Gyerekjáték vezetni az Alfát!

  2008. május 17. - Csikós Zsolt

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


A múltkor, amikor a 190-es családi Merci önindítóhiba miatt kicsit kiesett a forgalomból, kölcsönadtam a Katinak az Alfát. A szokásos reggeli hercehurcára, gyerekeket vinni oviba, bölcsibe, elmenni a Mexikói útra, ahonnan a munkahelyére földalattizik – erre kellett.

Mint tudják, egy kis kuplungcsúszást és elsőfutómű-nyikorgást leszámítva az Alfám tökéletes. Könnyen indul, stabil az alapjárata, jók a fékjei, szervós a kormánya, működik minden lámpája, motoros az ablaka – igen, még az is műxik. Csodásan vezethető, ösztönösen használható, igazi bella macchina, ezen még jogosan feszít a milánói címeres embléma. A Kati már vezette párszor, de egyedül még sose. Kicsit félt is tőle, kicsit örült is neki, mert a fiaim szerint az Alfának igazi autóhangja van, ezért abban mindig nyugton vannak. Első reggel ezért megnéztem, hogyan hajt el vele. Persze a kezelési útmutató nem maradhatott el.


Kati itt még örül. Azt hiszi, egyszerű lesz az Alfával az élet

- Tudod, pumpálsz hármat a gázon, indítózol, hamar elkapja. Vigyázz, mert utána elég hamar le akar fulladni, ezért kicsit még sűrűbben pumpálsz. Hagyod melegedni, felengeded a kuplungpedált. Sűrű a váltóban az olaj, még üresben is megmozdul majd az autó előre, ezért finoman pumpálj tovább, mert megáll a motor. Tedd be a gyerekeket, addig felébred, majd indulj el. Vigyázz, az első néhány felkapcsolással, mert a kettesnél nincs már szinkron, amíg hideg az olaj, borzalmas dolgokat művel. Egyesből kettesbe váltás közben, üresben engedd föl a kuplungot, adj közepesen nagy gázfröccsöt, nyomd ki újra, és húzhatod a fokozatot. Meglátod, úgy szépen veszi majd. Ha bemelegszik, melegen már csak visszafelé kell duplán kuplungolnod.

Kati kicsit zavartan nézett, valahova a műszerfal mélyébe. Talán látott ott valamit, egy isteni sugallatot, valami ottfelejtett, kínai biztató cetlit. De nem szólt, nem bólintott. Nem szeretem, amikor ennyire nem válaszol. Olyankor valami nem stimmel, és mindig baj lesz. Reggel volt, nálunk a lelki gyakorlatok menetrend szerint éjjel egy és három között zajlanak, ilyenkor viszont sietni kell.

- Várnak a gyerekek, mi lesz már? Én is rohanok, legyünk túl rajta!

Úgy tett, ahogy mondtam. Pumpált, indítózott, motor röffent (büszkeség járta át a szívemet a mély duruzsolás hallatán, elvégre mégiscsak az én kis szerelmem – mármint az Alfa), éppen beállt volna az alapjárat, de elfogyott a benzin a karbikból, fulladozni kezdett. Ahogy megjósoltam.

- Pumpálj, pumpálj, az istenért, mindjárt leáll! – noszogattam.


A biztos Mercedes-nyugalom. Na ja, most csak álom

Kati meg pumpált. Hosszan, mély nyomásokkal. Még jó, hogy erre leállt a motor, szerencsétlen hogyan tett volna másképp.  Látszott a Katin, hogy visszavágyik a Mercibe, a jó kis malomkormány mögé, a biztos szinkronizáció és a pöccröffenés világába. De csak az Alfát használhatta.

- Figyi, kicsiket kell nyomkodni, viszont úgy járjon a lábad, hogy ne látsszon szabad szemmel. Ha így csinálod, mindig megáll majd.

Újabb próba, majd még egy, majd még egy, a házasság intézménye a varrások mentén lassan szakadozni kezdett. Gondolatnyival a válóper beadása előtt kis feleségem végre megemberelte magát, eltalálta a gázpedálszamba ritmusát, megjött a benzin, motor alapjáraton. Csend, béke, boldog egyetértés, a motor is glugyglugyolva turbékolt a háttérben. Kivette üresbe.

- Pumpálj, pumpálj az istenért!

Phű, majdnem leállt. Csodával hatásos módon járva maradt a motor. Gyerekek be, ajtó becsuk.

- Tudod, egyes-kettes között, az üresben kuplung fel, nagy gáz, kuplung vissza és csak akkor húzd sebességbe! Vigyázz!


Hősies indítózás, hősies pumpálás, már csak a duplakulungolás van hátra

Kati elindult. Hozzá kell tenni, hogy nem ügyetlen csaj, két és fél évig volt Fiat 500-asa szinkronizálatlan váltóval, sokat szokta akkor a dupla kuplungolást. Most nem sikerült annyira, az Alfa nem Fityó, fél tőle, láttam a szemében. A járda szélén állva hallgattam, szívem szottyai hogyan küzdenek meg egymással. Egyes (húzasd még, húzasd még! Jajjjjj…), szünet, haldoklóan bágyadt alibi-gázfröccs, iszonyatos recsegés, még recsegés, újabb recsegés, már peregni kezdett a vakolat a szemközti gyárfalról – végre bevette. Alig pattant meg néhány ér az agyamban.

Este hazaérek, kis feleségem lelkesen mesél.

- Nem is kell duplán kuplungolni! A bölcsi után feladtam, mindenféle trükk nélkül is tök szépen veszi a kettest!


Ugye önök sem hiszik, hogy ez az autó nem tökéletes (jaj, hány köpködő kommentet kapok majd erre a megjegyzésre...)?

Persze, mert az olaj hamar bemelegszik annyira, hogy haldoklóan kis fordulaton legyen némi szinkron. Ezt magyaráztam reggel, fél órán át. Mindegy. Az Alfám akkor is szuper. Mi több - hibbbátlan.

És persze: asszony, egy…

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74468057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beleske 2008.05.17. 18:38:46

Ne izgulj Zsolt, jó választás a 190-es .A mamáé 83-as, sosem volt jobb autója. A vezetőülést meg szedd ki, a baloldali rugósor van eltörve valahol. Ki is lehet cserélni, de javítható is egy darab kis átmérőjű rézcsővel, ha szerencsés helyen tört el.

Vik 2008.05.17. 18:45:22

Helló!
Már második 75-öm nyúzom !imádom minden hibálya ellenére amugy a váltoért a Porschét okoljátok(pancserek)Amig megtehetem 75-öm lesz mert ennek még lelke van!Az Audiban dolgozom Győrben na csak ott készülnek igazán öszetákolt semmit érő Audinak nevezett golfok!10000000ft -ért szégyen érnek vagy 2 millát semmi többet!Éljenek az igazi vasak közelebb állnak ezek a dinószauruszok az autókhoz mint a mai plasztik csódák!:))

MrLacko 2008.05.17. 18:50:01

Ugyan csak pár éve hajtom a vasat és nincs nagy tapasztalatom, de szerintem egy használt autótónál nem a statisztikák meg a felmérések fontosak!
Egy gondos gazda (aki törődik a kocsival, tud vezetni, de nem hajtja erőszakosan) 1000x többet ér mindennél! A gép árához képest smafu egy olaj meg szűrőcsere évente (10 ezrente), de csodákat tehet... Nekem egy 98-as VW Polo-t sikerült beszerezni (egész mást akartam, lehet vitatkozni szép és jó és tartós-e, mindenki mást fog mondani:P), vigyáztak rá eddig nem is hagyott ott sehol!!! Mostanáig csak benzinre költöttem :-), nyáron kap új akksit, vezérművet, görgőket, vízpumpát, fékbetéteket, szűrők + olajok. Még tip-top a bordásszíj de lecserélem mert mégis 10 éves. Így nagy eséllyel továbbra is kiszolgál, pár év múlva könnyen el tudom adni és az új gazdáját se fogja kizsebelni, idegileg tönkretenni...

=Daniken= 2008.05.17. 19:21:47

Deego:

én azt vallom, hogy hét közben a "társ" a jó, hétvégén viszont azért elmennék döngetni egyet:-))))

Szóval amíg bárki megteheti, javaslom, hogyha bírja pénzzel, hellyel és idő-türelem-szakértelem vagy jó szerelő és elfogadható alkatrészforrás van, szerváljon egy vadállatot, valami élménydús dögöt.
Aztán ha jönnek a gyerekek meg a család, úgyis a hétvégi kombis Balcsi, kiruccanás jön, nyilván nem mehetsz egy már 2000-nél üvöltő benzinessel miközben a hátsó ülésen csemete alszik több száz kilómétert.De ha a nagyinál van, amikor már nagyobb, akkor asszonnyal le lehet lépni egy jó kis élményautózásra, kiruccanni.de ehhez olyan nő kell, aki ezt tolerálja, nem a munka hőse és nem egy világunalmas perszóna...
Kívánok mindenkinek ilyen toleráns nőt párnak:-)
apró és nem túl drága dolgok ezek, ha viszont lemonasz róluk, szerintem mindíg bánni fogod, mint egy utazást Afrikába, Mexikóba, vagy valami hasonlóan jó helyre, egy kihagyhatatlan koncertről nem is beszélve...

pszihó 2008.05.17. 19:45:49

Én a 75-ösben nem éreztem semmi égbekiáltó örömautó érzést.
Nem tudom mitől élményautóbb egy 2000-es benyós passatnál,vagy mazda 626 gt-nél,amikre mindenki fújjog hogy milyen unalmasak.

