Kifékeztek, összetört

  2008. szeptember 27. - Csikós Zsolt Címkék: yamaha audi totalcar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Előfordul, hogy az ember kicsit fáradtabban ül motorra a kelleténél, a hőmérő higanyszála is feleslegesen magasra tört azalatt, míg múlatta az órákat, no meg az ismeretlen vasparipa is betörésre vár alatta. Hát bekövetkezik a baj. Egy nappal azután, hogy egy éjjel nagy nehezen megvettem a Yamaha XJ900-amat Abaújszántóról, fotóznom és tesztelnem kellett Budaörsön. Egyébként a következő Expressz-Totalcar kiadványba megy a teszt, egy Brabus-kellékekkel teliszórt, fekete Smart lesz az alanya. A magazin október közepén jelenik meg, addigra talán nagyjából rendbe teszem a motort is.

Ilyesfajta nosztalgiajárműre az ember a Trabant-Wartburg Klubnál köti a veteránbiztosítást, az évi 3-4000 kilométer miatt nem is furdal a lelkiismeret, hiszen fél tucat más járművem is van a Yamaha mellett, azokra is mindre perkálom a biztosítást. A budaörsi AutoCitytől tartottam a Sasadi út felé (a klub telephelye, a biztosításkötés is ott zajlik) az M1/M7 bevezető feletti, kicsi, fekvőrendőrös utcában. Aki ismerős arrafelé: az ember átesik Budaörsön, majd Gazdagrétnél balra fel, kicsit követi a panelek mellett a főút ívét, de amikor az nekifordul a hegynek, eltér róla jobbra.

Ment előttem egy utolsó szériás, fekete, 100-as Audi. Nagyon lassan. Nem akartam száguldani én sem, hiszen 30-as a korlátozás. De egy 250 kilós motorral 12-14 km/h-val döcögni lehetetlen, legalábbis én képtelen vagyok rá, mert egyrészt leesek, másrészt nem tudom annyit csúsztatni a kuplungot, mert begörcsöl a kezem. Előzni nem tudtam, nem is értettem, miért nem megy az audis, talán keres valami házat, ismerőst, gond egy szál se, csak nekem nagyon rossz volt már. Folyamatosan egyre közelebb kerültem, már így is billegett alattam a motor. Egyszer csak audisom belenézett a tükörbe, láttam arcán a dühöt, hogy miért akarom letolni, majd óriási gázt adott, és elhúzott.

Végre felgyorsíthattam kicsit, stabilizálódott a motor. Láttam, messze még a következő fekvőrendőr, nyugi van. Sietni sem akartam, kettesbe kapcsoltam, alapjáraton zörögtem tova fáradtan, az audis távolodott. Néztem lefelé az M7 irányában, néztem felfelé - micsoda házak, hű – álmélkodtam. Majd a szemem sarkából észrevettem a piros villanást. Féklámpa! – ugrott be, előrenéztem, és az Audi hosszú tíz méterekkel a fekvőrendőr előtt, tótágast állva blokkolt.

Bevallom, kicsit bamba voltam, nem néztem az útfelületet, ezért csak a vészfékezés pillanatában vettem észre, hogy az aszfalt homokos az első kerék alatt. Egy dolog járt az eszemben – nem nekimenni, nem nekimenni, mert akkor az előző tulajnak megy a malus, és kínlódhatunk a „ki fizet, mennyi ideig, mit” játékkal. Még láttam az audis szemét, ahogy belenéz a tükörbe, vajon sikerült-e a bosszú. Aztán az első villám berugózott, a kerék kicsúszott, egy csóválást még megfogtam, a másodikra levetett a paripa. A jobb oldalán csúsztam a gépnek, farmer szakadt (35 fok volt), bőrdzseki kopott, kesztyű horzsolódott, kicsit véres is lett körben minden. De ez a kisebb baj, a bőr begyógyul, a vérömleny eltűnik a sípcsontról.

Nagyobb baj, hogy az alig pár órát használt új (lol) motorom összetört.

Letört a jobb oldali tükör (nem kár érte, valami gagyi volt, az XJ-re meg úgyis spéci száras kell az idom miatt).

Porrá mállott a jobb oldali első index (na, az például vadiúj volt), az idom és a plexi rommá karcolódott, utóbbi eltört több helyen, és még a műszer is ripityára ment.

A ház darabokban fityeg a helyén, a fordulatszámmérő azonnal megállt, a benzinórának annyira meggyűrődött a számlapja, hogy a mutató beszorult.

Ja, és az addig hibátlan és újszerű Laser kipufogóm is összekarcolódott. Az audis persze azonnal gázt adott és elhajtott. Aki mögöttem jött, az szépen kikerült, és szintén elhajtott. Egy szembejövő úr állt meg segíteni, de addigra megszakadva ugyan, de leemeltem magamról a 250 kilót. Utólag is köszönöm, ha véletlenül olvassa a poszt.

Kicsit véresen, kicsit sokkosan megkötöttem a biztosítást, aztán hazahúztam busongani. De hogy minden rosszban legyen valami jó is: aznap éjjel megléptem életem első ebay-vásárlását. Mint notórius konzumidióta, legalább öt éve kerülgettem már az ebayt, volt ugyan belépőnevem és jelszavam, de nem mertem elkezdeni a vásárlást, mert én aztán tényleg minden szart megveszek. Eddig ha kellett, jó barátaim vásároltak nekem, de most muszáj volt lépnem, mert hirtelen egy rakás cuccra szükségem lett. Vettem egy fékkart (szállítással 7000 forint). Aztán rá pár napra vettem két gyári tükröt, vadiújat (szállítással együtt 9700 forint).

Aztán három indexet (még nem látom, mennyi, de 46 eurót utaltam). A fékkar, meg a két tükör már fent is van a motoron, szuperek.

Persze lecsúsztam közben három fejidomról (35-71 euró között), két műszeregységről (45 és 42 euró), egy áll-idomról (az meg eleve hiányzott a motoromról, de 41 euróért ment el) – sebaj, a kínálat akár a tenger. Lassan összeáll minden. Egyébként elnézést, hogy a helyszínen nem fotóztam, sőt, már ezeken a képeken kicsit rendbetettem a dolgokat, de nem bírtam nézni. Kicsit ragaszgattam, festettem, visszagörbítettem - a baleset után még sokkal rosszabbul nézett ki szegény XJ.

 

Apropó, nincs valakinek egy bontani való XJ900-asa itthon? Mégiscsak egyszerűbb lenne…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr19679525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vivax 2008.09.27. 20:04:15

provokál, és? vegye-vigye;)

mr_fencer 2008.09.27. 20:21:13

Üdv!
Én most jelenleg észak Franciaországban vagyok, egy hármas golffal jöttem, de ez egy más történet. Csak a cikkel kapcsolatos észrevételemet akarom megosztani veletek. Én magam nem vagyok motoros, csak nézni szeretem. Viszont bátyám nagy mocis, pannoniával meg urallal nyomja. Szóval tisztelem a motorosokat és segitek nekik az utakon. De itt franciaoban ez lehetetlen. egy sztori: EGy főuton tipegek a golfommal kb 90et jön mögöttem egy Suzuki motoros le húzódok jobbra hogy el tudjon menni, látom nem megy csak a seggemet tolja kiindexelek neki hogy mehet, nem jön senki, továbbra is tolja a seggem, ekkor gondoltam nem voltam egyértelmű, ablak le és mutogattam hogy mehet: elhúz mellettem és közben mutogat meg káromkodik franciául. És ez itt nem egyedül sztori volt. Nem tudom itt nem szokás elengedni a motorosokat? Ilyen szokatlan nekik a szitu? Egy hasonló volt városban egy robogóssal is. Számomra hihetetlen. Ez otthon működik. És megköszönik.....

Mobil 2008.09.27. 20:32:26

Hihetetlen indulatok már megint. Autós szívatja a motorost, kamionos az autóst. Mindenki a maga igaza tudatában okoskodik. Én autósként is kerültem már ilyen helyzetbe és motorosként is. Ha tudnátok hogy tőlünk nyugatabbra nem törnek az ember életére azért mert kisebb, gyengébb verdában ül, rájönnétek hogy itthon mindenki a másik életére tör mert valami űber verdában, vagy azon ül. Szégyenletes a közöny és a magamutogatás. Tán tisztában kéne lenni a másik adottságaival. És akkor nem gátolnánk a motorost hogy előremenjen, az autóst meg abban hogy elhúzzon a teherautó mellett. Elengednénk a kamiont is amikor kerülni akar egy kerékpárost, és nem tapadnánk a felezőre.
Szégyellje magát mindenki aki oktatja a másikat azért, mert azt hiszi hogy Ő legjobb, legtökéletesebb közlekedő az úton. Tolerancia semmi.

vivax 2008.09.27. 20:34:48

"Tán tisztában kéne lenni a másik adottságaival."

szerintem leginkább a saját adottságainkkal kellene REÁLISAN tisztában lennünk;)
amúgy egyetértek.

