Zőccségest venni éjjel, mínusz tizenkettőben

Mercedes-Benz 300TD-t (1985) vettem

  2009. január 21. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

 

Apa, megveszed, Apa, megveszed? – kántálta hatéves fiam, fel-alá ugrálva a vén Merci mellett az enyingi éjszaka csikorgó hidegében. Hát persze, Bálint, ha ennyire tetszik neked…

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr25892713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2009.01.22. 09:06:38

@zöldi:

Ez egy marhasag.

Minnel jobb az auto amiben ulsz, annal nagyobb az eselyed.

Az utkozesek nagy resze amugy is kisebb sebessegnel tortenik, mert elotte azert szoktak fekezni is.

Es nagyon nem mindegy, hogyan tudsz fekezni, hogyan tudsz kozben manoverezni, es ha csattansz, akkor mi tortenik utana.

Egy mai modern autoban csattanva lehet hogy mindenki serules nelkul szall ki, ugyanugy a Pandabol meg csak a tuzoltok vagjak ki az aldozatokat.

Nekem ez fontos, plane gyerekkel.


sb

zöldi 2009.01.22. 09:22:14

@Shadowbull: "Minnel jobb az auto amiben ulsz, annal nagyobb az eselyed."

Igen, egy bizonyos mértékig. De akármilyen jó anyagból is legyen a kocsi, mi mindnyájan szar anyagból vagyunk.
Még annyi, hogy az új bizonságos 0.0 NVH-s autókat gyakolatilag mindenki hajtja ezerrel, a sebességből szinte semmi nem érezni.

Mammut8 2009.01.22. 09:30:31

A Kati egyébként kiváló állapotú 190D-jében megadta magát a központi zár, kiégett az egyik izzítógyertya, elkezdett csepegni az olaj a főtengelyszimering mellől, és a bal hátsó íven van egy rozsdafolt, amit most már ki kell javítani, mert lassan átterjed a doblemezre. Négy, nem túl nagy hiba. Az elsővel csak Budaörsre, a másodikkal és harmadikkal Balaton mellé, Viszre, a harmadikkal Egerbe kell vinni az autót, mert így, szétszórva laknak az országban a szakemberek, akikben bízok.

ebben a mondtadban senki nem lát ellentmondást?
4 apró hiba de 3 helyre kell vinni javítani....

zöldi 2009.01.22. 09:38:50

@Mammut8: A válasz az utolsó mondat: "mert így, szétszórva laknak az országban a szakemberek, akikben bízok."

Ha a motorjaimon vagy az autómon valamit nem tudok megcisnálni, én bp-ről Szombathelyre illetve Kunadacsra megyek. Mert az én szakembereim ott laknak.

primatus 2009.01.22. 09:44:19

@Mammut8:

Az izzítógyertyát és az olajcsepegést ugyanaz a személy javítja. :-)

Csikós Zsolt 2009.01.22. 09:44:50

@qualitaet:
Semmi baj, tényleg. Szerintem a Kati is egész nap olvasta a kommenteket, és nehéz úgy állni a porondon (mert a Merci közös ügyünk, tehát őt is érinti), hogy egy álló napon át azt nézed, hogyan verik a földbe. Aztán magyarázni akarta.

De mondom, abszolút igazad van, itt az érzelmi tényező billent sokat az autó felé, ezzel nehéz külső embernek kalkulálni.

Én meg maximum meg tudom próbálni leírni, de az kevés. Nem érezte senki letolásnak, ne aggódj.

A Pandával igazad van, de statisztikai hibahatáron belül az évi 15-20 ezer általunk megtett kilométerből a Panda kap 250, a Bianchi (remélem majd idén) mondjuk 500 kilométert. Mások raftingolni viszik a gyerekeiket, meg síelni, mi öreg autózunk. A többi maximum az én saját bőröm.

primatus 2009.01.22. 09:46:41

@primatus:
Nekem az fordult meg a fejemben, amikor olvastam, hogy az izzítógyertyát talán Zsoltnak kellene kicserélni,hogy ne szenvedjen a 3 hengeres indulással a mercimoci, de Ő tudja....

Csikós Zsolt 2009.01.22. 09:47:48

@zazooo:
3x sikerült elküldened...

Gondolom azért tervezték így, mert egyszerűbb lehetett a szellőzőrendszer, nem kell csöveket vezetni középről a szélekhez. Ha friss levegő kell, így is jön, ha meleg, akkor élvezd a középre húzódást. A régebbi Mercikben például középen jön csak hideg. Egyébként ezek a rácsok a Pandában flepnivel elzárhatók, csak az enyém már szelel mindkettő mellett. Az Unóban gondolom karral lettek volna zárhatók, de nyilván azok már tönkrementek.

Csikós Zsolt 2009.01.22. 09:51:30

@primatus:
A fekvőlámpás már a sokadik generációs Barényi-utascellás autó volt, már a Pontont is első-hátsó gyűrődőzónákkal, merevített utascellával gyártották. A Fecske már programozottan gyűrődött akkorm amikor a többi cég még azt se tudta, mi az utascella, a fekvőlámpa pedig még azután jött két generációval. Tudom, pirotechnikás övefeszítő, meg övalácsúszás-gátló, meg légzsák, meg ABS - hát ilyenek nincsenek. Van viszont pár arasznyi gyűrődőzóna, 1600 kiló és tipikusan 110-120-as tempó, amikor már száguldasz. Tuggya fene.

Csikós Zsolt 2009.01.22. 09:52:31

@Ciri:
De hát irónia... Azért ha ezt nem látod. Tényleg hiányzott qualitaet, vele értelmesen lehet vitázni. És baromi rég írt, nézd meg.

MKati 2009.01.22. 09:58:50

@Shadowbull: Kedves Shadowbull!
Vajon milyen tanácsokat adsz majd akkor, ha kb. 5 év múlva a Totalbike oldalán egy túra beszámolójában azt olvasod, hogy mondjuk: "az 500 köbcis motoron a Kati mögött ült a Norbi, mögöttem pedig a Bálint..." (Csikós tollából)
Ezzel nem azt akarom mondani, hogy mindenképpen keresni kell a bajt, de ha az ember nem valósíthatja meg önmagát, minek ez az egész? Dögunalom lenne.

