Vállrándítással autót ölni

Miért kopnak nálunk gyorsabban a kocsik?

  2009. szeptember 22. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Miért jó a tizenöt éves Golf Stuttgartból behozva, és miért pocsék Gyuláról megvéve?

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr431398639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 23:14:04

Valaki segíthetne, ha ráér és ÉRT is valamennyire a témához. Vízpumpát szeretnénk cseréltetni a Mazdán, de a gyártókat őszintén szólva nem ismerem.

Opciók:
-GMB ("...többek között a Nissan és a Honda is a GMB alkatrészeit építik be gyáraikban a gyártósorról legördülő autókba.")
20.000.- VAN raktáron
-HEPU ("A Hepu ma Németország vezető vízpumpa gyártója, európai és ázsiai autógyárak beszállítója. A Hepu márkanév Németországban egyet jelent a minőséggel és megbízhatósággal.")
35.000.- NINCS raktáron

Ezeket adta ki az Unix áruháza, gyári minőségre keresve.

A Bárdinál van még Japanparts és QH, 20 ill. 22 ezerért.

Szerintetek?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 23:18:44

@KuKori: Illetve van még egy ilyen, hogy:

KERTH+BUSS JAKOPARTS (..."A HERTH+BUSS rendelkezik ezzel a tudással, így ha szükség van egy ázsiai vagy japán alkatrészre, akkor a H+B JAKOPARTS termékei a megfelelő választás. ")

22.000.- VAN raktáron.

McK (törölt) 2009.09.22. 23:24:34

@KuKori: HA MINDEN SZÍJCSERÉVEL EGYÜTT CSERÉLED,MIND JÓ LESZ.

nikó 78 2009.09.22. 23:30:04

@McK: Kezdjük az elején.Nálunk nagyjából a nagy többség,egy autót hajt, azt is hitelre vette.Örül,ha tudja fizetni,nemhogy évente olajat cseréljen.
2 A fizetés töredéke,a kintinek,így ha mégis valami cserére kerül az is az olcsóbbikból.3-és ez a legnagyobb baj, nálunk minden tk-s, gazdasági tk-s,külföldi tk-s szart engednek feltámasztani.Ahelyett,hogy hivatalosan zúzda lenne belőle,és ebből sok szarházi,jól is él.Ellenben kint,több autót futtat egy személy,több éves autókat simán találsz úgy ,hogy alig van benn kilométer,és ha beleülsz nem a sarki autókozmetika szaga árad belőle.Nekem alapvetően osztrák tapasztalataim vannak.Faterom,3.kinti autóját koptatja és egyikkel sem volt semmi kiemelkedő probléma.Jó mondjuk az úthálózat állapota teljesen más, és ez nagyon sokat számít.

4TYRES 2009.09.22. 23:31:17

Érdeklődéssel olvastam a cikket és a kommenteket. A "Stuttgartból behozható" autókat nem nagyon ismerem, de volt szerencsém jónéhány "Gyuláról" származó "tizenöt éves Golf"-hoz.
Abban nagyrészt egyetértünk, hogy a Magyarországon futó autók jelentős hányadának műszaki állapota a "megoldjuk okosba" jellegű úgynevezett karbantartás és javítások következtében valahol a szörnyű és a borzalmas között helyezkedik el. De senki ne gondolja, hogy csak azért, mert "Nyugat" és mert ott futná rá, minden autó szervizelt, karbantartott és jó állapotú. Én az írországi autók állapotáról szinte csak rosszat tudok mondani. Vagy azért nem cserélik, az olajat, mert spórolnak, vagy azért, mert ha megállt a motor, van pénz másik autót venni. Egyébként a használtautók ára jelentősen alacsonyabb, mint Magyarországon. Egy hatalmas különbség azért van. Ha Írországban használtautót nézel, nagyjából azt kapod amit látsz, ha sz@r, legalább nem lakkozák, nem "nyugdíjas orvos, csak vasárnap használta, esőben ki sem jött a garázsból, sérülésmentes, 15 évesen 100e km alatt..."
Persze innem autót behozni nem a legjobb választás, hiszen a kormány a "rossz oldalon" van! ;) Így ez nem nagyon befolyásolja a magyarországi helyzetet...

series_one (törölt) 2009.09.22. 23:32:36

@McK:

"Kiszámolnám,mennyit költött el az ember.
Szerintem még egy Merci árát."

valami ötven-hatvanezer forintra emlékszem, de mondom, pontosan megkérdezem, ha lényeges.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 23:36:45

@McK: Most volt a vezérműszíj + görgők + olaj(ok), szűrők, stb. cserélve, de ez az egy tétel épp elmaradt. Csak a gyártó lenne a fontos, mert nem emlékszem, de talán a HQ csinálja azt, hogy a kínai fos alkatrészeket felvásárolja, ahol a legolcsóbb és nemes egyszerűséggel átcsomagolja. Ezért kérdeztem, hátha valaki ismeri ezeket a cégeket, hogy ne futhassak bele ilyenbe.

lanyi 2009.09.22. 23:40:18

@Speedman:

Tökéletesen igazad van.
Ezért is vettem német autót.

Egyesek itt azt hiszik, hogy minimálbérért a márkaszervizek szakembereket találnak.
Nevetségesek.

nikó 78 2009.09.22. 23:40:33

@Speedman: A 20%-ot csak megmertem kockáztatni,hogy van még ebben az országban ennyi autószerető tulajdonos akinek,van anyagi lehetősége arra,hogy ne csak szerese,hanem gondozza is.Bár szerintem optimista volt a becslés.Egyébként 5 autókban jártas ismerősből 1-nek sikerült jót választania,ő kitartó volt 1,5 évig kereste.Tehát 20%

McK (törölt) 2009.09.22. 23:48:12

@nikó 78: Kezdjük.
Egyrészt egy autóban könnyebb olajat cserélni,mint mondjuk 3-ban,és azért annyira nem rossz a helyzet,hogy ne legyen 10 ezer olajcserére évente a többségnek,legalábbis biztosan nem ez a jellemző.
(ne a 0%-kal vásárolt szarokról beszéljünk,az elvből mind,majdnem mind egy sunkó paraszt,de legalábbis ostoba)
2. kint az a szervíz,ami itthon mondjuk 150 ezer ft,simán 3-4 ezer Euro.
Ugyanis csakis egységcserében gondolkodnak,nem javítgatnak,hengerfejeznek,adagólójavítanak.
Mármint a szakszervizek..ezért megveszi a Török,és megmókolja ő,mert hidd el,egy 2001-es Fokust ott sem dobnak el ,ha beszarik a magasnyomású szivattyúja,és meg sem javíttaják szervízben annyiért,mint amennyit az autó ér!
Ezt veszi meg a Török,Lengyel kereskedő,megmókolja...ééééés...
És hozhatod haza occsóé..
Ha kinnt kevés kilóméteres ,mondjuk 100 ezer alatti 2-3 éves autóról beszélünk,melyik lesz olcsóbb,mintha itthon vennéd?

Nyugodtan válogass be-egy egy autót a Mobile.de-ről.
Valós hirdetés nem nagyon lesz,hidd el napi szinten nézem,ez a munkám.

Ha megnézel egy vectrát,mondeót,drágább,mint itthon.
A 250 ezer km-es meg fele árban,erről beszéltem.

"Jó mondjuk az úthálózat állapota teljesen más, és ez nagyon sokat számít."

Ez a kulcs,ezért jobb egy 200 ezer km-es német autó,mint egy 100 ezres magyar.
Egyszerűen ők pályán használják,és pályán nem váltogatsz,nem tekergeted a kormányt,nem kuplungolsz,sokkal kevesebbet fékezel,és nem basztatja a kátyú a gátlót,futóművet.
Magasabb km-is kisebb igénybevétel.
Ő 100 km-alatt átlagosan 15-öt vált,Te 100-at!És így tovább kormánytekerés,ajtókinyítás,ki-be ülés,és társai,ami nyomot hagyna.

Egyetértünk,hogy a hasonszőrű kinti autó jobb állaptú,hidd el behordtam egy párat.

Csak a cikkíró nem ezt mondta.

McK (törölt) 2009.09.22. 23:51:42

@KuKori: QH -tén se vennék ezért a pénzért,de egy szervízperiódust az is kibír.
Többre meg ne tartsd bennt.
Akkor se,ha nem a vezérműszíj hajtja.

lanyi 2009.09.22. 23:53:49

@Il mio nome è Nessuno:

Nem értem, hogy miért favorizálod ennyire, a márkaszervizeket.

Én nem is fővárosi vagyok, de tudnék mutatni egy kis faluban egy olyan autószerelőműhelyt, hogy besza,behu.
A műhely felszerelt mesternek magas a szaktudása.
Nem tudom őt melyik márkaszervíz tudná megfizetni.

McK (törölt) 2009.09.22. 23:54:11

@nikó 78: Ha mutatok 5-ből 5 jó használtautót,az azt jelenti,hogy a hazai használtautók 100%-a szuper?

