De miért pont ezt a fost?

  2009. június 19. - Androczi Balázs Címkék: volvo totalcar flotta 440

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

Szakmai ártalom. Amikor kiderül, mivel foglalkozom, már jön a menetrendszerű kérdés: és milyen autód van? Szerencsém van, ha laikus teszi fel, nekik a Volvo még mindig biztonság és svéd kockadizájn, de aki egy picit is konyít az autókhoz, annak jobb esetben is szánalommal vegyes meglepetésről árulkodik az arca. Sokszor csak témát váltunk – huhh, megúsztam a magyarázkodást –, de olyan is előfordult, hogy az aktuális beszélgetőpartner visszakérdezett: „Tényleg? Az a szánalmas holland fos?” Igen, az. Négy éve járok egy Volvo 440-essel, és nem vagyok tőle boldogtalan.


A presztízs maradéka: ezt a hűtőmaszkot kevesen veszik semmibe az utakon

Korábban fel sem merült, hogy kis Volvót vegyek, egyszerűen csak kellett egy új kocsi. Régebben egy 1986-os, 1,6 literes Mazda 323-ast hajtottam, és szerettem is, de 18 éves korára szitává rágta a rozsda, és minden más is kezdett szétmállani benne. Az ára többszörösét is elnyelte volna, mire úgy-ahogy rendbe hozatom. Inkább eladtam, míg volt rajta vizsga, és átmeneti megoldásként jött egy Skoda 120-as fillérekért, városban szaladgálós autónak. Eredetileg úgy volt, hogy csak néhány hónapra, míg össze nem jön a pénz valami komolyabbra, de végül vagy másfél évig keserítettük egymás életét. Közben pedig kerestem az újabb tökéletes családi autót.


Régimódi, szögletes ékforma - pont ahogy szeretem

Megfelelőt találni persze nem egyszerű, különösen azokkal a feltételekkel, amiket én állítottam magamnak. Először is az anyagiak. Az első autómat valaki egyszerűen elvitte a parkolóból, és azóta sem hozta vissza. Akkor megfogadtam, csak annyit költök járműre, amennyit nem sajnálok akár egy nap alatt elveszíteni. Félmilliónál húztam meg a határt, azt gondoltam, ennyiért már kaphatok valami használható, tíz év körüli vasat, ami néhány évig nem rohad ki alólam.


330 liter fér a csomagtartóba, de könnyen bővíthető. Még soha nem volt kevés

A legtöbben persze Swiftek közül válogattak volna – már akkor is voltak egész használható darabok ennyiért –, de nálam nem jöhetett számításba a Mi Autónk. Nem sznobériából, egyszerűen szűk lett volna. A Skoda után már igencsak elegem volt a kuporgásból, 90-120-90-es kerületméreteimhez nem árt, ha széltében is van elég hely, és ez még csak a legönzőbb elvárásom volt. Tágas autó kellett, legalább annyira, hogy a két gyerekülés vagy három felnőtt lazán beférjen hátra, és ötajtós vagy kombi, hogy ne legyen gond, ha bicikli vagy lapra szerelt bútor a szállítmány. Annál is inkább, mivel a tágabb családi körben is gyakorta látom el a kuli szerepét: ha valamit vinni kell, sokszor nekem szólnak. Suzuki kilőve. Ugyanakkor nagyon nagy kocsit sem akartam: 4,5 méter felett már kínlódás parkolóhelyet találni.


Belül is vegytiszta 80-as évek. A rádió jelenleg szabadságon

Ahhoz is ragaszkodtam, hogy valami erőteljesebb motor legyen az új kocsiban: legalább 1,6 literes és 90 lóerős. Nem vagyok versenyző alkat, de fontos volt, hogy autópályára is elég legyen a teljesítmény, városban pedig nyomatékból közlekedhessek vele, és ne csak szétforgatva jöjjön meg a motor ereje, ha épp gyorsítani kell. Mint kiderült, ez volt a legkeményebb feltétel: a magyar autópiac tele van egynégyes, 60 lóerős alapkivitelű kompakt autókkal, de akár csak ilyen közepesen erős benzinesből meglepően szegényes a választék. Ettől persze még számtalan típus szóba jöhetett volna, de itt lép be az érzelmi faktor, vagy önsorsrontás, ahogy tetszik. Egy igazi autó az én fejemben szögletes, éles, de semmiképp nem egy leszopogatott nyalóka. Talán azért, mert azon a környéken, ahol kiskoromban laktunk, egy piros egyes Golf volt a legmenőbb nyugati autó? Vagy mert kocka volt a jelem az óvodában? Ki tudja.


A kárpitokon már látszik a kor

Elsősorban japán gépben gondolkodtam a Mazda után, sőt, szívesen maradtam volna a márkánál. Hamar meg is találtam a tökéletes típust, a Mazda 323F első generációját. Elég erős, nem túl nagy, nem túl kicsi, és még formás is, legalábbis az én fogalmaim szerint. Már csak egy használható példányt kellet volna találni, de ez bő egy év keresgélés után sem sikerült. Csupa gyűrött csomagtartó-fenekű, csálé orrú, ki tudja hányszor biztosítózott, repedt szélvédőjű rémséggel találkoztam, nem ritkán szétrohadt küszöbökkel, leharcolt futóművel, fixre kitámasztott bukólámpákkal. Még így is érződött a kipróbált darabokon, hogy valaha milyen jók voltak, de ha hazaviszem valamelyiket, a gatyámat ráfizetem, mire autót faragok belőle. Egy év kellett, hogy belássam: nem ragaszkodhatok egyetlen típushoz. Már nézegettem más modelleket is, vállalva némi kompromisszumot: képbe került az ötajtós Nissan Primera, a Mitsubishi Lancer kombi, a hármas Golf, a Honda Civic szedán, a csapott hátú Opel Vectra, a Toyota Carina E és a Volvo 400-as sorozata is, mind az 1990-es évek elejéről. Egy idő után eljutottam oda, hogy ha ezek közül szembejön egy jobb állapotú példány, bármelyik megfelel.

Még vagy száz autót meg kellett néznem, mire megtaláltam ezt a lehetetlen színű, liláskék-metál 440-est. 1993 eleji, még a nagy ráncfelvarrás előttről, ami mindig jobban tetszett, mint a szétszabott arányú későbbi darabok. Nem volt hibátlan, de jó alapnak tűnt: Ausztriából hozták néhány évvel korábban; ha volt is javítva, a lemezek vonalban voltak, az illesztések stimmeltek, látható rozsda sehol, a lengéscsillapítók működtek, a motor körül minden porszáraz, a belső kopások alapján úgy 180-200 ezer kilométerrel, persze 100 ezerig visszatekert órával. A szervizben sem találtak nagyobb hibát, ahol átnézettük, ráadásul alkudni is tudtam bőségesen, így – részben alighanem türelmetlenségből – kifizettem és elhoztam. Nem érdekelt, hogy egy kissé lelakott a belső tere, bizonytalan az alapjárata és lötyögős a váltója, a Skodánál csak jobb lehet.

Sokat már az elején sem vártam a kis Volvótól. Nem igazi svéd gyártmány: a motor és a váltó Renault, az összeszerelést pedig az egykori DAF gyárban végezték Hollandiában, aminek soha nem volt igazán jó a híre. Talán épp ez az oka, hogy pozitívan csalódtam benne az együtt töltött négy év során. Igazán nagy hibája soha nem volt, bár sok kicsi annál több; megbízhatóan teszi a dolgát – igaz, nem hajtottam szét, vagy 40 ezer kilométert mentünk eddig együtt –, és alapvetően kellemes karakter. Ennyi idő alatt persze megtanultam a hibáit és megszerettem az előnyeit, így alighanem szebbnek látom, mint amilyen valójában.

A legtöbbet a kormánnyal és a motorral kínlódtam a vásárlás után. Az előbbi egyszerűen döglött: több mint négyet fordul faltól falig, és a kezdetektől félholt szervó miatt nem is jár könnyen – ez azonban megszokás kérdése, már észre sem veszem. Sokkal kellemetlenebb meglepetés volt, hogy az 1,7 literes Renault motor a francia befecskendező-rendszerrel erősen ingadozó alapjáratot produkál, amitől néha le is fullad. A márkára specializálódott szerelő csak annyit mondott, hogy típushiba, és vagy húsz forrásból fakadhat ennél a motornál, így hetekbe telne kijavítani – már ha találok valakit, aki vállalja a melót, mert ő nem. Nem erőltettem. Azóta is csúszkál az alapjárat, bár néhány hónap után sikerült ráéreznem, hogyan tudom kivédeni a lefulladást a gáz és a kuplung megfelelő ütemű használatával. A későbbi változatokba persze már Bosch injektor került, így azoknál állítólag nincs ilyen gond, de mire ezt megtudtam, már késő volt.

Mindezért a nyomatékos karakter és a hosszú áttételezésű váltó kárpótol: városban alig kell kapcsolgatni – jóformán csak a kettes és a hármas fokozatra van szükség –, és autópályán is csendes, 130-nál még bőven lehet beszélgetni. Papíron 12 másodperc körül gyorsul százra, de érzésre sokkal jobban ugrik, mint sok mai autó ugyanilyen adatokkal – valószínűleg a nyolcszelepes motor egyenletes nyomatékleadása és a mai szemmel már könnyűnek számító, 1100 kilogrammos karosszéria az oka. Jó a futómű is, gyorsan vett kanyarban is stabil marad, de nem kényelmetlenül kemény, a lassítást pedig négy tárcsafék végzi meglepően hatékonyan, igaz, még ABS nélkül.


