Bajor betegágy vagy szép hobbi?

  2009. június 28. - ommm Címkék: bmw e34 540i

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A sztori nem kacifántos:
mivel gazdája annak idején eladta lelkét a bajor ördögnek, így nem csoda, hogy pár E28 és E34 után, 850 ezer forintért hozzá került mai tesztalanyunk. Első körben atomjaira szedte (ennek persze – kellő tapasztalat híján – ne álljanak neki otthon), kivette a motort, váltót, előbbit újratömítette, darabról-darabra megtisztította, utóbbit lecserélte egy keveset futott automatára.


Megvételkor így nézett ki

Világos volt a cél: a teljes felújítás és a lehető legtöbb extra beszerelése. Tekintve, hogy a szóban forgó E34 jelentős idejét közös garázsunkban tölti (egy része már ott is készült), így meglehetősen jól ismerem előéletét és jelenlegi állapotát. Körülbelül félúton van, mechanikailag már tökéletes, de még messze nem kész. Az ülések, a műszerfal, az ajtók és a tetőkárpit a gyári mintát követve újra lesznek bőrözve, az ülésekbe bekerül a memóriás modul, a középkonzolba a digitális klíma, kicserélődnek a hátsó ajtók árnyékoló rolói és a padlószőnyeg is. Megjönnek az ajtók új gumikéderei és a hidraulikacsövek, a küszöbdíszlécek majd még sok más apróság, végül lekerül a hátsó légterelő, a finálé a karosszériamunka és a fényezés.


Lassan bontódik, felszínre bukkannak a bajok

Megkértem Petit, írja össze, eddig mennyit költött rá és mire, itt a válasz, amit kaptam:

- 2 lambdaszonda még a vételkor (Bosch), + most ugye még egy (el volt szakadva a csati, 16,8-at fogyasztott eddig, most 14,1)
- üzemanyagszűrő, 2 darab, mert kettő van benne (Mann)
- bőrülések és ajtókárpitok
- rávaló 540 lökhárító
- másik automata váltó + bele új gyári szűrő és tömítés, valamint az ESSO LT 71141 számú olaj, ami csak 20 literes kiszerelésben kapható, és kb. 50-60 ezer forint egy kanna.
- motorban minden tömítés, szimering, + gyertyák, gyertyapipák, egy termosztatház és egy vízpumpa ékszíjtárcsa (mind gyári alkatrész)
- szervócsövek
- sperrdiffi 3.15-ös áttétel, a gyári 2.93.
- egy rakás apró kis műanyag patentot, pöcköt, fület, takarólemezt, valamint gumidugókat és tömítéseket vettem, amiket nem tudok most felsorolni, de vagy öt marékkal. (szintén gyári BMW cuccok)
- új díszléc a jobb  első ajtó közepére (sajnos már sikerült össze…ni), valamint az aljára, tömítés a tetőablak köré, (ebből is csak gyárit szabad)
- Hardy-tárcsa (Lemförder)
- termosztat (gyári)
- az összes kipufogó tűzkarika, bár ezt muszáj volt, amikor szétszedtem (gyári)
- mióta megvan, most cseréltem negyedszer olajat, ez összesen kb. 30 litert jelent, kétszer 5W30-as Castrolt vettem bele, legelőször és most pedig 10W40-est. Így nem szólnak a hidrotőkék. A másikkal se nagyon, de hidegen, télen, azzal néha becicergett. Most nem.
- új féktárcsák+betétek + 2 kopásjelző körbe (Textar)
- gumik, gyári E34 felni, azokat eredetileg a dízelre vettem, ez tény.
- első futóműben minden, csak a gátló, a rugó és a toronycsapágy nem lett kicserélve, még teljesen jók

Futómű tételesen:
- 4 lengőkar+szilent (2 Febi, 2 Lemförder)
- 2 komplett kormányösszekötő, tehát nem csak a 4 gömbfej, hanem a menetes rúd is közöttük (gyári)
- nyomtávrúd (gyári)
- segédirányítókar (Lemförder)
- stabilizátorszilentek (Lemförder)
- stabilizátorpálcák (Lemförder
- kerékagyak kompletten csapággyal (Lemförder)
 
Ez így 200 000. Csak a futómű.

Most más hirtelen nem jut eszembe, de ha később igen, akkor majd írok, vagy hívlak. Az autóra így összeszámolva kb. 800 ezret költöttem, nem látszik rajta.
Vételárral, átírással együtt kb. 1.8-2 millió körül lehet valahol. Mire elkészül, bőven belekarcolok a háromba. Vagy a négybe. 850 ezerért vettem anno, 975 ezerről indult az ár, ha jól emlékszem.


Újratömítve, felújítva az M60-as motor

Én nagyon várom már, hogy elkészüljön, de mit gondolnak önök? Van értelme?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr361209104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

series_one (törölt) 2009.06.29. 12:30:19

@Hrzrasn:

nahát itt kezdődnek a különbözőségek, ez a tie kicsit máshogy érti a terepjárót.
keptar.terep.hu/tie060520/P1020192?full=1
ez olyan.

Gaijin70 2009.06.29. 12:36:14

Mit mondjak? Van egy ilyenem, csak 6 sebességes kréziváltóval. :)
De én nem tisztelem a típusazonosságot. Jól megférnek rajta/benne E34M5, E38740i elemek. Stílusában és néha mechanikailag is illeszkednek. Az 540i soha nem lesz M5, szerintem az ember bátran módosíthatja a saját képére.
Üdv!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 12:40:58

@Hrzrasn: Csak tudnám, mi a bánat az a lamellakuplung.
Két dolog lehet... vagy viszkókuplung, vagy egy hót hétköznapi sperrdifi, amin a két kupplunglamellát nem a hétköznapi olajnyomás nyomja öszve, hanem egy delejvezérelt szivattyú ad nyomást neki.

Na, ezek pont azok a dolgok, amiket nem hívunk normális összkerékhajtásnak.
Viszkó, meg ilyen lammellás csoda egyetlen dologra lehet jó, arra is csak korlátozottan: egy normális differenciálmű két oldalát összezárogatni. De differenciálmű helyett egy ilyen gyöszt berakni középre... hát...


Nem is azt mondom, hogy legyen az X5-ben G merci hajtáslánc, valóban fölösleges. Az állításom továbbra is "csupán" az, hogy nem csinálnak egy valamirevaló összkerékhajtást, csak mímelik.

És toltam már le kanyargós havas úton magam elől X5-öst, pedig nehezebb is vagyok, lomhább is, "primitívebb" is a hajtásom... :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 12:43:09

@loláb: Hát igen, van, hogy a versenyző elnézi a nyomot tíz centivel, és akkor már lendületben van. :-D
Nyirpet kartács is csak pislogott, nem nagyon értette, hogy hogy sikerült. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 13:12:00

@Rocko-: Legalább Torsen. De még inkább két fixen zárható difi. Nem lamellakupplung, nem viszkó, nem torsen, hanem hétköznapi egyszerű 100%-os difizár. ARB, vagy Detroit Locker.
Ha a közepét, meg a hátulját be tudod zárni, akkor az már a helyzetek 99%-ból kitaszajtgat még lendület nélkül is.

Az meg, amikor azt írják az ilyen ikszdrájv-nál, hogy amikor az osztómű TELJESEN 100%-ig bezár, akkor a nyomaték 40%-a jut előre, 60%-a pedig hátra.
Na, akkor az nincsen TELJESEN bezárva, önmagának mond ellent a dolog. Ha teljesen be van zárva, akkor a két kardánt kanyira ugyanakkora nyomatékkal csavargatjuk, ez már csak ilyen.

Rocko- 2009.06.29. 13:35:40

@Tie: hagyd, úgyse érti. :)

Tie 2009.06.29. 13:12:00
értem.
kezdem is hegeszteni a swiftet othon. :D

feroka72 2009.06.29. 13:36:03

A balfaszok mielőtt autót vennének nézzék meg a népítéletet

loláb 2009.06.29. 13:42:58

@Tie: Jó mulatság lehet ez. Pár éve egy haverom Mahindrájával mentünk egy szép márciusi napon ki a hármashatár hegyre dagonyázni.
Tetszett a dolog, az már kevésbé amikor elmentünk letakarítani az autót. Két bécsi úti mosóból zavartak el bennünket. A harmadikba sem engedtek be, csak ott volt pénzbedobós magasnyomású mosó. 100 forintos alapon 3 rugót dobáltunk bele, mire kivakartuk a kis mahindrát.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 13:46:20

@loláb: A Bogdáni út elején a Szentendreinél van egy nagy Esso kút. Ott szoktam mosni az autót durva sarazás után. A bedobálós mosó az lóf.sz, gyönge ahhoz, viszont van fasza nagyon durva mosójuk is. Szoktam adni egy ezrest a kutasnak, ő meg átengedi a durvábbik nagynyomásút, és egy-másfél óra alatt magamnak le szoktam tolni. :)

Meg van a Szentmihályin egy nagy mosó, azok mosnak kamiont is, meg mindent, ők nem szoktak megijedni, amikor odamegyünk két-három agyig saras autóval. :)

@Rocko-: Ne a swifted hegedüld, hanem az audiban cseréld ki a hátsó difit egy lockerre, aztán utána lehet eszetlenkedni. :)

Rocko- 2009.06.29. 14:05:47

@Tie: de hát minek ugye lmenosni, eküvôre nem azzal jár az ember, egyéb esetben meg csak árt neki. :)

az Audit meg békénhagyom, za maradjon csak egyben, siwftet köll henkölni. :D
de nem, nem barbárkodunk, ezeket nem erre találták ki.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 14:13:18

@Rocko-: Hát, volt már olyan esküvő, amin hófehér Defi volt az esküvői limó. :)

Amúgy múltkor beugrottam a mosóba, elkértem a sráctól a nagynyomásút, kimostam a fékekből az agyagot, mert nagyon visított. Sikerült úgy megcsinálnom, hogy a felni kívül ugyanolyan saras maradt, mint az elején. :-D

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 15:00:16

@Tie: Ha nem tudod, hogy hogyan mûködik, és mi mindent tud egy DSCs, elektronikusan vezérelt lamellakuplung (íventartás, alul- és túlkormányzottság megakadályozása, a lehetô legjobb menetdinamika elérése), akkor mi a faszomak okoskodsz, most ôszintén?

Próbálkozz meg a következô workflow-val:
1) elmész, olvasol
2) visszajössz, szakértesz

Ha az elsô pontot abszolváltad, a másodikig már el sem fogsz jutni, mert leesik, hogy teljesen másra való a kettô. Egy X5bôl sikítva basznák ki az ügyfelek a 3 záras rendszert, egy G Merci sofôrje meg a fejét vakarná, hogy mit akart a gyártó a lamellakuplunggal.

Minden rendszernek vannak elônyei és hátrányai, univerzális megoldásban, amivel "le lehet tolni" a többieket, csak az idióták hisznek.

Rocko- 2009.06.29. 15:01:39

@Tie: ahahahaha, hülye állat. :DDDD

series_one (törölt) 2009.06.29. 16:07:30

@Hrzrasn:
a mondanivalóval nincs semmi bajom, csak ez a permanens faszozás kevéssé előkelő stíl.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.29. 16:22:20


@qualitaet:
Vidékre, szódával elmegy :-)

A W221 nem rossz választás, nekem is tetszik. Sok sikert hozzá :-)

Amúgy én is a magyar rendszám mellett vagyok inkább. Egy nagyon drága (30+) autónál meg úgy vagyok vele, hogy ha már kifizetek ennyit egy autóért, akkor már kiköhögöm a regadót is, bármennyire is gennyesnek tartom az egészet úgy, ahogy van. (Ehhez mondjuk még hozzácsapódott, hogy miután megvettem a sportkocsit, 3-an (!) jelentettek fel 2 hónapon belül az APEH-nál. Bámulatos egy ország a miénk...)

Így abszolút meg tudom érteni, és ezért el sem ítélem azokat, akik külföldi rendszámmal járnak itthon. A saját maga által megkeresett pénzt mindenki úgy osztja be, ahogy akarja, még ha ez pár pálottszájú, irigy, ámde semmittevő okoskodónak nem is tetszik. Adócsalásról meg igazán nem lehet beszélni, ha már ennyire benne vagyunk ebben a baszott nagy unijóóban. Szóval hajrá :-)

Sabc 2009.06.29. 16:49:47

Példa nélküli műszaki hiba lépett ma fel az 540-en. Kiégett a boardban a bal oldali izzó. Még nem tudom hogy leszek úrrá a problémán, a kormány a helyén van, brit tudóscsoportjaink dolgoznak a megoldáson. :)))))))))

series_one (törölt) 2009.06.29. 17:16:46

@Sabc:

azé tibi.
emlékszem én olyan műszaki hiábra is, hogy
-leneállítsd!
-mé?(off)húbazmeg.
:)))))

series_one (törölt) 2009.06.29. 17:18:48

@series_one:

meg emlékszem olyanra is, hogy végül is a moszkvics is a mi kutyánk kölyke.
:))))

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 17:26:51

@Hrzrasn: Amit írsz, az mind szép és jó, csak épp a lamellakupplung nem tart íven, nem menti meg a segged, akadályoz alul meg túlkormányzottságot.
Hajt ide-oda, úgy-ahogy.
Amiket írsz, azt egy nagyon-nagyon komplex rendszer oldja meg, ami mér kismillió dolgot, és varázsol a nyomatékkal, meg FŐLEG a fékekkel, és próbálja nem megb.szni a fizikát.

A taknyos agyagos hegyoldalon meg az összkerékhajtás visz fel. A normális.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 17:30:31

@Tie: Kiegészítés.
A normális összkerékhajtás nem csak egyszer visz fel a hegyoldalon. Akárhányszor. Mert nem fékez, amikor a gázt kell nyomni, meg nem csinál ilyen marhaságokat.

m_balage 2009.06.29. 18:01:17

@series_one: most akkor a Sabci ő már peti is meg lajos is meg tibi is? :D

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 18:15:32

@Tie: "Amiket írsz, azt egy nagyon-nagyon komplex rendszer oldja meg"

Nem véletlenül képezi szerves részét az xDrive-nak az elektronikus vezérlés, és a DSC. A/T gumikat sem véletlenül nem tesznek X5re. Hogy a chalet-hoz felérj, a mezei téligumi is bôven elég, A/T-vel meg a büdös életben nem jönne össze a 250 km/h. Azt is próbáld meg megérteni, hogy egy X5-vásárló a büdös életben nem fog zárakat kapcsolgatni.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.29. 18:58:03

@Hrzrasn: Viszont szentségelni fog, amikor milliós kár keletkezik a jármű hajtásában, amikor elhiszi, amit a kereskedő mondott neki. Azaz, hogy ő egy terepjárót vett. Aztán megpróbálja felhúzni a hegytetőn lévő gerendaházához a lószállító utánfutót, a kicsit szar földúton. :)

Volt ismerősöm, elment vadászni az X5-tel. 6millió kár jött össze egy olyan kirándulás során, amit egy hétköznapi, nem átalakított terepjáróval röhögve abszolvált volna. (más kérdés, hogy nem hőbörgött, mert kb. három nap alatt keresett annyit, úgyhogy leszarta, sőt, röhögött rajta)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 19:49:57

@Tie: "Viszont szentségelni fog, amikor milliós kár keletkezik a jármű hajtásában, amikor elhiszi, amit a kereskedő mondott neki. Azaz, hogy ő egy terepjárót vett."

De a kereskedô nem mondott neki ilyen faszságot, csak te. A/T gumis X5-ök csak a te képzeletedben léteznek.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 19:52:26

@Sabc: Lenne amúgy még két low hanging fruit számodra, az egyik az elektrokróm belsô tükör, a másik az elektromechanikus deréktámasz. A te autódban mindkettô be van kábelezve elôre.

ommm 2009.06.29. 20:09:25

@Hrzrasn: Éppen lent szidja az átkozott Transportert a garázsban, de ha jól tudom, akkor elektrokróm tükröt vett bele és a galériában látszik, hogy a vezetőülés deréktámaszos, ott a két vezérlőgomb az ülésfűtésé mellett. Feltéve, ha egyről beszélünk.
Épp az imént témáztunk a Traffic-cuccról, az nagyon tetszetős megoldás.

qualitaet 2009.06.29. 21:17:00

Én is javasolnék még valamit ami az enyémen anno kurva jól mutatott és az egyetlenegy típusidegen "hevítés" volt amit valaha kocsira feltettem (azelőtt sehol sem láttam, isten engem úgy segéljen az én agyamból pattant ki annak idején, egy-ketten aztán le is utánoztak :)

Tegyél fel a hátsó rendszám alá egy Heckblendét!
No, véletlenül sem az undorító ,'90-es évek elején oly divatos pirosat, hanem az M5-re való széria,gyári mattfeketét.
Természetesen a feliratos rendszámtartó szemétvödörbe hajításával egyidejüleg, közvetlenül felvekvő és csavarozott ,alapos mérés és beállítás után átfúrt rendszámtáblával.
Nekem a szürkén (Granitsilber) nagyon szép, homogén hatást keltett a lámpák közti mélyedést kitöltő a lökháritócsíkkal harmonizáló mattfekete betét.Az ezüstön még jobban érvényesülne. Decens dísz de mégis nagyon-nagyon feldobja. Ráadásul másutt nemigen látni :)

Rocko- 2009.06.29. 21:44:05

@Tie: figyeld meg, már belekavarodik.
elmondja, h kurva jó az ikszdráj, mindent lealáz, mert béjemevé - csak éppen terepen fosik be. :D

na, megyek is, hozom a vizet anyukámnak, már nagyon csuklik.

