Lehet megint feltörni az Alfát!

  2008. május 07. - Csikós Zsolt Címkék: bűnözés alfa romeo totalcar flotta

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Öt gang az állólámpában!
2015-07-19 07:25:12

Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok

Totalcar a Múzeumok Éjszakáján!
2015-06-18 08:03:55

Ez most más lesz. Most mi állítunk ki autókat, s várjuk, hogy jöjjenek a nézők, lehetőleg jó sokan. Volt

Szép autót keresünk!
2015-06-08 17:52:23

A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok

Bent a kövület-Pio!
2015-06-02 16:00:17

Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve


Akkora levegőt vettem, mint a túlzsúfolt Velence-Expressz elé kötött MÁV-os Nohab a Dolomitok lábainál. Ezt a dolgot tél eleje óta halogattam, de most már halaszhatatlanná vált. A fóliáról van szó, ami az Alfa 75-ös jobb hátsó háromszög-ablakaként funkcionált a decemberi feltörés óta.

Több okom volt rá eddig, hogy ne álljak neki, és több okom lett mostanra, hogy mégis nekifogjak. Nem akartam megcsinálni az ablakot, mert a) fóliásan legalább minden autófeltörő látta, hogy megelőzték; b) mert a kisablak kivételéhez tudtam, hogy le kell fúrni egy hatalmas, gyári szegecset, amit utána csavarral kell pótolni buherátor-stílusban; c) igazából egyáltalán nem zavart az a kis fólia az autó használatában, ráadásul így jobban hallottam a kipufogó gyönyörű hangját. Mégis nekiálltam a hétvégén mert a) Takács Peti egri Belsőség-olvasónk, akitől a jobb egyes és a jobb hátsó háromszög-ablakot kaptam januárban, többször is érdeklődött, megcsináltam-e már, én meg égtem előtte, mint spanyol erdőtűz; b) a fólia rögzítését, egyszersmind a beltér eső elleni szigetelését végző spéci ragasztószalag, úgy is mint az autószerelő legjobb barátjaként számon tartott Duct Tape elkezdett rásülni a festékre és a műanyagra; c) fél éve nem mostam le az autót, pedig tisztán a legszebb.

Időm nem lévén (használós autó, elvileg nem nyúlok hozzá soha), éjjel tizenegykor vittem le az Alfát a garázsba, azt hittem, másfél óra alatt megleszek vele. Tévedtem. Pedig Takács Peti mélben el is küldte nekem a 75-ös ajtajának robbantott ábráját és szerelési leírását. Amikor átnéztem el is szállt rögtön az a szemernyi lelkesedésem, ami volt.

Még valami nyomta a lelkemet. Amikor ugyanis a kedves Autófeltörő Úr benyomta az üveget, a zárba is hullott néhány szilánk. Abba az ajtózárba, amelyik 22 éve nem látott kenést, tehát már eleve nem pattant olyan feszesen, mint legénykorában. Eredmény: egy darab, kinyithatatlan jobb hátsó ajtó. És mivel az ablak kicseréléséhez le kell venni az ajtókárpitot, amit persze nem lehet becsukott ajtónál, mert útban van minden, ezért már előre lilult a fejem. Kiszedtem a hátsó ülőlapot, a csavaros dolgokat (zárógomb, becsukófogantyú, ablaktekerő) kitekertem, majd óvatosan körbementem széles fejű csavarhúzóval a kárpiton, kiugrasztva a patenteket. Újabb nagy levegő, izgalmamban kicsit megállt a szívem, feszítés, és kicsit meggörbítve, de kirántottam a kárpitot. Banzai!

No de akármennyit néztem, mozgattam a rudakat az ajtóban, sehogyan sem akart kinyílni. Nosza, kicsavartam az egész külső kilincset, onnan jobban hozzáférni, gondoltam. Egy elég gyanús, sok-sok műanyag elemből felépülő zár látványa fogadott.

Mozgattam, kicsit feszegettem – semmi. Jó alaposan megfújtam hát WD-40-nel (az autós másik örök barátja), hogy legalább könnyen mozogjon minden, ha majd a végéhez közeleg a csata, és a megfordított csavarhúzót nekitámasztva egy kisebb kalapáccsal elkezdtem kocogtatni, püfölni, nyomva kocogtatni, húzva püfölni, bezárni, kinyitni – így ment ez két percig. Aztán jött egy kis törmeléklavina-hang – kinyílt, látják?

Levettem a belső fóliát, akkor láttam, hogy a hátsó vezetősínt csak a tetejénél levő, lefúrandó szegecs tartja, a másik két csavarnak nyoma sincs, csak egy oda való távtartót találtam az ajtó aljában. Linkség volt így összerakni. Mindegy, elővettem a nyolcezer forintos blekkendekkert, nekiálltam a szegecsnek. Végül a 10-es fúróhegy volt elég nagy, hogy le is szedje a fejét, így már ki tudtam kicsit húzni a pálcát.

Némi üvegtakarítás következett (de ezt az ajtót már nem pucoltam ki olyan szépen, mint az elsőt, mert a múltkori szedegetés utáni vérfürdő elvette a kedvemet), majd elővettem a Takács-féle háromszög-ablakot.

Az enyém nem ilyen, azon nincs körben gumikéder, jó lesz ez? – kaptam hirtelen frászt. Meghámoztam, mellépróbáltam az ajtónak, szemre illeszkedett. De sehogy sem fért be. Próbáltam ferdére kihúzott pálcával, egyenesen, de csak kicsit kihúzott pálcával, már előre a pálcába beleillesztett háromszög-ablakkal, az ajtó mélyébe tolt pálcával, de nem akart beférni. Ki kellett vennem a nagy ablakot, meg az egész pálcát. Ehhez le kellett szednem az egész kédert, meg a fém díszlécet is az első sínről. Fél egy volt már, a feleségem leszólt mobilon, hogy megy aludni. A hangulatom mélyrepülésben.

Ott álltam a kibelezett ajtóval, két, még ép üveggel, és egy, még egyenes vezetősínnel, amelyek összeadott mérete nagyobb volt, mint a rendelkezésre álló lyuk. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁRRRRRGGGGGGHHHHHH!!

Balta később jön, benzin és öngyújtó csak végszükség esetén, hiszen ahhoz ki kell menekíteni a családot a házból. Betettem a háromszöget. Eddig jó. Mellé a sínt – passzentos. Nézegettem, megpróbáltam belülről a nagy ablakrészt. Elakadt, innen nem megy. Kívülről – kicsi jobb, az ív kiadja, de megint elakadt. Mint állatorvos a bociszülésnél - véres alkarral, könyékig elmerülve turkáltam az ajtóban, próbáltam alulról kitapogatni, mi akad össze mivel. Sebek gyűltek, ablak mind jobban befeszült. Ajjaj, ebből baj lesz, az edzett üveg kiváltképp nem szereti a görbítgetést. Hajnali negyed kettőre elértem a "se ki, se be" képletet. Tetőfokára hágott a dráma, nem fotóztam, elnézést az illusztráció hiányáért. Inkább lelkesen anyáztam.

