Vessenek meg, köpjenek le, de elég gyakran veszek bútort az Ikeában. Közel van, jó a kajálda, olcsó minden, és nálunk elég sokáig bírják az onnan származó cuccok. Ja, a pénztár is gyors. Ennél többre nem vágyom.
De évek óta bosszant az egyik reklám, amely mindenfelé felbukkan az áruházban. Az egyik legnagyobb ilyen molinó éppen a bejárati mozgólépcsőnél virít. Ennél egyszerűbb nem is lehetne a házhoz szállítás - hirdeti. Pedig micsoda tévedés!
Valami agyzsugorított marketinges csapat jól kitalálta ezt a reklámot: legyen rajta egy kicsi, aranyos autó, lehetőleg régi, csomagtartótlan. Hogy a vak is lássa, még ilyennel is haza lehet vinni az Ivar szekrénysort. Hát még a családi kocka-Corsával. Persze tetőcsomagtartón, hol másutt.
Az iszonyatos erőlködésben végül kiválasztották azt a - talán - egyetlen, negyven évvel ezelőtti autót, amire nem lehet rendesen tetőcsomagtartót szerelni. A Fiat 500-ból éppen a D-szériást. Sokan emlékeznek még rá, hogy a nyolcvanas évek autóiig az ablakok fölött végigfutó ereszre kellett szerelni a tetőcsomagtartót. Ennek a Fityónak meg nincs olyanja, hiszen csonka a vízvetője.
A képen simán felismerhető a kocsi. Libakergető (hátrafelé nyíló) ajtók, magasan futó oldalsó díszlécek, nagy, kiugró hátsó lámpák. Nos, ez az egyetlen régi Fiat, aminek a B oszlopnál véget ér az eresze. Erre legfeljebb Photoshoppal lehet tetőcsomagtartót tenni. Az autóbuzi meg kapjon agyvérzést, ugye?
Szerencsétlen tudattalan rozmárok, ha legalább nem az 1965 előtti D-t, hanem az utána jövő 500 F-et választották volna . Több is van belőle, tehát könnyebb szerezni, hatásra, látványra semmi különbség sincs a kettő között, viszont annak már végigfut az eresze. És azt is gyártották pirosban. Meg sárgában is, ugyanis az áruházban másutt ilyen színben is felbukkan ez az idegesítő reklámautó. Sajnos csak olyan 500F-ről találtam hátsó képet (alább), amin utólag rápimpelt fölső díszcsíkok vannak. Ne tévesszen meg senkit, ez azért egy F.
Évek óta dühöngtem ezen a hirdetésen, most végre kieresztettem a gőzt. Apropó, találják ki, vajon milyen autóról jelenik meg holnap teszt?
Az utolsó 100 komment: