Kádárista rezervátum?

  2008. július 14. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

Mindent és mindenkit tizenkettes csavarokkal és szupererős Loctite-tal a betonpadlóhoz rögzítettek. Az egész intézmény egy mozdíthatatlan, átalakulásra, pénztermelésre képtelen monolit.

Vélemények az azonos című publicisztikáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr50567586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Squeky 2008.07.14. 14:20:29

áhh...Magyarország...

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2008.07.14. 14:22:06

Egyáltalán nem volt megygyőző az autókat restauráló szakembergárda meglétére utaló kijelentés. És a bakik nagyon durvák. Szerintem évek kérdése még, hogy az egyedi és felbecsülhetetlen étrékű tárgyak közérthető formában láthatóvá váljanak.

Squeky 2008.07.14. 14:23:41

Azért kíváncsi lennék milett a swifttel az astrával meg a TT-kel

Dennis 2008.07.14. 14:26:54

Nagyon szomoru, hogy a Tatai uton levo raktarban levo sok ertekes es regi jarmu ott fog porosodni meg jo sokaig, pedig szerintem sokan kivancsiak lennenek pl a Pannonia utolso kiserleti modelljere is. Remelem, valahogy sikerul penzhez jutnia a muzeumnak...

Geller 2008.07.14. 14:29:18

A velociped melletti mountain bike igazan abszurd es felettebb vicces. Fantasztikus szevezoegyenisegre utal az elrendezes.

Dennis 2008.07.14. 14:36:56

A legnagyobb baja a muzeumnak a penzhiany mellett az, hogy nincs helye...

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.14. 14:37:30

Védeni szeretném a vonatokat. A közlekedési múzeum 1:10-es gyűjteménye tényleg egyedülálló, és európában máshol nincs ilyen. A jelentősége ott van, hogy nagyon sok olyan kocsit és mozdonyt mutat be, amiből NINCS már megmaradt 1:1-es példány! A vasúttörténeti parkban nincs az elhelyezésükhöz hely, valamint a körülmények sem olyanok, hogy oda lehessen adni: igazából az egy bohócpark lett, már egyáltalán nem múzeum, és tessenek megnézni a kiállított gépeket: szétesnek belátható időn belül! Ide semmiképpen sem kéne adni a gyűjteményt, akkor már inkább a városliget. De azért feltenném a kérdést, hogy miért pont a vasútfanok szívjanak a sötétben, egy-egy pótolhatatlan modellt fényképezve? Az érem két oldala ugye :) Középutat kéne keresni, nem oltogatni az ellen, hogy hú a sok vaskerekű elveszi a helyet a kedvenc biciklim elől!
Mindenkinek az lenne a jó, hogy ha egy új, közös épületbe kerülne az egész. A Tatai úttal együtt. Egy teljesen sima csarnok tökéletes lenne, némi fűtéssel meg világítással, nem kell feltétlenül 100 éves műemlék épület...németországban éppen elég ilyen múzeum/gyűjtemény van, magántulajdonban..
A cikkben van szó arról, hogy a 424-es "elállja a bejáratot". Pont ez a gép a magyar ipar egyik legtöbb ember által ismert darabja, annak pedig az első példánya került kiállításra. Talán ez az egy olyan van, amit át lehetne vinni a parkba, ott sem enne rosszabb körülmények között, mint itt. És, hogy elállja a bejáratot? Hány éve van ott? 10? Nem gondoltak erre amikor odakerült, hogy egy 100t-s gőzöst nem emel fel a takarítónéne, hogy kisöpörjön alatta? Nemá'.


A terepasztalok feleslegesek, és mint ilyenek, a színvonaluk sem igazán üti meg a kiállítási szintet. Karbantartva sincsenek úgy ahogy kellene, a témájuk között magyar elvétve akad, jó talán a gyerekeknek tetszik de mégsem kéne egy múzeumban ilyen színvonalú(?) dologgal égetni magunkat! Terepasztal témában különben is www.vasutmodellmuzeum.hu , itt van színvonal. Felajánlották anno ők is a múzeumnak, hogy elkészítik, bedolgoznak, de nem kellett. OK, lett belőle egy sokkal jobb és nagyobb, Keszthelyen...


A Maybach sztori meg olyan mint a többi hazánkban: annyira magyar, hogy már szánalmas.

rakpartiróka 2008.07.14. 14:53:35

Egy közvéleménykutatással kideríthető lenne, hogy érdekli-e az embereket a Tatai úti raktár tartalma. Úgy, ahogy van. Leporolva, nem felújítva. Én fizetnék érte belépőt, az tuti.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.14. 14:56:48

Többen fizetnének érte, mégis, amikor nyílt nap van, szinte lopva hirdetik meg. Az időpontokra leginkább véletlenül bukkan rá az ember, vagy ha kifejezetten keresi!

Toymao 2008.07.14. 14:58:44

Trainmodeller: mint vasútbarát mondanám, :) hogy a Füstiben az általad "majd szétesőnek" nevezett gépek felújítva nem voltak, különböző állomásokon rohadtak, így talán jobb esélyük lesz, hogy egyszer rendbe szedik. (Legalábbis én így tudom, de simán lehet, hogy pont nem így van, bunkó blogkommentelő vagyok és nem nézek utána.) :)

A bejáratnál álló 424-esről ami írtál, azzal mélységesen egyetértek, hozzátenném, hogy irtózatosan elszomorít, hogy - ahogy azt tavasszal az Indóházban olvastam - nagyon sok ember, sok éves, lelkes munkájával sikerült ráakadni az 1-esre Horvátországban, sikerült elcserélni, hazahozni, gyönyörűen restaurálni, a Múzeumnak adni, ahol azóta is csak rohad. Én az ősszel láttam, szégyenletes volt, ahogy kinézett.

Én a cikkből nem azt olvastam ki, hogy Csikóst zavarnák a vasútmodellek, hanem, hogy rossz vitrinekben vannak, a gyerekek nem látják őket, és ebben mélységesen igaza van.

A terepasztalok szerintem is égők (hogy mást ne mondjak, mindegyik szinte szürke a portól), kifejezetten gáz, hogy abba a pár villamosba, vonatba nem lehet mindbe beszállni, holott egy ilyen múzeumnak erről kéne szólnia. És szerintem is tök fölösleges - különösen ilyen kicsi helyen - az témánként kvázi egész emeletnyi lovaskocsi, "hogyan építettek csatornát a középkorban", útépítős rész.

És a többiről most nem is beszélnék... :(

rakpartiróka 2008.07.14. 15:03:46

Jártatok mostanában a Vasúttörténeti Parkban? Na az már közelíti korunk múzeumi szolgáltatás színvonalát. Vezethetsz, vacsorázhatsz, Csajkázhatsz (jó, jó Zuk motor van benne).
Vettünk is éves bérletet...

rakpartiróka 2008.07.14. 15:06:23

Lehet, hogy a VP nem a vasút őrültek mekkája, de családi programnak tökéletes.

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2008.07.14. 15:09:38

Beszéltem egy helyi emberrel, aki azt mondta, hogy szívesen pályáznának különböző pénzekre, de nem tudnak. A pályázathoz kell asszem valami tulajdoni lap féleség, amit nem tudnak kérni, mert az egész városliget múzeumostúl, Vajdahunyad-várostul, műjegestül, szóval tokkal vonóval egy darab helyrajzi számon van. Így meg nem adnak pályázati pénzt. Sajnos...

ommm 2008.07.14. 15:11:07

Ez, így, ebben a formában inkább...hmm...szégyen? És lehet, erről nem a mostani igazgatónő tehet. Valszeg sokan sok zsebet megtömtek már ott.
De a "homokba dugom a fejem" és a flexibilitás teljes hiánya azért mellbevágó.
Egy jó szakembergárda és egy ügyes, az ügy érdekében valamit tenni akaró és nem csak leltári bútorként ott tengődő menedzser csodákat tehetne.

Rocko- 2008.07.14. 15:13:01

fúj Loctite fúj. :D
miért "stenza"nickje alatt fut a post, miért nem Csiké alatt? :)
egyébként meg magyar poshadt víz, ami egyszercsak elpárolog, észre se vesszük, s már nem lesz. kár érte.

