Rozsdamentes, vizsgás veteránautó ötvenezerért

  2010. október 23. - Csikós Zsolt Címkék: dacia jawa oldtimer aukcio veteran pannonia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Utoljára a válság elején, 2008 őszén tartott aukciót a Veterán Autó és Motor, valamint a Oldtimer & Youngtimer magazinokat kiadó Oldtimer Press Kft. A következőre csak most, vasárnap, 2010. október 17-én került sor a Hungexpo Syma csarnokában. A korábbi időkhöz képest alábbhagyott hát a rendezési kedv, ami az internetes aukciók előretörésének éppúgy köszönhető, mint a recessziónak.

Syma csarnok, bent az aukcióval

A vevők két évig tartó kiéheztetése nem tette meg a hatását - vagy talán épp ez volt a hatás? Ugyanis nagyjából kétharmad annyi vevő jelent meg a csarnokban, mint az Oldtimer aukciók fénykorában, holott ínycsiklandó tételek akadtak szép számmal. A vásárlási, tárcsaemelgetési kedv pedig még a vevőszámnál is hervadtabb volt. Kirívó, már-már érthetetlen példák szép számmal akadtak – lefelé. Felfelé viszont tényleg csak hébe-hóba csattant fel a taps egy-egy sorozatos emeléssel elnyert tétel után. (Akit érdekel, mik voltak a tételek, ide kattintson. A leütési árakra október még végéig várni kell, azok akkorra lesznek feldolgozva.)

A bevétel fele jótékonyságra ment volna

Engem, mint inkább a vasak iránt érdeklődőt, az autók és motorok körül keletkezett vákuum lepett meg. Persze az OT-aukciók történetében tipikusnak volt mondható, hogy autók csak elvétve keltek el licitálás során, bár az aukció utáni megállapodás már nem volt annyira ritka dolog. De az is tény, hogy régebben inkább csak álmodozni tették ki tulajaik a piaci értékhez képest jócskán felsrófolt árú autójukat. Szerencsére az elmúlt néhány alkalom során reálisabbá váltak az árak, ám az autók tipikusan így se kellettek, motorból azért el-elment néhány.

Most is akadt reális felajánlás. Például egy holland papíros, közel makulátlan Skoda Rapid 136G kabrió, az a kis szériában készült kivitel, amelyet a britek annyira kedvelnek. 690 ezer forint, plusz regisztrációs költség, és máris élvezhető lett volna az a nyitott Skoda-fíling, amit előtte utoljára a Feliciában élvezhetett bárki. Maradt a tulajé.

Teljesen rozsdamentes volt a kocsi. Minden apró csetresz rajta van

Még meglepőbb volt a messziről jött bácsi Daciájának esete. Egy rozsdamentes, 140 ezret futott, vajpuha hangú, füstmentes, eredeti belsejű – igaz, némi linóleum védte benne a szőnyeget a sártól -, érvényes vizsgás, zöldkártyás, első szériás, 1976-os kocsiról volt szó. Igazából semmi baja nem akadt, maximum apróságok, őszinte, kicsi kopások, javítgatások. De az autó alapvetően szép, egészséges volt. Mikor láttak ilyet utoljára? Mennyiért? Ugye?

Látják a Daciára emelkedő tárcsák tömkelegét? Akkor menjenek szemorvoshoz

Százezerről indult a licit – síri csend, ennyire inaktív embertömeget utoljára hajnali matematika előadásokon láttam gépészkari éveimben az Aud. Maxban. Nem sokkal később jött a szünet, mindenki kávézott, kicsit megszellőztette a tekintetét, megjáratta a futóművét a kint zajló, meglehetősen gazdag veteránbörzén.

Négyhengeres Pannónia - ez börzés cucc

Közben a tulajdonos bácsi felvetette – menjen lefelé az aukció, 50 ezer forintig, mert nem hiszi el, hogy annyit sem adnak meg az autóért, ő mindenesetre már nem viszi haza, neki útban van.

Kitalálták, mi történt. Nulla licit érkezett rá. Egy akármilyen, vizsgás autóért kevés lenne az 50 ezer. Rozsdamentes, első szériás Dákó pedig alig akad az országban. Mi történt itt?! Hiszen én magam is ismertem olyanokat, akik százötven-kétszázezer forintot megadtak volna nem túl régen egy ilyen kocsiért. Hol vannak? Kis híján Dacia-tulajdonos lettem, pedig soha nem akartam korábban ilyen autót.

Eredeti belső némi linóleummal

Végül inkább Pistának ütöttem le két, eredeti Talbot-tükröt (nem az autó Talbot-, hanem az ősi-ősi lámpa- és tükörgyár) a Polskijára, meg magamnak egy L. J. K. Setright könyvet. Senki nem tudta, ki az az LJK. Elárulom: a modern autós újságírás megteremtője, az az ember, akinek a nevét még Jeremy Clarkson is áhítattal ejti ki, akitől az egész, igen kiváló angol autósújságíró-bagázs tanulta a szakmát. Egy autós író-isten. És nekem van most tőle egy eredetim, bibi-bí. Persze ez nyilván csak engem érdekel, de akkor is.

A Dacia viszont senkit nem hagyott nyugodni. Őrült telefonálgatás kezdődött, a terem különféle pontjairól hallatszott mindenféle sustorgás – „öregem, ötvenezer, érted, hát megérné boltba járni”, „figyelj már, ötvenért nem vitték el, seftelni nem akarsz vele?” meg „nem a Béla keresett ilyet, hát itt van, negyed áron” – és hasonlók.

Régi tulaj, új tulaj (a kép szélén sajnos, nem volt tiszta a helyzet)

Végül harmadszor is licitre bocsátották az autót, s egyetlen tárcsaemeléssel egy nagyon szomorú ex-, és egy nagyon vidám új tulaj keletkezett. Egy olyan srác, aki szintén 150 ezer körül keresett ilyen autót már régen, de nem talált. Most a harmadáért az övé lett. Meg a rakás pótalkatrész is, ami a csomagtartóban volt. Madarat lehetett volna fogatni vele, azaz nem, mert a Dákót nézte egyfolytában.

Hasonló döbbenetek: eredeti, átalakítatlan, 1966-os, teljesen komplett, papíros, működő, szürke forgalmis Pannónia T5 100 ezerért – nem kellett.

Százezret egy T5-ös Pannónia megér manapság felújítás előtt. Többet is

A tankján szép krómozást viselő, első sárhányóján hegesztett, szintén komplett, rendszámos, forgalmis, indítható Jawa 559 1968-ból 30 ezerért. Elfelejtettem mondani: Budapesten belül ingyenes, vidékre benzinpénzt fedező házhoz szállítással. Nulla licit.

