Csak a rendőrök és a politikusok hazudhatnak

  2010. szeptember 29. - Motordoktor Címkék: vélemény rendőrség kresz gyorshajtás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megint béemvés lettem
2013-11-01 17:53:32

Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes

Megint a mennyországban
2013-10-01 10:51:57

A Volkswagen Bogárral versenyezést, pláne a gyorsulási versenyzést a kényszer szülte. Valamikor a 60-as

Ne vedd meg, ráfázol!
2013-06-23 06:05:02

Mindenki próbálkozott lebeszélni, de a szerelem nem a racionalitásról szól. Mindig vágytam egy W124-es kombira

Ezt sohasem hittem volna!
2013-02-06 17:26:44

Mostanában egyre jobban kezdem megérteni, hogy az élvezetes örömautózáshoz nem kell 200 lóerő. Mindenkinek

Ott mérnek, ahol kell, vagy ott, ahol többet tejel? Megkérdezték a vezetőt. Válaszolt is. Inkább ne tette volna. Tudták, hogy idehaza a szakmaiságnak van prioritása, nem a pénzszedésnek? És akkor még elő sem került a mindenható statisztika...

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr692331274

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lézerblokkoló beépítése, motorra 2010.09.30. 06:01:21

Megoldás motorosoknak, a sárga csekkek ellen – egyetlen büntetés árából...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stock 2010.09.29. 19:03:57

@magas les: kinek címezve? ha mi írjuk meg nem nagyon remélhetünk választ! :)

ide valami komolyabb média ismeretekkel és hátérrel bíró személyre lenne szükség!

de sztem egy nyíltlevél nem old meg semmit, olyan már volt sokszor, a hivatalnokok másban sem jók, mint ezekre sablon válaszokat írni..

Stock 2010.09.29. 19:11:11

@eszemmegáll: napi kvóta van kiadva.. ha kevesebbet büntet csesztetik, ha többet vele példálóznak.

ismét részben értek egyet! :)) ismerek néhányat, civilben tényleg nagy formák.., de!!
nemcsak a munkaadó a felelős az elkövetettt szemétségekért, habnem akinek van gyomra megcsinálni az is!

szgy 2010.09.29. 19:20:49

"a világ nagyot változott. Az autók korszerű menetdinamikai szabályzókkal (ESP, EDS, ABS, EBD) vannak felszerelve, futóművük és fékük olyan, mint 30 évvel ezelőtt a versenysportban a legjobbaké."

a magyar kocsik átlagéletkora meg 8-12 év, néhány hete volt az indexen.

annyira unom már ezt a szöveget. mintha nem lenne elég régi kocsi is az utakon amikben nincs egy rakás elalvássegítő elektronika. a közút nem versenypálya, a trabisoknak is célba kell érniük egészben. nem minden kocsi tud bevenni egy kanyart tábla+20-al.

egyébként alapjában véve egyetértek a cikkel, felháborító a köcsögség. de ne essünk át a túloldalra, nem feltétlenül csak hiba lehet ha valahol mondjuk 30-as tábla van. demagóg üzemmódban ki lehet számolni plusz hány zebrányi távolságot tesz meg a szuper kocsi míg a vezetője egyáltalán észreveszi hogy valami történt.

a statsztika javuló számaiban benne lehet az is hogy válság van, spórolnak az emberek. nem ülnek kocsiba ha nem szükséges, ahogy az első fél év 10-15%-os üzemanyagfogyaszás csökkenése is mutatja - hacsak nem mindet külföldön pótolják.

szerintem a piros lámpák bekamerázása tuti bevétel lenne. ahhoz még sebességet sem kell mérni, és a büntetés is 100 ezer, nem 30+. rengeteget látok veszélyes piroson ezerrel áthajtókat. legutóbb nyíregházánál a körgyűrű egyik részén 2x2 sávos út keresztezi az ott 2x3 sávos körgyűrűt. én már rég álltam a pirosnál, egy mögöttem később jövő valaki egyszerűen átment rajta legalább 80-al, de inkább 100 fölött.

BP-en a fehérvári úti vásárcsarnoknál mikor a zebrákat védő lámpák pirosra váltanak sokan odalépnek és átmennek, akkor is ha már a zebrán van valaki. minden lámpaváltásnál legalább 100 ezer ft garantált bevétel. és meg is érdemli az aki gyalogosok között piroson megy át.

eszemmegáll 2010.09.29. 19:20:52

@Stock:
Vazz, sz@r világ ez... Nem irigylem őket, a srác elmondta azt is, hogy jobban örülne, ha nem ezt kéne csinálnia és inkább nevelné és fegyelmezné a közlekedőket mint büntetné.
Mondjuk fiatal volt még, valszeg idealista és ezzel a mentalitással nem is fogja szerintem soká húzni a közlekedésieknél. Pedig belőle kéne sok.

Rocko- 2010.09.29. 19:34:23

@CBI: a már ennyire jól "ismered" a környéket: szállító utca. szeretnének onnan ki és be is kanyarodni, plusz a HÉV/busz megálónál zebra is van. emiatt 50.
persz egy valóban működő, nyomógombos jelzőlámpával és egy súlyérzékelős lámpával megoldható lenne, de ilyenre basznak pénzt költeni.
a vasárnapi traffizás valóban hülyeség.

Netuddki. 2010.09.29. 19:49:13

Kicsit túlkomplikáltad a nyilatkozat értelmezését.

Semmi mást nem jelent, mint hogy a főmuftik kiadtak valami intézkedést amire a derék rend őrei magasról szrnak. Mint úgy általában a munkájuk elvégzésére.
Van olyan szabály Magyarországon amit egyáltalán betartanak? BETARTATNAK?

iamnobody (törölt) 2010.09.29. 20:09:24

Mostanában egyszerűen csak kirakják azt a sz@rt(amit gyanítom mostanában szereztek be és biztos drága volt) a felüljáró elé, az út mellé, ők meg a felüljáró alá beparkolnak az ott lévő autók közé. Tehát van vagy 15-20 méter is időnként a kütyü és a rendőrök között, ill. rá se látnak.

Tavasszal motorral, rendszám nélkül fogok érkezni és még nem tudom, hogy simán csak felrúgjam-e a kütyüt, vagy inkább két-személlyel menjek és az utas fogja-e felkapni az út mellől azt a szart, de megtorlás lesz. És a két rohadék meg mehet az örsre és elmesélheti, hogy hogyan "vesztették" el azt a szart és remélem ki is fizettetik velük a felettesek.

Férgek, ott bujkálnak, sunnyognak a bokrok, póznák mögött, hogy megfingathassák embertársaikat a könnyű pénz reményében és semmiképp nem a közlekedés biztonságának fenntartása érdekében.

bda 2010.09.29. 20:10:29

Egyetértek cikkíróval, szerintem is pénzbehajtás az egész. Statisztikáknak nem hiszek sokféleképpen lehet értelmezni a dolgokat.
Azon is érdemes elgondolkodni, hogy a Ladás, Trabis időszakban lakott terülten 60-nal lehetett menni, hol volt ezeknek az autóknak fékhatása egy mai modern autóéhoz?
Én inkább jogsi szerzést szigorítanám meg.+ Mondjuk 3 évente minden autóst köteleznék vezetés technika tréning elvégzésére. Na vhol itt kezdődne a baleset megelőzés. Nálam bukás és jogsi bevonás lenne ha valaki nem tudna megfogni egy megcsúszó autót, meg egy útszakaszt megtenni egy adott idő alatt.

vendriner aladár 2010.09.29. 20:12:07

Én csak annyit fűznék hozzá, hogy kapja be az összes fasszopó rendőr, mivel ez a rendőrség nem értünk van, hanem ellenünk lassan. Nem véd, csak büntet. Akkor meg minek.

