Egyre perverzebb leszek…

  2009. május 02. - Csikós Zsolt Címkék: 7 seven austin veteran

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Ígértem a mercis posztban, hogy írok még az idei, weissenkircheni hegyi felfutóról, ahova egy olyan debilnek, mint én, évről-évre érdemes visszamennie. Mert amikor eljövök, máris várom a következő évit.

Mindig változik a kínálat, nagyjából 30 százalék marad meg az előző évről, a 19 év alatt, amióta ismerem a rendezvényt, nagyjából minden autó kicserélődött. Csak a hely állandó. A tavalyival ellentétben most például sok volt a TR-Puch, viszont szintén a tavalyival ellentétben nem volt köztük igazán erős, vagy ha igen, nem hajtották őket meg eléggé. A TR-eksztázis elmaradt. Sebaj volt más. Jó is, rossz is. Inkább a rosszat előre, nyammogjunk a csemegéken később.


Egy, még az elviselhetőbb kinézetű 700-asok közül

Mert fellépését tette kábé egymillió darab 700-as BMW, amiből egyetlen példány megpillantása is több hetes kómát okoz, hát még, ha tengerként hömpölyögnek az izgalmakért odautazó orra előtt. Nem szeretem ezt az ormótlan, Moszkvics 408-szerű kisautót. Ha kevés van belőle, az még nálam is elfér, de amikor végre a versenyen levonult belőlük kábé húsz, ki mertem engedni a benntartott levegőt, és azt hittem, már túl vagyok rajtuk, a széria-Puchok és a spécik közé beékelődve kaptam egy másik, nyomasztó 25-ös adagot belőlük. Attól féltem, soha nem térek többé magamhoz, még elektrosokkal sem.

Na ja, évforduló volt, BMW 700 1959-2009, ünnepeljünk málnaszörp és kockás pléd szakszerű igénybevételével, pusztuljunk bele a dögunalomba, reménykedjünk benne, hogy 2010-re talán visszaáll valami elviselhető szintre a mennyiség. Szívem szerint a már említett egy darabra. Zirig Árpi szerint BMW-rasszista lettem, és ha 700-asról van szó, vállalom is ezt a jelzőt. A többi müncheni autót ettől még szeretem.

Egy érdekes 700-as BMW azért akadt, valami egyedi építésű, állítólag egy példányban létező, nyitott, 850 RS feliratú pálya-, vagy hegyi gép, trükkös hengerfejekkel, Marcos-kinézettel, papírvékony ülésekkel – az süteményes volt.

Vissza a rajthoz, mert ott láttuk a legtöbb finomságot. Egy- és kéthengeres desmo-Ducaticat, meg egyik nagy kedvencemet a Scramblert, háromhengeres Laverdát, 3 ½-es Morinit, vékettes, nyitott nyomórudas, oldalt szelepelt BSA-t 1927-ből.

A vespások is rákaptak Weissenkirchenre, most már minden évben érdemes körülnézni, mit hoztak. A tömeg egyik nagy kedvence idén (legalábbis ezt vettem le) az indiai gyártású (vagy legalábbis ilyen emblémával szerelt), matt fekete Vespa volt, mellé fogatolt, csehszlovák Velorexnek tűnő oldalkocsival, indiai Chetak-felirattal a motor térdlemezén. Tárcsafékkel, gonosz hátsó lámpával, pepita taxicsíkkal.

Aztán beindítottak egy viszonylag ártatlannak tűnő, metálbordó, másik, szóló példányt. Zörgés, vad csettegés, kerregés, borzalmas hangok, és úgy harapta a fordulatot, mint két hete éhező sakál a lámadögöt. Mi a szentséges, sivatagban lángoló bokor ez?

Egy űrtechnikás izé Vespa-köntösben. Akkora Keihin-karbi volt rajta, mint a két öklöm, nem is fért el a burkolat alatt, ki kellett vágni. Érdekes volt az órája is – a hagyományos analóg műszer helyén valami összetett LCD világlott, digitális sebességmérővel, körben analógul mutató, 13 ezerig(!) skálázott fordulatszámmérővel.

Az első keréken természetesen gázos lengéscsillapító, tárcsafék, ahogy illik. Mielőtt alaposabban ki tudtam volna kérdezni az egyént, aki nyergelte, gázt adott, és elhúzott.

Meg akadt a pár hetvenes évek eleji négyhengeres Honda között egy, amit, úgy tűnt, alaposan ütnek-vágnak ma is. CB750 Four, levágott hátsó sárhányóval, kis olajhűtővel, furkált féktárcsával, négy-az-egybe kipuval (még a házi hajlítás hurkái is látszottak rajta), itt kopás, ott horpadás, ütődés, de a fény eredeti – csodás volt.

És imádom, amikor valaki annyira gondos, hogy a veteránjárműhöz hozzá is öltözik. Láttam pöttyös ruhás, tizennyolc évesnek öltözött ötvenes korú nénit Messerschmitt Kabinroller mellett, de engem leginkább az olyan finom részletek fognak meg, mint a kéthengeres, kétütemű Suzuki motorral induló versenyző csuklóján a korban hozzá való, rugós szíjas, Vagary kronográf – szuperkúúúúl.

Meg a parkolóban is akadt látvány - a kötelező Norton Commando, további tuning-Vespák, meg egy ötvenes évekbeli DKW-furgonból átalakított műhelykocsi, rémesen kedves, szörnyűségesen ramaty állapotban, de használatban.

Ám nem a fentiek miatt írom e poszt.

Hanem az Austin 7 Ulster miatt. Tudom, a tavalyi beszámolóban már szerepelt egy ilyen autó, azon mindenféle felirat is akadt, például, hogy hol, hány versenyen indultak vele az elmúlt hetven évben. Meg az kicsit talán szebb is volt – fényes alukaszni, mintha kompresszor is lett volna rajta. De ott, akkor, annyira meglepő látvány volt, hogy csak tompán fogtam, mit látok, hetek kellettek hozzá, hogy megemésszem.

 

Azzal is tisztában vagyok mert a TC-nél azonnal kapom az olvasottsági adatokat, hogy bármi, amit 1965 előtt gyártottak, nem minimum 120 lóerős, azt az olvasók bottal sem piszkálják.

De ma szombat van, ez itt a Belsőség, tehát írhatok magánügyekről, nem cél az olvasottság, engem az ilyen dolgok érdekelnek annyira, mint Natalie Portman meztelenül. És annak a pár beütött fejű hülyének, aki hasonlóan gondolkozik, mint én, kivételes szórakozás lehet egy ilyen írás, néha azoknak is kell valami, akik dörrenést kaptak az Isonzónál.