Toldi kerékpár komplett Dongó segédmotorral negyvenezerért. Épp csak egy jelentkező akadt rá.

Toldi bringa Dongóval

Horror ritka Csepel Turán, egy igényes komoly magyarmotor-gyűjtemény leendő ékköve. 750 ezerig jutott, de ezzel nem érte el a minimálárat. Emberek, hiszen ezek 1,3-1,5 millió körül mennek normálisan… De igazából nem lehet már ilyet szerezni sehonnan…

Hogy a 600 ezerért mért Trabant, a félmilliós Junak és a 3,5 milliós, még nem regisztrált, 1921-es T-Ford nem kelt el, már érthetőbb, azokhoz kellett volna minimum két-két, komoly likviditású licitáló. Azok viszont épp a Bahamákon nyaraltak.

Sulkowskyék plakettgyűjteménye. Nincs rá itthon vevő?

További döbbenetek az újságos-könyves-automobiliás területekről: a világot 1928-tól nyolc év alatt egy Harley-Davidsonnal körbejáró Sulkowsky Zoltán – Bartha Gyula hagyatékából előkerültek rendkívül zsíros tételek magától az örököstől. Két plakett táblára szerelve, egy rakás másik plakett tárolóban – előbbi a 32 500 forintos minimumot épp csak elérte, utóbbi, ami igazán izgalmas lett volna, nem kapott tárcsát a 375 ezerre. Pedig ha van értékes magyar autós-motoros relikvia, akkor ez az.

És tudják mit, még magának a legendás Sulkowsky Zoltánnak az útlevele sem talált vevőre 62 500-ért – az a konkrét dokumentum, amit az egész út során használt. Átlagembernek sok pénz, persze, de egy komoly gyűjtőnek nem összeg. Ezért?

És az a BKV-cuccokkal teli készlet, amit 2500-ért mértek? Minden volt benne: jegyzettömb, négy mappa, két rézkarc-nyomat, egy naptár, egy vonaltérkép, egy BKV-s sakk-készlet, valamint három darab kártyanaptár. Fülledt csend, senki.

De azért akad pár üdítő tétel. Az aukciók örök favoritja, az 1958-as Liener György-féle Autótípusok 7500-ról 25 ezerre mászott fel, ami nem kirívó, de elég jó ár. Az 1926-os és 1927-es Automobil-Motorsport egy-egy teljes évfolyamán 90 ezer forintnál koppant a kalapács, a Csepel Motorkerékpárgyár fotóalbuma, tele korábban nem látott képekkel 25 ezerről 65 ezerre tornászta fel magát a szeren.

Turán hengerfej mögül szép a beszéd

Maga a szerző, Ocskay Zoltán aukcionálta a Csepeli motorkerékpárok című könyvet – „valaki legalább a kikiáltási árat adja meg érte…” – konferálta fel a tételt. Végül 100 forintról 10 ezerre jutott a licit, ami szép eredmény, tekintve, hogy a könyv nem volt egy antik darab, s alig pár évvel ezelőtt, újkorában 5800 forintba került a kiadónál.

Ez a mostani eredmény úgy vélem, nagyrészt a nálunk még dübörgő recesszió, valamint a divat eredménye. Az internetes és az élő aukció ugyanis teljesen más műfaj, szinte nem is érdemes összehasonlítani őket, bár tény, hogy előbbi sok tételt és vevőt elvisz az utóbbitól.

Az élő aukción az ember kézbe tudja venni az aukcionált tárgyat, bele tud lapozni, alá tud feküdni, meg tudja mozgatni, majd ha tetszik neki, összesen talán száz ember ellenében kell rá licitálnia. Akik közül jó, ha ténylegesen öten érdeklődnek az adott tárgy iránt. Az élő aukció baja viszont, hogy adott időpontban oda kell menni – vagy minimum ügyeletet kell tartani a telefon mellett – a választék pedig akkora, amekkora a tételszám.

Az internetnek két óriási előnye van, az egyik, hogy az ember akkor vesz, amikor épp rájön a görcs. Például prémiumot kap, új munkahelyet ünnepel, magasban szárnyal a bioritmusa, vagy épp ellenkezőleg, elhagyja a csaja, és pia helyett belemenekül az instant konzumidiotizmusba. A másik, hogy a neten a választék óriási, ezért ha nekem, mondjuk, dűzni kell a Honda FTS1100-amba hirtelen, nagy valószínűséggel két napon belül be tudom szerezni. Viszont ott a veszély – és nagyon is ott van, akár itthoni, akár külföldi aukcióról van szó – hogy nem lesz olyan az áru, amilyennek írják, hogy hamisítvány, hogy hiányos, de a hiány nem látszott a képen. Nem kevés pénzt dob ki netes aukciókon az ember amiatt, hogy nem tudja kézbe venni az aukcionált árut.

Kicsit sok azért egy Junak fél misiért. Mert szép ugyan, meg ritka, de mindenki retteg tőle

Most épp az internet jön felfelé nálunk, de ez megáll majd. Korábban külföldön is volt visszaesés a hagyományos aukciós házak forgalmában a netes aukciók miatt, de mostanra ott letisztult a kép: aki bizalmatlan, vagy más motiválja, mondjuk, nagyon jó cuccot akar kifogni, csakis valódi aukción vásárol. Az internetes aukció is kvázi megtalálta a helyét – a bolti vásárlás egy izgalmasabb formája lett. Erre meg erre van most szükségem, meg is veszem hát, most - ez a szerepe.

És az eladó? Hol az eladó érdeke? Értékes, ritka árut, gyűjteményt az ember nem szívesen küld el vaktában a postán, talán szereti is látni az illetőt, akinek eladja a cuccot, ő hagyományos aukcióra viszi a portékáját. Az internet meg – hatékony áruda lett minden másnak, mindenki másnak.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92386623

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lwl (törölt) 2010.10.23. 18:29:11

@Devil2: Ezek a nyugati licenc alapjan epult szocko csodak mar a maguk idejeben sem autok, hanem szuksegmegoldasok voltak - merd hozza pl egy korabeli Opelhez, Fordhoz vagy VW-hez. En egy vasat nem adnek erte, de szerintem meg a roncstelepen is toled kernenek penzt, ha le akarnal adni naluk egy ilyet.

Typ3 2010.10.23. 18:49:21

@gio: Szerencsére nem az enyém, és nem is fenyeget az a veszély, hogy valaha is az enyém lesz.