G'Ryza K Gaeles 2008.09.27. 20:37:04

Gyerekek én úgygondolom, mint idei friss jogsis hogy ne menjetek az útra mert én is ott vagyok :) muhahaha Ride the lightni... akarom mondani Ride the FLAME.:D:D:D:D

GGG77 2008.09.27. 20:44:09

Gratulálok az audis köcsögnek. Mondom ezt úgy, hogy életemben csak utasként ültem motoron.

Mobil 2008.09.27. 20:44:30

vivax!

Igazad van. Aki nincsen tisztában saját képességeinek határaival, annak fogalma sincsen milyen messze van attól. A másik ismeretét úgy értettem, hogy toleránsabbak lennénk ha tudnánk mire képes egy motor, egy szgk, vagy adott esetben egy kamion. És nem háborodnánk fel egy manőveren, mert tudnánk hogy az őnála természetes. Ergó, mi is ugyan ezt csinálnánk ha abban a gépben (gépen) ülnénk.

vivax 2008.09.27. 20:45:02

minek ide jogsi? bátorság, rutin, tapsztalat, meg az adottságok.
jogsija bárkinek lehet.

yard (törölt) 2008.09.27. 20:45:31

A friss jogsi nem veszélyes. Most még tudod, hogy nem tudsz. Majd kb. egy év múlva vigyázz: akkor már azt hiszed, hogy tudsz, pedighát...:)

Mobil 2008.09.27. 20:52:23

yard!

Belőled a tapasztalat beszél, de így igaz. 3-5 év között, amikor azt hiszik hogy már mindent tudnak, akkor jönnek a balesetek. Az én egyetlen koccanásom is 3 éves jogsinál volt. Ma már 25 éves. Azóta se semmi. Pedig nyomom A-B-C formátumban.

vivax 2008.09.27. 20:59:30

Az egész szerintem abban az olvasatban a legelkeserítőbb, miszerint korunk átlagautósa - c jogsival - évente kb 20-30 ezer km-t tesz meg. Tán túl sokat autózunk, és valamiféle bárgyú fásultság lesz úrrá a közlekedőkön?
beülni az autóba kb annyi mostanában, mint bekapcsolni a tv-t, vagy lehúzni a wc-t...

yard (törölt) 2008.09.27. 21:03:26

Minden statisztika ezt mutatja -szerte a világon-, ezek phszihés dolgok (mondjuk emberi gyarlóság). Hasonló jelenség az is mikor beülsz tapasztalat nélkül egy megszokottnál erősebb kocsiba és képtelen vagy bizonyos helyzetekben "kezelni". Mondjuk kb. max 130-al szoktál menni :), többel még nem is mentél soha. Hirtelen "átmész" 160-170 -be (kb. 20-30 km különbség elegendő). Iszonyú gyorsan fog történni minden, reflexeid pedig nincsenek ehez hozzászokva. Pl. kijön eléd valaki a gyorsító sávból. A látszatra néptelen út a legveszélyesebb! Ennél már csak a "falka" keményebb, előzd meg, vagy maradj le, de kerüld a "tömeget" -kiszámíthatatlan (a közlekdésben is).

yard (törölt) 2008.09.27. 21:08:31

vivax!
Az a probléma, hogy még mindíg keveset autózunk, sok az új (vezető). Kell még néhány nemzedék, amíg az kialakul. Meghát ez már bonyolultabb, sok a féusztrált ember, aki az utakon "elégül ki", mert nap mint nap lealázzák.Nézd meg egy átlag magyar hogyan viselkedik külföldön -mert ott nem látják. Vagy a villamoson nem igen piszkálja az orrát, vagy dobja ki aszemetet az ablakon, sorolhatnám...

vivax 2008.09.27. 21:10:40

nézd, én ebből élek 15 éve. b, c, d, e jogsim van páv 2 vel. kamazon kezdtem, ma sóderesbödönt húzok. hihetetlen, hogy a teherautósofőrök között is mennyi a "mazsola". nem tudnak póttal tolatni, szarnak a kresz-re, tolják, mint az állat.
mit várhatnánk akkor a sima b-s sofőröktől?
ilyen világot élünk.

arnd 2008.09.27. 21:12:43

Beteg egy világban élünk!
Egyszerűen nem értem, hogy ennyire nem lennének az emberek többsége felnőtt, hogy mindent törvényekkel szabályokkal keljen irányítani. Simán csak udvariassággal figyelmességgel is meg lehetne oldani rengeteg helyzetet.

Az meg, hogy zavar valakit egy lámpa a tükörben és az a megoldás, hogy életveszélyes helyzetbe terelem, sőt még dicsekszem is vele... van a tükrök alján egy kis pöcök ha azt átkapcsolod nem fog zavarni a lámpa!!! És még csak meg sem kell ölni ezért senkit sem. Vagy 2-es verzió automata fényre sötétedős tükör vásárlása. :)

Persze a városban közlekedés közben hálás ha hangos a motorosok kipufogója, de pl. itthon (Megyeri út környéke) már annyira nem érzem jópofának a hangos kipufogóval való gyorsulgatást főként 22 óra után. De ezért még nem fogom utálni a motorosokat, maximum azt a barom embert aki meg nem érdemelt jó motorjával veszélyezteti a többi közlekedőt, (no meg a kislányom álmát).

Szóval örüljünk, hogy nem tört csont, motort meg lehet venni/javítani.

ekkerjoz 2008.09.27. 21:22:58

Vivax

Nekem buszra nincs jogsim, de eleget szaladgálok mindenféle géppel, motortól 12 tonnásig.

Tényleg faszok a sofőrök, minden járműre akadnak barmok, beleértve a buszt is.

A hivatásos sofőröknek kellene profibbaknak lenniük, emberileg pláne, vigyázni a mazsolákra, ezzel szemben látod a bkv-s buszsöfőrt. Aztán látod a rengeteg furgonos gecit bés jogsival, tapadnak a kisautóra, a személyautósok gyötrik a motorost, a motorosok meg mindenkire magasról szarnak, valahogy így látom.

vivax 2008.09.27. 21:31:31

a bkv-s buszsofőr a legextrémebb kategória. baromi nagy felelősség, nagyon kevés pénz és még kevesebb elismertség ellenében. inkább hagyjuk.... az ilyen foglalkozást 10x-esen kellene fizetni minimum.

Mobil 2008.09.27. 21:34:29

ekkerjoz

Engedtél már el motorost? Jeleztél neki hogy mehet? Pl lehúzódtál, esetleg indexeltél? Jelzett neked már kamion egy dombtetőn hogy előzhetsz? Vagy busz? A szembejövő lehúzódott mikor látta hogy kerülni akarsz valamit? Vagy fordítva tetted már? Nos, ezek a normálisak. Biztos vagyok benne hogy ők meg is köszönték a segítségedet, és viszont. Ne általánosíts semmilyen kategóriában. Mert mindenhol megvannak a hülyék akik miatt az adott réteget köpködik. Én pl imádok motorozni, és bevallom, annak minden lehetőségét kihasználom. A szabályokat néha lazábban értelmezem, de mindig hálás vagyok a segítségért. Minimum egy intéssel köszönöm meg ha valaki segít. Próbáld ki.

vivax 2008.09.27. 21:34:54

na jó a 10szeres túlzás, de mondjuk 3kiló tisztán, havonta;)

Mobil 2008.09.27. 21:37:02

Csak azt akartam ezzel mondani, ne általánosíts. Főleg ne a motorosokra. Lassan ők lesznek az elsőszámú közellenség. Pedig mi is normálisak vagyunk, bár tény, sok idióta van köztünk. Mint ahogy a B és C kategóriákban is.

vivax 2008.09.27. 21:44:43

a motorosokkal nekem nincs problémám, leginkább a furgonok csinálják a feszkót.
főleg, ha jó hosszú, nagyrakterű...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.09.27. 21:47:55

Aáá, sajnálom az esetet. A lényeg, hogy neked nem esett bajod.

Az én mai kalandom: megyek főúton, erre jobbról SOROLOM

1. elsőbbségadás nélkül
2. lekapcsolt lámpával
3. irányjelzés nélkül

elém fordult egy autó.
Aztán a marhája, ahelyett, hogy most már mind1 alapon ment volna tovább, állóra fékezett, de anélkül, hogy egy centit lehúzódott volna. Ott, ahogy az isten megadta, a sávban megállt, én dudálva kikerültem. Fél perc múlva, mint az állat, megelőzött (vasúti átjáró előtt), persze, ott már többen araszoltak, le kellett lassítania. Utána 10 km-en keresztül 20 m-re előttem, ment, egy centit nem tudott előrébb haladni.

