A zöldséges

Autonánia: Porsche 924

  2008. június 13. - Balázs Viktor Címkék: porsche audi autonánia

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Pöccre indult húsz év után az első magyar Astra
2012-03-01 06:00:00

Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg

Húsz év után újra beindítják az első magyar Astrát
2012-02-12 16:05:00

1992-ben óriási tömeg kísérte figyelemmel, ahogy az első Astra felhajtott a Közlekedési Múzeum rámpáján Ez

Végállomás, nem megy tovább
2010-03-08 14:33:00

14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja

Utolsó erővel
2010-03-08 09:29:00

Lejtőn megyek és csóvál ez a szar - jelentkezett be Csikós reggel 7:57-kor, Ausztriából. Bécs előtt 57

A magyar autós közbeszéd a kilencvenes évek elején két autóra hegesztette rá letéphetetlenül a zöldséges jelzőt: a W123-as, fekvőlámpás Mercire, és a 924-es Porschéra. Egy szociológus vagy kultúrantropológus fain doktori disszertációt írhatna az ártalmatlannak tűnő szóból, annyi minden sűrült bele a jelentésébe.


A zöldséges – persze a maszek – ugyanis pénzes ember volt az előző rendszer vége felé, hogy miért, az kiderül Csikós posztjának videójából. A dinnyelétől ragadós százasokból összeszedett vagyon lehetővé tett egy morzsányi luxust, és a rendszerváltás után ez valahogy leginkább az említett két autótípusban materializálódott.

Ennek persze az lett a végeredménye, hogy a susogós melegítőben látványterrorizáló tulajdonosok a porba döngölték az autók elfogadottságát – legalábbis azokban a társadalmi rétegekben, ahol a fej nem csak a baseballsapka hordására szolgált.

A fekvőlámpás Benz már kezd kilábalni a zöldségesek ásta gödörből, de a 924-es még mindig az autós társadalom rodás kurvájaként tengeti az életét sáros hátsó udvarokban, ócskánál ócskább újrasminkelésekkel és gagyi ékszerekkel elcsúfítva.


Éppen itt az ideje, hogy odafigyeljünk rá.

Hogy miért? Mert ez a ribanc sorsba taszított autó valódi future classic: zseniálisan letisztult formatervű, csinos, kedves, szerethető és egyáltalán nem lassú sportkocsi.

Én például már nagyon régóta szeretem, és aki még nem ismeri, annak elmondom, hogyan született, mert azért az is beleférne egy közepesen jó lány(fiú?)regénybe.

1970-ben a Volkswagen megbízást adott a Porschénak, hogy tervezzen utódot kevéssé sikeres, középmotoros sportkocsijának, a 914-esnek. A Transaxle (motor elöl, váltó hátul) elrendezésű 2+2 üléses terve el is készült, de Wolfsburgban nem kellett, hiszen addigra a Golf alapra készülő, olcsón előállítható Scirocco már sokkal jobb ötletnek tűnt.

A béranya viszont megtartotta a gyereket, és a neckarsulmi Audi-gyárban 1975 augusztusában elkezdték sorozatgyártani a Porsche történetének első orrmotoros modelljét. És ez az orrmotor volt az egyetlen árulkodó jel, ami a Volkswagen kilincsek mellett a kocsi eredetére utalt.

A négyhengeres blokk eredeti szolgálati helye ugyanis az Audi 100-asban volt, de egy új fejlesztésű hengerfejjel porscheképessé tették. Két liter, 125 lóerő, 204 km/órás végsebesség, 10,5 másodperces gyorsulás, 23.000 márkás alapár és Porsche embléma – piszokul jól hangzott ez 1975-ben.

Az emberek mégsem szerették a 924-est. Mert csak négyhengeres volt, mert az orrában volt a motorja, és mert mindenki tudta róla: póriasak a génjei.


Ezen a turbo, a GT, a GTS, és az 1985-ben ráncfelvarrott alapváltozat, a 924 S sem tudtak változtatni, a Porsche-közösségnek a 924-es mindig csak egy kínos, hónaljszagú, szegény rokon volt. Akinek viszont mesélt esténként az anyukája, az tudja, hogy Hamupipőke is szegény volt, aztán mégis őt vette el a királyfi feleségül. És az eddig vázolt okok miatt ma nagyon-nagyon könnyű királyfivá válni: a 924-esek árszintje alacsonyabb, mint pár éve a Balaton vize.

A hasznaltauto.hu-n például már százezer forintért is lehet kapni 924-est, igaz, legfeljebb alkatrészdonornak jó. Azok a példányok, amelyek saját kerekeiken képesek elhagyni az eladó udvarát, háromszázezertől kezdődnek, de igazából ezek sem olyan autók, amivel az ember szívesen dicsekedne.


Sőt, a magyar kínálatban jelenleg sajnos egyetlen van, ami vállalható állapotú, eredetinek és ápoltnak tűnik. Persze ez a legdrágább, 1.290.000-et kérnek érte, viszont turbó, annak az összes előnyével (teljesítmény) és nyűgével (fogyasztás, javítás).

Az itthoni autók 99 százalékát utolérte a Manta-sorsként definiálható folyamat: átalakították, átfestették őket, idegen felniket, légterelőket és tükröket kaptak, karbantartásukat pedig nem csempézett szervizben végezték, az egyszer szent.


A mobile.de-n már jobb a helyzet. Itt is vannak gányolt autók, de azért jó néhány érdekes is található. Például ez az aranymetál színű. Kicsit ezen is dolgozni kellene, de a színe és a kárpitozása extraorbitális. A Porsche egy időben nagyon bátor volt a kárpitozást illetően, ez már a Transaxle reklámfotón is látszott egy kicsit.


Az op-artos, tudatmódosítós, szuperplasztikus négyzetháló tényleg egészen elképesztő, igazán punk dolog volt egy német autógyártól a hetvenes évek közepén.

Akinek ciki az Audi-motor, annak az 1985 augusztusától gyártott példányok valók. Ezekbe már igazi Porsche-motor került, a 944-esé, melynek hengerűrtartalma fél literrel, teljesítménye pedig 25-35 (évjárattól függően) lóerővel volt nagyobb az Audi-motoros eredetinél. Ezeket a kocsikat az eggyel nagyobb, 15 colos felniről is fel lehetne ismerni eredeti állapotban, csak hát az első, amit egy ilyen autón rögtön nagyobbra cserélnek, az a kerék, úgyhogy valószínűleg a régebbiek többsége is nagy felnin fut már.

A szerencsés németek már három-négyezer euróért hétköznapi használatra teljesen alkalmas, jól kinéző, némi odafigyelést igénylő példányokat tudnak csippenteni maguknak. Hozzánk ugye hivatalosan nem nagyon éri meg behozni ezeket, de hát nem kell mondanom, hogy aki nagyon akarja, megtalálja a módját annak, hogy Magyarországon tölthesse a nyugdíjas éveit.


