Csődtömeg az egész, de halad

Miért nincs dugó Londonban?

  2008. június 04. - Csikós Zsolt Címkék: vélemény publikáció

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Nem mondom, alaposan kifáradtam egy napnyi londoni vezetés után. De hiába jártuk körbe a várost vagy négyszer, egyben fél percnél sehol nem álltam többet.

Vélemények az azonos című publicisztikáról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr84502541

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: the italian job életöröm blog 2008.06.05. 10:15:43

Közlekedési szokások (Blogkarneval 2)Ahány ország, annyi közlekedési szokás, az autótól a tömegközlekedésig számtalan meglepetés várja az odalátogatókat. Ebben a hónapban a különböző országok szokásait bemutató Blogkarneválban már 6 friss írás született é…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cusco 2008.06.04. 12:13:14

Magyarország 50 év múlva sem lesz még hasonló sem. Ez egy elmaradott ország, elmaradott emberekkel. Nagyon jó hogy mindenki jót akar és biztonságot, meg logikus közlekedést. Nem szeretnék politizálni, mert MINDEN politikust utálok! De ahol felmerül az internetadó kérdése, és képtelenek megépíteni egy metrót, vagy utat vagy egyáltalán bármit. És akkor még nem is beszéltem a budapestiek vegyes összetételéről. Tudom hogy Londonban is sokszínüek az emberek, de az agyuk valahogy mégis egyformán jár. Nálunk valahogy más az agyi összetétel. Mi tényleg egy elmaradott primitív balkáni ország vagyunk. Nekünk a ló való, és nem az autó. Még egy egészséges kresszrendszerünk sincs. Lehet hogy ciki, de én szégyellem hogy magyar vagyok. Szerintem Budapesten soha nem lesz drasztikus változás.

Tom Travel 2008.06.04. 12:17:36

ka !

Ha neked a szgk.-knak megengedett 90 repesztés, és a verda nem bír 70-nél többet, akkor az nem alkalmas a közúti forgalomra !
A traktor 90-el elég érdekes lenne, de a 20-30-al menő traktort lényegesen könnyebb megelőzni, mint az előbb említetteket.

Nem akarom védeni a kamionosokat, mert nem szentek az biztos, de ne általánosítsunk !

grinya 2008.06.04. 12:18:09

Ember te melyik Londonban voltal?
En majd 2 eve vezetek itt es amit leirtal az rohadtul nem igaz.
A soforok 80%-a agressziv paraszt (nem enged be de o befurakszik persze).
A lampak iszonyatosak amikor az egyik zoldre valt a kovetkezo piros lesz.
Sokszor olyan mitha Indiaban vezetnek (egy savban 2 auto).
Tenyleg szuper csak az amirol irtal az nem London.

SenkiAlfonz 2008.06.04. 12:20:17

Bár Londonban még nem volt szerencsém vezetni, Dublinban viszont elég sokat kocsikáztam. A kresz tudtommal nagyrészt egyezik a két országban (hála a 800 éves brit uralomnak a kisebbik szigeten). A buszsávot, kereszteződésbe beragadást ott is komolyan veszik. Köszönhetően talán annak, hogy a kereszteződésbe beragadást már első körben is 80 euroval büntetik. A buszsávban való jogosulatlan haladás pedig helyből bírósági tárgyalást és minimum négy-ötszáz euros büntit eredményez. Szintén jellemző az egybeolvadó sávok megoldása és gördülékeny használata, valamint a járható, használható körforgalom (nálunk azokat is sikerült elrontani). Nem beszélve a felsőbbrendű útra történő felhajtásról, ahol a védett úton haladók két-három autónként legkésőbb beengednek egy felhajtót. Kipróbáltam itthon is (kellett nekem a jóhoz hozzászokni). A mögöttem lévő majdnem letolt az útról a dudára tenyerelve, amikor beengedtem valakit (közben előttünk éppen csak araszolt a sor, két métert sikerült vesztenem a "manőverrel"). Lenne mit tanulni a közlekedés szervezőinek és résztvevőinek is kis hazánkban...

Ainult Mina 2008.06.04. 12:22:37

Londonban meg rossz, hogy autokban nem jo oldalon van kormany. Mondjuk vezettem Olaszorszagban meg Magyarorszagon - olaszoknal jobb volt.

Tom Travel 2008.06.04. 12:23:32

SenkiAlfonz !

Igen, amit te említesz, azt nevezik zippzár-elvnek, és a fejlettebb kultúrákban működik is. De csak nem képzeled, hogy a BMW-s be fog engedni egy Suzukit ??? - bocs a normális BMW-sektől !

fm 2008.06.04. 12:23:41

Tom Travel,

Tudom, hogy miattuk van a korlátozás, de a 40 szerintem ott és a hasonló helyeken irreálisan alacsony, főleg városon kívül. 60-al már nem lenne bajom. Szerintem egy scanianak sem.

"tapasztalataim szerint általában a táblák reális értékre utalnak, Persze vannak eltérő esetek is"

Mo-n kicsit több az eltérő, máshol meg a reális több.

Renzo 2008.06.04. 12:23:52

Én az itthoni balkormányos autómmal voltam kétszer is hosszabb ideig Albionban, ami bizonyos hátrányt jelent országúton, ha a szembejövő sávban kell előzni (viszont frankó voltam a járda mellé centizésben...).
(1) Nekem még az tűnt fel, hogy az autópályán nincs őrült száguldás, viszont a szűk és kanyargós vidéki mellékutakon a megengedett max. sebességgel futkározó őslakosokkal tempót tartani komoly figyelmet igényel. Tkp. az átlag brit autós TUD AUTÓT VEZETNI.
(2) Aztán az is feltűnt, hogy ha eltévedek (ami ritka, de elő tud fordulni), akkor a többi autós, motoros, biciklista, gyalogos, rendőr (akárki) nagyon segítőkész.

(3) Itthon pedig az tűnik fel, hogy az átlagos közlekedő (autós, gyalogos, akárki)
- nem tud közlekedni,
- ostoba módon önző, csak magára figyel,
- hiányzó kresztudását és ügyességét fokozott agresszióval próbálja helyettesíteni.
"Kedvencem" Budapest hétvégén: nagyon kevés autó tud hatalmas dugókat generálni azzal, hogy a körúton üres a szélső sáv, a belsőben lazán beállnak egymás mögé jó nagy távolságra, és bennragadnak a kereszteződésekben. Ha néhányan átsorolnának a külső sávba, vagy közelebb ráállnának egymásra, akkor mehetne a keresztirányú forgalom, de nem! – bunkókámék egymást anyázzák. Ennek különleges esete, amikor kollégák, a BKV-sok egymás között alakítják a műsort: a villamos szépen beáll keresztbe, a troli dudál és szidja a k. anyját nekije, aztán a troli ragad be és az ő anyját szidja a kék busz.

Szóval itt nemcsak közlekedésszervezésről van szó, hanem arról is, hogy
- mifelénk sok az önző bunkó és
- sokunk nem tud közlekedni.

:-(

pumukli 2008.06.04. 12:25:38

Nekem is az a véleményem, aki ezt az egészet írta, az soha nem járt Londonban.
Az is tetszett, nincs dugó, csak araszolás. Mi a különbség?

Renzo 2008.06.04. 12:26:44

Én az itthoni balkormányos autómmal voltam kétszer is hosszabb ideig Albionban, ami bizonyos hátrányt jelent országúton, ha a szembejövő sávban kell előzni (viszont frankó voltam a járda mellé centizésben...).
(1) Nekem még az tűnt fel, hogy az autópályán nincs őrült száguldás, viszont a szűk és kanyargós vidéki mellékutakon a megengedett max. sebességgel futkározó őslakosokkal tempót tartani komoly figyelmet igényel. Tkp. az átlag brit autós TUD AUTÓT VEZETNI.
(2) Aztán az is feltűnt, hogy ha eltévedek (ami ritka, de elő tud fordulni), akkor a többi autós, motoros, biciklista, gyalogos, rendőr (akárki) nagyon segítőkész.

(3) Itthon pedig az tűnik fel, hogy az átlagos közlekedő (autós, gyalogos, akárki)
- nem tud közlekedni,
- ostoba módon önző, csak magára figyel,
- hiányzó kresztudását és ügyességét fokozott agresszióval próbálja helyettesíteni.
"Kedvencem" Budapest hétvégén: nagyon kevés autó tud hatalmas dugókat generálni azzal, hogy a körúton üres a szélső sáv, a belsőben lazán beállnak egymás mögé jó nagy távolságra, és bennragadnak a kereszteződésekben. Ha néhányan átsorolnának a külső sávba, vagy közelebb ráállnának egymásra, akkor mehetne a keresztirányú forgalom, de nem! – bunkókámék egymást anyázzák. Ennek különleges esete, amikor kollégák, a BKV-sok egymás között alakítják a műsort: a villamos szépen beáll keresztbe, a troli dudál és szidja a k. anyját nekije, aztán a troli ragad be és az ő anyját szidja a kék busz.

Szóval itt nemcsak közlekedésszervezésről van szó, hanem arról is, hogy
- mifelénk sok az önző bunkó és
- sokunk nem tud közlekedni.

:-(

aa 2008.06.04. 12:27:00

Amig a mocskos rühes büdös demszki meg a hasonszőrűek irányítanak, addig felejtsétek el, h bármi is jobb lesz bpen.