Ha kell, egész tűrhetően viszi a 102 lóerő, de inkább nyugis karakter

A Volvo – vagy legalábbis az én példányom – Achilles-sarka az elektromos rendszer. Rendszeresen produkál kisebb, de annál kényelmetlenebb kontakthibákat: nem szól a kürt, időnként eltűnnek a szellőzőrendszer egyes fokozatai, és a rádió vezetékeit sem sikerült még kibogozni. Miután tavaly végleg elhallgatott, az ősrégi, kazettás Blaupunkt fejegységet kiszereltem, de tovább nem jutottam a probléma megoldásában: most épp a kesztyűtartóban pihen a letört Skoda 120-as váltóbot – ennyi maradt a guruló spanyolcsizmámból – és egy nagy kupac autópályamatrica-bizonylat mellett, várva a feltámadást. Az autó eddigi egyetlen váratlan leállását is egy kontakthiba okozta: mint kiderült, a benzinpumpa áramellátása akadozott egy rosszul érintkező saru miatt, de miután csodával határos módon sikerült találnunk egy szerelőt szombat délben, aki hajlandó volt kijönni – az ilyen mindig két gyerekkel és feleséggel, nyaraláshoz felmálházva történik, vidéken –, némi csiszolás után mehettünk tovább, mintha mi sem történt volna, és a hiba azóta sem jelentkezett.

Az öreg 440-es valóban nem túl jó, de két-három évig még biztosan megmarad családi autónak. Eladni nemigen érdemes – gyakorlatilag már csak gombokért lehetne –, és némi törődéssel továbbra is megfelel a célnak, kényelmesen és gyorsan eljuttat bárhová. Éjszaka pedig nyugodtan alszom: ezt nemigen viszik sehová, vagy ha mégis, biztosan megbosszulja.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr431194595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BushDoctor 2009.06.19. 19:45:01

odanézz : Kérlek hogy még közvetetten se butázz le, mert vettem magamnak a fáradtságot hogy értelmesen, személyeskedés nélkül irjam le azt amit leirtam...mindezek miatt KIKÉREM MAGAMNAK A HANGVÉTELEDET, nem őriztünk lepsényben együtt libát ha jól emlékszem.
.
Szerintem nem csak te meg a "bennfentes" barátaid (akikkel "kitárgyaltátok 60-szor") olvassák ezt a blogot, úgy gondolom ha egy új ember szerzett ezzel a linkkel infot azzal már beljebb vagyunk.
.
Igen, amúgy gondoltam, hogy az egész video fotosopp, megkövetlek mester. Mostmár belátom mennyivel jobb a bontószökevény volvo !!
.
A többit beszéld meg a jóisteneddel, akit megszólitottál a kommented elején.

válasszmásikat 2009.06.19. 19:51:18

Szép Vas, sok balesetmentes kilométert! :)

odanézz 2009.06.19. 20:05:31

@BushDoctor:

-
Nem emlékszem rá, hogy tegeztelek volna.
Sőt, ha jól emlékszem mindvégig általánosítottam, s nem személyeskedtem.
Ha ezt magadra vetted, akkor elnézést, nem ez volt a célom.

-

Hangvételedet én is kikérhetem magamnak(mindezt nagybetűk nélkül), hisz utóbbi hozzászólásod hemzseg a személyeskedésektől.

Részemről befejezve, álatalad linkelt vidót tanulmányozgasd, hallgasd amit a fickó magyaráz(angolul :) ), jól figyeld meg a lassításokat, keress rá az autók technikai adataira, s vond le a következtetést.

odanézz 2009.06.19. 20:07:10

@BushDoctor:

Bontószökevény Volvo helyett, szerintem egy modus, vagy egy Suzuki a megoldás számodra.
Hisz ezek oly' biztonságosak.

(Kérem kapcsolja ki)

apoa 2009.06.19. 20:25:39

Vajon hogyan fog egy ilyen autó átmenni a ma bejentett totál számítógépes vizsgán??
Vagy ne legyek ilyen naív? Gondolom, emelkedni fog az okos vizsgák ára.

kultúrpesszimista 2009.06.19. 20:42:14

@apoa:

Nem hallottam erről... Tudnál egy linket adni?

odanézz 2009.06.19. 21:39:34

@kultúrpesszimista:

Erről én sem hallottam, de engem is érdekelne...

nick2005 2009.06.19. 21:43:56

Először is leszögezem, hogy én soha nem vennék új autót. Legjobb 3 évesen megvenni a kocsit az új ár feléért, és 6 évesen továbbadni annak 75%-áért. Mégjobban hiszek ebben, hiszen apám éppen 2 hónapja vett egy 3 éves Fabiat 1,15 millióért, a kocsi új ára 2,5 M Ft volt, és a tulajnak sikerült 16 ezer km.-t belehajtania. Másrészt viszont a cikkből az derül ki nekem, hogy ez a Volvo egy szívás. Úgy tűnik, hogy jelenlegi gazdájánál soha nem működött jól, több problémája is van egyszerre. Szóval én nem igazán mernék vele elindulni egy hosszabb útra családdal, két gyerekkel. Nemrég volt a TC-n egy cikk, amiben valaki tanácsot kért 600 ezres családi kocsira, akkor nézegettem meg, hogy ennyiért kapni egész jó SEAT Toledot, ami 99-es évjáratú. A cikk elején felsoroltakból én biztos egy hármas Golfot, vagy egy F Astrát (bár ez nem szerepelt) vettem volna.

Gat 2009.06.19. 21:58:36

Gratulalok a cikkhez es remelhetoleg az autohoz is Androczi Ur.Szeretnenk minel tobb irast Ontol,ha mondhatom ezt tobbes szamban.Nekem tetszett,objektivnak tunik es nincs benne tul barokkos cikornya a semmirol.Csak igy tovabb!

bUddy 2009.06.19. 22:08:20

@kultúrpesszimista:
Azóta már találtam megbízhatóbb autót (értsd: lett rá pénzem), és fater is csak második kocsinak használja a svédet.

bUddy 2009.06.19. 22:10:12

Ja és egyik sem Suzuki, Opel vagy Toyota... :)

PinaBubus 2009.06.19. 22:15:12

Maradhatott volna a Mazdánál, szerintem ez így szívás :( én sajnálom

Shadowbull 2009.06.19. 22:38:17

@lacza87: szerencsere a mi ugyfeleink ugy vannak 100e euroval, mint a cikkiro 500e forinttal.

sb

bUddy 2009.06.19. 23:28:35

jé, egy shadowbull!
nagyon el van tűnve, uram :-)
nem eszünk egy csülköt valamikor?

Shadowbull 2009.06.19. 23:55:38

@bUddy: Csak szeretnek egy paran errefele, hogy eltunjek :)

Nem vagyok nagy csulokevo, de egy (ket) korso sorre mindig ra lehet venni!

sb

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.20. 00:08:16

Tetszik nekem ez a volvó.
Általában szeretem az ilyen kategóriájú autókat.

Nem túrtam még ilyenbe bele. Ez is hátsókerekes, mint a 3xx sorozat?

apoa 2009.06.20. 00:27:37

Bocs a link kétéves, elnéztem a dátumot.

Az MTV híradóban azt mondták, hogy a kihelyezett vizsgák túl jól sikerülnek(0,02% bukás), ezért a jövőben nem a vizsgabiztos, hanem számítógép dönt a vizsga sikerességéről. A NKH elnökhelyettese nyilatkozta ezt a marhaságot.

lacza87 (törölt) 2009.06.20. 07:25:40

@Shadowbull: kivétel Magyarország ha megtúrod a keresőket elég sok "családi okok miatt sürgősen eladó" és "készpénzes fizetés esetén jelentős kedvezmény" leírással találkozhatsz. de igazad van, a legtöbbnek nem tétel.

odanézz 2009.06.20. 09:07:16

@Mk412:

Nem sajnos ez az első Volvo széria ami első kerekes volt, ezt a 850-es követte.

GGG77 2009.06.20. 10:00:48

@kultúrpesszimista:
P1800 és első C70 tényleg okés, de a többi nekem nagyon nem...

Ratnet 2009.06.20. 14:52:23

Nekem ebből a 400-as szériából 480 turbo intercooler-em volt. Hááát, rigolyás kisasszony de lehet szeretni. A fentebb már megemlített típushibák tényleg jellemzőek: Kerékjárati ívek korróziója, apró elektromos hibák. Egyébiránt kényelmes, erős kis autó, sportos-különleges formavilággal.

Az igazi 'Volvo feeling' a 144-es és 244-es széria volt, esetleg a 740, 940 kaliberűek még felidézik az érzést. Aztán jött a műanyag-korszak...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 15:18:05

@kultúrpesszimista: "Korábban (15-20 éve és régebben) még nem volt olyan faktor a tervezésnél, amit a marketingben "tervezett avulásnak" hívnak."