Idén egy másik jött el az Ulsterek közül, ráadásul a többiek elmondása szerint egy csaj vezette (sajnos róla nem készült fotó). Egy pirosat. Ráadásul abban az állapotban, amit a legjobban szeretek. Ütött-kopott, műszakilag rendben tartott, abszolút hiteles standban (mondaná a TC tót szekciója), a könnyem is kicsordult tőle.

Az Austin 7 Nagy-Britannia legfontosabb háború előtti típusa volt, a minimálautó, amellyel az angol lakosság igazándiból négy kerékhez jutott. Ez volt a brit T-Ford, 1922-től 1939-ig gyártották, összesen 290 ezer példányban, ami akkor soknak minősült.

Népszerűségét jellemzi, hogy a BMW első autója, a Dixi is Austin 7-licenc volt, de az USA-beli American Austin és a francia Rosengart is gyártotta, sőt, az első Nissan is egy Austin 7-kópiaként kezdte, bár ezt hivatalosan nem ismerték el.

Később a Lotus első sportkocsija is Austin 7-alapokra épült, sőt, a Jaguar-autógyár is ebből a kisautóból nőtt ki. William Lyons, a Swallow Sidecar Company (azaz Fecske Oldalkocsigyártó Cég, ebből lett az SS márka, amiből háború után Jaguarrá vált) tulajdonosa 1927-ben úgy gondolta, jó ötlet lenne Austin 7-eket új átkarosszálni, ügyesebb fényezéssel ellátni. 1932-ig 3200 darab Swallow készült.

Riasztóan primitív és ijesztően parányi autócskát kell elképzelnünk, elöl-hátul merev híddal, laprugókkal, négyhengeres, eleinte csak két helyen csapágyazott főtengelyű (csak 1936-ban, az Austin 7 Ruby-ban jelent meg a három csapágy), egyszerű szóróolajozásos kenésű, 750-es, 10 lóerős motorral. Nyomóolajozást csak a sportkiviteleknél alkalmaztak.


Késői Austin 7 Ruby, már két szinkronfokozattal a négyből

A korai verziókon lengéscsillapítónak nyomát se találni, a váltó eleinte három- aztán négygangos lett, a szinkron csak a legutolsó sorozatoknál jelent meg a harmadikon és a negyediken. Egy faék, mondom.

A súlya? Rettenetes 360 kg, családi kivitelben. A Seven titka az egyszerűségben, a kevés, de jó minőségű alkatrészben, a könnyű kezelhetőségben (egyike volt az első autóknak, amin a mai pedál-váltó-elrendezést használták) rejlett. No meg persze a még a motorkerékpár-gyártók számára is aggasztóan alacsony árban.

Nos, a sportkivitelek közül a legismertebb az 1927-től gyártott Austin 7 Ulster volt (létezett még 50 mph, E Super Sports, Type 65, Nippy, Speedy is). Kétüléses, ajtók nélküli roadster kaszni, csúcsos farú alukarosszéria, külső kipufogórendszer a bal oldalon, mert a kormány a jobbon volt akkor is. Elöl a merev hídnak felfelé hajlították a csapszeg-állványos végét, hogy lejjebb kerülhessen a kaszni, a laprugókat végig kötéllel kötözték össze, hogy keményebbé tegyék a rugózást.

Az Ulsterekbe szériában négykerék-fék, nyomóolajozás, rövidebb áttételezésű váltó járt. 1932-ig 168 darab készült, a legtöbbet átalakították, módosították. Alapban 25, Cozette-kompresszorral 33 lóerős volt, a leggyengébb verzió is százhúsz fölött ment.

Nekem egy ilyen teljesen alap-Ulster is elég lenne a Nirvánához – a 350 kiló alatti tömeg, a rövid váltó, a 25 lóerő, a virsligumik és az ősi mechanika szaga, hangja és nehézkessége garancia egy jó kis örömautózásra. Mert lehet vele ilyet, keressenek csak rá a Gugliban az ”Austin Seven Rolt Ulster VSCC Wiscombe”-ra.

Az Ulsterek továbbtuningolásának számtalan módozata van, az első laprugó felfordításán és dupla első dörzslengés-csillapítók alkalmazásán túl a teljes karosszériaátépítésig, tekercsrugók, teleszkópos lengéscsillapítók beszerelésén keresztül a kompresszoros feltöltésig minden van. A lehetőségek felhőkarcolónyi tárházának köszönhetően (adománygyűjtés az épület recepcióján) ma már talán nincs is két egyforma Ulster.

Maga a nagy Alec Issigonis (a Minijéről ismerjük leginkább) állt az első Ulsterek kidolgozása mögött, ő maga is versenyzett ilyen kocsival a háború előtt, méghozzá nem kevés sikerrel.

Egy jól megépített és beállított Ulster, megfelelően rövid, kanyargós pályán alaposan el tud náspángolni sokkal komolyabb versenyautókat. Persze csak ha marad a saját korosztályában.

Ilyen autót nem lát mindennap az ember. Még Weissenkirchenben sem. Hasonló kocsi se járt erre az elmúlt 19 évben, azaz egyszer egy Lotus 11, de az közel sem ennyire érdekes. Nekem persze. Erre most egymást követő években itt van belőle két különböző.

Tudják, van ez így csajokkal is, hogy gimiben csak a szimpátia, meg a haverkodás megy, egy-két közös kirándulás, kis élcelődések, aztán semmi, fiókba löki az ember az egész dolgot, rátesz pár réteg füzetet. Aztán pár évvel később, más hangulatban, más társaságban jön egy váratlan találkozás, és kiderül, hogy közben dolgoztak az emlékek, beérett a dolog. Az ilyennek csúnya nagy belezúgás szokott lenni a vége, magam is megéltem ilyet.

Például most. Az Ulsterrel. Tavaly még csak „jaj de jópofa”-szinten érdekelt, de a vonzódás most kis híján őrjöngésbe csapott át. Legalább egy fél órát töltöttem a kisautó mellett, húztak el mellettem a közömbös TR-Puchok, Laverdák, Guzzik, BMW 700-ak (mondam már, mennyire utálom?).

Csak néztem a sok, ősöreg, viharvert, apró alkatrészt, ami csodás szerkezetté állt össze. Ismeretlenül is imádtam a tulajdonost, aki tojt rá, hogy a csálé lámpákat beállítsa, párhuzamba állítsa a „Boyce Motometer” feliratú, higanyos hőmérőt a hűtővel.

Magas ívben leszarta, hogy milyen a fényezés, valami csillogó, piros ráömlött, oszt’ jóvan. Versenyautó ne legyen patikaállapotú. Legyen viharvert. És valódi. Egyáltalán, vajon volt ezeken a fényszórótükrökön eredetileg foncsorozás? Valószínűleg, de nyomát sem látni.

