Olvass apró betűt! Mert szívatnak

  2010. február 17. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

legszennyezes2

Mogyoródon laksz? Több mint tízéves az autód? Hirdesd meg, de gyorsan, cudar világ jön neked.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr691765365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.17. 13:45:33

@MidlifeCrisis:
@s0nik:

Lehet, hogy ők nem akarnak polgárháborút, de én igen, mert szeretnék már végre leszámolni ezekkel a tetvekkel!
Ha ez marad az egyedüli módja, akkor legyen! Rengeteg ember van, akinek már nincs vesztenivalója, és maradt köztük még olyan, akinek a szabadság és a tisztesség fontosabb a gyáva megalkuvásnál.
A kötélre fellógatás nem jár alanyi jogon, nagyon könnyen el lehet kerülni: nem kell ártani a tömegeknek.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.17. 13:48:34

@Reggie:
A tejre kivetett különadót a külföldi tulajdonú tejfeldolgozók szedik be és engem egy jó ideje már rákényszerítettek, hogy közvetlenül a termelőtől vegyem a tejet, ami változatlan összetételű, a tehén tőgyéből kikerült állapotban jut hozzám. Ez a határ, hogy ki hol jut el erre sokmindentől függ: anyagi helyzet, birkaság, tudatlanság, érdektelenség....

Reggie 2010.02.17. 13:49:11

@Stock: En nem arra gondoltam, hogy ezt a centralizaltsagot kene athelyezni mas teruletekre, hanem csokkenteni a merteket. Mert pl a t-com ugyfelszolgalati telefonkozpontja lehetne akar Cegleden is, a telefonvonalak ugyan ugy rendelkezesre allnak, munkaero ott is lenne, epuletet felhuzni ott szerintem olcsobb lenne, de megis itt van bp-en. De van egy rakat olyan munka aminek elvegzese elviekben teljesen helyfuggetlen.

MidlifeCrisis 2010.02.17. 13:49:25

@Stock: "és ugye a regi rész még mindig elég bizonytalan dugó ügyileg, a város sokkal kiszámíthatóbb......
de ez tudom, hogy a fejeseket nem nagyon fogja izgatni.."
2 év múlva már ez sem lesz kifogás...
A legnagyobb szopacs hosszú távon a nyugati szektor környékén lakóknak lesz. A 10-esig is elég vontatottan haladnak az előkészületek, a 10-M1-ig pedig még letisztult nyomvonal sincs.
Ráadásul az M0 csak részmegoldás, mert a városon belüli ingázóforgalmat még mindig nem viszi el semmi. A Hungária vonalában minimum kellene egy belső autópálya is, persze a feljavított, hozzá kapcsolódó sugárirányú utakkal együtt. De ennél is fontosabb lenne egy épkézláb elővárosi vasútrendszer, amely szintén csak papíron létezik, a teljes megvalósulását tekintve 2040. körüli (!!!) dátummal...

MidlifeCrisis 2010.02.17. 13:52:22

@Csumpi Hálidéj: remélem ahhoz, hogy az eddig nyerészkedő elit elnyerje méltó bűntetését, nem lesz szükség polgárháborúra. De tény, hogy ameddig nem cserélődnek ki és lesznek komolyan felelősségre vonva, nem lehet továbblépni.

Stock 2010.02.17. 13:52:52

@MidlifeCrisis: "Az adó persze kevesebb lenne, de azért ne mondd nekem, hogy nem lenne élhetőbb ez a rohadt város, ha 2 millió helyett csak 1 millió ember lakna itt, és 1,5 millió helyett csak 100 ezren ingáznának az agglomerációból...."

gondolod, hogy ez ilyen egyszerűen menne?
mindenki simán tudna menni amelóhelyével, családostól...?
a meglévő lakásával mi történne?
matekoljunk egy egyszerűt: 2 millió ember mondjuk lakik most 500 000 lakásban a fővárosban
tegyük fel, hogy mindekinek megmarad a munkahelye csa székhelyet vált a megyeszékhelyekre, vagy bárhová..
az azt jelenti, hogy 250 000 lakás kiürül? nem ürülhet ki mert el kéne adni ahoz, hogy másikat vegyen vidéken..!!
de ki venné meg ha itt nincs munkahely?? minek jönne ide az új lakos????

mi lenne az elnéptelenedett kerületekkel, főleg sokkal kisebb költségvetés mellett?? önkényes lakásfoglalók lepnék el a fővárost?

avagy maradna mindenki a jól megérdemelt jelenlegi kis kuckójában és vidékre ingáznának azok a tömegek, akik pesten élnek? az mivel lenne jobb?

és végezetül szted melyik cég vállalja be és minek afejében, hogy csökkenjen a forgalma egy kisebb városban??

bocsi a sok kérdésért, de ezek ugrottak be hirtelen! :)

úgyhogy sztem nem lenne élhetőbb! jobb lenne a levegő, de minden más roszabb, sokkal!

Reggie 2010.02.17. 13:53:39

@Csumpi Hálidéj: Szerintem sejted h nem erre gondoltam. Mondhattam volna tej helyett mondjuk "masfel tranzisztoros felhomaly tizedelot" is.

Pályaelhagyó autóversenyző 2010.02.17. 13:54:33

az m0(mc) sehol sem budapest resze, ne terjesszetek mar okorseget

(nem a terkepet kell nezni)

Alf (törölt) 2010.02.17. 13:55:54

@Reggie: nem erre gondoltam, hanem arra, hogy a MÁV amortizációjára amúgy is beszedett 35.000 ft-ot esetleg nem kellene beszedni, ha:

- pl többen utaznának vonaton, mert:
- okosabb, rugalmasabb, ésszerűbb, ktséghatékonyabb lenne a MÁV.
- pl nem kerülne majd 2x annyiba, mint autózni.

Az orrnál tovább látást edig úgy értem, az egész, bár egy családot állítottam példának, de nem egyének problémája, hanem a közösségi közlekedésé, amely leépül-vagy leépítődik, amelynek fejlesztése helyett autópályát építünk, amelynek ára meg kell térüljön, így autózásra tereljük a népet, majd megtiltjuk neki, hogy a régi autójával behajtson, így úja autó vásárlásra tereljük, mindezzel bevételt teremtve a külföldi tulajdonú autógyáraknak, benzincégeknek, stb.

Ahelyett, hogy a környezetkímélőbb, fenntartható, köztulajdonban lévő közösségi közlekedést fejlesztenénk.

Reggie 2010.02.17. 13:56:13

@Stock: "avagy maradna mindenki a jól megérdemelt jelenlegi kis kuckójában és vidékre ingáznának azok a tömegek, akik pesten élnek? az mivel lenne jobb?"

Annyival, hogy nagyobb feluleten oszlananak el a parkolo autok, igy csokkenne a parkolasi problema, valamint az iranyfuggo dugok kialakulasa is csokkenne, azaz szetoszlana tobb iranyra es igy kevesbe lenne zavaro.

Stock 2010.02.17. 13:58:29

@Reggie: nehéz ügy!!
pl amit mondassz példának akár át is költözhetne, de ahoz hatalmas kormányzati engedményeket kéne kapnia, hogy oda települjön, ugyanis rengetek plusz kökltséget jelent bárkinek eltávolodni a fővárostól:
ha ügyeket akarnak intézni, fel kell jönni, ha más cégekkel akarnak tárgyalni szintúgy, és hol lehet elegtöbb előfizetőjük, gyanítom, hogy Pest környékén.. az is utazás..

de az alagondolatod tényleg jó, ilyen jelelgű cégeknek nem növelné oly mértékben a költségeit, mint sok egyéb területen!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.17. 13:59:24

@MidlifeCrisis:
Én is remélem, de ha nem lehet elkerülni, én állok elébe!

Reggie 2010.02.17. 14:02:35

@Alf: ez teljesen igy van. egy gond van amivel a kozosseg nem tud mit kezdeni, az, hogy a vezetok szetlopjak ezeket a cegeket, es ahol vagonnal nyuljak a penzt, ott nehez koltseghatekonysagot elerni. es mar vissza is jutottunk a megszokott klisekhez.