Sabc 2008.07.14. 15:21:34

Sztálinista rezervátumnak indult ez... :)))

Amúgy meg van elég autóbuzi, álljunk össze, foglaljuk el a múzeumot, aztán előre a haladás útján olvtársak! :))

lanciabacci 2008.07.14. 15:50:19

Bosszantóan unalmas és ráadásul álszent is ez az állandó pénz utáni rinyálás. Ezen a projekten pontosan lemérhető, hogy meddig jutottunk az elmúlt 20 évben az európai felzárkózásban, kultúrális értelemben.

Főleg, hogy láthatóan nem is beszélnek egymással az egymást követő igazgatók sem. Lelkesedéssel és valóban minimális befektetéssel szuper dolgokat lehetne csinálni, csak sajnos ez itt senkinek sem fontos. Az új főnéni ímmel-ámmal válaszai sem ígérnek az eddiginél több vehemenciát sajnos.

Pártállami elfekvő az egész, de akár meg is maradhatna ilyennek, csak át kellene keresztelni Kádárkorszak-múzeumnak és az útépítő-szárny mellett kellene még egy kőolajvezeték-fektető terem, meg egy állandó Rába-hátsótengely kiállítás, megemlítve, hogy 1971-ben elnyerte a KGST bukaresti különdíját...

Egy életképes országban ehelyett alaposan bevonnának néhány fanatikus régiautó-buzit, akár a TC oldtimeres szekcióját pl, hogy ne otthon, a kert végében létesítsenek privát roncstelepe(ke)t, hanem inkább a köz javára (is), de a saját perverzióikat is kiélve legózzanak kicsit. Aztán tavasszal elvihessék őket pár veterán showra pl, cserében pedig ide is jöhessenek mások, más vasakkal néha. Ha elharapózna a lelkesedés és nem lenne megfojtva felesleges bürokráciával az egész, lenne benne élet szerintem. A régi csapatból pedig melléjük tennék azokat a bácsikat (amíg még élnek), akik még emlékeznek, mi-micsoda is pontosan és akik pl. figyelnének arra is, hogy ne váljon egyoldalúvá a kiállítás és ne vesszenek el értékek sem. Az ilyesmit úgyis elsősorban szerelemből szabad csak csinálni, és csak sokadsorban pénzért. Persze ilyesmi errefelé nem elépzelhető sajnos, én is tudom. De azért kár, mégis...

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.14. 15:50:20

Toymao: egy kis részük igen. Nagy részük viszont úgy került fel vidéki fűtőházakból, ahol gondozták, a parkban meg lelakták jól, neadjisten tönkre is tették.

rakpartiróka: itt folytatnám a dolgot, hogy ha bemész akkor nehéz eldönteni, hogy most hova is kerültél: vurstliba vagy VASÚTTÖRTÉNETI parkba, ezzel van a marha nagy gond.
Vurstlinak jó, tény és való, a gyermekem is elmászókázott a gőzösön meg ilyenek. Az a bajom, hogy hajtányozni elviszem én, kerti vasutam is van otthon, terepasztalozhat is rogyásig. Rozsdásodó gözösökért meg nem veszek éves bérletet, már csak azért sem, mert az éves bérletem árát nem arra fordítják, hogy a gőzösöket legalább egyszer átkenjék gázolajos ronggyal! Inkább megyünk olyan vasútra, ahol szeretettel várnak minket,és ha oda adok pénzt az oda is kerül. Mert van(nak) még ilyen(ek) is, és százszor jobb(ak) a parknál... A vurstli többi résztvevőjével szintén ez a gond: otthagytál x ezer forintot és ebből a gépekre nulla forint megy vissza. Így nem, köszi.
Nem akartam ennyire eltérni a tárgytól, visszatérve a múzeumra, hasonló témában: arról sem vagyok 100%-ig meggyőzve, ahogy Csikós írta a cikkben, hogy a Közlekedési múzeum bevételei (pl a fotójegy, basszus, külföldön sem láttam még ilyet, hungarikummal állunk szemben!) visszaforog az ott álló gépek rendbetételére!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.07.14. 16:00:19

szerintem hamarabb növi ki magát egy magángyüjtemény komoly autómúzeummá, mint hogy ebből legyen valami...

lanciabacci 2008.07.14. 16:00:47

trainmodeller,
te viszont vitán felül szakértő vonatbuzi vagy, ami azért nem reprezentálja a tipikus VTP-ba járót. A nagy többségnek az ott maga a vonatparadicsom még így is. Kérlek ne ess abba a hibába, hogy szakmai sznobériából leszólod azt is, ami egyébként még viszonylag jól és a tömeg számára is elérhetően működik. Itt ez is nagy szám, becsüljük meg, kár volna, ha épp te és a hozzád hasonlóan szakmailag felkészültek faragnák ezt a dolgot. Sokkal jobb lenne, ha valahogyan segíteni lehetne őket a jobb működésben esetleg.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.07.14. 16:06:12

Miota lehet az 1%-ot felajanlani, en azota a Kozlekedesinek adom... Erdemes megnezni, mennyivel gazdalkodnak. Azt is erdemes megnezni, hogy milyen kulalakkal kozlik ezt:
www.km.iif.hu/OKIRAT/TERV2008.pdf

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.14. 16:11:23

lanciabacci: OK, nem szólom le többet, egy dolgot még védelmében le kell írnom. Úgy indult a dolog, hozzáértő vonatbuzik voltak a csapatban, köztük személyes ismerősök is. Aztán lemorzsolódtak, különféle okokból. Nem tudtak tenni az ellen, hogy ne csússzon lejjebb a színvonal :( A gazdálkodás, hogy a bevételek hova-kinek folynak aztán végképp betették a kaput.

Mindent összevetve: úgy érzem, Hammer hozzászólásában van az igazság.

Csubakka Junior 2008.07.14. 16:13:51

Sokszor az a gond az ilyen közintézményeknél, hogy túl szakmai a stáb, és elvesznek a részletekben. Ma csak az aktív gondolkodásmód vezethet sikerekhez. A múzeológusoknak nem az a feladata, hogy pénzt teremtsenek elő, arra profik kellenek. Először is egy modern, gazdaságosan fenntartható épület kellene, ami talán megoldható lenne olyan módon, hogy az ingatlan eladásából származó bevételt fel lehetne használni egy EU-s pályázat önrészeként. Aztán figyelni kellene a látogatói igényeket, jól meghirdetett, időszakos kiállításokkal talán fel lehetne rázni az állóvizet.

Ati 2008.07.14. 16:15:52

Az igazgatóasszony válaszai a szokásos főhivatalnoki válaszok. Nem tudott a korábbi ajánlatokról, nem ismeri az előző igazgató munkáját, stb. Valahogy nem azt érzem, hogy a közlekedési múzeum fejlesztése lenne a szívügye, hanem inkább a főigazgatói cím volt a cél (és az ehhez tartozó fizetés).

A tulajdoni lapos cirkusz pedig... nem is Magyarországon lennénk, ha rendben lenne.

lanciabacci 2008.07.14. 16:17:06

hehe, ez tényleg vicc:
a tavalyi kb 30 milliós fennmaradó bevételből 1M Ft-ot áldoznak digitalizálásra és újabb
1M-t raktárbővítésre. Így tényleg nem fog menni.

grigorij (törölt) 2008.07.14. 16:31:15

Értem én, hogy a szerző elsősorban autó és motorpárti! Valóban jó lenne a raktárban porosodó gépek közül többet is megismerni!
Viszont ez Közlekedési és nem Autó múzeum...
Igen, számtalan dolog már az én gyerekkoromban is megvolt, pedig nem vagyok már húszéves... Viszont a kisfiammal folyamatosan járunk, és ahogy nő, egyre több dolgot tudunk megbeszélni!

Ja és miért lenne ez jobb mint a többi? Például a Mezőgazdasági változott? Nem! A repüléstörténeti rész régen a Pecsában van, viszont a mai napig csak tavasszal, nyáron és ősszel látogatható... Mert nem megoldott a fűtés!

Számomra ennél sokkal szomorúbb a Műszaki Múzeum sorsa, hiszen annak még látogatható épülete sincs, csak a raktár! Az senkinek sem fáj?

A vonatokat tessék a Füstiben nézegetni, a repülésről csodás a Szolnoki tárlat...

