Benzintripen Münchentől Varsóig

  2008. június 27. - Csikós Zsolt Címkék: bmw totalcar flotta fiat autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve

A számítógépet be kellene tiltani, az internetezést halálbüntetéssel kellene sújtani. Rögtönítélő bíróság általival. De tényleg, lassan ott tartok, hogy pornó-, erőszak- és trágárbeszéd-szűrő helyett beiktatok valami eladóautó-szűrőt a kompjúteres láncolatba. Lehetőleg közvetlenül a tűzfalamba építtetem, hardverileg, nehogy még meghekkeljem valahogy.

Most vettem, ugye a Pandát, jelentem, imádom, napról-napra mélyebbre lopja magát a szívembe, tényleg nem gondoltam volna, hogy ennyire megszeretem. Persze most nyár van, nem zavar benne a javításra váró, gyenge fűtés (amit mellesleg nem lehet elzárni, mert nem működik a fűtéscsap), viszont ki lehet nyitni a tetőket, rákkeltő gomolyokban ömölhet be rajtuk a drága jó napsugár, amit annyira szeretek. Francnak kell légkondi, kabriófíling rulez.

De azért a vatera.hu, meg a mobile.de, és persze mindenekelőtt a hasznaltauto.hu fixen be van drótozva a kedvenceim közé, néha beléjük kukkantok, tényleg csak szintentartás-ügyileg, mi merre tart a piacon. És minden alkalommal léket kap az autónemvásárlás Panda-szeretetből, néhány molekulányi józan észből és mindenekelőtt likas zsebekből összehegesztgetett tartálya, és szökni kezd a gáz.

Legutóbb például véletlenül egy 1602-es BMW-be botlottam, Gazsi barátom pontosan rávágná, de ha jól emlékszem ez a Cayenne orange szín, überhorror 70-es évek. Ide kapcsolódik: öreg Bazeg valamikor nyár végén, ősz elején távozik közülünk, mert kell a pénz másra. Meg fog szakadni a szívem, mert nemrég rendberaktam rajta szinte az összes mechanikai nyűgöt, és borzalmas rohadásai ellenére most inkább érződik új W115-ös Mercinek, mint valaha bármelyik állólámpám az eddigi hétből. Tegyük fel, tényleg csak véletlenségből, de mondjuk valamiért addigra megoldódik az az ügy, amire kell a pénz, én meg a rossz időzítés és a sors furcsa fintora miatt ott maradok egy üres hellyel a garázsban, pár százezer forinttal a zsebemben.

Egy ilyen furcsa helyzet jobb, ha nem éri készületlenül az embert, mert a rászakadt OTP-vel olyankor hirtelen nem is tudja, mit csináljon, a még valami őrültséget tesz, mondjuk befizet egy új autóra. Tehát a BMW megpillantása és megvásárlásának fontolgatása ezúttal jóravaló cselekedet, egy józan, megfontolt stratégia része csupán.

E tudattól megnyugodva hátradőltem tizenkétezer forintos, kisebb foltokban valódi bőrből készült, román gyártású vezérigazgatói székemben, és mustrálni kezdtem a darabot. 390 ezer az i.á., nyilván lehet alkudni valamennyit. Nem az olajválságos 1502, amit annyira rühellek, hanem 1602, tehát igazi 02-es, igaz azok közül a legkisebb.

(A 1502-est azért nem szeretem a 02-esek közé sorolni, mert éppen a lelkét ölte meg az olajválság és a BMW. A 1602-es 1.6-osával megegyező, de fordulatszámilag, lóerőileg lebutított motorja van, nincs rajta körben krómcsík, ezért a fürdőkádforma erősen csorbát szenved, nem lehet kitekerni az elefántfüleit, egyáltalán, egy csomó finomság hiányzik róla, ami minden valódi 02-esen megvan.)

És ez a második szériás 02, amit az uralkodó trenddel ellentétben jobban is szeretek valamiért, mint a kerek hátsó lámpás, korábbi verziót. Nekem úgy illik az autó farához az a szögletesség.

Szemre nem is annyira lepusztult, persze azért látni kéne. Egy pici sárvédő-díszléctől eltekintve az összes "zierleisten" megvan rajta, a bele komplett, szép a lökhárítója, egészségesnek tűnnek a doblemezei, guszta a maszkja – autó ez, nem is nagyon avéttos. Persze a belső szakadt, de a szövet megoldható, a műbőr meg menthetőnek tűnik.