Lowtyo 2008.06.04. 12:27:45

Dugódíj budapesten. Röhejes. Lenne értelme, ha ki lehetne kerülni a várost. Persze akkor még mindíg lesznek helyek ahová egyszerűen a városon keresztül kell menni. Megtenném, hogy lerakom a város szélén az autót és onnan tömegközlekedek, ha lenne lehetőség rá és nem úgy esnék be a tárgyalásra, hogy 30x leizadtam a buszon, villamoson és bűzlök mint egy vasuti klozett. Amíg ez nincs, addig inkább fújom a levegőbe a mérget az autóból.
Az M0 pedig egyszerűen szégyen.
Egyik kormány sem oldotta még meg, hogy ki lehessen kerülni Budapestet, pedig mindegyik nagyon meg volt elégedve magával. Ez azt hiszem alap dolog lenne és a fővárosiak is picit hisztizhetnének miatta, mert ez erősen az Ő érdekük.

Tom Travel 2008.06.04. 12:27:59

fm !

A tábla nem a kanyarodás miatt van, hanem, mert aki a púp másik oldaláról érkezik, -esetleg- nem tudná időben érzékelni az éppne kikanyarodókat.

Kárpáti Frigyes · http://fricibaa 2008.06.04. 12:28:05

Üdv mindenkinek!
Egyhetes jogosítvánnyal Görögországban vezettem egy hónapig. A négysávos úton hat sorba beálltak az autók egészen a lámpa alá.Lehúzott ablakokkal beszélgettek, előttük hemzsegtek a robogósok. Amikor váltott a lámpa, hátul elkezdtek dudálni, mindenki egyszerre elindult, ezer autó átrohant a kereszteződésen. Amikor hazajöttem és egy lámpaváltásnál öt (5!) autó ment át, én is nyomtam a dudát. Aztán beletörődtem...
Szervezhetjük a közlekedést ahogy akarjuk, a mentalitáson kellene változtatni. Vezettem Kanadában és Ausztráliában is. Az autópályán, ha 100 a megengedett, akkor százzal mennek. Egy pár napig idegesített a sok birka, aztán rájöttem, hogy ott a közlekedés nem az önmegvalósítás része, hanem egyszerűen csak el akarnak jutni A-ból B-be. Nekik van igazuk.

Tom Travel 2008.06.04. 12:30:18

ka !

Amit kifelejtettem:
mond neked valamit az a fogalom, hogy a forgalom indokolatlan akadályozása ???

fistic 2008.06.04. 12:31:33

"kétkerekű extrém sérülékeny, ezért akár az autósé az elsőbbség, akár nem, engedni kell neki"

Ezt a baromságot.Mennyit gondolkodott az aki ezt leírta? mindig van prioritási sorrend. Attól még hogy valami innen nézve szép és jó nem kéne ekkora ökörségeket bekiáltni.

Jano 2008.06.04. 12:31:46

KUSZKÓ valóban szégyenkezhetsz, de nem azért mert magyar vagy, hanem amilyen buta vagy.
Arról meg ami neked nincs (agyi összetétel) inkább ne is beszélnél.

Mindegy, nem ezt akartam írni, csak mivel pont itt olvasom az orrom előtt nem állhattam meg szó nélkül.


Barcelonában képedtem el először azon, hogy 4-5-6 egyirányú sáv mennyire jól tud működni. Igaz, ott ezt a tervezett városszerkezet adja magából.
Nagyon jól működik a változtatható forgalomirány a keresztben átszelő főúton (Diagonal) és e mellett a nagy kereszteződések lehetősel szintben is el vannak határolva egymástól.

Szűk utcákban tükör összeér ott is, de (no pasa nada) zajlik a tempós közlekedés. A robogóhadról nem is beszélve.
Én büszke vagyok hogy itthon élek, és abban bízom hogy több ember példamutató közlekedési magatartásával javulni fog a helyzet.

fm 2008.06.04. 12:35:46

Tom Travel,

Ezt mondom én is. Akkor inkább úgy fogalmazok, hogy értük van a korlát. Továbbra is úgy vélem, hogy irreális a 40.

Keri 2008.06.04. 12:37:01

9 honapig soforkodtem Londonban. Az en tapasztalatom az, hogy igenis VAN dugo, megpedig olyan, hogy beleorulsz. Az elkerulo korgyurun (M25), belso utakon, mindenutt. Nem tudom, hogy merre kozlekedett 1 napon keresztul a cikk iroja, de gondolom a reggeli meg a delutani csucsforgalmat kihagyta, mert akkor tenyleg nincs nagy dugo. Viszont olyankor Pesten sincs...

Abban viszont egyetertek, hogy sokkal jobban szervezett a kozlekedes, foleg a buszsavok es a parkolas mukodik sokkal jobban. Az osszes tobbi viszont szerintem eros tulzas, ott sem ennyire kiraly minden.

Tom Travel 2008.06.04. 12:42:46

fm !

Oké, azt hiszem értjük egymást. :-)

Az meg hogy reális, vagy sem, relatív dolog. Egy Lamborghini 160-ról is meg tudna állni akkora távon, viszont a
"70-el repesztő lada" nem biztos. :-)

üdv

Labancz 2008.06.04. 12:46:35

aa: Gondolom, sokat gondolkodtál a postodon... Igazán nem tehetsz róla, hogy csak ennyire futotta. :-)

Labancz 2008.06.04. 12:51:41

Az a gond, hogy Mo.-n az elvi leglasabb autóhoz igazítják a forgalmat. Ez nálunk -feltételezem- Trabant, vagy ZIL.
Ostoba elgondolások alapján, ostoba szabályokat eröltetnek ránk.
Igaz, amig köver kopaszok állnak a külső sávban és céges Octáviával közlekedők azt gondolják, hogy agyon kell taposni a 1,4-es Opellel közlekedőt, addig nincs is igazán miről beszélni...

Na mindegy, tudjuk: Tett halála az okoSkodás.

szunyog 2008.06.04. 12:51:49

én ma kifogtam a reggeli csúcsban, de olyan rendesen közlekedett mindenki, annyira előzékenyek voltak, hogy nem hittem el, Budapesten közlekedem, esőben, ezer autós közt... beengedtek, mindenki udvarias volt, balra kanyarodásnál is elengedtek a szemből jövők... szóval tiszta sci-fi az egész. feltételezem az összes kőbunkó elhagyta a várost, vagy szabin van. miért nem lehet ezt mindig így? mert akkor mindenkinek jó lenne?

ferenckovacs · www.ferenckovacs.com 2008.06.04. 13:04:26

Kb. egy hete vizsgáztam közlekedés tervezésből (igaz semmi közöm nem lesz a közelekedéshez, mert épületeket tervezek majd, de kötelező tárgy).

A jegyzetünkben egyértelműen le van írva (amiket hosszú megfigyelések és statisztikai adatok támasztanak alá), hogy a ROSSZ geometriájú utakon (lásd London) kevesebb a baleset és a balesetben megsérültek száma. Azzal, hogy szűkebbek a sávok, már eleve arra ösztönzi az embert, hogy figyeljen és ne bambulva figyeljen.

A kommentek elején leírt "dinamikus sávokat" is tanítják nekünk, az oktatóink tudják, hogy mire lehetne használni csak úgy érzem, hogy a döntéshozó szintjén a már említett "Marx-ideológiából vizsgázó" főnök dönt... szerinte meg minek bonyolítani a sávokat.

A másik meglátás, hogy idehaza másabb a mentalitás és odaát több a pénz, az emberek jobb életszínvonalon élnek ugyanazt a munkát elvégezve.

fm 2008.06.04. 13:10:45

Tom Travel,

Persze, hogy relatív, főleg ha bevonjuk a körbe a bucira pakolt teherautókat is:-) Ha normális morál lenne, akkor elég lenne egy bukkanóra figyelmeztető táblát kitenni, és baleset esetén szankcionálni a relatív gyorshajtást.

Tom Travel 2008.06.04. 13:20:21

fm !

Persze, ez is igaz. Olvastad az ezzel kapcsolatos írást ?
Ha jól emlékszem 40 helyett 55tonna volt a címe.
Ott sok igazság van a hsz-ek között.
A "relatív gyorshajtás" meg egy olyan fogalom a közlekedésben, amit mnden baleset okozójára rá lehet húzni. Nem lehet hibás az út kezelője, karbantartója, és senki más sem.
Hivatásosként megtanította az oktatóm a kötelező félévenkénti továbbképzésen, hogy ha a tesztlapon úgy kezdődik egy kérdés, hogy "ki a felelős...", azt már ne is olvassam végig, hanem ikszeljem be, hogy a gkv.

mv3 2008.06.04. 13:25:07

Szerintem két nagyon egyszerű szabály bevezetésével sokat javíthatnánk a közmorálon, mert lassan megfigyelhető, ahogy kinevelődik a következő olyan csapat, akikre nem vonatkozik a kresz.
1. Ha valaki végigelőzi a sort a busz sávban/ záróvonalon, a rendőr állítsa ki 20 percre. A bőrnyakút nem tartja vissza a pénzbüntetés, mert max. kivesznek egy barackmagnyi szemet az aranyláncból, de az idő mindenkinek nagy kincs. Van kb. 20-30 olyan nagyforgalmú főút, ahova még lehetne rendőri kapacitás. Egyébként pont tegnap nyomott le egy egész sort egy álcázott tirpák ( s70 volvo), a pár autóval előttem araszoló rendőrautó véletlenül sem állította le.
2. A vészvillogóval pofátlanul parkló sötét autókat meg az elszálításuk után egyszerűen 1 hétig nem adnám vissza.