Ez egy baromság, tervezett avultatás most sincs. Pici agyaddal elgondolkodtál már azon, hogy miért vesznek az emberek újabb és újabb autókat annak ellenére, hogy senki nem tart pisztolyt a fejükhöz? Tán csak nem azért, mert minden modellváltással erôsebb, kényelmesebb, fejlettebb, megbízhatóbb, biztonságosabb, jobb úttartású, több extrával szerelt változatot kapnak?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 15:23:50

@lacza87: "kivétel Magyarország ha megtúrod a keresőket elég sok "családi okok miatt sürgősen eladó" és "készpénzes fizetés esetén jelentős kedvezmény" leírással találkozhatsz."

De nem az újak között, hanem az erôsen lelakott öreg példányok között, amit valamelyik boyracer 3 fruttiért gereblyézett össze, aztán rádöbbent, hogy nem bírja etetni.

Használtautó-piac a gyártónak meg ugye irreleváns, nem keres rajta.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 15:27:53

@odanézz: "Bontószökevény Volvo helyett, szerintem egy modus, vagy egy Suzuki a megoldás számodra.
Hisz ezek oly' biztonságosak."

Valóban azok.

Modus:
www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Suzi:
www.euroncap.com/tests/suzuki_swift_2005/213.aspx

Legalábbis bármelyik kôkorszaki bontószökevénynél biztonságosabbak.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 15:32:47

@odanézz: "Mindenki ezt a videót hozza fel példaként, pedig sok köze nincs a valósághoz."

Pedig van. De ha ilyen baromi okos vagy, belinkelhetsz egy olyan videót, amin nem az öreg Volvo törik szarrá :DDD

Egyébként elmagyarázhatnád, professzor úr, hogy szerinted egy frontális ütközési teszten mi a "népbutítás".

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 15:39:27

@Grapee: Nem tudom neked megmondani sajnos, nem tudok interneten keresztül autót javítani :)

A szélvédô jó tipp, szerencsére ilyen kendáccsal még nem találkoztam. Mindenesetre elég vicces, hogy valaki az elektronikára panaszkodik, és közben nem szúrja ki a szemét, hogy úszik a mûszercsoport. Bár lehet, hogy azt gondolta, hogy csak izzad :)

válasszmásikat 2009.06.20. 16:12:59

@Hrzrasn:
Esetleg nem merül fel benned az, hogy amit a TV-ben látsz az nem mindig igaz?

A Modus erős autó, de nem ennyire, hogy a Volvo utascellájába is behatoljon, illetve a Volvo ennyire nem gyenge.
Valószínűleg megkeresték a Volvo leggyengébb pontját, és úgy eresztették neki a Modust, hogy a törés biztos legyen. Vagy csak egyszerűen a tévések szándékosan egy törött Volvot kerestek, hogy a törés biztos legyen.
De ezeket a videóból ugye nem venni észre...

Egy való világbeli ütközésnél a régi Volvo ugyanolyan biztonságot nyújt mint a Modus (sőt!)
Ja, és miért légzsák nélküli Volvot használtak, mikor ilyen csak a gyártás első két évében volt? Tehát légzsákosból sokkal több van a használtpiacon, de a furfangos tévések csakazértis nem olyat vettek. Mégilyet, nahát...

válasszmásikat 2009.06.20. 16:15:19

@válasszmásikat:
Ja, és az öreg Volvo még ma is sokkal biztonságosabb, mint egy "ti autótok", vagy akár egy új Opel.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 16:39:55

@válasszmásikat: "Esetleg nem merül fel benned az, hogy amit a TV-ben látsz az nem mindig igaz?"

Tudod öreg, elég nehéz lenne megcáfolni azt a tényt, hogy a Volvo szarrá tört, a Modus meg nem.

"A Modus erős autó, de nem ennyire, hogy a Volvo utascellájába is behatoljon, illetve a Volvo ennyire nem gyenge."

Pedig de. Tudod, a közben eltelt idôben fejlôdtek egy picit az autók. De erre majd rájössz magad is, ha egy Grande Punto dózerolja le az öreg Volvódat egy csattanás során.

"Valószínűleg megkeresték a Volvo leggyengébb pontját"

Ez egy ökörség, minden autón végeznek frontális töréstesztet, még átfedéseset is.

"Egy való világbeli ütközésnél a régi Volvo ugyanolyan biztonságot nyújt mint a Modus (sőt!)"

Sajnos ez egy baromság. Végy a kezedbe egy gépjármûtechnika-tankönyvet, és nézd meg, mi minden változott az idôk folyamán. Ma már kevesebb anyagból, inteligensebb anyagválasztással és karosszériageometriával, könnyebb és erôsebb kocsiszekrényeket lehet építeni.

Légbôlkapott faszságokat hordtál össze sajnos, és semmivel nem bírtad alátámasztani.

nick2005 2009.06.20. 17:27:05

@válasszmásikat: Ha finoman fogalmazok is nagy hülyeség, amit írsz? Hogy lenne egy 1992-es autó biztonságosabb, mint egy 2009-es. Az igaz, hogy valószínűleg az I-es Swiftnél biztonságosabb, de a II-es már elég masszív. Az új Opellal való hasonlítgatás meg mégnagyobb hülyeség. Melyik új Opelra gondoltál? Az Insigniát kár is említenem gondolom, mert az olyan, mintha a Badacsony motorost hasonlítanánk a Queen Mary II-höz, de még a legalapabb Corsa is nagyságrendekkel komolyabb biztonsági paraméterekkel rendelkezik, mint egy közel 20 éves Volvo.

válasszmásikat 2009.06.20. 17:46:18

@Hrzrasn:

"Légbôlkapott faszságokat hordtál össze sajnos, és semmivel nem bírtad alátámasztani. "


Igaz. Az előbb nem támasztottam alá a véleményem, de majd most:

Megkérlek, hogy gyere fel a Volvo Fórumra, és kérd meg az öreg Volvokkal rendelkező tulajokat dobálják fel azokat a képekeit amikor egy másik autó beléjük ment.

Nézd meg a képeket!

Fogsz látni olyat, hogy a '90-es Vasba belement egy 2001-es Punto. A Punto eleje MEGSEMMISÜLT, a puntós is csak azért élte túl, mert be volt kötve, és lufi durrant.
A Vasnak csak betört az egyik első lámpája.

Meg olyat is fogsz látni, hogy egy másik, szintén '90-es Vason egy Astra megkarcolta a friss fényezést mikor az belement.
Az Astra eleje pedig megtört. Pont annyira, hogy a hűtőradiátornak vége volt, így az nem a saját lábán ment haza, ellentétben a Volvoval.


Méghogy faszságokat hordtam össze!
MUHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

A kocsiszekrényekről pedig annyit, hogy már sok évtizede a Volvo bóracélból építi az autókat, igen a videóban is ilyen szerkezet volt (ma is csak prémiumautókban találsz ilyet). Ez kb négyszer erősebb mint a többi autógyártó által használt acél. Azzal, hogy a Modus, a Grande Punto, meg a "tömegnek" gyártó márkák milyen karosszériageometriát alakítanak ki, tökre független attól a ténytől, hogy az öreg Volvo még most is erősebb szerkezetileg.

Az általad említett "inteligensebb anyagválasztással és karosszériageometriával" kezdetű témáról pedig annyit, hogy azt a Volvo találta ki a '60-as évek közepén a 140-es sorozatnál (tervezetten törő, önhordó karosszéria). A többiek csak próbálnak valamit bűvészkedni, hogy az EuroNCAP nevű viccparádén kapjanak valahány csillagot.
De... ez nem az ő hibájuk. Egy vadiúj Volvo nem véletlenül drágább, mint egy vadiúj pl Opel. Az Opelben egyszerűen nincs annyi anyag (tudom régi duma, de attól még igaz), és nem törődnek annyit a biztonsággal.


Szóval a fenti állításomat továbbra is fenntartom. A videón egy "megrendezett" jelenetet látunk.


Másik, jelenkori példa a biztonságról:
Tavalyelőtt a Citroen C5 több pontot ért el az EuroNCAP frontális ütközéses tesztjén, mint az akkori Volvo V70.
Mind a ketten 5 csillagot kaptak erre az eredményre.
Viszont a C5 ülése annyira béna, hogy, ha valaki baromarcú belemegy hátulról (mondjuk kb 40km/h sebességkülönbséggel), akkor a C5-ben elöl ülők nyaka kitörik ott helyben. Érted? Meghalnak!!!!
Míg a Volvo-ban az aktív fejtámla (1998-re fejlesztették ki, akkor belerakták az új S80-ba, de 2000 óta szériatartozék minden modellben) megvédi az embereket.
Tudom elkanyarodtam az eredeti témától, de hadd kérdezzem meg:
akkor összességében melyik is a biztonságosabb autó?

válasszmásikat 2009.06.20. 17:53:53

@nick2005:

"de még a legalapabb Corsa is nagyságrendekkel komolyabb biztonsági paraméterekkel rendelkezik, mint egy közel 20 éves Volvo"

Megint csak azt tudom mondani, mint az előbb: gyere fel a Volvo Fórumra, és lásd a saját szemeddel a tényeket!