:-0

Érdekes meglátás..5 ből egy,aki azt GONDOLTA ért az autóhoz,kifogta...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.22. 23:57:08

@lanyi: "Egyesek itt azt hiszik, hogy minimálbérért a márkaszervizek szakembereket találnak."

Kényszerít valaki, hogy olyan szervizbe menj, ahol minimálbéres foglalkoztatottak vannak? Ugye nem?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.23. 00:00:07

@McK: Az a német HERTH+BUSS vagy a GMB a szimpatikus nekem is. A spanyol meg olasz vízpumpákat meg se néztem inkább, nem egy olajcserényi időre kívánom megvenni őket :) Belegondolva, hogy a QH meg angol, a HQ meg valami oem kínai szarrakás, hát jujj :D

McK (törölt) 2009.09.23. 00:01:32

@Il mio nome è Nessuno: maradjunk annyiban,hogy a nagyobb problémákat a márkaszervizek is gurukhoz hordják...:D

De az olajcserében nagyon jók.
Egy komoly nagy tudású márkaspecializált maszek szaki egy nap,de legrosszabb esetben egy hét alatt keres annyit,mint egy jólfizetett márkaszervíz alkalmazott egy hónapban.

Ezért tanítja az a szakmát mindíg,aki nem érti.
Mert aki érti,az folyton csinálja,és nem ér rá tanítani.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.23. 00:03:06

@lanyi: "Én nem is fővárosi vagyok, de tudnék mutatni egy kis faluban egy olyan autószerelőműhelyt, hogy besza,behu."

Én garantáltan nem hugyozok be senkitôl. Rossz helyen kopogtatsz.

"A műhely felszerelt mesternek magas a szaktudása."

Baszhatja, ha nem kap a gyártól célszerszámokat, a mûszerekhez meg hozzászagolni se engedik. Ha betolnék hozzá egy E65öt azzal, hogy valamelyik SG nem alszik el, és éjszaka folyton üresre szopja a az akksit, lásson neki az energiadiagnózisnak és szüntesse meg a hibát, megnézném milyen arcot vágna.

McK (törölt) 2009.09.23. 00:12:16

@Il mio nome è Nessuno: Azért a szervizelést ne feltétlenül kavarjuk a hibafeltárással, javítással.
Azt is valljuk be,hogy valszeg kevesebben szervizeltetnek BMW 7-est,mint Astrát,ne szűkítsd le a kört a 0,5 %-ra maradjunk a többségnél..

McK (törölt) 2009.09.23. 00:14:24

@Il mio nome è Nessuno: Mert olajat,betétet cserélni sok helyen tudnak,ha beszarik ,akkor pedíg egy 2003-as hetesen ugyanúgy kifizeted a javitást szervízkönyvel is,meg nélküle is..

series_one (törölt) 2009.09.23. 00:34:24

@McK:

+maradjunk annyiban,hogy a nagyobb problémákat a márkaszervizek is gurukhoz hordják...:D"

jaj.
mire a guru eljut egy típus ismeretében arra a szintre, ami egy adott probléma FELISMERÉSE jelent, az adott típus már kikopott a márkaszervizből.

McK (törölt) 2009.09.23. 00:41:18

@series_one: Igazából vicceltem,de azért pont BMW-nél maradva nem egy autót hordtak Schneideréktől a cimborámhoz,hogy keltse életre,mert nekik nem megy. Érted?
A márkaszervíz nem tudta elindítani..
Nyilván nem ez a jellemző.
De van rá példa.
Sajnos.

series_one (törölt) 2009.09.23. 00:53:40

@McK:

mondjuk ez a nem indul ez klasszikusan olyan probléma, amit könnyű megoldani, mert stabilan tudja produkálni és elég látványos, ha történik előrelépés.
de a javítás finomságai nem abban rejlenek, ha valaki kideríti, hogy mi bassza éppen a kurvaanyját, hanem ha azt deríti ki, hogy miért ÍGY bassza a kurvaanyját.

Black Eagle 2009.09.23. 04:00:01

Csikos ur! Marpedig lehet talalni jokarban levo hasznaltat Magyarorszagon is .A nyaron nekem 5 nap alatt sikerult. 1 tulajos(maganszemelyes, nem Kft-s) autot.Az auto 5 eves (diesel),magyarorszagi ,93 ezer volt benne akkor ,az auto teljesen gyari ,a normal hasznalat soran felmerulo kisebb karistolasok ko felverodesek es kisebb seruleseken kivul nincs semmi baja , a motortere valamint a belseje gyakorlatilag olyan mint uj koraban volt, a potkerek se volt meg rajta...Az auto csak azert lett eladva mert a gazdaja vett egy ujat a szalonbol ahol ezt is vette 5 eve igy ott szamoltatta be, mikor vette 6.5 milla volt en a harmadaert vettem meg,persze lehetett volna olcsobban is ilyenhez sot meg fiatalabbhoz is jutni , de azok vagy benzinesek vagy joval tobb KM -rel voltak vagy epp az allapotuk meg se kozelitettek ezt az autot, azert is dontottem ez mellet, nem olcsot , hanem jot akartam ! A mobile.de -n is kurulneztem de hamar kiderult , hogy ott se kaptam volna meg olcsobban az uzembehelyezesi hercehurcaba meg semmi kedvem se volt bele vagni ezert ugy dontottem kulfodrol nem kell auto.Es az auto jo is lett, azota is tokeletesen mukodik rajta minden! A legjobb hasznalt auto vetelem lett az eddigiek kozul , es aki latta ,mindenki elismeroen nyilatkozott rola.De elarulom maganak , hogy van egy VW Golf -om is az benzines es azt kulfoldon vasaroltam azzal az autoval a 2. nap ota csak a problemak vannak es voltak gyakorlatilag mindig volt vele valami ,arra azt tudom mondani ,hogy egy igazi "szaros kenyer":) ahogy maga fogalmazott ,ez az auto jo vetelnek tunt akkoriban aztan mint mondtam 2 nap utan mar bantam es tudtam , hogy egy "ganyolas" az egesz csak akkor olcso kellet aranylag es surgos is volt nagyon. Szoval azt tudom tanacsolni onnek is , hogy ha nem mindig a legszutykabb, legolcsobb kocsikat nezegetne - vasarolna,ahogy itt szoktam olvasni az auto vasarlasi szokasait (amin egyebkent jokat szoktam derulni, vasarolhatna surobben is meg javithatna is:) ) akkor talan maganak is mas lenne a velemenye mint amit itt ma le irt A magyar hasznalt autokrol amiket nem kene egy kalap ala venni .

Black Eagle 2009.09.23. 04:02:30

Csikos ur! Marpedig lehet talalni jokarban levo hasznaltat Magyarorszagon is .A nyaron nekem 5 nap alatt sikerult. 1 tulajos(maganszemelyes, nem Kft-s) autot.Az auto 5 eves (diesel),magyarorszagi ,93 ezer volt benne akkor ,az auto teljesen gyari ,a normal hasznalat soran felmerulo kisebb karistolasok ko felverodesek es kisebb seruleseken kivul nincs semmi baja , a motortere valamint a belseje gyakorlatilag olyan mint uj koraban volt, a potkerek se volt meg rajta...Az auto csak azert lett eladva mert a gazdaja vett egy ujat a szalonbol ahol ezt is vette 5 eve igy ott szamoltatta be, mikor vette 6.5 milla volt en a harmadaert vettem meg,persze lehetett volna olcsobban is ilyenhez sot meg fiatalabbhoz is jutni , de azok vagy benzinesek vagy joval tobb KM -rel voltak vagy epp az allapotuk meg se kozelitettek ezt az autot, azert is dontottem ez mellet, nem olcsot , hanem jot akartam ! A mobile.de -n is kurulneztem de hamar kiderult , hogy ott se kaptam volna meg olcsobban az uzembehelyezesi hercehurcaba meg semmi kedvem se volt bele vagni ezert ugy dontottem kulfodrol nem kell auto.Es az auto jo is lett, azota is tokeletesen mukodik rajta minden! A legjobb hasznalt auto vetelem lett az eddigiek kozul , es aki latta ,mindenki elismeroen nyilatkozott rola.De elarulom maganak , hogy van egy VW Golf -om is az benzines es azt kulfoldon vasaroltam azzal az autoval a 2. nap ota csak a problemak vannak es voltak gyakorlatilag mindig volt vele valami ,arra azt tudom mondani ,hogy egy igazi "szaros kenyer":) ahogy maga fogalmazott ,ez az auto jo vetelnek tunt akkoriban aztan mint mondtam 2 nap utan mar bantam es tudtam , hogy egy "ganyolas" az egesz csak akkor olcso kellet aranylag es surgos is volt nagyon. Szoval azt tudom tanacsolni onnek is , hogy ha nem mindig a legszutykabb, legolcsobb kocsikat nezegetne - vasarolna,ahogy itt szoktam olvasni az auto vasarlasi szokasait (amin egyebkent jokat szoktam derulni, vasarolhatna surobben is meg javithatna is:) ) akkor talan maganak is mas lenne a velemenye mint amit itt ma le irt A magyar hasznalt autokrol amiket nem kene egy kalap ala venni .