Aztán valahogy meglett az éppen jó szög, becsusszant az üveg. Már csak a rögzítéseket kellett kitalálni. Egy hosszú csavart túrtam a sín aljához (elnézést a sima hornyos fejért, csak ilyen volt megfelelő méretben), középre szabvány hatlapfej ment, felülre, a szegecs helyére próbáltam a saját popszegecshúzómmal betenni valamit, de ekkora szegecsem nem volt otthon. Csavar lett oda is a végén, aminek a fejét kicsit elköszörültem, ne sértse az ajtótömítést. Gondolom hajnali háromnegyed kettőkor a szomszédok örültek a sikító hangjának, de mellettem állnak akkor, biztosan egyetértenek velem: a csúcs előtt nem lehet abbahagyni a sikerszériát.

Szuper lett. Ablak csusszan föl, csusszan le, kis üveg vigyorog a helyén, az Alfa megint autónak néz ki.

Kicsit kék a háromszög-ablak és barna a régi, sajátja, de háromnegyedben, elölről egész jól mutat. Még a Duct Tape ráégett ragacsát is leszedtem valahogy. És az autón még mindig, minden működik, pedig tényleg hozzá se nyúltam egy éve. Sajnos a kuplung elkezdett csúszni egy ideje, az az egyetlen zavaró dolog. Majd odaérek ahhoz is.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr26458169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mv3 2008.05.07. 19:08:45

Ismét egy szuper post, együttérzést kiváltóan őszinte, és még össze is tudod rakni, amit szétszettél:o) Én sajnos a szétszedés felénél elakadnék -se lőre se hátra- inkább szakemberre bízom a szakmunkát.
Volt régebben egy Alfa Sprintem, külön öröm, hogy megszépíted a 75-ös öregedő éveit!

Még egy Karottás beszámolót szeretnék a héten az új Francia kapcsolatról, és teljes lesz a mosolyom:o)

Lally 2008.05.07. 19:12:16

Az összes Alfa közül ebbe a tipusba jutott a legtöbb műanyag? :(((

dennisthemenace 2008.05.07. 19:19:56

Vegre valaki, aki szereti az olasz autokat.En egyszer hajnal fel kettokor csereltem hatso munkahengereket az Argentamon..
Belaba;menj a busba!

D.K. 2008.05.07. 19:20:33

Jópofa sztori:)

Ismerős volt a hangulat , hajnalig tartó szerelés , de jó kaland megmarad az amber emlékezetében :)
Ja amugy most hallotam a rádióban h elkapták a békési száguldozót akirol pár nappal ezelőt beszéltünk . Azt mondta hogy max százal ha ment:D

Földes Gergő 2008.05.07. 19:25:24

Egész éjszaka szerelés, mert CUORE SPORTIVO!!!

Piotrek 2008.05.07. 19:33:20

Szép meló! Gratula! A családnak és a szomszédoknak is! :-D A biztosítókról meg annyit,hogy nem csak a Mávnál lehetnek/lehettek hasonló stiklik! Érdemes lenne a többit is megnézzni.Meg azt is,hogy melyek azok a daliás társaságok akik a máv ügyfélkörét "Megmentenék"!?

Tiborsan 2008.05.07. 19:43:17

Tényleg, azt írja az újság, hogy leszen TC a szokott helyen. :)

Sajna nem olvastam az első ablak cseréjéről szóló posztot, de nem lett volna egyszerűbb porszívóval kiszedni a szilánkokat?

Egyébként gratula a művelethez!

toto92 2008.05.07. 19:46:50

Szombaton 10.25-től Totalcar, tényleg :) Port.hu szerint is :) Bár szerintem csak ismétlés lesz, de akkor is :)

jani 2008.05.07. 20:23:52

Cornucopia:
Szerintem meg a csenben kussolás nevű sportágat neked találták ki csak még eddig nem tudtad. Ha nincs 1 értelmes gondolatod, akkor a hülyeségeket írd le egy papírra és dobd ki a szemétbe!!! Fórumoznod meg különösen nem kell!! Bírom az ilyen nagyszájú cyber vagányokat, de ha egyet elkapok megtudja mi a magyarok istene... itt van csak nagy szátok!!!

Walaki · http://www.drifter.hu 2008.05.07. 20:24:37

Grat! Szép munka jó munka :D

egy átlag 2008.05.07. 20:34:09

Szóval, a hírek szerint a máv nem azért került felügyelet alá, mert csődbe ment, hanem azért, mert minimális feltűnést keltve ki tudtak venni belőle egy milliárdot, azt is a tartalékból. Magyarán - ismétlem, a hírek alapján - a máv jó üzletet csinált. Ebből pediglen az következik, h a többi biztosító rabló. Az h az adminisztráció szar volt, csak az amatőrizmusukat bizonyítja. Gondoljunk bele, annak aki lopni akar, nem biztos, h a hírekben jó helye van.
Én azt a következtetést vonom le, h a gk kötelező annyira jó üzletág, h a totál béna, tolvaj sikkasztók sem tudják bebukni.
Jövőre szintén a legolcsóbbat választom, aki nem ezt teszi arra a balek kifejezés a legjobb.
Arról, pedig h egy biztosító rosszul végezheti éveken át a dolgát, nem az ügyfelei tehetnek, hanem a törvényalkotók.

jani 2008.05.07. 20:34:18

Részemről is teljes az elismerés! Többször szedtem szét járművek ajtaját és átérzem minden bosszúságodat a sikeres munka végét koronázó boldogsággal és büszkeséggel együtt :)

aa 2008.05.07. 20:38:33

Mi az a szépséges szép motor a garázsban a háttérben?

jani 2008.05.07. 20:40:26

Ha valami feltűnően olcsó,akkor ott valami minőségi probléma is szokott lenni - általában. Nincs ez másképpen biztosítóék háza táján sem. Ez persze nagy átlagban mutatkozik ám csak meg, hiszen minden biztósítónál vannak okkal elégedett és elégedetlen ügyfelek.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.05.07. 20:45:36

Aki hajnalig szerel, az lehet sikeres ember? ;))))
Egyébként RESPECT!
Én már rég belöktem volna a Dunába,különben rajtad marad és melléd temetik a vasat,mint Attila mellé a lovát... :o))))

Cornucopia 2008.05.07. 20:50:36

Jani: nagyon vicces vagy, csak pofára ne essél ha találkozunk te kis cybervagány, inkább maradj a hegyen (vagy az Feri?) :D. Amihez meg nem értesz abba ne ne SZÓLJ BE!

bartleby 2008.05.07. 20:50:44

Gratula Csík! Szép munka.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.07. 20:56:37

khmmm, azért nézzétek meg a többi biztosító profitrátáját, nem minimálhaszonra hajtanak :/
kár, hogy igazi verseny nem alakult még mindig ki, persze b10, >35-re minden olcsó :P

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.05.07. 20:59:00

de hogy ON is legyek, átérzem a késői órán a kétségbeesést, majd a happy endet. és gratula, hogy sikerült végül!

egy átlag 2008.05.07. 21:00:10

Van egy ismerősöm, hat éve van jogsija és b10-ben van......ennyit a biztosítókról és arról ami körülveszi őket.