Venus 2010.02.17. 14:05:00

@Csumpi Hálidéj:
"Jelenleg egyetlen megoldás a széllel szemben való hugyozás."
Ja,ja, kérdés, hányan ébrednek erre rá Ápr. 11-ig.
Persze most még van füldünk és vizünk, de nem biztos, hogy ezt 1-2 ciklus múlva is elmondhatjuk, ha marad a jelenlegi "érdekképviselet". S akkor majd akkor szünk és iszunk, ha kapunk...erre gondoltam.

Karpathy · http://artofmax.com/ 2010.02.17. 14:06:18

Mi lenne, ha például támogatással szerelhetnék fel katalizátort a kocsimra, vagy válthatnék katalizátorosra?
ja... nem :D

Reggie 2010.02.17. 14:07:01

@Stock: hat az ugyfelszolgalatnak tok mindegy hogy hol van. Ez perp most a soroksari uton a kurvak uccaja mellett levo betonkocka. Itt nem kell talalkozniuk a dolgozoknak senkivel. Telefonon meg belso halon kapjak az utasitast, es telefonon fogadjak az elofizetok hivasait. Igy semmilyen + koltseget nem jelentene az, ha videken lenne. Sot megkockaztatom az iparuzesi ado sok telepulesen joval kisebb lenne.

Stock 2010.02.17. 14:11:05

@Reggie: "Annyival, hogy nagyobb feluleten oszlananak el a parkolo autok, igy csokkenne a parkolasi problema, valamint az iranyfuggo dugok kialakulasa is csokkenne, azaz szetoszlana tobb iranyra es igy kevesbe lenne zavaro."

1 millió ember ingázása esetén csakm egfordulna a dugó irány de nem csökkenne a vársoson belül.
az meg azért elég furcsa vízió, hogy valaki pesten akarjon lakini a betondzsungelben, amikor nem köti oda semmi csak az eladhatatlan ingatlanja...

dehát amúgy is csak egy ábránd az egész!
a munkáltatókat nem tudod rávenni a költözésre.. vagy ha igen, akkor kérdéses hogy ér e annyit?!

nem értem ezt az új agyrémet, hogy a belvárosiak anyugalomra vágynak...
ha arra vágynak miért nem költöznek ki, mint mnden normális ember, aki nyugalomra vágyik??
valamit valamiért!
ez egy baromi önző és buta dolog..
hiába tűnnek el a kocsik a városból, akkor is élhetetlen marad a belváros!
(de mivel az ország híjainak nagyrésze a belvárosban van, ezért kétlem, hogy jelentősen csökkenne az ingázó forgalom, csak akkor miskolc, fehérvár között ingáznának a cégek alkalmazottai nem peswt lenne a cél, de ugyanúgy érintenék!

somlói galuska 2010.02.17. 14:11:57

@Csikós Zsolt: Köszönöm a válaszokat.

Nincs Navigatorom, nem is szeretnék, csak furcsa volt példaként látni. Megértettem miért írtad, most már:)
Csak sokkal látványosabban szennyez egy BKV busz szerintem. egy átlag embernek,aki Pesten jár, ez tűnik fel.
Én megértettem a cikket, csak ahhoz a táborhoz tartozom a 2,4 JTD -vel, akikre most mutogattok a cikkel, hogy mi vagyunk az igazi szennyezők:))
És elképzelhető, hogy igazad van, de valamiért én inkább mégis ezt az érdekes, színtelen, fura szagú füstöt szívom szívesebben, mint a BKV-s kékes-fekete füstöt.
(pedig munkába járáshoz, Zuglóból tömeg-közlekedek, bérlettel!) :))Én vagyok az ideális fejőstehén..fizetek az autó után+BKV bérlet, ráadásul nem szennyezem a környezetet.
Igazából nem tudom mi lenne a jó megoldás..talán a londoni?
Vagy költözzek vissza Szegedre:)

somlói galuska 2010.02.17. 14:14:24

@Warbeast[HU]: Ok, igy már elfogadhatóbb a történeted:)

MidlifeCrisis 2010.02.17. 14:15:09

@Stock: "gondolod, hogy ez ilyen egyszerűen menne?"
Biztosan nem menne egyszerűen, szerintem legalább annyi időt venne igénybe, mint ami alatt idáig "fejlődtünk".

"mindenki simán tudna menni amelóhelyével, családostól...?"

Hidd el, nagyon sokan sokkal szívesebben élnének máshol, ha nem kötné őket ide a munkahelyük.

"a meglévő lakásával mi történne?"

Állítólag még így is lakáshiány van errefelé, de ahogy Reggie is megfogalmazta, ezer más dolgot ki lehetne találni, akár helyettük is.

"de ki venné meg ha itt nincs munkahely??"

Azt nem mondtam, hogy itt nem lenne munkahely. És azt sem, hogy nem lehetne újakat létrehozni. A mostani helyzetben is csak az aránytalanság a gond.

"minek jönne ide az új lakos????"

Mert kedve van idejönni, és nem mert muszáj.

"mi lenne az elnéptelenedett kerületekkel, főleg sokkal kisebb költségvetés mellett??"

Nem hiszem, hogy lennének elnéptelenedett kerületek. A költségvetés pedig azt hiszem, arányosan lenne kisebb, rosszabb helyzetet biztosan nem eredményezne.

"önkényes lakásfoglalók lepnék el a fővárost?"

Azok most is elfoglalják, ha akarják. Újak nem hiszem, hogy jönnének, és hidd el, a mostani csövik közül is lenne olyan, akinek segítene az, ha esetleg más városban találna munkát.

"avagy maradna mindenki a jól megérdemelt jelenlegi kis kuckójában és vidékre ingáznának azok a tömegek, akik pesten élnek? az mivel lenne jobb?"

Mint mondottam volt, sokan vannak ám úgy, hogy szívesebben élnének bárhol máshol, ha nem vinné rá őket a szükség.

Száz szónak is egy a vége, egy 10 milliós országnak nincs szüksége egy 2 milliós fővárosra, és egy hozzá tartozó 1,5 milliós agglomerációra, amely az összes létező pénzt elszívja a maradék 90000 km2-től. Ez sem az itt lakóknak nem jó, sem azoknak akik kényszerből laknak itt, vagy járnak ide. Egy normálisabb urbanisztikai koncepció mentén igenis el lehetne érni, hogy Budapest arányos méretű várossá váljon, és a vidéki nagyvárosok ismét alternatívát jelenthessenek, az egyes érdekek legkisebb mértékű sérülése mellett.

somlói galuska 2010.02.17. 14:16:51

@misi107: Is-is.7 éve Pesten vagyok, szüleimhez járok havonta.

Reggie 2010.02.17. 14:19:13

@Stock: hat, hogy kit mi hova kot, az nagyon egyeni mar mint mondtam. En pl szivesen laknek a varban is, meg ha onnan jarnek videkre melozni akkor is:)

Amugy nem igaz, hogy megfordulna a dugoirany 1m ingazo eseten. ugyanis, ha a varos peremeibol a varoson kivulre mennek, egyre nagyobb feluleten oszlanak szet az autok, mig ha a belvarosba mennenek, akkor egy pontban csomosodnanak. Meg altalanosagban megfigyelheto, hogy most jelenleg reggel sokkal nagyobb a dugo, amikor befele jonnek, mint amikor este kifele mennek.

A nyugalomra vagyokat en sem ertem meg. Meg azokat sem, akik felig frekventalt helyre koltoznek, majd a varos novekedesevel az a kornyek is zajosabb zsufoltabb lesz. A poen, hogy a rendezesi tervekben kb 20 evre elore ott van minden. Megis mit gondoltak amikor oda koltoztek, hogy visszafele fog fejlodni a varos. Normalisak-e?

Tomy 2010.02.17. 14:19:37

@esef: Szerintem igen. Az én autóm is magyarországi és 2000-ben sem voltunk még EU tagok mégis azt mondták, hogy át lehet íratni a besorolást. Mondjuk 100% csak júliusban lesz ez az info (akkor esedékes a vizsga).

Stock 2010.02.17. 14:20:42

@Reggie: az ügyfélszolgálatnak is tartania kell a kapcsolatot a külvilággal személyesen is, ez biztos..

kellenek engedélyek, küldenek vezetőket a központból, dolgozókat továbbképzik...
ha jól tudom van ott személyes félfogadás is..

különben ha nem lenne más okouk biztos, hogy az olcsóban fenntartható megoldás felé mozdulna minden épeszű profitorientált cég!