Csikós Zsolt 2009.01.22. 09:58:51

@Shadowbull:
Nem megyünk vele autópályára gyerekekkel. Ilyenre én se vetemedek. Még országútra se nagyon, a családi használata inkább afféle szükségállpot. Balatonon a boltig, itthon az oviig, egyszer voltunk mindannyian együtt Veresegyházán traktortalálkozón, az volt a leghosszabb út. Villányban kettesben voltunk, gyerekek a nasszülőknél.

Csikós Zsolt 2009.01.22. 10:00:43

@zöldi:
Nem szeretem. Ennyi. A kézit meg kifejezetten szeretem. Az autót a gépért élvezem, az automata az elgéptelenedéshez vezet. Mármint van, de nem érzem. Meg pazarlásnak is érzem, amikor csak nyolvanegynéhány lóerőd van 1,6 tonna vassal küzdeni.

zöldi 2009.01.22. 10:01:49

@MKati: És akkor jönnek a nyelvújítók, hogy minek a sok "A" betű :DDDD
Milyen 500-as motort szeretnél?

zöldi 2009.01.22. 10:04:03

@Csikós Zsolt: "Az autót a gépért élvezem,"

Én is, de mióta mentem automatával, csak arról álmodom..Na persze motorra soha, de az más téma.

Csikós Zsolt 2009.01.22. 10:08:00

@Shadowbull:
Különben nem teljesen egyértelműek a statisztikák, mert ma tényleg jóval nagyobb sebességgel szállnak el az autósok, mint régen, és majdnem ugyanannyian is halnak meg (tehát nincs nagyságrendi különbség a légzsáktalan, ABS-telen, ESP-tlen korszakhoz képest). Közben viszont sokkal több is lett az autó. Viszont szélesebbek, jobban felfestettek, gazdagabban szalagkorlátozottak az utak. Fene tudja.

Egy barátom papája (gépészmérnök) jegyezte meg, amikor a rádióban bemondták, hogy jön a tél, mindenki tegye fel a téli gumit - "na, akkor majd gyorsabban törik össze magukat". Ne érts félre, nem vagyok a haladás ellenzője, nekünk is van téli gumi (a legtöbb) autónkon, de itt a posztban kiderül, hogy a régi, tipikusan lassan használt autók köré szerveződő és az új, jellemzően dinamikusabban kezelt, biztonságos járművek köré szerveződő kör homlokegyenest ellenkező véleményen van. Szerintem a különbség árnyaltabb. És egy 123-as kontra Mazda 2 ütközésben nem egyértelmű, ki kerül ki jobban. Ne feledd, a 123 már nagyon komolyan volt töréstesztelve, a légzsák, pirotechnika hiánya persze nagy negatívum.

primatus 2009.01.22. 10:11:30

@Csikós Zsolt:

Így van. (Nem Én vitattam el tőle a biztonságos voltát.) A biztonság mindig viszonylagos! Majd sokan jól Nekem esnek, de az a véleményem, hogy az autó csak egy (nem elhanyagolható) tényező a sok közül. Én egy adott járművet, a tulajdonságainak legmegfelelőbb módon, maximális biztonsággal tudok használni. Az őrülteket a legnehezebb kivédeni. Hiába minden, ha a felelőtlenség felüti a fejét. Nemrég láttam egy fiatal autót, amiben elaludt a vezető és karambolozott. Nem voltak bekötve, ezért a légzsák kérdése is felesleges volt. A szerveik a légzsák ellenére is leszakadtak volna. Borzasztó, de ez a valóság. 15-20 perces időnyereség miatt "határon" autóznak egy vélt szintű biztonságban, aztán jön a baj....


Mottó:
A biztonság az a veszély, amit nem érzékelünk!

Shadowbull 2009.01.22. 10:25:53

@MKati: "Vajon milyen tanácsokat adsz majd akkor, ha kb. 5 év múlva a Totalbike oldalán egy túra beszámolójában azt olvasod, hogy mondjuk: "az 500 köbcis motoron a Kati mögött ült a Norbi, mögöttem pedig a Bálint..." (Csikós tollából)"

Kedves Kati,

eddig sem adtam tanacsokat, ezutan sem fogok, max. ha valaki direkt kivancsi a tanacsaimra. Szerencsere ilyen keves van :)

Velemenyem viszont van, es ha mar ugy dontottetek, hogy megosztjatok az eletetek egy reszet egy nyilvanos forumon, akkor le is irom.

Ha ezt olvasnam, akkor az jutna eszembe, amikor eltaknyoltam a Kawaval, pedig nem is mentem gyorsan, szimplan csak ugy alakult. Akkor es ott szerencsem volt, hogy nem ment at rajtam semmi. Meg volt motoron meg rengetegszer szerencsem, amikor nem lett semmi baj, de azert huzos volt. Autoban is volt, nagyon gyakran, de szerencsere autot idaig meg nem tortem.

Apukam meg anyukam imadjak a motorokat meg az autokat(nem veletlenul ferdultem el en is) mielott megszulettem sokat motoroztak egyutt. Aztan jottem en, a motor meg ment.
Aztan felnottunk a hugommal, apukam meg vett egy CBR 1100 XX-et. Nemsokara 60 eves, de meg mindig nyomja, ha van kedve. Anyukammal egyutt.
Ma mar nekem sincs motorom, bar nincs direkt osszefugges a lanyom megszuletese es a motor eladasa kozott. Lehet hogy majd lesz megint, ha ugy alakul az eletem, de azt hiszem, a felesegem nem helyeselne. Es valahol igaza lenne. Van az embernek nemi felelossege a gyerekeivel szemben, es szerintem ebbe az is beletartozik, hogy nem veszelyezteti oket feleslegesen, meg sajat magat sem, ha nem muszaj. Bar en ennek nem tudok maradektalanul eleget tenni, de megis inkabb 4 kereken nyomom haromszazzal az autopalyan, nem ketton. Ugy legalabb van nemi illuzio, hogy az biztonsagosabb :) Viszont gyerek nelkul. Ha o is bent ul, a tempo erosen redukalodik.

