Világnézetek ezek, nem ellenfelek

Ford Fiesta 1.6 Econetic – Ford Fiesta 1.6 Sport

  2009. december 28. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény dízel ford benzin fiesta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Két Fiesta, szinte azonosak, mégis, közük nincs egymáshoz. Mi pedig csak rossz tanácsokat tudunk adni, ez egyértelmű.

Vélemények azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr451627648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Speedman 2009.12.28. 19:17:15

@totálkáros:

"te szerencsétlen loser, hogy mekkora pojáca vagy.."

Látom észbeli képességeid (nagyfokú) hiányát, megint mocskolódással pótolod.

misinator 2009.12.28. 19:18:35

@Spiritmonger:
Én is szivesen vennék inkább egy V6-os Alfát, v. vmi amerikait, v. Volvo 960-st /de most komolyan/, csak éppen csóringer kórházi dolgozóként /bértábla alján/, inkább újat vettem, mert nem mertem használtat venni, mer' mivan, ha vmi cifra baja jön ki. A hitel meg nagyon baráti lett:-)
Évi 11000km-et megyek vele: dolgozni jár - unk.S, igen, kéthetente nagyszülők vidéken, félévente Bp. tehát erre ideális.
"...az, aki csak bejár dolgozni a kocsival, néha hétvégén elmegy valahova, annak teljesen fölösleges az autó, mert nem termeli neki a pénzt, így alapvetően az említett költségek is lényegtelenek
..." Ez azért nem Abszolút Igazság, kissé sommás és alaptalan, Ime:
Mivel együtt jár a család iskolába, dolgozni, meg haza, ezért harmadannyiba(!) kerül a tankolás /igen, nem számoltam mást/, mint az aranyáron mért miskolci ritkán járó stb., stb. tömegközlekedés.
Más az életünk, mások a kiadási arányaink, jövedelmünk stb.
Valszeg a Te életedet élve /gondolom, Te - szerencsére -jobban keresel/ én is vmi autóbbat vettem volna.
Megértesz?:-)

tónik 2009.12.28. 19:19:03

@totálkáros:
Ez nagyon jól hangzik, de szerinted hány lakást adnának el évente, ha ezt az arányt betartanák? Normális körülmények között (tényleges kormányzás, bankok szabályozása, stb.) egy albérlet árából a saját lakásodat törleszted. Az autóhitel más, az tényleg pénzkidobás, kivéve, ha termel.

totálkáros 2009.12.28. 19:22:42

@Speedman: Igen, a Csikos a nagybácsim. Majd egyszer bemutatlak neki. Jó fej, van aki érti, van aki nem. Te valami 3. kategória lehetsz :D. Egyébiránt anyuka témában nem nyitok vitát. Csak ha nálam van a boxerem :D Te..., nem is mondok inkább semmit, annyira szánlak.

hülegyerek 2009.12.28. 19:25:46

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
Utálok politizálni,de mi bajod a devizahitellel?
Vegyél fel hazai,forinthitelt,az majd jó lessz.
Ja,csak ha végre belépünk az unioba,és nálunk is euro lesz,akkor a forint megmarad elszámolási alapnak.
Ugyan abba a hibába esik az aki most vesz fel forinthitelt,mint azok akik a válság előtt eurohitelt vettek fel.
Mit gondolsz,miért csak a 20-30 éves lakáshiteleket adják forintban?
Annyi limbrókamatot raknak a nyakadba amennyit nem szégyenlenek.
Hosszútávra most eurohitelt éri meg felvenni.
Vagyis semmilyen hitelt nem éri meg felvenni.

totálkáros 2009.12.28. 19:29:26

@tónik: Nézd, a bankoknak az a lényeg, hogy minél nagyobb fizetőképes ügyfélállománnyal rendelkezzenek. Az, hiú ábránd, hogy ebbe van beleszólása az államnak. Abba viszont van, hogy keretet adjon mindennek, nehogy olyan (megfelelő mértékű kereset híján lévő) egyén is kapjon hitelt, amelyik hosszútávon fizetésképtelenné válhat, és amelyiknek nagyrészben károsíthatja az életkörülményeit egy nem jó mértékben megválaszott hitelállomány. Az állam szabályozó jellegű. És amit most vezetnek be, azt már 20 éve be kellett volna vezetni (ügyfél vizsgálat, hitel bírálat).

Casoli 2009.12.28. 19:30:27

@hülegyerek:
Szép lesz a havi részlet, mikor mondjuk olyan 330 körül átváltják...

Speedman 2009.12.28. 19:31:03

@totálkáros:

"Majd ha te is milliomos leszel a tejosztályról, akkor majd kussolhatsz is, de addig kispálya vagy, addig nincs mire kérkedni.."

Attól, hogy mellényúltál a karrier börzén még nem kellene felhúznod magad. Valakinek ezt is meg kell csinálni..

"Egyébiránt anyuka témában nem nyitok vitát. Csak ha nálam van a boxerem"

Megint bizonyítod, hogy nem tudsz olvasni (sem). Nem mondtam róla semmit. Te boxerrel jársz? A múltkor még nagy thai-harcosként aposztrófáltad magad.

Jó lenne, ha inkább átmennél a nők lapjához csevegni a magadfajtákkal nem itt piszkítani a posztot.

totálkáros 2009.12.28. 19:31:54

@tónik: Mindenki addig nyújtozkodjon, amíg a takarója ér. :) Remélem neked is jobbra fordul az életed (őszintén), ha egy kicsit rendbe jön a gazdasági helyzet. Úgy tűnik ez a helyzet kezd realizálódni.

tónik 2009.12.28. 19:39:42

@totálkáros:
Ebben igazad van. De ha az állam bele nem szólhat, miért ad 600 Milliárdot bankmentésre? Nem az én példám a szörnyű, ez csak bosszant, de vannak - igen sokan - akik emiatt az életük munkáját veszítik el, és nem azért, mert 10 évre vettek 3 milliós autót (úgy, hogy még kaptak mellé egy százast), hanem mert pl. segíteni akarták a gyerekeiket...

