Heti merítés

  2009. június 01. - Nyegleo Címkék: népítélet volkswagen trabant seat volga

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Heti merítés
2015-07-26 07:24:02

Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket

Heti merítés
2015-07-19 07:41:54

Olajkályha kirakat managereknek Az összkerékhajtás tényleg fantasztikus dolog télen!!Na de akinek van egy

Heti merítés
2015-07-12 10:39:01

A Jószág Az autóról: Megbízható, kényelmes, dinamikus, tágas. Persze azért teherautós szemmel nézve.

Heti merítés
2015-07-05 07:13:42

Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy

Punto GéTé

A szokásos búcsús meg diszkó tuningot felejtsük el, ez így szép, ahogy Guigiaro megrajzolta annak idején. Nem kell erre se szárny, se optikailag megvadító üvegszál frontszpojler tikráccsal, se repedt fazék kipufrendszer alá, amitől már 15 utcányi távból is hallatszik, ahogy érkezik Ödönke

Véget nem érő gyermekkori emlékek

Nagyapám észrevette, mekkora élvezetet okoz, ha Volgával megyünk valahová, Szlovákiába, tankolni, telekre. Mivel 30 méterre laktunk egymástól, innentől kezdve később ösztönösen szólt nekem, ha megy valahová, tartsak vele.

Második esély

Először minden jól indult, hazahoztuk a szerintünk hibátlan autót. Igazából nem is volt vele baj, normálisan üzemelt, nem gyanakodhattunk semmire. Két dolog akadt csak a használat során a későbbiekben: ha tele akartam tölteni az ablakmosó tartályt, folyatott kb. 1,5l betöltése után. A másik pedig, hogy a vízhőfokmérő gyanúsan soká mutatta az üzemi hőmérsékletet. Trabantos múltamra való tekintettel az sem tűnt fel, hogy a motordiagnosztika visszajelző nem gyullad ki a gyújtás ráadásakor.

601 Hycomat

Elterveztem, hogy bebizonyítom, hogy a Trabant 601 igenis egy csajozós autó. Csak még azt nem tudom, hogy hogyan fogjak hozzá...

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr431156738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2009.06.01. 13:36:08

Ez a Punto GT nem most volt valamelyik héten? Azóta szerintem érdemben nemigen változott, ha változott egyáltalán.

Ottopappa 2009.06.01. 13:52:16

Trabant 601 Hycomat, a csajozós autó... Háááát, ez azé kicsit erős... :)))

Mal 2009.06.01. 13:58:06

Dehogy erős.
Ezt most csináltuk, és tényleg keményen bírják a csajok. Főleg Pesten, ott azt sem tudják, mi ez. Vidékre nem érdemes vele menni, még komolyan veszik. :D
wartburgszuletik.blog.hu

SquareWire 2009.06.01. 14:29:37

"Elmondhatom, hogy a Trabantot mindenki szereti, akinek már köze volt hozzá; tehát csak az utálja, aki semmit sem tud az egészről."

Jelentem tisztelettel, hogy azért ez így nem igaz. Ismerem a trabit, volt rokonnak, sokat vitt vele amikor még kid nudli voltam, évekkel ezelőtt haverok is vettek "játszósautónak" többet is, mégsem szeretem.

Seca81 2009.06.01. 16:27:11

@Ottopappa: Nem írta h csajozós autó. Olvasd el újra a 2 utolsó mondatot.

Ottopappa 2009.06.01. 17:19:50

@Seca81: "Elterveztem, hogy bebízonyítom, hogy a Trabant 601 igenis egy csajozós autó. Csak még azt nem tudom, hogy hogyan fogjak hozzá..." - tehát, ő azt tervezte, hogy csajozós autót csinál belőle. erre írtam én: "Trabant 601 Hycomat, a csajozós autó... Háááát, ez azé kicsit erős... :)))"
Egyébként meg úgyis 99,9%, hogy a srác iróniának szánta, mint ahogy én is ironikusan reagáltam az iróniára. Tehát viccelődtünk. De tudom, biztos én nem tudok olvasni, meg szarjak sünt, meg hogy merek én egyáltalán írni ide, ez borzasztó és felháborító...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 17:47:53

"Aki netán azt hiszi, hogy ez az 1.4-s motor gyárilag fu de ki van hegyzeve, azoknak inputként szolgáljon, hogy van kishazánkban is jópár egység, amik a gyári teljesítmény több, mint 2x-n üzemelnek a gyári motorbelsővel, egy komolyabb turbóval"

Aha. Kérdés, hogy meddig :)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 17:48:53

@Ottopappa: Attól tartok, ebben az a vicc, hogy nem vicc.

Seca81 2009.06.01. 18:15:21

@Ottopappa: Nem hinném h iróniának szánta... Úgy írta: "de még nem tudja h hogyan..."
Sztem simán elhatározhatta h fullra felújítja. Csajozni vszínű nem a Moulin Rouge előtt fog vele...
Aztán nehogy annyira fel kapd a vizet, sünt meg inkább hanyagold, nem járnál jól :)
(mielőtt leharapod a fejem én is csak viccelődtem)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 18:27:16

Amúgy meg jó kocsival a hülye is tud csajozni:-))
Rossz kocsival jó nőt felszedni az nagyobb teljesítmény,mert ugye ott te számítasz.

Ottopappa 2009.06.01. 18:28:07

@Hrzrasn: Te, lehet, hogy má megint én vagyok a naiv, de nem hinném, hogy ezt valaki, aki kijárta a 8 általánost, és jogsit szerzett, komolyan gondolná... Bár a múltkori Pete-s klip után...

bexxter 2009.06.01. 18:28:34

@Hrzrasn:
Kérdezgesd az építőket, versenyzőket. Carstylingon is van egy pár.. nemhinném, hogy hetente cserélnek motorbelsőt. Sőt, van egy 300paci körüli, úgy tudom, még gyári. Pedig 2008 ringes gyorsulásain (is) ottvolt, ha joltudom dobogós helyen.