Szóval semmi sem fog változni, jivéve, ha valami multinak megtetszik az épület!

lanciabacci 2008.07.14. 16:37:47

trainmodeller,
sajnos amit írsz, nem egyedi eset, a turáni átok része, ha úgy tetszik...
Ahol egy-két magyar összehajol, ott előbb-utóbb balhé és vicsorgás van. Teljesen mindegy, milyen területet néz meg az ember. Megértem hát, ha szakmai körökben ilyen okokból cikivé vált VTP, de ettől a szerepe és a jelentősége nem változik még meg. A baj éppen az, hogy a lelkes és gyakran akár ingyen is dolgozni hajlandó külsősöket képtelen integrálni a rendszer mifelénk.

A magángyűjteményekkel nekem az a bajom leginkább, hogy szükségszerűen csak a gyűjtő speciális érdeklődését tükrözik általában, ha egyáltalán elérhetőek a földi halandóknak. Ha pedig autókról beszélünk, akkor kb az a sorsuk, mint annak a telepnek, amit Rácz írogatott meg egy időben, esküvői bérautók lesznek belőlük, utólag kendácsolt E-búrás indexxel pl.

A helyzet szerintem az, hogy egy ilyen múzeumot nem a feltétlen megtérülés igényével kellene működtetni, hanem egyszerűen azért, mert ezek a tárgyak a múltunk részei és így fontosak nekünk. Persze biztosan van olyan helyzet, amikor akár nyereséges is lehet ez, de ha jól csinálják (értsd: költenek a restaurálásra, interaktív megjelenítésre, ergonómiára stb), akkor nem lesz az soha :) Különben nem is kellene mást tenni, mint körbejárni pár jobb európai, hasonló tematikájú múzeumot, és ellopni a legjobb ötleteket
A baj az, hogy ezzel viszont se nagy hasznot, se választást nem lehet nyerni, így aztán marad úgy, ahogy van, ameddig valaki meg nem veszi az épületet kaszinónak. Talán csak a tulajdoni lap rendezetlensége miatt nem történt meg eddig, ki tudja...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2008.07.14. 16:42:46

Engem a hölgy nem győzött meg az állandó helyesléssel. Nekem nagy mellébeszélésnek tűnik inkább.

kipe · http://www.gportal.hu/petersmoped 2008.07.14. 16:50:22

itt a követendő példa,és hogy persze pénz,nyugat meg kultúra...uraim ez Rigában van érdemes meglesni a friss restaurálások/beszerzések galériáját itt és a Közlekedési Múzeum weblapján is (!!!)

64.233.183.104/search?q=cache:8iyF1R1I5FYJ:www.motormuzejs.lv/pub/%3Flang%3Deng+Riga+motor+museum&hl=hu&ct=clnk&cd=3&gl=hu

szodaereje 2008.07.14. 16:50:30

Én azt gobndolnám, hogy a demokrácia lényege az amit a cikk sugalmaz: az ilyen roskatag, elvtársi mentegetőzésekkel és érdektelenséggel "hajtott" intézmények ügyét végre a saját kezünkbe kéne vennünk.

Évtizedek óta látogatom a múzeumot (így, kis betűvel) és eddig sosem éreztem ott magam jól. A teremőr nénik - hiába élrevasalt nadrág és anyuka oldaltfésült kisfia sérója - potenciális ellenfelet kerestek bennem, de a muzeológusi munka "gyümölcse" is csak annyi - semmi érdemleges és gazdaságos - amit a fenti cikk taglal.

Szerencsére ma már nincsenek Bálint Sándorok (az intézet örökbecsű ober"muzeológusa"), akik személyesen dirigálták a hetvenes években a Rolls Royce gyűjtemény totális szétlángvágózását, vagy akik a Tatai úti MÁV tanműhely anyagát rendszeresen a MÉH-be irányították, hogy pár lelkes vasútbarát csak a teherautóvezető megvesztegetésével tudjon apróságokat menteni.
Bevett gyakorlat volt anno a "múzeumi selejtezés" önellentmondása. Valaki tudná ezt értelmezni?
Én igen. B.S. két nyári munán lévő diáknak ismertette a direktívát annak idején:
"a múzeum célja nem a polgári értékek átörökítése, hanem a szocialista ipar közlekedési kultúrájának dokumentálása"

Tökéletes tehát a megfogalmazás ami a kádárista jelzőt illeti; a "hagyományok" épp csak megkoptak valamicskét, de teljes terjedelmükben hatnak:
kényelmes semmittevés, hivatali pozícióharcocskák, erős szakmai dilettantizmus, az ügyfél totális ignorálása és virtuóz mentegetőzés a számonkérésnél. Ami ugye nincs, mert ki kérjen számon?

Mindez rendben van egy okmányirodánál, ezt megszoktuk, de hogy a közös kincseink felett is ilyen állapotok uralkodjanak???
És meddig még?

Csak nekünk kellene itt lépni valamit.
Pl. jót tenne az ügynek, ha a könyvtárat leszámítva mindenkit búcsúzó pályára állítanánk már most, és a helyüket valóban érdeklődő, lelkiismeretes civilekkel és civil szerveződésekből verbuvált emberekkel pótolnánk.
Ilyenek pedig vannak dögivel, a Punkák, az Ocskayak, Négyesiek, a Muray Péterek, a vasútmodellezők, a repüléstörténeti társaság szakértő szimpatizánsai, a Zoltán alapítvány, a Gold Timer alapítvány stb. stb. csak a megkeresésre várnak.

Fiatal restaurátorokból, autóépítőkből, vasútrajongókból, értő közgazdászokból pedig nincs hiány.

kipe · http://www.gportal.hu/petersmoped 2008.07.14. 17:16:24

...ja,még1.Minden tiszteletem az idős és/vagy idősen/nyugdíjasan dolgozóknak DE akik ott a Közl.Múz-ba vannak.....hát ugy vágnám ki őket mint a macskát !!!!!
Ráripakodnak a látogatókra,flegmák,unottak,hozzá nem értők,kioktatóak,stb.
És hogy nem csak valami beteges bajom lenne az idős korosztállyal :)
1. anno nagymamám is volt teremőr a Mezőgazdaságiban (és jófej volt az öreglány :-) )
2.A legutóbbi időszakos (Maróti-motor & reklám)kiállításon az a megtiszteltetés ért bennünket (Riga klub) Maróti ur részéről hogy 2 motort is prezentálhattunk...kaptunk egy egyszeri 2 fős tiszteletjegyet persze nem a múzeumtól.Bementünk hát büszkén hogy lefotózzuk SAJÁT gépeinket...bakker,1000 ft-ért fotojegyet vetettek velem a banyák,kioktattak (leb..tak)mikor enélkül akartam fényképezni,pedig a bejáratnál-jegyputnál is ott volt a gép a kezemben...gondolhatták volna hogy a kedves látogató minek viszi be magával az a szart (...) Mindezt flegmán,lekezelően...

oktató 2008.07.14. 17:30:29

Szeretem a múzeumokat, autó és motorőrült vagyok. Februárban a mladá boleslavi Skoda Múzeumban voltunk gyárlátogatással egybekötve. Nagyon meglepődtem, mert idegenvezetés is volt a múzeumban és nem csak a hivatalos szöveg eldarálása! Több nyelvből lehetett választani, de nekünk a cseh teljesen megfelelt/szlovákiaiak vagyunk/ és bármit kérdeztél tudtak, vagy megpróbáltak rá válaszolni, sőt CB-n beszólt az operátornak ha valamit nem tudott az IDEGENVEZETŐ. De ne azt a rohanós múzeumlátogatást képzeld el, hanem szépen nyugodtan - Mindenki mindent látott? kérdéssel mentünk tovább. Apropó multimédia - Beültettek bennünket egy vetítőterembe ahol bemutatták 2x20perces filmen egy hatalmas plazmán az L&K múltját,korabeli képekkel, FILMFELVÉTELEKKEL - őrület - a múltat és külön a jelent és a jövőt. Igaz a kiállított darabokat csak megsimogatni lehetett, de-figyelj-a felújításra váró és részlegesen felújítottakat meg is foghattad!!! egy külön raktárban :-). Idemásolom a múzeum linkjét az árakkal new.skoda-auto.com/COM/about/tradition/museum/Pages/Museum.aspx
Ingyen Bérmentve Fényképezhettél Filmezhettél az EGÉSZ múzeumban, majd később a gyárban természetesen nem.
Sajnálom, hogy így fog végződni a magyar hőskor!!!

oktató 2008.07.14. 17:32:33

Ja megjegyzem 1 CZK durván 10 HUF a könnyebb számolás miatt és a saját parkoló is ingyenes :-) !!!!

