Rizsrakétát adjatok

  2008. július 11. - Androczi Balázs Címkék: mazda 323 autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

Mind zörög belül, rozsdásodik mindenütt, és nyeli a pénzt vég nélkül. A igazi 80-as évekbeli japán autók mégis úgy vonzanak, mint éjjeli lepkét a százas izzó. Vennem kellene egyet, mielőtt végleg ki nem pusztulnak, azaz hamar.

 

Önveszélyes megszállottságom persze nem magától keletkezett. Egész pontosan 2001-ig szokványos, közhelyekben gondolkodó autóbuziként üzemeltem: a francia kocsikat a stílusukért, az olaszokat a sportos kiállásukért, a németeket robusztus elnyűhetetlenségükért, a briteket keresetlen eleganciájukért csodáltam, a Trabantomat meg azért szerettem, mert elvitt akárhová. A japánokat meg nem becsültem sokra.

 

A Trabantot viszont egy kellemesen langyos nyári estén hiába kerestem a parkolóban, valaki elvitte, és alighanem darabokra szedte. Kellett egy másik autó, és ekkor lett a Mazda családtag. Egy svájci származású, 1986-os, ezüst színű, BF sorozatú 323-as volt, öt ajtóval, 1,6 literes motorral, képtelenül rövid áttételezésű váltóval, puha futóművel és 155-ös virsli gumikkal, de most is visszasírom annak ellenére, hogy az ára többszörösét költöttem rá az együtt töltött bő három év alatt, és még ugyanannyit költhettem volna rá, ha egyben akarom tartani.

Korábban nemigen értékeltem a japán autókat, akkortájt még kevésbé volt erős a mai nimbuszuk, vagy csak nem jutott el hozzám a kollektíva üzenete. Ezt is csaknem véletlenül vettem: egy rokonom mutatta egy hírdetési újságban, akinek szintén 323-asa volt – még az előző, BD sorozatból – és nagyon meg volt elégedve vele, bár abban is több volt már a rozsda, mint a tiszta fém. Elmentünk, megnéztük, megvettük. Az első év nagyobb problémák nélkül zajlott, utána viszont 3-4 havonta elromlott benne valami, és 60-80 ezrenként vitte a pénzt.

Cseréltünk benne motorelektronikát, főrelét, gyújtáskábel-készletet és generátort, később pedig elment a váltóból a kettes szinkronja, tönkrementek a zárak, összeült a hátsó futómű, de ami a legrosszabb, a karosszéria rettentő sebességgel adta át magát az enyészetnek, és nem találtam olyan karosszériást, aki emberi áron elvállalta volna a küszöb és a hátsó sárvédőívek javítását. Azóta azt is megtudtam, miért: ezeknek az autóknak a karosszériáját még nem galvanizálták, ezért a papírvékony lemezt sokszor már a festék alatt enni kezdi a rozsda. Egy ujjnyi kis folt sokszor tenyérnyi javítanivalót jelent. Nem csoda, hogy a szakik mind menekülőre fogták. Az autó talpra állítása képtelen feladatnak látszott, így inkább fillérekért túladtam rajta.

A történetnek itt vége is lehetne, de azt a jellegzetes hangulatot azóta is keresem: abban az autóban olyan érzésem volt, hogy minden jól működik, ameddig működhet egyáltalán, annak ellenére, hogy az egész szerkezet látszólag minden pillanatban atomjaira akart hullani. A legmélyebb nyomot az indexkapcsolóról hagyta bennem: ennyire egyértelműen, finoman és határozottan működő kezelőszerv új autóban is ritka, ez meg 18 éve tette a dolgát minden nap. Apróság, de az ilyenek fogják meg az embert igazán.

Ezért van, hogy egy-egy ilyen élemedett korú, jobb állapotú öreg japán csodát soha nem mulasztanék el megcsodálni az utcán – az asszony sosem érti, mit nézek már megint azon a koszos vén vason – és még mindig az alkalmat lesem, hogyan szerezhetnék valami hasonlót. Időről időre ránézek a hasznaltauto.hu-ra, és eddig úgy látszott, bőven van választék, de mostanra mintha kezdenének elfogyni a jobb állagú példányok.

Vágyaim első számú tárgya ma is elsősorban a szögletes 323-asok első generációja, lehetőleg a legnagyobb, 1,6 literes, injektoros benzinmotorral, ez repítette igazán könnyedén a 935 kilós testet. És persze elsősorban csapott hátú karosszériával. A szedán sosem tetszett annyira, ennek az autónak valahogy esetlenül áll a puttony. Pedig most az egyetlen, ami egyébként maradéktalanul tetszene, éppen ilyen.

Piros, 1986-os 323-as, az erősebbik, 105 lovas egyhatossal, 249 ezerért. Igaz, ezeken nincsen katalizátor, mint a 20 lóval gyengébb svájci importpéldányokon, de valószínűleg amúgy sem ezzel járnék nap mint nap, dugdosnám a csámcsogó korrózió elől és csak néha venném elő, így ettől még nem lennének álmatlan éjszakáim. A szokott helyen, a hátsó ív felett persze ez is megindult már, de talán még menthető, és a modern alufelnik helyére is lehetne szerezni egy gyári garnitúrát. Csak ne lenne ilyen szerencsétlen formája.

 

A többi eladó példány más kompromisszumokat tartogat. Van itt egy turbós, összkerék-hajtású darab is, az utolsó gyártási évből, 1990-ből. Mindig izgatott, bár a komplikált csúcstechnikát formába hozni, és rendben tartani még nagyobb kihívás lehet. 260 ezerért nem is várhatok csodákat, már a képeken is elég kopottasnak néz ki, a motorháztető illeszkedése egy korábbi törés ügyetlen javítására is utalhat, a küszöbspoiler pedig eltakarja a jellegzetes rothadási pontokat. Ráadásul Debrecenben van, aligha lesz időm mostanság megnézni.