Azt nem kívánom, egyikőtöknek sem, hogy a valóságban tapasztaljátok meg mennyire erős egy 15+ éves Volvo, mert... mert nem kívánom, hogy az egészségetekkel valami történjen, még így ismeretlenül sem.

nick2005 2009.06.20. 18:45:37

@válasszmásikat: Ezeket az összehasonlításokat azonos évjáratú és azonos kategóriájú kocsiknál, lehet csak értelmesen elvégezni. Különben nincs sok értelme. Azt én is tudom, hogy a Volvók mindig élenjártak a biztonságban, ez nem is vitás, sőt sok márkát évekkel megelőztek, de egy 92-es kocsi akkor sem versenyképes egy mai autóval, még a sokkal kisebb kategóriákkal sem.
Az egyéni esetek "elemzése" sem mérvadó. Mi is ütköztünk már egy öreg Lada Nivával új VW Polo-val. A Nivának csak kisebb horpadásai lettek, a Polo elég jól megtört. De ettől függetlenül a Polo százszor biztonságosabb autó.

Ratnet 2009.06.20. 18:59:14

Nem kéne hasra esni az EuroNCAP-tól:

"A Folksam azt javasolja, hogy elsődlegesen az általuk végzett besorolást vegye figyelembe, és csak másodsorban az EuroNCAP csillagokat, a Folksam eredmények ugyanis sok esetben nem igazolják vissza a csillagok számát. Ez is mutatja, hogy a laboratóriumi tesztek nem mindig jól szimulálják a valóságos körülményeke."

(A Folksam svéd biztosító megtörtént balesetek eredményéből összeállított elemzések és statisztikák alapján végzi a vizsgálatokat.)

Erről ennyit.

Egyébiránt anno magam is 'poroltam le' a 244-esem lökhárítójáról idegen műanyagforgácsot.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 20:12:15

@válasszmásikat: "Azt nem kívánom, egyikőtöknek sem, hogy a valóságban tapasztaljátok meg mennyire erős egy 15+ éves Volvo"

Sajnos ez egy faszság. A 80as években jóval gyengébb acélokat használtak. A karosszéria átlagos szakítószilárdsága csak az elmúlt 10 év alatt bô másfélszeresére nôtt, de bizonyos modelleknél kétszeresére.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 20:18:01

@Ratnet: Nem kellenek csillagok ahhoz, hogy egyértelmûen látható legyen a fejlôdés:

E36, tangóharmonika módjára összecsukló utascella:
www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_1997/15.aspx

E90, nulla deformáció az utascellán, ütközés után normálisan nyitható ajtók:
www.euroncap.com/tests/bmw_3_series_2005/225.aspx

Na meg a Folksam sem tud szarból aranyat csinálni, egy Brilliance ott sem fog 5 csillagot kapni a büdös életben.

odanézz 2009.06.20. 20:18:07

@válasszmásikat:

Igen, pontosan erre akartam rávilágítani a jónépet.

" Ez egy megrendezett jelenet!"

Ill. mekkora esélye van, hogy egy ilyen a valóságban megtörténik?

Gyakorlatilag semmi, félátfedéses ütközés, autónként 80mérföld/órával...

Igenis népbutítás, vegyé' Modust oszt' ha egy 9-es nagyvassal frontálisan csókolózol, akkor csak leporolod magad...

Hát jóbarátaim ez nem így megy...
De majd, ha a nagyvasból csak kiszáll a sofőr leporolja magát, a modusból meg tűzoltók szabadítják ki az utasokat, akkor tessék megnézni magukat!!

Más:
valaki írta, hogy az új swift az már masszív.
Hát ez egy óriási baromság, tessék megnézni a langlovagok.hu-n 2000-es évjáratú Honda C-rv-ből minden további nélkül kiszálltak a bentülők, míg sajnos a swift II-ben meghaltak.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 20:23:08

@válasszmásikat: Hogy az S80 hogy a rákba jön ide, számomra rejtély.

De faszságok összehordása helyett megmutathatnád a 940es állítólagos "gyenge pontját", amit kihasználtak a britek.

Amúgy nem akarlak elkeseríteni, de ez egyrészt ökörség, másrészt ha valaminek van gyenge pontja, az egy fos konstrukció, mert imádkozhatsz, hogy karambolnál véletlenül ne azt találják el.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 20:29:42

@odanézz: "Ill. mekkora esélye van, hogy egy ilyen a valóságban megtörténik?"

A frontális csattanásnak? Á, tényleg semmi. Te komolyan ennyire hülye vagy?

"Gyakorlatilag semmi, félátfedéses ütközés, autónként 80mérföld/órával..."

Márpedig szinte mind átfedéses, mert épeszû ember próbálja valamilyen irányban elkerülni a csattanást. 120szal elôzni pedig tényleg nem szokott senki, ja.

"Igenis népbutítás"

Nem. A népbutítás az az, amit te csinálsz.

"vegyé' Modust"

Nem feltétlenül Modust, és nem is feltétlenül újat. Ilyet senki nem mondott.
De mindenképp valami modernebb konstrukciót, ha fontos a biztonság.

"Hát jóbarátaim ez nem így megy...
De majd, ha a nagyvasból csak kiszáll a sofőr leporolja magát,"

Álmaidban. A videón vajon miért nem így történt? :DDD

odanézz 2009.06.20. 20:37:54

@Hrzrasn:

Áhh mégvalami:

Modus gyűrődési zónája: ca. 30cm
940 gyűrődési zónája: 150cm

Namármost, valami rohadt jó érzés lehet 80mph-ról 30cm-en megállni.
Jóesetben csak a májad szakad le, roszabb esetben a nyakad is eltörik.

940-ben ha általad annyira firtatott utascella deformálódik, videón látható autót biztosan valami bontóból menekítették meg.
esetleg fenn áll annak a veszélye, hogy két autóból tákolták össze.

Ebben az esetben az anyósülésen ülő személy még mindig túléli az ütközést, míg lehet hogy a Modusban az elől ülőknek a nyakuk kitörik.

Remélem értehető volt.

odanézz 2009.06.20. 20:50:07

@Hrzrasn:

"A frontális csattanásnak? Á, tényleg semmi. Te komolyan ennyire hülye vagy?"

Személyeskedébe nem folynék bele...

"Márpedig szinte mind átfedéses, mert épeszû ember próbálja valamilyen irányban elkerülni a csattanást. 120szal elôzni pedig tényleg nem szokott senki, ja."

Na most akkor forntális vagy félátfedéses?? Döntse már el kérem!! :)


"Álmaidban. A videón vajon miért nem így történt? :DDD"

kérlek a vidóban azért nem így történt, mert érdekes módon az abban szereplő autóknak nem volt sofőrje, motorjuk sem járt, bowdenen húzták őket...

"120szal elôzni pedig tényleg nem szokott senki, ja."

Azért még mindig jókat derülök rajtad!
Van egyáltalán jogosítványod?

csatt előtt reflexből fékez az ember.
Ha hiszed, ha nem!

az autó az utolsó másodpercekben lassul a legnagyobbat, így ha 120-nál észleled, hogy ezt az előzést már nem tudod befejezni, akkor satuzol, így márpedig még mindig kb. 60Kmh-val csattansz.

Nem véletlenül végzik az EuroNcap teszteket egységesen 64kmh-val...

Fölöslegesz tudási háttér nélkül fröcsögnöd, nyugodtan vegyél új marketing fogásból létrejött, Ncap teszteken 5*-ot elért autókat, s hidd, hogy abban halhatatlan vagy, hisz nekem nem érdekem, hogy meggyőzzelek, így nem is fogom a továbbiakban ezt tenni.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.20. 21:00:05

Amúgy a 930 2009ben már baromira nem "nagyvas", sokkal inkább egy dodzsem. Ma már a legkisebb, leghitványabb Volvo is komolyabb védelmet nyújt:
www.euroncap.com/tests/volvo_c30_2007/280.aspx

Ha muszáj csattanni, akkor én a C30at választom bármelyik 15 éves lélekvesztô ellenében, köszönöm.

Ratnet 2009.06.20. 21:33:22

@odanézz: "Namármost, valami rohadt jó érzés lehet 80mph-ról 30cm-en megállni.
Jóesetben csak a májad szakad le, roszabb esetben a nyakad is eltörik."

Igen, ezt bizony sokan elfelejtik, hogy a 'modern biztonságos' autók kabinja sokkal nagyobbat lassul miután rácsuklott a gyárilag elgyengített első/hátsó nyúlvány és elporlott a műanyag.:-)
Mint például a sokcsillagos kisautók, amiknél épp csak azt nem reklámozza senki, hogy a laborban elért 'biztonságát' saját csekély súlya okozza (kisebb a tehetetlen tömeg), -ami mellesleg duplagáz, hisz amikor valós balesetben az autó lepattan valami nagyobb tereptárgyról, az utasok feje elrepül, belső szerveik meg fellapulnak a bordáikra.:-)

Ratnet 2009.06.20. 21:35:28

@Hrzrasn: Szerintem a Folksamot nem igazán érdekli a véleményed.:-)

nick2005 2009.06.20. 22:07:13

@odanézz: Én írtam a Swift II-ről, hogy masszívabb. Lehet, hogy rosszul írtam, vagy félreértető volt, de úgy gondoltam, hogy a Swift I-hez képest masszívabb az újabb Swift (mondjuk az I-esnél minden masszívabb) :)

Rocko- 2009.06.20. 22:48:49

@Ratnet: biztos sokat nyomott a latba a "kösd be az öved matrica" az véd, eléggé.


a többieknek: nem értem miért vitatkoztok még Hrzrasnnal/Edelweiss-szel, kb. mint ha falnak beszélnétek.

w a s d 2009.06.20. 23:08:19

@odanézz: Szerintem elég megnézni, hogy a Modus 30 cm- es gyűrődőzónája kibővült a Volvo utascellájával...