Luk Szájpóker 2010.10.23. 19:31:05

Jól mutatják a hozzászólások, hogy miért került 50 ezerbe a jól működő vizsgás gép.. A korábbi hozzászólásomban leírt Daciánkra egy hangot sem írt senki, pedig hasonló állapotú, múltú, évjáratú jobb megítélésű márkájú gép biztos kiváltott volna valamilyen érdeklődést. Más kérdés, hogy nem itt kellett volna "hirdessem" a gépet, ezért elnézést, csak kíváncsi voltam a hatásra. A gyanúm beigazolódott.
:-)) Vett volna anno apósom valami rendes autót!!!

Luk Szájpóker 2010.10.23. 19:33:21

A blogmotor még a Daciakat is alulmúlja!

vnweb 2010.10.23. 19:36:42

A skodáról egy közelebbi kép jó lett volna. még nem láttam ilyet. :(

Devil2 2010.10.23. 19:42:24

@lwl: Nem tudom hozzámérni őket korabeli nyugati autókhoz, mert már azok is a sokadik reinkarnáción vannak túl. Figyelj, azért ezek a "szükségmegoldások" azért emberek millióinak jelentették a mindennapi mobilitást, családok zötykölődtek velük nyaralni stb. azért némi respekt nekik is kijár. Persze, voltak jobb autók a világon már akkor is, ez nem vita tárgya, de amikor nem is tudtuk mi az hogy "jó autó", akkor ezekkel kellett szeretni és lehetett is őket szeretni, ahogy még ma is teszik sokan. Az hogy az aukción ilyen béna bagázs gyűlt össze, akiknek csak a nyugati világ veterán gépeire lesz merevedésük az egy dolog. Nézd meg Csikós Pontonját, egy ép alkatrésze sincs, a motoron kívül, de mégis félisten lett Csik, mert öreg Mercedest vett. (Bocs Csik, no offence) Autót ma sokan nem maguknak vesznek hanem a szomszédnak, na ilyen téren már valóban nem autó egy öreg Dacia, ami mellesleg hibátlan.

Luk Szájpóker 2010.10.23. 19:49:22

A 90 években, amikor még néha előkerült a Daciánk és mentünk is vele, mindig megdöbbentett az, hogy milyen mértékben váltott ki a többi autósból zsigeri szintű gyűlöletet, agressziót meg ilyeneket. Párhuzamosan volt egy Vectra, na azzal mindenki elengedett... Legjópofább volt amikor venni akartunk házat és Daciával mentünk nézni ingatlanokat - na ilyenkor kész volt mindenki, volt ahova be se engedtek. Mondjuk visszajöttünk ugyanide fél órával később egy akkor új fekete Daewoo Leganzával(cégautóm volt), akkor meg elnézést kértek... Mondjuk ezután én sem voltam túl kedves és megnyerő modorú :-)
Nehéz átlépni az előítéleteinken. Mivel nekem se sikerült, így végül Volvot vettünk :-)
Szép estét!

Csikós Zsolt 2010.10.23. 20:39:40

@pet77:

E cikk után először meg lettem fenyegetve, hogy jobban teszem, ha nem megyek ki az utcára, aztán a TC be lett perelve, majd végül (gondolom, a bíróság nem fogadta el perindokként) ki lettem tiltva minden, az ember által szervezett bármiről. Szerinted írjak róla?

A cikk:
totalcar.hu/magazin/kozelet/otexp0711/

Csikós Zsolt 2010.10.23. 20:41:11

@Devil2:

A motor sem százas ám :-)

Viszont a kaszni egész jó, egy durva területet leszámítva. Most voltam lenn Csabinál. Meg a belső tér is, ami valódi érték. A futóműről inkább ne is beszéljünk, mert az horror.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.10.23. 21:13:16

@Devil2: Engem is megdöbbentett az itteni reakció, mert ez elvileg egy autó-, és veterán-szerető közönség. És ami azt illeti, ma már egy régi Dacia is ritkaság, hát még egy 1300-as. Hát még ilyen jó állapotban.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.10.23. 21:13:44

@Csikós Zsolt: Azóta se értem, hogy mi volt ezen annyira durva... Te tudod?

lwl (törölt) 2010.10.23. 21:13:54

@Devil2: "Nem tudom hozzámérni őket korabeli nyugati autókhoz, mert már azok is a sokadik reinkarnáción vannak túl."

Egy ugyanazon evben gyartott Opelt meg Daciat miert ne tudnal osszehasonlitani? Nyilvan attol nem lesz uzemeltetesi tapasztalatod, hogy mindkettovel mesz egy kort, de csukott szemmel is meg fogod tudni allapitani, melyik hol keszult, ebben biztos lehetsz.

"Figyelj, azért ezek a "szükségmegoldások" azért emberek millióinak jelentették a mindennapi mobilitást, családok zötykölődtek velük nyaralni stb. azért némi respekt nekik is kijár."

Nezd, nem tudok ezzel mit kezdeni. A haboruban meg az emberek elelmezeserol az utcan fekvo doglott lovak gondoskodtak, megsem hiszem, hogy barki visszasirna.

"akkor ezekkel kellett szeretni és lehetett is őket szeretni, ahogy még ma is teszik sokan."

Nem is mondtam, hogy ne vegyenek, vagy ne szeressek. Csak annyit, hogy en egy fillert nem adnek ertuk, mert muszakilag silanynak tartom oket, es nem kepviselnek erteket a szememben.

"Autót ma sokan nem maguknak vesznek hanem a szomszédnak, na ilyen téren már valóban nem autó egy öreg Dacia, ami mellesleg hibátlan."

Ebbe nem mennek bele, hogy ki milyen veterant miert vesz, fogalmam nincs es nem is tulzottan erdekel. Csikos amugy is beuteses, kizartnak tartom hogy divatot kovetne.

lwl (törölt) 2010.10.23. 21:16:47

@Csikós Zsolt: A cikkbol: "Aztán észrevettem, hogy a fekete Ponton-Mercinek nincs dísztárcsája. Majd megláttam, hogy az amerikai kivitelű W116-osnak sincs meg az első kettő. Meg a Rolls-Royce Phantom V-ösnek is pőre volt a kereke Eloszlott a rózsaszín köd, észrevettem a girbegurba küszöböket. A kittelt sárvédőket. A kráteres krómokat, a betört lámpákat. Galériánkban láthatja a show e sötétebbik oldalát is."