Fiatal gyerek volt, két csajjal. Egyértelmű kivagyiság. (Talán nőtt két cm-t a pöcse virtuálisan.) Közben balesetveszély a köbön.

vivax 2008.09.27. 21:51:32

ez is gáz, ez a "nőtt a pöcse"
te nem voltál jaszkarigyerek sosem?

mivan80 2008.09.27. 21:56:01

Nekem egyszer valaki a következőt mondta:

" Ha közlekedsz -lényegtelen mivel- tekints mindenkit -közlekedjen bármivel, akár gyalog- hülyének... Így nem okozhat semmi, és senki meglepetést. "

Örülök Csikós, hogy megúsztad ennyivel. Legközelebb vezess figyelmesebben.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2008.09.27. 21:56:34

Ne haragudj, de más dolog jaszkarizni, és más dolog egy elsőbbségadás kötelező táblát figyelmen kívül hagyva (+felsorolt szabáylsértésekkel spékelve) kifordulni egy 100-zal közeledő autó elé, két utassal, és aztán sértődötten vergődni.

Rocko- 2008.09.27. 22:04:40

az a vicces, h hellyel közzel 4-5 éve járok erre, de nem tudom, h Csik melyik utcára gondol. :)

Mobil 2008.09.27. 22:05:18

Hát igen. A furgonosok meg a gerinferdüléses üzletkötők az más tészta. Őket még csak-csak "megértem", erősen idézőjelben, mert adott esetben napi 40-50 címet kell lenyomniuk. Bár nem tolerálom az erőszakosságukat. De a Swiftes kiscsákó aki fitogtatja tudását, az már tényleg vérlázító.

vivax 2008.09.27. 22:15:51

Hát sipike, ezzel vitatkoznék, egy bizonyos életkor alatt kurvára jaszkari beleszarni mindenbe... vágod?

odb 2008.09.27. 22:26:50

Ebben az egészben a cserbenhagyás az egyetlen kreténség. Az, hogy egy szimpla követési távolságot benéz a motoros, az az ő sara. Ha az Audis jó okkal (mondjuk egy eléugró gyerek miatt) vészfékezik, akkor is ugyanez a végkimenetele a dolognak, márpedig akkor nem lenne semmi kifogás ugye. Én is motorozok, én is hibáztam már, mindenkivel előfordulhat. Nem kell a másikra fogni és lehetőleg kerülni kell az esélyét a balesetnek, ennyi.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.09.27. 22:42:07

Hát, igen.
Figyelmetlen volt, elnézte, megborult, ennyi. Velem is előfordult, elnéztem, hirtelen álltak meg előttem, ennyi. Ezt azért nem szép dolog az audisra kenni, még ha gonosz szándékkal is tette, de az hogy nem állt meg utána segítséget nyújtani valóban szemét dolog volt. Hiába csoszog 15-tel az előttem menő, hiába poros az út, akkor is nekem kell megállni, különben én leszek a hibás és pont.

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2008.09.27. 22:45:00

úgy látom odb-vel egyrúgóra jár az agyunk :)

ekkerjoz 2008.09.27. 22:50:06

Mobil

Ahogy mondtam, mindent vezetek, darust, pótost is, ha a sofőröm beteg.

Azt írtam, amit látok, baszki, nem általában, hanem konkrétan.

Minden napra jut legalább két fasság, amit alig lehet kivédeni, és amit a suttyó sofőrök, agresszív taplók okoznak.

Ja, motorozok is eleget, gyűjtöm is a vasakat, felújítom, szeretgetem.

De az úton nagyon sok a köcsög. Nagyjából annyi, mint itt a kommentelők között, látszik az írásukon, milyenek a forgalomban.

Na. Jóéjt.

pegaso strada (törölt) 2008.09.27. 23:15:14

Hajrá Csikós! Jó,hogy élsz.
Apróbb hibákat mindenki követ el. Egyesek megússzák az ijedtséggel, mások odaverik magukat. Ki jobban, ki kevésbé...
Én magam autóval is, motorral is jópárszor tartoztam a szerencsések közé. Százat megúszol, egyet bebuksz... ez van.
Mindenki nézzen magába, hányszor tévedett következmények nélkül, és gondolkodjon el. A motorizált Csikós a szar alak, vagy a motorost megszívató Audis? Mellékes, hogy Csikós akkor is bukott volna, ha az előtte haladó egy kiugró gyerek miatt satuzik.
És kedves kritikusok, a kreszszabályaitokkal együtt: legyetek megértőbbek, ne leckéztessetek meg senkit az utakon. Ám ha teszitek, kívánom nektek: utólag derüljön ki, hogy a saját fiatok volt akit megszívattatok.
......
......
.....Bocsánat, Istenem, ezt visszavonom.... még belegondolni is rossz. Éljetek boldogan, inkább megpróbálak elkerülni titeket.
Uff, beszéltem. Gyógyulást!

puspunk (törölt) · http://rozsdaboglya.blogspot.com 2008.09.28. 04:02:21

6 eve tortent, hogy hazafele tartottam biciklivel kaposvaron, egy lakotelep mogotti hatso uton. az ut lejtett, kanyargott, en kb. 45-50el mentem lefele, amikor mogottem megjelent a rozsdas, egykor valoszinuleg kozeppiros opel kadett. a biciklimen nem volt visszapillanto, nem vettem eszre egybol a mogottem jovo autot, a keskeny uton -my bad- egy egesz meterre haladtam a padkatol. mivel jottek szembe, az opelos nem tudott kikerulni, rafekudt hat a dudara, velhetoen, hogy huzodjak kozelebb a padkahoz, mert o siet.

mikor eszrevettem, keszsegesen patent modra igazodtam a padka melle, o meg elozott. amikor mellem ert, lassitott es a lehuzott ablakon at valamit uvoltozott, meg mutogatta ama bizonyos nemzetkozi jelzeseket. az egyre meredekebb uton lefele saccra mar az 50es sebesseghatart is atlephettem, o pedig ekkor lepett ra a gazra es ment el mellettem. mikor azonban elem ert, jobbra rantotta a kormanyt, es besatuzott a padka melle elottem korulbelul 10 meterre.

eselyem nem volt megallni, sem kikerulni. az elso reakciom az volt, hogy balra rantottam a kormanyt, hatha elferek mellette plusz reflexszeruen behuztam mindket feket. az az ot meteres fekut igen hosszunak tunt akkor, azon is el tudtam gondolkodni, hogy nem lenne jo beesni a hatso szelvedojen, elfekudtem hat a biciklivel. igy kb 90fokban a sipcsontommal kaptam telibe a kipufogojat es a hatso lokharitojat.. az auto allagarol sokat elarul, hogy a kipufogo ettol a muvelettol ott helyben leszakadt a hatso lokossel egyutt. a biciklim mindket kereke, es a vaz kozepe elgorbult.

egy pillanatra elvesztettem az eszmeletem, majd amikor felneztem emberunket lattam, amint tovabbra is velem uvoltozik. meg egy arra jaro oreg nenivel, aki epp elkuldte az embert az anyjaba, amiert ilyet csinalt. velem ezalatt senki nem foglalkozott. eltelt nehany perc. tobb auto is elment mellettunk, mire arra jart egykori szomszedunk, aki megallt, es hivta a mentoket.

a tortenet vege, hogy az ember vallomasa alapjan, miszerint neki belevillant valami a szemebe valamelyik panelhaz ablakabol, es ezert satuzott ijedteben, engem tizezer forint szabalysertesi birsagra koteleztek, neki pedig igazat adtak. elozesbol fektavon belul visszateres, vagy hasonlo meg csak szoba se kerult.

szamos horzsolast szereztem, es a labam ugyan nem tort el, de a sipcsontomon a csonthartya begyulladt, es 2 honapig sehogy, utana 3ig pedig csak mankoval tudtam jarni. god bless hungary.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.28. 06:59:14

Végig se olvasom a hozzászólásokat. Ennyi idiótát (nem mindenki, persze)! Ott írja Csikós, hogy NEM TUDTA CSÚSZTATNI A KUPLUNGOT, mert fárad a keze! Aki ezt nem tudja felfogni, akkor az üljön rá valami nagyköbcentis gépre, és tapasztalja meg!

És nem tolta Csikós az Audist. Az meg más dolog, hogy cserbenhagyás, amit csinált a köcsög.

Amúgy meg volt egy idióta, aki tolt, és pici S-kanyar volt az uton. Én láttam, ő nem, mer ta seggemben volt. Belehajtott a szántásba, akkorákat ugorva a kocsival, mint egy bakkecske. Ő volt a fasz, mégis félreálltam. Hogy miért? Mert attól, hogy hülyén vezet, attól még az ő élete is lehet értékes.

Ezért "imádom" a sok hozzászóló barmot. Meg vannak győződve arról, hogy ők mindent faszán, jól csinálnak, és az a tuti, amit ők cselekszenek.

