A sztori nem kacifántos: mivel gazdája annak idején eladta lelkét a bajor ördögnek, így nem csoda, hogy pár E28 és E34 után, 850 ezer forintért hozzá került mai tesztalanyunk. Első körben atomjaira szedte (ennek persze – kellő tapasztalat híján – ne álljanak neki otthon), kivette a motort, váltót, előbbit újratömítette, darabról-darabra megtisztította, utóbbit lecserélte egy keveset futott automatára.
Megvételkor így nézett ki
Világos volt a cél: a teljes felújítás és a lehető legtöbb extra beszerelése. Tekintve, hogy a szóban forgó E34 jelentős idejét közös garázsunkban tölti (egy része már ott is készült), így meglehetősen jól ismerem előéletét és jelenlegi állapotát. Körülbelül félúton van, mechanikailag már tökéletes, de még messze nem kész. Az ülések, a műszerfal, az ajtók és a tetőkárpit a gyári mintát követve újra lesznek bőrözve, az ülésekbe bekerül a memóriás modul, a középkonzolba a digitális klíma, kicserélődnek a hátsó ajtók árnyékoló rolói és a padlószőnyeg is. Megjönnek az ajtók új gumikéderei és a hidraulikacsövek, a küszöbdíszlécek majd még sok más apróság, végül lekerül a hátsó légterelő, a finálé a karosszériamunka és a fényezés.
Lassan bontódik, felszínre bukkannak a bajok
Megkértem Petit, írja össze, eddig mennyit költött rá és mire, itt a válasz, amit kaptam:
- 2 lambdaszonda még a vételkor (Bosch), + most ugye még egy (el volt szakadva a csati, 16,8-at fogyasztott eddig, most 14,1)
- üzemanyagszűrő, 2 darab, mert kettő van benne (Mann)
- bőrülések és ajtókárpitok
- rávaló 540 lökhárító
- másik automata váltó + bele új gyári szűrő és tömítés, valamint az ESSO LT 71141 számú olaj, ami csak 20 literes kiszerelésben kapható, és kb. 50-60 ezer forint egy kanna.
- motorban minden tömítés, szimering, + gyertyák, gyertyapipák, egy termosztatház és egy vízpumpa ékszíjtárcsa (mind gyári alkatrész)
- szervócsövek
- sperrdiffi 3.15-ös áttétel, a gyári 2.93.
- egy rakás apró kis műanyag patentot, pöcköt, fület, takarólemezt, valamint gumidugókat és tömítéseket vettem, amiket nem tudok most felsorolni, de vagy öt marékkal. (szintén gyári BMW cuccok)
- új díszléc a jobb első ajtó közepére (sajnos már sikerült össze…ni), valamint az aljára, tömítés a tetőablak köré, (ebből is csak gyárit szabad)
- Hardy-tárcsa (Lemförder)
- termosztat (gyári)
- az összes kipufogó tűzkarika, bár ezt muszáj volt, amikor szétszedtem (gyári)
- mióta megvan, most cseréltem negyedszer olajat, ez összesen kb. 30 litert jelent, kétszer 5W30-as Castrolt vettem bele, legelőször és most pedig 10W40-est. Így nem szólnak a hidrotőkék. A másikkal se nagyon, de hidegen, télen, azzal néha becicergett. Most nem.
- új féktárcsák+betétek + 2 kopásjelző körbe (Textar)
- gumik, gyári E34 felni, azokat eredetileg a dízelre vettem, ez tény.
- első futóműben minden, csak a gátló, a rugó és a toronycsapágy nem lett kicserélve, még teljesen jók
Futómű tételesen:
- 4 lengőkar+szilent (2 Febi, 2 Lemförder)
- 2 komplett kormányösszekötő, tehát nem csak a 4 gömbfej, hanem a menetes rúd is közöttük (gyári)
- nyomtávrúd (gyári)
- segédirányítókar (Lemförder)
- stabilizátorszilentek (Lemförder)
- stabilizátorpálcák (Lemförder
- kerékagyak kompletten csapággyal (Lemförder)
Ez így 200 000. Csak a futómű.
Most más hirtelen nem jut eszembe, de ha később igen, akkor majd írok, vagy hívlak. Az autóra így összeszámolva kb. 800 ezret költöttem, nem látszik rajta.
Vételárral, átírással együtt kb. 1.8-2 millió körül lehet valahol. Mire elkészül, bőven belekarcolok a háromba. Vagy a négybe. 850 ezerért vettem anno, 975 ezerről indult az ár, ha jól emlékszem.
Újratömítve, felújítva az M60-as motor
Én nagyon várom már, hogy elkészüljön, de mit gondolnak önök? Van értelme?
Az utolsó 100 komment: