

Csak nehany dolog, amit 90 ota az autoipar letett az asztalra
- nagy szilardsagu acelok feldolgozasa es celzot alkalmazasa FEM szimulaciok segitsegevel
- legzsakok elterjedese, egyre pontosabb es kifinomultabb alkalmazasa, holott maga a technologia nem a legegyszerubbek koze tartozik (hangsebesseg feletti folyamatok modellezese problemas)
- Menetbiztonsagi rendszerek kifejlesztese es szeleskoru alkalmazasa (ESP, kovetoradarok, savelhagyas, holtterfigyeles, esatobbi)
- Nagynyomasu dizeltechnologia (PD es CR rendszerek)
- Kipufogogaz-kezeles ugrasszeru fejlodese (koromszurok, SCR-rendszerek, stb.)
- Kozvetlen befecskenedezes benzinmotorok elterjedese, kesobb feltoltessel kombinalva

Ez csak nehany ami hirtelen eszembe jutott, de a hatteriparban, gyartastechnologiaban, anyagtudomanyban is jelentos fejlodes volt az autoiparnak koszenhetoen, ill. az autoipar kozremukodesevel.

" villanyautó, az alternatív közlekedés általában is, társadalomszervezési, gazdasági, politikai, ujraelosztási kérdés. "

Ez mar messzire vezet, gyakorlatilag a jelenlegi tarsadalmi berendezkes teljes megvaltoztatasara lenne szukseg szerinted.

Szerintem meg ez nagyobb utopia, mint egy villanyauto, ami 1000 kilometert megy egy laposelemrol.

Az ipar mindig a jelenlegi keretek kozott gondolkodik, leven profitorientalt. eppen ezert olyat nem fog sem kifejleszteni, sem arulni, amit aztan tudottan nem lehet eladni annyiert es akkora darabszamban, hogy profitot hozzon.

Ezert oket ostorozni marhasag.

sb

sb

Pаri (törölt) 2011.01.20. 07:19:22

Történelmi okoból Kínának nem sok esélye lenne a Nissannál (Japánban) kémkedni. Hát ezért a Renault.

Az összeg valóban nem nagy, de ez még csak a kezdete lett volna a beautiful friendshipnek.

robertocrack 2011.01.20. 07:46:27

@Okapika-: igazad van,de:próbálják erőltetni az áramtermelő(napelem szélkerék) elterjedését...megtermeled magadnak a szükséges"benyát".az áramszolgáltató akkor már nem lesz igazi áramszolgáltató,ha sokaknak ez lesz,csak egy hatalmas nagy stabilizátor (szuperkondenzátorok)ebbe befektetni nagyon költséges....de mai árakkal is megéri 10 év után,utána már ingyen áramod van vagy még kb 20 évig....és aztán megint egy nagy beruházás,és kezdődik az egész előről....

pet77 2011.01.20. 08:48:44

Szia Zsolt!
Valójában az történt, hogy a franciák dezinformálták a kínaiakat, melynek következtében megszületett a TOTAL ELECTRIC nevű szörnyeteg:)))

Mongoose 2011.01.20. 09:30:58

@janper: :))
Nem, ill. azok táborát erősítem, akik mindent meghallgatnak és próbál a józan ész szerint lavírozni az információ - megtévesztés - dzsungelében. Az a baj,h ma már annyi a megtévesztő infó,h ember a talpán aki eligazodik, és tudja,h mi a helyes. A zeitgeist filmeket megnéztem, hallottam,h sok hazugság van benne, de még nem állt elő senki,h mi is az. Az Obama átverést meg nem nagyon lehet cáfolni. Kulturált párbeszéd visz minket előre, ha van bármi infód, kérlek oszd meg velem, velünk.
A pénz mint adósság, sajnos tényleg így megy, a résztartalékra épült fel a rendszer, és a trükk, hogy egyszerre tényleg senki nem fogja kivenni a bankból a pénzét. Meg nincs is annyi. Digitálisan létezik a pénznek egy igen nagy része.

Mongoose 2011.01.20. 09:35:26

@Shadowbull:
Nem, ill. azok táborát erősítem, akik mindent meghallgatnak és próbál a józan ész szerint lavírozni az információ - megtévesztés - dzsungelében. Az a baj,h ma már annyi a megtévesztő infó,h ember a talpán aki eligazodik, és tudja,h mi a helyes. A zeitgeist filmeket megnéztem, hallottam,h sok hazugság van benne, de még nem állt elő senki,h mi is az. Az Obama átverést meg nem nagyon lehet cáfolni. NÉZD MEG, és majd utána eszmét cserélhetünk.Kulturált párbeszéd visz minket előre, ha van bármi infód, kérlek oszd meg velem, velünk. Ne vagdalkozz.
A pénz mint adósság, sajnos tényleg így megy, a résztartalékra épült fel a rendszer, és a trükk, hogy egyszerre tényleg senki nem fogja kivenni a bankból a pénzét. Meg nincs is annyi. Digitálisan létezik a pénznek egy igen nagy része.

magyar_ellenállás 2011.01.20. 10:27:26

@robertocrack: A teljesítmény és végsebesség kapcsolatáról kérdezd Shadowbullt!

De, ha nem akarod őt zavarni, ülj be egy "buzukiba", és nyomj egy versenyt egy tankkal vagy egy traktorral.

magyar_ellenállás 2011.01.20. 10:29:40

@magyar_ellenállás: Miután ezt megtetted, gondolkozz el azon, hogy a vonat miért gyorsabb, mint a golfkocsi, és a golfkocsiból milyen áron lehetne hasonló teljesítményt ill. végsebességet kicsikarni.

Shadowbull 2011.01.20. 10:36:57

@Mongoose: Nezd, ez az egesz olyan messzire vezetne, hogy semmi ertelme belemenni. Kulonosen nem.