Barmok.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2008.09.28. 07:03:30

Sz. Hubertus félig egy fasz. Miből gondolod, hogy Csikós nem látta be, hogy elnézte? Nem arról szólt a post, hogy ő mekkora nagy áldozat. Leírta a sztorit, ennyi.

stellaz1 2008.09.28. 07:08:49

nekem fateromat akarta egy csapat fiatal megleckéztetni valami bmw vagy opel járgánnyal és jól besatuztak neki keresztbe előzés után (tán leakarték szorítani).

Apukám monta, hogy mikor ennek hatására fütsölgő, blokkoló kerekkel félig keresztbe fordult a 24 tonnás teherautóval és kb egy méterre állt meg valami csoda folytán a másik autó elött, akkor azt a pillanatot nem felejti el, hogy milyen hulla fehéren és dermedten ültek a kocsiban mindannyian és már nem is akartak annyira büntetni :)

Acmee 2008.09.28. 08:48:26

Okoskodósék:

1. Ha 30 körül megrántod az első féket homokoson, főleg úgy, h ha a szemed sarkából látod a veszélyt (igen, nem ritkán a motorozás fő célja a 30-40-el való csorgás és nézelődés...), akkor reflexszerűen berántod/betaposod a féket, aztán a homok miatt fikázol...

2. 10m-re lévő autóba pont beledurransz, mert ugye 30km/h~ 10m/s. tegyük fel, h fél mp. eltelik a veszély észlelése, és a betétek tárcsához simulása között... Maradt 5m, ami már előre nézve elég izzasztóan közeli, ekkor 3szoros pánikerővel rántod a féket (kivétel Valentino Rossi), hozzáadva a homokos aszfaltot megint egy jókora fikázást kapunk.

3. Velem is történt hasonló eset, de hála Istennek nem volt homok az aszfalton, és vagy 30 fok volt... Megálltam egy agyvérzés és szívroham között... (nekem tényleg zsír új volt (2004) a moci, mai napig olyan is, mint a Moto Italia-ban volt (némi szándékos átalakítástól eltekintve). Lényegre visszatérve, olyat fékeztem, h elemelte a moci a hátulját, pedig nem könnyen teszi ezt meg (tudom, én vok a f@sz, h nincs ABS az alkaromban).

4. Az vesse a postolóra az első követ, aki autóból/motorról/bicikliről/gördeszkáról még nem nézelődött, nem csodált meg vmit... Hát ilyen nincs... Tehát vissza lehet nyelni az okoskodást.

(Másrészt, utólag már mindenki okos, ettől függetlenül a kedvezőtlen helyzetek összjátéka néha elkerülhetetlen)

mumtaz 2008.09.28. 09:15:17

Sajna, ez ismerős dolog, bár nekem nem lett káresemény belőle. Sajnos többször előfordult, hogy munkaügyben mentem fél fáradtan és nézegettem jobbra is és balra is, hogy a szememet megtornáztatván ne mindig az utat nézzem és én is a szemem sarkából vettem észre a féklámpát. A lábam gyorsabb volt, mint az agyam és satut nyomtam, pedig az előttem fékező autó kb. 20 méterre volt és talán, ha 40-el mentem. Ez volt az első reakcióm.

Fáradtan ne vezessünk se autót, se motort!

Cornucopia 2008.09.28. 09:47:33

Először is sajnállak Csiky, de itt szerintem te voltál a figyelmetlen. Az Audis nyilván -lehet hogy- dühös volt, ezért nyomta meg a gázt. Te utánamentél, ez még nem baj, de hogy nézelődtél a motoron az már HIBA!. Az Audis nem feltétlenül azért néz a tükörbe "vajon sikerült-e a bosszú", hanem azért amiért én is mindig beletekintek egy erősebb fékezés után: mi jön utánam, meg tud-e állni, mert ha nem akkor legalább behúzom a nyakam, mert nem jó egy ostorcsapás jellegü sérülés. Lehet hogy az Audis 80-al ment és onnan csak úgy tud megállni a következő fekvőrendőrig ami több tíz méterre van ha satufék jön. Ezzel számolni kell, mintahogy azzal is -sajnos- hogy ha látod a -visszapillantón keresztül- "arcán a dühöt" akkor jobb nem tovább ingerelni, mivel nem valószinü hogy a motoros jól jöhet ki a szituációból. En sem szoktam dudálni mutogatni anyázni a faszkalap kamionosokkal, amikor 1/2 km/órás sebességkülönbséggel előznek. Kivárom aztán megyek tovább, ráadásul ha úgy érzik hogy kekeckedek velük, valószinüleg én húzom a rövidebbet és egy kamion lökhárítóján én csak egy kis légypiszok vagyok...

Cornucopia 2008.09.28. 09:56:41

Ja és még valami: nekem egy haverom most halt meg július végén mert kicsit figyelmetlen volt, egy másik pedig néhány napja tötött medencével fekszik egy korházba, mert kijöttek eléje... van ilyen, én ezért nem motorozok, meg azért nem mert 14-18 évesen Simsonoztam, és ott felmértem hogy ez nem nekem való, én nem tudok annyira figyelni hogy ne a hullazsákban végezzem, bár sohasem mentem neki semminek, azért látszott hogy csak az leginkább csak szerencsén múlt. Egy motor paraméterei -a gyorsuláson kívül- messze lemaradnak az autók mögött és az a tapasztalatom hogy 38-40 éves kor után romlanak annyira a reflexek és az érzékek, hogy az már kevés lehet a motorozáshoz. (mindkét haverom e kor felett volt/van).

Hundaddy34 2008.09.28. 11:17:14

"az a vicces, h hellyel közzel 4-5 éve járok erre, de nem tudom, h Csik melyik utcára gondol. :) "
Rocko: Ez az az utca, amelyik az Eleven Centertől jön végig az építkezés mellett, és az említett kereszteződésnél ahol Csikós Úrral történt a dolog, ez az út Előpatak utca néven folytatódika kereszteződés mellett van egy Középiskola, amit Öveges Józsefnek hívnak... Ezért írtam, hogy ismerem a környéket, mivel abba az iskolába járok tanulni :)
Mellesleg 20 éves leszek, Régi Swiftem van, hangos kipufogóval :P;)

Hundaddy34 2008.09.28. 11:18:31

nah, nem tudok írni így korán reggel :)

Rocko- 2008.09.28. 11:42:33

gvoczelka 2008.09.28. 11:17:14
ja, előpatak. így már értem.
2 év öveges, 2 szgyf. ;)

Kifordított kacagány 2008.09.28. 12:03:25

InteriorLulu 2008.09.27. 13:27:45
1. egy autó mögül motoron nehéz felmérni a távolságot
2. én pl soha nem a fekvőrendőr előtti fél méteren fékezek, mert bármi közbejöhet. jobb már jóval előtte lelassulni. ha pedig fékezek, akkor nem csak fékezgetek.
nem voltam ott, nem láttam az esetet, de az elmeséltek alapján nehéz eldönteni egyértelműen, hogy úgy történ, ahogy a Csikós mesélte, vagy úgy, ahogy én.
ahogy én meséltem, az is egy alternatíva. ha az audis észreveszi az esést és megáll, kiszáll, akkor a Csikósnak soha nem jut eszébe az, hogy esetleg szivatták. mivel azonban nem így történt, teljesen jogosan felmerült benne ez a lehetőség. ami viszont korántsem jelenti azt, hogy a dolgok pont úgy történtek, ahogy azt ő a szubjektív ítélete alapján elmesélte.

Lődörgő Hollandi 2008.09.27. 13:25:48
0xFFFF 2008.09.27. 13:29:39
pegaso strada 2008.09.27. 13:40:06
valószínűleg az audis is gyorsan hajtott, meg a Csikós is. sima többszereplős baleset. pech. egy normális útburkolaton ez meg sem történik. olyan hülyeség így bűnbakot keresni.

gromek25 2008.09.27. 16:44:54
ezt úgy mondod, mint ha te csak a vezetésre koncentrálnál az autódban ülve.