Füstbementterv 2010.02.17. 14:22:56

Rendeletek,jogszabályok,mindig csak követelnek-követelnek és előirnak.... és soha,de soha nem oldanak meg semmit!! Rókabőr az van!Az arcukon. És a Mi hátunk??

GG81 2010.02.17. 14:26:09

@Reggie: már régóta költözködnek el a callcenterek, ha arra gondolsz... miskolc, zeg, az ottaniak örülnek a multi cég munkalehetőségének, aki ott olcsóbban is dolgoztathat... eddig a happy rész és a hoppon maradt budapesti, röghözkötött callcenteres dolgozók, akik nem mentek a munka után, kevesebb pénzért, és ami vele járt volna...

Stock 2010.02.17. 14:29:46

@MidlifeCrisis: huhh nem szivatni akartalak a rengeteg kérdéssel, csak éppen ilyen formában jutottak eszembe az ellenérvek..
megtisztelsz, hogy darabonként válaszoltál! :)

teljesen egyet értünk, hogy ami most van az nem feltétlenül jó, sőt kimondom én is rossz..

viszont számomra elképzelhetetlen ezen néhány 10 éves távlaton belül komolyabb mértékben enyhíteni..

kicsit idealisztikusan hat néhány gondolat:
"Hidd el, nagyon sokan sokkal szívesebben élnének máshol, ha nem kötné őket ide a munkahelyük."

"Mert kedve van idejönni, és nem mert muszáj."

"Nem hiszem, hogy lennének elnéptelenedett kerületek. A költségvetés pedig azt hiszem, arányosan lenne kisebb, rosszabb helyzetet biztosan nem eredményezne."

de a szándékkal egyet értek!!!!

GG81 2010.02.17. 14:29:52

@somlói galuska: hát ez az, mi a facér jöttél a fővárosba, szerencsét próbálni!? :-DDD

ahogy írták is, bp központú ez a poshadtvízű medence... ez nem hollandia, hogy komoly, erős és egyenragú város struktúra van.

nah ezt is elbaxták már jóideje idefönn, hogy csak bp-et nyomták.

MidlifeCrisis 2010.02.17. 14:37:34

@Stock: Nem vettem szivatásnak, semmi olyat nem írtál. Viszont ha nem külön-külön válaszolok, az kicsit kuszára sikerült volna... :)

"viszont számomra elképzelhetetlen ezen néhány 10 éves távlaton belül komolyabb mértékben enyhíteni.."

Néhány 10 év azért elég nagy időtáv. Ne felejtsd el, hogy Budapest a XIX. században néhány 10 év alatt vált akkori viszonylatban világvárossá. Szóval néhány 10 év alatt simán rendbe lehetne rakni ezt a várost. Sőt, kellő akarattal talán még gyorsabban is.

Jamesblond 2010.02.17. 14:38:09

1000 éves dízelem van katalizátor nélkül. Egyébként zsír állapotban, se hidegen, se melegen semmi füst. Jobbra nincs pénzem, nem is igen lesz. Vidéken lakom, be szoktam ütni a GPS-be hová akarok menni és aszerint bóklászom. Budapesten GPS nélkül über-brutál módon eltévednék. A kérdésem az, hogy lehet-e olyan navigációs szoftvert venni-szerezni-letölteni, ami képes a járműkategóriákon kívül a környezetvédelmi besorolást is figyelembe venni az útvonaltervezés során? Mert melyik szoftvergyártó nem sz@rja ezt le? A másik problémám a Dunán való átkelés. ??? Más országokban is van ilyen tudom. Ösztönzik a népet a jobb autók vásárlására. Csakhogy ott a 80-100.000 Ft a heti fizu! Nem a havi. Minimum! Ha az M0-ás végre elkészülne teljes hosszában, lehet nem is kellene ezzel a dologgal szarakodni. Nem a régi autók miatt van a szmog! Hanem az új- és régi autók+kamionok miatt egyaránt, amik be vannak kényszerítve a belvárosba a várost elkerülő útszakasz hiánya miatt! Meg kellene nézni a napi forgalom hány %-a átmenő! Hülyeségnek tartom a csórók szívatását. Helyismeret hiányában nem tudnám meddig mehetek, vagy hogyan kerülhetem el azokat a zónákat ahová nem mehetek. Ha leparkolnék kint, nem tudnám melyik buszra szálljak, milyen jegyet vegyek, hol szálljak le, stb... Mindezt pl családdal. Aki ezt kitalálta, egy Budapesten nagyszerű helyismerettel rendelkező sofőr birtoklásának tudatában tehette, miközben hátul üldögélt az A6-ban. De cirkusz kell a népnek! M0-ásra nincs pénz, mutassuk meg a pesti népnek (hatalmas szavazóbázis) hogy teszünk értük. Így pár szerencsétlent kitiltanak a városból és pózolhatnak a híradóban hogy ezt is megoldották. Ez az én anyagi lehetőségeim fényében negatív diszkrimináció.

GG81 2010.02.17. 14:46:22

@Jamesblond: azért ne dramatizáljunk. külföldön járva is kiismeri magát, az ember, hát még olyan helyen, ahol a kiírások is anyanyelven vannak...

a táblákat ismerned kell, hova nem hajthatsz be. a terelőtáblák segítenek, melyik parkolóházba, P+R-be tedd a kocsid. a tömegközlekedés egyértelmű, gyors, pontos és van családi jegy, jah és onnan indul a P+R mellől közvetlenül és vissza is fogsz találni, mert azért előtte tájékozódsz is természetesen. ;-)

persze ez nem budapest, ez mindenhol máshol nyugatabbra, de nem ez a szenny, tolvaj városvezetéssel ellátott világváros. röhög a vakbelem!

HányOK 2010.02.17. 14:50:46

Én a BKV buszait tiltanám ki Budapestről.
Az átlagéletkoruk 12 év fölött van!

10-ből csak 2 lehet környezetvédelmileg megfelelő. Saját vizsgáztató állomásaikon el tudom képzelni, mi folyhat! :)

Unter Bahn (törölt) 2010.02.17. 14:51:39

Szia Csiki! Mi egy tőből fakadunk, hát ha nem az egyező családnevünk, akkor a bajkereső mentalitásunk miatt:-)))

Én így látom a helyzetet (van három autóm):

1. 1. generációs benzines katalizátoros, nagy fogyasztással és 'büntető' adóval;

2. Porlasztós benzines kis-közép kategóriás, yountimer;

3. Pfujj... 27 éves 'széntüzelésű' dízel, tulajdonképpen vita tárgya az is, hogy belső vagy külsőégésű a motor (meg a kipu szelep után még elég hoszú lángcsóvát ereget);

Kérdésem a következő

1. - a "szlovákosításig bezárólag": mennyi most egy - a legkevesebb korlátozást tartalmazó P-s rendszám éves díja és biztosítása?

2. Terveznek-e a törvényalkotók további, az autósokat terhelő sarcok kivetését?

Merthogy egyetlen környezetbarát autóm után kb. 140 eFt-ot kellene fizetnem kizárólag adóként+biztosítás+üzemanyag.

Én azt hallottam, hogy a korlátozás nélküli P-s rendszám 200 eFt körül van, tehát ha három autóra vetítem, nem kell megtagadni "magyarságtudatomat" és Andorrai rendszámot vennem, hiszen a családban egyedül ÉN vezetek, bizonyos biológiai korlátok miatt általában egyszerre mindössze EGY autót, tehát én ebben is látok fantáziát...

De ha odáig fajul a dolog, hogy az autók közigazgatásilag nem lesznek több mint adókivetésre alkalmas vasdarabok, két lehetőség marad:

1. "Robin Hood"-effekus, azaz a gép közlekedik, "Nottingham" meg bekaphassa...

2. KGST-barátság felújítása, van pár ukrán haver, kiviszik és visszahozzák átpapírozva, ráadásul ott még a nyilvántartás is olyan, mintha nem is lenne...

