Muszáj-e minden öreg verdát megmenteni?

  2010. április 28. - Csikós Zsolt Címkék: minden szart nem kell megmenteni

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Ami pedig el akar porladni, azt hagyni kell, hadd porladjon. Másnál. Ha nem egy Ferrarilamborghini, akkor lesz még olyan jobb is.

És így az, ami megmarad, előbb-utóbb tényleg többet is ér. Már ha valakinek számít a befektetés is, és nem csak a pénzszórás egy zseniális formájaként kezeli a veteránautózást.

Mai cikkünk blogposztja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr421958450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.28. 23:22:51

@UltimateUbul:
azt mondja meg nekem valaki, hogy mióta az európában forgalmazott toyoták zömét angliában gyártják, miért romlott a minőségük?
Azonos szerszámokon készülnek azonos technológiával és mégis volt különbség a japánban készült tesójához képest.
Miért van ez?

Shadowbull 2010.04.28. 23:24:51

@Csikós Zsolt: A benzin-direktbefecskendesnek altalanos jellegu prblemaja nincs, ettol nem lesz kisebb a varhato elettartam.

sb

Csikós Zsolt 2010.04.28. 23:24:54

@Csumpi Hálidéj:

Én meg mindet, mindig felírtam. Valahol még az első 500-as Fiatom költségei is megvannak 86-ból. :-)

Shadowbull 2010.04.28. 23:26:45

@Csumpi Hálidéj: Miert, romlott a minoseguk?

Ismered a gyari statisztikakat?

sb

Csikós Zsolt 2010.04.28. 23:26:59

@UltimateUbul:

1989-91 óta javul ám...

@Krisi:

Mustangunalom - akkor E-Type?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.28. 23:27:31

@Csikós Zsolt:
Grafomán vagy. Ennyi.
Így van ez rendben, ez a munkád.

G.Atti 2010.04.28. 23:28:44

Nekem tetszik a cikk,és igazából sok dologban magamra ismerek Zsoltban.
Van benne egyyan szempont is ami miatt mégis kinyílik a bicska a zsebemben.
Az érzelmi alapot nagyon fontosnak tartom,de kevés szó esik róla!Mert igazából azok keseregnek ,és keresnek vevőt az öreg romoknak akiknek leke van csak pénze nincs..érzelemből teszik ezt,és ész nélkül.Na ez viszont már baj!
Magamt nyugtatgatom ,mert belefogtam egy igazi ritkaságba,de nemtom mikor lesz vége.Az országban nemigen tudok még egy Renault 21 Turbo Quadrá-ról,és azzal küzdök évek óta.Tavaly kilakatoltattam,olaszországból hozatott ,álltalam kibontott küszöbökkel,de azóta még a fényezőhöz sem tudtam elvinni,mert megadta magát a motor és a turbója is cserés....fogy a türelmem,és lassan gyűlik a pénz is.
Ennek ellenér a másik két kocsink közül az egyiket így 20 évesen is kihajtom a világból,mert az arra teremtetett,és a nejemét(amit pedig kintről ujíttattunk be,mert itthon csak szakadtak voltak) is magam ápolom mert annak szintén lelke van(csak a nőknek nincs a kocsikhoz).Tudatosan kell kocsit venni,de sajnos ezt nemsokan teszik!A globalizált világ ezt ölte ki az emberekből.Ha az autó nem fogyasztási eszközzé alacsonyodott volna le akkor szinte az összes lepukkant,és haverok álltal ajánlgatott öreg verda otthonra lelhetne.Szóval ez egy eléggé komplex téma,nem is fér bele pár sorba boncolgatása...csak én fejezzem be a 21-est mielött túl drága lesz a benzin!!!

Rocko- 2010.04.28. 23:30:17

a kérdésre a válasz: nem, mindent nem.

de a cikkel egyetértek, érdemes a történelem minden szeletéből raktározni egy kicsit.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.28. 23:32:42

@Csikós Zsolt: "A W118 egyébként W116, te, csőlátású :-)))" Jóvannabameg, napok óta nem tudok úgy számsort leírni, hogy ne legyen benne nyolcas is.
Rendben, elnézést, nem felszólítalak. Léciléccilécciiiii! Polírozzad meg ERÁt! Lécciléccléccíí! Átmegyek, segítek! Léccilécciléccííííí! Amióta ültem benne, minden alkalommal, mikor valamilyen oknál fogva eszembe jut a zőccségesed, fizikai fájdalom tör rám, hogy egy kis wax sincs a kocsid fényezésén. Egyszerűen muszáj terrorizálnom téged evvel a dologgal. Ugye megérted?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.28. 23:35:04

@Shadowbull:
Szervizből származó információk alapján.
Mikor a 90-es évek végén áthelyezték a Carinák gyártását Angliába, a szerelők panaszkodtak, hogy nem ugyanolyan a minőség.
Ennyit tudok a dologról, meg annyit, hogy muteromnak (angol) corollája van és 8 évesen nincs vele semmi baj 120e-nél. Várom az infőkat, ha vannak. Csak kérdeztem.

Virago_1000 2010.04.28. 23:35:09

@Csumpi Hálidéj:
"Azonos szerszámokon készülnek azonos technológiával és mégis volt különbség a japánban készült tesójához képest.
Miért van ez?"

Hat mit gondolsz? Totalisan eltero kulturaju nep, eletfelfogas... sohasem fogjak elerni a japanban gyartott autok szintjet.

@Shadowbull:
Ugye hallottad ezt a mondast: "Csak azoknak a statisztikaknak hiszek , amit en hamisitottam."

Dennis01 2010.04.28. 23:35:47

@Csumpi Hálidéj: Azt hiszem te irtad a Moszkvicsoddal kapcsolatban, hogy az emberek sokszor odajonnek hozzad beszelgetni a kocsival kapcsolatban. Legutobb jottem ki a boltbol, latom, egy oreg szivar nezegeti a Minit. Odasetalok, nyitom az ajtot, hapsi meg mondja: "Szep az autod, ilyenen tanultam meg vezetni 61-ben." A muhelyunkben a garazsmester mikor megtudta, hogy Minim van, egybol mondta: "Dennis, kepzeld a szuleim elso autoja egy Mini volt 64-ben. Azert jo ilyeneket hallani..

mlt3 (törölt) 2010.04.28. 23:37:18

@Virago_1000: Megis mi a fasznak hamisitana egy autogyar a sajat belso hibastatisztikait? Hogy onmagat szopassa?

Virago_1000 2010.04.28. 23:37:34

@Csikós Zsolt: E-type unalom, hat akkor Mini? VW bogar?

Dennis01 2010.04.28. 23:39:38

@streetsta: Jo kis Turtle Wax, mennyit elbibelodok, mire vegzek a kocsival, es jonak itelem meg a poliozas minoseget... :)) Aztan eszreveszek egy potty feherseget a leghulyebb helyen, fogom magam es megint attorlom az egesz kocsit. De annal szebb latvany nincs is, mikor a kocsi lemosva, kipolirozva, kitakaritva all a napfenyben.. Belul imadom, mikor melegebb idoben olyan regi auto szag van benne...