Kifordított kacagány 2008.05.07. 21:18:20

egy átlag 2008.05.07. 21:00:10
nem kell hozzá jogsi

már Suzukis 2008.05.07. 21:20:03

Irigykedve figyeltem ahogyan csináltad az Alfádat, nekem is volt egy ugyan ilyen színű hasonló évjárat... De egy hajnali órában lent az aknában, szokásos hétvégi kuplung,váltó,kardán probléma elhárítás közben, eldöntöttem, hogy inkább a család és a haverok.....:-)(
A további munkáidhoz erőt és kitartást kivánok...

Maci111 2008.05.07. 21:22:05

Látom sok jós van itt, aki előre tudta. De rohadjanak meg a nagy biztosítók, nem fogok 5x annyit fizetni egy szaros kocsira.

Ja, meg ez az Alfás story elég unalmas, engem annyira nem dobott fel. Az első 10 mondat után abbahagytam az olvasását.
Lehet, hogy jobban jártál volna egy bontott ajtóval, amiben van ablak!

merci_fun 2008.05.07. 21:33:42

Szia Zsolt!

Minden tiszteletem, ha éjjel is rá tudod magad venni a szerelésre, ahelyett, hogy a feleségeddel légy!
Amugy az Alfád nem éppen a szívem csücske, de a feleséged 190 D mercije annál inkább.
Nekem is 190-es mercim van, csak 2.5 TD motorral.
De lényeg, hogy értesz a régi kocsikhoz és foglalkozol is velük, ez a legfontosabb.
Ha teheted irhatnál többet a 190-esedről néha.
Üdv, Péter

bélab 2008.05.07. 21:45:39

a 190-es nem romlik el ezért nincs is mit írni róla:-))

Cornucopia 2008.05.07. 21:48:33

A dizel merciből nehéz megélni az autós újságírónak, csak megy,megy,megy és megy, ez nem hír, ráadásul egyszerü(bb) javítani is, inkább egy kis MÁV-ÁBE abba bele lehet rúgni ezentúl bármikor uborkaszezonban is... Mellesleg ennyi élőmunkával elkészül egy kiskategóriás autó Japánban :DD

ommm 2008.05.07. 21:49:37

Amíg a motor működik, a kipufogó szól, addig Alfa az Alfa. Addig lehet imádni és mindent megbocsájtani neki.
Csak szívvel, uraim, csak szívvel. Úgy olasz az olasz.

takip 2008.05.07. 21:52:16

Értem én, hogy nem romlik el a Merci, de ez a cikk nam azzal foglalkozik, hogy elromlott az Alfa...

bélab az Isten 2008.05.07. 22:08:33

Elolvastam az egész cikket de bélabnak a commentje mindent vitt kb 5 percet röhögtem rajta

Boka 2008.05.07. 22:16:12

jó a poszt xd

Ki hallotta hogy a multkori amerikai nagy arcú lökött gyerekhez kopoktatott a rendörség hogy mi volt ez?

Ma hallottam a TV-ben.

De szerencsée volt mert május 1 előtt történt és csak max 30000 Ft a bünti nem 300eFt meg egy év eltiltás MAXIMUM

Cornucopia 2008.05.07. 22:16:43

Ja, azzal foglalkozik hogy nem hálás javítani.... Egyik kollégámnak volt egy ilyen Cuore Sportivo 75-ös 2.0 TS, egy másiknak meg egy 1.8 turbo, az is állandóan rossz volt, a turbo ráadásul 3000 km-nél többet sosem ment el motorgenerál nélkül (3X volt neki) de a TS-ben sem tudtam mit eszik a srác, hacsak azt nem hogy állítása szerint 8literből eljárt Pesten (muhaha), aztán az lett a vége hogy a sportszivet beszámították 1/3 áron egy új Daewoo-ba :DD szép vég :( , Csiki is jobban járna, mert már a Chevy azért jobban hangzik ugye? izlelgessétek egy kicsit majd megbarátkoztok vele :)

Boka 2008.05.07. 22:26:38

Bocsi az offért rossz posztba írtam
elnézést :)

Bikk 2008.05.07. 22:31:22

nem lehet valahogy ignorálni a számomra unszimpi hozzászólókat?

takip 2008.05.07. 22:39:33

Cornucopia
A srácnak igaza volt, a 75 TS tényleg eljár 8 literrel, vagy még kevesebbel, tapasztalatból mondom. Az ok egyeszű, dupla gyertyával a szegényebb benzin-levegő keveréket is rendesen el lehet égetni, továbbá a változó szelepvezérlés is segít ebben. Az biztos, hogy nagyon rossz szerelni az öreg Alfákat, ez is tapasztalat :)

Gomulka Béla · http://Gomesz 2008.05.07. 22:41:18

Szerelni minden hu''lye tud. Gányolni, ahhoz kell a tehetség!
A céges Berlingo hátsó ajtajába lavórt tolatott a Gomulka meg az utánfutó. Ennek ko''vetkeztében a mu''anyag kilincsbo''l kipattant az izé. Mindez lemez mo''gé rejtve, úgyhogy az ajtó teljes lebontasával és Csernobil rekultivációjával lehetett (volna) visszapattintani. Nem így lett.
A kék bálázózsinór (a Gazda Legjobb Barátja) versenyt megold az ajtó kifúrása után a nyitóizére ráhurkolt és a kilincsre fúrt lyukon átvezetett gitárhúrral. A háromszo''gablak szériagyártmány, tucatáru, székláb. A hangszer-haszonjármu'' kombináció viszont!
Megyek aludni mielo''tt o''sszebu''szkélkedem magam.

