Tényleg olcsó lesz elektromos autóval járni? Ampera, és ami mögötte van

  2010. október 29. - Csikós Zsolt Címkék: hibrid chevrolet opel volt villanyauto ampera

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a Volt/Ampera hajtásláncát. Fehéren-feketén ott van minden. Kiderült, hogy a Chevrolet és az Opel azért volt eddig ennyire érzékeny erre a hibrid/nemhibrid kérdésre, mert az Ampera orra egy nagyon hasonló benzinmotort, villanymotort, generátort összekapcsoló bolygóműves cuccot rejt (bár kicsit komplikáltabb, mert ebben három villanymotor, két generátor és egy benzinmotor kapcsolódik a kétfokozatú bolygóműhöz), mint a Priusé, csak máshogy programozták.

Ilyen ábrát sokat láttunk, de semmi részletesebbet

Itt persze nem segít be a benzinmotor a gyorsulásba, és nem is tölti az akksikat, kizárólag akkor éled fel, ha nincs már elég töltet. És sokkal-sokkal nagyobb akkucsomag van benne (198 kilónyi), mint a Toyotában, és az akkucsomagnak egészen különleges töltésvezérlése van, mert a Volt/Ampera Li-Ion cellái jóval érzékenyebbek a feszkóra, amperre, hőingadozásra, mint a Prius nikkel-fémhidridje.

Szóval más az Ampera, van benne új technológia, tényleg tisztességes mérnöki munka, de szó sincs gigantikus áttörésről, inkább csak egy szépen kidolgozott, erős módosítás a Toyota-vonalhoz képest, a korábbiakhoz képest más filozófia mentén felvezetve. Nem rossz, látom az értelmét, értem, hogy jellegében, használatában nagyon más dolog, mint a Prius, de ez a marketinghype a gépészet/elektromosság forradalmáról nem igaz. Ennyi. Kár volt ennyit titkolózni, tudhatták, hogy kiderül…

Ez is csak egy séma

Én, mondjuk, pont letojom, hogy mi van az egész mögött. Ha óccsóé tudok majd vele járni, tőlem mehet lótrágyával is, persze csak ha nem büdös, és nem nekem kell kézzel beletömnöm a matériát a tankjába. De azért utánaszámoltam, hogy tényleg óccsó-e. Mert az elektromos autó említésére mindenkinek automatikusan a filléres üzem ugrik be, így treníroztak bennünket az elmúlt negyven évben.

De amikor megtudjuk, hogy 16 amperes, 230 voltos konnektor kell, és a feltöltés bő három óráig tart, az már szöget üt az ember fejébe. Három és fél órán át folyamatosan járatjuk a mosógépet, a hajszárítót és a mikrót – nagyjából ennek felel meg… Gazdaságossági számításaimban segítségemre sietett egy amerikai tesztoldal. A Popular Mechanics ugyanis tesztelte és mérte már a Chevrolet Voltot – ami ugyanaz, mint az Opel Ampera, mint tudjuk.

Hatvan kilométert is elmegy száraz benzintankkal

Mint tudjuk, a fogyasztási adatokat az autógyárak mostanában tripla erősségű rózsaszín szemüvegen át nézik, és az új normák is mintha csak nekik dolgoznának – egyben ellene a valós felhasználóknak. Én személy szerint lassan már semmilyen hivatalos fogyasztási adatnak nem hiszek, mert mind hazudik. Tíz évvel ezelőtt még öt-tíz százalékot rászámoltam az adatokra, és nagyjából be is jöttek (pedig akkor még gyorsabban vezettem), most gyakran húsz százalékos eltéréseket kapok, ami értelmetlenné tesz bármilyen gyári specifikációt.

A Volt az életben nem teljesített sokkal rosszabbul az ipari átlag-csúsztatáshoz képest, legalábbis a Popular Mechanics mérései szerint. Három villamos hatótávmérést végeztek – nem hivatalos ciklus szerint, csak úgy, mentek vele vegyesben – és 49,9; 56,4; 53,1 kilométer jött ki a hivatalos 60-nal szemben. Ez 53,1 kilométer, holott én akár 50-nél rosszabbon sem lepődtem volna meg. Utána megmérték, mennyit fogyaszt tisztán benzinmotoros üzemben – városban 7,43, országúton 6,53 l/100 km lett az eredmény. Ehem, ennél azért egy modern dízel sokkal jobb.

Van csomagtartója is, az akkuk jó részét az utastérben tartja

És odaát olcsó az áram. Egy ismerősöm Kanadában él, nekik 21 dollár a havi számlájuk (kisgyerekkel, ami sok-sok mosást jelent), ez nagyjából négyezer forint. Nálunk nem annyira kis tétel az ELMÜ-számla, itt 47 forintba kerül egy kilowatt delej, ami azért már nem is olyan olcsó. 16 KWh az akkucsomag kapacitása az Amperában, azt egy óra alatt nagyjából tisztára is nyalja normál használatban, legalábbis ha a megtehető távolságból indulok ki. Tehát 16 kilowattórát töltünk fel, ez 750 forint, ami utána bő ötven kilométerre elég. Ohó, ez már nem is olyan kevés.

750 forint jó két liter benzin ára, az Ampera tehát durván négy és fél liter benzin árányi áramból tesz meg száz kilométert, ami 15 Ft/km arány. És a magyar állam működését ismerve a főnökség nem fogja kihagyni azt a ziccert, hogy valamilyen módon meg ne jövedékiadóztassa az elektromos autóba való elektronokat, ha máshogy nem, hát valami csúnya, éves sáppal. Optimista becsléseim szerint egy ilyen Ampera ész nélküli használata Magyarországon simán felér majd egy 5-6 litert fogyasztó dízelautóéval – amíg áramról megy. Mert ha benzinről pöfög, akkor sokkal drágább lesz.

Van csomagtartója is, az akkuk jó részét az utastérben tartja

És az ára miatt is lehetnek alapos aggályaink. Amerikában 41 ezer dollár az ajánlott retail price, de erre államonként más-más adókedvezmények jönnek, lesz, ahol ennél sokkal olcsóbban adják majd. Mivel ami autó Amerikában 100 egységbe kerül, arról megszokhattuk, hogy mire Magyarországra ér, minimum 150, néha 250 lesz, ezért minden állami kedvezményt beleszámolva nem tűnik elborult tippnek a 10 millió forint körüli vételár. És egy Astránál rosszabb térkínálatú cuccról beszélünk.

Persze lehet majd okosan is használni, úgy azért kezd értelme lenni az Amperának. Az Elektromos Művek táblázatában az éjszakai áram csak 29 forint kilowattonként, ami máris 930 forintra hozza le száz kilométer költségét - hurrá, három liter alá csökkentettük a fogyasztást! Van ennél jobb ajánlat is, az ÉMÁSZ-nál 13,50-be kerül egy kiló a wattból, persze csak ha spéci, esténként, de bizonyos kiszámíthatatlansággal működő rácsatlakozásunk van, ami akkor enged áramot a konnektorba, amikor a gyárak, lakossági fogyasztók valóban nem szívják fel az erőművek termelését. Így máris leértünk a 430 Ft/100 km szintre, alulról szagoljuk a villanybéka fenekét. Ez nem egészen másfél literes benzin-, vagy gázolajfogyasztásnak felel meg – ezen a szinten már oly kicsi a különbség, hogy voltaképpen mindegy is. Így már tényleg szuper az ajánlat, bár arra készülni kell, hogy előfordulhat, amikor nincs áram, olyankor drágán vételez majd coulombot az Ampera-tulajdonos.

Villany-benzin

És van ám egy óriási bibi. A jelenlegi jogszabályok szerint tilos konnektort kötni akár az éjszakai, akár a távvezérelt áramellátásra. Tehát villanybojlerrel, hőtárolós kályhával csapolhatjuk ugyan a felesleges delejt, de mindenféle butasággal, például telefontöltővel, villanyfúróval, autóval nem. És mivel az autósokról az elmúlt száz év során minden kormány megpróbálta lenyúzni a lehetséges legtöbb bőrt, nem hinném, hogy az APEH és a mindenféle –ÁSZ-ok kommandósai nem csapnának le karöltve az összes házra, ahonnan reggelenként Opel Amperával hajt ki a tulajdonos és egyben olcsó áramra is előfizet. Nem, nagyon nem fogják ingyen mérni az áramot az Amperába sem.

Egy megoldás marad – a munkahelyi konnektor, meg a lakópark közös áramának megcsapolása. Amíg csak egy Ampera lesz a környéken, ott a kommunális villanyóra pörgése fel sem tűnik talán majd a cégnek, a társasházi közösségnek. Talán… És meddig?...

(A számítások nyilván nagyon nagyjábóliak, hiszen épp a pontos adatok azok, amik nincsenek a kezünkben, nem számoltam az akkuk hőmérsékleti ingadozásokból fakadó kapacitásnövekedésével, -csökkenésével, a töltési veszteségekkel, a koszinusz fível, a hajtási veszteségekkel, semmivel. És persze minden a jelenlegi energiaárak mellet, a jelenlegi elektromosautó-elterjedtség mellett érvényes. És tudjuk, az Ampera/Volt csak a kezdet, drága játékszer, de vegyük komolyan. Adjunk esélyt.)