Shadowbull 2009.06.29. 22:05:13

@Rocko-: Igazan nem akarok nagyon beleugatni ebbe a kellemes ivu vitaba, de soha senki sehol nem allitotta, hogy az xdrive terepre valo.

Sem azt, hogy az X5 terepjaro lenne.

Az xdrive aszfaltra, es az ott elofordulo valtozo utviszonyok biztonsagos lekuzdesere lett kifejlesztve. Valo igaz, nincs benne 3 mechanikus diffizar, de nem is kell.

Olyat kepesseget vartok el tole, amit soha senki sem igert meg soha senkinek.

Ennyi erovel egy 911 Turboval is probalhatnatok a szantasban kozlekedni, aztan meg amikor felakad, akkor elkezdenetek rohogni, hogy némá, ez nem is osszkerekhajtas, mer hogy elakadt.

De mondhatnam a Lamborghiniket, vagy a GT-R-t peldanak. Egyik sem megy fel a somogybabodi siratofalon.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:08:55

@qualitaet: Valahogy így néz ki egy igényes E34, az angel eye-t leszámítva. Fekete Heckblende is látszik:
www.auto-suechtig.de/E34_Optik.htm

Engem a fekete kipufogóvég lehangol kissé, illene rá 2 gyári krómvég: 82 11 9 401 504

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:13:25

@Rocko-: "elmondja, h kurva jó az ikszdráj, mindent lealáz, mert béjemevé"

Pont azt ugattam idíag, hogy nincs univerzális összkerékrendszer, te idióta.
Különbözô rendszerek vannak, különbözô hátrányokkal és elônyökkel. Azt a faszságot, hogy az X5 terepjáró lenne, fogalmam sincs honnan veszed. xDrive pedig 3-asba és 5-ösbe is rendelhetô, azok szerinted mit hisznek, hogy terepjárót vettek, Einstein?

Ne magadból indulj ki, nem mindenki olyan segghülye, mint te, hogy egy SAVot ne tudjon megkülönböztetni egy terepjárótól.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:16:37

@Shadowbull: Ne zsörtölôdj bátya, majd ha meglesz az 507-esed, hegesztünk rá bigfoot alvázat, xDrive-val, Somogybabodon elpicsázhatsz mindenkit :)

Rocko- 2009.06.29. 22:27:03

@Shadowbull: "Igazan nem akarok nagyon beleugatni ebbe a kellemes ivu vitaba"
ne is. vitatkozzunk. értelmesen. Veled lehet.

"Olyat kepesseget vartok el tole, amit soha senki sem igert meg soha senkinek."
én nem várok el semmit, Ede állítja be übercsászárnak.

"Ennyi erovel egy 911 Turboval is probalhatnatok a szantasban kozlekedni, aztan meg amikor felakad, akkor elkezdenetek rohogni, hogy némá, ez nem is osszkerekhajtas, mer hogy elakadt."
ez így van, teljesen jogos.

azt viszont elvárom, h Ede se ugasson bele terepjárós dolgokba. mert bármennyire kurvára okosnak hiszi magát, tie jóval jobban otthon van ezen a TEREPEN.
csak ehhez Edének le kéne vennie a propelleres szemüveget.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:27:17

@qualitaet: "jobb a kezelhetősége mint a Professionalnak"

Nem találtad meg rajta, hogy hol kell az állomásokat lementeni? ;)

Amúgy a duplatuner olyan, mint a xenon, vagy a velúrszônyeg: utána minden más gagyinak érzôdik.

Sabc 2009.06.29. 22:29:32

@Hrzrasn: elektrochrom tükröm van, csak valamiért elfeledkeztem a felpattintásáról. :)
Deréktámasz meg van a kocsiban, vagy nem arra gondolsz? (Lordosen)
Krómvégeken énis gondolkoztam, csak mivel az enyém Shadowline, nem tudom, hogy venné ki magát. Nincs ilyen képed? Shadowline E34 krómvéggel? :)
@qualitaet: Na, ez tetszik! ilyet szerzek. :) Képed nincs a tiedről?

Sabc 2009.06.29. 22:30:39

@Hrzrasn: Gyáá, télleg jó az a blende. :)
Kaccsolom is be az ETK-t. :)

qualitaet 2009.06.29. 22:31:11

@Hrzrasn:

Ugye,hogy nem volt gány?
Ráadásul amikor '96-ban feltettem még tényleg "nem jött szembe" sehol.(Außer M5.)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:31:36

@Rocko-: "azt viszont elvárom, h Ede se ugasson bele terepjárós dolgokba."

Leszarom, hogy mit vársz el.

"mert bármennyire kurvára okosnak hiszi magát, tie jóval jobban otthon van ezen a TEREPEN."

Értsd már meg, te szerencsétlen szellemi nyomorék, hogy az X5 NEM TEREPJÁRÓ.

Sikerült venni az adást?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:32:46

@Sabc: Aggodalmad jogos, ezért is létezik külön FEKETE kivitel: 82 11 9 401 505

Sabc 2009.06.29. 22:34:47

@Hrzrasn: Küldtek nekem egy ilyen linket. Sok fasza gyári rádió közül lehet válogatni. :)

elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/becker/katalog/2004indi.htm

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:41:09

@Sabc: Ha beszerezted, szólj, adok hozzá egy kalibrációs leírást, meg egy aktuális CD-készletet.
N.B.: Csak a BMW-elôlaposnak van a gyári mûszerfalvilágításhoz passzoló színe, BMW-splashscreenje, meg még pár apróság (MFL-interfész és CDC-vezérlés).

Sabc 2009.06.29. 22:41:28

@Hrzrasn: Baszki... ilyen kell. Árat nem tudunk rá nézni valahol?