2009.12.28. 19:41:56

Ugylatom az en autom lehet selejt, mert mindig tobbet eszik, mint azt a tobbiek tapasztalataibol olvasva latom.
Ha finoman vezetem 50% orszagut, 30% palya, 20% varos, akkor 5.8-6 liter, ha dinamikusan, akkor inkabb a 7 fele kacsingat, sot tartos palyazas meg varosozaskor 7.5 liter budos gazolajat ker. A fedkomp meg csal 5-6 decit, annak nem szabad hinni :) (vagy a benzinkutnak?:P)
1300-1400kg az auto. Akkor lennek meglepve, ha ennel kevesebbet enne...

tónik 2009.12.28. 19:44:07

@totálkáros:
Hopp, az még az előzőre ment!:)
A gazdasági helyzet rendbejöveteléről kicsit más a véleményem, ezért is zártam le a hitelemet...

totálkáros 2009.12.28. 19:44:14

@Speedman: Sőt, bozótharcos is vagyok, de néha fekvőrendőr is, továbbá Csikóssal karöltve szoktunk a Góbi sivatag majmaira vadászni, persze csak is ellenszélben, mert kiváló a majmok szaglása. Amúgy kár érted, még lehettél volna valami, de hát ilyen az élet. :D Mindenki saját magáért felelős. Azért a gyógyszert ne felejtsd el bevenni, tudod, Tatabike nem egyenlő Totalkárossal, csak a kis buksi fejedben.

tudod?!:

x=Tatabike+tejosztály+1;
y=totalkáros-2x

y=?

hülegyerek 2009.12.28. 19:44:19

@Casoli:
Nem csak az átváltás,hanem az hogy ha már euro van,a hitel alapja akkor is forint,és havonta változik a Magyar gazdasági helyzettől függöen.
Tehát eurot kapsz a munkádért,de minden hónapban más összegű csekk jön.
Épp úgy mint most a devizahitelnél.
És épp úgy nem tudod majd kiszámolni hogy jó e az a csekk,vagy átb@sz a bank,mint ahogyan most sem tudod kiszámolni.
Hacsak nem figyeled a tőzsdét.

totálkáros 2009.12.28. 19:48:26

@tónik: Azért adtak bankmentésre, hogy ne dőljön be a bank, mert az a legrosszabb, ami egy országban történhet... Az a vég. Hát, őszintén szólva nem ment fel senkit a gondolkodás lehetősége alól az, hogy a gyerekének adakozik. Szép szép, de ha a keret nem engedi, akkor ez van. Hitelt nem ajándék. Aki pedig azt gondolja, annak lesznek problémái.

gnme 2009.12.28. 19:52:50

... nemto miről beszélnek itt a' emberek e'

én általában addig nyomom a gázt amíg mérő autót nem találok, és ebben a szegény legényeknek a JTD a legjobb (rugalmasság, fogyasztás)

pedig van pd-m is, de (!) eddig az "ős" jtd a L E G J O B B, olyanokat játszok vele a pályán :D Tee'

misinator 2009.12.28. 20:06:24

@tónik: Hosszabb lélegzetvételű és más helyre való lenne az, hogy nagyjából ugyanúgy dolgoznak az emberek, mint régebben, azt se hiszem, hogy lustábbak, mint az olaszok, stb. De azért az furcsa, hogy a lakosság nagy része nem tudja újratermelni a javait /s pl.kikopva a régi autói, belesüllyedt a hitelmocsárba/, s ezért a politika-gazdasági környezet a felelős. A 20 év törvény"alkotásának" itt az eredménye - a mi bőrünkre.

szabopsz 2009.12.28. 20:07:27

@asifan:
vagy van ócsón gázolaj...:):)

totálkáros 2009.12.28. 20:11:31

@misinator: A politikus is a társadalom szerves része. olyan a politikus, amilyen az adott ország társadalma... Csak nézz körül az utcán, rosszabb, mint a Parlament. Ölik egymást az emberek. Elég, ha csak hasonló sebességgel haladsz, mint a másik sávban valaki. A mögötted lévő rögtön ki akar nyírni. Sötét suttyók országa. :)

misinator 2009.12.28. 20:13:58

@totálkáros: Ennyi.Pont.
Félúton Európa és Afganisztán között: Üdvözöljük Birkaisztánban!

totálkáros 2009.12.28. 20:21:42

@misinator: :D ma csak hárman akartak elgázolni a zebrán, egyszer le akartak szorítani, 2 eladó a legnagyobb udavariasságom ellenére egy darab szernak nézett és úgy is beszélt velem. Két kutyás engedte, hogy rám másszon a kutyájuk. A haverom szomszédja meg majdnem fejbedobott az 5.ről egy szatyor száraz kenyérrel, amit nyilván a galamboknak szánt. Nem is rossz a morál :DDD Birkaisztán, én nem szeretlek. :)

totálkáros 2009.12.28. 20:24:25

Mi van, megy vmi 1000.szer ismételt Bud Spencer film?! Eltűnt az összes nyomi... LOL csá

gnme 2009.12.28. 20:25:28

@totálkáros: Te állat' :D olyan jó picsák vannak a képeken :P .. nagyítsd már ki, elcsöppen a nyálam :)

há' kitérdekelnek már itt az autók, mikor a bráner emelkedik?

misinator 2009.12.28. 20:30:42

@totálkáros: Lesik a 100000002 kiskutya című opuszt...
Na mindegy, a lényeg /hogy visszatérjünk a kályhához/:
A traktorok és a haszonjárművek gázolajjal járnak,
az AUTÓK benzinnel!

gnme 2009.12.28. 20:41:15

..írta ittegy manusz a' okosságot e"

adjatok mán neki egy paramétertáblacserélt szupert' hadd változzon a vélemény ..

:)

nikó 78 2009.12.28. 20:56:46

Visszatérve az autókra.A családba tavaly került be az első,és valszeg az utolsó olajkályha.Focus 1.8tddi,ősöreg 90 lovas,normálisan használva elpusztíthatatlan.Pozitívumok minden körülmények között maximum6.5 liter,kurva jó futómű gyakorlatilag olyan mint a gokart.Kényelmes nem fapados mint az asztra vagy a golf.De! Az olajkályha kerregést szerintem képtelenség megszokni,figyelni a fordulatmérőt nehogy túlhajtsam,az ideális tempó maximum 140,felette a gyorsulás kínszenvedés.Úgyhogy én inkább maradok a fentebb említett, benyás omegánál.Városban jó időben nem megy el 9-10 alatt,viszont utazóautónak ideális.A kommentekben valaki orális önkielégítést szeretett volna elvégezni magán,nyugodtan elkezdheti, 2000 km-nyi horvátországi átlag 7,5lityi.

totálkáros 2009.12.28. 21:03:04

@gnme: Hát pajtás, megnézem mit tehetek érted ]:D

GGG77 2009.12.28. 21:04:21

"Mégis gyenge, kelletlen, érdes és zajos. Odalent, kis fordulaton nem nagyon élvezi a dolgot, nem akar húzni, remeg, várni kell, hogy a turbó leszóljon végre a gépházba, húzzatok bele fiúk, a kapitány ideges! Aztán amikor már a feltöltés hatására meglódul az autó, hamar ki is szalad a szél a vitorlából – egy nem túl sziporkázó lökés, aztán már kapcsolhatjuk is a következő fokozatot, mert pörögni nem szeret a dízel."