Kétszer is meggondolnák a manővereket a lesötétítettek, melynek következtében a frissjogsis vizenvagyunk disco huszár gyerkekek nem azt látnák, hogy ez a követendő példa.

jacks_colon (törölt) 2008.06.04. 13:30:04

Én már nagyon fenntartással kezelem a londoni közlekedést lesajnáló, fikázó hozzászólásokat. Amikor ide költöztem (4 évvel ezelőtt) nem vezettem ugyan autót, de volt olyan magyar ismerősöm, aki igen. És tőle folyamatosan azt kellett hallgatni, hogy az "angolok" mekkora balfaszok, és hogy mennyire nem tudnak közlekedni, stb stb... (Persze a dolog lényege az volt, hogy "bezzeg Ő", csak nem így, kimondva).

Nos amikor magam is elkezdtem itt közlekedni, akkor megtapasztaltam ennek pontosan az ellenkezőjét. Persze egy ekkora népességű városban akad mindenféle ember, olyan is, aki tényleg balfasz, vagy tényleg nem tud vezetni. És akkor mi van? Az emberek legtöbbje tolerálja az esetlenkedőket, sőt ahol lehet, próbál nekik segíteni.

Ebből is látszik, hogy kétféle hozzáállás létezik: Megállhatok pár másodpercre, és megvárhatom, amíg a tata megtalálja melyik az egyes fokozat, vagy merre van az előre, és végre elindul. Nem nyerek vele semmit, de nem is vesztek.
Vagy elhúzhatok mellette szabálytalanul, fél kézzel a dudát nyomva. Ebben az utóbbi magatartásban nagyon sokan megtalálják a maguk önigazolását, azt, hogy ők valójában mennyire fasza vezetők, és mindenki más rajtuk kívül balfasz. Pedig ettől csak egy szabálytalan agresszív (frusztrált?) faszkalap leszel mindenki szemében, legjobb esetben is csak sajnálni fog érte a többi közlekedő.

Az első magatartás általánosan jellemző az angol közlekedésre, a második előfordul, de ritka. Az inkább egy másik országra jellemző.

apóca 2008.06.04. 13:36:23

Talán azért lehet Londonban normálisan szervezni a közlekedést, mert nem 23 önálló királyság (lásd kerületek) csinál azt, amit akar. A Főváros Budapesten kizárólag a főútvonalakon jogosult bármit tenni, a kerületek meg minden lehetséges menekülő utat eltorlaszolnak.
Az is lehet, hogy Londonban az autós nem rohadt, szemét ellenség, akit korlátozni meg fejni kell.

jacks_colon (törölt) 2008.06.04. 13:39:34

"Az is lehet, hogy Londonban az autós nem rohadt, szemét ellenség, akit korlátozni meg fejni kell."
De, itt is az, sajnos. Már ami a fejést illeti. :(
De a gyalogosok számára nem ellenség, mert rájuk vigyáznak. Kerékpárosok szemszögéből meg teljesen mindegy, nekik mindig mindenhol mindenki ellenség (autós és gyalogos egyaránt). :)

ka 2008.06.04. 13:49:51

Tom Travel!

Főúton nincs meghatározva minimális sebesség, csak autópályán. Bocs.

Ja ennyi erővel az a kamion sem alkalmas közúti közlekedésre amelyik az m0-s emelkedőjén a belső sávban 40el előzi fölfele a többi még lassabbat. PEdig ott is tartani kéne a limitet.

pimpike 2008.06.04. 13:50:54

Nos ez most OFF lesz , de közérdekű :


Mi van az ELSŐSEGÉLY doboz szavatossággal ?
Azt mondják nem kell feltétlenül újat venni , elég a "tartalmát" cserélni .
Mit is jelen ez (minek kell benne lenni?)

Esetleg egy blogot megérne a téma ...

antika 2008.06.04. 13:54:22

Én is voltam Londonban.
Sajnos keveset. Így lehet , hogy számra is egy kicsit ferde a kép:)
A mondanivalóm nagy részét már leírták, nem ismételek.
Egy biztos, az átlag vezető nem megy a city-be, de még a környékére se, mert tudja, hogy ott bármikor dugó alakulhat ki. Van 10! mertró vonaluk, igaz azt is láttam már bedugulni. De az emberek türelmesen várnak (biztos az angol hidegvér) Egyébként London kb. 10%-ban angol + a művésznegyed a többi sárga, barna, fekete, arab mint a birodalom.
Mármint a volt birodalom.
Azért kiváncsi lennék azokra, akik panaszkodnak a londoni dugókra, mikor vezettek utoljára Budapesten. vagy közlekedtek-e egyáltalán itt. Nem BKV-ra gondoltam. Egyébként semmi bajom a BKV-val. Nem semmi lehet megszervezni akkora forgalmat. Inkább hiányzik az átszálójegy és a napijegy közé egy 1-2 órás jegy. Ami minden járműre érvényes.
Úgy emlékszem, hogy Londonban is van heti by pass (rem jól írtam, ha nem majd kijavítanak) 11-12 Fontért.
Ja és mertróval is ki lehet menni a reptérre. De taxi is kivisz 20 fontért szinte bárhonnan.
A jólmenő fogorvos is kerékpárral jár dolgozni a city-be, mert ott ugye nem laknak, csak dolgoznak.
Nekem tetszett London+Brüsszel is szép tiszta város. Nem is említhető egy lapon Budapesttel. Ha nem lennék földhöragadt, már ott laknánk.
De ki tudja, mit hoz a holnap:)
Szép napot mindenkinek.

ka 2008.06.04. 13:56:12

Tom travel!

Indokolatlan akadályoztatás nincs meghatározva. Meg kérdés mi az indokolatlan? Ez kb. olyan mint a behajtani tilos kivéve célforgalom. Cél lehet az, hogy behajtsak az utcába, hogy fél percig megpihenjek, vagy napozzak. Nem kell igazolni. A 70es tempó sem indokolatlan: az út minősége nem garantálja a biztonságos 90es tempót. (szakadt ladánál fokozottan igaz :D) Na, ezt úgyse fogják műszerekkel igazolni

Tom Travel 2008.06.04. 14:00:27

ka !

Kicsit el vagy tévedve. Ki ne találd már, hogy ha a sor 90-el megy, és te meg 60-70-el, az indokolt, és nem tartod fel a forgalmat ! Valóban országúton nincs alsó limit, de próbáld ki ugyanezt nyugaton. Az első rendőr letérdepeltet a kocsid mellé, és tarkón lő. - teszem hozzá jogosan.
A kamion meg nem azért megy az emelkedőn 40-el,mert "akkor fogyaszt a legkevesebbet", és sík úton nem 40-el megy.
Jut eszembe, nem te mondtad, hogy csak autópályán van alsó limit ?
Mindenki jobban járna, ha te, és a hasonló gondolkodásúak mégis csak a buszt választanák...

szabinar 2008.06.04. 14:02:15

Eleg jo kis iras, rovid ido alatt viszonylag helyes kep alakult ki benned a londoni kozlekedesrol. 10 eve vezetek itt ebbol 3 evet motoros futarkent.
Apro kiigazitas, hogy horpadt auto RENGETEG van, millionyi kisebb koccanas van. Jah, valamint a kitett veszvilogos, stb illegalis parkolas is divat azert csak eleg riskes 80-120 font leszedetni a kerekbilincset ;)

Tom Travel 2008.06.04. 14:06:38

Mellesleg pl az Érdi emelkedőn sem megy fel pl az 1.2-es Astra 130-al, pedig nem kamion. Tudod, egyszerű fizika. Az a rohadék gravitáció...

FlybyWire 2008.06.04. 14:07:37

Írország pontosan a másik véglet.
Ha Londonhoz képest Budapest lassú, kényelmes, akkor az írországi forgalom még a budapestihez képest is béna, tetűlassú, tétova töcsmörgés.
Szerintem én szeretném Londont, mert sokszor még itt Bp-en is felhúznak a bénázó, zöldnél beragadó, 40-nel balf***kodó nyomingerek.

antika 2008.06.04. 14:08:53

Igen, valaki megírta a lényeget, ha londonban bénázol, megvárnak, max mosolyognak, de semmikép se dudálnak.(lehet, hogy büntetik:)
És ha odatévedsz bal kormányos autóval, általában segítőkészek.

FlybyWire 2008.06.04. 14:09:31

Nekem tetszett London+Brüsszel is szép tiszta város.

Kétszer voltam Londonban, elképesztő moscskos, teli volt szeméttel (igen, a City!), Budapest hozzá képest patyolat.

spanyol inkvizíció 2008.06.04. 14:10:49

arra már én is gondoltam, hogy a magyar forgalomszervezőket el kellene küldeni valahova, de érdekes módon nem London ugrott be elsőre...

ka 2008.06.04. 14:24:10

Tom Travel!

M0 emelkedőn - főleg ahol három sáv van, van limit a legbelsőre, talán a középsőre is.