Te beirtad amit gondolsz, en meg beirtam hogy nem ertek vele egyet, maradjunk ennyiben.

sb

Mongoose 2011.01.20. 12:37:31

Hát ez az, messze vezet(ne). De sajnos annyira bonyolult, összefonódott világot élünk,h tényleg nehéz tisztán látni. Én viszont elmondom az érveimet, gondolataimat, még ha video(k) formájában is. Az Obamás film nagyon komoly, legalább azt nézd meg.
Sajnos azt veszem észre,h te tűzzel vassal véded a gazdasági érdekeket amit az okosok ott fent - és most nem mondtam népet :) - védenek. valaki már írta a GM Electric Vehicle1 járgányát. Ott tudtak az aksik már többet mint most, vagy majdnem. Most miért lehetetlen,h akkor nem volt érdekük - na kiknek?? - hogy ne legyen alternatívája a benzinnek? Neked tényleg ennyire nehéz szélesebben látni? Nem összeesküvés elméleteknek hívni ezeket. Ja, és 28 éves vagyok a Bp-i Műszaki Egyetemen végeztem, képben vagyok sok mindent illetően.

Shadowbull 2011.01.20. 13:20:27

@Mongoose: "tényleg nehéz tisztán látni"

nem egyszeru, ezert erdemes tajekozodni. Meg Ockham borotvajat alkalmazni. Hasznos.

"te tűzzel vassal véded a gazdasági érdekeket"

Hehe. Hogyan?

"Ott tudtak az aksik már többet mint most, vagy majdnem. Most miért lehetetlen,h akkor nem volt érdekük - na kiknek?? - hogy ne legyen alternatívája a benzinnek? Neked tényleg ennyire nehéz szélesebben látni? "

te kered szamon a szelesebb latokort rajtam, es kozben olyan fogalmakkal sem vagy tisztaban, mint a gazdasagossag, a tomeggyarthatosag, a haszon, megbizhatosag, kereslet-kinalat es meg sorolhatnam?

" 28 éves vagyok a Bp-i Műszaki Egyetemen végeztem"

vs.

"Chipet ültetnek be amerikában, csak épp azt felejtik el, hogy távvezérelni lehet a hullámhosszt a chipben, és ezáltal - mivel az ÉLET maga - is - ENERGIA és rezgés, ezáltal a lelkiállapotodat befolyásolni tudják."

No comment.

sb

Mongoose 2011.01.20. 15:10:52

@Shadowbull:
: )) alakul, csak alakul az a párbeszéd. Na, lássuk csak. Jaja, én is villanyborotvát használok.. : )))
A gazdasági - politikai - érdekeket véded, ill. nem akarod fától az erdőt látni, persze mert innen van a megélhetésed,és nem fogod magadnak ezt felrúgni, és ez érthető is. De be kell látni, hogy a fejlesztésben sokszor a marketinges mondja meg,h mikor lépjen ki az a termék a piacra, mert előtte ki kell futtatni az előző technológiát. Bár most nem is erről van szó, hanem a "határtalan" technikai fejlődésről, amit rá lehetne szabadítani az emberiségre, meggyőződésem, hogy sokkal nagyobb tempóban tudnánk fejlődni, ha nem elzárt titkos laborokban fejlesztenének, hanem minden rész-eredményt publikálnának, és a világban bárki hozzátehetné a saját tudását, valahogy úgy, ahogy a Linux programozásánál tették, elég rövid idő alatt mekkorát fejlesztettek rajta. Ezt nem teszik meg a gazdaságban, az iparban. Értem én,h ki nyomja bele az innovációs ktg-et, az akar belőle profitálni, de amikor nagy pénzek forognak,akkor bizony csúnya érdekek is előkerülnek. Az emberben nagyon elől van a tulajdonságok listáján a kapzsiság. Kis túlzással mondhatjuk azt is,h amíg egy csepp olaj is van a Földön, vagy legalábbis ésszerű keretek között kinyerhető, addig bizony olajjal közlekedünk. Pont. Ez nem hiszem,h összeesküvés elmélet lenne.
Az akkori kaliforniai kormányzó kiírta a projektet és a feltételeket, és volt rá kereslet, igaz még drága volt, de vették is, persze, alapvetően gyerekcipőben járt, és értem a felsorolt fogalmaidat, tömeggyártás...stb.
Az meg miért ellentmondás BME diplomával,h az élet maga - is -egy rezgés, energia? Minden atomnak van rezgésee(száma), ezt gondolom tudod. És innen egy ugrás a miniatürizálással az,h a beültetett chip frekvenciát bocsásson ki és hangulatodra ki tud(jon) hatni. Mi ebben az elképzelhetetlen? Ja, igen, az orvelli világ, nos az igen. Megnézted az obamás filmet? Én meghallgatok minden érvet, és utána döntök, de te még meg se hallgatod. :) Na, jó légy, dolgozni is kéne még. De szívesen veszem a válaszod, csak ne gőgös legyen, én is megtisztellek téged, de fordítva is elvárom.

Shadowbull 2011.01.20. 21:05:50

"A gazdasági - politikai - érdekeket véded, ill. nem akarod fától az erdőt látni, persze mert innen van a megélhetésed,és nem fogod magadnak ezt felrúgni, és ez érthető is. "

Nem egeszen. Csak azt mondom el amit tapasztalok.

"Az emberben nagyon elől van a tulajdonságok listáján a kapzsiság."

Miert, te ingyen dolgozol? Ha nem, akkor miert varod el, hogy mas azt tegye?

"És innen egy ugrás a miniatürizálással az,h a beültetett chip frekvenciát bocsásson ki és hangulatodra ki tud(jon) hatni. Mi ebben az elképzelhetetlen?"