Nekem egy ilyen sárga például rettenetesen kéne, milyen kontraszt lenne a garázsfeljárómon az egyen-metálszürke Avensis Verso mellett. Akkoriban nagyon divatosak voltak az úgynevezett szignálszínek, a jó erős, feltűnő tónusok. Sok volt a piros, a méregzöld vagy a világoskék, bárcsak így lenne ma is.

Egyébként véletlenül azt is tudom, hogy ez a sajtófotó hol készült. Stuttgart mellett van egy kis reptér, az aszfaltján egy enyhe púp. Ide vitték az auto-motor und sport tesztautóit fényképezni, némelyik Porsche sajtófotó is itt készült, például ez is. Egyszer jártam itt, volt vagy tizenöt éve, amikor autófotózást tanítottak nekem az ams-nél.

Nincs más hátra, mint a krönender Abschluss, vagyis a mindent megkoronázó lezárás. Ez pedig egy korabeli röntgenrajz, amin van csámcsognivaló gazdagon. Én már a zöld-bézs színkombinációtól is odavagyok, de hát ez nem technikai kategória. Úgyhogy nézzük csak a rajzot. Na, mi az ott a hátsó kerékben? Bizony, egy dobfék, sportkocsiban. Rosszul lassult ettől a Porsche? Egyáltalán nem. Hol van a kézifékkar? Haha, a vezetőüléstől balra! És mitől olyan magas a kardánalagút? Hát a Transaxle csőtől, ami összeköti a motort és a váltót.

Elöl pedig látszik a kanyarstabilizátor. Hogy ez miért fontos? Extra felszerelés volt…

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és a Használtautó.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr16514864

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pal85 2008.06.13. 13:18:08

lanciabacci
A kompressziót saját kompresszió mérővel mértem, persze ez egyáltalán nem garancia (sőt) a hitelességre. A lényeg inkább az volt a számomra, hogy mind a négy megegyezzen. Sok ismerősöm(fórum társak) is 95-öt tankolt így próbáltam ki én is, és semmi csörr, vagy hátrány. Én ezt tapasztaltam. De ahogyan írtad, én is vártam valami csörgést vagy teljesítmény csökkenést. A ólommenteset meg azért írtam, mert az is tökéletes bel. Ugye más már nem is nagyon van.
Üdv.

Flat-6 2008.06.13. 13:19:49

Egy 924 Carrera GT-t vagy GTS-t azért igencsak elfogadnék. :)

Egyébként nem tudom miért hiszik azt sokan, hogy nem volt sikeres a 924. Pedig nagyon is az volt, több mint 150 ezret adtak el belőle, a megjelenését követő 3-4 évben messze a legsikeresebb Porsche típus volt.

gabor 2008.06.13. 13:21:36

Szerintem azért rossz az audi dolgot hallani, mert sokan ész nélkül állítanak mindenfélét... Rengeteg alkatrész csak messziről hasonlít a vw alkatrészekre, de nem ugyanolyan. Bosszantó, ha az ember akar venni egy eredeti alkatrészt a 24hez, ami nem éppen olcsó, akkor mások rögtön nevetnek és állítják, h minden alkatrész filléres audi-vw cucc. Nem igaz! De tény, van olyan ami megegyezik a vw-audival.
A másik gond a 924el, h némelyik tulaj nem becsüli meg annyira, hogy -ésszerű keretek között- rendben tartsa, akkor a többiek miért becsülnék??

Lowtyo 2008.06.13. 13:22:56

streetsta: igen, de szerintem csak vicceltek

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 13:24:51

NGA: vicc kedvéért beírtam gugliba, hogy hausfrauen porsche. A 914-re én a Volksporsche kifejezést hallottam, de a találati listában is feltűnt a 914. Igaz 924-re gyakrabban használják. A vicc azonban az, hogy írják 944-re, Mazda MX-5-re, Honda Civic Coupéra, meg még ki tudja mire...
Mindegy is, egy biztos, kevesebb vicc született 924 sofőrökről, mint Mantásokról:)))

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 13:28:58

Lowtyo: jó, én sem mondtam komolyan...
9-24-S... Miért is mondanék ilyesmit komolyan.
Persze lehet, hogy rossz a megfejtésem, mert te arra gondoltál, hogy 4 ajtós, 5 ajtós, kombi!:))

feketebarany666 2008.06.13. 13:29:10

De a regi 911-ben nem volt vw audi alkatresz?

Flat-6 2008.06.13. 13:30:51

911-ben sosem volt VW-Audi alkatrész.

Rocko- 2008.06.13. 13:34:19

Lowtyo 2008.06.13. 12:55:08
kilenc huszonnégy eS? :D

Kicsijoe 2008.06.13. 13:14:08
kérlek, nyugodtan. tavaly nyáron egy fekete bôrbelsôs 924-essel szórakoztunk, haver vette, nyár végén túladta. ismerem a témát. ;) lehet ti vettétek meg? :D

aa 2008.06.13. 13:38:52

énse hallotam sosem, h zölcséges a 924.
most komolyan, hallotta ezt egyáltalán valaki róla?

Lowtyo 2008.06.13. 13:44:46

streetsta: vigaszdíjként az alábbi linket tudom felajánlani:
www.polizeioldtimer.de/oldtimerseiten/porsche_924.htm

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 13:46:37

Lowtyo: van indaizém, de inkább meghagytam másnak a nyarés esélyét. Bár most hogy látom mi is volt a nyeremény, kicsit sajnálom... Sebaj legközelebb.
Jut eszembe, bár nem ide illeszkedik szorosan, de gyors körkérdés: holnap kivel találkozhatok Akaliban?

Balázs Viktor 2008.06.13. 13:47:21

Jut eszembe, ki jön Belsőség találkozóra? Csikóssal most telefonoztam, mi valószínűleg holnap megyünk.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.06.13. 14:02:20

Belsőség-tali:
én megyek. valószínűleg holnap délelőtt

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 14:07:23

Szintén. Most készítem elő a kocsikat, remélem lesz hely a pályának. Ha valakinek fuvarra van szüksége, a Transitban még van hely bőven.

Kicsijoe 2008.06.13. 14:10:02

Belsőség tali hol/mikor?

Rocko: lassan három éve,hogy komoly,felelősségteljes családanyává lettem.Azóta igyekszem némileg racionálisabb autókat vásárolni.Ezért is pihen a Porsche a garázsban,szebb napokat várva.Mert mami vett egy Stratust bevásárlókocsinak :DDDDDD

Szóval,nem mi vettünk Porschét.Nem vennék Porschét,max egy 944-est alkatrésznek :)

Post 2008.06.13. 14:11:50

Kicsijoe!