Igen engem is megbírságoltak 30-as táblánál vasárnap este nyolckor egy isten háta mögött faluban 54 km/h-val, mivel repesztettem és nem vettem észre a sunyiban mérő szervet! Mi ez, ha nem pénzbeszedés. Újabb szokás, hogy a település végét jelző táblához odaállunk, mert az kurva veszélyes, ha előtte 100 méterrel rálépsz a gázra, főleg ott, ahol csak présházak vannak. Miért nem iskolák közelében mérnek vagy a városközpontban. Ja, hogy ott mindenki figyel a járókelőkre.

Annyit mondok, hogy előbb-utóbb lecserélem a rendszámot eusra, nekem az nem hiányzik, hogy évi 50000 km mellett 50-100e forintot fizessek "úthasználatért".

OFF: mindenki tudja, pláne aki sokat vezet és a munkájához tartozik a napi szintű vezetés, hogy A-ból B-be csak úgy lehet eljutni időben, hogy kicsit sietünk. Sajnos 1 nap 24 órából áll és az emberek nem szeretnek 8-nál többet dolgozni.

iamnobody (törölt) 2010.09.29. 20:13:28

jaah, igen, kell a szlovák vagy angol rendszám, vagy egy lézerblokkoló, mert ez így nem állapot!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.29. 20:22:26

@eszemmegáll: Az a rendőr valami másik bolygóról jöhetett. Ez így lenne a normális.
Viszont a jó része tuskó paraszt, akinek akkor nagy a pofája, ha Suzukist kell vegzálni, de fekete Audit már nem állít meg. Nem hogy bűnözőket kapjon el.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.29. 20:26:42

@vendriner aladár: Avagy mi lenne, ha egy jófée kis pesti utcára állnának ki, és a veszélyes helyzeteket előidéző autósokat kapnák el? Kanyarodósávból egyenesen menők, piroson átmenők, stb., lenne mit csinálniuk.

cso zsi 2010.09.29. 20:33:40

@eszemmegáll: Dettó ugyanez. Kultúrország, hajnal, félig alvó magyarok a "fehérfurgonban", lámpa nélküli indulás a szállásra. Nénósautó kettőt rám nyikkant, angolul kikiabál a jobb egyből a policáj, hogy "plíz kaccsód fő a lámpát", és elporzott. Itthon tán még szondázás is lett volna.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.29. 20:41:50

"Újabb szokás, hogy a település végét jelző táblához odaállunk, mert az kurva veszélyes, ha előtte 100 méterrel rálépsz a gázra"

Kolléganőm ma kapott értesítőt 45ezerről, mert Nyíregy tábla vége előtt nem átallott felgyorsítani 80-ra Tokaj felé.

Fél havi fizetése, van két kamasz gyereke és válik.

Nem érdekes, szabályt sértett. Dögöljön meg. Rohadjon rá a műanyag lakat is.

A cigányokat meg hízlald csak, Állam bácsi, te szenilis köcsög, a kampósorrú geciknek meg tömd csak tovább a zsebét. Majd beadnak a gyogyiba, aztán elzárják a szépen a lélegeztetőgépedet.
Magyarország, én így szeretlek.

vendriner aladár 2010.09.29. 20:43:49

@ColT: Na igen, Ausztriában büntet a rendőr azért, ha nem tartasz elég nagy követési távolságot, ha autópályán folymatosan használod a belső sávot, na de nem minden bokorban! A piroson áthajtás tök jogos, azt most is kamerával büntetik.

Ma is baleset miatt beáll a nagykörút, mit csinál a köcsögje??? Eltúrja a villamossínen, vele szembe jön a rendőr szirénázva, az meg szarik rá. Rögtön elvettem volna a jogsiját a csókának!

zalkapone 2010.09.29. 20:53:36

Nem bántanám felesleges csóri yardokat, megtettétek már előttem elegen, de néha tényleg túlzás, amit csinálnak. Főleg, mikor olyan esetekbe botlok, mint a minap a szomszéd településen. Nagy terepjáró, záróvonalon át bekanyarodik, egyirányú utcába, szembe. Rendőr meg integet, hogy "szevasz józsikám!". Utólag tudtam meg, hogy ez a helyi "vállalkozó" adja a járőrautókba a benzint. Nos, erre mondanám, hogy baszdmeg!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.29. 20:58:42

@zalkapone: Kamerát minden kocsiba.
Hidd el, nem lenne sokáig nagy pofájuk.

zalkapone 2010.09.29. 21:03:32

@sipike78:

Azért az sem vicces, hogy ilyen behajtás után államilag annyi pénzt kapnak benzinre, hogy egy nap max. 15 km-t tudnak menni autóval. Közel 30ezres településről beszélünk.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.29. 21:13:03

Tegnap olvastam, hogy közel egymilliárddal lóg a rendőrség a beszállítóknak.

nem nemsiker_s 2010.09.29. 21:27:10

Iharosberény (SOMOGY) 61-es út keleti kivezető szakasz 30 km-es tábla van kihelyezve, pedig az út kb 60 napja fullosan kész. Amennyire én látom, a padka is rendben.

nem nemsiker_s 2010.09.29. 21:29:19

Az idei évtől azt látom, hogy az összes mérőkocsi fullosan üzemel, tolják a jardok 1000-rel.
Ez nem más, mint az adóztatás egy formája.

henrik77 2010.09.29. 21:32:46

Sziasztok!
Buntetett mar meg Mo-n kozuletek valakit a rendor, mert nem volt a helyszinen az angol autojanak az ervenyes forgalmija?

toncsi64 2010.09.29. 21:33:20

Biztosan sok amerikai filmet néztem a TV-ben, de amikor ilyen szedett-vedett civil autókból mérnek az korrekt ? Úgy értem nincs arra valamiféle szabály, hogy milyen feltételek mellett kell készülnie a fényképnek ? Elvégre az is valamiféle bizonyíték és ahogy lehallgatni, megfigyelni sem lehet akárhogy itt is kellene lennie valamiféle szabályozásnak. Az már csak hab a tortán amikor ezek a (szinte biztosan) nem szolgálati járművek az összes létező KRESZ előírásnak fittyet hánynak. Legutóbb egy szürke Corollával találkoztam az egyik Kecskemét közeli lehajtónál a leállósávban SZEMBEN a forgalommal. Alig hiszem, hogy ez egy szabályos megmozdulás volt, mert amennyire tudom csak a SZOLGÁLATI járművek állhatnak ilyenkor tetszés szerint bárhová...

djhonved 2010.09.29. 21:38:31

Tökéletesen egyetértek a bejegyzés írójával, ráadásul én is pont ezeken a szakaszokon járok nap, mint nap, amik a cikkben is említésre kerülnek.

9 éve vezetek és még engem sem bírságoltak meg soha gyorshajtásért, ennek ellenére - tisztelet a kivételnek -, undorító pénzbehajtásnak tartom, amit Magyarországon baleset megelőző sebességmérés címén végeznek a rend őrei.