"ha az ember nem valósíthatja meg önmagát, minek ez az egész? Dögunalom lenne."

Persze, igazad van. Csak egyreszt az onmegvalositasnak is vannak fokozatai, masreszt a fent emlitett felelosseg megiscsak belejatszik az egyenletbe.

De ez az egesz csak az en nezopontom, es egyaltalan nem biztos hogy nekem van igazam.

Udv

sb

Hpg 2009.01.22. 10:39:19

"Az autót a gépért élvezem, az automata az elgéptelenedéshez vezet."

Pedig az a gép igazából!:) Egy kéziváltóban semmi extra nincs, de az automata (legalábbis a régi Merci váltók) tele van jobbnál-jobb műszaki megoldásokkal.

És a 88 LE-nek is megkönnyíti a dolgát, ha jól van beállítva.

Shadowbull 2009.01.22. 10:42:51

@Csikós Zsolt:
"Különben nem teljesen egyértelműek a statisztikák, mert ma tényleg jóval nagyobb sebességgel szállnak el az autósok, mint régen, és majdnem ugyanannyian is halnak meg (tehát nincs nagyságrendi különbség a légzsáktalan, ABS-telen, ESP-tlen korszakhoz képest). Közben viszont sokkal több is lett az autó. Viszont szélesebbek, jobban felfestettek, gazdagabban szalagkorlátozottak az utak. Fene tudja."

Nem tudok fejbol statisztikat, de mintha az remlene, hogy Nemetorszagban jelentosen csokkentek a halalos balesetek, mikozben az autok szama jelentosen novekedett, meg a forgalom is. A szakemberek ezt egyertelmuen az autok biztonsagi fejleszteseinek javara irjak. Nem veletlenul lett kotelezo az ABS, es lesz kotelezo az ESP.


"Szerintem a különbség árnyaltabb. És egy 123-as kontra Mazda 2 ütközésben nem egyértelmű, ki kerül ki jobban."

Persze. Minnel nagyobb egy auto, annal jobb, ez fizika.

"Ne feledd, a 123 már nagyon komolyan volt töréstesztelve, a légzsák, pirotechnika hiánya persze nagy negatívum."

Biztonsagugyileg a Pandaval van bajom, nem a Mercivel. Az utobbival inkabb az altalanos muszaki allapota miatt, de ez valoszinuleg azert van, mert ilyen regi autom sohasem volt, az meg szakmai artalom, hogy a szemem hozzaszokott a csillivilli uj autokhoz, es ha ilyen oreget latok, egybol a zuzda meg a roncstelep ugrik be.

Raadasul egy ilyen 80? lovas dizel tohonya doggel asziszem ki lehetne kergetni a vilagbol, szerintem par meter utan fobelonem magam :) A Mondeo TDCi-t sem szeretem, de az legalabb megy valamennyire :))

Egy ilyen oreg dizelhez valoban megszallotnak es/vagy mazochistanak kell lenni. A csendes orultek pedig tiszteletremeltok :)

Jut eszembe, egyszer vezettem egy ilyen oreg dizelmercit, de mar jo regen volt. Asszem pont ilyen volt, mint a tied, a W-kodokrol fogalmam sincs. De abban talan 2? Literes motor volt, nemtom.
Na az nem ment, de nagyon nem.
A legnagyobb poen viszont az volt, amikor ugyan rajottem, hogyan kell a rogzitofeket behuzni, de az fel oramba tellett mire megtalaltam hogyan kell kioldani, valami izet kellett a kormany mellett balra kihuzni a muszerfalbol :)

Lehet hogy ott es akkor utaltam meg a dizeleket, mert meg fiatal voltam es boho, keplekeny, artatlan tiszta lelekkel :)

sb

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.22. 10:47:25

1/2m * v^2

eléggé mindegy mennyi légzsák van. komolyabb sebességnél az húzza a rövidebbet, akinek a tömege kisebb. az ütközés nem rugalmas része elnyelődik (a 123-nál is), a rugalmas meg azt fogja visszalökni, amelyik kisebb.

a 120 kmh 1,3 tonnában több energia van, mint a 90 kmh 2 tonnában. ez is elgondolkodtató.

a nagyon nagy és nagyon nehéz ottó biztonságos, ha össze van rakva. pláne ha ilyen napokig gyorsuló szívódízel harcol a kilókkal, mondhatni megelőzés gyanánt.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.22. 10:52:46

javítok:

"azt fogja visszalökni, amelyik kisebb"

kisebb a maradék mozgási energiája, hogy egészen pontos legyen.

w a s d 2009.01.22. 10:57:04

@Csikós Zsolt:
Légzsákos 123- ast kell keresni.:)

w a s d 2009.01.22. 11:03:33

@lapa: Na ezért csinálnám úgy a törésteszteket, hogy mondjuk egy 1,5 tonnás, alvázból, kerekekből, meg az elején gyűrődőzónából (mint ami a falon van mai teszteknél) álló izét löknék neki szemből a tesztelt autónak, mindkét autó 64 km/h -s sebessége mellett.

Shadowbull 2009.01.22. 11:04:40

@F/: Ha erre mereteznenk az autokat, akkor jonnenek a 3 tonnas Opel Astrak.

Azert mindennek van valahol egy esszeru hatara.

sb

w a s d 2009.01.22. 11:08:48

@Shadowbull:
Azért ennyire részletekbemenően még nem dolgoztam ki a dolgot.:D

De a mai frontális törésteszteknél ha jól gondolom, nagy előnye a könnyebb autónak a kisebb tömege, ami 2 vagy több szereplős balesetben már a hátrányává válik.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.22. 11:14:54

@Shadowbull: mindenesetre nem túl realista, hogy csak saját magukhoz mérik a kocsikat. vagy a csillagot szorozni kéne a tömeggel.

cserébe ott lenne az oszlopteszt 3 tonna ellen.

mindenesetre szeretnék egy 3,5 tonnás guard g-épjárművet. abban szerintem már ki van kötve a légzsák alapból.