Dennis01 2010.04.28. 23:40:52

@Virago_1000: A Mini itt Angliaban unalmasnak mondhato, de ne feledd, otthon szazadannyi sincs beloluk...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.28. 23:42:20

@G.Atti:

Mostanában több olyan ladát láttam, ami patent állapotban volt és mégis szétszedték, mert nem akadt rá vevő. Ha valaki elszánt még megmenthet magának egy szép állapotú 2105-öst, 07-est, vagy szép szamarát, mert van belőle bőven.
Múzeumi példány kevés van, de használható, eredeti darab elég sok. Több, mint ahányan ilyet akarnak (még).

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.28. 23:45:25

@Virago_1000:
Értem én ezt, de ezeket főleg gépek rakják össze, az emberi kéz ritkán érinti.

bíp-bíp (törölt) 2010.04.28. 23:51:18

"Ergo: akinek nem kenyere az árnyalt gondolkozás, kérem, ezt a cikket ne olvassa el."

űűű... :D

G.Atti 2010.04.28. 23:51:56

@Csumpi Hálidéj: meglehet,de ez azért van mert nemsokaknak jut eszébe hogy kevés ráfordítással (gázüzem-komplettalvázvédelem-üregvédelem)egy viszonylag tartós ,és használható kocsihoz juthatna...az elöbb az eszükbe jut hogy alig indulóval új opelt-suzukit stb lehet venni..Az emberek manipulálva vannak.. és akkor a legkönnyebben manipulálhatók ha a tudatosságot kiölik belőlük.
jelenleg ez történik szinte minden téren,nem csak a motorizáltság környékén.

Rocko- 2010.04.28. 23:57:17

@morphine: most már meg kéne néznem. ;)

"ami már süllyesztett kilincses,"
ami al egnagyobb királyság. :
"és gyakorlatilag a V8-cal azonos a belseje"
látványra. mert egyébként nem. a 200/V8/c3/c4 belseje más.

@soleeroo: már bocs, de alaptalanul írsz hülyeségeket.

@mlt3: még mindig megdöbbenve tapasztalom, hogy mérnök (?) létedre mennyire csökkentett felfogóképességgel rendelkezel és mennyire nem akarod megérteni az ilyen írások valóját.
nem baj, remélem egyszer felnősz.

@Shadowbull: "Az a baj, hogy hasznaltnal mindig ott van a manipulacio lehetosege"
ha kicsin hazánkat nézzük, akkor nem _lehetősége_ a megfelelő szó, hanem a _biztossága_.
szóval megnézném én ezt az _Ede ötéves autót vesz, garantált kilométeróra-állással_. csa szóljatok előre, rahedli popcorn kell hozzá.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.29. 00:05:19

@Dennis01: No igen. Az autóápolás a gondos karbantartás része. Tavaszi-nyáreleji terv, hogy az összes kis benyomódást, komolyabb karistot, nyomást megcsináltatok lakatos-fényezőszakemberrel a Sigmán, aztán kap egy teljes polírozást-waxolást tőlem. A bőrt rendszeresen ápolom, tisztítom. Sajnos ennek a jószágnak szerintem nem adatik majd meg a nyugodt öreg kor, megyek vele sokat, használom, de nagyon szeretem és becsülöm. Lassan választójoggal fog bírni.

Dennis01 2010.04.29. 00:09:50

@streetsta: Most, hogy a Mini nemsokara megy lakatolasra, kiszedem az osszes karpitot, uleseket, mindent szepen atsurulok, leapolok. Bar az ulesekkel megmondom oszinten mar nem sok mindent tudok kezdeni, mert a vezetoe peldaul elegge szetult, kenyelmetlen. Ki lehet szepre tisztitani, de azonkivul, hogy szep lesz, nem sok ertelme van. Tenyleg, ha mar az ulesnel tartok, a karpitos ugye tud olyat is, hogy az ulest kitomi uj szivaccsal?

Shadowbull 2010.04.29. 00:17:03

@Csumpi Hálidéj: "ezeket főleg gépek rakják össze, az emberi kéz ritkán érinti. "

Ketlem.

sb

Virago_1000 2010.04.29. 00:21:42

@mlt3: Betettem egy idezetet, aminek semmi koze nincs (alapvetoleg) az autogyartashoz. Amugy meg arrol a nyilvanvalo tenyrol volt szo, hogy ugyanazok az angol gyartasu, "japan" autok nagyobb valoszinuseggel, gyakrabban hibasodnak meg, mint Japanban gyartott tarsaik.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.29. 00:24:41

@Shadowbull:

És előfordul ma szar összeszerelés a főbb gyártóknál? Tehát létezik olyan, hogy tényleg szarabbak voltak az angol Carinák a japánoknál? Pusztán azért, mert angol (pakisztáni, indiai, stb) kezek végzik a munkát? Miközben gondolom, a minőségbiztosítás ugyanaz, feltételezem, hogy japán mérnökök felügyelik a munkát.

Virago_1000 2010.04.29. 00:26:33

@Dennis01: Tud a karpitos segiteni, de ha veszel bele jo allapotu bontott elso ulest, sokkal kevesebb veszodseg. Minihez nem ordongosseg talalni...

nagy__mate 2010.04.29. 00:26:46

@Csikós Zsolt: Egyszer lesz szó a szar magyar veteránízlésről mondjuk egy konkrét poszt formájában, vagy akkor tényleg kivetne magából a magyar veterános társadalom teste? Mindig hallgatjuk, hogy milyen unalmas a magyar veteránízlés, de jó példákat nem mutatsz. Vagy a te autóparkod lenne az? :))

Virago_1000 2010.04.29. 00:31:21

@Csumpi Hálidéj: En is ketlem, ahogy SB is, arrol nem is beszelve, hogy beszallitoknal konnyen lehet, hogy kezzel folynak egyes munkafolyamatok. Bizonyos db-szam alatt nem eri meg automatizalni, raadasul nagyon sok mindent nem is lehet. A gyartaskozi ellenorzes, vegellenorzes sem biztos, hogy automatizalt, ahol pedig emberi tenyezo van, ott becsuszhat hiba. Es ahol lazabbak, bohemebbek az emberek, ott nagyobb esellyel.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.29. 00:32:13

@nagymate1:
Szerintem a bianchi van akkora ritkaság, hogy elférjen mellette egy pár kommerszebb.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.04.29. 00:35:35

@Virago_1000:
Igazad van. A beszállítókra nem is gondoltam. Valahogy csak a futószalag lebegett a szemem előtt.
Főleg, hogy gondolom, más országokban is van valami kvóta, hogy minimum hány százaléknak kell hazai beszállítóktól lennie.
Erről jut eszembe: a hazai gyártású autók, milyen megítélésűek külföldön?

nagy__mate 2010.04.29. 00:43:47

@Csumpi Hálidéj: Igen, a Bianchi meg a Puch együtt más elég erős indulók a 'mentsük meg a népautót' kategóriában. (a Panda is, de az kb 15 év múlva lesz ugyanez a kategória, most még azért lehet látni, főleg a '86 utániból)

Virago_1000 2010.04.29. 00:46:15

A magyarra gondolsz? Angliaban nem sok Suzuki van, igy nem tudok neked valaszt adni, de az angol autokat az atlag (nem autobuzi) angol utalja :)))

Virago_1000 2010.04.29. 00:47:26

@nagymate1: Lehet, hogy eros indulok, mert a kisembereknek lett gyartva mindegyik, de nagyon keves maradt fenn mindegyikbol, es a kereslet joval felulmulja a kinalatot.