Black Eagle 2009.09.23. 04:07:21

Csikos ur! Marpedig lehet talalni jo allapotban levo hasznalt autot Magyarorszagon is .A nyaron nekem 5 nap alatt sikerult. 1 tulajos(maganszemelyes, nem Kft-s) autot.Az auto 5 eves (diesel),magyarorszagi ,93 ezer volt benne akkor ,az auto teljesen gyari ,a normal hasznalat soran felmerulo kisebb karistolasok ko felverodesek es kisebb seruleseken kivul nincs semmi baja , a motortere valamint a belseje gyakorlatilag olyan mint uj koraban volt, a potkerek se volt meg rajta...Az auto csak azert lett eladva mert a gazdaja vett egy ujat a szalonbol ahol ezt is vette 5 eve igy ott szamoltatta be, mikor vette 6.5 milla volt en a harmadaert vettem meg,persze lehetett volna olcsobban is ilyenhez sot meg fiatalabbhoz is jutni , de azok vagy benzinesek vagy joval tobb KM -rel voltak vagy epp az allapotuk meg se kozelitettek ezt az autot, azert is dontottem ez mellet, nem olcsot , hanem jot akartam ! A mobile.de -n is kurulneztem de hamar kiderult , hogy ott se kaptam volna meg olcsobban az uzembehelyezesi hercehurcaba meg semmi kedvem se volt bele vagni ezert ugy dontottem kulfodrol nem kell auto.Es az auto jo is lett, azota is tokeletesen mukodik rajta minden! A legjobb hasznalt auto vetelem lett az eddigiek kozul , es aki latta ,mindenki elismeroen nyilatkozott rola.De elarulom maganak , hogy van egy VW Golf -om is az benzines es azt kulfoldon vasaroltam azzal az autoval a 2. nap ota csak a problemak vannak es voltak gyakorlatilag mindig volt vele valami ,arra azt tudom mondani ,hogy egy igazi "szaros kenyer":) ahogy maga fogalmazott ,ez az auto jo vetelnek tunt akkoriban aztan mint mondtam 2 nap utan mar bantam es tudtam , hogy egy "ganyolas" az egesz csak akkor olcso kellet aranylag es surgos is volt nagyon. Szoval azt tudom tanacsolni onnek is , hogy ha nem mindig a legszutykabb, legolcsobb kocsikat nezegetne - vasarolna,ahogy itt szoktam olvasni az auto vasarlasi szokasait (amin egyebkent jokat szoktam derulni, vasarolhatna surobben is meg javithatna is:) ) akkor talan maganak is mas lenne a velemenye mint amit itt ma le irt A magyar hasznalt autokrol amiket nem kene egy kalap ala venni .

Black Eagle 2009.09.23. 04:16:13

Csikos ur! Marpedig lehet talalni jo allapotban levo hasznalt autot Magyarorszagon is .A nyaron nekem 5 nap alatt sikerult. 1 tulajos(maganszemelyes, nem Kft-s) autot.Az auto 5 eves (diesel),magyarorszagi ,93 ezer volt benne akkor ,az auto teljesen gyari ,a normal hasznalat soran felmerulo kisebb karistolasok ko felverodesek es kisebb
seruleseken kivul nincs semmi baja , a motortere valamint a belseje gyakorlatilag olyan mint uj koraban volt, a potkerek se volt meg rajta...Az auto csak azert lett eladva mert a gazdaja vett egy ujat a szalonbol ahol ezt is vette 5 eve igy ott szamoltatta be, mikor vette 6.5 milla volt en a harmadaert vettem meg,persze lehetett volna olcsobban is ilyenhez sot meg fiatalabbhoz is jutni , de azok vagy benzinesek vagy joval tobb KM -rel voltak vagy epp az allapotuk meg se kozelitettek ezt az autot, azert is dontottem ez mellet, nem olcsot , hanem jot akartam ! A mobile.de -n is kurulneztem de hamar kiderult , hogy ott se kaptam volna meg olcsobban az uzembehelyezesi hercehurcaba meg semmi kedvem se volt bele vagni ezert ugy dontottem kulfodrol nem kell auto.Es az auto jo is lett, azota is tokeletesen mukodik rajta minden! A legjobb hasznalt auto vetelem lett az eddigiek kozul , es aki latta ,mindenki elismeroen nyilatkozott rola.De elarulom maganak , hogy van egy VW Golf -om is az benzines es azt kulfoldon vasaroltam azzal az autoval a 2. nap ota csak a problemak vannak es voltak gyakorlatilag mindig volt vele valami ,arra azt tudom mondani ,hogy egy igazi "szaros kenyer":) ahogy maga fogalmazott ,ez az auto jo vetelnek tunt akkoriban aztan mint mondtam 2 nap utan mar bantam es tudtam , hogy egy "ganyolas" az egesz csak akkor olcso kellet aranylag es surgos is volt nagyon. Szoval azt tudom tanacsolni onnek is , hogy ha nem mindig a legszutykabb, legolcsobb kocsikat nezegetne - vasarolna,ahogy itt szoktam olvasni az auto vasarlasi szokasait (amin egyebkent jokat szoktam derulni, vasarolhatna surobben is meg javithatna is:) ) akkor talan maganak is mas lenne a velemenye mint amit itt ma le irt A magyar hasznalt autokrol amiket nem kene egy kalap ala venni .

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.09.23. 04:28:42

Ne hagyjuk ki a hideg motorral üveghangon közlekedőket sem... Engem mindig hülyének néznek, hogy hidegen nem pörgetem a motort. Van aki tudja miért, de vagy nem hiszi el (LOL) vagy leszarja.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.23. 08:54:17

@McK: "egy 2003-as hetesen ugyanúgy kifizeted a javitást szervízkönyvel is,meg nélküle is"

Nem feltétlenül. Még az ismert hiba javítási határidejének lejárta után is van olyan, hogy méltányosságból csak az anyagot fizettetik veled, a munkát nem. De tôlem azt hiszel, amit akarsz.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.23. 08:56:25

@kolbászoszsömle:

Biztosan igaz az amit leírsz. Nem azt mondom, hogy amit én leírtam az minden BMW tulajra igaz aki 540i -t vesz és gázosítja, csak azt írtam, hogy ez tipikus jelenenség idehaza. Bizony- bizony a legtöbbjük kivagyiságból vesz nagy, és öreg felsőkategóriás autót, a legtöbbjüknek nincs 150 ezer forint felett a havi nettó keresetük...
De vannak másféle emberek is.

"És azért nem vesz Astrát, egymillió nyolcért, mert az sem fogyaszt hat litert, ellenben az is szarrá van hajtva, de legalább kényelmetlen és gyenge."

Dehogynem áll meg 6 literből! Szívesen felajánlom, hogy vezessünk az enyémmel egy fogyasztási tesztet! Klímával 6,2, ha normálisan közlekedsz vele. Eljössz, teletankolod az autómat, megyünk vele 100 kilómétert, majd rátankolunk. Ha 6 liter körül megáll ingyen tankoltál! Oké?
Az Astra egy 540i -hez képest tényleg gyenge és kényelmetlen... tessék beleülni egy Kispolszkiba! :)

Azt is felajánlom, hogy menjünk el Astrát nézni 1,8 -ért! Ha találunk nem széthajtott, de ezzel szemben jó állapotút akkor kifizeted az autót, én meg használom! Oké?
Vedd fixre, hogy találsz, méghozzá sokkal hamarabb találsz ennyiért normális állapotú Astrát, mint normális állapotú nagyautót 2,5 millióért!

Ne érts félre, nekem semmi bajom azokkal akik öreg nagy autót vesznek és gázosítják őket.
Azzal sincs bajom ha nem képes rendesen fenntartani. Demokrácia van, joga van hozzá,arra költi a pénzét amire csak akarja, de nekünk meg jogunk van megmosolyogni az ilyen embereket! :)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.23. 08:57:31

@McK: "maradjunk annyiban,hogy a nagyobb problémákat a márkaszervizek is gurukhoz hordják"

Baromság. A "guruk" még egy szaros SGt sem bírnak felflashelni. Gyári mûszer nélkül a büdös életben nem csinálsz pl energiadiagnosztikát sem. Ha tökönszúrod magad, akkor se.

Shadowbull 2009.09.23. 09:05:56

@Egeg: "A szervízperiódus(15e km) alatt kb. 1,5 litert simán megeszik. 215e km van a kocsiban!"

Ez tokeletesen rendben van, plane ekkora futasteljesitmeny mellett.

sb

lanyi 2009.09.23. 09:16:39

@Il mio nome è Nessuno:

Ez egy érdekes kérdés, hogy a mester megtalálná-e a hibát egy prémium autón.
Azért én arra fogadnék nagy tétben, hogy igen.