Ne haragudj, de ha te ebben hinni akarsz, akkor en nem foglak megakadalyozni benne. Ha nem latod magadtol, hogy ez a halalcsipbeultetos sztori egy nagy agyament marhasag, akkor tok felesleges barmirol is beszelni.

sb

Virago_1000 2011.01.20. 21:18:13

@Liquid_Night: "Ha beszélhetünk Európa (gazdasági) alkonyáról, akkor ennek egyik fontos eleme a szofisztikált technológiák bagóért való kiárusítása,"

a problema az, hogy mi beengedjuk a kinai termekeket, mig ha innen te akarsz kinaba importalni, 100% a vam!!!! Mert mi hulyek vagyunk, pontosabban nem mi, hanem a tolvaj politikusok, akik nemcsak a jelenunket, multunkat, de mar gyerekeink jovojet is elloptak!

Virago_1000 2011.01.20. 21:21:36

@Shadowbull: "HA elfogy a koolaj, akkor nem az autozasnak lesz vege, hanem a mai komplett civilizacionak is.

Sot, nem is kell hogy elfogyjon, eleg ha egy adott szinten tul csokken a kitermelheto mennyiseg."

Pontosan igy igaz. Eleg, ha arra gondolunk, hogy a koolaj muanyagipari alapanyag, mondjon nekem valaki olyan ezreleket az elet barmely teruleterol, ahol nincs jelen. Muanyagok nelkul ma mar nincs elet. LEhet hogy tevedek, de talan gyogyszeripari alapanyag is. Koolaj nelkul 0-rol kell majd ujrakezdeni, ott, ahol az oseink kezdtek, mikor lejottek a farol.

tükörfúró 2011.01.20. 21:28:31

@Shadowbull: Már látom kár volt ezt felvetni, sok ponton hegesztették a fejedre a vaskalapot, és sajnos akik ezt igy "összerakták", beépítették a természetes fékeket is.
Pl azt a nyilvánvaló rengeteg hülyeséget, ami mindigis működött (ld 51körzet és az ufók) amit azonnal elkezd a vita legcsekélyebb jelére a kisszámú, ám annál hangosabb hibbant ordítani, igy értelmes érvek és valódi lényeglátás hiányában a vita és a konkluzió elmarad.
A hülyeségek terjesztői és egyuttal a helyzet haszonélvezői legnagyobb megelégedésére.

janper 2011.01.20. 21:34:10

@Mongoose: ha meghallgatsz minden ervet, akkor hogy lehet, hogy meg nem talaltal egyetlen weboldalt sem, ahol tetelesen cafoljak a Zeitgeist hazugsagait?

Virago_1000 2011.01.20. 21:39:41

@janper:
"a 10% is tulzas, nem el ott 130 millio ember europai szinvonalon. "

persze ez is csak a talalgatasod, de a nagy szamok torvenye ott is igaz.

@Shadowbull: www.youtube.com/watch?v=DDfaLwuWorE&feature=player_embedded

Virago_1000 2011.01.20. 21:49:01

@Henry82: "mert tudják, hogy 1200 ft-ért már senki nem venne benzint. "

dehogynem, az elet nem allhat meg, az ember pedig lusta dog, hogy biciklire uljon, vagy buszozzon, vonatozzon (de az sem olcsobb).

@magyar_ellenállás: "
Ott, hogy Európa borzasztó erősen európacentrikus oktatást alkalmaz, Amerika pláne. Egy csomószor feltaláltuk újból a langyos vizet, pedig csak nem kellett volna makimajomnak nézni a többi Civilizáció tagjait."

"A kelet és nyugat között ez ordító különbség, hogy ők évszázadok hagyományait és tanítását nem falidísznek használják, hanem baromi komolyan veszik."

magyar ellenallas: ezek okos megallapitasok.

Shadowbull 2011.01.20. 21:49:29

@tükörfúró: Aham. Mondtal valami nagyot, en felhuztam a szemoldokom, te erre konkretumokat koveteltel, en irtam nehanyat, es erre en vagyok a vaskalapos.

Sajatos gondolatmenet.

sb

Virago_1000 2011.01.20. 21:51:42

@Az átok visszaszáll!!!: "Azért "győzött Kína", mert a pénzügyi rendszere mögött nem virtuális pénz, hanem valós gazdasági növekedés áll, elérte gazdaságilag és technikailag azt a színvonalat, hogy túl komoly katonai potenciál legyen egy Irak-Afganisztán-Korea-féle befenyítéshez, és ennek köszönhetően gátlástalanul lophat bármit, Európa és Amerika is olyan erősen kötődik az olcsó kínai munkaerőhöz, energiához és nyersanyaghoz, hogy jelen állapot szerint saját ellopott de olcsó technológiánk piacaként tesznek padlóra, ha pedig visszatelepítik a gyártóüzemeiket, akkor az eladhatatlan árú termékeink miatt dőlnek be az egyes országok gazdaságai... arról nem beszélve, hogy az egyik legnagyobb hitelező a világban: KÍNA!!!"

ez is nagyon tenyszeru megallapitas

Shadowbull 2011.01.20. 22:01:22

@Virago_1000: Azert van benne nehany gondolati baki.

sb

tükörfúró 2011.01.20. 22:09:28

@Virago_1000: "Eleg, ha arra gondolunk, hogy a koolaj muanyagipari alapanyag"

Butaságok.

1. A műanyag korlátanul ujrahasznosítható, ha elmulasztottuk, még mindig visszabányászható a szeméttelepről, a többi szerves és fémes anyag rég elrohad, a sok műanyag még 500év mulva is majd ugyanugy ott bent lakik ahogy eltemették

2. A műanyagipar alapvetően egy szerveskémiai ágazat, ma a folyékony fekete arannyal dolgoznak, mert egyszerűbb sok szempontból, de ne gondold, hogy un. műanyagot nem lehet bármilyen szerves (szénhidrogén alapú) anyagból előállítani. Végesetben vízből H2O és elemi szénből C..