És ilyen MINDEN mai, modern dízel. Vmelyik jobban (magam is Ford TDCi-t használok, ritka egy szar), vmelyik kevésbé, vmelyik alig.
A konkrét esetben a benzines kis dög kéne, de a dízel belsejével, mert ez a kék plázabuziknak való förtelem.

gnme 2009.12.28. 21:04:57

..ugyanmá' ízléesk és pofonok ( ..asszonytól mikor mikor bűzlik fel az alkohol, pedig fertőtleníteni kell :D.. mégse adatom be az oltást b+, há nem akarok én meghalni)

nekema izé' álmoma 7-es aut négyezres dízel (mán tervezem a banrablást a'), mert úgy jár, mint a mozdony, .. keményen és brurtálisan, mint dízelmozdony amikor elindul .. eszetlen erős brutális vibrálós erős döbörgős hörgős elpusztíthatatlan dízel hang.. imádom :P

GGG77 2009.12.28. 21:05:53

@asifan:
5-ből 4 cégautó, mi?

gnme 2009.12.28. 21:14:55

@totálkáros: na elmésza' picsába

:)

morcosboci 2009.12.28. 21:17:36

a CR hangosabb mint a hagyományos örvénykamrás

gnme 2009.12.28. 21:25:02

..konkrétan az 1.3 mjet olyan hangosan "zörög", hogy megrémülök minden reggel .. bazd meg, lehet mehetek a bankba?? (...)

a jtd az normál mélydöbörgő ..

A pd (aza' fos szörnyeteg, szabályozhatatlan, agyonintegrált) bezzeg ugyanolyan hangú -15-ben is, Marcika a tanú :)

..ugye Marci?

totálkáros 2009.12.28. 21:28:43

@gnme: Nah, mi a helyzet, nem tetszenek a lányaim?! :D Szerintem party-képesek

gnme 2009.12.28. 21:31:41

@totálkáros: há' izéa' másfél liter egri merló' után már lekonyul :)

:)

nick2005 2009.12.28. 21:56:34

Ez a benzines dízel vita mindig az gépkocsi típustól függ. Illetve attól, hogy mennyit megy évente az autó gazdája a kocsival. Van olyan típus, amelyiknél a hasonló kaliberű dízel (már ha van ilyen) 7-800 ezer Ft-tal is többe kerül. A fogyasztások közti különbség is változó lehet. Én azért azt a 3,8 l-es fogyasztást nagyon kevésnek tartom, még egy hiper-szuper dízel esetében is. Szóval szerintem annak éri meg dízelt venni, aki évente legalább 30-40 ezer km.-t megy (vagy értelemszerűen ennél többet). Én az évi 10-15 ezer km-remmel egyenlőre maradok a benzinesnél.

Rocko- 2009.12.28. 22:00:47

@Casoli:
"Ugyanattól a kúttól ugyanaddig a kútig, oda-vissza ugyanazon az úton."
a cikkből: "az útvonal az Árpád-híd töve, budai alsó rakpart (full bedugulva), 6-os út, Martonvásár érintésével Velence, falérintés, vissza majdnem az M0-ig, onnan pálya, teperés haza, megint dugó."
ráadásul együtt mentek, nehogy az legyen, hogy az egyik taposná a gázt, a másik meg szüttyögve menne.
"És például 1000 km-en."
egyrészt elég ritka h ilyen távra odaadják az autót. másrészt fizeted? harmadrészt pedig érdemi változás nem történik a kettő közt, csak tizedes különbségek.

"Akkor az autókról is lehetne írni, nemcsak a teleobjektívről meg az ebédről."
a cikkből:
"Kellemes autó. Igaz, hogy az 1.6 Sport 4,3"
innentől 1 bekezdés szól az étteremről, kettő a dízelségről, a többi az autókról.

tehát még mindig nem értem mit hiányolsz. ott van benne.
"s ezért is háborított fel ez a cikk"
mert ugye rége nem volt összehasonlító teszt...

tónik 2009.12.28. 22:02:36

@totálkáros:
Nem a hitellel van gond, hanem hogy a forinthitelek kamattámogatását eltörölték, így toltak mindenkit a devizahitelek felé. Ezek kockázatának reális felmérését pedig a kormányzati sikerpropaganda és "trükkök százai" ellehetlenítették. A hitel mozgatja a gazdaságot, ezt már a legnagyobb is megmondta, de azóta sokat finomult a bankárlobbi fegyvertára.
Namégegy kisüstit!:)

asifan 2009.12.28. 22:09:01

@GGG77: Saját autó volt mind az 5! Nagybátty, keresztfater, unokatesó stb. Ja és ebből 1 autóalkatrészboltos, 2 autókereskedő, szal nem hülyék a témához. Legalábbis szerintük nem, de az itt leírtak alapján teljesen!:)

mukkimakka77 2009.12.28. 22:16:22

Kedves Zsolt! Remélem a képeknél a "hőfogszabályozó" csak vicc volt. (bár én nem értettem...)
Amúgy a cikk okés, és nekem a benzines kellene, vagy ha már spórolni akarok, akkor az 1.25 benzines.

gnme 2009.12.28. 22:18:46

@tónik: eggyik kedves barátom véleményét tudnám itt mondani a Tibby féle fodrász topkiból..

"..Istenem, a libákhoz nem értettünk.."

Bacsa77 2009.12.28. 22:43:53

Naja, értem miről van szó. Én egy 2.0 TDCi Fókával járok, és boldog vagyok amikor a hét végén vezethetem az asszony 2.0 benzines Mondeóját...

Csak az a különbség, hogy én évente 50.000 km-t megyek... a Fóka 6.7-et eszik, a Mondi meg 9.8-at... lehet számolni...

cs

nagyonkutya 2009.12.28. 22:54:51

Ennyi pénzért ekkora kocsit adni rablás!!!
Nekem egy két éves Jettám van 1.9 TDI,évi
50000km-t megyek,(nem céges kocsi)még most télen is 5.5-be megáll.Ja, és 1 évesen vettem 25000km-el,a szalon ár 60%-ér,ami egy ilyen szappantarto árának a töredéke.Aki meg 20000km alatt megy évente az ne vegyen dieselt,mert az ára tényleg csak ez fölött térül meg.

biker_kolee 2009.12.28. 23:38:20

@Rocko-: @Krisi: Nagyon rátapintottatok. Holnap reggel majdnem olyannal nyitok.