Ismerve a 02-esek mostanában felszálló ágban lévő árait, az a 390 igazán barátságos ajánlat, ráadásul az eladó korrektnek is tűnik. Nem fényezi az autót, mint a hirdetésből is megtudjuk, a rozsdamentesség és ez a konkrét példány diszjunkt fogalmak, ő maga is csak felújítási alapnak javasolja. De a papírjai németek, a vámhivatalos pokol miatt pedig én minden külföldi rendszámos autót messze elkerülök.

Ha már sportos kocsin gondolkozom, az egér gombját tétován kattingató jobb ujjam a 350-450 ezres, 1982 előtti sávban lapozgatott tovább. Meleg van, ezért nem horgadt fel bennem a vágy a hirtelen nagy mennyiségben felbukkant Mantákra. Hamarost a Z betűhöz értem.

Micsoda???! 300 ezer forintért akar valaki eladni egy rühes Zastava 750-et? Azt az autót, amelyik olyan gyenge, hogy a végsebességét rükvercben éri el? Amit egy fél Velorex eltipor az M7-esen? Nem bírtam ki, belementem. Hű basszus, ez kéne.

Aranymetál fényezés, ami nem korhű, nem is illik egy pici népautóhoz, olyan kompenzálok-valamiért hangulata van, meg azok az ötágú alufelnik is jobban mutatnak eredeti helyükön, a Ferrarikon, de valahogy az egész összeáll. A halálos kórral egyenértékű, fáradt Zaszti érdekes, sportos kis döggé vált, és közben sikerült elkerülni a szörnyű, "mindentahomasitából" balkángenerátoros hatását.

Tény, az a sportmotor-kipufogó kicsit hülyén mutat a farán, mint valami Csernobilban génkezelt alpesi tehén tőgye, én azonnal ledobnám róla. De a motor Autobianchiból származik (ha nem az Abarth-verzióé, akkor megegyezik a 127-es Fiatéval.), tehát a kocsika vagy kétszer olyan erős, mint amilyennek eredetileg tervezték. Nocsak, nocsak, nem is lehet rossz. De egy öreg Fiatom van, emez meg ráadásul nem is olasz, hanem szerb, tehát mentem tovább.

Az ábécé sokaknak ismerős felépítéséből adódóan a Zastava után lényegében vége szakad a keresésnek. Rossz érzés is volt ilyen hirtelen kiesni a szer hatása alól. Ezért kicsit visszalapoztam. Hopp, itt egy autó, amit valamiért nem vettem észre az imént! Warszawa (ugye mindenki Varsavának ejti, "s"-sel? Éljen az idegesítő tudálékosság!) 223.

A 203-as volt a lépcsős, a 223-as a kombi, ezt minden jóravaló fiúgyereknek illett tudnia a hetvenes években. Amikor én is (mondjuk) jóravaló fiúgyerek voltam. A lépcsőst sose szerettem túlságosan, bár ahogy múlik az idő, egyre jobban megenyhülök az irányában. Áll például egy kicsit ratyinak lefényezett 203-as a legjobb (és legérdekesebb piákat felszolgáló) balatonföldvári kocsma előtt. A közelben nyaralunk mindig, elég gyakran járunk ide, a Pub-Likba, állandóan látom a Varsót, és - kapaszkodjanak meg – használják is. De azért a pornókőnig változat nem a 203, hanem a 223, a részben fel-, részben pedig lefelé nyíló csomagtér-ajtóval, a hatalmas ablakokkal, a teherautónyi raktérrel.

Nézzék csak ezt a belső képet, ahogy a mellkasroppantó kormánytengely előtt a végtelenbe nyúlik az a nemes, római sasorr! A pléhműszerfal amúgy is nagy mániám, az egybepados ülés szintúgy, a kormányváltóért pedig olyan nagy a motivációm, aminél kevesebbel is öltek már embert kocsmai dulakodásban. És rendes húzókilincsei vannak, az egész alatt pedig ott figyel egy kábé 1920-ban divatos alváz, laprugókkal, merev híddal, dobfékekkel, diagonál gumikkal a kerekeken. Csodás.