Virago_1000 2010.04.29. 00:48:46

@Csumpi Hálidéj: A futoszalagra is oda-oda kell nyulni az operatornak :) Igen keves szerelesi folyamatot lehet elvegezni emberi kez erintese nelkul. Most hirtelen nem is tudnek peldat mondani.

Garp 2010.04.29. 00:54:42

@Virago_1000: :) tudom, tudom. De tudod, milyen a sors?! Amikor lemaradtam egy veterán merciről, szívtam a fogam cefetül. Aztán kiderült, hogy útban van a kis Garp, akire nagyon rég várunk :). Szóval most nem ez az elsődleges. De ott van a második helyen. Addig is figyelem a Volvo Amazonokat, Duetteket, Valpokat, Mercedes-Binzeket, Escort Mk II. vanokat, Mini Clubmanokat és a veterán lakóautókat.
Itt: www.blocket.se/hela_sverige?q=&cg=1020&w=3&st=s&ps=&pe=&mys=&mye=1981&ms=&me=&cxpf=&cxpt=&cxcw=&cxcs=&cxcn=&cxcb=&cxcr=&cxcy=&cxcg=&cxcu=&gb=&fu=&cxdw=&cxc2=&ccsc=&ccsd=&cchb=&ccco=&ccce=&ccca=&ccsu=&ccmp=&cctr=&ca=5&md=th
Ha elég soká várok a 120-as is beérik veteránnak (88-as:) ).

nagy__mate 2010.04.29. 00:55:44

@Virago_1000: Itt a nagy kérdés, hogy a újkorukban is olcsónak gyártott autók menyire válnak értékessé azzal, hogy gyakorlatilag megszűnnek létezni. Itt most nem Bogár, Mini, Fiat 500 hármasságra gondolok, azok soha nem mentek ki a divatból meg többmilliós állománnyal kezdtek, hanem az olyanokra, mint a puch500 is. Alig maradt belőle, azok pedig igen értékessé váltak. Itt jön be az, hogy minden ilyen cucc otthon lesz legelőször kultautó. Ilyen a Panda, Olaszországban egy patent állapotú kéthengeres, pléhmaszkos pillanatok alatt tűnt el 4000Euróért. Más országokban a kikukázás ideje hamarabb jön el, mint a megdrágulásé, így értelemszerűen senkinek sem gazdaságos megmenteni.

Nem a tiéd! 2010.04.29. 01:19:23

Üdv mindenkinek!
Mivel apósom - kora miatt - lerakta végleg a jogsit, meg a z autót; ezért mondtam azt neki, hogy ne adja el, mert sz@rt se kapna érte. Konkrétan az autó egy '82-es évjáratú Dacia 1310-es szép sárga színben eredeti fényezéssel, az órája 50 ezren áll. Az autót apósom hozta el a győri Merkur telepről. Csak nyáron volt használva, akkor is csak a családi nyaralásokhoz. Úgyhogy ezért mondtam neki azt, hogy inkább én vinném tovább. Amikor ezt mondtam neki, látszott rajta az öröm, hogy amit eddig féltett és óvott (nem csak átvitt értelemben) az talán tovább "él" és nem kerül szemétdombra. Most akkor normális vagyok-é?

I.C.ram 2010.04.29. 01:44:35

Alapvetően nem értek egyet cikkel. Nem a mondanivalójával, hanem magával a cikkel. Ugyanis kimaradt az az apró momentum, hogy Rezső bácsi sem azért tárolja a régi bútorokat, mert értékes... Hanem, mert szép emlékek kötik hozzá. Amikor még az apja mutogatta neki az első világháborús kitüntetéseit azon a széken, ami most foszladozik a panel nappalijában. Nem tudom, mi kivetni való van ezen.

Tudtom, nehéz felfogni, hogy nem minden ember él a realista materializmus mentén.

soleeroo 2010.04.29. 05:28:07

@Csikós Zsolt: felreertessz, nekem semmi gondom vele, hogy masok mibe teszik a penzuket vagy hogy miert epp olyan autot vesz, amilyet vesz - nekem sincs uj autom.

inkabb csak az tunt fel, hogy a sved tura kornyeken megszaporodtak ezek az irasok: amikben valaki beleelo magat valamilyen kocsiba, es abbol aztan olyan hangvetelu irasok szuletnek, amik azt sugalljak, mintha az a kocsi valamifajta kultusztargy lenne. pedig csak hetkoznapi hasznalatitargyak, eljutni A-bol B-be. Teny, hogy egy papirajtos szuzukinal vagy egy 100 ezer km utan eldobando mai autonal eszmeileg tobbet ernek, de a maguk idejeben nem voltak kulonosen nagy szam. Es itt kapcsolodik a velemenyem a te irasodhoz: ha valaki talal egy Ferrarilamborghinit, es arrol dob egy posztot, hogy nekiallt reszelgetni, az kulonleges.

Ezek (szigoruan persze szerintem) egyikse.

De nekem ugy tunik a hozzaszolasokbol - tobbek kozt ennek a cikknek a hozzaszolasaibol is - hogy a TC-olvasoknak megis azt sugalljak, hogy minden rozsdas sz*rt a marineni kertjebol ki kell asni, "mert az ertek". Hat nagyon nem.

Peace.

ui: @Rocko: szerintem tok igazad van! ;-)

Phrascarica 2010.04.29. 07:01:41

@Shadowbull: "A benzin-direktbefecskendesnek altalanos jellegu prblemaja nincs, ettol nem lesz kisebb a varhato elettartam."
Én igazán nem értek hozzá, de logikusan (mivel a rajzokat láttam róla) hosszabb az élettartama mivel nem kerül a henger falára üzemanyag (legalábbis kevesebb). Ha meg nem így lenne akkor valami elnéztem :)