Mert a csomagtartó nyílás normális méretű /nem mint alfáéknál/ a váltó,kuplung stb. úgy működik ahogy annak kell.

Attól életérzés valami,hogy milyen ócska?

Mindenki odavan hogy milyen pörgős egy alfa,meg milyen a motorhangja.
Egy 626 gt legalább olyan pörgős,nem értem mitől több az ha alfában pörög a motor.

Megbízhatatlanság = életérzés?

Alfa futómű hát nem megyek tőle a falnak!
Motorhang-kipufogó és hengerszám /elrendezés/kérdése.

Semmi különlegeset nem tudnak,csak egyszerűen ócskák-nem praktikusak-ezért ritkák és ettől legendák.

Pont mint a Harley davidson!

w a s d 2008.05.17. 19:57:14

Szerintem egy ideje már nem lehet (én régen sem vettem észre) német- pártinak nevezni a magyar autós- újságírókat.

Akinek meg csak a megbízhatóság számít, az magára vessen!:P

Csubakka Junior 2008.05.17. 20:12:06

Csikós Zsolt: kicsit le van ülve a vezetőülés bal eleje

Tipp! Cseréld ki a két első ülést, az anyósülésben tutira ritkábban ülnek

a birtoklásvágyam egyetlen új autóra sem horgad fel, csak a régieket szeretem

Ezt a feleséged is így gondolja?

(Dolgozik ismerősöm autóipari beszállítónál, amit a japók minőségi kifogás miatt nem vesznek meg, azt még el tudják sózni a franciáknak)

pszihó 2008.05.17. 20:15:23

Őrőmautózás egy olyan kocsival autózni amelyikben recseg a váltó,kemény a kuplung,égett olajszag terjeng?

Az alfa futómű sportos-kemény ami 2008-ban minden csak nem élmény magyarországon,és az egyik legkényesebb futómű,a szilentek porladnak a híresen gyatra olasz gumik miatt.

Egy jól működő megbízható autó meg dögunalom?

Én majd megőrültem hogy mindíg furcsa zajok és szagok jöttek,ettől lesz valami élményautó?

Ha valaki egy boxer vagy v-nyóc v. wankel hangjáról áradozik az érthető,de egy sornégyestől?

Esetleg egy 10000-et pörgő hondától,vagy egy 400 nm-es dízelszörnytől az inkább valami különleges élmény nem?

Egyszóval van egy szőke sablonos cicababa,ami az ágyban is gyenge,reggel sem főz kávét és még sokba is kerül-ilyet szerintem csak egy balek tart!

Közben meg azt képzeli hogy különleges csaja van?

w a s d 2008.05.17. 20:37:39

@pszihó:

Se a Passat, se a Mazda (ez legalábbis 83 után nem) nem hátul hajt. Valószínű egyiknek sincs olyan súlyelosztása, mint ennek (hátul a váltó, elöl a motor).

De a lényeg: ha valaki nem érti, hogy valami a másiknak miért jó, amit ő nem csinálna szivesen, de ha a másik csinálja, az neki nem árt, akkor miért köt bele?

diablo 2008.05.17. 20:41:05

1. A cikk nagyon tetszett, én is odavagyok a régi autókért márkától függetlenül.
2. 6 év alatt volt 4 autóm. 180ekm-t futott Nissan Sunny 1986-ból. Nagy kényelmes batár 1.6-os motorral. A mai napig szívesen gondolok vissza rá. 30ekm-t tettem bele, de a fojtószelep potenciométer cseréjén kívül csak tankolni kellett. Utána volr R19-em, 1995-ből, szintén 180ekm-rel. Szintén másfél évig használtam, egyedül a hűtőventillátor motorját kellett cserélni. Amiért szerettem, az a hihetetlenül kényelmes futóműve volt.
3. Majd jött 1 új koreai Chevrolet, amit szintén szerettem, bár volt pár apró bosszantó hibája (valszeg pénteki vagy hétfői gyártás:))2,5 év után lecseréltem, de maradtam a márkánál, mert nálam bevált.
4. Szerintem mindegy milyen korú és márkájú autót veszel, ha törődsz vele, meghálálja. Nem kell hideg motornál 1-esben szabályozásig húzatni.

w a s d 2008.05.17. 20:41:33

Ja, és én szeretem, hogy van némi szaga a kocsinak (nem a kipufogó gázra gondolok, hanem ami a motor működéséből fakadóan a rajta lévő olajból, meg ilyesmiből keletkezik), tetszik, amikor alapjáraton a motor rázza a kasztnit a kicsit bizonytalan alapjárat miatt, stb.

pszihó 2008.05.17. 20:51:10

Farkas 1985.

Tehát attól különleges ez az alfa hogy hátsókerekes!

Kezdjek el sorolni hasonlókat?

És még mitől?
Sem lóerőben sem semmiben nem tud többet,mint bármelyik másik korabeli autó!

Nekem amúgy volt,úgyhogy tudom miről beszélek!

Ha igazán életérzést akarok,lehet hogy elég lesz odacsípnem a szelepfedéltömítést egy toyotán,vagy egy bármin?:)/ha már csak a szag hiányzik?/

Wector 2008.05.17. 21:01:53

Hurraa...azon megy a vita hogy a felver, a szoke, barna, fekete, szeplos, ferdeszemu...no" jobb-e. Tovabba mellmeret sem donto szempont, ugyhogy ha valaki egy malaj csajba szerelmes akkor en nem probalnam neki megmagyarazni hogy miert ne tegye.(nincs osszefugges a mellmeret es a malaj kozott..)

Ha valaki megteheti akkor miert adja el azt az alfat? Sokkal tobbet er a tulajnak mint amit kapna erte. Ennyi.

w a s d 2008.05.17. 21:21:39

@pszihó:
A Passatot meg a 626- ost nem én hoztam fel, nem én kérdeztem, mivel különb az Alfa... Én csak válaszoltam.

És ahogy írtam már az előbb is: ha van valami, ami nekünk nem hoz semmi hátrányt, de nem értjük meg, miért kell belekötni?

És nem, az nem ugyanaz, ha direkt körbelocsolja az ember olajjal a Toyota motorterét. Annak nincs meg az a "fílingje", mint amikor valami eleve "szar".

(Persze, van hogy engem is idegesít az öreg (az én esetemben még ráadásul igen régi konstrukciójú is) autóval járó nyűg, máskor meg élvezem a dolgot.)

tom164 2008.05.17. 21:27:36

Most írok ide (és úgy általában netes véleményt) először.

Hogy mindjárt az elején tisztázzam: alfa-rajongó vagyok.

Másodszor: autóalkatrész gyárban melózok.

Harmadszor: vagyok olyan szerencsés, hogy járthattam már autógyárban is 1998-ban. Ott a SAJÁT SZEMEMMEL láttam, hogy az akkori fiesta és a 121 UGYANAZON a gyártósoron készül. Ezért nincs olyan, amit valamelyik elöttem szóló írta, hogy a "mazda-soron 100-al többen dolgoznak, mert ennyi minőségellenőrrel több van"

Egész egyszerűen nincs mazda-sor, csak egy sor, amiről felváltva jönnek a jobb ill. balkormányos, 5 vagy 3 ajtós esetleg puttonyos fiesták vagy 121-ek. Az utolsó emberek egyike teszi rá a Ford vagy Mazda emblémát

Hasonlókat olvastam valamelyik Totalcar hírben is, amit az Esztergomi gyárról írtak az SX4 gyártás indításakor. Márpedig hogy ballagnak a kocsik a soron és a végén nyomják rá az emblémát, amiből kiderül, hogy Suzuki lesz-e vagy Fiat. Mivelhogy a "szarolasz" Fiat Seidici ugyanaz mint a "megbízható" Suzuki SX4!

Tehát ennyit arról, hogy a német autó a jobb, a japán vagy az olasz

pszihó 2008.05.17. 21:38:26

Tom 164!

Azt is leírták már korábban,hogy az a japán kocsi ami ott készül!

Azt azért ne jelentsük ki,hogy minden japán autónak van testvérmodellje,mert ez nem igaz.
Amúgy az opeleknek is csak jót tett az isuzu szív-nem?

Ha valaki biztosra akar menni,vegyen subarut.

Nemesis 2008.05.17. 21:43:15

Még igazán komolyan kialakult "Fan"ságom nincsen egyik márkához sem vagy talán az Aston Martinhoz igen,de az meg ugye a földi halandóknak csak álom marad(Vanquish - fejből írtam,de remélem jól)
Jelenleg egy Rover 220 Coupe Turbom van - sokan gondolom felcsapják a guglit :D - amit csak azért említek,h legyen példa a szar vételekre is,az autó maga jó lenne,csak hát az előző gizda gazdi egy kibaszott köcsög kaminyon sofőr-hogy magára ismerjen - TKra zúzta párszor a biztosítók kedvéért,csak elfelejtette megemlíteni.Én pedig de qrva jól néz ki,nagyon megy és lényegében civic meg még egyedi is.Nah a hozzáértő haveroknak erőszakosabbnak kellett volna lenniük.