Trollkodtal egy kicsit, hat bannoltak. Legjobb csaladban is megesik :)

Csikós Zsolt 2010.10.23. 21:24:54

@lwl:

Jó, de én nem verem meg a kommentelőket. Még csak nem is perelem be őket :-D

Carrotfield 2010.10.23. 21:31:32

@Luk Szájpóker: Milyen évjárat és melyik megye? Fotód van róla?
Üdv:
Gábor-bp

Secnir 2010.10.23. 21:51:56

b+
itt a pancsiért többen is ugrottak volna ennyiért.
még én is, de úgy érzem, lecsúsztam...

mi van akkor, ha meg is van hirdetve esetleg egy ilyen aukció, nem pedig csak 5-10 bennfentes megy el rá, meg 4-5 sajtós????

lwl (törölt) 2010.10.23. 21:54:19

@Csikós Zsolt: Mondjuk a perrel fenyegetes eleg eros, valszeg csak ledobta a szervezo agya a szijat. Masreszt a tobbnyire laikusokbol allo kilatogato tomeg akkor sem vette volna eszre a gorbe kuszobot meg a kittet, ha az orruk ala dugod. Ebbol a szempontbol talan a cikk is tulzas volt egy kicsit.

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.23. 22:03:53

@lwl:
Ede, a java részével egyet kell hogy értsek, mert ezek a liszencek valami kurva szarok lettek, talán ennek a dákónak is épp a kora ami mellette szól, mégpedig hogy itt még volt francia ellenőrzés rajtuk.
Más kérdés hogy ha ez az eredeti Renault változat lenne se sokat érdekelne, még a Gordidi kiadás se, az azért mert túl speciális ahhoz hogy valaki csak úgy eltartsa. 140e pedig nem kevés km ezeknél.

A lóhús egy érdekes dolog, nemrég vettem 2 rúd lószalámit, hát annyi a kifogásom ellene hogy az biztos hogy ennyire egészséges vörös húst még szalámiban nem láttam, a picket veri tisztaságban, szinte semmi zsír nincs benne, lévén hogy a ló szinte színtiszta szálkás izom, de akkor sincs karakteres íze, ettől független én lazán lemészárolnám és eleszegetném évekig. :)

Aztán erre a szoci-nyugati felvetésedre fel kell dobnom, hogy már a legelején szöget ütött a fejembe a szitu, hogy akkor mi lett volna ha ehelyett a skoda/dacia helyett valaki mondjuk egy VW golfI/Opel kadettD párost dob fel, vajon hány ökör lett volna aki akár ezekre a régi szar fapados kiforratlan retkekre licitált volna?
Mert ne essünk túlzásba, akkoriban ez a kategória keletiben nyugatiban is egy kompromisszumos szar volt mind a mai szemmel, ugyanúgy nem kéne az sem. Amennyiben az összes létező extrával teletömtek egy Golf I-est akkor fél szemmel még elmenne egy kisautónak manapság, de akkor még egy rakat szempontot nem is néztünk. És ilyen hogy fullextrás valószínű hogy nem is létezett sosem ebben a csóróautó szegmensben.

Tizenkettő 2010.10.23. 22:09:49

@Jim Tonic: Szerinted 100 emberből mennyi tudja mi a különbség egy 1300-as Dacia és egy R12-es közt? Hidd el egy se.

Tizenkettő 2010.10.23. 22:11:21

@dennisthemenace: Szia, nem tudnád megosztani velünk merre van az a fuvarozócég? Itthon van? Tuti Gordini van a tetjén?

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.23. 22:11:55

Ezt a kibaszott blog.hu-t meg tényleg hanyagolhatnátok már a lófaszra való blogmotorral együtt.
@KuKori:
Valszeg nem mélyedtem bele eléggé a kinti idő alatt a lelkivilágukba, ennek ellenére én lazán elhiszem, van alapja a Paddy vicceknek, az egész brit szigetvilág alapjában véve mentális periférián élt, leszámítva a nemességet, mert az angolok azért adtak rengeteg fontos cuccot a világnak az iparosítás alatt.
Nade, épp ez lett a vesztük amivel nem tudok kiegyezni, hogy míg ezek a barom írek maradtak akik mindig is voltak: ékegyszerű kissé alkesz melós tirpákok mindenféle tőkés nemesi réteg nélkül, addig az angolok valami képtelen, sose létezett nemesi sznobizmust erőltetnek magukra, végtelen lenézéssel a többi európai állammal szemben, mikor ugyanakkora rakat szarok lettek mint a haverjaik északon.
De úgy összevetve, azt mondom hogy a szükséges minimálison túl nem kell foglalkozni egyik szaros bennszülöttel se ezeken a fos szigeteken, meg másutt se, mert magyar csak a magyart értheti meg igazán, de ezt is akkor ha egyszer külföldön tévednek össze.
De különben egy kis időt szánhatnál a bürokratikus részletek blogba írására,meg ezeknek a negatív tapasztalatoknak is jó lenne ha volna nyoma, elhanyagoltad a blogodat.

Devil2 2010.10.23. 22:12:16

@Csikós Zsolt: Jah, valamiért úgy rémlett hogy a motort legalább Karesz gatyába rázta. :)

@lwl: Jó, te dolgod, túltárgyaltuk. Viszont nem jól értetted amit Csikósról és a Pontonról írtam. Ő nem a szomszédnak vette, erre mérget veszek. Az egész TC fórum (szinte) egy emberként emelte vállára Csikóst, ami egyrészt nyilván a vétel nem mellékes körülményeinek szólt, másrészt annak hogy nem Dacia 1300-asért ment Domsjöig. Ezzel magát, mint társadalmi mintát, mutatta be a tisztelt közösség. Én már akkor is bevallottan a szkeptikusok közt voltam, mert zsigereimben éreztem hogy egy jó testes szopáshalmazt borít ezzel magára Csik, de az abszolút felmenti őt a szememben hogy neki a Ponton szívügye.

Tizenkettő 2010.10.23. 22:12:29

Mit meg nem adnék egyért....