 

Vagy például itt ez a késői háromajtós, 1.5-ös motorral. Gyengébb ugyan, mint szeretném, csupán 75 lóerős, de látható rozsda nélkül, friss vizsgával, látszólag szépen karbantartva, 270-ért. Igaz, kereskedésben árulják, és ez is debreceni, de így talán mégis le kellene ruccanni egy szombat délelőtt, két autóért talán megérné.

 

Talán útba ejthetném ezt az 1988-as, szürke példányt is Kecskeméten. A teljesítmény-adat szerint ez is turbós, és ahogy nézem, törődtek is vele: több helyen látszik a lakatosok által használt védőfesték nyoma, alighanem csak fényeztetni kellene. Jó kiindulási alap, bár 365 ezer forintot kérnek érte, ami pillanatnyilag meghaladja a régi japán autó vásárlására fordítható keretemet.

 

Álmodozni persze összeghatároktól függetlenül lehet. Meg is találom a végső megoldást: egy láthatóan karbantartott első sorozatú turbót, fehér ATS felniken. Az a változat, amelyből annak idején gyári rali-versenygépet is épített a Mazda. Igaz, az idén lejár a vizsgája, és a belső térből ítélve versenyautónak használták, de így is ez kellene, nagyon. Persze ha akadna most felesleges 600 ezer forintom.

 

Lesz is egyszer, de úgy néz ki, nem most. A filléreinkre jelenleg másutt van szükség: a család nyaralni megy, a gyerekek mindenféle nyári táborba, a feleségem egy új teleobjektívért rágja a fülem, és a családi autó is rég járt már szervizben, így az újabb rízsrakétámra még várnom kell – remélem, egy-két évig még ellenállnak a korrózió heves támadásainak.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr25563325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.11. 15:41:25

De gyártottak ám a japánok régebben is szépet, ott van a Datsun 240Z a 70-es évekből ami a valaha gyártott legszebb sportkupék egyike...sőőőt...:)

Meg most adott nekünk a Nissan új GTR-t, ami gondolkozás nélkül kéne...na nem a Hacsi helyett, hanem mellé :))))

w a s d 2008.07.11. 15:41:48

@GYUSZI BACSI:
Olyan nagyon nem néztem meg, csak maga a típus, ami tetszik (ugyanígy a 83 előtti RWD Corollák meg az öreg ( upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/16/Mitsubishi_Colt_Cambridge.JPG/800px-Mitsubishi_Colt_Cambridge.JPG ) Coltok). Viszont megvenni egyiket sem merném. Egyel újabb generációjú változataikat már talán.

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.11. 15:45:39

a 83 előtti hátsókerekes corollák csúnyák is meg gyengék is :)) Akkor inkább az azelőtti széria, a TE2x...na az oldszkúl és alámegy az AE86 hajtáslánca motorostól mindenestől...úgy nem szar :P

StationW 2008.07.11. 15:57:04

Baszki, írnék valamit, de asszem abszolút elfogult vagyok...:)))

Öreg japán? Jóhogy!

Ezt a miből hogyan mászol ki dolgot meg hagyjuk sztem. Ma az van, hogy alapesetben a delikvens merev fejjel nyomja a féket, és imádkozik az ABS-hez, azt passz. Meggyőződésem, hogy a régi gépek tulajainak több közük van a vezetéshez, mert egyszerűen szükségük van a tudásra, mert nem ótómata vakarja a töküket is...

Sam8888 2008.07.11. 16:02:15

Walaki · www.drifter.hu 2008.07.11. 15:45:39

Egyetlenegy darab van a használtautón szép állapotban... Kár, hogy nincsen pénzem. :(
www.hasznaltauto.hu/1453851_toyota_corolla_1981

Egyébként a Te hacsidnak nincsen blogja?

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.11. 16:06:55

Nincs, bár rágják a fülemet, hogy csináljak már :DDD

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.11. 16:34:52

Ezt a rom-roncs kérdést élőben volt szerencsém tisztázni RT-val. Igaza van annyiból is, hogy úgyis legtöbbször a tesztautóval járkálnak (hiszen ez a lényege ugye egy tesztnek), így ha nem is felesleges saját kocsi, de lehet valami szerelemből megvett rozsdakupac. Havonta 2-3 hétvégére tökéletesen elég, annyit ki is bír. Másrészt van ellenpélda is, aki nem tesztelő, de az meg "rendes" autóval is jár.

Topper Harley 2008.07.11. 16:36:51

amibe én nagyon beleszerettem annó, az egy Nissan Silvia volt! 1.8 Turbó ...narancsszínű, gyári aluval hmmm.. az volt a tuti ...de a valóság és a racionalitás szürke bolygóján maradtam és vettem egy Tipo-t, aminek annyi baja volt, hogy csak na! :-) ...gyorsan megszabadultam tőle..

cs · http://csakcs 2008.07.11. 16:50:39

"olcso" jatek hulye gyerekeknek

AP (törölt) 2008.07.11. 16:55:26

az a fehér felnis 323 nagyon ott van

Gab. 2008.07.11. 17:06:12

Nekem egy '90-es évjáratú Nissan Bluebird-m volt.2 literes,a dolog érdekessége pedig,hogy 8 gyertya volt benne.Bagóért vettem,amolyan csapatós autónak tartottam.Imádtam.Lazán 200 felett ment,és minden műszer olyan pontos volt benne,mint a Rolex.Még tízenakárhányévesen is.A futómű már hagyott kívánnivalót maga után,180 felett néha szitált a hátulja.De a feeling az utánozhatatlan volt.Manapság is nagy ccm-is autoval járok,de a régebbi Japók böven odacsapnak a mai hasonlo ccm-is autoknak.De sztem ez majdnem minden autora igaz...A régebbi 100 lóerő az nem olyan mint a mai 100 lóerő.Sokkal jobbak voltak...