3. Kőolaj nélkül semmit nem kell ujrakezdeni, megvannak és léteznek a kiváltására a technológiák

Példa:
A BMW kb 95ben, mikor az E38 ujdonság és nagy büszkeség volt, megcsinálta a zéró emisszió H2 verziót..

Nagyon gyorsan visszaszivták, s nem fűztek hozzá a márka tradiciói szerint elvárható bőséges technokrata magyarázatot, ...mily meglepő

A menagment nyomott egy laza ködképzést köréje, ez csak reklám, a jövő, a siker, a tírararra izé,...balalablabla...majd ennyi

Vajon kik léptek közbe, mekkora anyagi és egyéb eszközökkel??

Nehogy a dolog idejekorán tulzottan felkapott legyen, sikeres legyen, a bajorok sulyos pénzt toljanak bele, majd végül lassanként elterjedjen?

Amit a bajorok elkezdenek, nem szokott zátronyra futni.

Gondoljuk el!
A forgalomba kiengedett(!) biztonséágos 0emisszió luxusautó, egy milligramm kőolaj vagy fosszilis energia nélkül, kb ugyanavval a pérmiumteljesítménnyel 95körül, s most nagylevegő...gondoljuk ujra...!!
15évvel, igen TIZENÖT évvel ezelőtt!!!

Igen, a kerrregős modem, a 386os PC, az amiga, a zsinóros telefon, a képcsöves tévé korában, az internet hőskora elején, ott a távoli multban...!!

Még a CR diesel nevű -hogy ugymondjam- "tévedés" is a laborok mélyén alszik vagy erősen gyerekcipőben jár...

S a zéró emisszió már kint az utcán gurul, pofonegyszerűen, egyetlen cső csatlakoztatása után ugyanugy biztonságosan tankolható, mint bármelyik mai gázautó.

(Plusz gyanítom nem nagy módosítással, ráfejlesztéssel akár gázzal is (CNG,LPG) is mehetett volna..hisz gáz-gáz.
A primitiv -de elektronikával agyontuningolt- ottómotor nagy előnye épp ez.
Majd mindegy mit égetsz el benne, ha az közel gáznemű és szikrával gyujtva kb tisztán elég, a motor működni fog, ennyire "mindenevő"..
Az első ottó motor is világítógázzal működött.)

S milyen érdekes, a gázhálózat európa nagyvásoraiban sokfelé ki van építve..de az usa egyes részein is elterjedt..
Kitermelhető gáz pedig még autózási célokra a kőolaj kiváltására használva is további minimum 50-100 évre VAN (200at is mondanak a bátrabbak)..

Szoval aki ezek után még az olaj elfogyásának napjárol, meg apokalipszisről vizionál az komplett idióta.

Ha lesz krizis, az szándékos gazdasági krizis lesz, amit azok fognak a nyugati gazdaságba tulzott sullyal fekete aranyként mesterségesen (!)beépített olajon keresztül kirobbantani, akiknek érdekük lesz, mert az olajuk elfogyásával kiesik az adu a kezükből, s ha már ők pofára esnek, essen pofára az egész világ.

Ha hagyjuk... és nem térünk észre addig...de sürgősen.

Dióhélyban ennyi:)

Shadowbull 2011.01.20. 22:15:35

@tükörfúró:

"A BMW kb 95ben, mikor az E38 ujdonság és nagy büszkeség volt, megcsinálta a zéró emisszió H2 verziót..

Nagyon gyorsan visszaszivták, s nem fűztek hozzá a márka tradiciói szerint elvárható bőséges technokrata magyarázatot, ...mily meglepő"

Mi lenne ha egy kicsit tenyleg utananeznel a dolgoknak?

sb

Virago_1000 2011.01.20. 22:18:40

@Shadowbull: "Csak nehany dolog, amit 90 ota az autoipar letett az asztalra"

Tudom, hogy a kerdes felvetese csak elmeleti jellegu - kerlek, ezt tartsd fejben, mielott valaszolsz a hozzaszolasomra -, megis megkerdezem, mi ertelme volt ezeknek, es miert nevezheto ez egyaltalan fejlodesnek. A valasz szerintem az, hogy eladhato legyen, a vevok kivansaganak megfelejen, mert ha valami nem eladhato, lehuzhatjuk a rolot, es bevarrhatjuk a szankat.

- nagy szilardsagu acelok feldolgozasa es celzot alkalmazasa FEM szimulaciok segitsegevel

Celja: a balesetvedelem, a tulelesi arany novelese, a serulesek csokkentese.

1." legzsakok elterjedese, egyre pontosabb es kifinomultabb alkalmazasa, holott maga a technologia nem a legegyszerubbek koze tartozik (hangsebesseg feletti folyamatok modellezese problemas)"

Celja: a balesetvedelem, a tulelesi arany novelese, a serulesek csokkentese.

2. " Menetbiztonsagi rendszerek kifejlesztese es szeleskoru alkalmazasa (ESP, kovetoradarok, savelhagyas, holtterfigyeles, esatobbi)"

Celja: lasd 1-es pont.

3. " Nagynyomasu dizeltechnologia (PD es CR rendszerek)"

Celja: a sebesseg, es a gyorsulas (erzetenek) fokozasa. Ez azonban magaval hoz tobb kovetkezmenyt, lasd kommentemben fentebb az altalad emlitett, altalam idezett 1, 2 pontot. Ezek ellen vedekezni kell, tehat a fejlodes tortent eme teruleteken.

4. " Kipufogogaz-kezeles ugrasszeru fejlodese (koromszurok, SCR-rendszerek, stb.)"

Celja: a kenyelmi berendezesek mennyisege, a megnovekedett suly, es megnovekedett teljesitmeny kovetkezteben megnovekedett fogyasztas kornyezeti hatasainak csokkentese.