Itt szeretném feltenni a költői kérdést, hogy az új M0-s felhajtóinak forgalom elől elzárt részén, a menetiránnyal szemben(!), balesetveszélyesen a szalagkorlát mellé leparkolt rendőrautóból történő traffipaxolás mennyire baleset megelőző fellépés a hatóság szerint?????

Egyrészt, hogy ebben a helyzetben ide kerüljön a rendőrautó, majd innen távozzon, legalább 3-szor kell megsértenie a KRESZ-t, nem is kicsit és durván balesetveszélyesen!!

Másrészről nem gondolnám, hogy egy 110 km/h-s sebességkorlátozású autóútra történő "rágyorsításra" használt egyirányú lehajtón indokolt a 60 km/h-s korlátozás, és végképp nem gondolnám, hogy aki itt 80 km/h-val halad az holmi szabályszegő ámokfutó lenne.

=Daniken= 2010.09.29. 21:49:16

Doki! szenzációs vagy és a cikk is az!!!

1.
3 hete az M3 kivezetőjénél Bp. felé a Hungária előtt közvetlenül. BVSC pálya parkolójából mérnek rendszeresen, a járda szélén van a mérőeszköz, tányérsapkások mellette cigizgetnek.napi szinten látni.50-es tábla.nagyon figyeljetek!!
2.
M1/M7 bevezető, Osztyapenkó. ezen beszartok...A rendőrautó a kifelé és befelé jövő sáv közötti félig elzárt részen áll rendszeresen, a mérőeszköz a kocsi mögött a korláttal egy vonalban. 60-as tábla van, ott, ahol 3-4 sávban is alig férnek el akkora a forgalom, majd röviddel utána (ÖMV kút) 70 és aztán meg egy 70, majd 100...jó pénzbeszedő hely.
3.
A tutit ma láttam a 4-es úton.Monor felől M0-ás/Ferihegy irányába, felüljáró után, lámpa után. 60-as tábla. Hol áll a rendőrautó? a két sáv között van egy rácsos háromszög felfestve, hát azon baszki, helyzetjelzővel, mérő a kocsi mögött méri a Budapestről, M5,M0 felől hazamenőket este 9-kor.

remélem nem lesz meg a pénz év végéig. ha rajtam múlik, tuti nem:-)

=Daniken= 2010.09.29. 21:54:12

@sipike78: és ez nem is új hír.több hónapja lóg nekik, méghozzá úgy, hogy már némelyik alkatrészt sem szállít nekik, amíg nem fizetik ki a tartozásukat.vajon miért nincs jó gumi a motoron? meg miért szar a rendőrautó, miközben ha téged szivatnak 2-3-4 milliméteres gumival, ők meg tükör radiálon?:-D borzalom az egész. gondolom azért a prémiumok csak úgy suhannak.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.29. 21:56:52

M3 bevezető, a BVSC-buszmegállótól még beljebb 1 kis "öbölben" (nap mint nap járok arra, "0" azaz nulla db balesetet láttam eddig a 3 év alatt.)
SZOMBAT ÉJJEL/HAJNAL f4-kor mérnek...
Na ezt mi indokolja? Ha csak nem az az 50es tábla ami mögé a gyökér beáll 2 méterre...ÉJJEL AMIKOR AZ AUTÓ-SŰRŰSÉG KB 3-4 AUTÓ/PERC!
A JÓ QRV ANNYUKAT! AZ ADÓMBÓL CSÉKELŐ SZEMÉT BANDA!

toncsi64 2010.09.29. 22:00:24

@sipike78:

Köszönöm, de a kérdésem elsősorban a NEM SZOLGÁLATI autókra vonatkozott. Mert azt azért nem igazán tartom életszerűnek, hogy a rendőrség tulajdonában legyenek ezek a "tipusidegen" gépek. Ráadásul itt a kommentekben is előfordultak egészen vad modellek is. Tehát az érdekelne, hogy egy CIVIL jármű HATÓSÁGI lesz e attól, hogy benne van a lézeres mérő. Ha igen akkor a sofőr az ablakon kinénózva száguldozhat is mondjuk a síneken ?! :DDD

komikus 2010.09.29. 22:04:52

A 31-es út fele valóban kész,ezért egyszerűen zaklatás ott a 30-as tábla.Ahogyan az új M-O-on is.Nevetséges, hogy 20 méterenként van egy tábla az adófizetők pénzén, azaz az én pénzemen!Legjobban mégis az M3-as Szerencs utcai kereszteződését szeretem a város felé.Múltkor a lomisok a sarkon ott pakolták 3 méterre a lopott cuccokat, a szerv meg bőszen szolgált és védett a trafival.Én nem erre szavaztam!

Mivardi 2010.09.29. 22:05:59

Na figyeljetek: Rendőr ismerősöm a két szemembe bevallotta, hogy ukázt kaptak. Kevés a rendőrség apanázsa, hát be kell szedni a néptől! Attól, akinek a szavazatáért a hétvégén is epekednek! Vagyis csak arra kellesz, hogy szavazz rá, utána mehetsz a retekbe," úgyis agyon kúrunk". Vagy kilövik a szemed, vagy bünti", de nem számít az sem ha kifosztanak. Védelmezni nem érnek rá! Mert leselkednek RÁD úton- útfélen, és gyötörnek. Kommentelhetünk itt jövőre is, változás nincs, mert Magyarországon ma jogászdiktatúra van! Csak kötelezettséged van, és fenyegetett minden pillanatban a hatalom ökle által, egyébként meg szavazz rám! Kapják be! A rendőr egy undorító fajzat, szerintem ehhez egy sajátos lelkület is kell, én nem lennék képes rá , hogy társaimat így szívassam. Még akkor sem ha a hatalom mondja! A Nürnbergi perben a sajátos összetételű bíróság kimondta, hogy a parancs nem elégséges hivatkozás a büntetlenséghez, ezért embereket halálra is ítéltek. Vagyis a normális rendőrnek nem kellene a hatalom parancsát szó szerint vennie, lehetne az lazább is! De ő a BUNKÓ !. A választópolgár lebunkózója.Rohadjanak el.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.29. 22:10:30

Remek statisztikákat tudnak biztos mutatni az objektív felelőtlenség/hülyeség okán és mégis minden áldott hétvégén 6-12 halott az utakon...Akko ez most hogy is van?

www.hirado.hu/Hirek/2010/09/26/08/Egy_nap_alatt_tizen_haltak_meg_az_utakon.aspx

vendriner aladár 2010.09.29. 22:12:00

@nemsiker_s: pont büntettek meg a fent leírt módon egy szürke seat cordobából mértek!

Hurri Kán 2010.09.29. 22:12:48

@Turbék: hülyeség ellen a zobjektív felelősség sem véd meg.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.29. 22:14:52

@komikus:
piktor-viktor megígérte: rend lesz!
Azt, hogy mikorra ugyan nem mondta de a rencsináláshoz már kinevezte Mo. köztudottan legnagyobb maffiózóját...Ezek után miben reménykedhetünk?
A jövő elkezdődött...

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.29. 22:16:02

@gyvy: a rendőri hülyeség ellen tényleg nem...