Rocko, akkor csak neked ajánlom ezt az E30-ast. :)

Vágási Matyi 2009.12.29. 00:21:17

5félért nem kéne.
4 centivel nagyobb a tengelytávja mint egy 6N2 Polonak.
Akkor már inkább egy 2-3 éves, jobban felszerelt Golf, vagy bármi, ami hasonló helyet kínál belül.

tomnemtom 2009.12.29. 00:56:39

franctuggya, ilyenkor, válság idején meggondolandó, milyen autót vesz az ember.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.29. 01:03:37

Benyásba belebaszni a gázt, és olcsóbban megy, mint a diesel, oszt nem is kerreg.

augustiener 2009.12.29. 03:25:09

Én igazán nem értem azokat, akik egy ilyen autót újként vesznek. Nem értem a gondolkodást. Négy és fél millió egy ilyen kis lószarért érthetetlen. Ha már ennyi pénz van a számlámon, akkor harmadáron egy tíz éves 540iA ami még tíz év múlva is jobb lesz, mint ez most szalonból. Marad három millió üzemanyagra, szervizre, adóra. És autója van az embernek.

Zsuppi 2009.12.29. 05:30:00

Fura hogy ezek a benzinesek mennyire szuperek :)

Nekem is volt pár, egy közülük élvezhető is volt, csak hát a 8,5 literes fogyasztása és a majdnem 600 km-s hatótávolsága kiharcolta hogy majdnem 4 évesen 64000 valós km-vel az órájában, az eredeti árának a 64%-ért megszabaduljak tőle.

Nekem is van egy barátom, akit tisztelek és becsülök, nos ő a 90 lovas Gastrájával folyamatosan 160 körül száguldozva és 70x km-t fél óra alatt megugorva ( már a kettő nem egyezik ugye ) is csak 6 literes fogyasztásról tud beszámolni..... hehehe meg hahaha. Majd ha jövőre rászánja végre magát és beleül végre egy dieselbe, talán elárulja hogy 8 vagy inkább 9 feletti fogyasztásai voltak nemrég.

Nos a mondandómra visszatérve: nekem egy átlagos teljesítményű ( 106 le ) dci-m van. Mikor megvettem, a legjobb esetben is 6 literes fogyasztásra és hosszabb távokon 110-130-as átlagra (!!!) számítottam, ismervén a lábam méretét. Én pozitívan csalódtam, mert az átlagot 170-180 körül tartva ( persze ez csak elméletben lehetséges Magyarhonban és természetesen csak ótópályáról lehet szó ) sem sikerül 6 fölé vinni a fogyasztását ( pontosabban 5,8-5,9 tankolva ), ami első hallásra biztosan hihetetlennek is tűnik, de én hozzátenném hogy 170-nél az enyém még nem fordul egészen 3250-et sem ( 3000-ig (150) inkább 5,5 alatti értékek jönnek, 2500-ig (130) 4,8-5, 2000-ig ( 110) 4,3-4,8). Nos nem egy gyorsulóbajnok, de 70-től a józan ész határán túlig azért tud meglepetést okozni, főleg a benzint tankolóknak.

Azért én nem példálóznék itt 5-10 éves BMp-kkel ( p mint pukk, mert keressetek törés és javításmentes példányt, rámegy pár hónapotok :) ) meg Mercikkel, mert az alkatrész ezekhez is elég drága, aztán ha esetleg az ötmillás álomBMp értékének a 10%-át elkérik alkatrészre meg javításra, akkor meg összeomlik a világ ott is. Ez élő példa mert az exbarátnőm tesója is vett egy ilyen 528i álomBMp-t. Először egy kis termosztátmizéria, aztán egy kis hűtőcsere, megy egy közepes computeres kiolvasás és eljutottunk odáig, hogy az álomBmp kereskedésben fekszik ( no nem a javítás miatt, mert egyszer minden elromlik, hanem a javítás összege miatt ), a tesó meg 93-as fehér kalaptartó nélküli ötajtós Stiftel szaggatja az utakat.

Zsuppi 2009.12.29. 05:44:53

Még annyit tennék hozzá az első és a harmadik bekezdésemhez, hogy míg benzinessel majd 4 év alatt 64000 km-t mentem, addig a dci-vel az életkörülményeimen és az anyagi helyzetemen nem változtatva 2 év alatt 86000 km-t és ha ezt még 2 évig hibamentesen ( az átlagos javításokat és a szervizt beleszámolva ) megfutom, akkor bő félmillió pénzem marad az itt emlegetett turbó vagy szivattyú, esetleg befecskendező fejek cseréjére, ha szükséges. És inkább ez, mint egy 3 literrel többet fogyasztó benzines. De ugye kinek a pap, kinek a papné, ízlések és pofonok.

Rocko- 2009.12.29. 07:20:47

@tomnemtom: ja, megfontolandó az 540-es Trabant. :)

Rocko- 2009.12.29. 07:22:53

@augustiener: valkinek újként ism eg kell venni, hogy aztán azok később mások vehessék meg használtan. ;)

e1 · http://beszoltam.hu 2009.12.29. 07:50:40

A Nikonos részt kihagyhattátok volna, mert hülyeség. A 18-200 VR egy jobb műanyagobjektív és nagy csoda, hogy nem tört darabokra. Minőségben kb. ugyanaz mint a 18-70 és annak ütésállóságáról Zirig kolléga is mesélhetne nektek a szerkesztőségben. Ami a gépet illeti, ne nagyon remémnykedjetek, a javítás nem lesz kevesebb mint egy ugyanolyan típusú használt gép ára.