Ez a blogposzt vitaindítónak, az elektromos autókkal és autózással kapcsolatos, értelmes gondolatok gyűjtőhelyének készült. Kérem, a közvetlen anyázást, buta beszólásokat tegye mindenki félre, csak az írjon, akinek valódi mondanivalója van. Erősen fogunk moderálni, bocs, azt szeretnénk, hogy a lényeg maradjon itt.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr752400184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2010.10.29. 22:45:25

@Viktus: @Freddy a Krüger: Van egy sziget, amelyet Hispaniolának hívnak. Azon két ország van. Haitiben sokkal jobban pusztítják a környezetet - kiemelten az erdőket és a ezzel is összefüggésben a talajt, mint a keleti oldali Dominikai Köztársaságban. Nézzétek meg egyszer, hogy a két országban hol sűrűbbek a természeti katasztrófák, és ugyanazok a természeti katasztrófák hol szednek több áldozatot! Ezután pedig azért érdemes lesz elgondolkodni azon is, hogy a Húsvét-szigeteki teóriáknak mégiscsak lehet azért némi valóságmagja, és a teóriának számunkra is tanulsága.

Magáról az Amperáról. Ezek a villanyos megoldások még tényleg gyerekcipőben járnak, de jobb alternatíva jelenleg nem körvonalazódik, és valahol el kell kezdeni. Amíg még nem késő.

nikó 78 2010.10.29. 22:45:58

Végre egy oyan írás,ami legalább a töltés költségének oldaláról,megvizsgálja a témát.Mint a számításokból kiderül,ez az elemes autó,csak egy mellékvágány lehet,nem igazi alternatíva,és akkor még az aukumlátorhiba bele sincs karkulálva,a költségszámításba.Az igazi előretörést,mindenképpen a tüzelőanyagcella,vagy-és a hidrogén, Otto-rendszerű motorban való közvetlen elégetése,jelentheti.
Ha a hidrogén tárolhatóvá válik,megújjuló áramforrásról megtermelhető,tehát,mindenképpen környezetbarát.A másik fontos érv,pedig az,hogy a dugattyús motorgyártásból világszerte,rengeteg ember él.

SpeedFreak · http://speedfreak.blog.hu/ 2010.10.29. 22:50:25

Nem vagyok szakértő, csak lelkes amatőr, de szerintem behorpadnak az erőművek, ha mindenki egyszerre tölt majd. Egyébként is csak atom- és vízierőművekkel lehetne hozni ezt a teljesítményt, ami megint necces.
Marad a kis köbcentis hidrogénes belsőégésűt - kizárólag parkolás közben, generátorként - töltésre használó elektromos hajtású gépek, hatalmas Li-Po akkupakkal.
A másik alternatíva a fordítottja: a hálózatról feltöltött akksik áramával vízből hidrogént és oxigént bont, a robbanómotor hajt, majd visszahűti a párát vízzé, így növelve a hatótávot.
Már látom, az ioncserélt víz is jövedéki adó alá fog esni...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.29. 23:06:59

A Nap sugárzó teljesítménye 4×10 a huszonharmadikon kW, melyből a földfelszín részesedése eléri a 173×10 a tizenkettediken kW-ot. Ez a sugárzás formájában érkező teljesítmény több ezerszeresen meghaladja az emberiség jelenlegi energiaigényét. A Föld légkörének külső határára érkező napsugárzásnak csak egy része éri el a földfelszínt. Az évi átlagos, globális mérleg szerint a sugárzás 23%-át a légköri gázok és vendéganyagok elnyelik és hővé alakítják, 26%-a pedig visszaverődés és szórt sugárzás formájában a világűrbe visszasugárzódik. A földfelszínt így a sugárzás 51%-a éri el: 33% mint közvetlen rövidhullámú sugárzás és 18% mint diffúz égsugárzás. A földfelszín a sugárzás 10%-át visszaveri, melyből 5% a légkörben elnyelődik, 5% pedig a világűrbe távozik.

nikó 78 2010.10.29. 23:13:24

@SpeedFreak: Lelkes amatőrként is elég jól látod.Az elemes autók tömeges eleterjedése esetén,valóban elég komoly káosz keletkezne,nem csak erőmű,hanem hállózat szinten is.Ha csak eljátszunk a számokkal-Paks bővítése,2db 1600 Megawattos blokkal számolva,óvatosan becsülve,legalább 8 milliárd Euróba kerülne.Ha pédául ezzel szembeállítjuk a jelenlegi győri Audi beruházás nem egész 1 milliárdját,amitől mindenki el van ájulva.Akkor könnyen rájöhetünk arra,hogy az autóiparnak jópár gombócot megkéne ennie ahhoz,hogy az elemes autót letolja,az energiaszektor torkán.

w a s d 2010.10.29. 23:23:16

@dukeekud: Igen, ez az A2 nem az, amire gondoltam, eleve összekevertem, mert az A1 (A1 e- tron), amit én mondtam, meg megnéztem az említett A2 átalakítóinak oldalát, és nagyon nem az, mint amit én mondtam.

Tisztán(elvileg) elektromos A2, mi állítólag 600 km- es hatótávú:

www.lekker-mobil.com/lekker-mobil.html

A1 e- tron (250 km- es hatótáv, hibrid féle):

totalcar.hu/magazin/hirek/2010/03/03/farmotoros_wankelhibrid/

w a s d 2010.10.29. 23:27:44

Amúgy meg elég bután nézne ki, amikor a panelok x- edik emeletéről mindenki kilógatja a narancssárga hosszabbítót, hogy tudja tölteni másnapra a kocsit.:D

mindenOK (törölt) 2010.10.29. 23:39:05

vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=61270884

Dokufilm egy teljesen elektromos autóról 1996-ból, ami egy jó darabig forgalomban volt Amerikában. Nem sok volt belőle, de akinek volt, az nagyon szerette. A technológia már akkor is megvolt, csak a szándék hiányzott a tömeggyártáshoz.

Csikós Zsolt 2010.10.30. 00:36:48

Na emberek, most jöttem meg a hóvégi klubozásból. Ha nem is kíméltük nagyon a környezetet, hiszen egy Ikarus 55-tel körbeautóztuk a Budai Várat, V8-as Volgával korzóztunk, földből előtúrt 116-os Mercit járattunk, volt ott katalizálatlan Zsiguli-taxi, hétliteres Buick Riviera, meg ilyenek, de azért...

Ez a benzinbuzéria estéje volt. És megint egy este, ami örökre megmarad.

Kár lesz a kőolajért. De persze, kell a villanyautó, nyilván, csak fáj. Elfogadom, használom majd, de legalább hadd legyen havi egy este, amikor visszahozom ezt a kort.

Zsolti a Beka 2010.10.30. 00:44:04

A németek néhány nappal ezelőtti Audi A2-es autózása óta ez már elavult.

A németek 500,000 kilométeres élettartamot adnak meg, 600-800 kilométeres hatótávolsággal az akkumulátorra, 6 perces töltéssel.

www.youtube.com/watch?v=i4IXOxSxB7U
www.youtube.com/watch?v=csEJ66Zd-Z0&feature=related

gof 2010.10.30. 00:51:54

Csikós mester, nem tudom, hogy a szerkesztőségnek van-e hozzáférése újautó-regisztrációs adatbázishoz, de nagyon érdekelne, hogy hol fogy az Insignia olyan veszettül?
Én mindig figyelem a közlekedő kocsikat, de még A6-ost is többet látok...

igazi hős 2010.10.30. 01:07:27

@laverdasfc: Nem az a fontos, hogy tökéletes legyen, hanem hogy legyen, és ne az utcát fűtsük, mert ahol nincs közvetlen kapcsolat a fogyasztás és az ár között, ott őrülten pazarlunk. Még ahol lenne mód rá, ott sem a radiátorral, hanem az ablakkal szabályozunk. A távfűtő cég pedig nem lesz veszteséges ettől.
A szállítási veszteséget miért ne vegyük figyelem, ha egyszer ez a távfűtés alapjellemzője, hogy messzire kell szállítani a hőt? A MOL-nak is kifizetem, hogy a kútra szállítja a benzint, nem? Az erőmű is beleszámolja az áram árába az önfogyasztást, nem a termodinamikai folyamat elméleti hatékonysága alapján számol. De még a lakossági gáz árában is kifizetem, hogy nem palackban viszem haza, hanem jön a csövön.

igazi hős 2010.10.30. 01:32:39

@Zsolti a Beka: Azt a 6 perces töltést nem otthon fogod megcsinálni az biztos.
Viszont a 300Wh/kg nagyon impozáns, több mint hatszorosa a Prius akkujának, de cikkbeli Volt is fogyna másfél mázsát egy ilyen akkuval.

smartwizard 2010.10.30. 02:19:24

@reyba: "Mondjuk Bp.-en 100.000 villanyautó napi 16kwh-val az 1.6 millió kwh naponta csak Bp.-en. Ha emlékeim nem csalnak akkor Magyarország napi fogyasztása 5-6 millió kwh. Kezdjünk el gyorsan építeni néhány erőművet ami nem szennyezi a levegőt, hogy pár év múlva legyen mivel táplálni az autókat."

- És ez még csak százezer, és nem a "tömeges elterjedés" katégória... És akkor még szorozgassunk, meg adjunk hozzá egy keveset, mert lehet ingázó, aki egy akkuval elmegy dolgozni, és amíg letudja a 8 órás napját, a melóhelyen tölt a kocsi, tehát ő már napi 2 töltéssel járul hozzá az áramfelvételhez. - Mi van, ha tényleg sokan akarnak villanyra váltani?
...Az erőműparkunk öregszik, lassan már a meglévő fogyasztásnak is aláesik a termelés, importra vagyunk szorulva. Fel kellene húzni 1-2 új atomerőmű blokkot, vagy nagyon nagy sebességgel, lenyomott árakon elterjeszteni a napelemes/szélkerekes rendszereket, mert ha minden háztartásban csak átlagosan 1kW teljesítmény be lenne építve (napi mondjuk 8-16kWh termelés évszak- és időjárásfüggően), az már sokat javítana a helyzeten.
A kettő együtt, vagyis decentralizált termelőrendszer, nagyobb és tisztább alaperőmű-teljesítménnyel már megoldaná a gondot. Ehhez per pillanat egy dolog hiányzik: Hogy odafent hozzárendeljék a pénzt.
Magukra a kocsikra is kerülhetne rengeteg napelem a fényezés rovására, ez is csak döntés kérdése lenne. Pár százalékkal az is javítaná a fogyasztás-termelés balanszot.