Ez a Bertone-áttervezte új-Warszawa persze már nem az igazi, hiszen az orosz Pobjeda-származék eredetinek még krómozott, nagy lécekből álló maszkja volt, és oldalt szelepelt (SV) motorja, ami a legenyhébb felelőtlen száguldozást is azonnali szelepbeégéssel büntette. Ez esetben a száguldozás = 75 km/h fölött bármi. Az az eredeti az igazi csoda, abban még a sofőr a gép rabszolgája volt. Ahhoz képest ez az OHV-motoros (oldalt, vezérelt, nyomórudas), 70 pacis lóerőgyárral hajtott új változat már a Doppel-VANOS és a radaros, távolságtartós tempomat ígéretét hordozza magában. De azért ennek is ott fityeg az elejében a kurbli, ROTFL.

Tudják mit? Nem is nagyon rozsdás, pedig a Varsókra csak újkorukban mondták a nagyszakértő kopogtatóujjúak – milyen jó anyagból vannak. Aztán az a sok milliméteres jó anyag három év alatt elmállott, annyira pocsék minőségű acélból hengerelték. De ez egybennek látszik. Még vonalban is van. Kéne rá két darab első Nysa-index, egy FSO-jelvény, némi szőnyegezés, létra a tetőre, olajos vasak a csomitérbe, oszt' gyí, ki a világból, akár még kilencvenöttel is.

A vicc, hogy ez a vénséges vén, elfeledett, letűnt csoffadék csak másfél évvel idősebb a jó kis Bazegnél…

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr71541428

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.27. 07:34:41

Csikós,Csikós mibe vagy má' megint,tőled tényleg el kéne zárni az internetet azonnali hatállyal! :DDDDD

Hetfield 2008.06.27. 07:43:40

Csikós Úr! Kérdezhetek valamit? Ha csak egy ilyen régi autót birtokolhatna, és a pénz nem számítana, mi lenne az? Melyik az igazi Intsant Get?

biker_kolee 2008.06.27. 07:46:05

A címkék közt nincs ott az "autónánia". :) És 02-es instant get! :)

MalkolmCole 2008.06.27. 07:51:42

Én a Mazdámat simán elcserélném arra a kis Zastavára. Nagyon kemény kis gép.

bgy 2008.06.27. 07:57:34

Ugye megteszed, hogy mielőtt eldanád Bazeget közzéteszed itt? Engem érdekelne.

kowboy 2008.06.27. 08:07:02

Hát én legszivesebben a bömöst tartanám magamnak ráköltenék vagy másfélmillát az tuti.Nekem minden álmom hogy egy régi autót felújítsak teljesen nem csak egy sparco levonót rátegyek :))
Jócikk.

Csikós Zsolt 2008.06.27. 08:12:39

carlos80:
Maserati mexico (gyerekkori kedvenc), MG TC, ezek szoktak elsőre az eszembe jutni. Esetleg az Alfa GT-ből a Stepnose, vagy a Blower Bentley 3.5-Litre.

bgy:
persze, mindent megírok. Idővel :-)) Most is van már legalább három posztom fejben, csak nem érek el odáig.

karlmann 2008.06.27. 08:14:12

Csikós, te sumákolsz. Szerintem azért adod el a Bazeget, mert a Panda mellett megláttál vmi. még jobbat, csak nem volt elég zseton. Most meg óvatosan elkzdted felvezetni a következő meghökkentő vásárlást.

gftamas 2008.06.27. 08:22:21

Tulajdonképpen mi a mondanivalója ennek az egésznek?

Csikós Zsolt 2008.06.27. 08:27:23

karlmann:
nem vásárlás :-)

Csikós Zsolt 2008.06.27. 08:29:48

gftamas:
ott a blogposzt végén a keretes, az mindent megmagyaráz. Már elég régi hagyománya van ennek itt.

Jacopo Belbo 2008.06.27. 08:30:35

Csikós Úr

Ön menthetetlen. A felsorolt gépek közül a BMW viszi a pálmát véleményem szerint.

Mivel Bazeg rendkívüli ismertségnek (és népszerűségnek) örvend ebben a blogban, esetleg gondolhatna arra, hogy mielőtt interneten vagy újságban meghirdeti, egy árverést tarthatna itt, a nyájas olvasóközönség tagjainak. Magam is érdeklődnék egy láthatólag kiváló állapotú, gondos gazdától származó ilyen Mercedes iránt. Mit szól a felvetéshez?

yenoee 2008.06.27. 08:32:30

Cicás napvédők UV fény topicba tolt fel valaki nemrég egy mattfekete 203-as Varsót, széles tunying Bogár (vagy pickup?) felniken, elején picit megültetve. Elképesztő, mekkorát dobott rajta.

zöldi 2008.06.27. 08:38:48

Zsolt, megvan még az Sr400-ad?