Másrészt meg oké, lepadlózhatom a verdát, mire fölgyorsul 90re, végülis nem én fogok meghalni tüdőrákban amilyen füstöt generálni fog. Ja, és nem kenőpénzes a zöldkártya! (más kérdés, hogy arra lusták hogy rárakják a kütyüt, ez már nem az én hibám)
Akinek nem tetszik hogy tetű vagyok, oldja meg, kerüljön ki, vagy menjen más fele. Mellesleg városban nem én vagyok a tetű, 70ig nyomom neki, mégse anyázok másnak. Én ráérek odaérni, ha nem bírsz egy 70el menő autót előzni, akkor ajánlom a 120as skodát megtanulni autót vezetni - előzni lendületből.

antika 2008.06.04. 14:29:47

Ficere!
Úga látszik nem ugyanabban a városban jártunk:)

Lehet, hogy neked csak kilburn jutott.
Budapest melyik része patyolat, meddig?
Cigerettacsikkek mindenfelé, ahol éppen kiesik a szájából+műanyag zacsi repűl a szelek szárnyán.

Tényleg voltál Londonban?:)

Tom Travel 2008.06.04. 14:38:18

ka !

M0- emelkedőn - gondolom Annahegyre gondolsz - ha jól emlékszem, csak teherautóval előzni tilos tábla van, de most nem is ez a lényeg.

Másik. Szted ha kiszed a KPM-es, ő is "lusta lesz bedugni a kütyüt" ?

Sztem nem vagy azon a szinten, hogy engem tanítsál autót vezetni, msárészt rád férne a fizikából tanultak ismétlése. A 120-as Skoda kb 850kg, és 52LE, a kamion, amivel járok, 40.000kg, és 380 LE. Hogy matekoznod ne keljen, kiszámolom neked a súly/lóerő arányokat is.
Skoda:16,346 kg/LE
Scania:105,263 kg/LE
Szted melyiknek jobb a gyorsulása ?
Inkább te menj más utakon a füstös rozsdaboglyáddal ! Földúton, meg erdőben talán nem akadályozod a forgalmat. Ha meg a környezetszennyezés ennyire aggaszt, rugd be az első árokba, és gyújtsd fel ! Vagy csináltasd meg normálisan !

FlybyWire 2008.06.04. 14:39:47

antika 2008.06.04. 14:29:47

Tényleg voltam. Egyszer 1 hétig, egyszer 4 napig.
A legelső volt a legdurvább. Kijöttünk a metróból, és egy szeméthegy tornyosult a forgalmas kereszteződés mellett a járdán. Mindenfelé szemetet fújt a szél, az aluljárok is gusztustalanok voltak.

Budapesten igaz, hogy inkább csak Budán járok, meg néha a Blaha felé, de messze messze nincs annyi szemét, mint amit Londonbanm tapasztaltam (igaz, ennek már 7 éve kb.). Nyilván itt is és ott is vannak jobb és rosszabb környékek is!

gyules 2008.06.04. 14:41:25

Elég egyszerűen oldották meg. Kamerák mindenhol. Buszsávban mész? 100 font. Parkolással bármi gond? 50 fontról indulsz. (Azt viszont leírhatná valaki pontosan mi a különbség az 1 sárga, 2 sárga, 1 piros, 2 piros, sárga cikkcakk, piros cikkcakk vonLk között. Még mindíg csak nagyjából tudom :)) Ezért lehet olyat,h van ahova konkrétan 1 autónyi hely van felfestve. Mert oda 1 autó fog állni, nem 2 félig kilógva az útra... Amúgy meg a szűk, kétirányú utcák nálunk soha nem élnének meg, mert ott udvariasságra alapoznak. :D

jacks_colon (törölt) 2008.06.04. 14:53:55

gyules:
Azt hiszem itt találsz válaszokat a kérdéseidre:

www3.westminster.gov.uk/parkrightfilm/

antika 2008.06.04. 15:14:28

Ficere!
Az én emlékeim kicsit mások.
Minden reggel a milkman hozta a tejet és letette az ajtó elé. és a hónap végén fizeted. Ez nálunk meddig működne így?
és nincs annál szebb, amikor a moszva téri mozgólépcsőn versenyzel a papír és műanyag zacsikkal.
A szelektív sziget mellé dobja le a sittet, vagy a duna partra ( hogy törne el a keze) Van még hova fejlődnünk.

andydandy 2008.06.04. 15:20:16

jót röhögtem volna, ha nem lenne a (be)hozzászólások között annyi - hm. modortalan. De
én vidéki vagyok, vidéki nagyvárosban "nyomulok", és elég gyakran - hetente 2-3x megyek "fel" Pestre. Mit tapasztalok?
reggeli dugó, mindenki menne, és mindenki normálisan viselkedik. Mivel nem annyira szoros- nincs tükörtől tükörig, de - mondjuk, ha jövök befele, lefele a Váci úton az Árpád híd felüljáróról, a leggyakrabban át tudok sorolni. Egészen kulturáltan. Köszönet. Szal, én nem fikáznám annyira ezt az országot, mert - magadat fikázod wazze.
Más: arány kb. 1:1. Nagy fekete dög (nem mondom a márkát, olyan légcsavaros mintájú a kék-fehér jelvénye). Nyomul, villog, szal - bunkó. Aztán mit látok - mondjuk egy sávváltásnál: tegnap vette az autót, villogtatni tud, vezetni nem. Másik 50%: udvarias.
Vagyis - mondanám - van még mit tanulni (egymástól meg a helyzetből).
Persze, hülye 100-as táblát az autópályán én is tudok (M3) három helyen. A kezét törném le, aki oda tette. A negyedik 100-as tábla (a kisbagi előtt) pedig indokolt - sztem.
Szal. Nyugi, vezetni kell, nem hőzöngeni.
kösz

FlybyWire 2008.06.04. 15:30:57

andydandy 2008.06.04. 15:20:16

A reggeli/esti munkába és -ból haladó/araszoló/dugózó tömeggel nincs gond. Mindig van persze 1-2 kivétel. A hétvégi mazsolák és az esti (mű)májerek, na, az egy más tészta :(

antika 2008.06.04. 15:42:16

andydandy!
igazad van ne fikázzuk, keressün valami jót is.
Egyébként a váci út közlekedése az egyik legjobban szervezett. szerintem.
Bár a tescos lámpa sokakat megtéveszt.
Félő, ha megscsinálják a megyeri hidat fél buda ide ömlik és olyan lesz mint a szentendrei út.

Lac11 2008.06.04. 15:54:19

Ahh... "3 napig eltem Angliaban es most megirom a benyomasaimat"

Tilos 2008.06.04. 16:04:20

Sziasztok!
Nem olvastam vegig a cikket,de ameddig eljutottam ahoz szeretnek par dolgot hozzafuzni.

London mereteit illetoen lenne elsokorben nehany meglatasom.Az igaz,hogy diszno nagy,de az elovarosokkal egyutt. Richmond, Orpington, Dagenham, Enfield nem igazan London, mint ahogy Szazhalombatta, Szigetszentmiklos, nem Budapest.De ez csak nezopont kerdese,elmegy.
Nos a dugokrol annyit,hogy probalj reggel 7.30-tol 9.30-ig tetszoleges idopontban elindulni Catford-bol Clapham-be(~14Km),vagy szinten Catford-bol Plumstead-be (~13Km),ha ebben az idopontban probalsz a Blackwall tunnelen atjutni akkor egy csinos 5Km hosszu dugoban talakod magad 3 helyenkent 4 sav szelesen, es ez csak izelito.Tudom mitbeszelek 4 eve jarom a varost karpit tisztito vagyok.
A korforgalom az igaz amit irtal,bar a mini korforgalmak ami vegul is egy normal keresztezodes egy feher pottyel a kozepen eleg erdekes elgondolas arrol nem beszelve,hogy ezekben soha nemlehet tudni,hogy a keresztbe jovo a jobbkez vagy a korforgalom szabalyait tartjabe.
A parkolasrol annyit,hogy forintban iszonyatos draga egy busz sofor ~1500-2000 fontos fizetessel vajon mit gondolhat errol?
Fel allni a jardara persze nem allnak fel,hiszen a pribekek rogton buntetnek,illetve viszik a kocsit es akkor hajaj.
Amit emlitettel sarga csikos keresztezodes nos azt yello box-nak hivjak,es pszichologia ide vagy oda,szerintem barki megmonta volna a buntetesi tetelt ha beragadsz,kamerak figyelik ugyanis, asszem 80 font a dij :)
A ketkerekuek vedelmet hogy azt honnan vetted...? Gondolom erre gondoltal,de ez nem azt jelenti: www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070236
Na nem folytatom tovabb,javaslom hogy gyere vissza parnapra aztan uljbe mellem kicsit,hogy lasd az igazi arcat Londonnak.
Ui.: De a vezetesi moral az tenyleg klasz,ja es nem nehez alarendelt utrol felhajtani fo utra :)

Levy T 2008.06.04. 16:07:25

En videki angliai varosban elek.itt is van dugo,meg minden ami otthon.ami mas:a kozlekedesi kultura,az emberek mentalitasa...