Node persze akinek nincs, meg fogalma sincs az egészről, csak hallotta, hogy ott nagy nyomás van...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 18:36:01

Ismét bebizonyosodott hogy a Volga gyárilag szar,
Fater anno tudta inkább vett egy Opel Rekordot használtan.1,9 es motorja volt /mai 1,2-es motorok erősebbek/,de semmi baj nem volt vele sosem.Az ismerősnek akkoriban 1,2 es kombija volt de az Opel nem fogyasztott többet,bejártuk vele egész Európát ,ez már több mint 25 éve volt.

Krisi 2009.06.01. 19:07:35

A GT-nél azon röhögtem, hogy "kívánságlista az ajtón", eszembe is jutott az előbbi csicskavideón lévő tuningGolf :)

Az meg relatív dolog, hogy csajozós autó. Ha valaki egy igazi csicska, akkor Ferrarival se fog tudni mit kezdeni, normális ember meg BKV-val is felszed bárkit :)
(A falusi diszkók ribancai most nem számítanak, akik egy sörért lepippantanak :D)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.01. 19:18:47

A Punto GéTé-re reagálván:

A Bosch csinál csúcsminőségű, és kevésbé csúcsminőségű alkatrészeket is. Attól én még nem mondanám rá a Boschra hogy szar, hogy a Fiat csak a szarabb minőséget hajlandó (és képes) megfizetni...

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 19:27:57

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
gondolod hogy a Bosch többféle minőséget csinál aszerint hogy kinek mennyi pénze van?
A Fiat épp most vette meg a Chryslert,és kis hiján az Opelt is.

berencsik 2009.06.01. 19:33:19

@Gyurma73: "Gyárilag szar." Az, hogy úszószintet, gyújtást, futóművet kell állítani. A főtengelyről meghajtott "nyelves" AC régen általánosan alkalmazott megoldás volt, arról pedig nem a gyár tehet, hogy 20 év után nem tömít 100%-osan a membrán és a tengely találkozásánál. Várom szakértő válaszod.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 19:45:31

@berencsik:
azért ennél több hibát sorol fel a srác.
annak ellenére hogy csak 85 ezer km van benne.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.01. 19:47:58

@Gyurma73:

Igen, gondolom.

Egyébként elsősorban a korábbi évekre gondoltam a megjegyzésemben. Amúgy arról a Fiatról beszélünk, amelyiknek a nem is oly' távoli múltban majdnem sikerült csődbe mennie, és az idei első negyedévben 411 (!) millió eurós veszteséget sikerült termelnie... Briliáns gazdasági teljesítmény.

Ugyancsak érdekes, hogy a nevükben ugyanolyan Bosch termékek más márkáknál nem okoznak ennyi galibát.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 19:50:45

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
viszont most veszi meg 2 milliárd dollárért a Chryslert.És nem részvénycserével.

"Ugyancsak érdekes, hogy a nevükben ugyanolyan Bosch termékek más márkáknál nem okoznak ennyi galibát. "
van valami ADAC statisztikád?

csiky944 2009.06.01. 20:16:34

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: ezt alátámasztom
más autóban nem okoz annyi galibát
enyémbe azért nem,mert nem az van benn :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.01. 20:29:34

@Gyurma73:

"viszont most veszi meg 2 milliárd dollárért a Chryslert."

Mindenki maga dönti el, hogy a saját (vagy a bank...) pénzén milyen feneketlen kútba fektet be :-)

A másik gondolattal kapcsolatban nincsenek statisztikáim, viszont azt látom, hogy állandóan az olasz autósok szája sír a rettenetes Bosch elektronika miatt (továbbra is hangsúlyozom: főleg a régebbi modellek esetén). A megoldás pedig egyszerű lenne: vagy a Bosch jobb minőségű alkatrészeit kéne/kellett volna megvennie a Fiatnak, vagy az egekig magasztalt Magneti Marelliét (ha rosszul írtam, elnézést). Máris meg lenne oldva a tulajok problémája.

Őszintén megvallom, nem igazán beszélem anyanyelvi szinten a németet :-) Viszont az általad belinkelt statisztikából számomra így sem derül ki, hogy a meghibásodások mekkora része köszönhető az elektronikának, azon belül is a Boschnak.

Amúgy a pozitív elmozdulás mindenképpen megfigyelhető az olasz autókkal kapcsolatban, mármint megbízhatóság kérdésében. Valószínűleg ebben szerepet játszik a szigorúbb beszállítói követelmények előírása (és így az erre szánt költség növelése) is.

Szép estét!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 20:33:18

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Ugyancsak érdekes, hogy a nevükben ugyanolyan Bosch termékek más márkáknál nem okoznak ennyi galibát."

Nincs ebben semmi érdekes. A beszállítók mindig a megrendelô specifikációi alapján gyártják le az alkatrészeket. A Bosch ugyanúgy tud olcsó szart, mint méregdrága hightechet gyártani.

Unter Bahn (törölt) 2009.06.01. 20:33:21

@Gyurma73: "gondolod hogy a Bosch többféle minőséget csinál aszerint hogy kinek mennyi pénze van?"

Igazolom! Nálam egy bizonyos svéd autóban a vezérmű-pozíció szenzor ment tönkre. A Bosch márkaszervíz 53 eFt-ről indult, de végül 48-ért is ideadták volna. A márkaszervíz ugyanazt 37-ért kínálta. Végül egy autóvillamossági szerelő pár éves Bosch tartozék-katalógusából a Lada Samara gyújtás-jeladóját szúrta ki, amelynek Hall-elemének méretei megegyeztek a gyárival, csupán a madzagok voltak pár centivel rövidebbek, illetve mivel teljesen más a tartó fémlap, az eredeti szegecselést le kellett fúrni és a helyére csavarral felfogatni a Samara alkatrészt.