UltimateUbul 2010.04.29. 07:48:13

@Csumpi Hálidéj:
Te se láttál még autgyárat belülrőd, de szerencsére én az egyik tetű német multit helyben igen (karikás, azóta letettem róla h olyat veszek), nos a folyamatok 70%-át nem lehet vagy nem éri meg beautomatizálni, mert olyan komplex hogy azt csak ember tudja hatékonyan megoldani.
Pl a motorokat szinte biztos h az utolsó csavarig emberek rakják össze, mint ahogy az egész autót is a részegységekből. Ezenkívül minden leányvállalatnál jó része helyi beszállítótól érkezik, akik meg indiai meg cigány fekete melósokkal dolgoztatnak, és arról nem is beszélve hogy a helyi angol nagyokosok bizonyos fokig szabad kzet kapnak abban hogy belenyúljanak itt-ott a konstrukcióba mikor valamit egyszerűsíteni, vagy gazdaságossá kéne tenni.
Pl ilyen volt nemrég ebben a helyi német multiban, a cél az volt hogy a gyártásköltségeket le kell faragni, és ha ez sikerül az azzal arányos jutalékot szétszórják a nép feje fölött aki megtervezi.
Ennek eredményeképp ahol csak lehetett komoly tized mm-ekkel lett vékonyabb minden lemezből gyúrt, nem statikai terhet viselő elem, pl olajteknő, meg sok előtte masszívabb elem. De vannak elemek amit elmebeteg módon üregesen öntenek ki, hogy anyagot spóroljanak, meg némi tömeget, dehát mint tudjuk ami nem nehéz abban nincs is "bent az anyag"

UltimateUbul 2010.04.29. 07:51:29

@Csikós Zsolt:
Ahhoz képest a 90-es évek japánjai is vígan rohadnak, pláne egy jobb francia vagy német társukhoz képest akik ebben az időben kezdtek bűvészkedni a galvanizálással, nem is sok maradt épen ebből a korszakból.
Suzuki is vígan körberohasztja a felfüggesztését, csak 2000 elejétől tartja magát teljesen rozsdamentesen, bár ki tudja hogy 2015-re azok is ugyanúgy ementálivá rohadnak mint amik most 15 évesek.

UltimateUbul 2010.04.29. 07:58:27

@Csumpi Hálidéj:
Hozzáfűzném, hogy nem is fogja egyik cég se beautomatizálni a kurva komplex folyamatokat ahova méregdrága milliónyi szabadságfokú szenzoros robotkarok kellenek, míg bagóért megveszi a kibaszott biorobotokat a munkanélküli központból, itt több olyan cég van, ami csak droidok bérbeadásával foglalkozik, átlag 3 hónapos melóra (mert épp 3 hónap a próbaidő ma magyarországon és nem kell vesződni egy valag járulékos papírral ha a 3.-ban teszik ki őket) és 3 műszakos rabszolgamelóra bagóért megveszi az erdélyi emigránst a 8 elemis alkeszt, félanalfabétát, hogy kalapálja össze a 2 milliós csodamotorjaikat.
Jah meg a kurva anyátok a kiglancolt fosputtonyaitokba, én meg megmaradok a műanyagkupac unalmas japcsiktól importált fapadosoknál, amit legalább finom japán lányok keze, meg fanatikus business-szamurájok raktak össze.
Sajonara

Shadowbull 2010.04.29. 08:05:55

@Csumpi Hálidéj: "előfordul ma szar összeszerelés a főbb gyártóknál? Tehát létezik olyan, hogy tényleg szarabbak voltak az angol Carinák a japánoknál? Pusztán azért, mert angol (pakisztáni, indiai, stb) kezek végzik a munkát? "

Szar osszeszereles ill. rosszul megtervezett/letesztelt es/vagy legyartott alkatreszek nyilvan leteznek.

abban viszont nem hiszek, hogy szamitana, ki szereli ossze.

Az egesz gyartasi folyamatot ugy kell osszerakni, hogy a leheto legkisebb eselye legyen a hibazasnak. Ennek egyebkent a japcsik a nagymesterei.

Namost ha az angol Toyotak rosszabbak mint a japanok, akkor annak mas okai vannak.

Peldaul az, hogy az uj gyar kialakitasanal ugy dontott a ceg, hogy itt az ideje nemi koltsegcsokkentesnek.

De ezert az angol melosokat hibaztatni szerintem hulyeseg.

sb

Shadowbull 2010.04.29. 08:12:26

@UltimateUbul: " helyi angol nagyokosok bizonyos fokig szabad kzet kapnak abban hogy belenyúljanak itt-ott a konstrukcióba mikor valamit egyszerűsíteni, vagy gazdaságossá kéne tenni. "

biztos hogy nem kapnak szabad kezet.

" ilyen volt nemrég ebben a helyi német multiban, a cél az volt hogy a gyártásköltségeket le kell faragni, és ha ez sikerül az azzal arányos jutalékot szétszórják a nép feje fölött aki megtervezi."

Azt ugye tudod hogy ezt a japcsik talaltak ki es ezerrel alkamazzak.

egyebkent MINDEN valtozast a muszaki fejlesztes engedelyez, es az esetek tulnyomo tobbsegeben tartos tesztekkel igazoljak hogy nem lesz problemas a valtozas.

"De vannak elemek amit elmebeteg módon üregesen öntenek ki, hogy anyagot spóroljanak, meg némi tömeget, dehát mint tudjuk ami nem nehéz abban nincs is "bent az anyag" "

Szerinted itt es most bele kene menni az onteszeti technologiaba?

Szerintem nem. Ugyhogy annyit fogadj el tolem latatlanba, hogy azok az "uregek" kellenek oda.

sb

Shadowbull 2010.04.29. 08:14:05

@UltimateUbul: "bagóért megveszi az erdélyi emigránst a 8 elemis alkeszt, félanalfabétát, hogy kalapálja össze a 2 milliós csodamotorjaikat. "

egyreszt a szerelosori munka betanitott munka, masreszt a kolcsonzott emberek tulnyomo resze meg ott is csak kisegito feladatokat vegez.

sb

Alf (törölt) 2010.04.29. 08:56:38

@Csumpi Hálidéj:

Az a helyzet, hogy én rohadtul nem érzem, hogy sokat költöttem volna az autóra, pedig 2 év alatt költöttem rá kevéske fizumból 600esszrhet a vételáron kívül.

Ebben volt egy teljes fényezés 280-ért (fele munkát én csináltam), meg 2 új gumi 80ért, fejtámlák, biztonsági övek, hiányzó extrák, meg a szokásos karbantartás, olajcsere, stb, így marad kb 100 ami "apróságokra ment el".

Azt a 100-at kb buktam, de a többi simán növelte az autó értékét, azaz most annyival többet ér(ne) ha valaki venne oldtimert, és ha el akarnám adni.

De persze eszem ágában sincs, a listát azért írom, hogy képben legyek, és furdaljon a lalkiismeret. :)

Apám annak idején vett egy opel astra classicot, öt év után adta el, és kiszámoltuk, értékvesztéssel, szervizekkel (semmi baja nem volt kipuffon kívül) havonta 30.000-be került, az évi 360, szóval kb ugyanott vagyok, még akkor is, ha nem adom el drágábban, mint vettem.

