Félszeműek között megvakulni

Tömegsport a kiégett lámpával járkálás

  2010. február 24. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

felszem

Elképesztő, hogy mennyi autót hiszek mostanában éjjel motornak. Ebből egyszer baleset lesz.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr461785868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Devil2 2010.02.24. 20:56:00

@Merida001: Nem olyan egyszerű ám ez az utólagos xenonosítás, mert:
1.Az adott (halogén)lámpatestnek van egy E.. szabványszáma, ennek alapján lehet autóba építeni őket.(=műszakin bukta, ahogy amerikai szabványút sem lehet (kenőpénz nélkül) levizsgáztatni itt.)
2.Lámpamosó kötelező tartozéka a xenon lámpának, ez vagy van, vagy nincs a halogéneken.
3.A legsarkalatosabb pont a dinamikus fényszórómagasságállító, ami azzal játszik állandóan hogy a fénykévét (lehetőleg) soha ne küldje a szembejövő szemébe a lámpa.
Ezeknek a beszerzése és beszerelése vagy nem oldható meg vagy ugyanott van árban mint egy xenonnal vásárolt új autónál a xenon felára.

BUBISBUBLEK 2010.02.24. 20:56:11

ha egy balaset azért történik mert valakinek az utólagosan befosott xenonja elvakította, és ugye ez engedély nélküli átalakítás tudjuk ... ,, akkor mi van . mi is?
egy normál parabola tükrös lámpatestbe utólagosan (nem is lehet másképp) xenon , (és még nyócezer kelvin fokos is mert az a jaszkari) az több mint pofátlanság a szembe közlekedő társainkal szemben .
nem beszélve az esetleges jogi következményekről ...

nikó 78 2010.02.24. 20:57:59

Nincs mivel vitatkozni, a helyzetleírás tökéletes.Van a családban 3 autó,anyám 206-osa rettenetesen megszopatott, kb másfél órára volt szükségem, kézfejzsugoríttó gyakorlatokkal egyűtt, mire mindkét lámpában,helyére sikerült pattintani a franciás innovációval megtervezett izzórögzítő rugót, az már + hogy mind a négy helyzetjelző izzó szinte egyszerre égett ki.Poénból lemértem, mennyi ideig tart a másik 2 autón lecserélni az izzókat. Omega 91-es 5 perc/2db.93-as swift 7,5 perc/2db.A swift csak azért vesztett,mert guniharangszerű ,a fényszórótakarója.Hozzátenném, egyikhez se kellett lemennem alfába, helyzetjelző izzót meg azt sem tudom hol kell rajta cserélni,nem volt rá még szükség.Érdekes adalék,a H4-es izzóval volt probléma elővizsgán,a tompított képe ferde volt.A vizsgálatot vérző srác,megsúgta,valszeg, az izzó gyári hibás,a foglalathoz képest el van fordulva, a tompított vízszintes lapkája.Nosza berobogtam egy kútra Hella gondoltam biztos jó lessz. 10-ből 2db volt megközelítőleg jó, a többi,hol balra, hol jobbra, volt fordulva.Azt hittem az agyam eldobom hogy ilyen is van????, most már erre is oda kell figyelni elképesztő.

waffen55 2010.02.24. 21:00:08

@imitv: Szívemből nyögtél kispajtás! :) annyi kiegészítéssel , hogy előre is! :D

BUBISBUBLEK 2010.02.24. 21:04:15

@nikó 78:

vacak izzókat is ki lehet fogni . van bőven !
legutóbb 2 db H7 szopatott meg H astrában . mindkettő új volt és hihetetlen de rossz is !
a H4 es fényterelő tányérkája hogy ferde már újkorában az meg sem lep...

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 21:11:57

@Csikós Zsolt: "Akkor l. Mégane izzócsere, fent. Nem egy autót próbáltam könyvből, fél óra alapos kézösszeszabdalással szerintem izzócsere vonalán a lehetetlent súrolja."

Attol tartok, a hiba a te keszulekedben van. En 307esben is csereltem izzot 2 perc tapogatas utan, pedig az aztan olyan szar helyen van, hogy meg csak nem is latod, hogy mit csinalsz, olyan melyre kell nyulni.

"Mos képzeld el a hetven éves szomszéd nénit a Havanna-telepi bableveses negyven négyzetméterből, ahogy nekiáll."

Igen, a magyar autovezetok zomeben hetven eves lakotelepi kisnyugdijas nenikbol allnak. Hagyjal mar ezzel a demagog hulyeseggel.

"Tehát a Mazda, amiben nyolc év után is jó, és a Fiat Bravo, amiben három után már csak a fele világít egyik sem szar. Egyformán jók igaz? Szerintem pl. a Bravo ebben az esetben szar."

Es ez bizonyitana, hogy "szar a LED"?

"Mercedes E osztály. 10 db fényszóróizzó 50e alatt. Erre konkrétan emléxem, de más tesztautókkal is voltak hasonló problémák."

E46, 0 db izzo 5 ev alatt. Be ne akard mar adni nekem, hogy az a normalis es az altalanos, hogy tizezrenkent izzot cserelsz. Gondolom basztatok kiszedni a lampatestet es atvizsgalni megszaradt viz / vizpara nyomait keresve, vagy szetszedni a csatlakozot es vegignezni a kabeleket, hogy nincs-e valahol serules, ami zarlatot okozhat. Kiegett az izzo, es a morickalogikaddal kikovetkeztetted, hogy szar az elektronika. Ez kb olyan, mintha egy erosen oldalra huzo auton a kormanyszerkezetet kezdened el basztatni, holott siman defektet kaptal.

waffen55 2010.02.24. 21:13:17

Egyébként az egyik "csúcstartó" az előző generációs fiat ducato átlagban 10-14 nap mire megzabál egy izzót bármilyet, volt a kocsiból három különböző és nézte márkaszervíz (haver) autóvillnyossági szerelő elég jó szakember (és szintén haver) de nemigazán tudták a megfejtést... :(

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 21:14:26

@nikó 78: "Nosza berobogtam egy kútra Hella gondoltam biztos jó lessz. 10-ből 2db volt megközelítőleg jó, a többi,hol balra, hol jobbra, volt fordulva.Azt hittem az agyam eldobom hogy ilyen is van????"

Hamisitott kinai Hella, magyar benzinkuton? Hogyne lenne.

waffen55 2010.02.24. 21:16:09

kimaradt a másiknál, h maszek

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 21:20:16

@Devil2: "1.Az adott (halogén)lámpatestnek van egy E.. szabványszáma, ennek alapján lehet autóba építeni őket.(=műszakin bukta, ahogy amerikai szabványút sem lehet (kenőpénz nélkül) levizsgáztatni itt.)"

Baszhatod az E-szabvanyszamot, ezzel tobbnyire azok etetnek, akik el akarnak adni neked valamit. Csak tipusengedelyes/mubizonylatos lampatestet tehetsz be - ilyet 99%ban csak az auto gyartojatol kapsz. (Hella csinalt meg regebben modellspecifikus lampatesteket, de felhagytak vele mert a kis peldanyszam miatt dragabb volt, mint a gyari.)

"2.Lámpamosó kötelező tartozéka a xenon lámpának, ez vagy van, vagy nincs a halogéneken."

Siman berakhato utolag, csak az ablakmosotartalyt kell kicserelni nagyobb ketpumpasra, es az elso szoknyat kell becsovezni.

"3.A legsarkalatosabb pont a dinamikus fényszórómagasságállító, ami azzal játszik állandóan hogy a fénykévét (lehetőleg) soha ne küldje a szembejövő szemébe a lámpa."