JaniV 2008.09.28. 12:15:52

A hozzászólások kb felét olvastam, szúrópróbaszerűen.
Az én véleményem: és lehet vitatkozni:
Csikós egy különleges fazon, érdekesen látja a világot (az írásait általában olvasom).
Korábbról: volt valami szar fékjavítási cikke egy öreg merciről, melyben a leírtak alapján merészeltem mind az egész javítás halogatását (felelőtlenségét: hány hétig, járt rossz fékekkel?), a javítás szakszerűségét kritizálni, 1-esre minősíteni.
Mostanság: megvette a tárgybani mocit: ismeretlenül, ismeretlen géppel, bátran, friss(?) adásvételivel (biztosan volt kötelező bizt. is), a képek tanúsága szerint toronyra épített dobozokkal (szakszerű és szabályos), mintha a sztrádán is közlekedett volna. Szerencsésen megérkezett.
Most: van egy kis gond (de épp biztosítást akart kötni?), kérdem , eddig hogyan közlekedett? Ismeretlen, öregedő (nem feltétlen rossz műszaki állapotú) motorral, rutin nélkül...
A motorosnak a ruhája a karosszériája...
Szerencséje volt...
Összegezve: ekkorákat nem szabad hibázni. Ill., ha megtörténnek, talán inkább hallgatni, mint megírni...
(ha az én megítélésemél számít, 35 éve autózok és motorozok)

[] (törölt) 2008.09.28. 13:40:13

"Ilyesfajta nosztalgiajárműre az ember a Trabant-Wartburg Klubnál köti a veteránbiztosítást, az évi 3-4000 kilométer miatt nem is furdal a lelkiismeret"

ha nem ilyen kamubiztositasokkal szarakodtal volna, hanem a neten kotottel volna elore egy normalis biztositast, most nem zsebbol kene fizetned a kart.

a fillerbaszo embereket mindig megbunteti a joisten.

baranyp 2008.09.28. 14:10:37

Aki ilyen lassan balfaszoskodik,az potenciális veszélyforrás(elkanyarodik,besatuzik,stb,mint a példa is mutatja)azonnal elhaladni mellette,lehetőleg úgy hogy vegye észre az előzést!

gnme 2008.09.28. 16:14:47

Tulajdonképpen nem budapesten és környékén kell a motort használni, mert ott ilyenek az emberek.

Még jó hogy le nem köptek.. a mai világ ilyen.

devisionhun 2008.09.28. 17:24:06

Jesszusom... ennyi f@sz van az autós"társaim" között??

Azona szakaszon, meg úgyis 50-60nal kell, menni és akkor nem üt a fekvőrendőr. Amúgymeg nemhogy motorral, de még autóval is azonnal kövérgázzal mentem volna el mellette. Ha meg látom, hogy üvölt mert fasz, akkor télleg nem kezdek el bambulászni.

Estem már én is balfasz autós miatt... Becsúsztam alá, de ő azzal volt elfoglalva, hogy az előtte álló taxissal ugasson, mert megnyomódott a lökhárítójuk... "Sajnos" csak úgy tudtam kihúzni az MZt, hogy kéttenyérnyi darab jött a hátsó lökösből. Oda se bagóztak, hogy én vagyok egyáltalán. Utána se.

Miért utálják amúgy az emberek a motorosokat? Fáj, hogy autóval állsz a dugóban azok meg mennek? Hát te meg ülsz a négykerekű esernyődban a melegben, szal mindenki kapja be, vagy hagyja hadd menjen!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.09.28. 18:27:51

Hová tűnt pubi hubi? XD Edelweiss: +1

Hundaddy34 2008.09.28. 19:31:51

Rocko:
Én környezetvédelem szakra járok, 11.-es vagyok :P

Rocko- 2008.09.28. 21:22:31

őszinte részvétem. akartam korábban is modnani.

BTO11 2008.09.28. 21:37:48

T. Csikós úr!

örülök hogy csak kis baja történt!

amugy meg szemét mázlis jó vásárt csináló csibész-"irigy vagyok"-hogy viszonylag occsó pézé kapot 1 jó motort.
de mint irtam mi a picsának ekkora ccm-s motor??
a ló másik oldala mint sok minden ebbe az országba.
azelőtt annno elég volt a 250 mz és 350jáva vagy cz ,mos meg minnél nagyobb ccm motor.
minek? meghalni még 1 robogón is könnyü ,főleg az itt postolo egyes "autós társak" jóvoltából.
persze hülyék mindenhol vannak.

én a birkát minnél előbb leelőzőm ,még ha gyorshajtok is miatta ,mert a bizonytalan FAX az általában veszélyes a kiszámithatalansága miatt akkor is ha szabályos a a KRESZ értelmében.

sok sikert az occso javitáshoz ,felujjitáshoz.

Üdv BTO.

Csikós Zsolt 2008.09.28. 21:45:55

mindenkinek:

bocs, nem tudtam követni a poszt, mert épp évzáró motoros túrán voltunk, nem szombatra szerettem volna kitenni, de így volt hely.

1: esés közben nem volt lélekjelenlétem rendszámokat olvasgatni
2: először talán nem tartottam be a követési távolságot (egyetlen módon tudtam volna, ha megállok), de amikor lefékezett előttem, a saját balfaszságom és a homokos talaj miatt estem el. De a kifékezés szándékos volt (tehát nem áll a sztorid, kifordított kacagány, mert láttam az ipse arcát a tükrében, amint konstatálja, hogy beérek mögé)
3: voltak, akik írták, hogy ember olyan motort vesz, amiről leér a lába - nos, nekem erről leér, de amikor egy 250 kilós, ide-oda billegő, 20-25-tel csóváló labilis tárgyat kellene stabilizálnod, akkor a legnagyobb őrültség, ha leteszed a lábadat, mert azonnal kitörik.

Egyelőre ennyi, olvasok tovább, köszi a kommenteket

Csikós Zsolt 2008.09.28. 22:03:56

OxFFFF:
talán nem olvasol túl soxor Belsőséget, Orosz doki óta a posztot tárgyas esetben is posztnak írjuk itt. Ez nem Kazinczy, csak a mi kis ütött-kopott blogposztunk. De örülök, hogy helyet adhatunk anak, hogy a világ megtudja milyen művelt vagy. És szeretünk.

Ja bocsánat: soxor=sokszor, ezt is elrontottam.

Csikós Zsolt 2008.09.28. 22:06:39

0xFFFF:
Bocs, először "O"-nak néztelek, nem nullának, javítottam.

És annak=anak, néha a billentyűzet is akadékoskodik.

Csikós Zsolt 2008.09.28. 22:13:14

Leung:
te semmit sem olvastál el a posztból, maximum beleolvastál. És tombol benned a rosszindulat.
1: Soha nem szoktam féktávon belül autókat letologatni motorral, robogóval pláne nem.
2: írtam, hogy nem lehetett megkerülni az audist, mert jöttek szemben éppen.
3: lehet, hogy triáloztál, én nem, béna vagyok, nem tudok talpon maradni egy 250 kliós motoron, hullafáradtan, 35 fokban, 11 km/h-s sebességgel, úgy, hogy egyre lassabban mennek előttem. Eszem ágában sem volt rámászni, de nem hittem, hogy odáig fajul a dolog, hogy meg kellene állnom. Rá se dudáltam, eszembe se jutott.
És hogy földön fekvő emberek rugdalására gondolsz, akik akár áttételesen miattad, akár a saját balfaszságuk miatt estek el - neked tényleg Szerbiába kellene kivándorolnod, ott otthon éreznéd magad. Magyarország azért már majdnem Európa, remélem egyre inkább az lesz, pocsék világ vár rád.

Csikós Zsolt 2008.09.28. 22:22:06

yard:
ezek szerint te 25-30 méterrel a fekvőrendőr előtt blokkolóra fékezed magad 30-as sebességről minden alkalommal, amikor fekvőrendőrt látsz? Fura viselkedés, annyira azért nem gyenge az Audik futóműve, bár tény, hogy vödörszám viszik hozzájuk az alkatrészeket a UnixTrade-ből, ezt tudom...

Csikós Zsolt 2008.09.28. 22:25:53

HASBACK:
1984 óta motorozom, vagyik volt öt év kihagyás, és 1995-ben ültem vissza. Kb. 70 ezret mentem azóta. És kétszer estem. Te még sose? Vagy el se tudnád képzelni, hogy ország-világ előtt bevalld, hogy béna voltál egy rosszindulatú közlekedési partnerrel megspékelt helyzetben? Ugye nem?

Csikós Zsolt 2008.09.28. 22:39:01

BTO11:
Azért kell ennyi köbcenti (inkább lóerő), mert a párommal rákaptunk a külföldi túrákra. Ketten, csomagokkal, autópályán még egy régi 750-essel is erőlködés tud lenni a 120-130, pedig ha annál lassabban megy az ember, állandó akadályt képez. És szűken előzik, veszélyesen szűken, még az oly kulturált külföldiek is. Mert a motor méreteit nehéz felmérni, sokan kisebbnek látják a valósnál. Nem szándékosan, egyszerűen a tapasztalat hiánya miatt.

Leung 2008.09.28. 23:13:32

Jaj ne te legyél már az okos Csikós...

"nem tudok talpon maradni egy 250 kliós motoron, hullafáradtan, 35 fokban, 11 km/h-s sebességgel, úgy, hogy egyre lassabban mennek előttem."

Akkor meg kell állni! Vagy, inkább neki kell menni? :D

Szállj már magadba ember, ha nem vagy vezetőképes állapotba akkor ne ülj volán mögé, vagy ne pattanj a nyeregbe ennyi...