Csikós Zsolt 2008.06.27. 08:54:21

Jacopo Belbo:
Belbo Úr

Az a láthatólag kiváló állapotú autó lényegében igen szépen funkcionáló mechanikai elemek láthatatlan erők által összetartott halmaza. Mert hogy a karosszérián a vasoxid már rég nyerésre áll az acél elleni meccsben. Röviden - lyuk hátán lyuk, két küszöb kuka, legalább három ajtó borzalmas, első doblemezek siralmasak, két első sárvédőben a lámpát a szentlélek tartja bent, ráadásul a szélvédőn nagyjából tíz évvel ezelőtt megindult az üveghalál. A szürke szín sokat dob ám rajta...


zöldi:
nincs, már vagy egy éve eladtam. nem lettünk nagyon barátok, mi ketten.

hukk 2008.06.27. 08:57:03

Apámnak volt egy 1602-ese 1970 és 82 között. Asszem használtan vette három trabi áráért. Csajozós verda lehetett, akkoriban jöttek össze anyámmal. Aztán valami tulok belerohant oldalról, és nagyonelkezdett rohadni, úgyhogy eladtuk. Kár érte...

A Pub-likban pedig isteni a fatüzelésű kemencében sütött vékonytésztás ruccolás-csülkös pizza.

Lowtyo 2008.06.27. 09:05:47

Azt a Warszawát én is megtaláltam minap. Jót mulattam a kurblin és bizony én is megvadulok a kormányváltó láttán A fém műszerfalat pedig, bogár mániám miatt egyszerűen imádom. Egy jó kis VW Typ3 varianthoz mit szólnál? Az menne csak igazán a hajadhoz. Persze abból jó állapotút, elfogadható áron találni legalább annyira lehetetlen, mint Fekete Pákót ízes magyar beszédre megtanítani.

rob schneider 2008.06.27. 09:11:59

pléhműszerfal? kormányváltó? laprugók? dobfékek? húzókilincsek?

ez bizony egy trabant viszonylag pontos leírása, és az már 100E felett nincs is :D

biturbo S · http://mmcweb.extra.hu 2008.06.27. 09:22:00

Ha megvennéd a Warszawát, van hozzá műszeregységem, konkrétan a 4 db óra, ami a bal szélen lakik.

pimpike 2008.06.27. 09:22:25

A varsó fasza east hot rod alap lenne ...

mv3 2008.06.27. 09:22:52

A kiskád bömbi nagyon mokány forma, semmi fölösleg háj, kecses és lendületes, remek tartás, elképzelni is nehéz, micsoda vágy-tárgy lehetett annak idején, és most itt van, egy nagyobb tv áráért...
A többi engem hidegen hagy, a warszawánál szerintem harmonikusabbak a vele egykorú volvok.

pimpike 2008.06.27. 09:29:42

És ez ?
www.hasznaltauto.hu/1962063_polski_fiat_1300_1970

-100 ezer
-kormányváltó
-kihívás

AP (törölt) 2008.06.27. 09:32:21

Bazeg mennyiért lesz eladó?
Iszonyatosan kívánatosnak tűnik.. És talán még mindennapi használatra is alkalmas, a többi csoffadékkal ellentétben.

hbarby 2008.06.27. 09:37:46

Hát nem is tudom.. a BMW az BMW marad, főleg a 02-esek, csodás autók, bár nekem a hátsó kereklámpás jobban tetszik! Volt szerencsém ülni 2002-ben, fordított váltóval (nem tudom, mi a rendes elnevezése), nagyszerűen összerakott kis élményautó!

Zaszti.. ahhoz is volt szerencsém, eredeti 750 motoros, de még '67-ből, visszafele nyíló ajtós, na az az igazi! Mindenkinek nyílik kerekebbre a szeme, ha abba ülsz be!