Devil2 2010.10.23. 22:16:09

@bende(gézen)gúzgeci!: Ha ott az aukción leejtettek volna egy ilyen Dacia állapotú Golf 1-et az nem koppant volna. Az hótziher. :)

dennisthemenace 2010.10.23. 22:20:41

@KuKori: Szerintem nem fos. Egy szep orszag, kedves emberekkel.
A fos, az a tetvarek Magyarorszag, ahova vissza akarsz menni. Megertem.. Ott szuper autok vannak meg veletlenul sem mahinaltak, eredeti kilometerora-allassal,jo kajak (miniumos paprika, kutyahusbol keszult, budos kolbasz, kacsazsirbol kotyvasztott "tej", kannas bor),a rendor is kizarolag a te erdekedben buntet meg minden sarkon...
Ja, es persze hires a szolasszabadsagarol is (lasd Index moderaturha)..Jo utat, ha tenyleg ugy gondolod. Eddig hat magyart ismerek, aki hazament, de vissza akar jonni..

dennisthemenace 2010.10.23. 22:22:09

@Tizenkettő: Nem, rosszul olvastad. Gordinivel szoktam talakozni, ez egy sima ott a kontener tetejen. Angliaban van.

dennisthemenace 2010.10.23. 22:24:41

@Csikós Zsolt: Khm... Most neztem a Domsjo videot, ahol eppen mondod, hogy csodalatos a futomuve..DDDD

dennisthemenace 2010.10.23. 22:28:09

@bende(gézen)gúzgeci!: "A magyar csak a magyart erti meg igazan, de csak akkor, ha kulfodon talakoznak"
Hat, apam, ezt a faszsagot leirni....
Hat eve elek kulfoldon es nagy ivben kerulom a magyarokat, egy fel tucat embert kiveve. Menj fel egy kulfoldi magyarokkal foglakkozo forumra; egymast szivatjak, lenyuljak, moszeroljak. Valamiert kulonbnek hiszik magukat minden mas nepert, csak tudnam, mi az..

DrSzoke 2010.10.23. 22:36:08

@bende(gézen)gúzgeci!: Nem lehetetlen,de eleg szigoruak az OZ bevandorlasi torvenyek.Ezert elek NZ-n.De itt se volt konnyu....

corso 2010.10.23. 22:37:18

@bende(gézen)gúzgeci!: az igaz, hogy nagyon nem tucc mellényúlni, de az éghajlatra figyelj, melbourne az egyik leghidegebb város errefelé.
Én inkább valahová északabbra mennék, nem is feltétlenül a tengerpart közelébe, ott mindenhol rozsdásodnak az autók. kicsit beljebb (30-40km) már sokkal jobb.

Devil2 2010.10.23. 22:49:08

@vadász2: Vannak az autószeretők, meg vannak akik azt mondják hogy autószeretők...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.23. 23:01:53

Azért két dolgot megjegyeznék.
Az én Daciám -ha valaha kész lesz-ennél sokkal többe lesz. Nagyon sokkal.
1976-ban a Renault 12 egy még futó darab volt, a francia szalagokon is. Kicsit erősnek érzem lekényszermegoldásozni. 1988-ban már természetesen bőven az volt, szinte az összes keleti autóval együtt. De a hetvenes évek közepén-végén egy Dacia vagy Lada teljesen vállalható autó volt (konstrukcióját tekintve mindenképpen, még ha a minőséggel voltak is problémák).

dennisthemenace 2010.10.23. 23:23:59

@streetsta: 76-ban jott ki az utod, a 18-as. A torokok meg nagyon sokaig gyartottak a 12-est,arab orszagokban meg mindig sok fut.Argentinaban is gyartottak,a kilencvenes evek elejen meg szerepelt az autokatalogusokban.

lwl (törölt) 2010.10.23. 23:26:58

@Devil2: Szerintem is darazsfeszekbe nyult ezzel az autoval, de ez mar legyen az o gondja.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.10.23. 23:28:53

@lwl:

Ilyen autókat nem a fantasztikus műszaki tartalom vagy a lenyűgöző mérnöki teljesítmény miatt vesz/gyűjt az ember.

Sőt. Ez ezeknél a járműveknél senkit sem érdekel.
Ilyet azért vesznek, mert az illető pl. dáciában nőtt fel vagy ilyen volt az első autója vagy gyerekkorában beleégett a retinájába a forma és most szeretné betömni a lyukat.

Kár is felhozni a technikai megközelítést.
Kit érdekel.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.23. 23:35:51

@dennisthemenace: Elvileg '77-ig futott a Franciáknál a gyártás. Természetesen bőven nem a legmodernebb autók voltak addigra, de semmivel sem "kényszermegoldásabb", mint egy Astra Classik, vagy modellváltott Octavia.

Freddy a Krüger 2010.10.23. 23:44:58

@Csikós Zsolt: lehet hogy én vagyok láma, de hol van ennek a cikknek a galériája?

lwl (törölt) 2010.10.24. 00:17:24

@bende(gézen)gúzgeci!: "De téved aki azt képzeli hogy majd ebben a mocsokfészekben az a megoldás a boldogulásra hogy sok hülyét 2 lábú multifunkciós fordítógéppé akar képezni"

Pedig 2 dolog van, amibol eleted minden egyes napjan profitalni fogsz: az egyik a nyelvtudas, a masik a jog alapszintu ismerete.

"mert egy baromság, ráadásul az lesz az eredménye hogy végül semelyiket se beszéli elég jól."

Barki meg tud tanulni legalabb 2 idegen nyelvet gond nelkul, csak epp nem ugy, hogy egesz ido alatt olyan emberek veszik korul, akik beszelik az o nyelvet.

Csikós Zsolt 2010.10.24. 01:29:24

@lwl:

Kaptunk róla hivatalos papírt. Ha beperelnek, mindig kapsz.

Csikós Zsolt 2010.10.24. 01:30:43

@Freddy a Krüger:

Pont úgy megy, mint tíz éve minden Totalcar- és Belsőség-írásnál - rákattintasz a képre, és benne vagy. :-)

Csikós Zsolt 2010.10.24. 01:35:52

@dennisthemenace:

Tudod mi a vicc? Hogy még Egerbe menet is szuper volt. Elengedett kézzel egyenesben az autópályán, mindenféle támolygás nélkül a kanyarban - még csak nem is koppant. Minden Mercedes-vásárlási tanácsadóban leírják, hogy felemelés, és alapos pajszerolás nélkül ne higgyél a Mercedes-futóműnek. Hát ez úgy látszik, a Pontonra is igaz.

Ha azt mondom, hogy kb. 50x volt jobb a csúcsrestaurált, Opel Historictól kapott Kapitänénál, akkor keveset mondok. A Ponton a széthullott futóművel biztonságosnak érződik, a Kapitän a zsírfelújítottal rémálom már fele sebeségnél.

Ezért jó az öreg Mercedes (például).