5. " Kozvetlen befecskenedezes benzinmotorok elterjedese, kesobb feltoltessel kombinalva"

Celja: lasd 3. pont

Szoval a felsorolasodbol is lathato, hogy valodi fejlodesnek csak a 4-es pontban emlitett nevezheto. Valojaban a tobbivel adtunk a szarnak egy pofont, az altalunk a fejlesztes soran krealt problemak kikuszobolesere tortenik a tovabbi fejlodes. Ezert vonjak ketsegbe sokan, hogy tortent-e egyaltalan valamifele fejlodes.

Virago_1000 2011.01.20. 22:20:53

@Shadowbull: "Azert van benne nehany gondolati baki."

En csak a sajat tapasztalataim fatylan keresztul latom a vilagot, ezert hogy rajojjek, es okosodjak, idezd be oket legyszives.

Shadowbull 2011.01.20. 22:29:47

@Virago_1000: A motorok fejlesztesenel kicsit mellelottel. A fenti technologiak celja egyaltalan nem a fajlagos teljesitmeny novelese.

Hanem a hatasfok, kulonosen a reszterheleses hatasfok novelese es a kornyezetszennyezes csokkentese.

A fajlagos teljesitmeny novelese elso korben nem az egesfolyamatok pontosabb szabalyozasan hanem a mechanikai robosztussagon, megbizhatosagon mulik.

A kipufogogaz-utankezelo rendszerek korabban ugyanugy kellettek volna, csak eppen nem letezett a technologia, vagy nem volt megbizhato/szeriagyarthato/megfizetheto.

Szoval a logikai kapcsolat, amit felallitottal, egyszeruen nem letezik.

Az autok sulya valoban novekedett, nade novekedtek a meretek is, jelentosen nott a biztonsag es a komfort is.

A biztonsag pedig statisztikakkal is kimutathatoan jelentosen novekedett. Nyilvab ennek kilokban bizony ara van.

sb

Virago_1000 2011.01.20. 22:30:59

"A műanyag korlátanul ujrahasznosítható, ha elmulasztottuk, még mindig visszabányászható a szeméttelepről, a többi szerves és fémes anyag rég elrohad, a sok műanyag még 500év mulva is majd ugyanugy ott bent lakik ahogy eltemették"

- Shadowbull, figyelj: mongoose sok baromsagot ir, de amugy ebben igaza van, pl gondolj csak arra, hogy hany megapixelesek a digitalis fenykepezogepek es hany megapixelesek voltak 5 eve. A mostani modellek miert nem jelentek akkor meg 5 eve, ha a technologia ugyanaz?

Vagy: Miert nem hoz ki egyik gyarto sem LPG-s kocsit gyarilag? Igeny lenne ra.

Rocko- 2011.01.20. 22:33:42

@Shadowbull: végén még megdőlne a szemellenzős világképe, mi lenne.

Shadowbull 2011.01.20. 22:33:59

@Virago_1000: "a pénzügyi rendszere mögött nem virtuális pénz, hanem valós gazdasági növekedés áll, "

A kinai gazdasagi novekedes ugyanugy a dollaron meg az euron alapszik.

sb

Shadowbull 2011.01.20. 22:35:46

@Virago_1000: Fogalmam sincs, nem ertek a fenykepezogepekhez.

"Miert nem hoz ki egyik gyarto sem LPG-s kocsit gyarilag? Igeny lenne ra. "

Valasz: mert nincs ra VALODI igeny. Az igeny mindig megteremti a megfelelo kinalatot is.

sb

Virago_1000 2011.01.20. 22:43:36

@tükörfúró:

" A műanyag korlátanul ujrahasznosítható, ha elmulasztottuk, még mindig visszabányászható a szeméttelepről, a többi szerves és fémes anyag rég elrohad, a sok műanyag még 500év mulva is majd ugyanugy ott bent lakik ahogy eltemették"
- mero hulyeseg. Bbarcsak igazad lenne, miert nem csinalja senki? Nagyon nagy tevedesben vagy, a muanyagokrol csoppnyi, leheeltnyi fogalmad sincs,
Pl. miert nem terjedtek el a visszavalthatos uditospalackok? PEdig a technologia ismert. Miert megy tonkre a cd-lemez elobb, mint az LP, vagy a kazetta, es valik hallgahatatlanna, holott az ellenkezoje volt hiresztelve?
Egy oreg kocsiban miert tornek elobb az alkatreszek?
Pont azert nem hasznosithato ujra, mert elveszti az eredeti tulajdonsagait, hamarabb, mint a tobbi anyag.

"ma a folyékony fekete arannyal dolgoznak, mert egyszerűbb sok szempontból, de ne gondold, hogy un. műanyagot nem lehet bármilyen szerves (szénhidrogén alapú) anyagból előállítani. Végesetben vízből H2O és elemi szénből C.."
- a tankonyvek lapjain, vagy hol? Az irkadban, amikor csak ugy poenbol kemiai egyenleteket irogatsz?

"Kőolaj nélkül semmit nem kell ujrakezdeni, megvannak és léteznek a kiváltására a technológiák"
- lehet meselni, szeretnek toled tanulni, mester

"A BMW kb 95ben, mikor az E38 ujdonság és nagy büszkeség volt, megcsinálta a zéró emisszió H2 verziót.."
- ha szeriagyartasra erett lett volna, akkor nem szivjak vissza, es gyartanak. De nem volt az, es valljuk be oszinten, nem csinalta meg. Kutatasokat vegzett, reszeredmenyek szulettek "mindossze".

"Amit a bajorok elkezdenek, nem szokott zátronyra futni."
- ez csucs, komolyan, a bajorok nem is emberek, nem is tevedhetnek, ugye?

"hisz gáz-gáz."
- komolyan, azthittem mar nem lehet fokozni, pedig de-de! MEnnem kell hasmutetre. mert felszakadt a rohogestol.