Iceman · http://www.e34club.hu 2008.07.11. 17:13:35

Nem vagyok Japó gép párti, de van 1 - 2 kocsi amit szívesen bevállalnék:

1. Hacsi
2. 200 SX
3. Rx-7 Bármelyik genes.
4. 95' Supra

Valahogy a Skyline nem tetszik(ezért kövezés lesz tudom!!!)

Csak hát itthon jó állapotban örvendőt pfff.

A nagy álmom 1 teljesen felújított BMW e28 vagy e24!!!!

GGG77 2008.07.11. 17:18:38

CRX. De az nagyon...

qualitaet 2008.07.11. 17:19:43

Az NDK-s nagymenők mind 323-assal szúrták,csak az eggyel korábbi, szögletessel.
Úgy feszítettek benne Ost Berlinben, mint egy Porschéban:)
Mindegyik ezüst vagy halványzöld-metál volt.

Leegor 2008.07.11. 17:26:20

Én inkább magamban tartom a véleményem, csak sértődés lenne belőle.
Egyébként a korabeli Mercikkel kapcsolatban érzek hasonlókat. Kéne, nagyon kéne, de haldokló roncs mindegyik, a fenti Mazdákkal egyetemben.
Japán autóm meg nem volt, nincs, és soha nem is lesz.

munga 2008.07.11. 17:49:17

Nyílván egyértelmű, hogy egy 80as évekbeli autó nem lehet hibátlan, teljesen mindegy milyen gyártmány.
Ugyhogy,aki ezzel érvel...Nem teljesen logikus.Költeni minden régi kocsira lehet
Néhány ember érzelmi alapon vesz ilyen autókat, de legtöbben csak az anyagi helyzetük miatt.Van még az a kategória aki bebeszéli magának : hogy ez álmai autója.
Ha ez akkora business volna, senki nem venne új autót.Mindennek megvan a buktatója

SsPL71 2008.07.11. 17:52:19

Sam8888: az a kép amit beszúrtál, még véletlen sem tükrözi azt amit próbáltam mondani a mai légzsákos és nem 600kg-os kocsikról.

A régi suzuki swift-ben nagy részükben nem nagyon van se anyag se légzsák.
Jó, hogy nem egy matiz vs hummer ütközést linkeltél be. És a régi suzuki stift már nem számít abban az értelemben mai autónak mire én gondoltam. Tudnék én is keresni, találni biztos olyan képet vagy bizonyítékot ami ilyen szélsőségesen kihozza a különbséget.

SsPL71 2008.07.11. 17:56:08

munga: ott a pont

japánmerci 2008.07.11. 18:00:02

Beteges ha valaki ilyenekhez vonzodik.
Rohad, nem biztonságos, beszarik = japán.

csiky944 2008.07.11. 18:02:25

muszáj állandóan utálotoskodni bazz???egy hülye elkezdi,azt a többi megy utána

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.11. 18:11:15

japánmerci: gratulálok az éleslátásodhoz.

japánmerci 2008.07.11. 18:14:04

stritsta: köszönöm, csak leszürtem amit olvastam.

SsPL71 2008.07.11. 18:19:31

Ha valaki egy Datsun 280ZX-et vesz az megértem, de hogy ilyen kocka rozsdakupacokra gerjed valaki és még azután, hogy leírja mennyit szívott vele, még ezután is ezt isteníti azt nem értem meg.
Ha valaki egyszer belelép a szarba akkor ha van egy is esze akkor ugyanabba a szarba már nem lép bele.

AP (törölt) 2008.07.11. 18:33:48

"Ezért van, hogy egy-egy ilyen élemedett korú, jobb állapotú öreg japán csodát soha nem mulasztanék el megcsodálni az utcán – az asszony sosem érti, mit nézek már megint azon a koszos vén vason"

Rengeteg válásnak volt már ez a kiváltó oka, előzd meg a bajt!

Zoli 2008.07.11. 18:37:38

Nekünk van egy 84-es Tercelünk. Na annak se volt semmi komoly baja. Már 6 éve van nálunk. CSak üzemanyagproblémák voltak a benzinsztűrő miatt. Gyorsan koszolódnak, valszeg dzsuvás a tank. Meg lengéscsillapítókat kellett cserélni, hátsó rugókat, meg most a hátsó fékeket újítottam fel vizsgára. Nagyon fasza kis autó, tesóm hajtja, szereti. De viszont a kaszni már kész van sztem. Kívűlről még nem látszik, de sztem belülről már odavan. Sokszor gondolok rá, hogy el kéne már adni, de amikor olvasok egy ilyen cikket, vagy látok egy fasza öreg japán, mindig meggondolom magam :)

AP (törölt) 2008.07.11. 18:37:48

"Lesz is egyszer, de úgy néz ki, nem most. A filléreinkre jelenleg másutt van szükség: a család nyaralni megy, a gyerekek mindenféle nyári táborba, a feleségem egy új teleobjektívért rágja a fülem, és a családi autó is rég járt már szervizben, így az újabb rízsrakétámra még várnom kell – remélem, egy-két évig még ellenállnak a korrózió heves támadásainak."

Szokásos történet: papucs.

Annyi, de annyi szép autónak lett már ez a veszte: autóbuzi megnősül, majd apa lesz, kicsi a csomi a babacuccnak, a nő is vonyít hogy kéne a pénz. És a szép autó huss, már el is lett adva.
Állj a sarkadra Balázs, bazzeg.