Oroszból mindig ötös voltam, nekem a frissítés még jól is jönne, azt meg megnézném, aki egy ukrán rendszámos Volto-t leint, netán leszorít:-D

GG81 2010.02.17. 14:58:35

@Csumpi Hálidéj: hol olcsóbb és mennyivel is az az üzemanyag...

tény, hogy a bp-től különböző településeken egyenes arányban és párhuzamosan mindennek az ára csökken. olcsóbb ingatlan, kaja, munkaerő, tehát kevesebb fizetéssel arányaiban ugyanannyi fogy a fizuból a létfentartásra... de azt ne mondja már valaki, hogy a benzin (10-20-30 ft/l különbség bp-en belül is van!), a lakossági gáz is olcsóbb, mint pesten... mert az világpiaci, azt mindegy, hogy hol haszjnálod fel... sőt, most ha jól emlékszem az eon és társai jobban emeltek nembudapesten.

de attól függetlenül tényleg nem kötözködésiből írtam, sőt örülök és gratulálok is, hogy te igenis megtaláltad a számításaid budapesten kívül is! ;-)

Jamesblond 2010.02.17. 15:06:55

@GG81: Igen:) Külföldön járva. Ahol van elég híd, meg gyors- és ésszerű tömegközlekedés nem beszélve a parkolókról. Pesten vannak parkolók? Ha ezt bevezetik kíváncsi leszek hányan kényszerülnek majd a benzinkutak parkolóiba, út szélére, stb... Pest pont nem úgy van kialakítva (szerintem) hogy ezt simán be lehessen vezetni. Én csak arra akartam kilyukadni, hogy az M0-ás elkészülte után kellene annyira "dramatizálni" azt a törvényt, amiben kitiltanak csóringereket a városból.

Ceptor 2010.02.17. 15:12:22

Emberek, emberek, emberek. Miről híres a magyar?? Na miről?? Hát a leleményéről. A magyar már csak ilyen leleményes fajta. Adódott egy új helyzet, mely megoldásra vár. Aki itt él ebben az országban az tudja, hogy szót felesleges arra pazarolni, hogy változás történjen, meg hogy milyen emberek vezetik ezt az országot. A magyar most is meg fogja találni az ellenszert, nem kell megijedni. Bízzatok az ösztöneitekben. :) Sokmindent a nyakunkba akartak már varrni, de valahogy mindig kijöttünk a szarból. (lásd. SK rendszám, távműszaki, levelezős zöldkártya, fűtőolaj, étolaj, benzin-gáz, leesett rendszám, felnyíló rendszám, rokikártya.... és még sorolhatnám) Persze mondom ezt úgy, hogy nekem ezekhez közöm sincs, mert én a birkanyájhoz tartozom. Még én sem tudom, hogy mit találnak ki az érintettek, de biztos van erre is megoldás. Lehet, hogy lesz 10millió pesti lakos az országban vagy valami. Nem tudom. De vannak a jámbor lelkek, akik sorsukba beletörődve haladnak a vezetőink által kijelölt úton és szépen minden jogos vagy jogtalan törvényt, rendeletet és jogszabályt betartanak. Mindenki döntse el, hogy melyik nyájba tartozik és próbáljon végre beletörődni, hogy ez Magyarország. Ha meg nem tud beletörődni, akkor tanuljon meg egy nyelvet, aztán irány sógorék vagy ahol a Kánaán van. Vannak szavazások ebben az országban, ahol el lehet/kell mondani a véleményt. Érdekes, hogy akkor meg csak a fizetett nyugdíjas és a lebabgulyásozott kisebbség fárad el az urnáig. Utána meg megy a nagy csodálkozás, hogy ez meg hogy. Én már túltettem magam azon, hogy kátyús az út, a 120. bőrt húzzák le rólam, hogy drága a parkolás, a hungáriát nem léphetem át, a gyalogos szívat, a kamionos rámhúz, a bmw-s levillog, rábasszák a kocsira az ajtót, a fehérfurgonos letol, a km-óra visszapörgetett, az alvázszám átvagdalt, az adózott adómat is megadóztatják, a rendőr kirámoltatja a kocsit az út mellett, az élelmiszer átcimkézett, fizetem a TBt meg a szakrendelést, a politikus hazudik, a szaros egyesgolfom árának kétszeresét már a közigazgatás elnyelte. Sajnos ez egy ilyen játék. MInt a póker. Benne vagyunk. Választhattok.
1. Végigjátszhatod, ha ügyes vagy sokáig elhúzhatod míg gatyára vetkőztetnek, de lehet,hogy azonnal elkaszálják az összes pénzed.
2. Felállsz és keresel olyan asztalt, ahol tudsz érvényesülni, kisebb a tét. 3. Vagy ha kemény vagy, felállsz és rájuk borogatod az asztalt.
A módszerváltás egyetlen pozitívuma, hogy választhatsz. Itt csakis a pénzedről szól az egész. Környezetvédelem? Kulturált közlekedés? Egészség? Rend? Fejlődés? Ugyan.... Kedves Magyarország, fel kéne ébredni...

Unter Bahn (törölt) 2010.02.17. 15:24:55

"Érdekes, hogy akkor meg csak a fizetett nyugdíjas és a lebabgulyásozott kisebbség fárad el az urnáig."

Kikérem magamnak!!! Pár napja olvastam a szoci jelölt szórólapját... hát a szépkorúak meg a minimálnyugdíjasok optimisták lehetnek, de nekem egy 6-os alátétet sem ígért ez a f... - pardon - jelölt. Ahhoz meg még mindig túl önérzetes vagyok, hogy kisebbséginek valljam magamat, bár ha lesz babgulyás, nem ígérem, hogy oda nem nézek be, és ha csak kopi-cetlivel lehet, akkor viszont ételhordót is viszek:-DDD

kovk 2010.02.17. 15:39:54

Bp-n belül is megéri a kocsi BKV-val szemben 2 főnek. 1 főnek meg kb. kicsit nem, de mondjuk kb. 10%-kal drágább. Annyit meg rááldoznék akkor is, ha egyedül mennék vele: az autó nekem napi 40-50 perc időmegtakarítás, nem érdekel, hogy 10%-kal drágább, mint a BKV bérlet. Mi ketten használjuk a kocsit, tehát így még olcsóbb is.

Az amortizációt, biztosítást, adót fizetnem kell, de ha már úgyis van autóm, akkor egyébként is fizetnem kell. Ha már fizetek fix összegeket, akkor használom az autót, és nem a BKV-t.

Egyébként a szolidaritás teljes hiánya a legborzasztóbb ebben a rendeletben. Ez a legszörnyűbb Magyarországon is.

Ha csóró vagy (és sok csóró van), hozhatnál nyugatról sokkal jobb állapotban levő autót, ja, ha nem lenne regadó. Itt az a lényeg, hogy látványosan szivassanak valakit és bűnbakokat állítsanak.

toncsi64 2010.02.17. 15:46:09

Elovastam az összes eddigi kommentet.
Azt sikerült leszűrnöm belőle, hogy az illetékeseknek is el kéne :)))
Utópia...

zippofcy6 2010.02.17. 15:48:49

Ismerve a magyar politikai "elit" hovatartozását, a zsidók tuti felmentést kapnak majd (most is).
Szal nem kell kocsit cserélni, csak körülmetéltetni magunkat :P
Ha ez se segít akkor meg izraeli útlevél. :P

pszihoapu 2010.02.17. 15:56:25

Be kéne vezetni itt is az "ADÓFIZETŐ" fogalmát.
Mivel ő tartja el az országot az adójával, neki kéne itt a királynak lennie, őt kéne kiszolgálni, neki kellene kedvezni.
Aki meg ennek ellentmondó törvényt hoz, vagy elfogad az szimplán hazaáruló !!!
Öt év kötél járjon a hazaárulásért.

Tudom nincs olyan, hogy mindenkinek jó, de törekedni kéne rá !!

antianyag01 2010.02.17. 16:07:55

Nem vagyok gazdag, de megpróbáltam új autót fenntartani.Kicsi volt, alig fogyasztott igy nem sok károsanyaggal járultam hozzá a trágya minőségü levegőhöz.Sajnos azonban nem birtam anyagilag igy lett belőle egy kitünő állapotú Golf II.Ha jól értelmezem akkor kapok majd szép piros plecsnit.Pesten lakom, vidéken dolgozom és a kocsi nélkülözhetetlen mivel 4.20-kor kezdek.Akkor most mi van?Keresek új melót?Kiköltözöm vidékre és a párom utazik napi 2ésfél órát?Még nemtom, de elkeseritő.Kiváncsi vagyok az ellenörzést miként oldják meg.Jó érzés, hogy büntetik az embert mert dolgozik és "csak" erre tellik...

pszihoapu 2010.02.17. 16:11:22

Esetleg el kéne törölni a regadót a kék-zöld matricás, 1500 ccm alatti, mondjuk 2000 évj. utáni autókra, csak magánszemélyek "x" évente egy alkalommal élhetnének vele, vagy valami ilyesmi.