Precíz német autók...

Nem tudom,h hány olyan márka van ahol a prestige kategóriát szinte kompletten vissza kellett hívni konstrukciós hiba miatt.
Egy biztos van és nem japó hanem német és merci.
Emlékszünk az aszfaltba harapó W220asokra? a 2000es évek elejéből?!
(a légrugó tetején vmi kis szar adta meg magát és teszik még manapság is és 180e be fájt spanomnak)

Pedig ugye mindennek ára van,aki jó autót akar annak a prémium kategóriából kell válogatni,mégha nem is a jelenlegiből,de olyat ami a maga idejében az volt!

csongi 2008.05.17. 21:47:33

télleg, mért nem vesztek egy autót, amelyik használható? még mindig maradna öt másik melléje amin ki lehet élni a buzériát...
:)

tom164 2008.05.17. 21:50:50

Kedves Pszihó!

Igazad lehet, mert mint írtam alkatrészgyárban dolgozom és láttam már ezt-azt.

De!

Még sohasem láttam hogy egy autószalonban azt mondták volna hogy ne vedd meg pl. ezt a Toyota Yarist, mert nem japánban készült, ezért szar.

pszihó 2008.05.17. 21:58:58

Tom 164.

Az enyém 28 éve készült garantáltan hiroshimában.
/lehet hogy még sugároz is?:)/

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.17. 21:59:23

Már a Subaru sem a régi... Van gyáruk az USA-ban, ott a mexikói és vietkong munkások dolgoznak, meg Esztergomban készül/t a Justy és a G3X idáig. (swift és ignis, magyarul)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.17. 22:00:25

Az enyém 20 évvel később, ugyanott :) sugárzóan jó a kedvem tőle! :D

tom164 2008.05.17. 22:05:12

Hirosimába is szállítunk...

Amit meg onnan visszaküldenek, hogy nem felel meg nekik, az megy Valenciába.
Ott is Mazdába teszik, csak nem a japók, ezért írtam, hogy igazad lehet...

tom164 2008.05.17. 22:08:53

Egyébként az eredeti témára visszatérve: meggondolandó, hogy a "szarolasz" alfák leggyengébb része az elektromos rendszer, ami pedig az "übermencs" bosch (=fosch) gyártmány.
Bezzeg a "szupermegbíz6ó" golf 4, ahhoz az elektromos cumókat a Magnetti Marelli gyártja.

Érdekes....

csongi 2008.05.17. 22:09:44

Még csak annyit teszek hozzá, hogy az autóbuzériához az is hozzátartozik, hogy működöképes legyen az autó. Ha már szeretjük és tiszteljük. Bennem is meg van az autós vírus, korábban sokat jártam huszonéves daciával, de mindig pöccre indult és sosem kellett duplakuplungolni. Persze rohadt és még ezer más baja volt, és persze, sokat kellett szerelni. De meghálálta a ráfordított munkát és pénzt.
Szóval szerintem rendbe lehetne rakni azt az alfát, ha már annyira szereted.

Suzi 2008.05.17. 22:12:45

Már megint a fostakicska Alfa......gyerekek a nevét se említsétek ki...maga a szánalom, uton utfélen leáll bukdácsol. egy nagy rakás hulladék, az volt és az is marad mindörökké. Volt 75 öm, 145 öm, soha többet. Én Japánnal nyomulok már, csak hátradőlők azt hopp 4000km havonta....gond nélkül..csak tanolok azt kész!!! "A technika Japánban kezdődik, és ott is ér véget". Sportszívvel elmehettek a picsába. Mondok 1 találoskérdést! Miért integetnek egymásnak az Alfások? ......Hát azért mert reggel már találkoztak a szervízben....hehehehe

tom164 2008.05.17. 22:15:23

Az igazat megvallva ez az indítási tortúra nekem is sok lenne, nemhogy egy nőnek! Pedig alfa-hívő vagyok, de nem szeretnék induláskor duplakuplungolással vesződni, túl kicsi vagy túl nagy gázfröccsröl nem is beszélve...

suzi 2008.05.17. 22:17:32

Ja és az AUTÓ az UJ autó nálam.....egy használt az lom volt meg az is marad.....beteg emberek vagytok....némely marha 10 meg 15 éves utazó bontószökevényre mondja hogy autó...nevetséges más levett ruhájával virítani....én most 9 hónapos japan csodával járok, hibátlan kigogástalan, de 2-3 év múlva is az lesz, de mégis egy zsiruj vasba , japánba ülök át....és folytatódik a gondtalan szerelem.....térjetek észhez.....szerencsétlenek!!!!!

tom164 2008.05.17. 22:17:45

Suzi, jó a duma, de azért nem nevetek rajta!

tom164 2008.05.17. 22:19:07

Japánban készült?

Balu 2008.05.17. 22:33:01

Nagyon szeretem, amikor egy ilyen önjelölt "csak az új autó autó" majom elkezdi osztani az észt! Ha csak pocskondiázni tudsz, akkor keress magadnak egy másik oldalt, ahol vevők az ilyesmire!

pszihó 2008.05.17. 22:33:03

Suzi.

9 éves kocsival jársz,és osztod az észt hogy hülye aki nem új kocsival furikázik?

Az enyémbe beülhetnél öreg,csak tátanád a szád!
140 utazó 28 évesen,minden működik,rozsda a közelben sincsen.
13 éve hajtom!600000km-t már elkerülte.

pszihó 2008.05.17. 22:34:37

Nah majdnem ugyanúgy fogalmaztam mint az előttem szóló!

cumi 2008.05.17. 22:39:09

Találós kérdés :

Suzi , minek írsz ide ?
Mert hasonlítasz egy f*szhoz ... csak sokkal kisebb vagy ...

tom164 2008.05.17. 23:02:29

Ha tudná, hogy az új autókat is úgy gyártják, hogy meghírdetik: kellene ötmillió önindító 2009-re, ki mennyiért adja?

És az alkatrészgyárak benyomják kinek milyen minőségi bizonyítványa van és legolcsóbb nyer. Aki 1 dolcsival is olcsóbban adja a többinél az felszorozva ötmillió dolcsit hoz az autógyárnak, hát azt szerelik be. Igaz, mindegyik nagyjából egyforma, ezért az ár dönt.

Marha nagyívben leszarják, a világ melyik részében gyártják a cuccot, így nincs is értelme nagyon japán, olasz vagy egyéb kocsikról beszélni.

szani 2008.05.17. 23:25:13

suzi azért jó nagy arc vagy nem mondom...
nem mindenki teheti meg,hogy 3évente vásároljon új autót. Ja vagy hogy te hitelezed??? akkor nem is a tiéd hékás! Írtam, hogy mennyit ment gyári állapotában totál gond nélkül a Volvo pl,pedig 2001-es gyártásévű...nemrégen láttam meghirdetve 111ezer km-el... elég durva,mert lehet azóta 400van benne vagy még több,de ha nemtudnám, hogy a miénk volt eszembe nem jutna,hogy ebben mennyi a km. Apa az utolsó napjaiban is ugyanúgy indult az 1000km/nap útjára mint az elsőn,és volt bizony,hogy 3éves jappán csodát vontatott szervízbe...pedig ez egy 7-8éves autó...A páromnak és nekem jelenleg egy Ford Focus 2000-es évjáratú 1,8Tdi-nk van. 183000 van benne. Szervízkönyves volt,látható mit csináltak rajta. nos:olajcsere olajcsere olajcsere.....természetesen minden ellenőrzése,fékbetét, nagyszervíz(szíjjak görgők vízpumpa...) tehát semmi rendellenesség. Nálunk jött ki a jobb hátsó lengéscsillapító hibája,a porvédő elvolt szakadva rajta és kiment. 10ezerbe került meg 30perc házi szerelésbe. Ennyi km után semmi hiba azért megintcsak nem semmi,pedig "csak" egy Fordról beszélek ami 8éves,nem egy új japánautó.
Szó mi szó, nincsen értelme vitázni. Mindenkinek megvan az etalon. Nálunk a Volvo. Viszont ha nagyon úgy lennénk én magamnak télvíz idejére beizzítanék egy marharégi Audi 80 vagy 100quattrot valami 2.2 5hengeres turbó motorral,plussz quattro hajtáslánc...élvezeti csapatósnak...azthiszem 400-ért kapható ilyen,igaz 25éves,de még nem rozsdál,meg 200lóerő. Utazni meg egy 124 3000d Mergát elfogadnék,akár külföldet járni is...
Ja egy 2001-02-es S60-t amiben 200ezer van sokkal szívesebben megvennék mint bármilyen fiatal valami kis izééé szerintem fapados belsős japán autót,amiben el sem férek talán.
nomeg 2,2-3-4-ért ilyet veszel,120ezer km-ekkel újszerűen,kérdem én ennyi pénzért mit vásárolsz? kis suzukit?vagy kis Toyotát? vagy 1,7Milláért 1999-es Audi A6 1,8T-t tudsz venni,ami megintcsak ottvan,hogy nem egy kategória azzal amit ennyi pénzért vásárolsz...
Ültem sok japán autóban. Lehet,hogy helyben járkálni hideg motorral városban....jó meg ilyesmi,de az ember utazik is időnként,itt meg már régen nincsen a japán ott ahol az európai nagyágyú. tényleg befejezem ezzel: hogy meg megkell nézni egy 98-as Audi belsejét,minőségét,az anyagokat...hány év múlva volt képes megközelíteni ezt a japán?
nemvagyok semmilyen párti,vagyis igen,a svéd, de azért a tények azok tények.