Shadowbull 2009.01.22. 11:20:05

@F/: Igy van. Ezert nem ugyanannyit er egy kisauto 5 csillaga mint egy nagye.

Es ez eleg megteveszto szerintem, mert a legtobb ember azt hiszi, hogy tok mindegy mekkora az auto, rajta van az ot csillag oszt jovan.

sb

qualitaet 2009.01.22. 11:21:10

"És egy 123-as kontra Mazda 2 ütközésben nem egyértelmű, ki kerül ki jobban. Ne feledd, a 123 már nagyon komolyan volt töréstesztelve, a légzsák, pirotechnika hiánya persze nagy negatívum. "

Gyerekek , én csak egyetlenegy embert ismertem (persze ettől még vannak bőven) aki W140-ben meghalt, az is több mint tíz éve.

Szegény srác portás volt egy discoban, valahol Kiskunlacháza körül lakott.
Szerencsétlen elaludt munkából hazafelé az 51-esen és frontálisan ütközött egy múmia 123-assal. Láttam később a kocsit. Úgy lebontotta az öreg szar az S-Klassét, mintha egy kamionnal ütközött volna. Biztonság tekintetében ez az átlagautókat egy bő negyed évszázaddal előzi meg, e felől mindenki egészen nyugodt lehet...

Shadowbull 2009.01.22. 11:21:25

@lapa: Egyetertek, ahogy man fentebb is irtam.

Oldalutkozesnel azert bejon a tomeg is a jatekba.

sb

Shadowbull 2009.01.22. 11:23:44

Azt lehetne meg csinalni, hogy az tesztelendo auto allna, es annak menne neki szembol egy masfel tonnas ize.

De erdekes lenne megkerdezni, hogy mekkora kulonbseg lenne igy az eredmenyekben.

sb

qualitaet 2009.01.22. 11:25:33

...az ellenfél meg gondolom eltünt a föld színéről,de ez a lényegen nemigen változtat.

w a s d 2009.01.22. 11:51:03

A 3 tonnás Astra elterjedésének meg valószínűleg gátat szabna, hogy drágább lenne fenntartani (ugyanolyan menetteljesítményekhez több lóerő, nagyobb fogyasztás), mint amennyit arra egy átlag Astra- vásárló rászán.:D

Csikós Zsolt 2009.01.22. 11:52:00

@Shadowbull:
Ne, ne, ne folytasd, itt röhögök, bevillant, ahogy a fősulis évfolymtársam először vezette az automata(!) 200D taxis állólámpámat. Hogy hányféle módon lepődött meg tíz perc alatt, elképesztő volt. Mindketten vonyítottunk, ő az autó kreténségétől, és az ő szörnyülködése miatt. Aztán tíz évvel később vett egyet, igaz, benzineset.

Csikós Zsolt 2009.01.22. 11:53:51

@F/: Szerinted mi a garancia arra, hogy jó még benne a piró? Vagy azonnali csere 200 ezerért a 300 ezret érő autóban? És ha dupla az SRS? Mert volt olyan is, ha jól emlékszem.

w a s d 2009.01.22. 12:04:44

@Csikós Zsolt:
Gondoltam, hogy az nem egy túl reális lehetőség, amit írtam (ezért böktem a végére ezt -> :)), ha egy olcsó autót keres az ember, már csak azért sem, mert az egyik használtautós oldalon 1 légzsákos 123- ast sikerült találnom (lehet, csak a rossz beállítások miatt).

De ha nem olcsó autónak kell valakinek (tehát nem a cikkben szereplő eset), hanem akár egy új, normális kisautó árát is hajlandó rááldozni, hogy neki légzsákos, szép állapotú 123- asa legyen, annak az alkatrészcserét és a hosszas autókeresést is megéri, kb. ez a mondanivalóm bővebben kifejtve.

qualitaet 2009.01.22. 12:35:38

'91-vége felé volt az Auto Bildben egy jórópofa cikk.

A Mercedes gyár hirdetést tett közzé a lapban, hogy minél múmiább autót keresnek egy törésteszt résztvevőjének ahol demonstráhatják az airbag működésének biztosságát még idős korban is.

Jelentkezett is egy tipikus,szimpatikus fritz házaspár, szódásüveg-alj szemüvegű könyvelő, papírsárkány fejformájú, gyerekfrizurás hausfrau, no meg a család kedvence egy 288' km-et futott, 1980 szeptemberi , egérszürke-metál, anthrzit ,cirmos cica-velúros 380 SEL.

A soha nem sérült, becsben tartott,első kezes paripát a szokott módon nekiengedték a falnak egy kisebb showműsor keretében, némi publikum,az MB AG néhány prominense és a tulajok szeme láttára.

Ütközés, csattanás és az airbag annak rendje és módja szerint-11 esztendő és közel 300000 km után- hibátlanul kinyílt.

Taps, pezsgő, járműve láttán öreg pofa feje torzult, a nejnek eltört a mécses, de a pityergés nem tartott soká mert a függöny mögül előgurult egy '89-es, huszonegynéhány ezer km-es, fekete 560 SEL , amit a stuTtgartiaktól kaptak az eksönért.

Ez persze nem garancia arra, hogy most 30 esztendő után is funkcionáljon.

primatus 2009.01.22. 13:16:24

Valami hasonlót hallottam egy görögről és a 123-asáról. cca. 1millió km volt benne az igazoltan eredeti nem felújított motorban. A gyáriak egy új MB -vel lepték meg érte. Lehet, hogy urban legend???

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 13:46:28

@Shadowbull: 200D-t vezettél? Kiválasztott vagy. A D a dynamic rövidítése. Kevés nagyobb irodalmi élmény van, mint a Motor Klassikban vagy a Youngtimerben egy 123-as vagy 124-es 200D tesztjét olvasni. Automatával meg teljesen kész, egy egész más tér/idö-kontinuum.

