Cascóra mehet?

  2010. október 04. - ommm Címkék: bugatti veyron karambol

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Reggel fővárosunk felé hatoltam éppen, mikor a rádió bemondta a Nap Autóshírét:

Félmilliárdos autót tört össze egy német az autópályán

Berlin, 2010. október 4., hétfő (MTI) - Egy közel félmilliárd forint értékű szupersportkocsit tört össze Németországban egy autós, aki 200 kilométeres sebességgel száguldott vasárnap az A3-as autópályán.
Az egyéni megrendelésre készült Bugatti sofőrje ilyen sebesség mellett már nem tudott időben lefékezni, amikor észrevette, hogy egy másik személyautó előz előtte egy nyergesvontatót. Megpróbált a két jármű között keresztüllavírozni, de nem sikerült, mindkettővel ütközött.
A balesetben szerencsére senki sem sérült meg, ám a tulajdonosa szerint 1,7 millió euróba (466 millió forint) került Bugattiban 400 ezer euró, vagyis 110 millió forintnak megfelelő kár keletkezett.
A rendőrség szerint a másik két járműben keletkezett anyagi kár lényegesen kisebb...

Ej, szerencsétlen flótás - gondoltam magamban - ez azért fájhat. Egyszerűen ennyi pénz még annak is fáj, akinek nagyon sok van. Sajnáltam, mert bár a híradások azt sugallják, szerintem messzemenő következtetéseket nem érdemes levonnunk.

Nekem legalábbis kicsit büdös volt itt a leves. Figyelem! Privát okfejtés következik, első verzió:

Először is szögezzük le, hogy a sebességkorlátozás nélküli német autópályákon a 200 km/órás tempó korántsem ritka. Igaz, ahhoz képest nincsenek sokan, akik e fölött közlekednének, de azért éppen elegen ahhoz, hogy kis jóindulattal megszokottnak nevezzük. Ezért - főleg egy Veyron kormánya mögött - nem ítélném el ezt a jóembert. Bár sosem vezettem Veyront, azért el bírom képzelni, hogy a kétkiló nem különösebben drámai érzés ebben az autóban.

Ahol leginkább kilóg a lóláb, az a: Az egyéni megrendelésre készült Bugatti sofőrje ilyen sebesség mellett már nem tudott időben lefékezni, amikor észrevette, hogy egy másik személyautó előz előtte egy nyergesvontatót. - mondat.

Képzeljük magunkat a helyébe (könnyű) ill. képzeljük helyébe G. József átlagsofőrt, akire ráborult a lottóötös és éppen diszkréten zúz az Autobahnon (Revier: Autobahn. Tempo: Mörderisch). Kétszázat mutat a sebmérő, a Power Reserve-mérőben van még felesleges 800 ló, mondjuk.

Figyel, előre néz, mert másmerre nem érdemes, csak arra, amerre megy. Az ember már csak ilyen, nem bagoly, sem denevér. Ha csak otthon nem felejtette bakancstalp vastagságú szemüvegét, akkor jó eséllyel észrevette a teherautót. Messziről, elég nagy.

Sőt, továbbmegyek (bár érzem, hogy ingoványos a terület, hiszen nagyon sok az ismeretlen), még talán a teherautó mögötti autót is észrevette. Innentől aztán könnyű eljutni odáig: lehet, hogy nem is a szegény Veyronos a hibás (bár ezt a hír sem egyértelműsíti)?

Egyszerűen nem lehet, hogy csak az történt, ami már annyiszor megesett velem, velünk, önökkel? Hogy a külső sávban haladó rosszul, hibásan mérte fel a mögötte érkező távolságát? A Veyron 126 méteren belül fékez állóra kétszázról, ami döbbenetesen jó érték ugyan, de még mindig több, mint egy focipályányi. Az pedig ez esetben nem volt elég. Aztán jött az utolsó menekülési útvonal: be kettő közé. És a 400 ezer eurós kár.

És vigyázat! Az érem másik oldala az, hogy annyira tán nem is kell sajnálni a Bugatti sofőrjét, hiszen igaz ugyan, hogy vannak helyek, ahol lehet kétszázzal döngetni, de az ajánlott sebesség ott is 130 és - javítsanak ki a Németországban élők -, ha nem a forgalmi viszonyoknak megfelelő sebességgel vezetett (márpedig ahol elképzelhető, hogy kikolbászol elénk valaki, ott bizony érdemes résen lenni, lassítani), akkor ő a hunyó? Hiszen egy kétszázzal közelítő, földhöz lapult Veyron sebességét akár még nehéz is lehet megsaccolni, kellő rutin nélkül.

Aki tudja, hogy is van ez, melyik szituációban, milyen feltételek mellett ki a hunyó, az ossza meg velünk. Mert jelen esetben tán egyértelmű a dolog, de vitaindítónak megteszi.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr372343985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lwl (törölt) 2010.10.04. 22:38:45

@cso zsi: "Németországban?"

Ott nem. Magyarorszagon sem az autopalyan kotelezo tudtommal, hanem lakott teruleten kivul mindenhol.

Hurri Kán 2010.10.04. 22:41:15

@lwl: lakott területen belül nem sok autópályáról tudok.

