Robertó megvette. Végre

12 éves Swift a flottában

  2009. június 12. - Csikós Zsolt Címkék: totalcar flotta suzuki swift

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Videós kollégánk, barátunk, Robertó érdekes átalakuláson ment keresztül az utóbbi hónapokban. Pontosabban nem ő, hanem a státusza minálunk. Régebben, amikor felcaplatott hozzánk a videórovatból, mindenki köszönt neki, á helló, komesztáj, mi van veled, mikor vágunk, satöbbi. Egy ideje azonban, ha feltűnt az ajtóban, mindenki gyorsan felrántotta a fejhallgatóját, s üveges szemmel a monitorába mélyedt, még talán sebtében kopogtatást is mímelt a klaviatúrán.

Roberto ugyanis idestova kábé fél éve autót vesz, legalábbis annyinak tűnik. Azóta mindenkinek szívta a vérét már kicsit (másnak sokat), érzi is, hogy hidegülünk, ilyen a vámpírlét. Már csak bús szemekkel mered maga elé, ha feltűnik nálunk, kicsit köhécsel néha, hátha megkérdezi tőle valaki, hol tart az ügyben. Ilyenkor mindig nagyon intenzíven folyik a munka a szerkesztőségben.

A dologról bővebben annyit, hogy ellopták a Honda CR-V-jét, amelynek tolvajáról még azt sem tudja megmondani a rendőrség, hogy helikopterrel ereszkedett-e alá, netán trélerrel érkezett, esetleg csak úgy odasétált, beült, és némi barmolás után elhajtott. Pedig térfigyelő kamera alatt állt a kocsi, de mivel a felvétel zavaros volt, állítólag azóta letörölték. Ennyit a rendőrségről, én se hívom már őket, amikor lelopják a kerekeimet, feltörik az Alfámat, minek, csak várhatnék egy csomót, meg rángatnának mindenfelé, elmenne az egésszel egy csomó időm, hasztalan. Tudom jól, ez meg javítja a statisztikákat, hiszen a nem bejelentett bűntény nemfeltárása nulla esetnek minősül, míg ha bejelenteném, és úgy nem találnák meg a bűnözőt, valakinek azért csak faragnának az év végi prémiumából. De köszönöm, nem szívatom magam, ehhez rövid az élet.

Mindenesetre Robertónak minimálautó kellett minimálpénzen, mindegy mi, csak menjen pár évig, amíg újra összespórol valami normálisabbat. Olyan kocsit keresett kényszerből, amivel én mindig járok, háromszázezer forintosat, működőt, ütött-kopottat. Egyetlen probléma az volt, hogy a kilencvenes évek közepénél (na jó, elejénél) nem mert lejjebb ereszkedni a kútba, márpedig tizenéves autóból vagy csak borzalmasan rossz felszereltségűt, vagy papírproblémásat, vagy zacsira töröttet, vagy szétlakottat árulnak olcsón. Esetleg fenti elemek mindegyikéből tartalmaz keveset. Ilyen elvárásokkal óriási mázli kell a jó gép kifogásához, és ha rá is mosolyog az emberfiára a szerencse, azt általában elviszik, mielőtt vihetné a pénzt. Olvassák csak Vályi Pista kiváló cikkét az autóvásárlós canossáról – és azóta egy csomó autót megnéztek még.

Amiről én tudok: azóta terítékre került szétpusztult kárpitozású Nissan Primera kombi, Honda Accord, igen kiváló Toyota Corolla (de annyi pénze végül nem volt), meg millió egyéb. Vályi Pista közben ma reggel elutazott külföldre, bánhatja a ráksaláta, a Moet Chandon pezsgő és a szállodai pornócsatorna mellől, mert lemaradt a Nagy Pillanatról: Robertó végre kicsengette a zsét egy gyönyörűségre. El sem hisszük.

Erre.

Halleluja, juhé, éljen-éljen, meg izé, khm-khm, na ja. Hát ezt mondta előre a Pista, pontosan eztet, hogy ilyen kevés pénzből úgyis suzukissá válik Robertó, máshogy nem tudja jól megoldani a helyzetet. Igaza lett. Mentegessük kicsit a dolgot. Az autó 350 ezerbe fájt.

„Legalább az, aminek látszik, nem matatták, nincs kettőből összetákolva, ha nem is valami dicsőséges, de őszinte. Ennél több autót képtelenség lett volna megnézni, most már dolgoznom kell” – foglalta össze a helyzetet Robertó, és voltaképpen igaza van. Egy Darth Vader-elejű Swifttel az ember relatív révbe ér. Repesni nem fog az örömtől, amikor megpillantja zsír verdáját az utcán, de nem fog kiesni belőle semmi, beindul, megy, megáll, kanyarodik, zörög, morog, teszi, amit egy olcsó autónak tennie kell.

Frocliból megjegyeztem Robertónak, hogy az én Mercim sincs sokkal többe, de nem gondoltam komolyan – egy ellopott Honda CR-V tépte sebre kizárólag japán autó jöhet ragtapaszként.

Érdekes a szervizkönyv, amelyet elméletileg idénig 200-ig töltögettek, és 50 ezer kilométernél van benne a legutóbbi pecsét. Miért nincs több?

Nézem a kormányt, fényesedik a habgumi, itt-ott kis pöttyökben már elkezdődött az a mállás, ami nagy-nagy porladássá válik rövidesen. A váltóbot is lötyög, volt céges Swiftünk, az 250 ezernél kezdte ezt, igaz, az a régi fajta volt, azokat sokan tartósabbaknak mondják. A kapcsolók, ülések, minden olyan 200 ezres (pluszmínusz valami) futásra utal.

A Swift rohadós autó, négy-öt évesen már elindul a barnulás, ilyenkor, tizenkettő táján már kötelező a korrózió. Alámászok a legkönnyebben látható rozsdagócnál, a hátsó hossztartó táján. Felnézek, hát persze, hogy ott az oxid, csámcsog. Jó étvágyat. Jóllakni nem fogsz.

De a futómű rendben lévőnek tűnik, a kipufogó is, igaz, amerre nézek, mindenütt alvázvédőtlen, metáltürkizesen barnuló lemezek. Ez van, még mindig jobb, mint a hasonló autók többsége. És az ár igazán baráti volt.

A motortér szép, a kicsit megfoltosodott alumíniumon kívül nincs sok látnivaló, minden a helyén, patentek fessen feszülnek, feliratok épek.