Dr. Robin Masters 2008.07.14. 17:35:22

Új épület kellene a múzeumnak, ezt a régit meg lehetne privatizálni, abban úgyis olyan jó a "vezetés". Viszont, ha új épület építésébe kezdenének, akkor félő, hogy kb. úgy haladnának vele, mint az autópályákkal meg a 4-es metróval, épül, de sohasem lesz kész. Vagy rosszabb esetben kiásnának egy nagy gödröt, kibetonoznák és úgy maradna egy kormányváltásig, mert menne a vita, hogy miért oda, miért így tervezték, miért ennyiből (új Nemzeti Szinház valaki?). A Maybach-nak pedig jobb lenne egy magángyűjteményben, legalább rendbe lenne hozva.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 17:40:46

Hát ez jellemző. A volt pártstruktúra befeszül, amg él és a megszokott "törődéssel" kezel mindent. Sztakképzettség és etika nélküli proletár munkások kezelik a műkincsnek számító gépkocsikat. El is képzelem: kék munkáskabát, svájcisapka, füstszűrő nélküli Munkás cigaretta lóg a pofájukból és így "tevékenykednek" ma is. Kalapáccsal, leltári szám: 78/1953. "Dolgozz keveset, nem ér majd baleset!", hát ez megy még mindig, ez jellemző, mintha még a szocializmus vívmányainak dicsőítése és a mocskos kapitalisták legyőzése lenne a cél. Ezeket az embereket szépen ki kell rugdosni sorban, lentről felfelé, mert rontják a morált és a színvonalat is.
Inkább a komplett múzeumot adnák el valami olyan cégnek, aki esetleg pénzt is akarna a kiállításból kicsiholni, nem csak a fizetését felvenni és álságos sirámokkal kábítani minket, mint az igazgató elvtársnő. Ja, meg a riportból tökéletesen leszűrhető a másik posztkomcsi elv: nem tudja a bal kéz, mit csinál a jobb.

Gratulálok.

pisti 2008.07.14. 17:45:12

Hát sajnos tényleg eléggé européer állapotban van az egész múzeum. Kiváncsi lennék, mit értett a hölgy azon hogy sokminden eltűnt. Talán tudna erről többet is mondani. Hogy szegény Maybachot nem állítják ki, sajnos manapság az is érthető. Manapság már lenácifasiztázzák az embert pusztán azért, mert gulyáslevest eszik. Külön iparág épült erre. És egész jól meg lehet belőle élni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 17:47:36

Egy szelet kommunizmus. Ez lehetne a múzeumra írva, talán látogatottságban is javulna és hűen tükrözné a valóságot. A régit el kell pusztítani! - ahogy volt ugye és modernizálunk, elvtársak. Csak a pénz nem ebben van, senki nem kíváncsi a szocreál panelokra, az alumínium-üveg csodás épületekre, ahogyan a többi iparos magyarországot bemutató kellékre sem. Az a korszak a rombolás, az értéktelen szar egyendolgokról szólt. VÉGE. Fel kéne fogni, kedves proletárok, nem lesz több 3.60-as kenyér sem.
A kincsek meg elrothadnak. Remélem kirabolják a Tatai úti raktárat és ellopják az összes felújítatlan gépet, legalább majd végre (bár ha orgazdák kezén át is vezet az út a mennybe) gondos, műértő kezekbe kerülnek. Ha már úgysem csodálhatjuk meg őket, inkább a legjobb helyre, resaurálás alá kerülhetnének... Ott legalább a becsület meglenne.

Sabc 2008.07.14. 17:59:22

"nem lesz több 3.60-as kenyér sem."

Dehogynem lesz. 3.60 eurós. :)

MG ZT260 2008.07.14. 18:02:23

...hamar kozlekedesi muzeum akkor nekem ez jut eszembe: www.technik-museum.de/uk/
Mar ugysincsenek hatarok. Aki teheti latogasson el!

simlisgumis 2008.07.14. 18:07:01

Hát nem tudom!Sajnos az emberekben benne van a rendszerváltás utáni időkből beletukmát "ami magyar az minden

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.14. 18:07:15

pisti 2008.07.14. 17:45:12

Ja, a _megélhetési antiszemitázó_ hordáról írsz? Sajnos így van ez... Szépen kifejlődtek a dolgozni nem akaró, de mindenből pénzt nyúlni akaró "írók" és "újságírók" jelenkori példányai. De ez off sajnos itt.

Evil1979 2008.07.14. 18:27:15

ide nekem egy Nesselsdorfer Tatra-t!

pisti 2008.07.14. 18:28:30

Csak annyira akartam belemenni, amennyire a cikk tartalma, illetve helyzetről alkotott kép megköveteli/megengedi. Ez ma (nem csak) itthon egy jelenség, mérhető, tapasztalható, stb. Viszont érdekes az is, amit a pap mond a börtönben arra a felszólításra, hogy ne politizáljunk: "Minden politika." Akkor is az volt, ma is. Az már más kérdés, hogy milyen színvonalon ment/megy a dolog. Hát ilyen színvonalon. Jól illusztrálják ezt a fenti jelzők is.

szodaereje 2008.07.14. 18:45:19

Azért vannak diorámák és újdonságok is akadnak ebben a múzeumban, de tényleg demokratizálni kellene a vezetését, mert ez így sehová nem vezet. De legalább érdeklődhetne a múzeum, hogy mi a francot gondolnak a látogatók a felhozatalról, vagy mit akarnak látni.
Ez a várjuk a mannát, meg a sültgalambot ("nincs pénz" álláspont nem mentség semmire.
Ha a mindenkori vezetőség így viszonyult volna a magánéletében a saját jövőjéhez, akkor mind putriban csücsülnének a sötét hidegben, hiszen hülyén születtek ők is és nem a papa tolta az életüket a s.ggük alá.
Nem. Beruháztak a tudásba, talán hitelt is felvettek, kiagyalták, hogy miből és hogyan fogják eltartani magukat felnőttként, megtanultak alkudni, érvelni, forrásokhoz jutni.
Ehhez képest minden fogást következetesen "elfelejtettek" amint sikerült hivatalba lépni és vagy beletörődtek a tehetetlenségbe, vagy a kifogásokat keresgélik évtizedek óta.

Azért az elmúlt 20 évben tényleg történhetett volna valami látványos fejlődés.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.07.14. 18:52:47

"Ha pedig autókról beszélünk, akkor kb az a sorsuk, mint annak a telepnek, amit Rácz írogatott meg egy időben, esküvői bérautók lesznek belőlük, utólag kendácsolt E-búrás indexxel pl. "

Lehet, hogy én vagyok a hülye, de értelmes helyeken szerintem a MÚZEUM elsősorban a látogatók kedvtelésére van, és csak másod, vagy sokadsorban a múzeológusok buzulására.

A kedves látogatót meg kurvára nem érdekli, hogy a 100millió forintot érő Maybach Zeppelin indexbúrája valami ugyanolyan formájú utángyártott, esetleg E-jelű búra, mint az eredeti, de mégsem az. Több mint valószínű, hogy fingja sincs a különbségről, sőt azt sem tudja, hogy az úgy ott nem ezer%-os.
Őt az érdekli, hogy ott van egy autótörténeti ritkaság, amire a nyálát csorgatja.

Amíg egy múzeum a múzeológusok buzulását szolgálja, és nem a látogatók szórakoztatását, ismeretterjesztést, addíg egy döglött szemét az egész.

Persze lehet, hogy én vagyok a hülye.

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.07.14. 18:58:25

Tökéletes példája annak, miért is mondogatják lépten-nyomon, hogy az állam rossz gazda. Egy olyan intézményben, ahol mindenki felett még van valaki,meg afelett is, senki nem vállal felelősséget, kockázatot -csak a legszükségesebb mértékben. Ez nem a piac, ide be sem teszi a lábát egy versenyszférában dolgozó menedzser, ha mégis, akkor sikítva távozik. Nem politikai hovatartozás kérdése a dolog, volt itt már mindenféle színű kormány, egyik sem változtatott semmi lényegin, sokkal kényelmesebb elevickélni valahogy, mint kockázatot vállalva, asztalt csapkodva, mások tyúkszemére lépve változtatni. Hammernél a pont, egy magángyűjtemény a büdös életben nem engedné meg magának az ilyenfajta hozzáállást. Az, aki nem volt ott a Maybach mozgatásakor, de ott kellett volna lennie, attól azért kellene a fizetéséből a megfelelő összeget levonni, aki meg ott volt, és leszarta, attól meg azért. A kis fizetés nem mentség a trehányságra.