MRX-7 2008.05.17. 23:54:38

pszihó:

"Ha valaki egy boxer vagy v-nyóc v. wankel hangjáról áradozik az érthető,de egy sornégyestől?"

Ott a pont!!!
Mikor beindítom feláll a szőr a hátamon!!!!!
Mennybéli hang a rotary!
De máskor léci nagy betűvel... :))))

beleske 2008.05.18. 00:15:02

Csubaka Junior:

Látszik, hogy nem volt még Mercid, mert akkor tudnád, hogy nem lehet felcserélni az első két ülést. Még az ülőlapot sem.

MRX-7 2008.05.18. 00:21:17

Amúgy én is félek az olasz kocsiktól. Régi Pandánk volt, én szerettem de szegény nagyon rozoga volt már. Mindig volt vmi baja. Hál Istennek senkié sem lett, végleg ki lett vonva és bontóba került :(

És bizony van márka közti minőségi különbség. Pl franciát sosem vennék, németet, japánt tuti, angolt és olaszt talán. De ezzel csak én vagyok így, úgyis mindenki a saját kocsiját fogja isteníteni. Én azért nem istenítek egyet sem mert nem lesz 10 év alatt 5 márkából 10 különböző típusom melyek után reális véleményt tudnék alkotni. Attól még, hogy lesz egy-két szar német/japán/olasz/angol/koreai/amcsi járgányom, nem fogom azt mondani, hogy ebből a típusból soha többet. Aki pl a 10. szar német/japán/olasz/angol/koreai/amcsi kocsijánál tart akkor ott már van vmi... Vagy csak nagyon peches és tényleg a szarokat fogta ki...

AP (törölt) 2008.05.18. 00:23:26

A Grandékról mi a tapasztalat, mennyire romlanak el a szokásos elektromos izék?
Lassan szóbajönne egy új 1.3-as multijetes..

AP (törölt) 2008.05.18. 00:25:48

Köszönöm a választ Mercedes-ügyben.. Ez bíztató!
Van most itt egy 123-as, 200d, körbe rozsda az alja, ennyit látok kívülről.. Nevetséges áron hirdetik, én ajánlgatom bőszen, hogy "ezek még autóból vannak", de nem fogják rajtam leverni? Meghalt a bácsi, akié volt, 60-nál többel nem járt vele, csak a rozsda, az van.

AP (törölt) 2008.05.18. 00:31:30

(pontosítok: a Grande anyámnak, a merga meg egy távolabbi rokonnak-elvileg)

Wector 2008.05.18. 00:39:30

Hagyjuk mar a audit. Belter ide vagy oda, kulsore mind egyforma, lampak, hutomaszk..az eleje es a hatulja 'teljesen' egyforma, ami kozotte van az valtozik valamennyit. Mintha voroshaju skot fivereket latnek... 98%ban ugyanazok a vonasok. Ikrek is lehetnenek. Ossze is keverem oket.

Wector 2008.05.18. 00:53:04

Meglepoen tagas a belter elol-hatul, fek harap, az ablakemelo motorja pedig nem all meg ha odateszed a kezed...vagy barmi mast. Es a karpit minosegen is erzodik h melyik arkategoria. Sajnos konnyen karcolodik.
De En csipazom oket teljes mertekben!

Milyen tipus johet meg szoba?

Wector 2008.05.18. 00:54:49

Jaaaa, a Granderol irtam fent, ez a mondat lemaradt.

Csubakka Junior 2008.05.18. 01:06:43

beleske 2008.05.18. 00:15:02
Látszik, hogy nem volt még Mercid, mert akkor tudnád, hogy nem lehet felcserélni az első két ülést. Még az ülőlapot sem.

Ez így igaz, nem volt még Mercim. Elég rossz a hasonlat, de a Wadburgnál bejött anno. Egy 130 kilós faszitól vettük aki rohadtul kiülte, ezért az volt az első, hogy kicseréltük az üléseket.

Balo 2008.05.18. 01:35:09

Az összes japán autós rajongónak csak annyit mondok hogy a japánok azok akik a kiadással 3-4 évet késnek mert nekik sem jön össze azonnal a megbízhatóság és ezért inkább csúsztatják a kocsi ki adását. Meg a másik hogy a japánok minden autó gyártótól össze lopkodták ami jó volt és jól működött és abból ki indulva csináltak meg sok olyan dolgot amire most azt mondják hogy a japánok azok tudnak meg hogy ott van a csúcs technika miközben egy másik autó gyár régi találmányát dolgozták át egy kicsit. Az egyik pl a váltakozó szelep vezérlés. A honda v-tec motorja egy 1971-es olasz találmányon alapul(amit az Alfának köszönhetünk) amin szinte alig változtatva csinálták meg a japánok az istenített motorokat. Még sok ilyen dolog van amit a japánok így el lopva az olaszoktól a németektől a franciáktól ami jó volt és jól működöt és feledésbe merült mert már régi azt a japánok el lopva fel elevenítve kicsit át tervezve/dolgozva újra meg csinálva ki adták mint japán találmány és sok ember azt hiszi hogy a japánok a királyok. Nem mondom hogy a japánok nem tudnak de sok dolgot le koppintottak és el loptak más gyártóktól. Az alfák-ról meg csak annyit hogy hozzá értő kezeknek kell hozzá nyúlni a szerelésnél, nem szabad el hanyagolni és a kocsival semmi de semmi baj nincs. Ismerek olyan embereket akinek volt német, japán, olasz autói és mégis az olasznál maradt és már 10 éve Alfát nyúz és csak olyan ember szereli aki olasz autó specialista és nem hanyagolta el sose és a kocsinak nincs semmi baja nem hagyja cserben, mindig beindul, minden működik rajta. Tudok olyan embert pl akinek japán autó nem kell többet mert nagyot csalódott benne egy toyota volt az egyik amibe szét ment a difi és a váltó a motorba meg mindig szarakodtak a szelepek a mási meg egy honda civic v-tec volt amit ha úgy használt amire csinálták 2x meg küldte és szét ment a motor. Úgy hogy ennyit a japán minőségről.

Wector 2008.05.18. 01:46:17

A sikert miert szegyen lemasolni?
Akkor bizonyara a japanok sikere az valojaban a nemeteke, olaszoke, angoloke,araboke..mindenki mase.
Megneznem, hogyha a legzsak, ABS, biztonsagi ov stb. le lettek volna vedve, akkor most milyen autokban ulnenk. Az egyik ben meghalsz ha csattansz, de el tudod kerulni, a masikban konnyen pukkansz de fog az ov.
Ez alapjan lehet hogy Balo meg felne a tuztol es husanggal maszkalna, mert az osei nem abbol a torzsbol valok akik rajottek hogyan lehet tuzet gyujtani. :)

antianti 2008.05.18. 05:56:55

Vért izzadva végigolvastam a kommenteket, hát nem volt egyszerű eset!Némelyik hozzászóló japánautós tényleg nem tudja, hogy miről beszél.
Olasz autót és néhány trükkösebb franciát olyan ember vesz, aki tudja , érti, szereti a technikát és megérti, hogy az a plusz amit az autójától kap áldozatokkal jár!Japán japánutót az vegyen akinek a megbízhatóság jelenti a minőséget /igáslónak tartja/.Órás példával lehet jell. a helyzetet: egy Casio soha az életben nem lesz rajongók álma, /pedig megbízható, funkcionális/ míg egy finom kézzel készült, bonyolult mechanikájú svájci v. bármilyen mestermű az /pedig karbantartásigényes/.Más példával a japán autó olyan, mint a gyorséttermi kaja.Mindig ugyanazt kapod, /minőségi precíz gyártás / a beledet is megtölti, mégse veszik meg érte egy gourmann!
A japánok évtizedekig collstockkal járták a nagy európai autószalonokat és a szakmai napokon "méretet vettek".Amit jobban csinálnak az a kúltúrájukból fakad.Tisztelik a tárgyakat, embertársaikat, nem azon jár az agyuk, hogy miként b..szanak ki egymással!
Az autógyáraik pedig együttműködnek a beszállítóikkal, együtt fejlesztenek.
Ettől lesz precíz egy japó bringa, de valahogy a lélek hiányzik belőlük!
13 évig jártam egy olasszal úgy, hogy 3 hónapra vettem!Ráadásul egy "lenézett" Regata 100S volt a drága.DOHC motor, 100LE, keresztlaprugó hátul, Weber karbi.Szinte mindig 7000 fölé pörgettem, imádtam a hangját, meg a 4000 feletti gyorsulást.Pedig utazóautó volt hosszú váltóval.1. 60, 2. 100, 3. 140, 4. 5. 180kmh.Ezt tudta 250000-el az órájában 23 évesen.Pl.Ducellier önindító 16 évesen lett megbontava először!Villanyablakok müködtek, centrálzárak működtek.Állítható kormány, check panel /ami működött/ egyedül az olajszintjelző fo.ott be.
Mindez egy 1984-es "szarolasz"-tól.A rozsda ette ki alólam sajnos!
100000km átlagfogyasztása 9.6L amit nem sajnáltam tőle!
Ja. majd elfelejtettem NEM cseréltem féltengelyt /csak kentem/,kerékcsapágyat /SKF/ és hengerfejtömítést, valamint a gyári első Girling féktárcsákat sem!
Kb. ennyit a szarolaszozóknak!
A javításokat SK. végeztem!
Bocs a bőléért, dehát Cuore Sortivo!