Zsolti a Beka 2010.10.30. 02:23:05

@igazi hős: Az otthoni töltésnél nem is fontos a 6 perc, hat óra is megfelelő.

A németek akkumulátorának jó lenne látni a bemért adatait. A 2500 feltöltés teljesítmény vesztés nélkül elképesztő (ha igaz).

Zsolti a Beka 2010.10.30. 02:53:26

@smartwizard:

Ez hasonló probléma, mint az internet sávszélesség problémája. Ha minden felhasználó hírtelen elkezdene letölteni, senki sem tudna letölteni. De szerencsére ez nem így van, így az elméleti maximális terhelésnél nagyságrendekkel kisebb kapacitás is elég.

Imperial 1969 2010.10.30. 06:05:05

Ezt olvassatok, aztan hagyjatok ezzel a mentsuk meg a foldet dumaval!

PENZ-PROFIT-VEREBEK...
www.nytimes.com/2010/06/14/world/asia/14minerals.html

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.10.30. 07:08:10

Nem olvastam végig mert qrva sok, de az itthoni áram árához hozzáadtátok a számla többi részét is? Hálózati veszteség, elosztási díj, elosztási veszteség, továbbítás, kanyarítás,

Józsi néni szatyra, stb. Plusz áfa

belekotty 2010.10.30. 07:41:12

@SpeedFreak: "A másik alternatíva a fordítottja: a hálózatról feltöltött akksik áramával vízből hidrogént és oxigént bont, a robbanómotor hajt, majd visszahűti a párát vízzé, így növelve a hatótávot. " - Jaj, ez fájt!

Róóbert 2010.10.30. 08:33:53

Én egy második cikkben további két oldalról megnézném a dolgot:

1. hatásfok. A benzinmotoré egyértelműen nem jó. De vajon mennyi veszteség keletkezik, amíg az energiahordozóból az autóba betöltött kraft lesz? A fűtőanyaggal gőzt termelnek, a gőz generátort hajt, ide-oda transzformálják, a vezeték ellenállása, váltó-egyenáram átalakítás...

2. környezetvédelem: ha nem a s*ggünk alól pöfög a füst, akkor egyből környezetkímélő? Ne már. Miből állítják elő jellemzően az energiát, és mi lesz az akkumulátorokkal, ha lejár az élettartamuk?

Bioetalon - hibridet szeretnék, kondenzátoros-akkumulátoros elektromos hajtással, napelemtetővel.

(A kondenzátor a gyorsuláshoz, az akkumulátor a lassú guruláshoz, az etalon a hosszú hatótávhoz, a napelem meg jó lesz tölteni a mobiltelefont :)

gnme 2010.10.30. 09:18:39

Nemrég mentem el a várost elkerülőn, hegyekben áll a cukorrépa, olyan cefresagot áraszt .. hmmmm, lehet megyek arra még egy kört.

Szesszel kell járni, egyértelmű. (Torrente után szabadon) Nemrég láttam a szalonautón egy szeszes hondaciviket.

Persze tőkésék érdeke más. (...)

dennisthemenace 2010.10.30. 09:18:40

@Csikós Zsolt: En a szexrobotokra varok.. Nem finnyas, nem morog, nem faj a feje, ha kikapcsolom csend van..)

Freddy a Krüger 2010.10.30. 09:51:07

@Speedman: 1-2 éves hatása max. lehet hogy van. Hosszú távon befolyásoló hatása nincs.

@Zete: áruld el nekem hogy a fák kivágása és a földrengés között milyen összefüggés van.

@gnme: Brazíliában azzal járnak.

@dennisthemenace: Főzőfunkció :DD?

freeenergyfreeworldfreepeople 2010.10.30. 09:52:01

@lwl: "Igen, a vizauto egy baromsag, es par evente felbukkan egy gyoker, aki azt allitja, hogy o feltalalta:"

Akinek pedig van működő példánya, nem teszi közzé. Mert oda lenne az olcsó utazása. Inkább használja titokban. Te pedig fizetsz továbbra is.

Csikós Zsolt 2010.10.30. 10:06:20

@gof:

Van hozzáférés, de ne Magyarországból indulj ki, az nem számít... Itt NINCS autóeladás. A külföldi statisztikák szerint, természetesen.

Mellesleg az A6-osnak azért volt néhány éve feltölteni a piacot, és az Insigniára inkább az A4-esről pártolnak át...

lwl (törölt) 2010.10.30. 10:11:22

@freeenergyfreeworldfreepeople: "Akinek pedig van működő példánya, nem teszi közzé."

Persze pityu, Elvis pedig el, csak elvittek az ufok.

lwl (törölt) 2010.10.30. 10:14:15

@Csikós Zsolt: Hat oregem, addig alljal egy labon, amig az A4bol tomegesen Insigniaba ulnek at az emberek.

G. Wolf 2010.10.30. 10:16:30

Lehet tudni valamit ennek az autónak az áráról? (Mármint nem a gyártás érdekelne, hanem az hogy a budapesti márkakereskedő kb mennyit kér majd érte.)

Én korábban 7-10M közötti összegeket hallottam/olvastam, de hallottam olyat is h a Prius alá szeretnék belőni... szóval valaki nálam jobban informált?

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.10.30. 10:24:59

egyet ne felejtsetek el!!!!
Áramot előlehet állítani nem túl nagy beruházással otthon de benzint nem!!!
mondjuk pálinkát lehet főzni csak kérdés mennyibe jön ki literje??
valaki tudja mennyibe jön ki az otthon főzött alkohol literje????
mert akkor Viktorunk megoldotta a problémát mindenki alkohol főz otthon és bioüzemanyagra állítja át a kocsit.

halihó3 2010.10.30. 10:58:37

Sziasztok ! Mindenki figyelmébe ajánlom a
JOE cellát !!! keressetek rá a neten,
ezzel megoldható az olcsó közlekedés !
Aki megnézte írjon róla, kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Patrick Bateman 2010.10.30. 11:09:40

@halihó3: A dzsócella egyszerűen vizet (vízpárát) és némi hidrogént juttat az égéstérbe, aminek valóban van némi, épphogy érzékelhető jótékony hatása (mindenki tapasztalta már, hogy párás időben jobban megy az autó), de ezt szabályozás, mérés, visszacsatolás nélkül teszi, iszonyatosan kockázatos módon (egy komolyabb döccenőnél simán vizet nyomhat a hengerbe) és fantaszták és csalók árulják.

gof 2010.10.30. 11:22:16

@Csikós Zsolt:
Ok, köszi, de az a helyzet, hogy suttyomban az egyik legfejlettebb német régióból indultam ki. Itt tényleg csak néha látni Insigniát, A6-ból viszont nagyon sok van (és nem Ingolstadtról vagy Neckarsulmról beszélek:). Az A4 kategóriájában pedig tapasztalataim szerint a 3-as BMW az igazán menő.
Szóval lehet, hogy itt már egyszerűen túl gazdagok az emberek ahhoz, hogy egy Opellal alázzák magukat... Csak tippelem, hogy Oroszországban, Olaszországban, Benelux-ban és talán Nagy-Britanniában jól fogyhat?

gnme 2010.10.30. 11:37:07

@Freddy a Krüger: akkor a brazilok szent emberek (Torrente után szabadon) :-)

hakapeszimaki1986 2010.10.30. 11:45:10

@halihó3: Hűű ember ez science fiction kategória.Igazából a bácsi sem tudja,hogyan működik,de működik :)))) LOL.
A Földnek tényleg van mágneses erőtere. Egy 1000 menetes mágneses galvanométerrel (kb. 30*25cm)elérhető,hogy a voltmérő kimozdul a mágneses térerő miatt.
Ha százszor ekkora galvanométert csinálsz azzal már elpislákol egy 5wattos izzó.

Viszont okos ember egyből semmire nem mondja,hogy hülyeség,mert például Selényi Péter egy nap bekopogott az IBM-hez,hogy elektroszatikus úton tud fénymásolni,onnan elküldték,mondván,hogy ilyen nincs.
Aztán elment a Xeroxhoz...kicsit értékes szabadalom lett belőle...

gnme 2010.10.30. 11:46:56

@Gyurma73: alkeszt lehet akár krumpliból is főzni (ha el nem lopnák a neszűri rezervátumban azt is a levesbe kedves szomszédék)

Mi még szoktunk boldogszilvából, körtéből, almából, törkölyből.

www.kisust-aruhaz.hu/html/palinkafozok.html

Se perc alatt behozza az árát a készülék. Cukorra kell beruházni (hordó van otthon elég, fa az erdőből van ingyé)

Szvsz háromszáz forintnál nem több így literje, de kétezer fölött azonnal elviszik ha jó.

Csikós Zsolt 2010.10.30. 11:48:13

@lwl:

Nem mondtam tömegesent, csak, hogy van egy statisztika, ami szerint ülnek át.

