Dadogó Merci, avagy légtömegmérő 380 ezerért

Dráma a márkaszervizben, avagy: a tudás mellé nem árt olykor egy kis mázli is

  2010. november 25. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény mercedes szerviz

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

car-mechanic 1632136c

Tudják, hogy néha milyen kicsin múlik az, hogy elkészül-e az autójuk, ha hibával szervizbe viszik? Itt egy bennfentes írás, tiszta krimi.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr852472125

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lwl (törölt) 2010.11.25. 22:54:00

@nikó 78: "Hiszen az autókban alkalmazott érzékelők többsége,filléres alapanyagokból készül,tömeggyártásban."

Rossz hirem van moricka, a baromi draga gyartosort meg a fejlesztest is ki kell fizetni valakinek. Tudod papa, hol vehetsz barmit is anyagaron? A meh-telepen.

biesel 2010.11.25. 22:58:01

Sziasztok!

Nagyon érdekes volt cikk és a hozzászólások is. Nekem is volt hasonló esetem egy 1.6 109 lovas diesel motoral PSA-tól ( ez van a ford, mazda, peguet és volvókban is kisebb átalakításokkal ). Az autó kis emelkedőnél induláskor lefulladt és megállt mondjuk a kereszteződés közepén. Eleinte ritkán, utána szinte mindig. A szakszervizben azt tanácsolták, hogy jöjjek rá mi okozza mert ők nem tudják. Kb. 2,5 hónap múlva mondtam , hogy vagy a lambdaszonda vagy a légtömegmérő okozza a hibát a tanácsok alapján. Gariba a légtömegmérő lett kicserélve mert a szonda a 15x kerül a 20eFt helyett. Az autó megjavult!!! Kár , hogy a cseredarabot nem adták ide , mert valószínűleg teljesen jó volt. A 2. légtömegmérő tényleg elromlott. Most a harmadikat nyúzom ami még a jó forintárfolyammal számítva volt 20eFt nagyon jutányos áron 2 éve.
Ezt ajánlatos hideg motornál évente kétszer lemosni brigécollal és utána lefújni féktárcsatisztítóval. Onnan tudom , hogy mikor válik esedékessé ez az otthoni szerviz amikor az auto 5.5-6.5 fogyasztás helyett 7 liter fölé megy gázolajból az autó 100km-en. Kb. 3-4 ezer forintos beruházás volt a speciális csavarhúzóval együtt. Viszont tisztítás után rögtön 100-150 km többet megyek egy tank diesellel.

Konklúzió: Az új autók tele vannak érzékelőkkel. Ha valamelyik elkoszolódik már attól is megzavarodik az elektronika. Tehát tisztán kell őket tartani.
P.S.: Sokszor a turbót is tisztítással "újítják" fel súlyos 100 ezrekért a lehúzós szervizek. Szerencsére találtam egy jó szervizt amelyik olcsón és hozzáértéssel áll hozzá az autómhoz évente 1x.
Üdv

Engine Designer 2010.11.25. 23:02:47

@biesel:
Nekem is hasonlóak a tapasztalataim, nekünk vannak 2-3milliós fojtószelepeink is, a javítás anyagköltsége 1000-1500Ft között mozog.

biesel 2010.11.25. 23:09:27

Akkor az egy jól megtervezett fojtószelep ha ilyen olcsón cserélhető benne a kopó alkatrész.

lwl (törölt) 2010.11.25. 23:10:46

@BOSCHtechnikus: A KTSen nem latsz nyers eloadatot? Ugy ertem, tobbet egyszerre:
img255.imageshack.us/img255/7835/e380.jpg
Igy a gazreakciot figyelve talan hamarabb kibukott volna a fojtoszelep hibaja.

Mas: van a KTSen asszisztalt plauzibilitasvizsgalat, amikor pl a KTS vegez el bizonyos vezerlesi feladatokat (vagy utasitja erre a kezelot), es a reakcio/mert ertekek alapjan allapit meg hibakat?

Engine Designer 2010.11.25. 23:12:22

Hát jól megtervezett, de ne gondold, hogy a gyártó közölte bárhol is hogy javítható.
Az első tönkrement cuccot szétszedtük és megnéztük mi is van benne. Láss csodát abban is csak a kereskedelemben kapható elektronikai alkatrészek vannak.

lwl (törölt) 2010.11.25. 23:18:44

@Engine Designer: Az megvan, hogy egy es ugyanazon elektronikai komponensbol tobbfele kivitel is letezik, az olcso szobahomersekleten mukodo, PCbe valo cuccoktol a meregdraga ipari (-20 .. +85°C) kivitelekig? Meg egy mezei passziv komponensbol is kulonbozo pontossaguak vannak.

Shadowbull 2010.11.25. 23:20:35

@Engine Designer: Megis miert kene egy szemelyautoban egy fojtoszelepnek majd ketmillio kilometert kibirnia?

sb

Engine Designer 2010.11.25. 23:22:33

@lwl:
Én arról beszéltem, hogy a méregdrága cuccban is olyan "ipari" komponenesek vannak amiket boltban is lehet kapni, nem hasonlót mondtam.
Egyszer nézd meg ha teheted, hogy tömegtermelésből való alkatrészek tömkelege van egy autóelektronikában is.

lwl (törölt) 2010.11.25. 23:26:53

@Engine Designer: "Egyszer nézd meg ha teheted, hogy tömegtermelésből való alkatrészek tömkelege van egy autóelektronikában is."

Miert, milyen elektronikai komponensek vannak meg a tomegtermelesen kivul? Vagy te mar lattal olyat, hogy egy Atmel mikrokontrollert viragos reten szuzlanyok kezzel raknak ossze?

Engine Designer 2010.11.25. 23:29:49

@lwl:
Hát pont ezt mondtam, senki nem tud elektronikát gyártani egyedi alkatrészekből, mert olyanok nincsenek.
Esetleg azt lehet csinálni, hogy letörlik a jelzést az alkatrészekről, hogy ne tudd beazonosítani.

Shadowbull 2010.11.25. 23:30:40

@lwl: "te mar lattal olyat, hogy egy Atmel mikrokontrollert viragos reten szuzlanyok kezzel raknak ossze? "

Meg nem wazzeg, de megneznem!!!

Add a koordinatakat :)

sb

Engine Designer 2010.11.25. 23:31:22

@Shadowbull:
Nem biztos, hogy elmegy. Ha meg nem akkor fizetsz nem keveset.