Sabc 2009.06.29. 22:43:53

@Hrzrasn: Danke! :)

Erre, meg a kipufogóvégre nem tudsz valami árat nézni, akár Euróban is, hogy legyen egy kiindulási alap?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:49:12

@Sabc: Kicsit drágább mint a króm, 21 euró darabja.

Kilakatoltatni mikor fogod?

Sabc 2009.06.29. 22:50:10

@Hrzrasn: Na vájá. Azt mondod, TP beépítőkitt kell. És abba simán belemegy az Indy. De akkor Indyből kell olyan, ami BMW előlapos, ugye? Asszem olyat linkeltél feljebb ebayről.

Ja, és amit linkeltél ebay-es, az most 56 euron áll. Mennyit szabad érte még adni, ami korrekt ár? Mit érnek most ezek?

qualitaet 2009.06.29. 22:52:11

@Hrzrasn:

Nem, sőt nagyon praktikus (és persze raj még anno:)volt,hogy a gombok fölött is kiirta az adókat RDS-ben,rövidítve.(Mind a négyet ami itthon volt 1993-ben.
Az oldalsó kijelző viszont kicsi volt, és szegmenshibás a felsőben meg folyton konatkthibás volt a ledsor valamelyik tagja. Hol égett hol nem. Ronda volt a néha-néha "foltos" világítás és kurvára idegesített.
Az BUSINESS RDS kezelése világosabb, szebb volt a kijelző és sosem szart be semmije, no meg sokkal jobban szólt.

(Ráadásul a C Professionalhoz járó 10-ES CD-tár is vagy háromszor beszart, míg a Business hatlemezese soha. Igaz ez újabb is volt. Előbbi egy '91-es és többet futott 750i-ben vót mig utóbbi pont az 540i-ben (1994).

Sabc 2009.06.29. 22:55:35

@Hrzrasn: Hát, most épp műhelyépítés előtt állok, szóval egyelőre nincs hol szétszedni. Szerintem nyár végére-ősz elejére jutok el oda, hogy faszán nekiállhatok vázig szétszedni, utána mehet lakatoshoz, és lehet rendelni a gyári kasztnielemeket nagy tételben. :))
Csak akkor kell tenni alá valami ideiglenes futóst, amin gurul, mert a sajátját le akarom homokszóratni és festeni. Szép móka lesz. :)

21 euro, az jó ár. Anno kb ennyi volt a krómos darabja is az 535i E28-ra.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 22:56:43

@Sabc: Valszeg már sejted magad is, hogy drágább, mint a piros: 62 euró.

Ne fogadj rá nagy összegben, hogy a kereskedô be tudja szerezni neked ezeket, mert a takarólemez csak az E34 M5re jó, a fekete vég meg E24/E32/E34-re, és ezeknek ugye nem tegnap állították le a gyártását. Ha nem sikerül beszerezni, szólj, utánakérdezek, de valszeg durva ára lesz.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 23:05:35

@Sabc: Ha kilakatoltattad, emlékeztess, hogy ígértem valamit.

qualitaet 2009.06.29. 23:05:48

@Sabc:

Ha jó leszel keresek egyet;)

Nekem nincs ETK-m és (sose vót) ezért nem tudom, manapság jár-e ,de vigyázz mert én anno nagyon beszoptam mert a csavarok alá való kis U-alakú, szintén fekete alátéteket nem adták hozzá. Majd megütött a lapos gutman mert vagy még másfél hétig nem tudtam felmontírozni. (1996-ban ennyit kellett várni egy kibaszott alkatrészre a Wallisban!)
Ugye felesleges ecsetelni milyen érzés amikor megvesz az ember valamit és dísznek van a garázsban :))))))

Sabc 2009.06.29. 23:12:46

@Hrzrasn: Jó, a jövő héten úgyis megyek a Budapest Motorshoz, mert kell Kartergázszelep, nyomásszabályzó meg egy ékszíjtárcsa a dízelre, aztán jól megkérdezem ezeket. :)
Ha valamelyik nincs, akkor sikítok, köszönöm. :)

Egy kicsit témától eltérő kérdés: Mit tudsz a Dél-Afrikai BMW-kről? Valóban létezett E28 gyárilag M50-es motorral, vagy ez csak legenda?

Sabc 2009.06.29. 23:14:57

@Hrzrasn: Okés. :) Sztem nyitok neki egy blogot, ahogy majd rakódik össze, ha lesz hozzá energiám a munka és az autóösszerakás mellett. :)

Sabc 2009.06.29. 23:18:38

@qualitaet: Na, azt tényleg nem kell. A memós ülésvázaim is 1 éve megvannak, csak át kéne húzni rájuk a mostani üléspárnákat. De majd most megyek szabadságra július közepén, és akkor jól megcsinálom, a nagyklíma beépítéssel együtt. :)
Tudom, tudom, azt ne, mert szopni fogok vele... :)
De van egy variáció, amit ki akarok próbálni, ha úgy működik, akkor fasza, ha nem, akkor megy vissza a kisklíma.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.29. 23:38:52

@Sabc: Elvileg nincs átfedés, mert 87ben beszüntették az E28 gyártását, M50 meg csak 90tôl volt, gyakorlatilag viszont 90 augusztusáig gyártottak E28at Dél-Afrikában (Rosslyn). HTK szerint viszont nincs ilyen variáns. Hogy egyedi átépítés volt, könnyen lehet, de nem gyári.

Sabc 2009.06.29. 23:41:44

@Hrzrasn: Értem. Csak mert ugye E12-ők készültek E28 belsővel ott, meg injektoros E28 féle motorok is kerültek beléjük, ha jól tudom, szóval adta magát a kérdés.