Virago_1000 2011.01.20. 22:57:05

@Shadowbull: "A motorok fejlesztesenel kicsit mellelottel. A fenti technologiak celja egyaltalan nem a fajlagos teljesitmeny novelese."
- igazad van, ez vasarloi elvaras is. Mint ahogy a nagyobb gyorsulas, sebesseg is.

"Az autok sulya valoban novekedett, nade novekedtek a meretek is, jelentosen nott a biztonsag es a komfort is.

A biztonsag pedig statisztikakkal is kimutathatoan jelentosen novekedett. Nyilvab ennek kilokban bizony ara van."

Ez mind igaz, de szerintem a logikai kapcsolat letezik, csak nem erthetoen irtam le. Azt ugyan leirtam hogy tartsd fejben, hogy elmeleti jellegu az okfejtes, sok ertelme nincs is, remelem nem ignoraltad ezt a reszt sem.

Szoval a logikai lanc.
kenyelem, gyorsasag, biztonsag iranti igeny -> nagyobb suly -> erosebb motorok -> gyorsabb autok -> tobb baleset amit valahogy ki kell vedeni (itt az agyatlansag is hozzajon) -> biztonsagosabb, erosebb utascella -> nagyobb suly ... es mar vissza is erkeztunk az elejere. Ezek egymasra hatnak, belejatszik a vevoi igeny is. Es nem idorendben igy kovetkezik egymas utan a dolgok, hanem ezen dolgok mindegyike odavissza hat egymasra ... az en meglatasom szerint.

Virago_1000 2011.01.20. 23:00:06

@Shadowbull: "A kinai gazdasagi novekedes ugyanugy a dollaron meg az euron alapszik."

nem vagyok penzugyi szakember, lehet igazsagod, pl kinai partnereinkkel csak dollar alapon targyalunk. De egyet ne felejts: ha 100% igazad lenne, akkor ok megereztek volna a valsagot. Nem igy tortent, ez a mondvacsinalt valsag csak Eu-ra es Usara hatott ugy igazan.

Virago_1000 2011.01.20. 23:03:15

@Shadowbull: "Valasz: mert nincs ra VALODI igeny. Az igeny mindig megteremti a megfelelo kinalatot is."

itt, Angliaban van. Nem tudom, ez mennyire kicsi %-a akkor a global piacnak. De azert a nemet (esetleg olasz) utan a 2. legnagyobb eu-ban.
Nem hiszem, hogy nem erdekelne az embereket az olcsobb uzemeltetes lehetosege, EXTRA koltsegraforditas NELKUL.
Itt angliaban annal a benzinkutnal hosszu sorok allnak, amelyik 3 pennyvel olcsobb, mint a tobbiek. Nos akkor?

Virago_1000 2011.01.20. 23:05:45

@Shadowbull: Ezt a figyelmedbe ajanlom, kivancsi vagyok, mit szolsz hozza, en csak googleval forditottam le,

www.20min.ch/wissen/news/story/14440579

www.20min.ch/news/kreuz_und_quer/story/26956646

janper 2011.01.21. 01:02:40

@Virago_1000: a technologia alapjai a felvezetogyartasban sok evtizede ugyanazok. Megsem birtunk 1990-ben 22 nanometeres csikszelessegu aramkoroket gyartani -- nem tartott ott a tudomany, hogy ilyen precizitasu levilagitoberendezest tudtunk volna gyartani. Ugyanez a fenykepezogepekre: a CCD alapvelve ugyanaz, de evrol evre uj trukkok kellenek, hogy kisebb erzekelobol relative ugyanolyan vagy alacsonyabb elektromos zajjal ki tudd olvasni az informaciot.

Egyekbent meg Kinaban meg jopar dolog hatravan:
- a 15 even aluliaknal tapasztalhato fiu-lany arany kb. 10 ev mulva lesz igazan kritikus hatasu
- a korfa durvan torzult, jobban, mint az EU-ban, pedig itt is maceras eltartani az idoseket
- a tarsadalomban elobb-utobb megjelenik az igeny, hogy az eletszinvonal is emelkedjen, ne csak a kozponti bank valutatartaleka

Satobbi. Olvass hireket, hogy milyen inflacios nyomas van, 10% korul vannak jelenleg (ugyanis a yuan arfolyamat igyekszik fixen tartani a kinai kozponti bank, viszont az arfolyamot es az inflaciot ugyebar egyszerre nehez megfogni).

janper 2011.01.21. 01:05:41

@Virago_1000: szerinted mi az a virtualis es valos penz? Laikusok gyakran operalnak ezzel a virtualis penzfogalommal, de tovabbra sem ertem, hogy mit ertenek ez alatt.

Talan Kinaban nincs kozponti bank? Nincs tartalekrata? Nincs hitelezes? Vagy megis mi? Kinaban iszonyatosan olcso a penz jelenleg, pont, mint Nyugaton.

janper 2011.01.21. 01:07:54

@tükörfúró:
"de ne gondold, hogy un. műanyagot nem lehet bármilyen szerves (szénhidrogén alapú) anyagból előállítani. Végesetben vízből H2O és elemi szénből C.."

Persze hogy lehet, koolajat is lehet, ha jol emlekszem, Fischer-Tropsch eljarasnak hivjak, a nemetek fektettek is bele egy jo adag penzt mostanaban. Annyi a 'hatranya', hogy iszonyatos energia kell hozza.

Ciri 2011.01.21. 05:25:33

@Virago_1000:

"Miert nem hoz ki egyik gyarto sem LPG-s kocsit gyarilag?"

Ezt hogy érted?
Tisztán gáz üzeműt?