Engine Designer 2010.11.25. 23:32:25

De a jobb cucc sem kerül többe mint a szar.

lwl (törölt) 2010.11.25. 23:33:19

@Engine Designer: "Hát pont ezt mondtam, senki nem tud elektronikát gyártani egyedi alkatrészekből, mert olyanok nincsenek."

Hogy a francba ne lennenek:
de.wikipedia.org/wiki/Anwendungsspezifische_Integrierte_Schaltung
De ezek is tomegtermelesben keszulnek, esetenkent tobbmillio peldanyban.

Shadowbull 2010.11.25. 23:37:00

@Engine Designer: Miert, a harommillas fojtoszeleped biztosan elmegy ketmilliot?

Az osszes legyartott darab, kivetel nelkul?

sb

Rocko- 2010.11.25. 23:37:38

@Shadowbull: no ja, csak a 23. "tervezett avultatás" utána Te is remegve nyomnád a moderál gombot.
mert az szándékos félreértés meg trollkodás. az ilyen jellegű cikkeknél meg érdemesebb lenne egy oylan párbeszédet olvasni, ami pl. közted, Ede meg Bostechnikus és Motordoki közt megy.

lwl (törölt) 2010.11.25. 23:40:13

@Shadowbull: En mindig is mondtam, hogy palyat tevesztettel, de sose hiszel nekem.

Carrotfield 2010.11.25. 23:49:30

@12csab:

Milyen Autónál volt ez a szellőző poti gond? Nekem 2006-os Vectránál csinálja, non stop kattog amikor indulok, aztán néhány másodperc után abba hagyja. Nekem is cserélték már egyszer, de úgyanúgy előjött. Ugyanerre gyanaxom.

Balu az Alfás 2010.11.26. 05:27:59

@gnme: Én is Fiat szervizben tengettem a napjaimat elég sokéig :))))

X14NZ 2010.11.26. 05:37:48

@Shadowbull: "Amikor szar a gazreakcio, azt direkt olyanra applikaljak."

Nem értem, ebben mi lehet a biznisz bárkinek is.

lwl (törölt) 2010.11.26. 06:43:29

@X14NZ: Talan mert a kozvetlen gazreakcio messze nem az egyetlen tervezesi szempont es fogyasztoi igeny, es azokat is teljesiteni kene valahogy. Minden motormenedzsment egy rengeteg kovetelmenybol szuletett kompromisszum.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.26. 07:33:44

@lwl: "A KTSen nem latsz nyers eloadatot? "
De igen. Maximum négyet egyszerre.

Shadowbull 2010.11.26. 07:38:21

@X14NZ: Nem mindenki akar idegesen ugralo, eles autot a segge ala. Sot.

sb

Shadowbull 2010.11.26. 07:41:18

@Rocko-: Semmi bajom azzal, ha a szandekosan rombolo hulyeket kivagjak a francba.

Hogy hol a hatar, azt meg eldontheti a cikkiro. En speciel nem vagyok nagy hive a moderalasnak, de neha szukseges.

sb

Rocko- 2010.11.26. 07:43:05

@Shadowbull: "Hogy hol a hatar, azt meg eldontheti a cikkiro."
pontosan erre kérdezett rá Csikós. :)

Shadowbull 2010.11.26. 07:44:22

@lwl: "Minden motormenedzsment egy rengeteg kovetelmenybol szuletett kompromisszum. "

Kiterjesztenem: minden auto egy rengeteg kovetelmenybol szuletett kompromisszum.

Raadasul a kovetelmenyek jelentos resze ellentmond egymasnak, vö: tervezesi celkonfliktus.

sb

Shadowbull 2010.11.26. 07:57:26

@Rocko-: Majd a Zsolti eldonti maga. Nincs semmilyen demokracia.
(itt csak en vagyok meg a harom gracia).

eldontheti maga, hogy lenyeli a beszolasokat, megprobal ertelmesen valaszolni az ertelmes kritikara, vagy fasza kis eszak-koreai jellegu szemelyi kultuszt noveszt maga kore, aminek az akolmelegeben jol erzi magat.

Sok opcio van, de az szerintem nem opcio, hogy mindenkinek kuss.

sb

mtk001 2010.11.26. 08:15:24

@lwl:
Már többen megválaszolták, de engedj már meg annyit, hogy a komplett elektronikai ipar nem áll hülyékből ...
Ugyanúgy pofátlanul túlárazzák a gyárak az alkatrészeket, mint a számítógépipar kezdetén tették.

gnme 2010.11.26. 09:13:35

@Balu az Alfás: melyikben? A szerbuszbácsi szerbusznénisben? Én csak kabarégyárnak hívtam.

Szerbuszbácsi, szerbusznéni, gyertek üljetek le. Kávét hozassak? Te.. melyik autó érdekel?

Rocko- 2010.11.26. 09:15:03

@Shadowbull: nyilván nem opció hogy mindenkinek kuss. ha az lenne, akkor nem lehetne kommentáli a cikket. :)
Zsolti egyébként közvetítôközeg maga is, így csak a publikáció eredeti szerzôjét akarja megvédeni az általa is tapasztalt sértésektôl. (egyébként kerülhetsz Te is arra az oldalra, én pl. szívesen olvasnám, mit tudsz összehozni.)

node elég messze jutottunk a poszt eredeti témájától, szóval részemrôl befejezem, inkább koncentráljunk az adott tartalomra!

(hero) 2010.11.26. 09:45:15

@faterpolo: Egy másik fórumon firkáltam és azt bemásoltam Csikós úrnak, majd eldöntik, hogy van e jövője. Ha igen szívesen írok bármiről...

X14NZ 2010.11.26. 10:08:40

@Shadowbull: Jahogy az nem szar, csak van, aki annak érzi. Kösz

Shadowbull 2010.11.26. 10:20:47

@X14NZ: Nem.

Pusztan annyit jelent, hogy amit te jonak erzel, azt en baromi szarnak, es vice versa.

Az autokat meg ugy lovik be, hogy ugy viselkedjenek, hogy leginkabb a megcelzott vasarloi reteg talalja jonak.

Az hogy lassu a gazreakcio, lustan porog fel meg vissza, meg milyen jelleggorbe szerint hazasitja ossze a vezerloegyseg a fojtoszelepallast a gazpedalallassal, az bizony (bizonyos keretek kozott nyilvan) valasztas es applikacio kerdese, es nem sok koze van az emisszios szabalyokhoz.