Cornucopia 2008.05.07. 22:45:09

takip: Ezért vett Daewoo Kalost, és egyszer a 164-3.0 V6-osát egyszer 1 napra elvittem a nála 10-12l-t (városban) zabáló autó hirtelen 18-20 literrel járt, és alig szegtem meg a kreszt, szóval szerintem kizárólag tojással a gázpedál alatt hétvégén a rakparton oda-vissza (esetleg tréleren)

pipi 2008.05.07. 22:51:06

Csikós Zsolti!Nehogy halgass a rosszmájuakra!Ebbe az Alfába akkor is több a fém, ha annó ebbe volt a legtöbb a műanyag.Chevyt meg vegyenek a szegények!
Cornucopia!A kóllégád meg valószinű azt élvezhette ahogy szuszog a turbo.Egyébként a korához képest egy igen becsületes darab.Szép.:)Semmi baj nincs vele.Ezekbe az olasz autókba még volt anyag, ha nem is annyi mint egy németbe, de mindenkép több mint a maiakba.És ez már épp elég indok, hogy megmaradjon.Úgyhogy Chevy projekt levetve.Úgye?:)

Cornucopia 2008.05.07. 22:59:39

Szerintem a 75-ös az utolsó igazi alfa,, még vezetni is jó lenne, ha nem állna teherautósan a kormánya, ha bevenné a sebességeket, ha nem úgy állna a szélvédője mint a trabantnak, ha nem lenne az az ocsmány "helytakarékos" műszerfal benne, ha nem villognának mindg versenyt a hibajelző ledek, ha nem rohadna a kaszni mindenhol, ha fogna a fékje, ha a futóműve nem kopogna mindig, ha az üléshuzat nem 3 évig tartana, ha az ableklehúzóját meg lehetne találni, ha a kardánja bírná a strapát, és még lehetne legalább 500 "ha" ha nem lennék túl fáradt leírni. Egyébként JÓ :D

ommm 2008.05.07. 23:00:18

Pipi!

Olasz autó anyagát "szív"-nek hívják :)

takip 2008.05.07. 23:15:16

Cornucopia
A 164 V6-os, főleg ha automata simán lelépi 16-18 litert, a volt kollégámnak az volt. Városon kívül, betartva a kreszt, akkor talán 10-12l elég volt neki. Ezért lett neki aztán TDCI Mondeo, jobban fogyaszt, az tény, viszont azzal is akadnak gondok... más történet. A német rosz, jó, jobb, stb. történetbe nem fogok belemenni, semmi értelme, mindeni abban hisz amiben. :) Én saját részről, adott típusokat szeretek és szerelek, a márka másodlagos.

pipi 2008.05.07. 23:16:20

Cornucopia!Erre a sok "ha"-ra mindre van válasz!Az, hogy nem magyarországra tervezték ezeket az autókat.Én alapvetően német párti vagyok, de annó a 75-ön én is gondolkoztam csak dízelben.A váltóra csak annyit, hogy miután a hátsó futómű egy része így hosszabb váltórudazat van benne és ha egy picit is megkopik így jelentkezik.Sajnos a kardának is ez az árnyoldala, hogy hosszú és a motor fordulatán pörög, tehát többet.A fék meg egy kis kaland.Az is kell.:)

takip 2008.05.07. 23:19:41

rossz a rosz tudom, este=hiba=inkább alvás

danken 2008.05.08. 00:16:47

Aki szeret szerelni az vegyen régi alfát, lesz dolga, újat ne, mert azt már nem tudja megcsinálni, persze ki lehet fogni, ismerősnek volt egy 33-as alfája, szép hangja volt, és a kevés lóerő ellenére jól is ment, sőt egyszer sem rohadt le, viszont nemrég volt nálunk egy tag, az rohadéknak hívta az alfáját mert az árát már ráköltötte, és nem tudja eladni.

swift 2 2008.05.08. 00:19:00

Az Alfa egyrakás rom..ujonnan tul van árazva...iszonyat mit veszt az értékéből, 2 évesen a 10 millás gép ér 7 et...4 évesen jó ha 4 et......NO comment...eddigre széthajtja a barma.....10 év felett kisértet lomok......mindig befosik rajta valami......ráadásul fosul van összeszerelve......felejtős valami......
Ha nem tudnátok:" A technika japánban kezdődik, és ott is ér véget"

Csikós Zsolt 2008.05.08. 00:32:21

Lally:
Dehogy. Az elsőkerékhajtásosokban sokkal több a műanyag. De már ebben is sok.

Csikós Zsolt 2008.05.08. 00:33:35

Tiborsan:
próbáld egyszer porszívóval kiszedni a szilánkokat. aztán cserélj porszívót, amikor az első húsz szilánk kilyuggatja a porzsákot, a többi meg a motorba megy...

Csikós Zsolt 2008.05.08. 00:35:13

aa:
a használós Kawa Z750-em. 1976-os, twin, nem négyhengeres.

Csikós Zsolt 2008.05.08. 00:36:13

BeeTm:
nem a sikerre hajtok. hanem az örömre. én így érzem jól magam. annyira meg nem vagyok sikertelen, vagy nem érzem, hogy az lennék.

Csikós Zsolt 2008.05.08. 00:37:25

bélab:
a 190-es tényleg elég jól bírja, most valahol 462 ezernél jár, köszöni, majdnem újszerű.

Csikós Zsolt 2008.05.08. 00:45:06

Cornucopia:
- nem áll teherautósan a kormánya, egyáltalán (és négy irányban állítható is, egész széles tartományban)
- beveszi a sebességeket, csak kettesben recseg, mert minden 75-ösnek lényegében azonnal szétmegy a szinkronja, ez tény
- úgy áll a szélvédője, mint a Trabantnak, ez igaz
- a helytakarékos műszerfal - hm - ízlés kérdése
- hát igen, a ledek versenyt villognak, azaz az nyémben a nagy piros "CHECK" és az olajszint csak, szinte mázlista vagyok
- a 75-ös sokkal kevésbé rohadt, mint a többi Alfa, az enyimé speciel kevésbé rohad, mint a 124-es Mercimé tette, pedig az sem volt szar állapotban
- a fékem zseniálisan fog, azzal gond egy szál se, pedig ültem már kb. 1000 tesztautóban, valami minimális összehasonlítási alapom talán van, különben ATE-gyártmányú, mint a Merciké
- a futóművem kopog és nyikorog, pedig alapvetően jó, na ja
- az üléshuzatom egészen szép
- az ablaklehúzó, hát igen, az jópofán, de bénán kretén
- a kardán sokszor elhalálozik, de az enyimén most még tökéletes

szóval sok Alfát keversz egybe, de nem minden igaz a 75-ösre

Csikós Zsolt 2008.05.08. 00:49:53

swift2:
konkrétan én nem szerelem ezt az autót, fillérekbe került, minden működik rajta. a kuplungkopás nem ér, az minden kocsin előfordul. és remélem az ablakfeltörést nem sorolod az olyan műszaki hibák közé, amilyen egy Suzukival nem fordulhat elő. Különben egyetértek veled, a Suzuki valószínűleg tízszer megbízhatóbb. De inkább belehalok a fogyasztásba és a szerelésbe, minthogy Suzukival járjak. Nem sznobériából, hanem mert ezt szeretem, a Suzukit meg inkább csak becsülöm. Majd ha az lesz a szempont, hogy 0 százalék esélyt adjak a meghibásodásnak, átülök. De ez egyelőre jól működik, élvezem, inkább kibekkelek. Ha jólesik, egy kicsit szűkölve rettegek majd néha a kedvedért. :-)

Monty 2008.05.08. 00:58:12

Hehe Ember!