Milyen 44-ed van?Ha ugysem használod nem adod el?:)

AP (törölt) 2008.06.13. 14:12:59

Életemben nem hallottam még a 924-re, hogy zöldséges.
Ezt honnan szedte a szerző?

w a s d 2008.06.13. 14:17:24

Én egy pár évvel ezelőtti Autópiacban olvastam, hogy ez zöldséges. Azon kívül még nem hallottam/láttam/olvastam ilyet sehol.

(Meg a Toyota MR2- re olvastam olyan elnevezést, hogy a szegény ember Ferrarija. Ez gondolom, nem magyar eredetű.:D)

EM 2008.06.13. 14:22:17

Ha mán Audi és Porsche cooperation, akkor RS2. Belefér a család, akár piacozni is lehet vele kombi mivoltából adódóan (zöldséges), ÉÉS nincs ember a földön, aki leszólná amiatt, mert tele van Porsche alkatrészekkel és mérnöki munkával :)

w a s d 2008.06.13. 14:31:51

Meg is van, 2000/15.- ös Autópiacban van, utolsó oldalon, az újság főszerkesztője Balázs Viktor.:D

The good boy 2008.06.13. 14:36:06

Na mostmár tudjuk, honnan ered a zöldséges elnevezés. Pontosan egy ember használja, igaz már vagy 8 éve:) Ezért nem hallott erről más::)

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 14:41:52

Lowtyo: mmmhhhhh, a vigaszdíjam csodaszép. A napokban akadtam a youtube-on egy anyagra, benne a szlovák rendőrség autóinak történelmével. Skoda 110 coupé RENDŐRAUTÓ!! Slovenská interceptorová. Sajnos képet külön nem találtam róla...
A kollegád mindenképpen jön?

krumplifejűpalacsinta 2008.06.13. 14:48:44

szerintem te egy szellemi nudista vagy, a zőccségesek itthon sose jártak porschéval zöldségért a piacra, vagy onnan a standra....lehet, hogy te is egy, kishazánkba visszaszakadt baromarcú vagy, és most itt irkálod a hülyeségeidet?
nem kell válaszolni, valójában nem érdekel

cv 2008.06.13. 14:55:52

Köszönöm a tippeket!

Bár a két literes Sierra meg Mondeo kicsit erős, de azért azt is köszönöm.

CsülkösPacal 2008.06.13. 15:29:21

ZÖLDSÉGES

Én tisztán emlékszem a korra, és mindkét megnevezett autóra, de senki nem használta a PORSCHE kapcsán a "zöldséges" jelzőt, így gőzöm sincsen, hogy a bevezetőmondat: "A magyar autós közbeszéd a kilencvenes évek elején két autóra hegesztette rá letéphetetlenül a zöldséges jelzőt: a W123-as, fekvőlámpás Mercire, és a 924-es Porschéra." ezt az állítást honnan szedte?!

Kicsijoe 2008.06.13. 16:22:14

Post 2008.06.13. 14:11:50

Egyfelől nem az enyém,kedvesem drágasága.Másfelől,szerintem sosem lesz eladó.Legalábbis ha rajtam múlik ;)

padregas 2008.06.13. 16:24:14

Nyugaton "házmester" porschénak nevezték...

Tomiki · http://www.frontenginedporscheclub.hu 2008.06.13. 16:51:12

Srácok, itt van már mindenki?! :))
924S... hmmm, jó kis autó lehet ;)

Zsolti 2008.06.13. 17:12:31

Szia Tomiki én is benéztem. Hajrá FEPK
ÁÁÁKOOOS hol vagy?

A magyar autós közbeszéd a kilencvenes évek elején két autóra hegesztett rá letéphetetlenül jelzőt: a W123-as, fekvőlámpás Mercire (zöldséges), és a 924-es Porschéra (butikosné porséja, kacsintóslámpás porse. Szerintem.

ÁÁÁKOOOS hol vagy?

ommm 2008.06.13. 17:45:20

streetsa: abban a kupé rendőrautóban biztos vagy? nem csak a reklám kedvéért lett?
na majd holnap letárgyaljuk.

Viktor: you're welcome!

DED 2008.06.13. 18:04:19

Éppen a minap láttam egy futólag egész értelmes állapotút, kívül nem, de belül egész jól nézett ki...

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 18:28:38

omm: nagyon eredetinek tűnik a kép www.youtube.com/watch?v=P2M0YDW7sD0&feature=related
Sanitkára kerestem eredetileg, oszt ebbe is beleakadtam -meg egy csomó másba, naggyon jó kis csehszlovák filmrészletek motoros-rendőrvolgás-skodás autósüldözés, mentőautók, mai csak kell!

földműves 2008.06.13. 18:38:38

A '80-as évek végén mifelénk parasztporsénak hítták a népek!
Mindenki mondogatta hogy: ááá, ebbe' csak audi motor van.
Az irígységtől meg csorgott a nyálunk, mer csak zsigára tellett, meg warnyúra.
:)

Post 2008.06.13. 20:19:22

Kicsijoe 2008.06.13. 16:22:14


Nagyon helyes!:)

Akkor itt a helyetek!
www.frontenginedporscheclub.hu

mv3 2008.06.13. 21:03:31

Szuper volt a cikk, Cs. Zsolttal kéz a kézben kezditek megmenteni a Belsőséget, bár személy szerint nekem még mindig hiányzik OP is(!). Mivel hasonló a korosztályva tartozunk, hasolnóak a gyermekkori élmények is, nekem a sok lada után a kocka kadett is áramvonalasnak tűnt, később, a csepp megjelenése meg teljesen ámulatba ejtett:o))
Egy ilyen 924-e,s egy balatoni parkolóban, a napon sütkérezve, maga volt egy gyerek álmainak netovábbja, akár a nyári banán:o))

Ha már itt vagyok, egy kérdés: Karotta Franicia szerelméről mikor olvashatunk? Szerintem sokan várjuk!

[] (törölt) 2008.06.13. 21:05:18

"zoldseges"-kent en is csak a W123at ismerem, a 924/944 nalunk "parasztporsche" neven fut.

[] (törölt) 2008.06.13. 21:07:47

streetsta:
"vicc kedvéért beírtam gugliba, hogy hausfrauen porsche."

Hausfrauenporsche alatt tobbnyire a Mazda MX-5ot ertik.
na es tudod mi az a Syltgolf? :)

[] (törölt) 2008.06.13. 21:41:07

"Szerintem szép kecses, letisztult gép a 924-es, de ilyesmi kategóriából én mégis inkább egy Caprit szeretnék."

a legkomolyabb oldskool kupe Erich Bitter mestermuve, a CD:
de.wikipedia.org/wiki/Bild:Bitter_cd_v_sst.jpg
de.wikipedia.org/wiki/Bild:Bitter_cd_h_sst.jpg

a kockaporsche ahhoz kepest a lepukkant roman rokon.
a Capri III meg ugy nez ki, mintha baltaval faragtak volna.
megnezel egy Bittert eloben, es nagyon gyorsan el fogod felejteni ezeket.