Ciri 2008.05.18. 07:44:53

Már lassan megbántam, hogy az elején feltettem a kérdést...

Kedves Mindenki !
Én még egyszer leírnám a saját véleményem erről a témáról (és, hogy mi szúrta a szemem)

Nem azt mondtam (ismétlem: nem azt mondtam), hogy a Japán márkák rosszabbak, mint a többi.
Engem csak az bosszantott, hogy egy autós újságíró szerint (akit egyébként feltétel nélkül tisztelek) ez határozottan fordítva van !

Volt Japán autóm, kettő is. Mindkettőt az asszony hajtotta második autóként, én személy szerint egyiktől se kaptam Japánautó függőséget.Nem voltak hibátlanok (főleg a Mazda, az finoman szólva szervizigényes volt, de mivel használtan vettem, ezt nem a márka rovására írom/írtam)
Volt olyan, aki azt írta hazudok, mert egy Mazda 300.000km-ig nem romolhat el.
Nos, aki ezt állította (asszem pszihó), az finoman szólva a vakvilágba beszél és mellőz minden racionalitást ezzel a témával kapcsolatban.

Nekem (szubjektiv) egész egyszerüen nem jön be a japán kocsik beltere, extrázottsága, fílingje (ha van nekik ilyen egyáltalán).Például egy új autónál nehogy már ne a vevő döntse el, hogy mikor akar mondjuk üvegtetőt rendelni vagy digitklímát.A Japán autóknál nincs extralista (max csomag), az Európainál meg két oldal. Tudom, hogy ezzel olcsóbb/gyorsabb/akár minőségibb lesz a gyártás, de nehogy már a pénzemért más döntse el,hogy mit vegyek.Vagy például (ha már valaki felhozta a Corollát)ha szürke festékkel lefujják a középkonzolt és raknak bele hájteknek tünő müszerfalvilágítást, de a csomagtérfedélen ott vigyorog a burkolatlan lemez meg az ocsmány zsanér, és a 10 évvel ezelőtti futómű van alatta , akkor kérdezem én, hogy mi a parasztvakítás?

Nekem csak egy észrevételem/kérésem volna.Ha bárki újautó vásárlásra adja a fejét, üljön bele és próbálja ki mindíg a kiszemelt alanyt, nehogy később csalódás érje, mert áldozatot hozott a "minőség" oltárán !
Egyáltalán nem biztos, hogy cslódni fog, de az Ördög nem alszik...
Szerintem..

Egyik Toyota értékesitő srác mesélte, hogy egyszer egy orvosnak (!) eladott Avensist az autómentő hozta be, kb. két hónapos lehetett a kocsi. Valami apró baja volt, hamar megjavították , nem is ez a lényeg, hanem a doki reakciója.
A fószer majdnem sírógörcsöt kapott és fel-alá szaladgált a szalonban, mint egy gyerek. Ugyanis ő úgy tudta,halotta,olvasta (!), hogy egy Toyota gyakorlatilag soha nem romlik el.Tulajdonképpen becsapva érezte magát.
Ekkor közölték vele a nagy titkot: Hahó, ez is csak EGY AUTÓ !

Brezó 2008.05.18. 07:46:22

Sziasztok!

Hát így kora reggel ha már dolgozok gondoltam olvasgatok kicsit és akkor bukkantam erre a cikkre.Végig szenvedtem én is a komenteket.Elég vegyesek az észrevételek.Gyarapítanám én is eggyel.Nekem jelenleg egy 166-os Alfám van, de elötte egy 96-os 155-ös super 16V volt.Elötte meg Civicet akartam venni.Szerencsére volt alkalmam kipróbálni mind a kettöt és a próba után döntöttem az Alfa mellett.Futómű, fék, kényelem, és az elmaradhatatlan motorhang.Ezekben sokkal de sokkal jobb az Alfa.Viszont törődni kell vele, de nekem ennyit megért tudtam mikor megvettem.A Civic-ből 1.6 VTI-t szerettem (azt is próbáltam ki) volna de ahhoz hogy azzal autózni lehessen még pár dolgot ki kellett volna cserélni, kanyarban egyszerűen nem akart az úton maradni szóval egy ilyen erős autóhoz nem ártott volna egy jobb futómű, arrol nem is beszélve, hogy marha kényelmetlen volt nekem.Ez saját vélemény, nem vagyok elfogult nekem az Alfa jön be, és tudok áldozatot hozni ha költeni kell rá.Ja és hozzátenném még nem hagyott ott egyik sem.Bocs ha hosszú volt, de ráértem :)

arthur877 2008.05.18. 07:48:05

Nekem a cikkből az jött le, hogy én is utálom odaadni az asszonynak a saját autómat, mert nekem valahogy együtt dobog a szívem a verdával, Ő meg a csont gyári, semmilyen spéci rigolyával sem bíró autómat üti(szerintem) mint állat...
Az előző autóját "megörökőltem" tőle anno. Két évig jártam vele, két literrel kevesebbet evett, és a legnagyobb hibája az volt, hogy a tolató gomba zárlatos lett, és kétszer kivágta a biztosítékot!

Ciri 2008.05.18. 08:03:45

halotta=hallotta

pszihó 2008.05.18. 09:49:18

Ciri.

Hol írtam hogy nem romolhat el,minek ferdítesz?
'Max kerékcsapágy-vízpumpa",ezzel arra céloztam,hogy néhány apró kisegítő berendezésen kívül 300-ig problémamentesek.

Azt írod hogy szervízigényes volt a mazda!

-ez most mit is jelent?

Drága volt megjavítani a klímáját?
Ennyit írtál,semmi többet!

Miért-talán más nem is romlott el?

Akkor végülis igazam volt?

pszihó 2008.05.18. 10:07:19

Ciri.

Sorolhatod miért nem jön be neked a japán kocsi,szubjektív vélemény oké!

Csikós Zsolt tapasztalatait meg lehet semmibe venni,egy fanatikus olaszautóbuzi biztos elfogult az olaszokkal.
Ennek ellenére a japánokat tartja megbízhatóbnak,amit európai /tehát japánokkal szemben véletlenül sem elfogult/ megbízhatósági listákkal is alátámaszt.


Én is csak annyit ítam,hogy személyes tapasztalataim /kereskedtem is autókkal és 18 éve vezetek/ összevágnak ezzel.

Azért írtam,mert kifakadtál azon,hogy ő leírja a véleményét!

Te nem osztod azt,én meg egyetértek vele,oszt kész.
Minek keversz ide szubjektív dolgokat?
Ki beszélt arról?

beleske 2008.05.18. 11:03:29

Csubakka Junior:

Ráéreztél a dologra, lusta voltam, és azért nem írtam le, hogy egyes típusoknál meg lehet tenni, amit javasoltál: nekem is volt Wartburgom, amibe Volvo első üléseket szereltem. Mondjuk, az nem volt nehéz, mert a Varnyú padlólemeze olyan sima, mint a Balaton szélcsendben. A Mercinél az a "gond", hogy a vezetőülés tele van extrákkal, lehet emelni, dönteni az ülőlapot, és a könyöklő is arra van szerelve.

AP:

Szedd fel a szőnyegeket és nézd meg a fenéklemezek állapotát. Az én 123-asom olyan volt, hogy a vastag gyári alvázvédő két rétege közül kirohadt a lemez. Javítható, nem is kerül túl sokba, csak utána zajosabb lesz a vas, mert a gyári anyag ellátja a zaj-, és rezgéscsillapítás feladatát is. Egyébként a legmasszívabb autó a világon szerintem. Ha létezne újban, gondolkodás nélkül vennék egyet.

Nemesis 2008.05.18. 12:22:59

Balo 2008.05.18. 01:35:09

Bakker majd elhánytam magam ettől a HELYTELEN írástól.
Bocs az OFFért,de ez ...áááá

Suzi 2008.05.18. 12:28:19

Suzuki forever! Remélem érthető voltam!