Mindez 1.200 - azaz ezerkettőszáz - forint alkatrész költséget jelentett és ennek 4 éve... azóta működik kifogástalanul. És ez is, az is BOSCH...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 20:40:02

@bexxter: "Kérdezgesd az építőket, versenyzőket. Carstylingon is van egy pár.."

LOL, pont az önjelölt gépészmérnököket fogom kérdezni a carstylingon :)
Felesleges kérdezni, mert *tudom*, hogy hosszútávon egyik sem bírja a túlhúzást, jópár chipelt/turbósított csodát láttam már szétesni.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 20:57:02

@Unter Bahn: Tegyük hozzá, hogy a 37 rugós alkatrész kurvára nem ugyanaz, mint az 1200 forintos. (Nem csak minôségre, de mérési elv alapján is háromféle van.) Házi felfogatást improvizálni a motortérbe pedig kibaszottul rossz ötlet volt.

Én nem engednék olyan szerelôt az autómhoz nyúlni, aki agyilag azon a szinten van, hogy "méretre azonos, tehát jó bele".

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 21:00:52

@Gyurma73: Ezzel mit akarsz? Egy büdös szó nincs itt se a Boschról, se az elektronikáról. Ez csak egy típuslista.

csiky944 2009.06.01. 21:04:23

@Hrzrasn: le kéne már szállni a szerelők basztatásáról
amikor az ügyfél könyörög az olcsó megoldásokért,akkor nem tud mit csinálni
valószínű,hogy is a belevaló gyárit szerelte volna be,mert ötödannyi vele az idő és ugyanúgy megvan a rezsi,meg valószínű működni is fog rendesen
viszont,ha "építs szarból várat" a parancs,akkor nincs mit tenni,kókányolni kell
ilyenkor kezdik el a fejüket vakargatni a szakszerűen dolgozó alkatrészcserélők....

Aldo Moro 2009.06.01. 21:17:59

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: A múltban neked nem állt fel a pöcsöd, most már - felteszem - igen. Remélem érted mire célzok.

Aldo Moro 2009.06.01. 21:19:18

Én azért úgy vagyok vele, hogy nyugodtabb vagyok, ha valamire Marelli van ráírva és nem Bosch.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 21:25:14

@Aldo Moro: Biztos azért táncol jelenleg a csôd szélén a Magneti Marelli, mert olyan kurva jó minôséget gyártottak :)
(Marelli motorvezérlést az ellenségeimnek se kívánnék.)

Unter Bahn (törölt) 2009.06.01. 21:27:39

@Hrzrasn: Már korábban is kérdezni akartam: van olyan dolog, amit nem fikázol le "onnan fentről"???

Tudod: Rajtad kívül is vannak emberek, akik több-kevesebb sikerrel javítanak autókat-motorokat, láttak már turbófeltöltőt meg apa- és anyacsavart, sőt - mivel eredeti Bosch-katalógusuk van - ki tudják olvasni belőle mind a mechanikai, mind az elektronikai paramétereket... ÉS MEGÉRTIK:-)))


Mivel szeretnék a közeljövőben is hozzászólni egyik-másik Totalcar cikkhez, szeretnélek megkérni, hogy a hozzászólásaimat ugord át, azok nem Neked/Hozzád szólnak, hanem a többi tudatlannak szánom őket.

Ígérem, én sem fogom megszólni a Te kommentjeidet sem (időnként ugyan más a véleményem/tapasztalatom, de nincs kioktatási kényszerem, pontosabban elfojtom).

Megértésedet köszönöm!

Aldo Moro 2009.06.01. 21:36:51

@Hrzrasn: Hmmm. A te autóidban van Marelli elektronika? Okfejtésed szerint pl. a Saab is egy nagy rakat szar, hisz a csőd szélén állnak.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 21:37:22

@csiky944: De, igenis basztatom a kendácsmestereket, mert ha után beszarik a csodakonstrukció, akkor nem a Józsi lesz a hülye, hanem a rohadt szemét gyártó. Én meg kikérem magamnak, hogy az én munkámat fikázzák le valami Mekkmester barkácsolása miatt. Húzzanak az ilyenek a vérbe, szereljenek rollert meg pedálosmoszkvicsot.

Idéznék valamit, amit már száz éve felismert valaki, sokak szerint John Ruskin (mások szerint nem ô). Lényeg, hogy baromi nagy igazság:

"There is hardly anything in the
world that someone cannot make a
little worse and sell a little cheaper,
and the people who consider price
alone are that person's lawful prey.
It is unwise to pay too much, but it
is also unwise to pay too little. When
you pay too much, you lose a little
money, that is all. When you pay
too little, you sometimes lose
everything because the thing you
bought is incapable of doing the
thing you bought it to do.

The common law of business
balance prohibits paying a little and
getting a lot... It can't be done. If
you deal with the lowest bidder it is
well to add something for the risk
you run. And if you do that you will
have enough to pay for something
better"

csiky944 2009.06.01. 21:51:54

@Hrzrasn: majd akkor érted meg miről beszélek,ha szemtanúja vagy ilyennek,vagy esetleg neked kell végrehajtani ilyen munkát
a "de jó legyen ám" kezdetű követelés pedig igazán hatásos,mert ugye a cég/szerviz hírnevével is játszol
megértelek téged is,teljességgel igazad van,hogy gyártót szidják majd
erről az ügyfél,jelen esetben tulaj tehet igazából,ő is csak annyira,hogy nincs pénze a legegyszerűbb megoldáshoz
főleg,hogy ilyen kókányolásokat idősebb autókon szokás elkövetni,ott meg előferdül,hogy az alkatrész ára kiteszi az autó értékének mondjuk 1/5-ét

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:08:45

@csiky944: "majd akkor érted meg miről beszélek,ha szemtanúja vagy ilyennek"

Szemtanúja voltam pár ilyennek, itteni szervizekben. Kivétel nélkül az volt a válasz, hogy be tudjuk rakni a gyárit, meg van olcsóbb utángyártottból háromféle, de improvizálást nem vállalunk. Persze itt is vannak cégtábla nélküli kültelki jugó/török/olasz sufnik, ahol bármit megcsinálnak, de még a fillérbaszók 99%ának a fejében is elkezd ilyenkor csilingelni a vészharang, hogy oda talán mégse.