Legközelebb átgázolsz a családomon, és az lesz a kifogás, hogy fáradt voltam, 35 fok volt, és szálka volt az ujjamban?
Én se vezetek, ha nem érzem magam képesnek. (részegen, fáradtan, betegen)


A pocsék világot már látom, ha elsodornak az út mellett egy kislányt, aki karcolás nélkül megússza. Segítségnyújtáskor, lelkiismeret furdalás nélkül lincselik meg a rokonok.
Lásd Olaszliszka, Nyírkáta, stb.

Én se álltam volna meg az audis helyében, két pofonért...

A következő autósról, meg igazából ti pestiek tehettek. Ilyenek vagytok, közömbösek. Vidéken szokás megállni, pesten...

phaidros 2008.09.28. 23:18:06

Leung, kevés vagy Te Csikóshoz, ne erőlködj. Jól láthatóan ő a normális ember, Te meg az aggresszív nagyképű faszkalap.

fosdapass 2008.09.28. 23:18:36

Én örülnék a helyedben Csikós úr! Köztudott, hogy időközönként esni kell a motorral, ezt az élet, vagy sors, vagy mittomén kicsoda megköveteli. A kötelező statisztikai borulásod tehát most megvolt, megúsztad kevéssel, most megint letekerhetsz jópárezret gond nélkül. :)
Nem viccből mondom...
Egyébként én az igazi halálközeli nagy koccanást úgy képzelem el, hogy békésen megy a film, teljesen tudatomnál vagyok, szép az idő, semmi veszély, aztán egyszercsak hopp; az eget látom, aztán nem értem miért pörög minden körülöttem és hogy kerültem ebbe a helyzetbe!?
Ha van idő fékezni, észrevenni stb., az már fél siker.
Azok meg, akik nem tudják mit jelent egy orra terhelt sokszáz kilós motorral alapjáraton döcögni, a lehetetlenül keskeny és gödrös utcácskában előzéssel kísérletezni, homokon jó fékkel fékezni és emellé még profi biciklisnek is gondolják magukat, azok jól bújjanak el a semmitmondó nikknevük mögé, mert röhelyes dilettánsok a témához.

Mondjuk a "kifékezés" fogalmát talán azért nem kellett volna idekeverni, ez elbambulás volt leginkább.

megint 2008.09.29. 02:26:08

sőt, az audik futóműve jó, csak nem a balkánra

go-mango 2008.09.29. 09:01:53

Nem birom tovább,a " Ki a legnagyobb FASZ ?" vetélkedőt elsöprő fölénnyel megnyerte, Leung !!
Zsolt,kérlek ne add fel,tudom nehéz de ne.A Rácznak se könnyű(rendszám)ott is többszörös első helyet hírdettek...

Cornucopia 2008.09.29. 09:10:07

Csiky:
"Ilyesfajta nosztalgiajárműre az ember a Trabant-Wartburg Klubnál köti a veteránbiztosítást, az évi 3-4000 kilométer miatt nem is furdal a lelkiismeret, hiszen fél tucat más járművem is van a Yamaha mellett, azokra is mindre perkálom a biztosítást."

Ja ez estben viszont nem kéne fillérbaszózni a MAV-ABE- sokat ha neked -szinte- az összes járműved ott van biztosítva. Ti. nem ésszerű leszólni hogy miért is a legolcsóbb biztosítást köti valaki főleg hogy Te még ahhoz képest is tudsz 1/10 árban... igy azért másképp fest a dolog szerintem.... Nem tudom hogy egy ilyen motor mennyire is minősül, veteránnak? A T-W klubban minden szarra megkötik a biztosítást ami 20 évnél idősebb, de köze sincs a veteránhoz???

zöldi 2008.09.29. 09:42:53

Zsolt, a kipuff biztosan Laser, vagy csak egy ordas matrica egy kisipari kéményen?

Kifordított kacagány 2008.09.29. 10:06:58

Csikós Zsolt 2008.09.28. 21:45:55
lehet, mint említettem nem voltam ott, tehát az ellenkezőjét biztos nem fogom állítani.
de azért egy alternatívának elment, nem?
hiába, alapból nem szoktam rosszat feltételezni az emberekről, pedig a legtöbbje rászolgálna.

Leung 2008.09.28. 23:13:32
mindenki ült már úgy volán mögé, hogy nem kellett volna. a muszáj nagy úr.

Cornucopia 2008.09.29. 09:10:07
ha valakinek garmadával áll az udvarán a huszonéves vas, annál talán nem túl nagy bűn, ha veterán, vagy hobbijármű biztosítást köt rá. ha nálunk is úgy működne, mint jobb helyeken, hogy a 20 autóra is elég egyetlen rendszám, akkor persze lehetne kifogásolni az eljárást.
viszont amíg a veteránbiztosítás fizet, a máv meg nem, addig nem kellene egyenlőségjelet tenni közéjük.

ommm 2008.09.29. 10:23:20

Leung 2008.09.28. 23:13:32
És végre, megérkezett az "átgázolsz a családomon/elütöd a kismamát/nyugdíjast/saját maga" nézet.

Bingo. Sokáig tartott.

JaniV 2008.09.29. 11:32:22

ommm 10:23:20
Gratulálok! Eredeti témába vágó, korrekt hozzászólás, komoly érvek, konklúzió levonva.
Bingo

fogash 2008.09.29. 13:33:02

Istenem, mennyi f@szfej... És ezek nagy része jogosítványt is kapott. vagy fog kapni. :(

ommm 2008.09.29. 13:51:56

JaniV 2008.09.29. 11:32:22

Csikós eldőlt a motoron 11 km/órás sebesség mellett.
Magyar ember fantasztikus képessége, hogy mindebből öt percen belül képes világvégét és MadMax-et vizionálni.
Ide jutottunk.

Balee87 2008.09.29. 14:04:58

ommm 2008.09.29. 13:51:56

"Magyar ember fantasztikus képessége, hogy mindebből öt percen belül képes világvégét és MadMax-et vizionálni."

Na ezaz...

Kifordított kacagány 2008.09.29. 15:27:11

ommm 2008.09.29. 13:51:56
titkon már forgatják biztos a madmax 26-ot. csak arra várnak, hogy legyen már végre nálunk is valami jó kis sivatagos rész, szanaszétszórt roncsokkal, ahol lehet repeszteni:)

ommm 2008.09.29. 15:35:37

Ja, UrbanMax lesz a címe :)

JaniV 2008.09.29. 16:05:49

ommm 13:51:56 Majd Csikós úr megvédi magát, ha szükségesnek találja. Te ennyire biztos vagy benne, 11km es sebességnél eldőlt? Ott voltál?
Kifékezték...
Az a legvalószínűbb, az audis ismert úton, ismert fekvőrendőrök között, netán a kátyúkat is ismerve és kerülgetve, a saját tempójában, így tartotta megfelelőnek és biztonságosnak a közlekedését. És semmiféle hátsó szándéka, rejtett gondolata sem volt, hogy megszívassa az utána közlekedő motorost! Ez hogy-hogy nem vetődik fel bennetek? Miért kell rögtön mindenkiről csak a rosszat, a rosszindulatot gondolni, feltételezni? Gázt adott... nahát! Szerintem nem hibás. Bizony, van olyan is, hogy követési távolság, 30-nál is. Öreg mercis is lehetett volna, meg újszerű alfás is, akkor milyen cimkét kapott volna? És mégegy, csak hogy tudd, ha én mentem volna előtte, én sem álltam volna meg, mivel tudom, nem szivatok soha senkit és autóból motorost meg végképp nem. Alapállásból.

Nem ismételem magam (28, 12:15:52), minek.

Nekem is 264 kg-os száraz tömegű gépem van, tudom miről beszél Csikós.

Én, ha nyomulok, meg is előzöm. Viszont, ha ismeretlen helyen, ismeretlen úton, ráadásul, hogy keresek is valami címet, messze biztonságosan lemaradok, nem mászok rá másodikban (ha pedig második volt, biztos 30 fölött vagyunk) és úgy nézelődök. Ezekután Csikós is biztosan így tesz, sajnos megfizette a tanulópénzt.

Én csak azt kifogásoltam ismételten, elég laza a srác (pont Neki kell a legjobban tudni, az adásvétel pillanatában megszűnt az előző tulaj kötelezője, tehát Ő biztosítás nélkül közlekedett, vagy, tudhatni, bianco adásvételi? az előző tulaj kötelezőjére!), mondhatni, felelőtlen.

Cornucopia 2008.09.29. 16:16:09

Kifordított Kacagány 2008.09.29. 10:06:58


Ez biztos így van, de akkor ne fillérbaszózon mert mert Ö kb 1/10-ét fizeti mint anno a fillérbaszó MÁV-osok. Igy pedig már kissé bagoly mondja effektus van.