Wick · http://www.alfaamore.hu/files/forum/00195/00195369.jpg 2008.05.18. 12:31:23

Hajjajj, TS kellett vó'na, annak max. fűrészel az alapjárata, de stabil mindenféle trükk nélkül... még akkor is, ha el van rakva az egyik gyújtáselosztója. :-)

akoshi 2008.05.18. 12:36:20

Engem meg egy most 17 éves FIAT Tempra 2,0 i.e. visz be minden reggel dolgozni, és haza is hoz, 4 éve. Garázst sose látott. Néha cserélni kell kopó alkatrészeket, de amennyit nyúzom, nem csoda... Imádom vezetni,feelingje van, néhány autónál utána silányságot érzek ilyenkor, alig várom, hogy menni kelljen vele valahova. Sokat nem kell várni, mert minden nap megy...és megy... és megy... :))) Meg se fordul a fejemben, hogy nem indulna be reggelente...:))

(Unokatesóm a nép által elektromos problémák miatt sokat szidott Bravajában minden, ami elektromos a BOSCH - Made In Germany, a saját szememmel láttam)
:-)

Wick 2008.05.18. 12:46:23

Hmm...
156-ban amit eddig cseréltem mind made in germany volt.
A három gtv6-osom közül a második kétszer állt meg elektromos hiba miatt, egyszer ECU (made by Bosch) másszor AC hiba miatt (made in germany). Csodás.
A 75-ösön gyújtásproblémák voltak, ha bemelegedett, úgy megállt, mint szög a fában. Vagy egy napig cserélgettem egy másik America és eközött az alkatrészeket, mire meglett az a bizonyos made in germany feliratú cucc a trafó alatt...
fater bmw-jében magneti marelli van az bezzeg műxik... csak a bosch lamdát kellett cseréltetnie 22ezer km után (kifizette a bmw méltányosságból az alkatrészt, a munkadíjat a cserére viszont elkérte).

pszihó 2008.05.18. 12:50:43

Tehát azért jó a német mert olasz,és azért szar az olasz mert német!

Minden világos!

Wick 2008.05.18. 12:52:36

Japán ótó télleg jó, főleg a régiek, azokból is a benzinesek, de mégeccer nemkéne. Volt 1979-es toyotám, dögunalmas volt, mindenhova elment, és vissza is jött. Elsőkerekes, ötsebességes, 7 liter körül kajálgató, karburátoros verda volt. Kicsit sajnálom, hogy kidobtam. Kár érte. De inkább kiválasztottam a legjobbnak tűnőt a három gtv-m közül, és azt újítom fel lelkiismeretesen, minthogy egy harmincéves toyóval kezdjek.

Wick 2008.05.18. 12:57:35

Pszihó:

örülök neki. Én vagyok a fény az éjszakában. Hogy tovább árnyaljam a képet: bő 20 éve minden Alfában német elektronika van. Ez kevés kivételtől 100%-ig igaz (Magneti Marelli van pl. a 155Q4-ben és a 156 TS Selespeed-ben, de szinte minden másban Fosch cuccok vannak). A recsegősszinkronos transaxle váltó is német tervezés. Csóró olaszok meg megvették, pechükre. A 105-ös széria váltója híresen fasza... volt... és lecserélték erre a borzalomra.

A "megbízható" űbergermánokban meg nem egyben láttam már magneti marellit.

Japánból is mi a szar? Amibe külsős cuccot tesznek. Ennyi.

StationW 2008.05.18. 13:43:08

Teljesen fölösleges összehasonlítani a mai - bármilyen nemzet gyártmányát - a 10-20 évvel ezelőttiekkel.

Azóta elég nagyot fordult a világ, és a szemlélet, mert a fenntartható fejlődés érdekében ma már mindenki max. 5-8 éves periódusra gyártja atermékeit...

Tehát persze hogy recseg a műszerfal a 8 éves bármiben, mert úgy tervezték szándékosan, ha nem tetszik...cseréld le...ez a vezérelv sajnos.

A japán "lopásokkal" kapcsolatban: A 20. század eleje óta (iparosodás) a japánok szlogenje az, hogy "lesd el, éscsináld jobban". Persze lehet,hogy nem a saját az ötlet,de az nem az ő hibájuk, hogy az eredeti ötlet gazdái képtelenek voltak a tisztességes kivitelezésre. És tényleg sok ilyen cucc van, a változó szelepvezérléstől a wankelmotorig. Ennek sztem kultúrálisokai vannak különben. Ha a japán cég bukik, a vezető kardba dől, európában meg egy zsíros végkielégítéssel átmegy valami kényelmes bizottsági székbe...

AP (törölt) 2008.05.18. 14:03:08

Wector: köszönöm, ez jól hangzik. Esetleg a 147-esek jönnének még szóba, gyakorlatilag csak a Grande, mert 147-est nem engedek be a portára.. Nem hiányzik az állandó szopás, akármilyen szép is.

Wector 2008.05.18. 14:32:46

AP: en egy 1,4es benzinest szoktam vezetni, sajna nem 4szelepes, tehat nincs lorugas, de lehet neki kuldeni, kapja magat.. es ugy dicserem a Grandet, hogy japcsi-parti vagyok alapvetoen. Nincs 147es tapasztalatom, de en Grandera szavaznek. Hatul is elferek(185cm), 20-25e km(1,5 ev) alatt meg annyi fordult elo, hogy a CD-t nem mindig akarja kiadni, ill. az egyik ajto behuzo-mechanikaja, ami 2 lepcsoben megfogja az ajtot kinyitaskor, na azt utana kellett huzni. Mas nem.
A karpitot irtam.
Birom a kisugarzasat.

[] (törölt) 2008.05.18. 14:54:47

"J. D. Power
ADAC

ezeket nézegesd"

te is, foleg a 2008as ADAC megbizhatosagi listat:
www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,528201,00.html

bukik a Toyota, tarol a BMW.
felejtsuk mar el azt az ostobasagot, hogy csak azert, mert X orszagban keszult egy auto, attol mar automatikusan csak jo lehet.

[] (törölt) 2008.05.18. 15:01:36

"de egyikkel úgy rábasztam,mint mókus az erdőtűre,szóval nekem azt se magyarázza meg többet senki,h a BMW kifigástalan autó...."

azert, mert vettel egy szarra hajtott BMWt, ugyan mar ne a BMW legyen a hulye.

[] (törölt) 2008.05.18. 15:10:15

"Nagyot tévedsz ha az ADAC mentési statisztikáira alapozol.. Amelyik márkának rendesen kiépített assistance szolgáltatása van ,ott nem hívják az ADA-ot, tehát bele sem kerül a statisztikába."

amiknek az eves dija tobbszorose az ADAC 44,50 eurojanak, ergo nagyon kevesen hasznaljak.

[] (törölt) 2008.05.18. 15:23:04

"Tehát persze hogy recseg a műszerfal a 8 éves bármiben, mert úgy tervezték szándékosan, ha nem tetszik...cseréld le...ez a vezérelv sajnos."

ez egy nepszeru baromsag, olyanok terjesztik, akik eletukben nem lattak meg autogyarat belulrol. sajnos egyetlen mernokot sem fogsz tudni prezentalni, aki olyan cuccot kepes tervezni, ami X ido utan tonkremegy.

a valosagban ez pontosan forditva mukodik, minden gyarnal van minimal periodus, amit mindenfele meghibasodas nelkul teljesitenie kell az adott modellnek. ezek 200.000 km-tol felfele kezdodnek.

StationW 2008.05.18. 16:38:08

Ez értelmezés kérdése...PR....a 200.000km egy átlagos autós éves km-einek figyelembe vételével 5-8 év.

De összevetve a két általam használt autó eredményeit:

1. 1990 japán, generál 500.000km-nél (biztosan tudom,hogy volt pár év amikor nyúzták, de basztak rá - és nem én)

2. 2004 francia, generál 180.000km-nél, kötelező szalon szervízekkel.

Amit mondasz az egy nézőpont. De különben meg ne haragudjon meg a világ, röhej a 200.000 km is, nekem az 2 év...

....mindeközben az öreg japánban, még mindíg egy csomó "kopóalkatrész" a gyári, az "új"ban meg gyakorlatilag meg már semmi sem.

AP (törölt) 2008.05.18. 16:46:20

Ez nem is arra kell, hogy lórúgás legyen :)
Csak a betegeskedő Clio helyére kéne valami, ami jól néz ki és mégse esik szét.
A cd ki nem adása megoldódott szervíz nélkül? Kazettás magnót lehet bele kérni?:))

StationW 2008.05.18. 16:48:40

Ezt a cliót nemrég vetted nem? Mondtam hogy fos...

[] (törölt) 2008.05.18. 16:55:37

StationW, akkor neked haszongepjarmu kell, nem szemelyauto a tulnyomo tobbsegnek 200k az 8-10 ev.

most komolyan, mutassatok olyan autot, ahol ennyi ido alatt egyetlen muanyag alkatresz sem faradt meg el. megneznem pl a 90as japanod ajtoboritasa mennyire zorog csukasnal, meg mennyire passzos a kesztyutarto. attol, hogy japan, nem fog felulemelkedni a fizika torvenyein.

a 04es francia motorjaval milyen gondok voltak?
(nem megmagyarazni akarom, csak erdekelne)

Ciri 2008.05.18. 18:39:11

Edelweiss

Teljesen felesleges szélmalomharc !

Ha vitázol, azt mondják nézz statisztikákat. Ha azt mondod,hogy nézel, azt mondják, hogy az nem jó. Ha azt mondod neked volt Japánod és nem voltál tőle elájulva és még csak messze nem is volt hibátlan, azt mondják hazudsz. Ha azt mondod, hogy a Japán autó is elromolhat, azt meg egész egyszerüen nem hiszik el.

Két dolgot meg kellett ma tanulnom:

-Itt minden szar ami nem Japán...
-Egy Japánon 300e kilométerig semmi,de semmi nem romolhat el...(tudom, kivéve a "kerékcsapágyak" és a "vízpumpa")

Nem akarok senkit sem megsérteni, de le kellene szállni a földre.

Csikós Zsolt 2008.05.18. 19:49:46

Ciri:
a japán is elromolhat, nekem, apámnak is volt japánunk, l is romlott. nem is szerettem, azért vettem Alfát. az Alfám ritkábban romlik el, mint a Mazdám, egyelőre végtelenszer, mert a Mazda háromszor, az Alfa 0-szor döglött be, egyébként azonos korúak, nagyjából azonos futásúak (a kopottságokból ítélve, mert a számláló nálunk nem számít) voltak, nagyjából azonos mennyiséget is mentem velül. de ezt a véletlen számlájára írom, meg annak tudom be, hosz 3000 kilométer nem jó mintavételnek. mindenesetre örülök neki.
Az, hogy a japán autó jó, egyszerű statisztika. A J. D. Powert nem lehet megvenni, iszonyatosan keretszbeellenőrzik mindenhonnan, és ha stikli derülne ki róla, azonnal lehúzhatná a rolót. viszont - ha jól tudom - 21 éve létezik. Amerikában nem kockáztatnak jól menő giga-bizniszeket mindenféle korupciós ügyekkel.
A statisztika pedig azt mutatták még pár évvel ezelőtt, hogy a japán autót vevők kevésbé találják meghibásodásra hajlamosnak az autójukat, mint a mások. Az arány persze mostanában romlik. Hál'istennek mindenki lefelé megy...

Csikós Zsolt 2008.05.18. 19:51:19

hű mennyi gépelési hiba, hosz=hogy, l=el. egyre pocsékabb a billentyűzetem (meg az agyam). Asszem mind a kettőt lecserélem rövidesen. bocs, plz. decode

MRX-7 2008.05.18. 21:42:24

Edelweiss: "most komolyan, mutassatok olyan autot, ahol ennyi ido alatt egyetlen muanyag alkatresz sem faradt meg el. megneznem pl a 90as japanod ajtoboritasa mennyire zorog csukasnal, meg mennyire passzos a kesztyutarto. attol, hogy japan, nem fog felulemelkedni a fizika torvenyein."

Ajtóborítás ugyanolyan jó mint a vadiúj VW Polo-n. Ugyanolyan könnyen csukódik, a kesztyűtartó világítása is működik, nálam még el sem romlott. És bizony 160-nál semmi sem rezeg belül pedig 1986-os és nem 50000 km van benne... Akárcsak egy Lexus. :)
Németből jöttem haza egy 2003-as Diesel Mondeoval 2 éve, 170-nél rezgett a műszerfal... Tuti volt, csak vigyorogtam. Főnökömé volt ő meg aludt, nem is szóltam neki. :)

pszihó 2008.05.18. 21:48:02

Ciri.

Megint ködösítesz,és végletekben beszélsz!

Azt viszont nem írtad le,hogy a hibátlan hondád mellett,a klimaproblémás mazdádon kívül milyen meghibásodásaid voltak a japánokkal.

Azt tudjuk hogy neked nem jön be,oké!

Konkrétunok kellenének a nagymonológok ,és az érzelmi kitörések helyett!

StationW 2008.05.18. 22:32:08

Edelweiss:

Clio 1.5 dCi tgk. Az egyik hengerben szétment a hajtókarcsapágy, ledarálta a főtengelyt, a hajtókart, a dugó meg szétküldte a szelepeket.

Ezen kívűl 5000kmután az összes porlasztócsúcsot is cserélni kellett.

A japánon, meg csodálkozni fogsz, mert minden patent a műszerfalon. Patentúl záródik, és nem zörög. Az ajtókárpit műanyagokról meg annyit, hogy valójában falemezre húzott műbőr, és plüss, csavarozva.

Ciri 2008.05.19. 04:32:07

Zsolt:


"A statisztika pedig azt mutatták még pár évvel ezelőtt, hogy a japán autót vevők kevésbé találják meghibásodásra hajlamosnak az autójukat, mint a mások. Az arány persze mostanában romlik. Hál'istennek mindenki lefelé megy..."

A statisztika pedig nem szentírás (szerintem a J.D.power sem, voltak már ott is problémák), ahogy erre többek között te is tudsz példát mutatni.
Na látod? Ha így (tehát egy picit árnyaltabban ) fogalmazol, egy szavam sem lett volna.

Psziho:
Volt két japánom, az egyik sok bosszusággal és hibával, valamint 0 vezetési élménnyel (tudom,szubjektiv)
Volt/van több németem, jelenlegi hiba nélkül.Mégsem vonok le ebből semmit, csupán azt,hogy megbízhatóság terén nem igazán látok különbséget.Tehát nem megyek el a két véglet felé, mint például te.

Ciri 2008.05.19. 04:42:38

Azt a demagóg baromságot meg már rég illene elfelejteni, hogy nem az adott márka szar,hanem a más országból érkezett alkatrész.
Mert ha az később elromlik (ami igaz is), az akkor is gyár felelőssége.Nem hiszem, hogy pl. a Bosch pisztolyt tartott volna bárki fejéhez, hogy csak az ő alkatrészeiket vehetik.
Ezeknek is át kell esnie a minőségellenőrzésen.

Ciri 2008.05.19. 05:21:47

Psziho

"Csak annak egyforma a minőség,akinek még nem volt japán,mint neked!
Vegyél egyet,aztán megérted!"

"Egy alfás/rönyós stb. csak álmodhat olyan szervíztapasztalatokról mint a te japánautósaid!"

"Egy 323 v. civic 300000-ig max kerékcsapágy,esetleg vízpumpa.
Vajpuha váltó,kuplung,csendes utastér ahol minden működik."

Basszus psziho!
Ki is ködösít és beszél végletekben ?
Te vagy ebben a vitában az elfogultság mintaképe.

Ja, úgy látom nem hagy nyugodni a 323 hibalistája: a klímán minden, a futóműben meg majdnem minden.Főleg hátul.A kipufogó egyszerüen elrohadt.A két ablak meg folyamatosan szar volt és olyan hagja volt becsapáskor, hogy az már ciki.

pszihó 2008.05.19. 08:51:28

Ciri.

Borzalmas hibalista,főleg ha használtan került hozzád!

3 hsz-el korábban /station wagon-clio/-na azt tartom cikinek,és nem egy ajtóbecsapás hangját.

Gondolom az A4 már nem ciki,mert presztizsben nálunk tényleg gyengék a japánok,de ez már tényleg nem ide tartozik.

-Ez neked fontos,én meg leszarom.

Levonhatod a következtetést hogy nincsen különbség megbízhatóságban,semmi probléma.Főleg egy hibátlan honda,meg egy 'több sebből vérző':) mazda után.

Már korábban leírtam hogy autókkal kereskedtem-és szerelő vagyok,azt hiszem több rálátásom van a dologra,ezért
aztán engedtessék meg nekem,hogy leírjam a véleményem,ha egy fórumon olyan téma van ami érdekel.

Ugyanúgy engedjük meg egy autós újságírónak is,hogy legyen véleménye,amire aki akar ad,aki meg nem ért vele egyet úgysem hallgat rá.


Egyszerűen nem kell rajta kifakadni!


Ha meg ellenvéleményünk van azt példákkal konkrétumokkal illene bizonyítani,és nem frázisokat pufogtatni a levegőbe!

A japán kocsik elektromos rendszere bármelyik más gyártóénál egyértelműen jobb.
-Például ez egy konkrétum.

-vagy az,hogy olajtócsa legkésőbb egy japán kocsi alatt lesz/legelőbb egy olasz alatt/

A dizájnt,presztizst,meg vezetési élmény nevű mondvacsinált marketingfaszságot meg ne keverjük ide!

Cikin csukódik az ajtó.-úristen!

[] (törölt) 2008.05.19. 10:06:02

Ciri:
"Ha vitázol, azt mondják nézz statisztikákat. Ha azt mondod,hogy nézel, azt mondják, hogy az nem jó."

sose bizz olyan statisztikaban, amit nem magad hamisitottal :)

Csikos:

"A statisztika pedig azt mutatták még pár évvel ezelőtt, hogy a japán autót vevők kevésbé találják meghibásodásra hajlamosnak az autójukat, mint a mások."

de most nem "par evvel ezelott" van, hanem 2008. amugy mar a 2006os statisztikaban is a nemet gyartok vezettek:
www.spiegel.de/auto/werkstatt/0,1518,478290,00.html

legalabb olvasnad el azt, amire hivatkozol.