Inline6 2010.10.04. 22:41:50

Először is nem értem a felvetést, hogy a kamiont előző 130-al ment, mert a kamion max 90-el ha mehetett, tehát az azt előző egy picit többel, mivel éppen megkezdte az előzést. Sok helyen bár nincs sebességkorlátozás, gyakorlatilag mégsem lehet menni, mert elég egy ember, aki 100al előzi a 90-el haladó kamionsort és nem kamionról van szó. Az ilyeneket nem lehet levillogni, rámászni stb. általában nem is szokott megtörténni. Ilyenkor nem is szoktam 130-nál nagyon gyorsabban menni, mert nincs értelme. Állandó gyorsítás, lassítás a vége. Sajnos velem is előfordult, hogy 180-190 körül haladva kijött elém a nő 110-el, helyem sem lett volna hová menekülni, szerencsére le tudtam fékezni, de rányomtam a reflektort, meg eléggé megijedtem. Indexelt előtte, de láttam, hogy nem fér be, ezért nem is lassítottam, hát befért. Sajnos a nagy számok törvénye alapján sokkal több az idióta a német autópályán, mert itt van autópálya. Volt már olyan szakasz, hogy egy órán keresztül sikerült haladnom 180-as átlaggal, de nagyon gyér volt a forgalom. Ezért indulok éjszaka, ha hazamegyek, mert akkor jellemzően csak kamionforgalom van és lehet haladni. Itt nem jellemző, hogy két kamion egymást előzi 10 percen keresztül, a hegyre fel, de előfordul néha.

gozos 2010.10.04. 22:41:59

Szokás mondani Freie fahrt für freie Bürger.
Tehát szabad tolni neki alapból német autópályán.

Ám van egy ajánlott sebesség, ami 130 km/h - ha tábla nem korlátozza.

Van egy olyan szabály, hogy ha 130-nál a baleset elkerülhető lett volna, akkor a gyorshajtó is társfelelősséget vállal a balesetért.

Gyakorlatilag ez a baleset volt egy erőteljes fordulópont a német megítélésben: de.wikipedia.org/wiki/Verkehrsunfall_auf_der_Bundesautobahn_5_im_Juli_2003

Ergó német autópályán tolod 130-cal és elédugrik egy barom, akkor a barom a hibás. Ha 150-nel tolod és az elédugró mögött nem tudsz lelassítani és belémégy (pedig 130-cal nem lett volna baj a hatósági vizsgálat szerint), akkor te rögtön a vétkes oldalon találod magad.

Rocko- 2010.10.04. 22:44:30

@Térspecialista: hivatkoznál azokra a számításokra, amik kihozzák ezt az ezer eurót úgy, hogy az tartalmazza az anyag önköltségi árát, és a hozzá tartozó fejlesztéseket?
mert hogy nem a polcról veszik ezt le, hanem meg kell tervezni, tsztelni és legyártani.

Vismajor01 2010.10.04. 22:46:42

Nem tudom, de ha én a külsőben álmodozva a visszapillantóba tekintve vmi ijesztően alacsony dolgot látok, nem is erőlködök...Megéri azt a +5 mpt az életem.

Rocko- 2010.10.04. 22:46:56

@Ubul a vírus:D: "kit érdekel mi egyezik meg haver"
minden épeszű embert.
"épp elég hogy konszerntag"
és? miért böfögöd ide, hogy a porsche csak egy átcímkézett skoda, és a maybach meg egy túlárazott mini? ha már hülyeséget beszélsz, ne add alább ordas nagy baromságoknál.
"Aztán ezzel el is mondtam mindent."
hogy baromi nagy sztereotipiákat tudsz ide dobálni? valóban elmondtál mindent.

TUDOD, A CSIBE 2010.10.04. 22:47:03

Nahhh látom ma komoly front van :D

Hurri Kán 2010.10.04. 22:48:32

@gozos: erről hallottam. Állítólag elég nagy botrány volt belőle, mert a vétkes fél a Merci gyári tesztpilótája volt. Ez az az eset?

lwl (törölt) 2010.10.04. 22:53:00

@gyvy: A Kresz leszarja az autopalyat, ertsd meg. Lakott teruleten kivul mindenhol kotelezo a tompitott, csokolom.

manamana67 2010.10.04. 22:54:07

@gyvy:

Autopálya A73 Nürnberg-nél(a városon) keresztül. Tempo 100(jó pár kilométeren keresztül), 80 és utána éred el
az A3-as keresztezõdést.

Hurri Kán 2010.10.04. 22:54:31

@lwl: erről beszélek. Ha az autópálya lakott területen kívül van, akkor ott is kell.

RÁMBÓGECI 2010.10.04. 22:56:16

@HAJRÁ NÉMETEK: vedd fel a bmw-s láncodat kutya...

Érdekes 2010.10.04. 22:57:54

@gyvy: lwlnek már késő van úgy látszik.. :) Egyébként szerintem, elég jól jön a tompított a pályán is napközben..az is segít felmérni a sebességet..Nem is értem, h miért nem kötelező dojcsba..

Inline6 2010.10.04. 23:02:10

@HAJRÁ NÉMETEK:
"Adok egy jó tanácsot az irigykedőknek, ha megtámadnak valahol, pl szórakozóhelyen, csak mond azt hogy BMW-vel jöttél. 99% hogy a kötekedők, úgy betojnak hogy mielőtt fizetnek neked egy italt háromszor bocsánat kérnek amiért meg mertek szólítani. Többek közt ezért is hordok a nyakamban BMW jelvényt, még soha nem kötöttek belém. "
Az ilyenen annyira jót mulatok :D
A BMW-től talán Superman leszel :D
Egyrészt soha nem kötnek belém, mert nem szolgáltatok rá indokot, másrészt eszembe nem jutna ezt felhozni, hogy BMW-vel jöttem baszod :D:D:D:D
Ilyenek miatt rossz a márka megítélése Magyarországon. Én pl. nem azért vettem BMW-t mert ettől superman lennék, hanem azért mert kiválóan alkalmas nagy távolság leküzdésére gyorsan, kényelmesen, csendben. És fel sem merült bennem, hogy egy 12 éves autóra presztízsként tekintenék. Ha lesz ennél fiatalabb, márpedig lesz, akkor sem jutna eszembe. Egy dologban viszont egyetértünk, hogy a BMW az BMW, a többi csak valami. Peace!