Sabc 2009.06.29. 23:48:05

Na megvan, mit akartam még kérdezni: Gyárilag az első lökhárító alja volt színre fújva? Mert azt tudom, hogy volt a késő szériákon műanyag színrefújt küszöbborítás, ahol az ajtó alján is színrefújt dízlés volt, meg tán a hátsó lökös alján is kasztniszínű volt az a rész, ami nekem fekete.
De 540 volt-e telibe színre fújt első lökhárítóval?
Ez nagy dilemmám egyébként, hogy a fényezéskor majd maradjon ilyen, vagy legyen színrefújt az eleje, szerezzek rá küszöbborítást, meg fényezhető ajtódíszlécet? :)

qualitaet 2009.06.30. 00:06:30

@Sabc: "a nagyklíma beépítéssel együtt. :)
Tudom, tudom, azt ne, mert szopni fogok vele... :)"

Tudom, hogy itteni tanult barátaim nem szeretik, hogy én egy picit elfogulatlanabbul kritizálom a márkát ha úgy adódik:)
Az E32-34 klimauatomatikák üzembiztosság tekintetében nagy kalap szarok voltak egészen '92-'93-ig, utánna viszont hibátlan.
Új vagy újszerű állapotban is folyton beszart valami erre tisztán emlékszem. Általában(és persze mindig pont a negyven fokos melegben ) nem nyitott ki valamelyik oldalon (beragadt szervomotor), össze vissza fűtött, vagy nem ment a lufter, kizárólag végállásban.( PL.Apám kocsijában félévesen (!) gariban komplett vezérlőt cseréltek, kétszer (!!) is.
Ezért nagyon vigyázz milyen évjáratú bontott fűtésdobozt raksz be a klimaatomatikához mert én a régiekben meg ezt a hibát utáltam, de nagyon.
(Ettől függetlenül azért azt mondom lehetőleg cseréld a kisklimát. Én nem bírtam soha mert olyan igazi "öthúszís" optik :))

"Gyárilag az első lökhárító alja volt színre fújva? Mert azt tudom, hogy volt a késő szériákon műanyag színrefújt küszöbborítás, ahol az ajtó alján is színrefújt dízlés volt, meg tán a hátsó lökös alján is kasztniszínű volt az a rész, ami nekem fekete."

Szerintem Mod. 95-től.

Az enyém 94 áprilisi volt és még fekete.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 00:14:03

@Sabc: A tied szerintem csak részlegesen volt lakkozva, mert a teljes lökhárítólakkozás (SA341) nincs a listádban.

qualitaet 2009.06.30. 00:14:47

@qualitaet:

Az igazi az lenne ha "hatgangosítanád".(Vicc:)
Amikor az enyém után vezettem egy automatát,(főleg ha a fent említett színre fényzett évjáratút az idióta "fennakadós" adaptívval) olyan volt mint a reumás éti csiga.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 00:17:54

@Hrzrasn: De ebben nem vagyok biztos, azt tudom, hogy egy idôben fizetôs extra volt, és az E34hez mindkét féle volt (részleges és teljes lakkozás).

qualitaet 2009.06.30. 00:18:33

@Hrzrasn:

Igy van. Hűlyén is nézett ki. Akit én ismertem és ilyen kivitellel bírt az mind lefényeztette utólag a vonószem takarót és a bal ködlámpa melletti fedelet is.

Sabc 2009.06.30. 00:18:53

@qualitaet: Na, érdekes amit írsz, mert én meg azt tapasztaltam, hogy E32-őben általában majdnem mindig kifogástalan a nagyklíma, E34-ben meg majdnem mindig szar. Láttam már 86-os 735i-t hibátlanul működő nagyklímával, és 95-ös E34-et teljesen összevissza működővel.
Tehát a tervem a következő: Nagy nehézségek árán szereztem egy olyan E34 fűtésboxot, amiről egy szervomotor sincs letörve. Nemtudom mennyire tudod, de ez nagyon nehéz, szinte az összes nagyklímás E34 boxról le van törve egy-két motor. :( Na szóval van egy hibátlan box, és arra ráteszek egy E32 klímavezérlőt és ventiellenállást. Nemtudpom pontosan mikori, de egy 740-ből származik, tehát 92 utáni, az biztos. És AUC-os, ami szempont, mert van komplett AUC érzékelőm a hűtőhöz kábelezéssel együtt, tehát elvileg plug and play. :)
Na szóval ez a terv, aztán majd kiderül mi sül ki belőle. :)
De az biztos, hogy a klimaautomaatik sokkal elegánsabb, többek között ezért is szeretném. :)

Shadowbull 2009.06.30. 00:20:14

@Rocko-: "Ede állítja be übercsászárnak."

Beallitotta volna? Csak megjegyezte, hogy a BMWnek is van egy jo osszkerekhajtasi rendszere. Egy szot se szolt a terepjarasrol.

sb

qualitaet 2009.06.30. 00:20:20

@Sabc:

Az igazi az lenne ha "hatgangosítanád".(Vicc:)
Amikor az enyém után vezettem egy automatát,(főleg ha a fent említett színre fényzett évjáratút az idióta "fennakadós" adaptívval) olyan volt mint a reumás éti csiga.

Bocs, ezt természetesen Sabc-nak és nem magamnak szántam.

Sabc 2009.06.30. 00:20:41

@Hrzrasn: De akkor elvileg volt ilyen. Hol találhatok erről képet, hogy hogy nézne ki?

Shadowbull 2009.06.30. 00:21:50

@Hrzrasn: "majd ha meglesz az 507-esed, hegesztünk rá bigfoot alvázat, xDrive-val, Somogybabodon elpicsázhatsz mindenkit :)"

Au, ez fajt :)

Hamarabb tetovaltatnam a homlokomra, hogy 50Cent, minthogy szetbarmoljak egy ilyen muremeket :)

sb

Sabc 2009.06.30. 00:22:29

@qualitaet: Hát, azt biztos hogy fickósabb lenne kéziváltóval, de igazából nagyon automata párti vagyok. Berakom D-be, és a többit megoldja. Nem állatkodni van az autó, amire van, arra meg elég dinamikus így is. :)
Élvezős autónak szerintem épül majd egy E28 535i.... Tudom, hogy nem vagyok normális. :)))