A mai autok egyebkent is televannak mindenfele komfortfunkcioval, amit eszre sem veszel. Rangatasgatlas, lefulladasgatlas, nyomateksimitas es meg ezer dolog. Hogy ezek valoban eszrevetlenul dolgoznak-e a hatterben, azt az applikacio minosege donti el.

sb

X14NZ 2010.11.26. 10:25:21

@Shadowbull: OK, már az előzőből is értettem, csak nem akarok sokat írni. Az persze tény, hogy ilyen részletesen nem is nagyon menne:)

DestinyClassSpaceShip 2010.11.26. 11:29:09

A probléma ott van ,hogy az ilyen lelkiismeretes szerelőből van kevés!

Mi pl. akkor váltottunk szervizet, amikor 3. alkalommal fordult elő, hogy a szervizből éves ellenőrzés után 1-nappal új hiba jelent meg, ami addig soha nem jelentkezett (biztosíték hiba - "kicsúszott-modták", légzsák hibajelzőlámpa "vezeték kicsúszott-mondták", légkondi nem müxik "már megint egy vezeték..."). Véletlen volna? Egyszer talán. Háromszor? Kizárt. Szervízváltás, azóta semmi baja a kocsinak.

Csak győzze kivárni az ember idegileg és anyagilag, amíg megtalálja a megfelelő szervizt...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.26. 11:41:52

@lwl: Bocs a másik kérdésedre nem válaszoltam. "Mas: van a KTSen asszisztalt plauzibilitasvizsgalat, amikor pl a KTS vegez el bizonyos vezerlesi feladatokat (vagy utasitja erre a kezelot), es a reakcio/mert ertekek alapjan allapit meg hibakat?"
Az FSA 740-es ben van jelgenerátor funkció.
Már fűzöm a főnökömet...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.11.26. 11:52:58

@DestinyClassSpaceShip: Nyugodtan írd ki a kocsit és a szerviz nevét. Megérdemlik.

gnme 2010.11.26. 12:49:52

@DestinyClassSpaceShip: á. kapcsolatok nélkül reménytelen egy jó márkaszervízt találni.

Jó = ismered évek óta az akalmazottakat és tudod hogy nem olyan a hozzáállásuk, hogy minél többet otthagyj.

megint 2010.11.26. 13:06:03

Shadowbull, a durván hülyéket ki kell rakni , ennyi.

Rocso Cafe 2010.11.26. 15:55:45

Kedves Csikó Zsolt.
Egy olyan cikk amihez hozzá lehet szólni gondolom nem arról szól, hogy a nem tetsző kommenteket kimoderálom. Szerintem a véleményemet nem sértő módon írtam le.
Nem értek az autószereléshez, és azt sem mondom, hogy BOSH Technikus nem ért a szakmájához. Örülök, hogy megtalálta a hibát és annak is, hogy a megrendelőnek nem a 380e ft-os alkatrészt kellett kifizetni. De a cikkben volt olyan utalás ami arra enged következtetni, hogy a hibás döntést simán rá lehet verni a tudattalan megrendelőre. Ez nem álszentség, de gondolom Önnek sem esne jól egy 380e+munkadíj számla a 90+munkadíj helyett.

Balu az Alfás 2010.11.26. 15:58:15

@gnme: Pontosan ott... Az egriben :)
Volt pár jó beszólása a főnöknek.
-Elnézést Bácsi! Azért jön vissza a hibakód a kocsin, mert Te alulképzett vagy, bácsi.
-Miattad tartunk itt. Mert ilyen szerelőink vannak,azért nem jönnek be az emberek kocsit venni bácsi.

Jóska osztott mindenkit. :))))
De az egész család nagyon komoly volt.

tlacka 2010.11.26. 15:58:31

@BOSCHtechnikus: Működés közben valóban érdekesebb. Én főleg az elméleti részével találkoztam. De ez a jövő(ebben az esetben már a múlt is.)
Amúgy az A 140 "viszonylag" ritka. Valószínűleg "örökautó" lesz.:)

Jamesblond 2010.11.26. 16:08:43

Szerintem király ez a cikk. Mert persze mindenki a genyó szervizeseket szídja, az odajárók pedig normális emberek. Mind!:) Saját szememmel láttam, amikor a tulaj úgy győződött meg a főtengely-köszörülésen éppen átesett astrája hibátlanságáról, hogy hosszú másodpercekig egymás után többször leszabályzási fordulaton járatta. Nem kopogott a motor, hát fizetett. A szerelők meg fogták a fejüket... Persze kaptak még egy kis fejcsóválást a tulajtól az egy napos késésért, de a szerelők intelmeit már nem nagyon akarta a "drájver" meghallgatni, mert vinni kellett edzésre a gyereket... A mester látta kivel van dolga, így nyomatékosan a faszi után kiabált: "Olaj mindig legyen benne!" Mert hát ugye az kit érdekel? Fő hogy erélyes legyek az overálosokkal... Ha hibás a kocsi és 1-2-3-4 kiló a cucc, nem hogy engedem, kérem is a szerelőt, hogy töltsön már el több időt a kocsival, legózzon vele nyugodtan, hátha olcsóbban megúszom. Egy napra egy autóbérlet 5-10ezer.

Jamesblond 2010.11.26. 16:18:31

A másik, ha már ilyen műanyag fogaskerekes elkopó-romló légtömegmérőket is csinálnak: Lehessen már 100%-ig megállapítani hol a baj. Az autónak, a szerviznek, a tulajnak meg a gyár imidzsének is jobb lenne. Nem mindegy 2 hétig szív a szerelő, a tulaj, a szerviz a hibával, mert a tulaj nem vesz többé olyan kocsit, úton-útfélen elmondja, hogy kaki a szerviz, meg kaki a kocsi is. A szervizesek meg a sok próbálgatásba beleőszülnek és egy erélyesebb kuncsaftnak egyszer csak letépik a tökét. Mindezt a gyár miatt, ami tele van mérnökkel, de azok dizájnerek, meg a marketingesek xarjain kénytelenek dolgozni, nem magán a kocsin.

gnme 2010.11.26. 16:26:44

@Balu az Alfás: a legkomolyabb értékesítési fogás:

"...bácsi, te vagy az? szerbusz! ...te, figyelj bácsi, be kéne hozni még egy ötvenest! ..."

Alkatrész rendelésnél is voltak szakmai fogások:

"mennyibe kerül? .. megvenni bácsi? Nem. Menj kérdezd meg a szarházi-lopós-gyerekeket, van-e náluk most olyan..."