Virago_1000 2010.10.04. 23:05:54

@tükörfúró: Valo igaz. A nemet utak sem tukorsimak, aztan meg mindenki a magyar utakat szidja, nem tudom, mirefol? OK, hogy a mi utaink nem hibatlanok, de sehol a vilagon sem. Az M1, M3, az M6 pedig Europa legjobb minosegu palyai koze tartozik.

A soforok sem sumaherek. Nem keves igazi gyoker taho is akad, es erdekes, hogy ott is a BMW-sek. (Nem az auto hibaja.) Ja es valaki emlitette itt a levillogast, hogy buntetnek erte. Engem ott No.-ban tobb taplo villogott le, mint otthol (nem hinnem hogy a nagy szamok torvenye miatt).

gozos 2010.10.04. 23:06:14

@gyvy: Igen, ez az.

Aki nem ismeri a történetet: 2003. július 14-én egy 21 éves anyuka + 2 éves lánya ment az autópályán 130 körüli tempóval. Egyszercsak mögötte termett a Mercedes gyár tesztpilótája - munkáját végezve, gyorsan hajtva a verdát.

A fiatal anyuka tükörben látva a gyorsan felé száguldó autót megijedt, elrántotta a kormányt és fának csapódott. Meghalt gyerekével együtt.

Per, a tesztpilóta a céges nagymenő ügyvédeket kapta, akik jól megcsavargatták a jogi nyelvezet mondatait, nyerésre is álltak, de látszott, hogy nagyon etikátlan vizekre eveztek.

A bíróság kényes helyzetbe került. Egyrészről a profi jogászok kifacsarták amit csak lehetett, más részről a nép, amely egyértelműen súlyosan etikátlan viselkedést látott a jogi hozzáállás mögött.

A per után igen gyorsan rendezték a KRESZ körül az ilyen jellegű jogi kérdéseket.

Azóta van ajánlott sebesség és felette vétkestárs-jelleg - amennyiben az ajánlott sebességen elkerülhető illetve jelentősen kisebb kár keletkezett volna.

kaszi 2010.10.04. 23:11:23

Par eve lazan 130-al csorogtam az A96-os nemet autopalyan ( 2x2 savos resz volt ) mikor volt szerencsem talalkozni valakivel aki gyorsan ment. 200 km/h biztos megvolt, es mire eszrevettem hogy jon, addigra mar elottem volt.
Tanulsag : ha valaki 200 folott donget autopalyan, ne szamitson arra hogy barki is idejeben kiszurja a visszapillantojaban, ergo ilyen sebesseggel tessek csak ures autopalyan vagy versenypalyan dongetni.
Nem sajnalom a Bugatti tulajat, orulok hogy nem maradt ott, aztan tessek fizetni.

cso zsi 2010.10.04. 23:19:35

@gyvy: Csá Superman.
Egy kamionnak van egy fél négyzetméteres tükre, és abból sem látni mindent. Te egy 12x6-os görbe tükörből nem fél kilométerre nem látsz el, de 100 méterre sem.

@lwl: Na ja. Csak a baleset Németországban történt.
Minálunk minden lakott területen kívüli úton kötelező nappal is a tompított. (talán módosul nappali menetfényre, de az elvileg a gyújtás ráadásától a levételig működik, magyarul mindig, ha közlekedünk)
A projektoros lámpák meg hiába világítanak, mivel kisebb a fényterítésük, mint a hagyományos lámpáknak, csak onnan látni, ahová az világít a koncentráltabb sugárral.
Ilyen szempontból nem több, mint a villogó led a bicikliken.

Baly-München 2010.10.04. 23:22:45

Én Münchenben élek, és elég gyakran átjárok munkaügyben Ingolstadtba.
Nincs messze, elég rövid autopályaszakasz. De ahogy ott Jürgenék mennek..... Amint megszünik a korlátozás, azonnal padlogázt tolnak mág az egyszerü diesel astrának is....èn is mentem nem egyszer 200 al kényszerböl. Igen, belekényszeritettek.... Szokásos sztori.
Vagy nyomod neki te is, vagy sorolhatsz vissza 120 ra a külsöbe.
Az ember persze siet munkaügyben...bla,bla
Nekem egy 4.2 es A8 am van. gyerekjáték vele a 200 as tempo. De bárhogy is suhan,
bármilyen könnyedén, csöndesen teszi a dolgát, azért leizzad az ember tenyere...
Tehát az ajánlott sebeség létjogosultságával egyetértek!

McK (törölt) 2010.10.04. 23:24:16

@HAJRÁ NÉMETEK: Jujj..
Hozzád képest a fekete lyuk világít.

Bambano 2010.10.04. 23:25:34

@HAJRÁ NÉMETEK: sokáig azt hittem, hogy komolyan beszélsz, de rájöttem, hogy paródia, amit csinálsz. úgyhogy csatlakozom.

szerintem jó technika az m3, m5, m6, csak olyan szégyen, amikor egy opc vectra kivillogja a belső sávból... az a beépített 250-es korlátozás olyan nevetséges...

Hurri Kán 2010.10.04. 23:26:21

@cso zsi: nem baj a szépségboltban úgyis csak a sminktükröt kell figyelned hogy nem támadnak -e hátulról...

RÁMBÓGECI 2010.10.04. 23:26:54

@HAJRÁ NÉMETEK: tudod ha bemejek a sarki kocsmába és ott szivózni akarnak velem, csak annyit mondok, h egy MANSORY ROLLS PHANTOM-mal gyüttem... oszt minden ckurva rögtön rám nedvedzik... ill nedvezne, ha tudnák, h mi az...
ezéhá mindig tartok magamná egy béjemwés láncot...

special.blog.hu/2010/04/07/rolls_royce_ghost_mansory#comment-form

McK (törölt) 2010.10.04. 23:28:10

A 200 nagyon nagy sebesség..
Mindennel.
Mihelyst hemperegni kezdesz,megérted.