Sutheo 2008.06.13. 21:41:58

Nekem tetszik a kocsi, bár a 959 jobban...és annak ellenére sem fogok róla rosszat mondani, hogy:
1) nem stílusom az ilyan sportkocsi
2) a cápa BMW-k és némely japán csoda (Lancer Evo, Impreza STi, Civic VTi) tetszenek

streetsta · http://www.managertoys.hu 2008.06.13. 22:16:25

Látod Edelweiss, ezért van sok autógyártó a világon. Ez a Bitter coupe nekem nem jön be. A Capri meg olyannyira, hogy van is egy. Ha egymás mellé állítanánk a kettőt, én bizon nem gondolkoznék -mégha tudom is, hogy a Bitter exkluzívabb. Ja és még valami: a Capriban hátul is egész rendes hely van, és bitang sok cucc belefér -különösen lehajtott támlával (ha már ezt a témát is érintették páran).
Hausfrauenporsche ügyben szerintem én még MX-5 előtti időkben hallottam a kifejezést, de ez is tény, hogyha megguglizod, lesz ott MX-5-től kezdve MR2-n át minden. De sebaj, itt is elhangzott, hogy zőccségesnek Mercit, Volgát, meg ki tudja mit hívtak -gondolom tájegységtől is függően.

[] (törölt) 2008.06.13. 22:33:36

a 959 kurvaszep, koszono viszonyban nincs a kockaval, ha van ra 200.000 eurod, vagj bele :)

almom egy 507es BMW, de nincs egymillio eurom a malacperselyben.

[] (törölt) 2008.06.13. 22:35:09

"Látod Edelweiss, ezért van sok autógyártó a világon."

ebben egyetertunk.

AP (törölt) 2008.06.13. 23:11:35

ez a bitterizé nem kicsit hasonlít az espada-ra

Balázs Viktor 2008.06.13. 23:13:53

Azoknak, akik nekem tulajdonítják a "zöldséges Porsche" kifejezés feltalálását: két másik internetes médium is használja a kifejezést,
www.a5.hu/cgi-bin/printable.cgi?cikkID=26458
www.vezess.hu/magazin/mercedes_e320_es_w123/8650/

és a Porsche 924 fórumon is érdemes megnézni a 2006 nov. 7-8-án írt bejegyzéseket. Vagy a gugliba beírni, hogy zöldséges Porsche.

w a s d 2008.06.14. 00:00:20

Én nem tulajdonítom senkinek, csak hamár ez így eszembe jutott, és megkerestem az adott újságot... A vicc kedvéért beírtam.:D

Pal85 2008.06.14. 00:07:24

Az említett fórumon jól körül írták a helyzetet:
1. Magyarországon mindenkinek, de lagalább az ismerősének volt 924-e.És persze 5 hengeres audi motoros. - Ami önmagában nem lenne baj, csak nem igaz.
2. "Sok butaságot hallottam már a 924-el kapcsoaltban" - na ez sem akkora baj, csak ez igaz.

Üdv.

[] (törölt) 2008.06.14. 00:14:43

"ez a bitterizé nem kicsit hasonlít az espada-ra"

valoban. kar, hogy az Espada nez ki szarabbul :)
legalabbis eleg darabos a vonalvezetese a Bitterhez kepest.

hutomaszkja pl erosen a Dacia 1210re hajaz:
de.wikipedia.org/wiki/Bild:Lamborghini_Espada_S3.jpg
bunnik.club.fr/JA-DC138003.jpg

Csárvó 2008.06.14. 00:53:11

Balázs Viktor:
A Google-ban nem a zöldséges Porsche, hanem a "zöldséges Porsche" kifejezést érdemes keresni. A négy találatból kettő erre a cikkre mutat. De ettől még nyilván rajtam, meg az itt felbukkanó hozzászólókon kívül mindenki más hívhatja így a 924-est.

George 2008.06.14. 00:55:19

Teljesen mindegy, ki találta ki, hülyeség egy autóra azt mondani, hogy zőccséges (még a 23-as mercire is kikérem magamnak!)
Különben a cikk nagyon tetszik. Ja, nekem is elküldenéd kérlek nagyban a röntgenrajzot és a transaxle képet a gyorgyhankokukaccitromailponthu-ra?

Werwolf 2008.06.14. 07:51:16

CFX-722!!!

nezem a klub-kepeket es ott latom a regi automat. Pontosabban a rendszamat. 94-ben adtam el. Akkor meg feher volt. Es nem volt targatetös. Es kezdett lepukkanni. Most viszont piros es szep es targatetös. Ha a tulaj olvassa, elmeselhetne, h mi törtent vele azota. Elöre is köszi.

Ákos 72 · http://www.frontenginedporscheclub.hu 2008.06.14. 08:45:37

Nagyon sajnálom, hogy mind a mai napig egyetlen olyan cikk sem tudott napvilágot látni médiaipari kollégáim tollából ami elfogultság, és olcsó közhelyek emlegetése nélkül valóban a Porsche 924-ről szólt volna. Az méginkább szánalmas, hogy ezen autós portálon sem! De értem, nem lenne érdekes ha a susogós maciali és a makkoscipő felemlegetésre nélkül azt kellene leírni, hogy ez a konstrukció zseniálisan ötvözte azt a két alapvető kívánalmat, hogy olcsó legyen és jó! www.frontenginedporscheclub.hu

Farkas Zoltán 2008.06.14. 08:59:51

Ha már Bitter, nekem a Bitter SC az egyik kedvencem.
Opel Senator technika
Design: Giovanni Michelotti (en.wikipedia.org/wiki/Giovanni_Michelotti)
Erősen hajaz a Ferrai 400/412-re, dehát az nem baj, mert az is nagyon szép...

Bitter SC képek: images.google.com/images?hl=hu&q=Bitter%20sc%20&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Farkas Zoltán 2008.06.14. 09:06:46

Szia Ákos,

azért néhány hozzászólás súrolta a két témát, igaz, így együtt senki nem mondta ki...
"-Egy kávé legyen olcsó!!
-Egy kávé legyen finom!"
(TV reklám)

Nincs új a nap alatt

grigorij 2008.06.14. 09:21:02

Valamikor még az autógyárak készítettek normális kocsikat! Ez a 924-es eset pont olyan, mint az Alfa Romeo Sprint-je... Ott a GTV-nek gyártottak kisterstvért...
A zöltséges jelzőt én sem hallottam soha - néhány magyar blog semmit sem jelent -, a paraszt-ot viszont sokat!
A típus bemutatását kár volt abbahagyni, hiszen, ha már a 944-es szóba jött (ami persze csak formában tastvér) lehetett volna beszélni a 928-asról is!

grigorij 2008.06.14. 09:35:29

A "zöldséges porsche" a google-n 4 találatot ad, ebből kettő ide mutat... Egy az említett A5-re, míg egy közös a
"paraszt porsche" 6 találatának egyikével...
Szerinetm a google 4+6 találata nem bizonyít semmit...
És persze mindenki úgy hívja, ahogy neki tetszik!
(a 123-ast valóban használták a zöldségesek a cuccoláshoz, de én nem tudok róla, hogy a zöldségesek a 924-est vették volna...)