A menedzselés is komoly volt:

"...tee, van még a padláson pár ilyen hatáidőnaplóm, emlékszem egyikben benne volt a gyerek száma ..."

gnme 2010.11.26. 16:44:32

@Balu az Alfás: Te Balu, ott is égette a szemetet?

Egyszer azt mondták nekem azért nem kapja meg a telephely engedélyt eger, mert volt egy gödör beletette a (gondolom) többhavi szemetet aztán rágyújtott, errefel kijött a tűzoltóság oltani.

Nagyon komoly emberek jártak szervízre. Egyszer jött pl. egy olyan köpcös éjfekete cigá' akinek folyt a takony az orrából (szó szerint)

Aszongya: fiatalember, jöjjön meghívom egy kávéra! Mondom jóvan, köszi, ballagjunk a büfébe. Én ittam a kávémat, ő addig bedobált a gépbe vagy ötezret. Látta végeztem, aszongya, igyak ami jólaesik még, meg majd szóljak ha kész a kocsi, ő addig gépezik. :-DDDD

Másik koma meg verekedős volt. Odajön és se szó se beszéd .. aszongya kiszed a pultból és ott leszek elásva az udvar közepén, ha nem csináltatom meg a kocsiját (ami cirka egy éve ott állt a sarokban) Mondom: nem kapok rá lóvét, azért nincs csináltatva. Aszongya: akkor gyerünk ki az udvarra és játszuk le. Mondom játszuk le. Akkorra jött bácsi és eligazította a komát. Különben lehet ottmaradok az udvar közepén.

hűű barátom, komlya egy hely volt (szombat = cigánynap stb.)

Hurri Kán 2010.11.26. 18:16:05

@gnme: Ez az állandó agresszió... Le kellett volna itatni... Vagy udvaron bográcsozás közben megbeszélni a dolgokat... :))

Balu az Alfás 2010.11.26. 19:13:01

@gnme: Jászban, vagy Gödöllőn voltál? És mikor?
Én már aránylag későn kerültem be az egribe; 2005-2007-ig intéztem a munkafelvételt, garanciát és persze szereltem is, mert univerzálisnak kellett ám lenni, bácsi.

Jóska akkoriban az alternatív üzemanyagokkal kísérletezett, olyan bundáskenyérszagú szaladgálósautóink sehol sem voltak. Később meg jött a leszűrt fáradtolaj.

Meg persze a sz*rrágás ment 1000-el. :)

gnme 2010.11.26. 20:25:27

@Balu az Alfás: Én olyan univerzális voltam, hogy mindkét általad említett helyen.. na ezt kapd ki. :-)

A garanciális "ügyintézés"-ben én profi voltam bazd meg. Azt mondták ők saját maguk is. Ilyet még nem láttak b+, ennyi pénz még sose jött garból. Megírtam a pappert, elfaxoltam, félóra múlva a legdurvább gépmunkákat is engedélyezték. (vagy én repültem volna a picsába...) Kaptam listákat is, mikor melyik autóra mit kell garba "kiírni". Ilyen volt ott a szakma.

A biztosítási "ügyintézés"-ről inkább nem is beszélek. Lesittelnének tíz évre.

nikó 78 2010.11.26. 20:44:54

@lwl: Sokkal rosszabb hírem van móricka.Motorgyárban dolgozom tisztában vagyok vele mi,és mennyibe kerül.Sírva fakadnál,ha tudnád.

Balu az Alfás 2010.11.26. 20:59:14

@gnme: Amikor odakerültem, a Fiat Magyarország garanciális ügyekkel foglalkozó emberkéje (P***r) mindenre rábólitott. Vezérlőegység, body computer csere, Alfáknál vezérlésmódosító csere, kormánykapcsoló és komplett műszeregység csere.
Ahogy írtad; fax oda, engedély vissza.

Jóska meg örült, mert a sok garanciális javítási költséget utalták a cégnek.

Így épült-szépült az enyém is, titokban persze a főnökség előtt :).

Hidrotőke sor-vezérlésmódosító-akku-generátor-önindító, ezernyi apróság mind-mind új lett.
Cseredarabokat bőven találtam a selejtezések között, azok lettek visszaküldve. A még működő "régi" alkatrészek meg azóta itton pihennek.

Csak sajnos emberünket a Fiat Mo.-nál leváltották. Onnan jött a feketetleves, mert az utódja képes volt megjelenni a szervízben, 1-2 órával garanciális engedélyeztetés elküldése után.
Szerencsémre először pont egy valós garanciakor jött (Stilo féknyereg volt ha jól emlékszem...)

Azóta a Fiat szalon Jóskával az élen becsődölt, és a helyén Kínai bolt lett :))) Nem miattam...

Szerintem lehetne cifrább dolgokat is írni a témából, mint a fönti merci légtömegmérő.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.26. 21:07:16

@Balu az Alfás: Amit írtál, bűncselekmény. Ezért tart ott az ország, ahol.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.26. 21:12:12

@Balu az Alfás: Pár hónapja még FIAT-nál dolgoztam, és pont az ilyen ügyek miatt dobálja vissza a FAM a jogos garancia igényeket a szerencsétlen tisztességes emberek kárára!

gnme 2010.11.26. 21:12:40

@Balu az Alfás: hátt.

A "Bambá"-ék szoktak a szalon mögötti utcában a rendőrökkel illegálkodni.

Tudod .. az uzsorás, tápszeres, kaszinós "Bamba".

Berénykomot persze nem fizették elő, kiszórják a háztartási szemetüket az utcára. Már ganédomb van a ház előtt.

Cigá'éknál így szokás. Szokják meg őket a szomszédok, vagy elteszik láb alól a szomszédokat. (vagy a szomszéd teszi el őket...)

Én komputerizálásban voltam jó, pár alfát rendberaktam így. Kaptam mindig egy húszast zsebbe. Volt hogy egy héten egy százast megkerestem zsebbe komputerizálásból meg hibamegtalálásból.

Dehát eza gané mindig ott csoszogott, szívta mindenki vérét b+.

Rábaszott. ..Ilyen ez a popszakma.

Én Gergővel dolgoztam együtt. De rá lettem kényszerítve a csalásra, így átszabtam Gergőt is a végén, mert kényszeríttet rá a mocsok. Vagy kibasz az utcára .. lehetett választani.

Tulajdonképpen megútáltam a helyet magát (cigányok, verekedősök, fenyegetőzők == ügyfelek) a módszert, az embert. És otthagytam a picsába a legnagyobb szar közepén.

Ígyjárt.

gnme 2010.11.26. 21:14:56

@BOSCHtechnikus: Gergő akár minden nap képes volt kijönni. Ellenőrzött.