A hátsó lámpák is megérnek egy misét: vacsiúj macskaszemek a görbe, diribdarab lemezekkel felcsavarozott biciklisárhányók végén. Valamikor, tán negyven évvel ezelőtt találomra odabiggyesztett indexek. Nyolcvanéves hátsó lámpák, megfakulva. A szívem megáll az ilyen részletektől, amikor – mint talajrétegekből az időjárást – az autó fel-, le-, szét- és összeépülése végigkövethető az évtizednyi, eklektikus alkatrészeken.

 

Persze az arányok nagyon fontosak, egyetlen Homasita-jellegű alkatrész el tudja rontani az összképet, az ilyen patina eléréséhez jóízlésű tulajok hosszú sora szükséges. Itt megmaradt az eredeti koncepció – jelen esetben a rendszámos, közúti használatra alkalmas versenyautóság.

 

Na meg az utastér és környéke. Az a tapadásjavítós célzattal, kötéllel betekert, szívbemarkoló kormány, szűzanyám.

A duda, ami a kocsi aljából lóg ki egy lemezdarabon, és nem vezet hozzá drót, mert a tetején levő gombbal pumpálható. Hiszen kompresszoros a kürt. Persze a vezető eléri az ülésből, hiszen akár a földig leér a keze, annyira alacsonyan ül.

 

Meg persze a négy-az-egybe leömlősor, a csodálatos, hengerenkénti bandázsolással, az utas karja alatt körbeívelő, könyéktájt rövid szakaszon szintén bandázsolt, halfarkas kipufogóban végződő rendszerrel, ami a leömlők után jön. Itt már nehezen kaptam levegőt, a gyomorszájam is megfájdult, annyira vágyakoztam.

 

Meg az apró, olcsó, de korántsem igénytelen részletek. Nézzék csak meg azt a tömör rézből készült, kerek tükröt, a talp finom rádiuszait, mellette a félkör alakú, lehajtható kis szélvédőfalatkákat. Egy-egy ilyen alkatrésszel ellennék otthon estéket, kettesben, gyertyafénynél… Remélem a feleségem nem olvassa ezt a poszt.

 

Távolabb mentem, nézegettem messziről. Az arányok tökéletesek. A kiállás is. Erre itten most 50 lóerőt írtak, ami kétszerese az eredeti szívóváltozatnak, és úgy tűnt, kompresszor nincs rajta. Szokták ezeket tuningolni, létezik mindenféle spéci hengerfej, Renault-dugattyút tesznek be, vezértengely-szériákról tudunk, satöbbi. Sajnos senki nem bukkant fel, akitől bármit kérdezhettem volna, esetleg felnyitotta volna nekem a motorteret. Mindenesetre a bő három mázsa és a lóerő mennyiség nem lebecsülendő libabőrtermelő-faktor.

 

Aztán megint közel mentem, aláfeküdtem – ha már a motort nem láthatom, legalább a futóműből jusson valami. Itt a fékrúd, pont úgy, AWAB-bilinccsel rögzítettek rá utólag féklámpakapcsoló-húzórugót, mint a veteránmotorok hátsó fékénél szokták. Telilocsolták alvázvédővel – itt nem a szépség a fő szempont, hanem a használhatóság. Versenyautó, tehát törik, horpad, állandóan szét és össze kell szerelni, kár tökéletesre megcsinálni, jó legyen, menjen gyorsan, oszt’ kész.

 

Ha pedig az én autóm is viselhetne ilyen „THE PRE-WAR AUSTIN SEVEN CLUB” plecsnit, azért odaadnám szívesen a Papp Tibi Avensisét. Vagy biz'isten, még a Vályi Mazdáját is.

 

Képzeljék el, ezután mi történt – nem láttam menni a kicsikét. Beállt az indulók közé a sorba, azt még fentről láttam, a rajtvonalon túli domb tetejéről, aztán valamiért kiállították. A hangját sem hallottam, de a tavalyi aluszínűnek még most is itt röfög a fülemben a kipufogója, arra emlékezni fogok örökre. Nem az az erőszakos, nagyfordulatú, mai versenyautó-hang, annál karakteresebb, de ugyanúgy hallatszik rajta, hogy tuninggépből jön.

 

Nem hagyott nyugodni az Austin, miután hazajöttem, elkezdtem túrni a netet. Sima Austin Sevent kapni 1000 euróért romosat. 4-5000 között van szép is, de dobozos. Az Ulster sokkal ritkább, sokkal zamatosabb falat, egy ilyen, mint a weissenkircheni nyilván megér vagy tízezret. Spéci versenygépeket 12-15 ezer között találtam, durván átépítve, itt lehet böngészni például.

Soha nem lesz ilyen autóm. Annyira kéne, hogy egy alap-Austin Sevennel is kiegyeznék, talán abból is tudnék faragni valami nyomokban hasonlót, hiszen a típushoz ma is állítólag kapható Angliában minden.

De nekem nem kellene csitti-fitti, múzeumi állapotú darab. Az nem él, az halott. Egy szuperrestaurált autóból kiölődik a történelem, vagy valami nagyon komoly, járulékos dolog kell hozzá, hogy ne történjen ez meg. Márpedig Magyarországon csak a muzeális állapotú megy át a veteránvizsgán, az kaphat rendszámot. Persze szerintem egy ilyen Ulster, mint amit láttam, simán megüti a Közlekedési Múzeum autóinak a színvonalát (műszakilag meg egészen biztos ezerszer jobb azoknál), de nálunk, utcára, OT-s rendszámhoz a német múzeum a szint. Ez a weissenkircheni Ulster pedig semmiféle hátszéllel nem kaphatna vizsgát itthon, csak pályahasználatra, trélerkirálynőnek pedig túlzás ilyet tartani.

 

Marad a tapogatás, a szaglászás, az újbóli találkozás reménye a 2010-es, 2011-es, vagy valamelyik későbbi Seiberer Bergpreisen. Talán egyszer a hangját is hallom még.

 

Tudom, mindjárt jönnek a huhogók kommentelni (Szerintem ez csak egy trehányul összelapátolt szar..., micsoda igénytelen rom; mire volt jó ez a cikk [ami egyébként csak egy poszt]; mi ebben a különleges...]. Várom előre, tudják mit, legalább ezzel a bőrszíjjal üssenek. Ha már szado-mazulunk, adjuk meg a módját.