2009.01.22. 13:49:16

@Csikós Zsolt:
Ha még benne van egyáltalán... Hallottam már olyanról, hogy pár éves járgányban, amit előtte rommá törtek, a javításkor csak a légzsákot hagyták ki, a (gyárinak tünő) kormányon meg virított az airbag felirat. Az meg úgyse véd meg.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 13:50:15

@F/: A 123-ashoz (meg a 124-eshez is sokáig) rendelhetö extra volt a lufi. Akkor még sokan úri huncutságnak tartották, ne feledjük, hogy legjobb esetben is 1985-öt írtunk. De azért vannak lufis 123-asok, csak nem hazánkban kell keresgélni.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 13:51:37

@qualitaet: Én ismerek egy másikat is, csúnyán elvérzett a Margit körúton. Bocs.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 13:58:09

@primatus: Nem urban legend, de nem is pontos az info. Ha jól emlékszem két motorcsere volt és egy 240D állólámpást hajtott, összesen 4,6 millió kilométerrel. Egy szaloniki taxis volt és egy C 200 CDI-vel szúrták ki a szemét.

2009.01.22. 14:02:25

@malenykij polgar:
Amit nem tudott fenntartani a szervízköltségek miatt :-)

primatus 2009.01.22. 14:05:31

@malenykij polgar:

:-) Az is valami..... Hiányolom ezeket a gesztusokat úgy általában, ami erősítené a márkahűséget és egyáltalán, jópofa dolog. Egy gyár sem halna bele....

primatus 2009.01.22. 14:08:59

@malenykij polgar:

Igen.... a sima gyári 200D tényleg nem horpasztja be az ember mellkasát. Ezért írtam a gyári alkatrészekkel való "tuning" -járól, ami nagyon jól használhatóvá teszi és a tartósságán sem esik csorba.
Csikós "kolléga" észre sem vette, pedig "mukogy".

zöldi 2009.01.22. 14:10:34

@Csikós Zsolt: Ha már fősuli, Schöller Anti bácsi tanított téged?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 14:24:57

@primatus: Nem is baj, ha egyszer bekerül a gyüjteményembe egy, szigorúan tuningmentes lesz. Félelmetes, hogy azokkal a menetteljesítményekkel hogy lehetett ennyit eladni. Jó, tudom, taxinak mindegy. Nem tudom, hogy ki írta azt a hasonlatot, hogy úgy gyorsul, mint a lekvár a kenyéren, amikor megbillented.

primatus 2009.01.22. 14:37:35

@malenykij polgar:

:-)))))

Öcsém egyszer gyönyörűen felújított magának egyet (kb 1,5-2 év alatt). (karosszéria lakatos és nagyon szakszerűen, aprólékosan, művészien dolgozik - tényleg) Sötétzöld metál és gyöngyház a 24-es telioldalasra hajazva. Tényleg gyönyörű volt. Minden porcikája felújítva stb. Azért adta el, mert nem tudott vele rendesen előzni és még evett is az enyémhez képest (enyém átlag 7l/100km, az övé 9-10l/100km). Annyira felgyorsult a forgalom hozzá képest, hogy nem tudott vele lépést tartani. Hiába mondtam, hogy upgrad -eljük meg a motort, vagy cseréljünk ki 240-vs. 300-ra, szerintem elunta, belefáradt a küzdelembe. Na, aki akkor azt megvette nagyon jól járt vele, mert olyan alapot nem nagyon találhatott sehol.

Csikós Zsolt 2009.01.22. 15:08:46

@zöldi: A Selmeczi-Schnöller bácsitól? Nem, csak a könyvből tanultam. Vézner, Sima Dezső, Mesitsné, Egyed Sanyi, Mayer (műszaki fizika, az egy jó tanár volt)...

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.01.22. 15:14:28

Kedves Zsolt, ha minden jól megy, úgy kb 6-9 hónap mulva ez eladósorba fog kerülni. Kérlek, akkor is hirdesd meg majd a belsőségen is, ha addig nem lövök mást (vagy te nem találsz benne horribilis hibát), fog érdekelni :-D Elhiszem ugyan neked, hogy az állólámpád szerinted jobb, de sajna nekem nincs garázsom, tehát bazeg elrohadt volna, plusz a kombiság és az 55-nél azért jelentősebb lóerőszám is vonzó, ezért fordulhat elő, hogy ezt majd tényleg megpályázom :-D

Csikós Zsolt 2009.01.22. 18:15:44

@morphine: Ezt kivételesen nem egy-másfél évre vettem. A Mazdánál, az Alfánál, a Pandánál nem ígértem semmit, azokat buliból vettem. De egy ilyen kombira már rég vágyok. Jó karcosra, hogy ne kelljen annyira sajnálni.

zalkapone 2009.01.22. 18:17:11

KARLOV!!!

Ha közelben vagy, jelentkezz!

Bq 2009.01.22. 18:25:41

Zöldi, CSikós Úr: nem mondjátok, hogy Kandó...? :)

Kifordított kacagány 2009.01.22. 19:09:40

qualitaet 2009.01.22. 12:35:38
de talán nem is elvárás:)

primatus 2009.01.22. 14:05:31
a gyártók lehet, hogy nyitottabbak az ilyen gesztusra, mint gondolnánk, de szerinted hány olyan ember van, aki megválna szeretett milliós nagyságrendett futott autójától?

Kifordított kacagány 2009.01.22. 19:15:08

Shadowbull 2009.01.22. 10:25:53
az is felelőtlenség, ha az ember beleneveli a gyerekeibe az ilyen öreg vasak szeretetét. meg az is, ha egyéb más életveszélyes dologtól nem tántorítják el. szerencsére vannak még ilyen felelőtlen emberek:)

kisHondás 2009.01.22. 19:18:27

Ez a szerelem.. Öreg, büdös, hideg, lassú, de mégis csodálatos!! Egy öreg Mercedes.. Ezt valaki vagy belül érzi vagy sehol, és ha belül érzed akkor érted igazán a cikk lényegét!!

kisHondás 2009.01.22. 19:20:15

Végre megint jó kezekbe került egy öreg Merci!!

zöldi 2009.01.22. 19:29:14

@Csikós Zsolt: Nekem még volt szerencsém a bátyóhoz. Még két éve is praktizált. '56 óta nyomja a Kandón, beszarás...