Magam is voltam ilyen helyzetben, életem elsô és utolsó Magyarországon vásárolt autója egy E36 volt. Természetesen kiglancolt, de híg fos állapotban, visszatekerve, hengerfejtömítés annak a rendje és módja szerint elbúcsúzott (meg még jópár dolog). Betoltam az Ungerhez (diszkont), ránézett a mester a motortérre, és kijelentette, hogy ôk ebbe nem nyúlnak (pedig megfizettem volna a márkás alkatrészt). Én is kivittem a kültelki jugóhoz (nem volt más lehetôségem), aki vállalta a szopást, és szép vastagon fogott a ceruzája. De itt szerencsére ez a ritkább, az emberek többsége felfogja agyilag, hogy ha valamit nem vállal el a mester, annak oka van.

csiky944 2009.06.01. 22:13:43

@Hrzrasn: én elhiszem,h kint az emberek tisztában vannak az ilyenekkel,viszont tán kicsit magasabb bérből élnek,mint mi
úgy meg azért teljesen más a kép

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:14:19

@csiky944: "főleg,hogy ilyen kókányolásokat idősebb autókon szokás elkövetni,ott meg előferdül,hogy az alkatrész ára kiteszi az autó értékének mondjuk 1/5-ét"

Ha a következô tulaj a bontós lesz, akkor nyilván én sem vadiúj gyárit tennék bele, hanem valami bontott szemetet, ami a sírig éppenhogy elviszi. Ezzel senkinek nincs baja, mert más kezébe úgyse kerül. Csak ha egy ötéves autóban ilyen húsvéti tojásokat talál az ember a motortérben - és abból az alkalomból találja meg ôket, hogy beszartak - akkor bizony arra gondol az ember, hogy törne le a keze annak a baromállatnak, aki ezt csinálta.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:17:16

@csiky944: "viszont tán kicsit magasabb bérből élnek"

Meg jóval magasabb költségeik vannak. Hogy mást ne mondjak, baszott magas a lakbér vagy az óvoda, és a mesteremberek óradíja sem 2 fillér. Ugyanúgy megérez egy szervizszámlát.

csiky944 2009.06.01. 22:21:27

@Hrzrasn: az az igazság,hogy nagyon kevés olyan szerelő van itthon,aki ún. hozzáértően tud kókányolni
értem ezalatt,hogy nem rongál meg közben semmit,nem alakít át semmit véglegesen,a beépített easter egg könnyen eltávolítható,utána helyettesíthető odaillő alkatrésszel

ommm 2009.06.01. 22:29:57

Fuh, kicsit sajnálom is a Seat-tulajt, mert ahogy leszűrtem írásából, könnyen meglehet, hogy nem 27e km volt abban az autóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 22:34:36

@csiky944: "az az igazság,hogy nagyon kevés olyan szerelő van itthon,aki ún. hozzáértően tud kókányolni"

Talán azért, mert az autószerelô alapvetôen nem gépészmérnök, annak ellenére, hogy rengetegen hiszik ezt magukról.

megint 2009.06.01. 23:35:22

Talán Pap Tibor is leírta,hogy a digók sírása baromság, ugyanis olyat gyárt nekik a bosch amilyet kérnek, vagy amennyit hajlandóak kifizetni, szal az autóikhoz gondolták elég ez a szint is, senkit sem érdekel , hogy egy lámpával több villog most belül, hiszen lelkük van ezt gondolom tudjátok

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 00:28:38

@megint: "hiszen lelkük van ezt gondolom tudjátok"

De köcsög vagy :))

Péter 2 2009.06.02. 00:54:05

@megint: Butaság. Igen, leírta ez is, meg az is, de attól nem lett igaz. A Bosch alkatrészei (akkutól gyertyáig, ablaktörlőtől relékig, és így tovább) jelentős és jól érzékelhető minőségromláson mentek keresztül az elmúlt időszakban. Nincs értelme ezt ilyen butaságokkal mentegetni. Mindenki tervezetten avultat, mert két-három év múlva újból el akarja adni a vackát. Ők is, mások is. Nem kell úgy tenni, mintha a Bosch lenne a felülmúlhatatlan minőség utolsó fellegvára, aki egyúttal jól túljár az olasz (vagy zulukaffer) autógyártók eszén, mert ha azok nem kérnek tőle külön jót, akkor rosszat ad nekik.

Ciri 2009.06.02. 05:53:04

@Péter 2:
"akkutól gyertyáig, ablaktörlőtől relékig, és így tovább) jelentős és jól érzékelhető minőségromláson mentek keresztül az elmúlt időszakban."

Na ezen beszartam !!!

Cimbora, te tényleg azt hiszed, hogy a Bosch csak ezeket az alkatrészeket gyártja ???

Bár igaz, mert a Józsibá ótósboltjában ezeket látni csak. :))))

@megint:
"Talán Pap Tibor is leírta,hogy a digók sírása baromság, ugyanis olyat gyárt nekik a bosch amilyet kérnek, vagy amennyit hajlandóak kifizetni,"

Valószínű, hogy Hrzrasn-tól hallotta, mert azérr Pap Tibi mégsem Gulyás Úr, ez a cikkein is látszik. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 08:47:31

Szerintem egy 42 ezer forintos kis vacak ezerkettőből való kihozása legalább akkora mérnöki teljesítmény, mint okosságokat puffogtatni, aztán pislogni, mikor nem indul a verda. És akkor odamegy a szügyig olajos Karcsi bácsi a 10-es kulccsal, pöccint egyet, és lőn.

Ne nézzük már le a többi embert, ha szabad kérnem. Diplomás mérnökből is van legalább annyi hülye, mint bármi másból.