Hurri Kán 2010.09.29. 22:19:18

@Turbék: arról nem is beszélve. Egyébként néha tényleg nem értem az embereket. Némelyiken látni, hogy csontszáraz úton, napsütésben is zavarja az autó meg a forgalom, és néha meg úgy nyomják esőben, ködben, taknyos úton, mintha kötelező lenne. Jó esetben ártatlan áldozat nincs...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.29. 22:26:11

@toncsi64: Engem sokkal jobban irritál, mikor civil jármű van ugyanúgy becsíkozva, mint a rendőrségi, és nagy mellénnyel cikázik vele valami golyófejű kockaagyú 8 osztályos őrzővédő hülyegyerek.

rcfan 2010.09.29. 22:26:35

Kellene egy erős autós érdekképviselet. Kellene egy olyan jogszabály, mely szerint:

1. autós vezetés közben táblát nem bírálhat felül. Azaz a bírság jár (mint most is).

2. ellenben ha a tábla indokolatlanul volt kinnt, akkor a közútkezelőt 100-szor ekkora bírsággal súlytani, továbbá megbírságolt autósonként további bírságokkal súlytani.

3. nem látható tábla esetén közútkezelőt nagyon erős bírsággal súlytani. Bokor mögötti 40-es táblák kérdése rögtön megoldódna.

RENDET az országba. Autós részről is, közútkezelő részéről is.
A REND ŐREI pedig örködjenek csak a rend felett.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2010.09.29. 22:30:26

az ilyen-olyan kint felejtett korlátozó táblákkal egyszerű a helyzet: éjjel odamenni 1 db villáskulccsal, és lecsavarni, kukábadobni pár km-rel odébb!

dhrbikes 2010.09.29. 22:36:26

4-es elkerülő Bp felé a repülőtérnél. Már nem emlékszem a pontos sorrendre, de 110 az érkező, lemegy 100-90-70-50 megint 70, aztán Bp tábla (=50) majd megint 70 persze nem a BP tábla oszlopán mindezt pár száz méteren belül.

Gratulálok!

hüle 2010.09.29. 22:46:46

"Amióta minden fűszál mögött trafi van, azóta jobban figyelek, na nem a közlekedésre, hanem az út szélére, a bokrokra, fákra, parkoló autókra."

Egyszerubb lenne betartani a megengedett sebbeseget es akkor nem kene a bokrokat lesni!

A 30-as tabla az tenleg gaz de most az idomitasi idoszak folyik (es persze penz is kell) es ha majd 10x megb@sznak min, 300k-ra es kialakul egy egyjajta "pavlovi reflex",hogy amikor tablat lat valaki akkor automatikusan max. annyival halad akkor elerte a celjat,es akkor a rendorseg atcsoportosit majd mashol szedi be a penzt pl a fekete muszakik,fekete gazolaj forrasok,kovetesi tavolsag ellezorzese,iranyjelzo hasznalata a sor hosszu.Bevetel az mindig lesz a balkanon a garantalt.

Mivardi 2010.09.29. 22:46:46

@Turbék: Testvérem, hát erről beszélek,faszt megyek szavazni Piktor- Viktorra,nehogy útközben megbüntessen a "szerve".Sohová sem megyünk, otthon üljünk, igy nincs bünti, de szavazat sem lesz!Tudom, hogy ettől még le leszünk szarva, de minél alacsonyabb a részvétel, annál inkább lesz ok az idegeskedésre.

Pannon Puma 2010.09.29. 23:32:34

szombathely-csorna szakaszon a faluk a kamionokkal kicseszendő 30-as negyvenes táblákkal posztereznek. egyrészt tovább pöfögne a kamion, másrészt nagyobb gázzal gyorsítana a falu végén, harmadrészt azok úgysem tartják be, negyedrészt ennyiből kitehetnék a megtelt vagy a behajtani tilos táblát is. barmok. lobbizni kellett volna az elkerülőért. minden tiszteletem a csornaiaknak, hogy azt a bűzt és mocskot elviselik. sopron hűsége ahhoz képest kutyafsza...

TUDOD, A CSIBE 2010.09.29. 23:38:54

@min: te ne faszkalapozzál senkit mert ahhoz gyenge vagy te szerencsétlen .

TUDOD, A CSIBE 2010.09.29. 23:41:32

Nem vettem észre délután hogy faszkalapozott ez a senkiházi

Pannon Puma 2010.09.29. 23:43:01

csibe, idegeskedni nem kell egy kis faszkalapozás miatt :)

TUDOD, A CSIBE 2010.09.29. 23:46:06

@Pannon Puma: jojo csak a kultúrálatlan paraszt ok nélkül tette.

Egyébként Csorna ismerős meg Kapuvár.. sokat állnak ott.

szgy 2010.09.30. 00:41:18

"OFF: mindenki tudja, pláne aki sokat vezet és a munkájához tartozik a napi szintű vezetés, hogy A-ból B-be csak úgy lehet eljutni időben, hogy kicsit sietünk."

nézte már valaki hogy a száguldással megnyert idő mire elég? ha nem jelentős száguldásról van szó elég 2-3 lámpa és egy kisebb torlódás mondjuk pestre beérve és máris ugyanott van az ember. nem egyszer értem utól BP-en bent a városban olyanokat akik az autópályán jóval 130 fölött száguldottak el mellettem. érdemes néha megnézni az időket és átlagsebességeket indulás-érkezés között valamilyen navigációs kütyüvel.

BP gyorsabb 70-es útjain is sokszor a cikázva előzgetők jó ha 50 m-el vagy egy lámpával előrébb vannak mondjuk a duna plaza - nyugati távon. zöld hullámnál meg kifejezetten akadályozzák a forgalmat ha csak azok miatt kell megállni akik padlógázzal mennek-megállnak a lámpák között. (egyszer egy ilyen stílusban haladó mercis taxis majdnem összetört ui. az egyik lámpánál 60-70-el mentem el mellette mikor váltott a lámpa és ő még egy helyben állt. ezen vsz feldühödött mert centikre körbeelőzött és rájött hogy pont akkor 4 sávval kintebb akar lefordulni, keresztbevágott 4 sávon és leparkolt. szerencsére jobbról előzött körbe a barom így az üres szembejövő sávba nyugodtan át tudtam menni előle.)

gyakorlatilag az ilyen cikázós száguldozós igyekvők szinte ugyanott vannak de még veszélyesek is és a többieket inkább akadályozzák.

Érdekes 2010.09.30. 01:01:48

Fú, micsoda kattintékony poszt kéremszépen.Gratula, khm.Asszem ez már nyílt titok mindenki számára, amit a poszt író is szépen pedzegetett.Persze nagyobb pénzmosásokban,sikkasztásban,dorg,csempészet ETC jóval több lé lenne a yardoknak..dehát, akkor hol maradna a korrupció?Meg amúgy veszélyes is bűnözőket üldözni ám!A 2 műszakban dolgozó szuzukistól sokkal keményebb dolog beszedni, azt a x ezer forintot, mert 50 helyett 60nal ment...No mind1, ez egy ilyen világ sajna.
Inkább mindenki figyeljen a másikra.