Mindig öröm egy Alfát látni, melyet szeretve szerelnek. Aki nem alfa fan, soha nem fogja megérteni a titkát, de én csak sajnálni tudom őket! :D

Jó volt olvasni a postot az éjszakába nyúló szerelésről, főleg, hogy én is szerelek éppen, csak mondjuk egy szervert. :S Alfat jobb lett volna, hehe...

Máskor is írj ilyesmiről, akit meg nem érdekel az lapozzon és ne írogasson be baromságokat. Nagy a net elfér rajta ez is meg más post is... Szal hajrá Csiki!!! :D

fastcar 2008.05.08. 01:04:56

Gratulálok minden hozzáértönek, aki olasz autó, de föleg Alfa birtoklása nélkül meg tudja mondani a frankót ezekröl az autókról.

Swift2-nek csak annyit, hogy japánban még a technika szó teljesen más értelmei sem léteztek, amikor az Alfa már TECHNIKÁT gyártott.

Örülök, hogy a fékek is szóba kerültek, mert a maguk idejében kimondottan jónak számítottak. Ezeken az autókon elöl-hátul kétdugattyús, könnyüfém Brembo vagy Ate nyergek voltak, nem holmi mai vacak, úszónyerges, költséghatékony tákolmányok. Az, hogy Hazánkba többnyire a leéltebb darabok jutottak, az egy másik kérdés. Viszont egy ilyen autónak, vagy ehhez müszakilag nagyon is hasonló GTV-nek az értéke már rég felfelé megy. És többet adnak értük, mint a legrégebbi Hondákért, pedig ezek csak 15-30 év közöttiek.

Egy jó 12-szelepes 164 meg tényleg eljár 11-12 literböl még Budapesten is, és nem tojással a láb alatt. Nekem egyébként a 2-liter TS is ennyit evett, és mégiscsak kultúráltabb 6-hengerrel autózni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.08. 01:10:51

Jujj de jó kis busnyázás! Legközelebb hívhatnál, éjjel-nappal be vagyok kapcsolva és barkácsolásra mindig kapható vagyok!

Cortina, vagy ilyesmi: láttál már elég közelről ilyen jószágot? Nem olyan szörnyű, főleg ha pipetta állapotú. Sőt! Hátsókerék rulez!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.08. 01:13:36

Ja, még mindig nem találok megfizethető GTV-t :( Pedig isten uccse, szeretném!

fastcar 2008.05.08. 01:17:12

Csiki!

A szinkronra van megoldás. A GTV-mben már bizonyított eléggé. Gyorsulási versenyeken nyüstölve és egy GTA motor által stresszelve is jó.
Egyébként anno nem ment az szét azonnal. Volt 75 TD-nk is, amiben még tökéletesen siklott a váltókar oda-vissza a foozatok között, pedig rengeteg kilométer volt benne. A rudazat állapota a titok nyitja. Egyébként is a 75 izosztatikus rudazata jobb ebböl a szempontból, mint az Alfettáé. Bár az is lehet jó sokáig a maga egyszerüségében.

Az elektronikus olaj-nívópálca elöregszik, illetve letörik a vége, ezért jelez a visszajelzö és persze a CHECK. kb. 12e forint egy ilyen pálca és megint hosszú évekre letudva a dolog.

fastcar 2008.05.08. 01:18:44

KuKori!

Sajnos egyre kevésbé fogsz ilyesmit találni.

ommm 2008.05.08. 01:21:46

Csak szólok csendben, hogy fastcar-ba nem belekötni ám! Nagy guru ő.

fastcar 2008.05.08. 01:26:30

Csiki!

Tényleg Yetro-ra nincs kedved eljönni?

ommm!

Köszönöm a támogató szavakat! ;) De azért bízom benne, hogy még meg tudom védeni magam egy-két kötözködövel szemben manapság is! Kemény flame-topicokon nöttem én fel anno! :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.05.08. 01:35:33

Akkor már értesülhettél a szomorú hírről: Hammer átruházza a Saabot :( De legalább Mazda lesz, családinak :) Öröm az ürömben.

ommm 2008.05.08. 02:16:26

Fastcar: ott találkozunk.

danken 2008.05.08. 02:32:01

Nekem volt egy alfám 2 évig, 145QV, azt mindenkinek javaslom, pedig nem a kedvenceim az olasz autók, de azt az autót tényleg lehet szeretni, a fogyasztása, meg az égő ledek mellett is, rohadni abszolút nem rohadt, a zöld lóheréket rajta viszont nem tudták a legtöbben mire vélni.

Wector 2008.05.08. 03:56:59

Hatt ez jo "moka" lehetett... ahogy olvastam bele is borzongtam. Ennyit udvarolni egy autonak..

Cim: meg vki szotfogad.

Vki emlitette a japan technikat. Semmi bajom vele, de nekem megse a Suzuki ugrik be elosore ha japan technikarol van szo.

beste 2008.05.08. 05:17:40

Ez a gyönyörűség kábé 20 éves, és megy. Csiki szerint az utóbbi időben csak a kopó dolgokat kellett cserélni. Láttatok már 20 éves szutyukit?
Egyébként a 75-ös a kedvencem. A fanyalgók tudják-e, hogy az olasz carabinierik is ezt favorizálták a 90-es évek elején? Nem véletlen. A hitves (ha jól emlékszem, 92-ben) hozatott be az olasz autópályarendőrség által korábban használt és teljesen felújított gépet. Na az még 180-nál elgyorsult. És a belső dizájn is jóval meghaladta korát.

beste 2008.05.08. 05:22:13

Takip! Nekem is volt 164-osom (igaz 2,5 TD), az vegyes használatban 6 - 6,5-öt evett. Pedig különös kényszerem volt mindig a padlógáz használatát illetően....

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.05.08. 06:57:25

Gomulka:
Érdekes egybeesés,ilyen zsinóros kilincses Berlingót én is láttam! :)

Balogh Gábor 2008.05.08. 08:21:28

Kedves Zsolt,
Az "enyimé" szó használata szándékos, automatikus, ironiával fűszerezett?
A helyes használat az enyém, enyémen (és nem enyimé, enyimén.
Üdv:
BG

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2008.05.08. 08:24:58

Szép munka már ideje volt, gondolom mennyit tologattad, halasztottad a szerelés időpontját. A jó munkához idő kell, és ahogy nézem a képeket ez jól sikerült!
Az Alfa az Alfa ha már nem is megy akkor is az olasz autókhoz szív, elszántság és elhivatottság kell.

takip 2008.05.08. 08:32:46

beste
Én elhiszem...