Csak a jobb első torony mellett ostyásodik a lemez – ennél több is veszett már Mohácsnál. Ja, nem mondtam, egyliteres, háromhengeres. Fogyasztani nem fog, maga a blokk örökéletű, a hangja most szép, minden működik, semmi gyanú. Mechanikailag elég rendben.

A szín meg… Olyan egyedi, legalább nem fehér, vagy ami még szörnyűbb, szürkemetál. Mindenképpen nagyvárosias, vagy hogy is fogalmazzak.

De a gumikban is van még pár kilométer, bár a felnik nem azok az újszerű hamvasságok.

Kiváló tetőcsomagtartó is jár az autóhoz, szemmel láthatóan műszaki antitalentum volt valamelyik korábbi gazda, mert az ajtókédert kicsit megkajáltatta a rögzítéssel.

Most ez lesz egy darabig, végre autó, megy, a Swift korunk Trabija, reméljük, Robertó elégedett lesz vele. Mi már most érezzük a könnyebbséget, megint örülünk Robertónak, ha felbukkan, most délután már köszöntünk is neki például.

Csak azt a kulcstartót, azt cserélje le, mert így nem mutatkozhat bizonyos kultúrkörökben.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr891179273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

qmatch 2009.06.12. 20:44:27

natessék...
miket olvasok :)
nekem volt sokáig 120 skodám, előtte sokáig s100 skodám
nem volt az olyan rossz, de szeretni "kellett", másképp nem ment...mármint a birtoklás. de tényleg: megbízható autók voltak, és ha eljött az ideje, egy esős délutánon teljes motorgenerált lehetett csinálni rajta.
most meg nekem is suzukim van, hiába, most se tudom egy lakás árát autóra költeni...inkább két átlagos lakás árán vettem egy nem átlagos lakást, meg mindent, ami egy kétgyereks családbaN szem-szájnak ingere....tudom, sokaknak ez úgy is sikerül, hogy közben nemsuzukival járnak. vagy nem sajáttal, ugyebár...
szóval nem olyan borzasztóan rosszak ezek, bár már a wagonR és a régiswift között is történelminek érzem a távolságot.

misitcom 2009.06.12. 20:46:33

Robertó !Gyorsan kezdjél el másik autót keresni,mert pár hónap múlva azt fogod észre venni magadon,hogy nem is tudsz más autóban gondolkodni.Vagy csak én vagyok ilyen hülye ?

Easy Player 2009.06.12. 20:48:36

@Csikós Zsolt: Az a tömítés - amiről írtál -, nos az egy ma is létező, ősrégi gyártó, a Burgmann egyik terméke a csilliónyiból. Aki a tömítéstechnikával kicsit közelebbi kapcsolatba került ezt kapásból vágja, ám a köztudatban ez az általad leírt módon ragadt meg. Pont úgy járt, mint pl. a Flex, Klingerit, stb.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.12. 20:50:58

@Hrzrasn: "Lapátolni részegen is lehet, míg össze nem esel."

És még csak nem is lapátoltál soha... :P ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.12. 20:56:56

@kolbászoszsömle: Fizikai munkával töltöttem a nyarakat 14 éves koromtól. Mi a faszomat akarsz tulajdonképpen?

Bambano 2009.06.12. 21:16:45

@ostván: Nekem is ezt magyarázta egy figura, aki elvitte a kocsim seggét, mert szemből rárontott egy hülye és ő félrerántotta a kormányát.

Én tökre értem, hogy el akarta kerülni a balesetet, azt is tökre értem, hogy jobb egy kis kasztnis munka az én autómon, mint nekik kettőjüknek egy frontális, de ettől még nem lettem boldog. Mindenáron elkerülte, azóta fizetett a biztosítója.

Bambano 2009.06.12. 21:18:22

@scheerti: akkor én vagyok a legritkább büdös paraszt? nemcsak az összes javítás és alkatrész áfás számlája van meg, hanem az összes tankolás blokkja is. Pedig civil autó, nem tudom elszámolni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.12. 21:18:25

@Hrzrasn: Mé mondod, hogy a tíz órán túli koncentrálást igénylő munka szart sem ér?

Te lehet, hogy nem vagy képes arra, hogy tíz óránál többet egy dologgal foglalkozz, de más ettől még elképzelhető, hogy tud képmanipulálni, szakdolgozatot írni, tanulni, pókerozni, WoW-ozni egész rövid szünetek közbeiktatásával 18-20-24 órán keresztül.

Az viszont tutikurvaélet, hogy az a lapátosember, aki végiglapátolt 10 órát, nem lapátol a tizenegyedikben.
Vagy az előző tízben nem lapátolt.

feroka72 2009.06.12. 21:23:10

Bocsi de nekem is suzukim van 14 éves , és nem rohad, nem ugy mint az opel astrák.Keveset eszik és soha nem romlik el.
De igaz az a mondás , hogy kényelmes suzuki és megbízható francia autó nincs.Valószínűleg a km állásból gondolva ezt autópályán használták amit ugye sóznak abban a pillanatban mihánt szállingozik a hó, nem ugy mint a többi utat.Tehát a rozsda az alján érthető,ebben a korban az audi is rohad.

SilverGhost 2009.06.12. 21:32:14

@feroka72:
1984-től galvanizálták az audikat, ha nem törték őket, most se rohadnak.

Bambano 2009.06.12. 21:34:15

@feroka72: mint a *melyik* opel astrák?

gnme 2009.06.12. 21:37:58

@Csikós Zsolt: csigavér .. enyém ugyanilyen szopás volt. Megittam pár pálinkát és megcsináltuk a zöcsémmel, aki 1x0kg-val emelget a zegyetemvárosba derékból... Lekapta a váltót (mint bíró seggéből a lófaszt) már elnézést.
:)

misitcom 2009.06.12. 21:40:05

@Bambano: Mint általában az összes rendőr astra.

Bambano 2009.06.12. 21:47:31

@misitcom: tehát akkor konkretizálhatjuk, hogy az f astrák. Ebben a formában még igazatok is lehet. A g astrák galvanizált kasztnija rendszerint nem rohad, egyetlen kivétel a benzinbetöltő csonk melletti rész.