2008.06.04. 16:28:08

Hát ennél nagyobb hülyeséget még életemben nem olvastam!!! Egy ideje Londonban élek,de hogy az átlagsebesség a budapesti legalább fele,arra a két karomat tenném! Nem véletlenül támadják a polgármestert folyamatosan,hogy a világon semmit nem ért a dugódíj,mert ugyanúgy egyáltalán nem lahat haladni a városban. A közlekedési lámpák folyamatosan a forgalmat akadályozzák,a buszok több 10 méter hosszan egymást követik,ami vonattal + tubeal 30 perc,az busszal 1,5-2 óra! Múltkor autóval átjöttünk észak Londonból dél Londonba; 5,5 óra volt az út,úgy,h a GPS mindig igyekezett kikerültetni velünk a bedugult részeket (és egy őslondoni vezetett). Szóval ez a cikk,tuti nonszensz,már sorry

Bob 2008.06.04. 16:40:13

Ket eve vezetek Londonban es angliaban a cikk teljesen tukrozi a velemenyem, egy apro elteressel, a belvarosban tudatosan nincsen "zoldhullam" - hogy lassitsak a forgamat. A kozlekedes nyugodt, dudat nem hallani vagy tolakodas alig latni - nekem hosszu honapokat vett igenybe hogy levetkozzem a 15eves magyar gyakorlatomat.

hi! 2008.06.04. 17:10:08

hi!

a buszsávot keményen büntetik!

Hollo Ferenc 2008.06.04. 17:12:01

Szep napot mindenkinek. 6 eve elek londonban, 3 evet teherfuvarozokent dolgoztam, van nemi ralatasom a dolgokra. A cikk erdekes, de a valosaghoz nem sok koze van :) Az igaz, hogy neha egesz szepen lehet haladni, akar a belvarosban is. Az is igaz, hogy viszonylag keves megnyomorgatott auto van, legalabbis a franciakhoz kepest. Es meg az is igaz, hogy buszsavok, parkolas szabalyos rendben folyik, es erre kiterek kesobb :) De kb itt veget is er a cikk valosagtartalma. Nem allitom, hogy direkt javitottak London imidzset, de azert beszamolnek en is a tapasztalatokrol. 1, A zoldhullam mint olyan abszolult ismeretlen fogalom. Nagy szerencsejuk lehetett az egy nap alatt, vagy tenyleg csak kiemelt utakon jartak ( Turistaktol ez elfogadhato ) 2, A buszsav atlagosan 100 meterenkent kamerazva van, ami azt jelenti, gyakorlatilag London TELJES buszsav utjait folyamatosan, napi 24 oraban ellenorzik. Erdemes figyelni azonban a buszsav tablait, ugyanis folyamatosan valtozik, hogy mikor ki hasznalhatja. Alapbol 07-10 ig es 16-19 ig Tenyleges buszsav, a koztes idoben minden gepjarmu hasznalhatja. De a fo kozlekedesi utak buszsavjainal nem ritka a 07-19 es tiltas sem. A keresztezodesek sarga kockai ( mar ahol vannak ) szinten folyamatos kamerazas alatt allnak. 2-3 masodperces allas a kockaban, es varhatod a 60 fontos buntit. ugyanez a 60 font vonatkozik buszsavra is. Valamikor regebben utannaneztem, es az evekkel ezelotti adat valami 45-50 ezer ut es kozterulet ellenorzo kamerarol szolt, csak Londonban !!! 3, Parkolas. Szinten erdekes lenne megtudni, hogy a councilok vajon hany embert alkalmaznak parkoloori beosztasba, de minimum tobb tizezren vannak. Atlagosan egy utca 2-300 meterere jut egy ellenor, akik jo magyar szokas szerint jutalekot kapnak a buntetesbol ( lasd villamos ellenor odahaza ) Szoval kituno munkamoral jellemzi oket. igy aztan senki ne csodalkozzzon a renden es fegyelmen :) Tobb milliard fontab kerulhetett ennek a rendszernek a kiepitese, ilyen Budapesten soha nem lesz. Ennyi penzbol kb 2 uj Budapestet lehetne epiteni :) Szep napot mindenkinek :)

asdf 2008.06.04. 17:26:34

Nem olvastam végig az összes hozzászólást, csak a dugódijról az jutott az eszembe hogy jelenlegi bevezetése nettó ökörség abból is a csúcs.

ugyanis amig nincs alternativa hogy az a napi 1-másfél millió autós (értsd alatt még a motorost és teherautó+kamionost is), aki áthalad naponta budapesten mivel is tegye meg ugyanezt a távot addig nincs értelme az egész.
Lehet mondani hogy legyen dugódij csak épp amig nincs elkerülő út budapest körül és az összes tetves autópálya átmegy a városon illetve aki az ország egyik feléből a másikba szeretne menni annak is át kell menni budapesten jobb hiján addig egyszerüen nem tudom miről beszélünk.
Ugyanigy amig a budapesti tömegközlekedést leépitik és már a jelenlegi forgalmat sem birja el, addig az sem alternativa hogy majd még 1 millió embert fuvarozzon a bkv, ami a jelenlegivel sem boldogul el...


etc, előszőr legyen komoly értelmes alternativa, aztán lehet rávenni az autósokat majd dugodijjal. De addig... (és ahogy elnézem a magyar tempót ez még legalább 50 év...)

wzrtz 2008.06.04. 17:30:50

vki segítsen értelmezni ezt a mondatot:

"hogy az angol KRESZ-ben külön kiemelik, hogy a kétkerekű extrém sérülékeny, ezért akár az autósé az elsőbbség, akár nem, engedni kell neki."

ki a "neki"?

Hollo Ferenc 2008.06.04. 17:38:35

Igazabol arrol van szo, hogy az oktatason kulon kiemelik, hogy a ketkerekuek nagyon serulekenyek, es ha elcsapod oket, akkor rosszul jarhatsz.
Ha ehhez hozzaveszed az angolok amugy hires udvariassagat, es azt, hogy itt azert nyugodtabb az elet, az emberek nem annyira idegbetegek mint odahaza, akkor konnyen ertheto, hogy nemi figyelmesseget, ne adj isten udvariassagot tanusitanak a ketkerekuekkel szemben.
Lehet a rosszmajam szol, amikor azt mondom, az is elofordulhat am, hogy meg az EU csatlakozas elotti idoben, igen sok portugal, brazil fiatal jott ide szerencset probalni, melyek igen tekintelyes hanyada motoros futarkent kereste a betevot.
Namost ezen fiatalok, akik a motort ceges leven nem kimeltek, illetve alandoan rohatnak, igencsak megtanitottak az angoloknak, Inkabb elengedik a motorost, mert ha nem, az akkor is eloremegy, legfoljebb a ket kocsin huz egy-egy szep csikot :)
Ha az en velemenyem szamit, szerintem 50-50 % az esely mindkettore :)

haribodog 2008.06.04. 18:27:15

Egyszerűen baromság, hogy nincs Londonban dugó. Életem legdurvább dugóit, reggel, napközben, este, szinte mindig, tavaly az Oxford-London viszonylatban éltem át. Az autópályán is keserves a közlekedés.

vargapali 2008.06.04. 18:41:06

Biztosan tényleg nagyon gyors a londoni forgalom. Mondjuk ennek kicsit ellentmond az a Top Gear rész, amiben egy maratoni futó hamarabb nyomja le a 42km-t mint az autó. Az biztosan egy szar nap volt...

GYTAP 2008.06.04. 19:09:40

A sávok tényleg ijesztően szűkek tudnak lenni Londonban.

Az emberek rámenősen vezetnek, viszont a közlekedési morál nagyságrendekkel jobb.

Az utakat jó állapotban tartják, minden szervezett.

Nézzetek rá a GoogleMapre, minden brit nagyváros körül ott van a körgyűrű, amíg Budapest körül FuckAll sincs.

A magyarokat direkt szopatják mindennel, amennyi adót befizettek, abból simán lehetne NYEu-i színvonalú ország.

phorvath 2008.06.04. 20:13:06

Én csak pár hónapja vagyok Londonban, de én is inkább azt látom, hogy VAN dugó: nagyon sok helyen csak sokadik lámpaváltásra lehet átjutni, bár a forgalom tényleg nagyjából folyamatos.

Szerintem a cikk szerzői leginkább London belső részein vezettek, ahol a dugódíj miatt jelentősen kisebb a forgalom.

A különbség szerintem sokkal kevésbé a forgalom szervezésében van, mint az emberek mentalitásában.
1. A közlekedés célja, hogy mindenki eljusson az úticéljához, és nem a reggeli kávé kiváltása.
2. A rendőrség betarttatja a szabályokat.
3. Az emberek többségének eszébe sem jut a városban autóval közlekedni. Kb. az "Oda, autóval???" a válasz, ha valaki autóval megy a belvárosba.
4. A tömegközlekedésben a metró nagyon jó, és nagyon jó, hogy alig kell átszállni.
5. Nagyon jó, hogy a tömegközlekedés a pay-as-you go alapon megy, azaz az Oyster kártyáról mindig annyit szed le, amennyit éppen utaztál. Így mindenkinek van Oyster kártyája, és ha éppen nem muszáj autóval mennie, akkor tömegközlekedik.
6. A buszsáv nagyon hasznos a bicikliseknek. Én gyakorlatilag mindig biciklivel járok, mert tényleg az a leggyorsabb. Munkába menet rendszeresen előzöm a dugóban álló kocsisorokat, csak a buszok tartanak fel.