Shadowbull 2009.06.20. 23:40:54

@válasszmásikat:

Khmm.

"már sok évtizede a Volvo bóracélból építi az autókat, igen a videóban is ilyen szerkezet volt (ma is csak prémiumautókban találsz ilyet). Ez kb négyszer erősebb mint a többi autógyártó által használt acél."

A teljes karosszeriat nem csinaljak boracelbol, mert maceras, meg draga. Bizonyos karosszeriaelemeket igen, keresztmerevitoket, A-oszlopokat, stb. kituntetett helyeken.

Egyebkent meg mindenki hasznalja, nem csak a premiumok.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 08:46:07

@Ratnet: Bizonyos sebesség felett nemcsak az NCAPt, de bármilyen törésztesztet megbaszhatsz, professzor úr, mert a belsô szerveid nem élik túl a lassulást akkor sem, ha egy karc sem esik rajtad (a lehúzódott CRVbôl is súlyos sérülésekkel vitték be a fószert, neki valamivel több szerencséje és nagyobb autója volt).

Elég szar próbálkozás volt.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 08:51:00

@Rocko-: "biztos sokat nyomott a latba a "kösd be az öved matrica" az véd, eléggé."

Ha már ostobaságokat beszélsz, legalább tudnád, mit fikázol. A gongot pontozzák, nincs matrica. És sajnos sok barmot csak azzal lehet rábírni az öv bekötésére, ha idegesítve vannak egy kis pittyegés által. A törési tulajdonságokat tekintve nem oszt, nem szoroz, viszont életet ment a megfelelô helyzetben, ha be van kötve.

"a többieknek: nem értem miért vitatkoztok még"

Én bárkinek elismerem az igazát, ha épkézláb tényekkel tudja alátámasztani azt, és nem légbôlkapott faszságokkal, csúsztatásokkal, és mellébeszéléssel operál.

Például a mai napig nem válaszolt rá senki, hogy hol van a 940es állítólagos "gyenge pontja", amit a szemét köcsög újságírók kihasználtak. De a szarkeverés megy ezerrel.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 08:55:03

Tanulságos olvasmány a témában:

trogair.blog.hu/2008/12/13/magyarok_okosok
"Mindig remek szórakozásnak találtam az összeesküvés-elméleteket, de ezeknek nagyon nehéz olyasmit mondani, amitől kizökkennének a szerepükből. Nyomják komoly arccal a legnagyobb faszságot. Az jutott eszembe, amikor ötödikes lehettem az általánosban, az egyik szünetben Tibi barátom félrehívott és elmondta nekem, hogy miről lehet felismerni a maffia autóit. A lelkemre kötötte, hogy ne adjam tovább, mert erről csak egy páran tudnak. Mondtam, kurva kevesen tudhatnak róla Tibi, ha mi itt a suliban erről csevegünk, de erre csak annyit mondott, hogy ne olyan hangosan. Teljesen kész volt, nem tudtam elbizonytalanítani sem."

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 10:52:27

Gondolom ezek a felvételek is "manipuláltak":

S70, összenyeklô utascellával (64km/h):
mmpuk.com/Volvo_S70_1998_Front_1.wmv

az utód, S60, utascella nem megy sehova (64km/h):
mmpuk.com/Volvo_S60_2001_Front_1.wmv

A fejlôdés csak imperialista trükk, így akarnak rávenni a kapitalista népnyúzók az újautó-vásárlásra :)

Ratnet 2009.06.21. 11:00:19

@Hrzrasn:
Khm, hát nem nagysebességű ütközésről beszéltem csupán ütközésről, és a fellépő hirtelen lassulásról.
Ahogy elnézem te csak fogást keresel mindenen, (azon is amin nincs) fellengzősen okoskodsz és csúsztatsz.

Most épp nem sikerült de ha igyekszel még bepótolhatod egy másik poszt alatt.

Ratnet 2009.06.21. 11:06:39

@Hrzrasn: A Folksam bizonyára csupa idiótákból áll, hogy nem jutúbos crash videók alapján itéli meg a kocsikat és megkérdőjelezi a szent Ncap-ot. Szólj nekik, hogy te jobban értesz ehhez (is) és még sok-sok videót tudsz mutogatni ebben a témában, ha adnak egy internet elérést, meg egy irodát.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 11:11:02

@válasszmásikat: Egyrészt ugye ahogy SB is írta, a komplett bóracél karosszéria baromság, még egy F01 sem készül abból, egy autóban 20-25 különbözô szakítószilárdságú fémet használnak fel (acél: 10-15, alu: 8-10), 150Mpa-tól 1000MPa-ig. A Volvónál is:
de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:VolvoS80cutaway.jpg

Másrészt nagyon nem mindegy, hogy milyen anyagot hol használsz fel, A- és B-oszlopot, küszöböt jellemzôen 900-1000 MPa szakítószilárdságú acélból készítik, mert oldalbecsapódásnál nem nagyon van gyûrôdôzóna, meg frontálisnál sem árt ha az A-oszlop távol tartja a lábaidtól a mûszerfalat. (Kalaptartót nagyszilárdságú acélból készíteni viszont nem egy nagy ötlet.)

Harmadrészt azonos mennyiségû és minôségû anyagokból is lehet különbözôen gyûrôdô kocsiszekrényt csinálni, a varázsszót úgy hívják, hogy karosszériageometria. A geometriának (és a fejlettebb anyagoknak) köszönhetô, hogy ma már kevesebb anyagból könnyebb és erôsebb karosszériákat lehet építeni.

Akkor ki is tájékozódik a TVbôl? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 11:14:33

@Ratnet: "Khm, hát nem nagysebességű ütközésről beszéltem csupán ütközésről"

Mivel ugye nem tudod, a CRV és a Suzi mennyivel ütközött, feleslegesen linkelgeted be a képeket, és okoskodsz az NCAPvel kapcsolatban, ahol viszont minden adat ismert.

Ratnet 2009.06.21. 11:52:05

@Hrzrasn: Válaszd már külön a dolgokat: A lánglovagos linket azért tettem be, hogy jelezzem az Ncap valós helyzetekben miért nem lehet mérvadó. Például az általad is említett sebesség ugyebár. Ha jobban álnyálazod a jeles weboldalt talász még rengeteg olyan esetet, ami látszólag ellentmond a fizikának. Ezért kell a valós eseteket is vizsgálni és az innen merített tapasztalatokat mérvadóbbnak tekinteni mint a töréstesztek száraz adatait.

Amikor viszont a kisautók 'biztonságát' említettem meg ott nem sebességen volt a hangsúly hanem azon, hogy nincs lényegében gyűrődő zónájuk. 60km/h-ról sem szeretne senki 30-40 centin lelassulni nemhogy 80-100-ról. Etekintetben lehet, hogy jobb az esélye annak az 'öregautósnak' akinek rácsuklik ugyan a kaszni a térdére de nem robbannak fel a belső szervei és a csigolyája.

Más: A régi Volvokat nem kifejezetten a labortörésteszteken való megfelelőségre tervezték, hanem például, hogy kibírja amikor elkaszál egy elbambult, zuzmót majszoló rénszarvast.:-)

Sokak szerint az NCAP ma inkább már marketingtényező és az autógyártók arra gyúrnak, hogy a laborban megállja a helyét az autó. Ez azonban csak 'laborbiztonság'. Az élet sokszor nem igazolja. Ezt nem én találtam ki, hanem például a fentebb említett Folksam szakértői. (Én csupán ugyanezen a véleményen vagyok.) Innentől kezdve viszont lényegében velük állsz vitában, tehát nekik mutass fel tényeket és érveket.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 11:57:27

@Ratnet: Senki nem mondta, hogy a Folksam idiótákból áll, tanulj meg olvasni. Másrészt bármit meg lehet kérdôjelezni eltérô mérési adatok birtokában, te meg olyat ugyebár nem bírtál prezentálni. Harmadrészt, a törésteszt nem úgy mûködik, ahogy Móricka azt elképzeli (a gyártó betolja az autót a mindenható NCAP laborjába, és az majd eldönti, biztonságos-e az autó, avagy sem). Mielôtt az NCAP/ÖAMTC/ADAC megcsukná az autót, rengeteg tesztet végeznek el rajta, US-NCAP, US-LINCAP, JP-NCAP, US-LINCAP, AZT-F, AZT-R, IIHS-LS, IIHS-S, FMVSS216, FMVSS301, meg még az ördög tudja, mi mindent. Az, hogy a különbözô tesztek követelményei és pontozásai eltérôek, teljesen normális. Ezért aztán nem is lovagol senki a különbségeken, a hozzád hasonló frusztrált szerencsétleneket kivéve. (Ezért is hozzák nyilvánosságra a videókat, hogy a pontoktól függetlenül mindenki maga alkothasson véleményt, illetve lássa, hogy nem légbôlkapott az eredmény.)

És nem, az én tudásom a büdös életben nem fog felérni a karosszériatervezôkéig, de magadfajta okoskodó teherautósofôröknél mindenképpen több ismerettel rendelkezem.