Mégis csinálni kellett a csalást. Kényszerből.

Balu az Alfás 2010.11.26. 21:17:17

@gnme: Szemetet már nem égetett amikor ott voltam, szerencsére.

A telephely engedélyt tobb okból nem kaphatta meg Eger. Amikor odakerültem, már egyszer felszólitotta Fiat Mo. Jóskát, hogy nem szabványos a telephely, és alakítsa át. Régen az épület ABC áruház volt, azt vette meg Jóska, és alakította át (minimális tőkebefektetéssel persze) autószalonnak és szervíznek. Esőzések után az aknában derékig állt a víz. Nem voltak szabványosak például a közművek vezetékei. Ezért kellett átépíteni. Pont, mikor ott dolgoztam volt az építkezés, szintén elég "olcsón" :)

A gázórától a főelosztóig vezető gázcsövet például a kasztnisunk hegesztette váltakozó átmérőjű (és falvastagságú) csövekből.
Télen(!) én és a villamosságis srác festettük kékre. Igen, kékre és nem sárgára, mert kék festék maradt meg a homlokzatról.

A kocsibeállók előtt a udvar közepén volt egy csatornafedél. Senki sem tudott róla semmit, csak egy egyszerű fedél volt. Nos, ez az udvar aszfaltozásakor az aszfalt alá került.

Fél évre rá jöttek a vízművesek, hogy valamit ellenőrizni szeretnének, és itt van a terveik szerint a mérőakna.

Akna persze nem volt. Jóska helyénvalóan kezelte a helyzetet:
-Bácsi, itt soha semmiféle akna nem volt, nem látod? Rosszak a terveid bácsi...
-Elnézést, bácsi itt a műhelyben mindenki meg tudja neked mondani, hogy sohasem volt itt akna, még a mosós cigánygyerek is tudja, hogy itt nincs akna...

Működési engedély? Így?

gnme 2010.11.26. 21:23:33

@Balu az Alfás: na.. ez a mosós cigánygyerek megvolt mindhárom telephelyen :-)))))

nem hiszed el, de némelyik b+ rendes smirglipapírral tisztította meg a szélvédőt a gyárban felragasztott matricáktól .. meg némi tizstavízzel

hát volt örö' meg bódottá'

de egy durvább is történt, a cigány srác smirglivel mosta körbe a kocsit .. utána telibefújás

Balu az Alfás 2010.11.26. 21:29:00

@BOSCHtechnikus:

Az a szalon döglődött. Mindenki szétfelé húzott, azt vitt amit látott. Fizetés f@s, normálisan bejelentve sem volt az ember. Jóska terrorizált mindenkit.
Volt olyan hogy 25.-én kaptunk fizut.
Ahogy tudtam, jöttem is el onnan.

Gondolom Te megpróbáltad volna rendbetenni a dolgokat.
De hidd el, nem lehetett.

Egy érdekes kis kiegészítés. 17.-e felé járhatott egy hónap, fizetés természetesen még nem volt.
Aztán jön a jó hír; Jászberényből most indítottak el egy srácot, ő hoz Egerbe 800e Ft-t.
Örül mindenki, lesz pénz.
De a drága mindenható Jóska ezt az összeget azért küldte, hogy egy felépítményt és egy ponyvát csináltassunk két haszált Ducato-ra, és ha eladják a kereskedőink, majd akkor lesz fizu.

Nem volt egy álom munkahely.
Csak hát valahol el kellett kezdeni a suli után.
Meg az önéletrajzban is jól néz ki ha be van írva a márkaszerviz, mint volt munkahely:)

gnme-vel nem azért beszélgetünk, mert hűde nagy, f@sza gyerekek voltunk, hanem mert jó egy kicsit nosztalgiázni. ;)

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.26. 21:42:16

@gnme: @Balu az Alfás: ha nincs fizetés egyik hónapban, a másikban már nem dolgozok ott. Nem tartom elfogadhatónak egyszerűen a mások megkárosítását még közvetve sem. Mondjuk én alkalmatlan vagyok üzletembernek is, meg simlisnek is. Éppen nem adok jattot az ügyfélnek, ha levizsgáztathatok egy autót.

Balu az Alfás 2010.11.26. 21:44:22

@BOSCHtechnikus:

Ne érts félre, attól hogy még a saját kocsimra kigaranciáztam pár dolgot, attól még a bejövő garanciális (és néha nem garanciális) ügyfeleknek is a lehetőségeimen felül próbáltam segíteni.

Sokszor volt olyan, hogy valaki elbarmolt a Fiatján valami dolgot (például utólagos ködlámpával elégetett egy kébelköteget a kocsijában), és hozta hogy garancia. De ha nem, akkor szavatosság.
És most kapaszkodj meg; nem küldtük el. Inkább összecsaltam neki egy új kábelköteget egy másik (még garis) autóra kiírva, csak hozzánk jöjjön vissza legközelebb is.
Egyébként a eSIGI-n gond nélkül lehetett találni ehhez donorautókat.

Balu az Alfás 2010.11.26. 21:56:17

Nem sokkal utána, mikor bekerültem, megnyitott a K2 Autó, vagyis a konkurrens Fiat-Honda szerviz Egerben.
Új szalon, új szerszámok, profi brigád.

Meg kellett tartani az ügyfeleket valahogy, akár garanciális csalással is.
Tudod hányszor mentem ki saját kocsival menteni,vagy behúzni valakit, aki még csak a mi telefonszámunkat tudta?
Hányszor szenvedtünk éjszakába nyúlva, mert Jóska odaígérte a kocsit másnap reggelre az embernek?

És még ilyen módszerekkel kihúztuk másfél évig (!).

Egyébként a fizu csak alibi volt,azt mutatta, hogy Jóska mekkora smucig állat. A jattból és a fusiból éltünk.

gnme 2010.11.26. 21:56:32

@Balu az Alfás: én egy váltót szedettem szét és cseréltettem szinkront benne, szavatosságban.

Szegény falusi család volt, nem volt pénz. A csomagtartó tiszta széna .. valami állat tenyésztők.

Megpróbáltam %-os megosztással. Gergő azonnal megengedte. Ment a dolog. Jól. Elégedett lett az ügyfél.

Egy dolog nem volt ott rendben: Jóska.