Dízel vs. benzin ügyben dízel párti vagyok, de csak 1,9 és attól nagyobb lökettérfogatok esetén. Kiskocsiba inkább a benzint. Természetesen ha valaki sokat vezet, ott a dízel vitathatatlanul előnyösebb, de ki vesz magának évi 40 ezer kilométernyi vezetésre Fiestát? :) Amúgy a 3,8 literes fogyasztás 100 kilométerre reális körülmények között nagyon szép adat. Egy kicsit spórolósabban dugókerüléssel ezt le lehetne tornázni akár 3,5 környékre és az már nagyon jól hangzik így gazdasági vállság idején...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.12.29. 09:09:46

Én simán nem hiszem el a négy liter alatti fogyasztást nem mozgó útakadályként közlekedve.

vivax 2009.12.29. 10:07:44

Hihetetlen gyík antiautók ezek. Ilyen gusztustalan buborékformájú, buzikék belsejű intimbetét akkor sem kellene, ha utána 1 évig korlátlan benzintérítéssel használhatnék egy 996 Gt3-mat.
Na jó akkor azért igen;)

Krisi 2009.12.29. 11:10:04

@Casoli: (egy kis mély benyalás a totálkárnak:)
pont emiatt olvasom a TC-t, mert az ilyen apró kitérések miatt érdekes a cikk.
nemrég a Suzuki SV-ről kerestem írásokat, hogy többet megtudjak róla. olvastam mindenféle origó, vezess.hu, meg egyéb nyomtatott magazinok beszkenelt példányait, de pár után feladtam, mert kettébaszott unalmas volt mindegyik. a TC meg azért más, mert a sablon szövegek mellé beraknak ilyen egyéb dolgokat, amitől olvashatóbb az egész cikk. Csikós Zsolti 4/B ráadásul képes arra, hogy bármiről tudjon olvashatóan írni.
jaés SV-re visszatérve az a slusszpoén, hogy tíz népítélet elolvasása után is már minden fontosat megtudtam a gépről, szóval hatalmas köszönet annak, aki kitalálta a népítélet!

@Spiritmonger:
"még egy dolog van, ami miatt a kis motorok hivatalból kerülendőek, az az aktív biztonság. nagy motornál van biztonsági tartalék, van motorfék, így van választási lehetőség vészhelyzetben, ki is lőhetek, és meg is állhatok, kis motorral csak az ima segíthet"

ez azért nem ilyen egyszerű. nagy motornál tény, hogy van biztonsági tartalék, de ne feledjük, hogy ez javarészt olyan veszélyhelyzetekben előny, amit mi magunk idéztünk elő. teszem azt mész 100-zal országúton, és megelőzöl egy 90-nel menő autót 130-cal, aztán észreveszed, hogy jönnek szembe, rátaposol mégjobban a pedálra, és pont beférsz a megelőzött gépjármű elé. aztán örülsz a fejednek, hogy "hűdejó, hogy volt erőtartalák".
én meg megyek a kis ezres autónkkal, és csak akkor előzök, amikor belátok egy nagyonhosszú útszakaszt, mert tudom, hogy nincs benne erő.
persze megnyugtató érzés erős autókban, hogy ha akarnék, akkor tudnék menni, de a valóságban pont ezért nyomom is neki rendesen. magyarul a gyakorlatban általában az van, hogy erős autóval gyorsan megy az ember, mert tud gyorsan menni. a kis autó meg gyenge, ezért nem is nyomom neki.

persze kivétel rengeteg van, én is láttam már sokakat nagy V8-as német bálnákkal lassan menni, az már a másik véglet. csak leírtam egy szempont.

kisautó meg akkor jó, amikor nagy motor van benne (régi Golf GTI, Clio RS, Astra GSI, stb), na az megy becsületesen :)

gyerek9.3 2009.12.29. 14:09:18

kis cm3 vs nagy cm3
Opel Vectra(B) 1.6 Ecotech autopálya 4 személy meg rakva 150 végig---> 18 literrre jött ki az átlag fogyi

Bmw E34 525I 4 személy meg rakva ugyan az a táv(ugyan oda mentünk csak 1 évvel később)szintén 150-160 as tempoval 10,8-11 körülire jött ki az átlaga
Ugyan aza személy hajtotta ugyan azok ültek benne nagyábol uygan annyi cuccal
És városba is az E34 el 10,3 al jár el a srác még a Vectrával járt 10,2 volt :D
Külöbség a Vectránál ha nyomtad a gázt semmi nem történt a 25i24v meg azért meg indul szépen:)

tónik 2009.12.29. 17:55:22

@gyerek9.3:
Azért azzal a vekivel valami nem volt rendben...

asifan 2009.12.29. 18:43:19

@Zsuppi: Megane-od van?
Egyébként maximálisan igazat adok! Szerintem a renault dci motorjai hangban, fordulatszám tartományban, szinten mindenben jobbak, mint a többieké. Hosszú távú terveim közt egy újfajta 106le-s 6 sebességes megane szerepel. Elég nehéz elképzelni egyeseknek, hogy nekem ez az álmaim autója.:) A clionak igazából nem sok értelmét látom így, hogy egy megane asszem 100kilóval sem nehezebb.

Zsuppim 2009.12.29. 20:30:56

@asifan: igen, Megane-om van. Mielőtt megvettem volna azért szétnéztem alaposan. Az Opel élből ellenszenves nekem, nem tudom, de valahogy durva és nagyon egyszerű autókat kínál számomra, igaz ez az 1,7 cdti blokkra is. Ezt próbáltam először és ekkor kicsit meg is rémültem, hogy úristen ez 100 (5 gang) és 110 (6 gang) lóval ennyit tud csak? Majdnem 130-150 lovas használt után néztem. Aztán elmentem Fókát nézni, na annak az 1.6 tdci-je ( ugye Pözsó motor ) hasonlóan viselkedik mint a dci, de az ára egy horror volt. Néztem 1.9 pd Oktávot is, menni megy, de elég gorombán viselkedik, alul semmi, felül semmi, rángat, meg eszik szépen, ráadásul csak ötgangos és az is furán van elosztva. Eddig ez tetszett a legjobban, aztán kipróbáltam egy 5000 km-s megane dci-t. Na innentől a dolog már el is volt döntve, alul szépen elindul, felül ( 4000 fölött, ami ugye eléggé érdektelen ) szép finoman fogyott el, folyamatos 2000-nél elváltva sokkal sokkal finomabban és lendületesebben ment mint bármelyik előző. Amúgy az 1,9 pd a legfurább, mert 2-3000 között ez tűnik a legerősebbnek, de azért eléggé fárasztó volt állandóan arra a nyomorult 1000-es fordulatszámhatárra koncentrálni ( valós helyzetben meg simán leforogja a dci, mire felváltok 6.-ban a pd már hátrányban lesz ). Azért menetteljesítmény-működés-fogyasztás arányban szerintem a legjobb az összes közül, azért itt is hozzáteszem hogy kinek a pap, kinek a papné. Azért nem annyira könnyű ez a szekér, bár nekem limo van ( a sárvédőkön kívül, a csomagtér alja is műanyag, ez már egyszer meg is mentett egy padlólemez kivágástól ) és ez alapban 1350 kg.

asifan 2009.12.29. 20:47:41

@Zsuppim: A csapotthátút néztem, abból is az újfaját és 1230 kg körül van. Egyébként teljesen egyetértek minden szavaddal! És ne felejtsük el, hogy a renault 1.5-ös motorja miatt jóval olcsóbb a biztosítása. Ár érték arányban, ha kis fogyasztást, alacsony fenntartási költségeket, jó használhatóságot, kellemes menettulajdonságokat akar az ember, akkor újban mindenképp, de 2-3 éves használtban is a renault megane az középkategória legjobbja. Mondják, hogy így meg úgy szar a rönő, de most is ha megnézed, legalább 500e ft különbség van egy új megane és egy új astra között, de inkább több. Mazda 3 szintén horror drága, golfról ne is beszéljünk azzal a formával...

asifan 2009.12.29. 20:50:04

A fogyasztás adatok egyébként fed szgép vagy saját mérés alapján vannak?