Ez szinten problemamentesen berakhato, csak sokat kell hozza kabelezni.

A tisztesseges, a gyarival 100%ig egyenerteku xenonozasnak tovabbra sem a muszaki korlatok, hanem a ruppotlan mozigepeszek fillerbaszasa szab gatat.

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 21:24:55

@Józsi bá\': "Én éjjel országúton tompított fénynél nem látok rendesen. Első ködlámpa külön kapcsolható, azt szoktam fölnyomni mellé, mert az út szélét is megvilágítja. Így legalább látom, ha van vmi az út szélén+kátyúk."

Nem artana belulrol kitisztitani a lampatestet, es megnezni, hogy a foncsorozas er-e meg valamit.

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 21:44:06

@Csumpi Hálidéj: "Muterom corollájában az elmúlt 3 évben vagy 5 H7-est cseréltem kínok közepette, és még nem fordult elő, hogy a hátsó világítás összes égője egyidejűleg hiánytalanul működjön. Kicserélek egy féklámpaégőt, 2 nap múlva a helyzetjelző ég ki. Azt is kicserélem, következő héten nézem, a másik oldal nem ég."

Es ennyi szopas utan meg nem esett le, hogy talan egyszerre kene cserelni az osszeset, es akkor talan nem kene 625-szor szetszedni?

"A puntóm égőinek tartóssága abban rejlik szerintem, hogy 8 éve, mióta megvan, talán 3-szor nyúltam a világításkapcsolóhoz, merthogy ő kikapcsolja, ha leállítom a motort. Így a bekapcsolódás is mindig alapjáraton történik, kis töltőfeszültségnél."

Szerinted hol kapnak az egok toltofeszultseget?

W123qp 2010.02.24. 21:47:52

@Józsi bá\':
@BeeTm:
"Én éjjel országúton tompított fénynél nem látok rendesen. Első ködlámpa külön kapcsolható, azt szoktam fölnyomni mellé, mert az út szélét is megvilágítja. Így legalább látom, ha van vmi az út szélén+kátyúk."

Roszzul lát, de a reflexei kitűnőek, valahol a qrva jó és a kibaszott gyors között...
Kiszámolta már valamilyen ködfényszóró fan, hogy 90-nél a ködfényszóró által JOBBAN bevilágított kb. 3 métert mennyi idő alatt teszi meg a kocsi?
Ha jól számolom 0,12 másodperc alatt. Ez az idő neked elég egy kitérő manőverre...

Ha ilyen gyors vagy, akkor neked légzsák sem kell a kocsidba, csak pár darab lufi. Balaset előtt gyorsaságodból adódóan van időd felfújni, és magad elé tartani.

Keresztkérdés a témához:
Miért csak kb.30 km/h-ig működnek a statikus kanyarfényszórók(ködfényszóró kapcsolgatás pl. VW konzerv, Fiat, MB)?

Válasz:
Ennél nagyobb sebességnél tök mindegy, hogy mi van ott, mire rágondolsz, hogy mit kellene tenned, már rég elhagytad.

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 21:52:49

@W123qp: "Miért csak kb.30 km/h-ig működnek a statikus kanyarfényszórók"

Mert azok KANYARODOfenyszorok, nem KANYARfenyszorok. Az elobbi utelagazasoknal hasznalatos, primitiv es olcso, az utobbi egy sebesseg- es kormanyszogfuggo, draga adaptiv rendszer. Meg a kanyarodofeny tobbnyire a kodlampaba van epitve es elvisz vagy 3 meterre, nagy sebessegnel nem sokra mesz vele.

killalot 2010.02.24. 21:54:42

hm, H Astrám van, motorháztetőt sem kell felnyitni, kb öt perc egy izzócsere.

Gomulka Béla 2010.02.24. 21:56:12

@subtotal: Az hát. A proletáriátus legfeljebb a vezérmu"láncait veszítheti, de a burzsoákapitalista - az még nem deru"lt ki, hogy mit is veszíthet.
Komolyan, nekem az a benyomásom, hogy a az átlag xenonlámpa (amit itt látok, ami itt szembejo"n) sokkal ero"sebb fényt nyom a pofámba. Persze, az útra is, de ugyanez érvényes a túl magasra hordó tompítottra, a véletlenu"l úgy felejtett reflektorra és az alpesi tiszta ájerben csakazértis bekapcsolva tartott ko"dlámpára. Szociális érzéketlenség és mu"szaki kifinomulatlanság, jól tudom, de nekem majdnem mindegy hogy mito"l leszek átmenetileg vak, kilencvennel, kanyarban, éjjel tizenegykor, felálomban.

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 22:01:49

@hamika: "A szemböl jövő putrixenonosoknak mindig rátolom a 140w reflektort."

A 140W-os izzo hamar szet fogja olvasztani a foncsorozasodat, ha az 55W-os gyari izzo helyere tetted be.

Devil2 2010.02.24. 22:03:57

@BUBISBUBLEK: Jogos a kérdés, és szerintem símán el lehet vitetni a balhét az utólagos xenonossal aki miatt (állítólagosan) a baleset történt, de akkor célszerű mindjárt rendőrt hívni és a jegyzőkönyvben feltüntetni a tényállást. A többségnek be sem villan az agyába hogy mi van ha az ilyen-olyan átalakításaival baleset részese lesz. Jogállamban minden lehetséges, csak be kell bizonyítani.

W123qp 2010.02.24. 22:04:52

@mlt3:
Muhaha!!!
Igen ráérsz.:-)
Az utolsó mondatban ott a megoldás.

Az Audinál ez statikus és dinamikus kanyarfény.

Ha én autógyáros lennék, akkor hajtűkanyarfény, meg nemannyirahajtűkanyarfény.

Dennis01 2010.02.24. 22:06:32

Engem azok az okrok idegesitenek, akik jonnek varosban lampa nelkul, telefon a fulukon. Legutobb jott velem szembe egy, ravillantottam kodlampakkal, plusz refivel, mintegy jelzeskepp. Tukorben neztem, nem fogta fel a szerencsetlen...

subtotal 2010.02.24. 22:20:16

@Gomulka Béla: sajnos a vezérműlánc is általában a nagyobb motorok, így a burzsoák kiváltsága :).

Vicc nélkül, a xenon sokkal élesebb fényt ad, de ha jól van beállítva akkor a szembejövő arcára ez nem érvényes.

Rocko- 2010.02.24. 22:20:33

@Pasas: gondolom elképzelhetetlennek tartozd, hogy két különböző autós médiumon két különböző embernek két különböző véleménye legyen.

subtotal 2010.02.24. 22:22:52

elmentem egy fél órája cigiért (szemerkélő eső), eredmény: egy régi Swift felkapcsolt ködzáróval, egy szembejövő sötét bal első, egy pedig helyzetjelző jobb első lámpával.
7 kilométeren, este 10kor.

Dennis01 2010.02.24. 22:25:56

@subtotal: Ne viccelj, a 27 eves 1000ccm-es Minim is vezermulancos... :D

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 22:26:01

@W123qp: A magyar forditas eleg megteveszto. Nalunk itt falun Adaptives Kurvenlicht ill. Abbiegelicht a hivatalos megnevezes, mindketto eleg egyertelmu.

mlt3 (törölt) 2010.02.24. 22:27:26

@Dennis01: Ennek ellenere az olcsobb autok ma is szijasak.

Dennis01 2010.02.24. 22:35:15

@mlt3: Gondolom te is jol tudod, a Mini motorja marha regi konstrukcio...