Idézzem neked az Elvis élt, csak elvitték az ufókat? A tény, az tény.

Speedman 2010.10.30. 11:49:30

@kamionmentés:

A NASA tudósainak a véleményét ne vegyük már mérvadónak. Azt mondják amit az amerikai kormány hallani akar.
Én azóta nem hiszek nekik, mióta egy stúdióban eljátszották a Holdra szállást. Mert kellett Kenedynek és az országnak mutatni a technikai fölényt a SZU-val szemben.

Csikós Zsolt 2010.10.30. 11:50:19

@gof:

A legfejlettebb német régiókban elvétve látsz mást, mint német luxusmárkákat, illetve kicsi izéket másod-harmadautókként. De Németország nagy, iszonyú színes, mint az autóparkja is. Nézd meg egyszer Hamburg környékét, mennyire más az autóösszetétel, mint Stuttgartban. Az Opel csak az össz-statisztikákat veszi, és igaza van, pont letojja, hogy régiónként mi van.

Csikós Zsolt 2010.10.30. 11:51:22

@G. Wolf:

Olvasd el újra a posztot, benne van, amit tudni lehet.

gnme 2010.10.30. 11:54:10

@Csikós Zsolt: ugye milyen fajinak a villogó szélkerekek? Mikor a repcsi föléjük ér és még sötétség van, olyan, mint egy csillagkép.

Speedman 2010.10.30. 12:04:52

@Csikós Zsolt:

Én nem csak amiatt aggódnék, hogy nem fogunk hagyományosan tankolni és élvezni a benzines, dízel autóinkat.
A kőolajra épül az egész világgazdaság. Ugye a kőolajból nyerik a bitument is amivel asztfaltozunk, az összes műanyag palackot is kőolajból csinálják (hogy a mindennapi élet más területeire is figyeljünk), a gyógyszergyártás egyik alapapanyaga stb. . Szóval sok más területen is gondot okoz majd a hiánya.

Én még is azt gondolom, hogy nem kell még temetni a kőolajat. A mai technológiákkal a kőolajmezőkben található készletek 40-50%-át tudják kitermelni. Ha arra megoldást tudnak találni, hogy ezt az arányt 80-90%-ra emeljék, már a mi életünkben biztosíthatják a folyamatos ellátást.

G. Wolf 2010.10.30. 12:06:44

@Csikós Zsolt: jogos... valahogy átléptem

Speedman 2010.10.30. 12:10:24

@Freddy a Krüger:

Azért vannak olyan szunnyadó vulkánok, amik néhány százezer évente kitörnek és elpusztítják a Föld faunájának akár 20-30%-át is, de ez a mi életünkben nem mérvadó. :)

lwl (törölt) 2010.10.30. 12:26:59

@Csikós Zsolt: Ha meg nem tomeges, akkor tokmindegy, barmilyen eszement valtasra lehet parszaz peldat talalni, amit aztan lehet lobogtatni a powerpointban, komplett piaci trendeket extrapolalva belole. Mondeobol vagy Passatbol minden tovabbi nelkul elhinnem, hogy van *szamottevo* atjaras az Insignia iranyaba, de az A4-bol - na ne viccelodjunk.

Csikós Zsolt 2010.10.30. 12:31:50

@lwl:

Azt hiszem, te vagy vallásos barátom.

Kategorikusan kijelented, hogy Mondeóból vagy Passatból minden további nélkül elhinnéd, az Insignia 10-15 százalékára meg azt mondod, hogy nem hiszed. Ez a vallás.

Pedig mindenki erről ír, és nem cáfolta senki. Ha valótlan lenne, a GM legatyásodna a perben, amit a nyakába akasztanak.

Ha a mezei ember szintjén maradunk, ahonnan, úgy látom, nem tudunk elszakadni, akkor új Mondeót végképp nem látsz Németországban. A Papp Tibi hívta fel a figyelmemet rá, mert egy úton kellett volna találnia egyet melléállítani valami tesztautónak, azóta mindig úgy jövünk vissza:

"Na, hány új Mondeót láttál?" :-)

Parttalan a vitánk. Szerintem vallási.

És hogy tényleg megrekesszem ezen a holtponton: én mindig eggyel többször mondtam.

Ennyit hajlandó vagyok dedózni.

lwl (törölt) 2010.10.30. 13:07:52

@Csikós Zsolt: Mutatsz egy KBA-statisztikat amibol kiderul, hogy a Insignia vasarloinak mekkora hanyadanak volt elozo autoja egy A4, es keszseggel elhiszem.

De ez a "mindenki errol ir", lofasz bizonyitek nelkul... NA EZ a dedos szint.

lwl (törölt) 2010.10.30. 13:22:04

@Csikós Zsolt: "Ha a mezei ember szintjén maradunk, ahonnan, úgy látom, nem tudunk elszakadni, akkor új Mondeót végképp nem látsz Németországban."

...akkor ugye nem a Mondeobol ulnek at? :)

Freddy a Krüger 2010.10.30. 14:10:20

@gnme: cukornádjuk van bőven, egy részét megfőzik pálinkának, a többi megy üzemanyagnak... szarnak ők a dollárárfolyamra meg az olajlobbira...

@Speedman: lehet, de ezzel úgysem tudunk mit kezdeni...

lacza87 (törölt) 2010.10.30. 14:29:27

Emberek! Nagyon szépen kérek mindenkit, hogy a jelenlegi zsúfolt hétvégén is, tegyetek meg mindnet a biztonságért, figyeljetek száz százalékosan oda. Én már okoztam a hétvégén, egy hála legyen az Isten-nek csak anyagi káras, ráfutásos, többes balesetet rosszul felmért követési távolság miatt. Nagyon figyeljetek! Tetszelgés nélkül mondom: jöhet a stigma, jöhet az átok semmi sem sok, és tényleg nem érdemlem meg az egüttérzést. Tudom sok helyen elmondják, de nem ok nélkül való! Vigyázzatok magatokra, vigyázzatok másokra! és igen megérdemlem, hogy ez a .... nekem ne magyarázzon, és nem nem hiszem azt, hogy emiatt jön a megbocsátás, vagy ezt erény lenne figyelmeztetve megvallani. Semmi sem számít cska abiztonság.

karlmann 2010.10.30. 14:48:51

Szerintem, a helyi villamos hálózatból használni egy ilyen autót nagy szívás most is, később meg még inkább az lesz. Kivéve, ha lopják az áramot, ami kis hazánkban nagy divat már évtizedek óta. Ha jól emlékszem hetvenvalahány-féle módszert tanítottak annak idején a technikumban...

De komolyra fordítva a dolgot, alternatív villamos energia forrás esetén más a helyzet. Azt például el tudom képzelni, hogy egy napelem cella segítségével, esetleg kisebb, házi szélerőművel fel lehessen tölteni egy ilyen méretű aksit. Nem öt perc alatt, de 6-8 óra alatt mindenképpen. Ilyet nyilván csak kertes házakban, vidéken lehet megvalósítani, de ott gond nélkül. Ha az aksi cserélhető, akkor két akkuval meg lehet úgy oldani, hogy az egyik a töltőn van a másikat meg használják, mint a villamos targoncáknál.

Ezen felül, ha a kocsit nem itthon veszik meg, hanem mondjuk Nyugat-Európában, vagy az államokban az ára is sokkal barátságosabb lesz, még akkor is ha rátesszük a kötelező állami sápot.

karlmann 2010.10.30. 14:52:35

Egy dolog van csak, ami semmilyen orgánumból sem derül ki mekkora egy ilyen aksi valós élettartama? Nem a reklámszöveg, hanem a valódi. Mert ha az ember az autója saját aksijából, vagy a mobilja aksijából indul ki, sok jóra nem számíthat. Egy átlag autó aksi kb 15-20 ezer forint, egy targoncáé kb 200-300 ezer míg egy autóé mondjuk 600 ezer. Ha figyelembe vesszük a méretet, a kapacitást, a teljesítményt, akkor azt kell mondjuk árában van, nincs benne semmi, amitől kibírná a kocsi élettartamát, ahogy hirdetik.

gnme 2010.10.30. 15:08:31

@lacza87: én meg szoktam szopatni a távnem tartókat.

Amint kiteszem a lábom hatvan felé, rámhúzódnak kétcentire (veszélyes útkanyarulat balra jóhosszan)

Én meg ugye .. hármasban megyek nyolcvannal, aztán odalépek neki és egy pillanattal és egy váltással később százötvennel megyek. Majd folyamatosan lelassulok, hogy újból kétcentire a seggeben legyen a delikvens, mert ő le akar taszítani az útról. :-))))

tükörfúró 2010.10.30. 17:23:25

@Csikós Zsolt: Kár a kőolajért? Miért lenne kár?

Minden ottó motor megy szesszel, azt meg annak a pár veterános "hibbantnak" hobbizni bőven sokat termel most is az emberiség.
Juteszembe az is az adótól drága...

Az olajkályhák meg mennek naprafogóolajjal, és mind2 autó végesetben átépíthető gázra, láttam már gázos diesel mercit...;) (bár az inkább "midenevő" volt:))

Szóval ez a "vége a köolajkorszaknak" mostanság divatos duma, de az igazi, a nagyobb probélma a társadalmak, az uraelosztás, a termelés struktúrájával van.

Attol mennek csillagokba az adók, attol ingázik millió ember, millio tonna széndoixidot termelve (pl ti is újságírók), hogy azután a nap legnagyobb részét egy másik székben ülve, gombokat nyomkodva töltse el.