Van, ami viszont sokkal kevésbé működik, mint odahaza:
1. A buszsávokat csak szakaszosan festik fel, és egyébként is utcasarkonként változik a sávok száma. Így a busznak nagyon nehéz dolga van bizonyos helyeken. A buszokkal szemben az autóvezetők nagyon kevés figyelmet tanúsítanak. (Kevesebbet, mint Pesten!)
2. A buszsávokban engedik a parkolást a csúcsidőszakon kívül. Mivel a busznak muszáj beállnia a megállóba, kiállnia viszont sokkal nehezebb így, ezért ez jelentősen lassítja a buszokat. (Villamos már nincs Londonban jó ideje.)
3. A buszok átlagsebessége valahol 12-15 km/h körül van. Biciklivel ennél sokkal gyorsabb vagyok, így inkább a busz tart fel engem. Viszont a sofőrök gyakran elengednek, mert tudják, hogy gyorsabb vagyok. :-)
4. Az utcahálózat tökéletesen szabálytalan, emiatt sok a kereszteződés, ami szerintem jelentősen lassítja a forgalmat.
5. Nagyon sok a szintbeli kereszteződés. Biciklivel ezek jók, mert előre tudok csorogni, de autóval folyamatos dugót generálnak az alsóbbrendű utakon. (pl. North Circular kereszteződései.)

Egyébként kevesen tudják, de otthon is van zöld hullám. Csak ezt a zöld hullámot nem a padlógázzal 50-ig gyorsító, azután a következő piros lámpához beálló autósokra találták ki. Nagyon sok helyen ha kényelmesen gyorsít az ember 40-50-re, és a következő lámpánál nem bénáznak, pont zöldet kap az ember.

Minden autóvezetőnek kellene egy kicsit bicikliznie, akkor leszokna a padlógáz-fék-padlógáz-fék vezetési stílusról.

phorvath 2008.06.04. 20:18:43

A londoni utak minősége nem sokkal jobb, mint a pestieké. Jó, azért Thököly út itt nincs, de a csatornafedelek és a burkolatjavítások itt is komoly kihívást jelentenek. A buszsávok piros burkolata sok helyen esik szét, eléggé rázós burkolatot hagyva maga után.

gozmo 2008.06.04. 20:21:59

ka!

Azt hiszem, a hozzád hasonló fasztarisznyák keserítik meg a tempósan haladni vágyók életét az utakon! Ne vedd magadra ezt a valóban sértő jelzőt, amennyiben van annyi agyad, hogy ha akármilyen okból is, de 60-nal baszakodsz ott, ahol lehet menni szabály szerint 90-et, veszed a fáradságot és LEHÚZÓDSZ amikor valaki szeretne nálad gyorsabban menni!
Elhiszem, hogy szar a kocsid, de nem érdekel, a kínod miatt ne tarts fel másokat. Egyébként a legtöbb speedbajnok jó állapotú és nem régi kocsikkal versenyez.
A hajam égnek áll a sok baromtól, főleg hétvégén, jellemzően a 2-es úton Göd-Vác között, mert a sok agyamputált egyszerűen nem akar többet menni 60-70-nél, pedig az út nagyjából egyenes, és baromi széles, és mikor előznél, BASZNAK a tükörben meglátni és lehúzódni, hanem ott vagánykodnak a felezővonal mellett... Simán elférne 4 autó a 2 sávban, mert tök széles... És Isten ments, hogy ezek a bajnokok le akarjanak kanyarodni balra, mert megállank a kurva sáv közepén, és mehetsz le az útról. Nem fogják fel kis fejükkel, hogy álljanak rá arra a kurva szaggatott vonalra, és akkor senkit nem tartanának fel. Túl sok autó, túl sok ökör és béna állat sofőr van Magyarországon. És nem is mindegyik nő. pfff... Olyan üljön autóba aki mer és tud is vezetni, szerintem több bajt okoznak a marha hétvégi meg csakérjekodaegyben-mindjártbeszarokafélelemtől-jajnemérzeméneztakocsit sofőrök, mint a kicsit gyorsabban hajtók. Felbasszák a másik agyát :S

Tom Travel 2008.06.04. 20:35:03

Hát Gozmo, ezt nehéz lett volna jobban megfogalmazni...

A Kárpátok Ostora 2008.06.04. 20:39:21

És miért nincs dugó Prágában, ahol élek? Pedig nincs körforgalom szinte sehol. És miért lehet ugyanott akár csukott szemmel lelépni a járdára? És és és....

nincsen 2008.06.04. 20:46:55

Gozmo!

Teljesen egyetértek veled, már csak azért is ,mert Én is gyakran járok a 2/a és a 2/b utakon.
bizonyos szakaszokon simán lehet 160-180-al menni, de egyesek feltartják a sort és nem egyszer km-es a torlódás.
amikor az utak 1X1 sávból átmennek 2X2 sávba akkor is a nagyrészük szarik lehúzódni, nehogy már haladni lehessen, sokszor kell kimennem előzéskor a jobb oldali sávba és onnan vissza a bal oldaliba.
Teljes Kék-halál az általad említett sofőrök nagyrésze, és igen nem is mindegyik Nő!
Többek között miattuk kell gallytörős sportautót vezetnem, mert ugyebár drága az alkatrész a városi koccanásokhoz.

Zsolt 2008.06.04. 21:06:49

Végülis, sokszor pesten is csak félperceket állsz, csak nem mindegy, hogy 5cm-el jutsz előbbre, vagy 500m-el :D

krisi 2008.06.04. 21:44:50

eleg szomoru hogy ilyen cikkek jelenhetnek meg, a cikk iroja nem tud vezetni, es szerintem londont is csak filmen latta... ennyi hulyeseget ritkan latni ilyen koncentracioban:D lehet hogy ketamin hatasa alatt allt a cikk irolya?

Gergo 2008.06.04. 21:51:31

Hello, tenyleg nem akarlak megbantani,de mennyit fizettek neked ezert a cikkert a londoniak,vagy a szerkesztoseg.sajnos az kell mondjam penz pocsekolas volt.
4 eve vagyok kamion sofor angliaban s 7 napbol 6-ot vezetek.Neked sikerult ugy latszik nagyfoku kovetkeztetest levonni egy unnepnapon vagy feltehetoleg vmi kora hajnali kocsikazas utan.

Szoval ha kivancsi vagy mit ir az itteni media a kozlekedesi helyzetrol,akkor kapaszkodj meg felmeresek szerint europaban a legrosszabb.tele van az egesz orszag kamerakkal, london belvarosaban de neha a foutakon is 50km/h felett jon neked a 3pont ez 3evig nem evul el es 12nel elveszik a jogsid :) jo nem?
ha veletlen megis eszedbe jutott volna big mac-at "majszolni" vagy csak megenni egy almat,inni egy dobozos kolat az 9 pont "careless driving" szoval ezert tartjak be az emberek a szabalyokat persze ha lattal mar itteni kresz konyvet ami negyed olyan vastag mint az otthoni.szoval kevesebb szabaly van a legfontosabb vezess ovatosan tehat lassan.
Autopalya max speed 110km/h ez meg hagyjan lenne de miert erek utol 85-el ot percenkent egy szemelyautost akinek esze agaban sincs gyorsabban menni?
A kerdesre a valasz itt 70-80-90 eves emberek siman kormany mogott ulnek mert a regi jogsival 50! ev utan kell orvosi vizsgalatra menni.
Nem is rablom tovabb senki idejet ,csak nem szeretnem ,hogy mindenkit tevhitben ringasson a cikk.

doombeer 2008.06.04. 22:40:09

A közlekedésszervezőket közlekedésmérnököknek hívnák, akik közlekedési rendszert terveznek.

Nem ösztöndíjak, meg adó 1% kell ide, hanem hogy egyetlen egyszer egy közlekedésmérnök és ne egy gépész vagy közgazdász tervezzen meg egy ilyen rendszert. Ugyanis itthon ez a helyzet. Nem lebecsülvén a másik két szakmát(sőt!), azért mégis csak egy közút szakirányt végzett közlekedésmérnök tudná, hogy hogyan kell egy olyen rendszernek működnie.

Egyetlenegy pédát sem tudok, amikor közút esetében közlekedésmérnökkel csináltatták volna a feladatot.
Pedig sok okos van, BME-n is foglalkoznak ilyennek.

doc 2008.06.04. 22:57:54

Biztos Londonban járt a cikk írója? Vagy csak én vagyok béna, hogy dugóban araszolgatok elég gyakran Londonban?
Merre nincsenek dugók hétköznap?

jordan 2008.06.04. 23:11:45

A poszt vége iszonyúan találó.Akárányszor külföldön járok, agyamba villan a felismerés, hogy a magyar városépítészek és közlekedészervezők mintha csukott szemmel járnának a vilgban, vagy legalábbis nem járnának külföldön. Aztán lehet, hogy ők mégis okosak és tanultak, csak más érdekek nem teszik lehetővé az ésszerű város- és közlekedésszervezést.

foolproof 2008.06.04. 23:26:24

Idestova 2 eve vezetek Angliaban(7,5t. ill.furgon), az utobbi egy evben szinte csak Londonban, foleg az 1.-3.-as zonakban. Esznel kell lenni az nem vitas, de harc nincs az utakon. A kozlekedok eloszlasa: Kb. 80-85% hivatasos sofor vagy autoval sokat jaro mesterember, aki ugye mindig siet. Ezert is tunhet ugy, hogy valamennyire tudnak vezetni. A maradek az ingazok, a nyugdijas mamak-papak es a fiatal, ittas suhancok. Nagyon szorakozni nem nem mennek ki az utakra, nem is erdemes, minden be van mar CCTV-zve agyig, Orvell bacsi kacaraszhat.