Warszava.. asszem ehhez túlságosan ott van még a tojáshéj, vagy nem is tudom miért, de nekem ez kimaradt az életemből.. de az egybeülés-kormányváltó kombó utolérhetetlen, fémműszerfalba az 500-as Fiat óta vagyok szerelmes, a hosszan előrenyúló formás motorháztetőbe pedig mióta én is azt látom magam előtt :)

Szóval a 3 közül a Warszava, szerintem hármójuk közül az viszi egyediségben a pálmát! Ráadásul szerintem ezt ismernék fel a legkevesebben ("ezmiez?"-effekt, ugye)

EM 2008.06.27. 09:38:37

Nem csodálkoznék, ha egy-két éven belül bekerülne az orvosi lexikonokba az Autonánia, mint a szenvedélybetegségek egy újonan felfedezett variánsa, beékelődve ott az alkohol és droggfüggőség meghatározása közé :p
Továbbá azon sem csodálkoznék, ha az Orvosi Egyetemen az Autonánia Professzor az első regisztrált beteggel példálozna minden előadásán, nevezetesen Csikós Zsolttal :D

A Warszawa orrlukán kilógó kurbli tényleg nagyon kúl, engem is megmosolyogtatott :))

AP (törölt) 2008.06.27. 09:38:54

"És rendes húzókilincsei vannak, az egész alatt pedig ott figyel egy kábé 1920-ban divatos alváz, laprugókkal, merev híddal, dobfékekkel, diagonál gumikkal a kerekeken. Csodás."

ROFL

Ezt szerintem már direkt csinálja az úr, hergelni a jónépt. Legalábbis remélem.

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.06.27. 09:51:50

Csak a Varsó, sarokba a béemvékkel! Kozlekedésre természtesen alkalmatlan (volt, van, lesz, Lenin), de a Panda az, és az elég. Varsó viszont csak volt, nagyon kicsi hangyabetukkel van, és magán múlik hogy lesz-e. Tegye, vegye meg értem! Gyerekkoromban (nagyapám felso-kozépkáder volt) elobb egy domború darabban, nevezett Konyhakékben vittek óvodába (útbaesett), majd egy fehér limóval, de megvolt a Nysa is, bárha sokkal késobb, és én vezettem.

És ha megvette, itt és most lefektetem, elnevezheti Gomulkának.(Nem rólam, hanem ARRÓL a Nysáról.)

Csikós Zsolt 2008.06.27. 10:05:51

ommm:
barátom, az a hótoló... Nem tudom, hogy tetszik-e. Valahol a Turbónál elakadtam kinézetben, bár a nagydomborításos, kiskerekes pálya-Alpinák is tetszenek. De az a nyelv, hát nem tudom. Egyszer a Fogarasi úton majdnem vettem egy bakokra tett 2002-t Alpina hengerfej volt rajta, meg valami spéci karbisor. Aztán megijedtem. Azóta sajnálom.

ommm 2008.06.27. 10:13:32

azaz. pontosan. benne van a 70-es évek minden őrülete. mokány kis gép. ejjj...

csongi 2008.06.27. 10:29:28

1602. :)))

yenoee 2008.06.27. 10:55:59

Én eccer stoppoltam 02-t, van annak már 12 éve is tán... Bpről jöttünk hazafelé (Szhely) és haverommal nem lehettünk túl bizalomgerjesztő látvány, mivel az akkor még szinte létező Osztapenko-nál álltunk 4 órát. Aztán több érdekes átszállással a festői Horvátzsidányban és az éjszaka közepén találtuk magunkat. Na, itt vett fel minket két fickó egy szakadt, borzalmas hangú 02-vel. Pont úgy nézett ki, mintha tartós munkanélküliként Ausztriába járó szezonmunkások lettek volna, akik az egyik udvarrendezés alkalmával elvihették a tati régi béemvéjét, meg egy üveg savas burgenlandi kékfrankost mellé, mittodomén szélvédőmosónak, vagy csak grátisz, ne érezzék már az autót akkora kitolásnak velük.
Horvátzsidány-Kőszeg utat eléggé jól ismerem, számos kanyarjával, jelentős szintkülönbségeivel és a sűrű erdőkben gazdagon előforduló vadállataival együtt. Beültünk a szakadt béjemvébe, és elindultunk az út legrövidebb, de legemlékezetesebb szakaszát abszolválni.
Hát basszus... :)
Emberünk elképesztő színvonalon tolta, halálközeli élmény volt végig. Elég egyszerű léleknek tűnt ahhoz, hogy ne számolja bele a következő kanyarban az úttest közepén álló szarvasbikát, de az is érződött, hogy egyébként az út minden centiméterét ismeri. Már régen arra vártam, mikor veszíti el az autó a tapadást és robban be valami fatörzs az utastérbe, éreztem, ahogyan teljes gázzal szinte végig határon tartva a kocsit az úttest teljes szélességében sodródva, csúszva fúródunk bele az éjszakába - mit tudtam még akkor a driftelésről... :)
Egy élmény volt, bár tudom, hogy egyben mázli is, mert éppen nem jött szembe semmi és senki, a vadak is otthon maradtak. De ha mindezt leszámítjuk, akkor ott volt az autó, ami nagyon intenzíven támogatta ezt a használati módot. Még otthon, órákkal a kiszállás után is remegett a térdem :)

lanciabacci 2008.06.27. 10:57:36

Hát igen, szerintem is Varsót kellene menteni, főleg kombiban, az külön ritka madár.