Az EREDETI 2009.12.29. 21:56:25

"nem a skála aljáról való Fiesta tipikus törlesztője olyan hetven-százezer forint körül lehet havonta. "
Mivan? ennyi pénzért már valami luxuslimuzinra gondolnék.

"Piros sarokban a zöld, kék sarokban a fehér"
Ez jó :)

misinator 2009.12.29. 22:06:01

A legújabb hír.
totalcar.hu/magazin/hirek/2009/12/29/dizel-botrany_a_mercedesnel/

Tudom, ez előítélet, általánosítás, ez nem dízelség kérdése.

De akkor is le a harkály utánzókkal!:-)))

oas 2009.12.29. 22:20:09

@GERI87:
Kedves GERI87,

Nem, egy Civic nem igazán fog széthullani a pörgetéstől. Jó olaj kell bele. Ennyi.
Azért jó pörgetni, mert kibaszott jó a géphang és fasza a gyorsulás. Tudod, vannak emberek akik nem csak használják az autót, hanem élvezik is, és elmennek csak úgy autózni saját magáért. Vegyél te is egy olyan kocsit végre, amibe alig várod, hogy minden nap beülhess és mehess vele. A Civic-esek pedig nem barmok, hanem karakterek.

imittto 2009.12.29. 22:27:09

@gyerek9.3: Még egy durva példa: cimborám az új swifttel 9-10 literes átlaggal jár (szeret sietni...)
Én az E38 730i automatával 12-14 litert etetek (80% város 20% autópálya)
Ő fizet havonta 25-öt a banknak, akkor is ha épp az utolsó pénze megy rá.
Én 100 km-re 4 literrel többet tankolok, a havi 1200km futással az 48 liter (14.000.- forint). Pont egy tizessel vagyok beljebb, és ugyanahhoz a tempóhoz nem kell kinyomnom a szemét, kényelmesen elfér a család, van csomagtér. És ha "ráérős" szerelnivaló van megvár míg pénz lesz rá, nem viszi el alólam a bank... (nem beszélve olyan apróságokról hogy 16 évesen semmi nyiszogás, zörgés, míg anno 2 db 1 éves fiatom rommá volt hullva, többet voltak szervízben mint alattam)

imittto 2009.12.29. 22:32:42

Dízel-benzin ügyben meg: a grande puntom volt dízel, télen 10-12km kellett városban hogy üzemi hőfok közelébe melegedjen és esetleg fűteni is hajlandó legyen. Mindez 1 perc pirosnál állással el is múlt, nem keveset esett a hőfok. A benzines (t-jet) lineám 1-2 km alatt bemelegedett és tartotta szépen. A téli hidegen járkálás vajon mennyivel rövidíti a dízel élettartamát a benzineshez képest?

Casoli 2009.12.29. 23:16:14

@Rocko-:

Idézve magyarázgatni... hát nem tudom.
S hiába próbálsz a tíz sorból három-négybe belekötni a véleményem globálisan próbáld meg nézni. S egyúttal elfogadni is, merthogy az enyém, s nem a Tied.
S nem csak erről a cikkről, hanem a többiről is ugyan ez.
Hülyének pedig végképp ne nézz légyszíves. SOHA nem jutna eszembe kifizetni más helyett azt a rázos 10.000 Ft-ot, amibe egy ilyen "űrhajó" km korlátozás-mentes napi díjja van. Ha úgy érzed segítek gyüjtést szervezni a hasonló cikkekhez szükséges 50-60.000 Ft-ra.
Alapítványban is tudok segíteni... Tudod, még "adóügyileg" is jó :)))

asifan 2009.12.29. 23:31:08

Nem akarok bántani senkit (saját vélemény tisztelete), de hihetetlen, hogy 1-2 helyen meg akarják magyarázni az embernek, hogy jobban megéri egy 15 éves 3000-es benzines döggel járni, mint egy zsír új kisautóval. Nem is értem, hogy miért nincs tele az ország 3000köbcenti feletti autókkal. Sőt azt sem értem, hogy miért van a béka segge alatt a tizenéves sokezer köbcentis autók ára...

asifan 2009.12.29. 23:50:48

Csak úgy viszonyításképpen...egy új suzuki nagyjából 3 milla, egy 10 éves a8-as audi (4.2 kotró) 1,5 misi. 3 évig megvan az autó a suzi ér 1,5-öt az audi meg jó indulattal 1,2-őt. Szóval nyertél az audin 1,2 millát, fasza. Ott kezdődik, hogy teljesítmény+vagyonadó 300 valahány lóerő a 90-hez képest, kifizetsz az audira plusz 200e ft-ot évente. 3 év alatt az 600e ft. Ha a suzuki 7 litert eszik, akkor az audi 14-et, az évi 10000km-el számolva évi 200e ft, szóval az is 600 3 év alatt. Már meg is van az 1,2 milka...de át is kell íratni az autót kellemes 3000cm3 különbség, ami egy cirka százas. Még fizess rá biztosítást, embertől, lakhelytől biztosítótól függően minimum 50 különbség, de inkább 100 egy évben. És elérkeztünk a legjobb részhez...mégmellé, hogy egy 10 éves isten tudja hány km-t futott összkerekes autómata járműnek érdekes fenntartási költségei vannak. Kis difijavítás, féltengelyek, aut. váltó, egy vezérszíjcsere költsége is fasza lehet. Aztán tegyük hozzá, hogy nagy luxus 3 milláért új suzukit venni, 2 milláért ugyanolyan van 5e km-rel új állapotban.

És nagyon jól tudom, hogy hatalmas nagy baromság az ilyen összevetés, mert aki audit/bmw-t akar venni az nem vesz suzukit, de már többen azzal jöttek, hogy mennyire megéri...