A carstylingos fiúk között meg van pár olyan, aki becsukott szemmel szétszedi és hibátlanul összerakja az autóját, kb. annyi idő alatt, amennyi az okostojásoknak arra se lenne elég, hogy átöltözzenek overallba.

Nem kéne a cicatuning skatulyába betenni mindenkit válogatás nélkül.

Köszönöm, lehet tovább nagyotmondani.

w a s d 2009.06.02. 09:37:05

A házilagos autó- erősítés egy hobbi. Nem az a cél, hogy több km- t mennyen el egy pl. egy "húzott" PGT, mint egy taxis- Merci.

Péter 2 2009.06.02. 18:25:26

@Ciri: „és így tovább” – ez a kifejezés mond valamit?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 19:30:52

@sipike78: "Szerintem egy 42 ezer forintos kis vacak ezerkettőből való kihozása legalább akkora mérnöki teljesítmény, mint okosságokat puffogtatni, aztán pislogni, mikor nem indul a verda. És akkor odamegy a szügyig olajos Karcsi bácsi a 10-es kulccsal, pöccint egyet, és lőn."

Szépek ezek a népmesei fordulatok, de a prózai valóság az, hogy bárki bármilyen hibát meg tud oldani olcsó fos bontott/kendácsolt alkatrészekbôl fillérekért - hogy meddig és hogyan fog mûködni, az már más kérdés.

"A carstylingos fiúk között meg van pár olyan, aki becsukott szemmel szétszedi és hibátlanul összerakja az autóját"

Készséggel elhiszem. De ôk akkor sem terveztek a büdös életben semmit. A Carstyling pont olyan idiótákkal van tele, akik leszedtek életükben egy hengerfejet, és ettôl rögtön gépészmérnöknek hiszik magukat.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.02. 19:36:12

@Péter 2: "A Bosch alkatrészei (akkutól gyertyáig, ablaktörlőtől relékig, és így tovább) jelentős és jól érzékelhető minőségromláson mentek keresztül az elmúlt időszakban."

Baromság.

"Mindenki tervezetten avultat"

Öreg, neked halvány fingod nincs az autógyártásról.

Unter Bahn (törölt) 2009.06.02. 19:44:07

@Hrzrasn: Ne haragudj, nem tudom megállni: tulajdonképpen Te mivel is foglalkozol?

V10B 2009.06.02. 20:01:36

@Unter Bahn: igen ez engem is érdekelne már,elég sok mindenhez "ért" illetve ért a nagyságos úr.

Péter 2 2009.06.02. 20:03:22

@Unter Bahn: Valószínűleg érintett lehet (talán éppen a Boschnál?), és vagy parancsba kapta, vagy csak magánszorgalomból érzi szükségét, hogy mindenáron védje a mundér becsületét... Mindenesetre azt már régóta láthatjuk itt, hogy senki nem érthet az autóiparhoz és -javításhoz, csak őurasága... :-)

Unter Bahn (törölt) 2009.06.02. 20:30:32

Nem, nem! Ne sértegessétek, tényleg nem ez érdekel!

Csupán azt szeretném megtudni, hogy mi az a tudás, az a szakma, ami ennyire űbereli a többi autófan tudását és tapasztalatát.

Nyilván én nem értek hozzá, ezért nem tudok Bosch kontra Magneti Marelli ügyben állást foglalni, nyilván nem követtem nyomon, hogy melyik cég hova vitte a gyártósorát (amiből eredendően következik a szar minőségű plagizáció), én csupán alap-bölcseletek tudója vagyok, azaz ha jó gyertya kell, akkor NGK (mert ők még mindig ugyanazok mint 10 éve), stb-stb.

Mit hagytunk ki??? Uram Atyám! Mit hagytunk ki, hogy egy ember így elsüvít a fejünk felett technikai tudásban???

Annó fűztem szoci autó főtengelyt, hónoltam, festettem, gyűrűztem, szelep-becsiszoltam, vizet forraltam és nevetséges olajokkal jártam, töltöttem havat a vízhűtőbe, és segédkeztem OB-győztes krosszautó építésénél...

Motoroztam sportmotorral, némelyiket szét is szedtem, aztán ha nem sikerült, a "kókány mester" összerakta nekem, tudom mit jelent az 1 LE/kg teljesítmény arány, mint ahogy ismerem a széria 190 LE/1000 ccm viszonyt is...

Van turbós és nem turbós, benzines és dízel autóm, amit lehet magam javítok és állítom, hogy a szoci autókhoz szokott odafigyelés révén soha el nem romló 25-28 éves autónk lehet...

Most is áll 3 autó arra várva, hogy - Csikós kollégához hasonlóan - feltámadjanak, csak mivel nekem közben nem kell újságot is írnom (vagy mert más költségvetéssel dolgozom) pl. a karosszéria munkát és fényezést is magamnak csinálom (ez persze részben nem igaz, az egyetlen használható autómat profi fényezte, nem is tartott sokáig - összetört)...

Szóval törtem is autót és estem motorral is, én már átléptem határokat és volt miből levonni konzekvenciákat.


Mi az istent hagytam ki, hogy így leugathassonak???

Ivymike 2009.06.02. 20:45:10

@Unter Bahn: a lovat.
edel felült egy szép magas, német példányra, s onnan oszt minket.

Krisi 2009.06.02. 21:01:47

@Unter Bahn: Vizet már én is forraltam, ez nem nagy szám. Pl. tegnap reggel a lágytojáshoz :D

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 21:03:11

nem szabad összekeverni a havasi gyopárt,a havasi gyökérrel.

Unter Bahn (törölt) 2009.06.02. 21:14:22

@Krisi: "Vizet már én is forraltam, ez nem nagy szám. Pl. tegnap reggel a lágytojáshoz :D "

Csinálj úgy lágytojást, hogy a végén ne maradjon víz alatta:-D

Mert én úgy vittem a családot a beígért moziba, hogy hazafelé már teljesen víz nélkül indultunk... persze ez "csak" egy Wartburg 353 volt, végre egyszer decemberben is bemelegedett a motorja:-)))

Unter Bahn (törölt) 2009.06.02. 21:20:42

@Ivymike: "edel felült egy szép magas, német példányra, s onnan oszt minket."