Csikós Zsolt 2009.06.12. 21:50:33

@Zstibi:

Hű, ennél kicsit komplikáltabb a dolog. Ez még az autó magazinnál volt, vagy tíz éve. Vettünk egy használt Swiftet (a modell akkor volt a csúcson), asszem 140 ezer km-rel. 50-et akartuk megtartani, de aztán hol ez, hol az rászállt, mindig jó volt kéznél egy kisfogyasztású autó, ki külfödre ment vele, ki hurcolkodott, szervizbe hordtuk, mert egy cégnél általában figyelnek az ilyenre, de elég csúnyán kapott szegény. Egyszer összetört elöl, visszahoztuk, egyszer a Paulovits ment majdnem neki egy álló kamionnak német autópályán, de kiszállt, erre hátulról tényleg telibe ütötte egy másik kamion. Akkor derült ki, mennyire el volt már rohadva. Olyan 5 éves lehetett a kocsi, 5a, fehér, 3 hengeres. Valamikor 280-320 ezernél megvette a Paulovits, ő iszonyú sokat járt vele Németországba, én 430 körül mé láttam. Hát a váltóbotnak nem volt sok köze már a fokozatokhoz, meg lengéscsillapító se nagyon volt benne, de a motornak, váltónak (mint szerkezet) semmi baja nem volt. És utána odaadta a barátnőjének, aki szintén rendesen használta, a rühes dolgokat megcsinálta rajta nagyjából, és még évekig láttuk működni, tehát olyan 460-470-ig rajta tartottuk a szemünket. Tényleg sokat bírt, bár akkor már nagyon zörgött. De a korábbi, nem Bosch-elektronikás kocsik mechanikailag is többet bírtak, meg kevesebbet is ettek. Ezekkel a Darth Vaderekkel már több volt a probléma.

Csikós Zsolt 2009.06.12. 21:52:57

@ostván:
Én is voltam vele Genfben, talán kétszer is, egy seggen. Nem mondom, hogy amikor egy 520i BMW-vel mentünk, ne lett volna százzerszer pihentetőbb, de például a Steyr-Puchommal Heidelbergbe kicsit fáradtabban jutottam el. Különben Suzu-ülés és Suzu-ülés között óriási különbségek voltak évjárattól és kiviteltől függően. És mintha éppen a jobban kinéző, külön fejtámlásak lettek volna hosszú úton hátfájdítóbbak, azok az egybeszabott ótvarok egész tűrhetőnek rémlenek. A mienkben is olyan volt. De pl. egy 1,6-os szedánban majdnem megőrültem egy Bp-Bécs-Bp szakaszon, az pocsék volt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.12. 21:56:37

@Bambano:

>akkor én vagyok a legritkább büdös paraszt? nemcsak az összes javítás és alkatrész áfás számlája van meg, hanem az összes tankolás blokkja is.

Hát, nem egy általános jelenség, teszem hozzá sietve, hogy SAJNOS. Ha majd el akarod adni az autódat, akkor biztos jól fog jönni a sok számla, nyilván a vevő is értékelni fogja.

A tankolásos számlákat többen gyűjtik, azt viszonylag sokat szeretik tudni, hogy mennyi benzint/gázolajat autóztak el. Ha jól emlékszem, akkor Zsolt is azt írta valahol, hogy gyűjti/félreteszi. Ez megszokás kérdése.

Az egyetlen dolog, amit még ennél is többen gyűjtenek, az az autópályamatrica számlája. Az ÁAK zrt elég pofátlan, azokat érdemes eltenni.

Csikós Zsolt 2009.06.12. 21:58:19

@feroka72:
De, van megbízható francia autó, statisztikák, szerelők, tulajok szerint egybehangzóan. A kései Citroen Xsara Picasso. Egészen meglepő, nem. Már kutatom egy ideje a jelenséget, de még külföldön is állandóan kiemelik. Az első pár év viszont pocsék volt. Nem tudom, hogy jött össze, de képtelen vagyok ellenkező állítást találni rá.

Csikós Zsolt 2009.06.12. 21:59:24

@gnme: De itt motor ki, szét, össze, visszaszerel. A váltót már a múltkor lekaptuk, abba mi se haltunk bele. De ez sokkal rosszabb.

Secnir 2009.06.12. 22:22:43

az öreg Suzuki tudott valamit, amikor elkezdett motorokat gyártani. felfejlődött a cég, vílághír stb.
de ott baszta el, hogy valaki elhitette vele, hogy ha jó motorokat tud gyártani, akkor jó autókat is.
hová fajulna a világ, ha a Yamaha is nekiállna autókat gyártani? vagy a Triumph? vagy az audi rástartol a túramotorok piacára?
ehh, ez a világ már nem olyan, mint régen.
"ha így megy tovább, a nőknek is lesz szavazati joguk"*

*Borat

b.f. 2009.06.12. 22:47:39

@Secnir: ha jól tudom, volt Triumph márkájú autó, de nem vagyok benne teljesen biztos, hogy ez az autó ugyanaz a márka-e, mint a motorkerékpár. Ezt mondják meg a totalcaros autós újságírók, ők azért jobban értenek hozzá, mint én:)

face to face 2009.06.12. 22:57:13

Swift és swift között is hatlmas kükönbségek lehetnek.Szerintem a '97 előtttiek mintha fapadosabbak lennének mint az utánuk, 1998-2000 között gyártottak.A legjobbakat sok-sok vélemény alapján 1998-1999-ben gyártották.

bandika57 2009.06.12. 23:15:08

@Secnir:
A Triumph ösidök óta gyártott autókat (már nem), a Yamaha is beleártotta magát a Volvoba (V8 motorok)
A suzukival meg semmi baj, bár nekem sem kéne.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.12. 23:17:39

@anyahajókabinajtóhajtogató: "Annyi remek öreg kockavolvo van a piacon"

Azokat tankold te :)

ommm 2009.06.12. 23:21:40


Secnir 2009.06.12. 22:22:43
Hajaj, öregem, a fél kezed odaadnám egy Triumph TR3-asért vagy ötösért! :)
Na jó, duzzogva egy hatos is jöhet.
www.svbcc.net/svbcc%20images/MembersCars/triumph_TR6_sledge.JPG

2009.06.12. 23:41:00

A Suzuki benzinmotorok karbantartás nélkül is addig mennek amíg van körülöttük autó, de mennének többet is.

vtec 2009.06.12. 23:52:11

én is nemrég vettem egy 2000-es évjáratú 1,3-as 5 ajtós swiftet 76 ezer km-el, 580 ezer km-rel átírással együtt. 6 liter körül járok az azóta eltelt mintegy 1500 km alatt, 500 km-enkent tankolok bele kb 30 litereket. Teljesen meg vagyok vele elégedve, anyámék Yarisa után kicst zajos, alacsonyabb üléspozicioju, de nekem pl kenyelmesebb az ulese, mint annak.

deak.atti 2009.06.13. 00:07:06

Üdv!