Myko 2008.07.11. 19:12:06

Zoli :)

Mi egy '82es kiadású kocsival tesszük meg hetente kétszer a Zeg-Győr távot iskola időszakban. És bírja :) 100-110 végig ,persze csak országúton :P A gazdája most javítja rajta a karosszéria hibákat,csomagtartó alja mint a sajt,meg kárpitok az ajtón széjjel foszlottak. De pöpec,nem fogyaszt sokat,bírja a gyűrődést :)

Myko 2008.07.11. 19:15:01

jah Tercel,3ajtós,1,3as ,5 sebességes :)
Valaki említette itt Corollákat ,hát én egy KE35 Coupé-t simán elfogadnék :)

Peta323 2008.07.11. 19:15:06

Nagyon tetszik a cikk, és Station kommentje is :D
Tetszett mi S ? : )
Nah, hogy komolyra fordítsam a szót, nagyon nem egyszerű a 80as évek csúcstechnikáját visszahozni a toppra, de "kezdő" autószerelő létemre, megpróbálkozom vele, és a jövő évi találkozón mindenki megcsodálhatja majd : )
Ismerek idehaza makulátlan példányt, kedves barátom birtokolja, jól el is dugta a garázsa legmélyebb pontjára, egy pici motorfelújítás és kész a retro villám : )

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.11. 19:16:48

Akkor nekem még szerencsém is van, csak a hátsó sárvédőívek meg a küszöb volt rohadva, de azok már szépen ki vannak lakatolva (aztán ki tudja meddig marad olyan) Mondjuk ennek a konkrét típusnak az alváza eléggé egyben van, nem hajlamos rohadni...

Rocko- 2008.07.11. 19:24:47

csiky944 2008.07.11. 18:02:25
utállak! :D

=Daniken= 2008.07.11. 19:24:54

Emberek!

Doktor Orosz feltámadt és újra ír!!!

Ezt a dögunalmas hetemet teljesen feldobta a hír!:-))))

hyperleggera.com/

switch · http://www.cardomain.com/ride/623470 2008.07.11. 19:41:44

Ah! Nyolcvanas évek japó vasai! Szerintem a nyolcvanas-kora kilencvenes években nagyon ott voltak a szeren a japók mind műszaki, mind formatervezési szempontból. MAjd' minden gyárnak volt sportkocsija, sőt, a Nissanak pl minden méretosztályban volt sportkocsija: 100NX, 200SX, 300ZX...A csúcsmodellekbe (300ZX, Supra 3000GT) pedig belezsúfoltak minden, akkor létező földi jót: aktív futómű, összkerékkormányzás-és hajtás, aktív spoilerek, belül minden elektromos, stb-stb...sajnos azok az idők valószínűleg örökre elvesztek...Meg lehet nézni, ma hogy néznek ki a Toyoták: dög unalmasak, és a többi japó sem jobb nála sokkal...:-(
Pl anno a 323-as Mazda 3 féle, totál másfajta kinézetű kasztnival készült: 3,4, és az 5 ajtós, az F, ami szerintem az egyik legszebb kommersz autó, még ma is megállja a formája a helyét. Jah, a másik a Xedos6, ami mai napig megállja a helyét...
Az első autóm egy Subaru Leone kupé volt, nagyon szerettem, sajnos a rozsdásodása miatt el kellett adnom, de a műszaki megoldásai, a gusztusos beltere, jó felszereltsége, különleges formája, ritkasága nagyon belopta magát a szívembe...nagy álmom egy Subaru XT, korának legrondább sportkocsija:-)
A Leone-mról pár kép itt látható, ha valakit érdekelne:
www.cardomain.com/ride/623470

=Daniken= 2008.07.11. 19:45:04

AP

én ugyanígy maradtam ki az elmúlt 2 évben egy jó kis E30-as coupe-ból,
mert valamire mindíg elment a pénzem,;nyaralás, évforduló fasztuggya.
Úgyhogy, annak ellenére, hogy a 30. szülinapomat sajnos bimmer nélkül töltöttem-ami csak annyira igaz, hogy nem a sajátommal mentem ünnepelni-jövő tavasszal ez tuti nem így lesz.
szerintem még max 5-6 év és nem lehet majd hibriden kívül mást kapni, illetve amit igen, az fenntarthatatlan lesz költségek terén, TUDOM hogy most vagy soha...
Úgyhogy kapja be a világ, én mégegyszer nem hagyom magam, az kurvaélet!!:-)

Csubakka Junior 2008.07.11. 19:45:54

Egyszer utaztam vagy 250 km-t egy 20 éves 323-as hátsó ülésén, full csinosban. Lagziba rohantunk a haverokkal, aztán majdnem temetés lett a vége, annyira siettünk. Menet közben elvertük az időd valami kricsniben. Élmény volt a dolog, rohadtul ment, még négy személlyel is /bár az előzéshez vissza kellett lökni harmadikba :)/. A fogyasztás valami borzasztó 12,5 literre jött ki, de nagy móka volt.

brasil 2008.07.11. 20:03:04

Szintén egy 87-es turbós példányt hajtok, immár 40e km-t gurultunk együtt, sajnos a rozsda tényleg kegyetlen, de ezen kívül javításra eddig 5000ft-ot költöttem! (szénkefék) Ezen kívül nekiálltam restaurálni a gépet, az mondjuk viszi a pénzt rendesen, de most úgy érzem megéri a dolog. hatalmas élmény vezetni, nagyon nagyot nézett eddig mindenki akinek szerencséje volt vezetni...3000 1/min alatt mint egy 1.6 szívó, aztán megjön a nyomás és a széles mosoly...

pixa 2008.07.11. 20:21:43

Japó vasak rulez :D főleg ha azt nézzük ebben is meghalunk mint a suzukiban :D

Na nekem is 87es corollám van, rohad az itt-ott (hol nem?) csörög-zörög a műszerfal, de az ótó megy :).

Nekem a 70es évek végéről az a hátsó kerekes corolla jön be (ke70 ?? vagy mi?) amik még gyárilag króm lökhárítósak, meg van sok króm, s amcsi fíling az autó. Akkori Celica szintúgy.
Vagy egy 82-es Toyota Crown Super Saloon (akkori idők lexusa, kéziváltó, 2.8 benzin, villanyablak, hajófíling)

AP (törölt) 2008.07.11. 20:26:15

Daniken: most, vagy soha! Amikor már a halálos ágyadon fekszel, késő merengeni azon, hogy lehetett volna kupé E30-ad.