RÁMBÓGECI 2010.10.04. 23:29:18

@gyvy: késő...

má úton vajok...

de szép halála lesz a kis kötsögnek, mer két bmw-vesét fog utoljára vizualizálni...

McK (törölt) 2010.10.04. 23:30:13

@Bambano: Egy pillanatra én is azt hittem,hogy komolyan beszélsz.
OPC vectra levillogja az M6-OT..:D

De aztán rájöttem,hogy viccelsz..:D

cso zsi 2010.10.04. 23:31:16

@Baly-München: Akkor azért találkoztál az ellenkezőjével is? Nekem párszor sikerült belefutnom a mindhárom sávban 110-zel haladó bolyba. Hálistennek 15-20 kilométer alatt elfogytak, de mentem volna hazai tempóval.

mafos 2010.10.04. 23:32:02

Áh. Blamázs az egész. Szerintem egy Gallardo árából bőven megússza a tag. Vagyis a biztosító. Kérdés addig mit használ :)
Amúgy eléggé kinn kellett lennie annak az előző autónak a sáv közepén(tehát nem félúton az előzésben), ha már csak azt látta reális megoldásnak, hogy a nyerges vontató és az előző autó közé gondolta betolni a vasat. Szóval a biztosító biztos 3szor is át fogja gondolni mit lép.

RÁMBÓGECI 2010.10.04. 23:35:48

@gyvy: sajnos csak későn vettem észre a nyakában lógó "bmw jelvényt..." pedig akk bizti én is megijedek tőle és fizetek neki egy kört...

cso zsi 2010.10.04. 23:36:43

@gyvy: Tartanak? Szerintem sminkelésre való tükör itthon sincs, bár egy kettétörtet tartok a műszerész-táskámban, mert jobb képet ad, mint egy cd-lemez írható oldala, egy szekrény mögötti csatlakozó felderítésekor.

De elmesélhetnéd, hogy te mekkora autó melyik tükréből milyen messzire látsz. Nem utasként ráérősen, hanem 1200 kilóstól 7,5 tonnásig bármit vezetve.

Baly-München 2010.10.04. 23:38:02

@cso zsi: Akor lehet, hogy velem találkoztál... :)Igen van, hogy összeakad pár belassult Bayer. :)
Öszintém megmondom, hogy alapvetöen kulturáltabbnak találom az itteni közlekedést. De nagy az isten állatkertje ugye... :)
Részemröl 150-160 tempomattal.

cso zsi 2010.10.04. 23:41:26

@Baly-München: Mivel már rég volt nálam a padlólemetkinyomós gázpedál használat, így az ausztrál 110 csak az első néhány napban volt idegölő. De akkor nagyon. Aztán kiderült, hogy böhöm 3 literes autókkal kényelmesen be lehetett járni a keleti partot annyival is.

Bambano 2010.10.04. 23:43:45

@McK: az opc vectrában nincs benne a németeknél szokásos 250km/h-s tiltás, az m-es bmw-kben meg igen. Emiatt az opc vectra végsebessége vagy 30-cal több, mint a bmw-ké.

erkanada (törölt) 2010.10.04. 23:43:58

a következöképp müködik: mivel a pasas volt a hibás, nem más, hanem az ö biztositása fizet (ha van neki). minden autóbiztositás más, és valszeg egy 1 misis bugattira nem az alap biztositása van, de ha az akkor 130 felett megosztott a felelösség. ez azt jelenti, hogyha 200zal törsz, biztos nem fizeti ki az egész kárt a biztosito, mivel a 130as ajanlott tempo felett mentel. szoval pld a kár 50%át téritik. de minden biztositas egyedi, ki tudja milyen volt neki...

Hurri Kán 2010.10.04. 23:44:56

@cso zsi: amennyit kell annyit látok. Amennyi alatt azt érte hogy még senkit nem kényszerítettem hirtelen fékezésre. Ha meg kimegyek előzni, előttem üres az út, és látom hogy valaki nagyon jön, akkor kicsit megküldöm hogy minél hamarabb befejezzem az előzést és egyúttal indexelek jobbra, ebből (tisztelet a kivételnek) észre szokták venni hogy látom hogy ott van, befejezem az előzést és lehúzódok vissza.

Érdekes 2010.10.04. 23:45:55

@cso zsi: azért nem teljesen így van..ugye a projektor tükrözi a képet, egy pár fokban elvágott lemezről van szó a lámpatest előtt..legalábbis amiket én láttam :) Megmondom őszintén, steril körülmnyek között, vagy lejtőnek lefelé, lehet, hogy nem lehet látni a projektoros lámpát NAPPAL, de én nem találkoztam még ilyennel....Este meg egyértelműen jól lehet látni, és nem világítja szét az ember szemét xenonnal, mint a sok kócsag a telibevetítősfoncsoros xarjával.Bár a héten találkoztam egy xarul beállított porjektorossal..hát nem köszöntem meg.

105tc 2010.10.04. 23:45:56

@HAJRÁ NÉMETEK
en egyszer elkalapaltam egy gyereket
majd kicsit kabultan annyit tudott mondani
Majd jonnek a BMW-s haverjaim te halott ember vagy
na hat nem tudom hova valosiak de kurva regota jonnek mar

ommm 2010.10.04. 23:48:38

@hatesz: Megnyugtatlak. Van. Amit azonban az indexelésről írtál, az nagy általánosságban igaz, bár a hétvégén ott is kirajzanak a kétnapos sofőrök. És akkor a német is káromkodik, sokat.

ommm 2010.10.04. 23:51:35

@tükörfúró: A hír az MIT-ből van, nem én találtam ki. A féktávot értelemszerűen viszonyítási alapként tüntettem fel.
A "200 sok"-ot nem értem.

GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2010.10.04. 23:56:23

szerintem vissza kell vinni a boltba a Veyront, hogy cseréljék ki, mert karcos

ha nálunk lehet ilyet, ott is biztos lehet hehe

ommm 2010.10.04. 23:57:33

@lwl: Na, így már kezd kialakulni. Érdekes.

laccci 2010.10.04. 23:58:54

Áhh gyerekek, nem nagy etvasz! Van a spanja, a Jürgen, az nagyon vágja az ilyen karosszéria bizniszt, múltkor is meghúzták és simán megkalapálta meg lefújta, bár azóta kicsit fakult a festék színe. A Hans meg nagyon tudja a futómű-témát, a Ladája alá is ő tette be a bontott F Astrából kukázott dolgokat és simán veszi a 120-at, utána kezd csak kicsit kúszni. Megflexelik neki, van úgyis egy totálos Poloja, az is fauvé, német technika szóval stimmel; ami cserés simán átmegy belőle, a többit leíbéjezi az M3 tükörrel együtt, csak adaptert kell hozzá berhelni. Ha már bont akkor ülteti is kicsit, a gyári rugógyászra úgyis ráfér a fűrész, és már csak a baumaxban kell keresni színt a kocsihoz. A felniket már úgyis unta, tetet rá jó kis ledest (www.m-99.co.uk/Car_Neon_LED_Lighting/LED_Valve_Cap_Covers/led_valve_cap_covers.html), az úgyis rajabb, mint a gyári. Bagóér' megvan, nem kell itt túlspirázni!

cso zsi 2010.10.05. 00:04:41

@laccci: Az csak világító szelepsapka "raj" csávóknak.

lwl (törölt) 2010.10.05. 00:07:11

@Bambano: Remelem arrol hallottal mar, hogy nem a vegsebesseg hatarozza meg, hogy egy auto milyen gyors. Amugy az jo lesz 10km/h-nak is:
www.sportauto-online.de/markenbaum/opel-vectra-opc-994581.html
Foleg, hogy az M-modelleknel lehet kerni a korlatozas feloldasat, az OPCnel meg marad a 260, ha fejed tetejere allsz, akkor is.

Szoval szeretnem en latni azt a levillogast.

Rommel6600 2010.10.05. 00:14:11

Ha jól látom a képen akkor két sávos az autópálya. Na mármost még németben sem mindenütt van feloldva az Autobahnon a sebességkorlát, aki sokat autózik arra felé az tudja, hogy telis-teli van sebességkorláttal (ha mással nem akkor 130al) sok szakasz. (Mivel rengeteg km autópályájuk van így annak a sok km-nek még a kevés százaléka ahol nincs seb.korlát is elég sok, csak sokan szeretik ezt túlmisztifikálni és úgy beállítani mintha a sebességkorlát mint fogalom nem is létezne arrafelé autópályán...)
Nekem gyanús, hogy azon a szakaszon volt sebességkorlát, innentől kezdve pedig szerintem (ennyi infó alapján) a Veyronos a hunyó...

Hurri Kán 2010.10.05. 00:19:31

@ommm: egyébként ennél a Porschés esetnél lehet tudni hogy miért történt a baleset?

Mondjuk a Panamerás kolléga se lehetett amatőr ha volt reflexe kikerülni őket...

mátyáskirály 2010.10.05. 00:49:07

@HAJRÁ NÉMETEK: Uristen. 13 eveseket is beengednek manapsag? Oregszem

dr. trafik nomac 2010.10.05. 00:57:56

@kaszi: Te mi a tokrol beszlesz, akkor orszagutra, hogy hajatsz fel sehogy ?!
200 a 130-hoz keppest egyaltalan nem sok, ha meg valaki nem tud vezetni, es vak, akkor haladjon a kulso savban ennyi...

Bambano 2010.10.05. 02:36:32

@lwl: ugye itt most nem általában beszélünk a gyorsaságról, hanem egy konkrét helyzetben, autópályán a belső sávban. Ott meg csak a végsebesség számít.
nepitelet.hu/autok/opel/vectra_2002/a_vectra/
nepitelet.hu/autok/opel/vectra_2002/kezes_csodor/

afelől meg erős kétségeim vannak, hogy az opc 260-nat menne csak. de az indoklást inkább megtartom magamnak.

Sayeed 2010.10.05. 02:43:47

HAJRÁ NÉMETEK: Te szellemi fogyatékos korlátolt sz@ar! Remélem egyszer véletlenül talizunk vhol, esetleg majd nekem villogsz. Átteszem a menő emblémádat a végbeledbe.

Rocko- 2010.10.05. 07:38:57

@fougyesz: "mivel a pasas volt a hibás, nem más"
kedves főügyész úr, miből jutott erre a velős megállapításra.
melyik pasas a pasas?

lwl (törölt) 2010.10.05. 07:55:36

@Bambano: Nepitelet? Koszonom, jot rohogtem.

"afelől meg erős kétségeim vannak, hogy az opc 260-nat menne csak."

Tolem nyugodtan almodj tovabb.

"de az indoklást inkább megtartom magamnak."

Pedig engem rettentoen erdekelne. Hazudik az Opel a muszaki adatoknal? Ilyen szerenyek lennenek a marketingesek Rüsselsheimben? Vagy ekkora hihetetlen rejtett tartalekok lennenek az Opel legendas sportmotorjaiban?

Szorakoztass, kerlek.