Dennis 2008.07.14. 19:06:18

Jo, mondjuk Angliaban van penz, de meg lehet nezni a Birminghami Motormuzeumot. Par eve leegett az egesz muzeum, egy csomo ritka es ertekes motor valt a langok martalekava, es hala nehany hozzaerto es gepszereto embernek, a muzeum ujra fantasztikusan nez ki. Egy kis kitartas, turelem es penz kerdese az egesz... Meg hat vigyazni kell a meglevo darabokra. Amugy itt lehet megnezni a motormuzeum oldalat: www.nationalmotorcyclemuseum.co.uk

pisti 2008.07.14. 19:09:06

"Szerencsére ma már nincsenek Bálint Sándorok (az intézet örökbecsű ober"muzeológusa"), akik személyesen dirigálták a hetvenes években a Rolls Royce gyűjtemény totális szétlángvágózását," Micsoda? Erről tudnál bővebbet? Ilyen tényleg volt?

moty 2008.07.14. 19:27:59

Durva ez a Rolls Royce sztori... amúgy Zsolt néhány dolgot talán túlságosan leegyszerűsítesz... pl "egy használt számítógép pár ezer Ft, egy fotószkenner tízezer"... Egyébként a 10ezer (na jó, inkább 50-80-100) forintos fotószkennerrel ki fog szkennelni? A Malvinka? Meg majd ő rakja össze az interaktív installációt is... :) Amúgy jó cikk, gratulálok!

szodaereje 2008.07.14. 19:31:14

Én Szirmai Gábor és Rózsa Ignác egykori múzeumi gyakornokoktól, mint szemtanúktól tudok róla. Nem kifejezetten csak szgk.-k voltak, hanem tűzoltókocsik, haszonjárművek és fődarabok, alvázak ilyesmi. Ha jól emlékszem, ez 1974-ben történt, amikor B.S. a "rózsaszín ujjbegyeivel" rámutatott azokra a pontokra, ahol darabolni kellett a Rollsokat.

Volt mellesleg ekkoriban egy ún. "Nemzeti Ócskavas Terv" nevezetű borzadvány, ami tételesen megkövetelt mindenféle intézményektől beszolgáltatandó ócskavasmennyiséget. De ha nem is volt követelés, az illetékes elvtárs hivatkozhatott erre, ha mondjuk műemlékvédelmi stb. aggályok merültek volna fel.
De érdekes módon a 80-as évek elejére ez a trend megfordult és a múzeumok nemhogy nem törekedtek a technikatörténeti érdekeségek megsemmisítésére, de túlsúlyba kerültek az olyan hangok, amik a beszerzést, sőt: újjáépítést szorgalmazták. Egészen 1990-ig. Onnan stornó.

pisti 2008.07.14. 19:32:44

"Tökéletes példája annak, miért is mondogatják lépten-nyomon, hogy az állam rossz gazda." Azért én kapásból tudnék jópár példát ennek az ellenkezőjére is. Szerintem te is. És ha belegondolsz, valahol az államot (annak vezetőit) is elvileg, hangsúlyozom elvileg (lásd még: választások) valahol a piac törvényei határozzák meg. Az persze más kérdés, hogy mint minden piac, ez is manipulálható. Ami lehetőségeket leírt a Csikós, meg lehetne most is csinálni, ha egy alkalmas emberke kerülne vezetőnek. És akkor továbbra is viszonylag könnyen hozzáférhető lenne bárki számára egy ZISZ, Maybach stb. Mert ilyeneket azért nem látni minden utcasarkon.

lrichard_ac 2008.07.14. 19:36:29

> nem annyira általánosak a precíz, állagmegóvó eszmék

Hát... ki kell b*szni az ilyet, ez itt már nem a cucilizmus, aki kevés a melóhoz az mennjen máshová. És az a teremör szólása az öreglányhoz: az öreg az elsö, aki repül!

Emellett ugye kell pénz, állami múzeumi szinten relatíve sok. Szvsz azért meggondolt marketinggel lehetne pénzt szerezni, számítógépes csill-vill cuccokat szerválni is egyszerü, dolgoztassunk pattanásos tizen- huszonéveseket! A legdrágábbak az egészben vsz a plexiüveg állványok. Teremörnek is jók a hallgatók, megfelelö helyröl bezsupálva még idegen nyelvet is tudnak.
A BKV múzeum és a Közl. Múzeum összevonása új épülettel Szentendrén nem merül fel ? A városligeti épület bizonyára túl szük, és mindkettö összevonása talán segítene minkettö látogatottságán. Gyerekeknek odarakni/ujjáépíteni egy játékpéldányt, iskolásoknak egy mozgót félbevágottan, a többi tárgyat kicicomázni.
Pénz szerintem szvsz lenne, Brüsszel fizethetne egy részt (vö. "Kultúrális Örökség Megörzésének Folyamatban Tartása Fennforgásának Uniós Alapja"), autós cégek 1-2-3 százezer euró, a Stadler adományoz egy forgóvázat, Siemens/Alcatel egy kis, müködö elektronikus bizbert, plusz egy pár eurót, stb. lesz akkor modern is, nem csak régi. Tessék csak könyörögni a cégeknél, hogy ne dobják olvasztóba a prototípusokat, hanem adományozzák. Ugyanez érvényes autó-, BKV-, Volán-, Malév-mühelyre.
És sokkal több reklám kell ! London, Párizs, Madrid, Sinsheim, München, stb., innen mindenki fújja a "nagy" múzeumokat. De Bp ?!

lrichard_ac 2008.07.14. 19:37:43

Csikós, remélem maradsz ennél a témánál !

GeeDawg2 2008.07.14. 19:58:22

Csak nehany szereny megjegyzes:
- Ok, hogy a teremoroket nem nagyon kellene megtartani, de te dolgoznal barhol is foallasban havi 100 alatt? (Nekik valoszinulegn nem eri el a bruttojuk a 80-at sem) Es ez vonatkozik a tobbiekre is. a foigazgatoi allas sem hiszem, hogy tobbet hozna havi 300 bruttonal, ami szinten semmi.
- Es a mellekelt PDF-bol latszik, hogy azert tobb penz nem is nagyon van. Sem a dologi koltsegekre, sem a szemleyi kiadasokra.
- Persze, lehet mindent kulsos cegekre bizni - de akkor meg egy csomo profi projekt menedzser kell, akik be is tudjak hajtani a kulsosoktol a minoseget. (gondoljatok bele, mi van, ha a hivatalos Mercedes kereskedo melett az Ellop-lak Kft is bead egy ajanlatot, mondjuk 1/4-ed annyibol. ha tisztesseges kozbeszerzest irnak ki, lehet, hogy ok nyerik...)
- A muzeum igazgato neni vallakozokedvehez kis adalek: most kineveztek, de lehet, hogy egy 1 ev mulva el is kuldik, mert valamelyik politikus ugy dont, hogy az o unokaoccse megiscsak jobban ert a nagy erteku kozlekedesi cuccok megorzesehez...

Szoval ilyen gazdasagi es politikai kornyzetbol induljatok ki, ne pedig a brit vagy nemet normalis vizsonyokbol.
Az egeszre tenyleg jellemzo, hogy mikozben Magyorszagon 15 eve vannak EU-s tamogatasok, csak most jott ra valaki, hogy hopp, nem tudunk palyazni, mert egy helyrajzi szamon vagyunk a tobiekkel... Ez gaz.

Hege 2008.07.14. 19:58:32

Nagyon sajnálom a múzeumban kiállított tárgyakat és azon embereket is, akik boldogan mennének be, ha volna miért...
remélem azért egyszer majd eljön az idő amikor büszkék lehetünk mi is a KÖZLEKEDÉSI
MÚZEUMUNKRA.