Bq: Én nem vagyok igazi Kandós, ahogy igazi Bánkis se. Kicsi gépész, kicsi villany, igazából meg egyikhez sem értek :D

Csikós Zsolt 2009.01.22. 20:05:28

@kisHondás:
nem hideg. egyáltalán nem, a többi, ja...

Csikós Zsolt 2009.01.22. 20:06:42

@Bq: Dehonnem, Informatika szak 89-92. Meg kicsi Gépészkar is előtte, egy év két év alatt :-)

Riasom 2009.01.22. 20:20:12

@Csikós Zsolt: egyrészt köszönöm a W123 CE tippeket, másrészt jó volt olvasni az újságírói hozzáállásoddal kapcsolatos kommenteket. Én egy szakmai (iparági) lapnál vagyok, és gyakorlatilag alap, hogy a kollégák a fontosabb üzleti szereplőkkel (akik ugye a hirdetők is) túlságosan is jó viszonyt ápolnak. Ez meg ugye nem feltétlenül kedvez az elogulatlan tájékoztatásnak.

2009.01.22. 20:23:27

"Már tíz évvel ezelőtt eltemettük az öreg fekvőlámpákat, mondván, ezek nem húzzák már soká. Aztán azóta is csak mennek, mennek..." és azóta már majdnem hét év eltelt...

zalkapone 2009.01.22. 20:36:11

Karlov:

Bocsi, ettem.
Szóval, sajnos sok jóval nem tudok szolgálni! :-(
Beszéltem egyik cimbivel, aki lent dolgozik a hetesnél. Amire én emlékeztem (utólagos katalizátor, mozaik utca vizsga, új minősítés, mehet), az sajnos már jó ideje megszűnt. Jelenleg csak veterán, vagy euro3-as, vagy annál jobb motorú autó jöhet be (legálisan). Úgyhogy neked marad a német (szlovák, üzbég, kongói, stb.) rendszám. :-(
Sajnálom, hogy csak rossz hírekkel tudtam szolgálni!

karlov 2009.01.22. 20:44:13

ok Köszi az infót,meg a fáradságot.

zalkapone 2009.01.22. 20:46:26

@karlov:

Nem volt fáradság, egy telefon.
Azért örültem volna, ha sikerül még egy szép autót az utakra szabadítani!

karlov 2009.01.22. 20:53:44

Az autó a nyárra úgy néz ki,hogy meglesz ,csak nem magyar rendszámmal és akkor lehet a sok bugrinak tépni a szájaát,hogy milyen dolog ez?!
Én is ezt kérdem;Milyen dolog ez?!

zalkapone 2009.01.22. 21:03:57

És kérdezd meg, hogy a t. kollégáim is mit fognak mondani, hogy én itt szlovák rendszámot ajánlok? :-)

zalkapone 2009.01.22. 21:05:05

Ha ezt Ubul látná! :-)
Biztos lenne a tudathasadás...

Riasom 2009.01.22. 21:06:29

@zalkapone: tuti az Euro3? Én legutoljára azt olvastam valahol, hogy Euro2-es (tehát 4-es körny. véd. osztályba tartozó, zöld rendszám-matricás) autókat be lehet hozni. Ez nagyon nagyon szomorú lenne, mert azok az autók amikre én folyatom a nyálam azok mind legfeljebb Euro2-t tudnak, de még nem OT-s korúak :((

zalkapone 2009.01.22. 21:08:55

@Riasom:

Állítólag a szmog-pánik újabb agyrémével állunk szemben. Egy olyan kollégám mondta, aki ott dolgozik. Ő már csak tudja.

Riasom 2009.01.22. 21:16:20

@zalkapone: Hogy az ördög túráztatná a motorját a hátukon, akik ezt kitalálták.

zalkapone 2009.01.22. 21:20:13

@Riasom:

Mondtam én erre cifrábbakat is! :-)
Pedig annyi fasza használható kocsi van az euro2-es kategóriában! Főleg az általam érdekeltnek kikiáltott amcsi vasak közt.

zalkapone 2009.01.22. 21:21:58

@Riasom:

Persze az euro2 alatt még több! Nem is értem, miért nem lehet sokadik hobbiautónak ilyeneket behozni? Úgysem járnál vele a belvárosban, mert félnél, hogy elsodor egy kettétört bkv-busz...

Riasom 2009.01.22. 21:31:11

@zalkapone: nekem az érthetetlen, hogy ahogy írod, utólag sem lehet őket "zöldíteni" katalizátor beszerelésével. Vagy van ennek valami ésszerű műszaki akadálya, mint pl. a lambda-szonda hiánya az ilyen autókban? A vicc az, hogy a jelenlegi, sárga matricás autómat (amiben amúgy katalizátoros motor van, de nem hivatalosan, mert annyira elrémisztő költségekkel jár legálisan motort cserélni) addig használom amíg akarom (bár a belvárosban ősztől már ugye nem), de azt meggátolják, hogy vegyek helyette egy jobb, zöld matricás autót. Merthogy annak, hogy Európán belül honnan veszem, 2004 májusa óta nem kéne szempontnak lennie.

zalkapone 2009.01.22. 21:44:05

@Riasom:

Ez az a rész, ahol ugye mindig összeugranak a népek. 2004 május. Hurrá EU! De eddig semmi hasznát nem láttuk. Csak jön ide a szemét, tönkreteszik a győri kekszet, stb. Ez az autóbehozatal sem fog soha megoldódni, vagy legalábbis nem kedvezően a számunkra.
Pedig ha az amerikai hotrod kultúrát nézzük, akkor lenne helye a régi kaszniba modern motorokat tenni!