CsülkösPacal 2008.06.14. 09:53:50

ZÖLDSÉGES...

Én arra emlékszem, hogy a W123-as Mercedest, a kombi 1200-es Ladat, a kombi Wartburgot és a Volgat sorolták ún. "zöldséges" kategóriába. Ezeket nem máshol/másnál olvastam, hanem akkoriban tapasztaltam/hallottam Budapesttől Balatonig, Debrecentől Szegedig, keresztül-kasul az országban.

bélab 2008.06.14. 09:55:07

nem hallotátok a zöldséges jelzőt??
pedig anno csak ilyenekkel jártak a bosnyákra salátáért meg retekért.Persze tetőcsomagtartóval meg utánfutóval:-))
ja hogy nem rémlik--nekem sem.

Kamoka 2008.06.14. 11:05:26

1994-ben vettem egyet 250.000-ért. Szerinetm drágán vettem, bár egyben volt és jól ment.

Nem értettem hozzá, mindent meg akartam csináltatni. Új szín, motorfelújítás, klímát bele. Béres Marci tudni mesélni.

Állandóan lerohoadtam vele, külföldön is. Megjártam vele Hollandiát, Németországot. Ott is lerohadt, Poesche szírbízben kapott önidítót. Nem merem az árát leírni.

Összeségében 2 év alatt 1.200.000 ment rá, 1994-1996 között. Iszonyú pénz.
150.000 ért adtam el, és a mai napot pocsék rágondolni.

Ákos 72 · http://www.frontenginedporscheclub.hu 2008.06.14. 15:21:46

Szia Kamoka!

Nos azt szögezzük le, hogy ha lerohad egy autó annak vannak előjelei! Van kivétel, igen ritka. Ha az előjeleket az üzemeltető ezeket figyelmen kívül hagyja, az pl. külföldön igen sokba kerülhet. Ez szinte minden szerkezetre igaz.

szpidro 2008.06.14. 15:26:38

Hé Mr. Totalcar!

Csinájatok már légyszi egy bemutató tesztet; biztosan kaptok mustrára tőlünk (frontenginedporscheclub.hu) jó karban lévő példányokat! Én egy 1983-as 944-el mozgok, van a tesómnak egy 82-es 924-e, bárki bármit mondhat, nekem mindíg hevesebben dobog a szivem, kinyitom a garázsajtót és megpillantom őket.

üdv: szpidro

rickshaw 2008.06.14. 16:41:41

jobb kormány országában még piszokabbul olcsóbb a vas :) a legdrágább 924es kb 825 000 HUF a mostani keresésben. És az angol autók kevésbé rohadnak, mer nincs sózás, meg jobban is szeretik őket... Ey limk szemezéshez: search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/PORSCHE+924/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146-236,N-4294962371-4294967213/search.action?&postcode=ub96ee&radius=100&showMoreOptions=&page=1

qualitaet 2008.06.14. 20:12:47

Kedves Balázs Viktor !

Jópofa ,olvsmányos, objektív, informatív és szórakoztatató a cikked.

A pejoratív jelzőket is meglehetősen cizelláltan, úgy igyekszel tálalni ,hogy ne bántsd meg senkinek az ízlését,
(az olyan ostoba tuloknak ,aki meg azért kritizál Téged,mert szakíró vagy akár családos magánember létedre egy fiatal,megbízható ,funkcionális autót használsz ,én a helyedben a seggemet mutatnám! )
mindeközben tömör ,de alapos modelltörténti ill. müszaki ismertetést adva.

A magam részéről kissé elfogultan olvasom írásaidat ,mert 6-8 esztendős koromtól - némi túlzással - jobban ismertem Ferdinand Simoneit ,Werner Schruf ,Gert Hack ,Götz Leyrer ,Klaus Westrup nevét,mint a az iskolaigazgatóét ,a mozgalmi vezetőkénél(örs ,ifi ,stb.)viszont 100% ,hogy jobban.
Édesanyámnak hivatalból járt a "LAP",ennek volt köszönhető a jólinformáltságom no meg az az apróság, hogy a fritzek becses nyelvén előbb tanulhattam meg jó néhány szakkifejezést,mint a legegyszerűbb ragozást.Öröm olvasni az akkori cikkek hangulatát és stílusát tükröző írásaidat.Ezt a hasonlóságot több mint egy évtizede megfigyeltem pl.a teszteidet illetően.
Jómagam kb.2002 -óta nem olvasom már rendszeresen az AMS -t.Egyfelől mert onnantól vették fel véglegesen a - Csikós koma által is kíválóan kritizált "hűdekomolyanvesszükmagunkat"-stílust .

Másrészről akkora datálható az a tendencia is amikor a sváb és dél bajor autógyárakban is útilaput kötöttek azon vezető beosztású dolgozók talpára akik az utastérben felhasználadó anyagok minőségéért voltak felelősek :)DDDDDD

Utóbbi természetesen az én "vicces" véleményem, az viszont a legkevésbé sem tréfa ,hogy nem volt kedvem a "leserbriefe"-rovatban olvasgatni azokat a keserű sorokat amelyeket olyan márkatársak írnak, akiknek a korábbi autójukból a nagy teljesítmény a kíváló futómű és a jó ergonómia , kivételével az enyémhez hasonlóan "semmi" nem maradt.(Ledergeruch, dicke veloursteppichboden ,hochwertige materialen,stb picsába!)
Az AMS-nek viszont örök és elvitathatatlan érdeme ,hogy elsőként vitte bele legkomolyabb tesztekbe is a fanyar humort.
Többek közt ezért kedvelem a TC-t is mert itthon egyedül Ti tudjátok ezt alkalmazni.Az esetek 90%-ában jól , 10%-ában hyper gyengén sül el.
Ők találták ki az egyszavas ,vagy humoros tesztcímeket :
pl.
MERCEDES 300TDT vs 525 tds "GELADENER GAESTE"
BMW 735i Alpina "SEVEN UP"

BMW 750i "MITTLERER KING"

vagy ami mindent visz :

CITROEN XM : "PLASTIC BERTRAND"

A fentieket azért is írtam ,hogy a 924-est elmarasztaló vélemények nagyrészt ne nekem tulajdonítassanak ,hanem egyszerű infomáció,tapsztalat.


Az "zöldségesség" margójára annyit ,hogy színziszta elémkeim (39.esztendőmet taposom) vannak. Véleményem szerint a 123-asra vagy egyéb mercikre ez részben helytálló.
Szerintem véletlenül sem ízlésficamból alakult így, hanem mert a világ egyik legtartósabb (ha nem a legtartósabb)és legstrapabíróbb járművei voltak ezek ez autók , - ez sok "okos" ember fejében meg sem fordul- és a fent említett kiskereskedőknek pont erre volt szükségük.
Másrészről Mercedesből viszonylag nagy volt a kínálat ,rengetegen hoztak ilyet külszolgálatból hazetérvén ,akár csak üzleti célból is.
Nem is említem a csinovnyikok által levedlett ,évi több tucat példányt.

A 924-es már jóval kellemetlenebb példa , mert a szerencsétlen többnek akart látszani ami, (elnézést a kivételtől) és olyan vevőkörnek is készült, aki sajnos többnek akart látszani mint aki...

Nem akarok senkit sem megbántani becsszó, de a "zöldségesporse" még egy szalonképesebb kifejezés.
Lehet ,hogy műszakilag nem rossz kocsi ,de mint PORSCHE mindig is égő volt ,még idehaza is.
Én mégegyszer mondom ,csak visszaemlékszem ,de a gangsterváltás idején is már szanaszét herótozták szerencsétlent és tulajdonosait is idehaza.(nem teljesen alaotalanul)

Biztosan nem így alakul ,ha nem PORSCHE felirat díszeleg rajta.
Bárki bármit mond az kapitális égés ,ha egy "PORSCHÉT" szó szerint letakarít a német autópályán '82-ben egy 528i ,vagy '84-ben egy 323i, mindkettő "ostblocker" vagyis magyar táblával.Ez több mint ciki ,egy németnek. Ha az volt egyáltalán...

Saját fülemmel hallottam a Balatonon ,jóval a rendszerváltás előtt egy kissé nagyképű ember szájából ,amikor az ismerőse begördült a frissen "hozott" 924-esével.
" Asszontad porsét vettél, bazmeg! Muhhhahaha!"

Esküszöm ,szó szerint minden felmenőm életére!

Az Auto motor und Sport 1978/22-es számában riportot közölnek a stuttgarti rendőrökkel, akik a "világ legmegbízhatóbb sportkocsijával" a 911-essel járőröznek.
Az egyik fakabát imígyen nyilatkozik :

"Próbáltuk a 924-est is de az impotenciájából fakadóan elvetettük a témát. A végsebességgel nincs baj de mire felgyorsul véget ér a szolgálat ,a gyorshajtók meg kiröhögnek"

AMS 26/1975

"egyébként amióta a Porsche összerakta VW-építőkockákból a "szegény emberek álomporschéját" a 911 -es eladások ugrásszerűen megnőttek.Midannyiuk azt szeretné ,hogy amíg kijön az új 928-as ,egy igazi Porschéjuk legyen."


"Mióta láttam az új 924-es képeit, a következő a meggyőződésem.Készen van egy auto amit a VW-re szabtak.Nyílván teljességgel véletlen ,hogy a testvércégek egyforma kasztnikat dobnak piacra. Nagyon úgy néz ki 924, vagy VW DO BRASIL számomra egy kutya".

AMS 14/1978

"Ugyanúgy ahogy az Opel Diplomat/Admiral a parasztok és a marhakereskedők vontatóautója,úgy a 924-ES is a "kamu Rolexes", "Deutsche-interpreten"-t üvöltetők autója.Jó vagy nem ma. '78 nyarán ez az igazság"

Müncheni duma '86-körül :

"Istenem ,ez cikibb mint egy 924-es!!!"

"Milyen az olasz 924-es? Fiat 850, FERRARI-emblémával."


Nos ,igen egy olyan szenzációs auto ,mint a 911 nevét vétek volt ezzel meggyalázni.

Más a helyzet oldtimerként.
Egy OT-t.legyen az bármi (ha jó ,orig. állapot) ,én megnézek tisztelek.Ugyanúgy, ahogy minden 90 fölötti nénit szeretnek ,tisztelnek.Függetlenül ,hogy fiatalon jó csaj volt -e vagy egy annak keservesen látszani akaró atomgyenge szutyok...

G 2008.06.14. 21:55:40

CV ha még érdekel,a véleményem,VW passat,mert már írta előttem valaki,hogy kell egy kis vas elől,nem túl drága az alaktrész,és bírja is rendesen.nkem 1995-ös,1,9 tdi van,229ezer van benne,és megy,mint egy svájci óra,semmi bajom nem volt még vele

Balázs Viktor 2008.06.14. 22:28:43

szpidro:
szeretnénk tesztet csinálni, egy felajánlásunk már van.

qualitaet:
vicces, hogy még Simoneit nevét is ismered, vele én már személyesen nem találkoztam, a többiekkel igen. Sajnos az ams az elmúlt tíz évben nem tudott megújulni, én személy szerint már jobban szeretem az angol autós lapokat. Mindenesetre nagyon jó iskola volt, sokat tanultam ott, amiből máig profitálok.

qualitaet 2008.06.14. 22:53:02

Balázs Viktor

Ne bolondozz még szép,hogy emlékszem rá! Évekig ott virított a joviális,kopasz ábrázata a "bibliám" első oldalán.
Majd '80-81-től nyugdíjazásáig átköltözött az utolsó előtti oldalon lévő "Zum schluss" c. rovatába. Na, az volt az igazi aranykor.
Azok az autó- ,Hi-Fi torony-,illat .divat,stb. hirdetések! Az a lapminőség!Elmúlt örökre ,az igazi NSZK-beli jóléttel egyetemben...

AP (törölt) 2008.06.15. 00:29:39

Ma láttam egy iszonyatosan régi BMW-t Cegléden.

bringatrailer.com/wp-content/uploads/2007/07/1958_BMW_502_V8_Sedan_Front_1.jpg

Ilyen volt, ha minden igaz!
OT-s rendszám, hátsó ajtók suicide door rendszerben előrenyíltak, gyönyörű bordó kárpitozás, vaj szín, álom mese volt az a kocsi. Ilyen nincs is. Nem létezhet. :)

Kamoka 2008.06.15. 08:39:56

Vegyes érzés volt vezetni 1994-96 között.
A laikusok beájultak, a távoli család kiakadt, hogy Porschval járok, milyen gazdag vagyok.
Viszont hetente jött egy megjegyzés, ez nem is Porsche, ez audimotoros, ez csak orrmotoros.
Meg peszre irigyeltem, akinek telt 944-re.

Viszont jól sjtettem, hogy a Mazda 323 akkori évjárati ennek a formának tiszta koppintása?

Ákos 72 · http://www.frontenginedporscheclub.hu 2008.06.15. 09:51:42

"Jópofa ,olvsmányos, objektív, informatív és szórakoztatató a cikked"

Jópofa, olvasmányos és szórakoztató! Objektív? Az semmiképpen! Informatív? Az összeollózott adatok helyességétől eltekintve. Az összes sajtótermék felemlegetése elég hatásvadász, de nem több ettől! Nagyon messze áll az igazságtól! Én nem olvasom, tapasztalom!

fgfgs 2008.06.15. 12:24:56

A 924 fő baja, hogy nem elég drága a sok sznobnak.Ha 3x ennyi lett volna az árcéduláján, egész másképp néznének rá... Amúgy egy nagyon fasza kis sportkocsi, a tömegéhez és a korához képest jó teljesítménnyel( a korabeli 911 is csak 200 lovas volt).

cv 2008.06.15. 12:55:04

G:
Persze, hogy érdekel. Igazából rég meg akartam ezt már kérdezni, csak épp kapóra jött ez a 924-es blog.
Az ideáls persze egy olyan autó lenne, ami fiatal de olcsó, erős, de keveset fogyaszt. (És persze a kéz, ami a bilibe lóg és mégsem lesz sz*ros...)
Az az igazság, hogy tuti választ nem kaptam, csak vélaményeket, amiket persze mindenkinek köszönök.
Ideális autó nincs, illetve mindenkinek más, a Citroen AX-től a Pandán, Mazda 121-en, Cherry-n, Micrán, Pólón, Golfon, Fiestán át a mittudomémiig.
Arra voltam kiváncsi, hogyha valamennyire specifikusan le tudom írni a missönt (Heti 3 Pécs-Bp, kevés városi forgalom, no sztáda, 1-2, ritkán 3 személy), akkor kijön-e a véleményekből valamiféle szignifikancia. De nem. Mert ezen belül is van, aki a nagyvasakra esküszik, a németekre, japánokra, koreiakra, bantukra, esetleg az alacsony fogyasztásra, vagy inkább az ütközésvédelemre, helyezi a hangsúlyt. Ennyi.

Üdv,

cv

Rocko- 2008.06.15. 14:51:06

Kicsijoe 2008.06.13. 14:10:02
az se rossz. :)

Rocko- 2008.06.15. 15:24:21

Edelweiss 2008.06.14. 00:14:43
"valoban. kar, hogy az Espada nez ki szarabbul :)
legalabbis eleg darabos a vonalvezetese a Bitterhez kepest.

hutomaszkja pl erosen a Dacia 1210re hajaz"

hmm, az Espadat 1968-1978 közt gyártották, a a Dacia 1310-est 1980-tól. az alapját képző Renault 12-esnek meg nem ilyen volt az eleje.
amúgy igencsak tisztességes dolog a Lamborghinitől, h előre utazott az időben a Daciaért, csakhogy lemásolhassa. :}

Rocko- 2008.06.15. 16:18:44

na, így cseresznyeszedés után utánajártam kicsit ennek a Bitter CD-nek. amit 1973 és '79 közt gyártottak, Opel Diplomat alapjaira, egy Chevrolet motorral, Espada kinézettel.

szpidro 2008.06.15. 16:27:15

A Teszt ügyében; ha lehetséges, keressétek meg klubbot, és ha lehet, olyan kocsit mutassatok be légyszi, ami méltó a Porsche névre, ne valami leharcoltat! :-)

üdv; szpidro

Zsolti 2008.06.15. 21:49:32

qualitaet! Rövid leszek. 120 sorban ennyi negatív dumát, kezdve valami "AMS-t olvastam a 8 évesen budin dumával.. Nevetséges. Ez a "többnek akar látszani ami" szöveg talán visszafelé igaz.

Zsolti 2008.06.15. 21:53:13

Mi ciki? Mi égő?, Mi szutyok? Mit gyaláztak?

[] (törölt) 2008.06.16. 07:21:05

"A zöldséges jelzőt én sem hallottam soha - néhány magyar blog semmit sem jelent -, a paraszt-ot viszont sokat!"

akkor nem vagyok egyedul.

""paraszt porsche" 6 találatának egyikével...
Szerinetm a google 4+6 találata nem bizonyít semmit..."

parasztporsche egybeirva, 44 talalat.

qualitaet 2008.06.16. 19:38:01

Zsolti
Teljesen igazad van ,micsoda felvágás 3 márka 50 Pfenninges újságot olvasni a retyón...
Bezzeg a 3500 márkás "porse" az AUTO PRERADOVIC-tól, vagy egyéb "német" kereskedőtől a "vásszerburgeren" 90-ben az má' valami...

Pal85 2008.06.16. 20:18:38

Mi a baj a 3500 márkás PORSCHE-val? Csak mert az anno nem kevés pénz volt. A sajátunkat 95-ben vettük 275 ezer forintért. Eladtuk aznap a trabit, és az árából megvettük a család első 924-esét. Mely azóta is megvan, most épp letakarva várja, hogy hazamenjek. (: Jelenleg is tisztában vagyok az értékével, bár már a trabi árának többszörösét ráköltöttem. Én előttem pedig édesapám költött rá, szintén nem keveset. Hogy piaci értéke, ennek a töredéke? Kit érdekel? Nem akarom eladni. És csak úgy mellékesen, a sok ujságban az nem volt leírva, hogy a szutyok 924 húzta ki a szarból a gyárat, és a 924-es eladásai tették lehetővé azt, hogy tudták a 911-est tovább gyártani, forgalmazni, és fejleszteni?
Na további jó újság olvasást....
Üdv.

[] (törölt) 2008.06.16. 20:23:40

"A 924 fő baja, hogy nem elég drága a sok sznobnak."

nem, hanem mert botranyosan alulmotorizalt. persze altathatod magad ilyesmivel, de nem erdemes.

"Amúgy egy nagyon fasza kis sportkocsi, a tömegéhez és a korához képest jó teljesítménnyel( a korabeli 911 is csak 200 lovas volt)."

ne zavarjon, hogy a korabeli 911es feleannyi ido alatt volt szazon.

[] (törölt) 2008.06.16. 20:35:34

"És csak úgy mellékesen, a sok ujságban az nem volt leírva, hogy a szutyok 924 húzta ki a szarból a gyárat, és a 924-es eladásai tették lehetővé azt, hogy tudták a 911-est tovább gyártani, forgalmazni, és fejleszteni? "

a 86os 30k-rol 89re 7k-ra zuhant a gyartas, mivel senkinek nem kellett a kockaporsche. a 911es peldanyszama viszont folyamatosan emelkedett, 89ben 13k kornyeken jart, abbol elt a gyar.

amugy meg tokmindegy mibol mennyit adtak el, a kocka alulmotorizalt, ezert tartjak pozoloautonak, akarcsak a 316i-t.