Ciri 2010.10.30. 18:28:25

@Csikós Zsolt:

"Ha a mezei ember szintjén maradunk, ahonnan, úgy látom, nem tudunk elszakadni, akkor új Mondeót végképp nem látsz Németországban. A Papp Tibi hívta fel a figyelmemet rá"

Ezzel csak az a bibi, hogy nem Papp Tibi Európa. Mert ott viszont a Mondeo kibaszottul népszerű és iszonyatos darabszámban fogy. Mást ne mondjak, a flottakezelők első számú autója.

Ettől még elhiszem Neked (csak Neked :D), hogy az Opel saját honlapja szerint kibaszott népszerű az Insignia, csak kár, hogy ezt más forrás nem igazán támasztja alá.
Végképp nem az eladási statisztikák.

Bár az is igaz, hogy 2008-hoz képest az Insignia eladásai 100%-ot emelkedtek. :))

dukeekud 2010.10.30. 19:42:00

@karlmann: "Egy dolog van csak, ami semmilyen orgánumból sem derül ki mekkora egy ilyen aksi valós élettartama? Nem a reklámszöveg, hanem a valódi. Mert ha az ember az autója saját aksijából, vagy a mobilja aksijából indul ki, sok jóra nem számíthat. "
Ne a 200 eves olom akkubol induljal ki,
vagy egy divatcikkbol, amibol 3 havonta ujat vesznek az emberek. Es ezert nincs is ertelme olyan akut rakni bele, ami fel evnel tobbet kibirna. Egy mostani korszeru akkumlator 25-30 evig birja, a jovoben meg jobbak lesznek az akkumlatorok. Szinte naponta jelentenek be, egy ujabb akkumlator technologiat, nagyon gyors a fejlodes.

A mai hirekbol:
index.hu/tech/2010/10/30/soszemnyi_akkumulatort_terveznek/
Most meg csak kutatas, de lehet hogy 3 ev mulva arulni fogjak.

donphobos 2010.10.30. 19:57:32

Jó dolog ez a "mozdony" (majdnem dízel-elektromos lokomotív), egy hibridnél mindenképpen jobb. Majd a piac beárazza.

Magyarországon annyira életképtelen hogy sajnos ott nem lesz belőle semmi. Még egy jobban eleresztett polgár is meggondolja erősen hogy vegyen-e ilyen drága lifestyle gépjárművet. Ehhez elég komoly "zöld" elkötelezettség kell.

Megfelelő támogatással (adókedvezmény, parkolás, diamond lane) nem teljesen halott ötlet. Nélküle az.

Szerintem sokkal inkább öko hozzáállás egy rendesen szervízelt használt gépjárművet elhasználni. Persze szükség van az új autókra is, mert különben miből lenne használt. De ez mindenképpen egy rétegtermék csak. Nem az általános megoldás még.

Őexc.Vitéz Bivalybasznádhy. Dr. Őfőméltóságu Úr 2010.10.30. 20:25:43

@tükörfúró:
Igazad van, mennek szesszel, különféle olajakkal a gépek, teherautók, tankok, repülők is.
De akkor mit fogunk enni, ha mindenből üzemanyagot készítenek majd?
Arról nem beszélve, hogy a kőolajra már csak azért is jó lenne vigyázni, mert kell az utakhoz, ruhákhoz, gyógyszerekhez.
Gyakorlatilag az utolsó cseppig felhasználjuk és nem csak üzemanyagként, tehát máshol is fog hiányozni de nagyon.

Speedman 2010.10.30. 20:59:35

@dukeekud:

Egy valamit kifelejtettél a képletből. Mégpedig azt, hogy nem csak olcsó, a földön gyakori anyagból állítják elő a korszerű akkumulátorokat.
Az elektromos autók akkumulátora tartalmaznak ritkaföldfémeket a jobb hatásfok miatt.
A Toyota Prius hibridjében 10kg lantánt és 2kg neodímiumot tartalmaz. Ezen (és még más ritkaföldfém felhasználása) anyagok miatt még jó ideig drága alternatíva lesz a mai autókhoz képest. Csak akkor lesz sokkal olcsóbb, ha az elhasznált akkukban lévő drága anyagokat újrahasznosítják.

Goompah 2010.10.30. 21:46:59

@dukeekud:

"Egy mostani korszeru akkumlator 25-30 evig birja"

Legalábbis ezt állítja róluk a gyártó. Én ezt nem kevés egészséges szkepszissel fogadom, mert ugyan miért érné meg neki 25-30 évig jó terméket gyártani? Még akkor is, ha jelenleg már csak az erkölcsi avulás miatt sem használná senki ennyi ideig az akkut.

Gondolj a másfél-kétmillió órás MTBF-fel hirdetett SSD-kre, amelyekre a gyártó mégis csak 1-2 év garanciát ad. De még jellemzőbb a világítási LED-ek élettartama. Eleinte 100,000 óráról volt szó, aztán folyamatosan csökkenni kezdett az átlagos élettartam. Mostanság már 30,000 óra a jellemző, de láttam már 25,000 órásat is. A gyártónak nem célja túl tartós terméket gyártani.

igazi hős 2010.10.30. 23:03:38

@Speedman: Nem egy pillanat alatt fogy el a kőolaj, hanem egyre kisebb lesz a termelés az igényekhez képest. Azaz felmegy az ára. Viszont ha tízszer ennyi lesz a kőolaj ára, akkor PET palackos kóla ára 10%-kal nő, a benzin ára viszont 400%-kal. Nem mindegy.

igazi hős 2010.10.30. 23:13:01

@Goompah: Nem hiszem, hogy a "tudnánk jobbat gyártani, de nem akarunk" a jelige, hanem "a kínai minőségbiztosítás mellett nem lesz olyan jó, mint ha mi raktuk volna össze, de legalább olcsó lesz".
Ha nem így lenne, nem gyártanának egy cégen belül 2000 és 15000 órás kompakt fénycsövet.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.31. 09:59:01

@Ciri: Ede nem áll szóba velem, ezért tőled kérdezem: ha van kézben statisztika, nem osztanátok meg? Mert oké, hogy az Opel azt mond amit akar, de ha marhaság lenne, nem hiszem, hogy az Audi szó nélkül hagyná.
Igazából az a baj, hogy a vita pillanatnyilag úgy néz ki, egy cég, állítása szerint adatokra alapozva, azt mondja, csábulnak át más márkától hozzá vevők, ezt leírja egy újságíró (miért is ne tenné). Erre jönnek mások, hogy nem hiszik. De igen. De nem. De igen. De nem. Egyetlen konkrét szám sem hangzik el, amit auditált statisztikákból szednek, egyedül az autógyártó statisztikája fogadható (?) el, mint kiindulási alap. Ez így, tényleg inkább hitvita, mint konkrét érvek, számok ütköztetése.

lwl (törölt) 2010.10.31. 10:01:39

@Ciri: Deja vu-m van. Legutobb mintha a Kia Cee'd kapcsan ment volna a verklitekeres, hogy ez aztan milyen szuper auto, ezzel hogy megvetik a koreaiak a labukat az europai szemelygepjarmupiacon. Aztan a forradalom erdeklodes hianyaban valahogy elmaradt.

Szoval ha majd a Totalcar cimlapjan azt olvasod, hogy milyen atuto siker lesz az uj Golf, kezdhetsz magadnak uj allast keresni :)

lwl (törölt) 2010.10.31. 10:49:32

@Goompah: "Legalábbis ezt állítja róluk a gyártó."

A komponens gyartoja semmi ilyesmit nem allit. Meg olyan, evtizedek ota kiforrott komponenseknel, mint a starterakku, is ugy adjak meg az elettartamot, hogy "2-8 ev, hasznalati profiltol es karbantartastol fuggoen" - aztan ezt probalja leforditani az autogyarto a vasarlok nyelvere ugy, hogy "atlag 5 ev, utana csereld ki". A hasznalatot pontosan modellezni lehetetlen, aki allandoan rovid tavokon hasznalja az autojat, sok fogyasztot uzemeltetve, es sosem tolti fel az akkut egy minosegi toltovel (a generator nem feltetlenul kepes erre), annal nyilvan joval hamarabb beadja a kulcsot. Es hogy ne legyen egyszeru a dolog, az eghajlattol is fugg az elettartam:
www.firestonecompleteautocare.com/dcr8/fcac2/images/Battery_Life_Expectancy_Map.jpg

"Én ezt nem kevés egészséges szkepszissel fogadom, mert ugyan miért érné meg neki 25-30 évig jó terméket gyártani?"

Pont a fent emlitett okok miatt baromsag a tervezett avultatas, mert a gyokeresen eltero hasznalati profilok miatt ha akarnanak sem tudnanak a gyartok olyan autoalkatreszeket kesziteni, ami x uzemora/km utan mindenkepp beszarik. A szabad piaci versenyrol nem beszelve, ahol rekordido alatt megy tonkre aki szart gyart.

"Gondolj a másfél-kétmillió órás MTBF-fel hirdetett SSD-kre, amelyekre a gyártó mégis csak 1-2 év garanciát ad."

Az SSDk elettartama nem az uzemoraktol, hanem az irasi/olvasasi ciklusok szamatol es veletlenszerusegetol fugg. Kulonbozo wearlevelling eljarasokkal igyekeznek kitolni a gyartok az elettartamot, de ez nem valtoztat azon a tenyen, hogy aki Oracle szervert uzemeltet az SSDjerol, annal joval hamarab be fog szarni, mint aki hetente csak egy incremental backupot csinal ra. Ezert aztan nem tehet mast a gyarto, mint azt, hogy arra az idotartamra ad garanciat, amit szamitasai szerint MINDENKEPP kibir a termek.