Sys 2010.09.30. 01:09:56

Akkor egy dolog: A BVSC pályánál már vagy 20 éve szeretnek mérni. (89-től van jogsim)

A teljesség igénye nélkül:
1: Bp: XIX ker. Sibrik felüljáró után van egy egyirányú Útszakasz az Üllői útig. A felüljárót szeretik befigyelni... Természetesen fák közül. Kérdem én : Ki tolja fel a felüljáróra 50 el??
2: Bp: M1-M7 kivezető "Tacskós" lehajtó: Veled szembe áll vagy néha sem.. 100 at méri...
3: Bp: 4 es főút bevezető Vecsési lámpás csomópont. A Járdaszigetre áll fel és a befelé jövőket mér: mire beérsz 50!!!!
4: Lágymányosi híd Buda felé: a "leendő" kb 10 en éve majd arra járkáló villamosmegállóba beáll és méri a hidat Buda felé
5: Bp XIII Gyermek tár (Lehel út) befelé bokorkommandó
6: Bp: X. ker. Vaspálya utca Liget tér felé Járdára vagy csak le de parkoló autók közé...
7: Gyömrőn kaptak le 40 es táblánál 65 el... nem is láttam ott senkit...

Viszont másik: Tegnap Árpád híd Budáról Pestre a belső azaz a belső sávban megy 45 el... agyam megállt.. hiába villogok hogy menjen ki.. de nem megy.. ha meg jobbról kikerülöm....

Anno kb 2 éve: M0 én siettem egyéb okok miatta.. forgalom alig.. tény és való toltam is neki.. utolért s csak beleszólt a mikivel... " Nem lesz ez egy kicsit is gyorsabb a kelleténél!" aztán elszáguldott...

Rcca 2010.09.30. 01:58:23

a hazai sebességhatárokról, csak annyi, hogy Franciaországban voltam tavaly. Tengerparton, olyan úton, ahol két autó éppen elfér egymás mellett. Jobb oldalt hegy, bal oldalt szakadék alján 30 méterrel a tenger.
40-es tábla, és alig maradtam a sávomban.
Akkor megtanultam, hogy ott a 40, az 40.
De itthon...
Mintha még mindig Wartburg 353, meg 100-as skoda lenne a rulez.

Amerikában a balesetek x százalékát az okozza, hogy elalszanak az emberek, metr olyan lassan mennek

zeugma 2010.09.30. 02:38:20

Azt szeretem még, amikor azért tesznek ki 30-as táblát, mert "rossz az út minősége". Természetesen semmiféle szándék nincs az adott útszakasz belátható időn belüli kijavítására, viszont a sebességkorlátozással elejét vették a kitört kerekű autósok pereskedésének: ők kitáblázták...

Aztán ezeket a helyeket hamar megtalálják a sündőrök is, és kiállnak lézerpuskával kalapozni.
Ja,hogy közben közlekedni nem lehet? Az meg kit érdekel? (Aki számít, az úgyis kék villogóval közlekedik nagy fekete autóban...)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.09.30. 03:29:30

@=Daniken=: Na ez az, hogy kurva sokar behajtanak, és a nagy lóvé nem látszik meg sem a rendőri fizun, sem a cuccaikon... OK, utálom a rendőröket, de többet érdemelnének, hiszen az utcai rendőr munkája veszélyes. És a járműveiknek is ugyanúgy meg kell felelniük az előírásoknak, mint másé.

Na persze így már elvárható is lenne a hatékony, gyors, emberi hangnemben történő munkavégzés tőlük.

klacus 2010.09.30. 07:52:38

Az M6-os autópálya annyira veszélyesre sikerült, hogy 30 km-ként kell ellenőrizni a sebességet. Sokszor forgalommal szemben áll a paraszt, a kihajtó után, az elzárt területen.

Bezzeg amikor reggelizni megy a szerv akkor lakot terülten belül jelzés nélkűl is 80-al tép, mert bezár a lángosos. Erről ennyit. Szemét banda, nem tudsz velük mit tenni.

klacus 2010.09.30. 07:55:55

A legjobb az autópályán kint felejtett félsávos szakaszos elterelés, hétvégére. 60-as tábla ember sehol, domb mögött trafi. Tényleg nem szándékos.... Az ilyen rendőri vezetőket borsodba kellene irányítani körzeti megbízottnak, valami rezervátumba...

komikus 2010.09.30. 08:10:12

Persze,ha hétvégén a kábszer értékesítési pontokon (diszkó) ellenőriznének,biztos kevesebb lenne a baleset.A 31-es utat az én pénzemből nem fejezik be már fél éve.Kétszer kellett lengőkart cserélnem,akadályoz a haladásban és még mér is 30-nál a pénzemen.Egész Gyömrőre miért rak ki 40-es táblát?Lassan biciklivel is bemérnek a lejtőn lefelé.

Motordoktor 2010.09.30. 08:23:24

@komikus: Gyömrőn talán nem mindenhol kellene 40 km/h, de én is utálom, hogy 70-nel mennek ott a teherautók, ahol a kapukból (udvarokból) szinte az aszfaltra kell kitolatni. A tökéletlen majom ezt nem nézi, csak tolja neki 60-70-nel...

záporjózsi 2010.09.30. 08:29:34

@Sys:
1.: én.
2.: Mérje. De inkább tolná ki a külsőbe a sok középsőbe született tetűt.
3.: Az a jobbik eset, mert akkor látszik. De ott az 50 kb. 300-400 m hosszban érdekes, akkor épp kell is.
4-5.: És? Mérjen.
6.: Na itt esetleg lehetne kidobni egy 60-as táblát, de a busz miatt necces.
7.: A Gyömrőin kevés fix 40-es van, így valami oka csak lehetett, hogy kitették. A 65 meg n.c.
+1.: Miért nem lehet jobbról előzni az Árpád hídon?
+2.: Szerintem korrektek voltak - ilyen is van.

@zeugma: A szándékot forintban mérik. Na az tényleg nincs.

@szgy: Bizony! A zöldhullát meg kellene tanulni használni - na meg együtt közlekedni.

@Pannon Puma: Már elkezdték a 86-os fejlesztését, az új szakasz Szombathelynél 110-es, remélem a többi is ilyen lesz.

@dhrbikes: Azért nem a Bp tábla oszlopán van, mert akkor teljes Bp-re érvényes lenne.

záporjózsi 2010.09.30. 08:36:52

@Motordoktor: Van az országban 20-as falu is, igaz, a nagyon szűk utcás, nagyon védett rész után feloldják - nemileg szabálytalan táblázással.

@komikus: Gyömrő azért 40, mert az önkormányzat villantani akart a lakosoknak.

@szgy: Nem az autóútra kell 60-nal felhajtani. A felhajtón kell 60-nal közlekedni. Ha a macisajt vonalában 60-ról gyorsítani kezdek a nem éppen túlmotorizált járművemmel, akkor is legalább 100-ra fel tudok gyorsulni a gyorsítósáv végéig. Az pedig már a 110-es úton van. Ilyen alapon a 30-40-es felhajtók (kb. 50-70-nel lehetne karcosan bevenni) sem lehetnének korlátozva.

papugaja 2010.09.30. 09:39:08

Ma reggel 3/4 9-kor egy sötét civil Astra mért az M43 lehajtóján, itt:
maps.google.hu/maps?q=46.293198,20.073592&num=1&t=k&sll=46.293356,20.07362&sspn=0.002658,0.004823&ie=UTF8&ll=46.293356,20.073282&spn=0.002658,0.004823&z=18
A műszaki sávban, a menetiránnyal szemben állva tette ezt.
Tisztelettel megkérdezném az illetékeseket, hogy hogy a faszba került úgy oda, ki engedélyez ilyet???

fandras 2010.09.30. 09:45:49

Emberek csináljon már valaki egy oldalt/blogot, ahol ezeket az extrém tejelő helyeket lehetne jelölni. Aztán ezt egy térképen megnézni.
Ja én is hosszáteszek egyet, aki ismeri a környéket tudja:
2-es főút, Rétságról kivezető részén sacc/kb 35%-os emelkedő van, a városnak rég vége, de a tábla persze fent van az emelkedő oldalában. Ennek a partnak indulj neki 50-el!!!
R*dt, g*ci tejeltető banda!!! Az ba*ott nagy emelkedőn mentem 50 helyett 73-al és egyből 30K! Nem figyelmeztetés 5K-val!!! Azért mérlegeleni kellene, mert ha egy óvoda mellett csinálom ugyanezt, akkor beválllom a 30K-t, de így! An*ok p*ját!