Kopasz 2008.07.14. 20:10:32

2008. Magyarország. Sírok.

Adriana 2008.07.14. 20:10:37

Nagyon érdekes és tanulságos cikk. Olvasása közben a London Transport Museum jutott eszembe. Tavaly nyitották ujra hosszas felujitás után. Természetesen a jármüveket belülről is meg lehet nézni. Két eredeti metró szerelvény is ki van állitva. Mindenkinek ajánlom ha erre jár!! Igy is lehet csinálni. A fényképezés természetesen beletartozik, külön dij nélkül. És nincsenek irritáló nénik akik minden lépésedet ellenörzik!

Greg36 2008.07.14. 20:21:27

lrichard_ac
A BKV múzeum és a Közl. Múzeum összevonása új épülettel Szentendrén nem merül fel ? A városligeti épület bizonyára túl szük, és mindkettö összevonása talán segítene minkettö látogatottságán.

Úgy tudom, a szentendrei épületek a BKV tulajdonában vannak, és pletyka szinten azt rebesgetik, hogy kidobatnák onnan az ott őrzött járműveket, a telket meg eladnák. (HÉV végállomás mellett, majdnem városközpont, tuti irodaház vagy pláza).

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.14. 21:04:15

A szentendrei múzeum felett is rezeg a léc rendesen.
A BKV minden évben fizetett oldalakon keresztül siránkozik, hogy jajdenincspénzeerreacirkuszra.

Tessenek bengészni a VEKE oldalát, nem is olyan régen a BKV egyik garázsában muzeális buszokat aprítottak fel ócskavasnak. Nem egyet, nem kettőt.

Magyar gyűjtők meg németországból hoznak be felújításra Ikarust. Nem vicc, mind a kettőre itt a példa: a VEKE felsorolja szám szerint a buszokat, a TC meg bemutatta A. R. felújított farosát, amit németből hozott.

Látjuk az ellentmondást ugye. Jobbat tenne a szentendrei gyűjteménynek is ha magánkézbe kerülne SZVSZ.

Azért a cikk meleg témát feszeget, sokan reagáltak rá. Igaz a nepperes téma jobban pörgött, de mondjuk azok nem a mi pénzünkből forgatják az órát, a KM viszont a mi pénzünkből, a mi múltunkat -ó, nagy szavak - cseszik el.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.07.14. 21:21:40

Csak erdeklodnek a hozzaertektol. En ugy tudom, Mo legnagyobb tagletszamu civil szervezete az Autoklub volt meg par eve, lehet meg most is az. Nem lehetne veluk koprodukalnia a muzeumnak pld mittomen "gold plusz" tagsagi szint, amivel ingyen lehet bemmenni nemcsak az allando, hanem az idoszakos kiallitasokra is, cserebe egy ezressel tobb a tagdij? 20-30e ember biztos megvenne igy is, az az evi egy ezres meg hirtelen lenne pluszban 20-30 mill bevetel...

macika2 2008.07.14. 21:28:39

Na, az 1000 Ft-os fotójegy sem semmi. Nem mondom, hogy beledöglök kifizetni, de az elv bosszant.
Jártam jó pár közlekedési meg autós múzeumban külhonban, azt és úgy fényképeztem, ahogy akartam, a kutya nem kért érte pénzt. Itt meg a múzeumi teremőr mamák némelyike járni alig bír, de ha villan egy vaku, vagy kattan a gép, úgy repülned rád, mint a sas a pocokra és igazoltatnak, hogy mutasd a fotójegyet.
Ha lenne legalább egy böcsületes katalógusuk, ami minden rendes -nem csak nyugati- autós vagy közlekedési témájú múzeumban van és meg lehetne venni, akkor azt mondom, hogy legyen büntetővám, ha mégis én akarok fényképezni. Bár helyesebb lenne "sötétképezni"-t mondani, mert fény az nincs. Jól mondja Csikós, tényleg lámpa kell, ha valamit jobban meg akarsz nézni. Ami villany van, azzal meg spórolnak. Tavaly voltam a gyerekkel a Modellmánián (ez is ideiglenes kiállítás, ezért jó), de olyan sötét volt pl. egy csodálatos lemans kollekció felett, mint a néger belső zsebében.

GGG77 2008.07.14. 21:32:03

Ha a tatai úti járművek ki lennének állítva, vagy megtekinthetőek lennének tuti több lenne a jelentkező, aki beszállna a restaurálásba.

Aztán mehetne a múzeumba, persze fesztiválokra és bemutatókra is.
Ja, és amihez csak lehet hozzá lehessen érni, bele lehessen ülni! Élvégre használati tárgyakról van szó!

szodaereje 2008.07.14. 21:33:53

trainmodeller!
nem tűnik jó ötletnek a magánkézbe adás. A gyomai motormúzeum micsoda ékköve volt ennek a magánkezes eszmének, a bácsi még a "múzeum" és a "megmentés" varázsszavakkal szerezte be olykor jóindulatú adakozóktól ingyér a gépeket, de - mit ad Isten - idővel ráunt az egészre és felmerült, hogy úgy ahogy van átadja egy gazdag németnek az egész életművet.
Rebesgettek valami szektás agymosást is az ügyben, szóval a magántulajdon csakis alapítványi, vagy egyesületi értelemben működhet, ahol a gyűjtemény védettsége valamennyire garantált.

[] (törölt) 2008.07.14. 21:50:47

"Az volt a legfőbb szándékunk, hogy a Maybach végre kikerüljön a raktárból a közönség elé. Sajnos a főigazgató innentől elzárkózott mindenféle megoldástól. Egyetlen módját tudta elképzelni a segítségnek, hogy mi adunk mondjuk ötmillió forintot a múzeumnak."

az ilyen bekepzelt, lofaszhoz nem erto korrupt szarhaziak mindig gondoskodnak magyarorszag orszagimazsarol.

pont az a hugyagyu banda feltette a Zeppelint a *gyartotol*, amelyik szetbaszta benne a valtot. es akkor meg a Mercedes adjon 5 milliot. na ez a tahosag es a pofatlansag legteteje, Dr. Katona Andras huzzon a kurva anyjaba.

szodaereje 2008.07.14. 21:54:16

A járművekbe beülés-megtapogatás csak látszólag jó ötlet. Ha nem hiszed, nézd meg egy rendőrautó vezetőülését és azt szorozd meg kettővel!
A gyerekcsürhe még a tankokat is úgy lelakja fél másodperc alatt, hogy feleszmélni sincs idő :)

Viszont lehet jópofa diorámákat berendezni, mondjuk épp a 12 hengeres motort bütykölő overallos szerelő bábuval, vagy "beszállni készülő" próbababával. Én díjazom az ilyesmit, de a tapogatás hihetetlen károkat okoz még a kősziklában is.
Az ilyen életképek azért nem hiányoznak most sem a múzeumból.

De emellett tengernyi olcsó ötlettel hihetetlen hatást lehetne kiváltani. Pl. a megfelelő világítással. Jelenleg persze nemhogy a fény belsőépítészeti alkotóerejéről, a színdinamika hatásosságáról, de tényleg az emberi fiziológiai szükségességéről sem hajlandók odabenn tudomást venni.

A motorokat pl. a zsúfoltság zavaró érzete nélkül kétszeres mennyiségben lehetne elhelyezni a kiállítótermekben ha ötletes elrendezésben és megvilágítással állítanák ki őket.
De egyáltalán: miért a bántó hiánynak kell zavarnia minket, miért nem a zsúfoltságnak?

A teermőr nénik helyett pedig videókamerákat és legfeljebb két-három igazi őrt kellene alkalmazni. Mindenkinek ez lenne a jó.

Fogash 2008.07.14. 22:06:20

Szánalmas...

SuportJani 2008.07.14. 22:18:15

OT minősített kocsin nem kell "E" jelzésű lámpa.
Egyébként a nagy restaurálási lázzal kapcsolatban egy apró észrevétel, mind a Maybach , mind a Delahaye nagyon kellemes patinával bír. Gépészetüket kellene alaposan megvizslatni, helyretenni, kárpithoz-fényhez egy alapos tisztításon kívül többet nem kellene nyúlni.

lanciabacci 2008.07.14. 22:55:57

skacok, ti valamit nagyon félreértettetek ezzel az E búrával :)

Én csak a típusidegen, utólag az eredeti mellé szerelt pótlámpákra gondoltam, amik sok régi, de nem OT-képes autónál ugye kötelezőek a vizsgához...