Pasas 2010.02.24. 22:38:23

@Rocko-: nem tartom elképzelhetetlennek, csak mivel az ízlés elég szubjektív dolog, akkor nem értem miért kell fikázni. Mivel szebb a zöld, vagy a piros műszerfalvilágítás mint a kék? A fehérről nem is beszélve. Egyébként pont leszarom milyen színnel világít a műszerfalam, csak valaki kitalálta hogy a kék nem jó, a sok hülye meg fújja utána.
Ennyi erövel elkezdhetnénk hogy a bézsbelsö ocsmány, meg hogy milyen csúnyák a sárga kocsik.

subtotal 2010.02.24. 22:45:55

@Dennis01: viszont nem általános.
Tudod, a kivétel mindig erősíti.

_krampampuli_ 2010.02.24. 22:53:32

A minap történt:
Kollégám (félig magyar ember, de német állampolgár) megkért, hogy nézzem meg az autóját, mert valami gáz lehet a világításával: egyik hátsó helyzetjelzője sem működik.
Megnéztem, és valóban, sem a helyzetjelzők, sem a rendszámvilágítás izzói nem működtek, holott minden biztosíték rendben volt.
A gond mindössze annyi volt, hogy ő soha nem ellenőrzött semmit az autóján, és apránként minden izzó kiégett. :(
Mikor szóvá tettem neki a trehányságát, csak megvonta a vállát, hogy ha megállította volna egy rendőr, akkor azt hazudta volna neki, hogy induláskor még minden világított. :(
Az el sem jutott a tudatáig, hogy durva balesetet is okozhatott volna. :(
Az illető amúgy diplomás, felelős beosztásban...

GG81 2010.02.24. 22:53:34

@BeeTm: de legalább bevallod... a sok tökéletesben ez fel sem merül. ;-)

azért csak módjával, ha villognak szemből vagy, ha épp utolérsz valakit és ő jelez a hátsó ködfénnyel elgondolkozhatsz, hogy azt akarja vedd vissza a sugárzásod... peace!

Dennis01 2010.02.24. 23:03:50

@subtotal: Sokat tanultam/tudok az autokrol, de ez mindig erdekelt. Szerinted melyik a jobb? En ugy tudom, a lanc tobbet bir, viszont a szij tobb komponens (pl: vizpumpa, vezermutengely, fotengely) meghajtasara jobban alkalmas. Javitson valaki ki legyen szives ha tevedek.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.02.24. 23:15:08

@mlt3: Azt nem tudom, mi a jobb, ha rosszindulatból nem AKAROD érteni, szándékosan félremagyarázod, amit Csikós ír, vagy tényleg gondok vannak a szövegértéssel. De egyik sem örömteli.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.24. 23:26:31

@mlt3:
Akkor csak kérdezem:
Nem az a feszültség jelenik meg az autó áramköreiben, amit az akkumulátor sarkai között mérni lehet?
Ami ugye fordulaton magasabb, mint alapjáraton.
Tévedhetek is, segíts!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.24. 23:34:32

@mlt3:
Érdekes, hogy a puntó, ami kb. 10-szer annyi km-t megy, nem produkálja ezt a jelenséget. Égett már ki helyzetjelzőízzóm hátul, meg egyszer talán egy féklámpa is.
Nem hiszem, hogy az én ostobaságom lenne az oka, hogy amíg az egyik autóban 10-szeres futásteljesítmény mellett (és nekem mindig ég a lámpám, hiszen sohasem kapcsolom le) cseréltem összesen 4 ízzót, addig a másik autó alig van használva és harmadannyi idő alatt, egytized futás mellett megevett darabra 4-szer több ízzót. Minek kellene kicserélni az összes égőt, ha egy kiég? Ha ez így lenne, a puntómon egy darab fény nem lenne most, mert ott nem ez az eljárás.
Azt már nem is említem, hogy ma megint kiszúrtam, hogy nincs a corollán j. h. helyzetjelző, pedig alig 2 hónapja cseréltem. Kurvára rá tud unni az ember az ilyen szarokra. Hzzád fogom hordani ízzócserére azt a szart, aztán meglátjuk, hogy áll a szád pár hónap múlva.

Dennis01 2010.02.24. 23:51:27

@Csumpi Hálidéj: Nekem sajnos le kell mindig kapcsolni a lampat, mert ha leallitom a motort, akkor is egve marad (oreg auto, na). Erdekes, miota nalam van az auto, egot nem kellett cserelnem. Mindig a franya foldeles trefalt meg, meg egy biztositektabla csere utan azt mondhatom, hogy okes az elektromos rendszerem. Hozzatennem, hogy mindig felkapcsolom a lampamat, legyen tel vagy nyar, varoson belul vagy kivul, ejjel vagy nappal.

Rocko- 2010.02.25. 00:01:55

@mlt3: köszönöm a terelést. :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.25. 00:14:00

@Dennis01:
Ezt sosem értettem, hogy miért kell így csinálni egy autó kapcsolását? Ha leveszem a gyújtást, miért kell tovább égnie a lámpának? A legnagyobb ökörség, amikor megtoldják egy sípoló, pittyegő szerkezettel. Mert ugyanennyi (inkább kevesebb) energiával inkább lekapcsolódhatna a lámpa.

Amit még legalább ennyire gyűlölök, az az, amikor csak locsolni szeretnék az ablakmosóval, de az mindjárt töröl is.
Egyszerűen nem értem, hogy aki ezeket megtervezte, mire gondolhatott közben...

visszakettopadlogaz (törölt) 2010.02.25. 00:23:14

meg kell tanulni kozlekedni kerem, az a fo baj.

bajzathg 2010.02.25. 00:40:06

Mint Skóciában élő Magyar, reagálnék az első kiemelt sorban lévő: "Tudják-e, mi az első jele, hogy az ember Nyugatról átlépte a magyar határt? Hát nem a Hegyeshalom felirat." kezdésre
Ez a mondat fog mostantól kisérteni amikor a szokásos reggeli munkába menet közben újra találkozok azzal a balfékkel akinek csak a jobbos tompítottja ég és hozzá csak a balos ködlámpája....
És elhiheti bárki nem az egyetlen kirívó eset arra, amire az autózással kapcsolatban írják otthon, hogy magyar betegség.
Mind amellett a cikk teljesen jogos és tényszerű.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.25. 01:48:15

Hát nem tudom, fél lámpával is alig mertem menni, alig látok vele.
Pedig minőségi halogén van a kocsiban.

A lámpacsere meg... ésszel kéne vezetni, és nem összetörni az autót... akkor nem kell lámpatestet cserélni.

Egyébként a LED meg ilyen szempontból nem hülyeség; ha az izzós féklámpa kiég, akkor nincs.
Ha a LED-esben pár LED behal, akkor a többi még világít, és nem futnak rá az emberre.

pink75 2010.02.25. 01:49:41

Nekem a bal szúró nem világít, pedig ma kötöttük bele - akkor még jó volt. De, gondolom, annyira nem zavaró, ha azt nem látja a szembejövődő.
Meg a jobb hátsó hiányzik, igaz, arra egy emelőkosaras iveco rágyűrte a kasztnit.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.02.25. 01:50:22

@Csumpi Hálidéj: Ja, nekem ilyen... Majd' 20 éves, és levett gyújtással ég szépen a helyzetjelző, és ha nincs legatyásodva az akku, akkor másnap reggel, télen is beindul.
Márpedig az én akkum nem gatyás (olyankor cserélődik szépen).

Egyébként azt én sem értem, hogy pl. az izzók elé miért nem lehet egy 5x5cm méretű feszstabot betenni, akkor nem kapna túlfeszt az izzó -> "örök" élet.