A következő pedig: most melyik biztosító fog tönkremenni (a legolcsóbb??) kéretik most is megmondani hogy melyiknél nem szabadott volna biztosítást kötni, lehet okosnak lenni...

fosdapass 2008.09.29. 17:19:50

A mávosok igenis hogy fillérbaszkuráló olcsójánosok voltak. Csakhát amíg az olcsó húsnak híg leve a saját nyakukba fröccsen forráspont körül, az nem lett volna probléma, a baj az, amikor becsületes europidokat fröcskölnek a szemetükkel és közben a kezüket dörzsölve élvezkednak a "leleményességük" miatt. Most már szerencsére nem.
Mindenesetre a "fillérbaszó" jelző erre a nyomorult fajtára a legvisszafogottabb a mélyalbán, ősromán, zsellérparaszt, lumpenprosztó stb. kifejezések helyett.

Az meg nem mentség, hogy "netuttam, hogy rossz vagyok". Minden olcsójános igenis tudta, hogy kinek a bőrére megy és miről szól a játék, ha a mávábe indulásakor még nem is, de a felszámolása előtti pár évben biztosan. Sejtem, hogy társadalmunk ezen teszkógazdaságos emberhányada soraiban nagy divat a funkcionális és a mezei analfabetizmus, de azért a kocsmaasztalnál csak megtudták ők is előbb-utóbb, hogy mi az állás a teszkógazdaságos biztosítójuk háza táján.

pegaso strada (törölt) 2008.09.29. 18:02:00

JaniV 2008.09.29. 16:05:49
"....az audis ismert úton, ismert fekvőrendőrök között, netán a kátyúkat is ismerve és kerülgetve, a saját tempójában, így tartotta megfelelőnek és biztonságosnak (!!!! életemben nem láttam ilyen audist!!!!) a közlekedését. És semmiféle hátsó szándéka, rejtett gondolata sem volt, hogy megszívassa az utána közlekedő motorost!"...hűha, Jani.
Ez az audis volt a megtesetsült EMBER. Hidd el, megszívatták Csikóst. Sajnos nagyon is ismerem az ilyen szívatásokat, a jellegzetes "kurvaanyád" tekinteteket a visszapillantóban.
Csikós elvtárs, KÉRDÉS: látta-e esetleg milyen volt a sofőr pozíciója vezetés közben? "Belazulós"? (=kormányt bal kézzel 12 óránál, szigorúan felülről belekapaszkodva, felsőtesttel pedig egészen "belazulva" a sebváltó fölé).
Csak kíváncsi vagyok. A taknyok így ülnek, ugye?
...ki tudja hány belazulós van a kommentelők között...

szsrobert 2008.09.29. 19:00:01

Azért arra is kíváncsi lennék, hogy mi a rákért kell egy bónusz kategóriát előrébb lépve is több biztosítást fizetnem a tavalyi évhez képest.Soha nem volt egy balesetem sem. az új embereket csábítja a biztosító, a régi ügyfeleit lexarja?Talán nekem is kellene csinálni valami káreseményt, hogy ne csak fizessek folyamatosan mások helyett?

JaniV 2008.09.29. 19:06:26

pegaso strada! Nekem nincsenek ilyen rossz tapasztalataim az utakon, persze lehet, Te sokkal többet közlekedsz, így a nagy számok törvényei alapján több szituációt ítélhetsz min. kétértelműnek, ill. szivatásnak.
Én, természetesen, ha lehet megyek, nem izgulok különösebben egy kis gyorshajtásocskán sem, de nem szoktam "cicázni" senkivel, ill. fordítva, kerülöm az ilyen helyzeteket, nem veszem fel és általában minden rendben. Vagy elhúzok, vagy lemaradok. Autóban is, motoron meg különösen (mivel ott eleve én húzhatom a rövidebbet). Időnként természetesen nekem is adódnak veszélyes szituációk, engem is szorítottak már le kétszer is és bizony, én is bénáztam már és képzeld, volt olyan is, hogy az autós korrigált nagyobbat, végül is Ő mentett meg, de olyan is, hogy komolyan menekülőre kellett vennem. És volt olyan esetem is (végképp nem ide tartozik), hogy Szfváron, az Újcsóri úton levő állítólagosan legjobb gumisnál (az első és utolsó betűjei j, i, középen egy s), a szarul felszerelt és szereléskor kicsípett belső miatt menet közben belépett a külső a felnibe hátul, az új Transalpomon! Éppen nem jöttek szembe, épp, hogy nem estem el és nem törtem össze magam és a motorom, szerencsém volt! Nagy szerencsém volt. Na akkor balhéztam egy kicsit.

Kifordított kacagány 2008.09.29. 19:10:31

Cornucopia 2008.09.29. 16:16:09
szerintem nem a tizedét fizeti. a több vas után valószínűleg többet fizet, mint akármelyik mávos és egyszerre ugye mindig csak egy autóval közlekedik.
a fillérbaszó kifejezés meg nem annak szól, aki az elfogadható szolgáltatások közül igyekszik a legolcsóbbat megtalálni, hanem annak aki képes akármilyen névleges, kirtikán aluli valamit fizetni csak azért, hogy pár forintot spóroljon. azért nem tudom érzed-e, a kettő messze nem ugyanaz.
ebből következik az is, hogy a mávnál nem az volt a tragédia, hogy beadta a kulcsot, hanem az amikor működött.

pegaso strada (törölt) 2008.09.29. 19:53:51

Igen, Jani, elég sokat autózom (három éve a napi átlagom 100 km fölött van egy kicsivel). Erre jön még havi 8-10.000km motoron. S a nagy számok törvénye alapján... igazad van, nem minden szivatás ami annak látszik.
Voltak meleg helyzeteim, olyan is, amikor egy beintésem után meg akart verni egy munkásbrigád (nem kívánom senkinek az érzést). Mostanság próbálok figyelni, megbocsájtani, kikerülni és/vagy faképnél hagyni mindenkit, aki veszélyeztet/veszélyeztethet. Van, mikor lemaradok inkább s ötödikben hetvennel lazulok valami klasszikusra.
Témánál maradva: elhiszem Csikósnak, hogy az audis szándékosan satuzott be sokkal a fekvőrendőr előtt. Megértem őt, hogy elbambult és a poros út kifogott rajta. Rettegek, amikor olyasmiket olvasok autós-motoros fórumokon, hogy jópáran legszívesebben ráhúznák a motorosra a kormányt.
.............. itt öt perc monitorbambulás volt - és arra jutottam, hogy vigyázni kell. Nem kakaskodni, nem élvezkedni az utakon és nem nevelni a többi sofőrt. Csak sztoikusan, mint az okosak.
Félelmetes. Kezdek félni.

BTO11 2008.09.29. 20:13:45

T.Csikós!

aki motorral turázik az ,boccs de már mi a faszé autópályán megy???
a motorozás élménye túrán szerintem nem az autópályán jön ki, mert az mán nem is túra!
oda meg nem kell oly bazi lóerő és köbcenti.

amugy szemét mázlista vagy hogy ien áron vettél 1 jó motort.

üdv BTO!

Kifordított kacagány 2008.09.29. 20:38:29

pegaso strada 2008.09.29. 19:53:51
ez igen, az napi 4-500km, aminek a háromnegyedét motoron teszed meg. bocs, ha kicsit hitetlenkedem;)

Cornucopia 2008.09.29. 20:41:52

Kifordított kacagány: ja megnéztem nem 1/10-e csak 1/5-öde a fillérbaszó K&H-nak ami csak KB 5-15%-al drágább mint a volt MAV-ABE ez a lényegen nem sokat változtat.

Cornucopia 2008.09.29. 20:52:26

Ja egyébként ez egy amolyan jellemhiba (nekem is van de szerencsére tudok róla és küzdök ellene sokszor sikerrel -főleg ha rávilágítanak) szereti az ember a felelősséget -a saját baromságát- a másikra hárítani -mégha tudja is hogy faszságot csinált. Nekünk kéne egy olyan poló hogy "TE VAGY A HIBÁS!" :DD

Kifordított kacagány 2008.09.29. 21:07:55

Cornucopia 2008.09.29. 20:41:52
és te hány autó után fizettél a mávnál?

pegaso strada (törölt) 2008.09.29. 22:54:14

Kacagány!
háromnegyede motoron??? bocs, elírtam.
Szóval: autó évente 37000 átlagban.
motor pedig évente (s nem havonta, ahogyan írtam) 8000-10000 km.
:-) a ló is botlik, pedig négy lába van :-)

Csikós Zsolt 2008.09.30. 00:32:49

BTO11:
Hát azért barátom, mert ahol jó motorozni, az messze van. Például az Alpokban, a Dolomitokban, meg talán Gibraltár mellett. Az ember szabadsága meg véges, ha gyerekei vannak, nagyszülőt kell szervezni. Négy-öt nap is nagy ajándék. Akkor meg nem csesz el az ember kétszer másfél napot arra, hogy Magyarország lepukkantabb és Ausztria iparias tájain vánszorogjon át háromszámjegyű utakon, harmincra sebességkorlátozott falvakon, hanem odaveret autópályán, majd helyben élvezi a lassú kanyargás minden cseppjét. Még nem próbáltad? Nagyon jó ám. Csak sajnos az idő baromi drága, legalábbis nekem. Igazából nincs is.