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.14. 22:58:12

Jay Leno nagy Düsenberg fan, az egyik műsorában egy "fellelt" Duesit vittek el trélerrel.
Az tetszett, hogy nem álltak neki flexxel meg szemcseszóróval, hanem értő kézzel: az autó egyben maradt, úgy ahogy volt, nem lelakva hanem patinásan, csak a legszükségesebbeket cserélték, hogy működhessen ismét.
Ilyesmi kéne a Maybach esetén.
Nem leejteni.

SuportJani 2008.07.14. 23:23:56

az OT-s autónál nem kell semilyen módosítás a világítótesteken, nem kell kiegészítő lámpa sem!
Ha gyárilag nem volt indexe, akkor nem is kell. Pont erről szól azOT.
Lehet hátul akár csak egy árva helyzetjelző, vagy elől karbidlámpa. A gyártáskori műszaki tartalom kell.

FeroxX 2008.07.15. 00:26:19

oké..szép és jó amit írtok, de valami javaslatotok vagy ötletetek is van rá, hogy hogyan kéne leváltani a hozzá nem értő komcsi gárdát a lelkesen törekvő arcokra, a "kikell rúgni"-n kívül ?

amúgy én kiskoromban voltam anyukámmal, akkor gyerek fejjel nagyon tetszett és máig szép emlék, de így olvasva a cikket elég lehangoló és negatívan "magyar" a történet..

lanciabacci 2008.07.15. 10:37:30

Jani, ne nézzük már egymást hülyének... és olvasd már el újra, amit írtam, jó?

malvinka 2008.07.15. 15:16:14

140 éve amikor megépült a múzeum még nem gondolták hogy ekkora gyűjteményük lesz.
A "nincs pénz" szajkózása már tényleg elcsépelt, de amikor a Közlekedési Múzeum, sponzorokat és "örökbe fogadókat" keresett, érdekes nem hallottam, hogy tolongtak volna, akár az "autóbuzik" is. Lehetne az egész magánkézben. De ki veszi el az államtól a gyűjteményt? Kinek van erre joga, felhatalmazása? Mert itt kezdődik az egész. Ez a mozgató rugója. Jöhet bármelyik kormány, ilyen célra a büdös életben nem fog több pénzt megszavazni. Mit rakna akkor a saját zsebébe? Amúgy igaz 20 éve nem változott a kép a múzeumban. De a fene nagyszájú újságírók kurva jól keresnek ezen a témán. De csak keresnek. El nem érnek vele semmmit. Akkor meg miről vitatkozunk? Meg minek? 20 évvel ezelőtt az autók a hosszcsarnokban voltak. Volt egy kedvencem, amit az átrendezés óta sem láttam. Sajnos a nyílt napokra nem tudtam elmenni. Ha most hetekig ezt szajkózom elérek vele valamit?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.07.15. 18:50:16

FeroxX 2008.07.15. 00:26:19

Új, válogatott személyzet (szakmai hozzáértés alapfeltétel), több fizuval, de kevesebb ember, több kamera. Új menedzsment, reklámok kreálása, megvalósítása. Szponzorok beszervezése. Ügyfélközpontú kínálat kialakítás, statisztika elemzés. Családi hétvégék, akciók. Iskolákkal történő szervezés. Veterán szövetség közreműködésének megszervezése (akár csak tanácsok, szakemberek megtalálásában). Példáknak. Ja, meg egy közgazdász, aki össze tud adni és kivonni.

Greg36 2008.07.16. 14:33:39

szodaereje:
"A járművekbe beülés-megtapogatás csak látszólag jó ötlet. Ha nem hiszed, nézd meg egy rendőrautó vezetőülését és azt szorozd meg kettővel!
A gyerekcsürhe még a tankokat is úgy lelakja fél másodperc alatt, hogy feleszmélni sincs idő :)"

Egyetértek, kiskölyök BMP-ben öt sec alatt nyitotta ki a periszkóp tartóját, és ejtette az egészet a térdemre, cserébe tanult tőlem pár új szót ;)
Tehát az autókba nem engedném őket, viszont a vagonokba, villamosokba igen, pl úgy, ahogy Le Bourgetben a Concordeba be lehet menni: plasztikfallal leválasztva a két oldal, a folyósón meg mászkálhatsz és fotózhatsz.

vncza 2008.07.16. 15:45:35

Aki sokat markol, az kevest fog! Túl sok szakterület próbál létezni azon a kis helyen, és mindegyik szakterület harcol a többivel saját érdekeinek érvényesítéséért. Külön kellene választani ( helyileg és személyileg is) az autós, motoros, vasúti, villamos, útépítési stb egységeket. Hátha jobban ki lehetne használni a lehetőségeket.

akárki 2008.07.16. 17:36:13

Ez megy ebben az országban... amíg ilyen vén kommunista hazug brigád működik itt nem is kell/lehet másra számítani.

ps3peter 2008.07.16. 22:16:10

A Maybach Zeppelinröl jutott eszembe, mindenkinek ajánlom a sinsheimi (Mannheimtól 20km) közlekedési/technikai múzeum meglátogatását. Pont tegnapelött néztem meg harmadjára, eszméletlen. A Benz Patentwagentöl a hajómotoron keresztül a Ferrari F50-ig, vagy a SU 22-es orosz vadászgéptöl a Concorde-ig minden van. Hozzá 3D mozi Európa legnagyobb filmvásznával.
www.museum-sinsheim.de/
És ez a szinvonal kerül 17 euróba a mozijeggyel együtt. Ja és annyit fényképezel amennyit akarsz. Ingyen. Csináltam is vagy 250 fotót...

Redcat 2008.07.17. 06:50:54

Bírom, hogy emberek, ha valami nem tetszik nekik, nekiállnak kommunistázni, az helyett, hogy érdemben hozzászólnának. Nekem ez a dolgok nemtelen egyszerűsítése. Azon a történeten lassan 20 éve túl vagyunk.
Nem az a baj, hogy a KM-ben kommunisták ülnek, hanem az, hogy aki ott ülnek nem tudják jól menedzselni az intézményt. Fel tudnék jó néhány kommunistát sorolni (pl. Horváth Ede) aki kiválóan bánt a rábízott javakkal. Csak ezt mostanában nem divat emlegetni.
Tavaly szeptemberben folyt erről a témáról egy vita az Index Veterán autók, motorok topicjában, néhány nap alatt felvázoltuk, mit kellene tenni.

rómeo 2008.07.17. 09:16:17

Kikérem magamnak, és számtalan fiatal kollégámnak, hogy lekommunistázzanak. Eddig csak röhögtünk rajtatok és a hozzászólásaitokon, mivel aki nem a múzeumban dolgozik annak fingja sincs arról mi hogyan megy itt. A téves infokat pedig sejtjük, hogy valamikor itt dolgozó "kedves" kollégáinknak köszönhetjük. Kommunistázni csak azok szoktak, akik maguk is azok, csak bennük van az 50 éves berögződés, hogy ha tagadom nem derül ki. Értelmes megoldást és ötletet eddig még senki nem vázolt fel, de kurvára irigylünk benneteket, hogy ennyire ráértek, a mások fikázása tölti ki napjaitokat. Gratulálunk. Mi addig megpróbálunk itt dolgozni, és valamit tenni a sok duma helyett.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.17. 09:48:11

Rómeo! Sok a szöveg, kevés a munka! Vagy nagyon nincs látszatja a dolognak...

De tudod mit? Hét végén, szombaton, mi éppen a közlekedési múzeumnál leszünk. Benézünk, megnézzük a munkát, hogy haladtok, és beszámolok róla, mit láttunk! Hátha látjuk majd a Ti értelmes ötleteiteket is!

...és nem önkéntes szerveződés kell ahhoz, hogy a kiállított KM tulajdonú gépeket önkéntesek önköltségen fessék le, hogy maradjon valami az utókornak...

De Ti is kijöhettek hozzánk, ott leszünk a múzeum előtt, pár olyan cuccal amit mi hoztunk helyre, és beülhető, használható, kipróbálható, van piaca, eladható és kíváncsiak rá az emberek. Szeretettel várunk, beszélgessünk, hallgassuk meg egymás ötleteit, hogy ami nekünk sikerült odakint az a falak között miért nem!