2010.10.05. 08:00:34

@joccccc: ez hulyeseg :) attol h 2 sav van meg nem feltetlen van korlatozas. stuttgart ulm kozott jarok naponta, tudon :) ahol 2 sav van. maradjunk annyiban h altalaban a forgalom fuggvenyeben vetitenek az arcodba tablakat, 120-100 extrem esetben 80... de szo sincs rola h 2 savos palyan az alap ertek 120 lenne, ha ures a terep nincs forgalom akkor minek is lenne korlatozas :) nem hulyek ezek :)

Worm- 2010.10.05. 08:28:06

@Sayeed: :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

lwl (törölt) 2010.10.05. 08:34:28

@Bambano: "autópályán a belső sávban. Ott meg csak a végsebesség számít."

...ahogy azt moricka elkepzeli az autoskartyas tapasztalatai alapjan. Meg ha egyszerre indulnak sem tudod kiautozni a 10km/h-s elonyt, a szarabb futomu, lassabb valto, az elsokerekhajtas, es a lassabb teljesitmenyleadas miatt. Azt meg, hogy barkit is utolersz es levillogsz egy M-modellt az OPC-vel, nagy ivben elfelejtheted, mert eselyed sincs ra. Az elso ilyennel elverzel, papa:
i41.tinypic.com/5wji4w.jpg
Es akkor meg mindig nem beszeltunk arrol, hogy magy egy M3-ban kerheto a tiltas felemelese 280km/h-ra - az sem a vege, ott tilt le.

Hogy soha eletedben nem ultel meg csak utaskent sem OPC-ben vagy M-modellben, az vilagos, mint a nap. De van neked jogositvanyod egyaltalan?

lwl (törölt) 2010.10.05. 09:07:49

@lwl: Szerintem ezzel le is zarhatjuk ezt a levillogos baromsagot:
Vectra OPC: 1580/255 = 6.16kg/LE
M3 : 1655/420 = 3.94kg/LE

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.05. 09:27:14

@ommm: Az MTI komoly cég. Képesek voltak a legnagyobb német szakszervezeti szövetséget cégnek titulálni. Az rendben van, hogy agy nélkül is lehet írni, de legalább valaki átnézné.

dekás dezső 2010.10.05. 09:28:00

hát vannak ezek a tiniknek készült családi igavonóból átalakított játékautók (Golf Gti, Opc, de akár az überkirály Focus Rs), de azt azért nem gondolhatja senki komolyan, hogy egy lapon említhetők egy komoly sporszedánnal, mert az nagyon vicces lenne. Lehet, hogy papíron közelítenek az adatok, de hogy vezetni teljesen más egy M3-mat, vagy egy RS4 et, mint egy gti Golfot, az is biztos;) Mondjuk egy Evo, vagy egy Sti az már más tészta, azok már komoly autók, komoly hajtással-futóművel.

Szaki27 2010.10.05. 09:28:35

Csak azt nem értem, hogy nem tudott 130-140-re lelassítani 200-ról. Gondolom amelyik előzött az sem 0-val tette azt, tehát elég lett volna visszafékeznie.

Ceptor 2010.10.05. 09:43:28

A villogás nem súly/lóerő arány függvénye, hanem az elme- és idegállapot határozza meg.

Globetrotter2014 2010.10.05. 09:52:08

Néha tudom sajnálni a TC-t. A fórumhozzászólásoknál néha lesüt az emberekről az értelem, autóskűrtyás tinik vaze. Még egyszer, a németeknél pont a 3 sávosoknál szokták lekorlátozni, és a 2 sávosoknál engedik el, szerencsére egy ideje a feloldót kombinálják kamion előzni tilossal. TÉny és való, amíg a franciáknál vagy a belgáknál stabil 125/135tel lehet emnni, a németeknál a 180/90 váltakozik nem túl hatékonyan. De szerencsére egyre több a kamion előzni tilos...

Lord heckman 2010.10.05. 09:54:59

Ha egyszeri csóringer magamfajta vesz egy tragacsot 466 ezerért, elcsapja az orrát, és 110 rugós kár keletkezik, mit csinál? Beviszi a szervízbe, kipengeti a 110 ropit, és megy vele tovább? Nem biztos... inkább eladja szemétnek, és vesz egy másikat. Na ez a különbség a 466 ezer forintos és a 466 milliós kocsi között :D

atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.05. 10:19:39

@Szaki27: "Csak azt nem értem, hogy nem tudott 130-140-re lelassítani 200-ról."

Gondolom már túl közel vágott ki elé a kamiont előző autó. Hiába fékez, ütközés lett volna. Kikormányozta oda, ahol volt hely, a kettő közés, de az előző kocsi nem adott elég helyet. Szerintem az is volt a hunyó.

Hurri Kán 2010.10.05. 10:49:12

@Szaki27: azt se felejtsd el, hogy 200-ról 130-ra fékezni nem ugyanannyi mint 70-ről nullára.

Trabence 2010.10.05. 11:08:11

Május óta németországban vagyok. Elég sok mercivel kocsikáztam azóta itt kinn (céges kocsi). ML, E, A, B klasse. Mindel igen még az A-val is (najó 2000res turbó volt :) )mentem már 200 felett is de azért 140-150 a jellemző ahol nincs lekorlátozva a dolog, és még igy is gyakran előfordul hogy a középső vagy a külső sávban találom magam mert van még gyorsabb ennél is... Mellesleg egyre kevesebb a német pályán is már a "korlátlan" rész. sőt elég sok a Baustelle.. :( Lényeg a lényeg. Felesleges találgatni ki volt a hunyó. Nagyon könnyen összejön pályán a baleset ha ne mérik fel a sebességét a belsőben jövőnek. Velem is előfodult nemrég hogy beváltottam a középső sávba és bár a mögöttem jövő messzinek tünt és mellesleg a belső szabad volt mehetet volna a csávó fékezett egy nagyot, ehelyett hogy beváltott volna a belsőbe majd a 1-2km után mikor megálltam tankolni ő is megállt és szóvátette a kis übermensch kötschög :)... A cikk mellesleg a népnek szól hogy jól örömködhessen hogy a gazdag csávó kocsija jól összetört :)

