Vizsgaállomás, a világbéke központja

Autót vizsgáztattunk a németeknél

  2009. június 05. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Maga az eljárás körülbelül kétszer annyiba kerül, mint itthon. Ezzel nagyjából el is mondtunk minden rosszat a procedúráról.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr301164715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 12:27:01

@ZYLO: Itt is hétkor meg nyolckor nyitnak a boltok, és a többség itt is tömegközlekedéssel jár dolgozni. Sôt, az átlagmelós itt nem jár tízéves hitelre vett, vadiúj autóval, hanem használtat vesz.

Tehát mit is akartál mondani?

series_one (törölt) 2009.06.05. 12:34:40

@Hrzrasn:

szerintem vagy annyira értelmes (nem tudom, ez tényledg csak feltételezés), hogy meglássad egy német és egy magyar "melós" körülményei közt a különbséget.
mondjuk az egyik hogyan él meg, a másik hogyan él meg. milyen körülmények közt tud lakni.
néha elmegy-e étterembe, vagy paprikáskrumpli orrvérzésig. el tud-e menni nyaralni. hova. mennyi időre. a nyaralásra hűtőtáskát visz magával vagy bankkártyát.

blőd példák, na.
és azért van különbség.

megint 2009.06.05. 12:42:27

Az utolsó mondattal amit Cs. Zsolt írt teljesen egyetértek. És csodálkoznak az országban, hogy szlovák rendszámos autók, rokkantkártyával a szélvédőn, ciprusi bankszámlával futkosnak, bürökrácia az van, előző korból ittmaradt megkeseredett banyák ülnek az irodákban, akik Istennek hiszik magukat. Pont építkezünk, hát bazd, hiába fizetsz nagy összegeket még így is fél éveket kell várni,hogy valamit elintézzenek, meg negyvenszer szólni, hogy ugyanmár lécci gyere és csináld meg, mert hiába ülnek ezek ott tízszer annyian mint kéne, mindegyik naplopó.

megint 2009.06.05. 12:45:04

series_one, azért pont a lakhatás nem stimmel mint összehasonlítás, német rokonok csak néznek, hogy milyen családi házunk van, ott kint ez egy vagyon még nekik is, amúgy valóban sokkal nyugodtabban élnek.

Wolfram 2009.06.05. 12:45:53

persze ahhoz olyan gazdasági helyzet kell, hogy olyan autókkal járhassanak, hogy a többségnek ne is jusson eszébe a boríték. de kérdezz meg vidéken egy, a beleit húzó ezerkettessel vizsgára csattó öreget, hogy inkább mosoly, cukorka, kávé, meg olcsó műszaki, de a kocsijával a telepre sem engedik be, vagy inkább szutykos titkárnő, tíz rugó a zsebbe és még elcsattoghat két évet... a rendszerbe bele van építve a korrupció.

ettől függetlenül a német hivatalokban mindenhol rettentő kedvesek, segítőkészek, de a szabályoktól egy centit sem hajlanak el. ott nem úgy van, hogy bemegyek és kidumálom. ott nincs kókányolás, nincs olyan egy irodában, hogy alkoholos filccel van kiírva valami, vagy "bugyiba" húzott A4-re nyomtatva. ha valahol lennie kell egy információnak, akkor a folyamatot megtervező mérnök betervezte oda a feliratot is, amit meg lehet venni bárhol. része a folyamatnak, része az árnak is. nem drótoznak, celluxoznak. sokáig lehetne folytatni... asszem ez mentalitás is, meg oktatás is más. ott nem azért lesz polgármester valaki egy kis faluban, hogy megszedje magát, hanem azért mert megtisztelik ezzel, és ő büszke rá. és fölfelé a folyamaton végig. amíg az itthoni korrupt rendszer haszonélvezői döntenek a rendszer sorsáról, nem hiszem hogy változni fog... :(

Póktalicska (törölt) 2009.06.05. 12:55:16

Nem teljesen ide kapcsolódik, de azért mégis elmesélek egy kis történetet.

Volt nálunk az egyetemen két féléven keresztül egy svéd cserediák, és megkért, hogy segítsek neki autót ügyintézni. Beleszeretett a Ladába, és akart venni egy öreg ezerketteset otthonra, afféle hobbiautónak. Elmentünk, megvettük a gépet, szervizben helyrepofozták a járgányt, majd jött az okmányiroda. Felhívtam az információs vonalat:

- Van egy külföldi barátom, vett egy autót, szeretné kivinni, mit kell tenni, mit vigyünk, milyen papírok kellenek?
- Hát, én nem vagyok közlekedésis, de utánakérdezek.

Pár perc várakozás után jött a válasz, hogy kell a srác útlevele, az autó papírjai, az adás-vételi, és ennyi, nincs szükség másra. Kaptunk időpontot, bementünk az irodába, ahonnan 5 perc után szépen el is küldtek minket, mert nem volt eredetiségvizsgája az autónak. Nem értettem a dolgot, hiszen a telefonban rákérdeztem. Jaaaa, ha adás-vétel előtt kivonják a forgalomból a járművet, akkor valóban nem kell. De ha érvényes forgalmival vette meg, akkor kell az eredetiségvizsga, plusz át kell íratni az autót a nevére, hogy azzal a lendülettel ki is vonják a forgalomból, és kapjon ideiglenes rendszámot (emiatt plusz 40e forint volt az ügyintézés). A teljes "papírozás" bégül összesen 60e forint volt mindennel együtt, az autó meg 70e forintba került... Azt már csak halkan említem, hogy a srác nem értette, hogy ha ott vagyunk az irodában, akkor miért kell még közben ide-oda járkálni a csekkek és a biztosítás miatt. Jó sztori lesz ez neki otthon baráti sörözésnél...

Bocsi az offért, de a bürokráciáról ez jutott eszembe. :)

300SD 2009.06.05. 13:10:27

Sokhelyen,főleg KPM-nél még mindig a szívatásról,a lenyúlásról szól a dolog!
Régebben ide is csak úgy lehetett bekerülni vizsgáztatónak,mint az autós iskolába oktatónak:kihalásos alapon,családi folytonossággal!
Halálra is keresték magukat.
Volt olyan kupé mercim,w114 hogy úgy ment át a mozaikban,hogy nem volt benne biztonsági őv!
Persze "hátszéllel".Az sem volt jó,de tény,most is vannak érdekes helyek.
Ismeretségi körömből Bercelen még egy autó sem bukott meg érdekes módon:-))))
Csak ha egyszer egy ilyen száll belém.........

300SD 2009.06.05. 13:15:15

@Póktalicska: AZ Én barátom svédből jött haza,autószerelő műhelye volt Göteborgban,tanulóként Göteborg egyetlen lada szervizében dolgozott.
Azt mondja,aki ott ladát vett,mind Vöröskönyves volt,már ha érted mire gondolok:-))))))
Haverod nem valami sötétben bújkáló forradalmár?:-)

vwxyz (törölt) 2009.06.05. 13:20:03

Ha már úgyis hasra esünk a németektől: ők a CL500-asokat sem szokták a közterhek kikerülése végett külföldön rendszámoztatni.

Póktalicska (törölt) 2009.06.05. 13:20:07

@w126: Áááá, ő csak szimplán őrült. :) Most szerdán indult haza, még nem kaptunk hírt róla (mondjuk 3-4 naposra tervezte a túrát). :)

300SD 2009.06.05. 13:22:22

@Póktalicska: Csak nehogy úgy járjon mint Rózsa Flóri:-))

300SD 2009.06.05. 13:31:19

@Csikós Zsolt: Csá Csík!
Ismét olyan témát dobtál fel,ami sokunkat érint,köszi!
DE!!!!!!!!
Zsolti,ez az autó nem CL 500,hanem egy kupé W140 S500!
A cl,cls páros jóval fiatalabb fiatalabb modell 2000-től,2004-es frissítéssel.
Valaki a gép farára utólag tehette rá a felíratot,mert szerintem itt eredetileg nem volt típusjelzés,ismerve a németek 161-es extra iránti vonzalmát:-)
Üdv: TOMEK

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.05. 13:33:25

"mert lenne 3 konkrét példám, mégpedig a szüleim autó: az összesen állandóan fennálló probléma a fékhiány! ezt úgy kell érteni, hogy a fékhatás a szó szoros értelmében vetekszik egy camping bicikliével!!"