Közben kiderült, hogy én rosszkor, rossz helyen voltam, hibát követtem el, mert fél óra téblábolás után felmentem a sor elejére megnézni a motorokat, amik már javában zúgtak. Weissenkirchenben egyszerűen túl sok a látnivaló ahhoz, hogy az ember egy helyben ácsorogjon hosszan. Megjött a csaj, bült, beindította, és orr röfögtette az Austint vagy negyed órát. Csakhogy mi már addigra fölmásztunk a domboldalba. Borsi Miki barátom viszont a posztra reagálva tegnap este átküldött képet a tulajról és autójáról. Mert ő ott volt. Ilyen az én szerencsém. Szóval ő az a bizonyos mázlista, jóízlésű illető:

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr681094070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.02. 11:05:42

@Ronin_:
Ahogy egy "bennfentes"-től hallottam, most már hajlamosak átengedni a gyári, kopottas állapotot. Fényezés lehet picit mattult, gombostűnyi pattogzás, kezelt rozsdapötty lehet, kezeletlen rozsdafolt nem. A króm is legyen összefüggő, akár mattult, de nem rozsdás.

Ennyit tudok. OT jelentkezéskor (hetekkel a vizsga előtt) érdemes előre érdeklődni.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.02. 11:15:02

dobáljatok meg kővel, de engem az 1950 előtti autók nem érdekelnek

valahogy nem látom bennük a használhatóságot, hogy akár ma is járhatnék vele dolgozni

Leadfoot 2009.05.02. 11:18:23

Látod, Csikós Úr, felesleges ez a "medve, baszd meg a fűnyíródat" hozzáállás, a 3x hozzányögés közül egy igazán fikázó sem volt... :-)

Gondolom a háború előtti angol autókkal úgy vannak itthon az emberek, mint Petőfi a Kárpátokkal.

Úgy értem, egy Trabihoz, Zsigához, esetleg Pannóniához sokaknak kötődik személyes élménye, emléke. Bár én csak átlagemberként nézem a dolgot, nem veteránosként.

Minden bizonnyal én is el fogok érzékenyülni 20-30-40 év múlva, ha látok egy szép állapotú ezres Swiftet vagy 4ütemű Wartburgot (ilyeneken tanultam meg vezetni), pedig elég érdektelen darabok. :-)

Zahal 2009.05.02. 11:19:24

A Vespa akkor is csak egy robogó, hiába mondják a vespások, hogy az "Vespa, nem robogó". Letolom az útról a sznob, öltönyös szarházi vespásokat a motorommal!

Ronin_ 2009.05.02. 11:32:10

@bervas:
Köszönöm az infót, szerintem ez másoknak is segítség lesz!

gin74tonic 2009.05.02. 11:38:42

@Mk412: a poroszos kemenyvonalas posztkommunista gyepesagyu magyar burokraciatol ilyet ne varj

lattam olyan floridai rendszamot hogy egy narancs van kozepen ket oldalt pedig ket majom maszik egy palmafara. na azt hogyan irja fel a rendor???

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.02. 11:52:26

Hát az a piros Austin egy elég szarrakás kinézetet öltött a "gondos" tulajánál. Inkább barkácsolós írást kérnénk :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.02. 11:58:24

A válasz pedig az OT kérdésre:

Azért kell, hogy kiváló állapotnak örvendjen és lehetőleg ne tartalmazzon típusidegen alkatrészeket, hogy az utókornak is bemutatható legyen, afféle négykerekű múzeumként. Kordokumentum, időutazás, ilyenek. :) Nem a negyvenéves viharvertséget/taknyolások nyomait akarja a legtöbb ember látni, hanem a korabeli állapotot. Ez így van rendjén, ha lepukkant vacakokat szeretne valaki -mert nincs rá affinitás/pénzmag, hogy rendbevágja- megteheti, csak nem lesz OT rendszáma. Ettől még örülhet neki.

gin74tonic 2009.05.02. 11:58:33

tenyleg, tisztelt szerzo, otthon minden mukodik, minden rendben? megszerelhetnel valamit! :)

68nyara 2009.05.02. 12:02:25

@gin74tonic: majom pálmafa narancs pálmafa majom :-)

KuKori: Igen barkácsolás, de ha megnézed az "eredetit" akkor az is valamilyen szinten barkácsolás. Csak a minőség a nem mindegy. 168 darabról nem mondhatjuk azt, hogy sorozatgyártás, az inkább barkács manufaktúra. Csak éppen a jó fajtából. Hogy a tulaj(ok) hozzábarkácsoltak, ilyen - olyan színvonalon? Igaz, de: pont ettől vált élővé ez a gép. Kicsit sufnituning szaga van? Persze, igaz. Csakhogy: az itt előttünk szólók is pont ezt mondják, a "hivatalos", "profi", stb. helyreállítók (direkt nem restaurátorok), pont ezt az élet szagot veszik el. Tökéletesen kimért, beállított, fényezett alkatrészek, jobb állapotban mint az eredeti. Valahol itt lesz halott a dolog. Az igazi restaurátor talán hozzányúlna ehhez a géphez is, kiigazítaná itt-ott, de semmiképp nem rontaná el az összhatást.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.02. 12:02:47

@gin74tonic: Pedig tényleg örülnék, ha le tudnám vizsgáztatni régi, 2 betű 4 számos rendszámmal. Úgy tudom, hogy ha az eredeti rendszám van meg, akkor veterán minősítésű jármű megtarthatja. Nekem sajnos nincsenek meg, de ha tudnék szerezni egy párat, és rá tudnám iratni, akkor jó lenne.

Amúgy meg nem érdekel a veterán minősítés.
Attól még lehet ugyanolyan szép és erdeti egy autó.

Rocko- 2009.05.02. 12:03:13

@GYUSZI BACSI: mert zek már nem is arra valók. :)

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.05.02. 12:04:33

@GYUSZI BACSI:

Az autó nem csupán szerszám, mint egy akármilyen cipőkanál, vagy dugóhúzó.
Aki ezt nem érzi szegényember. Lelkileg.
Persze nem a ma használatos forradalmian új egyforma szarokról beszélek, unom és utálom őket.
Nem érzem rajtuk, hogy az "ember" kitalált és megalkotott magának valamit,
amiben gyönyörködik.
Ha nem így lenne, nem volnának rajongói, mint ahogy sokkal kevésbé lesznek a jelen gépsorairól lepottyanóknak.
Amúgy meg dögöljön meg az avatar...

gin74tonic 2009.05.02. 12:33:00

@Mk412: barcsak hasonlo gondjaim lennenek mint neked :)

nekem egy 1971es malibum van, atfestettem, felul fekete alul voros, +22es kromkerek, a belseje meg a gyari, de nalam nem a restauralas a cel hanem a pimpeles:) kivulrol kesz, mutat nagyon, csak illuzio rombolo belul a kek csikos 40eves gyari kanape:) na de majd..... :)

gin74tonic 2009.05.02. 12:37:07

@68nyara: nem dragak az egyedi rendszamok, 5 karakternel rovidebbek kerulnek horror arba