Balu az Alfás 2010.11.26. 22:10:06

Az egri szalonba szerencsére csak 3-4 naponta jött le Darage Joseph, így egészen tűrhető volt az ott töltött idő.

gnme 2010.11.26. 22:20:33

@Balu az Alfás: az öreg nagyon technikás volt ám

Jött egy nő kocsit venni, rákacsintott és azt mondta: "gyerünk le a balatonra"

:-DDDD

Engine Designer 2010.11.26. 22:44:45

@BOSCHtechnikus:
Nincs veled semmi gond, talán nézd meg a Few good man című filmet.
Nem mindig a becstelen emberek nyernek

Engine Designer 2010.11.26. 22:48:34

@BOSCHtechnikus:
Van olcsóbb is mint a BOSCH a Welleman is gyárt meglehetősen komoly jelgenerátort.
Az ára pedig szinte semmi.

gnme 2010.11.26. 22:50:28

@Balu az Alfás: emlékszem ilyen dolgokra .. bácsi kért kölcsön aszfaltozóktól kézi aszfaltvágó gépet

b+ a nyári legnagyobb hőségben, egyszál klottgatyában vágta az aszfaltot a telephely körül

"..hogy ne jöjjön át az út rezgése az épületbe.." szomszédok mindenki kétpofával röhögött, mit csinál ez a barom állat :-DDDD

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.27. 16:06:31

@Engine Designer: Igen, de egyrészt mi Bosch szerviz vagyunk, másrészt meg nem elég egy műszer, ami képes különböző frekvenciájú, vagy kitöltési tényezőjű jelet kibocsátani. Kell mögé az adatbázis. Az FSA 740 nem egy egyszerű jelgenerátor, hanem egy komplett diagnosztikai állomás árammérő lakatfogótól kezdve mittudomén miig. Ami nagy előnye, a mérések archiválása után egy újabb mérésnél élőképre lehet hívni a mentett elemeket. Például, ha mérsz egy légtömegmérő jelet egy adott típuson, elmented. Lehet hogy egy évig nem találkozol másik olyannal, de bármikor előhívhatod. Így az új mérést a már mentett oszcillogrammon is futtathatod.
Nézd milyen szép:
www.erka-schlosser.hu/illustrations/update200705/fsa7xx_FSA7xx_070315_img_2.jpg

Podijani 2010.11.27. 23:05:01

BOSCHtechnikus: grat. a kitartó és lelkiismeretes munkádhoz továbbra is! Jó tudni, hogy vannak még elhivatott "elvetemültek" , akik nem azt nézik, mi az egyszerűbb, hanem tisztességesen, odafigyelve végzik a munkájukat. Én is tudom, milyen előírások szerint kell egy hibakód után eljárni, nem leányálom, a sok kötözködővel kipróbáltatnám... Márkát nem írok, csak egy gyors példa, milyen "hálátlan" feladat:
Hiba: osztómű léptetőmotor pozíciójel hibás. -> 20 oldalnyi mérendő adat (ez bontással jár, majdnem egy teljes napi meló összeszereléssel), majd miután minden jó, akkor 2 perc alatt kicserélsz egy rossz relét. Előre leszögezném a sok fröcsögő hozzánemértőnek, az, hogy a számítógép kiírja a szerelőnek, mi a hiba, még közel sem biztos, hogy az a rossz. Ez egy ilyen szakma, tényleg jó egy kis szerencse is néha...

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.28. 12:52:02

@Podijani: A mindennapokban is előfordulnak viták, engem nem zavar a negatív vélemény. Gondolom a Te ügyfeleid között is akad olyan, aki megkérdezi, hogy miért nem azzal a relével kezdted. Ráadásul egy tízórás diagnosztikát képtelenség kiszámlázni, sokszor "csak" a szakmai hitelességünk a tét, de az ügyfél mégis elégedetlen. Ezért inkább igyekszem az autókra fókuszálni, a kommunikáció legyen a munkafelvevő privilégiuma.

Podijani 2010.11.28. 13:27:50

@BOSCHtechnikus: Úgy van, ahogy mondod! További hasznosat!

lwl (törölt) 2010.11.28. 15:37:27

@BOSCHtechnikus: Az nem jarhato ut, hogy egy FSA 720at vesztek, es azt akasztjatok a meglevo KTSre?
rb-aa.bosch.com/advastaboschaa/Product.jsp?prod_id=286&ccat_id=70&language=de-DE&publication=3
Kisebb lenne a befektetes, mintha kapasbol egy komplett FSA 740et csengettek ki.

Mas: mekkora kivonat jar ehhez a teljes jarmukommuikacios adatbazisbol? Kizarolag PT-CAN, vagy az FA-CAN egy resze is? Gondolom a komfortelektronika felejtos, de meg tudsz nezni/korrigalni pl egy injektoradaptaciot vagy egy valtoztathato szelepvezerlest?

lwl (törölt) 2010.11.28. 15:41:45

@BOSCHtechnikus: "Gondolom a Te ügyfeleid között is akad olyan, aki megkérdezi, hogy miért nem azzal a relével kezdted."

Ilyenkor nyugodtan kerdezd meg, hogy o mult heten a lotton miert nem kapasbol a nyero kombinaciot tippelte meg.

– Zsdanov elvtárs, hány filmet készítenek a szovjet művészek évente? – kérdezte Sztálin elvtárs.
– Százat – válaszolta Zsdanov elvtárs.
– És mennyi ezek közül a remekmű, Zsdanov elvtárs?
– Tíz, Sztálin elvtárs.
– Zsdanov elvtárs, ezentúl csak azt a tízet készítsük el, megértette?!

lwl (törölt) 2010.11.28. 16:15:18

@nikó 78: "Motorgyárban dolgozom tisztában vagyok vele mi,és mennyibe kerül."

Latszik hogy a gyartasban dolgozol, mert fingod nincs a fejlesztesi koltsegekrol. De szerintem gyartast sem szerveztel meg soha, csak a szalag mellol osztod az eszt.

lwl (törölt) 2010.11.28. 16:38:18

@mtk001: "Már többen megválaszolták, de engedj már meg annyit, hogy a komplett elektronikai ipar nem áll hülyékből ..."

A tobbiek ugyanugy okorsegeket hordanak ossze, mint te. Tisztelettel, en leszarom az elmeleteiteket, egyetlenegy dolog erdekel: egy altalatok kifejlesztett legtomegmero, ami feleannyiba kerul, mint a ma hasznalatos platinafilmes modellek. Aztan ha futott parezer kilometert a padon, beszelgetunk. Pofazni mindenki tud, az nem muveszet.

"Ugyanúgy pofátlanul túlárazzák a gyárak az alkatrészeket, mint a számítógépipar kezdetén tették."