"Az arány persze mostanában romlik. Hál'istennek mindenki lefelé megy..."

hulyeseg. pont hogy a japanok mennek lefele, es a nemet gyartok jonnek fel. egyebkent mitol oromteli az, hogy valaminek romlik a minosege? magyarazd mar el.

Ciri 2008.05.19. 10:24:33

Psziho

Szerintem elbeszélünk (elbeszélsz) egymás mellett.

Ahogy írtad a jogsid megszerzésésnek időpontja alpján kb.egy idősek vagyunk.
Hajtottam és birtokoltam már jópár tipust, azt elhiheted.

A véletlen az, hogy én is autókkal foglalkozom .Jelen pillanatban is értékesítéssel keresem a kenyerem (újautó), ami nem jelenti azt, hogy kimosták az agyamat.
Korábban használtautót is árultam két évig egy helyi használtautó kersekedésben.

Ha nem vetted volna észre, én nem véresszáju márkavitát akartam kezdeni, csak a sarkosított álláspontokon szerettem volna kerekíteni.

Idézlek:
"A dizájnt,presztizst,meg vezetési élmény nevű mondvacsinált marketingfaszságot meg ne keverjük ide!

Cikin csukódik az ajtó.-úristen!"

Tudod, amikor a kocsit használod (és éppen nem a futóművét szerelik egy 76.000km-es futásteljesítmény után),akkor csakis a fent említett dolgok számítanak.
Bár megjegyzem, én a presztizst szintén leszarom és nem is emlitettem egyetlen kommentemben sem.
Szerintem....


"Már korábban leírtam hogy autókkal kereskedtem-és szerelő vagyok,azt hiszem több rálátásom van a dologra,ezért
aztán engedtessék meg nekem,hogy leírjam a VÉLEMÉNYEM,ha egy fórumon olyan téma van ami érdekel."

Ebben is igazad van. Csak ott van a bökkenő, amikor a véleményed szentírásként,konkrétumként kezeled.


Ezen pedig neked kellen elgondolkodnod:

"Ha meg ellenvéleményünk van azt példákkal konkrétumokkal illene bizonyítani,és nem frázisokat pufogtatni a levegőbe!"


Béke, jó légy !


Ui:Ha nagyon rossz lennék, akkor azt kivánnám, hogy minden ajtócsapásnál azt a hangot adja ki a kocsid,amit az enyém akkoriban.

[] (törölt) 2008.05.19. 10:32:47

"ha meg nem fontos akkor megint egy BMW-t és nem rinyálok, hogy költeni kell rá."

ha nem blicceled el a kotelezo inspekciokat, akkor "soron kivul" nem kell kolteni ra soha.

elso autom volt az egyetlen BMWm, amin elromlott barmi is, mert egy szethajtott szar volt. azota szalonbol hozom mindet, soha semmi.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.05.19. 15:09:22

Tényleg pofás belseje van.

karlmann 2008.05.19. 20:19:50

Eszem megáll, ekkora műbalhét csapni egy ilyen szimpla sztoriból! A családunkban megfordult már vagy kéttucat autó és mindnek megvolt a maga baja. A nagy japiauto fanoknak csakk annyit, hogy a Mazda 323 1,5GT mechanikus szívatója olyan fasza, hogy ahhoz képest az alfa hidegindítása csak stílusgyakorlat. Ugyanis a cucc rugós és amíg kihúzva tartod megy a motor, de télen ha elengeded, akkor azonnal teljesen visszaugrik alaphelyzetbe és a kocsi leáll. Aztán megint beindul, de csak akkor lehet vele menni is, ha tartod fél kézzel, vagy három percig, vagy aláteszel vmit, pl. egy vastag kabátgombot. Egyébként imádtuk a kocsit, mert tényleg megbízható volt, csak Októbertől-Áprilisig munkás volt vele elindulni.

anti 2008.05.20. 05:52:24

Eddig az opelek v.miért kimaradtak az áldásból, pedig nálunk bőven rászolgáltak erre!
1.6 ecotec astra, 1.8 ecotec vectra 2004-es, /direkt kisbetűvel/ tapasztalat, hogy kb 80000-től jelentkezik az olajcsöpögés egy kis fogyasztással párosítva /1-1.5L 1500km-en/.Ekkorra már a váltó sem a régi, ami újkorában is legfeljebb "használható" kat. egy 7 milliós verdánál!!! opel, sosem kop el Jaaa

Wickey 2008.05.20. 09:03:04

Ez van.
Az én volt csajom az extrémül ledrehált lendkerekes 3.0 75-össel is elboldogul, csak rá kellett ébreszteni, hogy az alacsony és nagyjából stabil alapjárat ezen konkrét példánynál nem párosul a gtv6-nál megtapasztalt ezresfordulaton170Nm-éhez és rövid váltójához mérhető csaklelépekakuplungrólésmegyazautó érzéssel. Könnyű lefullasztani, no.

nagyokos 2008.05.20. 11:22:43

Csík, ta marha! Miért tolsz ki a KATIval? Felkapcsoláskor a duplakuplung között NEM ADUNK GÁZT, hanem épp ellenkezőleg, alapjáraton hagyjuk lelassulni a tengelyt!!! Ha közben rendesen gázt adsz, a nagyobb fokozatot még nehezebben fogja bevenni, és a maradék szinkront is ledarálod. (és akkor lehet "egyes kihuzatás-mindjárt hármas" sémában kapcsolni)
Azért szerencsés vagy, a KATI a világ legtoleránsabb asszonya...
Most már ő is betörte a gépállatot, együtt örülhettek a 75-ösnek!

Robi 2008.05.20. 13:20:00

Alfa 75 az isten. Aki ezzel nem ért egyet, az járjon más autóval, meg is érdemli. :)))

Egyébként mint autószerelő, megemlíteném azt az aprócska tényt, hogy ha egy autó meghibásodik, az 99,9%-ban a sofőr vagy a szerelő hibája. És mivel az Alfa Romeok bonyolultak, az átlag magyar szerelő pedig kettőig sem tud számolni, gyakori az "orvosi műhiba". Persze ez sose derül ki, mert az ügyfélnek már azt mondják, hogy "szarolasz".

Competizione 2008.05.20. 19:36:01

Mindenkinek,aki mocskolódva ír és beszél az Alfákról és az olasz autókról csak egy idézettel válaszolok amit Jézus mondott a kereszten: Uram,bocsáss meg nekik mert nem tudják mit cselekszenek.

Cuore Sportivo
Forza Ferrari
Forza Italia

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.20. 19:55:32

nagyokos 2008.05.20. 11:22:43

Látom, te sem tudsz kuplung nélkül váltani. Nekem az a hobbim, ha ráérek és unatkozok. Még sosem recsegett... El kell találni a fordulatot (nálam 1900-2200 között) és szinte magától szívja be a váltókart a fokozat.

pszihó 2008.05.20. 20:09:55

Robi.-

'ha egy autó meghibásodik, az 99,9%-ban a sofőr vagy a szerelő hibája"

'az Alfa Romeok bonyolultak"

'És mivel az Alfa Romeok bonyolultak, az átlag magyar szerelő pedig kettőig sem tud számolni, gyakori az "orvosi műhiba"


-A pofám leszakad mekkora szerelő lehetsz ezek után!

Ha mégis az vagy,szégyellek mint kollégát!

Dick Dastardly 2008.05.21. 11:45:46

Jaj, ezt annyira nem bírom a totalcarban, hogy szarabbnál szarabb régi csotrogányokról akarják elhitetni, hogy milyen csudajó gépek.

Dick Dastardly 2008.05.21. 11:49:57

Jó, az igazsághoz az azért hozzátartozik, hogy a kormány tényleg faszásan néz ki.

Tom 2008.05.29. 15:34:18

Nekem is van 75 ös Alfám és muszály pár dolgot leirnom ide.
Az én autóm 20 éves több mint 200 e km van csak az órájában én nem én vagyok az első tulaja- ugyhogy ennél csak több lehet benne. A mai napig indul,megy nem is akárhogy. Vannak (tipus)hibái ilyen a recsegős váltó, de ezt is lehet orvosolni szinkroncserével, vagy a cikkben említett dupla kupluggal.
Viszont ez az Autó számomra egy vérbeli ,öszinte autó , mindenféle ESP, ABS, és egyéb elektromos segédletek nélkül. Sajnos ma már kevés az ilyen autó ha mégis akad az nem ennyibe kerül.
Én második autónak tartom, azért esett anno rá a választás vásárláskor mert hátsókerekes és rengeteg egyedi innovativ megoldást alkalmaz(transaxle elrendezés, változó szelepvezérlés, speerdifi,dupla gyertya hengerenként...)
A vezetési élmény szuper...de ezt csak az tudja akinek volt már ilyenje.

Ja és ne hasonlitgassuk már suzukihoz kérlek benneteket az a Ti autotok!(tieteké meg a banké)
Bocs ha hosszura sikeredett de ezt le kellett irni.
süti beállítások módosítása