FrundsbergW201 2010.02.25. 02:32:27

A mostanság elterjedten használt H7es égő gyárilag és technikailag nem bír ki többet kb. egy év normál használatnak megfelelő időnél! Ezt a tungsram izzólámpa gyárában dolgozó sógortól tudom, ha valakit érdekel a konkrét műszaki élőszóban kb. 5perces kifejtése akkor begépelem.
Viszont legalább jó drága is, ráadásul külön van a tompított és külön a reflektor, extraprofit garantálva. A H4eseket szinte csak akkor kellett cserélni ha meguntam a színét.

voszi 2010.02.25. 07:00:23

büntetgetni kéne ezeket a dolgokat is, rendesen. repkednének a 30ropis büntik, forgalmik, rövid időn belül nem lenne annyi félszemű, meg vakítós. ennyi. az autópályán is megcsappant a 200-zal lődörgős, villogós, jobbról előzős, nyakadra állós kocsi.

mlt3 (törölt) 2010.02.25. 07:35:18

@Csumpi Hálidéj: Nem kapnak az izzok toltoaramot, nyugodj meg. A vilagitas az akkurol kapja a tapot, de az uj autokban mar onnan sem kozvetlenul.

mlt3 (törölt) 2010.02.25. 07:41:45

@FrundsbergW201: "A mostanság elterjedten használt H7es égő gyárilag és technikailag nem bír ki többet kb. egy év normál használatnak megfelelő időnél! Ezt a tungsram izzólámpa gyárában dolgozó sógortól tudom, ha valakit érdekel a konkrét műszaki élőszóban kb. 5perces kifejtése akkor begépelem."

A Tungsram eseteben ezen nem csodalkozom :)
Nem filleres olcso szart kell venni, hanem egy Philipset vagy Osramot, es akkor esetleg nem kell evente cserelni.

J.G. 2010.02.25. 07:45:47

@Csumpi Hálidéj: Ha leveszed a gyújtást, és teljesen lekapcsolja a lámpát, akkor nem is adnék rá műszakit, hiszen nem képes arra, hogy a kocsit éjjel, műszaki hiba esetén ki lehessen világítani, ami ugye kötelező, ha nincs közvilágítás...

Bár Magyarországon a kanyarlámpa sem megengedett, mégis kapnak műszakit...

Gomulka Béla 2010.02.25. 08:38:28

@subtotal: A vezérmu"lánc a Micrára is jellemzo". Nomen est omen, a Micra kicsi. A benne u"lo" (én) alacsonyan hordja az arcát, amibe ezért aztán belevilágít az, amit az aszfaltnak szántak. SUV-t minden magyar proletárnak!

esef 2010.02.25. 08:43:52

Ma reggel, Flórián téri felüljáró, Peugeot 306 kombi, volánnál csodaszép "hölgy". Első-hátsó ködlámpával, mert ugye ma reggel 8-kor akkora köd volt...

Swind 2010.02.25. 09:15:08

Allandoan kikeltek a nem projektoros utolagos xenonok ellen.

Mi a helyzet ha gyári a xenon de nem projektoros? (w208 clk), az is vakit?

Neztem ebayen tuning lampakat amik projektorosak, de valahogy nem visz ra a lelek, hogy kicsereljem az eredetit

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.25. 10:02:26

@J.G.:
Ez a dolog megoldott. Egy gombot megnyomva, a kulcsot visszaforgatva ott a helyzetjelző a kocsin, gyújtás nélkül. Macerásnak tűnhet, de csak egy mozdulat és igazán ritkán van rá szükség.

@mlt3:
"A vilagitas az akkurol kapja a tapot,"

Pontosan. Az akku meg kapja a töltést, aminek a feszültsége fordulatszámfüggő.
Nem értem, hogy ha az ízzóra a drót az akkuról jön, az akku meg menetközben töltődik, akkor ez a feszültségváltozás miért lenne független a világítástól?

kuciber 2010.02.25. 10:16:44

Koncoljatok fel!
Most én is félszeműként járok a kocsimmal. H7-s izzó. Ami nagyon klassz, csak kb 2 havonta kiég. Ez így volt az ez előtti autómban is(más típus, más márka). Időm nem volt még a szervízbe bemenni kicseréltetni. De nem vagyok nőgyógyász, hogy kicseréljem, esküszöm, hogy megpróbáltam.
Igaz a járda felöli oldal nem ég.

Az első ködlámpa nem vakíthat el senkit sem, mivel laposan és közvetlenül a kocsi elé világít. Néha, én is felkapcsolom, akkor is ha nincs köd, csak nagyon dzsuvás az idő.
Tudni kell, hogy egy 2007-s Galaxy-m van, amiben a helyzetjelző fény lent a ködlámpában van. Sötétben rendszeresen rámvillognak, hogy ég a ködlámpám, pedig csak azt látja, hogy lent pislákol egy gyenge fény a lökhárítóban. Ebből is kiderül, nem vakítja a ködlámpa, csak villog, mekkora "köcsög" vagyok, hogy bekapcsolt ködlámpával járok.

W123qp 2010.02.25. 10:19:27

@Swind:
Nem zavaró, vagy kevésbé zavaró.
Alapvető különbségek a Merci javára:
1. Nem bi-kszenon, csak "mono".
2. GYÁRILAG van beszerelve, beállítva(Nincs szórt fénye).
3. Automata fényszórómagasság-állítás van benne

A bi-xenon funkciót, nem projektoros lámpában, egyetlen gyártó sem alkalmazza tudtommal.

Doubledeceker 2010.02.25. 10:24:34

Odáig jutottak ezzel az autógyáértók, hogy van olyan márka, aminél a szagszervízben egy soros ellenállást tettek be a lámpákhoz, ez nem vicc....

Röhej.

DE ez abszolut autótípús függő, volt olyan autóm, amin 100.000 km alatt egyetlen izzó sem éget ki.

Persze jó tudni, hogy feszültségszabályzó és feszültségszabáyzó áramkör között is lehetnek komoly különbségek...

Van egy két típus, ahol pl. intelligens fesz szabályzás van, ami az ecu-ról is kap jelet.... and so on...

kuciber 2010.02.25. 10:28:48

Apropó Ford Galaxy!

Üzenem Bende Tibor Úrnak,
neki kellene futni mégegyszer annak az ülés hajtogatásnak a Galaxyban.
A "Cifrázza kérem" írásában az általa mellékelt képen is látszik, hogy nem megfelelően hajtogatta le a leghátsó sor üléseit. Nincsenek teljesen leeresztve a padlóhoz. valószínűleg az ülőlapokat nem fordította előre, így a hátlapot sem lehetett vízszintesig lehajtani.

Üzenem: A 2 hátsó sor mind az 5 ülését egy vízsintes felületre le lehet hajtogatni!!!

A középső sor két szélső és a leghátsó sor mindkét ülését lehet előre-hátra tologatni, valamint mindegyik ülés dőlésszögét is állítani.

W123qp 2010.02.25. 10:32:32

@kuciber:
"Az első ködlámpa nem vakíthat el senkit sem, mivel laposan és közvetlenül a kocsi elé világít."

Igen, és nincs letompítva és ugyanolyan teljesítményű, mint a tompított. A kocsi orránál tényleg csak a lábszáradat világítja, ha viszont messzebre mész akkor viszont a pofádba. Illetve nem e tiedbe, hanem a szembejövőjébe. Ez hatványozottan igaz, esőben, hóban, a tükröződés miatt.