Ez annyira dühítő! Van 3 gyerekem, mindíg figyelek a forgalomra, gyalogosokra/gyerekekre és akkor ilyennel szivatnak! Esküszöm fel kellene őket valahogy jelenteni!
na fáradt gőz lement, ennyi, üdv.

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.09.30. 09:54:05

Egy mókás kis érdekesség :D
(Persze nem vágom, hogy igaz-e, vagy van-e valóságalapja)

Egy 70 km/h Max. sebességű útszakaszon, 250 km/h sebességgel radarba

futó autós védőbeszéde a bíróságon :

"Tisztelt bíróság, valóban láttam egy fehér alapú, kör alakú táblát,
amiben a 70-es szám volt, de nem volt semmilyen mértékegység mellette.
Ahogy önök is tudjak, az 1837. július 4-i törvény kötelezi országunkat
a metrikus mértékegység használatára. Továbbá az 1961. május 3-i
65/501 számú törvény kimondja, hogy a hosszúság mértékegysége a méter,
és az idő mértékegysége a másodperc. Én el sem tudom képzelni, hogy a
Belügyminisztérium nem tartja tiszteletben a Köztársaság törvényeit.
Tehát logikus, hogy ha nincs odaírva a mértékegység, akkor a sebesség
alapértelmezés szerint m/sec-ban értendő. A 70 m/sec maximális
sebesség, megfelel 252 km/h-nak. A rendőrök azt mondták, hogy 250 km/h
sebességgel
autóztam. Nem is vonom kétségbe a rend őreinek pontosságát. Tehát
2km/h sebességgel a sebességkorlát alatt voltam. Így tisztelettel
kérem a bíróságot, hogy adják vissza a jogosítványomat, amit egy
sajnálatos tévedés folytán vettek el a rend éber őrei."

Hoppá!

A magyar KRESZ-ben (1/1975 KPM-BM rendelet) sincs mértékegység, csak
az, hogy "sebesség", ami így logikusan m/sec-ot jelent!

Másik baki a KRESZ-ben a biztonsági öv, amire csak annyi előírás van,
hogy be kell csatolni, de az nincs ott, hogy az ember előtt, vagy
mögött kell becsatolni!

Grifter 2010.09.30. 10:04:44

@záporjózsi: Ha ezt a falra érted, akkor ugye ketté választandó a nagykörösi esetében: Van az a rész, ahol fal/kerítés ill. kb lakatlan helyek vannak (bár annak is megvan a maga varázsa, ha vki mondjuk latyakos téli időben ott vár buszra vagy ahhoz sétál éppen), vagyis a külső fele ÉS van az a rész, ahol már a 4-5 emeletesek állank és az előtte játszó gyerek most még lazán kirúgja a labdát az útra és fut is utána gond nélkül.

cso zsi 2010.09.30. 10:07:15

@záporjózsi: "Azért nem a Bp tábla oszlopán van, mert akkor teljes Bp-re érvényes lenne."
Ha a helységnév alatt van. Fölötte, vagy mellette elhelyezve már nem lenne problémás.
Egyébként meg nem oda kell tenni a helységnévtáblát, és a probléma meg van oldva. Mint a gyorsforgalmin, ahol azzal engedik a 90-et, hogy elején-végén lak.ter. vége/kezdete tábla van, néhol korlátozással. A közigazgatási határt úgyis a zöld vagy barna alapú táblával szokták jelölni, ami nem befolyásoló a sebességre nézve.

cso zsi 2010.09.30. 10:09:24

@kamionmentés: Ez húsz éve is baromság volt. Aki ezt leírta, nem járt Kresz tanfolyamra, ahol azzal nyitnak, hogy minden mértékegységet külön feltüntetnek (tonna, méter a súly-, és magasságkorlátozáshoz), kivéve a sebességet, ami evidens, hogy az adott ország mértékegysége szerinti km/h, vagy mérföld/óra.

cso zsi 2010.09.30. 10:25:05

@kamionmentés: Azt az "apróságot" meg ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy az illető mivel méri a m/s-t? Mert a kilométerórája nem m/s-ben mér.
A biztonsági övet sokan nem ia maguk, hanem az üléstámla mögött kapcsolják be, hogy ne csipogjon.
Igen, mindenkinek van egy ismerőse, aki hallotta, hogy láttak valakit, aki mesélte, hogy attól maradt életben, hogy nem volt bekötve.
Ezeknek kívánom, hogy a szélvédőt fejeljék ki, nyársalja fel a kormányoszlop, vagy a hátsó ülésen ülő cimborája feje zúzza szét az ő fejét, miközben megúszhatták volna autótöréssel.
Kételkedőknek van pár videó a neten, ahol bemutatják, hogy a hátulról meginduló néhány dekás-kilós tárgyak mekkorát zúznak, akkor egy saccra 80 kilós ember milyen rombolásra képes, ha az ütközéstől megnő a mozgási energia és/vagy a tehetetlenségi tömeg.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.30. 10:28:48

@kamionmentés: Sajna, benne van. (km/óra formában)
"Az utasítást adó jelzőtáblán és a járművek forgalmára vonatkozó tilalmi jelzőtáblán, a kötelező legkisebb, illetve a megengedett legnagyobb sebességre utaló felirat a sebességet km/órában határozza meg."

A biztonsági övvel kapcsolatban is ott van a megjegyzés: "olyan járműben, amelynek üléseit biztonsági övvel szerelték fel, az ülésen utazó személynek a biztonsági öv becsatolásával kell magát rögzíteni". ha magad mögött csatolod be, nem rögzítetted magadat.

A bukósisak viszont necces:
"motorkerékpáron és segédmotoros kerékpáron utazó személynek becsatolt motorkerékpár-bukósisakot kell viselni"

Hogy melyik testrészen, az szabadon választható. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.30. 10:31:55

@cso zsi: Asszem, egy honfitársunk vetette fel az ötletet, hogy a sebességmérő m/secben is jelezze a pinanyalatnyi sebességet, mert az jobban "átjön" az egyszerű júzernek, hogy egy másodperc alatt mennyit is halad a járművel. Készítette is házilag gyártott kis tárcsát hozzá.