És, ha tudja ezt a tisztelt üzembentartó, miért a vizsgáztatótól várja a megoldást?! Ha vizsga után egy héttel elbasz egy gyereket, ki lesz a hibás?

Megint csak a jó öreg KRESZ-re tudok ujjal mutogatni, bármennyire is ciki betartani a benne foglaltakat.

(a Btk.-t már csak grátiszban tudom javasolni)

kewcheg 2009.06.05. 13:34:55

Ha ilyet olvasok, mindig eszembe jut K. Béla, R. Mátyás, K. János és hasonszőrű társaik, valamint a jó . k. édesanyukájuk.....
Apropó: az a karóra az egyik képen nem egy Poljot?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 13:42:55

@gnme: Megdöbbentô újdonságot mondok: a szolgáltatóipar a világon mindenütt arról szól, hogy a bunkókat is mosolyogva kell kiszolgálni. Erre nem mindenki képes, és az ügyfeleket sem tudja mindenki kezelni. De emberi hangon szólni hozzájuk, az már egy kezdet.

Az okoskodásról meg inkább ne beszéljünk, a Belsôség hemzseg az olyan emberektôl, akik lekaptak egy hengerfejet, és onnantól kezdve gépészmérnököknek hiszik magukat.

300SD 2009.06.05. 13:48:48

@Csikós Zsolt: Pontosítok:1992 Genfi autószlonon bemutatják a w140 500SEC 600SEC. 1998 .09 gyártás vége
1998 Genf CL500 CL600 bemutatója
2005 modellfrissítés,2006 CLS
Csíkós el Presidente!!!!!!!!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 13:50:52

@series_one: Veled kapcsolatban már megírtam a véleményemet legutóbbi mûsorod alkalmával, amikor beböfögted ide a pitlák fenyegetôzéseidet, mint ultima ratiot. Ezek után szirénázhatsz, hogy én vagyok a személyeskedô köcsög, és mindenki hülye csak te vagy helikopter, de tükörbe nézhetsz el is gondolkodhatsz akár.

Rajtad áll, hogy mit teszel, engem aztán nem izgat.

300SD 2009.06.05. 13:53:37

@series_one: mobile.de ne higgy neki,beütöd hogy mb sprinter,azt kiad egy 1978-as transportert.
Ez 500SEC
Uff,én beszéltem:-)

series_one (törölt) 2009.06.05. 14:00:18

@w126:

volt ennek valami faceliftje, onnantól cl az emlékeim szerint.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 14:03:01

@megint: Ezt hiába magyarázod, a sok okos meg van gyôzôdve róla, hogy itt kolbászból van a kerítés. Asszem elég nagyot néznének, ha látnák az ingatlanárakat, óvodai és iskolai költségeket vagy az óradíjakat.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.05. 14:04:05

ez a gépészmérnök kontra hengerfej duma olyan avas, hogy már a sakál is lehányná

babapa 2009.06.05. 14:08:06

@w126: Nekem van német nyelvű gyári prospektusom, amiben ez a típus már CL500 típusjelzést hordoz a farán.

Egyébként meg a szigetszentmiklósi Autóklubot mindenkinek tudom ajánlani nyáron viszgára, mert ott egy hihetetlen bombacsaj dolgozik, és nyáron látszik minden, mi szem-szájnak ingere. :)

Stock 2009.06.05. 14:10:19

@sipike78:
azért mert a kedves üzembentartónak falába van.. és bízik a "szak" véleményben..

tehát onnantól, hogy a vizsgáztató nem hívja fel a laikus figyelmét, akkor mégis mi a szerepe a vámoláson felül?
mit tesz a társadalom javára??

számomra is furcsa, hogy valaki nem veszi észre, hogy 70 méteres féktávokat venni 40-ről a pedált tiporva nem normális, de akkor sem várható el az embrektől, hogy objektíven megítéljék a kocsijuk műszaki állapotát.....

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 14:13:57

@series_one: De, pontosan látom a különbségeket. Az itteni melósok sem élnek nagyságrendekkel jobban, csak nyugodtabban. A magyarok nem túl rózsás helyzetüket még azzal is tetézik, hogy erejükön felül szórják a pénzt hitelbôl faszságokra (új autó, plazmatv, nyaralás), és a munkára való koncentrálás helyett egymás basztatásával foglalatoskodnak, és olyasmibe okoskodnak bele, amirôl fogalmuk nincs. Ezért aztán hiába a napi 12 óra, fos az elvégzett munka minôsége. Aki nem termel túl nagy értéket, túl nagy fizetésre sem számíthat, mert nincs mibôl.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.06.05. 14:14:22

@series_one:

Jól mondod, facelift, de volt több is. A 140es 500SEC 93-ban S500 Coupe, 96-ban pedig CL500 lett.

W126 rosszul tudod, nézz utána, mondjuk itt:
www.s-klasse-club.de
www.s-klasse-club.de/geschichte-140.html

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 14:16:11

@Ubul1: Tán ha a tanulással foglalatoskodtál volna annyit, mint a lopáson agyalással, nem lennél mindenki csicskája.

300SD 2009.06.05. 14:16:54

@series_one: Te,igazad lessz!
Utána turtam,német oldal azt írja:
1996 Júniustól módosítások,név CL500
Úgy lehetett ez mint a w124 szériánál,ami ugye a végefelé már E-osztály volt hivatalosan is!
Megint tanultam kösz.
Apropi, Hrzrasn kollégéval már sosem lessz béke,oda-vissza alapon?
Peace!

300SD 2009.06.05. 14:23:12

@Herr Tschik: Ott kapartam,korrekt oldal!Ha lenne itthon normális állapotú,simán átülnék egy 98-as SD-be!!
Annál jobb már csak a w126 SD-KÉNE,usa kivitelben.Nyám-nyám........

ze11 2009.06.05. 14:26:05

Érdekes, nekem kellemes tapasztalatom van a berceli Ford márkaszervízzel: ott vizsgázott az autó, az éves átnézéssel egyszerre. A tényleges vizsga előbb volt, mint az éves szervíz, és ha találtakvolna valami problémát, akkor természetesen az éves szervíz során javításra került volna. A kávéjuk finom, a munkatársak kedvesek -- itthon is van azért jó példa, nem csak a németeknél.

Rocko- 2009.06.05. 14:33:37

nekem tetszik a német módszer.

SirJohn 2009.06.05. 15:02:23

Azért tudok majdnem ugyan ilyet Budapesten is - TOYOTA SAKURA és Citroen Wendom

www.youtube.com/watch?v=86LAyAmOMxQ

Ezt nézd meg.

gnme 2009.06.05. 15:04:05

@Hrzrasn: ezt most hogy értsem?

Mindenki hülye csak Te vagy az okos?

Audi stevie 2009.06.05. 15:22:39

A mozaikutca a leg unfrankóbb hely .A kva anyjukat!
Álllandóan szivatták a régi verdákat, mindembe belkötöttek.Nemcsak nekem a haveroknak is.A jatot persze eltették a semmiért
Hiába készítettük fel a vasat mindig találtak valamit.
Heteken át kellett várakozni az időpontra azért hogy utánna fél napig rohadjál az udvaron.
Utáltam őket.Nem is jártam ott szerencsére évek óta, már szerencsére rég a szerelőcimbi intézi ezt is, és másutt.
Az meg még idegesítőbb hogy azér kellett várni volt hogy a miliós autók mindig előremehessenek a vizsgbaztos körül legyeskedő intéző hiéna segítségével.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 15:28:49

@gnme: Én nem dolgozom ügyfelekkel, de tudom, milyen képzést kapnak, akik igen. Az is tény, hogy nem mindenki képes és alkalmas rá.