Egyet kellene megérteni, hogy 90-nél szart sem ér a ködfényszóró, túl gyorsan mész ahhoz, hogy le tudd reagálni, bármi is van az út szélén.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.02.25. 10:39:24

Én is azt látom a legnagyobb problémának, hogy az új autókon le kell bontani az autó orrát, hogy hozzáférjünk az izzókhoz. Így lesz fél-háromnegyed óra egy izzó cseréje, ami régebben nem volt több 5 percnél.

Vékony acéllökhárítókat akarok! Ez meg a másik, hogy most már lassan lökhárítóvédőt kell vásárolni...

kuciber 2010.02.25. 11:04:48

@W123qp:
Biztos igazad van.
Engem még sosem zavart a szembe jövő autó felkapcsolt ködlámpája. Viszont a szürkületben világítás nélkül autózók annál inkább.
Látni és látszani!

l.ovlov 2010.02.25. 11:07:24

@ColT:
Az én gépem is 20 éves (Volvo 740), szintén megy a helyzetjelző gyújtás nélkül, azon kívül nem kell nézegetnem a világítást, hogy égnek vagy nem. Van benne egy relé ami figyeli az összes izzót, ha egy kiég a műszerfalon jelzi, akkor körbenézem melyik kuka. A sok csilliós "modern" xaroknál nem fér bele az árba egy 8-10e relé meg pár méter vezeték??? A 80 évjáratú 240-ben is benne volt, szóval elég régi találmány! Ja és fél perc a fényszóró izzó csere:P

robimcr 2010.02.25. 11:11:19

@kuciber:
"Az első ködlámpa nem vakíthat el senkit sem, mivel laposan és közvetlenül a kocsi elé világít."

Ez igaz is lenne, ha minden út tökéletesen egyenletes lenne, nem lennének emelkedők, bukkanók és soha nem lenne nedves az útburkolat. Ezen kívül nem csak a pont szembe világító lámpa a zavaró, hanem az is ha a szemből érkező felől kétszer annyi fény világít felém (ami lehet szórt fény is).

Szerintem is nagyon zavaró, hogy az autók ötven százalékában valamilyen házilag beszerelt gagyi fényforrás van. Ugyanakkor ez is a közlekedési kultúra hiányából fakad. Senkit nem érdekel, hogy mások is részt vesznek a közlekedésben.

W123qp 2010.02.25. 11:23:55

@kuciber:
Engem még sosem zavart a szembe jövő autó felkapcsolt ködlámpája.
Engem irritál.

Látni és látszani.
Az sem jobb ha szembe jövőt elvakítod, akkor ugyanúgy nem lát.

J.G. 2010.02.25. 11:25:47

Anno jártam egy hunyadival, abban égett ki mindig a fényszóró. Aztán megfigyeltem, hogy azután ég ki, amikor megcsap a kocsi az ajtó bezárásakor. Ezt valahogy megszüntettem, és láss csodát.

Coyote82 2010.02.25. 12:58:45

jo a cikk - egy dolgot hianyoltam, a feketere fujt (vagy ritkabb esetben foliazott) hatso lampakat - az az igazi. Se fek, se helyzetjelzo - torvenybe iktatnam, hogy modositott hatso lampatest eseten minden esetben az elol halado legyen a hibas a rafutasos baleseteknel.

Coyote82 2010.02.25. 13:01:01

egyebkent a legtobb peugeot szokott igy jarni, nem tudom eszrevettetek-e. A szervizes szerint a 308-ban alig birnak 7-8 honapot az izzok... ugyanez elofordul mas franciakban, de Volkswagenekben es Opelekben is. A problema viszont orvosolhato, extra ellenallas beepitesevel ugy tudom.

cdc 2010.02.25. 13:17:44

Nekem a kedvencem az AUCHAN Tuning :)
Gagyi LED-ekel aggatják teli a 10-12éves kocsijukat! :) nem is tudom mit gondolnak? lilásan világít egyszerüen igénytelen...

Izo 2010.02.25. 14:11:58

Kedves Csikós kolléga!
Minden szavad arany!

ifrance 2010.02.25. 15:24:29

nincs most időm végigolvasni a kommenteket, bocs ha már előfordult:
szóval vannak üdítő kivételek az új autók esetében is. Pl apósomék H Astrájában pofon egyszerű az izzócsere, mindössze eltekered a kormányt ütközésig, és a kerékdobon egy kis fedél kipattintásával máris van egy kényelmes méretű nyílás, ahonnan aránylag egyszerűen végrehajtható a műtét. Mondjuk, ha valaki ezt nem tudja, szétbonthatja a kocsi elejét közben sűrűn anyázva a hülye tervezőket... :)

Kulmar 2010.02.25. 18:11:32

icinypici ford fiesta jobbos izzója két hónap után feadta a harcot. nem a spirál, hanem az azt tartó drótocska olvadt gömbbé. a csere kisebb lökhárítóbontással és egyéb boldogsággal jár(t). de röhej, hogy maga az izzó is egy rakat ...

Alfonz83 2010.02.25. 18:14:57

Üdv mindenkinek!
Biztos felületes vagyok,mert a cikket és a kommenteket végigfutva egy dolgot sehol sem találtam.Lehet,hogy rosszul tudom,de szerintem a szabályos világítás / beállí-
tás és használat egyaránt/ éppen olyan
KRESZ szabály,mint a sebesség korlátozás.
Ha pedig így van,akkor a rendőröknek nem
kéne ugyanúgy büntetni,mint a gyorshajtást?
Ezek után nekem teljesen mindegy,hogy a
gagyitól,vagy a vadiúj 5-ös BMVxenonjától
folyik ki a szemem /gondolom a rendőré
is/a holdvilágos éjszakában ködzáró fény-
nyel közlekedőkről nem is beszélve.
Tény,hogy tízből legalább négy autónak
rossz a világítása/nem tipp,többször szá-
moltam/.Ha a rendőr valakinek kiszabna
ezért tíz-húsz ezres helyszíni bírságot
biztos jobb üzlet lenne megcsinálni,vagy
megtanúlni szabályosan világítani.
Ha mégis én vagyok a HÜJE,hát bocs.

Mfg 2010.02.25. 18:28:59

Idióta utólag beépített xenonosok!
Vakítjátok az embert feleslegesen! És még csodálkoztok, hogy nem tetszik?!
2 fontos dolog kell az utólagos beszereléshez: lámpamosó!!! (ha koszos a búra, nem csak az aszfaltra vetít a xenon, hanem mindenhova!) hátsó tengelyre szerelt magasság-állító, hogy terhelten se vakítson!!!
De a feltűnés, az fontosabb! Pénz meg nincs a téligumira, ha meg kiég, akkor xenon-izzóra. Így lesz a Szuszogi, meg a Szivik "félszemű", a gazdája meg féleszű!!

Kulmar 2010.02.25. 18:40:28

@Alfonz83: azt hiszem nem a kresz szabályozza a kérdést. viszont a post többek közt arról szólt, hogy mekkora szívás az újabb autókon izzót cserélni. tehát inkább a gyártókat kéne rávenni arra, hogy az izzókat ember által cserélhetővé tegyék.

Jamesblond 2010.02.25. 18:57:58

LED: Az új Passatoknak napsütésben nehezen látom a hátsó irányjelzőjüket. A kerek ledes fajtánál van ez. Este viszont kitolja az agyam is. Ez normális, vagy bennem van a hiba?