Érdekes 2010.09.30. 10:43:03

@sipike78: Jaja én is láttam...Egyébként nemzetközi SI mértékegység km/h bár nem tom, a kresz elején ezt megemlítik-e, mert akkor tényleg mókus/perc-et is bele lehet beszélni a táblába.

eszemmegáll 2010.09.30. 10:45:46

@papugaja:
Imádják ezt a szakaszt, vigyázni kell!
Rendszerint oda állnak, lehetőleg sötétben a holló vájja ki a szemüket, szemben a műszaki sávba lekapcsolt lámpákkal, (vagy a forgalomtól elzárt terültre) - állítólag most már ezt is szabad nekik.
Ami viszont még nagyobb kiszúrás: ugyanez, ugyanitt a másik irányba M5 felé!
felhajtasz M43-ra, gondolod végre sínen vagy, 130 és hajrá, aztán hirtelen jön egy értelmetlen 100-as nem tudod miért, ellenben pár kilométerrel odébbról a felüljáró felől az egész egyenes (természetesen csak szemből és a műszaki sávból!!!) lézerrel prímán belőhető. És minő meglepetés be is lövik! Észre se veszed, az út majdnem nyílegyenes, (itt aztán mögüled se jön senki, mert se Tisza híd, se M43 ugye nincs még) és hopp, 30K-d már a zsebükben... Te meg vakarod a fejed, hogy ezt most miért is?

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.09.30. 10:47:06

@cso zsi:
Mivel így kezdtem a kommentem:
"Egy mókás kis érdekesség :D
(Persze nem vágom, hogy igaz-e, vagy van-e valóságalapja)"

Ezért nem vágom, hogy mi ez a fene nagy felháborodás. ;)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.30. 10:51:54

@Érdekes: Nem lehet belebeszélni, mert ott van a szövegben, hogy km/óra!!!!

Bár, ha sztárügyvéd védi az illetőt, még azt is kihozza, hogy tulajdonképpen a Föld egyre lassuló forgása és a világegyetem tágulása is közrejátszott a sebesség kiszámításában. :)

AMúgy van olyan gyári hibás (?) tábla, amire rányomták, hogy pl. 40 km (piros karikában). Na, arra már lehetne pitykét varrni.

cso zsi 2010.09.30. 11:01:52

@sipike78: Nem kétlem, hogy érthető a városban 13.888889, a közúton 25, autóúton 30.555556, autópályán 36.111111 m/s előírt max.seb.
Talán még a követési távolságot is képesek lennének betartani az emberek.

cso zsi 2010.09.30. 11:04:51

@kamionmentés: Nincs felháborodás, kb, évenként előkerül a net jóvoltából ez a "humor".
Mint minden nagysikerű horror, vagy kalandfilm esetében, a kiindulási alap mellőzi a valóságot, viszont arra építkezve következtetéseket von le, megállapításokat tényként közölve.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.30. 11:06:41

@cso zsi: nyugodtan kerekíthetsz három tizedes jegyig :)

Harcimaci 2010.09.30. 11:28:17

@Kerti Gábor: magyarországon legális a használata:D

pimpike_ 2010.09.30. 13:05:23

@szgy: "BP-en a fehérvári úti vásárcsarnoknál mikor a zebrákat védő lámpák pirosra váltanak sokan odalépnek és átmennek, akkor is ha már a zebrán van valaki. minden lámpaváltásnál legalább 100 ezer ft garantált bevétel. és meg is érdemli az aki gyalogosok között piroson megy át. "

Ismerem ezt a helyet. Minden nap itt fordulok balra a Fehérvárira.
Miután az egyenesem menő sávok pirosra váltanak, a balra kanyarodó AKKOR LESZ ZÖLD . A SOK SZÁJBABASZOTT GYALOGOS MEG SIMÁN ELINDUL MINT A BÍÍÍÍRAKAAAA!
Mert a csürhe BASZIK RÁ hogy a gyalogátkelő még PIROS, CSAK azt nézik , hogy az egyenesen menők lassítanak mer'nekik mán'... piros akkor gyerünk!

Tecciktudni hát így van ez.
Sok sok 100eztet lehetne minden lámpaváltáskor legombolni a GYALOGOSOKRÓL!

Blaze_G 2010.09.30. 13:42:35

a kint felejtett táblákat is összeszedhetné valaki ...

zeugma 2010.09.30. 14:56:12

@Blaze_G: Leginkább valami színesfémgyűjtő ismerős.

vendriner aladár 2010.09.30. 15:33:47

Mai sztori: megyek 50-nel békésen, kikanyarodik elém egy dobozos autó. Mondom megelőzöm, épp elhagytuk a záróvonalat, sima ügy, már előzöm is. 200 m-rel odébb int le a rendőr, hogy fiacskám az biza záróvonal volt, sőt forgalomtól elzárt terület. Mondom direkt megnéztem, nem mentem át. Erre a csóka, jól van akkor menjünk a dobozos után és hozzuk vissza, majd ő megmondja, ha én nem ismerem el. Mondom legyen. Szerencsémre vagy nem is tudom az előtte mérő százéves astrából kiszól a pali, hogy valaki murva gyorsan hajtott, gondolom ő nagyobb hal volt, nyomás utána. Szóval azt mondja a csóka, hogy mehetek... WTF pénzbeszedés

gigabursch 2010.09.30. 15:56:09

@kamionmentés:

Tévedsz!

2010. jan. 1-től benne van a mértékegység is, úgyhogy ebben ne bízz.

gigabursch 2010.09.30. 16:02:23

@sipike78:

Az a tábla a KRESZ-ben jelenleg(!) nem szerepel,(régen szerepelt), ha olyannál kapnak le, visszamész, lefényképezed, megfellebbezed a döntést és jogszarűtlen körülmények közötti egyéb vivves dolgok miatt eljárást kezdeményezel a zsandárokkal szemben.

A bíróság kénytelen feloldani a bírságot, lévén megalapozatlan.

Pesze az óthoz mértg sebességet azért tartsd be. mert ha 83-mal mész lakott területen, akkor azért az 50 kmph túllépéséért még megalapozottan nyomják fel a hátsódba az análintrudert

gigabursch 2010.09.30. 16:04:58

lófasz ebbe a szar billentyűzetbe

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.09.30. 17:15:13

Lelki nyomorék banda, még 500 kommentet se tudtunk összeajvékolni mostanáig... :)

Nálunk mai termés: másik kolléganőmet lepték meg egy 30ezres lakott településtáblás művészfotóval.

Csak tudnám, hová fogjuk tenni azt a sok hullát.

záporjózsi 2010.09.30. 19:58:58

@cso zsi: Szerintem csak kb. 90%-ban van igazad. Van egyfajta "senki földje" Vecsés és Budapest között. El tudnám képzelni, hogy legalább a vecsési 50 végéig kitolják a Bp táblát, akkor nem lenne gond. Emellett jó kérdés, hogy a lakott terület kezdete táblával azonos oszlopon mit és hogyan helyezhetsz el. De jelenleg valószínűleg ez az egyetlen szabályos kitáblázása a dolognak.
Viszont ha arra gondoltál, hogy sima lakkott terület kezdete tábla (fatornyos falu) egy külön helységnév-táblával, majd utána nincs lakter vége és csak a Bp helységnév van kitéve, akkor teljesen egyetértünk és megoldás lehet.

@sipike78: 1975. előtti táblák? ;)

@Grifter: Nem tudom, mennyire szoktak ott játszani, de igen, a kifutó gyerek veszélyes. De az a Hungárián is az...

@pimpike_: Hungária-Thököly ugyanez.

cso zsi 2010.09.30. 20:40:34

@záporjózsi: A "fatornyos falu". és a fehér alapon fekete betűkkel kiírt helységnév tábla azonos értékű.
s) „Lakott terület kezdete” (131., 131/a., 131/b., 131/c. ábra):
t) „Lakott terület vége” (132., 132/a., 132/b., 132/c. ábra):

http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_28kor$AW$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_28kor$AZ$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_299_97500001$BKPM__21_28kor$AAA$BBMP_0.png

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.09.30. 22:36:28

Tisztelt Oberling József úr!