Hogy te alkatilag vagy alkalmatlan rá, vagy csak a megfelelô képzést nem kaptad meg, nem az én dolgom eldönteni. Mindenesetre itt az ügyfélszolgálati modul még a szerelôknél is kötelezô elem, olyan oktatókkal akik meglehetôsen meggyôzôen tudják alakítani az elégedetlen ügyfelet.

Wolfram 2009.06.05. 15:30:10

@w126, tja, w126. azok voltak a szép idők...
én inkább egy 500SEL (csak félve írom ide: LPG-vel)
hétköznapra meg egy w123 T vagy C

Ubul1 2009.06.05. 15:34:07

@Hrzrasn:
Öreg, már megint sokkal faszább gyereknek hiszed magad mint amúgy tizedannyira vagy, és asszed h magamból indultam ki, pedig úgy általában belőled. Nyomorult szánalmas takonypóc...
Csakhogy, te baszkikám álomvilágban élsz, talán haza kéne jönni kicsit kigyógyulni.
Tedd már meg a kollektívának azt a szivességet, mint pár nálad csak egy fokkal értelmesebb hólyag, mint ap, vagy edel és elfelejted a belépési kódodat egyszer.
Hidd el, a te végbelednek is jót fog tenni, mert már a fél belsőség lábaszára abba lóg bele a seggberúgdosás után, a másik felének csak azért nem, mert nem akarja bemocskolni magát veled.

Ubul1 2009.06.05. 15:38:26

@Hrzrasn:
Most aztán kurva nagyot mondtál, valszeg ezt az itteni általad lenézett pofák 90%-a tudta már nagyon jól. Abba kéne belegondolni, hogy jópáran vannak akik nem lesznek hajlandóak a készséges seggnyalót alakítani az itthoni bérekért, mert anélkül is prímán megy a bolt.

dr.oid 2009.06.05. 15:58:23

Ebben a fránya BockwurstundSenfCurrywurstmitPommesOrszágban valahogy jobban szervezik a dolgokat. Meg a szomszédban is. Háhogyan vanmámostezmégis?

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.06.05. 15:59:25

nem olvastam a kommenteket még, lehet volt már ez: múltkor német tévében volt róla szó, hogy a török kormány lepaktált a tüv-vel és elkezdtek tüv szerint, eredeti vagy vizsgázott török személyzettel vizsgáztatni. hogy egy vagy több helyen is, az nem derült ki.

na ott aztán volt anyázás-fenyegetés-papírtépkedés-jóazmégkönyörgés-sokottómegbukás.

összeesküvőknek esetleg török roncsprémium-rendszer előszele a vitorlába.

Nőfaló 2009.06.05. 16:36:08

Akkor lesz nálunk Kánaán a vizsgáztatáskor ha idejárnak majd a németek is vizsgáztatni.
Ezek szerint külföldi vizsgáztató is eljárhat?
Ezt eddig nem is ismertem.
Okos lettem ettől a cikktől is.

52Tata 2009.06.05. 16:36:13

1997-ben magyar rendszámú személyautóval német rendszámú lakókocsit vizsgáztattam ugyan ezen a helyen. A történet egy az egyben így zajlott le. Azt hittem, hogy ez csak véletlen, és gyenge német tudásom következménye. Most megnyugodtam, hogy akkor nem álmodtam, hanem ez a napi valóság.

FCs 2009.06.05. 16:40:24

németországot nem ismerem, csak ausztriát, de ott is hasonló a helyzet. én 1997-ben adtam le az mz-m rendszámát itthon és egészen tavalyig kijelentkeztem a honi rendszerből. előzőleg voltam tapasztalataim a mozaikról, pár évig mellékállásban vizsgáztattam egy szerviznek, és ezek után különösen felüdülés volt az első osztrák élmény. utoljára tavaly voltam az akkori motorommal az öamtc-nél, bejelentkezés semmi, megvártam egy autót, jöttem én, kedves vizsgáztató, mindent leellenőriz közben beszélgetünk. felvesz egy bukót, megy egy kört a telepen, ellenőrzi a fékeket, a futóművet, visszajön, papír kitölt, én befizetek - ha jól emkékszem - 15 eurót, ő pedig közben levakarja a telóról a régi pickerl-t /a vizsgát igazoló matrica/, persze vigyázva a festésre, felrakja az újat és elbúcsúzunk. egész kb 15 perc volt, autónál talán annyival rövidebb, hogy azzal nem mennek el kipróbálni. az igazsághoz hozzátartozik, hogy sűrűbben kell vizsgáztatni kint /viszont van négy hónap türelmi idő, ha az ember elfelejtené/ mivel az egész ennyi, igazából nem gond.
ehhez képest tavaly úgy döntöttem, hogy az új motorom itthon vizsgáztatom le. a procedúrát nem részletezem, volt a totalcaron egy nagyon részletes leírás, nekem kis szerencsével három hét kínlódás után lett rendszámom, de nem is ez a lényeg, hanem az itthoni vizsga. nosztalgikus érzésekkel tértem vissza a mozaikba, kíváncsi voltam mennyit változott a helyzet ennyi idő alatt. meglepődtem, hogy relatív kevesen voltak az időpont egyeztetésnél / ami ugye kellett / és bár kicsit bekavart, hogy rossz helyre mentem, mert első vizsgára egyedi engedély kell, amit egy hátsó szobában a műszakvezető ad ki, aki persze öt percig levegőnek néz mikor ott állok, mert az ügyeletes mancival bájolog, aki pont mellettem áll, ezért picit furcsa volt, hogy nem vesz észre, de sebaj. ugorjunk, van időpont megérkezem reggel, megint nincsenek sokan, két autó előttem, a csarnok üres. az előttem álló autó sofőrje hangos szevasszal köszönti a vizsgáztatókat és vidáman elvonulnak kávézni/cigizni fél órára. utána tökölnek még egy órát az autókkal és intenek jöhetek én. előreállok, innen a párbeszéd.
- jó reggelt
/csendben nézegeti a papírokat/
- álljon előre a fékpadhoz
/én beindítom a motort, elindulok, ő kiabálva:/
- mi az istent csinál?
- odaállok a fékpadhoz
- a csarnokban nem lehet beindítani a motort
- elnézést, de ez nem volt ki írva, maga pedig nem mondta
- akkor most mondom
- rendben, de nem lehetne, hogy ezt a 10 métert mégis motorral tegyem meg? a motor elég nehéz, nekem pár hete műtötték a térdem és nem igazán tudom még tologatni.
- akkor most ráírom a papírra, hogy megbukott, rendben?
- de...
- rendben?!
/én enyhén megszégyenülve/
- jó, odatolom
enyhén sántítva előrevittem a motort, a vizsga innen simán ment, és megállapítottam, hogy itt soha a büdös életben nem fog semmi megváltozni.

békés csaba 2009.06.05. 16:40:45

2007. őszén éppen arra a napra volt vizsgaidőpontom, amikor az egész országban lefagyott a rendszerük. Nem tudták, hogy aznap fognak-e még vizsgáztatni, és ha igen, mikor. Mivel dolgom volt, és nem akartam esetlegesen az egész napot hiábavaló várakozással tölteni, az ügyfélszolgálaton megkérdeztem, hogy ha délben visszajövök, foglalkoznak-e velem. Azt mondták, igen. Amikor délben visszamentem, láttam, hogy a sor elfogyott, így odaálltam a vizsgaállomás bejáratához. A kék köpenyes szakember elküldött, hogy álljak a 2-3, arrébb parkoló autó mögé (ők valószínűleg 12 utáni időpontokra jöttek). Ezt megtettem, majd némi várakozás után zöldre váltott váltott a lámpa, és ismét odagurultam a bejárathoz. Ekkor rámförmedt, hogy hogy gondolom, hogy én mindenkit megelőzök. Hiába próbáltam elmagyarázni, hogy nekem reggelre volt időpontom, és a kollégája ígéretére alapozva mertem elmenni, és visszajönni, és nem szeretném végigvárni a délutáni időpontosokat. Azt mondta, hogy az arcátlanságom miatt tegyek le végleg az aznapi vizsgáról. Bementem az ügyfélszolgálatra, és kértem a főnököt. Ő a sajnálatát fejezte ki, de ha a beosztottja ezt mondta, akkor ehhez tartsam magam, kérjek új időpontot. Azt megkaptam, és már csak amiatt izgultam 5 napot, hogy megismer-e a dolgozó.
Nem ismert meg.