Rómeo 2008.07.17. 12:32:15

trainmodeller! te honnan tudod én mit csinálok? Egyébként nem szándékozom szombaton dolgozni. KM-tulajdon nincs húgyagyú! Ami a múzeumban van meg a raktárakban az mind állami tulajdonú. A múzeum csak őrzi! Ami a KM tulajdonában van, az max. egy golyóstoll. Szerinted ha el lehetne adni bármit is a raktárakból, nem tették volna meg, mint pl. volt a főigazgató, aki szorgosan tevékenykedett ez ügyben? Aztán ráléptek a tyúkszemére és udvariasan hátsón lendítették. Sok mindent nem tudsz csak a lepénylesődet jártatatod. Amúgy nem vagyok kíváncsi a cuccodra. Utálom a beképzelt dicsekvő magamutogató embereket. És bocs, ne válaszolj. Annyira sem érdekelsz mint a napi időjárás.

Redcat 2008.07.17. 13:35:56

Rómeo, a KM hogyan látja a kiutat a pocsolyából?

ádám 2008.07.17. 14:03:24

ezek szar káderek mind...

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.17. 15:06:13

Rómeó! Vagy Júlia! A húgyagyúra nem reagálok, magadat minősítetted vele! De ezután csak így foglak szólítani, ha már megtiszteltél. Nem érdekel, hogy ki vagy és mit csinálsz - de nyilván remegve várod a reagálást, ha már ennyit fáradtál, hogy ide írj! Azzal, hogy azt írod: nincs KM tulajdon, a KM csak őrzi: elárultál még egy dolgot: közöd nincs a Közlekedési Múzeumhoz. Feltételezem a kkor Te egy biztonsági őr vagy, ehhez mért IQ val, mert te nyilván csak őrzöd (meg vigyázol rá, nehogy lefényképezzék), ugye?

matiz.terep.hu/ist2006/P3080164?full=1

Ezt a feliratot csak a Te kedvedért festették oda, HÚGYAGYÚkám :)) ugye? Nem is úgy van az, ugye? És az összes többi tárgyra is tévedésből írták rá ugye?
Idézek egy valódi KM dolgozó írásából:

" Vagy a MÁV vagy a Közlekedési a tulaj, pénze meg egyiknek sincs a felújitásra. Gyakorlatilag az ilyen mozdonyok púpok mindenki hátán. "

Tényleg jobb lenne, ha nem írnál ide, húgyagyú dolgokat, mert nagyon lejáratod magad. Vagy mondhatni ne hugyozz bele a felnőttek dolgába...hehehe :( Kénytelen vagyok lesüllyedni a színvonaladra, hátha így megértesz valamit, ha igen, már megérte beírnom. Állami tulajdon nincs, ki kell ábrándítsalak!

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.17. 15:37:21

A másik meg: szánalmas, hogy még a nevedet sem merted vállalni, adni a véleményedhez!

Rómeo 2008.07.17. 15:55:48

tranmodeller: bocs te semm vállaltad a neved. Amúgy köszi, hízik a májam az idegességed láttán, meg a sok gyerekes pocskondiázásodon. Az óvodás gyermekem okosabb nálad. Amúgy kértelek, hogy ne reagálj, mert értelmet nem látok írásaidban. Ebből is látszik, hogy máshoz nem értesz, csak írni-írni minnél több hülyeséget. Ha egyszer lesz kedvem, mutatok neked egy Magyar közlönyt amiben le van írva, hogy a múzeumokban őrzött és tárolt műkincsek kié és milyen felelősség terheli a múzeumokat az őrzésért. Tanulj törvényt, jogot, nézz szét a komolyabb könyvek között, képregényből nem leszel okosabb. Tudod mi az az egetem? ott tanítanak mindenféle okos dolgot, iratkozz be.

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.07.17. 16:08:09

Te fröcsögsz, én inkább dolgozom! Ennek legalább van látszatja.

KSZEnofób 2008.07.19. 15:16:36

Ki volt a KM párttitkára? Tipp valaki? :D

andrabian 2009.03.01. 22:36:47

Régi a cikk, de muszáj hozzáfűznöm, hogy ez a hely egy tragédia. Péntek délelőtt jártunk ott mozgáskorlátozott fiammal, hogy megtekintsük a nagyapám öccse által tervezett repülőgépet. Ebben a tekintetben sikertelenül, mert a röpcsik a pecsában vannak, és csak májustól láthatóak, de ez mellékszál.
1. a belépő megvásárlása után a táblát böngészve jöttünk rá, hogy mint kisérők kedvezményt kaphattunk volna.
2. akadálymentesség nuku, a felső szintre csak lépcsőn lehet feljutni, de egy emeleten belül is vannak szintkülönbségek.
3. egyetlen lépcső-liftet láttunk, ezt némi erőszakoskodás után igénybe is vehettük. Egy fél lépcsőkart haladtunk vele, a csarnok végében elhelyezett villamoskocsikhoz
4. az egyik lépcső alatt láttunk betolva egy lépcsőjárót. Ez arra való, hogy pl egy babakocsit vagy kerekesszéket fel tudj vinni a lépcsőn. Erről azt az infot kaptuk, hogy csak egy olyan szinthez szabad használni, ami most le van zárva.
5. erőt vettünk magunkon és felvittük a kisfiút kocsistól az emeletre. sok értelme nem volt, mérhetetlenül gagyi hajóenteriőr, és modellkiállitás van fent. A csarnok végében egy terepasztal, ismét néhány félszinttel leválasztva. Mikor megpróbáltunk erre felmászni, egy fickó leüvöltött, hogy várjunk 10 percet, amig a show indul. Ennek amúgy kivül semmi jelét nem láttuk, ahogy annak sem, hogy tilos a bemenet.
6. amikor feljutottunk, abban sem volt köszönet, a "műsor" egy fa korlát mögött zajlik, babakocsiból vagy kerekesszékből élvezhetetlen.
7. a legnagyobb csalódás a kupolateremben körben álló kb 5 db ford volt, köztük egy mai, gondolom Ivanics jóvoltából. Mellettük szánalmas retro taxibemutató, áfor kúttal.
8. a kisfiúnak az egész cuccból egy nappaliméretű helyiségben összehányt motorbiciklik tetszettek a legjobban. Azokhoz legalább közel lehetetett menni.
9. Zárják be ezt a helyet, és próbáljanak az egyébként szép épületnek valami értelmes funkciót találni.
10. kiváncsian várom a tavaszt, mit tudtak kihozni a repülőnkből. Ha ennyit, akkor inkább hazaviszem..:)

Jano 19 2009.03.02. 01:46:13

Erdekelte kell tenni a vezetest. A penz mindig is egy mozgato rugo. Be kell tenni egy Gift Shop-ot annak a10% jovedelmet oda adni az igazgato neninek, 5% akik bent dolgoznak,(a szamok csak most mint pelda itt) baratsagos kedves segitokesz emberekett (terem orok) felvenni es ha van ra lehetosegg a fizetest meg ketszerezni. (ha van mar profit) Ezutan most mar mindenki erdekellt hogy a latogatok jojjenek es gondolom ennek erdekebben tobb hirdetes es lathato lehetne.Innen mar lehetne a web page-rol is vasarolni,szinte millio otlett jon egymas utan csak elni kell vele. Udv
Jano

Pilgram (törölt) 2009.04.07. 10:13:41

@Jano 19: ez mind szép és jó amit leírtál, de marhára nem így működik.

@andrabian: ez így van. a probléma ott van, hogy amíg KÖTELEZŐ múzeológusi végzettséggel rendelkeznie a múzemumigazgatóknak, addig nem fog változni semmi. sem itt, sem máshol. ugyanis ezek a bölcsészek között is a legbegyepesedett idióták, és ez alól a mostani főig sem kivétel. tragédia. katasztrófa. megy a himihumi meg hogy ez lesz meg az lesz, de 10 év múlva is ugyanígy fog kinzéni, ha ez a vén picsa marad.
nem azt mondom, hogy a múzeológusokat el kellene üldözni (de szép is lenne!), de főig-nek egy menedzsert kell kinevezni és mondjuk szakmai igazgatónak egy múzeológust. aztán foglalkozzon azzal amihez ért, mással ne, a menedzselést, marketinget, stb-t bízzák a profikra, mint bármelyik másik intézményben (most nem múzeumre gondolok, hanem pl. a civil szférára)
süti beállítások módosítása