Stock 2010.02.17. 16:14:34

@antianyag01: a kérdés nagyon jó!!!!
a már most is csak az autósokkal foglalkozó rendőrség kap egy új feladatot a traffin kívül??

életemben 5* hívtam ki a szemeteket és egyszer nem jöttek!!!!!
egyszer loptak meg komolyabban, előre közölte a nyomoZOO, hogy nem fog nak nyomozni! pff!

Stock 2010.02.17. 16:16:44

@MidlifeCrisis: legyen igazad! :)
kíváncsi leszek!

dead end2 2010.02.17. 16:21:27

@Csikós Zsolt:
"Egyrészt gyorsan megnéztem, hogy a szegényebbek mit tudnának venni ma."

Nem kell másikat venni, csak nem kell kirekeszteni a környezetbarát LPG-s kocsikat. Kiváló kompromisszum lenne, mert a környezetet is kevésbé terheli mint bármelyik benzines, hibrid vagy dízel és a beépítése (150e-250e) kisebb terhet róna az olcsóbb autók tulajdonosaira (másik autó névre vétele majdnem ennyi). Ja és (megelőzvén a kivétel miatti irigységet és ez általi lehurrogást dízel részről) dízeleket is át lehet alakíttatni dízel/LPG kettős üzeműre, tehát az ő érdekeiket is szolgálná.

dead end2 2010.02.17. 16:25:05

Amúgy meg szervezzetek TC-s találkozóval egybekötött tüntetést, felvonulást a városon keresztül az autósok kizsigerelése és ellehetetlenítése+jobb tömegközlekedés+több P+R+...stb miatt.
Én ott lennék az már 1. :D

antianyag01 2010.02.17. 16:26:46

@Stock: mondjuk a rendszám a rendszerben, tartozik hozzá egy plecsni szin és ezt figyeli a városhatáron fix kamera?Mert a nyomorult zsernyákok biztos nem futkosnak utánad.Egyszerübb a meleg kocsiban kilométerekről hesszelni azt aki 50 helyett 58-al megy.

misi107 2010.02.17. 16:58:57

@somlói galuska:
akkor láthatod,hogy semmivel nem jobb itt,mint pesten.Itt van a kiskörút.reggel-délután az egész belváros egy k..a nagy dugó,iskola-óvoda-papírtologatók mennek a belvárosi irodákba.napközben a fehérfurgonos s...ejek miatt,mert lazán leállnak villogóval,a többit leszarják.A nagykörutat reggeltől estig a kamionok tartják megszállva (kösz Botka!k..a anyád!)
És persze eltévedt kamionok kóvályognak városszerte minden létező úton,amerre mondja a gps arra mennek.Tábla?Súlykorlát?Szarnak bele,úgyse érdekli a hatóságot.De az 50 helyett52 az már komoly,emberélet múlik rajta,azért szívjon aki magyar!Ja,a 40 tonnás pusztulatok napi rendszerességgel termelik ki az összes kereszteződésben a baleseteket.Nem számít...
Északi körút káosz,mert betereltek mindent a kis utcákba a csomópont építés +Kossuth felújítás miatt.Ami a csőd miatt most áll...ha meg lezárják a rakpartot,akkor az egyetlenegy egérútnak is annyi.Na,ennyit Szegedről...

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.02.17. 17:11:14

Mennyire nem a mi valóságunkban élnek a döntéshozók, szörnyű.

Gyűlölöm a bürokráciát.

Stock 2010.02.17. 17:27:06

@antianyag01: már megint a rendszámnélküliség a tuti megoldás? :D
mert ha azzal elkapnak 30 pénz, viszont megúszhatsz vele egy csomó gyorshajtást stb-t.......... ha meg szmogriadóban mennél, vagy tiltás allatt az meg egy 10000-as lenne, nem?!

Rocko- 2010.02.17. 17:28:10

[x] minden hülyét kitiltanék a törvényhozásból.

Stock 2010.02.17. 17:28:42

@Stock: százas akart lenni, csak cola-t öntöttem a nulla alá.. :))

Kopi3.14 2010.02.17. 17:41:06

@Ceptor: Havi ötezer forintért fejenként megengedem, hogy bejelentkezzen hozzám mindenki. megoldottam a problémát. [X]

Sütő Zsolt · http://autonews.blog.hu/ 2010.02.17. 18:31:27

Most őszintén! A befolyt összeget, ha elosztjuk, akkor mennyi jut egy-egy megtalált autóra? 3 millió? Lehet, hogy keveset mondtam.
www.autotimes.hu/2010/01/22/mind-gyanusak-vagyunk-avagy-szegeny-autost-az-ag-is-huzza/

ave 2010.02.17. 18:42:54

Nekem sargacimkes van, de szerintem nagyon helyes, hogy a regi szarok kozlekedeset megnehezitik. Az aglomeraciobol ne jarjanak be naponta regi szarokkal.
En speciel matricarendszert vezetnek be ra.
BP-re sargaval csak fizetes mellett lehet behajtani es kesz. Megoldodik a problema magatol.

baseldon 2010.02.17. 18:44:20

Számomra az a legmegdöbbentőbb, hogy viszonylag kultúrembernek mondható újságíró olyan szavakat kényszerül használni a főemberek munkája gyümölcsének jellemzésére, mint "barom" pl. Olyan indulatok ezek, amik nem egészségesek. Ezzel nem az írót akartam jellemezni, ha nem lettem volna világos.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.02.17. 18:45:59

"@MidlifeCrisis:
Száz szónak is egy a vége, egy 10 milliós országnak nincs szüksége egy 2 milliós fővárosra, és egy hozzá tartozó 1,5 milliós agglomerációra, amely az összes létező pénzt elszívja a maradék 90000 km2-től."
pedig sajnos sok ilyen van:Isztamból,bécs,athén,lisszabon,párizs,london,ezek ben kb 20-40 százalék él a fővárosban vbagy az agglomerációban,

2108face 2010.02.17. 20:04:49

"Hát, nem sokat találtam, összesen hatot, ebből három Kia Pride volt, ami nem autó. "

Ezen mekkorát röhögtem. :DDDD
Amúgy az érintettek vegyenek befecskendezős Samarát vagy 10-est, az ződ plakettes és gombokért adják, mert nem kell a fasznak se.

antianyag01 2010.02.17. 20:11:58

majd mikor lehet okosban szerezni egy kicsit "szebb" szinü plaketet....fakabát uccse nem ért hozzá :D

vasember 2010.02.17. 20:17:50

Komolyan Mogyoródi lakos vagyok,az alábbi évjáratú autóink vannak:
1989 1db 1994 1db 1996 1db 1982 2db 1991 1db és tegnap vettem még egy 1982.-est.
Most felmegyek egy ingatlanos oldalra és elköltözök valahová Zala megyébe,és az életbe nem teszem be a lábam Budapestre.
Most vettem volna koncertjegyeket is,arról is lemondok.

Virago_1000 2010.02.17. 20:18:24

"Amennyiért itthon utozom 200kmt MÁVon vagy VOLÁNon, annyi pénzért mondjuk Angliában luxusvonat meg luxusbusz visz körbe a szigetországon, kultúrált környezetben, késések meg gecizés nélkül.
"

Aztan a kezed a bilibe log, aztan felebredsz, kedves kis pajtasom.

Önjáró Talajgyalu 2010.02.17. 20:18:24

Több problémám is van ezzel az egésszel:

1., 2013. választások előtti év, akárcsak 2009 volt. Nem fognak lófaszt sem bevezetni, akárcsak most sem, politikai öngyilkosság. Ijesztgetni a népet, aztán engedni a felháborodásnak, az bezzeg jófejség.