Rocko- 2009.12.30. 00:09:00

@Casoli: csak te vagy helikopter. jól van.

Rocko- 2009.12.30. 00:10:53

@asifan: mert korlátoltak az emberek. ahogy az utánadlévő kommentben számolgatod, holott az élményt marhára nem kalkulálod bele.

asifan 2009.12.30. 00:15:35

@Rocko-: Persze pont erre akartam a végén rávilágítani, hogy faszság egy kalap alatt emlegetni a 2 autót, ennek ellenére mindig jön valaki (nevezhetjük őt is korlátoltnak) aki nem akarja megérteni, hogy mások miért járnak kis szarokkal, ha az ő dögje csak 5 literrel eszik többet.

Zsuppim 2009.12.30. 06:32:34

@asifan: ezek tankolástól tankolásig mind saját mérések. Amúgy a fedélzetije is aránylag pontos, az inkább rászámol biztos ami biztos alapon.

Ha már az élményfaktornál tartunk: a következő autóm úgy 2-4 év múlva egy Nissan QashQai lesz ugyanezzel a motorral. Élmény lesz vele a sok gyűrött, kátyúkkal teli, aszfalthiányos úton átlebegni. Az egyik barátomnak ilyen van és ha anno nem lett volna a Megane és a QashQai között majdnem másfél millás különbség, akkor most én is ilyennel élményautóznék.

Véleményem szerint teljesen felesleges itt élményautózásról beszélni, mert ahol megkergeted a verdát, ott rendszerint zsaruk lesnének, ha valakinek nem tetszik a viselkedésed akkor feljelent közúti veszélyeztetésért és ha nem is bizonyítható hogy te voltál az, akkor is kellemetlen helyzet az egész, ha meg nincs szerencséd, akkor utánad tép egy gömbölyű stift és addig addig nyomul, amíg vagy beléd nem száll, vagy valami egészen elmebeteg és veszélyes szituba ki nem fékez, egyszer. Nesze neked feeling, meg élményautó. Rengetegek közlekedek és egyre ritkábban látok vad bivaly módjára közlekedő Bmw-t, Mercit. Talán ezek tulajai is elgondolkodnak a 30-300000 forintos jutalmazások lehetőségén. Sőt továbbmegyek, jó hónapja egy szombat esti Bp-Marcali M7 szakaszon összesen egy A8-as Audi sofőrje gondolta úgy hogy neki marhára sietnie kell, pedig ez a táv 150 km-s szakasz volt.

GGG77 2009.12.30. 10:25:29

@Zsuppim:
Igen, az utóbbi 1-2 évben én is megfigyeltem, hogy 130-140-es tempót tartva kb 2-3 autó megy el mellettem egy Bp-Eger szakaszon, és azok sem tolnak le, hanem 150-160 között mennek. A 180 felett száguldozó német bálnák gyakorlatilag megszűntek.
2 éve Olaszországban egészen Riminiig autóztunk, a 150-et egy autós se lépte túl az egész út alatt, pedig régen az 1,3-as Unoknak toltak 160-170-et.

GGG77 2009.12.30. 10:26:48

@asifan:
Én még Bravon elgondolkoznék.

Casoli 2009.12.30. 11:19:36

@Rocko-:
Na végre....
erre vártam az eleje óta

asifan 2009.12.30. 15:34:33

@GGG77: Igazából a fiat dieselt a turbólyuk meg a hang miatt nem annyira szeretem mint a renaultot. No meg a futómű sokkal lágyabb egy franciában, nem szeretem a keményet.

Krisi 2009.12.30. 18:09:31

@asifan: a számolgatásod ott vérzik el, hogy az élményt nem lehet megfizetni. egy 4.2 V8 mögé teljesen más érzéssel ülsz bele a bőrülésbe mint egy Stiftbe, jól mondtad, hogy a két autót lehetetlen összehasonlítani.
szóval amikor azt mondják az emberek, hogy megéri, akkor nem csak pénzre gondolnak, hanem az élményre is. mert azt pl. nehéz átszámolni pénzbe, hogy a dugóban Bose hangfalból árad a muzsika :)

@Zsuppim: az élményautózás nem mindenkinek az, hogy 190-nel megy a pályán. olvasd el a fentebbi Merci cikket :)

asifan 2009.12.30. 18:24:32

@Krisi: "egy 4.2 V8 mögé teljesen más érzéssel ülsz bele a bőrülésbe mint egy Stiftbe" Pont ez jutott eszembe, hogy amikor egy a8 meg bmw stb ott tart, hogy 10 év, 1,5 millió ft, olyan szinten megcsunyul a bőrülés benne, hogy ránézni sem bírok én legalábbis. Persze újra lehet bőrözni nemtom hány 100e ft-ért megint.

Krisi 2009.12.30. 19:26:17

@asifan: ez mondjuk igaz, de azért a használtautó piac nem csak a félmilliót futott, három roncsból összetákolt talicskákból áll. ekkora összegnél már megéri venni a fáradtságot és elmerészkedni Németországba, bár akkor meg már a regisztrációs adó és egyéb nyalánkságok is befigyelnek, és 2 millióra emelkedik az összeg.
mondjuk ha választanom kéne, hogy új kisautó vagy régi bálna, még mindig az utóbbit választanám, hiába drágább fenntartani, horror szervizköltségekről nem is beszélve.

asifan 2009.12.30. 20:09:59

Én meg mindenképpen inkább az új kisautó felé hajlanék most attól függetlenül, hogy diesel vagy benzines. De hozzátenném, hogy zsír új autót nem vennék sosem, csak 1-2 éves pár ezer km-t futott újszerűt. Lehetőleg banki visszavettet...mert azt legalább tudom, hogy nem azért adják el, mert törött vagy mert szar.

L-K 2009.12.30. 20:11:59

Csikós-Az az érdekes hogy a FORDdban is az 1,6 os PSA HDI motor van,de a PSA konszern modeljeibe dicséritek,itt még fikázod.
Lehet hogy én tévedeg,vagy TE nem vagy korekt újségiró ?

L-K 2009.12.30. 20:20:29

Csikós-jó fényképező reklámod.Már gondolkoztam hogy nem e valami fotós oldalt olvasok.

Rocko- 2009.12.30. 21:13:03

@asifan: gyorsan megnéztem, és sajna igen, ilyen lesz a bőr 10 év alatt. mert ugye nem szokták ápolni.
mondjuk én ritka hülyeséget keresnék, rühellem a bőrt, elég nehéz plüssüléses A8-ast találni. :D

Zsuppi 2009.12.31. 07:53:44

@Krisi: hát én nem is erre gondoltam, hanem a bekezdésem elejére :) Az egészet vedd alapul, na csak az utolsó mondatot. Hidd el én sem a ótópályázás miatt rakok nyáron 225/45 17-et a gép alá.