Ratnet 2009.06.21. 12:16:23

@Hrzrasn: Még előítéletes is vagy...:-) Tudod a teherautósofőr az csak egy szakma amit épp űzök, és szeretem is. De nem csak ehhez értek és nem csak ez a szakmám. Magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt amikor ezalapján próbálsz érvelni és megítélni egy embert. Azt, pedig, hogy te ki vagy és mit csinálsz ( mármint azon kívül, hogy összehorgászott keresztrejtvény-műveltségeddel osztod a népet a neten fennhéjázva egy egyes bmw gúnyneve alatt), nem nagyon reklámozod.
Mi fáj ember? Kint már nem állnak szóba veled, vagy a gyakorlati tapasztalatlanságodat ellenpontozod az összelapátolt adataid közzétételével, és puszta perverzióból kötekszel a magyar pórnéppel?:-)

A te szinteden válaszolva: a magamfajta (például a neked oly fájó teharautóban is) gyakorlati/tapasztalati fölénnyel rendelkezőt, a te varázsszavaid és internetes szóharcaid, valamint technikai paraméter- és link-gyűjteményed nem igazán hatják meg.

Építs már egy autót, biciklit vagy legalább legovárat, hogy ne ok nélkül legyél ekkora öntelt gyökér.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.21. 12:22:10

Akit érdekel, itt utánaolvashat az acélfajtáknak:
www.worldautosteel.org/SteelBasics/Definitions/AutomotiveDefinitions.aspx

Az is látható, hogy pl az 1700MPa, ami a 80as években science fiction volt, ma már lassan elérhetô lesz.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.06.21. 22:47:02

www.youtube.com/watch?v=gWzqeOtlu-o&fmt=18

Páran rákérdeztek a 940 gyenge pontjára, az szerintem leginkább a hosszában beépített motor lehet. Nagyjából tudom milyen széles blokk van benne, ránézésre a Modus úgy csapódik bele, hogy pont a motor mellett megy el, ami a Volvo szempontjából nem szerencsés, a puha részeken könnyen átmegy a Renault.

Többen írták, hogy '92-es kocsi a 940, ami igaz is lehet, viszont műszakilag a 740-re épül, az meg 10 évvel öregebb konstrukció. Az S90/V90 meg a 760-ra épül, nem is lehet összehasonlítani az S80-nal, holott '98-ban mindkettő létezett.

Ettől függetlenül a 940 nem biztonságtalan, bár tény hogy egy XC60 más kategória ezen a téren.

Ciri 2009.06.22. 07:51:54

@Hrzrasn:

Megint kifogtad a szakértőket !
:)))))

kultúrpesszimista 2009.06.22. 10:14:38

@Ratnet:

Bár "csak" annyira lennének műanyagok a mai autók, mint voltak anno a 4xx Volvok!

kultúrpesszimista 2009.06.22. 10:19:55

@Hrzrasn:

Pici agyadozz a fehérmájú édesanyáddal, de ne velem. Tudtommal nem beszéltem veled így én sem korábban, és egyáltalán. És most bocs, elmegyek kezet mosni utánad...

.............
.............
.............
.............

Vissza is jöttem. Szóval, hogy a dolog érdemi részére is reflektáljak: de, van olyan, hogy tervezett avulás (és nem avultatás, mint írod). Nekem - már bocs - marketingdiplomám (is) van, tudom mit beszélek. A soraid olyan mérvű naivitást és dilettantizmusról tesznek tanúbizonyságot, amely sorok keltette szánalom és mély együttérzés visszatart attól, hogy érdemi vitát folytassak egy magadfajta kibic bekiabálóval... Na szevasz.

lacza87 (törölt) 2009.06.22. 10:41:12

@kultúrpesszimista: Autóipari szakemberek azt a hitet/tévhitet szokták támadni h az újabb autókat kevésbé tartósra tervezik és gyártják, mint a régebbieket. Egyszerűen fogalmazva sokan azt gondolják(én nem) h úgy tervezik az újabb autókat h x idő után romoljanak el, essenek szét. A marketing eszközök más terület. Azt ők sem szokták tagadni.

kultúrpesszimista 2009.06.22. 10:54:05

@lacza87:

Hidd el, ez ma egy teljesen általános trend. Legyen szó tartós fogyasztási cikkről (mosógéptől a fűnyíróig), vagy az autókról: félelmetes az a jelenség, ami ma uralkodik. A cél pont az, hogy a termékéletgörbe egy bizonyos pontján (vagy inkább: szakaszán) a főegységek felmondják a szolgálatot. A javítás, illetve a csere alulról súrolja azt az összeget, amihez egy kicsit hozzápótolva már egy újabb termék is bevállalható. És pont ez a lényeg: a vásárlók többsége nem bíbelődik a javítással, hanem cserél, még akkor is, ha erejét ez meghaladja. És akkor ne felejtsük el azt a társadalmi-pszichológiai nyomást, amelynek láthatatlan, de nem elhanyagolható hatása alatt cselekszik valaki, vagyis az új az mindig izgalmas", be lehet vágódni az ismerősöknél stb-stb. A kör be is zárul. Én pedig mindebből, köszönöm, nem kérek.

A fentieket alátámasztotta több mosógépszerelő és autószerelő ismerős is. Aki meg nem hiszi, olvassa a Népítéletet, mint látletetet a kórról, amiben élünk...

Ratnet 2009.06.22. 12:33:00

@kultúrpesszimista: Szó szerint igaz.
Az a baj sok emberrel, hogy azt sem hiszi el, amiről a saját szemével is meggyőződhet. El kell fáradni egy nagyáruházba és végigsimogatni/próbálgatni a műszaki cikkeket. Már az anyaguk is olcsóságot, minőségtelenséget sugall, külsejük többnyire igénytelen torzó a 'nagy eladhatóságnövelő formaverseny' oltárán. Azután jön a személyes tapasztalás. El nem tudnám sorolni hány 'újkori' termék esett szét használat közben a családban, hányszor vittünk/vitettünk/cseréltünk vissza (nemegyszer a megvételt követő első napon)tévét, mosógépet, sütőt, szekrényt, ágyat, szerszámgépet stb. az utóbbi 5-10 évben. Amik működnek azok is csak ideig-óráig, anyagaik silányak, törnek, s pár évesen már a feliratok is lekopnak, stb. Aki ezt nem látja az nem a földön él, nem volt soha régi műszaki cikk a birtokában vagy egyszerűen csak egy ámítható igénytelen fogyasztó. Épp ez utóbbiakra alapoznak a gyártók. Jó minőséget gyártani nem 'üzlet', hisz ami nem avul/megy tönkre azt nem kell szervízbe hordani, sokáig nem cserélik le, azaz nincs bevétel. Ez van.

Ratnet 2009.06.22. 12:47:50

@kultúrpesszimista: "Bár "csak" annyira lennének műanyagok a mai autók, mint voltak anno a 4xx Volvok!"

Bizony ebben is van valami. Még a kis 480-ason is csak
'divatból' volt rajta müanyaglökös, mögötte ott feszült a valódi fémprofil ütköző.
Egyszer mikor még 480-ast hajtottam, elémjött egy Tipo, (nénivezető nem igazán figyelt) nem túl nagy sebességgel de váratlanul koppantunk. És hát pár centi mélyen ráhajtogattam a hölgyre a Fiat 'b' oszlopának alját küszöböstől, ajtóstól. A Volvo-n csak lepattant a festék a lökösről egy tenyérnyi darabon, és kiugrott a helyéről az index-refi kombó. Számomra is hihetetlen volt.

Ennek ellenére a 244-est meg sem közelítik a 400-asok.:-)

kultúrpesszimista 2009.06.22. 13:31:26

@Ratnet:

Hát, könnyen meglehet. Nekem is 480 turbom van, de nem adnám még egy 780 (coupe) Volvoért sem. Egy 244-ért sem. :-) Pedig az összes régi Volvot szeretem, egészen a Phase I S40-esig, S60-asig bezárólag.

lacza87 (törölt) 2009.06.22. 13:31:37

@kultúrpesszimista: @Ratnet:
Műszaki cikkekkel abszolút egyetértek épp most próbáltunk szegélynyíróban motort cserélni. Megvan a 20éves hajdú-kontra 4éves Bosch mosógép is.
De azt se felejtsük el, h egy mai minden paraméterében veri a (kategóriájában megfelelő) elődjét és ugyanolyan gondoskodó használat mellett kibírja ugyanazt a futásteljesítményt.
"És akkor ne felejtsük el azt a társadalmi-pszichológiai nyomást, amelynek láthatatlan, de nem elhanyagolható hatása alatt cselekszik valaki" ez pontosan így van.

lacza87 (törölt) 2009.06.22. 14:04:42

jav.: ...egy mai AUTÓ minden...