2., Németországban, mikor felmerült hogy kitiltások lesznek valóban, egyből be is vezették a behajtási engedélyt valamint - és ugyanolyan fontos - lehetőséget teremtettek a régi autók környezetbaráttá tételére, típusonként injektor + katalizátor combo szerelhető a legtöbb típusra, amiket kitben árusítanak és elég szakműhelyben felrakatni... Itthon ez persze fel sem merül.

Én nem fogom eladni az öreg Skodám akkor se ha az összes illetékes párhuzamosan hány vért és cigánykereket, viszont környezetbaráttá alakíthatnám, ha engednék. De nem engedik, többszázezer forint, beszerezhetetlen engedélyek, egyedi papírozás és hasonló teljesen felesleges aktatologató mutatványok kellenek hozzá. Pedig a technológia megvan, csak rá kéne rakni kb. 30-50e Ft összegből, amit már HOLNAP ráköltenék, ha hagynák. De nem hagyják. Ők jobban tudják. Hát anyátok.

Szerintem a legtöbb "régi" autóval hasonló a helyzet, a nyugati típusokhoz szerintem úgy 30 évre visszamenőleg van kompatibilis injektor és katalizátor, amivel simán hozzák a kékmatricás értékeket. A többi meg menjen veteránra. Értem én, hogy a lobbiérdek mást mond, és vegyél új autót, csak azt meg én konkrétan leszarom, és nem veszek.

Egyébként meg az összes illetékes szívjon Euro 6-os kipufogógázt. Meglátjuk meddig bírják.

2108face 2010.02.17. 20:23:07

Önjáró Talajgyalu! Milyen injektort raknál a Skodára? Tök gyárit?

szita szita péntek 2010.02.17. 20:30:43

Nem a fővárosban élek.
Nem is tervezek oda költözni.
Még csak odautazni sem.
Jól is van ez így.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.17. 20:35:48

@szita szita péntek:

Szomorú, hogy megint annak vagyunk tanúi, amikor az egyént csak akkor kezdik zavarni a visszásságok, amikor ő maga is a bőrén érzi. Tőle kiszopathatnak mindenkit, nem érdekli, amíg Őt magát ez nem érinti.

Na épp ezért tartunk itt....

Önjáró Talajgyalu 2010.02.17. 20:37:51

2108face:

1., volt 135GLi/135RiC ugye. Gyári injektor bár ez régi konstrukció és ma már nem minden eleme beszerezhető, viszont:

2., a Favorit/Felícia injektora kb. szó nélkül rácuppan a gépre és köszönjük. Talán az 1.0/1.4 8V Fábiák injektora is rámegy, lévén ezek is alapjaiban ugyanazok a motorok, mint a 1000MB-100/110-105/120-130, csak alu hengerfejjel, és apróbb módosításokkal. Esetleg az eltérő hengerűrtartalmakhoz minimális szoftvermódosítások kellenének a teljesen optimális üzemhez, de alapvetően enélkül is megy.

3., Ja még az is eszembe jutott, mivan ha etalnollal járok? Akkor is kitiltanak? :) A karbis autóm kb. 2db 50Ft-os fúvóka cseréjével és egy kis beállítócsavar-tekergetéssel átállítható Etanol üzemre...

A nicked alapján gondolom Ladás vagy, nektek is van "gyári" injektor nemde? Mintha olvastam volna, hogy Kockaladát még gyártanak a mai napig, injektorral.

Nyugati autókkal is ez van, haveromnak van 1.4-es karbis Citroen BX-e, abból 1:1-ben van injektoros + katalizátoros modell, teljesen ua. motorral, csak rá kéne rakni a kocsijára. De nem hagyják, csak iszonyú pénzekért, külön engedéllyel, ha egyáltalán. Nevetséges.

szita szita péntek 2010.02.17. 20:40:11

@Csumpi Hálidéj: :) Konkrétan mit is mondtam, amivel az érzelmedbe gázoltam? Szerintem semmit, de ha gondolod nekikezdhetek egy hosszadalmasabb polémiának is, hogy gazdagodjon a világképed...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.17. 20:51:06

@szita szita péntek:
Lehet, hogy igazad van és túlreagáltam a dolgot, de az írásod ezt a benyomást keltette bennem.

Jules_V6 2010.02.17. 20:56:55

@2108face: az új színezés szerint az is legfeljebb piros lehet...

nikó 78 2010.02.17. 21:29:14

Csikós!Jó, nagyon jó ez a rész " ... Az empátia szó pedig, úgy látszik, bármilyen jóravaló polgárnak kiradírozódik a fejéből, miközben a hatalmi létrán felfelé brusztolva, az eggyel felette álló fenekébe nyelvvel előre mélyen beledörgöli az arcát, hogy feljebb jusson.",nagyon tetszett,kezdessz hiteltérdemlően, megfelelően érvelve keményedni.De mint a cikk további részéből kiderül,irracionális,tetves kis országunk pénzügyi sajátosságait teljesen figyelmen kivül hagyó döntések születnek idiótáinktól továbbra is,folyamatosan,szinte napról napra.Ezért azt javasolom a további eszmefuttatásaid során, nyugodtan nevezd el őket szarosképű-büdösszájjúaknak, mivel az álltalad felvázolt cselekvésmechanizmus egyszerű magyarra lefordítva, röviden tömören ezt az egyszerű szóösszetételt jelenti.Amit ők is fel tudnak fogni talán??Hajrá,csak így tovább.

sanyi01 2010.02.17. 21:34:51

Örülönk az új tervezett bosszantásnak. Ha valaki most végig gurul szép(?)fővárosunk útjain vajon mit lát a szép fehér hó olyan koszos fekete, hogy ilyen szó a magyarnyelvben nem is szerepel. Ez mind amint elolvad csak az autósokra vár, hogy a menetszéllel eltakarítsák az útból. Ha mondjuk a közteresek eltakarítanák máris tisztább volna a város csökkene a szálló por koncentrációja és talán a levegő is tisztább lenne.Tudom ez utópia, hogy itt nálunk előbb cselekedjenek és ha utánna valaki nem tartja be a szabályt büntessenek de egyszer talán az ük unokám megéri ezt. Addig is jó, hogy a város szélén lakom és nem kell nagyon foglalkoznom ezzel a sok idióta törvényhozóval akok még életükben nem jártak az emberek között.

2108face 2010.02.17. 21:47:21

Próbáld meg berakni. Én is felhívtam a KF-et és egy öreg fószer azt mondta, h nem lehet a karbis szamarába injektort rakni. Mondtam neki, h ne röhögtessen már mindennek megvan a helye, legózás az egész. Az autóklubnál egy zöldkártyás srác mondta is, hogy miért ne lehetne, csak a kibocsátás javul. Szóval vannak itt ellentmondások, szerintem vizsgáztatótól is függ.
Az Euro 3 is piros, vagy az Euro 4. Az a röhej, hogy ezeket a 25 éves motorból is kihozzák szoftveresen, 2 kat.-al, stb. attól még nem lesz vmi korszerű autó, hogy E4-5-t tud...:D

Rocko- 2010.02.17. 22:16:35

bővebben: irreális dolgok, idióták hoznak szabályokat, amik pon rájuk nem lesznek érvényesek.

NYISZI 2010.02.17. 22:28:45

@Csumpi Hálidéj: Igazad van,fogják majd a vidékieket is szivatni...

Cadaver!! 2010.02.17. 22:58:46

Hiányolok egy "Budapestnek már úgyis annyi, menjen bárki bárhova" opciót a szavazásból, így nem is tudok szavazni.

Önjáró Talajgyalu 2010.02.17. 23:58:07

@2108face: Hja, az emissziotol fuggetlenul is gondolkodom rajta, leven jobb a motornak is, ha folyamatosan optimalis kevereket kap, meg egyeb elonyei is vannak (nincs szivatozas, krenkoles, AC-pumpa nyomkodas, jeghidegen is pocc-roff, tokeletes az osszhang a gyujtassal, amit szinten nem kell baszkodni (hezagallitas) stb).

De azert akkor sem tul megnyugtato a dolog, hogy arra van bizva az autom, hogy XYZ vizsgaztato aznap milyen labbal kelt. (Bar ebben az orszagban valoszinuleg egy vadiuj 20 millios kocsinal is attol fugg...)