Tiborsan 2008.05.08. 08:38:41

Jogos a két pont. Valóban nem porszívóztam még autó ablaküveget :) Bár az otthoni kb 130 éves rakéta lehet kibírná. :)
DE mellesleg szereltem már jujsötétben én is ablakot. És SUZUKI volt! Az ablakemelő motor valahogy elnírta a kis csapját ami körül forgatja a mechanikát, és az ablak beállt. Mindezt november közepén. De a tökéletes megoldást egy motorosfóka nyelének elfűrészelésével sikerült elérni. Szóval a Suzuki sem szent és sérthetetlen :)

karlmann 2008.05.08. 09:11:45

Minden elismerésem, nálam erről ismerkszik meg egy igazi autófan! Csináltam már hasonlót, de fejet kell hajtsak egy ekkora eltökéltség mellett.

Beste,
A carabinieri alfa nem ér! Egyik haveromnak Giuliettája volt szintén a fakabát verzió. Amikor itthon elvitték egy alfás szerelőhöz csak nézett! Aztán elkezdett alkudni rá. Minden alkalommal amikor elvitték meg akarta venni.

SsPL71 (törölt) 2008.05.08. 09:21:07

Ja, olasz autókhoz biztos jó szív kell.
Én már rég infarktust kaptam volna ha azok a lehetséges problémák amiket felsorolt CS.Zsolt, lebegnének pallosként a fejem felett vezetés közben :))))

Saughassy 2008.05.08. 09:23:30

Kedves Cornucopia :)

Praktikus lenne kifejtened mitol all teherautosan a 75 kormanya, mert eddig en azt hittem hogy azoke a vizszinteshez kozelit. A 75 mélységében és magasságában is állítható (1985) kormánya elég távol áll ezektől.

A sebességváltó beveszi a fokozatokat, az hogy a magyar átlagállomány 20 év után olyan amilyen, nem az autó hibája. Hacsak azért nem, mert jellemzően sebességmániások vették, és ez, a hazai "kendácsoljuk össze három Ladából az utcán", nyomjuk ameddig megy gyakorlattal együtt jobban amortizálja mint mondjuk a zőccségest, vagy anyu mobil daihatsu bevasarlokosarat.

A hatul levo valto es diffi (ugye sperrol beszelunk 2.0TS es afelett) a kocsi hatuljanal talalhato igy fokozottan kenyes a minosegi olajra, tovabba a valtorudazat idonkenti vizsgalatara, beallitasara. Azt, hogy hol vesz az atlagbela itthon valtoolajat es sperrbe valo kenoanyagot, ugye nem kell reszletezni. Nem szep dolog az altalanositas, tessek rendberakott peldanyba ulni.
Hibajelzo ledek erdekes modon nem villognak egy rendberakott peldanyon, ha persze elotte nem Jozsi ba' szerelte, pedig o a Ladankat is mindig milyen ugyesen karbantartotta. Meg lehet nezni, hogy a 80as evek atlagautoihoz kepest milyen technikai szinvonalat kepviselt ez az auto, es mennyire voltak felkeszulve a szervizelesere a Trabanton, Wartburgon es Ladan szocializalodo itthoni zugmuhelyek. Elvallalni persze elvallaltak, aztan konnyebb volt azt mondani, hogy szar olasz, mint megcsinalni. Teljesen konnyufem motorok duplagyertyas/duplakarbis/V6 variaciokban transaxle hajtaslanc, sperr, annyi elektronika, hogy sok mostani autoban nincs, kettos keresztlengokar, torzios rugok, 4 tarcsas Brembo/ATE fekek. Ezek pont azok, amikre fel volt keszulve a hazai szervizpark. De nyilvan errol az auto tehet. :)

A kasztni NEM rohad, mivel teljesen galvanizalt (pl a korai Maseratik csak 30-40 centimeter magassagig). Ha rohadast latsz, azert rohad mert 20 ev alatt husszor tettek be az arokba es ugy javitottak, ahogy. A valoszinusege ennek egy hatsokerekes, sperres 150-190 lovas autonal 20 ev alatt vajon mennyi.

Fekes hozzaszolast nem minositem, ajanlom a korabeli teszteket. Akkor sem volt rossz, es a mai fekbetetekkel boven veri egy mostani kozepkategorias auto fekutjait. Arrol nem beszelve hogy ismeretlen dolog a tarcsa felhullamosodasa. Nyilvan azert, mert olyan alulmeretezett.

Kardan ugyben megint csak az van, hogy vagy rendberakod az egeszet, vagy szivsz. Mint minden mas autonal, csak itt megint jon az, hogy ki hajlando kolteni egy 20 eves autora. Hala az egnek egyre tobben.

A Trabant modra allo szelvedorol annyit, hogy egyreszt a formaterv nagysagrendekkel tobb fantaziat tukroz mint a mostani atlagszinvonal, masfelol pedig, ami a lenyeg: ki lehet latni rajta, nem ugy mint a mostanaban divatos eloretolt es emiatt baszott vastag A oszlopokkal sulyosbitott kemlelonyilasokon. Lehet, hogy 3x annyi nm, lehet, hogy elol igy lesz egy rakas pakolohely, es javul a "tererzet" de se az A oszlopoktol nem latok, sem pedig a felulrol betakaro tetobe, ami mar regen belebukik a latoterembe a dontott uvegek miatt. Remek otlet, tenyleg.

SsPL71 (törölt) 2008.05.08. 09:24:39

GTV-t meg majdnem vettem 1x, de a kedvenc alfám a 155-ös volt. Anno a német túrakocsibajnokságon lenyomtak mindenkit.
Asszem, Nicola Larini volt az egyik pilóta.

aa 2008.05.08. 09:25:34

Csikós,
nincs kedved írni a motorodról valamikor a totalbikera? A z és a zephir a kedvencem és alig találok infot ezekről a régi, szép kawákról.

karlmann 2008.05.08. 09:47:09

Saughassy,

Azt még kihagytad, hogy ezeket a kocsikat sajnos agyatlan autógyilkosok is vették, akik csak a pedált nyomták, a szervizelést hírből sem ismerték. Aztán szétgyilkoták a kocsit és eladták szarér-hugyér. Utána vettek 1,5-ös Civicet vagy Corollát és azóta is fennen hirdetik, hogy a japán autó milyen megbízható na meg, hogy milyen jól megy a VVTi.