Szerintem tévedésben vagy,és kicsit elfogult.Én nem sufnituningról beszélek, mint az a "szerelő" aki Winkler öreg fordját szereli hónapokig az udvaron.Ezeket én is nagyívben elkerülöm.

Viszont, ha már a példádnál tartunk tudnék olyan márkaszervízt mutatni, ahol elektromos szakember nincs is.

Magyarországon élsz? Mert ha nem, két malomban őrlünk.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.23. 09:20:11

@lanyi: "Ez egy érdekes kérdés, hogy a mester megtalálná-e a hibát egy prémium autón. Azért én arra fogadnék nagy tétben, hogy igen."

Fogalma sincs, hogy ki kivel mit beszélget a buszon, de azért busanalyzer nélkül "megtalálja" a hibát. Sôt, új firmwaret is ír hozzá helyben, hexeditorral. Haggyámá ezekkel a hülyeségekkel légyszíves.

loláb 2009.09.23. 09:25:56

@kolbászoszsömle:
"Meg lehet spórolni 2-3 év alatt 50-100k forintot azzal, ha minden szarér nem a márkaszervízbe viszi az ember az öreg autóját. "

Nem ezért kell márkaszervízbe hordani (azt, amit érdemes, a 300ezres F astrát nyilván nem).
Az én utóm most három éves, eddig beletettem 20 ezer km-t. (Nyáron alig használom, motorral közlekedek).
Ha ez így megy tovább, akkor nyolcévesen lesz benne kb 60 ezer km. Ha el akarom adni, szervízkönyv nélkül ki hiszi el nekem, hogy valóban ennyit futott az autó, és nem egy kétszázezezrről, kormány és pedálcserével visszatekert szar? Na ugye.

Valamint egy jó állapotú, és végig vezetett szervízkönyves autónál, ha normális áron hirdetve kiteszed, kb az első vevő viszi is, míg egy néhány éves, gyakori autót szervízkönyv nélkül esetleg hónapokig árulhatsz.

Nem az az 50-100 ezer forint a lényeg, hanem az, hogy sokkal jobban eladható.
Persze mindezek nyilván egy elsőtulajos, néhány éves autóra igazak, nem pedig egy 300 ezeres romhalmazra.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.23. 09:28:15

@lanyi: "Viszont, ha már a példádnál tartunk tudnék olyan márkaszervízt mutatni, ahol elektromos szakember nincs is."

És ebbôl nyilván következik, hogy sehol máshl sincs.

"Magyarországon élsz? Mert ha nem, két malomban őrlünk."

Minden országban ugyanazt a dokumentációt, ugyanazokat a szerszámokat, ugyanazokat a mûszereket kapják a márkaszervizek, ezzel még próbálkoznod is felesleges.

lanyi 2009.09.23. 09:31:29

@Il mio nome è Nessuno:

Figyu szerinted ezek a furcsa nevű dolgok amiket írsz, ezek minden márkaszervízben vannak?
Ezeket a márkaszervizek ingyen kapják?Mert arra felé manapság nagy a pénztelenség...
Ezeket a furcsa nevű dolgokat más nem tudja megvenni, ha akarja?
Ha a márkaszervízben nincs elektromos szerelő ( mert nincs pénz a bérére )akkor ott ezekhez az izékhez valaki automatikusan érteni fog?

Az nem elképzelhető, hogy egy jó szakember aki nem megy minimálbérért márkaszervízbe dolgozni, inkább vállalkozó lesz tudja, hogy mik ezek a dolgok amiket említettél és beszerzi őket a munkájához?

Vagy ezek az angolos nevű dolgok kokomlistások?

Doubledeceker 2009.09.23. 09:37:23

@Shadowbull:

Mióta van rendben 15 ezer km alatt 1.5 liter olaj egy 200 ezer fölötti fútásteljesítményű autónál.

Vagy ez talán émet autó.

Az én szerencsétlen leharcolt gázos carismám, amelyben ugyan óra szerint csak 202 000 km van, de a motor széthullás környéki hangjából következtetve, illetve a félig szintén szétesett váltóra való tekintettel, inkább 300 ezer a reális. 12 000 km alatt eszik meg fél liter olajat. 10W-40-ből, de szerintem mostmár áttérek a 15W-re mert szegény annak talán jobban örülne, kevésbé akarna szétesni....

Na igen nekem is volt ecotech motoros verdám, valódi szervízkönyves 130.000 km-nél jártam amikor 0.5 liter olajat evett 1000km. Jó a német technika, de tényleg....

Shadowbull 2009.09.23. 09:49:25

@Nandi29: Feljebb mintha japan autokrol lett volna nagyba szo, hogy zabaljak az olajat...

alapveto, hogy minden belsoegesu motor eszi az olajat, konstrukciotol, hasznalati profiltol, kopottsagtol fuggoen tobbet-kevesebbet.

egy ketliteres negyhengeresnel olyan 2-3 deci a toleranciahatar ezer kilometeren, 1 deci/1000km teljesen rendben van, meg egy kisebb motornal is.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.09.23. 10:12:05

@lanyi: "Figyu szerinted ezek a furcsa nevű dolgok amiket írsz, ezek minden márkaszervízben vannak?"

Igen.

"Ezeket a márkaszervizek ingyen kapják?"

Nem. Viszont kötelezô megvenniük.

"Mert arra felé manapság nagy a pénztelenség..."

Hülyeség.

"Ezeket a furcsa nevű dolgokat más nem tudja megvenni, ha akarja?"

Nem. Eleve a kérdés is hülyeség.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.09.23. 10:48:11

@loláb: Ki hiszi el, hogy nem a haverod a szerelő, és csak ezért van 60k a nyolcéves autódban?

@Hagalex: Szerintem sznob vagy. :)

series_one (törölt) 2009.09.23. 11:12:11

@Il mio nome è Nessuno:

>>"Mert arra felé manapság nagy a pénztelenség..."

Hülyeség.<<

na most maradjunk annyiban, hogy nem hülyeség.

>>"Ezeket a furcsa nevű dolgokat más nem tudja megvenni, ha akarja?"

Nem. Eleve a kérdés is hülyeség.<<

kötelező jelleggel hozzáférhetővé KELL tenni ezeket az eszközöket itthon. más kérdés, hogy mondjuk egy "szürke" műhely milyen tartalommal kap egy diagnosztikai eszközt. általában olvasni fog tudni vele, írni nem.

loláb 2009.09.23. 11:29:03

@kolbászoszsömle: Ja, mert ez olyan általános dolog. A nepperek pedig csak lustaságból nem hamisiítanak szervízkönyvet az összes visszatekert órájú romhalmazhoz.

karlmann 2009.09.23. 11:36:37

Mielőtt teljesen elájulnánk a magasröptű technikai eszközöktől és célszerszámoktól, néhány dolgot nem árt tisztázni. Az tény, hogy a szervizeknek minden eszközt és berendezést meg kell vásárolniuk, mert elveszítik a státuszukat is, ha ezek nincsenek meg, de arra sajnos nincs kitétel, hogy ezt mind használniuk is kell. Mert ezen berendezések jelentős része komoly idegennyelvi, de főleg szaknyelvi tudás, másrészt komoly szakmai ismeretek nélkül nem használható. Ne ez nálunk nincs. Persze vannak kötelező képzések és tréningek, ahol általában a szervízvezető van jelen, aki szerencsés esetben konyít is idegen nyelven, talán át is ad valamit a többieknek, de az biztos, hogy mindenki nincs ott minden ilyen képzésen.

Aztán gond az is, hogy alapvetően csóró ország vagyunk, tehát az ilyen elektronikával szerelt autók száma igen alacsony, tehát a szerelők, ha a fejük tetejére állnak akkor sem lesz rutinjuk az ilyen munkák terén, mert kevés az ilyen kocsi, az olcsó kisautókban meg még nem tobzódnak ezek a cuccok. Amire szükség van az meg beszerezhető, mert még mindig sokkal egyszerűbb egy átlag szakinak multiméterrel küzdeni, mint kijárni egy csomó kurzust sok idő, energia és pénz ráfordításával. Mert akkor újra a nulláról kezdhet mindent. Ha meg tudják javítani a hibát akkor OK, ha nem inkább elküldik a klienst és nem kínlódnak vele. Több Toyota szervizt is tudok, ahol bár mindenük megvan a Lexusok szervizeléséhez, de nem merik bevállalni, mert rutintalanok és félnek, hogy elcsesznek valamit. Ezért a szervízvezető kiadta, hogy még egy olajcserét se vállaljanak be. A cégem korábbi vezérigazgatójának aki Debrecen-Szolnok-Békéscsaba vonalon mozgott, mindig Pestre kellett vinni a GS-ét, mert csak ott vállalták el.