Rocko- 2010.10.24. 01:36:31

@Csikós Zsolt: affenébe. most olvashatom újra az összes cikket...
:D

Fantozzi.ie 2010.10.24. 03:17:57

@KuKori:
Ez azért szerintem nem így van
Lehet hogy a fővárosban ilyenek az emberek
De vidéken nem!
Őszinték és megbízhatóak.
Ja és nem lépnek a lábadra, nem állnak eléd a sorban , nem lopják el az autódat nyugodtan nyitva hagyhatod az ajtót stb...
A kaja az meg ízlés kérdése A Magyar konyha meg elsóz mindent
Az autók tényleg rossz állapotban vannak
Gumik 0 mm re lekopva...

Tizenkettő 2010.10.24. 08:00:30

@streetsta: 80-ig csinálták 78-tól párhuzamosan a 18-assal ami lényegében ugyanaz az autó volt.

Tizenkettő 2010.10.24. 08:06:52

@Tizenkettő: Igaz ők 75 végén ráncfelvarrték amik az 1310-esen jelentek meg. ÉS 70-ben is múdosítottak úgy szépen csendben egy csomó apróságot amit a dacianal nem vettek át mivel ők 80-ig ugyanazt a 69-es licenszű autót csinálták. Egyébként sokan azt hiszik, hogy az a sok lámpa meg szellőző meg műszerfal román fejlesztés volt. Hát egyik sem. Mindegyiket valamelyik változatról ollózták össze. Igaz a 90-es években gyártottakra ez már nem igaz de a nálunk futó kocsik mind ilyenek.

aglaca 2010.10.24. 09:34:34

Mondjuk ha ezekről az eseményekről nem utólag cikkeznétek, hanem előre szólnátok (persze az utólagos beszámolók mellett), akkor lehet hogy többen elmentek volna!

csiky944 2010.10.24. 09:39:23

@Fantozzi.ie: az itt is van sok,mármint szarrá kopott gumival futkosó autó és ami a megdöbbentő,hogy nem csak a pár százezres autók,hanem a 2-3milliós piaci értékű gépek is szép számmal előfordulnak slickekkel

Csikós Zsolt 2010.10.24. 10:06:31

@aglaca:

A vak olvasókon sajnos nem áll módunkban ennél jobban segíteni. Péntek délutántól szombat délig folyamatosan kint volt a hír.

Luk Szájpóker 2010.10.24. 10:10:28

@Carrotfield: Az autó 1979-es és Pilisvörösváron áll. (Óbudától 15km). Fényképem jelenleg nincs, de úgyis körbe akartam fotózni. Ha kapok egy email címet, akkor elküldöm a képeket.
Üdv!

Csikós Zsolt 2010.10.24. 10:11:16

@Csikós Zsolt:

Bocsánat, csak hogy párba állítsam a kommenteddel, ez lemaradt az enyém végéről:

!

indapass90210 2010.10.24. 10:13:22

@Csikós Zsolt: Zsolti, tudtok, csak nem akartok! Kell a szájthoz automata felolvasószoftver!

bende(gézen)gúzgeci! 2010.10.24. 10:20:10

@Devil2:
Én is attól tartok, de lehet h egy nyamvadt kadettot is bedobhattál volna, még arra is haraptak volna.
De nem izgat, én ilyeneket se vennék meg, ahhoz túl fapados mindkettő, ha veterán akkor már legyen stílusa.

2010.10.24. 10:43:07

Nem volt rozsdamentes, de ötvenért ajándékár volt.
A rendszáma meg közel van az 1968-as Wartburgoméhoz :)

Freddy a Krüger 2010.10.24. 11:23:33

@Csikós Zsolt: hát ha lennének képek úgy éljek rákattintanék :(

Fantozzi.ie 2010.10.24. 11:24:34

@csiky944:
Tegnapelőtt láttam: egy autóalkatrész bolt VW furgonjának az első gumija a vázig le volt kopva! Kilátszottak a szálak! Döbbenetes volt látni
Mondjuk itt nem volt műszaki vizsga sem 2006 ig...

dennisthemenace 2010.10.24. 11:45:19

@streetsta: Attol fuggetlenul nekem meg mindig megfelelne. Az egyetelen hibaja, hogy hatul harom embernek nagyon kenyelmetlen. A 18-as is..
Abbol nekem a kombi tetszett igazan.
Mind a 12, mind a 18 modellje ott van a polcomon..))

dennisthemenace 2010.10.24. 11:48:25

@Csikós Zsolt: En is szeretem a regi Mercedeseket, egy tuzpiros, 2.8-as zoldsegesre majdnem bideltem is a multkor.. De nincs hova tennem, igy meg sajnalnam, hogy a lakotelepi parkoloban alljon. Ezert nem hoztam ki szegeny Argentat magammal..

antika13 2010.10.24. 12:03:52

Nem tom. Egy pillanatra nekem is megdobbant a szívem. Jónéhány mai autónál kényelmesebb, nagy csomagtartó. Nem tudom 1976-ban mennyire élt a francia ellenőrzés.
1978-ban már nem igazán. A 80-as években már szerencse kérdése volt.

Csikós Zsolt 2010.10.24. 12:10:26

@Freddy a Krüger:

Amikor átálltunk az új szerkrendszerre, egy csomó cikkből eltűntek a képek, ezért nem is linkelünk túl gyakran régi cikkeket. Tehetetlenek vagyunk, a tmk nem lép, vagy csak nagyon lassan, ez van.

Make Valamit · http://make.blog.hu 2010.10.24. 12:44:39

Látom a koppanóig betekert füstcsavaros, műanyagtankos 1.9D BX-eket már elkapkodták mikorra kiértél :)

Nem volt Dacia-gyűjtő kinn, ennyi. Ha vár egy kicsit a gazdája, el tudja adni többért - de ezzel a hozzááláással, hogy én már haza nem viszem, akármennyi pénznek örülni kell.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 15:33:25

@Fantozzi.ie:

Én délen élek, lenn Cork megyében, Cork mellett picivel, szóval mondhatni vidéken. Az emberek ígéretei kb. annyit érnek, amennyit a levegő, ami kellett az elmondásukhoz. A szemetelés olyan mértékű, ami még otthon is kicsapná a biztosítékot, meg vagyok győződve arról, hogy a dolgozó lakosság (a külföldieket is ideértve) 10%-a azért dolgozik, hogy a maradék 90% mocskát eltakarítsa, vagy legalább elviselhető szintre mérsékelje. Aki 30 és 90 között van, az általában valóban kedves, mosolygós ember de 30 alatt majd' mindegyik bugris, melegítős tróger, szotyizó, köpködő, részeges vandál, a lányok 16 évesen teherbe esnek az normál, a (kis)gyerek mellett cigiznek és nem akarnak kicsit sem dolgozni, állnak sorba a segélyért. Semmire nem vigyáznak, nem tisztelik mások értékeit, értelmetlenül rongálnak bármit. Nem véletlen, hogy hétvégén 2 órakor bezárnak a kocsmák. Még így is túl sok kárt okoznak...