Persze, ha nem akarom, hogy szétrohadjon, néhány évenként rá kell költeni egy fél új autó árát egy összegben...pl galvanizálni a vázat

Garp 2010.04.29. 09:05:50

@soleeroo: "pedig csak hetkoznapi hasznalatitargyak, eljutni A-bol B-be." - hadd tegyem hozzá, hogy Neked nem jelent többet. Vannak olyan emberek, akik kötődnek egy, vagy több tárgyhoz és azért jelent nekik sokat, mert emlékek fűzik hozzá. Anyám garázsában ácsorog a régi 120-as Skodánk összetört farral. _Mindenki_ más szemében egy idejét múlt bádogdoboz, ahogy az agyam tudja is hogy az. Viszonyt _annyi_ minden történt abban az időszakban, amikor az az autó volt a seggünk alatt, annyi minden felé jártunk vele...feleségem is azon tanult meg vezetni a jogsi megszerzése után. Ma már nem használnánk nap-mint-nap, de amint veterán korba ér, megéri majd hétvégenként elővenni. 45ezer km van benne, és belül egy pötty hiba nincs a kárpiton. A lényeg: mint autó valóban nem érnek annyit, hogy ennyit költsenek rájuk, foglalkozzanak vele. Viszont a múltad egy kis darabját őrzik, mint egy 3d csattogó, szagos kis fényképp, vagy még inkább "kincses"doboz.

A Marinéni kertjéből előásott darabok megmentőit meg csak csodálni és megérteni tudom. Apám régész, van pár restaurátor barátja. Kérdeztem én, hogy amikor a 30. török-kori kardot találják és restaurálják ugyanolyan műgonddal, nem unják? A válasz az volt, hogy mindegyik különbözik, még ha egy avatatlan szemnek ez nem is tűnik fel. A beleölt munkával egy kis részt raknak bele saját magukból. Nem lehet nem kötődni ahhoz, amivel foglalkozol.

Hát én így. Nem meggyőzni, csak magyarázni akartam. :) Béke.

mlt3 (törölt) 2010.04.29. 09:10:09

@Rocko-: "még mindig megdöbbenve tapasztalom, hogy mérnök (?) létedre mennyire csökkentett felfogóképességgel rendelkezel és mennyire nem akarod megérteni az ilyen írások valóját."

Esetleg te megszanhatnal, es elmagyarazhatnad, mester.

mlt3 (törölt) 2010.04.29. 09:14:01

@Virago_1000: Latom nem megy a szovegertelmezes, fussunk neki meg egyszer: SB a hibastatisztikat emlitette, te meg egybol bebofogted, hogy a statisztikakat hamisitjak. Tehat: mi a bus budos rossebert hamisitana meg valaki olyan adatot, amely a sajat munkajahoz szukseges? Normalis vagy?

Sidaries · http://delorean.blog.hu 2010.04.29. 09:16:07

@GARFIELD13: A Delorean fedőelemei vannak rozsdamentes acélból. Az alsó rész pedig üvegszálas műanyag. A képen látható Delorean már egy ideje fent van a dmctalkon és megy a vita, hogy mi lehet a bal ajtón látható rozsdafoltnak tűnő izé.
Az azért látható, hogy ennek az autónak a kasznija tökéletes állapotban van,csak hát minden más már elrohadt körülötte. Ennek ellenére még egy pár ezer dollárt lehetne kapni érte. Ha több is érdekel, akkor ajánlom a delorean.hu-t.

mlt3 (törölt) 2010.04.29. 09:32:32

@UltimateUbul: "De vannak elemek amit elmebeteg módon üregesen öntenek ki, hogy anyagot spóroljanak, meg némi tömeget, dehát mint tudjuk ami nem nehéz abban nincs is "bent az anyag""

Ajanlanek egy otthoni kiserletet. Fogj egy tomor fa partvisnyelet, tamaszd a falnak, mard rugj bele egy embereset, hogy eltorjon. Aztan ismeteld meg ugyanezt egy bambusznaddal, ami ugyebar ureges, es "nincs benne anyag". Miutan visszapattantal rola, a foldon fekve gondolkozz el, hogy vajon milyen jelentosege lehet a szerkezeti geometrianak.
(Nem is szolva a termikus, mechanikus, es egyeb szempontokrol, vagy arrol, hogy konnyebb komponensekkel alacsonyabb fogyasztast es nagyobb teljesitmenyt lehet elerni.)

Alf (törölt) 2010.04.29. 09:38:21

@Sidaries: ja, mivel az üvege is rozsdás, vsz valami volt rajta amiről ráfolyt a lé.

misinator 2010.04.29. 09:49:10

@UltimateUbul: Egyik barátom a miskolci Bosch-ból szállította az önindítókat Európa
lülönböző gyáraiba.: Ég és föld, amilyen precíz, fgyelmezett, katonás volt a beléptetés, a mozgás a telephelyen, az áruátvétel at Audiban, eközben a Fiatnál...
Én fiat fan vagyok, de jókat röhögtem az olasz áruátadás kalandjain.
és ez még csak az áruátvétel, akkor hol van még a gyártásfegyelem?

lanciabacci 2010.04.29. 10:12:53

@Nem a tiéd!:
"Most akkor normális vagyok-é?"
nem, de nagyon rokonszenves! :))

lanciabacci 2010.04.29. 10:58:01

@nagymate1:
Valóban "szar" a hazai veterán izlés, mondjuk Angliából vagy Svájcból nézve, bár éppen Genfben nagyon sok 30-40 éves olcsó kisautót láttam (a Jagek, Rollsok és Ferrarik mellett) újszerűen karbantartva futni a menőbb környékeken, idős emberekkel, mintha mi sem történt volna az elmúlt évtizedekben. Ugyanakkor a veteránozás alapvetően nosztalgiából ered, vagyis személyes emlékekből és kötődésekből. És akkor most gondold végig, hogy számunkra Mo-on ez mit is jelent. Itt sokkal kevesebb embernek van hiteles kötődése mondjuk egy Borgward-hoz vagy ISO-hoz, legfeljebb ha volt épp olyan Matchboxa. Ilyen viszonylatban tehát még egy tucat Merci is exkluzív, főleg miután abból volt azért mutatóba és nem mellesleg szimbóluma is az egykori uralkodó kasztnak. Mert bizony ez is a nosztalgia része; egy Mercedes nálunk mindenképp mást jelent sokaknak még, mint máshol a világban.

Én azt gondolom, hogy éppen attól lehet igazán hiteles és jó a hazai veteránozás, ha a gyerekkori vágyaink mellett megőrzünk valamit a saját emlékeinkből is, vagyis azokat az autókat, amikkel éppen mi jártunk. Mert máshol másokat fognak úgyis. Az más kérdés, hogy nagy pénzt valószínűleg sosem fognak érni ezek a Ladák és Wartburgok. Az üzlet azonban más tészta, ott nincs helye igazán az érzelmeknek.

Persze mindez csak egy vélemény.