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.01.21. 06:34:43

@Shadow55: a facebook erteke annyi amennyit a befektetok adnak erte, most eppen 50milliard.
mi ezzel a baj?

tükörfúró 2011.01.21. 09:38:50

@janper: Nem kell kőolajat gyártani, iszonyatos veszteséggel, ha gázzal vagy szénnel, tárolt árammal, bármi mással kiváltható.
Atomerőművekre és megújulóra építve még 1000évet elmehet a civilizáció, NINCS totális megoldhatatlan eneriaválság.
A többi az csak szervezési, politikai, gazdasági kérdés, vagy megoldjuk vagy nem.

A többi hülyeségre, miszerint a műanyag nem tartós (89es autók gyári műanyag lökhárítója köszöni jól van, gyári állapoitú 21év után), meg a CD-ről eltünik az adat meg ilyenek, bővebben nem reagálnék.

A H2 BMW-ről elolvastam mindent amit találtam, (legalábbis angolul), de ez egy nem tul lényeges mellékszál.

Gázautót ma már bármelyik sufniban csinálnak bármiből, innentől a kőaljhiszti egy mesterségesen gerjesztett pánik, semmi más.

Shadowbull 2011.01.21. 12:31:57

@tükörfúró: "Atomerőművekre és megújulóra építve még 1000évet elmehet a civilizáció"

Naja. Ha hirtelen idevarazsolunk tobb ezer atomeromuvet. Amiknek az epitesi ideje mondjuk 10 ev.

Ja es az urankeszletek sem vegtelenek.

sb

Shadowbull 2011.01.21. 12:34:07

@tükörfúró: "A H2 BMW-ről elolvastam mindent amit találtam"

Es nem tunt fel, hogy azota minden 7es BMWbol keszult hidrogenes varians is?

A hidrogenhajtas nem alternativa, egy zsakutca.

sb

Virago_1000 2011.01.21. 15:33:19

@Ciri: igen, ugy, hogy akar tisztan gaz uzemut. De lehetne dual is, mert a gazuzemben a legbosszantobb - felhasznaloi szemmel - a kendacsolt (nak kinezo) tank. Gyarilag el lehetne rejteni valahova.
Ha tobb gazuzemu auto lenne, a halozat is kiepulne.
Miert nem allnak ra a gyartok erre?
Arrol nem is beszelve, hogy mennyivel kornyezetbaratabb. Csak gondolj bele: otthon fozol a konyhaban LPG-vel, es zart terben vagy, megsem lesz semmi bajod a gaz fustjetol.

Virago_1000 2011.01.21. 15:38:08

@tükörfúró: "A többi hülyeségre, miszerint a műanyag nem tartós (89es autók gyári műanyag lökhárítója köszöni jól van, gyári állapoitú 21év után), meg a CD-ről eltünik az adat meg ilyenek, bővebben nem reagálnék."

pedig szivesen varnam a reakciodat, de ha azert nem szolsz hozza, mert nem ertesz hozza, azt becsulom.
Egyebkent meg most 20 evrol beszelsz, 20 evig sem orzi meg a muanyag a tulajdonsagat, hat meg 500 evig, amirol beszeltel.

Azzal egyetertek, amit irsz az atomerumuvekrol, de ahogy Shadowbull kiegesziti, azzal is.

A megujulo energia pedig lehet alternativa, de a baj az vele, hogy kiszamithatatlan, szabalyozhatatlan.
EG: egyszer fuj a szel, egyszer nem. Nem tudod rendesen tarolni a tobbletet, vagy csak iszonyu veszteseggel, es vannak idok, amikor hiany van.

Virago_1000 2011.01.21. 15:39:49

@Shadowbull: kivancsi vagyok, mi a velemenyed az altalam belinkelt svajci cikkrol.

Ciri 2011.01.21. 17:55:16

@Virago_1000:

Pedig ezer éve gyártanak már ilyen autókat, sőt Magyarországon is kapható némelyik.

Nem értem még mindig a problémádat.

Virago_1000 2011.01.21. 18:48:21

@Ciri: Sorold oket.
Akkor miert kenyszerul ra az, aki gazdasagosan akarja uzemeltetni, hogy garazsokhoz forduljon beepittetni a gazt?

Shadowbull 2011.01.21. 22:12:25

@Virago_1000: Minden honapban olvasunk ilyesmirol.

A fenit eljaras elvi alapjat mar egy magyar tudostol is olvastam.

Altalaban nem jutnak el nagyipari alkalmazasig, mert mindig kiderul, hogy ami mukodik a laborasztalon, az nem mukodik nagy meretekben.

sb

Ciri 2011.01.22. 05:02:32

@Virago_1000:

Parancsolj:

Egy a sok Skoda közül:
www.origo.hu/auto/20080718-skoda-octavia-16-dual-teszt.html

VAG konszernen belül több márkának is van. Pl a Touran már a megjelenése óta kapható volt gázzal is a németeknél.
De beszélhetünk a Renultról és a Peugeotról is. Érdemes megnézned a külföldi honlapjaikat.

robertocrack 2011.01.22. 16:59:01

@magyar_ellenállás: te most szimplán hülye vagy,vagy beszívtál?versenyezz te a gyorsvonattal egy nyomvonalon,ki ér előbb a délibe....te indulsz vonat 5 percre rá....fuss forest fuss