Tetű 2010.02.18. 01:25:28

1. Csikós for president!
2. Parlament létszámát csökkentsük 1 főre.
3. És ezzel megspóroltuk a "szavazás" nevű komédiát is!

Mert:
1. Miért ne? Legalább egy értelmes ember lehetne köztük.
2. Egy értelmes ember azért kell oda...
386 semmirekellő nagyon sokba kerül és rendkívül káros is...
3. Ezek (1.+ 2.)után semmi szükség az agymosó és népbutító kampányokra. És az a komédia sem olcsó mulatság. Sajnos a "nép"-nek kell eme intézmény, hogy azt higgyék közük van bármihez is. Nép szavaz vagy birkák? Van aki azt hiszi, van különbség?! (De még mennyien!) Már csak azért sem lehet különbség, mert a birkák ugyanolyan hatékonysággal tudnak választani a fos és a szar között...

Tetű 2010.02.18. 01:31:51

Gyengébbek kedvéért: a jogászok és/vagy politikusok által hozott szabályok a legritkább esetben vannak köszönő viszonyban a logikával, az értelemmel, az igazságossággal, és az empátiával.
Ezek ellen küzdeni nemes dolog, de innen nézve szélmalomharcnak tűnik.

Hans Lopkowitz 2010.02.18. 06:14:01

A legnagyobb baj az, hogy a háború csak itt a blogon folyik. Mindenki megírja a véleményét, mindenki szemét és kész. "–Há' mos' micsinájjak?–" és birka módon elfogad mindent. Nem mintha a Fideszben bíznék, de azért tolvaj komcsi politikusaink pedig erre játszanak. Bármennyi pénzt be lehet szedni.

Pedig az EU csatlakozás nagyon sok embernek adott lehetőséget, csak lusta velük élni. Untig emlegetjük a Szlovákia témát, csak nem használják ki az emberek a TÖRVÉNYES lehetőségeket. Idén január 1-től pl. már a személyautók áfája is visszahívható, tehát már egy nagyon olcsó és kicsi autó miatt is érdemes Szlovákiában céget csinálni. Ezzel az autóval pedig sajna nem tudnak mit kezdeni kedven politikusaink: ha nem fizetsz parkolást, autópálya díjat, miegymást, akkor nem tudják behajtani. Ezzel nem azt mondom, hogy ne fizessen autópálya díjat senki. ha valaki valamilyen szolgáltatást nyújt, akkor azért bizony illendő fizetni. Inkább csak arra a lehetőségre hívom fel a figyelmet, hogy föggetleníteni lehet magunkat az évről-évre új ötleteket szülő tolvaj politikusoktól.

Ha pedig netán valaki ennek a cégnek alkalmazottja és ott is adózik (sokkal kevesebbet mint Magyarországon), akkor a a büntetéseket sem tudják behajtani, fizetésből nem tudják letiltani. Szlovákiában – pl. Unicredit –lehet bankszámlát nyitni magánszemélyeknek is, ezt az állam nem tudja megterhelni, meginkasszózni.

Tehát ébresztő! Érdemes egy kicsit elgondolkozni, érdemes egy kicsit több válasszal is élni. Arra felhívom persze a figyelmet: ha valaki egy másik országot választ, akkor ott tisztességesen be kell fizetni az adót, miegymást. Ez így tisztességes, és normális. Ezt a tolvaj rendszert nem éltetni, hanem megszüntetni kell és ennek talán legjobb módja, ha azonnal összeomlik. Újat építeni jobb, még ha fájdalommal is jár.

zöldi 2010.02.18. 07:27:03

Béláim, akik csúnya színű plakettel bírtok, nincs más választás, motorozzatok Ti is, valami 125-250-es négyüteművel. Gyors, olcsó, élvezetes.

cso zsi 2010.02.18. 07:52:12

@zöldi: Annak, aki nem cipel a munkájához semmit.

MidlifeCrisis 2010.02.18. 08:26:00

@Hans Lopkowitz: "Ezt a tolvaj rendszert nem éltetni, hanem megszüntetni kell és ennek talán legjobb módja, ha azonnal összeomlik. Újat építeni jobb, még ha fájdalommal is jár."
Ebben teljesen igazad van, remélhetőleg magától fog összeomlani mihamarabb. Viszont van egy-két keményvonalas f...kalap, aki azért meg ennek ellenére is megmagyarázza a megmagyarázhatatlant, íme:

mandiner.hu/cikk/megigertuk_megcsinaltuk

Úgyhogy kemény harc lesz ez még, amig el lehet jutni egyáltalán odáig, hogy az újjáépítésen lehetne gondolkodni. Bár én is hiszem, hogy ez az idő el fog jönni. Bízzunk benne, hogy mihamarabb...

stoki.stoki 2010.02.18. 10:14:33

Én budapesti vagyok és kocka ladát használok nagy ritkán.

A cikket olvasva azon gondolkodtam el, remélem tökös lesz a vidék is és visszacsap. Azaz, ha bevezeti Budapest ezt a baromságot, bevezeti vidék is, így aki fővárosi és 10 évnél idősebb a szekere nem tudja elhagyni Budapestet...:)

...ebben a formában óriási baromság és felháborító ez az egész...

Jules_V6 2010.02.18. 11:49:00

@zöldi: De jó ötlet! Van motorom is! Miért is nem azt használom? Ja két gyereket is rá kellene gumipókozoni... Tudodmit? Inkább vidd te a gyerekeidet 125-ös négyüteművel. Ja és elég csak télen, mert nyáron nincs tiltás...

Tetű 2010.02.18. 11:56:01

@Hans Lopkowitz: Lehtetlen újat építeni! Mert nincs SENKI aki újat építsen! 20 éve mindig ugyanabból a garnitúrából "választhatsz", ugyanazok a faszok (mszp, fidesz, stb...), senkit nem érdekel, hogy ki hányszor bukott (orbán, gyurcsány), akkor is belőlük "válogathatsz". ha meg jönnek "újak", azokról kiderül, hogy még náluk is nagyobb faszkalapok (jobbik)...
demokrácia az, hogy elhitetetik az emberekkel, hogy van választásuk. pedig nincs. mert én a fost és a szart nem nevezem alternatívának. továbbá azért sincs SENKI aki újat építhessen, mert aki értene valamihez azt abban pillanatban eltávolítják a politikából. :(

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2010.02.18. 13:23:11

Kedves Zsolt,

Két megjegyzésem lenne:

1.Nem tudtam szavazni, mert legalább egy variáció hiányzik. Valami ilyesmi, hogy egyetértek az erősen környezet szennyező autók „bizonyos” forgalmi korlátozásával Budapest „bizonyos” területein belül.
2.Harmadszor írom le: A mostani modern direkt befecskendezős turbós benzines motorok nano / mikró részecske kibocsátása ugyanakkora, mint az ún. korszerű dízeleké.

imittto 2010.02.18. 18:20:36

Azt el is felejtjük hogy ez nem csak Budapestet érint(het)i. Január 1-től ugyanis a KRESZ-ben megjelent a "Környezetvédelmi zóna" tábla, alatta kiegészítő táblán jelezve milyen színű matricával hajthatsz be.

(A történet szereplői kitalált alakok, bármilyen egyezésük valós személyekkel, a véletlen műve!)

xy városban található 5 autószalon alig tud eladni új autót, válság van, az emberek megnézik mire költenek, fáznak az újabb hitelfelvételtől, inkább járnak a rendbentartott, régi autójukkal. Ekkor az 5 autószalon összedob egy kis zsebpénzt a helyi illetékes elvtársnak. Illetékes elvtárs megrendel egy tanulmány, mennyivel jobb, tisztább, élhetőbb lenne a város környezete ha mondjuk a fél városból kizárnák a fekete és piros matricás autókat. Kitáblázzák, városlakók hőbörögnek de nincs mit tenni, ha közlekedni akarnak újítani kell. Nem feltétlenül új autót vesznek, de akitől veszik annak is kell valami - és lőn gazdasági csoda, beindul az autó értékesítés, az emberek önként és virulva vesznek fel hitelt...majd 3-4 év múlva mikor megint pang a piac már csak a kiegészítő táblára kell a kéket is feltenni, az aktuális überkörnyezetbarát autóknak meg kitalálni egy újabb színt...

amenta 2010.02.18. 20:32:46

Olyan lehetőség miért nincs a szavazánál hogy "le**om, van küföldi rendszámom. :)" ? :)

Faby 2010.02.19. 06:44:59

Apró betűhöz: középiskolai kémiatanárom régen (15 éve) azt mondta: az apró betűs szövegben van a lényeg, nem azért írják kicsivel, mert nem fontos, hanem azért, hogy így emeljék ki! Nagyot röhögtünk, de az élet azóta számosszor igazolta. Most is.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.19. 09:09:56

@Faby:
Az apró betűhöz:
Ma Magyarországon nekem az apró betű rögtön gyanús. Azzal kell kezdeni és a lényeg is abban van, amit szeretnének eltitkolni.