Volt nekünk is a családban Swift. Ötajtós, 1.3 GL, sötétkék. Én gondoztam. Mármint azt a keveset, amit kellett. Sógoré volt, 120 ezerrel megvette, 2.5 évvel később 172 ezerrel eladta. Munkaautó volt: ha kellett, melósokat hurcolt, ha kellett, akkor balatoni építkezésekre ment nap-mint-nap BP-ről. Közben olajcsere, meg szűrők ... meg egyszer féktárcsa-fékbetét csere ... ja, kellett még egy kipufogó is, valami 12 ezerért... szóval, vicces volt a karbantartás-igénye. Ment, mint a veszedelem, nem füstölt, olajat nem fogyasztott, benzint se sokat (nekem ugyan a 6 liter/100 km nem jött ki, amit nagyon emlegetnek a Swiftre, inkább 7-8 litereket produkált) a sebességek is jó közelítéssel megvoltak: 172 ezer km-hez képest igenis precíznek volt mondható a váltója. Kényelmetlen volt, fapados priccsek voltak benne ülés helyett (nem a GS sportülései voltak, hanem sima, mezei plüss-kárpitos Swift-ülések),a saját bokám mellől szálltam, pontosabban kászálódtam ki mindig, mikor valamiért megkaptam vagy elkértem, tehát a komfort maximum gyenge közepest érdemel, de a mechanika és a kasztni egy elpusztíthatatlan valaminek bizonyult. Holott abszolút nem volt kímélve, ellenben gyilkolva sem. Az Ignissel, ami a Swift utóda lett a családban, sokkal többet szív a rokon, mint azzal a kis cipősdobozzal ... Vissza is sírja időnként.

DA

mwolf (törölt) 2009.06.13. 00:50:50

Nem az autó szervízigényes, hanem a szerelő, hogy jól levegyen. Nem a verdát nézi, hanem aki behozta,(hölgyek alapból verve).És ez márkafüggetlen.

kismandala 2009.06.13. 01:23:13

5 kilóért már vehetett volna autót is..

faterpolo 2009.06.13. 01:47:40

@Csikós Zsolt: Csikós, mikor jártál Heidelbergben? Itt vagyok Erasmus-hallgató március óta (augusztus végéig maradok). Téged is megdöbbentett, hogy mennyi Porsche 911 ácsorog az utcákon?
Én sajnos EuroCity+DB Regionalbahn kombóval jöttem (szeretek vonatozni, de egy szemeszterre jobb lett volna egy w124 kombi csomagtartójában hozni a cuccot, mint bőrőndben...), nem Steyr-Puch-hal:). Ha tetszett itt, és szeretnél újabb keletű tájképeket a városról, akkor szólj, már küldöm is:). Van pl. egy gyönyörű fotóm a Jesuitenkirche mellett parkoló zsír új Dodge Challengerről...:D. Meg egy iszonyat régi Toyota Celicáról (az a Vater Rhein közelében állt). Ja, és a múltkor a Plöck-ön levillantottam egy Mercit, amitől infarktust kapnál: 124-es kupé, rikító narancssárgában...
Úgyhogy szólj,ha bármi kell:D
Üdv!

P.S.: Szerintem sincs semmi baj azzal a Swifttel. Legjobb barátomék vettek egyet anno újonnan, de nem a Darth Vadert, hanem az elődöt. 1.3 Sport, tudjátok, az a fekete színű a röhejes ződ csíkkal és sárga betűkkel az oldalán:). Na, amit az az autó túlélt... Kétszer szarrá tört, a srác apja alapvetően még a cipőjére se tud vigyázni, nemhogy egy kocsira. AZ a kocsi kívülről egy széttaposott romhalmaz volt, de beindult 360 000 km után is, pöccre. És ment, ment és ment. Ha jól emlékszem, akkor kb. 11-12 évesen, valahol 400 és 500 ezer km között lehelte ki végleg a lelkét. Egy kicsit olyan volt az az autó, mint a Toyota Hilux, amit Jeremy Clarksonék megpróbáltak sikertelenül szétbarmolni anno...

kanalas ottokár 2009.06.13. 01:57:16

Miért nem néztetek egy Primerát, vagy Almerát? Azokba nég nem szót bele a rönyó.
Vidéken van törésmentes, örök élet meg egy nap:-D
Csikós, ha gondolod, csinálhatsz használttesztet, van egy szinte gyári P10 SRi-m.

nedudáljparaszt 2009.06.13. 02:16:39

Nekem is volt swiftem. Megszeretni nem tudtam, de működött rendben, megbízható volt. Csak egyszer nem indult el, a szerelő azt mondta, valami gumitömlőt lerágtak benne a nyestek.

Most Kia Pride-om van. Ezt már megszeretni is sikerült. Ez alólam fog kirohadni.

Én a Nagypapa trabantjában nőttem föl. Talán ezért vagyok ilyen állatfaj, vonzódom az olcsó autókhoz. Vezettem már Ford Focust és Mondeo-t is, de azok nekem idegenek maradtak.

Swift05 2009.06.13. 02:49:53

@Secnir: a szóban forgó swiftet nem egymaga a suzuki hanem közösen a gm-el tervezték. és anno egy honda se volt vastagabb anyagból mint a swift.
a mai swiftek pedig a kiskategóriában igencsak az élvonalban vannak, ülj bele egy grande puntóba fogdosd meg az ülés anyagát meg az indexkart, majd ülj át egy swiftbe. két külön világ. a swift javára. a suzukinak igenis van létjogosultsága az autópiacon, ha ez egyeseknek fáj is...

Ubul1 2009.06.13. 06:49:12

@Swift05:
ez a III-as verzió tényleg faszányosan meg lett csinálva, csak az nem tteszik h a zajszigetelése gyenge, motor behallatszik, és alulról nem húz. Pl alapjáraton azzal nemigen lehet elindulni.

Bandika_SSS 2009.06.13. 07:11:50

Gratula Roberto! A lényeg,hogy van már biciklid amivel járhatsz! Vigyázzatok egymásra! :)

vasember 2009.06.13. 07:31:26

Szerintem nagyon rozsdás ,inkább megnéztem volna ezt a mk1 golfot.www.hasznaltauto.hu/3041933_volkswagen_golf_1983

2-More 2009.06.13. 08:29:51

@Ubul1:

Rossebet nem lehet vele elindulni alapjáraton, csak falábú a user.
Mellesleg, az autólopás mekkája pest, de a hozzátartozó bermuda-háromszög meg a szentendre-dunabogdány-pomáz térségben terül el.

Swiftkérdésben úgylátom az okostojások eltakarodtak végre, úgylátszik végetért a pénteki számtechóra otthon meg nincsen internet.