Csak azt felejtik el, hogy az Alfának már akkor volt változó szelepvezérléses motorja amikor a Honda még a Forma 1-ben sem használta ezt a technikát. Nem beszélve a P2-ről a 6/8 C-ről és a 158/159 Tiporól, vagy a 155-ösről amint azt feljebb írta valaki.

Rocko- 2008.05.08. 09:59:51

vicces, h páran leugatják Csikóst, h ez kendács meg miegymás. aztán meg futnak az utolsó piszlicsáré kerék- meg olajcserével a szervízbe.

Giorgio™ 2008.05.08. 10:10:32

1996-tól egy 1991-es Alfa75 3.0 V6 America vigyorgott otthon 2 évig...behozott autó, egy tulajdonosa volt Svájcban, mi meg az elsők idehaza. Na, ott nem volt gond a váltóval, fékkel, apjafaszával. Az csak ment. Kilinccsel előre is akár. Nem volt kompromisszum, volt helyette patika szalonállapot. Így akivel esetleg találkoztam, és rosszat mert mondani a 75-ről - mint autóról - azt rövid úton sikerült helyre tennem.

bagoj.ur 2008.05.08. 10:23:27

Rocko: Ott a pont!

beste: Azt gondolod, hogy csak azóta van Suzuki a világon, mióta Esztergomban is gyártják? Én vezettem G10-es Swiftet és szintén soha semmi baj nem volt vele, nyilván a karosszéria valószínűleg már 3x elrohadt azóta de acél mindig van kéznél. :)

Cornucopia: Rossz lóra tettél oszt savanyú a szőlő? Szeretnéd, ha neked is lenne ilyen autód, meg ha nem a MÁV-nál lenne biztosításod? Vagy mi a probléma?

bagoj.ur 2008.05.08. 10:27:03

Karlmann: Igen, igazad van sok dologban, csakhogy az Alfa úgy is pozícionálja magát, hogy "brutális gyilkos", "ördögi erő" stb. aztán ezt az emberek elhiszik és úgy is használják, hogy kinyomják a szemit. Ha úgy használnák, mint egy autót, akkor az is örök darab lehetne de akkor ne mondják az Alfa marketingesei, hogy ezzel folyamatos üveghangon lehet közlekedni, mert szavukon fogják őket.

karlmann 2008.05.08. 10:49:02

bagoj.ur,

Igen ez igaz. Viszont aki sportos autót vesz az ne lepődjön már meg, ha az alkatrészárak nem egyeznek meg egy kisautóéval és a szerviz ciklus is eltérő. Aki ilyen kocsit vesz, az vállalja fel.

De sajnos nálunk, ha vki. ilyen autót vesz az úgy gondolja, hogy jó bele a gagyi alkatrész, olaj stb. - "mert alkatrész alkatrész tökmindegy" - és ez szerintem gyártótól függetlenül igaz. Aztán szemük-szájuk eláll a csodálkozástól, amikor a dilettantizmus miatt jönnek a fogós számlák. Végül a népítéletet teleírják a saját hülyeségük miatt.

akoshi 2008.05.08. 10:49:46

Olaszautó fikázóknak üzenem, hogy nekem meg FIAT Tempra 2,0 i.e-m van, 17 éves, MINDEN NAP behoz a dolgozóba, eszébe nem jutna elromlani, és fel sem merül bennem még a gondolata sem, hogy nem indul be reggel. Napi 30-50 km-t megy , 70 %-ban városi nyúzásban. NÉMETESEN MEGBÍZHATÓ :-) . Akárhova nyúlok benne, igényes megoldásokkal, igényes kivitelezéssel, igényes alkatrészekkel találkozom. Láttam németben , japánban sokkal gagyibbat. A hideg futkos a hátamon egy Wartburgosan pléhdobozosan csukódó civic vagy colt vagy (új)stift ajtótól. Ennél tompa, súlyos. Unokatesóm Brava-jaban minden , ami elektromos az Bosch (gyengébbek kedvéért Made In Germany), a saját szememmel láttam, és mégis elektromos problémák miatt ócsárolják. Alig várom, hogy mehessek vele. Pont a napokban láttam egy csúnyán rohadó 3-asgolfot, csak mosolyogtam...Rengeteg helyre elvitt, garázst négy éve nem látott és Nem rohad. Egy tök jó autó, szeretem vezetni. Kb 6-8 féle zsír új vasat is vezettem, és mindegyik után jó volt bele visszaülni, nem pedig rossz érzés. :-)
Apámnak Fiat Cromája (2,0 Turbo i.e.) volt évekig (még anyám is imádta, a mai napig emlegetik), egyedül egy Bosch jeladó miatt állt meg. Muhaha :-)

akoshi 2008.05.08. 10:53:26

Ja , és itt már valaki említette, hogy nem is arról van itt szó, hogy elromlott volna az Alfa... hanem valami baromarc feltörte... De zsigerből nekiáll a másik barom fikázni.... :-) hihetetlen...nem hiszem el... :)))

bátortalan 2008.05.08. 11:12:44

Ez tetszett!
Még,még!

Off.
Tetszik a 75-ös, de semmit sem tudok a típusról. Tudnátok segíteni, hogy hol tudnék utána menni, mire kell figyelni, melyik évjárat, motor stb, stb...
Köszi!
EndOff

akoshi 2008.05.08. 11:15:27

Ja , és a 17 éves Temprámon nem villog össze-vissza a Check panel, de milyen okos dolog is, amikor például kijelzi, hogy kiégett a féklámpaizzó... Ugye? Mikor veszed azt észre? Amikor szól a szomszéd? Vagy a rendőr? :)
Ezt igényes megoldásnak hívják. :)
A többi autóban azért nem villog össze-vissza, mert NINCS. :))
A javításért meg gratula, nekem is egyszer megadta magát az ablakemelő szerkezet, két ezer Ft-os bisz-baszt kellett cserélni, megrendeltem, szétburítottam ízekre a bal első ajtót, kicseréltem, összeraktam, ezzel nem lesz gond megint évekig. Bele se merek gondolni, mit kértek volna ezért egy szervízben. Én se vagyok az az olajcsere miatt szakszervízbe futkosós, majd ott kőkeményel magát lehúzni hagyós típus... :))) Huuu, miket hallottam azokról... hogy lehúzzák az embereket ott...döbbenet. :)

akoshi 2008.05.08. 11:25:06

" ...mennyire voltak felkeszulve a szervizelesere a Trabanton, Wartburgon es Ladan szocializalodo itthoni zugmuhelyek. Elvallalni persze elvallaltak, aztan konnyebb volt azt mondani, hogy szar olasz, mint megcsinalni."