Ugyanakkor sajnos van ezeknek az autóknak egy elég erős ávós fílingje a korszakot ismerőknek, normál földi halandónak nem nagyon volt ilyen kocsija. Ebben mondjuk a Pobjeda a vezér, függönyökkel, vagyis a Warszava eredetije. Volgák dettó. Csajkával pedig kizárólag csak a már nem kézpiszkolós keresztapák jártak. Ettől - vagy épp ezért? - persze még meg kellene belőlük menteni párat és végre autóként is tekinteni rájuk, nem csupán zsarnoki szimbólumként. Oké, tudom, ezt magamnak és a többi hasonló korúnak mondtam csupán, az azóta születetteknek fingja sincs már minderről :)

tnz 2008.06.27. 10:59:25

Nagyon jó a cikk. Csikós Zsolti tényleg menthetetlen. Nekem is régi vágyam, hogy régi autókat újítsak fel. csak még hiányzik hozzá a lottónyeremény. :-)

trainmodeller 2008.06.27. 11:02:07

Ha a Bazeg eladó lesz, vevő vagyok rá.
Kap garázst is ígérem, meg vigyázok rá.

b[ALien] 2008.06.27. 11:06:57

hukk 2008.06.27. 09:46:23
Ezt olvassátok el, zseniális: www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1981690&command=ugras&p=ceg&screenwidth=1280

Ez nagyon meleg cucc bmeg! :) 10 percig nézegettem a képeket:)

AP (törölt) 2008.06.27. 11:07:28

Amúgy meg eléggé gáz, hogy egy 40 körüli férfi ilyen izékben nyomorog.
Aszittem Bazeg legalább jó, de a tulaj saját bevallása szerint esik szét..
Ilyenekbe beültetni a családot, meg ilyenekkel járni.. Komolytalan!

ommm 2008.06.27. 11:13:44

AP 2008.06.27. 11:07:28

Nem hiszem el, hogy nem direkt csinálod.
Te egy ilyen kis mazochista vagy?

bgy 2008.06.27. 11:34:56

AP, próbáld meg felfogni, hogy nem mindenki az autója márkájával/méretével/hengerűrtartalmával méri a sikerességet. Sőt, többet mondok: nem mindenki a sikerességre (vagy annak látszatára) hajt, van aki élni is szeretne.
Bár Csikós kolléga kétségtelenül a különcség és az elmebaj határán egyensúlyozik (és mindannyian tudjuk, hogy melyik oldalra fog leesni), de ő így érzi magát jól. És ez tökéletesen rendben van.

tnz 2008.06.27. 12:29:42

b(Alien)!
Et gyönyörű! Aki pedig a kis történelmi áttekintést elolvassa, BMW-hívővé válik.

Arch 2008.06.27. 12:51:38

Szerintem úgy az igazi, ha van a háznál egy új, megbízható, pöcc-röff verda, valamint egy régi klasszikus. Csak az egyiket hajtva elvész a varázs. A kontraszt viszont tuti fokozza az élményt és az ember újra és újra megtanulja értékelni a már megszokottá vált értékeket, szagokat, hangokat stb...
Csak hát ugye a mocskos anyagiak...
Amúgy én is túl sok időt töltök régi autók fotóin, adatain történő ábrándozással, csak sajna' munkaidőben. :)

w a s d 2008.06.27. 13:08:43

A Mantával (jobban mondva az "A" Mantával:)) nem tudom, mi a baj?

kina 2008.06.27. 13:16:45

az első sorokban a szívemből szoltál
:)

volgapierre 2008.06.27. 13:45:19

Zsolt,
ezt a Varsót ismerem. 2000 és 2002 között Miskolcon múlattam az időmet. Ott és akkor láttam az autót az Avas lakótelep szélén. Jó sokszor elzarándokoltam hozzá, és körbenyálaztam.