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.02. 12:39:40

@inszeminator: nem hiszem hogy szegény ember vagyok lelkileg, hiszen én is autóbuzi vagyok, de csak az 1950 utániak érdekelnek

gin74tonic 2009.05.02. 12:45:42

@GYUSZI BACSI: a ford t modellel a sebessegvaltas kulon tudomany

nekem a wildwest feeling, a hatartalan szabadsag, a vegtelen utak es a nagy nyers ero az AUTO. nagybetuvel. szeretem a regi kocsikat, a meg regebbieket is, de nekem az AUTO -t detroitban gyartottak a hatvanas/hetvenes evekben, acelbol van es v8 as.

zotyesz66 2009.05.02. 12:48:12

Az az indiai Vespa a Bajaj Chetak, ha jól emlékszem a 90-es évek elején tán nálunk is lehetett kapni (amikor az olaszt még nem).
Nálunk tán azért alakult így ki ez a túlrestaurálásos kultúra, mert használható állapotú háború előtti autó egyszerűen nem maradt meg az 50-es években, tehát ami maradt, az mind újjáépítendő rom, azokhoz meg másképp nem is érdemes hozzáfogni. Zsolt is teljesen újjáépítette az Autobianchit is és remélhetőleg a Puchot is. Merthogy azok is romok voltak.

zotyesz66 2009.05.02. 12:50:24

@gin74tonic: Szépek is, és kifejezetten kis hazánk útjaira valók ;)

gin74tonic 2009.05.02. 12:55:05

@zotyesz66: hat magyarorszagon a 300forintos benzin nem kedvez a detroiti hagyomany apolasanak:) itt most 90forint literje;)

békaapu 2009.05.02. 13:04:05

@Riasom: Köszi, hogy szóltál, már azt hittem hogy a gépemen van valami fertőzés...
Amúgy egyetértek veled, nem volt felhasználóbarát ötlet, szégyellje magát az ötletgazda.

loláb 2009.05.02. 13:04:24

Zsolt, a poszt remek, hozza a jól megszokott szinvonalat tőled.

greggrant 2009.05.02. 13:08:43

Ha van valami, amit biztosan elolvasok a totalcaron, akkor az a veteránautós cikk :) Úgyhogy még több ilyet, majd igyekszem többször is rákattintani, hogy növeljem az olvasottságot! ;-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 13:19:56

@BeeTm: "Azokban a BMW 700-asokba még a BMW motorkerékpárok motorjait rakták bele gyárilag?"

Igen. Kéthengeres boxer, farmotoros. A 700as mentette meg amúgy a BMWt attól, hogy a Daimler felvásárolja.

Ulrike Meinhof 2009.05.02. 13:45:41

Csak a gyerek miatt vagyok kénytelen a ilyen cikkeket végigszenvedni:). Sajnos még csak négy éves, nem tud olvasni, és igazi veterán fanatikus, nekem kell tolmácsolnom a szakirodalmat.

Lassan megszeretem, de a háború előtti időszak nekem még erős:) A gyerek élvezi, nem tudom, miért?

Ulrike Meinhof 2009.05.02. 13:49:20

A gyerek üzeni, hogy még több veterános cikket szeretne, meg gyakrabban jelenjen meg a Veterán, meg a Retro Mobil!

És több "fehérkerekű veterán" fényképet!

átaludtammindent 2009.05.02. 13:49:41

asszem én is perverz vagyok.pedig azt hittem, tényleg nem érdekel. de aztán a részletek...

Bambano 2009.05.02. 13:50:58

A meztelen Natalie Portman kép elfelejtődött... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.02. 14:35:18

Nem huhogok, szerintem jó kis gép ez :) Á la Millenium Falcon :D

Loloke_ 2009.05.02. 14:36:09

Jah, kovetelem vissza a sorok veget... (Bar en azt hittem, hogy csak safariban szar... :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.02. 15:08:09

Megint pár háttérinfó:

Nálunk azért nincs 1958 előttről számottevő mennyiségű autó, mert:
- jött II. Világháború. Az autópark jelentős része megsemmisült.
- jött 1948, az államosítások. Megyénként minden megmaradt, magánkézben levő autót kötelezően be kellett szolgáltatni. Bp-en pl a Margitszigeten volt a központi depó. A készletből szemeztek az állami szervek, fontos emberek, aztán a vállalatok, közületek. A maradékból ami túl puccos volt még egy pártembernek is, az ment a vasba, vagy szétfűrészelték iskolai szemléltető eszköznek (arisztokraták autóinak jelentős része). Ami túl ócska volt, az szintén ment a vasba. Aki eldugta az autóját, azért meg az AVH ment.
- 1958-ig gyakorlatilag tilos volt magánembernek autót tartani. Utána kezdtek beszivárogni a Skoda Spartakok, Wartburg 311-ek, körorvosoknak, agronómusoknak, bányászoknak.
- A 60-as években kezdték leselejtezni az állami cégektől az 1948 óta ott levő, széthajtott, agyontákolt roncsokat. Ezekből az értékesebbje vagy két-három évtizede már a Lajtán túl van. Az olcsóbbja meg a hazai gyűjtőket boldogítja.

No, azért nincs nálunk olyan, hogy dédapa roskadozó fészere kinyit, és ott van benne egy 1933-as Adler vagy Horch. Tőlünk nyugatabbra meg van.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.05.02. 15:15:37

@Tie:
Régi collos csavarok. Semmi ISO meg DIN alak, ez még BS :-)

bandika57 2009.05.02. 15:52:35

A 700-ast kérem nem bántani.
Tessék egy kicsit jobban megismerni, milyen egyszerű és nagyszerű megoldások vannak benne.
Ráadásul viszonylag nagy és kényelmes!

alecwolf · http://autohistory.blog.hu 2009.05.02. 16:04:32

Megarespect. A cikknek / írónak és a Sevennek is. A második vh. után részben ennek az autónak az alapjaira kezdődött meg az angol kitcar és trial car építés. Nem lehet nem szeretni a kicsikét :o)

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:38:13

@Szőröstalpú Jeti:
Pl ha egy Austin Sevened van, amit a bovdenes fékekkel, nem szabványos világítással, borzalmas emisszióval, nem biztonsági üvegekkel máskülönben ab ovo kivágnának a vizsgáról. Ezek csak így közlekedhetnek, OT-vel. Meg a teljesítményadó is, mellesleg.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:39:57

@decens:
Jó, hogy nem voltam ott. Ma már nem élnék.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:42:21

@Mk412: Kisautónak óriási, autónak semekkora, bokszermotorosnak jellegtelen - annyi aranyos, illetve kretén, illetve emlékezetes kisautót gyártottak akkor, hogy egy miniatürizált nagyautó csúnyának és pöffeszkedőnek tűnik hozzájuk képest. Az egyetlen, aminek elnézem ezt a miniautürizált nagyautóságot, az az Auto-Union 1000 SP. Az poén.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:46:25

@w111:
Jó helyen tapogatózol: igazából az Austin Sevenek utáni kis Austin-széria (A30-A40-Minor-Mini) motorját tették a Bugokba, meg mintha a diffi is arról a tájról jött volna. De az, háromkerekű lévén, alapjában véve teljesen más konstrukció.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:50:19

@Leadfoot:
De hát nekem is lenne személyes kötődésem oda, mégis ezeket zabálom, pedig régebben sose láttam őket menni...