Az oktatási rendszer is problémás, mert a XXI. századi autóelektronikát sehol sem oktatják úgy, mint tőlünk nyugatabbra ezért a leendő szakemberek eleve hátrányban vannak és ez később csak fokozódik. Ez a prémium autók esetében a leglátványosabb. Meg kell nézni az S klasse Mercik népítéleteit. Tele vannak olyan bejegyzésekkel, hogy mindenféle elektromos hibával küzdöttek állandóan és sose tudták megcsinálni. Ezt sokáig én se hittem el, mert úgy voltam, vele, hogy a gazdag mókust biztos jól lehúzzák! Nos ez nem igaz. Szerencsétlenek tényleg úgy néznek egy
S 500 motorházába, mint a kútba. Korábban az ország egyik legnagyobb Tüzép telepén voltam telepvezető és én szervizeltettem a tulajdonos S 500-át is a teljes járműparkkal együtt. A tulaj 4 évente cseréltette őket úgy '92 óta, volt egy neki meg egy másik a feleségének. A felesége aktuális S 500-án sose tudtak rájönni miért, de egy hét állás alatt meghalt az akksi. Olyan berendezéseket raktak rá, mint a Knight Rider új szériájában de a hiba sosem lett meg. Megnézette vagy tíz szervizben kifizetett úgy 500-600eft-ot a semmire. Aztán megunta és ha elmentek valahová, mindig kivettük az akksit, aztán mielőtt beült beraktuk.

Miért? Mert ha kis hazánkban odamész egy szervizbe és azt mondod a szerelőnek, hogy van 10 perced kicserélni egy trapézkart, vagy főbe lövöd, akkor rögtön elkezd dolgozni, mint az állat. Ha azt mondod, hogy találd meg egy 14 éves A Vectrán, ami nem egy S 500, hogy miért világít az ABS lámpája és megy el az ABS elindulásnál, de ha üresbe teszed a kocsit, hagyod gurulni, leállítod, majd újraindítod, akkor minden rendben? Nos akkor ő veszi a szájába a pisztolyt és sk. meghúzza a ravaszt azonnal...

makuka 2009.09.23. 11:48:23

Üdv,

Tisztába kell lenni azzal, hogy egy autó a benzinköltségen kívül élete folyamán kb. a saját árát elkéri karbantartás címén: azaz, ha 3 M FT-ért veszek egy Swiftet, akkor ez is 100e Km-nél legalább 7-800e Ft-ot jelent RENDSZERES KARBANTARTÁS címén - azaz a karbantartási előírásban felsoroltak mindegyike. Persze nem muszáj ezt megtenni, de akkor hamarabb tönremegy. Szóval az autóvásárlásba tessék ezt is belekalkulálni, az új alufémfelni kéretik plusszba hozzászámolni. És az olajcserét is kedves nagypapák nem feledni, akkor is ha az autót a pókok szemelik ki világbajnokság színhelyéül, évente (legalábbis az általam ismert típusoknál) mert az állásban is tönkremegy.
Van némi baj egyes szakemberek beidegződésében is, ne én beszéljem már rá a szakit a benzinszűrő cseréjére, miután kijelenti, hogy ez ugyis felesleges, mert nem szakadhat ki...
Volt az autóm Németországban és Mo.-is szakszervízbe: Kint a csávó 1 órán át mérte a fékfolyadék felvizesedését, a fagyálló hútőfolyadék fagyásponját olajtartalmát, az előgyújtás mértékét, a légmennyiségmérő adatát, a motorhőmérőt, nézte a szilenteket, aztán javaslatot tett a kicserélendő, feltöltendő dolgokról, merthogy így a gép képes lesz kifutni azt a 3-400e km-t, amit neki rendelt a sors. Nem is szólva, arra bízod az életed és szeretsz odérni ahova akarsz és nem a trélerre várni.

Egyéb érdekességek:
A szaki itthon a szakszervizben megkocogtatta a hűtővíztartályt, beleöntött fél liter desztvizet a hűtőfolyadékba (a 3,5 l mellé) Oszt mondta: Ez még most is elég sűrű, nem fog megfagyni. Még jó hogy utánamértem: -18C! És mi van, ha az idő sz***k a globálisfelmelegdésre és -20 lesz egy éjszaka?
Elfelejtette beállítani a vizsga előtt a fényszórót a vizsga előtt - ezzel inkább másokat tudok elvakítani.
A dobféket hátul szét se szedte (90e km-nél), mert az ilyenkor még kibír 30-40 e km-t.

Kedves ismerősöm, kinek jóvoltából ezt a német élményt magamévá tehettem, egy BMW 320d-t haj odakint: 4 éves 260e km van benne! Munkából kifolyólag utazik sokat Európában, azt mondja hogyennek még legalább 15-200e hátravan, mert az előző BMW-je is kitartott ennyi idejig. Ja egyébként nyomja neki rendesen, HA BE VA MELEGEDVE A MOTOR, mert különben tönkremegy - mondja, egyébként jogász, és nem autóbuzi. Többet nem kérdeztem.

Ja és a használtautókereskedőnél zsinórban álltak a 130-140 még 180e km-ert futott Passatok, A6-osok stb. A kereskedő kérdésemre, hogy nem találja-e ezeket az autókat túlzottan lefutottnak, azt válaszolta, hogy ezek km-ert tekintve félidősek, vagy még félidősek se. És veszik őket rendesen.

Valami nem stimmel.

Bocs a sok szövegért (meg a helyesírási hibákért).

makuka 2009.09.23. 11:55:11

karlmann-anl is egyet tudok érteni, elég ehhez szüleim corsája és az állandóan égő motorhiba-jelzés, ami reméljük egyszer kiég és nem zavar minket többet, mert megoldás még szervízben erre nem született.

series_one (törölt) 2009.09.23. 12:04:55

@karlmann:

"Mert ezen berendezések jelentős része komoly idegennyelvi, de főleg szaknyelvi tudás, másrészt komoly szakmai ismeretek nélkül nem használható. Ne ez nálunk nincs. Persze vannak kötelező képzések és tréningek, ahol általában a szervízvezető van jelen, aki szerencsés esetben konyít is idegen nyelven, talán át is ad valamit a többieknek, de az biztos, hogy mindenki nincs ott minden ilyen képzésen."

egy egészen elérhető márkánál dolgoztam nagyon sokat.
szarásig tele voltak buszos rendszerrel, a képzés magyar nyelvű, az összes felhasználandó dokumentum magyar nyelvű. mindenszerszámot tud használni, mert a legutolsó kárpitbolha kiszerelését is aprólékos gonddal fordítják, képpel illusztrálják mellékelve a használandó eszközök listáját is. mindezt magyar nyelven.
aztán egy másik márkánál is dolgoztam, ugyanez van.
aztán mivel csak ebben a műfajban dolgoztam pályakezdő korom óta, ismerem a város összes szervizét, szoktunk segíteni ugye egymáson. aztán mindegyiknél magyar dokumentáció van ugyanilyen részletességgel. mik vannak.

"Ezért a szervízvezető kiadta, hogy még egy olajcserét se vállaljanak be"

ezt így ebben a formában nem teheti meg.
amennyiben jogosult lexus szervizelésére, nem utasíthatja vissza a megrendelést, mert ez komoly retorzióval jár a szervizzel szemben.

"Az oktatási rendszer is problémás, mert a XXI. századi autóelektronikát sehol sem oktatják úgy, mint tőlünk nyugatabbra ezért a leendő szakemberek eleve hátrányban vannak és ez később csak fokozódik."

a már fent említett tök hétköznapi márka műszaki képzésénél gyakorlatilag minden részegysége minden autónak bemutatható volt.
értsd: a frissen megjelent csúcsmodellből még csak kettő volt az országban. mindkettő sajtós autónak volt kiadva. aztán visszahozták az egyiket képzésre és a legutolsó csavarjáig szétszedtük. aztán persze össze is raktuk. a lényegesebb elemek nem csak az autóban voltak elérhetők, külön bemutatódarab volt automata váltóból, dízelmotorból, komplett működő elektromos rendszerből, hogy működött mindene, csak nem az autóban, hanem előtted az asztalon. a jellegzetes karosszériamegoldásokat is külön bemutatták, hogy mi más az eddigiekhez képest, mert ha javítani kell, akkor ne legyél hülye az autóhoz, legelőször ezen az oktatóautón nézd meg, ha elbaszod, ezen baszd el. ha mondjuk az egyik típust légrugóval rendelték, mikor ereszd el a nyomást szereléskor, mert nem kézenfekvő, aztán ha a magad esze szerint gondolkodsz, simán elbaszod és vakarózhatsz. vezérléscsere láncos motoron, amit emberi számítás szerint élettartamra szerveztek. de ha kell, meg tudd csinálni. automata váltó szét és összeszerelés beállításokkal együtt.
aztán amikor ez lement, a végén levizsgázol belőle, ha nem mész át, megint vizsgáznod kell és akkor már saját zsebből.
ha hülye vagy és nem mész át, ki fognak rúgni, mert a szerviz működéséhez kell, hogy legyen képzett ember.