Bq 2009.01.22. 22:09:26

@zalkapone: Bár az amcsi hot-rod kultúrában a régi kasztniba új motor kb. azt jelenti, hogy egy 30-as évekbeli (vagy az alapján gyártott) kasztniba egy újonnan (után)gyártott, de alapvetően az 50-es évek technikájára épülő motort hajítanak be:)

@zöldi:
@Csikós Zsolt:
No, akkor csendesen meghúzom magam, kicsi vagyok még:) 96-2000, Óbuda, automatizálás szakirány, Schnöller Tanárúrról csak hallomásból tudok, de az évfolyamtársakat még tanította...:)

Ezektől a cikkektől amúgy mindig újra kedvet kapok az öregautózáshoz, a szereléses részével nem is lenne bajom, csak sajna a napi 2x50km-es ingázáshoz nem igazán tehetem meg, hogy egy relatíve megbízhatatlan jószágot tartsak:( Tudom: csak annyira megbízhatatlan, amennyire elhanyagolják. Nem ezzel van a baj, hanem az olyanokkal, mint pl. hogy az Escorton meghalt az AC-m, utána a porlasztó, és összességében 3 napot (plusz az utána következő hétvége) állt az autó, mire megtaláltam a bajokat, és mindnek a végére jártam. A sikerélmény megvolt, csak a bejárást macera megoldani:) Úgyhogy, élvezkedésnek maradnak a motorok, melósautónak meg egy fele olyan idős Mondeo...:)

zalkapone 2009.01.22. 22:14:14

@Bq:

És mondd azt, hogy ez nem szimpatikus? :-)

Rocko- 2009.01.22. 22:30:21

zalkapone 2009.01.22. 21:03:57
amikor az állam tesz keresztbe magának...

zalkapone 2009.01.22. 21:08:55
fasza.
bezzeg dízelt azt lehet dögivel...

Riasom 2009.01.22. 21:31:11
ellehetenítenek mindent.

Bq 2009.01.22. 22:09:26
vegyél másodiknak.

zalkapone 2009.01.22. 22:38:44

@Rocko-:

Dízelnél is magas ám a küszöb! Hál' Imhotephnek! :-)

Bq 2009.01.23. 00:12:28

@zalkapone: Teljesen szimpatikus:) Bár nekem nem annyira a rod-ok, inkább az izomautók tetszenek:) Illetve, ha már rod, akkor nem a nyitott kasztnis ős, hanem a choppolt tetejű, külső sárvédősök:)
@Rocko-: majd talán egyszer... Az a baj, hogy ha vennék, akkor hobbiautónak venném, arra meg most se helyem, se időm, se pénzem, hogy foglalkozni tudjak vele. Annak meg kb. semmi értelme, hogy az utcán, vagy valami hátsó udvarban rohasszak szét egy jobb sorsra érdemes youngtimert. Egyelőre marad a két motorprojekt, azokkal elférek a pincében...:)

zalkapone 2009.01.23. 00:22:13

@Bq:

Én is inkább az izomvonalat kultiválom, mint Mustang-őrült, de az átépítést sem tartom hülyeségnek! Csak legalább hagynák! Ez az állami faszfejség egyre jobban idegesít! Egyre inkább Mátrix-érzésem van... :-(

Riasom 2009.01.23. 08:47:16

Itt sose lesz Mátrix, mert a rendszer kiépítésére szóló tendert haveri cégek nyernék meg, majd a hardver fele leesne a kamionról, végül kiderülne, hogy a fenntartás költségeit már nem tervezték be, és az üzemeltetésre felvett technikusok is mind a Mátrixépítő Minisztérium fejeseinek a fogalmatlan gyerekei lennének, akik WoW-ot játszanának az állampolgárok totális kontrolljának felügyelete helyett...
Szóval ez szerintem csak a jól ismert inkompetencia és fafejűség, ami minden összeesküvés-elméletet feleslegessé tesz.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.01.23. 10:53:48

@Csikós Zsolt: Oké értem én, nem is azért, igazából azt kellett volna írnom, hogy "én is régóta nézegetek ilyeneket, csak sosem volt egyszerre pénz is meg akarat is" De az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egyáltalán nem értek hozzájuk, mégcsak nem is vezettem még régimercit, szóval ez elsősorban annak szól, hogy ha tőled jön, azt meg merném venni, csak úgy a polcról meg nem biztos.

A baj az egyébként, hogy saját példámon kereztül a régi-nembiztonságos és új-biztonságos témához is hozzászóljak, hogy sajnos ha az ember úgy gondolja, nem szeretne 177 százalékos keresetarányú adós lenni (angliában ez van most, sírnak is), akkor viszonylag rika, hogy megengedhet magának valamit, ami új (0-7 év), megfelelő méretű és biztonságos is. Már persze ha vett lakást, és azt nem szülői pénzből / örökségből / lottónyereményből tette. Én még sokáig biztosan 15 év feletti autókat fogok nézegetni / hajtani, márpedig az én már eladott 92-es accordom talán egy ABS-szel volt biztonságosabb egy ilyen 20-30 éves mercinál, a kasztni meg talán még gyengébb is.

Viszont, ha megengeded, a Pandával én is kötekednék: abból a pénzből / melóból, amit eddig beleraktál, újabb kiadású olaszkisautót is kapsz, hogy messzebb ne menjek a saját Y10-em 92-es, és 150 volt friss vizsgával. 200-ért már 87-es Turbo-t hirdetnek a használtautón :-D És mondjuk ha bezárom a két szélső légbeömlőt, akkor nem jön be a hideg. És szembe ez sem jön gyakrabban, mint egy Panda :-D

na mindegy, sok sikert a kombizáshoz, a szokottnál is nagyobb várakozással nézek kalandjaitok elé :-D

Avant1 2009.01.23. 11:02:26

Tisztelt Csikós Úr,
Kedves Zsolt!

Szerintem ez volt az eddigi legjobb cikk. Egyszer nekem is majdnem lett 300D Mercim, de aztán másképp alakultak a dolgok. Tényleg nagy feeling vezetni. Akik korábban fikázni próbálták, nem is sejtik, hogy még lepusztult motorral is úgy megy föl a legdurvább emelkedőkön 130-al, hogy tele van pakolva, huszonévesen - túrja az utat, akár egy öltönyös vaddisznó :O)

Továbbá, vratulálok az 5 hengerhez, amely elsőrendű választás és amely nagyon is helyes irányvonalú "elferdülés", a mai kommersz 3-4-6 hengeres világból.