Jahh: ajtókédert nem találtam meg, valszeg odaadtam már valakinek, de a váltórudazat kompletten itt van, ha kell vihető.

T.Janika 2009.06.13. 09:02:27

Sziasztok!
Gratula a verdához Roberto!
A szerkesztőséggel együtt én is megkönnyebbültem,hogy megszerezted.:-)
(remélem te is)

Bodzaszedő Manager (törölt) 2009.06.13. 09:04:43

ennyi pénzért megint csak egy örgecske w124es esetleg w123as merct tudtam volna ajánlani. azon legalább van elől csillag, célkereszt gyanánt. és nem drágább fenntartani mint a szuzsuki fostalicskát.
autót akart venni, nem?

ostván 2009.06.13. 09:06:01

@Csikós Zsolt: Az 1,6-os régi motornak volt valami rezonanciája, ami rossz közérzetet eredményezett. Egy barátom emiatt adta el - jelentős veszteséggel - az 1,6-os Swiftjét.

Csikós Zsolt 2009.06.13. 09:57:34

@b.f.:
Volt, persze, de a motor- és az autómárka 1933-ban szétvált. A Triumphot egy Angliába települt német iparos alapította, de később egy ideig volt külön német Triumph is, mármint motorkerékpár. Az angol motorrészleget az Ariel vette meg.
A Triumph autógyár pedig később a Standarddel olvadt össze, a Standard-Triumph a Jaguarral, ezt az egészet meg bekebelezte a BMC, ami akkortól kezdve BLMC lett. Utoljára Hondák (Ballade) készültek Triumph logóval, meg volt talán még az Austin Maestrónak is Triumph-emblémás változata, de ennek utána kéne néznem. Nagyon külön cégek voltak a mi tudatunk korában végig, még ha a nagyapákat is vesszük.

Csikós Zsolt 2009.06.13. 10:00:24

@faterpolo:
1990-ben :-) Meg aztán valamikor a Passat bemutatóján is, pár éve egy fél napra. Tényleg döbbenet a Porsche-mennyiség, de azért engem a nagy-BMW, nagy-Mercedes is mellbevág. Na ja, a nyugati civilizáció végnapjai, de azért szépek ezek.

Csikós Zsolt 2009.06.13. 10:03:31

@ostván:
Én is nagyon utáltam azt az 1,6-os szedánt. Nem volt rajta (vadiúj tesztautó volt, pár ezer km-rel, tehát már beült betétekkel) fék, csúnya volt a hangja, sokkal többet evett, mint az 1,3-as, viszont nem ment sokkal jobban.

Az igazi halálgép a Suzu 1,3 16V volt. Ahoz a teljesítményhez már tényleg nem volt fék és futómű. Viszont az úgy ment, de úgy...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.13. 10:07:23

@Csikós Zsolt: Ez tök érdekes.

Nekem a kisköbcentis autóim mindig többet fogyasztottak, mint a nagyok.

Hogy csináljátok, hogy kismotorral nem fogyaszt sokat?

Rocko- 2009.06.13. 10:13:33

Robert miért nem vett olyan autót, ami nekem tetszik?

zeneovi 2009.06.13. 10:35:09

Klassz gép, nekem ilyen 3 ajtós volt, a lila színű "Mural" nevű változat. Az 1.3 literes volt, nagyon ment, szerintem sokkal jobban járt volna az erősebbel, nem fogyaszt az sem sokat, bármennyire taposod, városban lehetetlen 6 liter fölé vinni a fogyasztást. Nagyon szerettem, csak jött a gyerek, a 3 ajtós modell kicsi lett sajnos, de a mai napig szép emlékeket ébreszt, ha látunk egy-egy lila Swiftet az utcán, megmosolyogjuk - nem gúnyból - és emlékezünk, milyen szuperül ment a Tátra szerpentinjein.

loláb 2009.06.13. 11:27:16

@Secnir: Az egyáltalán ne zavarja meg az okfejtésedet, hogy az öreg Suzuki előbb készített autó prototípust, mint motorkerékpárt.

AZP-23 2009.06.13. 11:40:08

ócsó megoldás kényelmesítésre, az ülőlap alatt a rugók finom megnyújtása. ettől mélyebbre kerül az ember segge és jobban tartja a gerincét a támla, de közben próbálgatni kell és persze méretfüggő az elérhető hatás. nekem több csigolyám is beteg, de előfordult, hogy 26 órát nyomtam vele és még magam ki tudtam szállni.
1.3-ba 300.000 felett raktam. sok ismerősöm elment és vett egyet, amikor látta, hogy szervizbe nem járok és mit művelek vele (pl. 5 személy, 200+, nagy lejtő...). jó érzés, hogy már nem az van, de beteg aki cikizi. a válság is, a tolvajok is józanítólag hatnak. van más, amire jobban megéri költeni!

Bambano 2009.06.13. 12:18:09

@Csikós Zsolt: Apám f astrája már 500k km fölött jár és egy lambdaszonda cseréje volt, amit nem az öregem alakított rajta. Az én vekimbe a múlt héten került bele a 200k km, és még mindig nem tudtak meggyőzni, hogy cseréljem le, pedig pedáloznak páran.

A sok "megy mint a veszedelem" suzukis mesélje már el, hogy pl. az m3-ason Pest felé a gödöllői dombságban partnak fel miért nem megy, mint a veszedelem a suzuki? Sokszor van, hogy lejtőn vagy sík úton megelőznek, mert én benyomott tempomattal jövök, az emelkedőn meg lemaradnak, mint a sicc. Az emelkedőn nem kell menni, mint a "veszedelem", vagy valójában ez csak a városi legendárium része, hogy egy fél motoros suzuki nagyon megy?

Árpád82 2009.06.13. 12:21:56

@kolbászoszsömle: gondolom tojás van a gázpedál alatt...kis motor csak kínlódik, ha azt akarod, hogy ne 1000 éy alatt juss el A-ból B-be akkor forgatni kell az egekig, ami közben szépen fogy a benzin...
De ezt legalább nem lopják el mint a Hondát....

papa33 2009.06.13. 12:30:12

Nos, sokan elfelejtik hogy Trabi-105-120 Skoda, 126 Kispolák is volt valamikor. Na ezekből átülni a csoda, és bármely márka a megbízhatóságát megirigyelheti, manapság egyre inkább... szóval ne egy 3* súlyú, ház árú autóval hasonkítgassuk már.
Aki meg annyira fiatal hogy nem volt neki ezekből, az örüljön hogy jut ennél "jobbra", akinek apuka a segge alá tette, az meg becsülje meg a MÁSÉT és ne fikázza a Suzukit. Különben írtam már, a Suzukinak akkora pont a csomija mint a Ladának, ugyanis ott a tartalék alkatrészek és szerszámok helyfoglalása... és anno korabeli társak ütközésbiztonsága sem volt jobb, pl AX Citroen, Őspanda, stb. (Mondjuk a Pandát jó sokáig gyártották...), és valóban, minden milliomodik Suzukinak tört le egy darab a dugóból, meg minden százezredik 1.0-ás katatott picit (nagy német minden tizedik), más hiba nem is szokott, ja tíz év után melyik autón is nem volt felületi rozsda anno...