MANszerelő 2009.06.05. 16:48:08

T. Csikós!
Sikerült egy abszolút irreális összehasonlításon alapuló cikket írni. Egy német maszek vizsgabázist ne a Mozaik utcához hasonlíts! Rengeteg maszek vizsgahely nyílt itthon, tízből szerintem kilenc helyen kinyalják a valagad, ha odamész. Én vizsgáztatok, és zöldkártyázok, ezért elég sértőnek tartom, ha ez a téma felkerül, egyből a nagyzsebű ,,ideajattot" emberekre asszociáltok. Ha egy autó balesetveszélyes, azt nem engedjük át (mi), ha meg van néhány kisebb hibája, nem célozgatunk az ügyfélnek, hogy ,,hháát ez határeset". Senki sem azért jár 17 éves Kadettel, mert nem tetszik neki a H Astra. A lényeg, hogy ne legyen balesetveszélyes, szerintem. Persze, ha valaki visszajön ,,köszönni" a pénztár után, azt nem zavarjuk el. Azt vettem észre, hogy bármilyen autós szolgáltatást érintő cikket írtok, az itthoni szakembereket lefikázzátok.

Audi stevie 2009.06.05. 16:50:59

Még1!

Az intézőhiénáról jutott eszembe.
A fönökömék is délelőt olvasták a cikket és elcsíptem mit dumáltak.Azon röhögtek hogy a vizsgaintézők mind csibészek.Azon röhögtek hogy a cikkben elösször az vam ,hogy folyékonyan meg perfektül beszélaz intéző utána meg tolmács kell LOL!

Ezek a kamu intézők mindent igérnek asztán Németországba érve meg kiderül, hogy nem is értenek hozzá vagy másképp van.
A fönök komálósát is becsapta régen valami utcagyerek kinézetű H.laci régen akinek most valami öreg nénivek vetetett BMW-i vannak amiken persze rendszám nincs, nagyszakálla van, hogy neismerjék fel régről.
Az álitólag úgy nézet ki mint egy szakadt a hajléktalan mikulás,de úgy beszél mint egy agysebész.Besmúzoló modorú vetitő csaló. Mindenféle történtet hazudott ezek meg bevették.
Az is mindenféle kocsit meg vizsgaokosságot,alkatrészeket, mega törésekhez betététlapot intézett aztán meg eltünt a lóvéval és linkeskedett.
Meg valami valami nagynerciről dumált a boss amit úgy loptak el, hogy az egyik ismert ruhagyáros bizniszmen családjába felvették kertésznek a tetsvérét aztán a saját kulcsával megdurrantották a verdát

ave 2009.06.05. 16:51:52

Erdekes. Ez ott a mozaik utca?

Nalunk is lehet mashol is vizsgazni, nem csak a mozaikban.
Halvany emlekeim szerint a zoldkartya kb. ugyanannyi ido alatt megvan nalunk is.

De legutobb amikor magam vittem muszaki vizsgara az autom, az se tartott tovabb.

De mindegy, a lenyeg, hogy praktikus volt. 1 nap az ut, 1 nap vissza, kozte a fel ora az semmi.

MANszerelő 2009.06.05. 17:15:03

Mondjuk a ,,Grandmasta Pete" autóját elhajtanám a halál f.szára...

Csikós Zsolt 2009.06.05. 17:15:29

@Audi stevie:
Khm, a perfekt német volt a tolmács. A két másiknak, akik mi voltunk ketten másikok. Az ügyintéző látta, hogy mi nem beszélünk német, azt is, hogy az egy szem tolmácson át.

Azt hiszem szövegértési problémáid voltak :-) Vannak?

series_one (törölt) 2009.06.05. 17:19:03

@w126:

hát most nézd, ő rugózik valami koholt dolgon, én meg csak olvasgatom itt a poszt.
nekem rendben van a vérnyomásom.
most kávéztam.
:))))

Csikós Zsolt 2009.06.05. 17:20:37

@ave:
Nem az volt a mondanivalója, hogy hova érdemesebb az autót vizsgázni vinni, a Mozaikba, vagy a németekhez, hiszen német autót itt nem lehet, magyart meg ott. Csak az, hogy nem volt bejelentkezés, meghatalmazás, papírhalmok feldolgozása, sorszám, várakozás, sorbanállás, kis dolgokon kötözködés. Amit - amikor felkészített autóval beestem már nagy magyar vizsgabázisokra - elég szépen kaptam.

Egyébként a rosenheimi TÜV sem sokkal kisebb a Mozaiknál, nézd meg a képeket, hány sor van. És Németországban a TÜV vizsgáztat, az a hatóság. Az hogy nálunk van mindenféle nagy, kicsi, közepes, maszek meg állami vizsgahely, meglehetősen nagy szórással a minőségben, kuncsaftkezelésben, várakozási időkben, szigorban, következetességben, csak ront a képen.

A kis helyek tényleg jobbak, nem is lettek negatív példaként említve. De Rosenheim elég nagy város, az ottani vizsgaközpont sem kicsi.

W123qp 2009.06.05. 17:21:59

Fényévekkel előttünk járnak.
DE. Ott is vannak "kóklerek".
A barátomnak autójavító műhelye van kis hazánkban. Jó pár N.o-ból behozott vezetett szervízkönyves kocsit hoznak neki átvizsgálásra, és ezek között is van olyan amiben soha a büdös életben nem cseréltek olajat.
Más:
Egy riportfilm volt a németeknél a tévében. 2 db 2-es Golfból csináltak egyet éppen. Az egyik kitakart arcú autószerelőt Kovácsnak hívták... Országimázs.

W123qp 2009.06.05. 17:37:33

@MANszerelő:
Kint valószínű el is hajtják, ha ezek "Fettes Motor Tuning" dolgai nem hivatalosan vannak benne. Ezeket asszem kint regisztrálni kell.

MintaMókus 2009.06.05. 17:47:10

@hobe:
persze azt ne vegyük figyelembe, hogy beleköt a kínai munkás a belső visszapillantó tükörbe:))))

MANszerelő 2009.06.05. 18:02:23

Az a nagy helyzet, hogy nálunk az állambácsi sem tudja, hogy mit akar. Két éve bejött a KIV-GJM rendszer, akkor azt mondták, hogy ez überfasza. Láss csodát, jövő hónaptól egy új rendszer indul, a KÖKIR. Persze ez a vállalkozásoknak plusz pénzbe kerül, a vizsgasor illesztése kb egy milla. Kik járnak jól? Azok a vállalkozások, akik a vizsgasori berendezésekkel, programokkal kereskednek. Nem célzok sógor, koma, haver összefonódásra, korrupcióra...

Martin Vaz 2009.06.05. 18:26:51

Engem az osztrákok vizsgáztatak le nemrég akaratomon kívül. Rábafüzes után pár km Rudersdorf, falu végén körforgalom. Komplett vizsgabázis, rendőr betereli a jónépet és indul is a lehúzás. Személyautóm után volt egy utánfutó: kocsimnál súlyos hiba volt hogy nem égett a ködlámpa, futón meg szakadt volt a sárcsapó gumi hátul. Összesen 300 eurót hagytam ott, és senki se távozott bünti nélkül. Kamionosoknak alap a 400 euro. És a legundorítóbb az egészben, hogy az osztrák rendszámos kocsik, teherautók mehetnek tovább, csak a magyart, románt, szlovákot és keleti blokkot szopatják. És a hét majdnem minden napján kinnvannak. Tudom, van ilyen magyarba is, csak mobil...

strix 2009.06.05. 18:40:39

Elsőnek az jutott eszembe, hogy a Mozaikban azért is szólnak ha fényképezel...

kamionmentés · http://www.kamionmentes.hu/ 2009.06.05. 18:45:04

Nekem a kedvencem az volt, mikor az öreg bácsika IFA-jába már nem tudtak belekötni, ezért a vizsgabiztos kicsavarta az első fényszóró ízzóját, a fény felé tartotta és megállapította, hogy nem felel meg, mert nincs benne a CE jel...

nikk rivers 2009.06.05. 19:23:09

Nem tudom mekkora balekság, de az én Fordomat Renault szervízben vizsgáztatom. Ott merem hagyni, francia autókkal nem csereszabatosak az alkatrészek :-)

Reggel leadom, a szervizesek kivisznek a metróig, délután munkából jövet értemjönnek és vihetem is a kocsit.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 19:42:41

@Martin Vaz: "És a legundorítóbb az egészben, hogy az osztrák rendszámos kocsik, teherautók mehetnek tovább, csak a magyart, románt, szlovákot és keleti blokkot szopatják."