Mindenki probal kozlekedni, a "B" jogsit 70 eves korig nem kell ujitani, beszaras, ezt vegye figyelembe mindenki, szerintem ez kimeriti a gondatlan veszelyeztetes fogalmat az angol torvenyhozok reszerol.

Brahibol kocsikazni nem igazan erdemes, sehol se mehetsz annyival, amennyivel szeretnel,(nem gyorshajtasra, hanem tempos autozasra gondolok!) es ugyis mindig van valaki, aki utban lesz.

Dugok pedig vannak, nem is kicsik, de kis szerencsevel+rutinnal ki lehet oket kerulni. Aki meg a GPS-t emlegeti, annak uzenem, hogy napi szinten 10-12 fuvart csinalok, de csak a terkepet bongeszem. Valamennyire sikerult is mar megismerni a helyeket, ha GPS-eznek, soha a budos eletbe nem talalnek el sehova nelkule. Ez mar csak az en bajom.

londoner 2008.06.04. 23:38:54

Hat ez a cikk hulyeseg!

Londonban olyan dugo van amit pesten el sem tudnanak kepzelni. A minap fel oraig alltam abszolut mozdulatlanul. Es meg 8 fontot is elkernek congestion charge-nak...

Londonimagyar 2008.06.05. 00:13:20

Londonban szulettem es sosem laktam mashol eletemben, emiatt tudok nyilatkozni a helyzetrol. Roviden: nem ismerek ra a hazamra.

Az iro elarulja a datumokat amikor ott mozgott, es ebbol latom hogy eppen iskola szunet volt egy hetig ezido alatt. Ilyenkor jelentosen csokken a forgalom mivel nem viszik a gyerekeket suliban, illetve sok csalad elutazik. Peldakent, fel ora alatt megtettem azt az utat ami altalaban 1 ora 15 percben telne. A belvarosban most mar ritkan van nagyon nagy forgalom, pontosan a dugo dij miatt, illetve azert is mert 4 font egy ora parkolas.

Ajanlom az ironak hogy ujjen be mellem jovo heten az autoban es nyolkor utnak indulunk a belvaros iranyaban. Garantalom hogy ilyen dugot meg sosem latott eleteben....

Hozza teszem hogy bar valos tapasztalatra alapul a cikk, nem a Regent Street reprezentalja a varost. Szuk az ut, rosszul van kihasznalva a hely, sokszor oriasi buszsavokkal amik direkt ki vannak szelesitve hogy minimum hely maradjon az auto forgalomnak, kegyetlen buntetesek, piros lampabol utkozol a piros lampaban. Roviden, a legrosszab ellenzekemnek nem kivannek egy Londoni vezetesi elmenyt. Barmilyen nagy varosban kozlekedtem Europaban (Budapestett beleertve), sokkal kellemesebb es jobban szervezett elmeny volt. A nemet varosokat kikulonitem ebben.

rexter 2008.06.05. 01:10:00

azert a cikk nem emliti meg, hogy London belvarosaba csak behajtasi dij csereben lehet bejutni...

Gazza 2008.06.05. 01:23:16

Kedves Zsolt,

Tetszik a cikk, es egyet ertek azzal hogy igazabol az egesz magyar bagazst tanulmany utra ki kellene kuldeni egy jo 2hetes intenziv vezetesre ide Londonba.

Viszont volna egy ket kerdesem, illetve hozza fuzni valom:

M1 Luton-London: Azt a palyat mar akkor csinaltak amikor kikerultem ide, lassan 5 eve, ott szinte mindig lassan megy a sor plane london fele, de ha meg eszakra kell mennem akkor is erdemes reggel koran (ertsd 6-6 30)kozott elindulni Eszak0NYugat londonbol. (En kb 8-10 percre lakom kocsival az M1 elejetol!!!) Szoval ott London fele mindig larma van.

Azert azt tegyuk hozza hogy London, szerintem forgalom szempontjabol szamomra az M25, a nagy elkerulo korgyuru (London Orbital), olyan mint nalunk az M0, csak ez tenyleg ossze is er..., belso felet jelenti. Hogy kicsit erzekeltessem, ez kb olyasmi mintha bp-szekesfehervar sugaru kor lenne maga a varos persze meg felelo zold ovezetekkel ritkitva... Szoval azert gondolom hogy a 4 nap alatt eljutottatok north circular utra, ami kifejezetten hasznalhato mert tobbnyire 2-3 savos, nem ugy mint a deli resze ami szerintem egy remalom tok mindegy mikor hasznalod.

Nem tudom hogy pontosan mikor voltatok itt, de lehet hogy pont akkor amikor szunet volt az iskolakban, igen itt eleg gyakran engedik el a kolkoket egy egy hetre, igaz jul kozepeig tart a suli.

Es meg egy dolog: Bent a belvarosban ahol az elhiresult dugo ado van, a hon emlitett Piccadily Circus, Tottanham Court Road, persze hogy viszonylag jarhato mert epeszu ember ha teheti elkeruli...

De azt meg kell adni hogy allas az tenyleg eleg keves van, VISZONT amit biztos hogy TE, TI is tapasztaltatok az hogy ITT, az esetek tobbsegeben (90%) mukodik a mindenki beenged egy embert jatek ha elfogy egy sav es nem rohog kajanul az aki a jo savban van azon a szerencsetlenen akinek viszont elfogyott.

No hirtelen ezek jutottak eszembe.
Gondolom kiderult a hozza szolasombol hogy igen itt elek, es SOKAT, ertsd napi legalabb 100-150 merfoldet, neha tobbet is vezetek, es nem mint hivatasos sofor, nem ez a munkam!!!

BZL 2008.06.05. 01:29:51

jacks_colon:

A fórum címe: "Miért nincs dugó Londonban?"

Nem értjük.
Szerintem inkább rajzold le.

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2008.06.05. 01:36:27

És az miért van Budapesten, hogy a taxis szemrebbenés, fékezés nélkül megy át két piroson zsinórban, aztán az út végén pedig bambán nézve közli, hogy "bocs, ebből nem tudok visszaadni"? Tessék mondani, ez is a közlekedés-szervezők hibája? És az állam bácsi miatt koszosak az autók is? Vagy mert nem esik annyit az eső?

BZL 2008.06.05. 01:49:13

Az meg mit jelent hogy nem álltunk csak araszoltunk?

Én Pesten sem álltam, csak araszoltam.
Most akkor küldjük-e az angolokat Pestre ösztöndíjjal? :-)

(A "Hungárián kamion borult" típusú esetek persze nem számítanak.)

Amúgy szerintem jó cikk, viszont a kerékpárral közlekedő barátomnak - hatalmas gyakorlattal, jó idegekkel - folyamatos halálfélelme volt.
Ilyen zsúfoltság mellett nem is csoda.

Ő pl. gyakran elpanaszolta hogy aznap éppen hány paraszttal akadt össze, Londonban is sokfajta állat él.

vomit 2008.06.05. 09:00:42

ezt a tanulmanyutra-kikuldjuk-a-tanult-joeftarsakat dolgot el kellene felejteni.

magyarorszagon evekkel ezelott azert vezettek be a legszigorubb kaliforniai zoldkartyazasi rendszert, mert valakik evente elutazhatnak kaliforniaba tanulmanynyaralni. mindenki mas kenytelen kamu meres utjan zoldkartyat szerezni, es nem feltetlenul azert mert az autoja szar.
mar az eloirt alapjarati +/- 50/min fordulatszamtartomany tartasa sem lehetseges porlasztos motoron, a dizeleket meg leszabalyzasig kell uresben porgetni (pl. regi opeleken kipattognak a helyukrol szelepallito lapkak, kitamaszt a szelep es kuka a motor).

fikamatyi 2008.06.05. 10:10:06

Ami tetszett Londonban:
- Balra tarts (minden forgalmi szituációban a jobbról jövőnek van elsőbbsége)
- A gyalogátkelőnél a nyomógomb nem pirosat ad az autónak, hanem villogó sárgát, ami ott bőven elég hogy megálljanak, akkor is, ha a járdán vársz.
- A szúk utcában olyan fekvőrendör, hogy 2 púp az uton. Ha lehúzódsz, akkor nem zöttyen, de akkor is le kell lassítani, hogy ne zúzd le a felnit a járdaszegélyen. Szerintem zseniális.
- Nincs köcsög autós.

is 2008.06.05. 11:28:53

@aa 2008.06.04. 12:27:00
"Amig a mocskos rühes büdös demszki meg a hasonszőrűek irányítanak, addig felejtsétek el, h bármi is jobb lesz bpen."