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.06.13. 12:33:29

@Csikós Zsolt:
"Én is nagyon utáltam azt az 1,6-os [swift] szedánt. Nem volt rajta (vadiúj tesztautó volt, pár ezer km-rel, tehát már beült betétekkel) fék, csúnya volt a hangja, sokkal többet evett, mint az 1,3-as, viszont nem ment sokkal jobban."

ez érdekes... elvileg sokkal jobb a fékje mint az 1,3-asnak, és érezhetően jobban megy. vagy én tudom rosszul, vagy valami nagyon letaposott tesztautó volt (na de párezer km-el?).

Isgyu 2009.06.13. 13:12:07

@Swift05:
Swift05 nem vagy egy kicsit elfogult suzukis? Ekkora baromságot csak az mondhat aki ilyen fanatikus már ne haragudj! Annyira nem lennék büszke egy lámpát takaró szélvédőbe, egy hátsó ajtó felnyitásakor kalaptartót nem felnyitós, csomagtartóban rohadós és kumplungját kis úton fogó nulla csomagtartójú autóra amit már 6x hívtak vissza mindenféle probléma miatt már ne haragudj! Az meg röhej, hogy pont a Grande Puntóval hasonlítod össze és húzod le azt ami fényévekkel jobb!

Mioporfeszosz (törölt) 2009.06.13. 13:48:39

@kolbászoszsömle: Úgy, hogy én ahhoz vagyok "poroszkálásnak" szokva, ami Csiki szerint húdemegy. Úgy is taposok mindent, akkor meg 15liter, és még szét is akar hullani:)
Merugye mindíg kérdés mihezképest hudemegy, mondjuk egy majd 2tonnás 3,5lityis sorhatos automata bömös otthagyja a francba, csak abba nincs versenyautó fíling, ezért sokkal lomhábbnak érzed.

RoFä 2009.06.13. 15:42:37

@Hrzrasn:
Szerintem vallalkozokent vag, szerintem lehet hogy tud 36 orat vagni, es szerintem egyebkent is semmi kozod hozza...mar elnezest.

Ubul1 2009.06.13. 15:48:31

@2-More:
Az könnyen lehet h falábú volt a user, mert egy hülye ripacs picsa volt én csak utaztam benne, de direkt lestem a rev mérőt, 2500 alatt nem tudott a hülye elindulni. Ellenben amikor panaszkodnak itt a 1.0 motor rugalmatlanságára nem tom hova tenni, mert én kb 8-at próbáltam az elmúlt hónapok vadászata alatt és mindegyikkel sikerült elindulni alapon. Aztán lehet h magasabb seb-ben már pörgetni kell mint a kávédarálót.

@vasember:
Baz+, ezt miért kellett megmutatni, komolyan a gatyámba élveztem :DD
Most le kell cserélnem a falra kitett csajos fotókat a garázsban erre!

Ubul1 2009.06.13. 15:50:32

Jahh és ráadásul ez az 1.1-es verzió, ami nagyon ügyes kis gép volt, ez is mart dugós, a szelepeket nem tudja elverni, bár lánccal is megoldhatták volna csak az zajosabb.
Mi a fasznak van tele a fél alföld ilyen csemegékkel amíg ezen a qrva nyugati oldalon csak az unalmas fosputtonyok vannak?!

Swift05 2009.06.13. 15:56:47

@Isgyu: kedves Isgyu!

igen van pofám összehasonlítani, hiszen 1hete tértem be egy fiat márkakereskedésbe, mert le akartam cserélni a swiftemet egy grandéra mert már untam h nemlehet vle elindulni, mert annyira szara kuplung. akkor kellett szembesülnöm azzal a gagyi invázióval ami a fiatnál van. én csak tényeket közlök ha fáj fáj.

azt tudnám hol jön egy autó megbízhatóságához vagy bármihez h nem nyílik fel a kalaptartó. a fiat pandában sem nyílik fel példának okáért, nézd meg az aktuális adást 2003-ból a totalcaron.

a csomgtartó mérete szintén nem releváns, ez egy ilyen autó. gondolom akkor a thalia is fényévekkel jobb nála ugye?

a kuplung tényleg katasztrófa, ezért mindneképpen eladom és egy automatába huppanok bele, mert unom a lefulladást stb.

RoFä 2009.06.13. 16:01:38

@Mioporfeszosz:
Ez speciel igaz.

Cimboramnak volt 1.3 stiftje, es akkoriban meg ifju es boho volt a haver, ugy vezetett mindig, mintha Salma Hayek varna egy szopasra, de csak ha pontosan erkezik.

Allando halalfelelmem volt ha beultem melle. Pedig asszem ez a 8v verzio volt, 75 lo talan. Barmennyivel ment, tobbnek tunt...

Don Vito Corleone 2009.06.13. 16:19:03

@Csikós Zsolt: Az 1.3 16V tényleg egy kis vadállat volt, nagyon szerettem anno a sajátomat. :) Emlékszem amikor kijött az új Stift és tesztelhettem egy 1.5-öst, nem éreztem erősebbnek, fürgébbnek, sőt... Így sokáig rajtam is maradt a kisöreg, mert sosem kellett berhelni, csak benzin kellett bele meg alkalmanként egy korrekt olajcsere. Kinyírhatatlan és olcsón fenntartható, de szinte pofátlan módon.