Csubakka: az a 12.5 nem is rossz. Nekem egy széria nyigulival rendszeresen 15l jött ki, ha megkergettem. Csak az nem ment.

brasil 2008.07.11. 20:44:10

Nálam 10-11l-t eszik a csaj, néha okosan, néha nem, csak bp-en. 20évhez és a 140lóhóz képest nem is rossz...sztem...

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.11. 20:46:03

12-14 liter városban :)) 1985, 1.6, 125Le :DDD

Zoli 2008.07.11. 20:46:24

Hali!

Nekem volt BD-m 2 évig, és BG-m is, mindkettő csapotthátú, háromajtós volt! Imádtam őket... Csak hát a rozsda... A BF sajnos kimaradt!
Az álmom egy BG-s 323 GTR lenne! De majd ha nagy leszek! :)

Szendwich 2008.07.11. 21:15:01

Balazs!
Inkabb Audi 80-ast kellene nezegetned ;)
(mara mar letunt a benzin csencseles, elfognak tunni a kocka 80-asok is :'( )

adt 2008.07.11. 21:51:16

Érdekes eset lehetsz, sohasem értettem meg az ilyen fickókat,akik ilyen jellegtelen, semmit mondó autókra még bukni is tudnának.Illetve az autó szó erős túlzás, amert tudvalévő, hogy a japánok a 80-as években inkább csináltak rozsdás rizskupacokat, mint autót.Mindenesetre a rizs szó megfelelő, de a rakétát szerintem mellőzd.Ha 80-as évek, akkor mondjuk egy jó Quattro, vagy egy Delta Hf Integrale.Na az rakéta!:))

kokal 2008.07.11. 21:58:41

Sajna automata, de a 600EUR, így 230-as HUF-EUR-nál nem tűnik zsebmetszésnek!

AP (törölt) 2008.07.11. 22:00:24

ki emlékszik Érdiék 323-asaira?
na aaaazok igen

feles · http://web.t-online.hu/schmidt1/car/ 2008.07.11. 22:01:22

Nekem egy '87 1.3 benzin Corolla Hatchbackem van, igaz az autóra az árának a 2x-ese rá lett költve, de most tip-top állapotban van, kilakatolva, fényezve, első sárvédőivek cserélve....Törve még egyszer sem volt elvileg. Most lesz benne lassan 230 ezer km. Mondjuk mindig cserélgetni kell valami apróságot, dehát aki nem szereti, az vegyen új autót:)) Összességében igy is 300k körül van az auto...
Vezetni is egy élmény:) Igaz nem száguldozni való, de kényelmes tempóban bárhová elvisz.

switch · http://www.cardomain.com/ride/623470 2008.07.11. 22:11:45

Kedves adt!
Én meg azokat a fickókat nem tudtam sose megérteni, akik egy jellegtelen német (nem a Quattro!) vasat hogy lehet szeretni? Golf, Kadett, Escort stb...mind belső designban, kivitelben, felszereltségben (nagyon-nagyon sokáig 4 sebességes volt szériában a Golf! Még a kilencvenes évek elején is!) verték a német autókat a japók. És műszaki tartalom terén is...Azt el kell ismerni sajnos, hogy a kasztni valóban neuralgikus pontjuk...
De inkább egy átlag japó, semmint egy átlag német.

munga 2008.07.11. 22:19:30

SsPL71

a Top gear-nek volt egy olyan része (nem vagyok nagy fanjuk csak youtubeon láttam), hogy egy 2006os Renault Modus (5 csillag) és egy régi 80as évekbeli Volvo kombit (nagy vas,nagy súly.-ezt mondanák rá sokan) ütköztettek össze.
A Modus, ami mind súlyban méretben kisebb jött ki sokkal pozitívabban..

Ezzel nem akarok bántó lenni az öreg tulajokkal szemben!

GTR 2008.07.11. 22:26:09

Nekem is volt egy 323-asom - igaz már a gömbölyű - '91-es 1.3i 16V 3ajtós, azóta is visszasírom, mert "műszer" volt. Kb. 10 évesen vettem, de szinte hang nélkül járt a motorja, mint egy doxa óra. Patent volt a váltója, a futóműve, a mai autók sem jobbak, csak töréstesztben. Azóta is ránézek a használt autókra, a külföldiekre is, hátha még egyszer találnék egy "műszert " (egy erősebbet 1,8 GTR 4x4).

munga 2008.07.11. 22:28:16

rosszul emlékeztem..
nem top gear
fifth gear
itt a link ha érdekel vkit
www.youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

Calyx 2008.07.11. 22:31:59

Szerintem a német kocsik mindig is jók voltak. És már régóta galvanizálják őket. Ez a német-japán-francia-olasz autókérdés ízlés, és megszokás dolga. Egy amerikai jót nevetne a német-japán vitán. Nekem is pl.jobban tetszenek a német kocsik. Azért a német kocsikban jobban benne van az anyag szerintem.

StationW 2008.07.11. 22:39:33

....ezen az anyag vonalon lovagolva a ruszkik asszem mindent visznek:)

AP (törölt) 2008.07.11. 22:48:10

..a 96-os japánok már oldschool-nak számítanak? :)

danken 2008.07.11. 22:49:58

régi japán autósnak a legjobb ajándék a gitt:)

munga 2008.07.11. 22:53:17

Calyx

Az amerikaiak!
Biztosan jót nevetnének. német-japán vita


Részben mivel egyrészt a Toyota Camry a legeladottabb autó
Számottevően nem látsz annyi Volkswagen/BMW/Audi -t az utcán mint akár csak Toyotát
70-80as évek óta ki települtek a gyárakkal az USA-ba, volkswagen pedig csak importál és Mexikói gyár-vámok
Ezáltal nekik kevésbé éri meg kivinni,mintha Európába eladnák.
Nem fedik le olyan szinten az amerikai piacot mint a japánok (Rabbit ...) Nincs is külön kifejlesztett modelljük USA-nak míg szemben a japánok erre nagyon rákaptak
De a saját hazai márkáikat is megviccelték,sokkal kevesebb szalonnal többet adnak el mint az amcsik tonna számmú szalonjaikkal
Külön márkákat hoztak létre amerikának:Acura,Infiniti,Lexus (!!!)
Motorkerékpár?
Honda Goldwing,CB 750, Spacey -mind nagy mennyiségben eladva
A redneck vagy a hillbilly esetleg benyőgi ha japán géped van hogy riceburner vagy mindezentúl a japánok már a 80as években lefoglalták a piacot
. És ezt ők is tudják ,vegyél hazait sokszor elhangzik.