"Ha azt mondod, hogy találd meg egy 14 éves A Vectrán, ami nem egy S 500, hogy miért világít az ABS lámpája és megy el az ABS elindulásnál, de ha üresbe teszed a kocsit, hagyod gurulni, leállítod, majd újraindítod, akkor minden rendben? Nos akkor ő veszi a szájába a pisztolyt és sk. meghúzza a ravaszt azonnal..."

ne keverd össze a hibakeresést a hiba javításával. az előbbi hosszasan is eltarthat, ennek ellenére jobb helyeken meghatározzák a norma szerint kiszámlázható időegységmaximumot. aztán vagy belefér az ember, vagy nem, de ha nem, akkor a saját mutatóit rontja ugye. az értelmesebbje nekiáll módszeresen, megnézi, mi függ össze mivel, leellenőrzi, majd amikor ezeken végigért, megkeresi a műszaki tótumfaktumot, hogy ez van, ilyen meg ilyen hibajelenségek, ezt meg ezt megnéztem, itt tartok vele. vagy gépen kódok segítségével elkezdi keresni, hogy ezt produkálja ilyen körülmények közt, a gép erre mond valamit, nézd meg, igen/nem, tovább. aztán meglesz az a hiba vezetett hibakereséssel.
nem ördöngös dolog az annyira, csak kell rá fordítani némi figyelmet és hajlandóságot, hogy ne csak egyértelmű dolgokat csináljon az ember a munkavégzése során, hanem ilyesmi tökölős problémákba is belemerüljön.

karlmann 2009.09.23. 12:17:04

@series_one:

Örülök, hogy ilyen irányba fejlődünk. Csak azt nem értem, hogy ha ilyen jól elérhető minden akkor miért látom azt a szervizekben, hogy a programok, német vagy francia nyelven küldenek üzeneteket és mindenki csak a vállát húzogatja, hogy mit is jelenthet, ami oda van írva. Az Opelnél pl. a TECH-1 és a TECH-2 csak németül kommunikál legalábbis abban az öt-hat szervizben ahol eddig megfordultam.

Lehet, hogy összekeverem a hibakeresést és a javítást, de az tény, hogy az elektromos hibák jelentős részét nagyon nehéz javíttatni. Ha rá is jönnek mi a baj akkor is rögtön modulcserében gondolkodik mindenki, noha sokszor egy szenzorcsere is elég.

series_one (törölt) 2009.09.23. 12:20:21

@karlmann:

"Ha rá is jönnek mi a baj akkor is rögtön modulcserében gondolkodik mindenki, noha sokszor egy szenzorcsere is elég."

ha más részegséget cserélnek ki, mint kellene, akkor a hiba nem fog megszűnni.
viszont ebben az esetben ugye nem jöttek rá, mi a hiba.

Suttora 2009.09.23. 12:33:45

@karlmann: "Az Opelnél pl. a TECH-1 és a TECH-2 csak németül kommunikál legalábbis abban az öt-hat szervizben ahol eddig megfordultam."

Mindkettő volt már a kezemben, a Tech-2 kifogástalanul tud magyarul, a Tech-1 az valóban németül tudott, de úgy tudom, volt magyar változata annak is.

Ezzel persze nem akartam ellent mondani, simán lehet, hogy abban az 5-6 szervizben német volt mindkettő. :D

Suttora 2009.09.23. 12:35:05

@series_one: Na pontosan ez az, ami miatt a sarki szaki sosem fogja felvenni a versenyt a márkaszervizzel.

karlmann 2009.09.23. 12:45:09

@series_one:

Erről beszélek. Mert nincs meg a megfelelő szintű szakmai tudás. Ne érts félre ez nem a melós hibája, mert ő csak azt tudja amire megtanítják, ahová elküldik, hogy megtanulja és épp ez az ahol nálunk nagy a gond. Ez ugyanaz, mint amit a Lexusról írtam. Tökéletesen igazad van abban, hogy nincs joga elküldeni a klienst, de a kocsi tulajdonosa ezzel úgy van, mint anyám a hentesnél. Ha anyám karajt akar venni, de a hentes azt mondja, Katika miért nem vesz inkább combot? Utána rögtön nem erőlteti a karajt.

karlmann 2009.09.23. 12:50:23

@Suttora:
Én se akarok ellentmondani, mert magam is valószínűtlennek tartom, hogy ne fordították volna le. De abban sajnos biztos vagyok, hogy a lefordított programért biztos, hogy nem fizet újra egy kalap pénzt a tulaj. Mert épp elég az új modellek miatti kötelező frissítéseket kiperkálni.

series_one (törölt) 2009.09.23. 12:51:35

@karlmann:

nem, te arról beszélsz, hogy adott hibával javított autónak még mindig megvan a hibája, csak éppen valaki fizetett érte x lóvét.
namost ha a te gondjaidra van bízva ennek az autónak a karbantart(at)ása, akkor no offense, de te sem vagy a helyzet magaslatán, amikor ugyanazzal a hibával átveszed az autót és még ki is adod rá a főnököd pénzét.

series_one (törölt) 2009.09.23. 12:53:28

@karlmann:

ez nem úgy megy, hogy választható a frissítése.
kötelező.
és a frissítés kiadója sem fogja szájon szopatni a hálózatot, hogy ha már van friss, akkor a német az olcsóbb, a magyar meg drágább. ha van magyar verzió, akkor csak egyféle frissítés lesz elérhető és az magyar nyelvű.

karlmann 2009.09.23. 13:15:51

@series_one:
Akkor miért van mégis annyi német nyelvű? Tegyük fel, hogy van magyar verzió mondjuk 3 éve, akkor az hogy nem jutott el mindenhová?

Az autót én is szervizeltettem, meg ő is több helyen. Más hibák is voltak, nem csak ez az akkuhalál. A többit meg tudták csinálni ezt nem. Elég sokat volt amúgy is szervizben. A végén már amolyan szorgalmi feladattá vált. De nem tudta senki abszolválni.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.23. 13:32:19

@karlmann:

Egy gyártó szabhat feltételeket egy márkaszerviznek, de minden kereskedőhöz nem állíthat gyári ellenőrt aki a technológiai utasítások betartását folyamatosan ellenőrzi.
Tudomásom szerint van a márkakereskedőknek lehetőségük a saját szakembereiket akár a gyár közreműködésével is képezni. (ez csak hallomás, de kehet igaz)

Másrészről, tudomásul kell venni, hogy az autók is egyre bonyolultabb szerkezetek, így itt is elérkezik (elérkezett) a típus spcifikus képzés, és hozzáértés. Tehát, lesznek szerelők akik alapvetően BMW -t tudnak majd szerelni, mások meg Mercit. Egy autószerelői képesítés csak alapfeltétele lesz a szakmában dolgozásnak, de a konkrét márka szereléséhez kevés lesz!
A repiparban ez már egy jó ideje így van.

@loláb:

"Valamint egy jó állapotú, és végig vezetett szervízkönyves autónál, ha normális áron hirdetve kiteszed, kb az első vevő viszi is, míg egy néhány éves, gyakori autót szervízkönyv nélkül esetleg hónapokig árulhatsz."

Ezt konkrétan meg tudom erősíteni, 2 egymás utáni saját példával! :)

megint 2009.09.23. 15:14:25

Azért egy fékbetét, olaj, szűrő csere...stb miatt nem kell feltétlenül márkaszervízbe vinni az autót, hogy kétszer annyiért megcsinálják.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.23. 16:05:34

@Il mio nome è Nessuno: Volt balszerencsém a rövid életű szalonbeli munkám során találkozni egy audittal a PoHu részéről és Békéscsabáról kunyeráltunk célszerszámokat (Esztergomba!), hogy be lehessen mutatni. Mert ugye papíron megvan, meg papíron értünk is hozzá.

Ezt sajnos meg kellett említenem, nem a vita kedvéért, hanem hogy simán megteszi itthon egy jól menő márkakereskedés/szerviz. Országos szinten 2. volt a tárgyévben eladásban.

A Weltautós és bemutató kocsik rendszeres óratekergetése már csak a hab volt a tortán. Most ezek után milyen hozzáállást várjon el az átlagpolgár egy helyi szakszerviztől, ha ezeket látja?

vag 2009.09.23. 17:43:11

Ne felejtsük el, hogy itt Magyarisztánban a karosszéria, és a külső mechanikai elemek a mérhetetlen méretű sótól jelentősen rövidített élettertammal bírnak!

dennisthemenace 2009.09.23. 19:30:16

@Il mio nome è Nessuno: Amig romanok es bulgarok vannak,addig eladom...Most kapott uj vezerlest,ekszijat,gyertyakat,elmeletileg menni fog gond nelkul meg egy evet.Addig majd meglatom,mit engedhetek meg magamnak.Ha tudok venni fiatalabbat,eladom ezt annyiert,amennyit adnak erte.

antika13 2009.09.23. 20:17:23

@series_one: Budapesten kívül is van élet, tudtad-e?

lanyi 2009.09.23. 20:20:50

@Il mio nome è Nessuno:

Hát ez jó:)

Nincs pénztelenség a márkaszervizekben.

Nem szabad vásárolni a mai világban valamit,amire van pénzem.