czviklit 2009.06.22. 14:07:39

Üdv mindenkinek!
Szép ez a Volvo, bár nekem nem jönnek be a régi Volvók, de ez tetszik. Sajna ilyen korban már jönnek elő hibák, főleg ha szériahibás. Nekem van egy 22éves Mitsubishi Coltom, nagyon szeretem, mert nagyon megbízható kis kocsi. Igaz már 1 éve jönnek elő kisebb hibák, az alapjárat ing össze meg vissza, de hát ezért ne vessen meg senki egy 22éves autót. Szerintem.
Törését viszont volt szerentsétlenségem kipróbálni, bár nem az én hibámból, hát igaz ami igaz jobban bírta az új Nissan Almera a gyűrődést mint az enyém, bár az enyémnek se esett túl sok baja, motorját nem érte gáz, és a kitűnő lökhárító is szépen visszanyerte eredeti formáját, csak kissebb repedések jöttek létre, annak ellenére hogy a motorháztető azért szépet gyűrődött, de ennek ellenére hazagurultam vele.
A használtautókat meg szerintem nem szabad megvetni, főleg ha már 10éve nálad van kisebb hibákkal, én elmentem vele 2x Miskolcra meg egyszer Nyír1házára, úgy hogy én pécsi vagyok.
A Volvós témára visszakanyarodva, nagyon biztonságosak a régi Volvók is, bár nem szabad elfelejteni, hogy ha már törött egyszer az autó, akkor már a következő balesetnél mégkönnyebben préselődik.
Ez a Fifth Gear videónál számításba is jöhet, akár.
Az meg hogy a Modus gyűrődőzónája 30cm, ahoz hozzájön a másik autó gyűrődése is, már ha nem egy háznak mész neki, de akkor abban az esetben tényleg nem egészséges.
Azon összeveszni pedig, hogy most melyik a jobb vétel, használtautó vagy újautó, hülyeség, ez mindenki szíve döntése, na meg a pénztárcáé is. Én mondjuk azon a témán vagyok, hogy sose vennék új autót, mert pár év használat után már feleannyiért is meg tudom venni, de sose mond azt, hogy soha, mert lehet ha én is megtehetném, simán lehet hogy én is új autót vennék. Ki tudja? Az új Lancert szívesen megvenném most is újonnan :D , ha lenne rá pénz, bár jól megvagyok én ezzel a régi Colttal is még 1 jó, és remélem hosszú ideig, mert nem nagyon szeretnék megválni tőle. Majd megveszem mellé a Lancert :D
További szép napot mindenkinek

Ratnet 2009.06.22. 14:37:54

@lacza87: "Minden paraméterében" azért talán nem veri az új autó a régit... Lásd pl. az öreg Ladák, Volvok, Vw-k, Fordok stb. strapabíróságát, alkatrészárait. Főleg vidéken és szélsőséges körülmények közt jön elő egyébként az a sok-sok különbség, amit egyszerű használat mellett az ember nem is vizsgál egy autónál hisz eszébe sem jut. Például a 900-as Saab-om (NG) aszfalton egy álom de csak nyeszeg meg bucskázik a földutakon meg a kátyúkon, idétlenül próbálja egyengetni a modern futóművével a huplikat míg a VW T3-asom vagy a Ladám úgy hussan keresztül rajtuk mintha ott sem lennének. És ahány újabb autót próbáltam mind kelletlenkedett a kicsit is hibás útfelületeken. Gondolom ez a ma divatos 'kis rugózatlan tömeg' elmélet miatt van így.
Amúgy pedig én nem beszélek le senkit a modern autókról, hisz ízlésére és ésszerűségre hivatkozva is vehet bárki újat. Ez részben érthető.
De vezetési élményben, a maszívság érzésében, szerelhetőségben, olcsóságban, anyagaikban nekem a régi vasak jönnek be. (Meghát ugye, egy igazi öreg-autó 'buzit' egyáltalán nem érdekli mások trendi, négykerekű, marketingszagú fogyasztási cikke.:-) ) Arról nem is beszélve, hogy nem kell a régi autót használat/parkolás közben félteni, hisz nem egy 'vagyonban' utazol, csak max. pár százezres járműben. Sosem vennék többmilliós autót(főleg hitelre nem), megölné az 'élményt' az anyagiakon való aggódás.

Ratnet 2009.06.22. 14:42:10

@kultúrpesszimista: Nem kell magyaráznod, én értem meg tán legjobban a 480-as iránti 'szerelmedet'. De azért -ha még nem történt volna meg- akkor próbálj ki egy 244-est ha alkalmad adódik. Borzasztóan meggyőző vas.:-)

Shadowbull 2009.06.22. 14:47:58

@kultúrpesszimista:

"Hidd el, ez ma egy teljesen általános trend."

Lehet, de nem az autoiparban.

" A cél pont az, hogy a termékéletgörbe egy bizonyos pontján (vagy inkább: szakaszán) a főegységek felmondják a szolgálatot."

Ezt meg egy hajszaritonal is nehezen tudom elkepzelni, autoknal pedig egyaltalan nem is lehet ilyet csinalni. Meg ha akarnanak sem, de nem is akarnak.

sb

lacza87 (törölt) 2009.06.22. 14:55:48

@Ratnet: Mondom én próbálom az agymban szétválasztani a marketing eszközökkel való avultatást és műszaki eszközökkel történő "avultatást" már amennyire lehetsége sés van értelme. Nekünk is régi van bár nem olyan szerethető kultikus vas mint a Volvo. Egy áldott emlékű öreg bácsitól örököltük. Nagyon vigyázott rá, nem sokat használta (mint ahogy régebben ez általánosabb is volt, ezt s efelejtsük), mi is igyekszünk ennek megfelelően jól műxik. Sztem ilyen mértékű használatot ennyi ideig egy új is bír. Most abba ne menjünk bele, h ilyen használathoz megéri-e az új. (Döntően nem.)
Azért azon h a T3 meg Lada lenyomja rossz útom a Saab 900-at nem lepődnék meg ugyanis fontos szempont volt a tervezésnél, bár a télen zúzalékkal felszórt skandináv utak is...

Ratnet 2009.06.22. 15:19:45

@lacza87: "Azért azon h a T3 meg Lada lenyomja rossz útom a Saab 900-at nem lepődnék meg ugyanis fontos szempont volt a tervezésnél, bár a télen zúzalékkal felszórt skandináv utak is..."

Juj, ezt a mondatot most hogy értelmezzem? Meglepődnél vagy nem?

Részemről engem nem lep meg, hogy a Lada (és hasonló kortársai) rossz úton bármilyen átlagos mai személyautót nevetve otthagy. A T3-nál pedig valóban fontos szempont volt az enyhe terepjáróképesség (nemcsak a Synchro-nál). Asszem erről vannak videók is a neten. A T4 sajnos már más tészta. Jól megy de terepen sajnálom ütni.:-) A Saab-ban meg már szinte nekem fáj amíg ledöcögök vele a főútig. Az asszony -amikor ő vezeti- elnézést is kér tőle...:-)

lacza87 (törölt) 2009.06.22. 15:52:14

Na bocsi túl nyakatekert lett. Nem lepődnék meg rajta ez a lényeg. Mert a Lada fútóművét (és sok mást) átalakítottak a rosszabb utakhoz, T3 meg ugye munkaautó. Saab 900-nál meg nyilván sokkal jobb utakra terveztek ezért nem meglepő. Csak annyi kétség bennem is felmerült h északon kőzúzalékkal szórják az utakat, ami eléggé a rossz út fogalma. De aztán lehet h különböző piacokra kicist eltérő futóművet alkalmaznak. ezektalálgatások.

Ratnet 2009.06.22. 16:30:22

@lacza87: És láss csodát, a Svédek is használnak Ladákat.:-) Egyébként anno (10 éve) anyámék jártak kint és mesélték, hogy az ottaniak a hétköznapokban simán a régi vasakat (pl: 244, 740 stb.) használták ütni-vágni. Nincs feltűnési viszketegségük pedig ott áll a garázsukban az új autó is. Valószínüleg a praktikumot előtérbe helyezik.:-)
A T3 'munkaautó' igen, (bár családi és kemping verzió is van) de akkor ugyanezt a strapabíróságot tudnia kéne például a Pug Partnernek vagy Nissan Vanette-nek is, mégis mintha ezek picit 'gyöngécskébb' gyártmányok lennének.:-)

A kőzuzalék nem a legroszabb ami egy falun az autót érheti. Sőt, mifelénk sokan örülnének a -legalább- kőzuzalékos utcácskáknak.:-)

lacza87 (törölt) 2009.06.22. 17:45:02

@Ratnet: A téli sózás helyetti kőzúzalékot mondtam.
"A kőzuzalék nem a legroszabb ami egy falun az autót érheti. Sőt, mifelénk sokan örülnének a -legalább- kőzuzalékos utcácskáknak.:-) "
1 akkor már érted miért nem jó szar úton a Saab 900-ad
2 minden útviszonyhoz olyan autó kell ami megbirkózik vele.
Skandináv autóhasználati szokásokba pedig nem megyek bele, nem ismerem annyira.
Egy hétig voltam Dániában ott egy paraszt meg az otthon könyvelgető feleségénél laktunk, akik ottani vzonylatban ugye nem gazdagok. egy cca.10éves
Volvo kombival nyomultunk (akkor még nem voltam ilyen autómániás nem tudom a típust) meg volt egy nagyon régi másik Volvo is . Másik osztálytársamnak viszont régi Ferrarit mutogatott a család. Nagyon kiterjedt veterán és youngtimer kultúrájuk van.

Ratnet 2009.06.22. 19:41:10

@lacza87: Igen, ők teljesen más vérmérséklet és értékrend mint mi.

kultúrpesszimista 2009.06.23. 07:25:24

@Shadowbull:

De, az autóiparban is, sajnos. Ez tény. Konzultálj hozzáértő tulajdonosokkal és szervizvezetőkkel.