DBandesz 2008.07.11. 22:59:25

Van egy autószerelő Kanjizán, aki a családunk jó barátja már évtizedek óta.

volt neki sok autója, rengeteg Zastava, később Yugo ugye :), van neki a mai napig egy bordómetál full restaurált NSU Prinz-e, de a családi autó nála csakis 323 lehet, és abból is az 1.7 D.

Nem rohan sehova, gombokért tudja tankolni, a tök szipla kinézetű autóban van elektromos tetőablak, 4 villanyablak, központizár, és ezek mind gyári cuccok.
Soha a bedes életben nem volt vele gondja. Nekem sem a Corollámmal (totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=49576), vagy
(www.corolla-club.hu/forum/viewtopic.php?t=817&start=0), és nem is vennék más kontinensbeli autót. Szerintem a VW a Golf II után abbahagyta az igazi komolyan értendő autógyártást, a BMW-t nem birom eltartani (ez persze az én bajom, egy E30 325 iX-el kibékülnék, az Opelek híres rohadásaival nem birok megbarátkozni, francia szóba sem jöhet (volt BX, és 309 is a családban, komolyan NEM KELL), az olasz autókka meg úgy vagyok, hogy csakis valami egzotikum jöhet szóba, már a kommerszebb márkák közül (130TC, 75QV, Delta HF, Coupe 20VTurbo)

Az meg, hogy a "német kocsikban jobban benne van az anyag" mára sajnos nem igaz. tessék megnézni egy W126-ot, egy Audi V8-at, vagy a 100/200 szériát, a "vasorrú" Passatot, azokban még igaz a kitétel. Manapság minden autógyártó ugaynazt az újrahasznosított vackot használja, ami azzal jár együtt, hogy az anyagok kihordási ideje drasztikusan csökkent.

Tény, hogy jobban galvanizálták a kocsikat, mint a japánok, vagy akár az összes többi európai gyártó, de egy dolgot vegyünk figyelembe:

A gondos tulajnál egy híresen rohatag Ritmo is nagyságrendekkel tovább húzza rozsdamentesen, mint egy "streetracer" (MUHAHA) tulajdonában lévő Golf II-III-IV, akinek a kocsi ápolása annyiban áll meg, hogy vesz egy full viaszos gépi mosást.

Hozzáállás kérdése az egész.

Elektronikáról jelen esetben nincs szó, ott a jó széria, a mázli sokkal fontosabb. A gondozás, odafigyelés sajna csak másodlagos.

AP (törölt) 2008.07.11. 23:02:07

a streetracer jobb országokban nem a SAL szart bömböltető kirakottkönyökös kézifékrángatós hülyegyereket jelenti ám

DBandesz 2008.07.11. 23:06:32

Természetesen hazai viszonylatokban gondolkoztam, és tisztelet a kivételeknek! Olyan is van, tudom, csak kis hazánkban ők még a "veszélyeztetett faj" kategóriába esnek. A domináns még mindig a fentebb vázolt stílus.

qualitaet 2008.07.11. 23:06:39

switch

Teljesen igazad van.

Az autó elejétől:

A halogén lámpát (Mercedes w 108 1965)), a xenont(BMW 850i 1990), a vetitőlencsés fényszórót (BMW E32, 1986), a biztonsági utascellát(Mercedes W111 1959), az airbaget (Mercedes w116 1978), az ABS-T( BMW E23 ,Mercedes w116 1977),a pirotechnikai övfeszítőt,(BMW E32 1986) a fedélzeti ellnőrző rendszert (CHECK CONTROL BMW 730 1977)a digitális motorvezérlést (BMW 732i) 1979),a fedélzeti computert(BMW 1979)az elektro-hidraulikus automata váltóvezérlést (BMW E23 1982) a kipörgésgátlót(ASC BMW E32 1986), a menetstabilizátort (ASC+T BMW 1989, a dupla üveget(BMW E32 1990),a nagysebességű gumikat nehéz autókra is 240km/h(BMW E23 Michelin TRX) Digitális km-számlálóT, punkt mátrix kijelzőT (BMW E32 1986) sorolhatnám mind japán újítás meg műszaki tartalom igazad van.

Az olcsó és ahhoz képest valóban megbízható tömegautók gyártáshoz értettek, ez igaz.

A 2000-ig biztonság szót a japánok legfejjebb a hadügyminisztériumban ismerték.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.11. 23:11:47

adt:

Mer' a Láncsijá nem rohad péppé, mi? :D

AP (törölt) 2008.07.11. 23:15:13

A rozsdáról annyit, hogy a régi Alfák, Golfok, W123 Mercedesek, Opelek ugyanúgy rozsdásodnak, mint a japánok.