Azért remélem felhívhatom a figyelmét egy notórius parancsmegtagadóra:

Nyíregyházán, a Sóstóhegyi úton egy szürke színű "civil" Seatból kb. 3 hete minden nap mérik a sebességet, egy családi ház autóbejárójához (!!!) felállva.
Jómagam 7 éve járok minden nap arra, de még egy koccanásos balesetet sem láttam a vonatkozó útszakaszon. Vajon ez mitől baleseti gócpont?

Segítek:
Szerintem attól, hogy nyíregyházáról kifelé jövet "eltűnt" a lakott terület végét jelző tábla, így rutinból sok autós esik abba a hibába, hogy egy éles balkanyar után fel bír gyorsítani az adott szakaszon akár 70-ig is. (Ismétlem: mindenféle balesetet elkerülve, 7 éve...)
Persze, az már csak hab a tortán, hogy NINCS "Nyíregyháza vége" tábla, viszont VAN "Nyíregyháza-Sóstóhegy" kezdete.

Klassz ugye, tisztelt Oberling úr?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2010.10.01. 08:33:21

@kamionmentés: És arról mi a véredényed, hogy a Sóstóhegy vége tábla még sehol nincs, mikor már ott a másik, hogy Üdvözöljük Kótajban? :) És aztán jön a Sóstóhegy vége. És 70-es sebességkorlátozás stb. Az útépítéskor meg végig 30-as...

vakrep 2010.10.01. 09:37:47

alapvetően én a 30-as és 40-es táblák létjogosultságát sem értem
pl budapesten a körúton végig mehetek 50-el a gyalogosoktól 2 méterre szűk sávokban menekülőhely nélkül, de a külterületi építkezés mellett nem,
én ezt nem értem

Zsuppim 2010.10.01. 14:27:36

Mai morzsa: Zalaegerszeg, Balatoni út sportcsarnok felőli oldala. A városból kifelé tartókat mérik a felüljáró előtt, lámpás irányítású kereszteződésben, ott ahonnan kb 300 méterre van a 70-es tábla kirakva, megjegyzem hogy ez az utolsó lámpás kereszteződés a városból kifele tartva . Gondolom a közlekedésbiztonság szempontjából kritikus hely lehet ez most éppen, hisz működik a jelzőlámpa és a bátor 60 kilós egyenruhások nem a járdán, nem is a külső sávot elfoglalva mérnek, hanem a járdán belül oldalról egy fenyőfa takarásában,bebújva egy fűzfa alól kamerázzák péntek 13:00-kor a városból kifelé tartókat!!!!!! Én tudnék nekik sokkal jobb munkát: adnék kamera helyett lapátot a kezükbe és betömködhetnék a városban már százasával megszaporodó goromba nagy lyukakat, vagy ha megrögzötten ragaszkodunk a közlekedésbiztonsághoz, akkor húzzanak le a több hónapja szétmart Alsónemesapáti útszakaszhoz, és figyelmeztessék az arra közlekedőket, a legmélyebb,futóműkárosító felmarásokra, ha már az útépítő nem hajlandó kitáblázni az aktuális felmarásait sem!!!

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2010.10.01. 20:15:24

@sipike78:

Hát igen.
De amit én írtam, ott is érdekes, hogy a Nyíregy felől mégy Sóstóhegyre, van Sóstóhegy kezdete, viszont az út másik oldalán, nincs Sóstóhegy vége... kész káosz.

záporjózsi 2010.10.02. 09:04:26

@cso zsi: Ez eddig is tiszta volt. Viszont ha nincs vége, akkor nem kell korlátozni 70-re, majd utána megint 50 a tábla miatt és utána felelmelni 70-re. Egyenértékűek, de a fatornyos falu jobban használható.

@vakrep: Az útfelbontásnál munkavégzés folyik, igen váratlan események történhetnek, valamint pl. nincs meg a szükséges sávszélesség. Emellett előző nap még nem volt ott és a világ fejlettebb helyein következő héten sem lesz már ott.

jmakri 2010.10.02. 20:42:30

Én nagyon nem hiszek a véletlenül kint felejtett táblákban....esetleg 100-ból 1...
Egyébként velem együtt a legtöbb ismerősöm is ma már szinte csak a sebességkorlátozó táblákat nézegeti, a többi egyre érdektelenebb. Felénk elég sok útszakaszon jellemző pl. az 50-70-50-70-30-70-50 táblasor, pár száz m-en belül persze. Egy ideje én is már csak beállok 50-re, csak a 30-nál lassítok.
Azzal egyetértek, hogy elég macerás városon kívül több km-t 30-60-al menni, de mit tegyek, tuti ott lihegnek a buxusban valahol...
Akkor már miért nem vezetik be ami Brüsszelben van? városban 30, kívül 50, sztráda meg 80 és kész....

cso zsi 2010.10.02. 23:00:40

@záporjózsi: Akkor most egyről beszélünk, vagy el, egymás mellett?
Lenne az úton 70-60-50, majd a jelzőlámpánál Budapest, a lámpán túl megint 70.
Így csak kaszáló.

záporjózsi 2010.10.04. 09:11:12

@cso zsi: Szerintem egyről, sőt, kb, ugyanazt is mondjuk. Én azt kívántam leírni, hogy hogyan oldható meg szabályosan, hogy a jelenlegi Vecsés tábla utáni jelzőlámpától a ferihegyi ipavágányig szabályosan lehessen 70-nel menni. Ahogy az már máskor kifejtettem, a Vecsés tábla és a lámpa között az 50-et indokoltnak tartom, sőt, jelenleg az utána lévő különszintű (alul 2 körforgóval) elején kezdődik a 70, amiben szintén van némi ráció. De az, hogy a Bp táblától a 70-es tábláig 50 legyen az egyértelműen indokolatlan.

GTi 2010.10.04. 20:14:00

Szerintem az is vicc, hogy a mai technikával 80 km/h-val lehet menni utánfutóval az autópályán. (Be is mértek 105-el...), a cikk írója szerint ez a megengedett sebesség Csehországban 110km/h, akkor nálunk miért csak 80???
Ki látott már sűrűn beépített lakótelepen, 30km/h-s táblánál óvodák és iskolák közelében háromlábút? Bevallom én ilyet utoljára még a régi rendszerben láttam. (és nem is 3lábú volt, hanem 2lábú élő... :)) Vagy zebrák környékén rendőrt bünetetni ki látott, mert nem állt meg az autós a közeledő gyalogosnak???

nikó 78 2010.10.05. 21:02:13

Amikor életbe lépett az objektív felesősség "intézménye",én speciel,valahol örültem is.A normális, ésszerű határokon belül közlekedő emberben kiverte a biztosítékot, a sok ESP-s védőangyallal felvértezett szuperbarom.De tény és való áttestünk a ló túlsó oldalára,mint mindíg.Most már lehet 160-alatt közlekedni az autópályán úgy,hogy nem jön a seggemben villogtatva a baromarcúja,viszont elképesztő méretű,a hivatalos sebeséghatárra,de inkább alá beállított autós.A többség képtelen rászámolni,azt 10%-ot, amit még büntetelenül meg lehet tenni.
süti beállítások módosítása