Szerintetek az élelmiszereken miért van rajta 18 nyelven az összetétel? Azért, hogy a szuahéli anyanyelvű idelátogató is megértse, hogy a mogyorókrém mogyorótartalma mindössze 1%?
Nem. Azért, hogy olyan apró betűvel lehessen írni, hogy senki se olvassa el!

Ez rosszindulat, kötelet érdemel.

Joey AK 2010.02.19. 10:20:49

Mennyire kamu már ez az egész plakettesdi....

www.idokep.hu/?oldal=legszenny

Hoppá, azonnal tiltsunk ki minden gépjárművet MO területéről, mert konkrétan MINDENHOL magasabb a szálló por mint az eü határérték!

ILYENKOR MI VAN? Mélyen tisztelt OKOSTÓNIK?

cso zsi 2010.02.19. 10:25:24

@Joey AK: Nemrég egy "összesküvéselmeéletben" olvastam, hogy a szmogriadó előtt pár BKV-buszt járatnak a mérőállomások mellett.

Dunaújvárosban, Egerben és Vácott ekkora a munkanélküliség, atomvillanás volt, vagy elektromos járműveket kaptak?
Mert Putnokon pl az év 99%-ban nagyobb a szennyezettség, mint Bp-n bármikor.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.02.19. 10:45:23

@cso zsi:
Putnokon nyilván gumit és kábelszigetelést égetnek, azért akkora a szennyezés. De erről nem beszélhetünk.

Rocko- 2010.02.19. 21:08:07

@Joey AK: tudod nagyon jól, hogy ez csak az újautó biznisze, amit megkent dilettánsok támogatnak.
iszonyat irreális, h kertvárosban a legmagasabb a szennyezettségi érték. (nem most, korábban.)
viszont a magyarországi térkép nagyon jól mutatja, h a tévjitekkel szemben nem az autós közlekedés adja a legnagyobb szennyezést.

@cso zsi: ez a buszjáratás sztem kamu, csak lett volna pár hangos szó, h mi rákért járnak a buszok önmagukban. az viszont tény, h sztrájk idején tisztult a város levegője.

mlt3 (törölt) 2010.02.19. 23:00:25

@amenta: "Olyan lehetőség miért nincs a szavazánál hogy "le**om, van küföldi rendszámom. :)" ?"

Nem tudom, hogy a magyar rendeletek vegleges formajukban hogy fognak kinezni, de nalunk kulfoldi rendszammal is kotelezo a plakett:
www.umwelt-plakette.de/int_ungarn.php

cso zsi 2010.02.19. 23:46:04

@Rocko-: Ahogy elnézem az esti képet, a mérők a ködöt mérhetik, mert a forgalom a töredéke a délelőttinek, mégis, szinte ugyanazt az eredményt látni.

Rocko- 2010.02.20. 00:47:36

@cso zsi: én most nézem, egy db. mérőállomást mutat, azt vetíti ki Budapestre.

lr 2010.03.21. 16:53:06

Gratulálok Csikós Úrnak, hozta a megszokott színvonalat (és a végén még a dugódíjat is pedzegeti).

Pár észrevétel:
-Amennyire én tudom, tervezetben ezek a szabályozások még értelmesek voltak (pl. szmogriadó=dízelstop), csak mire minden lobbin átértek, ez maradt belőlük. (Valszeg. a matricarendszer is vmi. hasonló áldozata. Dízelre zöldet, háhogy ?!?)
- A benzol (és így a be nem melegedett, akár katalizátoros benzinmotor) valóban nem kellemes, de az elégetlen szénhidrogének (HC) mérése zöldkártyánál nem pont erről-e szól? (Persze meleg motorral...)
-----------------------------------
@RaveAcE/Maybe_: hadd találjam ki: ha az üzemanyagok árába beépülne a teljes társadalmi kár, amit az elégetésük okoz, akkor meg az lenne a baj.

@pink75: ez nagyon alattomos volt - a kenyér szóra már erősen tikkelek ezeknél a témáknál. Nyilván -neked- fölösleges leírnom, hogy a behajtási díj differenciálható pl. lokális áruszállítási kedvezménnyel (szemben pl. a benzin:300 huf/l - gázolaj:2500huf/l - jellegű fűnyíróelvű megoldásokkal), de csak le kell, mert hátha valaki fogékony a demagógiára.

@somlói galuska: a kékeseket ne keverd ide, mert azok már olajat is esznek, ami tényleg gáz (P7-ek szaga vmi hihetetlen). De alapvetően egy jól belőtt régebbi dízelből (vagy akár 400-as Ikarusokból) csak nagyobbacska koromszemcsék jönnek.

@balee13: igen.

@Alf: megdöbbentő? Te eddig melyik országban éltél? Amit a hajókról írsz sem hülyeség - meg kéne azért mérni, de azt pl. tudom, h Los Angelsben a kikötő uannyi légszennyezésért felelős, mint az _összes_ autó.
Amit a BKV-zásról írsz igaz, de neked is mondom, hogy nagyon nem érdemes ugrálni, mert még be találják árazni az autózást rendesen, aztán nézhetünk.

@MrZed001: fogalmad sincs, miről beszélsz. (Hint: az infrastruktúra elég, csak a kihasználása nem hatékony).

@Csumpi halidéj: jelentős mértékben egyetértek veled. Annyit tennék hozzá, hogy akad azért nem kevés olyan az ingázók között, aki direkte kiköltözik (hisz milyen büdi van már, ugye + kint lakni olcsóbb is), aztán visszajár pofánszarni a többieket, és közben még kurva okosnak is képzeli magát.
Valamint olyanok is, akik nem azért dolgoznak BP-n, mert máshol nem tudnának, hanem mert nem annyiért (velük még valamelyest tudok is szimpatizálni, bár össztársadalmi szinten ez is egy elég kellemetlen jelenség.)
Azt kéne látni, hogy ennek, hogy minden egyre távolabb kerül mindentől, a nyakra-faszra autózás nem csak a következménye, hanem az oka is.
Megoldást erre felülről várni pedig butaság és felelőtlenség.

@Secnir: a majd ha kezdetű mondatoknak az idő előre haladtával egyre kevesebb értelmük lesz. Elég nagy gáz van, és azt kell legelőször tenni, ami a leghamarabb javíthat a helyzeten. (Hogy hogyan, az egy másik kérdés.)

@Stock: Csak 2 kérdés:
Te jártál-e már élhető városban?
Valamint:
"van egy jelentős népréteg, aki meghozott egy olyan döntést, hogy kiköltözik egy közeli alvótelepülésre, mivel neki fontosabb a jólevegő, nyugalom... és bejár dolgozni!

de mostanában néhány elmebeteg belvárosi a fejébe vette, hogy ő nem akar áldozatot hozni, hozzon mindenki más.."

Mikor ezt írtad, olvastál is, vagy teljesen elvakít a kétségbeesett kapálózás, hogy megvédd, amit nem lehet?

@alibiman: többször is leírhatod, akkor is kb. a nyolcada-tizede lesz, és egyáltalán nem is annyira elterjedt még. A közvetett befecskendezésűeké pedig ötvenede-százada (!).

@cso zsi: a kulcsszó: dízelmozdony
------------------------------
Az etanolos/gázos hozzászólásokat is csak helyeselni tudom.

A munkáltatók meg már maguktól is mennek elfelé, ugyanis nekik nem érdekük becsapni magukat. (Azaz nyugodtan lehetnek őszinték azon kérdés megválaszolásakor, h "Nettó ráfizetés-e nekem bp-n működnöm, vmi jobban megközelíthető hely helyett?")
süti beállítások módosítása