No és mit csinál abban a németautó-gyárban?

Egy katonatársam - pc hjmű-technikusi szakra jártunk - előtte autógépész-mérnökként a BMW-nél dolgozott, öntvénytisztító volt...

...mégsem erre verte magát, hanem arra, hogy írt egy musicalt, igaz csak egy hangszerre, mert csak zongorázni tudott:-)))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 21:44:02

"Szépek ezek a népmesei fordulatok, de a prózai valóság az, hogy bárki bármilyen hibát meg tud oldani olcsó fos bontott/kendácsolt alkatrészekbôl fillérekért - hogy meddig és hogyan fog mûködni, az már más kérdés."

Mindig ezzel a meddig működikkel vagy megáldva. Amíg el nem romlik. Addig. De megsúgom, nem mindenki budiba járásra ill. rallikrosszra használja az autóját, így értelemszerűen máskor romlik el ugyanaz az alkatrész.

"Készséggel elhiszem. De ôk akkor sem terveztek a büdös életben semmit. A Carstyling pont olyan idiótákkal van tele, akik leszedtek életükben egy hengerfejet, és ettôl rögtön gépészmérnöknek hiszik magukat."

Te mi az apád valagát terveztél, b.meg? Írd már ide, légy szíves, hadd hódoljunk tudásod előtt, fenség.

A tervezésnek mi köze az autó szét- és összerakásához? Annak, aki meg versenyen elvezeti az autót, végképp mi köze? A múltkor ugyanezt kérdezted egy sofőrtől, hogy mit tervezett... istenfaszát, azt, langyos vizet a hűtőbe... hülye

"A Bosch alkatrészei (akkutól gyertyáig, ablaktörlőtől relékig, és így tovább) jelentős és jól érzékelhető minőségromláson mentek keresztül az elmúlt időszakban."
""Mindenki tervezetten avultat"

Öreg, neked halvány fingod nincs az autógyártásról."

Ez nem baromság, nem halvány fing, apuskám, hanem a gyakori felhasználók kőkemény tapasztalata. Ha két orrtúrás között lesz némi időd, olvass vissza fórumokat 5-6, esetleg 8-10 évre visszamenőleg. Ott van fehéren-feketén. Itt van Amerika, ébresztő, németbuzikám.

Az USÁ-ban 50 (!!!) évvel ezelőtt papírra vetették, hogy tervezett minőségi avultatás igenis van az autóiparban. Akkoriban (és még 2-3 évtizeddel később) az európai és japán cuccok ezért is voltak kapósak. De ma már egyenfos világot élünk, úgyhogy ne oszd itt tovább ezt a söröskolbászoskáposztás marketingízű maszlagot, mert nekem személy szerint már kurvára tele van vele a hócipőm. Igaz, ha benéz egy-két óvodás, talán még lehet némi sikered.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 21:57:54

Hrzrasn! Mielőtt nekem állnál, sokadszor csak azt tudom javasolni, olvasd el a Tékozlók című könyv autós fejezetét! Aztán szórj hamut a fejedre, de az se baj, ha elnézést kérsz a hetek óta hülyének tartott és minősített többiektől.

Csak mesében jobb új gumiabroncs, kényelmesebb, de gyakrabban beszaró elektronika, még mindig acélból készülő ósdi, elavult karosszéria, parasztvakító kétévente megújuló és háromévente elavuló külső forma... Fél évszázada ezzel butítják a magad fajtát, és ebből gazdagszanak a részvényesek.

Leírta XY délelőtt, hogy Ladába való Bosch kütyüt raktak neki fillérekért a Volvojába. Erre jössz azzal, meddig fog működni. Láttál már Ladát közelről? Vezetted már? Beszéltél már azzal a pár millió szovjet-orosz és kelet-európai emberrel, akik kitaposták a belét a tajgán, és mégis elvoltak vele? Lófaszt.

De, ha nekik 42 ezerért kellett volna akármelyik alkatrészt kicserélni, szerintem abból lett volna a 3. világháború.

Ellenben, akik becsületes vagy nem becsületes munkán szerzett pénzből Audit, BMW-t stb. vesz annyiért, amennyiből más tíz évig élne, leszarja, hogy egy kis hangyafasznyi szarért elkérnek tőle hússzor annyit, mint amennyibe az előállítási költsége került.

És akkor a valódi prémiummárkákról még nem is beszéltünk.

Seca81 2009.06.02. 22:03:26

@sipike78: Én terveztem mobil vízimalmot a Szalajka vízesésnél. :) Magnum pálcikákból és műanyag pohárból vágtam ki a lapátokat, kb egy hétig működött, utána vmi barbár lelkületű egyén elpusztította...

Ja és terveztem (és gyártottam) vastagsági gyaluhoz elszívóberendezést, az viszont máig szuperál.

Így már király vagyok???? :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 22:04:06

"leszarja, hogy egy kis hangyafasznyi szarért elkérnek tőle hússzor annyit, mint amennyibe az előállítási költsége került"

Ha káposztalé lötyög a fejében.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 22:05:42

@Seca81: Ja, épp azon filóztam, mit is kéne egy sofőrnek terveznie. Hát útvonalat!
:))))

Seca81 2009.06.02. 22:06:10

A malmot mondjuk több mint 10 éve csináltam... Ezt kihagytam :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.02. 22:11:35

A németek elvesztették a második Vh-t Sztálingrád miatt.
Pedig akkor is kb BMW- Lada volt a különbség a fegyverzet minőségében.

Krisi 2009.06.02. 22:13:34

@sipike78: én úgy tervezem, hogy holnap bebaszok de rendesen, akkor kaptam szót? Ez is tervezés végülis :)

Unter Bahn (törölt) 2009.06.02. 22:14:59

Próbáltam megkeresni egy korábbi cikket, amiben a Volvo - talán - marketing-igazgatója panaszkodik arra, hogy új modelljeik értékesítésének egyik nagy akadályát a korábbi modellek tartósságában látja, azaz a régi tipusaik gazdái nem akarnak megválni az autótól addig, amíg az számukra elfogadhatóan működik.