Tegyük hozzá, nem alaptalanul.

Mopi 2009.06.05. 19:57:22

nekem a szerelőm vizsgáztatja és így elkerülhetem a szivatásokat. Nagyon megelégedett ügyfélként csak dicsérni tudom, ajánlom mindenkinek: Szabó Béla, XXII. kerület. Ha nem lenne és nem egy kis suzukim lenne és német rendszáma lenne akkor én is inkább kivinném, mert sajnos mi magyarok jelenleg még nem a becsületünkről vagyunk híresek. Tisztelet a kivételnek...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 19:57:31

@kamionmentes: "a fény felé tartotta és megállapította, hogy nem felel meg, mert nincs benne a CE jel... "

...ami akkor se számítana semmit, ha az IFA gyártása idején történetesen létezett volna CE ('93-tól).

molniya 2009.06.05. 19:58:29

Én egy helyre hordom az autóm évek óta, meg voltam velük elégedve eddig alapvetően.
Korábban csak beestem, mondtam hogy műszaki, ok.
Azt legutóbb meg vártam vagy 1 órát, mire közlik, hogy be kellett volna jelentkezni..
ÉS iszonyat sokat el tudnak szarakodni, de nem maga a vizsgálat tart eddig, hanem nem tudom mi. lehet hogy direkt húzzák az időt. Legutóbb vagy 2 órát voltam ott(2 éve). Volt 2-szer is olyan, hogy volt apró hiányosság. Nem vágtak ki, hanem mondták, hogy gyorsan csináltassam meg, aztán vigyem vissza. És kész lesz.
AMúgy én mindig át szoktam nézetni előtte, persze ugyanott, ahol vizsgáztatom.
Asszem idén kipróbálom az Autoklubot. Az jó szokott lenni?

molniya 2009.06.05. 20:04:44

@babapa: MEgyek oda :) Most jár le a műszakim :)

Colour of silence (törölt) 2009.06.05. 20:08:07

Nos. A kinti HP-k azért nyomtatnak egy picivel gyorsabban, mert nem a tescós 30 ezres multifunkciós szart használják, hanem az ezer eurósat. Próbáld ki, meg fogod látni a különbséget :D. És ugye nem említettem az után gyártott patron szarokat, töltögetős kínai csempész árút.
A 87 eurót egyáltalán nem sokallom, sajnos itt nálunk 25k alapból egy vizsga. Annyit mindenképpen hozzátennék, hogy az összes magyar ikarust, ezer éves, kintről behozott merci buszt, ifát, kamazt, tátrát szeretném, ha Németországban zöldkártyáznának, mert akkor nem kellene egy km-et követnem azért, mert a füsttől semmit sem látva nem merem megelőzni.:-D. Érdekes, valahogy átmennek a vizsgán. A hatóságin is..ez is érdekes.:D. A németekről eszembe jut három kérdőjel:
1:-Kik vesztettek a II. Vh-végén?
2:-A németek?
3:-Tényleg? :-D

Na üdv. Bírom az írásaitokat. Minden jót. Kellemes 7 végét.

series_one (törölt) 2009.06.05. 20:37:38

@Phobos:

"itt nálunk 25k alapból egy vizsga."

az az itt az hol is van?

axax 2009.06.05. 20:50:04

Vazze... Na ez Európa, vagy mi! Én 2 éve vizsgáztattam az akkor 4 éves Fiat Punto-mat a Boldizsár u.-ban az Autóklubnál. 14.00 h-ra menten, s v.mikor 20.00 h körül sikerült is szabadulnom. Mondanom sem kell, hogy SOHA, DE SOHA többé nem viszom oda egyetlen gépemet sem! Még akkor sem ha kedves leveleket írogatnak, hogy lassan lejárnak a papírjaim. ROHADJANAK MEG ott ahol vannak! Ennyire dilettáns és arogáns társasággal rég volt dolgom! Mintha én tettem volna nekik szívességet, hogy odamentem. Fúj!

V-blok 2009.06.05. 21:05:51

Finnországban is 1xű a vizsga. Beállsz, regelik az autód, befizetsz, adod a kulcsot. Jön a szaki,megkérdezi kié az autó, akarsz-e vele menni. Ha nem, akkor is látod üvegen keresztül a folyamatot. Autón mindent (számitó)gépesitve lecsekkol, automata padon mixel a futóművön, és ha minden OK, készen is vagy. 15-20 perc az egész. Közben kávé, süti ingyen.
Idehaza több éve voltam a Mozaik u-ban. Motort vittem, mely előtte össze volt törve. Műszakilag már egyben volt, de az idom alja még nem volt felszerelve. Gond akkor kezdődött, amikor a vizsgabiztos kiüvöltött, hogy az összes (hárman voltunk) motoros tolja be a gépét. Neki az emelkedőn felfelé lassúak voltunk. Beszóltam, hogy akár segithetne is. A mellettem lévő srác csititott, félvén, hogy meg fog sz@vatni. Bele is kezdett, mondván, miért nem olyan állapotban hoztam a vasat, mint amikor az ideiglenes forg-ból kivonás történt. Mondom überfontosnak, hogy akkor utánfutó kellene kosár és lapát kisegitőkkel, merthogy akkor össze volt törve.
Végszóra odajött egy ismerősöm, aki ott dolgozott mint felügyelő. Ő lelohasztotta az embert, és igy mindhárman sikeresen túljutottunk a procedúrán.
Ott is csak arra nem gondolnak,hogy mi történne, ha a fék ellenőrzésnél valaki szerencsétlenül ráesik a görgőre. A felesleges kötözködés meg megy megy 1000-el...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 21:22:41

@Phobos: A 87 euró annak tükrében sok, hogy a legtöbb helyen 79.

Lxa 2009.06.05. 21:37:26

Csak gyorsan, mert nagyon fáradt vagyok. Most értem haza (Mo.) Német'-ből, 2 napja vizsgáztattam a motoromat kint. Az eljárás ugyanez, csak turbo módban. 11-re kaptam időpontot, de kicsit előbb, kb 3/4 11-kor már odaértem. 11:03-kor meg eljöttem új vizsga és környezetvédelmi papírral a zsebemben és 57 Euro mínuszban. A vizsgáztató átnézte (nyomkodta, alvázszám, fényszóró, gáz-mérés) és még ment is 1 kört vele (fék, futómű ellenőrzés), majd bement és 1 perc múlva kihozta az új plakettet, valamint a forgalmit, átadta, majd jó utat kívánt. No comment.
És még valami: ha netán később vizsgáztatod, mint a lejárat, akkor is csak a lejárati időpont+2 évre kapod meg, nem a vizsgaidőpont+2 évre. Tök logikus. Lenne még mit tanulnunk... :(

Hrzrasn (törölt) 2009.06.05. 22:10:18

@Lxa: Ez így van, 99 óta. Két dologra azért figyelj:
- nincs már 3 hónapos türelmi idôszak, ha lejárt mûszakival elkapnak, azonnali büntetés plusz asszem 3 pont
- ha balesetet szenvedsz, 50%ban te leszel a hibás, akkor is, ha egyértelmûen a másik fél okozta a balesetet

dennisthemenace 2009.06.05. 22:24:41

@Csikós Zsolt: Gondolom,tudod ugy is,de van,aki nem;Az angoloknal minden auoszerviz vizsgaztathat,nincs vizsgabiztos.Nekem egy orat mondtak,negyven perc alatt lett kesz.A lapon felvezettek;"-az elso gumik szelei kopottak,ILLENE cserelni oket hamarosan"...Fuck Kpm.