AutoUnion · http://retroaudi.blogspot.de/ 2010.04.29. 11:08:11

Még szerencse, hogy én csak Audira specializálódtam :)
Kedvelem az összes veterán autót, de ha mentésről van szó, csak Audi NSU vagy DKW jöhet szóba :)
jelenleg 2 veterán, és 1 majdnem Youngtimer Audi van a parkban, de még korántsem fejeztem be az autó gyűjtést :)
Ja, és mindennapi használatra nem Audit használok, sajnálnám beletenni az éves 20ekm-t :)

Merida001 2010.04.29. 12:23:51

@Csikós Zsolt: Teljesen igazad van, nyílván a sokéves szakértelmed és tapasztalatod és az eddigi munkáid bizonyítják a pozítiv veterán szeretetedet, de ne add fel!!! Reményünk TE vagy...már akik ebben a cipőben járnak, mint mi veteránosok!
Tényleg semmi cinizmus nélkül állíthatom azt, hogy őszinte elismerésem a cikkeid és autóid iránt! Ezt folytatni kell és nem szabad leállnod! Családod is teljesen jól áll ehhez minden elismerés Nekik is. Gyermekeid is büszkék Rád...szóval hajrá!!:)

kuroi inu 2010.04.29. 12:26:00

Tetszett a cikk! Valóban hősies tett életben tartani olyan konstrukciókat, amelyeket 5-6 évre, 100-120 e km-re terveztek a gyártók. Tehát nem kell (lehet) minden hulladékot megmenteni.
Ne feledkezzünk meg azonban azokról a típusokról, amiket mai szemmel nézve is az örökkévalóságnak terveztek. Egy nagy hengerűrtartalmú, alacsony literteljesítményű motor - robosztus, egyszerű futómű - cinkelt kasztni - masszív, igényes kárpitozás kombináció már jó alapot jelenthet.
Nem utolsó szempont, hogy stabil és olcsó alkatrészellátás is legyen a kedvencünkhöz.
Ha ezeket a kritériumokat szeretnénk egyetlen autóban látni nagyjából nullára redukálódik a szóba jöhető típusok száma.

kuroi inu 2010.04.29. 12:39:16

A hazai alkatrészárak már 10-15 éves autókhoz is elkeserítően magasak a nyugati világban megszokotthoz képest.
Karosszériaelemeket már a neten is alig találni, ami van, az horror drága. Az európai piac kicsi, kevés az egyes típusokból még futó példány, nem éri meg olyan brutális méretű beszállítói hálózatot kiépíteni, mint a nagyvízen túl, ahol - egy Trabarnától lopott hasonlattal élve - a limitált annyit tesz, hogy 78 234 876-ot gyártottak belőle... a barnából... pénteken. (csak Wartburg helyett, mondjuk Neonból, Mustangból vagy Grand Prix-ből )

Rocko- 2010.04.29. 13:36:21

@mlt3: kezdhetnéd azzal hogy az embereket vitaPARTNERnek veszed és nem egy utolsó szarnak.
szólj ha megvagy.

@AutoUnion: így-így. :)

Virago_1000 2010.04.29. 13:58:17

@nagymate1: Egyetertek veled. Lasd magyar pelda: a Pannonia a legdragabb a szoci gepek kozt, holott a legszarabb volt koztuk. (most lehet utni-vagni :))

Virago_1000 2010.04.29. 14:08:59

@UltimateUbul: ajanlom mlt3 okfejteset a partvisnyelrol, vagy probald meg melyiket konnyebb elhajlitani: egy (bizonyos falvastagsag feletti) csovet, vagy azonos atmeroju tomor acelrudat. Vagy gondold at melyik a merevebb(es konnyebb) a homokmaggal uregesre ontott, vagy a tomor bicikli hajtokar. Aztan azutan okoskodj itt az ontesi uregekrol.
Bizony a geometria hatarozza meg a teherbirast, merevseget, stb nem pedig a tomeg ("votbenneanyag"). Nem marketingmaszlag az, hogy "konnyebb es merevebb" hanem gyakorlati teny.

Virago_1000 2010.04.29. 14:12:53

@Shadowbull: "abban viszont nem hiszek, hogy szamitana, ki szereli ossze.
"

Elvileg nem szamithat.Hiszen egy gyartasi folyamat ugy van megtervezve, (ugy kellene, hogy legyen), hogy az hulyebiztos legyen, felteve hogy a torok alkoholista kepessegeit se mulja felul. Viszont nem leeht mindent lebontani ennyire melysegig, es az emberi tenyezo is belejatszik, mert nyilvan senki sem egyforman intenziv a het minden idopontjaban napszaktol fuggetlenul.

Virago_1000 2010.04.29. 14:23:40

@mlt3: Igen, normalis vagyok. Normalisan valaszoltam mar neked, de ugy tunik, nem akarod megerteni. Szandekaid tisztessegtelenek, a veled valo vitazast befejeztem.

Csikós Zsolt 2010.04.29. 15:10:36

@streetsta:

Ha most látnád... Bontják az utcát (még utoljára valami vállalkozó lenyúl egy adag zsét az önk. választások előtt, és az összes, tökéletes és csúcsszuper bazalt-szegélykövet lecserélik a Czobor utcában porladós fajta betonra...), Era odébb parkol. Por, madárszar, gallyak borítják... Két nap alatt roncsnak néz ki egy autó, ha Budapesten kint tárolod. A gyerekektől vegyem el azt az időt, amit nem is velük töltök? Tudod pontosan, milyen az időbeosztásom...

Csikós Zsolt 2010.04.29. 15:21:04

@Virago_1000:

Naaaa, naaaa, azért ott volt a Balkan motorkerékpár is, meg a Verhovina...

Csikós Zsolt 2010.04.29. 15:26:26

@UltimateUbul:

Suzuki az 80-as évek, bőven. Attól, h nálunk később kezdték gyártani, még régi autó.

Csikós Zsolt 2010.04.29. 15:28:27

@phrascarica -a szerpentinek királya :):

Nem is a motorra gondoltam, hanem a segédberendezésekre (szivattyú, injektorok, járulékos elemek, amik pl. a közös nyomócsöveseken bedöglenek).

Csikós Zsolt 2010.04.29. 15:31:43

@I.C.ram:

De ha Rezső bácsi már nem él, és a nyolcadik örökös kerülgeti... Érted...

Itt arról van szó, hogy nem kell minden útszéli, fillérekért mért, érdektelen romot megmenteni.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2010.04.29. 15:45:07

@Nem a tiéd!: Egy kevésbé vásárlásközpontú világban ez (vagy ez is) természetes volna...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.04.29. 16:10:48

@Csikós Zsolt: Jóvanbzg, akkor én egyedül lepolírozom, neked csak waxolni kell. Bálint meg fényesíti.Hmm?:)))

Tsaby601S 2010.04.29. 17:55:41

Üdv!

Én is állandóan mentenék mindenféle öreg romot, mégis igazat kell adnom a cikk írójának.