Sabc 2009.06.30. 00:25:55

@Shadowbull: Az 507-es, az egy nemistudom mennyire szép autó. :)
Tömören és vulgárisan : dugnám. :))))

Sabc 2009.06.30. 00:28:09

@Shadowbull: Az megvan, hogy valamikor a 90-es évek közepe-vége felé készült pár kép egy E34 touringról, ami alatt valami ordas nagy terep kerekek voltak? Aztán kiderült, hogy a Land rover új hajtását tesztelték, hogy az alvázra rápakoltak egy E34 bódét.
Hülye kérdés, persze, hogy megvan. :)

qualitaet 2009.06.30. 01:01:32

@Sabc:

"Na, érdekes amit írsz, mert én meg azt tapasztaltam, hogy E32-őben általában majdnem mindig kifogástalan a nagyklíma, E34-ben meg majdnem mindig szar. Láttam már 86-os 735i-t hibátlanul működő nagyklímával, és 95-ös E34-et teljesen összevissza működővel."

Lehet,(egészen pontosan biztos vagyok benne, hogy azok már átestek egy-két javításon ill. mostanra szartak be.
Az én tapasztalataim tízenévvel (sőt lassan huszon!)ezelőtti esetek,akkor még gyári, bontatlan autőkkal.98-óta nics ilyenem,nyilván azóta sok víz lefolyt Dunán.

"Tehát a tervem a következő: Nagy nehézségek árán szereztem egy olyan E34 fűtésboxot, amiről egy szervomotor sincs letörve. Nemtudom mennyire tudod, de ez nagyon nehéz, szinte az összes nagyklímás E34 boxról le van törve egy-két motor. :( Na szóval van egy hibátlan box, és arra ráteszek egy E32 klímavezérlőt és ventiellenállást. Nemtudpom pontosan mikori, de egy 740-ből származik, tehát 92 utáni, az biztos."

Én segghülye vagyok a szereléshez csak használati tapasztalatom van régről. Azt persze természetesen tudom, hogy a klimavezérlő ugyanaz, meg a fűtésbox is minimális eltéréssel.

"s AUC-os, ami szempont, mert van komplett AUC érzékelőm a hűtőhöz kábelezéssel együtt, tehát elvileg plug and play. :)"

Hogy őszinte legyek, az AUC sem ért nálam anno a régiekben egy kalap szart sem. Sosem éreztem, hogy bármi is történt volna ha bekapcsoltam. Sőt akkoriban utáltam is a pollenszűrőt mert látványosan rontotta a wirkungot.(általában jól irányzott mozdulattal kibasztam a szemétbe a jót is mert úgy szászor jobban hűtött-fűtött, meg nem is igen kellett mert egyfelől nem vagyok pollenérzékeny másfelől mindig is umlufton klimáztam.

qualitaet 2009.06.30. 01:17:16

@Sabc:

"Élvezős autónak szerintem épül majd egy E28 535i.... Tudom, hogy nem vagyok normális. :)))"

Dehogynem, én kedvelem mert a kamaszkoromban ilyenben (28i) cseperedtem másfelöl ez okoz neked örömet.
Inkább arról szokj le sürgősen, hogy menthetetlen autókba borítod a pénzt.
Ugyanazt a lóvét (no meg a méregdrága időt) amiben az 535i-project volt jobban is eloszthatod next time, ha a vásárláskor sokkal többet invesztálsz az minél jobb állapotú alapba és aztán értelmszerűen hasznosabb és értelmesebb és főleg a későbbiekben élvezhető javításokra költhetsz.
Szerintem...
Amúgy meg sok sikert midegyikhez;)

qualitaet 2009.06.30. 01:26:17

@qualitaet:

"Sőt akkoriban utáltam is a pollenszűrőt"

Sőt, akkoriban a polleszűrőt IS utáltam...

Igy helyes,sorry.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 08:03:53

@Sabc: Élvezôs autónak nem E28at vennék, hanem inkább valami E36 kupét. Tudod te, mi az a keretnélküli ajtó? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 08:05:09

@qualitaet: Pont az az AUC lényege, hogy ne érezz semmit :)
Amúgy ma már az aktívszenes szûrôk a kipufogógázt is kiszûrik.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.30. 10:18:55

@Hrzrasn: Na ez az. Ha a BMW-nek lenne egy valamirevaló összkerékhajtása, az X5 még terepjáró is lehetne. ;)

@Shadowbull: "Csak megjegyezte, hogy a BMWnek is van egy jo osszkerekhajtasi rendszere."

De hát nincsen. Ha lenne, terepjárójuk is lenne. :)

Na jó, nem szopatlak tovább. :)

Shadowbull 2009.06.30. 10:25:41

@Tie: "Na jó, nem szopatlak tovább. :) "

Szerintem sajat magadat szopatod. Nem tul elvezetes, de legalabb latvanyos.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 10:58:18

@Shadowbull: Pedig ha varratsz a homlokodra egy 50cent-tetkót, elintézem, hogy zárás után beülhess a múzeumban az 507be, és tekergetheted a kormányt, meg berreghetsz egy kicsit. Na, nem?

qualitaet 2009.06.30. 11:20:37

@Hrzrasn:

"@qualitaet: Pont az az AUC lényege, hogy ne érezz semmit :)
Amúgy ma már az aktívszenes szûrôk a kipufogógázt is kiszûrik."

Akkor viszont tényleg hibátlanul ellátta a funcióját mert amikor átkapcsoltam AUC-ra valami vánszorgó IFA mögött anno, tényleg nem éreztem az égvilágon semmit, hisz ugyanúgy dőlt befelé a fekete füst továbbra is:)
Az ujabbakon, pláne a mostanin valóban működik.Nem is piszkáltam a szűröt.