Pont emiatt lesz ideális Robertonak a kis Szuszka. Nem lehet vele ugyan villantani, viszont gond nélkül lehet közlekedni vele fillérekért. Ennél többet meg ennyi pénzért nem is kívánhat az ember fia. Sok szerencsét hát nekik egymáshoz, bár szerencsére ezzel az autóval Robinak nem igen lesz szüksége. :)

Don Vito Corleone 2009.06.13. 16:20:23

@RoFä: Ha 8V, akkor az 68 paci lesz egészen pontosan. :)

w a s d 2009.06.13. 16:43:56

@2-More: Ezt azért el kellene mesélni pl. az új Lagunának is, amit az ADAC 80- nal is összetört, és kb. úgyis akkora védelmet nyújtott, mint az első ENCAP teszteken egy átlag autó 64- nél.

karlmann 2009.06.13. 18:33:24

350-ért ezt a fostalicskát? A fentebb kommentelőktől eltérően, nekem semmi bajom a Suzukival, akinek ez kell vegye, de több mint 200ekm-el ilyen rohadtan? Vagy direkt pályázott az ország leglestrapáltabb Swiftjére? A toronynál az a rohadás maga a halál. Anyósomnak 10 éves fehér 1,0L-es van hasonló futással és ehhez képest a az a kocsi maga az élet. Lötyögős váltó és szivacsos kormány? Mennyit mentek ezzel 500ezret? De komolyan, fél év tökölés és egy fasza Honda után egy ilyen fostalicskát venni? Ez égés, nem is kicsi!

vomit 2009.06.13. 19:18:05

@bobeszedulacika: ja, 1-1 kulturalt allapotu volga siman milla felettbe kerul.

Ubul1 2009.06.13. 20:28:18

@Swift05:
te se vagy normális h Suzuki után egy fiat kereskedésbe szédölögsz be. Talán el kéne vinni egy lelkiismeretes szerelőhöz kuplungozásra, meg megtanulni kuplungolni. Én a szaros 1.3-as kávédarálómmal (véletlen se Suzuki) alapjáraton csorgok a forgalommal.
De ez csak egy vélemény volt... Én tuti h Toyotánál lejjebb ne adnám suzi után. Vagy ha jó kuplungra vágysz ami mögött Kraft is van akkor nézz szét a W210-esek közt. Elérhető áron van, csak ki kell fogni 1 jót.

Ubul1 2009.06.13. 20:29:45

@vomit:
Akkor már miért ne legyen GAZ-13 a ruszkiktól behozva? azzal legalább lehet megjelenni!

Keats · http://pulover.lap.hu 2009.06.13. 21:07:29

Még egy váltózár is kellene. Hogy ne a Swiftet, hanem a mellette álló autót, mondjuk egy Honda CR-V-t vigye el tolvaj...

12csab 2009.06.13. 21:49:24

Jó kis járgány,bár nagyon kicsi.
Kollegámnak van hasonló nincs vele baja, igaz első tulaj 10 evesen 12e kmm-el..
Elgondolkodtam a km-en 200e km?
En 7-8e-nél nem megyek többet egy másik kollegám a 2 éves c-maxa most érte el a 4e km-et..
Amikor vegvettem a kocsimat 5 évesen 64e km-mel már húztam a számat..

Isgyu 2009.06.13. 22:30:31

@Swift05:
Ha annyira megfelel neked a swift akkor miért akarod lecserélni? :)) Kis ellentmondást érzek. Mindenesetre sokkal jobb autónak tartom a Grandét a swiftnél (volt mindkettő pedig) és az előző nem is rohad legalább ha nincs törve! De tudod mit: ne vegyél, nem neked való suzuki fan-nak :))

Hrzrasn (törölt) 2009.06.13. 22:31:23

@RoFä: ...mint ahogy neked sincs közöd hozzá, hogy mihez szólok hozzá. Már elnézést.

Isgyu 2009.06.13. 22:31:45

@Ubul1:
szerintem meg ki kellene próbálni és nem előítélettel ideírkálni. Mondja ezt akinek legalább van tapasztalata mindkettővel... ne zavarjon

Isgyu 2009.06.13. 22:34:09

jah és még valami: a rendszámtáblát tegyétek a helyére, mert most a levegő útjában van és nem igazán egészséges... :)

Rumi 2009.06.13. 22:51:13

Városba jó lesz.
1.3-asom van, olaj,benzin kell csak bele.
A haveromnak astrája, sokat cikiz!
Megvan neki a környék összes bontójának a
telefonszáma is.:)

Swift05 2009.06.14. 00:45:11

@Isgyu: ezzel a volt mindkettő szöveggel eléred h mindneki rájöjjön h egyáltalán autód sincs ha van az pedig vmi csoffadt f astra lehet max.

ha figyelmesen elolvasnád automata swiftet akarok! nem típust váltok, csak váltót.

Árpád82 2009.06.14. 09:48:09

@karlmann: Egyetértek!!Tényleg egy szar ez a Suzuki.Szétrohadt, agyonhajtott fos..De ha szerencséje van 1-2 évet még kihúz nála, aztán eladja valami "hozzáértőnek". Az előző cikkben említett Vectrával jobban járt volna.

Isgyu 2009.06.14. 10:19:10

@Swift05:
jah bocs, nem tudtam hogy automata váltós suzukikat már a Fiat szalonban is árulnak :)) Igen hiteles vagy!

Hose 2009.06.14. 13:29:54

@karlmann: Egyetértek!
Én a 3. stiftet szaggatom, de mindegyik különb volt ennél. Már a fotókról is látszik, hogy ezt bizony elhanyagolták. Az extrém rozsdáról meg annyit, hogy szerintem sosem látott garázst, és a téli sózások után sohasem mosták le az alját. A TC embereitől többet vártam! Egy kis segítséget adhattatok volna szegény Robertónak a kereséshez, mert tele van a net Suzukikkal, 100x jobbat találtatok volna ennyi pénzért.

Lord heckman 2009.06.14. 14:58:46

Na igen, az örök Jolly Joker, a swift :)

Bár én még mindig azt a Vectrát sajnálom.

Zsolt, neked egészen pontosan hány autód is van? Már nem bírom követni :)

Karpathy · http://artofmax.com/ 2009.06.14. 17:24:57

Szuszuki?
Családban volt 1.3-as, a legelső szériából, állítólag még Japánban összerakott motorral. Vagy tíz évig hajkurásztuk, a "hibalista", ha jól emlékszem olajcseréket, egy akksit, fékbetétet meg egy szett lengéscsillapítót jelentett.
Ja és gumikat.
Autóbuzi kategóriában: jól ment, irtó könnyű a kasztni, lehetett vele röpködni rendesen. Gyári gumikon cincergett a kanyarokban, de legalább széles volt a radírozási sebességtartomány. Hülye kemény rugói voltak, ilyen utakon felesleges, viszont a csillapítása szar volt, a második szett teló már okosabban választódott bele.
Kulcs elfordítására télen-nyáron bezizzent, annyiba került, mint egy bicikli (jó, mint két bicikli, elvégre négy kerék).
A saját árkategóriájában (a mi példányunk) világkirály volt. Zsetont virítani, Johannesburgba kocsizni, sör mellett péniszt összemérni, kamiont lefejelni biztos szar, ezeket nem próbáltam vele (volt másik).
Ha többje van az embernek, lehet jobbat venni. Ár/értékben nehéz, de abszolútban persze simán.
Helyiértékén viszont ötös skálán ötös, tízes skálán tízes az autó, nincs miért levonjak.
Nálunk akkor végezte be, mikor gyerekestül beleestem vele az árokba egy gonosz, tükörjeges kanyarban, és a lakatos megvette anyósának. Szerintem azóta is fut.
zárópoén: nem vagyok szuzukis. Ha valami, akkor olaszautó-buzi vagyok, de elismerem a japókat, meg mióta olyanom is volt, a németeket is. Frank gépezetem sose volt.
Legjobbakat a dartvéderhez!