Kísértetiesen emlékeztet egy otthoni színesbőrű kisebbségre ez engem...

Az viszont tény, hogy itt mifelénk iszonyat sok szép ír(!) nő van (nem tudom az okát), kevesebb a dagadt, igénytelen és alkoholista közöttük mint az országos átlag.

@dennisthemenace:

Itt is megy a clocking, ne légy naiv. Ami Angliából átkerült, azt már legalább kétszer megtekerték. Az otthoni teszkó gazdaságos alapanyagokból összetákolt kaja is jobb, mint itt a finest, ne mondd már, hogy nem így van. Persze kis ügyességgel itt is lehet jó kaját készíteni, csak ki kell menni a farmers' market-re szombaton reggel és akkor valóban találni mindenféle jó dolgot is. A nők 2/3-a nem tud főzni, hanem kész kajákat melegít, esetleg összeönt két félkész konzervet vagy a take away-ból hozza haza és kibassza a tányérra. A szép ország igaz, bár igazi erdő sajnos már csak nyomokban fedezhető fel (google maps, satellite view, ajánlom figyelmedbe, ha nekem nem hiszed el), köszönhetően az értelmetlen mértékű múltbéli favágásoknak.

@bende(gézen)gúzgeci!:

A megállapításaid helytállóak :) Ami még elég nevetséges dolog, hogy a saját (gaelic) nyelvüket sem beszélik már, pedig az iskolában oktatják, de ami még viccesebb, hogy itt a környéken minden második gaelic tanár lengyel!!!

Itt egy kis olvasnivaló, ami eredetileg szatirikus humornak készült, csak egy a baj vele: kb. a 99%-a igaz:

gyuloltellensegeink.blog.hu/2010/03/17/az_irek

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.24. 15:38:08

@csiky944: Itt a négy éves BMW-re is kínai gumit vesznek, persze szigorúan egyesével, amelyik már menthetetlen. 6 éves autókon már normál a négy különböző kínai abroncs, az egy oldalon cserélt fék, lengéscsillapító, a sosem cserélt fék és hűtő folyadék, stb...

Rocko- 2010.10.24. 15:50:14

@pelisandor: köszi!
ennél betegebb dolgot nem is tudom hogyan lehetne összerakni. :)

dennisthemenace 2010.10.24. 16:01:53

@KuKori: Ne hidd, hogy itt annyira nagy divat a fozes. Mit gondolsz, miert van annyi take away?? Ami a keszkajakat ileti, nekem bejonnek. Amugy sem lenne idom es kedvem fozocskezni.
Az en kocsimon is kinai gumik vannak, semmi bajom sincs veluk, Magyarorszagot is megjartam ketszer veluk. Az ireknel vett Cavalieremen negy kulonfele gumi volt, de a meret termeszetesen megegyezett.
Csak annyit mondok en neked, ket ev Irorszag es negy ev Anglia utan; soha tobbe Magyarorszag.

Freddy a Krüger 2010.10.24. 18:04:31

@Csikós Zsolt: ideje lenne a tmk-nak kicsit sűrűbben a körmére nézni :))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.24. 21:15:13

@dennisthemenace: Én csak olyan 12 vagy Dacia modellt veszek, ami a korai, nagy lökhárítóbabás, kerek-gömbölyű dísztárcsás. Ha nem sárga, az mondjuk nem baj, lefényezem:))

K.teknőc · http://www.homlokzatihoszigeteles.hu/ 2010.10.24. 21:42:52

Ennyi pénzért én is megvenném a gépet! Megy, ráadás minden papírja megvan! Boltba menni jó!

Csikós Zsolt 2010.10.24. 21:58:59

@Freddy a Krüger:

Nem vagy te tisztában a helyzettel. Lényegében folyamatos, napi harcot vívunk, nem is tudod, hány ezer fronton. És veszítünk, de büszkén... Meg persze próbáljuk tartani a hátunkat.

Phrascarica 2010.10.24. 22:01:38

...50 ezer, egy jobbfajta gumi ára, vagy két teli tank. Hogyne érné meg, egy hétvégi bevásárlás árát egy működőképes autó? 1000 kg -többnyire- fém!

Freddy a Krüger 2010.10.24. 22:18:48

@Csikós Zsolt: Értem én, meg gondolom van ennél fontosabb dolog mint egy 3 éves cikk linkjét gatyába rázni. Egyébként azon a kiállításon kint voltam, és jó lett volna a képeket visszanézni! De mivel nem sikerült, kicsit hadd kötözködjek már :))) Most nem fogok tudni nyugodtan aludni emiatt ;-)

dennisthemenace 2010.10.24. 23:06:50

@streetsta: Nekem ugy remlik, hogy az elso Daciaknal, amik Mo-ra erkeztek, a mustarsarga szin volt a leggyakoribb..#
Regi francia filmekben megdobbento szep szinek bukkanak elo. Nekem megvan a Haynes R12 konyve, abban egy vilagos (valoszinuleg kremfeher-vagy vaniliasarga, sajnos nem derul ki a fekete-feher keprol) R12-bol emelik ki a motort. A fekete-ezust gyari ralifelnik szerintem sokat dobtak rajta..

dennisthemenace 2010.10.24. 23:08:11

@streetsta: A Youtube-on, ha beutod, hogy R12, eszmeletlen argentin es tork gepeket lathatsz..)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.10.25. 09:44:27

@dennisthemenace: Nekem a dísztárcsás felni a király. Esetleg kicsit peremesebb felni (ilyet a kései Daciákon találni, csak középről hiányzik a dísztárcsa felfogató része), de dísztárcsa mindenképpen.
Azt enyém inkább napsárga, 1975-ös krómkeretes hátsólámpa, Renault alvázszám, ilyenek. Ki van lakatolva, már "csak" össze kéne rakni. Sose lesz rá időm...

Drfiala 2010.10.25. 10:48:24

@dennisthemenace:

"Menj fel egy kulfoldi magyarokkal foglakkozo forumra; egymast szivatjak, lenyuljak, moszeroljak."
Minek olyan messzemenni? Elég a Belsőséget na meg téged olvasni aki a fent említettek tökéletes mintapéldánya hiszen lehet akármi a téma neked mindig sikerül úgy alakítani a hozzászólásodat, hogy a magyar(ember, ország, termék,stb) elleni fröcsögés véletlenül se maradhasson ki.