ZYLO 2009.06.05. 22:28:26

@V-blok:

Azért, mert Finnországban, Németországban stb. jó fizetése van a vizsgabiztosnak, amit eszébe nem jutna kockáztatni egy vesztegetés utáni lebukással vagy azzal hogy nem szabályszerűen jár el. Itthon pedig sok vizsgáztató

1) perverz örömet talál abban, hogy némi hatalom van a kezében és/vagy

2)eleve hajt arra az 5-10 ezer Ft-ra amit így lenyúlhat.

Egyébként én nem nagyon forgok autós körökben, 1 db családi autót használunk. Ennek ellenére most kaptam a harmadik ajánlatot szerelőtől/vizsganeppertől, hogy plusz pár ezresént levizsgáztatják kocsit. Szerintem bárki talál ilyen "vállalkozót". A kocsim egyébként rendben van, de nyilván bele lehet kötni, ha valakinek ez a célja. Ergo én nem amortizálom az idegrendszerem azzal, hogy személyesen viszem a járművet vizsgára - inkább odaadom azt a 6-8 eFt-ot. Tisztább, szárazabb, biztonságosabb érzés.

AzHofi 2009.06.05. 23:12:25

,,Mi háromszáz év alatt kiválóan megtanultuk.'' Inkább csak 40+20. 60 éve még semmi gond nem volt ebben az országban, bezzegország voltunk :)

nikó 78 2009.06.05. 23:30:27

Sógiéknál is hasonló a helyzet,mint a németeknél csak annyi a különbség, hogy 1 évre jár a műszaki a lejárat hónapját követő két hónapon belül meg kell csinálni az újat.De itt jön a poén!Faterom elvitte vizsgára, nem volt előtte átvizsgáláson helyszínen derült ki rossz az egyik kormányösszekötő gömbfej,azonnal megcsinálták,leszurkolta a javítás árát ha jól emlékszem 70 euro+vizsgadíj azt jövőre találkozunk.Ja és kötelezően cserélik a fékfolyadékot minden alkalommal.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.06. 00:18:20

@nikó 78: "Ja és kötelezően cserélik a fékfolyadékot minden alkalommal."

Ez egy alpesi országban nem egy hülyeség.

Stevedoki 2009.06.06. 11:39:55

Nem akkarok kötekedni. Nem müködő rendszám villágitás ott is hiba, és itthon is. És csak ezért itthon sem "vágnak" ki. És itthon is beállítják a lámpákat.

Nosziii 2009.06.06. 12:23:21

teljesen jó a cikk, de a kommenteket olvasva egyben felesleges is... teljesen mindegy hogy a műszaki vizsga kapcsán találkoztál e mutyizással, a lényeg az, hogy globálisan nézve mutyiország vagyunk. és ezen biza nehéz változtatni, bár mindenki rühelli, amúgy meg mindenki ki is veszi belőle a részét, mert máshogy nem lehet már itt élni. akik meg ténylegesen tehetnének ez ellen, (ha bízunk még felülről jövő kezdeményezésben) azoknak meg nem érdekük, mert így is ugyanúgy élnek, mint német kollégáik, és emellett mindenki a haverjuk, tehát a mindent átfogó "adj egy ötöst, megoldjuk okosba'" kezdetű történettel soha sem szembesülnek személyesen. ugyan ki is akarna olyat megszívatni, aki "segíteni" is tud....

Pasas 2009.06.06. 13:38:35

Okmányiroda:
-Jó napot, jöttem az új jogosítványomért. (40km)
-Jó napot, sajnos nem tudom kiadni mert elromlott a számítógépes kapcsolat.
-Nem gond, aláírom az átvételi elismervényt, később felrögzíti.
-Nem lehet.
Ekkor nyílik az ajtó, jön be valaki:
-Jó napot kívánok, személyi igazolványt szeretnék csináltatni.
-Sajnos nem tudom megcsinálni, mert elromlott a számítógépes kapcsolat.
-Nem baj, akkor adjon egy csekket, addig befizetem, holnap visszajövök.
ÉS A LÉNYEG:
-SAJNOS NEM TUDOK ADNI, MERT ELROMLOTT A SZÁMÍTÓGÉPES KAPCSOLAT.

No comment, Magyarország 2009.

Lord heckman 2009.06.06. 13:58:24

@Pasas:

Jó, hát istenem, kicsit gyengénbútorozott volt... Vagy félreértette, vagy csak épp rossz napja volt.... most ezért fröcsögve fikázni egy egész országot... komolyan mondom, vicc! Még szerence, hogy a felsőbbrendű német irodisták még soha életükben nem mondtak hülyeséget akármiért is.

Jorde 2009.06.06. 14:29:26

Sziasztok, végigfutottam a kommenteket, remélem még más nem irta le, de ha nem mész át Németországban a műszakin, akkor mindezt korrekten közlik, nem kapod meg a matricát, és kapsz 1 hónapot a hibák kijavitására.

Utána vissza, és a lényeg, a pótvizsga asszem még mindig 8,90 euro...

Ugyanis 1x már fizettél. Ugyanugy végignézik az autód, megnézik a javitott hibákat, és ennyi.
A köv pót szintén ennyi ha mégsem sikerülne másodszorra sem.

Kint élek, és egy 90es passat kombimmal voltam igy 2 éve, másodikra ment át.
Nem tudjátok azt a büszkeséget elképzelni. Itt akkor kapsz műszakit, ha a kocsid megfelel.
Nincs kiskapu, nincs melléduma.

Pasas 2009.06.06. 14:41:34

@Lord heckman: Én legalább magyar nevet választottam.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.06.06. 14:58:08

@nikó 78: Nem cserélik kötelezöen, de a forráspontját bizony ellenörzik.
Három hónapod van, nem kettö.
2002 óta az elsö vizsga hároméves korban van, a második rá két évre, utána évente.
A többi stimmel ;)

Carfan 2009.06.06. 15:35:13

Az egészben az a legszomorúbb, hogy szinte semmibe sem kerülne hasonló rendszert meghonosítan itthon is.
1. Miért kell 2 tanúval aláírt meghatalmazást vinni a tulajdonostól? Nem hinném, hogy bárki azzal szórakozna, hogy elviszi a szomszéd kocsiját műszakira csak poénból...
2. Miért kell legalább 5ször ugyanazt a papírt aláírni, lekérni a számítógépből, egyáltalán fölösleges papírmunkával tölteni 2-3 órákat. Az autó azonosítószámainak és papírjainak összevetése azt hiszem nem egy bonyolult feladat.
3. Simán be lehetne vezetni a nem naphoz, hanem hónaphoz kötött vizsgáztatást. Akkor tényleg jobban meg tudná szervezni az ember a felkészítst és vizsgáztatást. Nem hinném, hogy a 14-én vizsgára berendelt autó és a 30-án elvitt autó műszaki állapota között bármi különbség lenne.

Ez mind csak hozzáállás beli kérdés. A személyzet pedig itthon is lehet kedves és No.-ban is arogáns. De ha nem egy ilyen vízfejű országban élnénk sok időt és energiát megspórolhatna mindenki...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.06. 17:16:49

@Carfan: "Miért kell legalább 5ször ugyanazt a papírt aláírni, lekérni a számítógépből, egyáltalán fölösleges papírmunkával tölteni 2-3 órákat."

A vicc az, hogy hiába van 5 példány mindenbôl, ennek ellenére a saját pöcsüket sem találnák meg a magyar hivatalok.

Carrotfield 2009.06.06. 23:28:44

-AZ Én barátom svédből jött haza, Göteborg egyetlen lada szervizében dolgozott.
Azt mondja,aki ott ladát vett,mind Vöröskönyves volt,már ha érted mire gondolok:-))))))
Haverod nem valami sötétben bújkáló forradalmár?:-)

-Áááá, ő csak szimplán őrült. :) Most szerdán indult haza, még nem kaptunk hírt róla (mondjuk 3-4 naposra tervezte a túrát). :)

-Csak nehogy úgy járjon mint Rózsa Flóri:-))

Ezen beszartam, úgy röhögtem. Köszi Srácok !