Fingod nincs a szamitogepiparrol (sem), az a baj. Alkalomadtan idiota elmeletek gyartasa helyett faradj el egy muzeumba, es tekints meg egy PDP11-et. Hihetetlen felfedezest fogsz tenni: kezzel forrasztottak, kisszerias komponensekbol. A 80as evekben a mikroszamitogepek terjedesenek hattereben az SMD-technologia, az ultetorobotok, es a reflow-kemencek a gyartastechnikaban torteno terhoditasa all. Tovabba az egyre novekvo kereslet, es a beagyazott rendszerek az elet szinte minden teruleten torteno megjelenese miatt szokott fel a darabszam, es mentek le a komponensek arai.

Felejtsetek mar el azt a baromsagot, hogy "olcso elektronika". Stacionarius, szobahomersekleten, zart helysegben torteno alkalmazasra, par eves elettartamra, milliardos darabszamban (PCk), na ott olcso az elektronika. Egy mozgo jarmuben, szelsoseges korulmenyek kozott is 8-12 evig 100%ot teljesito, kis peldanyszamu, alkalmazasspecifikus aramkor vagy komponens mindig is gecidraga marad.

Es meg mielott valaki az evente termelt tobb millios peldanyszamu, autokban felhasznalt komponenseken kezdene lovagolni: faradjatok el nyugodtan egy elektronikai konszernhez, hogy kene nektek evi par millio darab egy altaluk gyartott elektronikai komponensbol, de kene rajta nehany valtoztatast eszkozolni, hogy az autoban is birjon mukodni, es ne 2 napig. Aztan majd meseljetek el, milyen arcot vagtatok, amikor bejelentettek, hogy nem foglalkoztak veletek, mert ott evi tobbszaz millios tetelek ropkodnek.

Engine Designer 2010.11.28. 19:34:18

@lwl:
Na nehogy megsajnáljam már a "szegény" gyártókat majd bele rokkannak egy-egy fejlesztésbe.
Ha láttál volna egy elektronikát is akkor te sem mondanál ekkor baromságokat. Nekem volt szerencsém Nissan 200 SX motorelektronikát is javítani abban sem voltak gecidrága alkalmazásspecifikus áramkörök, boltban is kapható végfok tranzisztorok voltak például az injektor vezérléshez. A lényeg nem az alkatrészekben van. A lényeg a NYÁK és a központi processzor szoftvere, na annak a kifejlesztése kerül sok időbe.
De de a mai technikai színvonalon már ez sem akkora gond. Ha van elég pénzed akkor mindent megvehetsz a gyártáshoz

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.11.28. 20:34:15

@lwl: A bővítés valóban megoldás, sokféle fejlesztésen gondolkozunk (illetve én, hogy mit kéne, a főnököm meg, hogy miből pályázat stb). Minden típusfüggő, attól függ, milyen irányba mennek a BOSCH szoftverfejlesztői. Pl a Daewoo-hoz Chevrolet-hez borzalmas (na bumm), de egy Merci elektro-hidraulikus fékhez meg tökéletes a szervizállástól a felfektetés betanításig. Ha komolyabb meló jön, és nincs precedens, először rápróbálom a műszert, ha nem jó, akkor sajna nem tudjuk vállalni, így korrekt. Renault és a Ford még fekete lyuk, de a VW csoport korrekt.

nikó 78 2010.11.28. 22:03:37

@lwl: Látom,te vagy a mindentudó okoska itt.Először is gyártást támogatok autómatizálással foglalkozom.Másodszor amiröl itt nagyban szó van,hogy mi és miért is kerül annyiba amennyibe.Nyilván egy bármilyen terméknek, vannak fejlesztési,és gyártási költségei.De az már közel sem biztos,hogy egy új termékre,egy új gyártósort építenek,vagy egy meglévőt építenek át.Az évek múlásával,a gyártás egyre gazdaságosabbá válik.1-1,5 év a beruházás megtérülése,és utánna megfelelő karbantartás esetén,hosszú évekkel lehet számolni,egészen a gazdaságtalan fentartásig.Én pl:foglalkozom 10-15 éves gépekkel is.Könnyedén kiszámolható,hogy 10 év alatt egy gép mekkora hasznot hozhat,ha 1,5 év alatt megtérül.Autóalkatrészeknél,meg hatalmas darabszámokról beszélhetünk,főleg,ha elektronikai cuccokról van szó,és több gyártó tipusaiba is beleszórják öket.Bár az itt felemlegetett légtömegmérő inkább motortípushoz,illetve motorgenerációhoz kapcsolódik.

lwl (törölt) 2010.11.28. 22:08:25

@nikó 78: "1-1,5 év a beruházás megtérülése"

Szep is lenne.

lwl (törölt) 2010.11.28. 22:19:52

@BOSCHtechnikus: Koszi, mondjuk pont a Fordrol nem gondoltam volna, hogy ennyire feher folt, mert nem tul bonyolult joszagok. Gondolom itt inkabb a Ford es a Bosch kozotti megegyezes (hianya) az akadaly.

nikó 78 2010.11.29. 00:30:51

@lwl: Nyílván nem a karakoszörcsögi mgtsz trabi föfékhenger dugattyúkészítőjéről van szó.A nagyok nagyban játszanak,nem a lesszre építenek,hanem a vanra.Először én is meglepődtem,de amikor a saját kezemmel bontottam szét egy 4 éves gépsort,akkor azért sokmindent megértettem.Azóta pár komolyabb cégnél megfordultam,és vannak hihetetlennek tűnő megtérülési intervallumok.De ha az adott technológia kapacitását, termelékenységét is figyelembe vesszük,már nem is olyan hihetetlen.

mtk001 2010.11.29. 09:03:04

@lwl:
Na most volt elég !
Eddig jóindulatú elnézéssel kezeltem a látszólag nagyon szakmai hozzászólásaidat, de most kiverted a biztosítékot !

1. 25 éve MEGBECSÜLT tagja vagyok az informatikai társadalomnak, a Neumann társaság tagja és pl. a szakértői listán is szerepelek.

2. Sok olyan nagy jelentőségű rendszer tervezésében és kiépítésében vettem részt, volt ahol vezető tervezőként, amelyek azóta is a felhasználók megelégedésére működnek.

3. Amiket írsz, abból világosan látszik, hogy erősen könyvszagú, ráadásul a felszínen kaparászol általában és olyan ex-katedra kijelentéseket teszel - a félinformáltak magabiztosságával-, ami bizony nem a szakmai mély ismeretekre utal ...