"De még jellemzőbb a világítási LED-ek élettartama. Eleinte 100,000 óráról volt szó, aztán folyamatosan csökkenni kezdett az átlagos élettartam. Mostanság már 30,000 óra a jellemző, de láttam már 25,000 órásat is. A gyártónak nem célja túl tartós terméket gyártani."

Hulyeseg. A gyartonak olyan termeket erdeke gyartani, amit *megvesznek*. Ha valaki csillio uzemoras komponenseket keszit, ugyanugy tonkremegy, mint aki szart gyart, mert a fogyasztok nem birjak megfizetni. A LED-vilagitoelemek elettartama pedig azert "csokken", mert egyre nagyobb teljesitmenyu kivitelek kerulnek piacra, amik ertelemszeruen kevesebbet birnak.

Freddy a Krüger 2010.10.31. 10:58:42

@lwl: ebből
www.mge.hu/userfiles/attachment/eRVDcAOeBJNew%20PC%20reg.%20in%20EU%20Sept.%202010.%20nr20101236con.pdf

a táblázatból valóban az derül ki, hogy a Kia "piaci áttörése" még várat magára. Bővül, az igaz, de az eladási darabszámokat látva áttörésről beszélni valóban túlzás...

lwl (törölt) 2010.10.31. 11:02:02

@igazi hős: Az a baj, hogy nemhogy a minosegbiztositassal, de a fenycsovek mukodesi alapelveivel sem vagy tisztaban. Alkalomadtan majd nezz utana, mitol fugg az elettartamuk.

lwl (törölt) 2010.10.31. 11:29:30

@Freddy a Krüger: A nemet piacon a modellek negyedeves eladasi toplistajan evek ota az 50. es 60. hely kozott ingazik, feljebb soha nem is jutott. Nyilvan nem azt vartam, hogy rogton a Golfot taszitja le a tronrol, de a sikerszeria nagyon nem igy nez ki.

Hurri Kán 2010.10.31. 11:47:53

@lwl: holt találok olyan linket, ahol eladási adatok típus, nem csak márka szerint vannak?

Ha tudsz ilyet, megköszönöm.

Goompah 2010.10.31. 13:51:19

@lwl:

"Pont a fent emlitett okok miatt baromsag a tervezett avultatas"

Azért jópár terméknél ez lehetséges. Gondolj pl. a HP termékeire.

"Az SSDk elettartama nem az uzemoraktol, hanem az irasi/olvasasi ciklusok szamatol es veletlenszerusegetol fugg"

Talán meglepő, de ezzel én is tökéletesen tisztában vagyok, kár, hogy félreértettél. Arra akartam rámutatni, hogy a vásárlót a másfél-kétmillió órás MTBF-fel vakítják, miközben bölcsen hallgatnak az alkalmazott wear levelling típusáról (statikus vagy dinamikus, milyen blokkméretet ajánlanak stb.), de még a memóriacellák típusát (MLC vagy SLC) és újraírhatóságát sem adják meg, max. apró betűkkel.

"Ezert aztan nem tehet mast a gyarto, mint azt, hogy arra az idotartamra ad garanciat, amit szamitasai szerint MINDENKEPP kibir a termek."

Hülyeség. Egy MLC cellás SSD-t egy-két hét intenzív használattal tönkre lehet tenni.

"A LED-vilagitoelemek elettartama pedig azert "csokken", mert egyre nagyobb teljesitmenyu kivitelek kerulnek piacra, amik ertelemszeruen kevesebbet birnak."

Ez nem értelemszerű. Az a lényeg, hogy a fénykibocsájtás növelésének olcsóbb módját választják, magasabb hőmérsékleten járatják a LED-et (gyakorlatilag túlterhelik), plusz a fénykibocsájtó réteg is hamarabb öregszik. A nagyobb fénykibocsájtás elérhető lenne a korábbi szinten terhelt LED-ekkel is, akkor maradna a 100,000 órás élettartam, de akkor kissé csökkenne az extraprofit, na meg nehéz lenne négyszeres árat kérni. Lényegében silányabb, sokkal rövidebb élettartamű terméket kapsz, de csak alig alacsonyabb (mihez képest?) áron.

dukeekud 2010.10.31. 13:55:57

@Goompah: ""Egy mostani korszeru akkumlator 25-30 evig birja"
Legalábbis ezt állítja róluk a gyártó. Én ezt nem kevés egészséges szkepszissel fogadom, mert ugyan miért érné meg neki 25-30 évig jó "

Nyilvan ezt nem fogom tudni letesztelni, de azert nem hiszem, hogy minden gyarto hazudna. Eddig voltak a Lítium-vasfoszfát akkuk amire 3000-5000 cilust adtak meg, mar ez sem volt keves. Ezt tovabb fejlesztettek Lithium Yttrium akkuva. Es erre mar 8000 feltoltes garantalnak 30 % kapacitas csokkenessel. De 10000 toltesnel is mukodik az akku 50% kapacitassal.

A ceg honlapja eleg meggyozo.
www.thunder-sky.com/products_en.asp?fid=111&fid2=115
1.6 MW-os akkumlator kamion :)

lwl (törölt) 2010.10.31. 16:56:20

@gyvy: Kerd meg papptibit, o az utcan szemre lemeri neked minden modell eladasait :)

Hurri Kán 2010.10.31. 16:57:32

@lwl: Valamivel autentikusabb forrásra gondolok...

lwl (törölt) 2010.10.31. 17:10:24

@Goompah: "Azért jópár terméknél ez lehetséges."

De nem az autoiparban.

"Gondolj pl. a HP termékeire."

Nem latom, mi koze az olcso szubvencionalt nyomtatoknak es a hozzajuk kaphato draga, integralt nyomtatofejes patronoknak az autoiparhoz. A HPnak bevallottan ez az uzleti modellje, mint ahogy a legtobb konzolgyartonak is.

"Arra akartam rámutatni, hogy a vásárlót a másfél-kétmillió órás MTBF-fel vakítják, miközben bölcsen hallgatnak az alkalmazott wear levelling típusáról"

Vakitasrol nem nagyon lehet szo, mivel az atlag vegfelhasznalonak fingja nincs sem az MTBFrol, sem a wearlevellingrol. Viszont barkinek kiadjak ezeket, aki keri. Sot, egy valamirevalo szamitastechnikai ujsag is szetkapja az SSDket a teszt alkalmaval, es meg azt is megirjak, pontosan milyen NAND van bennuk.

"Hülyeség. Egy MLC cellás SSD-t egy-két hét intenzív használattal tönkre lehet tenni."

Ehhez kepest nalunk 2 eve a legolcsobb legszarabb legkezdetlegesebb consumer MLCk ketyegnek tobb szerverben is, amik napi 8 orat futnak, eleg sok filemuvelettel. De ha a te ket hetes burn-in teszteden beadtak az SSDk a kulcsot, oszd meg velunk az eredmenyt batran - foleg azt, hogy melyik modellrol van szo.

"A nagyobb fénykibocsájtás elérhető lenne a korábbi szinten terhelt LED-ekkel is, akkor maradna a 100,000 órás élettartam, de akkor kissé csökkenne az extraprofit, na meg nehéz lenne négyszeres árat kérni. Lényegében silányabb, sokkal rövidebb élettartamű terméket kapsz, de csak alig alacsonyabb (mihez képest?) áron."

Hat mester, akkor itt az alkalom, hogy vallalkozast alapits erre a felismeresre, es megfingasd a Toshibat, hajra! Az interneten elmeletben szakerteni mindenki tud.

Ciri 2010.10.31. 17:43:31

@streetsta:
Milyen statisztikára vagy kíváncsi? Csikós félére? Olyanom nincs.
Tele van a net eladási statisztikákkal, gyönyörűen lebontva szegmensekként de az Insigniát sehol nem látod a topban.
Milyen érdekes, ugye? De ugye Csikós Zsolt megmondta a tutit, hogy az Opel már az Auditól szipkázza az ügyfeleket. Na ne röhögtess...

Olyannal viszont tele van a világsajtó, hogy a Mondeo, Passat duót évek óta még csak megközelíteni sem tudják a konkurens márkák sem flottában, sem normál eladásokban.
Az Insignia sem. Nem is fogja soha. Mert például szűk és hangos. Például. No meg Opel. Például.

Az meg hol hír, hogy prémium autóból átül a német cég középvezetője egy Opelba, Mondeoba, Passatba? Ez hír? Ez statisztika? Hahó, válság van! Nem azért ül bele, mert megunta a C-t, 3-ert, A4-et és neki az Insignia (vagy bármi más) kell, hanem mert olcsóbb.
Ha jól tudom, van flottakezelős ismerőse a TC-nek, kérdezzétek csak meg.

Azért csak csendben súgom meg, hogy például az A4 eladásai akár itthon, akár külföldön torony magasan nagyobb számok, mint az Insigniának...

"Igazából az a baj, hogy a vita pillanatnyilag úgy néz ki, egy cég, állítása szerint adatokra alapozva, azt mondja, csábulnak át más márkától hozzá vevők, ezt leírja egy újságíró (miért is ne tenné)."

Ennél nagyobb közhelyet még életemben nem olvastam autós fórumon. Nem mondod komolyan, hogy ez Téged meglepett?!

"Mert oké, hogy az Opel azt mond amit akar, de ha marhaság lenne, nem hiszem, hogy az Audi szó nélkül hagyná."

És mi a tökömet reagáljon az Audi?
Neki elég a statisztika, ami év végén őt igazolja.