Jamesblond 2010.02.25. 19:24:29

Meg különben is: Sok mai autóban pótkerék sincs. Defektet kaptál? Nyomj bele a kerékbe egy 2-3000 Ft-os sprayt, a gumis meg hülyét kap míg kitakarítja belőle. Ki is fizeted ne félj. Ha padkáztál, hívj autómentőt! Ha közel laksz 15.000-ért hazavisz:) Ha 100 km-re laksz 40 papír...
A mai autógyártás nevetség tárgya. A gyáraknak nem elég a tisztességes becsületes haszon ami az autó eladásával jár. Avultatnak, kispórolnak, stb... A kispórolást meg isteníti a marketing. "Nőtt a csomagtér"=Nincs pótkerék.
"Dizájnos tetővonal"=Hátul nincs fejtér.
"Tágas lábtér"=rövid ülőlapok
"Vezetőbarát konzol"=Kormány van, kuss!
"korszerű motorok"=lófaszt a seggedbe!
"Innovatív magoldások"=Nem jutott eszünkbe több maszlag, de ez is plusz egy tétel a papíron.
stb...

Rocko- 2010.02.25. 19:43:44

@Gringо: egyetértek. meg azok is, akik nem képesek egyben letakarítani az autóról a havat, csak egy lukat maguk előtt.

Rocko- 2010.02.25. 19:46:46

@Pasas: nem fika, de mit írjon ha nem tetszik neki?
" csak valaki kitalálta hogy a kék nem jó, a sok hülye meg fújja utána. "
nem feltétlenül.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.25. 19:49:35

@Jamesblond:
Egyetértek.

Én is pont ezért haragszom az új autók nagy részére. Pótkerék nuku, ízzócsere felér egy régbbi típus hengerfejezésével, egy kib.szott ékszíjat nem tudsz lecserélni otthon.
De amíg az, hogy pótkerék nincs, szimplán kicseszés, addig az ízzó 3 perc alatti kicserélhetetlensége közlekedésbiztonsági problémát vet fel. Nekem ha kiég egy ízzóm (igen ritka esemény), az első helyen kicserélem, ahol félre tudok állni, 2 perc alatt. Így minimális az az időtartam, amit én rossz kivilágítással az utakon töltök.

Ez a mai világ arról szól, hogy kiöli a kreativitást az emberekből, pusztán az a cél, hogy fizessenek mindenért.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.25. 20:47:07

@Rocko-: Jaja, télen rengeteg ilyet látni. A lánglovagok oldalon írtak nemrég egy balesetről, amely pont emiatt történt. Itt is van:
www.langlovagok.hu/hirek/9377_jeges-szelvedovel-okozott-balesetet-egy-no
...és még mennyi kisebb baleset és koccanás lehet emiatt, amelyet nem dokumentálnak...

Rocko- 2010.02.25. 21:09:49

@W123qp: egyetértek.

@Gringо: túl könnyen osztják a jogsit. :/

zwei2 2010.02.25. 22:38:31

Erről témáról annyit, hogy ennek oka nem kifejezett emberi trehányság, hanem egyszerűen a "konstrukcióalkotta" ellehetetlenítése az izzócserének.
Én a C Vekimben legfeljebb csak az egyik oldalon lehetek képes az izzócserére, mert a légszűrőház felől szinte képtelenség! És persze mindkét oldalnál ezer sebből vérzek, mire végzek:))) Mindez pedig így van, majdnem laboratóriumi körülmények között is! Nahhh, akkor mi is lenne velem éjjel, mondjuk éppen csapadékos időben!? Nyilván ráhagynám, és vaksiznék tovább, szembe a forgalommal.
Véleményem szerint egy izzócseréért nem lenne indokolt feltétlenül szervizbe menni, pedig erre kényszerül legtöbb autós!
Kötelezni kellene a gyártókat olyan konstrukciós megoldásokra, amelyet "izzócserebarát" megoldások lennének, kvázi "egymozdulatos" cserét tennének lehetővé >>>
S máris túljutnánk az itt felvetett "bajon"! >>>
Ami mellesleg nemcsak abból áll, hogy engem motornak néznek, hanem abból is, hogy én is sokkal kevésbé látom az úttestet és azt, amit látnom kellene még! >>>
Sokan ki is cserélnék azt a rohadt izzót a magunk örömére is, ha éppen tudnánk! És nem a tartalékizzó a gond, hanem a kicserélés "konstrukcióösztönös" ellehetetlenítése!!!

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.26. 00:26:36

@zwei2: Amit mondasz már leírták páran és teljesen jogos. De! Ez igaz is lenne, ha csak azokon az autókon látnánk kiégett izzókat, amelyeken köztudottan (és nem "állítólag, mer a Józsi azt mondta") baromi nehéz vagy lehetetlen cserélni.

Azonban ez nem így van. Rengeteg olyan régebbi autót és kisteherautót látni, amelyiken kivenni az izzót egy mozdulat. És ezekhez elvileg van megfelelő izzókészlet is, így akár menet közben félreállva is cserélni lehetne.

De nem teszik, mert hanyag barmok és szarnak rá! Vagy hogyan másképp lehetne jellemezni azt, akinek az autóján az elöl és hátul levő összesen 4 izzóból mindössze egyetlen darab ég? Mert ilyet is láttam a minap. Vagy mi van a kiégett féklámpa izzókkal? Rendszeresen kellene ellenőrizni, mert kiemelt fontosságú, mégis van olyan autó, amin egy sem világít!

Még azt sem lehet rá mondani, hogy olyan baromi nagy anyagi megterhelés, hiszen szar kínai izzókat 2-300 Ft-ért lehet kapni - biztos nem olyan tartósak, de pár hónapig talán kihúzzák. Ez egy liter benzin, könyörgöm! Akinek erre nem telik, az ne autózzon!

Melóba menet a szokásos útvonalamon már hetek óta többször láttam ugyanazt az autót fél tompított+fél ködlámpával közlekedve. No komment.

Bizony, bizony, én azt mondom, a szóban forgó jelenségek oka a legtöbb esetben kifejezetten az emberi trehányság, nem más.

Neurotoxin 2010.02.26. 00:46:50

Egy jóbarátomat kapta már el rendőr kiégett izzó miatt, igaz csak azért, mert a Fábiáján kiégett a bal első, amire ő felkapcsolta a ködlámpát.(nappal, országúton). De most komolyan, a többi "félszeműt" nemfogja meg a rendőr??

zwei2 2010.02.26. 01:16:31

@Gringо: Világos!

Alapvető ok az emberi trehányság, hiszen a kicserélés mindenkor indokolt, s annak elmarasztalása nem más, mint emberi mulasztás!

Igaz, a régi típusoknál egyszerű a csere! Ezt a megoldást kellene követni a mai konstrukcióknak is, csakhogy nem követik!

A maiaknál a motortér határtalanul zsúfolt. Mindenféle díszburkolatok takarják a szerkezeti egységeket, hozzáférhetetlenné téve azokat, így az izzócserét is!

Mindennek nyilvánvaló egyik alantas oka a szervízigény beépítése konstrukciós oldalról.

Na ezt utálom!

De legalább ennyire utálom a dísztárgyakká tett ún. lökhárítókat, amelyeknek a "lökhárításhoz" már semmi köze sincs!

Viszont pár karc, s mennek a tízezrek a lakkfényezett díszhárítókra:)))

imittto 2010.02.26. 09:09:40

Írták már, a lámpánál ha folyamatosan világít a féklámpa az jó esetben automata váltós. Ha nem tapos a féken akkor kúszik. És nem, nem azért vesz automatát mert minden lámpánál kapcsolgatni akar, ez így üzemszerű. Elindulok - D, odaérek - P. Közben ha lámpánál/zebránál meg kell állni akkor fék. Ha nem tetszik ne nézd, erre nem tudok mit mondani - ha nekem nem tetszik a zene ami a szomszéd autóban szól nem kezdek hőbörögni hogy kapcsolja ki míg mellettem áll...