Már akkor is jól állt neki a távolság, de látványos rohadások nem voltak rajta. A megmattult bordó festés alól fehér szín kandikált elő. Az irdaltan csomagtartó (a szedáné is 850, azaz nyolcszáz ötven literes volt...) tele volt alkatrészekkel zsúfolt kartondobozokkal. Nem volt rajta rendszám, és láthatóan egy métert nem mozdult sehova.

A Veteránban is volt hirdetve, és ha jól emlkészek, valami három kilót kértek érte. Akkor még nem tűnt bontásra ítélt romnak, de kötve hiszem, hogy az azóta eltelt idő alatt javult volna az állapota. Meg kéne menteni...

mv3 2008.06.27. 13:49:31

Kedves Csik!
Ha éjszaka a jótündér a konyhaasztalra rakná az autóvásárláshoz kívánt összeget, melyikért indulnál el holnap reggel?

Vagy b terv, a kispandát etetnéd belőle, hogy csinosodjon?

Csikós Zsolt 2008.06.27. 14:14:03

mv3:
Hát, ilyenre valójában nem szoktam készülni. Inkább az én zsebemből szoktak epikus mennyiségű pénzek kiesni váratlanul. De amióta vezettem a Kubinyi Abarth-Zastaváját, azóta nagyon szeretnék egy ilyen kis tuningautót. Lehet, hogy azért mennék.

Csikós Zsolt 2008.06.27. 14:17:34

AP:
Drága jó sötét szellemem, nem is lenne értelme bármit írnom ide, ha te nem lennél. Így viszont mindig érzem, ha sikerül megnyomnom valami nagy, piros gombot. :-)

karlmann 2008.06.27. 14:57:29

Nem tudom miért kell leszólni a Bazeget. Egy ilyen korú kocsinál ez teljesen természetes. Úgy hívják: kitűnő restaurátor alap.

Csubakka Junior 2008.06.27. 15:28:32

Ajjaj, mi megy itt. 75-ös el, helyette Panda, Bazeg el, helyette Varszawa kéne, remekbeszabott az irány, gratulálok! Tényleg elgurul a gyógyszer. Mi lesz a vége? Omnibusz? A Bazeg eladása után a Panda lesz a családi autó? Itt valami készül!

Csikós Zsolt 2008.06.27. 15:35:23

Csubakka Junior:
A hivatalos családi autónk a 190D. A Bazeg azonban szórakoztatóbb, ugyanolyan megbízható, és több fér bele. Ezért szép időben átveszi a 190D szerepét. De a múltkor a Pandával voltunk a Traktortalálkozón. Lényeg, hogy a gyerekek sok élményt szerezzenek.

Dennis 2008.06.27. 15:42:27

Nem is tudom, nekem melyik kéne. A Warszawa remek restaurálási alap és tényleg sokan megfordulnának utána az utcán, viszont mint nem restaurálásra, hanem csak járni vele a BMW-t választanám. A Zaszti annyira nem jon be, foleg ezzel a színnel meg ezzel a kipuval. Új autó nem kéne, azoknak nincs lelkuk...

rognork 2008.06.27. 15:49:28

és mikor lesz végre nagypolszki?

kgyuri 2008.06.27. 15:53:25

Szia Zsolt!

Nagyon csúnya betegséged van! :-)
Ha már témánál vagyunk,tudok egy eladó
Simson Mofa 1-et...

Gyuri

Csikós Zsolt 2008.06.27. 15:55:48

rognork:
nem lesz, az biztosan nem. A feleségeméket egy ilyen találta derékba a Skodával 1982-ben, csúnya, hosszú kórházi dolog lett belőle, nagyon rosszak az emlékek a családnak abban a felében.

normálisandrive 2008.06.27. 16:03:56

Csikós Úr! Ha jól emlékszem ígért még egy Bazeg fékjavítás posztot is: remélem, lesz belőle, szerettem a javítási írásait. Meg minden mást!