AP (törölt) 2008.07.11. 23:17:00

Van egy karosszérialakatos ismerősöm, amikor Golf1-et visznek hozzá, már rutinból beüti a küszöböt egy ponton a jobb szélen, és a tulaj szeme láttára megmozgatja kézzel az anyósülést..
Na csak ennyire rohadnak :)

danken 2008.07.11. 23:17:37

Említsük meg a golf I gabriot is, szerintem nagyon eltalálták(kis lökhárítóval), haveromnak van egy , nagyon szép, csak súlyos százezreket rá kell költeni, hogy eredeti állapotban legyen, lesz találkozó állítólag egy eredeti(közel) gti pirelli golf lesz a tombola fődíja, az elmúlt idők legszebb japán autója az s2000 honda, jelen helyzetben meg a cl merci sztem a legszebb autó

AP (törölt) 2008.07.11. 23:20:04

Nekem a háromajtós 5.gen Civic jön be formára, minimalista, mégis ott van.
EG6 néven is közismert.

DBandesz 2008.07.11. 23:20:15

Tömegautóknál nem a "tartósság és megbízhatóság" az elsődleges?

Ez XXI. századi agybaj, hogy ha a kocsimban nincs board comp., vagy ilyenolyan infóbázis, akkor már fapad.

Személy szerint engem abszolúte hidegen hagy, hogy a francia gépek az indítás után a totál km helyén az olajszintet mutatják kis piktogramokkal. Nem egy ördöglakat felnyitni a motorháztetőt, és megnézni az olajszintet.

Vagy a pillanatnyi fogyasztásmérőm épp mit mutat: tökmindegy, aki azt figyeli az nem az útra és a közlekedésre koncentrál. Pedig mostanában ennek mellőzése elég öngyilkos dolog. Spór 3 deciért megéri satuzni, vagy rosszabb esetben csattanni? Nem hiszem.

ABS, EBD, ASR, meg a többi... az ABS-t pártolom belőle, az tényleg tud életet menteni. Kipörgésgátló itthonra? 50 város, 90 országút, 110 autóút, 130 pálya. Nem hiszem, hogy hülyére dolgozza magát egy normális sofőr segge alatt a kipörgésgátló.

Klíma legyen, azt is ésszel.

A többi kütyü nem hoz lázba.

Cshubee 2008.07.11. 23:24:23

Micu Starion! Isten! 2000cm3, turbó, hátul hajt és szép szögletes.

AP (törölt) 2008.07.11. 23:29:08

Kipörgésgátló itthonra? 50 város, 90 országút, 110 autóút, 130 pálya. Majdnem..
80-100 város, 140 országút, 180 autóút, 200 pálya

Csubakka Junior 2008.07.11. 23:35:45

Meg a multkor postolt 929-es! Anyám, az micsoda darab. Pár hektár csalánt lelegelnék érte!

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.12. 00:15:17

AP: Az EG6 az a VTi civic :) a szám a motort is jelzi, szóval csak simán EG széria :)

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.07.12. 00:18:52

Hajaj! A saját terelgetésű paripám egy 1989-es Toyota Corolla 1.8 D sedan; igaz, nem gyors (szívódízel), de kényelmes, modernebb a formája, mint egy korabeli Golfnak/Jettának (ugyebár 1988 és 1997 között a japán autók elég hasonlóan néztek ki), rozsádsodni nem rozsdásodik, igaz, ez már a galvanizált korszakból, metálfénnyel (sötétkék).
Így, 23 évesen, ameddig nem tudom fenntartani álomautót, addig tökéletes :)

Persze a km-tekergetős posztban említett MB Vito még mindig a családban van, és még mindig eladó :) :D

Csubakka Junior 2008.07.12. 00:23:36

OFF

Nem tudja valaki véletlenül, hogy a Donau Masters-nek mi a pontos menetrendje? Legalább azt lenne jó tudni, hogy hány órakor rajtolnak Pozsonyból!

ON

qualitaet 2008.07.12. 00:31:30

Dehogynem. Csak azt úgy hívják gyártá
si precizitás.
A müszaki tartalom fogalma valami
más. Legkevésbé sem a szériában kínált
ablakemelő és digitálóra.

A taglalt '80-90-es évtized sehogy sem XXI század.

Ha nincs teljesítmény ,tényleg nem dolgozza magát halálra a kipörgésgátló.

A normális sofőr alatt sem, hisz kikapcsolja...:)

Nos a 300LE alatti teljesítmény engem
sem.

Rohadtak a 123-asok is, csak húsz évvel később.


Most kell vagy nem?

Eunos 100 · http://mazda323f.uw.hu 2008.07.12. 00:53:13

Nem rossz egy BF 323, de nekem kicsit túl kocka. A BG F-esen inkább érdemes elgondolkodni:) Most ezt mindenféle elfogulatlanság nélkül mondom:D mazda323f.uw.hu/talinegy00117.jpg

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.12. 00:58:58

milyen találó rendszáma van :D

Andrássy Gábor 2008.07.12. 08:07:22

Hát, szerintem ezek a nyolcvanas évekbeli japók elég szürkécskék... beleülni egy ilyenbe maga a totális anti-exhibícionizmus, mintha csak láthatatlanná változtató szert innál! No persze ez is lehet cél (pl. ha valaki görbe utakon jár), de hobbyautót általában nem ezért vesznek a népek, hanem hogy szerelgessék aztán néha-néha villantsanak vele egyet.

AP (törölt) 2008.07.12. 09:00:07

na de nekem a vti jön be természetesen :)

van ugye 6.gen is, de az 5. az igazi

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.12. 13:49:34

Nem a külső fontos egy autóban,hanem a belső tulajdonságai,technikai paraméterei.

qualitaet 2008.07.12. 14:17:51

Egyetértek.

Ugyanígy vélekedek a safe-ről.

Csak az számít ami belül van...

O´tee 2008.07.12. 14:36:08

Haveromnak van egy 99-es Nissan Silvia kupéja.Nem tudom milyen tipus, de azt mondta 240ló körül van.Nem volt törve, de az első lámpát sikerült kitörnie vmivel :D
Az autót két éve kivonta a forgalomból,hengerfejet kell cserélni.
Szóval a kocsi ott áll a garázsban régóta,felujitásra várva.Nem kezd már bele,inkább eladja.Akit esetleg érdekel az írjon ide. 1milkót kér érte,de szerintem tuti engedne még.A karosszéria egyébként pöpec,rozsda sehol,fényezés mint újkorában.