Gagyixenonra / kiégett izzóra / eget világító lámpára / "mostesettle" rendszámra meg a fent említett rendszer jó lenne. Rendőr kiszedi, adatbázisba bepöttyinti hogy figyelmeztette, ha megint bukik akkor 50.000.- adó formájában behajtható. És keményen ellenőrizni a rendőröket is, ne csak melegedjenek az autóban egész télen meg esetleg a traffi mögött pihenjenek, DOLGOZZANAK.

Alfonz83 2010.02.26. 09:10:48

T.FAN!
Igaz,hogy műszaki ember vagyok,de biztos
szerencsém is van,ugyanis a három éves
Hyundai-omban kézmosással együtt fél óra
alatt cseréltem ki mindkét fényszóró ízzót,
bár csak az egyik égett ki.A korábbi autó-
immal sem volt bajom,a mai átlagot ugyan
nem ismerem.Az egyszerű szerelhetőség
igényével természetesen maximálisan egyet
értek,de ebbe nem sok beleszólásom van.
A szememet viszont továbbra is szó sze-
rint szúrja a sok Sz...-ul beállított,
vagy rosszul szerelt világítás.

imittto 2010.02.26. 09:12:19

A nehéz szerelés meg nem kifogás. Vagy meg tudom csinálni vagy megcsináltatom. Ha meg nincs pénzem megcsináltatni akkor nem nekem való...

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.26. 11:35:18

@zwei2: Bizony, a minél olcsóbb kivitelezés, dizájn, biztonság, összetettebb motorok, valamint az "ugyanakkora hossz-nagyobb utas és csomagtér-kisebb motortér" elvek elsődleges szem előtt tartása a szépen lassan a szerelhetőség és a tartósság rovására ment. Hogy mennyi szándékosság van benne, nem tudom, de annyi biztos, hogy a legtöbb dolgot sokkal nehezebb (vagy lehetetlen) javítani.

A világításnál maradva: Régi autókban ugye sok esetben teljesen szétszedhető volt a lámpatest, most meg szinte mindegyiknél össze van ragasztva. Ez rendben lenne pl. páravédelem miatt, de sajnos volt szerencsém olyan autóhoz, aminek a lámpája ilyen volt és párásodott. Ráadásul ha megreped az üveg - mit üveg, szar műanyag - búra, vagy vakul a foncsor, dobhatod ki az egészet és vehetsz x tízezerért újat.

Index búrát régen többnyire 2 csavar fogta, most bújhatsz a lökhárító vagy sárvédőlemez alá, a kipöccentőset meg baszogathatod csavarhúzóval - fényezés karcolását kockáztatva - csak hogy kiszedd és kicseréld az izzót.

Vezérműszíj-cserét is egyszerű megcsinálni...Miután eltávolítottál 5 burkolatot, meg pár útban levő alkatrészt:) És akkor még hol van egy indítómotor vagy generátor ki és beszerelés stb stb..

Lassan egy szimpla olajcseréhez is komolyan bontani kell, ami felé teljesen jó úton haladunk, hiszen a régen felülről, egyszerűen kicsavarható olajszűrőket elérhetetlen helyekre rakják, a motor alját pedig egyre több esetben gyárilag alsó motortér-borítással vagy kartervédővel látják el.

Sajnos ez van, de aki modern autót vásárol, mindezt vállalja fel, és legfőképpen vállalja a karbantartással és hibamentes működéssel kapcsolatos teendők elvégzésének felelősségét. Ha ez nem megy, lehet jó áron régi verdákat venni, sőt alternatívának még mindig ott a busz, vonat, bicikli :)

zwei2 2010.02.26. 11:58:27

@Gringо: Egyetértek Veled!

Ez van, ezt kell(ene) elfogadni. Ma ezek a konstrukciós elvek versengenek egymással szerte a Világban.

Megváltozott a felfogás, ma már az "időreméretezés-elve" érvényesül ebben az iparáágban is. Ami nem is lenne baj, hiszen ki bánná, ha minden egyszerre menne tönkre sok-sok év után, s nem kellene gondolkodnunk a javításon, uram bocsá' a felújításon, ami egyébként manapság a mai konstrukcióknál árbeli képtelenség.

Anno, amikor fordítottam az eurotax alkatrészkatalógust, amelyben benne voltak alkatrészárak is, eljátszottam az ár-adatokkal európai- és japán modelleknél, mintha én szerelném össze szalonállapotúra az egyes modelleket.

Meglepő volt az eredmény!

Egy európai autó ára a szalonárnak cca. az ötszörösében, a japánoké cca. a nyolcszorosában álltak meg!

OK! Hát tartsanak ki az autók, de akkor az izzók is?! Na, az nem fog!

Az olajcsere-intervallumok is megnőttek a speciális olajok miatt, ma 20-30 ekm közötti cserék vannak, persze horibiliért. Én nem hiszek a sok hókuszpókuszban, amit ezekkel az adalékokkal elkövetni vélnek! Kellenek nem mondom, de nem azt nyújtják soha, amit a reklámok sugallnak velük kapcsolatban. Sőt, tudok olyan esetről, amikor éppen az adalék miatt következett be meghibásodás.

Értelek hát, de azért ne vegyünk pusztán az izzó- és olajcsere miatt régebbi modellt, bár gondolom ezt viccesen jegyezted meg, ahogy a tömegközlekedési eszközökre való utalást is:)))

cso zsi 2010.02.26. 13:36:35

@zwei2: "Egy európai autó ára a szalonárnak cca. az ötszörösében, a japánoké cca. a nyolcszorosában álltak meg!"
Ami azért is érthetetlen, mert többüket itt Európában, vagy kicsit keletebbre, de ugyanabban / ugyanolyan gyárban, mint ahol az európai NEVŰ verziót készítik.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.26. 13:53:49

@zwei2: Jaja, csak vicc volt:)

Az új alkatrész árakat ne is említsd, olyan pofátlanok, hogy leesek a székről. Minden szar kis biszbaszért súlyos ezreket vagy tízezreket kérnek, a nagyobb dolgokról (motorblokk és kapcsolódó elemei) nem is beszélve. Persze nincs ebben semmi meglepő, ez is egy rohadt nagy üzlet, húzzuk csak le a barmot még egyszer ha már minket választott.

Ettől függetlenül nem tartom kizártnak, hogy pár év (izé...évtized:) múlva visszatérnek a javítható alkatrészek környezetvédelmi okok miatt. De ez kb akkor lesz, amikorra rájönnek, hogy a fejlett országokban kialakult 2-3 évente történő autó lecserélési szokásnak nem lesz jó vége.
Talán egyszer megint a tartósság, hosszú élettartam lesz a fő gyártási szempont... Sajna ez a gondolat scifi, egyelőre az autó és alkatrészgyárak diktálnak.

Izzókat illetően a H4-es tartósság szempontból jó volt, az újabb, modernebb H7 viszont állítólag pocsék. Fasza fejlődés.
De ha élettartam terén visszalépés is történt, legalább látszik valami az alagút végén. Ez pedig a nappali fény kötelezővé tétele az új autókon 2011-től. Mivel az automatikusan bekapcsol, mindig világít így kevesebb lesz a kivilágítatlan és félszemű féleszű:) Emellett kevesebbet ég a tompított, tovább tart, kevesebb az elhasználódott izzókból képződő hulladék, kevesebb sírás-rívás a szervízbe járkálás miatt.
Viszont félő, hogy az éjszakai félszemű baromból meg több lesz, hisz nappal simán eljárnak ezzel, így még inkább elodázzák a tompított cseréjét. Hiába, a hülyeségen nem segít semmiféle technikai újítás :)

zwei2 2010.02.26. 14:01:12

@cso zsi: A különbség alapvető oka nem kifejezetten ebben rejlik, hogy hol gyártják az illető alkatrészt.