Hurri Kán 2010.10.31. 17:47:44

@Ciri:

Télleg, tudsz valami linket eladási adatokról? (Nem csak márka, hanem típus szintjén is).

Ciri 2010.10.31. 17:49:14

@lwl:

"Szoval ha majd a Totalcar cimlapjan azt olvasod, hogy milyen atuto siker lesz az uj Golf, kezdhetsz magadnak uj allast keresni :) "

:)))

Emlékszel még arra a kábé fél éves TC-s hírre, aminek az volt a címe, hogy: "szopóágon a Golf"
Az sem volt piskóta. A cikk végén kiderült, hogy még mindig magasan piacvezető de egy hangyafasznyival megközelítette a második helyezett az eladásokban. :)) (egy kategóriával kisebb és olcsóbb autóról beszélünk)
Na így ülnek át A4-ből is az Insigniába.

Goompah 2010.10.31. 18:12:04

@lwl:

"Az interneten elmeletben szakerteni mindenki tud."

Igen, a te hozzászólásaid is ezt bizonyítják.

"Nem latom, mi koze az olcso szubvencionalt nyomtatoknak es a hozzajuk kaphato draga, integralt nyomtatofejes patronoknak az autoiparhoz."

Semmi. Írtam, hogy van?

"Vakitasrol nem nagyon lehet szo, mivel az atlag vegfelhasznalonak fingja nincs sem az MTBFrol, sem a wearlevellingrol."

Ne nézd hülyének az átlagfelhasználót. Én is abszolút átlagfelhasználó vagyok, mégis van fogalmam jópár dologról. Szóval leszállhatsz a magas lóról, mester.

"Viszont barkinek kiadjak ezeket, aki keri."

Pl. a wear levelling algoritmust? Kétlem. Max. böngészheted a vezérlő adatlapját.

"nalunk 2 eve a legolcsobb legszarabb legkezdetlegesebb consumer MLCk ketyegnek tobb szerverben is, amik napi 8 orat futnak, eleg sok filemuvelettel."

Sokat adhattok a színvonalra. Van óránként egy file-művelet? Meg kéthetes SSD burn-in? Ugye viccelsz?

"Hat mester, akkor itt az alkalom, hogy vallalkozast alapits erre a felismeresre, es megfingasd a Toshibat, hajra!"

Akkor már inkább a Cree-t, nem? A gúnyolódásod nem helyettesíti a szakértelmet.

Goompah 2010.10.31. 18:24:07

@lwl: Bocsáss meg az előző hozzászólásom kissé éles hangneméért. Láthatóan nem sok fogalmad van a világítási célú LED-ek működéséről, ezért nem volt szép tőlem, hogy ezt érzékeltettem veled.

Speedman 2010.10.31. 19:19:46

@igazi hős:
Ha tízszer ennyi lesz az ára a kőolajnak, akkor szopóágon lesz az egész világgazdaság. Akkorra már elfelejtheted a pet palackos colát. Újra üvegből fogod csak inni.
De ez még arrébb van. Új mezők vannak még feltárás előtt+hatékonyabb kitermelés mellett még 2-3 évtizedig is elég lehet(mielőtt meredeken csökkenni kezd).

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.31. 20:01:55

@Ciri: Héhállóóó!! Nyugalom, na. Én csak halkan kérdeztem, hogy van-e idevágó statisztika, vevők között végzett felmérés (gondolom, Opelék is ilyesmire alapoznak, hogy mije volt ezelőtt, milyen autókat nézegetett, mikor kereste a mostanit, satöbbi).
Hogy igaz-e az állítás, vagy sem, teljesen hidegen hagy, az említett felek egyike sem hoz igazán vásárlási lázba (tudod, a legfiatalabb autóm is bőven az előző évszázadban készült, és nekem ez jó is így). Inkább csak azzal van bajom, hogy egy állításra (amiről a játék kedvéért tegyük fel, igaz) az a válasz, hogy nem hiszem. Illetve, hogy sokkal kevesebbet adnak el Insigniából, mint A4-ből. Az első eset nem vitaalap, mert arról felesleges vitatkozni, ki mit hisz el. A második esetben meg két, akár önmagában igaz állítást állítunk szembe egymással, amik egyáltalán nem cáfolják a másik állítást. Egyre többen vesznek csoki fagyi helyett pisztáciát vs. sokkal több csoki fogy, mint pisztácia. Simán lehet mindkettő igaz, de attól még nem zárja ki egyik a másikat.
Amit viszont a válságról mondasz az például simán igazolhatja, hogy valóban sokan vesznek (nem tömegek, csak sokan, vagy mondjuk úgy, többen) Insigniát A4 helyett. Az egy más kérdés, hogy nem azért veszik az egyiket, és nem a másikat, mert mindentől függetlenül így döntöttek, hanem mert gazdaságilag ez indokolt.
Persze statisztikát bárki tud gyártani, olyat, ami neki kedvezőt állít, de nem is ez a lényeg, hanem hogy nem hinném, hogy érdemes lenne azt gondolni, hogy a TC, vagy személy szerint Csikós valamilyen érdek mentén állítana valamit. Gyártó bemondja, nem tűnik hihetetlennek, ezért leírják.
Mindenesetre én azt gondolom (hiszem, tehát nem érdemes velem erről vitatkozni:))), előfordulhat, hogy valaki A4 helyett Insigniát vegyen. Hogy ettől neki jobb lesz-e, vagy rosszabb, azt a büdös életben nem fogom megtudni.

Goompah 2010.10.31. 20:15:43

@Speedman: És jó nagy lesz a betétdíj, mert az üveggyártás eléggé energiaigényes.

Ciri 2010.11.01. 04:35:26

@streetsta:

"Amit viszont a válságról mondasz az például simán igazolhatja, hogy valóban sokan vesznek (nem tömegek, csak sokan, vagy mondjuk úgy, többen) Insigniát A4 helyett. Az egy más kérdés, hogy nem azért veszik az egyiket, és nem a másikat, mert mindentől függetlenül így döntöttek, hanem mert gazdaságilag ez indokolt. "

(..vagy akár Mondeot, Passatot, SuperB-et, satöbbit tetszőlegesen behelyettesíthető prémium helyett)

Csak ezt így is kellett volna leírni, nem pedig az Insignia hihetetlen szárnyalásáról hamukázni.
:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.11.01. 09:05:19

@Ciri: Ha elfogadjuk a tényt, hogy a TC, benne Csikós, nem érdekelt a hamukázásban, akkor ugye az Opel tálalja a tényeket a neki jobban megfelelő módon. Ilyenek ezek mind, autónepperek. Ismersz ilyet?:))

Speedman 2010.11.01. 10:07:04

@Goompah:

A kutatások az olcsó energia felé fordultak. Ha sikerűl áttörést elérni a következő 2-3 évtizedben, akkor ez nem lehet gond. Inkább az, hogy mivel helyettesítsük a kőolajat a mindennapi életben.

lwl (törölt) 2010.11.01. 11:36:03

@Ciri: Persze:
totalcar.hu/magazin/hirek/2010/03/19/szopoagon_a_golf/
Szerintem a bandigyerek volt, o szokott ebben a durcas-sertodott, "becsipte a cippzar a futyimet"-stilusban irni, nemi rosszindulattal es ostobasaggal megspekelve. A nemet piacrol hadoval valamit, mikozben 2010 elso negyedeveben ott a Golfbol OTSZOR annyit adtak el, mint a Fiestabol. Arrol nem beszelve, hogy 2009 elso negyedevehez kepest a nemet piacon 16%kal TOBB Golfot, de 40%kal KEVESEBB Fiestat adtak el - de ha szopoagon van, hat szopoagon van :)
(Egyebkent figyeld meg, hogy az osszes ilyen hulyeseg, amit nagy tamtammal korbehordoznak, utana szepen kussban elhal, a Totalcar cikkeinek valosagtartalma a jerevani radio hirmusoraeval vetekszik.)

lwl (törölt) 2010.11.01. 12:58:39

@Goompah:

"Semmi. Írtam, hogy van?"

Akkor meg mi a tokomet akarsz a nyomtatokkal?

"Ne nézd hülyének az átlagfelhasználót."

Nem nezek hulyenek senkit, te elsz burokban. Az atlagfelhasznalo, aki a geppel netezni akar, vagy nyaralasi fotokat letolteni a digitalkamerarol, vagy az unokakkal skypeolni, annak meg arrol sincs fogalma, milyen grafikus kartya van a gepeben, nemhogy tudna mi az SLC/MLC kozotti kulonbseg. Tovabbmegyek: nem is erdekli.
Viszont akit erdekel, az hozzaferhet az informaciohoz, nem titkoljak el a gyartok senki elol - mi a rossebnek lovagolsz ilyen hulyesegeken? Uldozesi maniad van?

"Én is abszolút átlagfelhasználó vagyok"

Szerinted.

"Pl. a wear levelling algoritmust? Kétlem. Max. böngészheted a vezérlő adatlapját."

A tipusat megmondjak. Mi kozod neked a pontos algoritmushoz? Johogy nem a komplett gyartasi eljaras leirasat kered rogton, a gepsorok tervrajzaival egyetemben. Hulye vagy?

"Sokat adhattok a színvonalra."

Rogton gondoltam, okostojas, hogy erre azonnal harapsz, es majd a sok eszeddel az interneten keresztul lemered, hol mire van szukseg, holott fingod nincs az alkalmazas modjarol es celjarol. A kerdeses gepek buildserverek, amik napi 8 oraban tobbszazezer source code filebol binarisokat forgatnak, a kod pedig kulon (nem consumer-grade) Clearcase szervereken van. Az ilyen gepek adatbiztonsag szempontjabol irrelevans fogyoeszkozok - akarcsak egy szerverfarm komponensei - ezert aztan jellemzoen az ember a legolcsobb consumer szarokat veszi ilyen celra, mert azok kinaljak a legjobb ar/ertek aranyt.