O´tee 2008.07.12. 14:42:54

Ja, az auto made in japan, németböl lett behozva 2001-ben.

Pinyti · http://pinyti.blog.hu 2008.07.12. 19:09:29

Nagyapámék autója is egy '86-os 323-as, 1.5-ös 75lovas motorral. Az is külföldről lett anno behozva, a felszereltsége sok mai autóét megszégyeníti (elektromos tetőablak, állítható kormány, állítható műszerfalfényerő, egyszerűen dönthető ülések stbstb...). A Sanyi '91-es, de ilyen szempontból messze elmarad az öreg Mazdától.
Műszaki szempontból persze nagyságrendekkel jobb, de 5 évvel fiatalabb is.

clubman 2008.07.12. 20:11:25

streetsta!
Citroen BX-em van. 18 éves jó állapotú BX százával szaladgál minden nap az országban, elhanyagolt ezrével. :-) Az enyém is télen-nyáron megy, lát havat, esőt, mindent. Kérdezem: Akkor miért is sz..ok a Citroenek? (Nem Téged kérdezlek.)

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.07.12. 20:15:27

a 6. gen az EK széria :)

clubman 2008.07.12. 20:26:20

Szendwich!
> elfognak tunni a kocka 80-asok is :'( )

clubman 2008.07.12. 20:39:14

qualitaet!
Nem értek a típuskódokhoz, de mintha egyik felsorolt sem a gyártó legolcsóbb modellje lett volna. Pl: Az ABS-t szériában emlékeim szerint a Ford Scorpioba tettek először, ma nem jöhet ki a gyárkapun nélküle semmilyen szgk.

qualitaet 2008.07.12. 21:16:35

Clubman

Ha még egyszer elovasod láthatod, Shwitch német gyártókat írt en bloc,én erre válaszoltam.

Nem irónikusan, ne értsd félre, de bízvást homályosak az emlékeid.

A 7-es BMW-hez(1977.05-TŐL) és a 116-os Mercihez is kb ekkortól ( tényleg mindjárt meg is nézem) lehetett rendelni.

A 745i-ben (1980.05) már alapfelszereltség volt.1000%

Az 500as W126-OS (09/79) DETTO.

A kicsit uncsi GOOGLE-nál nincs jobb ötletem.
A SÓcorpio az árkategóriában volt egyedülálló e tekintetben.

Egyébiránt a CX-hez is rendelhető volt a Scorpionál jóval előbb.

AP (törölt) 2008.07.12. 21:29:01

valami autóbuzi nézzen már át a következő poszthoz, éppen az igazi autók fikázása van műsoron

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.07.13. 09:48:07

"Sam8888 2008.07.11. 15:08:46
SsPL71 2008.07.11. 15:04:10

"egy mai pár éves autó akkor is nagyobb biztonságot nyújt mint egy 80-as évek béli, rozsdás tragacs amiben még légzsák sincs"

Biztos vagy Te ebben?

kepfeltoltes.hu/view/080110/normal_suzuki_a_ti_autotok_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lehet kötekedni a részletekkel (pl.: nem egy kategória... stb. stb. stb.) "

Nem vitás: a Suzuki (a képen egy régi Swift orrolt meg az előtte haladóra) igen vékony lemezből készült.

DE!!! Less már rá, barátom, egy kicsit jobban a fotóra, kapircolj elő némi tudást fizikából, és rögtön rájöhetsz,. a vékonyságon kívül miért gyűri fel egy sedan hátsó lökhárítója az ALÁ bemászó motorháztetőt...

Régi csont ez a jobban törik - nem törik jobban téma.

itt egy kis érdekesség régebbi kisautó témában (a swiftre - geo metrora fókuszálva).

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.07.13. 09:59:31

www.szon.hu/hirek/Szabolcs-Szatmar-Bereg/cikk/rafutasos-utkozes-egy-serulessel-napkor-kozeleben/cn/news-20080712-09341035

Tessenek megnézni a képsorozatot, és utána elmorfondírozni a három autó sérülésén.

Szóval?

Sok összetevőtől (mindenesetre nem csupán a felhasznált anyagoktól) függ ám a töréskár.

Napster 2008.07.13. 17:46:31

nagyon jóóó nekem is bf van és csak jót mondhatok rola :)

Palee 2008.07.14. 07:48:12

A hangos kerékcsapágynak is megvan az ellenszere: Janó dob a lyukas
kipufogón. Élő példa vagyok.

akos696 2008.07.14. 09:34:10

Én a BMW-t szeretem, de egy barátomnak van egy 91-es Accord 2.0-ja. Na az kéne. Nagy, erős, kényelmes, extrázott( légzsákon kívül gyak. minden amit a kategória tudott) és egy szerintem klasszikus formájú autó. És nem is mérik drágán: 280-550kb. 90-93 as széria.

marco 2008.07.14. 12:29:53

Clubman a dacia loganban nincs ABS márpedig kerekei vannak és motor hajtja Szóval elvileg autó:)

nagypetya 2008.08.15. 23:56:58

Nekünk is volt egy ilyen kis kocka 323 as mazdánk , szürke volt . Anno még egy sárga skodát váltott , akkor ő volt a legmenőbb kocsi a telepen . Emlékszem gyerekfejjel ugy gondoltam rá , mint a moder technika szobrára....Tavaj leadtuk a vasba , épp annyiért amennyiből kijött a forgaloból kivonás .

Az autó az első pár évben kitett magáért, de utána mind drágább és drágább volt fenttartani . Egy hulladék volt az egész járgány öröm az nem sok volt benne . Nemértem (tisztelt cikk iró) hogy miért ez tetszik , de hát mindenkinek más-más a szerelme. Én pl a bogár buszokra gerjedek , azok se jobbak xD
süti beállítások módosítása