P. biker 2009.06.14. 18:11:35

Az üléssel kapcsolatban, gc feszereltség ölég kényelmetlen volt/2000-es/.A glx sokkal jobb /2002-es/, de csak akkor ha nem vagy 100 kilos emberke.

megint 2009.06.15. 00:40:53

Darasz442, biztos elütött egy kutyát

Tatamester 2009.06.15. 01:19:59

De miért egy trocsok Suzukit?

Meg mi az a szánalom szarrátört Vagonerpozitív?

Mi a baj veletek emberek?

2-More 2009.06.15. 09:21:19

@Swift05:

Ne vegyél automatás swiftet, szopni fogsz vele. Csomó minden más benne mint a simában, és eleve egy fos, őskövület maga a szerkezet is. Alkatrész kb nyista hozzá itthon. Komolyan, a féltengelytől kezdve a lengkőkaron át a csonkaállványig, minden eltér.

Mellesleg, swift 16V. Hát ha az halálautó volt, nemtom a GTI az mi, mert az még erősebb egy 15 lóval. Igaz ott már elől-hátul tárcsa, elől akkora mint a sedanon. Futóműkérdés relativ, egy első-hátsó toronymerevitő, meg egy első-hátsó alsó összekötő csodákat tud tenni vele, nem mellesleg gyárilag volt benne elől-hútul kanyarstabil, nem is valami vékony szar. Nameg, egy rugószett, valami tisztességes se árt, hogy ne tudjon egy komondorcsalád bemászni a kerékjáratokba. Ez ha mindenből gyárit veszel készen, és nem mutyizol, akkor sincs több mint egy kiló. Ha mutyizol, akkor meg a fele se.

feroka72 2009.06.15. 09:21:42

@SilverGhost: Karosszéria lakatos iparban dolgozom , AUDIK ,VW betegség a torony felfüggesztés, ajtó zsanér, csomagtér zár és környéke korróziója,12 évesen

feroka72 2009.06.15. 09:28:02

@Bambano: F-s Astrak sárvédő, küszöb , csomagtér ajtó. G Astráknál letakarták a sárvédő ívet és a küszöböt műanyag elemel , ha 2000-s évjáratnál leveszed ott lesz vastagon a rozsda. Tehát ha nem tudod megoldani a korrózió védelmét takard be olcsó műanyaggal.

feroka72 2009.06.15. 09:34:59

A Suzuki "utálat" azokból fakad akiknek más autójuk van és finoman szólva drága pénzért be szoptak vele. Statisztika szerint lásd "népítélet" ott van a topon.

tgee85 2009.06.15. 09:41:49

Na ismét ittvannak a "suzuki fikázó"
nagyon hozzá értő emberek, akiknek még sose volt swiftjük. A suzuki igenis a legjobb autó azért az árért amit képvisel. Nemhiába van a legtöbb autószerelő ismerősömnek is switje, na miért???

w a s d 2009.06.15. 10:05:34

Azért kíváncsi lennék, valami "Csikós- féle" öreg 123, 124, 201, ami használható, és nem kell rá vagyonokat költeni, mennyiből jönne ki.

dekás dezső 2009.06.15. 11:54:31

miért nem egy ilyet ajánlotok neki rögtön? ez még olcsóbb is, és mennyivel jobb gép.. www.hasznaltauto.hu/3032524_bmw_750i_1989 biztos sokkal jobban járna vele, mint ezzel a kis fos stifttel, amire kb 26 forintot kell majd költeni a következő 3 évben...
úgyis halál olcsó a benzin, az alkatrész, meg az adók nem? kit érdekel a fenntartási költségek, egy úr legyen úr;)
üdv, egy nemstiftes, de nagy böszme, elegáns autóját hamarosan stiftre cserélő lúzer.

Darazs442 2009.06.15. 12:06:56

@Tatamester: Nem az a lényeg, összetörni bármit lehet. Csak az extralista tetszett meg a képek tükrében. De mit csináljak...

29 Palms 2009.06.17. 19:41:58

Kell hogy tudjon valamit ez a kisautó, ha egy autós blogon egymaga több hozzászólást generál mint Le Mans összes szörnye együtt. :)

Tilcsák Bea (törölt) 2009.06.18. 07:24:24

@Mézesmackó: az én 95-ös suzukimat mindenki csodálja.....jobb vételt életemben nem csináltam, mint ez. alig kell rá költeni, sosem hagyott ott sehol.
most van az első eset, amikor a szerelő azt ajánlotta, hogy nézzük át a villamosságot, megelőzésképpen.
úgy ment át csont nélkül a mozaik utcai műszakin, hogy nem volt előtte szerelőnél.
nem is cserélem semmire, nálam fog megöregedni.

Zola001 2014.04.26. 11:23:36

Jó döntés volt az ezres, főleg városba rohangálni. Erre találták ki. Ezzel legalább nem érzel késztetést száguldozásra, ami egy ilyen bódéval háát... Ha egyedül, vagy max 1 fővel használod, még van némi ereje is. Családot, gyerekeket én sem ültetnék bele! Az egyhármas tartogathat meglepit a leszakadó dugattyúpalásttal, főleg a harcsaszájúak, de az ezressel garantáltan nem lesz gond. Nekem is ilyen típus van, de tényleg csak városba ajánlom, kint már fosok benne! Ennek ellenére nagyon jó kis autóképződmény, csak mindent arra kell használni, amire való. Aki meg ezzel a típussal, ilyen kasztnival/fékekkel szeretne racsingolni, helyezzen el konzervnyitót jól látható helyen, hogy ne kelljen tűzoltót hívni erővágóért, ezzel is megnövelve a túlélési esélyt.
Ahogy Puskás mondta: "kis pénz, kis foci"
süti beállítások módosítása