Ugye Te nem csak bort iszol és vizet prédikálsz? Mert akkor lassanként nem közlekedhetsz már sehol, hiszen a Hungária-gyűrű, az Üllői út, a Szentendrei-út, a nagykörút, a Lágymányosi-híd, az M0-s, a 6-os út bevezető stb. az mind 1990 óta épült/újult. Azt biztosan nem teszed, hogy itt köpködsz, közben meg használod ezeket az utakat...

ehhh 2008.06.05. 11:42:22

te voltal is londonban, vagy csak meseltek? vagy annyira megemeltek volna a belepti dijat a belvarosban, hogy eltuntek volna az autok? amikor en ott voltam 1-1.5 ora volt kijutni az elso keruletbol busszal, kocsival sem lehetett volna gyorsabb.......

halszájú 2008.06.05. 11:49:02

én manchesterben (huddersfieldben) voltam néhány éve. az angol gentleman mentalitásról és a biciklisekről csak annyit, hogy biciklimmel egy pirosra váltó gyalogosátkelőn gurultam át éppen, s olyan gyorsan váltott az autóforgalmat szabályozó lámpa zöldre, hogy kb 1m-en azaz max 65 milisec-n át akadályoztam egy autóst, akit ez olymértékben felbőszített hogy úgy "büntetett" meg, hogy hosszú pereceen át lassabban haladt előttem s többször rámfékezett.

ezzel semmiképpen nem akarom a primitiv magyar autósokat védeni, de szerintem itthon az alapvető hiba abban a pszichikai tényben keresendő, hogy még mindig egyfajta felsőbbrendűséggel viseltetnek az autósok.
szvsz ez addig még megmarad amíg a "havi_átlag_fizetés/átlagos_autó_ára" arány magyarországon még mindíg 15-20 körül jár, míg angliában 5-7.

ehhh 2008.06.05. 11:51:18

aki meg arrol panaszkodik, hogy Mo elmaradott orszag, a magyarok bunkok, az egy fasz, menjen ki egy kicsit kulfoldre, de ne egy hetre nyaralni, es ne csak az eiffel tornyot nezze meg.

Mazooo 2008.06.05. 12:28:41

zooo!
felesleges a robogót erőltetni! meg felesleges minden zónára travelt cardot venni, mert minek? én kint éltem fél évig, úgyhogy tudom. hol fogsz lakni, melyik zónában, és hol fogsz dolgozni. ezek határozzák meg azt, h milyen bérletet vegyél (oyster card). az alap travel 13 font körül van hetente(februárban még annyi volt), de ez csak buszra érvényes 1-6 zónákban. a következő lépcsőfok, h metróra is váltassz. én a 2-3zóna metrót vettem, ez egy hétre 15.6 font. az 1-3 meg 27.4. tehát messze nem 165 font! metrót tehát csak arra a zónára válts, ahol közlekedni fogsz ténylegesen, ha meg 1szer-1szer ki kell menned, akkor másfél fontot kell rátölteni az oyster cardra, és akkor egyszer utazhatsz abban a zónában metróval, ahova nem szól a traveled.
Sok szerencsét kint!

Foximaxi · http://files.blogter.hu/user_files/6148/2008maj29/hajogyar.jpg 2008.06.05. 12:32:52

Kedves
ka 2008.06.04. 12:08:56
és
Tom Travel 2008.06.04. 12:42:46!

Azért ne degradáljuk a Ladákat (zsigulikat) a lepukkant lomtalanító, dinnyelopó stb. kissebségi autóvá! Amelyiket rendesen karbantartják az vidáman elvan a mai forgalom tempójában is (ok. 1,2 zsiguli autópálya belső sávban csak előzésre alkalmas, bár a szabályos 130-aat az is viszi), és a féktávok sem rettenetesek rendes gumival. A szar elhanyagolt autó meg lehet akár nyugati is, az sem megy többet hetvennél és nem ál meg hetvenről.

Aknot 2008.06.05. 12:34:27

Aranyos, ami ebben a cikkban van, de ahogy a tobbi Londonban elo is irta, csak keves koze van az valosaghoz.
A kozlekedesi moralrol irtak azert nem allnak nagyon tavol az igazsagtol. Bar szerintem nem a brit autos ritka udvarias, hanem a magyar autos ritka frusztralt es agressziv es ettol tunnek a britek udvariasnak.

Mondok valamit 2008.06.05. 13:07:42

Az viszont nagyon nem jo Londonban gyalogos szemmel nezve, hogy meg az ember at sem ert a zebran, meg zold neki a lampa (noha villog), a kocsik elindulnak fele (noha nekik meg pirosnak kell lennie). Megkerdeztem az egyik kollegamat, hogy is van ez (mert en ettol teljesen panikba esem, szerintem nagyon veszelyes), es o azt allitja, hogy amikor a gyalogosnak villog, a kocsiknak is villog, ami szerintem sajnos abba az iranyba hat, hogy hamarabb elinduljanak, mint az jogos volna es szegeny jarokelokre meg a fraszt hozzak.

gelbelex 2008.06.05. 16:56:03

"Magyarországon mindig sebességet kell szegni, ha az ember kicsit is forgalmasabb időszakban el akarja kapni a zöld lámpákat, mert a forgalomirányítók szemlátomást nem kalkulálnak azzal, hogy több autó általában lassabban mozog.."
Lassabban? A megengedett sebességgel sem kalkulálnak!
Budapesten késő este jól végig lehet menni zöldhullámmal például:
1. a Városmajor utca, Krisztina krt, Erzsébet híd, Rákóczi út, Kerepesi út útvonalon az Aréna Plázáig
2. visszafelé a Keleti pu, Rákóczi út, Erzsébet híd, Attila út, Moszkva tér, Szilágyi Erzsébet fasor útvonalon a János kórházig (talán tovább is...)
3. a Dózsa György úton a Vágány utcától a Stadionokig
4. a Baross utcán az Orczy tértől a Kálvin térig
5. az Üllői úton a Könyves Kálmán krt-tól a Ferenc krt-ig, majd onnan a Ferenc krt, Petőfi híd, Irinyi József u., Október 23. u., Bocskai út, Karolina út, Villányi út útvonalon a BAH csomópontig
6. a Bem József tértől az Árpád fejedelem út, Lajos u., Pacsirtamező u. útvonalon az Árpád hídig.
Frankó, Kipróbálható. Aprócska gond, hogy mindegyik útvonalon 60-nal kell menni a zöldhullámhoz! 20%-os túllépés...
Hány éve már, hogy 60-ról 50-re csökkent a sebességhatár?
Mintha csak az új lámpák (pl. plázák körül) rendszerbe kapcsolásával foglalkoznának az illetékesek. Legalábbis szemlátomást.

zooo 2008.06.05. 18:53:32

Mazooo: Thx a javaslatot, ezen én is gondolkoztam, csak még nem tudom hol fogok lakni. Nem vagyok milliomos, ezért vszínű külváros lesz, de ugye sajna a munkahelyet nem én választom meg. A robogóra azért gondoltam mert van kint ismerősöm aki már autót vett magának és csak fél éve van kint. Azt mondta így is jobban megéri neki mintha bérletezne. Kocsizni nem akarok, biztos hamar megszokható a jobbkormány de akkor már inkább motor. Persze úgyis akkor derül ki minden mikor kint vagyok, csak gondolkoztam egy saját járművön. 4-5 évre, vagy végleg mennék ki.
Köszi, rámfér majd a szerencse!

o gyerekem 2008.06.05. 23:19:10

Molnár Tamás 2008.06.04. 10:38:44

Tenyleg nincs igazad! Kerekparosokat tisztelik es eloreengedik!!!

Atty 2008.06.06. 12:15:34

Az a baj ezzel az egesz totalcarral,
hogy semmihez sem erto stikkes kepzetlen "ujsagirok" feldobnak ilyen es ehhez hasonlo gumicsontokat aztan sokan meg vitatkoznak a badarsagaikon.
Valoszinu, ha egyaltalan voltak Londonban akkor vegig ajultak voltak a kabszertol amit elotte szipkaztak fel, ezert nem ernek semmit a cikkjeik sem.
Kerdes: vajon a muszaki jellegu cikkjeik jobbak-e, vagy ezek is ezen az ertelmi fogyatekos szinten alnak-e?
Sajnos nem mindegy, hogy 1 hulye okoskodik, vagy 1 okos hulyeskedik.

Homie 2008.06.06. 18:39:19

Atty, a magyar autós oldalak közül még így is a legjobb a totalcar. Vannak ostoba cikkek meg hülye újságírók,de szerintem a legszórakoztatóbb az összes közül. Néha kicsit rövidnek találom az autó teszteket,pl az a5.hu című oldalon 3 szor olyan hosszúak,és mintha gyakrabban tesztelnének új kocsikat. Az origo meg olyan alacsony színvonalú,hogy akár nagyanyám is simán szerkeszthetné. Ez a műfaj egyáltalán nem arról szól, hogy pontosan legyenek közölve az autó adatai,mint egyes honlapok esetében.Ha valaki erre vágyik,menjen föl a gyártó oldalára. Sokkal hangsúlyosabb az író véleménye a kocsiról vagy a témáról.Jelen esetben pl. Csikós Zsolt úgy látta,hogy Londonban jobb a közlekedés; ahogy a cikk típusa is mutatja: VÉLEMÉNY,azaz nem szentírás, senki sem mondta,hogy mindenkinek egyet kell vele érteni.
Szóval nem rossz ez az oldal,Atty,messze jobban értenek az autókhoz itt,mint más szerkesztőségben,én azt mondom.
süti beállítások módosítása