Ezek után azt mondani, hogy - általánosságban - az autóiparban nem terveznek avultatást, szerintem tévedés.

A japán márkák már a '80-as évektől 6-7 évre voltak tervezve, ami azt jelenti, hogy motorikusan bármeddig bírták volna, de 7 éves korára egy 323-as darabjaira rohadt - láttam, ezért mondom.

Persze addig lehet ezerrel tiltakozni, amíg a most futó "korszerű" modellek el nem érik a 8-10 éves kort... ennyi idős korukra - mivel működési elvükből adódóan otthon már nemigen javíthatók megfelelő szoftverek nélkül - tulajdonosaik elunják a talicska pénzek márkaszervízbe tologatását és inkább váltanak egy 3-4-5 évig szervízháttérrel rendelkező modellre.

És az avultatás tulajdonképpen nem is az autóban van, hanem magában a szervíz- és alkatrész-utánpótlási rendszerben, ahol egy idő után a korosabb autó tulajdonosa egyszeriben "nem kívánatos személy" lesz a márkaszervízben, nehezen jön az alkatrész, jellemzően gyakoribbá válik a "tüneti kezelés", mint az újabb hosszabb intervallumra való megjavítás...

...ezt is tudom, mert volt bőr a pofámon márkaszervízbe tolni a 16 éves autót és hát eléggé kényelmetlen érzés volt... az állapotfelmérésen az általam ismert rejtett hibák (gányolások és kókányolások) egyikét sem ismerték fel, ellenben sikeresen félrediagnosztizáltak néhány dolgot, aminek semmi baja nem volt.

Ezek után meg meri-e valaki kérdőjelezni, hogy ha lehet, "márkaszervízbe soha", ellenben népszerű (mert jó) szerelőhöz igenis elviszem?

Krisi 2009.06.02. 22:16:30

különbenis, miafaszt kerestek még itt: Terminátor 2 megy a tévékettőn!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 22:18:28

Szerintem az a gond, hogy egyesek keverik a kókányolást a csereszabatosság kihasználásával.

Egy korábban gyártott, hibátlanul működő, odaillő alkatrész beszerelését ne hasonlítsuk már ahhoz, amikor régen alumínium egyforintost dugtak ezermesterek a biztosíték helyére, aztán jó volt az, míg le nem égett a ház.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 22:19:38

@Krisi: Én mára terveztem, de vezetnem kellett... Aztán meg a bolthoz érve elfelejtettem bemenni, itthon meg csak szódavíz volt. :/

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 22:22:21

Ja, ha már a nemzetköziségnél tartunk: Ukrajnában, nem messze a határtól Nagydobrony nevű településen az erdésznek van egy 60-as évekből származó Volvója. Állítása szerint akkor esett le neki valamelyik kamionról, azóta nyúzza. Belül olyan volt, mint a disznóól, de azért még látszott rajta, hogy az autóból készült. Meg vannak ott ősöreg ruszki járgányok, mikor kitolták őket a focipájára, tisztára olyan volt, mint Havanna, csak nem amcsi, hanem komcsi gépekkel.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 22:23:25

@sipike78: úbazz, pardon
focipályára

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.06.02. 22:52:48

http://nepitelet.hu/?op=tipus&cat_id=820

Tévedtem. Emlékeim szerint olyan volt a Volvo, mint amilyet a harmadik képen látni.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.03. 09:53:22

@Unter Bahn:

Ha egy hall elemet le lehet gyártani, úgy, hogy 1200.-Ft-ért a kezemben van, akkor nem tudom, hogy egy másik hall elem miért kerül 52 ezerbe.
Valószínűleg mindkettő alkatrész előállítása 3Ft 50 fillérbe kerül, az ötvenezres árat a lehúzáson kívül semmi nem indokolja.

Bár farmart is lehet kapni 2000-ért, meg 30000-ért, pedig abba sem aranyszálakat szőnek, vagy súlytalanságban varrják.

Távol tartom magam az olyan termékektől, amik ára messze nem áll arányban értékükkel.

A fostömlő svéd verdának nem csak a hall elemét cseréltem volna le szamarára, hanem az egész autót.
Ott rohadjanak meg ezek a drága szarok, meg a gyártóik is.
Inkább szerelgetek néha, minthogy ilyen lehúzásokra keressem meg a pénzt.

Ez is az élősködés egy tipikus formája.

zootyo 2009.06.03. 10:32:04

@Mk412: Pontosan igy van, ezek a hrazan féle szonb (minnédrágábbannájobblehet) tipusú emberkék meg a fogyasztói társadalom gyönygszemei. :-D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.03. 11:14:11

Azt mondja meg nekem valaki, hogy egy mai középkategóriás gépkocsi a 3-5 milliós vételárát hogyan fogja megszolgálni?
Nem beszélve az akár több százezres szervizköltségekről.
Szerintem az autógyártás a fejlesztésekkel már régen túlhaladta az ésszerűség határát.
Itt már régen nem a közlekedési eszközök gyártása történik.

w a s d 2009.06.03. 12:19:49

@Mk412:
Azért nagy előnye egy újabb autónak, hogy pl. nem hajlik össze a kaszni egy karambolban, még a kisebb új autóknál sem, valamint egyre inkább bolondbiztosra próbálják tervezni őket, ami azért jó, mert nem tarol le olyan könnyen a szembejövő.
Emellett pl. tervezhetőbbek a költségek is, főleg addig, amíg garanciális (ami akár 5-7 év is lehet).

w a s d 2009.06.03. 12:20:55

@F/: Vagy legalábbis ugyanakkora sebességnél nagyobb a túlélésre, egybenmaradásra az esély.