Teljesen egyetértek. Az olasz autó nem szar, hanem túl igényes konstrukció ide a balkánra, és sok a hülye, aki nem ért hozzá. :) Ha bonyolultabb, mint egy "F-Astra 1,4i 60 LE",vagy egy zsiga, akkor megállt a tudomány... :)) Lépten nyomon ezt érzem mindenhol.

Egy elégedett temprás. :)

SsPL71 (törölt) 2008.05.08. 11:26:50

akoshi: ha, nem vagy olyan típus, hogy le tudjanak húzni a szervízekeben, akkor nem is tudnak :D

apamacko 2008.05.08. 11:36:16

A feleséget fél 1 kor még fenn volt ?
Az enyém már 9 körül be szokott aludni :-)) Ha 11 kor mennék ki szerelni észre se venné :-)

Cornucopia 2008.05.08. 12:45:14

Csiki:
Hát akkor végülis legalább 80%-ban egyetértünk. Egyszer (mikor a kollégám becserélte a Daewoo Kalosra) én is elgondolkodtam hogy megveszem "heppiautónak" (200.000 körül adtak érte és a kolléga pedánsan megpróbálta életben tartani), de belegondoltam hogy ennyiért (picit többért) akár SAAB 9000 turbó is elhozható, igaz az nem hátsókerekes, de a turbo miatt jó az élményfaktora és nem ilyen kehes, valamint szinte az összes jól felszerelt akkor mint sokszor elment a kedvem az egésztől, a másik ami nem tetszett benne, hogy az emberek (a többi autós) valami olyan undorral (talán irígységgel??) tekintett a piros alfára, ha kicsit jobban megnyomtam a gázt hogy az valami elképesztő. Mindenki streetracernek gondolt talán? Én még ilyet nem tapasztaltam, csak az E9-es BMWmnél, azt is nagyon utálták (irígyelték??). A ATE fékről csak annyit, hogy a márka jó, ill. mind1 a lényeg hogy nem egzakt a nyomáspontja, és elég nyúlósnak és alulméretezettnek is tünt :(

Cornucopia 2008.05.08. 13:07:53

...és még valami. A 75-ös kolléga megfertőzte a céges társamat és vett egy 146-ost 1.6 TS-t hogy az milyen dizájn (98-ban), na az az volt csak a szar, 5e. km-nél már csattogot mint 1 dizel és utána is 5 ezrenként kellett (volna) cserélni a "VVT"-t és 10 ezrenként a lambda szondát, rozsdásodtak a csvarok stb, lengéscsillapítóból is elfogyott 1 garnitúra, a futómű is 6000-t bírt, a kárpitok 18e km-hez képest eléggé gyatrák voltak. 2 éves korába 18e Km nél adta el úgy hogy soha többé olaszt! (előtte Fiat puntója volt).Most pözsója van :))) ezt hívják cseberből-vederbe -nek nem??

A fékről csak annyit, hogy lehet hogy saját korában jó volt, de akkor is voltak már sokkal jobbak (PL merci, bmw), egy 20 éves E9 váltóját pedig egy mai új alfa is megirígyelhetné

beste 2008.05.08. 13:48:43

karlmann 2008.05.08. 09:11:45
sajnos az autó a múlté, egy dupla kanyarban rommá törték, de épségben kiszálltak belőle (néhány kék folt bejátszott és néhány karc az ablaküvegtől), igaz, egy körtefa lelte halálát az akcióban.

beste 2008.05.08. 13:51:10

bagoj.ur
persze, hogy nem tegnap kezdték a mutyukit gyártani. Bár a véleményem szerint jobb lett volna, ha megmaradnak a motorgyártásnál, és az autóknál nem próbálkoznak. :-)

Ne nyissunk erről vitát, szerintem felesleges is, meg nem is itt a helye. :-)

HPéter (szintén alfisti) 2008.05.08. 14:04:36

"soha nem voltam MÁV-os. mindig bűzlött az egész, ennyire úr vagyok."

Na én meg ezt a hozzáállást nem értem, kedves Zsolt. Számomra éppen, hogy a verseny megcsillanó reménysugarát jelentette a kedvezőbb ár. (Külföldhöz vagyok szokva és ott _létezik_ verseny.)

Nem akarom őket védeni, de abban az az érvelésben azért lehet valami, hogy rögösen halad az ügyintézés, mert a hazai műhelyek 90%-a átvágja a biztosítót, ügyfelet, akit ér...

Bocs az OFF-ért. (Te kezdted... :)

siriuswhite 2008.05.08. 17:53:22

A sevrolé jobban hangzik az Alfa Romeonál?
HEHE HAHA
lacetti meg spark? ez most vicc ugye? kórea vs olasz

ha német vs olasz lenne akkor is az utóbbi!

Jó a post, jó a munka, szép az autó!

ommm 2008.05.08. 23:06:37

bátortalan 2008.05.08. 11:12:44

konkrét alfa fórumokon. gugli a barátod.

McBlade 2008.05.09. 19:14:17

Tudom, hogy az összes Alfás ismeri, de hátha van olyan, aki nem...

www.alfaamore.hu/files/download/goodies/NaTo-hatul_hajt_a_kerek.mp3

:)

merci_fun 2008.05.09. 21:38:26

Sziasztok!

Látom sok olasz autó rajongó hallatta a véleményét, ami nem is baj.
Igazából nem szeretnék most véleményt formálni az olasz autokkal kapcsolatban, mert soha se volt még "digó verdám".
Bár haveri körben, volt amit láttam közelebbről is.
Én olasz kocsiban max egy szép Lacia-t vagy Maseratit, persze régebbit tudnék elképzelni, de engem szerintem örületbe kergetne pl. az, amire azt mondják "olasz autón nem számít híbának": olajfolyás és elektromos gondok.
Ehhez túlé precíznek gondolom magam!
Mindenesetre örülök, ha sok érdekes régi típusról irnak a Volgától kezdve a Jaguárig......

alfarin 2008.07.04. 10:19:44

nekem egy 164 -es alfám van,ts 2000.valoban 8 lityivel járok a városban,persze ha nyomom akkor felmegy simán 12-re is,de kit érdekel,az érzést amit egy alfa ad nem lehet kifejezni.Tény hogy törödni kell vele,érzékeny a futómü,gödörutáló.viszont kárpótol a 150 paci,mikor megindul....
a kasztni:egyszer pirosnál álltam,szép lányok jobbról,nézegettem is rendesen,majd láttam hogy elindul az elöttem álló,utánfutót húzott,kuplung fel,utolsó pillantás a lányokra.....és belerongyoltam az utánfutoba,kiszálltunk,nekem a festék sem pattant le,az utánfutó horga elhajlott,aki huzta azt nekilöktem az elötte állónak,eredmény:minusz 20 rongyom bánta.fejenként egy tizes az autosoknak.
süti beállítások módosítása