Pal85 2008.06.16. 21:29:12

1975-ben járunk. 1040 kg a tömege, 125 le a hátsó keréken. Nem főtengelyen! Úgyhogy megy rendesen, ki kell próbálni... De el lehet hinni, hogy ma, 30, 31, melyik mennyi év után is, mai mércével mérve is sport autó, és sport-autósan lehet vele közlekedni. Nem állítom, hogy versenyautó, az a 924 carrera volt. Ugyan ez a teherautó blokk és 375 lóerő.
Edelweiss gondolom, 76-ra és 79-re gondolsz. 85-ben fejezték be a gyártását. Amúgy 79-ben 20000 darab példány felett gyártották (gugli a barátunk). És annyira olcsó sem volt, ha jól tudom 2/3-a volt az ára a 911 árának. Kb mint ma egy Cayman a mai 911-nek, az is jó olcsó. (:
Azt gondolom, hogy fikázás, vagy inkábbb lenézés helyett a megfelelő mércét kellene felé állítani.
Üdv.

qualitaet 2008.06.16. 22:38:16

Edelweiss
TELJESEN igazat beszél ,én is le akartam ezt írni korábban is ,(csak olaj lett volna a tűzre...),hogy száz helyen benne volt a szaksajtóban anno ,hogy az "olcsó tömegautó kalandok" vitték a tönk szélére a Porschét.

A csődtől pedig több évben is a VAG pénze mentette meg.
Nyereséges pedig akkor lett ismét ,amikor visszatértek az "igazi PORSCHÉK" gyártásához.
A 316-OS DUMÁD SZENZÁCIÓS!!!
Becsület istenemre, '81-körül mondta Apám először :"GYerekek ,az a BMW amin nincs "doppelrohr" az nem is igazi BMW"!

PAL 85.

Biztos ,hogy sportos kis kocsi volt (az ma is),műszakilag sem igen érte szó a ház elejét, csak nem volt benne semmi "porschés" itt van az eb elhantolva...
Ráadásul olcsó sem volt.
A '75-ben hasonló paraméterekkel bíró kocsiknál semmivel sem tudott többet, de jó 3000 DM-mel drágább volt.
Semmivel nem nyújtott többet , a feliratot leszámítva.
Később még csak romlott a helyzet.

Ma már más a szitu.
Ma egy jópofa youngtimer.
De ez most van. A "hírnévre" akkor tett szert ,nem most.

[] (törölt) 2008.06.17. 09:29:25

"Becsület istenemre, '81-körül mondta Apám először :"GYerekek ,az a BMW amin nincs "doppelrohr" az nem is igazi BMW"!"

wollen, aber nicht können ;)
na a kockaporsche is ilyen. kb mikor az ember kidulledo homlokerekkel ul a klotyon, de csak nem akar jonni semmi.

[] (törölt) 2008.06.17. 09:37:54

"Edelweiss gondolom, 76-ra és 79-re gondolsz. 85-ben fejezték be a gyártását."

nem. jol olvastad. a kocka kulonbozo valtozatait (924/944/968) egeszen 1994ig gyartottak.

"gugli a barátunk"

erre a baratra a leginkabb te lennel raszorulva.

w a s d 2008.06.17. 10:09:19

Nem azért, de akkor nem- e alulmotorizált a Golf 1 GTI is , mert kb. olyanok a gyári menetteljesítményei, mint a 924- nek, míg a mai GTI ~250- nel mehet és 6,6 alatt százon van?

[] (törölt) 2008.06.17. 10:31:34

de. viszont a Golf 1 GTI sosem akart Porschenak latszani.

ezert rohog mindenki a kockaporschen, es senki sem a golfon.

qualitaet 2008.06.17. 13:13:53

Edelweiss

Nem kéne nicknevet váltanod? A Havasi gyopárnál szerintem az Igazmondó juhász jóval találóbb...:)DDDDDD

Ákos 72 · http://www.frontenginedporscheclub.hu 2008.06.17. 17:05:42

Nagyon tetszik! Nem igazi Bmw, nem igazi Porsche. Az igazi élet a retyón okosodni? :-)

qualiltaet 2008.06.17. 17:24:05

Nem Papi ,az igazi élet az volt, amikor a TZ-s 528i-vel '82 nyarán Párizsból hazafelé jövet letakarítottuk a szarokat a Bahnon.

w a s d 2008.06.17. 21:02:26

@qualiltaet:
Akkor ez az 528i valami utcaseprőautó- féle? Csak a takarításból gondolom...:P

[] (törölt) 2008.06.17. 21:16:58

"Nem igazi Bmw, nem igazi Porsche."

valoban nem. sokkal inkabb egy Attrappe.
(magyarul patyomkinfalu)

Zsolti 2008.06.18. 15:54:13

Amúgy meg mindegy, sokan szeretjük a youngtimereket, klasszikus autókat. Egy 02-es BMW-re is rátudok gerjedni, még ha 1600 ccm-es akkor is. Örülök a cikknek még ha tele van elírásokkal is. Sajnos az igaz, hogy sok a leharcolt 924, de ez nem a konstrukciót minősíti, ettől még remek járgány. Jó anyagokból rakták össze, egy-két műanyag apróságot leszámítva a belsőtérben. Ha nem olyat próbálsz ami már megkapta a magáét, élményautó. Nem kell vele az autobahnon letolni a többieket, ahogy olvastam, nem arra való a 924 sem, de azért lehet vele tempósan haladni, még sportosan is, mert sportautó. A 914-re, az első 911-ekre, és a 356-ra lennék kiváncsi milyenek lehetnek. Valószínűleg egyik sem aszfaltszaggató, de klafa kis verdák.

Hamar Ákos 2008.06.19. 11:47:52

Nem Papi ,az igazi élet az volt, amikor a TZ-s 528i-vel '82 nyarán Párizsból hazafelé jövet letakarítottuk a szarokat a Bahnon.

Mint az oviban!

sebestyen balazs · http://balazs 2008.06.20. 20:28:59

akkor nekem volt egy porsche motoros 20eves lt-m... ha ezt tudom, jobban feszitek benne..
en amugy ezt nem ertem.. egy csomo adat elhangzott itt, es mindegyik meg is lett cafolva.. ilyen motoros, olyan motoros..draga-olcso, jo-szar, megmentette a ceget-tonkretette a ceget..

de komolyan..
amugy tetszett a cikk, bar engem egy ket ilyen gyari ill. korabeli reklam fotoval le lehet venni a labamrol..
süti beállítások módosítása