Ami a hajszárítókat és egyebeket illeti: teljesen mindegy, hogy te, Shadowbull mit vélelmezel vagy mit tudsz elképzelni. Attól még a tény tény marad, jobb ezzel szembesülni mielőbb.

Shadowbull 2009.06.23. 08:02:43

@kultúrpesszimista: "Konzultálj hozzáértő tulajdonosokkal és szervizvezetőkkel."

Nyihihi :))

sb

Shadowbull 2009.06.23. 08:05:56

@kultúrpesszimista: "Attól még a tény tény marad, jobb ezzel szembesülni mielőbb. "

Ugye ezt a marketingdiplomaddal felvertezve irod?

:)))))))

sb

kultúrpesszimista 2009.06.23. 09:12:18

@Shadowbull:

Eddig csak ostobának, a másoknak evidens tapasztalatokat hozott szűklátókörűséged okán mellőző embernek gondoltalak, de most a rosszindulatodról is tanúbizonyságot tettél. Nyakig süllyedtél a magyar fertőben, amelytől viszolygok. Fúj. További jót.

Shadowbull 2009.06.23. 09:28:49

@kultúrpesszimista:

Papa, semmi masra nem vagy kepes, mint visszabofogni az osszes urban legendet, ami az autoiparral kapcsolatban a magukat nagyon okosnak es tapasztaltnak kepzelo tulajdonosok es szervizesek kozott terjed. Persze kello magabiztossaggal, es nagy arccal, ahogy kell, kozben lovesed sincs az egesz temarol.

Ne zavarjon, hogy az autoiparban NINCS tervezett avultatas, soha nem cel hogy egy alkatresz/reszegyseg adott ido utan BIZTOSAN meghibasodjon.

A cel mindig az, hogy egy alkatresz/reszegyseg teljesitse az elvart MINIMALIS elettartamot/ciklusszamot/uzemorat.

Ez az elvaras szor a kulonbozo gyarak kozott, ez termeszetes.

Az se zavarjon, hogy az olyan valtozo terhelesnek kitett, a hasznalati profilokban oriasi szorast mutato komplex berendezeseknel, mint pl. az auto, nem is lehetseges a tervezett tonkremenetel megvalositasa.

De gyanitom, hogy egy hajszaritonal sem. Ott is olyan valtozo korulmenyek vannak a mukodes kozben, hogy lehetetlen pontosan beloni, mikor romoljanak el.

Tervezett tonkremenetelt maximum primitiven egyszeru, mindig ugyanolyan terhelest kapo dolgoknal tudok elkepzelni, de peldat nehezen mondanek. Meg egy villanykorte is ezerfelekeppen hasznalhato.

sb

Shadowbull 2009.06.23. 09:36:36

@kultúrpesszimista: "de most a rosszindulatodról is tanúbizonyságot tettél."

Nincs bennem semmifele rosszindulat. Eppen te tamasztottad ala fentebb a velemenyed azzal, hogy te csak tudod, marketingdiplomad (is) van. En csak rakerdeztem, hogy az ominozus kijelentesedet is arra alapozod-e.


sb

kultúrpesszimista 2009.06.23. 14:47:26

@Shadowbull:

Bár elhatároztam, hogy egy magadfajta oktalannal nem állok többet szóba, de hátha nem vagy reménytelen eset és okulsz...

Íme:

szivatos.blog.hu/2009/06/23/hamar_tonkremegy_benne_az_elektronika

És egy jellemző autós népítélet a sokmillióból:

totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=46238

És itt vége.

Shadowbull 2009.06.23. 15:31:27

@kultúrpesszimista: Nem hiszem, hogy ra lennek szorulva, hogy kioktass arrol, mi hogyan mukodik az autoiparban.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.06.25. 19:59:49

@kultúrpesszimista: Mi a faszomat akarsz azzal, hogy beszart egy alsópolcos Hotpoint hûtôszekrény? Jóhogy nem a 20 éves Szaratovoddal jössz, és ebbôl akarsz következtetéseket vonni a teljes iparra nézve. Beszart az olcsó fos? Micsoda meglepetés. Tetszettek volna Electrolux / Bosch / Siemens / Whirlpool cuccot venni.

Ja, hogy az drága? Szerinted vajon miért, Einstein?

kultúrpesszimista 2009.06.26. 13:26:37

@Hrzrasn:

Nézd, azzal, ha valaki szellemi herélt, én nem tudok és nem is akarok mit kezdeni. Olvass vissza, fuss neki mégegyszer és talán sikerülni fog befogadni mindazt, amiről diskuráltunk. A fogyasztói világ tendenciáiról volt szó, a műszaki termékek tartósságáról, arról, hogy pl. se egy hűtő, se egy autó nem nyújta azt (mégpedig szándékoltan nem, s nem azért, mert a technikai nívó ezt nem engedné meg), amit - tartósságban! - nyújtani tudott 20-30 éve, vagy még régebben. Ennyi. Ezért raktam be a linket. És hogy okosodj: sem a Bosch, sem az Aeg, sem a Siemens nem német már, Törökországban szerelik össze. Meg másutt. Ha már itt tartunk, egy gyártó maradt, amit érdemes venni, igaz, horroráron: Miele. Német tervezés, német alkatrészek, német gyártás, 20 év szavatolt élettartam. Pont.

kaqxar 2009.07.31. 12:48:22

@kultúrpesszimista:

"És hogy okosodj: sem a Bosch, sem az Aeg, sem a Siemens nem német már, Törökországban szerelik össze. Meg másutt. Ha már itt tartunk, egy gyártó maradt, amit érdemes venni, igaz, horroráron: Miele. Német tervezés, német alkatrészek, német gyártás, 20 év szavatolt élettartam. Pont."

hehe. tipikusan az az ember vagy, aki részinformációkkal rendelkezik, azt pedig kiegészíti saját elképzeléseivel. úgy tűnik a fenti vitából, hogy az autóiparral is így vagy, de a háztartási gépekkel tuti. Gyakorlatilag csúsztatásokat, vagy féligazságokat írtál.

egész sokáig bírtad kultúráltan a vitát, ez tetszik nekem. egy gondolat a végére. vedd a fáradtságot utánanézni a dolgoknak. csak ez után érvelj velük. ja meg érteni sem árt a dologhoz egy picit. ezért nem kapcsolódok be a vitába én sem az autókról.

kultúrpesszimista 2009.08.03. 09:48:10

@kaqxar:

"tipikusan az az ember vagy, aki részinformációkkal rendelkezik, azt pedig kiegészíti saját elképzeléseivel."

Miért is?

"úgy tűnik a fenti vitából, hogy az autóiparral is így vagy, de a háztartási gépekkel tuti. Gyakorlatilag csúsztatásokat, vagy féligazságokat írtál."

Hát persze. Szerintem inkább neked kellene informálódni, okulni (nem szégyen az), mielőtt kioktatsz. Nem egy és nem is kettő szakemberrel (!) beszéltem, akik - egymást nem ismerve - állították ugyanazt a háztartási gépekről. És ami az autóipart illeti, ott sem úgy világosodtam meg, mint Descartes az álmaiban, hanem egymást nem ismerő szakemberek, szerelők és nem utolsó sorban saját, elidegeníthetetlen tapasztalatom alapján állítom azt, amit.

"egész sokáig bírtad kultúráltan a vitát, ez tetszik nekem."

Ez igazán kedves tőled, de igazság szerint nem szorulok senkinek a visszajelzésére a hozzászólásaim/vitamódszerem tartalmát és stílusát tekintve, leszámítva, ha érdemi a vita.

"vedd a fáradtságot utánanézni a dolgoknak."

Én aztán veszem, mindig is tettem. Nem szokásom bornírt előítéletekre alapozva vitatkozni. Tények és szubjektív tapasztalat - ez épp elég...

olleeee 2009.08.03. 22:03:45

hasznaltkocsit tervezek venni 1. autonak es ilyneket is nezegettem. kossz Balazs h kicsit segitettel. :)

kaqxar 2009.08.16. 23:20:30

@kultúrpesszimista:
szakemberekkel (?) beszéltél, nem is egyel. jó.
akkor vegyük végig. sem az aeg sem a siemens sem a bosch nem török (ráadásul a siemens meg a bosch ugyanaz a cég, ugyanazok a termékek különböző címkével - ezért is nevezik bosch siemens csoportnak). van üzemük (aegnek nincs) törökországban, de nem törökök. német minőséget követelnek a gyáraikban. mert német a vezetés
a miele meg. 20 év szavatolt élettartam? tényleg? olvass már utána!
ha vetted volna a fáradtságot megnézni a cégek honlapjait, a fenti infokat mindenféle hozzáértés nélkül megtaláltad volna.
ennyit a fúú én mindennek utánanézek hozzáállásodról.

VasV 2013.06.09. 21:55:55

A Volvo vs. Modus vitához lenne egy észrevételem:

Bár régi vita volt, de nem tudom, hogy észrevettetek-e valamit?

A Volvoból ki volt szedve a motor!
NEM VOLT BENNE MOTOR!!!

Ez egy megrendezett ütközés volt.

Ha lett volna benne motor, akkor mi maradt volna a Modusból?

Egy motor eléggé nehéz, és ez jelentősen megváltoztatta a megrendezett ütközést!
A Volvo így igazságtalan hátrányba került...
süti beállítások módosítása