Félek, hogy sznobulok el, majd visszaveszek, ha tudok. Asszem szakmai ártalom, ahogy a nőgyógyász se jön izgalomba a pinától: 15 év tesztelés alatt az összes új autót halálosan meguntam, 10 év veteránozás után az összes kézenfekvő veteránt meguntam, most már az ínyencfalatokra ugrom.

Apropó, milyen perverziói lehetnek egy nőgyógyásznak...?

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:51:28

@Zahal:
Hűha, ezt a melldöngetést muszáj, pont itt? Ez nem az a kör, rossz lakásba csengettél.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:54:24

@zotyesz66:
A legjobban az fáj, hogy a Mercit is újjá kellett. Az rossz.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:55:52

@Bambano:
Te találtál már valahol? Ha elküldöd, egyszer szívesen belinkelem :-))

Csikós Zsolt 2009.05.02. 16:59:59

@bervas:
És még valami arról,hogy miért nincs veterán: a hatvanas években iszonyú sok "ajándék" autó jött a külföldi rokonoktól, ha megnézel egy akkori utcaképet, egy rakás nyugati autót látsz, legalábbis magyar rendszámmal. Csakhogy a hetvenes években beindult a KGST ipara, önteni kezdte a Zsigulit, Daciát, Wartburgot, Skodát, Polákot. Azokhoz volt alkatrész, a tizenéves nyugatiakhoz nem. Hát szép lassan elpusztultak. Meg tárolóhelyek sem igen voltak, ha igen, abban a traktor és a cséplőgép lakott.

Amikor kamasz voltam, még tele voltak a külvárosi utcák porladó Ponton-Mercikkel, Auto-Unionokkal, Renault R8-asokkal, Opel mindenféle Rekorddal, Lloyddal, Borgwarddal, Isettával. EGy haverommal állandóan biciklivel körutaztunk. Asszem akkor ütöttem be a fejem veteránilag.

Vidra #23 2009.05.02. 18:20:46

Ez a veszedelmes autóbuzéria. De ez kell! Sok sok ilyen cikket, sok sok veteránautót!!! Még még még!

Stibu36 2009.05.02. 18:27:18

Bár nem vagyok veteránrajongó, de az utolsó betűig végigolvasok minden Csikós-féle cikket - felőlem a szomszéd bácsi Pannónia-motoros csettegőjéről is szólhat... Egyszerűen öröm és szórakozás Zsolt élménybeszámolóit olvasni.... Csak így tovább!

Ottopappa 2009.05.02. 18:42:56

Azé a DKW műhelykocsi kéne!!! :)

rette.net 2009.05.02. 18:47:11

big up csikos maszter!

es amugy minek kell kulon kiterni a gennyvodor kommentelokre?
aszittem elsirom magam egyebkent is az olvasottsagi statisztikan, engem mindig a veteran erdekel leginkabb, mar regen 10evesen az auto-motorban is azt vartam :]

fofo69 · http://autofilia.blog.hu/ 2009.05.02. 18:52:20

Édes ez a fajta abberáció! Én tudom!!

arthur877 2009.05.02. 19:12:04

Végigolvastam a kommenteket is.
Csikós!
Veterán posztokat akarunk minden hétre, és közben a saját projekteket is illene már publikálni!
Mostanában nem buzeráltál semmin semmit???
Mi van a majdnem kész állólámpással?
Írjál, ne sörözz vazzeee! :D

crix 2009.05.02. 19:13:28

Felháborító!
Komolyan!
Kész vagyok Csikós úrtól!
Most azon gondolkodom, hogy nem cserélem le a Rapid irdatlanná mattult búráit. Pedig elég csúnya. De az biztos, hogy a búrákat elteszem, majd 10 év múlvára.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 19:55:26

@Ottopappa:
Ugye? Ugye? Instant get! - mondaná erre Orosz doki.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 19:59:30

@rette.net:
Kevesebb mint feleannyian olvasták, mint a maseratis, koccantós anyagot, szintén ma. És az sem az a Best of. De nincs ezzel baj, tudtam, csak nehogy egyszer valaki azt mondja, hogy ilyen keveset hozó anyagokat nem írhatok, mert akkor nem lesznek. Mindegy, addig kiírom az összeset :-)

Szőröstalpú Jeti 2009.05.02. 20:15:15

@Csikós Zsolt: Én úgy tudtam, hogy egy autónak a gyártáskori követelményeknek kell megfelelnie, nem a maiaknak, és így elvileg az Austint is le lehetne vizsgáztatni. Mert ennyi erővel mondjuk egy kispolskit sem nagyon kellene az utakra engedni, oszt mégis vannak.
Mondjuk a teljesítményadó egy 50LE-s (37kW) veterán autóra (16+ év) 4440Ft/év, nem tétel.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.02. 20:22:01

"talán abból is tudnák faragni valami nyomokban hasonlót" :O :O :O tudnÉk !!!
Egyébként tényleg egyre perverzebb ez a Csikós :) király ez a poszt.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.02. 20:37:09

@gin74tonic: "itt most 90forint literje;)"

Hát, van, aki egészségügyi ellátást biztosít a népnek, és van, aki olcsó benzint ;)

PiszkosFreddy 2009.05.02. 20:41:30

Köszi Csikós,elérted hogy szombat este összecsavarodjon a lelkem a gyönyörűségtől,csak a BMW 700-asról nem egyezik a véleményünk.Még ilyeneket lécci!!

mtk001 2009.05.02. 21:02:46

Nagyon beleéltem magam !
Mindig irigykedve nézem az ilyen autókat. A gyönyörűszépre restauráltakat én csak mint műtárgyat nézem - bár elég sokáig el tudnak bűvölni -, de igazából a használható, majdnem nekem is lehetne ilyen, izgat igazán.

arthur877 2009.05.02. 21:29:11

@Szőröstalpú Jeti:
Jól tudod, de ez az OT vizsgához kell.
Egyébként akkor nincs egyáltalán adó, zöldkártya, és a kötelező is szimbolikus összeg.
Simán lehet bowdenes hátsóféked, karos indexel, stb...