De mindennek semmi koze ahhoz, hogy hulyeseget mondtal, es a legolcsobb consumer SSDk sem adjak be a kulcsot 2 het alatt, felesleges ilyen paranoid elmeleteket terjeszteni.

"Meg kéthetes SSD burn-in? Ugye viccelsz?"

Nem, nem viccelek, egy-egy burn-in teszt nalunk tobb hetig tart a klimakamrakban - de latom, ehhez is "ertesz":
www.laborpraxis.vogel.de/labortechnik/temperieren/klimakammern/articles/171467/
Apropo, mit is mondtal, hol vannak a te burn-in teszteredmenyeid, amiben 2 het alatt tonkrement az SSD? Pontos modellt is kerek.

"Akkor már inkább a Cree-t, nem?"

Nem. Toshiba E-Core, Panasonic EverLED, Osram Parathom, ezek a legnepszerubb *consumer* modellek, ezekkel van tele az osszes elektronikai es epitoanyag-aruhaz (Philips es a Sharp is csinal, de azok ritkak).

Tehat meg egyszer: leszarom az okoskodasodat, hogy szerinted ELMELETBEN hogyan lehetne olcsobban hosszabb elettartamu LED vilagitoeszkozoket gyartani - GYARTSD LE oket, mutasd meg fonok, hogy is kell ezt. Elmeletben en is tudok atomreaktort epiteni, az nem kunszt.

Goompah 2010.11.01. 12:59:01

@Speedman:

"A kutatások az olcsó energia felé fordultak."

Bárcsak egyértelműen ez lenne a helyzet. Mert akkor nem az ún. "alternatív" eneregiaforrásokat támogatnák az államok, hanem sorra építenék az atomerőműveket, közben pedig őrült tempóban dolgoznának a fúziós erőműveken.

Ehelyett az ITER alig kap pénzt, a fúziós kutatások úgy általában stagnálnak a pénzhiánytól, viszont hihetetlen összegek mennek el napenergiára és szélerőművekre, amelyek soha az életben nem lesznek képesek fedezni a villamosenergia-szükségletet, na meg bioenergiára, ami szintén nem alkalmas az üzemanyag-fogyasztás fedezésére (ennek indoklása messze vinne az eredeti témától, de könnyen belátható). Főleg akkor nem, ha még a közlekedés is átáll az elektromosra.

Goompah 2010.11.01. 13:34:21

@lwl:

"ohogy nem a komplett gyartasi eljaras leirasat kered rogton, a gepsorok tervrajzaival egyetemben. Hulye vagy?"

Láthatóan nagyon bekattantál. Vedd be a mai gyógyszeredet, különben még rosszabb lesz neked. :)

"nem viccelek, egy-egy burn-in teszt nalunk tobb hetig tart a klimakamrakban - de latom, ehhez is "ertesz""

Gratulálok, hogy több hetes burn-in teszteket végeztek az "adatbiztonság szempontjából irreleváns fogyóeszközeiteken". Atombombával verébre, mi? xD

" a legolcsobb consumer SSDk sem adjak be a kulcsot 2 het alatt"

Látom, fogalmad sincs az SSD tárolókapacitása és a gyakorlatban várható élettartama közti összefüggésről.

"Akkor meg mi a tokomet akarsz a nyomtatokkal?"

Amit te a burn-in klímakamrával. :)

"a legnepszerubb *consumer* modellek, ezekkel van tele az osszes elektronikai es epitoanyag-aruhaz"

Próbálj meg kicsit tovább látni a kommersz termékeken. Tudom, nem könnyű, ha mindeddig csak a consumer szarokkal foglalkoztál. De azokon túl is van ám élet, próbálj kiemelkedni a középszerből.

"leszarom az okoskodasodat, hogy szerinted ELMELETBEN hogyan lehetne olcsobban hosszabb elettartamu LED vilagitoeszkozoket gyartani"

Még mindig nem érted, pedig végig ezt magyaráztam neked. Nem kellene hozzá új gyártástechnológia (az már megvan, persze a fejlesztés soha nem árt), hanem le kellene állni a picivel olcsóbban sokkal szarabbat elvével.

Az előbb ekéztél valakit azért, mert szerinted nem érti a fénycsövek működését. Nem tudom, te mennyit értesz hozzá, de a LED-ek működésével egyértelműen nem vagy tisztában, így inkább ne próbáld osztani az észt, nem áll jól neked.

Ugye Asus routered, Samsung winchestered és Nokia mobilod van? Vagy valami hasonló felállás...

Mester, meghajlok mérhetetlen tudatlanságod, de legfőképpen arroganciád és bunkó stílusod előtt.

Speedman 2010.11.01. 14:33:00

@Goompah:

Mivel a fúziós energiatermelésre még vagy 50-100 évet kell várni, a köztes időben is kell energia az emberiségnek.A nap-, és szélenergia kéznél van (azonnal hasznosítható), ezért ezeket veszik elő egyenlőre, hogy minél tovább tolják ki a kőolaj végleges "kiapadását". Az időnyerés céljából ezt elfogadhatónak tartom.
Az atomenergia felhasználása pedig sok országban vetődik fel újólag. A paksi atomerőművet is megakarják toldani újabb két blokkal, és más országok is gondolkodnak az atomerőművek építésén, bővítésén. Franciaországban a villamos energia 75%-át az atomerőművek adják.

Goompah 2010.11.01. 14:54:24

@Speedman:

A fúziós energia kutatására olyan kevés pénzt költenek, hogy ilyen tempóban lehet az 200 év is.

Nem kedvelem a konteókat, de meglepne, ha az olajlobbi keze valamilyen mértékben nem lenne benne a fúziós kutatások lassításában. (És most nem az Egely-féle marhaságokra gondolok, a szerinte elsüllyesztett világmegváltó találmányokra.) Amellett persze, hogy a politikusok rövidlátása is erősen belejátszik.

A nap- és a szélenergiával az a baj, hogy igen kicsi az energiasűrűségük, és még úgy is nagyon drágák, hogy óriási pénzek mennek el a szubvencionálásukra. Még tömegtermelésben gyártott eszközökkel is túl drágák. Aztán meg érdemes lenne kiszámolni, mennyi idő alatt lehetne legyártani (és mennyiért, van-e hozzá elegendő alapanyag) a fejlett világ energiaszükségletét fedező napelemeket.

Pedig a fissziós atomerőművek kiforrott technológia, viszonylag gyorsan megépíthetők (no nem Magyarországon, ahol az elhatározáshoz is kell vagy 20 év), és tenyésztő reaktorokkal együtt az urán sem fogy el egyhamar.

lwl (törölt) 2010.11.01. 17:22:55

@Goompah: Oreg, leszarom a mellebeszelesedet. Ket dolgot szeretnek latni: a ket het alatt tonkremeno SSDt, es az olcsobb LEDes lampat. Nem elmeletben, gyakorlatban.

Goompah 2010.11.01. 18:18:21

@lwl: Én meg a tiedet, okoska. :)

dukeekud 2010.11.01. 21:25:18

@lwl: "Tehat meg egyszer: leszarom az okoskodasodat, hogy szerinted ELMELETBEN hogyan lehetne olcsobban hosszabb elettartamu LED vilagitoeszkozoket gyartani - GYARTSD LE oket, "

Hosszu elettartamu ledet konnyu gyartani. Mindossze csak fele akkora arammal kell mukodtetni, mint amennyit megadnak ra. Igaz akkor ketszer annyi led kell, es ketszer annyiba kerul, viszont cserebe tenyleg szinte korlatlan lesz az elettartama.(es javul a hatasfok)

Ciri 2010.11.02. 05:38:42

@lwl:

:))

@streetsta:

"Ha elfogadjuk a tényt, hogy a TC, benne Csikós, nem érdekelt a hamukázásban"

Nem hát! :))))

Béke. :)

Kifordított kacagány 2010.11.03. 05:13:03

@Goompah: nem kell semmitől a csodát várni. szélerőmű legyen a hegyekben, ahol fúj a szél és ahova amúgy is nehéz lenni annyit kábelezni és itt használjuk ki a folyóvízben rejlő lehetőségeket is. napkályha legyen a sivatagban, ahol sokat süt a nap és kurva nagy felesleges helyek vannak, a napelemet meg tegyük a tetőre, ami elég arra, hogy legyen világításunk, meg ne olvadjon ki a hűtő. a mosógépet már inkább az atomerőművek táplálják, mint ahogy az ipari felhasználást is, mert arra valók. a fűtést oldjuk meg gázzal, az autók meg menjenek valami nagy energiasűrűségű anyaggal, ami tőlem akármi lehet, csak ne ölje meg a jármű mobilitását.
bontsuk el a hőerőműveket és a fabrikettet tüzeljük el otthon a kerti grillpartin, a szenet meg hagyjuk a földben, előbb-utóbb úgyis cseppfolyósodik. ha meg mégsem és elfogy a kőolaj(ami nem ebben az évszázadban lesz, de még nem is a következő háromban), akkor majd feltárjuk a szemétlerakókat és kitaláljuk, hogy miként lehet a rég kidobott műanyagkanalakból előállítani azt a sok szintetikus csodát amit a mai napig csak pazarlóan elszórunk.
süti beállítások módosítása