Ellenben a villanyszerelő haverom mostanában 4, vagy 5 újonnan épült karosszériás műhely villamos munkáit vállalta fel.
Mind egyéni vállalkozó.
Szerintem a nem teljesen porrá rozsdált öreg sasok közül sokat fel fognak még támasztani. Ha másnak nem, akkor 2. autónak napi használatra.
Egyszerűen nincs mindenkinek pénze új kocsira.

yeti 2010.04.29. 19:17:04

@Virago_1000: Az Izsekről Uralokról se feledkezz meg.......

nagy__mate 2010.04.29. 20:21:32

@lanciabacci: Ennek értelmében viszont remélhetőleg húsz év múlva lesznek még vidám padlizsánlila twingók meg corsák az utakon szép állapotban. Meg fiat cinquecento-k..
:)

Virago_1000 2010.04.29. 20:43:37

@Csikós Zsolt: @yeti: Jo meg volt Junak, de egyikkel sincs tapasztalatom, se ismeretsegi koromben senkinek. A Verhovinarol meg is feledkeztem, dehat az segedmotor... Rometem volt, arrol sem tudnek egy jo szot sem mondani...

szuledenes 2010.04.29. 22:13:32

Neves autógyárak is sokat tesznek azért,hogy ne minden esetben jussunk egyről a kettőre.
Legutóbbi megrázó élményem:
Állólámpás 240 d-hez olajhütő:-700 Euro!
Ez idő szerint kettőt is tudnék használni.
Sokszor ilyen ügyek miatt telnek-múlnak az évek,és pusztul bele az ideiglenesen félrállitott javitásra váró autó.

Csikós Zsolt 2010.04.30. 11:52:56

@Dennis01:

De a vax, az nem polír, a két dolog tök más. A vax egy plusz réteg. A polír meg mínusz fél (a festékből).

Csikós Zsolt 2010.04.30. 11:54:51

@Virago_1000:
Érdekes, nekem minden Rometem jó volt. Tök megbízható, sokat használtam őket (mini-Romet, a Pony). Még autó magazinos koromban is használtam egyet két évig, jártam vele dolgozni, vicces volt, amikor elmentem reggel a vadiúj Saab 9000 Aeróval, hazajöttem a kis Romettel, kalapban. Néztek a telepi srácok... (akkor még Kaszásdűlőn laktunk).

Csikós Zsolt 2010.04.30. 12:00:56

@Garp:

Ja! Ez egy Volvo Laplander. Itthon is gyártották a Csepel Művekben. Meglepő, mi?

lanciabacci 2010.04.30. 14:33:16

@nagymate1:
Valószínűleg sokaknak nosztalgikus lesz.

Ugyanakkor 20 év múlva már attól is magunk alá fogunk pisilni szerintem, ha igazi benzinmotoros autót látunk majd a sok egymással kommunikáló, vezető nélküli üzemanyagcellás kapszula között, ami még egy plüssmacikkal teletömött, padlizsánlila Corsát is fel tud értékelni adott esetben... :)

Garp 2010.04.30. 14:53:31

@Csikós Zsolt: ettől még jobban megkívántam :))).
(Látod, többek között ezért nem kezdtem még veteránozni. Némi elméleti tudás nem ártana, különben nem veterános leszek, hanem majom.)

Nem a tiéd! 2010.04.30. 16:39:06

@Garp: Ott a pont! Ezért írtam és teszek így.

dennisthemenace 2010.04.30. 22:43:46

Valaki megmenthetne az Argentamat....

dennisthemenace 2010.04.30. 22:48:51

@misinator: Attol fuggetlenul a Fiat stilusa szimpatikusabb, mint a porosz bortonre emlekezteto Audi. En dolgoztam naluk, nem vagyom vissza..
A masik; ket hete vittem egy raklap cuccot a Land Rover alkatreszkozpontjaba. Ami egy tokig poros farm hullamlemez barakkjaiban van Rugby mellett..Kozel egy oraig tartott nekik, hogy rajojjenek, honnet, hova, minek...

dr.oid 2010.05.02. 11:34:35

Bőven elmúlt nyolcvan. Kati is. Az egyik gyerek hajtóműmérnök lett a NASA-nál a másik a Mars program repülésirányitó szoftverein dolgozik. Ezt a programot még Obama indította 2010-ben. Mindketten családosok, szépek az unokák.
Fejét vakarta, maradék fehér haja felett világított a fejbőre. Fiatalosan mozgott, bár néha fájtak a térdei a sok esztelen motorozás mellékhatásaként. -Garázs-közölte az utálatos műanyagautóval Lizával (nevet azért kapott szegényke). Liza 45 fokot elfordítva pozícióba állította a vezetőülést, becsukta az ajtót, ráadta és rögzítette az övet. Alig hallhatóan beindult villanymotorjai pillanatok alatt felgyorsították. -Menjünk te kurva, te műanyag dög!-türelmetlenkedett az Öreg. Liza szépen váltotta a sávokat, gyorsított, fékezett, tökéletesen fölvette a forgalom ritmusát, hibátlanul elnavigált az M0 szupersztrádáig, hogy onnan továbbjussanak az úticél felé. A kis szögletes kormánykerék magától forgott, a színes holokijelzőn érdektelen adatok cikáztak. -Akarsz vezetni?-kérdezte Liza lágy szinte erotikus hangon. -Kussolj ribanc és vezess!-morogta az Öreg és a következő pillanatban elszenderedett. -Rosszkedvű vagy ma-jegyezte meg Liza. Fél óra múlva a kocsi egy nagyobb fémborítású épület elé kanyarodott. -Megérkeztünk-mondta és az ülés máris a nyitott ajtó irányába fordult. -Navégre-az idős Tulaj kiszállt és a hatalmas ajtóhoz ment, az halkan kinyílt, a led világítás felkapcsolt, a szellőzőrendszer surrogott. Az Öreg megállt a teremgarázs szélén, majd lassan elkezdett sétálni kezével végigsimítva a veterán autókon. -Örülök, hogy nem adtalak el te kis digó gyösz!-szólt a Bianchinához pontosabban NSU Panoramahoz. -Szevasz drága Dezsőm! Good Day Mr. Austin! Guten Tag Herr Gullwing! Mintha kicserélték volna. Intett a droidnak ami halkan a kis olasz autócskához gurult, fölpattintotta a motorházfedelet és tölteni kezdte az akksit. Az öreg egy palackkal a kezében a tanksapkát nyitotta ki, a droid udvariasan segíteni akart neki. Ráordított. -Nem, ez értékesebb mint az arany, nem fogod kilocsolni te kibaszott konzervdoboz! A bűzös folyadékot betöltötte a nyílásba, tekintete a távolba révedt. -Nem, te tolakodó szarjankó!-a droidot félretolva kinyitotta az NSU-Bianchina ajtaját és elfordította a zsebéből előkotort slusszkulcsot. A kis kéthengeres motorocska krahácsolva füstölve nagy nehezen beindult. Az Öreg diadalittasan kurjongatott. -Nesze, nektek!Ez még autó!Ennek lelke van! Jaj Karesz Drága Barátom bárcsak ne villantottál volna annyi atomot!
Kapcsolt egy egyest és gázt adott. A teremgarázs hangszórójából a központi számítógép női hangja hallatszott. -Az érvényes előírások értelmében az engedélyezett használat ideje 1 óra. A túllépés súlyos büntetést von maga után, melynek összege a számlájáról automatikusan levonásra kerül...

Garp 2010.05.02. 11:56:16

@dr.oid: b+.
:) Mi mást mondjak? Jó.