Zahal 2009.05.02. 21:40:00

@Csikós Zsolt: ha ez most nem az a kör, majd jön az a kör is. :-) Azért érzem, egyet értesz velem, csak nem most, nem itt.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.02. 21:42:13

@Hrzrasn:
Persze, csak valaki külföldről vesz az olajat, valaki másoktól rabolja.


Egyébként a púpos wartburgomban nem volt biztonsági öv. Sőt, bekötési pontok sem voltak, úgyhogy be sem lehetett volna szerelni. Volt egy-két rendőr, aki nem akarta elhinni, de én járhattam öv nélkül, és veterámninősítés nélkül.

Leadfoot 2009.05.02. 21:43:20

@Csikós Zsolt: Persze, mert a maseratis post(ocska kezdemény) kb. 10 sor. Még gondolkozni sem kell hozzá.

Az bulvárlapok hátulján lévő Garfield képregényt is biztos sokkal többen olvasták, mint a Száz év magányt... ;-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.02. 21:43:50

Egyébként mi összefüggés van az Austin 7 között és a Super seven között?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.02. 21:46:42

@Leadfoot: Teljesen egyetértek.

Ahogy a Mein kampfban (is) le van írva, mennél szélesebb tömegeket szeretnél megszólítani, annál alacsonyabbra kell venni a színvonalat.

korzo 2009.05.02. 21:50:16

Nekem is ez a dilemmám. Van itten ez a saabom, amit igazából OT-zni kéne, de félek hogy akkor kiölném belőle a lelket ... Heuschmid tunning, Ronal Turbo felniken, nagy ültetéssel, nagy intercoolerrel, nagy kiegészítő lámákkal (mint ahogy a hosszú éjszakák országában divat), ésatöbbi, ésatöbbi ...

Csikós Zsolt 2009.05.02. 21:53:36

@Mk412:
A Lotus őse. Chapman egy Austin 7 buherálásával kezdte, a Lotus 7 ősének tekinthető Lotus 6 még sok elemében Austin volt.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 21:56:17

@korzo:
Ilyen dolgot ugye félsz tesztre kiadni? Végre írhatnánk egy jóízűt valódi Saabról is. Amióta nincsenek Égőék, meg a Gracza, itt senki sem tolja ezt a szekeret. Pedig nem undorodunk tőle, csak nem aban a körben mozgunk, jó lenne. Majdnem csináltam egy 96-os tesztet, de olyan soká tudtam csak visszajelezni az olvasónak - aki egyébként több levélben is felajánlotta, ill. emlékeztetett rá - hogy eladta, jó messzire.

Csikós Zsolt 2009.05.02. 21:57:57

aban = abban.

A posztban is tudnák helyett tudnék. Vagyis - igazából vegyétek tájnyelvnek, az is jó. Amióta köztünk a Vályi, egyre jobban szeretek mindent, ami nem budapesti.

SquareWire 2009.05.02. 22:02:55

Lehet írták már előttem, de ha a Firefox userek nyomnak egy ctrl+f5 kombót, akkor megjavul a sorvég kérdés.

korzo 2009.05.02. 22:04:07

@Csikós Zsolt: megkaphatod. offkorzo.
Viszont beletelik még pár évbe, most még darabokban van a jószág :o)
Amúgy itten van-e:
www.flickr.com/photos/commander_korzo/sets/72157605730039000/

yomsisi 2009.05.02. 22:12:12


Csikós Zsolt!
Miért nem szervezünk János-hegyi felfutót?
Zugliget-kilátó
Na? :-)))

sámuel 2009.05.02. 22:14:36

Imádni kell 7-es ratjszámú Austin régi fotóján a megfordított lámpát :)) Vajon már tudták, mi az a légellenállás, vagy csak az üveget féltették a kavicsoktól?

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.05.02. 22:16:04

@Csikós Zsolt: Volt is a képgalériában egy kép, amin a kaszni egészen hasonlított a Super sevenre, de a lámpái benz vannak a hűtőrácson belül (vagy hogy fogalmazzak).
Meg persze lábujjhegyen állt az autó.

2009.05.02. 22:19:48

@gin74tonic: Az USA-ban csak hátul kötelező az autókon a rendszám. Előre akármilyen táblát fel tehet a delikvens, lehet rajta narancs, majom, krokodil akármi. Hátul azonban hivatalon számokból és betűkből álló tábla kell.

awsedrftg 2009.05.02. 23:04:03

Kulics: Ez nem teljesen igaz, államonként változhat, van olyan állam ahol előre nem is kell rendszám( pl. ha jol emlékszem Arisona), többségében azonban előre is hátra is kell.

ommm 2009.05.03. 00:19:39

Én is odaadnám érte.
A Mazdát is, minden további nélkül.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.03. 03:08:16

@Kulics: Ez így nem helytálló. Mindössze 20 államban nem kötelező első rendszámtáblát használni. 30-ban viszont kell és ez a szám egyre csak nőni fog.

Nem kell ezekben az államokban:
Alabama, Arizona, Arkansas, Delaware, Florida, Georgia, Indiana, Kansas, Kentucky, Louisiana, Michigan, Mississippi, Nevada, New Mexico, North Carolina, Oklahoma, Pennsylvania, South Carolina, Tennessee, West Virginia

karlov 2009.05.03. 06:55:25

Hát ha valami perverzió akkor ez tényleg az.
Régi is,angol is.Kell ennél több?!
Egyébként ez a régi autó a tuti az új mind műanyagdoboz ,nem tudom és majd 20 év múlva azt mondjuk,hogy "bezzeg azok az autók még autók voltak..."
A Balatonon vendéglátóztunk ott is az előző év mindig jobb volt ha valaki kérdezte.
Az más kérdés,hogy érzelmileg jobban kötődünk egy régi autóhoz.