4. Veled ellentétben én dolgoztam PDP -én és azt is tudom mit jelent a TPA.

A továbbiakban nem fogok hozzászólást írni olyan postba, amelyiken te is megjelensz.

lwl (törölt) 2010.11.29. 23:11:17

@mtk001:

Nagyon köszönöm ezt a rövid kis statement-et, több szempontból is tanulságos volt. Megerôsítetted például, hogy soha semmi közöd nem volt sem az autógyártáshoz, de még a beágyzott rendszerek fejlesztéséhez és gyártásához sem. Örömömre szolgál, hogy néhány stacionárius rendszer architektúrájának kidolgozásában elévülhetetlen érdemeket szereztél - bár a gyártási tapasztalatnak mintha itt is híján lennél - de sajnos némiképp halványítja a dicsôséget ama tény, hogy becses személyeden kívül még pár millió másik software architect is foglalatoskodik ilyesmivel nap mint nap. Hogy dolgoztál anno a KFKI Tárolt Programú Analizátorán, szintén dícséretes, bár számomra kissé homályos, hogy ez miért is tesz gyártástechnikai szakemberré téged.

Ha önfényezés és üres lózungok durrogtatása helyett elôhúztad volna az ingujjból egy-egy népszerû mikroszámítógép fejlesztési és gyártási büdzséjét a 80-as 90-es évekbôl, az eltérô gyártástechnológiák, darabszám, felhasznált komponensek, és végsôsoron a realizált profit (és ennek okai!) bemutatásával, azt mondtam volna: chapeau, gut recherchiert, ez az ember tudja, mit beszél. Sajnálattal tapasztaltam azonban, hogy a nagyhírû Neumann Társaság tagjai körében a vitakultúra a titulusokkal való dobálózás infantilis szintjére degradálódott a jelek szerint - mes félicitations.

Hogy többet nem szólsz hozzám - ezáltal rengeteg idôt megtakarítva nekem - mérhetetlen örömömre fog szolgálni, igazán lekötelezel vele. Annál is inkább, kedves Bejegyzett Szakértô Úr, mivel - tisztelettel - a te elméleteid sem érdekelnek, az általad kifejlesztett és legyártott 20 eurós légtömegmérô viszont annál inkább. Magyarázni és okoskodni ugyanis mindenki tud, de ezeknek az embereknek sajnálatos módon mindig sürgôs elintéznivalója akad (vagy egy kis melldöngetéssel próbálnak terelni), amikor konkrétan csinálni is kéne valamit.

PS: Az accent circumflex-ekért elnézést, sajnos elfogytak a hosszú magyar ékezetek. Remélem, nem zavarja túlzotta az Akadémikus Úr ízlését.

önkéntes rendőr 2010.11.30. 09:35:07

Szép, szép ez a rengeteg anyázás, de a lényeg elsikkadt.
Nevezetesen az, hogy Magyarországon az autószerelés egy mérhetetlenül gány szakma, ha szakmának lehet egyáltalán nevezni.
Ismerek egy-két elhivatott "hobbistát", akik valóban értenek hozzá, de azért kezdtek le vele foglalkozni, mert elegük lett a sok geci "szakemberből", és "márkaszervízből".
Ilyen szereli az A8-asomat, mert márkaszervíz közelébe sem viszem, nahogy visszamaradjon a fejlődésben, ha egy ilyen patkány társaság ránéz.

Shadowbull 2010.12.01. 11:33:44

@mtk001: Òbazmeg.

Azt nem kezdjuk el fejtegetni, kinek mekkora a farka?

sb

Shadowbull 2010.12.01. 11:38:31

@lwl: Tagja vagy-é a Neumann-tarsasagnak, he?

Es szakertoi listan rajta vagyol-e?

Nem?

Akkor meg mitpofazoleriggyéhaza!

sb

mtk001 2010.12.01. 11:44:40

@Shadowbull:
EZ jó ötlet, mert blogbarátod hasonló komolyságú érveket ír, csak ügyesen csomagolja. :-)

A nagy gépet megtervezteti, a nagy háttérüzemmel, csak és kizárólag a fenséges autóipari IC-ék számára és a nagy gép csak azt ontja magából, persze egyedi számozott sorszámmal, amire aztán licitálnak az egyes autógyárak. :-)))

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.01. 12:47:31

Most csinálok egy Opel Zafirát. Ami a kismercihez 93 000 HUF (fojtószelep egység), a Zafirához 192 000...

Engine Designer 2010.12.01. 15:31:58

@BOSCHtechnikus:
Szia!
Szerintem kezdjél komolyan foglalkozni a felújítás gondolatával, illetve ha megadod a szelep adatait megnézetem USA-ban. Van ott egy haverom aki nagyban foglalkozik alkatrészekkel.

AUTÓtechnikus · http://novothauto.hu 2010.12.01. 20:14:02

@Engine Designer: A felújítás nem megoldás egy fojtószelep egység esetében, az USA meg k. messze van, itt minden azonnal kell, lehetőleg ingyen vagy annál egy kicsit olcsóbban. Azért kösz!

Engine Designer 2010.12.01. 21:09:45

@BOSCHtechnikus:
Nekem azért nem tűnik annyira bonyolult szerkezetnek ez a fojtószelep egység, inkább primitívnek nevezném, egy 2,5MFt-s Woodwardhoz képest nagyon primitív. Igaz a egy 3700LE-s motoron van. Azt is meg tudtuk javítani, illetve felújítani.
Küldjél már nekem a döglött egységet, veszíteni nem fogsz vele. Egyet ingyen megcsinálunk neked, kipróbálásra

Shadowbull 2010.12.01. 22:04:02

@mtk001: Jovan, csak van az az apro gebasz, hogy rohadtul nem tudod, ki van a drot masik vegen.

Csaxolok.

sb

mtk001 2010.12.02. 07:00:09

Erről mindig az a régi vicc jut eszembe
Az öreg paraszt elmegy a dokihoz, hogy 3 golyója van, most mit tegyen
A doki azt javasolja, dicsekedjen vele.
Bemegy a kocsmába és odaszól a pultnál az egyik fiatal srácnak , fogadjunk, h ogy kettönknek 5 golyója van.
Válasz, mi van vén hülye, neked csak egy van

Azt hiszem túltárgyaltuk az egész jelenséget.
Üdv és jó Mikulásvárást

lwl (törölt) 2010.12.05. 23:09:36

@Shadowbull: I would never want to belong to any club that would have someone like me for a member.
süti beállítások módosítása