Unter Bahn (törölt) 2009.06.03. 18:51:06

@Mk412: Jól néz ki a navad mellett az AZLK-embléma, nekem is volt, egy pedálos is meg egy nagyobb, 412-es is:-)))

"Azt mondja meg nekem valaki, hogy egy mai középkategóriás gépkocsi a 3-5 milliós vételárát hogyan fogja megszolgálni?"

Alapvetően pénzkidobás az autóvásárlás annak, aki a fenntartás költségeit még részben sem az autó - mint termelőeszköz - működtetéséből fedezi, márpedig szvsz ezek vannak többen.


"Szerintem az autógyártás a fejlesztésekkel már régen túlhaladta az ésszerűség határát. Itt már régen nem a közlekedési eszközök gyártása történik."

Ez a megállapítás nem csak az autókra érvényesek. Bármit megnézel a világban, amit régebben "értéknek" tekinthetett az ember, a túlzott volumenű gyártás/előállítás miatt értékét vesztette.

Gyerekorom karácsonyi narancsa maga a tökély volt, most hogy bármikor annyiért megvehetem mint az egyébként hazai termék almát, már nem érdekel.

Anno egy-egy pornófilmhez az egész kolesz odaült, ma amikor naponta akár százat megnézhetne az ember, rá se néz mert már unja a látványt.

Az autó is ilyen: lélektelen eszközzé vált, amióta az autók gazdáit megosztották attól, hogy úgy használhassák az autót, mint egy tamagocsit, amíg garanciális hozzá sem nyúlhat, a működési elve már rég olyannyira túlbonyolított, hogy sokszor maga a márkaszervíz is elveszik a bitek/szenzorok/speciális részegységek tengerében.

Az hogy egyetlen szenzor - aminek ráadásul csak az indítózás pár másodperce alatt van funkciója - teljesen használhatatlanná tesz egy autót, lassan elfogadhatatlan. És akkor ne beszéljünk a rapszodikus "Service" vagy "Check engine" feliratokról, amelyek maguktól keletkeznek és tűnnek el, a szervizek pedig ha őszinték, akkor vonogatják a vállukat.

Már korábban is említettem: az hogy a jövő forgalomba hozható autóinak paramétereit eleve úgy szabják meg, hogy maga a gép időnként átvegye az irányítást, finoman szólva kétes döntés.

A mai úrvezetőket max. a gép kezelésére tanítják meg, tévedéseiket majd korrigálja az ESP, a fékasszisztens illetve a követő-radar, helyismeretüket pótolja a navi...

Belegondolt már valaki, hogy ezek a kényelmi funkciók részben feleslegesek akkor, ha a vezető betartja a szabályokat, mások indokoltsága pedig önmagából fakad, azaz a vezetőnek már nem kell az útra, a közlekedés többi résztvevőjére koncentrálnia, autója birkaként követi úgyis az előtte haladót, a fékasszisztens figyelmeztet vagy netán le is fékez az akadályok előtt... egy idő után természetes hogy nélkülözhetetlennek érzi majd az ember, hiszen 'ki tudna ennyi mindenre odafigyelni'...

Unter Bahn (törölt) 2009.06.03. 19:00:46

@F/: "Azért nagy előnye egy újabb autónak, hogy pl. nem hajlik össze a kaszni egy karambolban..."

Ameddig a tényleges biztonság kategórián belül is változó, addig ez a kitétel csupán esetleges.

Láttam személyesen is zsírúj sokcsillagos és öreg kisautó 80-80-as tempóban való frontális találkozását... szerintem nem volt egyértelmű az új technika fölénye. Szóval 100 fölötti tempónál a túlélési esélyek exponenciálisan csökkennek, mégsem sebesség-limitáló elektronikát építenek az autókba, hanem több légzsákot meg gyűrődőzónát.

És jogos a kérdés, hogy miért???

A közép és felső-közép kategóriás autóknál a reklám miért a lóerőkre és nyomatékokra van kihegyezve? Miért 250-nél maximálták a szériaautók sebességét (aki ment már ennyivel, az tudhatja, hogy mennyire racionális ez a limit).

V10B 2009.06.03. 21:18:45

hamarosan hrzrasn atya és megmondja a tutit addig bírjátok idegekkel

Ivymike 2009.06.03. 23:03:04

nem hiszem, ez az avultatós, "régen volt benne anyag" téma erősen hitvita, emberünk pedig inkább az észérvekben van otthon...rohadjak el érdekel miket írkál(na), de a lekezelő, arrogáns stílusa (számomra) nem csak irritálóvá, de hiteltelenné is teszi a mondandóját - sajnos. qualitat pl. ugyanúgy pökhendi, kihaénnem pöcsnek tűnt eleinte, de rá kellett jönnöm, hogy egyrészt tudja, miről beszél, másrészt van benne annyi belátás, hogy ne az ő igaza legyen a lényeg, és a végső...


Unter Bahn,

a kérdéseid jelentős részére egyszerű a válasz: fogyasztói társadalom, gerjesztett igények.

a gazdasági és martketing eszközökkel végzett avultatás pedig messze nem egyenlő a tartósság (közvetlen és szándékos) rontásával.

ja, és az autógyárak sem autókat gyártanak, hanem profitot.

Ottopappa 2009.06.04. 10:14:04

@Unter Bahn: Teljesen igazad van, én is megemelném 300-ra!...

fosdapass 2009.06.04. 20:10:03

A Trabantos írás nagyon tetszett. Olyan ritka mai napság a normális, emberi hang, a tiszta fogalmazás - pláne autós témákban.
A hycomat elve pedig zseniális. Egyszerű, kényelmes és működik. Jól.

K.Guba 2009.09.01. 15:14:17

A Trabantos írás nekem is tetszett, hiszen én írtam. Elgondolkodtató, milyen lenne ma a világ, ha nem dől le a Berlini Fal, nem?

Magyar[HUN] 2011.05.21. 20:30:57

Miért nincs több heti merítés???
süti beállítások módosítása