Csikós Zsolt 2010.05.02. 17:25:52

@dr.oid:

Tapsolják meg Dr. Oid Asimovot. Az a baj, hogy közel lehet a valósághoz ez a rémkép... Viszont a Bianchi kézifék melletti bajusszal indul, mint a kispók, nem kulccsal :-)))))))))))))))))))))

Garp 2010.05.02. 18:30:43

Szép egy flash (flesh, flush), mit ne mondjak...:)

dr.oid 2010.05.03. 10:39:45

-Igenis Mester-hörögte mély bilihangon Darth Vader miközben miközben lélegeztetőegysége szörcsögve cserélte műtüdejében a levegőt. Mélyen meghajolt , fekete köpönyege előrehullott. Kiegyenesedett, mellvértjén villogtak az életfenntartó rendszer diagnosztikai egységének kontrollfényei:D

sauerschönauer 2010.05.18. 21:51:36

Az ilyen Fiat-bontós vörösgyula-féle pitiáner kártevő spekulánsoktól kinyílik a bricska a zsebemben. Az még felfogható a jellem bocsánatos gyöngeségének, ha valaki nem tud úrrá lenni a vágyain és a pénzbeli-fizikai-pszichés törvényszerűségek láncolata vezet a flexhez.
De hogy ilyen aljas, előre eltervezett értékrombolásból akarjon valaki profitálni... balkáni mentalitás, ott is a legalja felől.

Amúgy a cikkben megfogalmazottak juttatták annak idején erre a silány szintre a hazai veterán állományt: "sok van belőle, régi, óvni kéne, tehát: ez nem lehet népgazdaságos és ott a szép, új. Olvasztóba velük! "

Így múlt el szinte a teljes vasúti vontatójármű-park, így vesztek oda a polgári enteriőrök, trófeagyűjtemények, egész házsorok, településtípusok, szakmák az összes rekvizítumaikkal egyetemben. Kevés zseni látta meg az értéket a proletárszemlélet szemetében. Elenyészően kevés, finom (mű)tárgy maradhatott épen a durva és primitív használatban, és persze a négy idegen náció katonái után.
Eképp a silánynak látszó tárgykultúra után véljük - tökéletesen tévesen - felmenőink társadalmát intellektuálisan alacsonyrendűnek és kulturálatlannak.
A hatalom sokat gyakorolt elve ismét bevált: megsemmisíteni - többek között - a tárgyi bizonyítékokat. Minden más érv ahhoz képest úgyis hiteltelen.
A (már) nem létező tárgy nem hirdetheti senkinek a szorgalmát, lobogó hazaszeretetét, mindmáig meglepő fantáziáját, példátlannak tűnő lelkiismeretességét, a mester kézügyességét, a tanonc cseperedő művészi ambícióit, vagy a maga szerény módján akár a nép magas szintű szervezettségét, öntudatos vágyait.

Nem ad lelkesítő jó PÉLDÁT.

A nem létező bizonyíték nem hevít, nem ássa alá a fals bálványokat. Helyette ott van az űr. A bizonytalanság, a gyökértelenség hamis érzete, a hitetlenség.

Mindez nyilván nem a szériagyártású autókra, de a példabeszédben megidézett egyebekre vonatkozik.

Csikós Zsolt 2010.05.18. 23:19:24

@sauerschönauer:

Nem érted, mert nem akarod.

Csak azt mondom, hogy az átlagos szarokat nem kell tömegével megmenteni, és zokogni, ha elbontják őket. Az autó fogyóeszköz, hajszárítót sem mentesz meg tonnaszám.

Ha valami ritka, reprezentatív, és ennek ellenére nem marad belőle, azért én is, és minden jóérzésű autó ölni tudna.

Csak emlékeztetni szeretnélek: én voltam az, aki a Sallai BKV garázsról riportot készített pár évvel ezelőtt a Veteránban, ahol egy csomó régi busz és troli bent volt restaurálásra, hogy adják el, mentsük meg, lettek volna befektetők. És aztán szétflexelték az egész állományt egy éjszaka alatt egy fél évvel később, miután vevők tucatjai ajánlottak fel komoly összegeket a roncsokért.

És én mentem neki egy személyben a Közlekedési Múzeumnak, és cincáltam szét az egészet, hogy miért rohad a Horthy-féle Maybach a raktárban, miért nem fogadták el a Mercedestől a pénzt a restaurálásra némi bérszereplésért cserébe, miért rohasztják egy csomószor őrizetlenül kint az egy példányban meglevő, híres autókat a kihelyezett kiállításokon. Remélem, valami ott beindult.

Félreértesz valamit, mert felszínesen olvasol, sajnos nehéz így cikket írni, ha az olvasó félreért valamit az elején, felbassza magát, és nem érti meg miről szól a cikk. Ennél pöttyet összetettebb gondolatok szerepeltek ott.

Például, hogy a 2400. Zsigulit és az 1800. rozsdás, átépített Moszkvicsot ne akarja már valaki kétmillióból restaurálni, mikor pénznek igen szűkében levő bácsik nem tudják eladni a sajátjaikat háromszázezer forintért. Hogy hülyeség a mentsünk meg minden szart.

De ebben nincs benne, hogy amiből kevés van, azt nem Kell megmenteni.

Valami furcsa kényszerképzeted lehet, hogy ennyire félreértetted, amit írtam, sőt, hogy ennyire kiforgattad, vagy csak túl gyorsan olvastál... Ajánlom még egyszer a nekifutást.

sauerschönauer 2010.05.19. 21:42:24

A cikk üzenete átjött, egyet is értek vele. Egyedül a szülői bútorrakár példája szerencsétlen kicsit. Az én olvasatomban. De nem is igazán neked szól amit kissé félreérthetően leírtam.
Majd a fortepan oldal segít megmutatni, hogy volt itt jó ízlés meg mívesség, ha már nem is kaphat mindenki Klösz albumot a kezébe és nem Nagy László Sebő-féle megzenésítésére alszik el...

Az értékmentés terén kifejtett munkásságod előtt tisztelgek. Annál is inkább, mert valamennyi közöm minden témához volt egy kicsit és ha valami, hát a tapasztalataid tényleg "felb..ták az agyam". A Közl. Múz. szociálizmus korabeli múltját legendás gaztettek fémjelzik. Ezek részletes ismertetésétől eltekintenék, minthogy e témakörben egy barátom íróasztalfiókja számára már úgyis görbített egy 40 oldalas kis írást. (anno múzeumi dógozó volt) A jelent érintő meglátásaidat ékesen bizonyítják személyes élményeim.
A gyömrői úton veszteglő veterán buszokat még 1996-ban tapogattam körbe, de megmondom őszintén, egyik-másik nem tűnt sokkal perspektivikusabb projectnek, mint a nevezetes, hármashatárhegyi út mellett veszteglő, csőrét vesztett gömbölyded rozsdahalom, mely már csak formájában busz.

A lényegen mitsem változtat, de a Horthy - Maybach Burányi szerint nem is Horthy, hanem ismeretlen eredetű darab, minthogy a kormányzónak nyitott kasztnis gépet szereztek be a kínos körülmények között lerohadt Minerva helyett. A nyitott, fehér DS akárhányas kabrió több, reprezentációs eseményről készült fotón szerepel is. A csukottról nemigen van bizonyító erejű felvétel.
süti beállítások módosítása