Most elárulom neked, hogy van egy ismerősöm aki, márkakereskedésben dolgozott, amíg nem lett létszámleépítés.
Ő mesélte, hogy előfordult,hogy a raktáron levő új autóból szereltek ki alkatrészt javításhoz, mert nem volt pénz megrendelni.
Tudod miért?
Mert a márkakereskedések nagy része hitelből van,és jelenleg nincs bevétel,ezért nagy a gebasz.Nincs pénz semmire.(Például fűtésre sem )
Ezektől a szalonoktól sokkal jobb (igaz jelenleg ők is nehezebb )helyzetben vannak a használtautó kereskedések és a vállalkozól által üzemeltetett szervizek, mert azok jóval kevesebb számban épültek bankhitelekre.

Szóval tartok tőle, hogy az általam említett, szervízt üzemeltető vállalkozónak néhány márkakereskedőtől több pénze van és ha furcsa nevű szerszámokat, hardvereket, szoftvereket, akar venni azt meg is teheti.

Ahogy visszaemlékszem egyszer régen a BMW-m rendetlenkedett( persze nem E 65:))
Nem akart gyorsulni.Mikor beálltam rögtön valami számítógépet csatlakoztatott rá, majd megcsinálta, mert rendbejött.
Aztán később az új Opelemen az elektronika szarakodott.Mákaszervízben nem tudták megcsinálni.Úgy adtam el...

Hát szóval nem tudom...

Bocs a terjedelmes hozzászólásért, ha valakit untattam volna.

antika13 2009.09.23. 20:31:48

@McK: Kösz!
ha 2008 évjáratú 535-ös BMV -vel jársz, vidd márkaszervízbe. Ha 96-os vectrával jársz, add el, mert tele van elektromos problémák tömkelegével.

antika13 2009.09.23. 21:06:08

@dennisthemenace: neked is a zsaros szedvics jutott?

antika13 2009.09.23. 21:21:00

@makuka: 100e km alatt 7-800 ezer Ft Szervízre? Baromság. Legalábbis nem szuzinál.

McK (törölt) 2009.09.23. 21:55:18

@antika13: Te láttál már közelről B Vectrát?
Elektromos hibák?
Oszt mire gondoltál?
Olyan egyszerű,mint egy favonalzó,milyen elektromos hiba?

Ú bazeg,amikor a hülye okoskodik...
A környezetemben 10 db volt,és van,nekem is volt 2.
Ár-érték arányban az egyik legjobb autóm volt,soha rosszabbat!
Fogalmam sincs,mire gondolsz.
Ami többön előfordult,az az EGR szelep lekokszosodása,de ez speciel pont kurvára nem elektromos.
Egyiknek se volt semmilyen baja elektromosan.
Bezzeg az 525d-mre nem dicsekszem..:(

2009.09.23. 22:13:19

hm... kimoderálták a hozzászólásomat... úgy látszik, nem szabad leírni, hogy a márkaszervizekben előfordul, hogy a kötelező időszakos szervizelésnél néha nem cserélik ki a cserélendő alkatrészt, csak kiszámlázzák. hm...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.24. 00:25:25

@McK: Vezérlőegység, 1.6 16V motornál,amivel én találkoztam, de elég egyedi estnek nevezném.

dennisthemenace 2009.09.24. 06:00:56

@antika13: Nem.En vagyok olyan szerencses,hogy ossze tudom hasonlitani a viszonyokat...

Heckantrieb (törölt) 2009.09.24. 08:40:37

@kermi: "a márkaszervizekben előfordul, hogy a kötelező időszakos szervizelésnél néha nem cserélik ki a cserélendő alkatrészt, csak kiszámlázzák."

Tiszta szerencse, hogy a fuggetlen szervizekben talpig becsuletes uriemberek dolgoznak, ezert ott ilyesmi soha nem fordulhat elo.

antika13 2009.09.24. 08:54:04

@McK: Az én környezetemben csak szarok voltak. Pl. indul, nem indul. És sose tudod előre, h következő reggelen melyik következik. Valamint melegen nehezen indul.
Bocs, ha megbántottalak

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.09.24. 10:03:17

@McK:

"Ami többön előfordult,az az EGR szelep lekokszosodása,de ez speciel pont kurvára nem elektromos."

Ráadásul ez csak annyiban típus spcifikus hiba, hogy Ecotec motorokkal szerelték a B Vectrákat is... Mivel 94 után(?) az összes Opel típusban volt ecotec rendszerű motor mindegyiknél előfordulhatott a kokszosodás...
Én inkább márka specifikus hibákról beszélnék, ami javarészt tisztítással orvosolható volt.

LyukasBogrács 2009.09.24. 10:56:57

A Trabantnal sem mindegy, hogy ki es hogyan perselyezte meg a rugovillat es a fuggocsapszeget.
A baketil persely idovel megduzzad a zsirtol, es egy ido mulva lehet ujra dorzsarazni az egeszet.
Tovabba az utangyartott porvedo gumigyurut szep lassan, de biztosan kilagyitja a zsir: vagy cserelgetni kell, vagy eleve gyari porvedot (gumikarika + rugogyuru) kell szerezni.

McK (törölt) 2009.09.24. 11:06:01

@antika13: Ó nem bántottál meg,ez csak egy fórum,csupán kissé irritált,hogy 1000 autóból egyben előforduló hiba miatt leszarozunk egy amúgy jó típust.
Félreértés ne essék,nem vagyok opel fan,sőt.
Van a B Vectrának is típushibája,de nem az elektromos rendszere az. Majd a nálam okosabbak megerősítik ezt.
Hátsó kipuffogó problémái,átlagosnál magasabb olajfogyasztása,szar diesel motorjai nem teszik a csúcsmobillá,de benzines motorokkal egy jó ár érték arányú megbízható autó,amit könnyű,és olcsó szervizelni.
Kategóriatársainál,mondeó,laguna,és igen,benzinesben még a passatnál is jobb autó.
Lhet,hogy egy Japán lehet jobb,de azt nem szervizeled ennyi pénzből,és ha megrotyogtatod,pláne nem 8000 egy motorháztető,és 6000 egy lámpa bontva,mint a Vectrához.
600 ezer és 1 milla közt egy szép darab,jó vétel.
És nem kell hozzá márkaszervíz,mert a sarki fűszeres is ki tudja olvasni,ha kell.
Márkaszervíz kapcsán mondtam,hogy ezt nem ott szervizelném,mert nincs rá szükség.

McK (törölt) 2009.09.24. 11:22:48

@Il mio nome è Nessuno: Örülök,hogy a nagy szervíz busanalyserrel geci jól tud külföldiül'..

Mondok egy tök egyszerű VALÓS hibát,nem kell elmélkedni.

2001 525d-vel márkaszervízhez(pécs) fordultam a következő gondal.
Multikulcsom záró részében a nyomogomb nem működik,nyomni sem lehet.
Válasz: 43000Ft az új kulcs,más megoldás nincs.
Pesten ugyanez a válasz!

3000,azaz háromezer Ft-ot kért érte egy általad csak bugrisnak tartott szaki..

Ühüm..
S lám működik..

Egyébként pedíg örülök,hogy mindíg megtalálod HZRASN stílusában(csak nem Te vagy az?!..:D) azt az egyetlen példát,amikor valóban a márkaszervíz a megoldás,igaz ,ennek ellenkezőjét senki sem állította.
Nem tudom,szoktál-e utcán járni,de az nem e65-ökkel van tömve..
Az a tény felett pedíg,hogy egy darab e65-re 250 darab, mondeó, vectra, astra,megane,focus xsara jut,amit könnyedén szervizelnek még egy kisvárosi műhelyben is,nyugodtan tekints el nagyvonalúan,és szűrd le a tanulságot,autót csak Márkaszervízben javíttatunk..felétek legalábbis...
Mert nálunk hozzáértőknél. Azok pedíg ritkán ülnek egy Citroen,Opel szalonban 120 ezerért.A többség 25 éves max!

A BMW-ről le lehet akadni,ha hiszed ha nem,a többség nem azzal jár.