robertocrack 2011.01.23. 15:17:26

@Virago_1000: lehet,hogy már itt is leírtam: az úgynevezett "megújuló"erőforrásokat kiaknázandó áramtermelő berendezések(napelem szélkerék stb)tényleg csak összevissza termel,nem pedig folyamatosan...de te sem fogyasztod az áramot állandóan 90W/h mennyiségben.....ha a szélsőségeket nézed,egyszer 0 és lehet akár 30kW/h pillanatnyi fogyasztás is.....ezt az ingadozást az áramszolgáltató hivatott kiküszöbölni(ha tanultál villanyszerelést,szakmunkásképzőben is tanítják,említést pedig általános iskolában is tesznek...)sok fogyasztó képes ezt az ingadozást valamelyest csökkenteni(akár vezérelt fogyasztással,akár véletlenszerűen is,de sosem lesz még az állandó,egységes fogyasztás közelében sem)ezt az ingadozást csillapítani kell nagyteljesítményű kondenzátorokkal vagy pedig maximális teljesítménnyel,nehogy a hálózat összeomoljon a túlfogyasztás miatt.ha saját magadnak off gride rendszerrel szeretnéd az áramfogyasztást megoldani,érdemes napelemben,szélkerékben,és kisegítésként egy kisteljesítményű generátorban gondolkodni(amire lehet,hogy évente maximum 30 órán át van szükség)ehhez a rendszerhez megfelelő tápegység,kondenzátor (a hirtelen teljesítményingadozás kiküszöbölésére)és inverter szükségeltetik(hacsak nem cserélsz ki minden berendezést egyenárammal működőre,akkor maximum trafó kell)mindenképp túl kell méretezni a rendszert,mivel való igaz:nem mindig süt a nap,nem indig fúj a szél,de 10 millás beruházásnál nehogy már 200 000 forint miatt vakarózzál.

Rocko- 2011.01.23. 18:41:29

@tükörfúró: "A H2 BMW-ről elolvastam mindent amit találtam, (legalábbis angolul), de ez egy nem tul lényeges mellékszál."
s meg is értetted?

"Gázautót ma már bármelyik sufniban csinálnak bármiből, innentől a kőaljhiszti egy mesterségesen gerjesztett pánik, semmi más."
olyan magasfokű összefüggéseket nem is várunk tőled, hogy mi a kapcsolat kőolaj és a földgáz közt.

Rocko- 2011.01.23. 18:44:52

@Shadowbull: "A hidrogenhajtas nem alternativa, egy zsakutca."
még. :)
én bizakodok!

robertocrack 2011.01.24. 10:39:20

@Rocko-: nézd meg a hidrogénhajtás előnyeit....és igazad van....nézd a hátrányait...nyert a benzinüzem.....egy-két érdekes hozzászólás és link után a következő a megoldás:marad a benzin,gáz,gázolaj üzeme....napfény és génmanipulált baktériumok segítségével üzemanyagfarmokat hoznak létre,30 cent/liter áron termelve a tiszta benzint stb....(bár hiszem,ha látom)

tükörfúró 2011.01.24. 11:56:42

@Rocko-: Itt az megy, mindenki kategorikus kijeletéseket tesz és homályos szöveggel utal rá, hogy ő aztán a legokosabb.
Pl te is.

Eddig egyedül én voltam, aki megpróbáltam egy átfogó jövőképpel, egy máshogyan működő gazdasággal és társadalomfilozófiával kifogni a szelet az apokaliptikus jövőkép hülyeségből.

Kaptam erre hideget-meleget-zsákutcát, rejtélyes kapcsolatokat gáz és olaj közt, brutális veszeteséget (?), mindent, csak éppen épeszű érveket nem, sőt tulajdonképpen egyetlen érvet sem, érvelni eddig csak én próbáltam, de minek.

tükörfúró 2011.01.24. 12:03:28

@robertocrack: teljesen mindegy a H2 hatjtás tulajdonosnál és ellátási láncban jelentkező "hátránya", ha az egyde dráguló CO kvotát és járulékos környezeti és egyéb költségeket hozzászámitjuk az olcsó olajhoz.

Ez a gazdasági modell előbb szorítja ki, vagy drágitja meg kifizethetetlenül az autóbenzint, minthogy a kőolaj fizikailag elfogyna, sőt gyakorlatilag értelmetlenné teszi az esetleges óriási rejtett készletek feltárását is.

Pedig az olaj olcsó, és még 100-150évig az is tudna lenni, csak nézd meg mennyi a benzin ára ott, mikor kicsorog a csőből, azután még mennyit kaszál rajta a mol, ezt még hányszor feji meg és adózza széjjel az állam, gyakorlatilag felszorozva az eredeti összeget horribilis számokká.

robertocrack 2011.01.24. 13:07:13

@tükörfúró: hidrogénnek nem az ellátási láncban jelentkezik a legnagyobb hátránya....elég csak a tárolásra gondolni(nem lehetetlen,csak macerás)vagy meglévő belső égésű motor van átalakítva jelentős veszteségekkel(lásd bmw 750 hydrogen)vagy alapból üzemanyagcella oldja meg a villamos áram előállítását(ritka és nemesfémekkel kicsit alacsony élettartammal és drágán,a ritka nemesfémnek köszönhetően meg úgysem tudna tömegesen elterjedni)az "üzemanyagfarm" meg gyakorlatilag co2 semleges,lehet akár "szuperzöld"-nek is nevezni a sok köcsög környezetvédő miatt.elektromos autónak is pont a ritkább anyagok felhasználásában rejlik a legnagyobb hibája:lítiumot pont olyan helyeken tudnának nagy tömegben bányászni,ahol valami gazdasági és politikai ok miatt az egész meghiúsulhat.ezek olyan tények,aminek csak utána kell nézni a neten( mert én lusta vagyok ezerszer megkeresni a linket,meg ezerszer nekem is a fejemhez vágták,hogy nézz utána bammeg,mert ez így van)ennek az egész marhaságnak egy buktatója van:sok balfasz összevissza ír minden balfaszságot,lefikáz,közben csak unatkozik....majd 20 év múlva kiderül,hova jutunk,addig csak találgatni lehet az egyszerű embernek....mert lehetőségek azok vannak,csak fel kell őket ismerni

Rocko- 2011.01.24. 19:34:23

@tükörfúró: én nem utaltam semmi olyanra, hogy én vagyok a legokosabb. de az nyilvánvalóan kitűnik, hogy hülyeségekkel vagdalkozol, és engedd már meg, hogy hadd röhögjünk ki ezért.
süti beállítások módosítása