"Valamiert kulonbnek hiszik magukat minden mas nepert, csak tudnam, mi az.."
Fura, de ezt a kérdést pont hogy az általad annyira imádott (hozzáteszem különösebb bajom nincs velük)angolok kapcsán szokták feltenni, méghozzá világszerte.

Skodás Ízirájder 2010.10.25. 10:54:13

@Csikós Zsolt:

Lenne valami jó tanácsod, hogy hogyan lehetne a Rapid tulaját megtalálni? Előre is köszi!

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.10.25. 11:32:10

Kedves Csikós Úr!

Remélem, emlékszik rám. Én voltam az, akit megszólított, amikor a nagyon szép, az én szivemnek is kedves Dacia-t fényképeztem kint. Tudtam, hogy Ön valahonnan ismerős! :-) Az orosz Zsiguli oktatóanyagot sikerült megszereznem, de az elején pont lemaradtam róla. Így Apuval megvártuk a teljes aukciót, és visszahívtuk a végén. Szerencsémre! Előtte vagy 3 órát sétáltunk a "piacon", és nagyon jól éreztük magunkat, remek hangulat az ilyen, egyszerűen imádom. Itt vannak a képeim, és a SYMA csarnokos rendezvényről is, amint tegnapelőtt voltunk kint:

picasaweb.google.hu/zsigabubus83

A mi autónk a profilom melletti netcímen található, egy autós közösségi portálon.

Üdv: Nagy Attila

Csikós Zsolt 2010.10.25. 14:24:55

@Skodás Ízirájder:

Privátban a kék nevemre kattintva küldj egy mélt plz.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.25. 15:11:57

@AttiLADA: Van olyan kép, vagy bekezdés, amiben nem szerepel Apu? :DDD

LoooL

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.25. 15:45:44

@AttiLADA: Oké, csak kicsit túlzásnak tűnt...

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.10.25. 15:58:02

@KuKori: Na wazzeg', én meg most akartam írni, hogy remélem viccelsz... :-) Az emlékek nagy része persze, hogy az Öregfiúhoz kötődik! Én még a normálisabb generációhoz tartozok, akiknél megvan a tisztelet a szülők felé! Már bánom, hogy nem külön a Csikinek írtam! :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.25. 20:01:25

@AttiLADA:

Nekem apám mindig azt mondta: "Fiam, köszönj előre minden felnőtt férfinak az utcán, mert nem tudhatod, melyik az apád. Mert anya csak egy van, de... :) "

Meg néha: "Hát, végül is az én tyúkom tojta :D"

Azt elárulod, hány éves vagy? :)

dennisthemenace 2010.10.25. 22:07:37

@streetsta: Egyszer lattam egy fekete kombit, nagyon szep volt az is..

dennisthemenace 2010.10.25. 22:09:55

@Drfiala: Nem mondtam, hogy imadom oket, de tartom olyan nepnek, mint a magyart. Ami a magyar termekeket illeti; szarok voltak es ma is azok. Sot. Az elemiszeripari termekek csak most igazan szarok. Olyannyira, hogy mar csak harom(!) magyar elemiszert veszek.

atoma20 2010.10.26. 11:59:01

tudom, a cougar is horzsol, de azért ha veteránautó, akkor már Pontiac GTO 400 :D

irigykedőknek teszt itt:

autopult.hu/index.php/tesztek/kueloenlegessegek/1215-oeleles-mennybl-es-pokolbol-67-pontiac-gto-teszt

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.10.26. 14:07:33

@KuKori: Ezek jó szövegek! :-)

Elárulom, persze: 27 és fél. Nehogy azzal gyere, hogy gyerekes vagyok, mert ezzel mostanában így is eléggé kivan a f***om. Furán ítélnek meg, én meg néha hibázok. Ennyi. De hidd el, felnevelt az élet, elég sok pofont kaptam. Igyekszem vidáman felfogni a dolgokat, ez nem könnyű. Senki sem mondta, hogy az lesz. Kezdem magam pszichomókusnál érezni! :-)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.10.26. 15:41:59

@AttiLADA: Oké, nyugi, csak kicsit kamaszos kor volt a megérzésem, semmi rosszindulat :) Kíváncsiság :)

AttiLADA · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=39435 2010.10.26. 21:37:44

@KuKori: Rendben. Mert a végén meg az jön, hogy sértődős vagyok, és / vagy magyarázkodós! :-) Bocs mindenkitől az OFF kommentekért!

MZ/Xveteranzoli 2010.10.27. 20:45:48

Sziasztok!!! Én imádom a régi szoci autókat 'is'.Ilyen Daciát régen szerettem volna venni.(Én vettem meg és NEM A SZEMÜVEGES srác akit kikiáltott ha jól értelmeztem Csikós Zsolt.Belőlem csak egy kicsi látszik a képen.Örülnék neki,ha kijavítanák a képet és az aláírást is,ha lehetséges.)Én akkor is büszke vagyok rá,mégha sokan hülyének is néznek emiatt.Úgy gondolom,nem a tipus hanem a veteránok szeretete a lényeg.És ebből a tipusból már igen kevés van(sőt már az 1310-esekből sincs túl sok)És az is igaz nem tökéletes az autó,de viszont már megtettem vele kb 250 Km-t,minden probléma nélkül!Annak üzenem aki a skoda iránt érdeklődött,annyira nem volt jó állapotban,SŐŐŐT!!! Szét volt rohadva,nem kicsit!!!És motorikusan sem volt toppon!!Persze attól függetlenül,a ritkaságszámba megy,és ezért különlegességnek számít.Üdv,mindenkinek!!!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2010.10.27. 20:52:06

Köszi a képeket a Skodáról mindenkinek.Azér' jobban nézne ki nyitott állapotban, ha nem lennének oldalablak-keretek.Így egy kissé olyan "beteges" de mindenképpen érdekes.

Csikós Zsolt 2010.10.27. 21:08:01

@MZ/Xveteranzoli:

Oké, oké, kijavítva, pszt.

Nem kell itt így ordibálni, ez félig-meddig kultúrterület :-)

Nézd meg, senki nem ír ennyi nagybetűvel, felkiáltójellel itt, ez ordibálásnak minősül a neten :-))))

Nem bántásból írtam, látom, hogy új vagy a kommentelésben, érdemes megjegyezni.
süti beállítások módosítása