Azért én mégsem mennék bele ebbe az élményautózásba, mert V8 ide, 4,2 oda, egy Hacsi, vagy egy régi Scorpio az biztosan élményautó, a 4,2-es V8-as bőrüléses csoda meg nem az, mert mehetsz te vele gyorsan a kanyargós úton, csúszkálva a bőrülésen és birkózva az 1500+ kg saját tömegével ( ha esetleg A8-ra gondolsz, az 1750 kg ), hidd el hogy egy mezei Clio Rs nagyon meg fogja verni az ódit, persze csak ha nincsenek azon a bizonyos szakaszon több km hosszú egyenesek. Élményautónak használj S3-at, esetleg egy TTRs-t, persze ezek már nem a tizenéves v8-as ligában játszanak, hasonló korú és árú autók közül talán a Mitsu Lancer evo. Nagy v8-al lehet szépen és gyorsan menni, meg driftelni is, de az meg külön sportág és nem élményautózás. Persze ez is mint olyan, mindenkinek mást jelent. Nekem egy ralin nevelkedett régi kedves ismerősöm mutatta meg bármilyen hihetetlen is, egy kibelezett fastrával, hogy nagyjából mit is jelent az élményautózás. A koppra ültetett, fémszilentes fastra nem szédelgett, nem csúszkált, nem riszálta a seggét, ott és úgy fordult ahogy a drájver akarta, padlógázon és néha kézifékkel besegítve. Életembe akkor először és eddig még utoljára élményautóztam.

Zsuppi 2009.12.31. 07:58:03

@L-K: Csikós-Az az érdekes hogy a FORDdban is az 1,6 os PSA HDI motor van,de a PSA konszern modeljeibe dicséritek,itt még fikázod - hm van ám az állításában valami. Mondjuk én csak a 206-Fiesta párosban kerregő 68 le-s 1.4 hdi-tdci blokkról tudok nyilatkozni. Nos a 206-ban ment szépen alapról 3500-ig vadul, nem is 68 le-nek érződött, a Fiestába meg 2500-3000 között mocorgott egy kicsit, de 100-110 km/h után már nagyon megtörik a lendülete.

Rocko- 2009.12.31. 10:29:16

@Zsuppi: azért mindenkinek mást és mást jelent az élmény, szal van hogy valaki annak örül, hogy egy ekkora dögöt tologathat az úton.
élményautózni meg tuti nem S3-as kéne, inkább S4 v RS4. ha már mai autók. esetleg S5.

Krisi 2009.12.31. 10:51:11

@Zsuppi: nyitott ajtókon kopogtatsz, az élményautózás nekem is valahol ott kezdődik, hogy a gép max. 1 tonna és 100 lóerő körüli (vagy több), kézi váltó mindenképp, aztán jöhet a szerpentin.

aztán belsőség találkozók alkalmából rájöttem a másik végletre: egy 280-as bálnamerciben teljesen más világ uralkodik. abban speciel patent állapotú bőrülések voltak (pedig a gép legalább 15 éves volt), és valami leírhatatlan az egész, hogy akkora a motorháztető, mint egy Smart. ki kell próbálni, no. előtte én is mindig hangoztattam, hogy kis autó kell nagy motorral, az az élmény, de be kellett látnom, hogy az élményautózás nem feltétlenül a sebességről szól.
meg mióta vezettem 200D zőccséges Mercit automata váltóval (biciklim jobban gyorsul, mint az a gép), na azóta teljesen átérzem, amikor Csikós ömleng a régi Mercikről.

de mindent összevetve élményautónak én mégiscsak egy régi fürge autót választanék, ami kupé és hátul hajt. mondjuk Manta, Capri, de még egy hegesztett diffis tuning kockaladában is fülig érne a szám, az biztos :)

imittto 2009.12.31. 14:14:31

@Rocko-: Ezért kellett annyit keresnem mire megtaláltam a bálnámat :D Sokat megnéztünk és a bőr mindegyikben ocsmány volt. Ebbe véletlenül futottam bele, sötétkék plüss, olyan mintha új lenne. Azóta se bánom.

csak sporolosan 2010.01.05. 10:36:46

Na, 5 félért sok a dejzele, de 3 misiért megvenném! Én évi 40000 et megyek, egy remek kisautoval: Swift II 1.3 benyással. Nyáron 4,5-5 literből, télen5-6 liter között járok el......de én ezzel az 16 dejzelle eljárnék nyáron 3 alatt, télen 4-4,5 ből.....ugyhohy jó ez az autó ez az econetic, de nem ennyiért???? Normálissak ezek? Anyjuk picsáját nekik, hogy rohadjanak meg......

csak sporolosan 2010.01.05. 10:39:43

Asifan: te elmebeteg kisfiu, nyomj le a 4.2 es szaroddal évi 4000km-t...mibő fizeted as millios számlát? Rabolsz? Az vegyen 4.2 est aki ki tudja fizetni a 30 miiás vételárat, meg az évi 40000km-nyi üzemanyagot....te meg csak szarakodsz te hülyegyerek...röhög rajtatok a fél város.....20 éves szarotokkal...

Csikós Zsolt 2010.01.05. 12:53:25

@csak sporolosan:

Vigyázz, azért itt a bőrülés, a digit klíma, a tolatóradar, meg az ilyenek eléggé felnyomták az árát. Vond le, és sokkal közelebb kerülsz a Swift-árszinthez. És a dízel mindig jóval drágább, egyszerűen drágább előállítani, több benne a finom, gépi alkatrész.

asifan 2010.01.13. 19:04:43

@csak sporolosan: Ki vagy te hogy ugass nekem? Pont arról beszéltem, hogy kurvára nem kéne egy 4.2-es fos. Ha egy kicsit értelmesebb lennél, akkor felfognád abból amit írok. Én is a kisautók mellett vagyok!
Olvass mielőtt fölöslegesen ugatsz!

JmOS 2015.12.28. 12:52:42

"Az átlag magyar 12 ezer kilométert autózik évente"

Az átlag magyar nem vesz ÚJ Fiestát...

Egyébként korrekt volt a cikk, köszönjük. Nagyon jól látszik a fogyasztáskülönbség, ami miatt igenis megéri megvenni annak, aki legalább 30-50-et elszalad (ez nálam csak családi autózás)
süti beállítások módosítása