T-boy (törölt) 2009.06.07. 04:07:03

@malenykij polgar: A fékolaj vezetőképesség
ellenőrzik,nem a forráspontját(?).
Az pedig a fékolaj víztartalmától függ..

Akarki lehetek 2009.06.07. 09:25:04

OFF. A robogós cikkedhez Zsolt! A Merci felújítás cikknél láttam egy hercig Vespát a garázsodban. Ha megszokható a motor, miért nem használod? Jó gép, én nagyon szeretem, és ott váthatsz is :) Persze régebbi konstrukció, meg neked lehet nem 125-ös van mint nekem, hanem "csak" 50-es, de nagy élmény, nem kell légkondis száraz levegőt szagolni, és haladsz. Szerintem szuper dolog. Üdv!

Csikós Zsolt 2009.06.07. 13:15:34

@akarki:
De hát motorozok! Állandóan, alig ülök ilyenkor autóban. Csak nem Vespán, az a feleségemé, nem szeretem. Féloldalas, nehéz a váltója, béna a rugózása, a Kati mániásan szereti, én nem.

De van nekem kismotorom, nagymotorom, minden, használom is őket rendesen.

dennisthemenace 2009.06.07. 18:54:10

@Carrotfield: Vagy csak soher..Tiz-tizenot eve egymasba ertek a Ladak Irorszagban es Angliaban,mert olcsok voltak.Semmi koze nincs ennek a politikahoz,csak magyar szokas mindenben azt latni.:-)

cilinder 2009.06.08. 10:54:53

Bár nem, vagy csak ritkán szoktam hasonló ügyből kifolyólag tollat (klaviatúrát) ragadni, a németországi vizsga kapcsán ezt mégis most megteszem. Nagyon örültem a cikknek, én is hasonló élményben részesültem pár évvel ezelőtt, ami számomra autón nevelkedő, s ennél fogva Mozaik utcához és társintézményeihez esetenként szorosan kötődő embernek tényleg megdöbbentő volt. A döbbenet után még ott helyben azonnal úrrá lett rajtam a felháborodás, igen ezt így is lehet, de nálunk már megint miért nem? Több autóm volt és van is, kedvelem a veteránokat, így az NKH Vizsgabázisa a magunkfajta furcsa lényeknek ingerszó, több napi izgalmat, vagy / és előre kiporciózott adott címletű bankókat eredményez.

Röviden a story…. Drága nagyapám, még 1956-ban Hannoverbe disszidált, ahol egészen nyugdíjazásáig a Volkswagennél dolgozott, a Transporterek karosszéria elemit préselő szerszámokat készítette, akkor még egyedüli külföldiként, mert ez olyan precíz munkát igényelt, amit az akkori német eszme szerint, külföldi nem végezhetett el jól. Később vezető is lett, mindenféle díjban részesült stb. Talán természetes, hogy első perctől kezdve Volkswagennel járt, melyet évente dolgozói kedvezménnyel cserélhetett újra. Édesanyám 1969-es esküvőjén az akkori bogár volt az esküvői autó, Hannoveri, imperialista - kapitalista rendszámmal. (vajon anyám 1986-ig miért nem mehetett nyugatra?? J) Nagyapám öt évvel ezelőtt sajnos meghalt, örökségül hagyott ránk egy akkor kétéves Passátot. Mivel hosszasan betegeskedett, egy ideje nem vezetett, a hagyatéki eljárás miatt az adó nem került befizetésre, az autót időközben kivonták a forgalomból, s a vizsga is lejárt. Lezajlott a hagyatéki eljárás, az autó hazahozhatóvá vált. Nálunk egy forgalomból ideiglenesen kivont, lejárt vizsgájú autó újbóli forgalomba helyezése és teljes export ügyintézése vélhetően egy pár hetet is igénybe vehetne, tekintve, hogy mindent csak személyesen lehet intézni, már eleve a vizsgára bejelentkezni is. Felkészülve mindenre, a német bürokrácia ismeretlen területére merészkedve, felhívtam a területileg illetékes vizsgaállomást, hogy mi is ilyenkor a teendő. Nagyon kedvesek voltak, elmondták az intézkedési sorrendet és rögtön időpontot is adtak. Tekintve, hogy az autó több hónapot állt, felvettem a kapcsolatot a helyi VW kereskedéssel, ahol egyébként az autó átvételre került, hogy át kellene előtte nézni, mert ki tudja, nálunk ugye egy vizsgán azt is meglátják, ami a szomszédom autójával gond lehet, plusz hosszú út is lesz, szóval Prüfung kellene. Javasolták, hogy az átvizsgálás mellett a műszaki vizsgát is ők megcsinálják, természetesen azonos áron, nincs semmilyen felár. Időpontot itt is kaptam azonnal, amit az én repülős érkezésemhez igazítottak.

Eljött a nagy nap. Jó magyar módszer szerint elsunnyogtam Volkswagen kereskedésig az autó ama jogi állapotában (gondoltam az ideiglenes forgalomban tartási engedély elsőre nagy lépés lenne), ahol személyesen kijött elém a kereskedés névadó tulajdonosa, üdvözölt, részvétét fejezte ki, pozitívan méltatta nagyapámat, majd átvette a kulcsot, kérte foglaljak helyet igyak sok kávét, és szorongva, kezét tördelve jelezte, hogy elnézést, a pék lebetegedett, így ma nem hozott reggeli pékárut. Mondtam annyi baj legyen, ha Kuchen nincs, még nem dől össze a világ, vártam. Öt percenként jött valaki, mindenki széles mosollyal köszönt, mondták Kaffee – Kuchen bitte, mondtam Danke, Kuchen nincs, de így is jó lesz. 15 perc múlva jött egy hölgy, hogy úgy tudja, külföldre viszem az autót, amihez nála meg is tudom kötni a biztosítást. Ismét Danke, ez is kipipálva. Újabb 10 perc, jön vissza öltönyben „Volkswagen úr”, hogy az autó kész, lemosták, feltöltötték folyadékokkal, beállították, ami nem volt jó, és kész a vizsga is. Elég a vizsgadíjat kifizetnem, a többi gratisz, köszönik, hogy őket választottam. Elmondta, hogy innen a Közlekedési Felügyeletre kell mennem, ahol lesz ismét forgalomba helyezés, majd végleges kivonás, meg ideiglenes forgalmi. Bár még csak reggel fél kilenc volt, kezdett úgy tűnni, itt ma már nem lesz utazás nach Ungarn. Alig öt perc múlva be is futottam, előadtam a helyzetet, a hölgy széles mosollyal mutatott a kávékészítőre és a csészékre, hogy szolgáljam ki magam. Na itt már végképp elképedtem, mivel, ez egy nonprofit hatóság, monopol helyzetben, ergo ha tetszik ha nem, oda kell menned, nem értettem miért kapok mosolyt és kávét. Vagyis értettem, de mégsem. 10 perc után készen voltunk mindennel, kaptam egy fecnit, ráírva egy rendszámot, mondván mellettük van a táblabolt, ott fogják gyártani az én rendszámomat, ha ezt odaadom nekik. Rendszámot gyártani? Most??? Én indulnék haza!!!! Irány táblabolt, papírt átadom, kérdem mikor jöhetnék, mert ez így most nagyon sürgős lenne, talán ha a napokban, vagy esetleg ma… Egy szónak is száz a vége, 280 másodperc múlva a sajtológép kiadta a meleg (tényleg!) rendszámot, ezzel tschüss. Vissza a felügyelethez, ott felragasztották a matricát, majd a hölgy felállt, kijött velem a kocsihoz ellenőrizni a motor/alvázszámot. Megyek, hogy nyissam fel elöl a géptetőt, gondoltam nem a hölgy fogja ezt fehér kosztümjében tenni, de leintett, ez az ő dolga, én ne koszoljam össze magam. Megnézte, örült, hogy magyar vagyok, érdeklődött a Plattensee és Budapeszt felől, jó utat kívánt és én kicsivel tíz után már indulhattam is haza, a hihetetlen döbbenet birtokában.