Csikós Zsolt 2008.06.27. 16:06:43

normálisandrive:
lesz, lesz, de most elmegyek egy hétre szabizni, aztán már a következő nyomtatott magazin lapzártája talál tarkón, nem tudom még, mikor lesz időm megírni. De jön, az biztos. Volt horror.

normálisandrive 2008.06.27. 16:14:37

Ez így tökéletes! Köszönöm a jó híreket! Szerelős poszt, plusz újra újság! Nyam-nyam! Már várom
Jó szabit!

series_one (törölt) 2008.06.27. 16:45:45

csikós úr!

három héten belül megjelenik magyar nyelven a horpadtlökhárítós-nemszépkötényes entwickulng28, teljes ötszázhúsz oldalon.
ha gondolja, egy kritika erejéig szívesen az ön rendelkezésére bocsátom.
persze nem erőszak.
;)

ommm 2008.06.27. 16:57:43

series_one 2008.06.27. 16:45:45

Szerintem is megcsapta a szele.

rognork 2008.06.27. 17:08:57

hát sajnálom, hogy nem lesz. annak ellenére, hogy folyamatosan szoptam vele, nagyon szerettem. főleg hátul ülve, fekvőrendőrön áthajtva...
remélem bakanccsal nem volt balesa

qualitaet 2008.06.27. 19:30:10

Ezt a szegény 02-est is a gitt tartja össze, no meg a sakktábla-árnyalatú, ujjnyi vastag fény. Igazi never-ending story,a veteránozás megutáltatására nagyítóval sem lehet alkalmasabb példányt találni.

A félig feltépett szőnyeggel meg életed végéig áldogállhatsz sarkig tárt ajtókkal a tűző napon, akkor is pudvaszagú lesz.
Inkább gyűjteni még egy valóban originálra!

Meg hát az igazi BMW 6 zyl. ,de ez más tészta...

Nostromo 2008.06.27. 22:06:16

Emberek, akik nem ugy valtogatjak az autoikat, mint masok az alsogatyat. :-) Szerintem ez is elgondolkoztato:

www.matteoferrari.net/e/per/01.htm

w a s d 2008.06.27. 23:44:12

@qualitaet:
Milyen szar az e30 M3 tulajoknak, hogy csak egy szar négyhengeresük van, nem pedig egy igazi BMW.:D

antirost 2008.06.28. 05:13:14

Álmodozni jó!
Irány dél kalifornia egy jó kis rozsdamentes vasért!
Aki alól a barna genya kiette már egyszer a kedvencét, meggondolja százszor "kell ez nekem" mégegyszer?
Régi bimmert szereti a rozsda is!
A sárvédők mögött igazi tenyészetek tudnak megbújni!

GGG77 2008.06.28. 13:24:48

Bazeget nagyon szívesen megvenném ha egy kicsi érzékem is lenne a szereléshez. Csak sajnos mindennel a szervízbe kéne járnom, ami ilyen korú autónál öngyilkosság.

GGG77 2008.06.28. 13:27:09

Amúgy Zsolt, Bazeg a flottád legkirályabb autója, miért pont őt???

qualitaet 2008.06.28. 17:16:04

???

Sértődés ne essék ,de egy két év után szétesett mind,NULLA nyomaték ,5000-nél kezd húzni,dadogó alapjárat... Japán vagy latin GTI-hanggal megspékelve.

NEIN, Danke!!

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2008.06.28. 19:03:11

"Szerintem úgy az igazi, ha van a háznál egy új, megbízható, pöcc-röff verda, valamint egy régi klasszikus."

Ez micsoda marhaság.

Mi a francnak ülne bele az ember akármikor is egy unalmas pöccröff verdába, ha egyszer van otthon egy régi klasszikus is?

Tommi 2008.06.30. 22:09:04

Azokat a felniket az aranymetál csodáról elfogadnám... Jól mutatnának a Samarán 175/50-es gumikkal...

Dennis 2008.07.01. 17:04:09

"Szerintem úgy az igazi, ha van a háznál egy új, megbízható, pöcc-röff verda, valamint egy régi klasszikus."

Amugy is, ha egy regi klasszikust rendesen kipofozol, es igenyesen karbantartasz, az is lehet pocc-roff verda...

n. 2008.07.04. 11:58:33

allolampas Bazeget de szivesen megvennem... regi almom (kb ovis korom ota :) egy allolampas

twk004 2008.07.18. 22:21:13

Kedves Zsolt!

Csak szólok: a 203-as az a bogárhátú Pobeda-ivadék Warszawa, a 223-as meg a lépcsőshátú. Az áttervezett, egybeszélvédős, Nysa-hátsólámpás, ésatöbbi. A kombi meg csak úgy 223K ... Végigolvastam a 75 kommentet, senki sem szólt emiatt. Ennyi legyen a legnagyobb tévedésed.

twk004
süti beállítások módosítása