Trabence 2010.10.05. 11:10:27

"A cikk mellesleg a népnek szól hogy jól örömködhessen hogy a gazdag csávó kocsija jól összetört :) "

ez alatt az eredeti hirt közlőt értem nem az ittenit :)

Tomcat14 2010.10.05. 11:14:53

@HAJRÁ NÉMETEK:
Ismerek 4 db béemvést, ebból 2-t barátomnak nevezek, a másik kettőnek semmi agya nincs. Utóbbi 2 az, aki "nagy béemvé rajongó", arcolnak a szarjukkal, amennyire csak lehet, pedig felesleges. A másik kettő teljesen normális ember, nem hord béemvés nyakláncot, nem ez a fő témája a beszélgetéseiknek, hogy béemvé... Ma egy X-5 udvarias volt velem, nyilván ő sem ilyen nyakláncos volt... Úgy látom pl Te is azok közé tartozol, aki miatt kialakult egy bizonyos kép a bajor márka felhasználóiról.
Ja, és mielőtt legközelebb hülyeségeket beszélsz:
www.youtube.com/watch?v=DRrRfJsj3fk
www.fastestlaps.com/track1.html

Tomcat14 2010.10.05. 11:36:29

@Tomcat14:
Illetve a hivatalos link:
www.bbc.co.uk/topgear/show/powerlaps.shtml
A pálya elég kanyart tartalmaz, és hol is van rajta az M3?
Minek eleve megkísérelni összehasonlítani? Olyannyira különböző a kettő célja, ára mindene, hogy ettől nagyobb kontrasztot nehéz lenne találni. Akkor már mondhatjuk azt is, hogy a Veyron sz@r, mer csak 2 személyes, a gyári M3 meg 5 (vagy 4, nem tudom), vagy hogy az M3 szar, mer a Kispoláknak kisebb a fordulóköre. Sőt, akkor az én autóm is sz@rabb, mint öcsémé, mert az övé 1.6 szívódízel, és kevesebbet eszik, mint az enyém...
A Veyron egy elképesztő autó, hihetetlen képességekkel, és még hihetetlenebb árképzéssel. Ezt nem lehetetlen vitatni, csak felesleges! Szerintem! Most lehet szidalmazni...

mad #47 2010.10.05. 11:46:21

@HAJRÁ NÉMETEK:
Aztán a hozzád hasonló nyakláncos parasztok mennek le a szórakozóhelyre megkéselni a kézilabdás bajnokot...

Bambano 2010.10.05. 12:51:02

@lwl: ha egy ilyen helyzetben, mint a fotód, az opc csattan, ott az m3 is csattan. a két autó fékje között nem az a fő különbség, hogy első satuzásra hogy fognak a fékek, hanem az, hogy sokadikra hogy fognak. Ha döngetsz a pályán, akkor nem melegítetted túl a féket, nem jön elő ez a probléma opc-n sem meg m3-on sem. Az opc lassulását alapvetően nem a fékek határozzák meg, mert elég jó fékek vannak rajta ahhoz, hogy képesek csúszásra fékezni a kerekeket, hanem a gumi. Ne aggódj, meg lehet állni az opc-vel.

Hiába rajtol jobban egy m3 (nem mintha egy veyron nem gyakná meg nagyon), ha elfogy a gyári tiltás, akkor utol lehet érni. Az meg egy dolog, hogy a bmw-ben feljebb lehet emelni a tiltás határát, az opc-t is lehet tovább hekkelni, hogy többet bírjon.

Engem nem zavar, hogy álmodozol és/vagy találgatsz arról, hogy nekem van-e jogsim, meg a többi... jó szórakozást.

erneszt 2010.10.05. 12:57:19

@HAJRÁ NÉMETEK: Úristen,te milyen egy világtalan balfasz vagy...

Swind 2010.10.05. 13:18:24

Mindig van nálad gyorsabb!

ezt kell bemagolni, és minden egyes sávváltásnál körültekintőnek lenni, benézni a holtérbe is.

Történt már meg velem, hogy 220-240 között mentem, távolabbra feltűnt kamion, gondolom kielőzöm, és már vagy negyedórája üres pályán mentem.
Index, holtér benéz, és meglepi mert éppo akkor huzott el mellettem egy 599 gtb, de úgy, hogy állva hagyott.

Palex 2010.10.05. 13:38:40

Tudtommal a korlátozás nélküli szakaszok KIZÁRÓLAG 3 sávosak. Itt a képen meg 2 sáv látható, ergo itt 130 a megengedett.
Vagy rosszul tudom?

Globetrotter2014 2010.10.05. 14:05:47

@Palex: olvass utána a kommentekben mielőtt hülyeséget böfögsz... Már vagy 4 droid elskandálta ezt, mindannyiszor helyretették őket...

vtx18 2010.10.05. 15:14:10

Az A3... fura, 2006-ba ott taknyoltam motorral akkorat, hogy aszittem szetlkenodom (150felett). Siman beriszalt a kormany ami massal is elofordult mar.
Ami viszont erdekes, a rendorok elarultak hogy elottem ket hettel ugyanott egy motoros halt meg! Egy tuti, no mor speeding on A3 for me...