Végszóként talán a leghelyénvalóbb a magyar oldal bemutatására a megérkezést követő első forgalomba helyezési és minősítő vizsga bejelentkezése.
- Jó napot kívánok. Egy Németországból behozott autót szeretnék forgalomba helyeztetni. Ez egy Volkswagen Passat.
- Azt majd mit eldöntjük, addig csak jármű…..

Audi stevie 2009.06.08. 17:08:50

@Csikós Zsolt:

Bocs mester igaza van! LOL!

Viszont az embered tuti, hogy az Anderzen!
Anno az egész falu öt kergette régen.Tegnap a fél kocsma felismerte Muhhahhahaa!!!

F040 2009.06.09. 11:36:17

Valóban bosszantó, hogy Európában, különösen Németországban, Ausztriában és Svájcban működnek a dolgok, nálunk meg kevésbé.
Vannak viszont pozitív jelek, melyek reményt adnak és megérdemlik a sok negatív tapasztalat mellett, hogy ezekről is beszámoljunk.

Autóm négy éves lett így szükségessé vált a környezetvédelmi zöldkártya és a műszaki vizsga meghosszabbítása.
Megkérdeztem a márkaszervizt, hogy mennyibe kerülne náluk a műszaki vizsgáztatás. 27-29 ezer Ft volt a válasz, plusz 9500 Ft a zöldkártya, de ennyi pénzért ők bizony nagyon átnéznek mindent. Megköszöntem a tájékoztatást...

A zöldkártyát a Norautónál készíttettem el Dunakeszin, benzines autóra 7.280 Ft-ba került. Nem kellett előzetesen bejelentkezni, csak beestem hétvégén és kb. 40 perc múlva elkészült az új kártya. Ez alatt az idő alatt lehetett nézelődni az autó mellett, vagy bent az áruházban. Gyorsan és rugalmasan ment az egész. Nagyon jó, hogy akár vasárnap is lehet zöldkártyát készíttetni, így mindenképpen ajánlottnak minősíteném a helyet.

A műszaki vizsgát a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál intéztem. Évekkel ezelőtt jártam a Mozaik utcában, ahol alapvetően nem voltak rossz tapasztalataim, de sokat kellett várni, nagy volt a tömeg, köztük sok "nepperarc".
Most a Közlekedési Hatóság Báróczy utcai állomására kértem időpontot. Ez Zuglóban van, így Csikós Úrnak is közel esik...
Egy héttel korábban jelentkeztem be, reggel 6-ra kértem helyet (ez az első időpont). 5.30-ra érkeztem a helyszínre, ekkor már 6-8 autó várt előttem. 5.45-kor nyitott az állomás, ekkor kezdtek el velünk foglalkozni. Először elvették mindenkitől a papírokat, de arra való tekintettel, hogy én szerepeltem az első időponton, az én autómat vették első helyre (már ez is meglepő volt, hogy Magyarországon számít a bejelentkezés). A papírok leadása után beálhattam a vizsgáló sorra, ahol gyorsan megnéztek mindent, majd mehettem fizetni (9310 Ft-ot) és felragasztották a rendszámra az új cimkét. 6 óra 9 perckor már ki is hajtottam az állomásról, így effektíve 24 percig tartott a vizsga. Az egész hely szimpatikus volt, egy percig sem éreztem, hogy "le akarnának nyúlni", kicsit családias hangulat uralkodott végig.

A zöldkártya és a műszaki vizsga így összesen 16.590 forintba került, ami nem sokkal kevesebb, mint a blogban említett német ár. Ha nem a legolcsóbb megoldást választom, akkor még magasabb is lett volna a végösszeg.

A rendszerben persze vannak butaságok (pl. miért kell két helyre menni, miért nem lehet egy helyen intézni a zöldkártyát és a műszakit, miért nem lehet nálunk is csak hónaphoz kötött az érvényesség), de azért vegyük észre a pozitív jeleket is és emlékezzünk meg ezekről is!

F040

Z750 2009.06.11. 15:18:17

Nem olvastam el a kommenteket, így már lehet hogy volt róla szó, de arra azért kíváncsi lennék, ha a német vizsgaállomás a földi mennyország, akkor hogyan is lehet találkozni megszámlálhatatlan mennyiségű német rendszámos roncsokkal (török és kelet európai tulajokkal főképp)? Esetleg ott is divat "okosba" vizsgázni? :) Másik észrevétel, hogy egy hibátlan, gyári állapotú bálnával egy dolog vizsgázni menni, de pl a cikkíró W123-asa nem valószínű hogy átment volna...

Rakéta 2009.06.19. 10:31:08

Ma vizsgáztattam a motoromat a Mozaik utcában. Röviden:
Természetesen bejelntkeztem előtte. 6:20-ra kaptam időpontot, ott voltam 6:15-re, biztos ami biztos. (hogy miért van időpont azt nem tudom, de ez kiderül később).
Rövid kb. 20 perc várakozás után bedtam a forgalmit és az igazolványomat, majd mondták üljek le, majd szólítanak.A következő 25 percben volt alkalmam megnézni az itt előforduló nepperek, átnyomató kisiparosok hadát. Jópofizás haverkodás, Micikének kávé hozás, cigi szünet, minden volt. Ekkor végre szólítottak. 7 óra után néhány perccel. Bemehettem a négyes sorra. Előttem két autó, plusz néhány bent a "soron". További 20-25 perc után betólhattam a vasat ellenőrzésre. Világítás, duda, index, minden rendben. Ezt én tudom, de a szaki csak ugy rutinból sorolta végig, oda se nézett.
Ismét pár perc várakozás, majd fékpadra gurulás. Fék mérés, kb. 3 és fél esetleg négy perc. Tovább tolás, pár perc várakozás, mehetek a pnztárhoz. Ekkor volt 7:40. További 15-20 perc várakozás után fizethettem, és mehetek ki, várni, hogy felragasszák az új matricát. Erre tényleg nem kellet sokat várni.
Tehát idópontra érkezve a teljes művelet 6:15-től tartott 8:10-ig, azaz 115 perc. Az effektív vizsgálat tartott kb. 5 és fél percet, a papírmunka további 10-15 perc, összesen legyen 25 perc. 115-25 = 90 perc semmit tevés és az undorító hangulat figyelése.
Ez a haza vizsga állomás.

Raketta_ 2009.06.19. 11:12:45

@F040:
Az igaz, hogy a Báróczy utcai nagyságrendekkel emberibb, de ott sajnos motort nem lehet vizsgáztatni, csak a Mozaikban, ott pedig....

dennisthemenace 2009.06.21. 23:56:42

@cilinder: El hat,ha felismerik az allatjai..Nekem a Fiatom forgalmijaban 1200kg onsuly szerepelt;bementem a KPM-hez,hogy javitsak ki,mert az auto csak 1200kg.Majdnem kidobtak,hogy mit kepzelek;ha annyit irtak be a kollegak 89-ben akkor az annyi is! majd mindjart megnezik a "kezikonyvuket"! Azt hittem,beszarok;elovettek egy koszos,gyurott svajci autokatalogust es azt lapozgattak..Enyhen gunyos vigyorral letettem elejuk a tipus nemet,svajci,olasz kezelesi konyvet,valamint egy Haynes javitasi konyvet;mindegyikben 1200 szerepelt..Fagyosan kozoltek velem,hogy fizessek be 800 forintot,es majd kuldik postan,30(!)napon belul a hatarozatot...Szarhaziak.

mbenedek 2009.07.23. 19:57:06

"A termosz pedig ott áll a szemközti asztalon, egész tűrhető a kávé, találnak poharat is!”
Ez volt az a mondat, ahol artikulálatlanul felüvöltöttem, a könnyem kicsordult, majd azt motyogtam (38 év alatt talán másodszor, az első még a kommunizmus idején kamaszkoromban volt): a kurva életbe, hogy Magyarországra születtem.
süti beállítások módosítása