Akiknek még nem volt öthengerük, sajnálhatják, de még talán bepótolható. Az autóiparban most kezdik elővenni, tudván legendás tartósságát, hangját, viszonylagos egyszerűségét és erejét.

Sok sikert hozzá!

Üdv:
Egy 2 x 5 hengert hajtó youngtimer Audi tulaj
:)

Dávidkirály 2009.01.23. 22:05:33

Kedves Zsolt!

Most már csak keresni kellene egy haver vendéglátóst, és öntheted bele a fritőzolajat!;)))

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2009.01.24. 08:33:47

@primatus: Bizony, az egy taxi volt, w115, és 1.200.000. km volt benne.

Opelfan 2009.01.25. 14:31:52

Érdekes dolog ez a használt autó vásárlás ebben a 300.000 Ft-os kategóriában. Pár napja volt nálam egy Polo G40 (91-es), hogy tesztelhessem mielőtt megveszem, hát nem vettem meg. 300-ra tartotta a bácsi aki már 70 közelében van. A kocsi totálisan szét van rúgva egyedül a motor jó benne meg a karosszéria, minden más amihez hozzányúltam szar volt. Az ember csak bajt vesz a nyakába ha ilyen idős kocsit vesz, és a bajok idővel csak szaporodnak. Ha az ember nem tudja egyedül megcsinálni akkor meg iszonyatos összeg a felújítás. Nem mertem belevágni a Polo megvételébe, pontosabban én értek hozzá de kedvem nem volt szerelgetni, mert nem láttam az "alagút végét".

w a s d 2009.01.25. 15:39:22

@Opelfan: Pedig a G40 elég ritka, lehet, bármilyen szemét állapotú is volt, megérte volna.

Opelfan 2009.01.25. 15:55:16

Tisztában vagyok vele, hogy ritka kocsi, de sajnos rendkívül gagyi a futóműve nem a 113 lóhoz van méretezve. 100 körül már életveszélyes volt, ezenkívül érezhető volt ahogy a kaszni csavarodott rossz úton. Azt mondtam, hogy 200-ért elviszem és akkor nézzünk egy teljes restaurálást de addig életveszély beleülni... nem adta a bácsi én meg nem adtam érte többet.
Lehet azért imbolygott az úton mert elöl is hátul is törött volt vagy lehet azért mert rossz volt már a futóműve, sajnos ennél a kocsinál túl sok volt a "ha" és a "volna"... sajnos nem mertem megvenni pedig szerelem első látásra de nagyon kigyóntam belőle. Sajnos nem is tudnám felsorolni hogy mennyi minden volt rossz rajta... :(

Opelfan 2009.01.25. 16:01:29

Még azt elfelejtettem mondani, hogy amikor visszavittem és közölte a bácsi hogy a 200 túl kevés akkor, olyan nagy kő esett le a szívemről, hogy azt le se tudom írni :D.

Ezt a pénz kitartást igazából hülyeségnek tartottam mert nekem van egy Picanto-m, eddig 1 millát buktam rajta, ő meg 100e forinton kukacoskodik :).

Szabad ember 2009.01.26. 13:55:26

Áldás békesség!
Élvezetes post volt, gratula. Az autóhoz is gratulálok.
A Discoveryn szokott menni az "Autókereskedő" c brit műsor, az jutott eszembe a dologról, aki nem ismerné arról szól hogy van egy fószer aki régi, elhanyagolt, de nagy kultusznak örvendő autókat vásárol olcsón, majd egy szerelővel megjavíttatva, eladja. Ilyenkor csak esz a sárga penész mert ott hozzánk képest elképzelhetetlenül olcsók még a jobb autók is.

Csak megjegyzésként: a DEKNI az helyesen DEKLI, a német "deckel" szóból átvett magyarosítás.

primatus 2009.01.26. 22:43:07

@Szabad ember:

:-) Én is szoktam olykor nézni azt a műsort, csak időnként olyan barmolásokat csinál az a "szerelő", hogy falra mászok tőle. Tipikus kereskedők. Persze még mindig szakszerűbbek, mint a Mi itthoni szotyola köpködő dílereink.

Szabad ember 2009.01.27. 16:41:15

@primatus:
Ja, nekem is "tetszik" a házilagos sprayes fényezés:))
No meg azért látszik hogy egy-egy "felújítás" mögött (ahol nem látszik) ott a kosz, a rozsda.

Szabad ember 2009.01.27. 16:55:28

@Bq: ja, a múltkor lkezdtem üvölteni, mikor az Overhaulin nevű Chip Foose autóátépítő műsorában mutatnak egy nyolchengeres oldaltszelepelt!!! motorblokkot, rátesznek egy turbót, és kihoznak belőle vagy négyszázhúsz lóerőt:)
Semmi chiptuning, nem kell DOHC vezérlés, semmi hengerenkénti négy -öt szelep, különösebb flincflanc...és kész a fickós izomautó.
Persze az a négyszázhúsz lóerő a nagy köbcentihez képest nem sok, így is hosszú élettartamra van méretezve.
Erre mondják hogy legjobb tuning a köbcenti.

csege7 2009.01.29. 19:17:49

123-as, 124-es Merci a király! (na jó, még a W201-es is belefér). Ezek az autók még abból a korból valók (főleg a 123-as), amikor a gyártóknak nem az volt a célja, hogy 3 évenként kocsit cseréljen a tulaj. Ezek az örökkévalóságnak készültek. De sajnos ezzel sokan visszaélnek, a miniális karbantartásokat is elhanyagolják, ezért van ennyi lepukkadt belőlük (megjegyzem, azért még így is mennek!) Ha egy ilyen autóm lenne, mindent megadnék Neki! Csak sajnos nem engedhetek meg második autót, mindennapos tülekedésre, meg téli használatra meg nem lenne szívem befogni az öreget. Gratula Csikósnak, irigykedem...
süti beállítások módosítása