Palex 2010.10.05. 16:22:16

Utána olvastam, de ott csak az derült ki, hogy nem minden 3 sávos korlátlan, - ezt nem is állítottam - viszont olyan 2 sávos szakaszt én még nem láttam Németországban, ahol megengedetten lehetett volna 130-nál többel menni. De csak hangosan gondolkodom.
Shadowbull kéne ide, ő keni vágja ezt a témát :)

eye scream 2010.10.05. 16:28:03

@HAJRÁ NÉMETEK: ha kitaláltad, ha nem ezt a barom dumát, sokan vezetnek így sajna.
Egyébként meg HAJRÁ JAPÁNOK!

Norbergh 2010.10.05. 16:35:07

làtom pàran màr reagàltak azokra a rendkívül értelmes hozzászólásokra, hogy "a háromsávos részeken nincs korlátozás"... ezek a juzerek legfeljebb térképen láttak német autópályát.

ott van korlátozás, ahol kell:
időleges (napszak) korlátozás a forgalom sürűsége miatt,
csomópontok környékén,
"élesebb" kanyarok,
5% vagy azt meghaladó lejtő/emelkedők egy részén,
hidak egy részén stb.

DE A LÉNYEGET senki nem írta le: a korlátozásmentesség a fenti tényezőkén kívül nem a sávok darabszámától függ, hanem a SÁVOK SZÉLESSÉGÉTŐL!!!!!!

Rengeteg helyen, általában nagyobb városok közelében három szűkebb sáv van, leálló sáv nélkül, itt általában 120-as korlátozás van. Az értelme az, hogy inkább 3 sávon haladjon a freie Bürger 120 körül mint 2 sávon álljon.

a cikk alapját adó balesetet fejtegetni meg annyi értelme van, mint mackósajtot a füledhez szorítva a V8-as brummogást várni...

amúgy meg FREI FAHRT FÜR FREIE BÜRGER :)

peace ///M power.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.10.05. 16:51:05

@Palex: Bammeg, nincs is messze a határtól. A92 Deggendorftól Landshut Nord-ig. Nyélgázon tolhatod kb. 70 km-en, a forgalom is istenes. Elég lesz?

Globetrotter2014 2010.10.05. 16:52:37

@malenykij polgar: megerősítem, kedvenc időnyerő szakaszom.

Ubul a vírus:D 2010.10.05. 16:59:15

@lwl:
jajj ede tedd takarékra az agyad már, még egy lépés a szakadék felé, aztán kék-fehéret fogsz pisálni a buzi cégfilozófiás maszlagtól ;)
Ez is csak azt bizonyítja hogy semmivel nem különb cég a bmw mint a többi fosfészek sváb droidképző.

lacza87 (törölt) 2010.10.05. 17:31:57

@Bambano: Nem illik ugyan beleszólni, de érzésem szerint nem a fékre, hanem a futóműre, kanyartulajdonságokra vonatkozott a megjegyzés.

megint 2010.10.05. 17:49:58

Bambano, futóműv, váltó...stb nagyon messze van egy M3-tól.
www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58

Trob 2010.10.05. 23:28:25

Tavaly nyáron, ragyogó napsütés, valahol Berlin környékén. Nyugisan jövök, sehol senki az autópályán. Egyszer elém keveredik egy teherautó. Index ki, gyorsítás. Mire elé kerültem valahol 18 körül mentem. Ekkor valaki villog mögöttem. Kihúztam külsőbe, egy ferrari úgy állva hagyott, hogy még a rendszámát sem láttam. Én feltételezem, hogy az a 200 sem 200 volt. Azért valljuk be őszintén, autópályán a belátható távolság minimum 300 méter. Ezen a 300 méteren nem nullára kell lassítania a veyronnak, csak 100-ra mondjuk. Lehet gondolkozni :)

Érdekes 2010.10.05. 23:32:25

@megint: Árban is messze van :D De bambano biztos az EGYENESRE gondolt, h ott le lehetne túrni vele..ami ha azt nézzük igaz is lehet...Semmiféle kanyarról nem volt szó :D csak veissz füzte bele :P

Norbergh 2010.10.06. 10:22:29

@Palex: te miről beszélsz????

hogy a legegyszerűbb példát mondjam:
A3-as Passau-Nürnberg ca. 220 km, szinte végig kétsávos és jó háromnegyede korlátozás nélküli.

Sorold már fel, hogy hol vezettél, ahol nem láttad a korl.mentes kétsávost?

donphobos 2010.10.06. 19:23:40

Túl kevés a személyeskedés és túlságosan támaszkodtok az érvelésre. Ez nem vall jó vitára. Több fröcsögést szeretnék látni. Esetleg Ubul írhatna valami eposzi hosszúságú anyázást...

Vagy már teljesen befulladt a poszt?

lwl (törölt) 2010.10.06. 23:42:55

@Érdekes: Tudod, hol van egyenes, sik szakasz? A Bonneville Salt Flats-en meg a morickak fantaziaiban. Mindenhol mashol kanyarodni, fekezni, gyorsitani kell. Ezert van az, hogy az M3 a leggyorsabb OPCre is fel percet ver koridoben a Nordschleifen. Gombocbol is sok.

Eleve aki azt allitja, hogy egy 255 lovas autoval fog egy 420 lovas szornyeteget levillogni - ugy, hogy tomegre szinte azonos a ketto - egy kisebbsegi komplexusos szellemi rokkant, vagy egy Need For Speed huszar, aki azt hiszi, hogy az eletben ugyanugy mukodik minden, mint a PCn.

hüle 2010.10.07. 10:20:09

Na ezert nem vettem veyront,mert draga az alkatresz jobb egy 1.2-es +sport kipufogo:)))) es a fektavolsag is rovidebb

www.kisdoboz.hu/fekut/

Amugy ha valki Schumachernek kepzeli magat,mert szemelyisegzavara van es 200 folott megy az ele nem megyunk ki,az gyorsan elillan ugy is es csak azutan es mindenki boldog.
süti beállítások módosítása