Más az áriskola:)

Ha a kész autók szalonárait nézzük, akkor a japánok nagyon felszerelt autókat adnak relatíve olcsóbban, mint az európaiak; az európaiaknál pedig mindent extraként kapsz az alapárra.

Valahol tehát összességében kell megteremteni a gazdasági egyensúlyt, s ez nyilván érinti az alkatrészgyártást és alkatrész-forgalmazást egyaránt.

Az eltérések az alkatrészek árainál valamiképpen ebből adódnak. Azaz úgy kezelik, hogy nem japán költözik az európai alkatrészgyárba, hanem a gyár japánba:)

Emléxem konkrétan pl.: arra, higy egy VW Golf mellső homokinetikus csukló ára 440 DM volt, míg egy azonos kategóriájú japán autóhoz, pl.: Hondához 800 DM:)

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.26. 14:03:02

Ami azt illeti, állítólag az olajcsere-periódusok kitolásának környezetvédelmi okai vannak többek közt. Én nem várok ki ennyit, max 15 ezrenként cserélem, viszont csináltathatom is legalább 4 havonta. Az előírt 5W30-as olajat töltöm, annak épp elég húzós az ára adalék nélkül is:)

zwei2 2010.02.26. 14:19:37

@Gringо: Igazad van!

A hülyeségre nincs orvosság!

Más!

Ami az élettartamra való méretezés-elvét illeti, nem tudom, hogy lesz-e változás?!

De inkább azt feltételezem, hogy nem! Mert ez talán nem olyan, mint a női divat, hogy a régi megoldásokhoz időszakosan rendre visszatérnek.

Én abban sem vagyok biztos, hogy évtizedek múltával az autók ekként maradnak majd "autók", mint most vannak "megszokva":)

Ami engem illet, én ebben is az iparágban is drasztikus termékváltásokat várok/vártam, bár ennek a mostani gazdasági világválság kissé betett.

Persze racionális a kérdés, hogy túl kell-e menni mindig az akkor éppen aktuális határon, s hogy meddig is mehet ez ekként ebben az irányba, hogy valójában hol is a határ, ameddig el lehet egyáltalán jutni egy-egy autómodell esetében.

Itt már megcsengettek olyan határokat, amelyek olyan alapvető jogkérdéseket érintettek, melyekre a jognak még nincs, és egy ideig nem is lesz válasza. Ez viszont olyan "jogtalansági" kérdéseket érint, amelyekre a közutakon nyilván sosem kaphatunk választ!

Ezzel olyan elektronikus követőrendszerekre gondolok, amelyben minden automatizálhat, nyilván a vezetés is, meg stb. > de így akár a világítás hibájának kijavításáig a járművel vagy járműflottával való közlekedés lehetőségének racionalizált felfüggesztése is.

zwei2 2010.02.26. 14:22:55

@Gringо: Igazad van ebben is!

Sokan megfeledkeznek arról, hogy az olaj vagy a gumialkatrészek (akár tömítés is) úgy viselkedik mint anyag, akár az emberfia:)

Öregszenek, s veszítenek előre kitervelt képességeikből:)))

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.02.26. 16:13:14

@zwei2: Ezt én sem tudom, ha lesz is, valószínű csak a távolabbi jövőben - mivel nagyon nagy változásoknak kell ezt megelőzni - többek közt a gazdaságot és a kérdéses vállalatokat irányító emberek fejében...

Mert mint sok minden más, ez is a mocskos anyagi érdekekre vezethető vissza.

Ugye minden gyártó a lehető legnagyobb profitra törekszik, egyúttal próbál a termékeinek piacot szerezni, illetve a piaci részesedését legalább megtartani. Emiatt minél olcsóbban próbálják előállítani az autót és annak részeit. A piac nyomása miatt a tervezési, gyártási és tesztelési időt is csökkentik.

Egyrészt ha tartós és összetettebb, de könnyen javítható alkatrészeket és így autókat gyártanának, az jelentős többletkiadással járna. Ez valószínű egy olyan kockázatos döntés, amelyet a gyártók egyszerűen nem mernek meglépni. A tartósság ugyanis csak sok-sok év múltán derül ki:)

Másrészt sokan állítják, hogy a túl hosszú élettartamú autó saját maguknak konkurencia. "Tervezett avulás" ugye. Hát tény, hogy sok új autó ócskább anyagból van és fiatalabban kezd rozsdásodni, mint anno. A legtöbb gyártónál legkésőbb 6-8 évente jön ki egy-egy típusból teljesen új modellel, a köztes időszakban pedig egy vagy több facelift változat. Valahová el kell adni őket.

A minőség és megbízhatóság pedig marad a luxus/prémium kategóriájú autóknak (illetve sok típusnál már ott sem:)

Tisztán önszántukból tehát valószínűleg nem fognak változtatni ezen a dolgon. Én még két esetet tudok elképzelni, de mindkettő távoli jövő: Olyan hatalmas környezetvédelmi nyomás hatására, amely a gyártók anyagi érdekeit is másodsorba helyezi (őszintén szólva ez nem túl valószínű, ugyanis az autókból képződő hulladék egyelőre még messze nem a legsúlyosabb ilyen jellegű probléma).
Vagy akkor, ha az autó nem termék lesz, hanem szolgáltatás és a gyártó cég vagy annak kijelölt partnere fogja egyben üzemeltetni is. (Kb. mint a Minority Report c. filmben) Na akkor már fűződne érdeke hozzá, mégpedig nem is kevés.

Addig viszont marad a bosszúság, virágzik az alkatrész-kereskedelem és szépen gyarapodnak a hulladék-hegyek...

snowman 2010.03.03. 07:57:13

Ugye ezt a cikket nem tegnap írtátok? :)
Go for Ponton!

snowman 2010.03.03. 08:00:53

@snowman: te hülye vagy édes fiam! Már azt sem tudod melyik poszthoz kommentelsz!
Aludnod kéne gyermekem, és nem egész éjszaka a Merga-zexpedícijót követni!
:o))))))
Bocsi.

SOLDI3R 2010.03.18. 10:35:33

@mlt3:
Szerintem a legrosszabb, ha azt hisszük, hogy amit egy gyár mérnöki munkával kidolgoz és beépít egy kocsiba, azt a sufniban is összehozhatjuk.
Hiába csövezed be a lámpamosót, az attól még nem lesz automatikus (bekapcsoláskor mos egyet)és hiába teszed be az elektromos magasságállítót, az attól nem lesz szenzoros szintszabályzó! Ez a hozzáállás ugyanaz, mint aki bevágja az E30-as bömösbe a 'szenont', és elégedett mert ő jól lát vele, mindenki más 'vakujjon' meg.
Még jó, hogy tecsóban nem árulnak univerzális xenonszettet, papamama vinné haza unokaöcsi beszerelné vagonerbe.

Zozzz 2010.05.11. 21:55:55

Q_va annyát az összes IGÉNYTELEN félszemű, szarul beállított és/vagy 15 ezer forintos xenonos jampinak!
A szürkületben lámpanélkül sumákolóknak meg duplán!
süti beállítások módosítása