Rocko- 2009.09.24. 13:47:16

@McK: "Egyébként pedíg örülök,hogy mindíg megtalálod HZRASN stílusában(csak nem Te vagy az?!..:D)"
de.

series_one (törölt) 2009.09.24. 14:58:04

@Rocko-:

nem ő.
weiß ede.
(bazzz, ha ezen megsértődsz...)
:)))))

Uff 2009.09.24. 20:19:09

Peugeot meg citroen hatso tengely csapagyproblema, regi jelenseg. Nekem peugeot 405 volt de valoszinuleg olyan konstrukcio a tobbi psa termeken is, nem olyan kis munka szetszedni egy zsirzas kedveert, lehet h van egy ket ember aki ezt megteszi...
Egyebkent tudtommal a gyar nem ir elo kulon karbantartast ezekre az alkatreszekre, javitson ki valaki ha tevednek.
A masik gond hogy a csapagy ami sima hengergorgos (nem kupos ahogy a cikk irja), a belso felulet amelyen a gorgok futnak az a hatso tengely ami egy darabbol van, idovel ezek a gorgok belekopnak a tengelybe es azon mar nem segit a csapagycsere, vinni kell az egesz hatso tengelyt felujittatni. Mire mar eszreveheto logasa van a kereknek addigra a tengely rosszul fest.... Amig jo addig meg snkinek sem jut eszebe hogy leszerelje a lengovillat azert hogy megzsirozza ami nem kis munka. Szerintem ebbol a szempontbol elcseszett 1 szerkezet, de amig nincs megkopva addig megszegyeniti a hasonlo arkategoriaban levo mas automarkak rugozasi komfortjat! Bocsi ha nyakatekert :)

dennisthemenace 2009.09.24. 21:45:15

@antika13: Pesten tobb a lehetoseg mind alkatreszbeszerzesben,mind javittatasban.
Kulfoldrol nezve szar mindketto,de olcsobb.
Egy pelda;Peugeot 406 benzines,vezermuszij+gorgo+feszito+vizpumpa,hosszbordasszij+gorgok,olaj+szurok cserejeert itt 305.77 lett volna a munkadij.Otthon,atszamolva csak otven..
Mas kerdes,hogy itt harom orara kellet volna otthagynom az autot es kaptam volna cserejarganyt.???Otthon egy teljes napot toltott emelon...

newname 2009.09.25. 14:45:04

@Rocko-:
Mi a f@sz van? ..nem érteni igazán.
Tán a lényeget kéne, nem a nepper dumát (dr.mck).

newname 2009.09.25. 14:48:03

@Heckantrieb:
Már, hogy fordulna elő, ők is a márkaszervízekben tanulták a típust.
Egy a lényeg, mindenütt áb@sznak ha hülye vagy (hagyod).
Mi az, hogy nem lehetsz a kocsidnál (nem nézheted), munkavédelmi szempontból. Lószart, meg kell követelni, már egy szülésnél is ott lehetsz.

Rocko- 2009.09.25. 22:14:18

@newname: ő érti. Il mio nome è Nessuno, Hrzsan, Edelweiss, egy kutya. a nick lényegtelen, ugyanaz áll mögötte.

newname 2009.09.26. 07:26:53

@Rocko-:
Tudott dolog szerintem, de kit érdekel?
Nem a nick név a lényeg, hanem amit ír (mond). Amúgy szerintem agyas a témákhoz, bár néha elszáll a sok hülyeség hatására, dehát ez mentalitás kérdése. Valahogy úgy van mint az orvos, mikor hallgatja a kuruzslókat:)
Kell ő ide, -bármilyen néven-legalább néha helyre teszi a "táltosokat":)
Engem is leugat néha /próbálkozik/, de semmi bajom vele. Azért rejtve, vagy nyíltan lehet tőle ismereteket összeszedni. /neki könnyű, ért hozzá:)/
Sztem vagyunk vele így páran.

Rocko- 2009.09.26. 11:03:06

@newname: "Nem a nick név a lényeg, hanem amit ír (mond)"
ami igaz is lenne, ha nem olyan formátumban adná elő, ahogy. viszont ahogyan nem tud közösségbe illő emberként viselkedni, én úgy ignorálom őt. mondjon akármit.
tanuljon meg viselkedni. aztán beszélgethetünk.

ani2 2009.10.01. 15:54:13

@karlmann: Koszi szepen a segitseget. Ha hazamegyunk megprobalok nezni valamilyen autoklubot. Hatha. :)

szombi 2009.10.07. 23:35:52

Tavasszal vettem egy Škoda Favorit 136L 1.3-at 70000-ért. Volt is miért alkudni.

Apróbb dolgok amit azóta cserélni kellett:
indexkapcsoló + olajgomba + vízgomba + hátramenetikapcsoló + gyertyák + ajtókilincs - kb. 15000Ft

Hengerfej felújítás - fagydugók átrohadtak + tömítés + olajcsere. kb. 20 ruppó, szerencsére sörárban megvolt a szerelés.

Nemrég önindító és lendkerék fogaskoszorú lett cserélve, anyagárban 10000Ft.

Ezután vezérműlánccsere lesz(kb. 7000Ft szervizzel), majd a küszöböket is ki kell cserélni mert szétrohadtak(13000Ft szervizzel).

Előző tulaja egy rokkantnyugdíjas bácsi volt, alig használta. (karbantartás nulla)

Most lehet mondani h. egy 14 éves Suzuki-t 200ért megkapok DE az se lehet teljesen hibátlan, arra is költeni kell mint a rossebb, mire patikaállapotra ki nem hozom. Az enyém úgy néz ki, patika lett. Nem volt olcsó, de megérte.

Ez van, körültekintően kell használtautót venni, jó ha TÖBB autószerelő ismerősödet is elviszed. Alapvető reakció hogy lebeszélnek a vásárról, de ha nagyon kell a kocsi akko segítenek lealkudni felére-negyedére a vételárat ha valami nem stimmel...

Abraxxa 2015.04.30. 22:49:53

eh...
Csiki, kössz hogy általánosságban minden itthoni autótulajdonost lusta hányaveti baromnak állítasz be.
Igazán tisztelettel adózom, nem tudom felfogni hogyan lehet ebből megélni.
Természetesen a külföldi autó az olyan hogy Hermann bácsi mindennap szétszedi és összerakja az egészet az utolsó csavarig. Véletlen sem van úgy vele hogy nemsokára úgyis eladja egy magyar parasztnak, és szarik a karbantartásra. minek költsön rá alapon, ha már úgyis eladja. Keresni keres elég jól ahhoz hogy ne foglalkoztassa a dolog.

Node, a használt magyar autó problémájára visszatérve...
Hát kezdjük a kátyúnál. Az nem a mi hibánk, ahogyan az sem hogy az abból eredő kopást sokan nem tudjuk megfizetni.
Állításoddal ellentétben ez legtöbbször nem egy vállrándítás kérdése. Tudod a többség nem a tahó stílusból és a nagy pofából él hanem munkából. De ezt kár volna ecsetelni, nyilván vad álmaidban sem hinnéd.
Tudod barátom ameddig létezik olyan vonal a térképen, aminek az egyik felén ugyanaz a munka 3x annyit fizet mint a másik felén, addig nem fog ugyanarra telni a vonal mindkét felén. Remélem tudsz követni. Még ha a nyugatabbik felén 2x annyiba is kerül minden akkor sem.
Kényszer megoldások állandósulnak felénk, de nem azért mert mi erre vágyunk.
Hidd el mindenki szeretné ha a kocsija maximálisan karban lenne tartva, és mókolná a rohadás ha meg lehetne fizetni azt hogy párezer kilóméterenként szakszervizbe vihetné nyugodt szívvel, anélkül hogy választani kéne a lakástörlesztő meg az autószervíz közt.

A cikkednek olybátor kéne szólnia hogy sajnos magyarországon -annak ellenére hogy tagja az európai uniónak, és európa szíve- csak a költségek és az adóterhek európaiak, a bérek vásárolóereje inkább lassan harmadik világbeli. És sajnos ennek, és a cssodás úthálózatnak az okán a forgalomban levő autók műszakilag elmaradnak sok környező ország átlagától.
De persze akkor nem volna min gyalázkodni,
és nem vennéd hasznát az ocsmány pofádnak.
Lévén én is használtautó tulajdonos vagyok -és teljesen átlagos ember sajnos- aki rá van szorítva kényszermegoldásokra így ha már vetted a fáradtságot hogy egy laza mozdulattal engem is a nemtörődöm emberek közé sorolj, a cikked tartalma és stílusa teljesen felháborít.
Nem véletlen merem én is ezt a hangnemet megütni.
Gőzöm sincsen hány ember letolt gatyája előtt térdeltél hogy ezt megengedik neked. Nagyon régen a totalcar még egy vicces dolog volt. Addig csíptem is. Egy jó ideig ugyan nem volt időm olvasgatni meg nézegetni , közben színre léptél. Pár írásodat elolvastam, az hogy te év autója zsűritag vagy önmagában terhelő vallomás az oldal jelenlegi színvonalára nézve.

kolololo 2015.09.23. 00:03:13

@Il mio nome è Nessuno (törölt):
"Hulyeseg. A tulajok tovabbra sem torokok. Akinek meg nincs penze, az pont nem a torokhoz viszi, hanem az Unger-hez, mert ott fix arat mondanak neki elore. Fogalmad nincs az itteni viszonyokrol."

Neked sincs sok fogalmad...
A török megveszi a lógó belű xart, ideiglenesen kipofozza és eladja a külföldinek (akit ugye bepaliztak, hogy "németből" minden kocsi faxa vétel). Ez annyira így van, hogy Németországban élőknek (pl. én) nem eladó sok ilyen autó...

Head Honcho 2019.08.20. 15:23:36

Nem is baj, hogy időközben törölte magát. Ez a magas lóról okoskodás nagyon nemgyerebe volt...
süti beállítások módosítása