Perverzióra visszatérve ,a különleges ,ritka dolgok mindig izgalmasabbak,mint a 12 egy tucat.
Remélem bevásárolsz egy ritka érdekes autót.Nem szeretném a Sirázom neked adni...

redriot77 2009.05.03. 08:23:29

@korzo: wow, gyönyörű színe van, és a felnik is ízlésesek. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a végeredmény!

gin74tonic 2009.05.03. 08:57:29

@Kulics: californiaban, mashol kotelezo. ezert nem allhatsz be csak orral a parkoloba, hogy lassa a rendor a rendszamod.

gin74tonic 2009.05.03. 08:59:10

@Hrzrasn: persze, az eremnek mindig ket oldala van, de azert osszesegeben szerintem a merleg nyelve errefele billen :)

gin74tonic 2009.05.03. 09:04:46

@KuKori: nem talaltam a neten sehol sem felsorolast hol kell, en ugy tudom csak california ahol nem kell, sajat tapasztalat hogy floridaban, nevadaban ( mashol nemigen jarok ) elol mindenkinek van.

vegul is nagy jelentosege nincs a dolognak.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.05.03. 09:30:04

@gin74tonic: Oklahomában voltam,ott nem kell elöre rendszám,hoztam is egyet példának:

indafoto.hu/GnutNouri/image/2510155-31f04b04

korzo 2009.05.03. 09:36:28

@redriot77: köszönöm-köszönöm gyári szín (pirulós szmájli)
Giccsre nem játszunk, de a korai 80-as évek hangulatát mindenféleképpen visszaültetem belé. Én is az életszagú, de gondoskodó tulajdonosról árulkodó öregeket szeretem. Ezek a muzeális darabok érdekes szobrok, de hogy lehet azokat rendeltetésszerűen használni? Csapatni egyet vele a Yetro-s futam szerpentinjein pl...

Látom itt a Discovery-n, ahogy Boyd-és meg Foose-ék polírozzák az alvázat... nabzdmg...
Akkor már inkább a London-Peking :o)

gin74tonic 2009.05.03. 10:04:57

@BeeTm: hat akkor fene tudja, vegul is a motorokon sincs sehol elol:)

clubman 2009.05.03. 11:29:12

> És annak a pár beütött fejű hülyének, aki hasonlóan gondolkozik, mint én, kivételes szórakozás lehet egy ilyen írás, néha azoknak is kell valami, akik dörrenést kaptak az Isonzónál.

vnweb 2009.05.03. 12:08:27

Nagyon jó képek és fotók!!! :)

Unter Bahn (törölt) 2009.05.03. 12:28:57

Üdv!

Tisztelt Csikós Úr!

Ha nem ragaszkodik a SAAB-hoz és elfogadja egy Volvo-s ajánlatát, én szívesen megmutatom Önnek egy 850 T5 gyári, illetve kissé illetlen arcát is - mégha rámegy is az autó - hiszen úgyis végnapokat élünk, mielőtt luxusautóvá minősül a 16 éves verda, azért fiatal korosztálynak - utólag is - szívesen megmutatnám, hogy miért nem sikerült egy (pl) Honda Civicnek legyorsulni egy nagypapás autót...

(Ha érdekli általánosságban a téma, a Volvo-klubbal is lehetséges a kooperáció, persze most csupán a magam nevében beszélek, az ígéreteim számonkérése az én feladatom)

Unter Bahn (törölt) 2009.05.03. 12:32:50

Persze, megértem, hogy a poszt nem a rivalizálásról szól, így kérem hogy ne "kritikaként", hanem felajánlásként mérlegeljen.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.03. 16:26:38

@gin74tonic: az állami közlekedésügyi hivatalok honlapjai alapján meg lehet találni, de speciel én egy amerikai fórumon kérdeztem már régebben és onnan van az infó (én még linkekkel együtt kaptam), de azért a nagyjának utána is kerestem külön-külön. Ha jól emlékszem Kaliforniában csak régebben nem kellett előre license plate, de már ott is kötelezővé tették.

www.noinvaders.org/employers/57884/PICT0246new.jpg

gin74tonic 2009.05.03. 16:50:04

@KuKori: nekem nincs elol es nem szolt erte a rendor - eddig. na ennek utanna nezek hogy kell e vagy sem. - hogy kotelezo lenne azt kotve hiszem mert kb az autok 3/4en nincs.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.05.03. 17:19:01

@gin74tonic: ott helyben valóban könnyebb lenne informálódni :)

KKZZ 2009.05.03. 22:41:13

Tetszett, köszi.

kzol 2009.05.03. 23:20:22

Csikós úr, nem lehetne, hogy a következő években kb 1 hónappal előre lenne egy figyelemfelhívó cikkecske, hogy mikor lesz a weissenkirceni hegyi felfutó? Akkor esetleg nem maradna ki az életemből és nem csak utólag olvashatnék róla. Persze egy "hogy látta Csikós Zsolt" verziót akkor is elolvasnék!

lujo22 2009.05.03. 23:49:41

Inkább 100 ilyet, mint amilyen legutóbb volt Winklertől! :D Ennek legalább van teteje. :-) A szerzőt megkérhetném, hogy nem lehetne-e majd jövőre időben "figyelmeztetni" az embert, mondjuk a programajánlóban, vagy másképp, mert szívesen elmennék én is, mivel nincs oly hozzánk messze, és csak utólag értesülök róla.

kkn 2009.05.04. 01:42:00

@KuKori:
Múzeumként? Egy öreg autó nem új. Tehát, ha egy fecskefarkas Merciben olyan alkatrész van, ami az állólámpásban volt, és még pár dolog, akkor is a saját korát idézi meg annak, aki megnézi, nem egy E-Mercit. Szerintem ezek az apróságok nem zavarják a miliőt, csak a szőrszálhasogatókat.

Ráadásul az általad említett többség laikus, nem is tudja, milyen tükör volt azon az évjáraton. Neki egy öreg autó, ami vagy tetszik neki, vagy nem.

Ilyen alapon vármúzeumainkból ki kell kötni az áramot, kiűzni az üvegeket, a vitrineket, mert nem a hajdani állapotot mutaják, típusidegen dolgok vannak bennük.

OK, nehéz belőni, hol a határ, ha lehetnek benne ilyen-olyan eltérő cuccok. De azért látni, hogy egy modern színekre fújt, modernizált, CD-lejátszóval megspékelt hobbijárgánról van szó. Az már rényleg hamisítja az érzetet. De egy 12V-osra átalakított veterán nálunk miért bűn?

Csikós Zsolt 2009.05.04. 07:53:47

@kzol:

Veterán Autó és Motor c. újság, avagy a www.seiberer.at/cms/seiberer2009live.html?&L=1 címen. Különben minden április utolsó, v. utolsó előtti vasárnapja. Cikket nem ér meg, ekkora programajánlónk meg nincsen :-)

boibo 2009.05.04. 22:04:47

Drága Csikós Úr!
Szombaton tényleg nem olvastam én sem.
De még ma, hétfőn is teljesen OK ez a poszt, tetszett!

vomit 2018.04.30. 13:12:27

@Ulrike Meinhof:
Remélem a gyermek már maga olvas el minden veterános cuccot.
Vélhetőleg az előző életeiben volt alkalma beszívni a benzingőzt. Kb. az iskolába zavarás idején romlik el a spontán kapcsolódás a magasabb tudatrendszerhez és a valódi, halhatatlan önvalóhoz.
forum.index.hu/Article/viewArticle?a=31673968&t=9098775
süti beállítások módosítása