Sabc 2009.06.30. 18:17:46

@qualitaet: Hát mondjuk én is kíváncsi leszek, az enyémben mit fog csinálni. :)
Ha működik, elnevezem IFA-kapcsolónak. :)

Sabc 2009.06.30. 18:52:57

A gépház jelenti:

Brit tudóscsoportunk kidolgozta a műveleti tervet a kiégett izzó problémájára. Számításaik szerint egy Janó-dob által készített DTM hátsó dob -lehetőleg ferdén felszerelve-, egy garnitúra 18 collos 3 ágú Alessio alufelni valamint a hátsó lámpák MOTIP lámpafestékkel történő lesötétítése nem segít ugyen az izzó gondján, de sokkal "rajabb" külsőt kölcsönöz a "Bömbinek".
Brit tudóscsoportunkat ezután páros lábbal rúgtuk a picsába, és 5 perc szerelés után kicseréltük az izzót. :))))))))

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 19:36:29

@Sabc: Néhány pontosítást eszközölnék.
Szintszabályzós EDC rendelhetô volt E34nél - de nem M-es futómûvel. A tieden meg ugye az van, és én az utóbbit választanám. 340/341 viszont nem volt, tehát nem lehetett külön rendelni részben/teljesen lakkozott szoknyát. Nem tudom most így hirtelen, mikortól, melyik felszereltséghez járt.

Részleges:
sportscaradvisors.com/wp-content/uploads/2008/06/e34-eurospec-m5-1993.jpg

Teljes:
www.kindel.com/bmw/album/M-Parallel%20Cropped.jpg

Én az utóbbit választanám. A képen látható Parallelspeiche 37-en is elgondolkodnék (de vigyázz, nem mind jó rá: VA: 8x18 ET20, HA 9x18 ET22). Illetve ha a keresztküllôst szereted, akkor egy Kreuzspeiche 29-et.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 19:58:43

@Tie: "De hát nincsen. Ha lenne, terepjárójuk is lenne."

Hihetetlen, hogy annyira segghülye vagy, hogy a jelek szerint huszadszorra sem bírod agyilag felfogni a különbséget egy terepre szánt, és egy közúti összkerékhajtás között.

Hogy kinek mi a "rendes", használati profiltól függ. Nekem pl az, ami 200 felett is íven tartja az autót, és képes összedolgozni a DSCvel, ugyanakkor felvisz a földúton a toszkánai nyaralómig.

Szóval játsszuk azt, hogy megtanulod, mi az a lamellás kuplung, mire jó és mi mindent tud az xDrive, aztán lehet visszajönni arcoskodni, hogy mennyire büfé vagy erôátviteli rendszerekbôl.

Néhány féltengely eltöréséért ugyanis még nem adnak mûszaki diplomát, azzal max nálatok a kocsmában lehet menôzni ;)

Sabc 2009.06.30. 20:13:23

@Hrzrasn: Köszönöm. :) Szerintem én is maradok az M-technél. Csak majd kell bele 4 gátló, de azok majd úgyis csak a fényezés utáni összerakáskor jönnek.

A képeken látható felniken nem kell gondolkodnom, már mióta megvan az autó, azóta eldöntöttem, hogy felújítás után ahogy a köznyelvben ismerik: M5 felnit kap. :) Szerintem azzal szép, és eredeti.

Fényezést meg még mindig nem döntöttem el, hogy hogy legyen, de még van pár hónapom gondolkodni bőven.

Sabc 2009.06.30. 20:15:25

@Hrzrasn: Miért van olyan érzésem, hogy amennyire ölitek Tie-al egymást itt, élőben egy találkozón legalább annyira jól eltársalognátok egész éjszaka néhány sör és sülthús mellett az összkerékhajtásokról, viszkós kuplungokról és egyéb műszaki dolgokról? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 20:26:13

@Sabc: Sorry Charlie, no sale.

Az FA-dat átküldtem, használd egészséggel.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.30. 20:29:16

@Sabc: Nem akarod megtartani az eredeti fényezést? És ha Alpinweiß lenne, mattfeketérôl lakkfeketére cserélt shadowline elmekkel? Mert olyan is van ám.

Sabc 2009.06.30. 20:32:40

@Hrzrasn: De, lehet, hogy megmarad a mostani stílus. Viszont a sterlingsilberhez ragaszkodom. :) Soha nem akartam ezüst autótm de ez így nagyon tetszik.
Fehérben nem tudom elképzelni, nekem úgy nem tetszene annyira. A dízelem, az jó fehérben, de ez nem. :)

Sabc 2009.06.30. 20:41:55

@Hrzrasn: FA-t köszönöm, válasz mail ment. :)

megint 2009.07.01. 01:20:56

Hrzrasn, azért az audi féle quattro-t nagyon ne írjuk le, volt egy összehasonlítás hegynek fel, és egyedül az allroad ment fel a nagy hóban, pedig volt ott rendes terepjáró is.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 07:07:16

@Hrzrasn: Hihetetlen, hogy mennyire semmi pillanat alatt ki lehet hozni a sodrodból marhaságokkal. ;)

Már csak a hecc kedvéért is:

Az ikszdrájv szar. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.07.01. 07:14:37

@megint: Ugye nem erre a kvadrát marhaságra gondolsz?
www.youtube.com/watch?v=0-FLbgL7KKQ

Amin a Patrol még bőven megy, akkorát fékez, hogy megálljon, hogy még bólint is a kasztni, nem is kicsit.

Persze, milyen ciki lett volna, ha a sok truvájkodás mellett egy hót suttyó hajtással fölment volna a hegyre, mint a huzat. :)

Sabc 2009.07.01. 12:03:50

@Tie: Azt mondod elvakult terepjárós, én azt mondom: Tie. :))))

w a s d 2009.07.02. 12:04:43

Amúgy az én szememben kb. ez a cult (felújítás + gyári mindenféle utólag), csak VW/Audival, és leültetve, nagy felnivel.

Sutheo 2009.11.29. 00:18:59

HAJRÁ!!!!
kiváncsi vagyok mikorra készül el és kb mennyi lesz a végösszeg, mert hasonlókról álmodom...és jó lenne tudni, mibe fog kerülni álmaim megvalósítása
süti beállítások módosítása