Csikós Zsolt 2008.09.30. 00:35:47

JaniV:
hidd el, egyesben voltam, kb. 15-tel ment az audis, nekem semmit sem mutatott a sebmérőm, annyira lassan (20-tól mér). Másodikba akkor kapcsoltam, amikor már elment. Nem tudom, a te motorod hogyan van áttételezve és milyen a fordulatszám-tűrése, de az XJ 40-et is elketyeg ötödikben zoxó nélkül. A második a mutató letámasztópöckéig biztos jó (lefelé). Ne általánosíts szerintem.

Csikós Zsolt 2008.09.30. 00:39:47

BTO11:
Van még XJ 900 fent, külföldön pedig rettenetesen zsír darabok vannak. A modernekhez képest pocsék a futómű, fémhálós fékcsővel épp tűrhető a fék, de tényleg iszonyatosan simán jár, tényleg döbbenetesen jó a motorja, ahhoz képest mekkora, alig eszik (5,2-6,4 között méregettem most az első időszakban), és irgalmatlanul kényelmes, meg a szélvédelme is meglepően jó. 300-ért már találsz piszkálandót, de szerintem jobb, ha behozol. De én puhapöcs voltam (vagyok), inkább vettem drágán, itthon.

adamFZR 2008.09.30. 00:52:52

Aki azt hiszi nem fog esni, az magának is hazudik. Ez ezzel jár, de nem vagyunk kislányok.. Nekem rengeteg balesetem volt már, de az utóbbi években sosem én voltam a hibás.. Aki sok km-t megy az előbb utóbb belenyúl. Kenni kell neki, és kész.

f.piszok 2008.09.30. 01:45:57

Hét éve kezdtem újra a motorozást, előtte legénykoromban voltak MZ, Java motorjaim. Csak megjegyezném, hogy én nem tapasztalok semmilyen autós-motoros konfliktust a közutakon. Az autósok általában segítőkészek, ha észrevesznek elengednek. Amikor nem engednek el, akkor nem is vettek észre (nem járok üvöltő kipufogóval), tehát ez a "gyilkolnak" a különböző járművek vezetői típusú hozzászólások számomra nem igazán értelmezhetők. A közlekedés jellegéből adódik ("veszélyes üzem"), hogy kialakulhatnak kritikus helyzetek. Ezek megoldásában segíthet a gyakorlottság, az odafigyelés, a koncentráció. A leírt balesetben legalább az utóbbi kettő Zsolt szerint is enyhén hiányos volt.
Mielőbbi jobbulást kívánok Zsolt neked és motorodnak is. Általában egy esés után sokat vesztünk a magabiztosságából, és az emberekbe vetett bizalomból, de nem lehet úgy közlekedni, hogy potenciális ellenséget lássunk minden más járművezetőben. Nekem két "újkori" esésem volt, egyik tuti saját hibás kicsúszás egy elméretezett jobbos kanyarban, másik egy kanyar kijárati ívén másfél sáv széles és km 30 m hosszú olajfolt. Ha félnék más vezetőktől, vagy az utak állapotától (homok, olaj ...) nem ülnék többé motorra. Tehát gyógyítsd fel a gépet és lépj tovább.

UI:
Végigolvastam a kommenteket és két dolog maradt számomra homályos, jó lenne ha hozzászólnátok.
Milyen pszichológia van amögött, hogy egyes vezetőket zavar ha nyílt, belátható terepen valaki felkészül az előzésükre, ezért közel húzódik hozzájuk? Miért kell ilyenkor a féket villogtatni? Egyébként ezt a jelenséget csak kishazánkban tapasztalom.
Másik a kötelező biztosítással kapcsolatos. Jó lenne, ha egy káresemény kapcsán a vétlen fél a saját biztosítójától kapná meg a neki járó összeget. Kíváncsi lennék hány MÁV biztosítást kötöttek volna ilyen felállásban. Másnak kárt okozni (hiszen csak ekkor fizet a kötelező biztosítás), és szarban hagyni a károsultat, szenvedjen valami gagyi biztosítóval több hónapon át szerintem galádság. Olcsón más farkával verni a csalánt, szintén nagyon szeretjük itthon.

Mindenkinek széles utat, gumifákat ...

Kifordított kacagány 2008.09.30. 09:14:03

pegaso strada 2008.09.29. 22:54:14
én is úgy tippeltem, csak gondoltam ellenőrzöm;)

f.piszok 2008.09.30. 01:45:57
én nem vagyok egy motoros fajzat(bár izgat a dolog, de ezt a hobbit későbbre tartogatom), így csak autóból ülve tudom megítélni a motoros ellenségeskedést. a tapasztalatom az, hogy nem is inkább azok vannak sokan, akik "gyilkolják" a motorosokat, inkább azok, akik figyelembe(emberszámba) sem veszik őket és emiatt viselkednek velük szemben az erősebb kutya baszik mentalitással. ez egy elfuserált fensőbbségérzés, ami legalább annyira veszélyes a motorosra, mint a néhány hülyében gyökerező motorosutálat. minderre persze rátesz néhány lapáttal a kialakult "száguldozó motoros" előítélet, úgyhogy azért nem tartom jó ötletnek még, ha egy motoros nem lát potenciális ellenséget minden négy vagy több kerekű közlekedőben.
szerintem minél több motoros lesz az utakon, annál jobb lesz a helyzet. a népek hozzászoknak a jelenlétükhöz, közlekedési viselkedésükhöz és megtanulják észrevenni őket. nem lesznek idegen objektum, amivel szemben automatikusan ellenségesen kell fellépni.

féklámpa: mert hülyék és szerintük könyebb a lámpát villogtatni, mint lehúzódni, hogy a kresz szabályai alapján elősegítsék az előzést. meg mert nem szeretik ha egy szar ....akármi megelőzi őket, mert az olyan ciki.
biztosítás: az nem lenne túl működőképes, ha mindenkinek a saját biztosítója fizetne. ugyanis a biztosító a te adataid alapján tud kockázatértékelést készíteni, nem a kismillió másik közlekedő alapján. gondolom te sem szeretnéd a legborzalmasabb kombó után fizetni a biztosítást.
a mávosokat is megértem valahol, bár elfogadni nem tudom a gondolkodásukat. nem is lenne velük semmi baj, ha a gyakorlat az lenne, hogy amennyiben a biztosító nem fedezi a károkat, úgy a károkozó az, akinek fizetnie kell. sokan verik itt a mellüket a betartandó szabályokról, meg a felelősségvállalásról, de mikor erről a felelősségvállalásról lenne szó, akkor az valahogy mindig kimarad náluk.

bee8 2008.09.30. 11:45:52

Cs. Zsolt!
A cikk előzményéhez:
"Miskolc elég messze van, ott véget ér az autópálya, aztán onnan még iszonyú sokat kell kacskaringózni Abaújszántóig. Kihalt falvak, pislákoló közvilágítás, gomolygó éjjeli köd, sehol egy autó, mint valami világvégés filmben. Halálosan fáradtak vagyunk, mire megérkezünk."
Elő kellene venni az elfeledett papír térképet! Nem kell feltétlenül a GPS-re hagyatkozni, mert lehet, hogy rövidebb utat mutat, viszont a legszarabbat. Gondolom azóta azért megvilágosodott előtted is, hogy nem a kihalt, büdös, ködös úton gyorsabb és komfortosabb eljutni Szántóra. Ha a 3-as úton mentél volna, 18 kanyarral megúsztad volna Miskolctól. Ebben már benne van a lehajtó és a 3-as út is! Képes voltam fejben összeszámolni.
cső!

BTO11 2008.09.30. 21:06:37

Csikós Zsolt 2008.09.30. 00:32:49

fiatal motoros haverjaim szerint ausztriába is vannak jó utak ahol élvezni lehet a motorozást,nem kell messzire menni.
messzire autóval kell menni.
D:))
én irok iet aki évi 10-t megy szinte csak észak - dunántulon.
D:))

persze a céges városi autózást nem számoltam ,csak azt amit a sajáttal megyek.


amugy ,nagyváros és a nagy számok törvénye értelmében = sok a barom.

balesetmentest!
üdv BTO

BTO11 2008.09.30. 21:49:31

T. Csikós!

Bende Tibinek gyüjt már a stáb 1 szerszámos készletre???
D:))
hogy legyen mivel javitgatni a citromot.

süti beállítások módosítása